#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/10/2012 12:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ληγμένα...μυαλά



Αγωνιζόμαστε, υποτίθεται, να «κρατηθούμε» στο ευρώ γιατί αν επιστρέψουμε στη δραχμή θα ξαναγυρίσουμε στην Ελλάδα του...’50. Διερωτώμαι όμως ποια Ελλάδα ευαγγελίζονται κάποιοι από αυτούς που μας κυβερνούν και εξακολουθούν να αιφνιδιάζουν δυσάρεστα την απελπισμένη ελληνική κοινωνία με ανόητες ή και προκλητικές εμπνεύσεις.

Πρώτο και καλύτερο το υπουργείο ανάπτυξης που σε μία σπάνια επίδειξη...κοινωνικής ευαισθησίας αποφάσισε να επιτρέψει στα σούπερ μάρκετ, να βγάζουν τα ληγμένα στα ράφια για να τα προμηθεύονται, σε...τιμή ευκαιρίας, οι κάθε λογής πεινασμένοι και αναξιοπαθούντες!

Ειλικρινά δεν πίστευα στα μάτια μου όταν είδα να διατυπώνεται αυτή η μοναδική στα χρονικά... «κοινωνική πρόνοια». Στο ίδιο σούπερ μάρκετ, θα έρχονται πρόσωπο με πρόσωπο, πολίτες δύο κατηγοριών: Αυτοί που χάρις στην οικονομική τους άνεση και μόνο, διατηρούν το δικαίωμα να εξασφαλίζουν τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις υγιεινής διατροφής και η...πλέμπα που θα καταναλώνει τα ληγμένα , αφού έτσι κι αλλιώς δεν έχει υψηλό προσδόκιμο ζωής.

Δυστυχώς, μετά το αρχικό σοκ, συνειδητοποίησα ότι η πρωτοφανής αυτή επινόηση αυτή δεν είναι και τόσο μοναδική. Θυμήθηκα λοιπόν μια σκηνή πριν πολλά χρόνια, όταν σε ένα ταξίδι στη πρώην Ροδεσία, μπήκα σε ένα κρεοπωλείο. Το κατάστημα έλαμπε από καθαριότητα, λογιών-λογιών κρέατα περιωπής κρέμονταν στα τσιγκέλια και ο λευκός Ολλανδός ιδιοκτήτης ήταν εξυπηρετικότατος. Λίγο πιο πέρα όμως, πίσω από ένα παραβάν, είδα κίνηση και άκουσα ψιθύρους. Με έκπληξη διαπίστωσα ότι στο ίδιο κατάστημα όσοι μαύροι, έρχονταν να ψωνίσουν, έμπαιναν από διαφορετική είσοδο. Κι όταν από περιέργεια χώθηκα μέσα στο...παράρτημα του χασάπικου, είδα με φρίκη μέσα σε μία ατμόσφαιρα βαριάς δυσοσμίας και πίσω από ένα σύννεφο μύγες, ρακένδυτους ντόπιους να προμηθεύονται τρίτης διαλογής κρέατα και εντόσθια σε κατάσταση αποσύνθεσης που λογικός άνθρωπος θα δυσκολευόταν να αγγίξει.

Τουλάχιστον εκεί βέβαια, οι μεν δεν έβλεπαν τους δε. Ένα παραβάν συγκρατούσε τη μαρτυρία της απόλυτης ταπείνωσης. Αλλά στα ελληνικά ταμεία των σούπερ μάρκετ οι σύγχρονοι «μαύροι» θα πρέπει να ψωνίζουν το ληγμένο γάλα για τα παιδιά τους, βλέποντας τους «λευκούς» να φορτώνουν το καρότσι με τα «ντελικατέσσεν»!

Μιλάμε για την επιτομή της κοινωνικής αθλιότητας και θα πρέπει αμέσως το υπουργείο ανάπτυξης να πάρει πίσω την ρατσιστική αυτή πατέντα.

Αν θέλει ο κ. Χατζηδάκης ή όποιος άλλος εμπνεύσθηκε το μέτρο να συνεισφέρει πράγματι στο δράμα των απόρων, ας υποχρεώσει τις μεγάλες αλυσίδες των σούπερ μάρκετ να διανέμουν ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ τα ληγμένα τρόφιμα, σε όσους πραγματικά τα έχουν ανάγκη. Όλα τα υπόλοιπα απλώς εξυπηρετούν τις κοινωνικές διακρίσεις...

Υ.Γ.  Εξίσου βλακώδης, αν και όχι τόσο προκλητική ήταν η σκέψη κάποιων στο υπουργείο παιδείας να επιστρέφονται, λέει, τα βιβλία στο τέλος της χρονιάς και να αναδιανέμονται στις επόμενες τάξεις. Να κάνουν δηλαδή τα παιδιά μάθημα με μεταχειρισμένα, τσαλακωμένα και μουτζουρωμένα βιβλία κι όποιος δεν τα επιστρέφει να πληρώνει και...πρόστιμο.

Εντελώς άστοχο το μέτρο, θα είχε ίσως κάποια έννοια αν υποχρέωνε  τους μαθητές να επιστρέφουν τα βιβλία (αντί να τα...καίνε στο τέλος της χρονιάς)με στόχο την ανακύκλωση που θα προσέφερε μία κάποια εξοικονόμηση. Αλλά το να εξαναγκάζεις τα παιδιά να κάνουν μάθημα μέσα από το βιβλίο που θα έχει τις σημειώσεις του προηγούμενου, είναι αδιανόητο. Δυστυχώς έτσι η Ελλάδα επιστρέφει στο 1950...

Γιώργος Χαρβαλιάς

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πηλέας avatar
    Πηλέας 24/10/2012 12:27:32

    Πές τα Γιώργο γιατί καθημερινά η Κυβέρνηση μας απογοητεύει, μας περνά για ιθαγενείς. Ποιός πιστεύει πραγματικά οτι η Ελλάδα σωθεί με αυτά τα μέτρα ; Ας κατέβει ο Σαμαράς στο λαό να τον ακούσει. Εγώ δεν έχω, όπως και πολύ άλλοι, όχι απλά να δώσω χρήματα για νέους φόρους, αλλά ούτε για να ζήσω. Έχω 65 ευρώ να βγάλω το μήνα ; Το αντιλαμβάνονται αυτό οι τρυφερόκωλοι χαρτογιακάδες ;

  2. akenaton avatar
    akenaton 24/10/2012 12:31:59

    Λυπάμαι που θα το πω τόσο ωμά αλλά είναι αλήθεια : φτηνός λαϊκισμός και μόνον το παραπάνω άρθρο δυστυχώς. Η διάταξη για τα ληγμένα υπήρχε εδώ και δεκαετίες. Αφορά κάποια προϊόντα που αλλοιώνονται δύσκολα και η παράταση μετά την παρέλευση της ημερομηνίας λήξης που αναγκαστικά αναγράφεται πάνω τους, αφενός δίνεται αυτοδίκαια, βάσει των παγκοσμίως δεκτών υγειονομικών κανόνων και άρα κανέναν νίνδυνο δεν συνεπάγεται για τους καταναλωτές, αφετέρου επέτρεπε στην λιανική να τα πουλά ως την λήξη της παράτασης στην ίδια τιμή με εκείνα που δεν είχε λήξει η (τυπική) ημερομηνία λήξεως. Αυτό που άλλαξε μονάχα, είναι πως πλέον όσα προϊόντα είναι σε παράταση μετά την τυπική ημερομηνία λήξεώς τους θα πωλούνται υποχρεωτικά με έκπτωση από τα καταστήματα (που ούτως ή άλλως είχαν άδεια να τα πωλούν με την ίδια τιμή έως τώρα και έως να λήξει και η παράταση του χρόνου κατανάλωσής τους). Φυσικά και θα βρίσκονται στα ίδια ράφια με τα "κανονικά" και ουδείς θα αντιλαμβάνεται πως πρόκειται για τέτοιο προϊόν (άλλωστε μέχρι τώρα τα ψωνίζαμε στην "αλμυρή" τιμή χωρίς πρόβλημα), παρά μόνο ο ίδιος ο καταναλωτής στο ταμείο λόγω χαμηλότερου κόστους. Για το μέτρο της επιστροφής των βιβλίων, θα αφήσω να μιλήσουν άλλοι αρμοδιότεροι εμού αλλά σαν ιδέα την βρίσκω θετική από πολλές απόψεις (σεβασμό στο βιβλίο, οικολογικούς λόγους, πειθαρχία των μαθητών).

    • Λιογκος avatar
      Λιογκος @ akenaton 24/10/2012 12:37:14

      Θα σας κάνω το τραπέζι σε εσάς και στην οικογένεια σας με τρόφιμα που έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης και αλλοιώνονται δύσκολα...σας εγγυώμαι προσωπικά ότι είναι ακίνδυνα...δεν ντρεπόμαστε λίγο!

      • akenaton avatar
        akenaton @ Λιογκος 24/10/2012 15:54:28

        Αν η λήξη τους είναι πρόσφατη κι αν είναι τρόφιμα που δύσκολα αλλοιώνονται ευχαρίστως θα το τιμήσω άφοβα. Η ντροπή αρμόζει σε όσους εκμεταλλεύονται την δύσκολη κατάσταση για να πουλήσουν λαϊκισμό κι όχι σε όσους ακόμη οδηγούνται από την λογική τους.

        • Λιογκος avatar
          Λιογκος @ akenaton 24/10/2012 16:17:41

          Ποιος θα κρίνει αγαπητέ αν είναι τρόφιμα που δύσκολα αλλοιώνονται και ποιος θα πάρει την ευθύνη για να μεταθέσει την ημερομηνία λήξης για μια , δυο εβδομάδες ή μήνες? Ποιος θα ελέγξει το προϊόν και θα αποφασίσει την μετάθεση της ημερομηνίας λήξης? Ο υπεύθυνος του καταστήματος? Που συμβαίνει αυτό στην Ε.Ε? Μου έχει τύχει να αγοράσω προϊόν σοκολάτα από σούπερ μάρκετ η οποία ήταν αλλοιωμένη πριν την ημερομηνία λήξης, μπορείς να φανταστείς τι έχει να συμβεί?

          Η δική μου λογική λέει ότι όντως ένα προϊόν μπορεί να έχει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από αυτή που αναγράφεται το οποίο όμως είναι συνάρτηση του είδους του προϊόντος, των συνθηκών αποθήκευσης, συντήρησης και άλλων. Πως θα τα εξασφαλίσεις όλα αυτά τα προαπαιτούμενα ώστε να αποφασίσεις ότι π.χ. πουλάς τις φρυγανιές και ένα μήνα πέρα από την ημερομηνία λήξης?

          Η λογική του καθενός είναι τελείως υποκειμενική υπόθεση...η δικιά σου λογική δεν είναι σωστότερη από τη δική μου και τούμπαλιν... οπότε τα περί λαϊκισμού απλά είναι άρες μάρες κουκουνάρες.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Λιογκος 24/10/2012 23:49:14

            Όλα αυτά που λέτε υπάρχουν οδηγίες και υγειονομικοί κανόνες διεθνώς αποδεκτοί που τα ορίζουν. Καλυφθήκατε;

          • Λιογκος avatar
            Λιογκος @ akenaton 24/10/2012 23:55:54

            Θα μπορούσες να με βοηθήσεις να τους βρω?

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ akenaton 24/10/2012 13:13:26

      Μια και (νομίζω ότι, παρακαλώ διορθώστε με αν κάνω λάθος) είστε γιατρός, φαντάζομαι θα γνωρίζετε το φετφά που έβγαλε από αυτό το μήνα το Υπουργείο Υγείας, με εντολή των τροϊκανών κατακτητών, για το... έξτρα χαράτσι -πέραν της συμμετοχής του ασφαλιστικού Ταμείου- αν πάρεις πρωτότυπο φάρμακο και όχι γενόσημο. Ανεξάρτητα μάλιστα από το αν υπάρχει σοβαρή μελέτη όχι μόνο για την αποτελεσματικότητα, αλλά και για τις παρενέργειες τού -υποτίθεται βιοϊσοδυνάμου- γενοσήμου! (Στην Ελλάδα, ο ΕΟΦ έχει δηλώσει αδυναμία να πραγματοποιεί τέτοιες μελέτες/ελέγχους στα γενόσημα.) Κατ' αναλογίαν, παρόμοια κατάσταση είναι και τα ληγμένα.

      Όσο για την επιστροφή των βιβλίων, δεν μάθατε ως επιστήμων ότι ένας μελετηρός μαθητής/φοιτητής ΟΦΕΙΛΕΙ να γράφει σημειώσεις στα περιθώρια των βιβλίων κατά την παράδοση, αν δεν θέλει να κοροϊδεύει τον εαυτό του και τη μάθησή του πρώτα απ' όλα; Οπότε, για ποια "πειθαρχία" μιλάμε; Άλλο να μην καίγονται τα βιβλία στο τέλος της σχολικής χρονιάς κατά το ηλίθιο "έθιμο" των παιδιών, και άλλο η υποχρεωτική επιστροφή των χιλιομαρκαρισμένων βιβλίων ακόμα και όταν θέλουν να τα κρατήσουν. Δηλαδή, το να χρειάζεται να ανατρέξει κάποιος μαθητής π.χ. σε έναν μαθηματικό τύπο που έχει διδαχθεί σε προηγούμενη τάξη, δεν περνά από το μυαλό σας ως ενδεχόμενο;

      • akenaton avatar
        akenaton @ Αυριανιστής 24/10/2012 16:00:13

        1. Δεν είμαι γιατρός αλλά κοντά είστε.
        2. Καμιά σχέση! Τα γενόσμα είναι μια μεγάλη κουβέντα που δεν πρέπει να γίνεται εν θερμώ. Εδώ μιλάμε για αυτονόητα και παντού στον κόσμο λυμένα θέματα.
        3. Δεν είμαι αρμόδιος αλλά το θέαμα των ξεσκισμένων και καμμένων βιβλίων μου προκαλεί θλίψη.

        • Samurai avatar
          Samurai @ akenaton 24/10/2012 22:59:21

          Είναι μεγάλο θέμα αυτό με τα βιβλία.
          Το κάψιμο ή το ξέσκισμα των βιβλίων είναι πραγματικά ένα θλιβερό θέαμα.
          Θεωρώ ότι οι αντιδράσεις αυτές έχουν πολύ βαθύτερα
          αίτια.
          Αναζητώντας τα αίτια,πέφτουμε πάνω στην ελληνική πραγματικότητα.Οδύνη..σε ενέσιμη μορφή.
          Η τραγωδία ξεκινάει από το δημοτικό..από εκεί αρχίζει το θάψιμο της γνώσης.

    • Νίκος Δραγασιώτης avatar
      Νίκος Δραγασιώτης @ akenaton 24/10/2012 13:52:36

      AKENATON ωραία όσα γράφεις, εκείνες οι μεγαλοστομίες οτι θα ρίξεις μαυρη πέτρα αν η κυβέρνηση μειώση τις συντάξεις των 360 ευρώ ισχύουν ακόμη η πήγαν μαζί με τα 18 μέτρα ανάπτυξης?

      • akenaton avatar
        akenaton @ Νίκος Δραγασιώτης 24/10/2012 15:49:03

        Περιμένω να δω την μείωση. Τότε θα σας απαντήσω να είστε σίγουρος.

        • Νίκος Δραγασιώτης avatar
          Νίκος Δραγασιώτης @ akenaton 24/10/2012 23:11:28

          Ἐγὼ εἶμαι ὁ γνήσιος Δραγασιώτης. Δὲν ξέρω ποιός σᾶς ἔστειλε τὸ παραπάνω μήνυμα, ὑποψιάζομαι ὅμως ὅτι τὸ ἀτύχημα συνέβη ἐπειδὴ προχθὲς χρησιμοποίησα κοινόχρηστο ὑπολογιστή. Μᾶλλον κράτησε τὰ στοιχεῖα μου καὶ ὁ ἑπόμενος χρήστης ἔστειλε τὸ μήνυμα μὲ τὸ δικό μου ψευδώνυμο. Ἐν πάσῃ περιπτώσει μὲ συγχωρεῖτε γιὰ τὴν ἐνόχληση καὶ τὸ ἀνοίκειο ὕφος, ἂν καὶ δὲν ἀνήκουν σὲ μένα.

    • ΑΚΡΟΚΟΡΙΝΘΟΣ avatar
      ΑΚΡΟΚΟΡΙΝΘΟΣ @ akenaton 24/10/2012 14:11:52

      Συγγνώμη που δεν μπόρεσα να συγκρατηθώ, αλλά ορισμένα πράγματα υπερβαίνουν τις αντοχές μου! Δηλαδή θέλεις να μας πεις ότι, εάν το πέντε ετών παιδί σου πάρει μια σοκολάτα από το ράφι του Σούπερ Μάρκετ και διαπιστώσεις ότι έχει περάσει η αναγραφόμενη ημερομηνία κατανάλωσης, έστω ¨κατά προτίμηση" , δεν θα την επιστρέψεις και δεν θα διαμαρτυρηθείς; Τα ναρκωτικά άραγε έχουν ημερομηνία λήξης; Ή βλακεία σίγουρα όχι.......

      • akenaton avatar
        akenaton @ ΑΚΡΟΚΟΡΙΝΘΟΣ 24/10/2012 15:46:48

        Η υστερία με τις ημερομηνίες λήξης μη ευπαθών προϊόντων είναι κατανοητή αλλά σκεφτείτε απλώς τούτο: όταν γράφει η σοκολάτα λήξη Απρίλιος του 2012 κι εσείς την καταναλώσετε 10 Μαίου, πιστεύετε ότι δεν είναι πια ασφαλής, ενώ ήταν 10 ημέρες πριν; Αστεία πράγματα! Δεν μιλάμε βέβαια να την καταναλώσετε τον Απρίλιο του 2020! Σε αυτά τα τρόφιμα περισσότερη αξία έχει η φερεγγυότητα του πωλητή ως προς την σωστή τους αποθήκευση παρά η ημερομηνία λήξης.
        Φιλικά, όμως αυτά περί βλακείας δεν είναι δυνατόν να μην επιστραφούν.

        • anideos avatar
          anideos @ akenaton 24/10/2012 18:43:46

          Δεν βγαζεις ακρη αγαπητε.
          Λυγμενα μυαλα βλεπεις...

        • ΕΜΕΙΣ ΜΟΝΟΙ avatar
          ΕΜΕΙΣ ΜΟΝΟΙ @ akenaton 24/10/2012 20:09:44

          Αγαπητε Ακενατον έχεις ΑΠΟΛΥΤΑ ΔΙΚΙΟ. Είμαι γιατρός και σε δαιβεβαιώνω ότι έχω πάρει φάρμακο ,όχι τρόφιμο , που έληγε κοντα στην επίσημη ημερομηνία λήξεως (2-3 μήνες ) . Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο γιατί πάντα υπάρχει δικλίδα ασφαλείας. Δεν συζητώ φυσικά για προιοντα που λήγουν αρκετά μακριά απο την ημερομηνία λήξεως.

          • Λιογκος avatar
            Λιογκος @ ΕΜΕΙΣ ΜΟΝΟΙ 25/10/2012 00:00:19

            Γιατρός και ληγμένα? Θα το προτείνατε σε έναν ασθενή σας? Ας πειραματιστούμε λοιπόν...

    • ΝΙΚΟς- avatar
      ΝΙΚΟς- @ akenaton 24/10/2012 14:28:54

      μπορεις να μου εξηγησεις αφου υπαρχει απο χρονια αυτη η διαταξη γιατι την θυμηθηκαν τωρα ? μαλον για πολυ μακακες μας περνανε.

      • anideos avatar
        anideos @ ΝΙΚΟς- 24/10/2012 18:48:03

        Και στη Γερμανια η διαταξη αυτη ισχυει εδω και χρονια.
        Γιατι τη θυμηθηκαν τωρα;
        Ρωτα τον δημοσιογραφο τι σκοπους εξυπηρετει το αρθρο του.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ anideos 24/10/2012 18:52:09

          Που να ψάχνεις τώρα, ποιός "δουλεύει" για ποιόν !
          Πολλή ομίχλη...

    • ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ avatar
      ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ @ akenaton 24/10/2012 14:57:30

      Συμφωνώ απόλυτα με την απάντησή σου. Πρέπει επιτέλους οι δημοσιογράφοι να σταματήσουν να παραπληροφορούν και να τρομοκρατούν τον κόσμο για πράγματα που πολλές φορές αγνοούν. εκτός και αν εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα που στην περιπτωση του ΥΠ.ΑΝ. δεν θέλουν ανθρώπους όπως τον κ. Σκορδά να βάλουν τάξη στην ζούγκλα της αγοράς.

    • ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ avatar
      ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ @ akenaton 24/10/2012 15:48:48

      Αγαπητέ Akenaton την Κυριακή θα ανάψω κερί στην εκκλησία ίσα με το ανάστημα μου - ευτυχώς είμαι κοντός - για την μακροημέρευση όσων ενδιαφέρονται να μην πεινάσουμε. Εδώ έληξαν πριν την ώρα τους Ζάππειο 1...2...3, τα 18 η 118 σημεία, ο κ Τιτανικός και ο κ. Συνταγματολόγος δίνουν καθημερινά δωρεάν παραστάσεις για την ανόρθωση του ηθικού του λαού με το έργο " Η Λίστα της Μαντάμ Λα γκαρντ" και εμείς ασχολούμαστε με λεπτομέρειες και δη με ληγμένα όσπρια και μακαρόνια!!!!!!!!!!

      Υ.Γ. 1 Αλήθεια μήπως ακούσατε τι κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο κ. Τιτανικός για την τύχη, όχι της Μαρουλας, αλλά της περίφημης λίστας;;; Αν όχι σας πληροφορώ ότι δεν γνωρίζει που βρίσκεται!!!!!
      Ίσως το Χαμόγελο του Παιδιού μας πληροφορήσει για την τύχη της όπως και για την δική μας τύχη.
      Υ.Γ. 2 Μήπως να επιτρέπεται η πώληση ψωμιού 2 και 3 ημερών στη μισή τιμή και ληγμένων φαρμάκων με επείγουσα διάταξη;;;

      • akenaton avatar
        akenaton @ ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ 24/10/2012 15:51:29

        Το ψωμί το χθεσινό είναι και πιο υγιεινό! Εγώ προσωπικά το προτιμώ. Για τις λίστες δεν είμαι αρμόδιος να απαντήσω. Ο Παπακ λέει ότι θέλει. Ρωτήστε αυτούς που τον ψήφισαν, είναι πιο αρμόδιοι να σας απαντήσουν. Ελπίζω να μην είστε κι εσείς ένας από αυτούς (αν και δεν είναι προς θανάτου), εγώ πάντως δεν είμαι!

        • ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ avatar
          ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ @ akenaton 24/10/2012 16:21:09

          Το θέμα δεν είναι τι προτιμάτε εσείς, αλλά ποιο είναι το σωστό.
          Όσο για την λίστα την απάντηση την οφείλει όχι μόνο στους ψηφοφόρος του, αλλά πρωτίστως στην Δικαιοσύνη, στη Βουλή, στον Ελληνικό λαό. Δεν ήταν υπουργός των ψηφοφόρων του, αλλά της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, αν δεν κάνω λάθος.
          Εσάς ως πολίτη αυτής της χώρας , την στιγμή μάλιστα που με μακροσκελεστατα άρθρα σας, αγωνίζεστε για την σωτηρία της δεν σας ενδιαφέρει να μάθετε τι ακριβώς έγινε εκείνη την περίοδο και συνεχίζεται να γίνεται με αυτό το ζήτημα;;
          Η θα έχει την τύχη της εξεταστικής για το μνημόνιο;;;

          ΥΓ. Στηρίζω από το 1978 με νύχια και με δόντια τη ΝΔ, αλλά αυτό δεν με εμποδίζει να παρατηρώ και κάποια πράγματα που δεν μου αρέσουν. (Κακώς αναφέρω την κομματική μου προτίμηση , αλλά δεν μπορώ να αφήσω αναπάντητο το καρφί που πετάξατε) Τώρα ομως αισθάνομαι λύπη και απογοήτευση.

        • Λιογκος avatar
          Λιογκος @ akenaton 24/10/2012 16:21:44

          Καλό θα ήταν να ρωτήσεις και αυτούς που του έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης εκτός από αυτούς που τον ψήφισαν και μην ξεχάσεις να ρωτήσεις και αυτούς που τον ανέχτηκαν υπουργό περιβάλλοντος.

      • ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ avatar
        ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ @ ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ 24/10/2012 16:02:38

        Υ. Γ 3. Ο κ. Γιώργος Χαρβαλιάς είχε γράψει στον ΤτΚ στο τέλος του Ιουλιου 2012 ένα άκρως κατατοπιστικό και προφητικό άρθρο για την τρέχουσα πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας. Ήδη επαληθεύονται σταδιακά όσα ανέφερε, ελπίζω να μην επαληθευθούν όλα.

  3. Αιγινήτης avatar
    Αιγινήτης 24/10/2012 12:34:48

    Eγώ δε δεχομαι τρεις μεσαίοι υπάλληλοι τουΔΝΤ να μου κάνουν κουμάντο, έχω εθνική κυβέρνηση για δεν έχω ; Να βράσω την Ε.Ε. ετσι όπως την έκαναν αν δεν έχω να ζήσω. Ανάθεμα σε όσους μας οδήγησαν εδώ και κυρίως στο ΓΑΠ. Εσεις εκεί στην κυβέρνηση "πάρτε επαφή" με την κοινωνία, αλλιώς μαύρο φίδι... Τα περί όρων του μνημονίου τ΄ακούω κουραφέξαλα.

  4. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 24/10/2012 12:37:59

    Δεν θα καθίσω κάν να ψάξω για την διαφορά μεταξύ "ληγμένου" προιόντος και συνιστώμενου χρόνου κατανάλωσης ("προτιμότερο να καταναλωθεί πριν από)...".
    Δεν έχει νόημα.
    Το σημαντικό είναι ένα:
    Οι αρμόδιοι (οι πολιτικά υπεύθυνοι και οι υπηρεσιακοί εισηγητές), στο μάθημα της κοινωνικής και πολιτικής ψυχολογίας παίρνουν μηδέν με τόνο. Για να μην πώ αρνητικό βαθμό.
    Και αποδεικνύουν όχι μόνον ασυγχώρητη άγνοια, αλλά παντελή αδιαφορία για το πολύτιμο αγαθό που λέγεται "κοινωνική συνοχή".

    Το ακόμη χειρότερο είναι, ότι η πανέξυπνη πρόταση γαι τα "ληγμένα" υποκρύπτει την απύθμενη αλαζονεία του έχοντος, την υπεροψία του ευκατάστατου αστού απέναντι στην δεινοπαθούσα "πλέμπα".

    Η οικονομική κρίση έχει τις ρίζες της σε μακροχρόνια κρίση ηθική και κοινωνική. Η σημερινή Ελλάδα αποτελεί κλασικό δείγμα αποτυχημένης κοινωνίας.

    • Balafara Hunter avatar
      Balafara Hunter @ Ο Θείος 24/10/2012 23:07:40

      Πολυ σωστά Θείε. Αυτό που γράφεις στην τελευταία παράγραφο είναι το πραγματικό έλλειμμα της χώρας. Το οικονομικό αργά ή γρήγορα θα διορθωθεί, το ήθος και τον αλληλοσεβασμό πρέπει να ξαναβρούμε.

    • Samurai avatar
      Samurai @ Ο Θείος 24/10/2012 23:11:31

      Η κοινωνική συνοχή Θείο,ξεκινάει από την καλημέρα που θα πεις στο γείτονά σου,ανεξάρτητα από τον τσακωμό που είχες μαζί του μια μέρα πριν,
      για θέματα κομματικών αποχρώσεων..
      Εάν δεν το καταλάβουμε αυτό είμαστε χαμένοι από χέρι.
      Πίστεψέ το.Σ'αυτό το θέμα δε χρειαζόμαστε τη βοήθεια της κυβέρνησης.
      Μόνοι μας πρέπει να το δουλέψουμε.
      Με τους γείτονές μας θα ζήσουμε και μαζί τους θα ζυμώσουμε την καθημερινότητά μας.

  5. Tassos avatar
    Tassos 24/10/2012 12:38:48

    Οποιος περάσει μετά την λήξη του ωραρίου στα σούπερ μάρκετ θα δει να ...πλένουν κασέρια και τυριά από την μούχλα. Οι δε ημερομηνίες λήξης έχουν αλλαχτεί στα ψυγεία που τους προμηθεύουν. Οπου μπορούν το κάνουν και τα σούπερ μάρκετ. Αντιδρούν λοιπόν οι σουπερμαρκετζήδες γιατί δεν θέλουν να πουλάν φθηνότερα τα ληγμένα αλλά σαν φρέσκα.

  6. Wraia ta leme avatar
    Wraia ta leme 24/10/2012 12:40:03

    Σοβαρά μιλάς; "Θα το αντιλαμβάνεται μόνο στο ταμείο"; Δηλαδή ειδική σήμανση δεν θα υπάρχει; Μα τι λές τώρα, ποιός σε έβαλε να τα γράψεις αυτά;

    • akenaton avatar
      akenaton @ Wraia ta leme 24/10/2012 16:06:01

      Γράφω ΠΑΝΤΑ και ΜΟΝΑΧΑ κατόπιν εντολής του εαυτού μου. Λυπάμαι αν σας χαλάω την σούπα αλλά έτσι είναι!

  7. sitting duck avatar
    sitting duck 24/10/2012 12:41:29

    Δεν μας τα λές καλά κύριε Ακενατόν. Ακόμη και ο ΕΦΕΤ κατήγγειλε αυτή την άθλια μεθόδευση και εσύ έρχεσαι εδώ και λές ότι όλα είναι καλώς καμωμένα. Κάτι δεν πάει καλά...

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ sitting duck 24/10/2012 12:52:34

      Ορέ, ποιός είναι πρόεδρος στον ΕΦΕΤ. Πως τον λένε... Να δεις... Φτού...
      Μάχας, Μέχας, Μόχας.... ΜΙΧΑΣ! ΜΙΧΑΣ! Ζήτω η HDW!

    • ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ avatar
      ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ @ sitting duck 24/10/2012 15:00:43

      Πρόεδρος του ΕΦΕΤ είναι ο Μίχας, γνωστό προϊόν του πασοκικού συστήματος και πρώην Νομάρχης, ο οποίος χωρίς να έχει απόφαση του επιστημονικού συμβουλίου του ΕΦΕΤ και χωρίς ο ίδιος να είναι ειδικός βγήκε και έκανε μια πολιτικάντικη δήλωση ενώ πριν από ένα χρόνο είχε συμφωνήσει.

      • Σχετικά Ασχετος avatar
        Σχετικά Ασχετος @ ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ 24/10/2012 20:44:36

        Τι να την κάνει την απόφαση του επιστημονικού συμβουλίου του ΕΦΕΤ;
        Σαν αρχισυνδικαΛΗΣΤΗΣ του συνδικάτου μετάλλου,γνωρίζει πολύ καλά ότι μετά τη λήξη τους,χάνεται ο σίδηρος από τις φακές.....

  8. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 24/10/2012 12:42:14

    Κάποιος καλά αμοιβόμενος υπηρεσιακός, "άρπαξε" (με το αζημίωτο) την πρόταση κάποιου "γερο-λαδά" χονδρεμπόρου που έχει μεγάλες επιστροφές πολυκαιρισμένων από σουπερμάρκετ, και "χάνει".
    Και την πασάρισε στους πολιτικούς προισταμένους ως "σοφία Σολομώντος".
    Καλά ο υπηρεσιακός, αλλά των "πανούργων" πολιτικών το "ρετιρέ", ακατοίκητο είναι;

  9. akrovolistis avatar
    akrovolistis 24/10/2012 12:43:10

    Aν θέλει το κράτος να προσφέρει κοινωνικό έργο, ας μοιράζει σε ειδικούς χώρους διανομής τα ληγμένα "εντελώς δωρεάν", όπως ορθότατα επισημαίνει ο αρθρογράφος. Ολα τα υπόλοιπα είναι διευκολύνσεις στους σουπερμαρκετάδες και αφήστε τα σάπια...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ akrovolistis 24/10/2012 12:44:46

      ΟΙ σουπερμαρκετάδες συνήθως τα επιστρέφουν, ο χονδρέμπορος χάνει.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ akrovolistis 24/10/2012 12:46:34

      Είναι τυπική περίπτωση πτωτικής πίεσης στις τιμές, λόγω μειωμένης ζήτησης.
      Προσπαθούν να εμποδίζουν την πτώση τιμών - και την πτώση του ποσοστού του κέρδους.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ akrovolistis 24/10/2012 13:39:06

      Εδώ το κράτος δεν επιτρέπει, δια της πολυνομίας του, ούτε καν τη δωρεάν διανομή των περισσευμάτων μαγειρεμένων φαγητών από τα ξενοδοχεία, στους απόρους των τοπικών κοινωνιών στο τέλος της ίδιας ημέρας. Με αποτέλεσμα να πετιούνται! Ξενοδόχος μού δήλωσε φέτος ότι είχε επιχειρήσει να το κάνει, μία και μοναδική φορά πριν από χρόνια, με τη συνδρομή της Εκκλησίας μάλιστα, και παραλίγο να βρει το μπελά του!

  10. ΕΛΛΗΝ avatar
    ΕΛΛΗΝ 24/10/2012 12:47:40

    Οι ''κύριοι'' - ή μάλλον αυτοί που τους δίνουν τις σχετικές οδηγίες -
    ξέρουν πολύ καλά τί κάνουν.

    Ακόμη ένα όπλο στην διαμόρφωση της ψυχολογίας της μάζας.

  11. akenaton avatar
    akenaton 24/10/2012 12:59:42

    Το ξαναγράφω για όσους (κάνουν πως) δεν το κατάλαβαν. Μιλάμε για προϊόντα που αλλοιώνονται δύσκολα και η ημερομηνία λήξης τους είναι απλά ενδεικτική. Υπήρχε από δεκαετίες αγορανομική διάταξη που επέτρεπε την διάθεσή τους για κάποιο χρόνο μετά την λήξη της ενδεικτικής ημερομηνίας λήξης, χωρίς κανέναν κίνδυνο για τον καταναλωτή, σύμφωνα με κάθε υγειονομικό κανόνα. Αυτά μέχρι τώρα πωλούνταν στην ίδια τιμή με όσα δεν είχε λήξει η τυπική ημερομηνία λήξης τους. Απλώς άλλαζε η ένδειξη λήξης με καινούρια και τελείως ΝΟΜΙΜΗ!!!!!! Άρα, ούτε επιστρέφονταν, ούτε "πλένονταν από την μούχλα", ούτε τα πετούσαν !!!! Με την νέα διάταξη ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΝΤΑΙ να τα πουλούν φθηνότερα. Ας μην χάσουμε και τα τελευταία ίχνη λογικής σε αυτή την χώρα !!!!!!!

    • ΕΛΛΗΝ avatar
      ΕΛΛΗΝ @ akenaton 24/10/2012 13:05:55

      @akenaton

      ΤΩΡΑ μάλιστα ..........μας έπεισες.

      Την πρώτη φορά δεν το είχαμε καταλάβει λόγω χαμηλού IQ.

      Αν το ξαναγράψεις τότε ΣΙΓΟΥΡΑ θα το καταλάβουν και οι πέτρες........

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ akenaton 24/10/2012 13:06:06

      Άδικα φωνάζεις φίλε Ακενατόν. Εδώ έχει ζωντανό παραμύθι με "κακούς" που μας επιβουλεύονται και θέλουν να μας ξεκάνουν στα πλαίσια του παγκόσμιου σχεδίου μείωσης του πληθυσμού. Τι λές εσύ τώρα. Μήπως θα ψάξει κανείς ψύχραιμα να βρει το συμβαίνει αλλού; Ποια είναι η διεθνής πρακτική κλπ; Σιγά.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Γιάννης Φαίλτωρ 24/10/2012 13:12:22

        Σα να μου φαίνεται πως έχεις δίκιο φίλε Φαίλτωρ! Επιμένω όμως με πάθος στην λογική, γιατί πιστεύω ακράδαντα πως μονάχα η κοινή λογική μπορεί να προσφέρει πια στην χώα μας καλές υπηρεσίες. Φυσικά προϋποθέτει και σκεπτόμενους πολίτες κάτι τέτοιο. Υπάρχουν; Φαίνεται πως κάποιοι υπάρχουν ακόμη. Θα δείξει .....

        • ειδωλοκλάστης avatar
          ειδωλοκλάστης @ akenaton 24/10/2012 13:27:47

          Σκεπτόμενοι πολίτες πού ασχολούνται μέ θέματα μπακαλικής όταν τό μέλλον γιά τήν συντριπτική πλειοψηφεία τους καταρρέει, θά βρείς ανάμεσα στά στελέχη τών μεγαλομπακάληδων καί μόνο!

          • akenaton avatar
            akenaton @ ειδωλοκλάστης 24/10/2012 16:08:14

            Την λογική του λαϊκισμού και της παραπληροφόρησης του κόσμου σχολιάζουμε αγαπητέ μου και όχι θέματα μπακαλικής. Η λογική είναι μία είτε μιλάμε για μακαρόνια είτε για θέματα υψηλής πολιτικής. Την διαθέτει κανείς ή δεν την διαθέτει.

      • TARAMAS avatar
        TARAMAS @ Γιάννης Φαίλτωρ 24/10/2012 13:40:29

        Συμφωνώ και με τους δυό σας.

      • ΕΛΛΗΝ avatar
        ΕΛΛΗΝ @ Γιάννης Φαίλτωρ 24/10/2012 13:52:38

        Εύχομαι ο Θεός

        Να επιτρέψει να ΑΝΑΓΚΑΣΘΕΙΤΕ.........και όχι απο επιλογή............... να ψωνίζετε απο τα ληγμένα των ''αγαθοεμπόρων''.

        Τότε θα μπορέσουμε να ξαναεκφράσουμε τις απόψεις μας ................. σε διαφορετική βάση πλέον.

        ΥΓ. Για όλους τους ληγμενολάτρεις................

      • Lamproukos avatar
        Lamproukos @ Γιάννης Φαίλτωρ 24/10/2012 15:45:40

        Μήπως θα ψάξει κανείς ψύχραιμα να βρει το συμβαίνει αλλού; Ποια είναι η διεθνής πρακτική κλπ; Σιγά.

        Ναι, γιατί οι «διεθνείς πρακτικές» σε πλείστα όσα ζητήματα δεν είναι ότι συμφέρει τις μεγαλοεταιρίες να πουλάνε τα σαπάκια τους, φρέσκα ή ληγμένα...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ akenaton 24/10/2012 13:14:56

      Επι της ουσίας και "τεχνικά" έχεις απόλυτο δίκιο, φίλε akenaton . Απόλυτο.
      Αλλά στις σημερινές συνθήκες και επιπρόσθετα με την (δικαιολογημένη) καχυποψία του κόσμου, ο "πολιτικός" χειρισμός αυτού του ζητήματος ήταν εξαρχής ανέφικτος και μοιραία καταλήγει σε γελοιοποίηση του Υπουργείου.
      Υπάρχει και το θέμα πότε επιτέλους θα λειτουργήσει η πτωτική πίεση στις τιμές, λόγω μειωμένης ζήτησης. Χωρίς γενικευμένη πτώση στις τιμές δεν θα υπάρξει αναστροφή - και ο κόσμος γίνεται αντικείμενο υπερεκμετάλλευσης αλλά και οι "γερο-Λαδάδες" τελικά θα χρεωκοπήσουν. Το μέτρο μάλλον "ανακουφίζει" τους χονδρεμπόρους από καταστροφή κεφαλαίου.

    • ΜΔ avatar
      ΜΔ @ akenaton 24/10/2012 13:29:16

      Καλημέρα!
      Ποια είναι αυτά που αλλοιώνονται δύσκολα φίλε akenaton?
      Για να καταλάβουμε και εμείς που είμαστε άσχετοι.
      Για ενημέρωση ρωτάω!
      Φιλικά!
      Υ.Γ. Εγώ το μόνο που μπορώ να καταθέσω σχετικό είναι αυτό που μου έχει μεταφέρει (στον στρατό) ο γιος γνωστού ιδιοκτήτη αλυσίδας supermarket στην Αττική:
      Μία μέρα πριν λήξουν στα ράφια και στη συντήρηση τα "ολόκληρα" νωπά κρεατικά, παιρνούν και τα μαζεύουν οι εταιρείες!
      Επανέρχονται..."κομματιασμένα" με μεταγενέστερη ημερομηνία ασφαλώς!
      Η "λούπα" επαναλαμβάνεται, οπότε επανέρχονται στα supermarkets σε μορφή "προ-μαγειρεμένων"!
      Η τελευταία φορά περιλαμβάνει την συλλογή (πάλι ασφαλώς μία μέρα πριν τη λήξη) και την αποστολή προς παρασκευή...αλλαντικών!!!!
      Αν μου είπε ανοησίες, μάλλον λέω και εγώ!
      Φιλικά!

      • akenaton avatar
        akenaton @ ΜΔ 24/10/2012 15:38:41

        Όλες σχεδόν οι κονσέρβες ας πούμε! Δεν μιλάμε για ευπαθή προϊόντα (γαλακτοκομικά, κρέατα νωπά, κλπ). Υπάρχουν παγκοσμίως αρμόδιοι που αποφαίνονται γι αυτά τα θέματα. Τα υπόλοιπα που ακούγονται είναι κορώνες για μικροπολιτική (και κάθε τύπου) εκμετάλλευση.

        Υ.Γ. Τα αλλαντικά είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Επειδή ακριβώς ξέρω, δεν θα αναφερθώ καθόλου. Πάντως παντελώς άσχετα με όσα παραπάνω συζητούμε.

        • Lamproukos avatar
          Lamproukos @ akenaton 24/10/2012 15:47:02

          Όλες σχεδόν οι κονσέρβες ας πούμε! Δεν μιλάμε για ευπαθή προϊόντα (γαλακτοκομικά, κρέατα νωπά, κλπ). Υπάρχουν παγκοσμίως αρμόδιοι που αποφαίνονται γι αυτά τα θέματα. Τα υπόλοιπα που ακούγονται είναι κορώνες για μικροπολιτική (και κάθε τύπου) εκμετάλλευση.

          Ναι, μείνε ήσυχος εσύ ότι μόνο ...κονσέρβες θα αφορά το νέο μέτρο...

          • TARAMAS avatar
            TARAMAS @ Lamproukos 24/10/2012 16:41:50

            Από ότι ξέρω αφορά προϊόντα που λήγουν με μήνα και έτος και άρα αφορούν προιόντα μακράς διαρκείας, κυρίως κονσέρβες. Νομίζετε ότι κάτι που λήγει τον "Μάρτιο του 2014", τον Απρίλιο θα είναι χαλασμένο ενώ μέχρι το Μάρτιο θα ήταν μπουμπούκι; Πάντα υπάρχει περιθώριο ασφαλείας. Δεν ήπιατε ποτέ αναψυκτικό που είχε λήξει πρόσφατα, ή δε χρησιμοποιήσατε αλεύρι, εβαπορέ, ντοματάκι κλπ; Και προς τι η όψιμη ευαισθησία, αφού η διάταξη αυτή προϋπήρχε και μάλιστα χωρίς έκπτωση στην τιμή;

          • Λιογκος avatar
            Λιογκος @ TARAMAS 24/10/2012 17:01:08

            Στην ίδια κατηγορία ανηκει και ο Ταραμάς???

        • Λιογκος avatar
          Λιογκος @ akenaton 24/10/2012 16:33:32

          Απορία: Αν αγοράσω μια κονσέρβα ντολμαδάκια όπου έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης. Πάω σπίτι την ανοίξω την μυρίσω, την επεξεργαστώ και αποφανθώ ότι ει ναι μια χαρά. Την απολαύσω με ένα ποτήρι λευκό κρασί...και μετά από την κολιάτζα δεν μπορώ να πάρω τα πόδια μου. Τι θα φταίει το κρασί η κονσέρβα? Ποιος θα μου εξασφαλίσει ότι η κονσέρβα δεν έχει αλλοιωθεί... δοκιμάζω και μαθαίνω????

        • ΜΔ avatar
          ΜΔ @ akenaton 24/10/2012 16:59:04

          Δεν διαφωνώ μαζί σου akenaton!
          Κυρίως γιατί δεν το ξέρω το θέμα καθόλου! Ρώτησα γιατί δεν ήξερα! Η πληροφορία για τις "λούπες" με τα νωπά κρεατικά είναι όντως άσχετη αλλά σχετική με την ασυδοσία ορισμένων και με την έλλειψη σοβαρών ελεγκτικών μηχανισμών. Τα δύο τελευταία ίσως σε βάλουν σε σκέψεις για το πως θα εφαρμοστεί το μέτρο (με τα "ληγμένα") ανεξάρτητα αν είναι επί της αρχής σωστό ή όχι!!
          Και κάτι ακόμα, σχετικό αυτή τη φορά... Με ένα search προκύπτει (???) ότι και στη γερμανία πουλάνε μισοτιμής ή ακόμα χαμηλότερα τα μακράς διαρκείας προιόντα αλλά ακριβώς ή λίγο πρίν το αρχικό end of life. Όχι 2 και 3 μήνες μέτα! Αυτό ακούγεται πιο λογικό!
          Φιλικά!

          • akenaton avatar
            akenaton @ ΜΔ 24/10/2012 17:04:32

            Δυστυχώς, στην Ελλάδα έκπτωση δεν υπήρχε ούτε σε όσα είδη παίρνανε παράταση (νόμιμη). Πουλιόταν στην ίδια τιμή με τα "φρέσκα". Για να καταλάβουμε την πραγματική διαφορά μεταξύ επιχειρηματικής και καταναλωτικής συνείδησης στο εξωτερικό και στην χώρα μας, το παράδειγμά σας είναι απλώς αφοπλιστικό!

          • ΜΔ avatar
            ΜΔ @ akenaton 24/10/2012 17:25:39

            Συγγνώμη αλλά δεν καταλαβαίνω την "νόμιμη παράταση"! Δηλαδή αυτή τη στιγμή μία κονσέρβα που λήγει ας πούμε 10/2012, έχουν πάει και με κάποιο τρόπο έχουν βάλει πάνω ημερομηνία 1/2013 και δεν φαίνεται καθόλου το 10/2012? Και το πουλάνε για άλλους 3 μήνες? Τι ακριβώς γίνεται? Που ζω εγώ?? Μου γκρέμισες τους κόσμους μου! Χαχα!!
            Υ.Γ. Αν και δεν βλέπω τις τιμές στα supermarkets, τουλάχιστον τις ημερομηνίες λήξης τις κοιτάω! Δεν έχω δει ποτέ κάτι τέτοιο! Η μάλλον δεν έχω πάρει χαμπάρι τίποτα!

      • Geros avatar
        Geros @ ΜΔ 24/10/2012 19:56:32

        Αγαπητέ ΜΔ ο γιος δεν σας τα είπε και πολύ καλά , κάποια πράγματα όντως γίνονται αλλά όχι όλα όσα σας είπε.
        Το πρώτο που σας είπε (ολόκληρα σφάγια τεμαχίζονται με άλλες ημερομηνίες) είναι παράνομο και αν μια μονάδα επεξεργασίας πιαστεί να το κάνει θα έχει τεράστιες συνέπειες που δεν την συμφέρουν. Τα σφάγια έχουν ημερομηνίες σφαγής πάνω τους , είναι εύκολο να αποδειχθεί σε έναν έλεγχο αν η πραγματική ημερομηνία σφαγής είναι αυτή που αναγράφεται και στην συσκευασία του συσκευασμένου. Οπότε ή δεν ήξερε τι έλεγε ή ήταν γιος ιδιοκτήτη μη σοβαρής εταιρείας που είχε βρει έναν .... ινδιάνο προμηθευτή και έκανε μαϊμουδιές.

        Το δεύτερο (τεμαχισμένα δίνονται για προμαγειρεμένα) είναι απόλυτα σωστό , είναι κρέατα μη αλλοιωμένα , με καλές ημερομηνίες που κάποιος τα μαγειρεύει , αν το κάνει η μάνα σας στο σπίτι ή μια εταιρεία που τα πουλάει τι διαφορά έχει?

        Το τρίτο (μαγειρεμένα δίνονται για αλλαντικά) είναι επιστημονική φαντασία , δεν έχει καμία επαφή με την πραγματικότητα. Είναι αδύνατον για πρακτικούς λόγους να χρησιμοποιηθούν για αλλαντικά κρέατα μαγειρεμένα , καρυκευμένα και με υπολείμματα άλλων τροφών πάνω τους. Κατηγορηματικά όχι λοιπόν , ράδιο αρβύλα και τίποτα περισσότερο. Αλλαντικά γίνονται κρέατα νωπά και υπολείμματα κρεάτων (δεν είναι όμορφο θέαμα αλλά περνάνε θερμική επεξεργασία οπότε είναι απόλυτα ασφαλή) που συλλέγονται από τα supermarket.

        Ακόμα πρέπει να ξέρετε ότι τα όρια που δίνει ο νομοθέτης ειδικά για το μοσχαρίσιο κρέας είναι πολύ στενά , δεν θα πάθετε τίποτα αν το φάτε και εντελώς ληγμένο , δεν είναι σάπιο , είναι πολύ νοστιμότερο και περισσότερο μαλακό από το φρέσκο με την προϋπόθεση ότι φυλάσσεται σε σωστή θερμοκρασία. Φυσικά δεν εννοώ τα κρέατα που κρέμονται καλοκαιριάτικα εκτός ψυγείου στην κρεαταγορά. Στην Αμερική ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΥΝ κρέατα δυο εβδομάδων ως ανώτερη ποιότητα και φυσικά τα πουλάνε ακριβότερα από τα φρέσκα.

        • ΜΔ avatar
          ΜΔ @ Geros 25/10/2012 00:10:04

          Αγαπητέ Geros,
          Ευχαριστώ για την πληροφόρηση. Ανέφερα άλλωστε ήδη ότι το θέμα δεν το γνωρίζω παρά μόνο μέσα από την περιγραφή του φίλου.
          Μόνο και μόνο όμως για να ξεφύγουμε λίγο από τα..μέτρα, και αν και λίγο άσχετο με το άρθρο, θα κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου.
          Μου κάνει εντύπωση πως απορρίπτεις με βεβαιότητα το πρώτο. Ήταν αυτό που είχα θεωρήσει και σίγουρο. Πόσο δύσκολο είναι δηλαδή να μαζεύουν π.χ. ολόκληρα νωπά κοτόπουλα, να τα κάνουν κομμάτια και να τα συσκευάζουν έστω και μαζί με κάποια όντως φρέσκα. Στην εικόνα μου αυτή έχει συμβάλλει βέβαια ότι καμμία φορά δεν έχει τύχει να αγοράσω "βρώμικο" ολόκληρο νωπό κοτόπουλο, ενώ έχουν υπάρξει κάποιες φορές που έχω αγοράσει συσκευασμένα μέρη του που βρώμαγαν!!
          Για το δεύτερο έχεις δίκιο όπως το λές. Φταίει όμως το ¨προμαγειρεμένα" που χρησιμοποίησα λανθασμένα. Μάλλον κάτι σε "προ-ετοιμασμένα" ήθελα να πω. Ο φίλος μου είχε μιλήσει για ρολό κοτόπουλο!!
          Για το τρίτο και τα αλλαντικά δεν γνωρίζω πολλά. Θα συμφωνήσω μαζί σου αν όντως είναι τόσο δύσκολο. Αν και από ένα...ρολό κοτόπουλο εύκολα βγάζεις το κρέας από τα υπόλοιπα.
          Για τα υπόλοιπα που λες, δεν γνωρίζω για την καταλληλότητα του κρέατος κτλ. Πάω με τον..νομοθέτη!! Αν και κάποιες φορές πάω και με το...απαγορευμένο κοκορέτσι!!! ;-)))
          Καλό σου βράδυ!

    • Σχετικά Ασχετος avatar
      Σχετικά Ασχετος @ akenaton 24/10/2012 21:20:16

      Αγαπητέ Akenaton
      Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα.
      Πιστεύουν ότι άμα καταναλώσουν φασόλια,που έληξαν πριν μία εβδομάδα και τα αγόρασαν στη μισή τιμη,θα ξεσκιστούν στο κλ@#$μο.
      Θέλουν να τα αγοράσουν στην κανινική τιμή.
      Ο αρθρογράφος που κόπτεται για την αξιοπρέπεια όσων καταφύγουν στη λύση αγορας ληγμένων,τι έκανε όταν τα ΜΜΕ έδειχναν συμπολίτες μας στην ουρά για δωρεάν τρόφημα;;;;

  12. avanti avatar
    avanti 24/10/2012 13:00:45

    Αριστος ο τίτλος, ναι πράγματι ληγμένο μυαλό έχει ο Ελληνας, ραντισμένο, ψεκασμένο, λιποτραφές και προσθέτεις ότι ακόμη θέλεις, αλλιώς θα τους ανεχόταν?

  13. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 24/10/2012 13:56:03

    Μια σημαντική πτώση τιμών, όταν και άν συμβεί, θα καταστρέψει επίσης κεφάλαια. Αλλά εκτός από την ωφέλεια στον καταναλωτή, ακόμη και από την πλευρά των εμπόρων θα είναι "συντεταγμένη κατατστροφή".
    Θα "γράψουν" για ένα διάστημα ζημίες, αλλά λελογισμένα.
    Αντίθετα, η εμμονή στις ψηλές τιμές και ο "ανάστροφος ανταγωνισμός" νεκρώνει την αγορά και προκαλεί ήδη "ξαφνικούς θανάτους" εμπορικών επιχειρήσεων, μόλις χάνουν ένα κρίσιμο μερίδιο της αγοράς.

  14. ER avatar
    ER 24/10/2012 14:19:51

    Αχ Πατριδα μας καυμενη ....εκτος απο ξεσκισμενη και χαβουζα της Ευρωπης!

  15. ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ avatar
    ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ 24/10/2012 15:06:15

    Μια διευκρίνηση για όσους δεν καταλαβαίνουν ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν. ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ τα ευπαθή ή ευαλλοίωτα προϊόντα όπως το γάλα, το κρέας κλπ. Σε όσα προϊόντα αναγράφεται μόνο ο μήνας και το έτος ή μόνο το έτος λήξης θα δίνεται ολιγοήμερη παράταση σε χαμηλότερη τιμή. Το μέτρο εφαρμόζεται εδώ και χρόνια σε όλη την Ευρώπη. Επίσης μόνο στην Ελλάδα το γάλα μένει στα ψυγεία πέντε μέρες ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη μένει εννιά μέρες.

    • Lamproukos avatar
      Lamproukos @ ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ 24/10/2012 15:50:02

      Επίσης μόνο στην Ελλάδα το γάλα μένει στα ψυγεία πέντε μέρες ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη μένει εννιά μέρες.

      Α, πόσο πίσω είμαστε που επιμένουμε στο πιο φρέσκο γάλα.

      Θα πρέπει να τρώμε ότι ληγμένο ή χημική χλαπάτσα μας προσφέρουν, μην πάει και χάσει κέρδος ο έμπορος, αλλιώς θα μείνουμε πίσω σε σχέση με την Ευρώπη.

      Ή επειδή επέβαλλαν κάτι στην υπόλοιπη Ευρώπη οι μεγαλέμποροι, πρέπει να επιβληθεί και εδώ; Που οι ίδιοι ασφαλώς πίνουν μόνο γάλα ημέρας ―και από ακριβά βιολογικά μαγαζιά―, γιατί έχουν φράγκα με το σωρό, για τα πέντε και εννέα ημερών είμαστε εμείς...

    • Λιογκος avatar
      Λιογκος @ ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ 24/10/2012 16:27:50

      Για πες μου σε ποιες Ευρωπαϊκές Χώρες εφαρμόζεται το μέτρο αυτό...σου υπογράφω λοιπόν οι στη Γερμάνια και στο Η.Β δεν εφαρμόζεται. Αυτό που κάνουν εκεί ειναι να πουλούν με σημαντική έκπτωση προϊόντα που πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης τους.

    • Q-Nihilism avatar
      Q-Nihilism @ ΝΙΚΟΣ ΒΑΡΛΑΜΗΣ 24/10/2012 16:35:25

      Νίκο, και ακένατον και Φαίλτωρ: είναι προφανές ότι η λογική του λαϊκισμού (αν στέκει σαν ορισμός) δεν μπορεί να χτυπηθεί με επιχειρήματα. Ανεξάρτητα όμως από την ορθότητα της νέας ρύθμισης (για την οποία δεν αμφιβάλλω ειλικρινά), υπάρχει πάντα και το επικοινωνιακό κομμάτι στο οποίο η κυβέρνηση παίρνει 0 (κουλούρι). Είναι προφανές ότι η χρονική στιγμή του μέτρου και ο τρόπος/ύφος της παρουσίασης ήταν παντελώς λάθος. Κατά την άποψή μου, είναι τόσο χοντροκομμένο το σφάλμα που διεπράχθει που πραγματικά θα ήθελα να γνωρίσω τους υπεύθυνους επικοινωνίας της κυβέρνησης.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Q-Nihilism 24/10/2012 16:47:16

        Για το επικοινωνιακό κομμάτι ίσως να έχετε δίκιο ......

        • Q-Nihilism avatar
          Q-Nihilism @ akenaton 24/10/2012 16:59:35

          Είναι σημαντικό πανάθεμά το...να θυμίσω το καμποτάζ στο κατακαλόκαιρο;;; Ήμαρτον...

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Q-Nihilism 24/10/2012 17:10:45

            Λέμε περίπου ανάλογα πράγματα ή κάνω λάθος;
            Στη δική μου σκέψη όμως, δεν είναι μόνον "επικοινωνιακά" προβληματικό...

          • Q-Nihilism avatar
            Q-Nihilism @ Ο Θείος 24/10/2012 17:24:53

            Συμφωνώ Θείε, αλλά το επικοινωνιακό κομμάτι της κυβέρνησης είναι τράτζικ. Πέρα από όλες τις υπόλοιπες προεκτάσεις, μας προσφέρει ακόμη μια επιβεβαίωση του κανόνα: οι άνθρωποι δεν έχουν ιδέα απο επικοινωνία.

  16. Βασίλης Γκιώνης avatar
    Βασίλης Γκιώνης 24/10/2012 16:17:12

    Την καλύτερη των προθέσεων να έχει ο Σαμαράς, όταν η φοροδιαφυγή είναι στο 80%-100% δεν μπορεί να κάνει τίποτε...

    Από τον περιπτερά μέχρι τους μεγαλοεπιχειρηματίες, κλέβουνε το κράτος ΌΛΟΙ ασύστολα!
    Μπακάληδες, παντοπώληδες, μαγαζιά υγειονομικού ενδιαφέροντος, εργατοτεχνίτες, ελεύθεροι επαγγελματίες, δάσκαλοι και καθηγητές που κάνουνε ιδιαίτερα στα σπίτια με 50 Ευρώ την ώρα κ.λ. κ.λ.

    Η Ελλάδα είναι η χώρα με τους περισσότερους ελεύθερους επαγγελματίες στην Ευρώπη (αναλογικά με τον πληθυσμό).
    Όλοι δήλωναν 12 χιλιάρικα στο όριο να μην πληρώσουνε εφορία.
    Η οικογένεια είχε δάνειο στεγαστικό 750 €, δάνειο επισκευαστικό 300 €, λογαριασμούς 300 €, δύο Ι.Χ. έξοδα 250 €, φροντιστήρια των παιδιών 400 €. Μας κάνουνε μάνι-μάνι 2 χιλιάρικα το μήνα χωρίς φαγητό!
    Πώς μπορείς να κάνεις έξοδα 30-40 χιλιάρικα το χρόνο (με σίτιση, διακοπές κτλ.) όταν εισπράττεις μόνο 12;;;

    Με παίρνουνε τηλ. φίλοι και γνωστοί, ελεύθεροι επαγγελματίες με ατομικές επιχειρήσεις κτλ. και με ρωτάνε "μπορείς να μου κόψεις τιμολόγια κανα εικοσάρικο να τα εμφανίσω έξοδα;;".
    Του λέω "και τί να γράψουμε ρε οτι με το σπίτι σου για γραφείο αγόρασες 45 aircondition;;"...

    Αυτές είναι νοοτροπίες 38 ετών!
    Μας φταίει ο Σαμαράς μετά...;;;

    Εάν λοιπόν δεν κοιταχτούμε δέκα εκατομμύρια στον καθρέφτη δεν γίνεται δουλειά και η χώρα θα πάει άπατη...

  17. θησεας avatar
    θησεας 24/10/2012 16:26:52

    Σου φαινεται ο Σκορδας αυτος που θα βαλει σε ταξη το υπουργειο ?
    μπα σε καλο σου,με εκανες κ γελασα!μηπως θα τα βαλει κ με τα σημφεροντα ?μπουαχαχαχα!

  18. dorothea avatar
    dorothea 24/10/2012 16:30:14

    Kαι εν πάσει περιπτώσει, ακόμη και για κονσέρβες να μιλάμε, αυτές έχουν που έχουν συντηρητικά και "σταθεροποιητές" για να αποφεύγεται η αλοίωση. Πρέπει να τις τρώμε και ληγμένες;

  19. Wraia ta leme avatar
    Wraia ta leme 24/10/2012 16:32:48

    Yπάρχει και η ηθική διάσταση του θέματος την οποία πολύ ορθά αναφέρει ο αρθρογράφος: Στο ίδιο σούπερ μάρκετ θα ψωνίζουν οι αναξιοπαθούντες τα ληγμένα για τα παιδιά τους και θα βλέπουν τα καρότσια φορτωμένα με...ντελικατέσσεν; Θα μας βάλουν δηλαδή να τρωγόμαστε μεταξύ μας; Η άυξηση της "ανταγωνιστικότητας", μήπως περνάει τελικά από τον κοινωνικό κανιβαλλισμό;...

  20. θησεας avatar
    θησεας 24/10/2012 16:32:51

    στο εξωτερικο ΠΡΙΝ ληξουν τα δινουν με εκπτωση 30-50%,αν θελουν ασ το ανουν κ εδω,ετσι κ αλλιως ειναι κ νομικο το ζητημα,αν πεθανει καποιος ποιος θα φταιει ?

    • zg avatar
      zg @ θησεας 24/10/2012 17:08:50

      αυτη την τακτικη εχει και στην ελλαδα γνωστο κιτρινομπλε σουπερμαρκετ

  21. Geros avatar
    Geros 24/10/2012 16:52:57

    Ο αρθρογράφος δηλαδή πιστεύει ότι τα παιδιά μας θα μάθαιναν χειρότερα γράμματα αν τα βιβλία είναι μεταχειρισμένα ? Και ότι είναι και βλακώδες μάλιστα?

    Έχω να σας ενημερώσω ότι από κάποιους βλακωδώς σκεπτόμενους μπατίρηδες που θεωρούν ανεπίτρεπτη σπατάλη το να φτιάχνουν τα παιδιά τους τελετουργικές πυρές και να καίνε τα βιβλία τους στο τέλος της σχολικής χρονιάς , δανειζόμαστε χρήματα. Αναφέρομαι στην Γερμανία που τα βιβλία πρέπει να επιστρέφονται σε καλή κατάσταση για ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ πριν αποσυρθούν. Κατεστραμμένα , χαμένα ή μουτζουρωμένα βιβλία πληρώνονται από τους γονείς. Φυσικά εμείς είμαστε πολύ ... large για να κάνουμε τέτοιες βλακείες , λεφτά υπάρχουν , ας φροντίζουν τα ηλίθια Γερμανάκια τα βιβλία τους , εμείς θα μάθουμε τα παιδιά να τα καίνε ή να τα μετατρέπουν σε .... κομφετί που πετούν στα παιχνίδια των play off, έτσι να δημιουργείται και ατμόσφαιρα στα γήπεδα , με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια.
    Όταν ακούω τέτοιες απόψεις αρχίζω να πιστεύω ότι η χρεοκοπία μπορεί να μην είναι αναπόφευκτη αλλά μπορεί να είναι απαραίτητη για να καταλάβουν μερικοί ότι η βλαχομπαρόκ Ελλάδα του "τα λεφτά τα καίω" μας τελείωσε. Για να καταλάβει και ο αρθρογράφος ότι το να μάθει ένα παιδί να προσέχει τα πράγματα του και να κάνει οικονομία είναι ΠΑΙΔΕΙΑ , βλακεία είναι να τα μαθαίνουμε να συμπεριφέρονται ως άγριοι καταστρέφοντας δημόσια περιουσία , το υστέρημα δηλαδή του φτωχού Έλληνα.

    Αγαπητέ Akenaton θαυμάζω το κουράγιο σου να προσπαθείς με κόσμιο τρόπο και επιχειρήματα να πείσεις προσβλητικούς , λαϊκιστές και ξερόλες που χωρίς τις απαιτούμενες γνώσεις είναι σίγουροι για τα πάντα. Εγώ χάνω την υπομονή μου με δαύτους.

  22. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 24/10/2012 17:05:29

    Είδες λοιπόν αγαπητέ μου akenaton;
    Είδες από που ήλθαν τα "πρώτα βέλη";
    Από το "φίλιον" (υποτίθεται) στρατόπεδο. Επικοινωνιακό και "άλλο".
    Και επαναλαμβάνω, ότι επί της ουσίας, "τεχνικά", έχεις σε μεγάλο βαθμό δίκιο.
    Αλλά...
    Αλλά το μεγάλο πρόβλημα, για το πώς θα κυβερνηθεί αυτό το "σαπιοκάραβο", δεν είναι ούτε "τεχνικό" ούτε "επικοινωνιακό".
    Πολιτικό - κοινωνικό είναι, "νέο κοινωνικό συμβόλαιο" μας χρειάζεται.
    Οι παλιές μεταπολεμικές ταξικές συμμαχίες κατέρρευσαν. Κατέρρευσαν διότι καταρρέει οικονομικά και κοινωνικά η μεσο-μικροαστική τάξη, το μαξιλάρι πάνω στο οποίο στηριζόταν η πραγματική αστική τάξη για να ασκεί την ηγεμονία της. Δυστυχώς, μια ισχυρότατη συνιστώσα αυτής της άρχουσας τάξης ήταν μετεμφυλικά οι "γερο-λαδάδες", της έδιναν μάλιστα πολλά απο τα χαρακτηριστικά της.
    Οι άνθρωποι αυτοί δεν καταλαβαίνουν. Επιμένουν ακόμη στον κόσμο τους, νομίζουν ότι μπορεί να σωθεί. Είναι αδύνατο.
    Η κατεστραμμένη μεσο-μικροαστική τάξη δεν θα γίνει βέβαια ξαφνικά "προλεταριάτο". Θα γίνει, έγινε ήδη, μάζα, τρομαγμένη μάζα, που κινείται δεξιά -αριστερά χωρίς σταθερή κατεύθυνση. Τέτοιες κινήσεις την κάνουν ακόμη πιό ανασφαλή, απελπισμένη, οργισμένη, αδιέξοδα υπερκινητική.
    Και οι πολιτικοί κερδοσκόποι γύρω, δεν θα κουραστούν να τραγουδούν τραγούδια σειρήνων. Προσωπικά από ενδεχόμενο ναυάγιο ελπίζω να επωφεληθεί η "λιγότερο κακή σειρήνα" - η εξ αριστερών - αλλά το θέμα είναι να μην υπάρξει καθόλου ναυάγιο.
    Άς σταματήσουν λοιπόν οι αρμόδιοι να τρομάζουν, να προκαλούν να φέρονται αλαζονικά στους νεο-κατεστραμμένους αλλά και σ' αυτούς που ποτέ δεν επωφελήθηκαν απο την φούσκα δεκαετιών. Άς σκεφτούν το new Deal, μια νέα αρχή και κοινωνική συνεννόηση της συνοχής και ελπίδας.
    Κι άς αφήσουν μερικούς "γερο-Λαδάδες" να πάνε στην ευχή του Θεού, εκεί που πάνε τα βαρίδια: Στον πάτο, χωρίς επιστροφή.
    Το κενό που θ' αφήσουν δεν θα μείνει απλήρωτο. Υπάρχουν κι αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια.
    Και τα γράφω αυτά με πολλή εκτίμηση για την προσπάθειά σου να μιλήσεις αντικειμενικά και αντιδημαγωγικά.
    Αλλά την βλακεία δεν την κάθεσαι να την πολεμάς, είναι ανίκητη. ¨Οταν την συναντάς, αλλάζεις σχηματισμό και πεδίο μάχης.

  23. theo1611 avatar
    theo1611 24/10/2012 18:46:12

    Αγαπητέ Akenaton,

    Η γλώττα μη προτρεχέτω της διανοίας.

    Η φερεγγυότητα στις επιχειρήσεις τροφίμων, νωπών προϊόντων γενικότερα, δεν είναι ούτε κανονιστική/διοικητική απόφαση ούτε υποκειμενική γνώμη καταναλωτή.

    Όποιος θέλει να πουλάει "ληγμένα", ακριβέστερα να βάζει ημερομηνία λήξης κατανάλωσης μεταγενέστερη από τους ανταγωνιστές του, πρέπει να επενδύσει στην πιστοποίηση του προϊόντος του, ότι δηλαδή ανταποκρίνεται στα υπεσχημένα με πραγματικά δεδομένα (μετρήσεις, μοντέλα, κλπ). Α, και να δεχτεί τον έλεγχο και τις συνέπειες, αν αυτό που υπόσχεται στο καταναλωτικό κοινό βρεθεί να μην ανταποκρίνεται στα υπεσχημένα.

    ΥΓ:
    1. Ο Ιταλός δικαστής Marco Billi έδειξε το δρόμο!!! Ξεσηκώθηκε το σύμπαν της επιστημονικής κοινότητας γιατί υπάρχει αδυναμία πρόβλεψης σεισμών, ενώ αυτός έκρινε ότι ακριβώς επειδή υπάρχει αυτή η αδυναμία, δεν δικαιολογείται να επιστημονικά, με ατομική ευθύνη, να απευθύνεσαι καθησυχαστικά στο κοινό, ότι δεν πρόκειται να συμβεί τίποτα, μόνο και μόνο για να επισυμβεί το μοιραίο 6 ημέρες μετά!!!. Δεν γνωρίζω τη νομοθεσία της Ιταλίας, αν δηλαδή αυτό που έκαναν οι εμπειρογνώμονες συνιστά ποινικό αδίκημα, σίγουρα όμως, κατά τη γνώμη μου πάντα, συνιστά λόγο απαγόρευσης του εκλέγεσθαι ή ανάθεσης δημόσιου αξιώματος δια βίου (αναξιότητα)
    2. Την τιμή πώλησης των προϊόντων του να τη βάλει εκεί που ξέρει, αν πουλάει "ληγμένα"
    3. Business as usual

    • avax avatar
      avax @ theo1611 24/10/2012 20:58:19

      Πολύ σωστά τα λές φίλε theo1611.
      Δυστυχώς υπάρχουν ακόμα νεοφιλελεύθεροι!!!!!
      Οπως διαπιστώνει και ο αγαπητός θείος, " την βλακεία δεν κάθεσαι να την πολεμάς, είναι ανίκητη". Ο Αινστάιν είπε οτι είναι άπειρη... Και προφανώς οι επιμένοντες νεοφιλελεύθερα, μετά το τσουνάμι της παγκόσμιας κρίσης του νοεφιλελεύθερου καζινοκαπιταλισμού που μας πήρε και μας σήκωσε, ανήκουν στα στρατεύματα της αθεράπευτης βλακείας...
      Υ.Γ. Οσον αφορά τους διορισμένους "σεισμολόγους" απο φοιτητής δεν μπορούσα να κατανοήσω το νόημα της μισθοδοσίας τους.
      Αυτοί οι άνθρωποι πληρώνονται εδώ και 50 χρόνια για να μας λένε κάθε φορά οτι οι σεισμογράφοι μας κατέγραψαν τάδε σεισμό τάδε έντασης με τάδε επίκεντρο. Πάνω απο 50 χρόνια ακριβώς η ίδια "επιστημονική" εργασία, κατόπιν εορτής, που θα μπορούσε να την κάνει ενας πρωτοετής φοιτητής ΤΕΙ που ξέρει να διαβάζει σεισμογράφο. Πρόβλεψη σεισμού η Παγκόσμια επιστημονική κοινότητα συμφωνεί οτι δεν υπάρχει και κανείς δεν το αμφισβητεί. Οι μόνοι σεισμολόγοι που έχουν κάποια επιστημονική αξία είναι αποκλειστικά και μόνο οι ερευνητές των σεισμών που εργάζονται σε ερευνητικά εργαστήρια και δεν εμφανίζονται σε τηλεοράσεις, όπως δεν εμφανίζονται και οι πάσης φύσεως σοβαροί επιστήμονες ερευνητές, παρά μόνο αν πρόκειται να λάβουν το νόμπελ ή κάποιο σχετικό βραβείο για μια τεκμηριωμένη ανακάλυψή τους. Επομένως μπράβο στο δικαστή. Εδειξε τουλάχιστο οτι επιστημονικά είναι πιό ενήμερος απο τους σεισμολόγους-γλάστρες της TV.

  24. akenaton avatar
    akenaton 24/10/2012 21:09:13

    Δεν γνωρίζω αν είστε της δουλειάς αγαπητέ Geros αλλά είστε μέσα σε όλα! Έχετε δίκιο σε όσα λέτε. Το μοσχαρίσιο κρέας δε, αν σιτέψει σωστά μαλακώνει. Φρέσκο μοσχαρίσιο και βοδινό τρώνε μονάχα οι αδαείς και αυτοί που φοβούνται!

  25. Πηνελόπη avatar
    Πηνελόπη 24/10/2012 21:41:15

    Εχω χρησιμοποιήσει αλεύρι κατά λάθος ληγμένο και ήταν μια χαρά,επίσης αγόρασα ρύζι όχι ληγμένο και ήταν γεμάτο ψείρες. Και μία ερώτηση προς όλους και στον κύριο αρθρογράφο έχετε την εντύπωση ότι τα ληγμένα πάνε στα σκουπίδια;

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ Πηνελόπη 25/10/2012 00:07:26

      Αγαπητή Πηνελόπη είπες την πιο σωστή κουβέντα. Οι ειδικοί τροφίμων σε όλο τον κόσμο λένε αυτό που λες και συ, ότι το σημαντικότερο είναι οι συνθήκες συντήρησης και διακίνησης των τροφίμων. Ένα "ληγμένο¨ προϊόν μπορεί να είναι σε άριστη κατάσταση και ένα πριν την λήξη του ακατάλληλο, διότι πολύ περισσότερο από την ημερομηνία "λήξης" (που είναι πολύ συντηρητική, με μεγάλα περιθώρια ασφαλείας και απλά ενδεικτική) είναι σημαντικές είναι οι παραπάνω συνθήκες. Κατ' αρχάς υπάρχουν τουλάχιστον δυο διαφορετικές ¨ημερομηνίες λήξης", η "Best by..." που αναφέρεται σε ποιοτικά χαρακτηριστικά μόνο (γεύση, εμφάνιση κλπ και όχι χαρακτηριστικά ασφαλείας για κατανάλωση) και η "Use by..." ή "expiration date" που αναφέρεται πράγματι στην ασφάλεια κατανάλωσης και αφορά ευαίσθητα προϊόντα με μικρή διάρκεια ζωής (και δεν περιλαμβάνονται στο παραπάνω μέτρο του Υπουργείου Ανάπτυξης). Από καιρό γίνεται κουβέντα στην ΕΕ για αλλαγή του θεσμικού πλαισίου όσο αφορά στις ημερομηνίες "λήξης" των προϊόντων, διότι διαπιστώθηκε ότι πετιούνται κάθε χρόνο χιλιάδες τόννοι καλών τροφίμων λόγω της "λήξης" τους.
      Αλλά τα παραπάνω είναι ψιλά γράμματα για λαϊκιστές και συνωμοσιολόγους που πετάνε το αλεύρι μία μέρα μετά τη λήξη του, αλλά μπορεί να αφήνουν το γάλα για τρεις ώρες εκτός ψυγείου στο αυτοκίνητο.

  26. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 25/10/2012 00:02:53

    Στο Σούπερ Μάρκετ πωλούνται τυλιγμένα σε ζελατίνα κομμάτια τυριού, με κοντινή ημερομηνία λήξεως. Τα αγοράζω επειδή βαριέμαι να περιμένω στη σειρά για να μου κόψει από το "κεφάλι" η υπάλληλος. Άσε που μπορεί να είναι από το ίδιο το κομμένο "κεφάλι" που είναι δίπλα. Δεν έχουν διαφορά στην τιμή από το άκοπο "κεφάλι", παρά μόνο μερικά που λήγουν σε 3-4 μέρες και είναι σε προσφορά (στον Βασιλόπουλο αυτό, δεν το λέω για διαφήμηση, απλά είνα κοντά στο σπίτι μου και με βολεύει). Αν επεκταθεί το μέτρο της προσφοράς σε όλα τα κομμένα κομμάτια, που λήγουν ας πούμε σε 1 εβδομάδα, τόσο το καλύτερο.
    Από την άλλη, είναι σαφές ότι το κίτρινο τυρί, σε συνθήκες ψυγείου, κρατάει πάρα πολύ καιρό. Εχω πολλές φορές καταναλώσει κίτρινο τυρί που έχει λήξει αρκετές ημέρες πρωτύτερα (είχε ξεμείνει στο ψυγείο του σπιτιού) και δεν είχε καμία αλλοίωση. Για λόγους προληπτικούς και μόνο αποφεύγω να το δίνω στα μικρά, αλλά για εμάς τους μεγαλύτερους δεν βλέπω πού είναι το πρόβλημα.
    Δυστυχώς, εδώ στην Ελλάδα για τίποτα δεν μπορεί να γίνει ένας σοβαρός διάλογος, λέει κάποιος κάτι, σωστό ή λάθος, δεν ξέρω, αλλά αντί να εξεταστεί νηφάλια, λειτουργεί αμέσως το σπασμένο τηλέφωνο, η συνωμοσιολογία, ο πανικός...
    Πείτε μου τώρα, κάτι άλλο: ο Γιάννης Μίχας ήταν συνδικαλιστής. Πώς είναι πρόεδρος του ΕΦΕΤ, αφού δεν είναι ειδικός στην τεχνολογία τροφίμων, βιοχημικός, αστίατρος, κάτι τέτοιο τέλως πάντων;
    Πώς είναι αξιόπιστος αυτός ο άνθρωπος όταν κάνει δηλώσεις σε θέματα δημόσιας υγείας;

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ ΒΙΣ 25/10/2012 01:14:48

      Ο Μίχας ξέρει από υποβρύχια γι' αυτό είναι ειδικός στις βανίλιες.

  27. akrovolistis avatar
    akrovolistis 25/10/2012 01:00:44

    Παιδια περί ορέξεως ουδείς λόγος... Τρώτε ληγμένα ή μισοληγμένα, αμα γουστάρετε. Αλλά ότι η σύλληψη του υπουργείου ανάπτυξης είναι αισχρή, δεν χωρά αμφιβολία. Κάποιοι το έγραψαν πιο πάνω και απορώ πώς οι...γραμματιζούμενοι νεοφιλελεύθεροι, τύπου Ακενατόν, δεν το γνωρίζουν. Στις χώρες της Εσπερίας που οι ίδιοι θαυμάζουν και προσκυνούν, μόνο όσα προιόντα ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΣΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ, προσφέρονται σε τιμές ευκαιρίας. Κάναμε φοιτητές στο εξωτερικό και ξέρουμε. Τα υπόλοιπα αποτελούν αυτόκλητη(;) υπεράσπιση των Χατζηδάκηδων. Λίγη αυτοσυγκράτηση στον νεοφιλελεύθερο οίστρο δεν βλάπτει...

  28. Tινα avatar
    Tινα 25/10/2012 01:23:42

    Νομίζω,διαβάζοντας όλα τα σχόλια μέχρι τώρα ότι πρέπει να γίνουν ,από τους ειδήμονες του κλάδου,μερικές απαραίτητες διευκρινήσεις .Τα μη ευαλοίωτα προιόντα όντως δεν εγκυμονούν κανένα κίνδυνο για την υγεία μετά από ένα σύντομο διάστημα της ημερομηνίας λήξης.Θα μας χορτάσουν λοπόν χωρίς ν'αρρωστήσουμε.Μπορεί κάποιος να μου πει αν θα διατηρήσουν και όλα τα οργανοληπτικά τους χαρακτηριστικά;Ήδη με την επεξεργασία και συντήρηση των τροφίμων έχουμε μείωση αυτών ακόμα και κατά το πρώτο διάστημα.Αργότερα τί γίνεται;Ή μήπως το ζητούμενο είναι απλά να χορτάσουμε χωρίς να προσλαμβάνουμε τα απαραίτητα για τον οργανισμό στοιχεία;Υποβαθμίζεται ή όχι η ποιότητα του τροφίμου;

    • Geros avatar
      Geros @ Tινα 25/10/2012 10:19:54

      Οργανοληπτικά χαρακτηριστικά ενός τροφίμου είναι το χρώμα του , η υφή του , το άρωμα του ... Φυσικά λοιπόν μιλάμε για προϊόντα που τα έχουν διατηρήσει αυτά , αν δεν τα έχουν διατηρήσει είναι χαλασμένα.
      Μάλλον όμως εσύ εννοείς τα θρεπτικά συστατικά , μια κονσέρβα αρακά σίγουρα έχει λιγότερα θρεπτικά συστατικά από τον φρέσκο αλλά μια κονσέρβα αρακά έχει ακριβώς τα ίδια θρεπτικά συστατικά αν την φας τον Απρίλιο ή τον Μάιο.

  29. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 25/10/2012 08:58:15

    Απάντηση, ωστόσο, εξακολουθείς να μη δίνεις κι εσύ στο αν είναι σωστότερο, εκπαιδευτικά, να γράφουν σημειώσεις οι μαθητές στα περιθώρια των βιβλίων κατά την παράδοση, ή να δικαιούνται να τα κρατούν στην κατοχή τους για να ανατρέξουν σε αυτά, αν το χρειαστούν, σε μεταγενέστερες τάξεις.

    Μη μου αντιτείνεις τα παρακμιακά φαινόμενα της πυράς, γιατί δεν μετέχουν όλοι οι μαθητές σε αυτά. Στα δικά μου χρόνια τουλάχιστον, μια πολύ μικρή μειονότητα το έκανε, υποθέτω ότι τώρα θα έχουν πληθύνει, αλλά και πάλι δεν μπορεί να ισχύσει το "πονάει κεφάλι, κόψε κεφάλι" και να την πληρώσουν και οι επιμελείς μαθητές. Ας ελεγχθούν πειθαρχικά όσοι το κάνουν (γιατί, έτσι κι αλλιώς, έξω από τα σχολεία το κάνουν, μπροστά στα μάτια των καθηγητών) και ας τους επιβληθούν ποινές που θα εκτελούνται την αμέσως επόμενη σχολική χρονιά (π.χ. πολυήμερες αποβολές, ή στέρηση απολυτηρίου για τους αποφοιτήσαντες).

    Και, εν τέλει, αποφασίστε εσείς οι νεοφιλελεύθεροι: με το μνημόνιο "σωζόμαστε", ή όχι; Γιατί, αν είναι να πάμε σε υποχρεωτική επιστροφή των σχολικών βιβλίων, τότε δεν γυρνάμε απλά στη δεκαετία του '50, αλλά πάμε σε βιοτικό επίπεδο της αμέσως μετακατοχικής, εμφυλιοπολεμικής, εποχής.

    • Geros avatar
      Geros @ Αυριανιστής 25/10/2012 11:43:49

      Δηλαδή για εσένα απόδειξη βιοτικού επιπέδου είναι τα καινούργια βιβλία. Άμα είναι έτσι οι Γερμανοί που τα κρατάνε έξι χρόνια ζουν στον μεσαίωνα.
      Αμάν με την κλάψα και την υπερβολή στις εκφράσεις πια ! Νισάφι! Βαρέθηκα να ακούω για επιστροφές στην κατοχή και την επέλαση των Ναζί και των .... Ούνων.
      Δεν ήμασταν αρκετά παραγωγικοί για να διατηρήσουμε το επίπεδο διαβίωσης που απολαμβάναμε , τέλεια και παύλα. Τώρα δουλειά και αν τα πάμε καλύτερα σε καμιά δεκαετία θα ανακάμψουμε , τόσο απλά.
      Υπάρχουν και χειρότερα , δεν χρειάζεται τόση κλάψα.

  30. yannidakis avatar
    yannidakis 25/10/2012 09:47:18

    "βράβευση τσι μέρας" για την Τετάρτη σύμφωνα με την ομώνυμη ενότητα του yannidakis, η παρούσα καταχώρηση του ιστολογίου.
    Το ιστολόγιο είναι πλέον υποψήφιο για την μηνιαία βράβευση "ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ".

    Καληνωρίσματα :[

  31. θησεας avatar
    θησεας 25/10/2012 10:17:28

    αντε ληγμενα φαρμακα με εκπτωση 40 %

  32. akenaton avatar
    akenaton 25/10/2012 10:54:22

    Έτσι ακριβώς είναι. Και αυτό με τον καταψυγμένο αρακά, ότι δηλ έχει μειωμένη θρεπτική αξία, μπορεί να αφορά μονάχα στις βιταμίνες, που είναι πρωτείνες ευμετάβλητες και η δομή τους καταστρέφεται γρήγορα από εξωτερικούς παράγοντες. Αν η βαθεία κατάψυξη έγινε ΑΜΕΣΩΣ μετά την συγκομιδή και το καταψυγμένο τρόφιμο διατηρήθηκε σωστά, ακόμη κι αυτό το θέμα δεν τίθεται.

    • Tινα avatar
      Tινα @ akenaton 25/10/2012 12:13:05

      Σας ευχαριστώ και τους δυο για την απάντηση σας.

  33. η Dimi avatar
    η Dimi 25/10/2012 12:11:11

    Ήδη από το 2010, αλλοδαπή αλυσίδα τροφίμων στην Ελλάδα, εφαρμόζει το σύστημα εκπτώσεων στα ληγμένα γαλακτοκομικά. Τις πρακτικές με τα ληγμένα, δεν βρίσκω λέξεις για να τις χαρακτηρίσω. Ιδιαίτερα, σε ό,τι αφορά τα γαλακτοκομικά ευπαθή, των παιδιών τη βασική τροφή. Επιστρέφονται ανέγγιχτα στους "φωστήρες-εμπνευστές" της ιδέας αυτής, προς ιδίαν κατανάλωσιν. Ευκαιρία, να κάνουν κι αυτοί μπάνιο με γάλα, όπως.. η Κλεοπάτρα. Με τη διαφορά ότι εκείνη χρησιμοποιούσε πάντα ολόφρεσκο γάλα και κηραλοιφή από αγνό κερί μέλισσας για τη διατήρηση της θρυλικής ομορφιάς της.

  34. η Dimi avatar
    η Dimi 28/10/2012 14:00:19

    Η 28χρονη μητέρα, Τεξανή Alicia Richman, κέρδισε το Παγκόσμιο Ρεκόρ Guinness, για τη μεγαλύτερη φιλανθρωπική Δωρεά στην ιστορία (περίπου 87 Γαλόνια! Μητρικού Γάλακτος) http://huff.to/PdqMSl

    Eύγε! στη νεαρή μητέρα που κυριολεκτικά κολυμπάει στο ασύγκριτο μητρικό γάλα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.