#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/04/2011 17:13
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

ΛΑγΟΣ ... υποβρυχίων

 



Βαρελότο που έσκασε στα χέρια του αποδείχτηκε για τον Γιώργο Καρατζαφέρη η καταγγελία του για δήθεν γαλαζοπράσινο σκάνδαλο. Άλλωστε, ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ συνηθίζει να πολιτεύεται ρίχνοντας πυροτεχνήματα που τις περισσότερες φορές αποδεικνύονται τζούφια…

Έτσι και πριν από λίγο όταν αποχωρώντας από τη διαδικασία συζήτησης στη Βουλή για το σκάνδαλο των υποβρυχίων, έκανε λόγο για «πλακάκια» μεταξύ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και δήλωσε ότι δήθεν δεν συμμετέχει ο ίδιος σε «συμπαιγνίες».

Του απάντησε ο πρώην Υπουργός Άμυνας επί ΝΔ Ευάγγελος Μεϊμαράκης αποκαλύπτοντας ότι σε συνομιλία που είχε μαζί του ο Πρόεδρος του ΛΑΟΣ του ζήτησε να παραλάβει τα υποβρύχια. «Στο όνομα του λαϊκισμού ξεχνά ο κ. Καρατζαφέρης ότι βουλευτές του ΛΑΟΣ μου κατέθεταν ερωτήσεις, γιατί δεν παρέλαβα τα υποβρύχια… και να παραγγείλω και τορπίλες» είπε ο κ. Μειμαράκης αποκαλύπτοντας ότι «ο κ. Καρατζαφέρης ήρθε στο πεντάγωνο ως αρχηγός κόμματος και μου είπε να παραλάβω τα υποβρύχια»…

Το βαρελότο έσκασε και για μια ακόμα φορά ανατινάχθηκε και η αξιοπιστία του Γ. Καρατζαφέρη. Βουλευτές της ΝΔ διερωτάται ύστερα από τα σημερινά «μήπως και σε αυτή την περίπτωση έδρασαν σαν ΛΑγΟΣ»;

O Ευάγγελος Μεϊμαράκης επέμεινε στην πρόταση που εξαρχής είχε κάνει η ΝΔ, για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για τον Άκη Τσοχατζόπουλο και εξεταστικής για όλους τους υπόλοιπους υπουργούς, οι οποίοι διαχειρίστηκαν στη συνέχεια την επίμαχη σύμβαση.

" Δεν είναι δυνατόν να ζητείται προανακριτική για όλους, όταν επί ΝΔ ούτε υπογράψαμε συμβάσεις, ούτε παρέλαβα το υποβρύχιο, ούτε δέχθηκα να δω όλους αυτούς της κατασκευάστριας εταιρείας", τόνισε.

 Ο πρώην υπουργός σημείωσε ακόμα ότι η ίδια η δικογραφία προσδιορίζει με διαφορετικό τρόπο τις τυχόν ποινικές ευθύνες του κ. Τσοχατζόπουλου και τις "τυχόν ευθύνες μελών κυβερνήσεων"¨

Συνέχισε, λέγοντας για τον ισχυρισμό της γερμανικής δικογραφίας ότι δόθηκαν μίζες το 2007, ότι από τα ίδια τα στοιχεία της δικογραφίας προκύπτει ότι αυτά δόθηκαν σε αυτούς που συνέταξαν και προώθησαν τη σύμβαση:

    Αν είχα παραλάβει τα υποβρύχια, πώς θα υποστηρίζαμε σήμερα ότι υπάρχει σκάνδαλο και ότι χρειάζεται διερεύνηση πρώτα για τα πραγματικά περιστατικά μέσω εξεταστικής και στη συνέχεια για τα πρόσωπα, όπως απαιτείται για την προκαταρκτική; Καταλήγοντας, ο πρώην υπουργός είπε, ότι ο ίδιος έκανε το καθήκον του με καθαρό κεφάλι και ζήτησε να εξεταστεί από εξεταστική επιτροπή, "προκειμένου να φανεί ποιοι είναι οι συκοφάντες".

Οι ερωτήσεις του ΛΑΟΣ στην Βουλή






Αntiκοινοβουλευτικός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. zap-zap avatar
    zap-zap 28/04/2011 17:22:35

    και πιστεύεται ότι πέρα από μπλογκς αυτό θα παίξει πουθενά αλλού;
    που είναι ο μηχανισμός ενημερωσης τη ΝΔ;

  2. Kώστας Β. avatar
    Kώστας Β. 28/04/2011 17:23:37

    Την "έκανε" διότι εξετάζεται το φιλαράκι του ο Άκης.

    • Orestios avatar
      Orestios @ Kώστας Β. 28/04/2011 17:36:15

      Συμφωνώ

  3. λαικη δεξια avatar
    λαικη δεξια 28/04/2011 17:25:55

    οταν ερθουν οι εκλογες , ο καρατζαφερης θα φαει τετοιο μαυρισμα , που θα μοιαζει με μεταναστη απο την αφρικη.ο κολοτουμπας της πολιτικης με την υποστηριξη των χουντοκαναλων και ειδικα του σκαι,μεγκα και του χατζηλαλακη του αλτερ και του real, νομιζει οτι ξεχασε ο κοσμος οτι ψηφισε το μνημονιο, που εξαθλιωνει τους ελληνες και που σε λιγο καιρο,αν τους αφησουμε και δεν παρουμε την κατασταση στα χερια μας,θα βλεπουμε σκελετομενα παιδακια να φωναζουν ''πειναω''.
    αν δεν αγωνιστουμε,δεν βγουμε στον δρομο,με νεκρους ισως,η εικονα που γραφω παραπανω,ειναι πολυ κοντα στα ματια μας ζωντανα...

  4. Kostas avatar
    Kostas 28/04/2011 17:36:02

    Τελικά, από τις πολλές κωλοτούμπες, ζαλίστηκε και έχασε το προσανατολισμό του. Τώρα δεν πάει όπου πάει ο άνεμος αλλά όπου ο άνεμος τον πάει. Γιατί ασχολούμαστε με το κύριο και το διαμερισματάκι του; Φταίμε , γιατί αυτό επιδιώκει : να μιλάμε για αυτόν.
    Αφήστε τον στην γυμναστική του. Θα ξεχαστεί...

  5. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 28/04/2011 17:40:21

    εχει λαδι η γουνα του.. και κολυμπαει σαν τους καστορες !!!... γλιστραει..

    ΠΠ

    • Orestios avatar
      Orestios @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 28/04/2011 19:05:41

      +1000

  6. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 28/04/2011 17:46:09

    Χμμμ, μήπως στην ποινική έρευνα θα πρέπει να μπει και ο Καρατζαφέρης; Και γιατί όχι και ο Βενιζέλος, που τα παρέλαβε, τελικά;

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Επώνυμος 28/04/2011 17:47:59

      Πάντως ρε παιδιά θυμάμαι μια γελιογραφία (του Μαραγκού, νομίζω, στο Έθνος), τέτοιο καιρό πέρυσι, που είχαν δεμένοι οι Γερμανοί τον Παπανδρέου σε έναν πάσαλο για τον εκτελέσουν και τον ρωτούν "Έλληνες, ποια είναι η τελευταία σας επιθυμία;" και ο ΓΑΠ απαντά: "Να παραλάβουμε τα υποβρύια που γέρνουν".

      Απορώ γιατί δεν μπαίνει στην εικόνα και η σημερινή κυβέρνηση που τα παρέλαβε...

      • Νίκος Α avatar
        Νίκος Α @ Επώνυμος 28/04/2011 18:15:03

        Ποιός να το βάλει το θέμα; Η Νέα Δημοκρατία; Μα αυτή είναι απασχολημένη με την απογραφή του 2004.

        • Επώνυμος avatar
          Επώνυμος @ Νίκος Α 28/04/2011 18:18:38

          Σωστά...

        • xbab avatar
          xbab @ Νίκος Α 28/04/2011 21:09:53

          ...Σωστά!

    • Orestios avatar
      Orestios @ Επώνυμος 28/04/2011 17:51:23

      Good point

  7. factorx avatar
    factorx 28/04/2011 18:14:12

    Πολιτικό ατόπημα" χαρακτήρισε στενός συνεργάτης του προέδρου του ΛΑΟΣ Γιώργου Καρατζαφέρη τα όσα είπε ο κ. Μεϊμαράκης στη Βουλή σήμερα, σύμφωνα με τα οποία, ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ πίεζε τον πρώην υπουργό Άμυνας να παραλάβει τα υποβρύχια, των οποίων οι όροι αγοράς διερευνώνται σήμερα από τη Βουλή.

    Σύμφωνα με δήλωση στενού συνεργάτη του κ. Καρατζαφέρη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ «ενοχές ή ερινύες οδήγησαν σε πολιτικό ατόπημα τον κ. Μεϊμαράκη». Ο ίδιος διέψευσε κατηγορηματικά ότι υπήρξε η συζήτηση μεταξύ του κ. Καρατζαφέρη και του κ. Μεϊμαράκη και ότι ο τελευταίος διακινούσε την εκδοχή αυτή όλο το πρωί μεταξύ των βουλευτών, προκειμένου να μην μιλήσει ο πρόεδρος του ΛΑΟΣ. "Μετέφερε με άλλα λόγια, πρακτικές του υποκόσμου στο κοινοβούλιο», τόνισε ο συνεργάτης του κ. Καρατζαφέρη

    Το ίδιο στέλεχος είπε πως «όποιος μελετήσει τα πρακτικά της Βουλής, όσο ήταν υπουργός Άμυνας ο κ. Μεϊμαράκης, θα καταλάβει πολλά».

    Κατηγόρησε δε τον κ. Μεϊμαράκη ότι «αποδεικνύει εν τοις πράγμασι ότι δεν έχει τη δύναμη και την επιχειρηματολογία, παρά ολισθαίνει σε ίντριγκες, τις οποίες ξέρει πολύ καλά από την εποχή της "κίνησης της Βόλβης"».

    Καταλήγοντας είπε ότι "ο κ. Μεϊμαράκης έχει αφήσει ίχνη, όχι όμως τόσο δυσδιάκριτα. Θα επανέλθουμε με νεώτερες αποκαλύψεις».

    • Νίκος Α avatar
      Νίκος Α @ factorx 28/04/2011 18:17:09

      “Μετέφερε με άλλα λόγια, πρακτικές του υποκόσμου στο κοινοβούλιο»
      Ποιός μιλάει για πρακτικές υποκόσμου;

  8. Γιώργος avatar
    Γιώργος 28/04/2011 18:18:56

    Τα υποβρύχια δεν είναι γαλαζοπράσινο σκάνδαλο, αλλά σκάνδαλο ΠΑΣΟΚ-ΛΑΟΣ. Αυτοί οι δυό, χέρι χέρι υπέγραψαν την παραλαβή των σαράβαλων υποβρυχίων. Ο Πρόεδρας ζέχνει όσο κι οι ΠΑΣΟΚοι.

  9. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 28/04/2011 18:21:21

    Εντωμέταξυ, το ΛΑΟΣ αποχώρησε από τη συζήτηση της Βουλής για τα υποβρύχια, και όπως είπε, δεν θα συμμετάσχει και στην προανακριτκή.

    Μάλλον κάτι μεσολάβησε και ο Καρατζαφέρ κατάλαβε ότι δεν τον παίρνει να ασχολείται με το ζήτημα.

    Παιδιά, ίσως βρέθηκε η αχίλλειος πτέρνα του Καρατζαφέρη και ίσως εξαφανιστεί από την πολιτική μέσω των υποβρυχίων!

    • Aris. A avatar
      Aris. A @ Επώνυμος 28/04/2011 21:24:15

      Εγώ πάντα είχα δύο απορίες.

      Πρώτη γιατί το Πασόκ έβαλε μέσα στην θάλασσα προβλημάτων που είχε ως προτεραιότητα του πρώτου μήνα διακυβέρνησης την παραλαβή των υποβρυχίων και κυρίως την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

      Δεύτερον την μη αντίδραση της ΝΔ.

      Ειδικά όταν ως κυβέρνηση είχε τηρήσει σκληρή στάση έναντι των Γερμανών παρά τις πιέσεις.

      Αυτή την αντιπολιτευτική ατονία ακόμα και εκεί που έχει δίκιο δεν μπορώ να την καταλάβω Επώνυμε;;;

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Aris. A 29/04/2011 03:54:07

        Πραγματικά, ενώ "σηκώνονται" άλλα θέματα, τα θέματα που μπορούν να "σκοτώσουν" το ΠΑΣΟΚ (Τ+10 και υποβρύχια) ΔΕΝ σηκώνονται.

        Κάτι ανέφερε ο Χρύσανθος προχθές στον Καμπουράκη περί "διεθνούς συγκυρίας" που δεν επιτρέπει να κορυφωθεί ο αντιπολιτευτικός λόγος της ΝΔ. Δεν ξέρω πού αναφερόταν, όμως εμένα το μυαλό μου πάει σε κάψιμο Ελλάδας, κάψιμο Αθήνας, κλπ.

        Αν ο Αντώνης δεν θέλει να το παίξει Δον Κιχώτης σε μια χώρα που έσωθεν κατέχεται από οικονομική ολιγαρχία + ΔΝΤ και έξωθεν υπάρχουν κάμποσοι τρόποι για να ελέγχεται η συμπεριφορά της, τότε καλά κάνει. Πιθανόν περιμένει την αποδυνάμωση των στυλοβατών του σημερινού καθεστώτος σε βαθμό που να μπορεί να ελέγξει τις καταστάσεις που πρέπει να ελέγξει (και που δεν ήλεγξε ο Καραμανλής), ώστε να κυερνήσει.

        Νομίζω ότι ο Αντώνης θέλει να κυβερνήσει μόνον μέσα σε συνθήκες παντοδυναμίας, ώστε να μπορέσει να κυβερνήσει όπως θέλει.

        Υπογραμμίζω ότι αυτό το συμπέρασμα το έβγαλα από αυτή την προχθεσινή αποστροφή του Χρύσανθου την οποία όμως ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ αν θυμάμαι καλά, οπότε, αν δεν τη θυμάμαι, δεν ισχύουν τα ανωτέρω.

  10. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 28/04/2011 18:23:08

    Εξ ιδίων κρίνει τα αλλότρια. Είδες που λέει ότι "έχει αφήσει ίχνη όχι δυσδιάκριτα" ο Μεϊμαράκης; Κλασικές κουβέντες εκβιαστών. Είναι άλλωστε ο πρώτος διδάξας στον εκβιασμό πολιτικών, από την εποχή της Λιάνη.

    Και σκέφτομαι, πόσο χαμηλά πρέπει να είναι ως προσωπικότητα ο Μητσοτάκης για να βάλει στην πολιτική κάποιον σαν τον Καρατζαφέρη...

  11. Loretta avatar
    Loretta 28/04/2011 19:13:51

    Αν τον αποκαλεσω πολιτικο βοθρο τον Φυρερε εγω θα φταιω??

  12. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 28/04/2011 19:49:14

    Η προμήθεια των Υ/Β τύπου «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», είναι σκάνδαλο πρώτου μεγέθους και βαρύνει πρωτίστως το ΠΑΣΟΚ που τα παρήγγειλε, δευτερευόντως τη ΝΔ αφού το πρόβλημα έσκασε στα χέρια της και δεν έκανε τίποτε και στη συνέχεια όλα τα υπόλοιπα πολιτικά κόμματα που ενώ διαθέτουν στρατιωτικούς συμβούλους (;;;) έδειξαν χαλαρότητα στην αντιμετώπιση του κολοσσιαίου σκανδάλου. Και εξηγούμαι:

    1) Η κυβέρνηση του Σημίτη (του πρωθυπουργού που τοποθέτησε ίσως το μεγαλύτερο εξοπλιστικό πρόγραμμα στη μεταπολεμική μας ιστορία, αλλά που ο ίδιος έβγαζε σπυράκια στο άκουσμα Ε.Δ.), παρήγγειλε 4 Υ/Β, που δεν υπήρχαν. Δεν είχε κατασκευαστεί κανένα άλλο. Δεν τα είχε παραγγείλει ούτε η Γερμανία. Δηλαδή η Ελλάδα ανέλαβε ουσιαστικά το κόστος ανάπτυξης των υπόψη Υ/Β. Μόνο και μόνο αυτή η ενέργεια αποτελεί από μόνη της μέγιστο σκάνδαλο. Αυτό το σκάνδαλο συνοδεύτηκε και από τη πώληση του Σκαραμαγκά στους Γερμανούς έναντι 1 ευρώ και με προίκα την ανάθεση του έργου κατασκευής των Υ/Β. Καταβλήθηκε και γενναία προκαταβολή, νομίζω το 40% της σύμβασης. Ακόμη ανατέθηκε στο Σκαραμαγκά, δηλαδή στους Γερμανούς, ο εκσυγχρονισμός 3 Γερμανικών Υ/Β τύπου «ΩΚΕΑΝΟΣ» (που είχαν παραληφθεί το 1978) σε ένα επίπεδο αντίστοιχο του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ. Και αυτό το έργο ήταν από μόνο του ένα πρωτοφανές εγχείρημα, δεδομένου ότι τα υπόψη Υ/Β έπρεπε να κοπούν στη μέση και να προστεθεί ένα επιπλέον τμήμα, δηλαδή μεγάλο ρίσκο για την ευστάθεια των Υ/Β.

    2) Η κυβέρνηση της ΝΔ συνέχισε κανονικά τη χρηματοδότηση της σύμβασης. Όταν όμως ο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ έπεσε στη θάλασσα και άρχισε τις δοκιμές, κάτω από ορισμένες συνθήκες καιρού και ενώ έπλεε στην επιφάνεια, έγερνε πλευρικά υπερβολικά. Λένε για 45 μοίρες. Αυτό δεν είναι ένα απλό πρόβλημα. Είναι προβληματάρα. Σημαίνει ότι το κέντρο βάρος και το κέντρο ανώσεως δεν βρίσκονται στις θέσεις που πρέπει για να έχει το Υ/Β ασφαλή πλευστότητα. Σε αυτές τις περιπτώσεις καταγγέλλεις τη σύμβαση για να έχεις το πάνω χέρι. Και δυστυχώς ο Μειμαράκης δεν την κατήγγειλε. Το «αρνήθηκα να παραλάβω το Υ/Β», είναι από μόνο του ύποπτο. Αν αναθέσεις σε κάποιο να σου κατασκευάσει το σπίτι σου και όταν ρίξει τα μπετά η οικοδομή πάρει κλίση, δεν του λες «κάτσε κάτω να δούμε πως θα επιλύσουμε το πρόβλημα». Καταγγέλλεις αμέσως τη σύμβαση και καταφεύγεις σε ασφαλιστικά μέτρα σε βάρος της περιουσίας του. Στη πραγματικότητα η κυβέρνηση Καραμανλή και ο ΥΕΘΑ Μειμαράκης το έκαναν γαργάρα. Όπως έκαναν γαργάρα και ένα σωρό άλλα προβλήματα με τα εξοπλιστικά του Σημίτη. Αυτό που διέρρεε ήταν ότι ο Μειμαράκης βαριόταν αφάνταστα με το Άμυνας. Τον ενδιέφερε; Εδώ παραλάβαμε 350 τόσα άρματα Λέοπαρντ 2 με πυροβόλο 120 χιλ και δεν έβαλε παραγγελία για πυρομαχικά. Μόνο και μόνο για αυτό το λόγο, θα έπρεπε να το έχει «βουλώσει»… να κάνει «τουμπεκί ψιλοκομμένο». Και τελικά το πάνω χέρι το πήραν οι Γερμανοί. Ο Μειμαράκης αρνιόταν να παραλάβει το Παπανικολή και δεν πλήρωνε και έτσι οι Γερμανοί πέρασαν στην επίθεση. "Ή παραλαμβάνετε το Παπανικολή ή καταγγέλλουμε τη σύμβαση και βρίσκουμε αγοραστή για το ναυπηγείο". Και ο «ΩΚΕΑΝΟΣ» που ήδη έκλεισε 30 χρόνια και είναι έτοιμος;;; "Τον παραλαμβάνετε και αυτόν όπου είναι και στη κατάσταση που είναι". Και στοίχισε 390 εκατομμύρια, όσο ένας Παπανικολής. Κανένας δεν ξέρει τι θα γίνει αν πέσει στο νερό. Θα γείρει όταν πέσει; Θα γείρει στη θάλασσα; Θα τον ταξιδέψουν με ρομπότ; Κανένας δεν μιλάει..
    Αν τώρα εσείς πιστεύετε ότι ο Μειμαράκης δεν έχει καμιά ευθύνη, δικαίωμα σας.

    3) Και τα άλλα κόμματα; Το είπα και παραπάνω. Διότι ενώ έχουν στρατιωτικούς συμβούλους ή δεν τους συμβουλεύονται ή δεν θέλουν να τους ακούν. Και ακόμη γιατί δεν κάνουν «επανάσταση» που οι εξοπλισμοί δεν ελέγχονται από το κοινοβούλιο.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Αρματιστής 28/04/2011 21:13:47

      Αυτά που λες ακούγονται πολύ λογικά.

  13. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 28/04/2011 19:53:29

    Η πατρίδα μας, η κάθε κυβέρνηση που έχει την ευθύνη της ασφάλειας της χώρας, θα πρέπει να σέβεται τον ιδρώτα και το αίμα του λαού. Οι εξοπλιστικές προμήθειες πρέπει έχουν σαν κυρίαρχο στοιχείο, μόνο επιχειρησιακή λογική, να θωρακίζουν την ασφάλεια της χώρας και να προσφέρουν στην εθνική οικονομία και στην ανάπτυξη. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από εξαντλητικούς διαγωνισμούς και υπό τον προληπτικό έλεγχο της δικαιοσύνης και του κοινοβουλίου. Δεν μπορεί να αποτελούν δώρα προς δήθεν συμμάχους.

    Και επειδή μιλάμε για Καραμανλή και Μειμαράκη. Καλό θα ήταν να βλέπαμε το έγγραφο των επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΓΕΣ και του ΓΕΕΘΑ, καθώς και την απόφαση του ΑΣΣ του ΣΑΓΕ και του ΣΑΜ για τη ανάγκη σύναψης διακρατικής συμφωνίας για τη προμήθεια 425 ΤΟΜΑ BMP-3 από τη Ρωσία. Και μάλιστα χωρίς κανένα διαγωνισμό, χωρίς οικονομικές προσφορές από ανταγωνιστές. Μόνο από τους καταλόγους των εταιρειών! Για μια σύμβαση κοντά στο 1,8 δις ευρώ, που ευτυχώς δεν έχει υπογραφεί ακόμη.

    Θυμάστε την απόφαση του ΚΥΣΕΑ επί Σημίτη για τη προμήθεια 60+30 Eurofighter Typhoon, που τελικά αναβλήθηκε, χωρίς ποτέ να καταργηθεί; Ξέρετε τι σήμαινε αυτή η απόφαση σε περίπτωση που γινόταν σύμβαση;;; Διαβάστε το παρακάτω από το
    h--p://www.strategyreport.gr/?p=9814#comment-2188 :

    «…Στην έκθεση της κοινοβουλευτικής επιτροπής (του Βρετανικού κοινοβουλίου) επισημαίνεται η διαθεσιμότητα μόνο 8 από τους 48 συνολικά χειριστές των Typhoon που έχουν εκπαιδευτεί σε αποστολές αέρος-εδάφους και αυτό λόγω προβλήματος στη ροή ανταλλακτικών προς τη RAF. Η επιτροπή βάλλει και κατά του υπουργείου Άμυνας για τη δαπάνη £119 εκατ. για την ανάπτυξη πλήρους ικανότητας βομβαρδισμού των Typhoon, η οποία δεν αναμένεται πριν το 2015……. Παράλληλα, το υπέρογκο κόστος πτήσης του Typhoon (£85.895 ανά ώρα πτήσης) δημιουργεί ερωτηματικά για το κατά πόσο η RAF θα μπορέσει μελλοντικά να ανταποκριθεί σε παρατεταμένες αποστολές εναέριας περιπολίας (CAP), όταν το Tornado GR4 έχει κόστος πτήσης μόλις £33.912/ώρα…..»

    £85.895 ανά ώρα πτήσης!!! Δηλαδή 97.607 ευρώ η ώρα πτήσης!!!

    Δηλαδή για 40 μαχητικά και 60 χειριστές και ένα ελάχιστο 12 ωρών πτήσης για κάθε χειριστή μηνιαίως, για διατήρηση της πτητικής ικανότητας, απαιτείται το τερατώδες ποσό των 1.120.000.000 ευρώ. ΄

    Ένα άλλο παράδειγμα λήψης απόφασης προμήθειας υλικού που ακόμη βρισκόταν σε δοκιμές. Και ξέρετε γιατί; Διότι μετά τα Ίμια και υπό το κράτος πανικού και ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αφοπλισμού, αποφάσισαν να μοιράσουν δεξιά και αριστερά χρήμα, για να αγοράσουν όπλα και να εξορκίσουν την απειλή! Να πουν: «Εμείς κάναμε το καθήκον μας». Η ασφάλεια όμως της χώρας είναι κάτι το πολύ σοβαρό και όχι της πλάκας. Δυστυχώς όμως οι υπεύθυνοι αποδείκτηκαν, σχεδόν στο σύνολό τους, της πλάκας.

    Τελικά:

    Η χώρα μας οφείλει να προμηθεύεται οπλικά συστήματα που βρίσκονται ήδη εν υπηρεσία και μάλιστα για αρκετά χρόνια, σε κάποιες χώρες το ΝΑΤΟ ή της ΕΕ και μάλιστα πέρα από τις κατασκευάστριες χώρες, προκειμένου να μπορεί να αξιολογηθεί με επάρκεια η όποια προμήθεια, αναφορικά με το κόστος κτήσης, χρήσης και την επιχειρησιακή αξία του οπλικού συστήματος.
    Κατά τον ίδιο τρόπο η χώρα μας δεν θα πρέπει να μπει στο πειρασμό της προμήθειας F-35, πριν γίνουν γνωστά αρκετά στοιχεία για αυτά τα πανάκριβα Α/Φ, σχετικά με την επιχειρησιακή τους αξία, τα προβλήματα που θα παρουσιάσουν και το πραγματικό κόστος αγοράς και χρήσης. Δηλαδή ας αφήσουμε κάποιους άλλους να «μας πουν τη λυπητερή».
    Οι οικονομικές μας δυνατότητες είναι περιορισμένες. Τα προβλήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζουμε είναι τεράστια. Ως εκ τούτου χρειαζόμαστε πάνω απ’ όλα οπλικά συστήματα που να είναι επιβεβαιωμένα αξιόπιστα, να διαθέτουν ικανοποιητικές δυνατότητες, τέτοιες που να μας παρέχουν την ικανότητα να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις Τουρκικές Ε.Δ. και όχι τους Αρειανούς, να στοιχίζουν όσο το δυνατόν φθηνότερα και να έχουν αντιμετωπίσιμο κόστος χρήσης.
    Και μια αναφερόμαστε σε μαχητικά. Διαβάζω ότι το κόστος κτήσης των F/A-18F Super Hornet είναι 50 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (δηλαδή 33,5 εκατομμύρια ευρώ) και μάλιστα με ραντάρ AESA. Όσο και να φορτωθεί με επιπλέον δυνατότητες το Super Hornet, πιστεύω ότι θα στοιχίζει λιγότερο από το Eurofighter των 80+ εκατομμυρίων ευρώ. Και είναι το μαχητικό που εξοπλίζει αποκλειστικά όλα τα Αμερικάνικα αεροπλανοφόρα, δηλαδή είναι σε χρήση και μάλιστα επιχειρησιακή και για τουλάχιστο 30 χρόνια ακόμη.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Αρματιστής 28/04/2011 21:59:26

      Σε συγχαίρω για τη συνολική τοποθέτηση και στα δύο σου σχόλια.

      Με αφορμή το τελικό σου σχόλιο για τα μαχητικά αεροσκάφη αν ημασταν λίγο πιο ευέλικτοι και πιο αποφασιστικοί θα μπορούσαμε με

      Συμπλήρωση του αριθμού των F-16 Block 52 + Advance.
      Αναβάθμιση των F-16 Block 52 + σε F-16 Block 52 + Advance.
      Αναβάθμιση των F-16 Block 50 σε F-16 Block 52 + Advance.
      Αναβάθμιση των F-16 Block 30 με πρόγραμμα CCPI.

      Αμέσως – αμέσως να είχαμε περίπου 150 ικανά μαχητικά που μαζί με τα εκσυγχονισμένα Mirage 2000/5 θα μπορούσαν να σηκώσουν με αξιώσεις το βάρος της επιτήρησης του εναέριου χώρου.

      Προμήθεια έπειτα 60 – 80 F-18 E/F Super Hornet με ραντάρ AESA και με μια επιπλέον option + 20 Boeing EA-18G Growler για ηλεκτρονικό πόλεμο, και παράλληλη απόσυρση παλαιότερων τύπων, έχεις μια στιβαρή και αξιόλογη αεροπορία 250 σύγχρονων αεροσκαφών χωρίς να ξεματώσεις.

      Αν η τιμή fly away για τα F-18 E/F Super Hornet είναι 60 εκ δολάρια τότε μαζί με τα Growler (περίπου 100 εκ. δολάρια το κομμάτι) και τα όπλα, το κόστος φτάνει γύρω στα 7 δις. Ευρώ.

      Συν άλλα 2 δις συνολικά για τις νέες αγορές και τις αναβαθμίσεις των F-16 και με συνολικό κόστος 9 δις με συμφωνία για πληρωμές σε βάθος δεκαετίας ήτοι 900 εκ ευρώ το χρόνο, αποκτούμε άνετα αεροπορική υπεροχή στο Αιγαίο.

      Τα χρήματα δεν είναι πολλά. Σκεψου μόνο ότι για χρηματοδότηση ΜΚΟ το 2010 ενεγράφησαν στον προϋπολογισμό του κράτους κονδύλια σχεδόν 200 εκ ευρώ...!

      Στα πλεονεκτήματα, οι γρήγορες παραδόσεις, τα ολοκληρωμένα και δοκιμασμένα συστήματα – υποσυστήματα του αεροσκάφους και η εξοικείωση των αεροπόρων μας με τα αμερικανικής κατασκευής αεροσκάφη σε ότι αφορά τη διοικητική μέριμνα και συντήρηση.

      Με ότι χρήματα μπορούν να εξοικονομηθούν, βουρ για αγορά ικανών αντιαεροπορικών και αντιβαλλιστικών συστημάτων για τα f-35 των Τούρκων (τα οποία μαθαίνω ότι έχουν προβλήματα, υπάρχουν καθυστερήσεις και οι Τούρκοι δεν προβλέπεται να τα παραλάβουν νωρίτερα από το 2020) καθώς και για ραντάρ Erieye και λοιπά συστήματα εντοπισμού θέσης.

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ ierofantis 28/04/2011 22:48:23

        Πολύ καλά ακούγονται αυτά και λογικά η Ελλάδα θα έπρεπε να επενδύει κυρίως στην πολεμική αεροπορία, γιατί αυτή επωμίζεται το βάρος της αποτροπής και αυτή θα είναι που θα δώσει τη νίκη σε περίπτωση πολέμου. Αν ρωτάς τη γνώμη μου, πιστεύω ότι στην Π.Α. θα έπρεπε να διατίθεται τουλάχιστο το 1/2 των διατιθέμενων πιστώσεων για εξοπλισμούς και το υπόλοιπο να το μοιράζονται ο στρατός και το ναυτικό. Δυστυχώς όμως, από το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα που προωθείται στο ΚΥΣΕΑ για έγκριση, ύψους 13+ δις ευρώ, για προμήθεια Μέου Μαχητικού (ΝΜΑ) προβλέπονται μόνο 2,4 δις ευρώ. Αυτά επαρκούν για τη προμήθεια 40-50 F-16, ή για 60 F-18, περίπου. Οπωσδήποτε δεν επαρκούν ούτε για 30 Typhoon και ευτυχώς.

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ Αρματιστής 28/04/2011 23:20:38

          Typhoon μόνο όταν μπει σε παραγωγή το Tranche 3 και αναπτυχθεί, ενσωματωθεί και καταστεί πλήρως λειτουργικό το Captor AESA. Α, και μόνο εφόσον υπάρχει πολιτική συμφωνία με τους εταίρους κατασκευαστές για ευέλικτο πρόγραμμα πληρωμών και χρηματοδότησης...

          Για τις προμήθειες σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο καταργήθηκε το τρέχον ΕΜΠΑΕ και αντικαταστάθηκε από μεσοπρόυεσμο δεκαπενταετές εξοπλιστικό πρόγραμμα στο οποίο προβλέπεται ότι οι πληρωμές για νέα οπλικά συστήματα και για τους τρεις κλάδους δεν θα ξεπερνούν τα 900 εκ ευρώ ή αλλιώς το 0,3 % ΑΕΠ...

          Για εξοικονόμιση και εξορθολογισμό των δαπανών λένε...

          Ως προς το μοίρασμα της πίτας στα όπλα, η άποψή μου είναι ότι πρέπει να γίνεται αν όχι ισόποσο, τουλάχιστον ισορροπημένο μοίρασμα. Τι να την κανεις τη αεροπορική υπεροχή όταν στο έδαφος ή στη θάλασσα τρώς ξύλο από τον αντίπαλο; Πέραν τούτου, η Ελλάδα ως νησιωτική χώρα με συμφέροντα στην Αν. Μεσόγειο και με την πληγή της Κύπρου ακόμη χαίουσα χρειάζεται ικανό, σύγχρονο και σε μεγάλους αριθμούς πολεμικό ναυτικό τόσο επιφανείας όσο και υποβρυχιακό. Στο δε στρατό ξηράς, τα ποσοτικά μεγέθη είναι ήδη καταλυτικά υπέρ των Τούρκων (καθώς οι υπόλοιποι γείτονες δεν συνιστούν απειλή) και εξισορροπούνται από ποιοτικά συστήματα που διαθέτουμε. Αν μειώσουμε και άλλο τις πιστώσεις εκεί, πολύ φοβούμαι ότι όσο ποιοτικότεροι και αν γίνουμε θα είμαστε συρρικνωμένοι ως μέγεθος.

          Οι παλαιοί στρατιωτικοί συνήθιζαν να λένε ότι και η ποσότητα έχει ... την ποιότητά της...

      • alxs avatar
        alxs @ ierofantis 28/04/2011 23:24:18

        Προς θεού, όχι F-35 !! Κατώτερο από ότι πετάει αυτήν την στιγμή !
        Οι τούρκοι κατάλαβαν ότι το καρπούζι είναι μάπα και προσπαθούν να την κάνουν με ελαφρά πηδηματάκια..
        Συμφωνώ απόλυτα με τους προλαλήσαντες, χρειάζονται δοκιμασμένα συστήματα και αξιοποίηση του υλικού μέχρι τέλους με συνεχείς αναβαθμίσεις ( upgrades ). Τα F4 θα μπορούσαν να πετάνε ακόμη, όσος για τα κορσαίρ, θα μπορούσαν να αγοραστούν επιπλέον (πριν από μερικά χρονια) να αναβαθμιστούν και να είναι σε αποθήκευση για ώρα ανάγκης.
        Επίσης, όπλα που να αποτρέπουν και να προκαλούν σκέψεις (τουλάχιστον) στους απέναντι. Πυραυλους μέσου βεληνεκούς στα νησιά και όπλα εκτος ΝΑΤΟ άρα, απρόβλεπτα (S400 ?) .
        Πάμε και αγοράζουμε ΜΟΝΟ φρεγάτες για μια θάλασσα όπως το Αιγαίο, σε περίπτωση σύρραξης, να δω που θα τις κρύψουν...
        Combatante III (exocet, Scalp για τις φρεγάτες των γειτόνων) διπλα σε βραχονησίδες και ξερες, και άσε τα ραντάρ να ψάχνουν να σε βρούν...

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ alxs 29/04/2011 00:09:39

          Το F-35 μάλλον είναι υπερτιμημένο σαν αεροσκάφος. Οι μετέχοντες στο πρόγραμμα ανάπτυξης σε λίγο θα τραβούν τα μαλλιά τους.

          F-4, Κουρσάροι και άλλα τιμημένα πλην όμως απαρχαιωμένα αεροσκάφη 40ετίας, δεν έχει νόημα να τα αναβαθμίζεις συνεχώς διότι πετάς λεφτά σε μαύρη τρύπα. Προτιμότερη η αγορά νέου αεροσκάφους και ο εκσυγχρονισμός νεότερων τύπων που ήδη υπηρετούν.

          Για τα αντιεροπορικά - βαλλιστικά συστήματα όντως υπάρχουν διαμαντάκια και στην αγορά της Ρωσίας. Αξιζει να τους ρίξουμε μια ματιά...

          Φρεγάτες και μάλιστα σε ικανό αριθμό (14 έως 16 εκτιμώ) χρειάζονται. Εκτός από την ισχύ πυρός, εκτός από το εκτόπισμα που προσφέρει καλύτερη πλευσιμότητα, χρειάζονται για την προβολή σημαίας στην Αν. Μεσόγειο (ειδικά αν αποφασίσουμε ποτέ να υλοποιήσουμε ΑΟΖ), για την Κύπρο, για τη συμμετοχή μας σε αποστολές ΟΗΕ - ΝΑΤΟ και κυρίως χρειάζονται διότι ως πλατφόρμες οπλισμού παρέχουν συγκριτικό πλεονέκτημα σε σύρραξη που σε συνδυασμό με τα περίπου 3000 αβύθιστα αεροπλανοφόρα μας (τα νησιά μας) και το περιβάλλον του Αιγαίου που οι ναυταίοι μας το γνωρίζουν απ' έξω και ανακατωτά, να είσαι σίγουρος πως οι Τούρκοι είναι ζήτημα αν προλάβουν να βγούν από το Ακσάζ ή τη Μερσίνα και αν προλάβουν, δεν θα κάνουν πάνω από 50 μίλια πορεία... Θα πάρουν κουφέτα που δεν θα ξέρουν από που τους έρχονται...

          Κανονιοφόροι και πυραυλάκατοι είναι χρήσιμα πλοία για ενέδρες, αλλά ένα ναυτικό που επιδιώκει να εξασφαλίσει ναυτική ισχύ στην περιοχή του και να προβάλει τα δικαιώματά του από την Κέρκυρα μέχρι την Κύπρο και από την Σαμοθράκη μέχρι κάτω από τη Γαύδο, δεν μπορεί μη χρισημοποιήσει Φρεγάτες.

  14. Amalia avatar
    Amalia 28/04/2011 20:15:48

    Η ΝΔ είναι ένα μεγάλο κόμμα και έχει τεράστιες δυνατότητες να αναδείξει ή να θάψει ένα θέμα. Επίσης, οι "παρεπιδημούντες την Ιερουσαλήμ" της ΝΔ, γνωρίζουν πολύ περισσότερα απ' όσα ξέρουμε εμείς, για τον εντιμότατο κύριο Καρατζαφέρη. Θα περίμενε κανείς αυτή την αποκάλυψη του Μεϊμαράκη να την έχουν κάνει "σημαία". Αλλά, μούγκα! Γιατί κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου; Έτσι περιμένουν να ανεβάσουν τα ποσοστά τους;

    • Loretta avatar
      Loretta @ Amalia 28/04/2011 20:28:21

      Αμαλια μεσα απο το διαδυκτιο εχουν ενημερωθει οσοι ασχολουνται με αυτο...τωρα απο τα ΚΑΝΑΛΙΑ τα κεντρικα δεν περιμενει κανενας μας ΦΩΣ!!

      Ας μην ειμαστε "ηθελημενα" αφελείς

  15. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 28/04/2011 20:35:35

    Να με συγχωρειτε ολοι οι φιλοι εδω μεσα... ΑΛΛΑ βλεπω παλι καλουμπα και τη μπαλλα κερκιδα !!!! ΡΕ ΜΕΙΜΑΡΑΚΗ.... τι εφαγες σημερα??? απ το πιατο των αλλων δυο??? ειστε στα καλα σας???

    Εδω κοπαναμε το ΠΑΣΟΚ απ ολες τις παντες με χιλια επιχειρηματα !!!! ΚΑΙ ΒΓΑΙΝΕΙΣ ΕΣΥ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΖΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΛΑΓΟ??? ΕΙΣΑΙ ΣΤΑ ΚΑΛΑ ΣΟΥ ΑΓΟΡΙ ΜΟΥ??? ΕΚΕΙ ΣΤΗ ΣΥΓΓΡΟΥ ΤΙ ΠΙΝΕΤΕ ΜΕΡΙΚΟΙ??

    Εδω ειχαμε Ακη, εχουμε 5η δοση, εχουμε επισκεψεις, εχουμε Αννουλες, εχουμε Καστανιδη, εχουμε Κερατεα, εχουμε Τιτινα !!! εχουμε ΠΑΠΑΚ και ΓΑΠ.... αστερες της φαπας !!! και ΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑΖΕΤΕ ΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ???

    ΜΑΓΚΙΑ ΣΑΣ !!!

    ΠΠ

    Παρτε ΜΕΓΚΑ τωρα Βαβριγυιο και Πλευρη να εχετε και στις κωλοτσεπες !!!
    για ΑΥΤΑ ΕΙΣΑΙ ρε Μειμαρακη !!!! Εκει στο ΜΕΓΚΑ ΝΑ ΒΓΕΙΣ να μας δωσεις αλλο νοημα στην αντιπολιτευση !!!!

    Δε γραφω αλλα γιατι εχω πολλα νευρα !!!! και ο Ιεροφαντης θα με μαζευει παλι !!

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 28/04/2011 21:25:00

      ΠΠ, αδερφέ μου, να το κοιτάξεις αυτό με τα νεύρα σου, γιατί μάλλον έχεις κόψει αλυσίδα...

      Ρε συ, δεν είπαμε χαλαρά;

      Η επίθεση στον Λαγό, μπορεί να είναι προσχεδιασμένη και να εντάσσεται σε ευρύτερο κομματικό στρατηγικό πλάνο ενόψει ίσως εκλογών.

      Το ΠΑΣΟΚ καταρρέει εκ των έσω. Το ΔΥΣΗ παραπαίει.

      Τί μένει; Η τελική αποδόμηση του Λαγού, ώστε εκτός από το ατόπημα του Μνημονίου να καταδειχθούν και οι άλλες υπόγειες διαδρομές του με το ΠΑΣΟΚ.

      Περιμένω τις επόμενες μέρες συντονισμένα πλήγματα στην αξιοπιστία του Λαγοκόμματος. Και σε αυτό το παιχνίδι αναγκαστικά θα μιλήσουν και στελέχη της από δω πλευράς με πυρά διασταυρούμενα.

      Μια ΠΑΣΟΚ, μια ΛΑΓΟΣ...

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ ierofantis 28/04/2011 21:28:10

        τα νευρα ειναι φιτνες !!! ειναι ΓΑΠικος !!! αχαχαχααα

        ΠΠ

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 28/04/2011 22:01:03

          Ναι, αλλά από το πολύ φίτνες...κινδυνεύεις να καείς...!

  16. NONOS avatar
    NONOS 28/04/2011 21:00:58

    Μαυρο στον κωλοτουμπα στο λαγό των υποβρυχιων ποιός ξερει γιατι ηθελε να παρασυρει το Βαγγελα να τα παραλαβει τα κουτσα τα αλογα, αλλα το εξυπνο πουλί την πατησε σαν αρχαριος επεσε στη λουμπα και πατωσε σα το υποβρυχιο που γερνει .

  17. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 28/04/2011 21:17:49

    @ Aρματιστης

    Στη συζητηση στο MEGA ο Βαρβιτσιωτης (ο μικρος ) ειπε οτι οι ποινικες ρητρες της συμβασης ησαν μονο το 6% της αξιας των υποβρυχιων και ετσι δεν συνεφερε η καταγγελια της συμβασης αλλα η προσπαθεια επιλυσης του ζητηματος.
    Ετσι ομως εμεινε εκθετος στον Πλευρη που ειπε οτι οι ερωτησεις του ΛΑΟΣ ειχαν το νοημα οτι αφου τα εχουμε πληρωσει και δεν συμφερει να καταγγειλουμε τη συμβαση γιατι δεν τα παιρνουμε.Αυτο θα ειναι και το επιχειρημα του ΛΑΟΣ.Θελει προσοχη.

  18. hellas-orthodoxy avatar
    hellas-orthodoxy 28/04/2011 21:19:54

    Περυσι τον Μαρτιο,οταν ο Βενιζελος εφερε το νομοσχεδιο για τα υποβρυχια στη Βουλη,μονο το Πασοκ και το Λαος το ψηφισαν!!!Αυτο απανταει στον Καρατζαφερη.

  19. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 28/04/2011 21:20:24

    Μαρουλι ή Καροτο??

    ΠΠ

  20. περήφανος δεξιός avatar
    περήφανος δεξιός 28/04/2011 21:24:11

    ΛΑγΟΣ ο καρατζαφέρης..δύσκολο να μπει στη βουλή ο τηλεπατριώτης..Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΤΑ ΞΕΠΟΥΠΟΥΛΙΑΣΕ ΤΑ ΕΞΑΠΤΕΡΥΓΑ..

  21. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 28/04/2011 21:37:40

    O Λιγδερός Πόντικας είναι άλλη μία έκφραση της "Ευρώπης". Αυτή είναι η Ευρώπη.

    Το σκάνδαλο των υποβρυχίων έχει δύο σκέλη. Το ένα είναι τα υποβρύχια, το άλλο είναι ο Σκαραμαγκάς. Γιατί κρυβόμαστε πίσω από τα δάχτυλά μας. Ντόϋτσλαντ και Πασόκ. Πότε θα υπάρξει Κόμμα Ευρωσκεπτικιστών; Τζιζ;

  22. Loretta avatar
    Loretta 28/04/2011 21:40:28

    Bρε παιδι εσυ βρε καλο αγορι βρε παλλικαρι..βρε δεν μας λες και μας γιατι θα μας κουφανεις...Ο ΚΑΡΑΤΖΑΦΥΡΕΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΘΕΝΟΓΕΝΝΕΣΗ??

    Αλλα τι να πει κανεις...φταιει το καροτο η το μαστιγιο?

  23. KoitaPoiosMilaei! avatar
    KoitaPoiosMilaei! 28/04/2011 22:01:46

    Πραγματικά δεν παίζονται εκεί στο Λαός, νυν ΛαΓός!
    Γκάριζαν να πάνε στη Βουλή το θέμα των υποβρυχίων, πήγαν. και τα "παιδιά"... λάκισαν!
    Προχθές εγκαλούσαν τον "Έρωτα Βενιζέλο" γιατί δεν μεριμνούσε για την σωτηρία της ΕΒΟ και των παρασίτων της, χθες ξινίστηκαν που τους έδωσε δουλειά με την παραγγελία 400 οχημάτωνδενξέρωγω!
    Μέχρι πρότινος έσερναν στον Καραμανλή τα εξ αμάξης, έθρεψαν σκάνδαλα που εκ των υστέρων ομολόγησαν ότι δεν υπήρξαν,(Βατοπέδι πχ) για να βοηθήσουν στην αποδόμησή του και σήμερα βγήκαν υπερασπιστές του!
    Έτρεξαν να προϋπαντήσουν το μέχρι τώρα "εχθρό", εξ ου και το σταμπάρισμα ως αντισιωνιστων, και σήμερα ζήτησαν ...εγγυήσεις για την συμπαράσταση του Ισραήλ στο θέμα της Αοζ!
    Που το έφεραν αυτοί πρώτοι! Που αν δεν άκουγαν τον Αθηναίο να το φωνάζει, θα το έπαιρναν για παραφρασμένο παιχνίδι του μάγου του...οζ!
    Ήταν όπως παλιότερα, που έτρεχαν τάχα για το θέμα της αναγνώρισης της γενοκτονίας των Ποντίων, αλλά στην κρίσιμη ψηφοφορία στο ΕυρωκοινοΒούλιο ...έλειπε ο μαχητής!
    Δεν παίζονται τα άτομα και κυρίως ο αρχηγός τους!
    θα μας βγάλει τρελλους και παλαβούς, να ξεκολλάμε τ΄ αυτιά μας ως άχρηστο στολίδι της κεφαλής μας κατάλληλο μόνο για να στεριώνουμε τις γιαλαμπουκες της στραβομάρας μας!
    Σε βλέπαμε, σε ακούγαμε, σε παρακολουθούσαμε!
    Πλάκα μας κάνεις ρε άνθρωπε; Πλάκα μας κάνεις; Με άνοες νομίζεις ότι μιλάς!

  24. Κώστας avatar
    Κώστας 28/04/2011 22:35:18

    Μιλάει ο θρασύς Καρατζαφέρης...
    Ο εκδότης του χυδαίου βιβλίου " η Λιάνη στηρίζει την Αλλαγή", με φωτογραφίες που η χρήση τους παραπέμπει σε υπόκοσμο. Αλλά με τέτοια λουμπεν στοιχεία στόλισε τα ψηφοδέλτια της ΝΔ ο Μητσοτάκης.

  25. jkr avatar
    jkr 28/04/2011 22:42:23

    Αφήστε τον Καρατζαφύρερ, η ΝΔ που ήταν σήμερα στη Βουλή;
    Σήμερα συνομολόγησε εμμέσως το ίδιο ΠΑΣΟΚ πώς προέκυψε το χρέος της χώρας κι η ΝΔ απουσίαζε, ηγεσία και βουλευτές.
    Μπράβο, παιδιά, χέρι-χέρι όλοι μαζί.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ jkr 29/04/2011 04:05:59

      Για πες, για πες, πώς το συνομολόγησε;

  26. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 28/04/2011 23:08:17

    Διαβάστε από το DefenceNet πως και με ποιο τρόπο καταρτίσθηκε το εξοπλιστικό του Σημίτη:Προμήθεια ΝΗ-90: Πως ένας Στρατός ξεμένει από ελικόπτερα!
    28-04-2011 18:33:02
    Οκτώ χρόνια συμπληρώνονται τον ερχόμενο Αύγουστο από την παραγγελία των 20 μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 και μέχρι στιγμής παρά το γεγονός ότι έχει πληρωθεί στην κατασκευάστρια κοινοπραξία το 100% του ποσού των 698 εκατ. ευρώ δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα! Με αποτέλεσμα να παρακαλά για άλλη μια φορά το υπουργείο Εθνικής Άμυνας τις ΗΠΑ να παραχωρήσουν κάποια από τα αρχαία και ταλαιπωρημένα UH-60A Black Hawk στο Ε.Δ., αφού έχει ξεμείνει εν έτη 2011 με τα UH-1D/H του Βιετνάμ!

    Και βέβαια το πρόβλημα δεν λύνεται με την παράδοση δύο NH-90 (αν παραδοθούν και αυτά...) τον ερχόμενο μήνα. Έτσι ή αλλιώς η απόφαση για τα ΝΗ-90 ήταν εξωφρενική: Αγοράστηκε ένα πανάκριβο στην κτήση του ελικόπτερο, αδοκίμαστο και με τεράστιο κόστος χρήσης ανά ώρα πτήσης (πενταπλάσιο αυτού των UH-1H).

    Η υπόθεση αυτή μοιάζει σε πολλά σημεία με το σκάνδαλο των υποβρυχίων Type 214, σε ότι αφορά τις οικονομικές παραμέτρους, αλλά όπως προείπαμε η επιχειρησιακή παράμετρος είναι η πλέον κρίσιμη. Η αερομεταφορική ικανότητα του Ελληνικού Στρατού είναι εδώ και χρόνια σε κατακόρυφη φθίνουσα πορεία.

    Το αίτημα για 30- 40 ελικόπτερα τύπου UH-60 Black Hawk από το απόθεμα των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων δεν θα λύσει το πρόβλημα αν είναι της έκδοσης "Α", αφού "μετράνε" 30 χρόνια σκληρής δουλειάς σε πολλά μέτωπα. Η έκδοση "L" τώρα έχει αρχίσει να παραχωρείται στην αμερικανική Εθνοφρουρά και ίσως βρεθούν και κάποια για τον Ε.Σ.

    Με ότι συνεπάγεται αυτό σε κόστος υποστήριξης, δύο κύριων τύπων (ΝΗ-90 και UH-60) μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων για τον Ε.Σ.

    Η Ελλάδα δεν έχει παραλάβει μέχρι στιγμής κανένα ελικόπτερο ΝΗ-90 με κύρια αιτία τις εκατοντάδες τεχνικές παρατηρήσεις για την ποιότητα του ελικοπτέρου.

    Στις 5 Αυγούστου 2010 υπογράφηκε για την ελληνική περίπτωση η τροποποίηση Νο 3 της σύμβασης 034Α/03 και σύμφωνα με όσα προβλέπει αυτή, δύο ελικόπτερα θα παραδοθούν στις αρχές του 2011, για να ακολουθήσουν τα υπόλοιπα 18 σταδιακά σε διάστημα 5 ετών από τότε.

    Η εξόφληση των Ε/Π είχε προγραμματιστεί σε 30 δόσεις με τελευταία καταβολή την 1η Ιανουαρίου του 2008. Η προκαταβολή ανήλθε στο ποσοστό 40% της αξίας της σύμβασης, περί τα 300 εκατομμύρια ευρώ. To τίμημα έχει καταβληθεί στο σύνολό του, ενώ δεν έχει παραληφθεί κανένα ελικόπτερο από την ελληνική πλευρά. Σημειώνεται ότι όλοι οι πελάτες του ελικοπτέρου ανά τον κόσμο έχουν να αντιμετωπίσουν εκατοντάδες τεχνικές ατέλειες στο πρόγραμμα, και κανένα ελικόπτερο δεν έχει πιστοποιηθεί μέχρι σήμερα με την πλήρη πτητική ικανότητα (FOC) αλλά και δεν αναμένεται να γίνει αυτό πριν περάσουν ακόμη πολλά χρόνια.

    Στην τελευταία τροποποίηση της αρχικής συμφωνίας, η ελληνική διαπραγματευτική πλευρά πέτυχε μια μείωση του κόστους προμήθειας της τάξεως των 120 εκατομμυρίων ευρώ.

    Το φοβερό με τα ΝΗ-90 είναι ότι θα περάσουν πολλά ακόμη χρόνια μέχρι την παραλαβή πιστοποιητικού FOC. Στο παράδειγμα των ελικοπτέρων για τη Σουδία, ένα από τα πολλά, τα ελικόπτερα θα λάβουν τελικά πιστοποίηση FOC περί το 2020, δηλαδή 30 περίπου χρόνια μετά την έναρξη του σχετικού προγράμματος!

    Πέρα από αυτό, τα ελληνικά ΝΗ-90 βρίσκονται σχεδόν στο σύνολό τους εδώ και αρκετά χρόνια κατασκευασμένα και καθηλωμένα στις εγκαταστάσεις της Εurocopter στη Γαλλία και σαπίζουν! Και τα UH-60 μπορεί να δείχνουν "εύκολη λύση", αλλά κάθε άλλο παρά "εύκολη" είναι: Παλιά ελικόπτερα, ξένα στο ελληνικό σύστημα υποστήριξης, υψηλού κόστους συντήρησης. Ίσως θα πρέπει να δούμε και τα ολλανδικά Super Puma που αποσύρονται.

    Κάποια εξήγηση για όλα αυτά μπορεί να δώσει κάποιος;

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Αρματιστής 29/04/2011 00:16:14

      Να σου δώσω εγώ μία;

      Η μίζα είναι ευκολότερη όταν ο πελάτης "πειστεί" να αγοράσει πρωτόλειο οπλικό σύστημα που είτε του το παρουσιάζουν στα χαρτιά είτε του παρουσιάζουν πέντε - έξι πρωτότυπα ανάπτυξης.

      Για τα υποβρύχια φερ' ειπείν αντί να υπογράψουμε αυτή τη λεόντειο συμφωνία, θα έπρεπε να συμφωνήσουμε με τους γερμανούς να κάνουμε συμπαραγωγή με δικαίωμα υποκατασκευής και μεταπώλησης στην αγορά, να μοιραστούμε δηλαδή το κόστος ανάπτυξης ώστε από τα 4 + 2 option U 214, τα δύο να τα πέρναμε στην ουσία ΔΩΡΕΑΝ.

      Αλλά η τσέπη βλέπεις...

  27. H pena tis orghs avatar
    H pena tis orghs 28/04/2011 23:41:40

    Η φωτογραφία είναι για βράβειο. Ότι καλύτερο έχω δει τις τελευταίες μέρες. Cute bunny bunny! Χαχαχαχα.

  28. η Dimi avatar
    η Dimi 29/04/2011 00:22:51

    Φαραωνικό έργο ανακοίνωσε ο Ρ.Τ.Ερντογάν:
    Διώρυγα Μαρμαρά-Μαύρης Θάλασσας!

    Eνα τεράστιο έργο, που απαιτεί κολοσσιαία χρηματοδότηση, την ένωση της Θάλασσας του Μαρμαρά με την Μαύρη Θάλασσα μέσω μιας διώρυγας πλάτους 150 μέτρων, με σκοπό να αποσυμφορηθεί ο Βόσπορος, όπως ανακοίνωσε σήμερα ο πρωθυπουργός της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Η διώρυγα υπολογίζεται να έχει μήκος από 40 ως 50 χιλιόμετρα και βάθος 25 μέτρα.

    «Σηκώνουμε τα μανίκια μας για την "Διώρυγα Κωνσταντινούπολη", ένα από τα μεγαλύτερα σχέδια του αιώνα που θα επισκιάσει τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ», δήλωσε ο Ερντογάν, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στις βουλευτικές εκλογές του Ιουνίου.

    Οι προκαταρκτικές μελέτες για το σχέδιο θα αρχίσουν μετά τις εκλογές και θα διαρκέσουν δύο χρόνια, δήλωσε ο Ερντογάν, χωρίς να αναφερθεί σε εκτιμήσεις όσον αφορά το οικονομικό κόστος του - αν μη τι άλλο - φιλόδοξου εγχειρήματος.

    H διώρυγα θα χρησιμοποιείται από τα πιο μεγάλα δεξαμενόπλοια και κρουαζιερόπλοια, με ρυθμό 160 την ημέρα. Από τον Βόσπορο, ο οποίος έχει μήκος περίπου 30 χιλιόμετρα, διέρχονται κάθε χρόνο πολλές δεκάδες χιλιάδες εμπορικά πλοία, με αποτέλεσμα οι περίπου 13 εκατ. κάτοικοι της Κωνστνατινούπολης να αντιμετωπίζουν σοβαρούς κινδύνους περιβαλλοντικής καταστροφής.

    Σύμφωνα με τον Ερντογάν, "το σχέδιο αυτό είναι ένα ενεργειακό σχέδιο, ένα σχέδιο για τις μεταφορές. Όμως πρώτα απ' όλα πρόκειται για ένα σχέδιο για το περιβάλλον. Πρόκειται για ένα σχέδιο για την προστασία της φύσης, της θάλασσας, των υδάτινων πόρων της Κωνσταντινούπολης και των περιχώρων της".

    Ο Τούρκος πρωθυπουργός δεν αναφέρθηκε καθόλου στις οικονομικές παραμέτρους του σχεδίου. Πρόσθεσε δε, ότι μεταξύ των σχεδίων είναι η κατασκευή ενός αεροδρομίου -- του τρίτου της Κωνστνατινούπολης και του μεγαλύτερου της Τουρκίας-- και ενός λιμανιού κοντά στη διώρυγα. Ως έτος για την ολοκλήρωση των εργασιών όρισε το 2023. ~Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr 27-04-2011 14:14:29
    ♠♠

    To βέβαιο είναι ότι όλοι αυτοί οι ανευθυνο-υπεύθυνοι ατάλαντοι και υπόλογοι για το σημερινό, άκρως επικίνδυνο χάος που επικρατεί στις Ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, εκ των πραγμάτων, μετράνε πλέον ημέρες στην εξουσία.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ η Dimi 29/04/2011 00:32:00

      Dimi μου, με σύμβαση παραχώρησης θα την κάνει τη διώρυγα ο Ταγίπ;

      Γιατί αν το κάνει μεσω Τουρκικών Δημοσίων Επενδύσεων όπως λέει μέχρι το 2023, βάζω στοίχημα ότι μέχρι το 2020 θα μας κάνει παρέα στο ΔΝΤ...

      Μη ψαρώνετε. Γνωστές Τουρκικές παπάντζες...

      1000 άρματα μάχης τουρκικής κατασκευής, 100 ελικόπτερα τουρκικής κατασκευής, 10 φρεγάτες τουρκικής κατασκευής και ... τρία αυγά μελάτα...

      Αν είχαμε λίγο μυαλό και αρσενικούς αδένες, η Ελλάδα θα έβηχε και οι Τούρκοι θα χέζονταν... Αλλά που..;

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ ierofantis 29/04/2011 01:24:40

        Xριστός Ανέστη! Ιεροφάντη μου. Και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου σε ό,τι αφορά τον σουλτάνο. Ομως, αυτά τα ντροπιαστικά που μάθαμε απόψε γιά το απίστευτο χάος και τις ελλείψεις της Πολεμικής Αεροπορίας μας, και κυρίως αυτό το ανήκουστο γιά τους πιλότους μας, ότι δηλαδή, λόγω απραξίας «μαζεύουν χόρτα» (kontra-channel), ΔΕΝ αφήνουν πλέον περιθώρια γιά στρουθοκαμηλισμούς και «asta la vista» νοοτροπίες..

        Στις 5/5/2011, η πρώτη Μαύρη Επέτειος της δολοφονίας των 3 τραπεζικών υπαλλήλων και του αγέννητου Ελληνόπουλου. 4 (τέσσερα όχι τρία) τα θύματα της τρομοκρατίας, στη μεγαλύτερη συγκέντρωση διαμαρτυρίας (>100,000), στο κέντρο της Αθήνας. Και με τους εγκληματίες-εμπρηστές, να κυκλοφορούν ανάμεσά μας, ασύλληπτοι και ατιμώρητοι μέχρι σήμερα. Kαι με τον Ρaul Μathias Τhomsen, να δίνει Live συνέντευξη στο CNN γιά την «επιτυχία» που θα είχε το ΔΝΤ στην Ελλάδα, λέει, και να ισιώνει νευρικά τα μαλλιά του, καθώς παρακολουθούσε τα τεκτενόμενα από τη βεράντα της σουϊτας του «The multi-awarded 5 Star Hotel Grande Bretagne». Τρεις φορές επιχειρήσαμε να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά μαζί του, και να του πούμε στα Γαλλικά, τη γνώμη μας γι’αυτόν και τη ληστοσυμμορία των οικονομικών τρομοκρατών που εκπροσωπεί στην Ευρώπη. ΔΕΝ κατέστη δυνατόν...

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ η Dimi 29/04/2011 19:53:14

          Αληθώς ο Κύριος Dimi.

          Σώπα, σήμερα ακούστηκε ότι οι έρευνες για τους δολοφόνους της Μαρφίν έχουν αποδώσει τρείς υπόπτους...

          Τυχαίο;

          • η Dimi avatar
            η Dimi @ ierofantis 29/04/2011 20:40:15

            Iεροφάντη, ύποπτο ναί. Τυχαίο, σε καμία των περιπτώσεων.

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ η Dimi 29/04/2011 21:07:16

            Βρέθηκαν οι ύποπτοι...

            Οι Κερατέα μάλλον...δικαιώνεται...

            Η ΔΕΗ δεν πουλιέται...

            Οι εκλογές ... έρχονται...!

          • η Dimi avatar
            η Dimi @ ierofantis 29/04/2011 22:44:24

            Bad timing. They're selling. We are not buying.

            Αυτή τη φορά, η ξεχωριστή Οντότητα του Ιεράρχη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικολάου, με τον μεστό και σύγχρονο λόγο και τη μεγάλη απήχηση στη νεολαία που διψά γιά την Αλήθεια, η πλούσια μόρφωση και οι διεθνείς διακρίσεις, η ταπεινότητά του και ο σεβασμός που αποπνέει, βοηθούν να γεφυρώνονται οι όποιες διαφορές στη Κερατέα, καθώς στο Οβριόκαστρο, του βόθρου η κολώνια βαστάει χρόνια..

            Ο Εθνικός Πλούτος της ΔΕΗ δεν ξεπουλιέται και δεν εξαγοράζεται.

            Ιndeed. We prefer stasis* to growth and security to true knowledge!..
            *steadiness,symmetry

  29. ierofantis avatar
    ierofantis 29/04/2011 00:36:17

    Αγαπητοί φίλοι/ες, καλή συνέχεια από τον ... Ierofantis.

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ ierofantis 29/04/2011 10:48:30

      Αγαπητέ Ιεροφάντη καλημέρα

      Διάβασα με προσοχή τα σχόλια σου και ειλικρινά τα βρήκα ενδιαφέροντα. Και νομίζω σε γενικές γραμμές συμφωνούμε. Οπωσδήποτε μιλάμε ακαδημαϊκά και ανταλλάσσουμε απόψεις, δεδομένου ότι κανένας από τους υπεύθυνους δεν ενδιαφέρεται για το τι λέμε. Αμφιβάλω ακόμη αν η πολιτική ηγεσία που έχει και το τελικό λόγο, λαμβάνει υπόψη της, τις προτάσεις της στρατ ηγεσίας. Τουλάχιστο για κάποια πράγματα, αυτό ακούγεται και φαίνεται. Διαφορετικά είναι αδύνατο να εξηγηθούν πολλά, όσο αφορά τα εξοπλιστικά. Πως αλλιώς μπορώ να εξηγήσω την πολυτυπία των εξοπλισμών και την αδιαφορία για τον εφοδιασμό με τα αντίστοιχα πυρομαχικά και όπλα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι:

      * στα μαχητικά (Mirage, F-16, F-4, A-7)
      * στα Ε/Π (S-70B-6 Aegean Hawk δηλαδή UH-60 Black Hawk για το ναυτικό Super Puma για την Π.Α., Χιούι και NH-90 για το στρατό)
      * στα πυρομαχικά η αδιαφορία για τον εφοδιασμό των 350 αρμάτων Λέοπαρντ-2 με βλήματα κλπ

      Αναφορικά με την αεροπορία. Στο νέο 15ετές εξοπλιστικό των 13 δις ευρώ, δηλαδή 900 εκατομμύρια κατ’ έτος (αναμείνατε τα νέα Ίμια), προβλέπονται για την αεροπορία 5,5 δις. Από αυτά προβλέπονται, 2,4 για νέα μαχητικά, 750 εκατομμύρια για εκσυγχρονισμούς παλαιοτέρων τύπων και 1,2 για συντήρηση-υποστήριξη οπλικών συστημάτων. Όπως αντιλαμβάνεσαι τα 7 δις ευρώ που αναφέρεις εσύ για μαχητικά, δεν υπάρχουν. Τι σημαίνει αυτό; Η αεροπορία σε λίγα χρόνια θα έχει σοβαρό πρόβλημα μαχητικών. Όπως πολύ καλά γνωρίζεις, πρέπει να αποσυρθούν στα αμέσως επόμενα χρόνια 40 A-7, 30 F-4, 15 Mirage-2000 και 30 F-16 block 30 (οι αριθμοί στο περίπου). Για να μπορούσε να δοθεί μια αξιόπιστη λύση σε αυτό το πρόβλημα, χρειάζονται τουλάχιστο 5 δις ευρώ για νέα μαχητικά, βεβαίως ενός τύπου και αυτό που φαίνεται πιο προσιτό είναι το F-18 Super Hornet. Αυτό θα έχει και ένα άλλο πλεονέκτημα μελλοντικά. Θα μπορούσε η Π.Α. να προμηθευτεί (ενδεχομένως) μεταχειρισμένα Super Hornet από τις ΗΠΑ, όταν θα αντικαθιστά αυτά τα μαχητικά στα αεροπλανοφόρα από τα F-35. Για τα Typhoon της έκδοσής 3 που γράφεις, θα είναι μεγάλο λάθος, ειδικά αν η ώρα πτήσης στοιχίζει 100.000 ευρώ. Χώρια ότι για να πάρεις 40 Typhoon απαιτούνται κοντά στα 4 δις ευρώ.

      Προσωπική μου άποψη είναι και την επαναλαμβάνω, ότι το βάρος πρέπει να δίνεται στην αεροπορία, διότι αυτή ουσιαστικά σηκώνει την αποτροπή και στη συνέχεια στο ναυτικό. Ο στρατός μπορεί και βολεύεται και με μεταχειρισμένα. Πάντοτε υπάρχει προσφορά και μάλιστα πολύ καλές λύσεις. Η Ολλανδία αποσύρει άρματα πυροβόλα Ε/Π και πλοία. Υλικά με μικρή ηλικία. Κάποιοι που δεν γνωρίζουν θα πουν ότι αγοράζουμε σκουπίδια. Δεν ξέρουν βεβαίως ότι οι 8 φρεγάτες μας είναι Ολλανδικές μεταχειρισμένες που τις προμηθευτήκαμε περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια και τις χρησιμοποιούμε πάνω από 15 χρόνια και θα συνεχίσουν για άλλα 10 ακόμη.

      Προμήθειες σε καινούργια άρματα και ΤΟΜΑ, τα θεωρώ πεταμένα λεφτά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Λέοπαρντ-2 Α4 και 2Α6. Διαθέσαμε 2 δις ευρώ για 170 Α6. Αδιαφορήσαμε να πάρουμε και αρκετά Α4 (τιμή 250.000 ευρώ). Πήραμε μόνο 170. Η Τουρκία πήρε 350 Α4 (τιμή 1 εκατομμύριο). Η Τουρκία αγόρασε και βλήματα και εξουδετέρωσε το όποιο πλεονέκτημα της Ελλάδας. Σήμερα που δεν υπάρχουν άλλα Α4, τρέχουμε να πάρουμε μεταχειρισμένα Μ1Α1 από τις ΗΠΑ. Ο Καραμανλής αποφάσισε να αγοράσει τα ΤΟΜΑ BMP-3. 1,8 δις!!! Τη στιγμή που υπάρχουν άλλες σημαντικότερες προτεραιότητες. Πυραυλικά συστήματα, αεροχήματα, πολλαπλοί εκτοξευτές, Α/Κ πυροβόλα. Τι να πεις κανένας;

      Ας δούμε όμως πως σκέπτεται και ενεργεί ο «αντίπαλος».
      Αποφάσισε ο πρωθυπουργός ο ΥΕΘΑ και ο αρχιστράτηγος, όχι ΚΥΣΕΑ και πράσινα άλογα, την αγορά 109 μεταγωγικών ελικοπτέρων για τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, συνολικού ύψους 2,7 δις ευρώ, με προοπτική να επεκταθεί για ακόμα 12 ελικόπτερα. Τύπος το UH-60 Black Hawk. 109 Ε/Π για όλους. Όχι ο κάθε κλάδος το δικό του. Και οπωσδήποτε με κατασκευαστική εμπλοκή της βιομηχανίας τους. Ας δούμε και πως κατανέμονται τα υπόψη Ε/Π:

      30 Στρατοχωροφυλακή
      20 Στρατός Ξηράς
      6 Αεροπορία
      2 Ηλεκτρονικού πολέμου
      11 Ειδικών Δυνάμεων
      20 Αστυνομία
      20 Υπηρεσία Δασών

      Η αγορά των υπολοίπων 6+6 ελικοπτέρων για την Ακτοφυλακή και το Ναυτικό θα αποτελέσει ένα διαφορετικό πρόγραμμα (DefenceNet)

      Έτσι ενεργούν, μόνο τα σοβαρά κράτη και οι σοβαροί στρατοί.

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ Αρματιστής 29/04/2011 19:50:28

        Καλησπέρα Φίλε Αρματιστή.

        Η αλήθεια είναι ότι τα χρήματα που θα διατίθενται από εδώ και στο εξής για εξοπλισμούς θα είναι πολύ πιο λίγα από ότι στο παρελθόν, εκτός και αν στο ενδιάμεσο δούμε κάποια θεαματική αλλαγή.

        Αλλά τι μπορεί να συνιστά μια θεαματική αλλαγή; Θα σου πω ένα σενάριο που μου έρχεται τώρα στο μυαλό. Αν πχ υπάρξει η πιο ήπια εκδοχή της αναδιάρθρωσης υπό τη μορφή της επιμήκυνσης χρέους ή η πιο επιθετική με τη μορφή του κουρέματος χρέους είναι βέβαιο ότι τελικώς μεσοπρόθεσμα – μακροπρόθεσμα και σε συνδυασμό με άλλες πολιτικές ανάπτυξης, ενδέχεται να αποδώσει περισσότερα χρήματα στο εξοπλιστικό, καθώς θα απελευθερωθούν από τους ετήσιους προϋπολογισμούς του κράτους τεράστια ποσά, που τώρα απαιτούνται ετησίως για χρεολύσια, οπότε τα χρεολύσια θα μειωθούν από αρκετά έως πολύ αισθητά.

        Βέβαια, σε αυτή την παράμετρο θα παίξει ρόλο το ποιος θα κάνει την κίνηση (Ελλάς – Ευρωπαίοι – ΔΝΤ / Βλέπε ΗΠΑ κ.ο.κ), με ποια ανταλλάγματα, σε ποιο χρόνο, με ποια κατάσταση στην γεωπολιτική σκακιέρα, με ποια συμφέροντα κλπ.

        Φερ’ ειπείν, ενώ οι ευρωπαίοι μπορεί να προσφέρουν καλούς όρους κουρέματος χρέους και να αναμένουν εξαργύρωση με τη μορφή αναθέσεων εξοπλισμών, οι Αμερικανοί μπορεί να προσφέρουν γεωπολιτική αναβάθμιση στο τρίγωνο ΗΠΑ – Ισραήλ – Ελλάδα, με πιθανή υπόγεια στήριξη της πολιτικής ανακήρυξης ΑΟΖ με αντάλλαγμα όμως την κατανομή των δικαιωμάτων έρευνας στους υδρογονάνθρακες σε αμερικανικές εταιρίες και με την οριστική πλέον εγκατάλειψη του ανοίγματος της εξ. πολιτικής προς Ανατολάς (Ρωσία – Κίνα).

        Άρα ως προς το θέμα των χρημάτων συμφωνώ μεν ότι σήμερα τα νούμερα ακούγονται λίγα και ανεπαρκή, αύριο όμως, και με πιθανές εξελίξεις και συζητήσεις κάτω από το τραπέζι, κανείς δεν μπορεί να προδικάσει την εξέλιξη, σε βάθος όχι δεκαπενταετίας, αλλά ούτε διετίας πλέον.

        Στους Τυφώνες θα συμφωνήσω. Το κόστος κτήσης αλλά και χρήσης – συντήρησης ανά αεροσκάφος, ανά πτήση, ακούγεται εξωφρενικό. Όμως όπως προείπα εκτιμώ ότι συνδέεται με τα ανωτέρω. Και δεν παύει να αποτελεί ένα αεροσκάφος με προηγμένα πτητικά χαρακτηριστικά και μέλλον, σε ότι αφορά την εξέλιξή του.

        Σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση του αεροπορικού όπλου σίγουρα πρέπει να είναι σημαντική, διότι η απόκτηση σύγχρονων όπλων από την αεροπορία, συνιστά πολλαπλασιαστή ισχύος και μέσο προβολής της. Ωστόσο έχω μια επιφύλαξη για το κατά πόσο θα πρέπει η μερίδα του λέοντος να κατευθυνθεί εκεί. Δες πχ τη Λιβύη. Βομβαρδισμοί από αέρος νυχθημερόν, πλην όμως ο στρατός του Καντάφι ακλόνητος και παρά τις φθορές σε υλικό και υποδομές συνεχίζει να πολεμά. Συμπέρασμα. Αν οι Δυτικοί θέλουν να ανατρέψουν τον Καντάφι, θα πρέπει να στείλουν δυνάμεις στο έδαφος. Και αν αυτό καταστεί αναγκαίο αναφορικά με ένα στρατό σχετικώς απαρχαιωμένο και με παλαιά υλικά και σε μια χώρα σχεδόν επίπεδη φαντάσου πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη ικανών σε αριθμούς και μέσα στρατιωτικών δυνάμεων εδάφους για χώρες όπως η δική μας που θα κληθούμε σε καιρό πολέμου να αντιπαλέψουμε εκατοντάδες χιλιάδες καλά οπλισμένο στρατό, σε ορεινό – ημιορεινό έδαφος. Τα ίδια πάνω κάτω ισχύουν και για τις ναυτικές δυνάμεις. Δεν μπορούμε να λέμε ότι επειδή έχουμε νησιά δεν χρειαζόμαστε σύγχρονες Φρεγάτες ή εν πάσει περιπτώσει, μεγάλα πλοία επιφανείας.

        Η λύση των μεταχειρισμένων στην οποία αναφέρεσαι είναι παλιά και δοκιμασμένη. Δε διαφωνώ. Ωστόσο εκτιμώ ότι στο στρατό και στο ναυτικό πρέπει να γίνονται επενδύσεις σε μείζονα οπλικά συστήματα αιχμής διότι μόνο έτσι ισοφαρίζεται ποιοτικά το ποσοτικό χάσμα που μας χωρίζει σε ορισμένα όπλα με τους Τούρκους. Άσε με να δώσω ένα παράδειγμα. Τα 170 καινούργια Leo 2 A6 δεν είναι πεταμένα λεφτά. Συμφωνώ ότι τα πήραμε λιγάκι ακριβά, όπως και ότι αμελήσαμε (;) να «σκουπίσουμε», ως όρο της σύμβασης απόκτησής τους, όλα τα μεταχειρισμένα Leo 2 A4 που κυκλοφορούσαν τότε από τα γερμανικά αποθέματα, ώστε οι Τούρκοι να μη προλάβουν να βρουν σάλιο. Αλλά σκέψου. Ακόμα και έτσι, οι επιλαρχίες μας που διαθέτουν αυτό το άρμα έχουν την δυνατότητα με κεραυνοβόλο πλήγμα να ισοπεδώσουν 600 – 700 τουρκικά άρματα με την πρώτη (δίνω ένα πολύ μετριοπαθή λόγο πληγμάτων 4:1 σε συνθήκες μάχης, ώστε να καλύψω και πιθανές φθορές δικών μας αρμάτων από τουρκικά αντιαρματικά – πυροβολικό – ελικόπτερα, που θα είναι όμως πιο περιορισμένες, αφού τα δικά μας χρησιμοποιούνται κυρίως ως στρατηγική εφεδρεία αντεπίθεσης και άρα δεν θα έχουν απορροφήσει σημαντική φθορά τις πρώτες ώρες του πολέμου). Όχι άσχημος λόγος λοιπόν κόστους απόκτησης προς ωφέλεια στη μάχη. Αν μάλιστα η δράση τους συνδυάζεται με χρήση των 30 τόσων περίπου επιθετικών ελικοπτέρων Apache & Apache Longbow της Αεροπορίας Στρατού (επίσης σύγχρονα και ακριβά όπλα) που καθένα εξ αυτών φέρει τουλάχιστον 8 αντιαρματικούς πυραύλους Hellfire, ο αριθμός των δυνητικών στόχων των ελληνικών όπλων, με το καλημέρα, ανέρχεται σε 900 περίπου άρματα. Αν το νούμερο σου φαίνεται μικρό, σου λέω ότι περίπου ισούται (μάλλον το υπερβαίνει) με το σύνολο των υποδεέστερων σε επιδόσεις και φονικότητα 350 Leo 2 A4 και των M-60 Sabra που αντιπαρατάσσουν οι Τούρκοι στην Στρατιά τους, απέναντι από τον Έβρο. Στην εξίσωση δεν βάζω τα δικά μας αντιαρματικά (TOW2, Milan, Kornet) ούτε τους σωλήνες πυροβολικού που διαθέτουμε στην περιοχή και είναι αρκετοί…

        Τι θέλω να πω. Ναι σε σύγχρονη πολεμική αεροπορία με σκοπό την απόκτηση από νωρίς της αεροπορικής υπεροχής. Αφού το καταφέρουμε αυτό (έστω και τοπικά) χρειαζόμαστε πολλαπλασιαστές ισχύος στο έδαφος και στη θάλασσα για να γονατίσουμε τον αντίπαλο και να παραλύσουμε τις χερσαίες ή ναυτικές δυνάμεις του.

        Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και η πληθώρα των στελεχών τους, είναι σοβαροί και άριστοι επαγγελματίες. Δυστυχώς όμως εντέλλονται από αστράτευτους ή άσχετους πολιτικούς που παίζουν τον Υπουργό Πολεμικών (για να θυμηθούμε την παλαιά, ένδοξη ονομασία του Υπ.Εθ.Α..)

  30. Aeroporos avatar
    Aeroporos 29/04/2011 07:56:35

    Όσοι γνωρίζουν εκ τω έσω ο Μειμαράκης ήταν ένας εκ πλέον εντίμων ΥΕΘΑ και φυσικά ο Λαγός με καθημερινές επερωτήσεις των Βελόπουλου και Αιβαλιώτη πίεζαν καταστάσεις..

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.