#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/01/2011 21:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μήπως το πρόβλημα τελικά δεν είναι μόνο το Μνημόνιο;



Από τη μέρα που ψηφίστηκε στη Βουλή το Μνημόνιο διαμορφώθηκαν δύο στρατόπεδα σκέψης στο πολιτικό σκηνικό. Αυτοί που τάσσονται υπέρ του Μνημονίου και αυτοί που τάσσονται κατά. Όσοι εντός του πολιτικού φάσματος υποστηρίζουν το Μνημόνιο, θεωρούν ότι είναι το έσχατο, πικρό και αναγκαίο φάρμακο για να σωθεί η χώρα, να πληρωθούν οι μισθοί και οι συντάξεις και ότι θα λειτουργήσει ως μοχλός ανατροπής διαφόρων αβελτηριών στη δομή του ελληνικού κράτους οι οποίες εμποδίζουν την πρόοδο και τον εκσυγχρονισμό. Όσοι είναι αντίθετοι, υποστηρίζουν (δικαίως κατά την άποψή μου) ότι το Μνημόνιο δεν οδηγεί ουσιαστικά πουθενά, αφού μετά τη λήξη του το Δημόσιο Χρέος θα είναι ουσιαστικά μεγαλύτερο από αυτό που ήταν πριν την εφαρμογή του, ενώ οι επιβαλλόμενες ανατροπές θα οδηγήσουν σε ένα φαύλο κύκλο ύφεσης με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πυροδοτηθεί η οικονομική ανάπτυξη.

Αυτή η θεώρηση των πραγμάτων έχει, πιστεύω, με περιορισμένη οπτική του προβλήματος. Η λύσεις οι οποίες προτείνονται από όσους υποστηρίζουν την μία εκ των δύο απόψεων έχουν ένα εγγενές πρόβλημα το οποίο δεν αναφέρεται ή αποσιωπάται εντέχνως. Οι προτάσεις που γίνονται, εντάσσονται μέσα στη λειτουργία του ήδη υπάρχοντος πολιτικού συστήματος. Είναι ενδοσυστημικές. Μα το πρόβλημα είναι ακριβώς αυτό. Το ίδιο αυτό πολιτικό σύστημα, το οποίο είναι ιστορικά θεμελιωμένο από το 1830 και εντεύθεν και το οποίο τελειοποιήθηκε, εξαπλώθηκε και νομιμοποιήθηκε μαζικά μετά το 1974, είναι το πρόβλημα. Και τώρα πως είναι δυνατό να ζητάμε από το ίδιο αυτό σύστημα να δώσει λύση στο πρόβλημα που το ίδιο προκάλεσε. Είναι σαν ένας αλμπάνης γιατρός να προκάλεσε ανήκεστο βλάβη στην υγεία ενός ασθενούς και να ζητάμε από τον ίδιο να τον θεραπεύσει.

Αυτό το πολιτικό σύστημα διαφεντεύεται μια κάστα πολιτικών, διαπνεόμενων από νεποτισμό, οικογενειοκρατία, αρχομανία και φιλοχρηματία. Αυτοί διαπότισαν διαχρονικά την ελληνική κοινωνία με το δηλητήριο του άκρατου ατομισμού και του ανελέητου κυνηγιού του χρήματος και της μικροεξουσίας ποδοπατώντας κάθε έννοια αξιοκρατίας, συλλογικότητας και αισθητικής που πρέπει να διέπει μια πολιτεία. Αυτή η κάστα εξοβέλισε τον μετέχοντα πολίτη από τη λειτουργία του μετατρέποντάς στον σε απράγμονα. Και ο πολίτης ως αντιπαροχή αναγνώρισε σε αυτή την κάστα το δικαίωμα το μεσολαβητή για να διεκπεραιώνει τις προσωπικές του υποθέσεις. Έτσι, δημιουργήθηκαν οι κομματικοί στρατοί των οποίων η πολιτική κάστα έγινε τελικά από δεσπότης και προστάτης, άθυρμα σε μια εξαρτημένη σχέση διπλής συνεπαγωγής. Βέβαια σε αυτό το παίγνιο δε συμμετείχε όλος ο ελληνικός λαός. Ένα πολύ μεγάλο του τμήμα όμως ωφελήθηκε σε οικονομικό επίπεδο από αυτή τη σχέση. Για να μπορέσει να διατηρήσει την ισορροπία του αυτό το κατασκεύασμα λεηλατήθηκε η χώρα σε τέτοιο βαθμό που η κάθοδος των αβαροσλάβων τον 5ο και 6ο αιώνα μ.Χ ωχριά μπροστά της.

Όπως ήταν φυσικό το  κομματοκρατικό  πολιτικό σύστημα δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για την παραγωγή πολιτικής, ούτε για το μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό. Το μόνο που το ενδιέφερε ήταν η αναπαραγωγή του. Όσο διαρκούσε ο ψυχρός πόλεμος, είχε εκχωρήσει στις Η.Π.Α την άμυνα και την ασφάλειά του. Κατόπιν, προσπάθησε να εξασφαλίσει τη διαιώνιση του είδους του με την είσοδο στην Ε.Ο.Κ. Πραγματικά, τα κατάφερε θαυμάσια για άλλα τριάντα περίπου χρόνια. Και μέσα σε αυτά τα τριάντα χρόνια, με μπροστάρη τον μέγα εκμαυλιστή Ανδρέα Παπανδρέου, γιγαντώθηκε, εκδημοκρατίστηκε, νομιμοποιήθηκε και έγινε ένα αμείλικτο καθεστώς. Ο εκμαυλισμός συνειδήσεων, η κατάπτωση κάθε έννοιας αρχών, κάθε έννοιας αισθητικής που πραγματοποιήθηκε την τελευταία τριακονταετία, μάλλον δεν έχει ιστορικό προηγούμενο.

Γι’ αυτούς τους λόγους θεωρώ ότι η λύση του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε πρέπει αναγκαστικά να περνά μέσα από τη διάλυση εις τα εξ ων συνετέθη αυτού του κομματοκρατικού συστήματος. Οι άνθρωποι που το διακονούν, πολιτικοί, βουλευτές, συνδικαλιστές, δημοσιογράφοι, κομματικά στελέχη, οργανικοί διανοούμενοι, φανατικοί ψηφοφόροι, δεν μπορούν να αποτελούν μέρος της λύσης. Αυτοί αποτελούν το πρόβλημα. Αυτοί αποτελούν τη μάστιγα η οποία ως παράσιτο κατατρώει τη χώρα. Γι’ αυτούς δεν υπάρχει πατρίδα παρά μόνο στο μέτρο όπου θα υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την επόμενη «δουλειά».

Να λοιπόν ποιο είναι το ηράκλειο έργο που καλείται να φέρει εις πέρας όποιος Ηγέτης θέλει να συντρίψει τη ρίζα του κακού, το πραγματικό αίτιο της νεοελληνικής κακοδαιμονίας. Το Μνημόνιο και η Δανειακή σύμβαση είναι μικρότερο πρόβλημα σε σχέση με την εξαφάνιση αυτού του αδηφάγου, παρασιτικού, φαυλοκρατικού Λεβιάθαν. Η ανασυγκρότηση του κράτους και ο αναγκαίος επαναπροσδιορισμός τη σχέσης πολίτη-πολιτείας περνάει μέσα τον αγώνα της συντριβής του κομματοκρατικού τέρατος.

Γιάννης Φαίλτωρ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος avatar
    Νίκος 22/01/2011 21:42:58

    Γιάννη, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω αλλά μιλας για το 5Ο% (λέμε τώρα) των Ελλήνων. Δεν με εκπλησσει αφού πρόκειται για τη χώρα στην οποία η δουλεία έγινε δουλειά. Αυτό που πρωτίστως λείπει είναι η παιδεία και ειδικά η κοινωνική παιδεία. και, για κάποιον που επιστρέφει μετά απο πολλά χρόνια, αυτό φαίνεται ΠΑΝΤΟΥ. Να είσαι καλά.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Νίκος 23/01/2011 12:57:30

      Νίκο,
      Το ποσοστό δεν μπορώ να το υπολογίσω αν είναι μικρό ή μεγάλο αλλά είναι κρίσιμο ώστε να διαμορφώνει το κλίμα. Για την παιδεία, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω απόλυτα. (Και να μην τη συγχέουμε με την εκπαίδευση)

  2. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 22/01/2011 22:40:48

    Εξαιρετικές οι επισημάνσεις σου, Γιάννη.

    Πολύ φοβάμαι όμως ότι το κομματοκρατικό σύστημα είναι πλέον δρόμος άνευ ετέρου, καθώς και πληθυσμιακά αν το δεις έχει διαποτίσει με τη δηλητηριώδη νοοτροπία του τους περισσότερους Έλληνες. Εντός του υφισταμένου πολιτειακού συστήματος, δυστυχώς δεν αλλάζει.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Αυριανιστής 22/01/2011 22:48:15

      Και πάρε ως παράδειγμα τη γενικευμένη ανομία με την "ανυπακοή" στον καπνονόμο. Αν αυτή τη στιγμή τον περιφρονούν οι πάντες, αυτό οφείλεται καθαρά στο κομματοκρατικό σύστημα της ψευδοδημοκρατίας που ζούμε επί 37 συναπτά έτη. Το κουρέλιασμα της πειθαρχίας, όπως πρώτος το διακήρυξε ο Ανδρέας και το έκανε καθεστώς όταν ο ανώριμος λαός τού έδωσε την εξουσία, οδήγησε στη σημερινή πλήρη απονομιμοποίηση του ελλαδίτικου κράτους και οφείλεται αποκλειστικά -είτε μας αρέσει, είτε όχι- στο πολιτειακό "λάστιχο" που ζούμε από το 1974.

  3. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 23/01/2011 00:13:50

    Η επαναδιατύπωση της σχέσης πολίτη-πολιτείας περνάει μέσα από την επαναδιατύπωση της σχέσης πολίτη-ηγέτη.

    Από που θα προκύψει ο ηγέτης που θα "διαλύσει το σύστημα εις τα εξ ων συνετέθη"; Μπορεί να προκύψει μέσα από το σύστημα;

    Υπάρχουν ηγέτες εκτός συστήματος;

    Υπάρχουν ηγέτες εντός συστήματος που θέλουν και μπορούν να παίξουν έναν τέτοιον "αποδομητικό" ρόλο;

    Οι σχολή ηγετών και ηγεσίας του συστήματος το μόνο που διδάσκει είναι "άρχειν επίστησι". Δεν είδα να τους μαθαίνει το σύστημα τους ηγέτες του ούτε αρχές, ούτε τίποτε. Τους διδάσκει άλλα να λένε και άλλα να κάνουν. Η βασική του διδασκαλία είναι η τέχνη της παραβίασης των κανόνων και της παραπλάνησης των πολιτών.

    Θέλει πολύ κουράγιο για να αποφασίσει ένας ηγέτης να περάσει την εξουσία στον λαό, που είναι και ο μόνος ο οποίος μπορεί να δώσει και τις λύσεις. Με δικές του όμως αποφάσεις. Τις αποφάσεις των ηγετών τις βλέπουμε και τις γευόμαστε 160-τόσα χρόνια κοινοβουλευτικού βίου.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • danaos avatar
      danaos @ Θραξ Αναρμόδιος 23/01/2011 10:13:52

      Θράκα, επειδή στον κανόνα υπάρχουν οι εξαιρέσεις, λέω μήπως τελικά υπάρχει και τέτοιος ηγέτης που λέει ο Γιάννης και που είναι ικανός να “διαλύσει το σύστημα εις τα εξ ων συνετέθη”; Και αν όντως υπάρξει να είναι σίγουρος ότι θα έχει μαζί του σχεδόν όλη την κοινωνία!Κάτι μου λέει ότι κάτι θα γίνει!

    • ares avatar
      ares @ Θραξ Αναρμόδιος 23/01/2011 12:07:29

      Ούτε η δημοκρατία ούτε η τυραννία είναι "πάντα" καλά ούτε πάντα κακά.
      Ούτε η ελευθερία ούτε η δουλεία είναι "πάντα" καλά ούτε πάντα κακά.

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ ares 23/01/2011 12:15:40

        ούτε το κακό είναι πάντα κακό (!)

        Θραξ Αναρμόδιος

        ΥΓ. Χάϊντε, χάϊντε

        • ares avatar
          ares @ Θραξ Αναρμόδιος 23/01/2011 12:21:37

          "το να είσαι ελεύθερος είναι συνήθως πιο τυραννικό από το να είσαι υποταγμένος"

          • Θραξ Αναρμόδιος avatar
            Θραξ Αναρμόδιος @ ares 23/01/2011 12:28:31

            Χάϊντε-χάϊντε (δις)

            Θραξ Αναρμόδιος

            ΥΓ. Προτιμάω την "τυραννία" της δικής μου ελευθερίας παρά την τυραννία που θα μου επιβληθεί. Στο κάτω κάτω το να είμαι ελεύθερος, είναι μια "τυραννία" δικής μου επιλογής

          • ares avatar
            ares @ Θραξ Αναρμόδιος 23/01/2011 12:31:02

            καλά είναι τα όνειρα & οι ευσεβείς οι πόθοι

          • ares avatar
            ares @ ares 23/01/2011 12:49:50

            αγαπητέ αναρμόδιε, τι σ' έπιασε; παρακολουθώ με ενδιαφέρον και ταυτίζομαι συχνά με τις απόψεις σου. Δεν σου αρμόζει όμως να χαρακτηρίζεις "προπαγάνδα" μια διαφορετική και απλή ματιά από αυτά που όλοι μας ποθόυμε μέσα μας. Εξ άλλου, μη ξεχνιέσαι, εγώ για "καιρούς" μίλησα.

          • anideos avatar
            anideos @ ares 23/01/2011 13:42:17

            Σωστα αλλα μονο και μονο επειδη οταν εισαι ελευθερος πρεπει να αποφασηζεις μονος σου, αρα εισαι και υπολογος για τυχον λαθη και παραληψεις.
            Η τυραννια της Ελευθεριας ειναι πως δεν υπαρχει το εξηλαστηριο θυμα. Δηλαδη το σφαξε με πασσα μου να αγιασω χανει τον λογο υπαρξης του.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Θραξ Αναρμόδιος 23/01/2011 13:23:37

      Θραξ,
      Τις επιφυλάξεις που έχεις για το θέμα του Ηγέτη, το κατά πόσο δηλαδή κάποιος που έχει διαμορφωθεί μέσα σε αυτό το φαύλο πολιτικό σύστημα μπορεί να το εκθεμελιώσει, τις συμμερίζομαι. Είναι απόλυτα λογικές. Όμως η διαδικασία αλλαγής δε μπορεί είναι σύντομη ούτε και μπορεί κάποιος να αρπάξει μια ρομφαία και να εκριζώσει μια νοοτροπία δεκαετιών. Στηρίζουμε όποιον κάνει την αρχή. Και μετά θα ακολουθήσουν κι άλλοι. Για να φτάσει η άμεση δημοκρατία στη μορφή που έφτασε στα μέσα του 50υ αιώνα, χρειάστηκαν πάνω από εβδομήντα χρόνια και μια σειρά ηγετών οι οποίοι παρόλες τις προσψπικές διαφορές τους ακολούθησαν την ίδια ουσιαστικά στρατηγική.
      Μακροπρόθεσμα, μόνο μέσω ενός νέου διαφωτισμού (όσο κι αν η έκφραση φαντάζει μεγαλόπνοη) μπορεί να θεμελιωθεί μια νέου τύπου πολιτεία με ενεργούς πολίτες και όχι υπηκόους.

  4. ΦωΚ avatar
    ΦωΚ 23/01/2011 00:50:29

    Πολυ καλο κειμενο ,ομως πιστευω οτι η αλλαγη ειναι ανεφικτη ,δεν μπορω να σκεφτω πρακτικα πως θα μπορεσουν να αλλαξουν ολα, μιλαμε για το κρατος και τους πολιτες του φυσικα,λιγο δυσκολο να αλλαξουν νοοτροπιες γενεων.Μου ειρθε στο μυαλο η σκηνη απο τον Νονο που ο μαφιοζος θελει να αφησει πισω την παρανομια και το εγκλημα αλλα αυτο δεν τον αφηνει.

  5. Προφήτης avatar
    Προφήτης 23/01/2011 01:54:55

    Γιάννη, ωραίο κείμενο. Το μνημόνιο είναι σύμπτωμα όχι η αρρώστια. Επισημαίνεις την καρδιά του προβλήματος.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Προφήτης 23/01/2011 13:24:17

      Ευχαριστώ Προφήτη. Την θερμή μου καλημέρα.

  6. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 23/01/2011 02:04:29

    Αγαπητέ Γ.Φ έχεις απόλυτο δίκαιο. Όπως και ο προλαλήσας ΦωΚ. Τίποτα δεν αλλάζει, αν δεν υπάρξει τομή. Και όσοι βολεύονται, χειριζόμενοι το σύστημα, δεν θα επιτρέψουν καμμία τομή. Πάει η εποχή των ριζικών ανακατατάξεων. Τώρα επικρατεί η αέναη απειροστική προσαρμογή και οι χειριστές της μάλλον δεν θέλουν το καλό μας.
    Πάντως, όσοι συμφωνούν ότι, αν το επίπεδο μορφώσεως του εκλογικού σώματος ήταν καλύτερο, τα αποτελέσματα της κάλπης θα ήταν πιό δημιουργικά, ας σκεφτούν τα παρακάτω:
    Με χιλιοαποδεδειγμένο, θεωρητικά και πρακτικά, ότι ένα ποσοστιαία μεγάλο δείγμα του εκλογικού σώματος πρακτικά δίδει ταυτόσημα αποτελέσματα με το όλον, μία άμεση ποιοτική αναβάθμιση του εκλογικού σώματος, ικανή να φέρει ουσιαστικά αποτελέσματα στην πολιτική μας ζωή θα ήταν να αφαιρεθεί το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στις Εθνικές εκλογές και του εκλέγεσθαι στις Αυτοδιοικητικές σε όσους δεν διαθέτουν απολυτήριο Μέσης Εκπαιδεύσεως. Το τελικό αποτέλεσμα θα ήταν (με στατιστική βεβαιότητα) αυτό που θα είχαμε άν ΟΛΟΙ είχαν αυτό το επίπεδο! Κανένας συμβιβασμός δημοκρατικότητας! Και θα έπαυε ένα, όχι ευκαταφρόνητο αριθμητικά, τμήμα της κοινωνίας μας να γίνεται εργαλείο εκβιασμών από την μεριά "πολιτικών παραγόντων", που χειραγωγούν την ψήφο του αλλάζοντας το εκλογικό αποτέλεσμα.
    Αλλά οι Χειραγωγοί συζητάνε την ψήφο στα 16 και έχουν δώσει στους φοιτητές το δικαίωμα να συμμετέχουν στις εκλογές αυτών, που ΘΑ τους διδάξουν ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ. Και μας έχουν πείσει ότι, αυτό είναι Δημοκρατία! Φροντίζουν, δηλαδή, οι θεσμοί να χτίζονται με παραλογισμούς στα θεμέλιά τους.

  7. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 23/01/2011 02:09:12

    Πολύ σωστά τα λέτε. Όμως, τα συμπεράσματά σας προϋποθέτουν μια βαθύτερη και πολυεπίπεδη ανάγνωση της ιστορίας, χωρίς αυθαίρετες αφαιρέσεις, υπεραπλουστευτικές (και βολικές, αφού προσφέρουν μια απατηλή αίσθηση σιγουριάς και προβλεψιμότητας) γενικεύσεις και κατασκευή ολιστικών σχημάτων ερμηνείας. Μια τέτοια ανάγνωση είναι αδύνατη στους φίλους του ιστορικού υλισμού, οι οποίοι είναι, πλέον, η πλειοψηφία (παγκοσμίως), ακόμη και ανάμεσα σε άτομα που δεν είναι αριστεροί. Χωρίς να συνυπολογίσω τις καταστροφικές συνέπειες του σχετικισμού και της αδυναμίας απόδοσης κοινά αποδεκτού νοήματος στα πράγματα, που επέφερε ο μεταμοντερνισμός.
    Εξάλλου δε βλέπω η ΝΔ να ενδιαφέρεται, ως κόμμα, για το ζήτημα της κατακρεούργησης της ιστορικής μνήμης και της διαστρέβλωσης της αντίληψης των Ελλήνων.
    Φοβάμαι ότι Τhe game is already over, γιατί πολύ απλά δεν παίζεται μόνο εδώ και οι κεντρικές αποφάσεις δε λαμβάνονται εδώ, παρόλο που η Ελλάδα είναι κύριο battleground, λόγω της μοναδικής πολιτισμικής της βαρύτητας. Με άλλα λόγια, όποιος θελήσει να τα βάλει με το εγχώριο πολιτικό σύστημα θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει και τις εξωτερικές δυνάμεις που το τροφοδοτούν με το απαραίτητο 'πολιτισμικό' του περιεχόμενο (αξίες, πρότυπα ηθικής και αισθητικής, τρόποι σκέψης, ομιλίας και συμπεριφοράς). Δυνάμεις που έχουν ήδη επιβάλλει την ιδεολογική ηγεμονία τους στις καπιταλιστικές χώρες, κινούμενες σε ποικίλα επίπεδα (οικονομία, τέχνη, πολιτική, παιδεία) και περιθωριοποιώντας όποιον αμφισβητεί την ορθότητα των επιλογών τους.
    Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η προσπάθεια δεν έχει αξία.

  8. νεφέλη avatar
    νεφέλη 23/01/2011 02:15:18

    Μιλούν περί του ανακαλυφθέντος θησαυρού στα "απόκρυφα" του Καραμανδανείου Νοσοκομείου Παίδων της Πάτρας. Πακτωλός.....
    Πόσα ιδρύματα στην Αθήνα κι ανά την χώρα γενικότερα, μένουν αναξιοποίητα;
    Ιδρύματα με γενναίες δωρεές ακινήτων, πλούσια φοροαπαλλαγή και μηδαμινή κοινωνική παρουσία.
    Ιδρύματα παραδοσιακά σαν το Ασυλο Ανιάτων, το Σωτηρία, κλπ, για να μην αναφερθούμε στα νεόκοπα ... , πόσα ακίνητα κατέχουν χωρίς να τα αξιοποιούν ;
    Περιέργως δε πως, ουδεμία κυβερνητική δύναμη ασχολείται με τούτη την εισοδηματική πηγή προς κοινωνική αξιοποίηση! Γιατί άραγες;;;;

  9. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 23/01/2011 02:18:11

    Έχεις απόλυτο δίκαιο.

  10. Γιάννης Σ. avatar
    Γιάννης Σ. 23/01/2011 02:53:30

    Το πρόβλημα είναι στον εγκέφαλο ορισμένων. Ο Τσουκάτος δεν έκανε τίποτα, αλλά ένας άνθρωπος που πήγε φαγητό στο φούρνο για να το ψήσει, πήρε πρόστιμο 1.200 ευρώ γιατί... σύμφωνα με τους ελεγκτές, έκανε τη μεταφορά με επαγγελματικό όχημα!


    http://www.youtube.com/watch?v=ZWUiquZeHx0

  11. aaaaaaa avatar
    aaaaaaa 23/01/2011 09:19:09

    Καθόλου ωραίο Γιάννη μου .Αν κάνεις τον κόπο να δεις τους πίνακες με το εξωτερικό χρέος και το χρέος ανά κεφαλή θα διαπιστώσεις ότι δεν είμαστε και δεν θα είμαστε σε τραγική κατάσταση σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες μετά το μνημόνιο (ούτε και τώρα)
    Το πρόβλημα μας είναι το έλλειμμα 15,4% η τώρα 9,6% .
    Εκεί μας πυροβολούν ,διότι με τέτοιο έλλειμμα το εξωτερικό μας χρέος θα γίνει τελείως ανεξέλεγκτο .

  12. βαγόνι avatar
    βαγόνι 23/01/2011 10:33:19

    Ενώ συμφωνούμε στις τελικές διαπιστώσεις για την εικόνα
    αυτού του συστήματος και την κλεπτοκρατική του υφή, υπάρχει
    ένα κρίσιμο σημείο διαφωνίας.....ναι, εντοπίζεται στη δεκαετία του
    '80, την κατ'εξοχήν κερδισμένη δεκαετία!....ό,τι ακολούθησε απο το
    '90 και μετά ήταν η ολική επαναφορά των μετεμφυλιακών
    συσχετισμών, αφού η διεθνής εικόνα είχε αλλάξει δραματικά!
    Αυτό που επιχειρήθηκε,απο έναν Ηγέτη πρώτης γραμμής,ήταν η
    δραστική τροποποίηση πολιτικών,οικονομικών και κοινωνικών΄
    συσχετισμών, σ'ένα δεδομένο σύστημα με όχθες χαραγμένες και
    σαφείς: κοινωνική κινητικότητα,διεύρυνση των ορίων άσκησης
    εξωτερικής πολιτικής,κοινωνική προστασία,δημοκρατικοί θεσμοί...!
    Το φάντασμα του ξορκίζεται ακόμη απο κέντρο,δεξιά,αριστερά...
    ο ίδιος δεν ανήκε σε κανένα απ'αυτά τα σχήματα.....ο συνδυασμός
    'Αρχοντα και Ριζοσπάστη είναι μή κατατάξιμος και πρώτα μέσα στο
    ίδιο του το κόμμα, έναν βολικό συμφυρμό για να γίνει μιά δουλειά
    που καθυστερούσε για πολλές δεκαετίες...η δουλειά έγινε στα γρήγορα
    σε μια χώρα με νόθα αστική τάξη, ευνουχισμένα μεσοστρώματα,
    απληροφόρητους αγρότες, μικρή και πιεσμένη εργατική τάξη...και..και...
    ...una casa bellissima!....Ανακάτεψε αυτή την άθλια τράπουλα, έκανε
    ιδιοφυείς κινήσεις, έπεσε σε ξέρες, άνοιξε πρωτόφαντες πόρτες!
    Σ΄έναν τόπο που η "παράδοση" έμενε στα χέρια της πιό πακτωμένης
    δεσποτοκρατίας και ο "εκσυγχρονισμός" στα χέρια προσκυνημένων
    δυτικόφιλων....που,παρ'όλα αυτά,συνυπήρχαν, κλείνοντας ο ένας το
    μάτι στον άλλον, μόνο μια σύντομη περίοδος χάριτος μπορούσε να του
    δοθεί...την διεξήλθε με αποτελεσματικότητα...στην ουσία ήταν μια πολιτική
    contre le courant, υποδυόμενος ταυτόχρονα ότι ακολουθεί το ρεύμα...
    ...στα όρια του θαύματος!
    Κοιτάχτε αγαπητέ Φαίλτωρα, το ότι " η καθ'ημάς Ανατολή" δεν συνομίλησε,
    επι της ουσίας, με τον "Διαφωτισμό" παρήγαγε αποτελέσματα μιάς
    κουλτούρας ερζάτς που δεν ανατρέπονται...ένας πραγματιστής Ηγέτης
    δουλεύει με ότι υλικό έχει , άν θέλει ν'ανοίξει δρόμους.....Νοιώθω
    βαθειά ικανοποίηση,ότανπαρατηρώ τη σημερινή μετριοκρατία να του
    καταλογίζει περίπου τα...πάντα!
    Ο Ανδρέας Παπανδρέου ανήκει στην κρίση της Ιστορίας και σε όσους
    πραγματικά τον αγάπησαν. punkt!

    • danaos avatar
      danaos @ βαγόνι 23/01/2011 11:54:07

      Ακόμα υπάρχουν Ανδρεολάγνοι; Ε, δεν το πιστεύω!!!!

    • anideos avatar
      anideos @ βαγόνι 23/01/2011 14:00:57

      Das kann nicht dein ernst sein...
      O Αντρεας ετυχε να κυβερνα στην πιο κρισημη περιοδο της Ελληνηκης ιστοριας.
      Ειχε ολα τα μεσα και την υποστηρηξη να κανει την Ελλαδα μοντελο στην νοτιοανατοληκη Ευρωπη και οχι μονο, το μονο βεβαια που καταφερε ειναι να αποβλακωσει τον Ελληνα ψηφοφορο, κατι που κραταει και μετα θανατον απο οτι φαινετε..

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ βαγόνι 24/01/2011 00:38:24

      Μπορώ να βρω σημεία όμοιου "ριζοσπαστισμού" (κατ'εσένα) ή "τυχοδιωκτισμού" (κατ' άλλους) στους τρείς πρωθυπουργούς του ΠΑΣΟΚ.
      Ο Ανδρέας ανακάτεψε την τράπουλα, έπαιξε και ξανάπαιξε και άφησε τους επόμενους να πληρώσουν τα χρέη και να ξανα"συμμαζέψουν" τους θεσμούς και τους επιτήδιους. Έ, λοιπόν αποτύχανε.
      Ο Σημίτης μας έριξε στο Ευρώ και άφησε τους επόμενους να βρούν πως θα ξεπεράσουν τις συνέπειες. Έ, λοιπόν, αποτύχανε.
      Ο ΓΑΠ μας έταξε διάφορα, αλλά τελικά μας έριξε "στην μεγαλύτερη πρόκληση, που πέρασε η μεταπολεμική Ελλάδα" κατά δήλωσή του. Και υπάρχουν φήμες ότι θα μας αφήσει, εντός του έτους να βρούμε πως θα ξεφύγουμε. Έ, λοιπόν, μείνει-δεν μείνει, δεν μας βλέπω καλά!

      • βαγόνι avatar
        βαγόνι @ ΠΗΛΕΑΣ 24/01/2011 10:45:32

        Ο Σημίτης και ο ΓΑΠ δούλεψαν και δουλεύουν αποδεχόμενοι
        το status quo των εσωτερικών και εξωτερικών δεσμεύσεων,
        by the book!
        Το πρόσωπο στο οποίο αναφέρομαι-και που μόνο αυτό μ'ενδιαφέρει-
        ....επινόησε! Μπορεί να μή συμφωνείς σε τίποτα απ'όσα έκανε ή
        εισηγήθηκε. Σεβαστό! Μήν τσουβαλιάζεις,όμως, εντοπίζοντας
        ιστορική συνέχεια...δεν υπάρχει!
        Από τα μέσα της δεκαετίας του '90-και για λόγους διεθνών
        συσχετισμών-το άθλιο ελληνικό κατεστημένο επανέκτησε τα
        κεκτημένα....έτσι γίνεται με τα χαρισματικά πρόσωπα: once in
        a lifetime....και ό,τι συγκρατήσουν οι κοινωνίες απο τα
        προσπορισθέντα κέρδη.....στο μεταξύ, οι προυπάρξαντες... αθώοι
        μπορούν να καταγγέλουν τον.."μεγάλο εκμαυλιστή"!

    • anideos avatar
      anideos @ βαγόνι 24/01/2011 18:17:58

      "Ο Ανδρέας Παπανδρέου ανήκει στην κρίση της Ιστορίαs"
      Η Ιστορια δεν εχει κριση αγαπητε μου, την γραφουν καποιοι με γνομονα τι;
      Οι καλες προθεσεις του Ανδρεα, Του Σημητη, του Κ.Καραμανλη και του ΓΑΠ δεν αρκουν για το συγχοροχαρτι.

      "και σε όσους πραγματικά τον αγάπησαν. punkt!"
      Εδω συνφωνω, η Ελλαδα ανοικει στους Ελληνες και ο Ανδρεας στη Λιανη.

  13. danaos avatar
    danaos 23/01/2011 10:44:57

    "Ἀρκεῖ εἰς ἀνθρωπος ζήλω πεπυρωμένος ὁλόκληρον διορθῶσαι δῆμον.

    Ιωάννης Χρυσόστομος

  14. athamas avatar
    athamas 23/01/2011 10:55:31

    Αυτή η κάστα που περιγράφεται, έχει όνομα , λέγεται οργανωμένο έγκλημα!

  15. ares avatar
    ares 23/01/2011 11:58:49

    Μπράβο +1. Αλλά το "να περάσει την εξουσία στον λαό" δεν είναι θέμα ούτε του ηγέτη ούτε του λαού. Είναι θέμα των "καιρών". Αυτοί κανονίζουν ακριβώς αυτό που επιβάλλεται. Το ποιό είναι καλύτερο αυτοί το αναδεικνύουν.

  16. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 23/01/2011 12:34:52

    Οσο καλά είναι το να προπαγανδίζει κάποιος την υποταγή (σε έλληνες κιόλας) ως προτιμώτερη από την ελευθερία.

    Θραξ Αναρμόδιος

  17. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 23/01/2011 13:44:23

    Οχι μόνο δεν μπορούμε να κάνουμε άμεση δημοκρατία τώρα αλλά θα μας έκαμνε και μεγάλη ζημιά αν το επιχειρούσαμε. Σαν κάποιον που νηστεύει για μεγάλο διάστημα και μετά του δίνουμε να φάει μια μεγάλη ποσότητα.

    Πρέπει πρώτα να συγκροτήσουμε ένα μίνιμουμ πολιτικής κοινωνίας. Το πολιτικό μας επίπεδο ως κοινωνίας είναι πολύ χαμηλό και το καταλαβαίνει κανείς από τα σχόλια στα περισσότερα ιστολόγια αλλά και την απουσία μεγάλου αριθμού σχολίων. Δεν έχουμε δηλαδή πολιτική παιδεία, δεν κρύβεται αυτό και άρα δεν έχουμε και πολιτική κοινωνία, ούτε και ενεργούς πολίτες, όπως πολλοί ευχόμαστε.

    Μα για να τα έχουμε όλα αυτά δεν αρκεί μόνο ο διαφωτισμός, ο οποίος είναι βέβαια ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ. Παιδεία σημαίνει πράξη, συμμετοχή. Ο ενεργός πολίτης θα προκύψει όταν το σύστημα εξουσίας, πολίτευμα, κόμματα και πολιτική αρχηγοί, αποφασίσουν να μοιραστούν μέρος της απολυταρχικής εξουσίας που τώρα κατέχουν και ασκούν, με τον πολίτη, με τον απλό άνθρωπο.

    Ωστε ο απλός άνθρωπος να μορφωθεί πολιτικά και από μονάδα που εννοεί μόνο το ατομικό της συμφέρον να συγκροτήσει πολιτική κοινωνία και συλλογικότητα που μοχθεί (με άμεση και προσωπική συμμετοχή σε θεσμούς) για το κοινό καλό.

    Είναι θλιβερή η διαπίστωση ότι όχι μόνο προς αυτή την κατεύθυνση δεν πάμε, θεσμικά και πολιτειακά, αλλά και κομματικά-ιδιωτικά να το εξετάσουμε, θα δούμε πως τα κόμματα και οι ηγεσίες δεν θέλουν ούτε τα μέλη στις οργανώσεις τους. Οι οποίες παρόλο τον χαμό παραμένουν άδειες.

    Δεν βλέπω γενναίες προτάσεις δηλαδή από κόμματα και ηγεσίες κομματικές (ασε δε τα ΜΜΕ) προς την κατεύθυνση του να δημιουργηθεί, με συμμετοχή και θεσμούς που θα το επιβάλλουν, ο ενεργός πολίτης.

    Ξέρεις γιατί;

    Η εξουσία είναι ασθένεια. Και όταν την έχεις πολύ καιρό γίνεται χρόνια ασθένεια. Είναι σαν το δαχτυλίδι στον Αρχοντα των Διαχτυλιδιών. Δεν θες να την μοιραστείς με κανένα.

    Γι' αυτό παραμένουμε στην υποκρισία των ευχολογίων. Η κοινωνία και η πολιτική είναι δέσμια μιας δεκάδας προσώπων και της ανάγκης τους για εξουσία.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • ares avatar
      ares @ Θραξ Αναρμόδιος 23/01/2011 14:44:49

      Οχι, αγαπητέ μου Θράκα: δεν φταίνε οι εξουσίες! ΕΜΕΙΣ δεν θέλουμε δημοκρατία! Και δεν θέλουμε γιατί δεν μπορούμε! Αν μπορούσαμε, θα θέλαμε και θα την είχαμε!

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ ares 23/01/2011 14:55:20

        Δεν μπορείς να θέλεις κάτι που δεν ξέρεις ούτε τι είναι, ούτε τι ΔΕΝ είναι.

        Δεν μπορείς να θέλεις κάτι όταν νομίζεις πως τό χεις κιόλας.

        Θραξ Αναρμόδιος

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.