Μέρκελ: Συγχαρητήρια στην Ελλάδα (με γερμανική...ψύχρα)
11/04/2014 19:23
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μέρκελ: Συγχαρητήρια στην Ελλάδα (με γερμανική...ψύχρα)

Η Μέρκελ δεν αλλάζει, δεν μαλακώνει ούτε στιγμή και παραμένει σταθερή στην πολιτική της σκληρής λιτότητας και της αυστηρής δημοσιονομικής πειθαρχίας, Ωστόσο με μια θεαματική (όχι μόνο επικοινωνιακά) στροφή έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, ανοίγοντας ουσιαστικά για πρώτη φορά και με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα (Φθινόπωρο) το θέμα της αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους.

Δεν ξέρουμε πράγματι αν το μήνυμα στήριξης της ελληνικής οικονομίας, των προσπαθειών των Ελλήνων και της κυβέρνησης από την Άγκελα Μέρκελ είναι αρκετό. Δεν ξέρουμε αν οι προσδοκίες οι δικές μας και των στελεχών της κυβέρνησης ήταν μεγάλες και η Γερμανίδα καγκελάριος, με την ψυχρότητα που τη διακρίνει, απλά τις προσγείωσε.

Αυτό που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι ο «λύκος», στην προκειμένη περίπτωση η Μέρκελ δεν αλλάζει. Δεν μαλακώνει ούτε στιγμή και παραμένει σταθερή στην πολιτική της σκληρής λιτότητας και της αυστηρής δημοσιονομικής πειθαρχίας που έχει επιλέξει για τους λαούς με οικονομικά προβλήματα.

Όποιος είδε τη συνέντευξη τύπου του Αντ. Σαμαρά με την Αγκ. Μέρκελ θα διαπίστωσε ακριβώς τους δύο διαφορετικούς κόσμους, το εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος που βρίσκεται η Ελλάδα και η Γερμανία. Από τη μια η θερμότητα που εξέπεμπε ο Έλληνας πρωθυπουργός, η προσπάθεια να δώσει την ελπίδα που χρειάζονται οι Έλληνες όσο ποτέ. Και φυσικά ο κ. Σαμαράς θέλησε να δείξει ότι οι θυσίες δεν πήγαν χαμένες. «Τα καταφέραμε», είπε ο πρωθυπουργός και έδειξε την αποφασιστικότητά του για οριστική έξοδο από την κρίση.

Από την άλλη, μια Μέρκελ η οποία ήταν «παγωμένη», ούτε καν ένα χαμόγελο, ούτε καν παρέκλινε από τα πιστεύω της. Ακόμη και τα συγχαρητήρια στην Ελλάδα για τις επιτυχίες της στην οικονομία και για την έξοδο στις αγορές, έβγαιναν από το στόμα της με κόπο. Λες και έπρεπε να πληρώσουμε για να ακούσουμε ένα καλό λόγο από τη… La Nonna.

Δεν είπε κουβέντα για την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους και παρέπεμψε τις όποιες αποφάσεις που θα ληφθούν τους επόμενους μήνες, και αφού η Eurostat στα τέλη Απριλίου επιβεβαιώσει τις προβλέψεις για μεγάλο πλεόνασμα.

Ακόμη και όταν στην τελευταία ερώτηση της ζήτησαν να πει κάτι για τις τεράστιες θυσίες, για το 1 εκατ. και πλέον ανέργους, για τους νέους που δεν έχουν δουλειά, για την απώλεια του 25% του ΑΕΠ, η κ. Μέρκελ ήταν ατάραχη.

Μέρκελ: Συγχαρητήρια στην Ελλάδα (με γερμανική...ψύχρα) 84259 photo

«Ο δρόμος είναι επώδυνος με πολλές θυσίες όμως ακολουθήθηκε επειδή υπήρχε αλληλεγγύη στην Ευρώπη», είπε θέλοντας να υποστηρίξει το πρόγραμμα που η Γερμανία ετοίμασε και η τρόικα εφάρμοσε. «Θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες ώστε οι νέοι να έχουν περισσότερες δυνατότητες. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να υπάρξουν οι δομές και πάνω σ’ αυτές να οικοδομήσει κανείς. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε πολλά για τους Έλληνες», επανέλαβε η κ. Μέρκελ, χωρίς να δώσει έστω και μια δέσμευση για βελτίωση των συνθηκών επιβίωσης των Ελλήνων.

Όπως είπαμε μπορεί οι προσδοκίες των πολιτών να είναι περισσότερες, όμως, σίγουρα η κ. Μέρκελ δεν μας έκανε τη χάρη.

Ο Αντώνης Σαμαράς δήλωσε πως με την Άνγκελα Μέρκελ συμφώνησαν πως οι προσπάθειες θα συνεχιστούν, ενώ δήλωσε πως έχει τελειώσει οριστικά η εποχή της αναξιοπιστίας της χώρας στο εξωτερικό. Προανήγγειλε πως οι μεταρρυθμίσεις θα συνεχιστούν, λέγοντας πως το πρωτογενές πλεόνασμα, το μέρισμα στους πολίτες και η έξοδος στις αγορές οφείλονται στις θυσίες των πολιτών.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Σαμαράς η Ελλάδα άφησε πίσω της τα δύσκολα και μπαίνει η χώρα στην ανάκαμψη. Μάλιστα, δήλωσε πως μεταξύ άλλων ενημέρωσε και τη γερμανίδα καγκελάριο πως η ανεργία άρχισε να πέφτει και πως δεν χρειάζεται νέο πρόγραμμα η χώρα, δηλαδή νέο μνημόνιο.

Ο κ. Σαμαράς επεσήμανε δύο φορές το έντονο πρόβλημα της ρευστότητας προς την Άνγκελα Μέρκελ και όπως αποκάλυψε η ίδια η γερμανίδα καγκελάριος δήλωσε ικανοποιημένη από την ελληνική οικονομία. Τέλος, ο κ. Σαμαράς ευχαρίστησε την καγκελάριο για την επίσκεψή της και την αλληλεγγύη του γερμανικού λαού.

Από την πλευρά της, η Άνγκελα Μέρκελ ευχαρίστησε τον Αντώνη Σαμαρά για τη φιλική υποδοχή και τη γνωριμία με τους νέους επιχειρηματίες, λέγοντας πως στην Ελλάδα είναι φανερή η μεγάλη πρόοδος, κάτι που δείχνει πως άξιζαν τον κόπο οι μεταρρυθμίσεις.

Η κα Μέρκελ αναγνώρισε τις δύσκολες στιγμές τόσο για τους πολίτες όσο και για τις δύσκολες αποφάσεις της κυβέρνησης υπογραμμίζοντας πως είναι αισιόδοξη πως θα συνεχιστεί ο συγκεκριμένος δρόμος. Αναφορικά με την έξοδο της χώρας στις αγορές, τη χαρακτήρισε πολύ σημαντική, ενώ δήλωσε πως η Γερμανία θα βοηθήσει με το επενδυτικό ταμείο.

Όπως αποκάλυψε η Άνγκελα Μέρκελ η συζήτηση για το μέλλον της Ελλάδας δεν έχει ολοκληρωθεί και περιμένουν την ανακοίνωση της Eurostat στις 23 Απριλίου για το ακριβές ύψους του πρωτογενούς πλεονάσματος. Δήλωσε ωστόσο, πως η Ευρώπη το φθινόπωρο θα έχει μία σφαιρική εικόνα για την Ελλάδα και για το πώς θα προχωρήσουμε. Από την πλευρά του, ο κ. Σαμαράς δήλωσε πως οι αγορές εξέφρασαν με πανηγυρικό τρόπο την εμπιστοσύνη τους προς την Ελλάδα. Παράλληλα, ο κ. Σαμαράς ξεκαθάρισε πως δεν σκέφτεται τις εκλογές αλλά μόνο την Ελλάδα.

Μέρκελ: Συγχαρητήρια στην Ελλάδα (με γερμανική...ψύχρα) 84260 photo

Σε ερώτηση για το τί σημαίνει η έξοδος της Ελλάδας στις αγορές, δήλωσε η Άνγκελα Μέρκελ πως αυτό είναι ένα σινιάλο πως η εμπιστοσύνη επέστρεψε προς την Ελλάδα και χαρακτήρισε de facto βήμα προς την ομαλότητα η επιστροφή στις αγορές. Ωστόσο, δήλωσε πως υπάρχουν μεγαλύτερα προβλήματα από τα επιτόκια, όπως η ανεργία και έδωσε συγχαρητήρια γιατί η χώρα κινείται προς την θετική κατεύθυνση.

Ο κ. Μέρκελ απευθυνόμενη στους έλληνες πολίτες, δήλωσε πως γνωρίζει πως ήταν ένας δύσκολος δρόμος, αλλά φαίνεται πως η χώρα πηγαίνει καλύτερα. Σημείωσε πως για τον άνεργο πολίτη, τα στατιστικά στοιχεία δεν του λένε τίποτα όπως και το εάν υπάρχει πλεόνασμα και δήλωσε πεπεισμένη πως στον επόμενο χρόνο σιγά σιγά θα φαίνονται αυτές οι αλλαγές στην καθημερινή ζωή των πολιτών.

Τέλος, ο κ. Σαμαράς δήλωσε πως δεν έχει αλλάξει η ζωή των πολιτών, αλλά έχει αλλάξει η εικόνα και τα πράγματα πάνε ακόμα καλύτερα, ενώ τόνισε πως η κυβέρνηση δεν πανηγυρίζει και θα συνεχίσει να εργάζεται προς τη σωστή κατεύθυνση.

Η επίσκεψη της κ. Μέρκελ ολοκληρώνεται το βράδυ με το δείπνο κάτω από την Ακρόπολη, εκεί που ίσως το αρχαίο ελληνικό φως «φωτίσει» την γερμανίδα καγκελάριο και στην… επόμενη επίσκεψή της δεν μας πει μια από τα ίδια. Και δικαιολογήσει και το λόγο που έκανε τον κόπο να έρθει στην

[photo_3]

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
    ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 11/04/2014 23:20:27

    Ίσως να εκνευρίσω μερικούς, αλλά πιστεύω ότι καλώς έκανε η Μέρκελ με αυτά που είπε. Είναι γνωστό άλλωστε ότι η Μέρκελ δεν της αρέσει να χαϊδεύει αυτιά. Ούτε εντός ούτε εκτός της χώρας της. Άλλο αν εμείς εδώ, με το πρώτο "λεφτά υπάρχουν" ή "θα σκίσουμε τα μνημόνια", τρέχουμε και ψηφίζουμε σαν πρόβατα. Θα πρέπει επίσης να έχει γίνει κατανοητό ότι στην οικονομική κατάσταση που είχε φτάσει η χώρα το 2010, βελούδινες διαθρωτικές αλλαγές δεν θα είχαν κανένα αποτέλεσμα. Προσπάθησε ο ΓΑΠ να κοροϊδέψει, ψηφίζοντας νόμους χωρίς να τους εφαρμόζει. Αλλά έχουν πάψει προ πολλού οι Ευρωπαίοι να τρώνε βελανίδια...

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 12/04/2014 00:11:11

      Eιστε απολυτα σωστος. Οι Γερμανοι δεν ειναι Αγγλοι για να χρησιμοποιουν ευγενικες και πολιτικαντικα διπλωματικες εκφρασεις και να σε σφαζουν με το βαμβακι. Ας μη ξεχναμε οτι στην Γερμανια η φοροδιαφυγη ειναι ανυπαρκτη σχεδον σε συγκριση με την Ελλαδα. Ας μη ξεχναμε οτι λογοδοτουν για το που πανε τα χρηματα του κρατους. Ο Γερμανος οδηγος λεωφορειου (ιδιωτικοποιηση 100%) με 60 ωρες την εβδομαδα εργασια εισπρατει περιπου 2000 μεικτα. Ο Γερμανος αντιστοιχος υπαλληλος μιας ΔΕΗ εισπραττει τα 2/3 του Ελληνα υπαλληλου. Τα φαρμακα ειναι αντιγραφα και οι υψηλοτερες συνταξεις του αντιστοιχου ΙΚΑ δεν ειναι πανω απο 1500 Ευρω. Το 20% χρησιμοποιουν πιστωτικες καρτες και ολες οι συναλλαγες γινονται με χρεωστικες. Στην Ελλαδα?? Δεν μπορουμε να τους εξαπατησουμε πλεον. Απο την αλλη υπαρχει κατι θετικο που η Ελλαδα εχει και μπορει να επενδυσει. Στην λατρεια των Γερμανων για την Ελλαδα και την Ιστορια της. Αλλωστε η κλασσικη τους παιδεια στηριζεται στην Ελληνικη.

      • ΝδΑθήνα avatar
        ΝδΑθήνα @ Ρεαλιστης 12/04/2014 00:44:34

        Καλά εντάξει , εσύ έγραψες ύμνο για τη Γερμανια προτιμώ τον εθνικό μας, δε ξέρεις από πρωτο χέρι το γερμανικό δημόσιο.Ατέλειωτη γραφειοκρατία , ρωτάτε πριν αναπαραγετε μυθους. Ρωτάτε τα συνδικάτα πόσο ισχυρα είναι.Συντεχνίες χειρότερες από τις δικές μάς

        • Ρεαλιστης avatar
          Ρεαλιστης @ ΝδΑθήνα 12/04/2014 10:20:17

          Το να λες αληθειες δεν ειναι υμνος. Μαλλον παρεξηγησατε αυτα που γραφω. Αναφερομαι στις στρεβλωσεις του συστηματος και στις τρανταχτες αδικιες στην Ελλαδα του Τσοβολα δωστα ολα. Που ολα αυτα εγιναν εις βαρος του Ι.Τ τοσα χρονια. Και που κανενας ξενος δεν θα στηριξει τις στρεβλωσεις αυτες. Οσον αφορα την γραφειοκρατια , ναι με υππαρχει αλλα το κρατος δουλευει και προσφερει υπηρεσιες. Μ/Ο αναμονης στην εφορια της Γερμανιας ειναι 10 λεπτα. Τελος οι συντεχνιες ειναι ισχυρες αλλα δεν κλεινουν τα αστικα κεντρα καθημερινα . Οι συνδικαλιστες δεν παιρνουν εφ απαξ 1 ε. ευρω οπως ό του ΣΥΡΙΖΑ. Οι εργατες δεν απεργουν και σαμποταρουν τις εταιριες τους οπως εγινε στην Πιρελλι, στην ΠΠ και σε τοσες αλλες . Δυστυχως οι αληθειες ειναι πικρες

      • gikon avatar
        gikon @ Ρεαλιστης 12/04/2014 05:12:39

        @ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ και @Ρεαλιστης Όχι, δεν εκνευρίστηκα, ποσώς. Εσείς, πώς τα πάτε, που τέθηκε το θέμα του κατοχικού δανείου; Παραμένετε ψύχραιμοι;

        • Ρεαλιστης avatar
          Ρεαλιστης @ gikon 12/04/2014 10:25:09

          @ gikon. Επαναλαμβανω μαλλον παρεξηγησατε και ενοχληθηκατε απο καποιες αληθειες που εγραψα. Προσπαθω να γραψω και να κανω κατανοητο οτι στις περισσοτερες περιπτωσεις μονοι μας βγαλαμε τα ματια μας. Δεν ψαχνω για εχθρους εκτος Ελλαδος μονο.

      • Γιάννης Κιαπέκος avatar
        Γιάννης Κιαπέκος @ Ρεαλιστης 12/04/2014 07:49:21

        Για όσα αυθαίρετα ανέφερες περί Γερμανικού Δημοσίου , μισθών, συντάξεων κ.λ.π. δεν θα τα σχολιάσω, την απάντησή σου την πήρες από τον(την) ΝδΑθήνα. Όμως για το .... «Στην λατρεια των Γερμανων για την Ελλαδα» μάλλον θα πρέπει να παρακολουθήσεις ταχύρυθμα μαθήματα Ιστορίας. Οι Γερμανοί, αρχής γενομένης από τη Μικρασιατική Καταστροφή όταν συμβούλευαν τον Κεμάλ Ατατούρκ να εκδιώξει του Έλληνες από τα παράλια της Μ.Ασίας και καθ όλη την νεότερη ιστορία μας ήσαν εχθροί της Ελλάδας. Και το αποκορύφωμα η τελευταία οικονομική κρίση όπου εφαρμόζοντας μια τιμωρητική πολιτική μας χρησιμοποίησαν σαν παράδειγμα προς αποφυγή. Δηλαδή αν μας αντιπαθούσαν τι θα έκαναν θα μας εκτελούσαν όλους;

        • Ρεαλιστης avatar
          Ρεαλιστης @ Γιάννης Κιαπέκος 12/04/2014 10:38:11

          Τοτε αγνοηστε τα εκαταμμυρια Γερμανων τουριστων. Αγνοηστε ολους αυτους που επενδυσαν σε ακινητα στην Ελλαδα . Ρωτηστε καποιους Γερμανους στην Κρητη, στην Μανη, στην Χαλκιδικη και στα νησια. Ρωτηστε αν γνωριζουν Αρχαια Ελληνικη Ιστορια. Αν δεν σας αρεσουν ενταξει. Αλλα μη καταδικαζετε εναν λαο . Μεγαλωσα στην Ελλαδα με εχθρους παντα . Οι κακοι Ρωσοι, οι κακοι Αγγλοι, οι φονιαδες των λαων Αμερικανοι και τωρα οι κακοι Γερμανοι. Αν πιστευετε οτι δεν καναμε λαθη και δεν καταστρεψαμε την Ελλαδα τοτε ενταξει. Στα μαθηματικα για να λυσεις ενα προβλημα χρειαζεται να το καταλαβεις και μετα να αρχισεις να το λυνεις βημα βημα. Εμεις αντι να διαβασουμε το προβλημα αρχιζουμε και τα βαζουμε με τον εκφωνητη , με τον μαθηματικο, με το συστημα και περιμενουμε τον απο μηχανης θεο να δωσει λυση. Και βεβαια θα αντιγραψουμε αν μπορουμε και αν ο επιτηρητης ειναι απροσεκτος. Οσον αφορα τα περι Ιστοριας ταχυρυθμα μαθηματα σχολια, δεν θα αναφερθω. Καλο θα ηταν να διαβασετε καποιους κλασσικους Γερμανους φιλοσοφους ...

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ Ρεαλιστης 12/04/2014 12:26:23

            Ασφαλώς και δεν θα αγνοήσω τα εκαταμμυρια Γερμανων τουριστων όπως και όλους του τουρίστες. Θα τους υποδεχτούμε και θα τους περιποιηθούμε όπως πρεσβεύει ο Ξένιος Ζευς αλλά ως εκεί. Επαναλαμβάνω οι Γερμανοί δεν είναι φίλοι μας και μια και το αναφέρεις ο ανιαμερικανισμός στην Ελλάδα είχε τεράστια διαφορά από αυτό που νιώθουν οι Έλληνες για τους Γερμανούς. Με τους Αμερικάνους η αντιπάθεια είχε να κάνει με την ηγεσία τους ενώ με τους Γερμανούς έχει να κάνει . και δικαίως, και με την ηγεσία αλλά και με τον λαό. Αν υπάρχουν μερικά ελάχιστα φωτεινά παραδείγματα Γερμανών που αγαπούν την Ελλάδα αυτό δεν αντισταθμίζει την απέχθεια του μέσου Γερμανού προς τους Έλληνες τους οποίους θεωρεί τεμπέληδες , κλέφτες, απολίτιστους κ.λ.π. (έχω πολλά παραδείγματα) Όσον αφορά τους κλασσικους Γερμανους φιλοσοφους τα σχόλιά μου είναι δυο. Πρώτον «ένας Nietzsche δεν φέρνει την άνοιξη» και δεύτερον δεν είμαι σίγουρος πόσοι από τους Γερμανούς τον έχουν διαβάσει.

          • Ρεαλιστης avatar
            Ρεαλιστης @ Γιάννης Κιαπέκος 12/04/2014 22:48:16

            Με τους Αμερικανους ειχε να κανει με ολους. Γιαυτο τους πυρπολουσαν τα αυτοκινητα και γιαυτο βιαιοπραγουσαν εναντιον τους. Γιαυτο ειχαν εξαφανιστει οι Αμερικανοι απο την αγορα πολυ πριν κλεισουν οι βασεις. Αμα ειστε παμω απο 50 και αμα κατοικουσατε στους παραλιακους δημους ισως να τα θυμαστε. Οσον αφορα για το τεμπεληδες και κλεφτες ας ειναι καλα ο ΓΑΠ που μας διαφημισε.

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ Ρεαλιστης 13/04/2014 10:10:03

            Έχει καλώς συμφωνούμε ότι διαφωνούμε. Καλό Πάσχα.

  2. albdla avatar
    albdla 11/04/2014 23:51:12

    Τσιπρας της χρειαζεται για να στρωσει. Τα αγαθα παιδια οπως ο Σαμαρας δεν τα υπολογιζει.

  3. blue nile avatar
    blue nile 12/04/2014 01:53:15

    Η Μέρκελ μαζί με τη λοιπή γερμανική ηγεσία και την αντίστοιχη γαλλική διέπραξαν ένα τεράστιο έγκλημα το 2010 όταν απαγόρεψαν στην Ελλάδα πρώτα να κουρέψει το χρέος της και μετά να υπογράψει το μνημόνιο με αποκλειστικό σκοπό και στόχο την σωτηρία των γαλλογερμανών τραπεζιτών.
    Με τις ευλογίες του τρισάθλιου Παπακωνσταντίνου που κατηγορούσε ως προδότη όποιον μιλούσε για χρεοκοπία.
    Μέχρι τότε όποτε πήγαινε το ΔΝΤ σε μια χώρα να εφαρμόσει το σκληρό του πρόγραμμα κούρευε το χρέος αυτής της χώρας ώστε να το καθιστήσει βιώσιμο.
    Μετά το ΔΝΤ χορηγούσε τα απαραίτητα δάνεια υπό τους όρους σκληρής λιτότητας αφού η έξοδος στις αγορές ήταν ανέφικτη.
    Εδώ και μνημόνιο υπογράψαμε και το χρέος δεν κουρέψαμε και είναι μη βιώσιμο.
    Τι σημαίνει άραγε για την καθημερινότητα του πολίτη ότι το χρέος της χώρας είναι μη βιώσιμο;
    Πρώτον σημαίνει ασφυκτικά περιοριστικά μέτρα.
    Γιατί μεγάλο μέρος του εθνικού εισοδήματος πηγαίνει για την εξυπηρέτηση του μη βιώσιμου χρέους. Είναι σαν να έχουμε μια οικογένεια που έχει εισόδημα 30 χιλιάδες ευρώ το χρόνο αλλά πρέπει να δίνει τα 25 για τόκους και αποπληρωμή δανείων.Εύκολα καταλαβαίνει κάποιος ότι αυτή η οικογένεια δεν μπορεί να ζήσει.
    Δεύτερον το μη βιώσιμο χρέος σημαίνει αυτοτροφοδοτούμενη ύφεση και διατήρηση της τεράστιας ανεργίας.
    Για τον πολύ απλό λόγο ότι οι σοβαροί υποψήφιοι επενδυτές δεν επενδύουν σε μια χώρα που δεν έχει βιώσιμο το χρέος της.
    Γιατί φοβούνται η αναπόφευκτη χρεοκοπία θα έχει αρνητική επίδραση στις επενδύσεις τους.
    Πχ μπορεί το κράτος να διπλασιάσει εν μία νυκτί την φορολογία των επιχειρήσεων.
    Έτσι επενδύσεις δεν γίνονται και οι άνεργοι δεν μπορούν να βρουν δουλειά.
    Ο Σαμαράς έχει ύψιστη υποχρέωση την επίτευξη της βιωσιμότητας του χρέους.
    Που αυτή δεν θα έρθει ποτέ αν αφήσουμε τους Γερμανούς να μας δώσουν απλά μια επιμήκυνση.
    Αυτή τη φορα δεν θα υπάρχει καμία δικαιολογία.
    Αν οι Γερμανοί δεν δεχτούν τουλάχιστον να συνοδέψουν την επιμήκυνση με μια ρήτρα ανάπτυξης τότε ο δρόμος της ρήξης θα είναι επιβεβλημένος.
    Γιατί αν το χρέος μας παραμείνει μη βιώσιμο τότε για πολλά χρόνια θα υποφέρουμε...και η κυρία Μέρκελ θα ολοκληρώσει το έγκλημα της.

    • George N avatar
      George N @ blue nile 12/04/2014 06:05:05

      Στα 30,000 εισόδημα της οικογένειας τώρα προγραμματίζονται 1,200 για εξυπηρέτηση χρέους και η συζήτηση είναι αυτό να πάει στα 900 μετά το καλοκαίρι. Για την ώρα πάντως η οικογένεια δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ από τα εισοδήματά της για εξυπηρέτηση χρέους, έχει δώσει μονάχα από νέα δανεικά. Η τωρινή μας κατάσταση δεν έχει καμία σχέση με το υπάρχον χρέος αλλά με το ότι δεν μπορούμε να φτιάξουμε νέο μέσω ελλειμμάτων. Δεν μας ζητήθηκε να πληρώσουμε κάτι αλλά να ζούμε με αυτά που παράγουμε και είδες τι έγινε. Το μυστικό λοιπόν είναι πως μπορούμε να παράγουμε πιο πολλά και ο μόνος τρόπος είναι να σταματήσει να χαλάει το 55% του ΑΕΠ το κράτος. 16,500 δλδ από το εισόδημα της οικογένειας....δεν μας είπε Ανατολική Γερμανία τυχαία. Κάτι της θυμίσαμε!

      • ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ avatar
        ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ @ George N 12/04/2014 10:53:48

        "Το μυστικό λοιπόν είναι πως μπορούμε να παράγουμε πιο πολλά". Το μυστικό φίλε George N προφανώς το κατέχουν το Λουξεμβούργο και η Ελβετία, που αν και μικρά και άοπλα κράτη, είναι τα πλουσιώτερα της γης. Αν σε ένδειξη αλληλεγγύης για την καταστροφή που πάθαμε μας το δώσουν, θα μπορούμε και μείς να παράγουμε πιο πολλά χρήματα. Αλλοιώς θα παραμείνουμε στον πρωτογενή τομέα, όπως οι γειτονικές χώρες και οι χώρες του τρίτου κόσμου. Ο πρωτογενής τομέας σύμφωνα με εναν σπουδαίο καθηγητή Γεωπονικής ήταν είναι και θα είναι, το τελευταίο σκαλοπάτι απο άποψη απόδοσης, όση τεχνολογία κι αν του δώσουμε διότι έχει πάντα εκατομμύρια απρόβλεπτους παράγοντες...Το κράτος αν "χάλαγε" το 55% του ΑΕΠ για τους Ελληνες και δεν το χάριζε στην "ιδιωτική πρωτοβουλία" των Τσοχαντζαραίων, Κοντομηνάδων, Φιλιππίδηδων, Τομπούλογλου και ΣΙΑ που το εξάγουν στο Λουξεμβούργο και την Ελβετία, δεν θα είχαμε πρόβλημα, διότι πάλι στο ΑΕΠ μας θα μετρούσε το χρήμα που "χαλάστηκε" εντός Ελλάδος. Το ότι δεν μας ζητάνε εδώ και τώρα να πληρώσουμε το χρέος αλλα θα μας παίρνουν ό,τι περισσεύει απο την τροφή και τη στέγη μας για τα επόμενα 50 χρόνια, είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να μας συμβεί. Είναι η μετατροπή μας σε οικόσιτα ζώα σε μια αποικία χρέους όπου θα αποφασίζουν για μας εφ' όρου ζωής οι δανειστές μας. Πολύ σωστά ο Blue Nile όπως και κάθε σοβαρός αναλυτής εντοπίζει το πρόβλημα στη ΡΗΤΡΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, άνευ της οποίας η Ελλάδα είναι τελειωμένη...

        • blue nile avatar
          blue nile @ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 12/04/2014 15:11:10

          @GeorgεΝ
          Aν όπως λες οι νομισματικές ενώσεις άφηναν τα ελλειματικά κράτη τους να ζουν με τους πόρους τους τότε αυτά τα κράτη θα πεινούσαν. Είναι γεγονός ότι η ένωση του ευρώ όπως και κάθε άλλη νομισματική ένωση μεγαλώνει τα χάσματα μεταξύ ελλειμματικών και πλεονασματικών χωρών.
          Γιατί γίνεται αυτό; Γιατί τα ελλειμματικά κράτη χάνουν το χρηστικό εργαλείο της υποτίμησης των εθνικών νομισμάτων. Για να καταλάβουμε τις ευργετικές επιδράσεις της υποτίμησης στις χώρες της ΕΕ τα χρόνια προ ευρωζώνης είναι πολύ καλο παράδειγμα οι πωλήσεις αυτοκινήτων. Αν μια χρονιά τα γερμανικά αυτοκίνητα πουλούσαν πάρα πολύ τότε είχαμε ανατίμηση του μάρκου σε σχέση με δραχμή λιρέτα και φράγκο. Πήγαιναν Έλληνες Ιταλοί και Ισπανοί να αγοράσουν τότε γερμανικό αυτοκίνητο και το έβρισκαν πολύ ακριβότερο λόγω της ανατίμησης του μάρκου. Τότε στρέφοταν σε κάποιο ιταλικό αυτοκίνητο ή γαλλικό αυτοκίνητο. Η ανατίμηση αφορούσε και τα άλλα προιόντα και το ανατιμημένο μάρκο εξασφάλιζε ότι η Ε λλάδα μπορούσε να εξάγει ζάχαρη γιατί η γερμανική ήταν πανάκριβη. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλιζόταν κάποιες ισορροπίες εντός ΕΕ και οι πλεονασματικές χώρες έβρισκαν τις νομισματικές ισοτιμίες ως φραγή στην υπερβολική διόγκωση των εξαγωγών τους. Μετά την έλευση της ευρωζώνης η Γερμανία πουλούσε όσο μπορούσε χωρίς να υπάρχει τέτοια φραγή. Γιατί το ευρώ αντιπροσώπευε όλα τα νομίσματα μαζί οπότε όταν ανέβαινε το μάρκο έπεφταν η δραχμή ή η λιρέτα και το ευρώ παρέμενε αμετάβλητο.
          Καταυτό τον τρόπο η Γερμανία δεκαπλασίασε τις εξαγωγές της και οι νότιοι πήραν την κάτω βόλτα.
          Γι'αυτό και η Λαγκάρτ όταν ήταν υπουργός οικονομικών της Γαλλίας είχε πει ότι στην ευρωζώνη τα πλεονάσματα της Γερμανίας ήταν ουσιαστικά τα ελλείμματα των νότιων χωρών. Γι'αυτό και καμιά ελλειμματική χώρα εντός νομισματικής ένωσης δεν μπορεί να ζήσει για πολλά χρόνια με ιδίους πόρους.
          Το ευρώ σχεδιάστηκε λάθος. Γιατί δεν προέβλεπε κάποιον αυτοματοποιημένο μηχανισμό αναδιανομής πλεονασμάτων από τις πλεονασματικές προς τις ελλειμματικές χώρες είτε μεταβιβαστικά (χρήματα δηλαδή) είτε υπό μορφή παραγωγικών επενδύσεων ( η Siemens φερειπείν έβγαλε δις από την Ελλάδα νόμιμα η παράνομα όμως εργοστάσια έφτιαξε στην Τουρκία. Έπρεπε να τα φτιάχνει εδώ ακόμα και αν είχαν μεγαλύτερο κόστος για να βρίσκει ο κόσμος δουλειά να συνεχίζει να καταναλώνει γερμανικά προιόντα. )
          Και έρχεται τώρα η Γερμανία και ζητάει κάτι το εντελώς αδύνατο. Να γίνουν όλες οι χώρες της ευρωζώνης πλεονασματικές ενώ η Γερμανία παραμένει και αυτή πλεονασματική.
          Και επειδή δεν μπορεί να γίνει αυτό που είναι όντως αδύνατο μας τιμωρεί όλους με λιτότητες !!! Αυτά για να μην τρέφετε αυταπάτες για τη νέα γερμανική θηριωδία, αν θέλει η Γερμανία να ζούμε όλοι με αυτά που βγάζουμε να διαλύσει την ευρωζώνη και να γυρίσουμε όλοι σε εθνικά νομίσματα έτσι ώστε με την κάθε υποτίμηση να κόβουμε τις γερμανικές εξαγωγές . Αλλά οι Γερμανοί δεν είναι χαζοί και δεν θα διαλύσουν ποτέ το ευρώ από μόνοι τους...

          • Άλυτη εξίσωση avatar
            Άλυτη εξίσωση @ blue nile 12/04/2014 16:05:32

            'Aλλο ένα καταπληκτικό σας σχόλιο.... ''Η πρώτη ένδειξη πνευματικότητας, είναι η απλότητα της έκφρασης''. Πούσκιν

          • George N avatar
            George N @ blue nile 12/04/2014 21:21:22

            Αφού ξεκαθαρίσω ότι ήμουν και είμαι κατά του Ευρώ για άλλους λόγους, να παρατηρήσω ότι η ένωση δεν είναι ένα κλειστό οικονομικό σύστημα. Μόνο αν ήταν, θα είχαμε zero sum game. Η ένωση υπάρχει ως όπλο και ανάχωμα της ΕΕ στη ραγδαία υποτίμησή της στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι. Στα δικά μας. Σαφώς η νομισματική υποτίμηση είναι ένα αβαντάζ. Πρόσκαιρο. Είναι ασπιρίνη κι όχι φάρμακο. Αλλιώς με τόσες υποτιμήσεις θα είχαμε γίνει Ελβετία. Το θέμα πρέπει να είναι πως η Ελλάδα θα σταματήσει να είναι ελλειμματική χώρα κι όχι το πως διορθώνουμε το έλλειμμα. Πως εκμεταλλεύεται κανείς την πιο μορφωμένη Ελληνική γενιά στην ιστορία δλδ αντί να την αφήνει να βουλιάζει στον φραπέ. Ας δούμε και τα ποσά: 85-110 δις οι ετήσιες δαπάνες του κράτους τον χρόνο, κάθε χρόνο. 320 δις το συνολικό χρέος. Και εσύ Blue Nile ανησυχείς για τα 320! Ας υποθέσουμε ότι ανησυχούσες για τα 100 δις εξόδων. Ας υποθέσουμε ακόμα ότι μπορούσες να αυξήσεις την παραγωγικότητα του Ελληνικού δημοσίου κατά 25% (κάθε επιτυχημένος manager του ιδιωτικού τομέα δεν θα είχε πρόβλημα να το καταφέρει) Θα είχες πληρώσει το χρέος σε κάτι παραπάνω από μια δεκαετία. Δεν θα είχες κάνει μόνο αυτό όμως. Με 12% αύξηση της παραγωγικότητας της Ελληνικής οικονομίας (το δημόσιο είναι η μισή οικονομία) είσαι πλεονασματικός μέσα στην Ένωση. Κανείς άλλος δεν μπορεί να το κάνει αυτό γιατί κανείς άλλος δεν έχει φορτώσει την οικονομία του με ένα μενιρ από αυτά που κουβαλάει ο Οβελίξ. Αντί να λέμε ότι η Μέρκελ διάλεξε ανηφορικό μονοπάτι και να βλαστημάμε ιδρωμένοι και τελευταίοι, μήπως λοιπόν πρέπει πρώτα να αφήσουμε κάτω το μενιρ?

          • blue nile avatar
            blue nile @ George N 13/04/2014 14:52:03

            H υποτίμηση από μόνη της δεν είναι πανάκεια εκεί συμφωνω. Είναι όμως το μόνο εργαλείο ώστε σε περιόδους Κρίσης να μην εμφανίζονται τεράστιες ανθρωπιστικές κρίσεις όπως εδώ τώρα, και επίσης το μόνο εγχώριο εργαλείο με το οποίο μια ελλειμματική χώρα εκτός νομισματικής ένωσης μπορεί να βρει τους απαραίτητους εκείνους πόρους ώστε να επανεκινήσει την οικονομία. Ας αναλογιστούμε την περίπτωση της Βρετανίας και της Ιρλανδίας. Και οι δυο χώρες έρμαια της τραπεζικής ασυδοσίας πληγώθηκαν βάναυσα από την Κρίση του 2008. Η Βρετανία με μια υποτίμηση της λίρας έπεσε στα μαλακά παρόλο που το City του Λονδίνου είχε τεράστιες ζημιές, ενώ η Ιρλανδία που εντός ευρώ δεν είχε εθνικό νόμισμα να υποτιμήσει αναγκάστηκε να ακολουθήσει το μνημονιακό αδιέξοδο και ουσιαστικά να καταστραφεί. Το ότι δεν αναπτύξαμε ποτέ παραγωγικό τομέα επί δραχμής δεν σημαίνει ότι έφταιγε η δραχμή. Αντίθετα η δραχμή με τις υποτιμήσεις βοηθούσε όσο μπορούσε γιατί ήταν ένα ανταγωνιστικό νόμισμα. Τώρα με καυμό παρατηρούμε να χάνουμε εξαγωγές σε προιόντα με τα οποία απολαμβάναμε εξαγωγικές επιτυχίες. Η Γερμανία είναι αυτή τη στιγμή πρώτη σε εξαγωγές ζάχαρης σε όλη την ευρωζώνη.
            Κάτι τέτοιο ήταν αδύνατο να το καταφέρει με το μάρκο.
            Όσο καλή ζάχαρη και αν έβγαζε.ψπου έχουν δει τις εξαγωγές τους προς τις υπόλοιπες χώρες της ευρωζώνης να δεκαπλασιάζονται μετά την έλευση του ευρώ.
            Ήταν μεγάλο έγκλημα η είσοδος μιας χώρας όπως η Ελλάδα με τον μισό μέσο όρο παραγωγικότητας σε σχέση με αυτόν των άλλων χωρών της ένωσης, στην ευρωζώνη.
            Η παραγωγικότητα έπεσε κι 'αλλο, τα δάνεια φτήνυναν με συνέπεια να απογειώσουμε το δημόσιο χρέος, από τότε άρχισε η συντελεσμένη πορεία προς την καταστροφή μας που έγινε ορατή μετά την Κρίση του 2008.

    • Άλυτη εξίσωση avatar
      Άλυτη εξίσωση @ blue nile 12/04/2014 07:23:51

      Τα είπατε ΟΛΑ πολύ καθαρά αγαπητέ blue nile. ''Αν οι Γερμανοί δεν δεχτούν τουλάχιστον να συνοδέψουν την επιμήκυνση με μια ρήτρα ανάπτυξης τότε ο δρόμος της ρήξης θα είναι επιβεβλημένος.'' Και θα πρέπει επί τέλους ο ναρκωμένος Ελληνικός λαός που παρατηρεί παθητικά τον σφαγιασμό του, να επιβάλλει δυναμικάτην επιλογή της ρήξης, ακόμη και αν οι ασκούντες την εξουσία τότε, ....διστάσουν. Διαφορετικά, θα συνυπογράψει με τη δουλικότητα και την μεμψιμοιρία που έχει ως σήμερα υιοθετήσει, την οριστική αυτοκαταστροφή του, αλλά και την καταστροφή της Ελλάδας καθώς και των ερχόμενων γενεών των Ελλήνων. Μιά τελευταία ευκαιρία θα έχουμε, οφείλουμε να μην την αφήσουμε κι αυτήν να χαθεί.

    • βαγόνι avatar
      βαγόνι @ blue nile 12/04/2014 09:28:34

      +++σαφέστατος

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ blue nile 12/04/2014 11:04:47

      Πολυ σωστα οσα γραφετε οσοσν αφορα το χρεος και εδω που φτασαμε. Το ερωτημα μου ειναι εσωτερικα τι θα γινει? Για ποσο ακομα θα γινεται το παρτυ της φορο- και εισφοροδιαφυγης? Ποτε θα αποκτησουμε κοινωνικη συνειδηση σαν πολιτες? Ποτε θα καταλαβει ο φοροφυγας οτι με τους φορους και τις εισφορες που κλεβει δεν πληρωνονται οι δασκαλοι και οι Γιατροι? Ποτε θα καταλαβει οτι εμμεσα δολοφονει και αφαιρει γνωση απο τις γενιες που ερχονται?

      • ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ avatar
        ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ @ Ρεαλιστης 12/04/2014 11:47:15

        Aγαπητέ Ρεαλιστή καίρια τα ερωτήματά σου, αλλά η απάντηση είναι μονόδρομος: Οταν αποφασίσουν να το κάνουν πρώτα στον εαυτό τους ως παιδευτικό παράδειγμα για τους πολίτες, οι Πατέρες του Έθνους μας, οι πολιτικοί. Ο Ελληνας δεν είναι βλάκας να κόβει το ψωμί του επειδή ο Πάγκαλος τρώει με 10 μασέλες. Δεν πρόκειται να πάψει να προσπαθεί να γλιτώσει τους φόρους που του παίρνουν οι πολιτικοί και αντί να τους δώσουν για να μάθει σωστά στο Δημόσιο σχολείο τα Μαθηματικά το παιδί του, τους δίνουν στον Κοντομηνά που τους καταθέτει παράνομα στην Ελβετία. Τους κρατάει για να πληρώσει το φροντιστήριο των παιδιών του που δεν θα το κάνουν οι πολιτικοί όσους φόρους κι αν τους δώσει. Οι δάσκαλοι και οι Γιατροί δεν πληρώνονται διότι οι Ελληνες πολιτικοί είναι οι μόνοι στην Ευρώπη που αντί να εισπράξουν τα 10 και πλέον δις των Μεγαλοφοροφυγάδων που βρίσκονταν στις λίστες Λαγκάρντ, προσποιούνται οτι δεν ευκαίρησαν να τις ανοίξουν επειδή κυνηγάνε τα κέρματα της "μαρίδας" των φοροφυγάδων...

        • Ρεαλιστης avatar
          Ρεαλιστης @ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ 12/04/2014 22:41:53

          Αγαπητε Δημητριε δεν διαφωνω καθολου σε αυτα που γραφετε. Οι Ελληνες ψηφοφοροι διαλεξαν τους Πολιτικους και οι Πολιτικοι τους ειχαν σαν πελατες. Μονοι μας τελειως συντεχνιακα πηραμε οσα μπορουσαμε παρακαλωντας τους Πολιτικους. Ποτε δεν σκεφτηκαμε εθνικα και κοινωνικα. Τωρα πλεον ολοι πληρωνουμε φταιμε δεν φταιμε. Θα ηθελα ομως να προσθεσω και τα παρακατω. 1. Πρωτη φορα βλεπουμε Ακη στην φυλακη, Μαντελη με στοιχεια, Λαυρεντιαδη, υποδικο Κοντομηνα, υποδικο Παπαντωνιου , και αλλους που ερχονται ή ειναι ηδη μεσα. 2. Την λιστα Λαγκαρντ την δουλευουν εδω και πολυ καιρο. Ηδη εχουν καλεσει τους περισσοτερους να προσκομησουν στοιχεια κλπ. Μη ξεχναμε ομως οτι στην λιστα υπαρχουν και παρα πολλοι τιμιοι και νομιμοι. Πρεπει να ειμαστε προσεκτικοι και να μη στοχοθετουμε ολους. Αυτο που εκανε ο Μπαξεβανης και δημοσιευσε την λιστα ηταν παρανομο. Γιατι στοχοποιησε χωρις αποδειξεις παρα πολυ κοσμο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.