#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/06/2008 17:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μ΄ όποιον δάσκαλο καθίσεις....

Εδώ ο κόσμος καίγεται κλπ κλπ, αλλά αν δεν παινέψεις το σπίτι σου κλπ κλπ. Δισέλιδο αφιέρωμα στον μεγάλο Φιλανδό ράλλυμαν Πέντι Αϊρίκαλα έχει σήμερα το «auto τύπος», το ένθετο περιοδικό του «Ελεύθερου Τύπου» για το αυτοκίνητο. Η συνέντευξη του Πέντι πάρθηκε κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Ακρόπολις, στο οποίο ήρθε για να βοηθήσει τον Πάνο, που είναι μαθητής του. Λέει πολλά και ενδιαφέρονται και όσοι είστε φίλοι του αθλήματος διαβάστε την.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. isnogood avatar
    isnogood 25/06/2008 17:53:58

    Το άτομο είναι απαιχτο!
    Έχει τις περισσότερες εγκαταλήψεις απο τον κάθε οδηγό αγώνων, γιατί πάντα οδηγούσε στα ΟΡΙΑ.
    Αν θυμάστε εκίνη τη διαφήμιση για τη ζώνη ασφαλείας που έδειχνε ένα αγωνιστικό να παίρνει καμιά τριανταριά τούμπες και μετά να βγαίνουν άνετοι οδηγός και συνοδηγός...ο Πέντι οδηγούσε!

  2. Factorx avatar
    Factorx 25/06/2008 18:07:05

    @isnogood.Στείλε e- mail στο factorx να σε καλέσω για βόλτα μαζί του, την επόμενη φορά που θα έρθει για μάθημα

  3. syntaksiouxos avatar
    syntaksiouxos 25/06/2008 18:54:02

    Έχει ακόμα το κόλλημα με το φρενάρισμα με το αριστερό; Λειτουργεί αυτό στα σημερινά Ν ή είναι χάσιμο χρόνου πλέον;

  4. maquis avatar
    maquis 25/06/2008 19:29:50

    @Factorx: Δηλαδή θα μας πεις οτι εχεις οδηγήσει και Chevette 2300 HS ? Τότε πάντως τον έμαθα εγώ. Νομίζω έχει μία 1η στο RAC (89?) μετο Galant VR4 (το ιπτάμενο ταξί!), έτρεχε RAC & 1000 Λίμνες. Απαιχτος.......

  5. factorx avatar
    factorx 25/06/2008 22:32:07

    @syntaksiouxos:
    1. Μα για τα τετρακίνητα ειναι αυτή η οδήγηση. Δοκίμασε το αριστερό σε τετρακίνητο που πάει να σου υποστρέψει. θα τρελλαθείς με το πως βάζει την μούρη μέσα. Μπορείς να το κάνεις και με το δεξί, αλλά με το αριστερό κερδίζεις τα δέκατα που κάνουν την διαφορά.
    2. δες τον Χίρβονεν και τον Λατβάλα στα βίντεο πως στίβουν. Όσο πιο αργά μπορούν και μπαμ το γυρίζουν και μπούκα. Ούτε ντιφτ , ούτε χασίματα χρόνου.
    3. Στη συνέντευξη στον ΕΤ λέει αναφερόμενος στην οδήγηση του Loemb οτι "μέχρι τώρα πήγαινε με γραμμές , αλλά τωρα βλέπω οτι προσχώρησε στη φιλανδική σχολή φλικάροντας περισσότερο το αυτοκίνητο, ίσως επειδή ο αναγνωισμός έχει αυξηθεί".
    4.Η οδήγηση με το αριστερό δεν είναι μόνο γρήγορη, είναι και ασφαλής. Αλλά όπως έλεγε και ο Μίκολα "it takes many cars and many time". Εμείς είμαστε ακόμα στα "many cars". Αλλά σε κάθε νέο αγώνα, που ο Πάνος μαθαίνει όλο και πιο καλά αυτήν την οδήγηση, βλέπεις την διαφορά.

  6. Vass avatar
    Vass 25/06/2008 23:09:31

    Η τεχνική φρεναρίσματος με το αριστερό πόδι δημιουργήθηκε κυρίως λόγω της ανάγκης διατήρησης του αριστερού ποδιύ πάνω στο γκάζι. Τα δυνατά αυτοκίνητα με κινητήρα turbo έχουν ανάγκη ψύξης των εμβόλων και των βαλβίδων που προσφέρει το εισερχόμενο δροσερό μίγμα. Όσο λοιπόν ο οδηγός κρατά πατημένο το γκάζι στο φρενάρισμα ο κινητήρας εξακολουθεί να ψύχεται αποτελεσματικά.
    Ο άλλο λόγος αφορά το ζύγισμα του αυτοκινήτου. Το άφημα του γκαζιού αλλάζει την ισορροπία τόσο στην ανάρτηση όσο και στη μετάδοση.

  7. syntaksiouxos avatar
    syntaksiouxos 26/06/2008 01:47:16

    Άστο, Vass, θεωρία...
    Έχω πατήσει πάρα πολύ αριστερό φρένο σε αγώνες εδώ και πολλά χρόνια, πάντα όμως σε ισχυρά προσθιοκίνητα. Σημερινό Μιτσουμπίσι Ν δεν έχω οδηγήσει σε αγώνα (μόνο σε δοκιμή) και γι'αυτό ρώτησα, εάν μιά τεχνική που αναπτύχθηκε την εποχή του πρώτης γενιάς Κουάτρο έχει νόημα και σε αυτά τα αυτοκίνητα (γιατί έχω οδηγήσει αυτοκίνητα που το αριστερό στο φρένο ΔΕΝ σε βοηθούσε, απλώς σε έκοβε). Αν κάποιος έχει κάτι να προσφέρει στη συζήτηση ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ, ευπρόσδεκτος.

  8. Factorx avatar
    Factorx 26/06/2008 01:52:50

    Φοβερή πρόταση: Είστε να πάμε στην πίστα του Λάμπη στο Σπαθοβούνι ένα απόγευμα για μαθήματα; Εμείς είμαστε μέσα.
    Μερικές συμβουλές: Η διαφορά του προσθοκίνητου με το τετρακίνητο είναι οτι στο δεύτερο δεν πατάς ποτέ μαζί γκάζι και φρένο. Αν το κάνεις πας ίσια στο ...δέντρο.

  9. syntaksiouxos avatar
    syntaksiouxos 26/06/2008 02:17:10

    Και στο προσθιοκίνητο, πάντως, δεν κρατάς πάντα τέρμα πατημένο το γκάζι. Είναι σημεία που φρενάρεις στιγμιαία με το αριστερό χωρίς να σηκώσεις, ίσα ίσα για να "κάτσεις" πιό σωστά σε μιά καμπή, όμως στις κλειστές στροφές συνήθως αφήνεις λίγο και ζυγίζεις το γκάζι με το φρένο κρατώντας το γκάζι π.χ. γύρω στο 30%. Αυτό, δυστυχώς, δεν μπορούμε να το δοκιμάσουμε στο Μίκρα του Λάμπη- αυτό δεν γράφει τροχιές και καμπές, είναι μάλλον της πρώτης κατηγορίας: τέρμα γκάζι, ένα γερό αριστερό φρένο για να "χοροπηδήσει" προς τη σωστή κατεύθυνση, είναι λίγο "στο περίπου" η διαδικασία-ευτυχώς έχει κοντές σχέσεις και "σκάβει" πάντα. Επίσης, για να μην νομίζουν οι αναγνώστες μας ότι αριστερό φρένο σημαίνει απαραίτητα και γλίστρημα (ντριφτ), πρέπει να επισημάνω ότι στην πίστα των Σερρών είναι πολύ χρήσιμο το αριστερό φρένο σε δύο διαφορετικά σημεία, έτσι ώστε να χάσεις 4-5 χλμ/ώρα και να στρίψεις με πολύ γλυκό τρόπο χωρίς καμία μεταφορά βάρους και χωρίς το παραμικρό γλίστρημα.
    Ως εδώ, τους ζαλίσαμε...

  10. Factorx avatar
    Factorx 26/06/2008 03:35:41

    Δεν λέω με το "Μίκρα". Με 8αρι ή 9αρι προτείνω.

  11. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 26/06/2008 14:55:54

    @syntaksiouxos: Δεν μας ζαλίσατε καθόλου, φίλε! Γουστάρουμε!

  12. isnogood avatar
    isnogood 26/06/2008 18:59:53

    Πάντως ρε παιδιά, με αυτά και με εκείνα, με κάνατε πάλι να θυμηθώ τον πιο καυλιάρικο θόρυβο που άκουσα ποτέ-εκείνος που κάνει η μπίλια στη ρουλέτα είναι ένα κλικ παρά κάτω-εκείνον της 037 του Μάρκου στο Ακρόπολις...
    Γαμώτο μου!

  13. Vass avatar
    Vass 26/06/2008 22:18:09

    Αγαπητέ Συνταξιούχε,
    Δηλώνεις απόμαχος της εργασίας, όμως στα αυτοκινητικά δείχνει να βράζει το αίμα σου. Αυτό που αναφέρω δεν είναι θεωρία, είναι απλά η εξήγηση που έδωσε ο Kankunen όταν έπρεπε ο ίδιος να προσαρμόσει τον τρόπο οδήγησής του στα πρώτα WRC όταν υπήρχε συμπλέκτης μόνο για την εκκίνηση. Το αναγκαίο άφημα του γκαζιού λόγω του φρεναρίσματος με το δεξί δημιουργούσε πρόβλημα υπερθέρμανσης βαλβίδων και turbo, ειδικά σε αγώνες όπως το Ακρόπολις. Η τεχνική αυτή κυριάρχησε μετέπειτα κυρίως λόγω των υπολοίπων πλεονεκτημάτων δηλαδή της αμεσότητας στο έλεγχο του αυτοκινήτου. Ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας ήταν τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα διαφορικά, κυρίως το κεντρικό, βάση του οποίου αλλάζει η κατανομή κατά τη φάση της επιτάχυνσης.
    Σε ό,τι αφορά τα Micra στο Σπαθοβούνι ή σε όποια άλλη σφιχτή διαδρομή, έχεις απολύτως δίκιο, στρίψιμο με χοροπήδημα. Αυτά για τα χώματα.
    Στην άσφαλτο των Σερρών η χρήση του φρένου με το αριστερό αφορά κυρίως τα μικρά προσθιοκίνητα πχ 106 rallye. "Κλωτσιά" στο φρένο χωρίς άφημα του γκαζιού χρειάζεται στο εσάκι πριν τη μεγάλη ευθεία, για να φορτιστεί το εμπρός μέρος για να στρίψει χωρίς μεταφορά βάρους την τελευταία στροφή. Το όφελος προκύπτει στην τελική ταχύτητα για τα φρένα. Εκεί μπορεί να κερδιθεί κάποια θέση αφού το μεγάλο πλάτος της πίστας χωράει πολλούς.

  14. Factorx avatar
    Factorx 26/06/2008 22:56:49

    Η ουσία της αγωνιστικής οδήγησης είναι να κάνεις την στροφή όσο μπορείς πιο ευθεία και να έχεις όσο το δυνατόν υψηλότερη ταχύτητα εξόδου. Με το φρενάρισμα με το αριστερό (πλασάρισμα με το αριστερό) καταφέρνεις να πετύχεις τα παραπάνω και κυρίως με μεγάλη ασφάλεια.
    Για τα μπροστοκίνητα και τα τετρακίνητα τώρα: Στα μπροστοκίνητα πατάς γκάζι και φρένο ταυτόχρονα (παίζεις τα πεντάλ). Στα τετρακίνητα πατάς μία το αριστερό για να αποσταθεροποιήσεις το κέντρο βάρους και μετά το δεξί για να το κοντρολάρεις. Στα τετρακίνητα μπορείς να πατάς μαζί γκάζι – φρένο στις εξής περιπτώσεις: 1) όταν το χάσεις. 2) όταν σου κάνει υποστροφή 3) για πιο γρήγορο φρενάρισμα (0, 4 δευτερολέπτου πιο γρήγορα από αν το πατήσεις με το δεξι).
    Ο Κάνκουνεν ποτέ δεν φρέναρε με αριστερό. Φρέναρε όπως τον βόλευε, είτε με το αριστερό, είτε με το δεξί.
    Αναφορικά με τα διαφορικά και τα κιβώτια ταχυτήτων είναι μεγάλη κουβέντα. Τα WRC έκοψαν το left foot braking όχι επειδή δεν είναι γρήγορο, αλλά επειδή με τα σειριακά κιβώτια δεν μπορείς να μπεις με την υψηλότερη ταχύτητα (4η πχ) και να βγεις πχ με δευτέρα (σας είπα το μυστικό, να μείνει μεταξύ μας). Αλλά όπως λέει και ο Πέντι στον ΕΤ, επειδή έχουν ανέβει πολύ οι ταχύτητες και ο ανταγωνισμός, ακόμα και ο Λεμπ οδηγεί …φιλανδικά.

  15. Vass avatar
    Vass 27/06/2008 00:23:02

    Φάκτορα, απορώ πώς βρίσκεις τη διάθεση όταν γράφεις με τόσο ενθουσιασμό για τα rally, να ασχολείσαι καπάκι με την Siemens.
    Λες με τόσες αναφορές ο Γερμανός διευθύνων να μας δώσει χορηγία στο EVO;

  16. syntaksiouxos avatar
    syntaksiouxos 27/06/2008 00:25:48

    Τελικά ο Vass δεν είναι μόνο θεωρητικός όπως πίστεψα στην πρώτη δόση, στην επανάληψη ήταν αρκετά πιό πειστικός.

    Καλά τα είπαμε, πάω για προπόνηση-τώρα πιά, τρέχω μόνο με ποδήλατο (αγώνες mtb-open cup για λίγο πιό "χαλαρούς" αγωνιζόμενους). Να είστε καλά, να πατάτε γκάζι, όταν σας διαβάζουν "χάνεται και πενήντα" να μή φρενάρετε πρίν το "χάνεται", υπομονή με τους ελπατζήδες, καλή δύναμη.
    Σας χαιρετώ με τις δύο συμβουλές ενός ακόμα αρχαιότερου από εμένα:

    α) αν σε μεγάλη ειδική δείτε κάπου πολλούς θεατές μαζεμένους, φρένο! Είναι φουρκέτα (ή παγίδα)!
    β) αν στρίβετε και βλέπετε τους θεατές να τρέχουν αλαφιασμένοι να ανέβουν πιό ψηλά στην πλαγιά, τότε σημαίνει ότι πάτε καλά!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.