14/12/2010 21:19
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μέτρα – σοκ για αστικές συγκοινωνίες και υγεία

Μέτρα – σοκ που βαφτίζονται “εξορθολογισμός των δημοσίων δαπανών” προβλέπουν τα νομοσχέδια για τις αστικές συγκοινωνίες και την υγεία που πέρασαν σήμερα από το υπουργικό συμβούλιο. Η κυβέρνηση στο όνομα του δήθεν νοικοκυρέματος του δημόσιου τομέα, περνά νόμους που θα κάνουν ακόμη πιο αβάσταχτη την καθημερινότητα του Ελληνα. Ειδικά σε μια περίοδο που τα εισοδήματα που μειώνονται και γίνεται δύσκολη η αντοχή νέων βαρών.

Το πρώτο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες θα φέρει αυξήσεις – φωτιά κατά 30 έως 50 λεπτά στην τιμή του απλού εισιτηρίου ενώ θα επανεξεταστεί και ο θεσμός του ενιαίου εισιτηρίου για όλες τις διαδρομές, καθώς και της διάρκειας ισχύος του (η οποία σήμερα είναι 90 λεπτά). Το εισιτήριο αυτό είχε βοηθήσει πολλούς Ελληνες με χαμηλά εισοδήματα να πηγαίνουν στη δουλειά τους φθηνά. Ωστόσο, είχε “ξεφύγει” καθώς πολλοί ήταν αυτοί που αντάλλασσαν μεταξύ τους τα εισιτήρια εφόσον δεν είχε περάσει η χρονική ισχύς τους.

Αναμένονται φυσικά αυξήσεις και στις κάρτες τις οποίες χρησιμοποιούν οι περισσότεροι για οικονομία. Στόχος, σύμφωνα με το νομοσχέδιο να αυξηθούν κατά 80 εκατ. το χρόνο τα έσοδα του ενιαίου φορέα αστικών συγκοινωνιών που θα δημιουργηθεί.

Στις άλλες ρυθμίσεις που προβλέπει το νομοσχέδιο Ρέππα σημαντική είναι αυτή που επιτρέπει σε ιδιώτες να αναλάβουν τη διαχείριση των εισιτηρίων και να πατάξουν τη φοροδιαφυγή αφού το κράτος είναι ανίκανο να το πράξει παρά το γεγονός ότι “βάφτισε” τόσα χρόνια εργαζόμενους σε “ελεγκτές”. Με το μέτρο αυτό, όμως, ανοίγει ο δρόμος για να μπουν συνολικά στις συγκοινωνίες ιδιώτες στο μέλλον, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα εισιτήρια. Επίσης, προβλέπεται μεταξύ άλλων:

Ο ΟΑΣΑ θα μετεξελιχτεί σε Μητροπολιτικό Φορέα και η περιοχή αρμοδιότητάς του γίνεται πλέον η Περιφέρεια Αττικής, πλην νήσων. Στις βασικές αρμοδιότητές του συγκαταλέγονται ο σχεδιασμός, η οργάνωση, ο προγραμματισμός και ο συντονισμός παροχής του συγκοινωνιακού έργου από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Οι πέντε εταιρείες που απαρτίζουν το πλέγμα των αστικών συγκοινωνιών, θα γίνουν δύο, μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς, Μετρό, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και τραμ και μία για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Μοναδικός μέτοχος των δύο νέων φορέων θα είναι ο ΟΑΣΑ, ο οποίος ως αμιγώς κρατική επιχείρηση εγγυάται το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
Ο ΟΑΣΑ θα έχει τη συνολική εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου που θα αναλαμβάνεται από τους δύο νέους φορείς στην Περιφέρεια Αττικής, αλλά και από τους φορείς των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο, καθώς επίσης και από κάθε εταιρεία που θα ιδρυθεί από τον ΟΑΣΑ ή οποιονδήποτε άλλο φορέα που θα παρέχει στο μέλλον έργο δημόσιων συγκοινωνιών.
Προβλέπονται μετατάξεις του πλεονάζοντος προσωπικού, περίπου 1.500 τον αριθμό, σε δύο στάδια, εκτός κι αν αυτή η ρύθμιση στο βάθος σημαίνει αναγκαστικές απολύσεις.
Σημαντικό είναι τέλος να γραφτεί ότι το κράτος αναλαμβάνει χρέη άνω των 3,5 δισ. ευρώ των αστικών συγκοινωνιών, οπότε μην απορήσετε νέα αναθεώρηση του συνολικού χρέους.

Σε ότι αφορά την υγεία, εκεί θα γίνει οι μεγάλος χαμός για τον κόσμο καθώς πλέον τα ιατρεία του ΙΚΑ συγχωνεύονται με τα νοσοκομεία και όλοι θα πηγαίνουν για νοσηλεία πληρώνοτας το εισιτήριο των 3 ευρώ. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η λειτουργία των ολοήμερων νοσοκομείων που είναι δώρο άδωρο αφού δεν υπάρχουν γιατροί και προσωπικό οπότε θα κλείνονται ραντεβού για μήνες.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κάποιος avatar
    Κάποιος 14/12/2010 22:09:24

    Μέτρα – σοκ για αστικές συγκοινωνίες!
    Αν δεν κάνω λάθος ο κ.Σαμαράς δεσμεύτηκε να υπερψηφίσει τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου που αφορούν τις ΔΕΚΟ.

  2. stam avatar
    stam 14/12/2010 22:29:43

    Τα πάντα γίνονται για να ξεπουληθεί ο δημόσιος πλούτος. Χρόνια ολόκληρα, με την παντελή απουσία ελεγκτικών μηχανισμών προσπάθησαν να εξευτηλίσουν το έργο που παρήγαγαν οι Δημόσιες Υπηρεσίες σε όλους τους τομείς και με πρόφαση τον υγιή ανταγωνισμό και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών ΧΑΡΙΣΑΝ επικερδής επιχειρήσεις σε κρατικοδίαιτα-μεγαλο-λαμόγια-επιχειρηματίες. Αυτοί που σήμερα παριστάνουν τους σωτήρες μας, μιλούν για ανάπτυξη βασισμένη στις πλάτες των χαμηλόμισθων εργατών και υπαλλήλων, μας πουλούν σε τιμή ευκαιρίας.
    Το παιχνίδι είναι στημένο: αφού σε πρώτη φάση τοποθετήσουν τον πλέον άσχετο στη διοίκηση και αποδυναμώσουν το "στόλο" των ΜΜΜ, αυξήσουν τις τιμές των εισιτηρίων, μειώσουν τους μισθούς των εργαζόμενων θα έρθουν σε δεύτερη φάση να μας πείσουν ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι κακές και θα φτιάξουν μόνο αν αναλάβουν οι ιδιώτες.
    Έτσι δεν έγινε με όλεφς τις δημόσιες υπηρεσίες που ξεπουλήθηκαν;
    Τελικά έγιναν ανταγωνιστικές μεταξύ τους ή έγιναν καρτέλ που ρουφούν το αίμα του ελληνικού λαού, χωρίς κανόνες, χωρίς ίχνος ανθρωπιάς και ανεξέλεγκτα;

    • Γιάννης avatar
      Γιάννης @ stam 14/12/2010 23:11:03

      Αναφορικά πάντα με τις δημόσιες συγκοινωνίες, πουθενά δεν είναι κερδοφόρες. Ακόμα και σε πόλεις όπως το Λονδίνο οι ιδιώτες επιδοτούνται από το δημόσιο προκειμένου να καλύπτουν γραμμές που εκ των πραγμάτων είναι ζημιογόνες αλλά λειτουργούν προκειμένου να εξυπηρετούν το κοινό.

    • zackii avatar
      zackii @ stam 15/12/2010 11:49:40

      Βλέπε Ολυμπιακή, που πουλήθηκε όσο ένα μεταχειρισμένο αεροπλάνο.
      Να μη σας πω ότι τα φιλέτα μπορεί και να έχουν μοιραστεί προεκλογικά. Όλα αυτά θα φέρουν αυξήσεις σε όλες τις υπηρεσίες -ΕΥΔΑΠ,ΔΕΗ,ΟΑΣΑ κλπ, τρελλά κέρδη στα λαμόγια που θα τις πάρουν,και τρελλά κέρδη στους υπογράφοντες το ξεπούλημα.
      Λέτε να ξεπουλάνε την χώρα στο τσάμπα? Και εξάλλου μιά και θα τελειώσει η πολιτική τους καριέρα, μετά πως θα ζήσουν?
      Άσε από το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων, τι τραστ θα δημιουργηθούν με αποτέλεσμα την εκτίναξη των υπηρεσιών προς τα πάνω!!

  3. anonymos avatar
    anonymos 15/12/2010 01:12:07

    Στην διαστρέβλωση των πάντων διαπρέπουν οι Πασόκοι

  4. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 15/12/2010 03:07:48

    Έτσι πρέπει, να ξοδεύουμε όλο και περισσότερο για να πληρώνουμε τους τόκους του δανείου που πήρε ο γαπ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.