#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/07/2010 18:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Λουκέτο» έχουν βάλει πάνω από 500 βενζινάδικα από τις αρχές του 2010



Πάνω από 500 πρατήρια καυσίμων έχουν βάλει «λουκέτο» από την αρχή του 2010, άλλα 1.000 υπολειτουργούν και αντιμετωπίζουν άμεσο κίνδυνο, ενώ οι καταναλωτές που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το ΙΧ αναζητούν εναλλακτικές λύσεις.

Εναλλακτική λύση είναι η υγραεριοκίνηση ή για όσους μένουν σε παραμεθόριες περιοχές, η αγορά βενζίνης από τη Βουλγαρία ή την ΠΓΔΜ σε τιμές 40 - 50 λεπτά χαμηλότερες από τις ελληνικές.

Τα στοιχεία αυτά παρουσίασε την Τετάρτη, σε συνέντευξη Τύπου, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Μ.Κιούσης, και κάλεσε την κυβέρνηση να μειώσει τη φορολογία στα καύσιμα καθώς, όπως είπε, παρά τις αυξήσεις οι εισπράξεις για τα δημόσια ταμεία είναι μειωμένες λόγω της πτώσης της κατανάλωσης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΒΕ, από την αρχή του 2010 μέχρι την 1η Ιουλίου η επιπλέον φορολογική επιβάρυνση στην αμόλυβδη από τις αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και τον ΦΠΑ είναι 41 λεπτά.

Χωρίς την αύξηση αυτή, είπε ο κ. Κιούσης, η λιανική τιμή θα ήταν γύρω στο 1,1 ευρώ, δηλαδή χαμηλότερη από πέρυσι.

Αντίθετα, αν υιοθετηθεί η πρόταση για νέα αύξηση του ΕΦΚ κατά 20 - 30 λεπτά, προκειμένου να καταργηθούν τα τέλη κυκλοφορίας, πάντα σύμφωνα με την ΟΒΕ, οι οδηγοί θα ακινητοποιήσουν τα αυτοκίνητά τους, καθώς η αμόλυβδη θα φθάσει στο 1,8 ευρώ το λίτρο.

Η αύξηση των φόρων έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης κατά 30%, με αποτέλεσμα εκατοντάδες πρατήρια να απειλούνται με λουκέτο, καθώς οι ιδιοκτήτες τους δεν έχουν τα απαιτούμενα κεφάλαια για να αγοράσουν καύσιμα από τις εταιρίες.

Έτσι, λειτουργούν ορισμένες μόνο ημέρες της εβδομάδας ή διαθέτουν μόνο βενζίνη ή ντίζελ ή ανοίγουν μόνο για να παρέχουν υπηρεσίες πλυντηρίου, λίπανσης, κ.λπ.

Όλα αυτά τα πρατήρια αναζητούν αγοραστή, αλλά το ενδιαφέρον, κυρίως από την πλευρά των εταιριών, εντοπίζεται μόνο σε όσα βρίσκονται σε καλά σημεία. Τα υπόλοιπα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΟΒΕ, οδηγούνται σε κλείσιμο.

Πολλοί καταναλωτές στρέφονται στη λύση της υγραεριοκίνησης, καθώς ο ΕΦΚ στο υγραέριο διαμορφώνεται στα 42 λεπτά το λίτρο, 37% χαμηλότερος σε σχέση με τη βενζίνη.

Το αποτέλεσμα είναι ότι τα «ραντεβού» στα συνεργεία που κάνουν τις μετατροπές κλείνονται πλέον μετά από 3 - 4 μήνες, ενώ πολλοί σπεύδουν να κάνουν τις μετατροπές αυτές σε γειτονικές χώρες.

Η ΟΒΕ κατήγγειλε και «λαθρεμπόριο», όπως είπε, καυσίμων στις παραμεθόριες περιοχές, καθώς οι καταναλωτές προμηθεύονται καύσιμα σε χαμηλότερες τιμές από γειτονικές χώρες και ζήτησε να ληφθούν μέτρα από το υπουργείο Οικονομικών.

Ενδεικτικά ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας ανέφερε ότι σε ένα Σαββατοκύριακο, μόνο από μία μεθοριακή διάβαση (Ορμενίου) Έλληνες οδηγοί αγόρασαν 150.000 λίτρα βενζίνης.

Το κέρδος για τον καταναλωτή είναι 40 - 50 λεπτά το λίτρο, όσο είναι η διαφορά τιμής, αλλά η απώλεια για το Δημόσιο είναι πολλαπλάσια, 1 ευρώ το λίτρο, αφού χάνει το σύνολο των φόρων που θα εισέπραττε αν η πώληση γινόταν στην Ελλάδα, συν το φόρο εισοδήματος εταιριών και
πρατηρίων.

Η ΟΒΕ ζήτησε, τέλος, να αρχίσει έγκαιρα, δηλαδή άμεσα, διάλογος για το καθεστώς διάθεσης του πετρελαίου θέρμανσης από την προσεχή χειμερινή περίοδο (από 15 Οκτωβρίου), καθώς ο κλάδος δεν μπορεί να συνεχίσει να εφαρμόζει το ισχύον σύστημα με το οποίο οι βενζινοπώλες αγοράζουν το πετρέλαιο φορολογημένο με τον υψηλό συντελεστή του πετρελαίου κίνησης, το πουλάνε με το χαμηλότερο συντελεστή που ισχύει για τη θέρμανση και εισπράττουν τη διαφορά από το υπουργείο
Οικονομικών.

Οι επιστροφές έως πέρυσι γίνονταν σε τρεις ημέρες, τελευταία υπάρχουν καθυστερήσεις που ξεπερνούν και τις 15 ημέρες, αλλά οι βενζινοπώλες δηλώνουν ότι δεν έχουν την δυνατότητα πλέον να διευκολύνουν το Δημόσιο ούτε για τρεις ημέρες.

ΑΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. axroistos avatar
    axroistos 14/07/2010 19:25:07

    Ο ΟΒΕ πρέπει να γνωρίζει ότι η Βουλγαρία είναι χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και είναι αδύνατον να απαγορευτεί η ελεύθερη διακίνηση του οτιδήποτε μεταξύ Ελλάδας-Βουλγαρίας. Επίσης όταν είχε την ευκαιρία να μειώσει την τιμή της βενζίνης δεν το έκανε, έλεγαν φταίνε κάποιοι κακοί βενζινοπώλες, οι βενζινοπώλες λέγαν φταίνε κάποιοι κακοί μεσάζοντες, οι μεσάζοντες λέγαν φταίνε κάποιες εταιρίες. Δεν είπαν ποιοι ακριβώς ήταν οι κερδοσκόποι, γιατί όλοι κάναν την αρπαχτή τους.

    Το κράτος μείωσε τους μισθούς στο δημόσιο 30% και αύξησε την βενζίνη 50%.
    Είναι φυσικό να ψωνίζουμε από την Βουλγαρία, αν θυμηθεί το κράτος να κάνει κάτι για να αυξηθεί το εισόδημα μας(όπως διαγραφή δανείων πρώτης κατοικίας), θα αρχίσουμε να ψωνίζουμε εισαγόμενα προϊόντα στην Ελλάδα αλλιώς θα ψωνίζουμε εισαγόμενα προϊόντα στην Βουλγαρία.
    Δεν μας περισσεύουν λεφτά για τίποτα.

    Δεν ακούστηκε καμία διαμαρτυρία για τα δεκάδες χιλιάδες φορτηγά που γεμίζουν πετρέλαιο στην Τουρκία-Βουλγαρία, διασχίζουν την Ελληνική Εγνατία ως την Ηγουμενίτσα και ξαναγεμίζουν στην Ιταλία και δεν πληρώνουν διόδια.

  2. 30ς δρομος για τον κορυδαλλο avatar
    30ς δρομος για τον κορυδαλλο 14/07/2010 19:37:22

    οικολόγοι με το ζόρι

  3. LEWNIDAS avatar
    LEWNIDAS 14/07/2010 21:18:02

    η εταιρεια που εργαζομαι μετα απο 11 χρονια δεν βρισκουμε φορτηγο να κανουμε εξαγωγη. γιατι τα φορτηγα δεν βρισκουν φορτιο να γυρισουν πισω

  4. xenitemenos21 avatar
    xenitemenos21 14/07/2010 21:20:42

    Χρειαζεται προσοχη στην υγραεριοκινηση, γιατι αν αυξηθει ο αριθμος των οχηματων που θα κινουνται με υγραεριο ενδεχεται ο σοφος υπουργος των Οικονομικων κυριος Παπακωνσταντινου να ριξει, παντοτε με εντολη των "αφεντικων" μας, μια αυξηση του φορου καταναλωσης που θα φερει το υγραεριο κινησης στο επιπεδο της αμολυβδης. Στο μεταξυ οι πολιτες θα εχουν επιβαρυνθει με τα εξοδα εγκαταστασης του μηχανισμου υγραεριοκινησης που ειναι ουκ ολιγα. Βεβαια, το θεμα της υπερμετρης επιβαρυνσης της τιμης των καυσιμων συνυπαρχει με την μονιμως ανεπιτυχη "προσπαθεια" του Κρατους μας να καταπολεμησει το λαθρεμποριο στα καυσιμα, που εχει αναδειξει μερικους σε διεθνεις "προσωπικοτητες", με προσβαση ακομη και στο χρηματιστηριο της Νεας Υορκης, την περιβοητη Wall Street. Kαι ισως να ειναι αυτο η αιτια που δεν γινεται τιποτα και παραμενουμε παντοτε στις εξαγγελιες και στην καταγραφει των δισεκατομμυριων που χανονται/διαρρεουν απο τις τρυπες του συστηματος και περνουν στα χρηματοκιβωτια των επιτηδειων...

  5. zackii avatar
    zackii 15/07/2010 13:03:59

    Όσοι περισσότεροι απατεώνες βάλουν λουκέτο,, τόσο το καλύτερο. Και δεν θέλω χαζές ερωτήσεις .

    • 3birdssitting avatar
      3birdssitting @ zackii 15/07/2010 20:39:48

      Μαζί σου.

      Καιρός να κλείσει ολη η σαβούρα που μας κλέβει ολα αυτα τα χρόνια.

  6. vasilis avatar
    vasilis 15/07/2010 15:22:47

    Ναι ειμαιενας απ'αυτους που καθε παρασκευη απογευμα μεταβαινω απο θεσ/νικη ως την ΠΓΔΜ περνωντας τα συνορα στο πρωτο βενζιναδικο γεμιζω το ρεζερβουαρ μου με τιμη (την τελευταια εβδομαδα) προς 0.98 λεπτα ευρω το λιτρο.Εχοντας εξικονομισει 41,50 ευρω την εβδομαδα μονο απο καυσιμα εβδομαδιαιως.Και δεν ειμαι ο μονος.Παραλληλα απ'τα duty free εξικονομω κι απ'τα τσιγαρα μου 21 ευρω την εβδομαδα.Συνολο 62 ευρω εβδομαδιαιως παρακαλω μονο απο καυσιμα-τσιγαρα.Λιγα ειναι.Ξοδευω μιση ωρα και καυσιμα 10 ευρω εως τα συνορα.Σημειωνω οτι δεν ειναι λιγοι απο θεσ/νικη που κανουν τοιδιο,ενω απο νομους κιλκις,ημαθεια,πελλας,καστοριας,φλωρινας,πιεριας ειναι πολλοι περισσοτεροι.ΟΙ σοφοι που θεσπιζουν τετοια ληστρικα μετρα αυαξανοντας τον φορο καταναλωσης και διαφορους αλλους,θα'πρεπε να ειχαν σκεφτει οτι το μετρο θα γυρνουσε μπουμερανγκ οσο αναφορα τα καυσιμα στην βορεια ελλαδα.Δεν γινεται να θελουν να μας πηδανε εδω και να τους καθομαστε παντα.Υποψιν οτι το καυσιμο εκει θεωρω οτι ειναι καυτερης ποιοτητος απο πολλα πρατηρια εδω,μιας και διανυω περισσοτερα χιλιομετρα με τα ιδια λιτρα που εβαζα πριν στην ελλαδα.Και κακα τα ψεμματα ο πρατηριουχος με την συρρικνωση του κερδους του τελευταιως αν δεν "πειραξει" το καυσιμο,δεν μπορει να ανταπεξελθει στα τεραστια εξοδα του.

  7. 3birdssitting avatar
    3birdssitting 15/07/2010 20:41:19

    Τελειωσαν τα "καλά" χρόνια πού νόθευαν καύσιμα και πλούτιναν στο μαύρο χρημα απο λαθρεμπόριο καυσίμων και έκλεβαν στο πετρέλαιο θερμανσης.

    Ασ κόψουν τον λαιμό τους και ας κλείσουν. Μακάρι οι υπόλοιποι που θα παραμείνουν να σέβονται τους πελάτες στο προϊον και την τιμή.


    Καιρός να ξεσκαρτάρουμε απο την σαβούρα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.