#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/07/2010 18:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κρίσιμη απόφαση για το Κόσοβο



Ολλανδία: Το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης απεφάνθη ότι η κήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσόβου το 2008 δεν συνιστά παραβίαση της διεθνούς νομοθεσίας.

Όπως μετέδοσε προηγουμένως το Ρωυτερς, πρόκειται για μια μη δεσμευτική ετυμηγορία για το ζήτημα της ανεξαρτησίας του Κοσόβου, η οποία όμως θα έχει σοβαρές επιπτώσεις σε διάφορα αποσχιστικά κινήματα του πλανήτη. Η υπόθεση εκδικάσθηκε με βάση το αίτημα της Σερβίας, η οποία θεωρεί την μονομερή απόσχιση του Κοσσυφοπεδίου ως «παραβίαση της εδαφικής της ακεραιότητας». Όπως δήλωσε ο Σέρβος πρόεδρος Boris Tadic «Αν το Δικαστήριο δημιουργήσει προηγούμενο, θα έχουμε μια ολόκληρη νέα διαδικασία δημιουργίας κρατών στην υφήλιο, κάτι που θα συμβάλει στην αποσταθεροποίηση ολόκληρων περιοχών».

Οι ΗΠΑ και πολλές άλλες δυτικές χώρες αναγνώρισαν την ανεξαρτησία του Κοσσυφοπεδίου το 2008, όμως η Σερβία τη καταδίκασε, όπως έκανε και η Ρωσία που άλλωστε αποτελεί μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Χθες, ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε πως ο Joe Biden επιβεβαιώνει την αμερικανική στήριξη στο ανεξάρτητο Κόσοβο, και το διατύπωσε επίσημα σε επίσημη συνάντησή του  με τον Κοσσοβάρο πρωθυπουργό Hashim Thaci.

Η Σερβία έχασε τον έλεγχο του Κοσσυφοπεδίου το 1999 όταν ο βομβαρδισμός της από το  ΝΑΤΟ τερμάτισε τον πόλεμο μεταξύ Σερβίας και των Αλβανών Κοσσοβάρων, επιβάλλοντας επίβλεψη του ΟΗΕ και ανακωχή με την εποπτεία του ΝΑΤΟ. Από τότε, η αντιπαλότητα μεταξύ των 2 εκατομμυρίων Αλβανών και των 120.000 Σέρβων συνεχίζεται, αν και ζουν διαχωρισμένα. Το Βελιγράδι ουδέποτε αναγνώρισε την ανεξαρτησία του Κοσόβου, και η στάση του αυτή συντελεί στο πάγωμα των διαπραγματεύσεων περί εισόδου της Σερβίας στην ΕΕ αλλά και τη διστακτικότητα από πλευράς   ξένων επενδυτών.

Αν το Δικαστήριο αποφασίσει σήμερα υπέρ της Σερβίας, το Κόσοβο θα πρέπει να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Βελιγράδι, ενώ αν η απόφαση είναι με το μέρος του, τότε πολλά άλλα κράτη θα προχωρήσουν σε κήρυξη ανεξαρτησίας.

Η Γεωργία κατέθεσε αγωγή εναντίον της Ρωσίας το 2008 στο ίδιο Δικαστήριο, κατηγορώντας τη ρωσική εισβολή στη Νότια Οσετία ως επιχείρηση εθνοκάθαρσης. Η Ρωσία από τη πλευρά της χρειάστηκε 20 χρόνια να καταπνίξει την αποσχιστική εξέγερση της Τσετσενίας, και έχει αναγνωρίσει τις «ανεξάρτητες» περιοχές της Γεωργίας. Η Ισπανία, που αντιμετωπίζει τα δικά της αποσχιστικά προβλήματα, έχει δηλώσει πως δεν πρόκειται να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία του Κοσόβου.

Στη διάρκεια των διαβουλεύσεων, που ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο, το Δικαστήριο που υπάγεται στον ΟΗΕ, εξέτασε δηλώσεις 29 κρατών, συμπεριλαμβανομένων αυτών των ΗΠΑ, της Ρωσίας και της Ισπανίας. Αν και δεν είναι δεσμευτική, η όποια ετυμηγορία του Δικαστηρίου θα προσφέρει ένα νομικό πλαίσιο, μέσω του οποίου οι διπλωμάτες θα προσπαθήσουν να πετύχουν τη συνεργασία Σερβίας και Κοσόβου.

Εν τω μεταξύ, οι ΝΑΤΟϊκές δυνάμεις στο Κόσοβο έχουν τεθεί σε κατάσταση ετοιμότητας για τη περίπτωση ενδεχομένων ταραχών. Ο διοικητής των εκεί σταθμευμένων 10.000 ανδρών της KFOR , στρατηγός Markus Bentler, δήλωσε αισιόδοξος καθώς δεν υπάρχουν ενδείξεις για διαδηλώσεις ή άλλου είδους διαμαρτυρίες.

Reuters

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ZARKO avatar
    ZARKO 22/07/2010 12:42:55

    Διαίρει και βασίλευε....

  2. Orestios avatar
    Orestios 22/07/2010 12:43:51

    Και όχι μόνο. Οι Αλβανοί των Σκοπίων επίσης περιμένουν.

    • man8os avatar
      man8os @ Orestios 22/07/2010 12:50:21

      Να το διαλυσουμε το εκτρωμα!
      Το κρατος αυτο δεν πρεπει να υπαρχει! Και αν δωθει η ευκαιρεια να στριμωξουμε λιγο και την Αλβανια...

  3. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 22/07/2010 12:47:54

    Το θέλουν για case study!

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Κώστας Ροδινός 22/07/2010 13:09:43

      Δυστυχώς Κώστα, το case study με τα ποιοτικότερα χαρακτηριστικά για αυτούς είναι η Ελλάδα.

      • ΑΡΚΑΣ avatar
        ΑΡΚΑΣ @ αλλενάκι 22/07/2010 13:11:50

        Με πρόλαβες αγαπητή μου, εξαιρετικά γρήγορη ... χα χα χα

        Καλο μεσημέρι

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ αλλενάκι 22/07/2010 13:13:03

        και να σκεφτείς ότι το σκέφτηκα το επόμενο λεπτό του σχολίου του Κώστα, αλλά λοξοδρόμησα λόγω δουλειάς

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ αλλενάκι 22/07/2010 13:16:31

        Both of you, not very far away from the truth...
        Unfortunately!

    • ΑΡΚΑΣ avatar
      ΑΡΚΑΣ @ Κώστας Ροδινός 22/07/2010 13:10:03

      Όπως case study είναι και η ελλάδα τώρα για την εξέλιξη των συνθηκών που θέλουν να διαμορφώσουν....

    • aengus avatar
      aengus @ Κώστας Ροδινός 22/07/2010 17:57:30

      Έχω παρατηρήσει ότι στο ευρώ (καλύτερα «ευρό» για να εντάσσεται στο κλητικό σύστημα της Ελληνικής) διαφόρων χωρών, π.χ. της Ισπανίας ή της Ιρλανδίας εμφαίνεται η χώρα προελεύσεως. Όχι στο «Ελληνικό». Θα είμαι πολύ αφελής αν ρωτήσω γιατί;

  4. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 22/07/2010 12:55:41

    H Σερβία είναι πιά δημοκρατική χώρα. Είναι ο λαός της, αυτός που πλήρωσε ακριβά τα λάθη και την μεγαλομανία των ηγετών της. Κυρίως την εγκληματική χρησιμοποίηση των ηγετών αυτών από τους πάτρονές τους πέρα από τον ωκεανό (ο μακαρίτης Μιλόσεβιτς και η παρέα του ήταν "παιδιά" και εγκάθετοι του Βούς πατρός).
    Αύριο η Σερβία θα είναι χώρα της ΕΕ και μετά της Ευρωζώνης. Το Κοσσυφοπέδιο θα είναι πάντα σπουδαίο μέρος της ιστορικής Σερβικής συνέχειας, σε μιά Ευρώπη με ομοσπονδιακά χαρακτηριστικά, ο χθεσινός και σημερινός εφιάλυης θα μοιάζει με κακό αστείο. Ο αγώνας συνεχίζεται, η εξουσία ΔΕΝ βγαίνει από την κάννη του τουφεκιού, αλλά από την δύναμη της ψυχής.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Sic transit gloria mundi 22/07/2010 13:08:08

      Δηλαδή τάσσεσαι κατά της απόσχισης;

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 22/07/2010 13:11:24

        Το εξηγώ σαφώς παρακάτω γιατί τάσσομαι κατά.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ αλλενάκι 22/07/2010 13:14:24

        Το είδα μετά.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 22/07/2010 13:18:10

        Οι διεθνείς κανόνες δεν μπορεί ν' αλλάζουν, κατά τη βούληση του x αρχι-καουμπόυ ή y πετρελαιά της KGB.
        Οϋτε σε παιχνίδια. Σκέψου να παίζεται ποδόσφαιρο χωρίς όφφσάιντ ή μπάσκετ χωρίς φάουλ.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 22/07/2010 13:51:46

        Η μέν πολιτική των ΗΠΑ αναγνωρίζει και προωθεί ανεξάρτητο Κοσσυφοπέδιο, δηλαδή "αλλάζει" διεθνή σύνορα, αλλά "διατηρεί" τα σύνορα της Γεωργίας. Η δε Ρωσική πολιτική "αλλάζει" τα διεθνή σύνορα της Γεωργίας αλλά "διατηρεί" της Σερβίας. Και οι 2, σε εντελώς ανάλογες περιπτώσεις, άλλα μέτρα και άλλα σταθμά.
        Δεν είναι το θέμα τι μας "βολεύει" ως χώρα: Από τη στιγμή που παραβιάζονται οι κανόνες, διαλύεται κάθε τάξη, και την αναρχία την πληρώνουν πάντα οι λαοί. Μακροπρόθεσμα, και οι λαοί των "χωρών-δραστών".
        Ο ιμπεριαλισμός, μεγάλος ή μικρός, είναι ιδιότητα των κρατών, όχι των λαών. Τελικά, καταστρέφει και το λαό των ιμπεριαλιστικών κρατών, μεγάλων ή μικρών. Βλέπε ισοπεδωμένη χιτλερική Γερμανία, παρακμή της Βρετανίας, Γκούλαγκ του Στάλιν, καταστροφή των άλλων Γιουγκοσλάβων αλλά και του ίδιου του Σερβικού λαού ανάμεσα στις "μυλόπετρες" του μικρο-ιμπεριαλιστή Μιλόσεβιτς και του μεγάλου υπερατλαντικού, και τόσα άλλα.
        Μη φοβόμαστε να ξεστομίσουμε τη λέξη ιμπεριαλισμός, πραγματικότητα είναι.
        Το θλιβερό είναι, ότι η Ιστορία ένα πράγμα διδάσκει, ότι δεν διδάσκει τίποτε και κανέναν.

  5. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 22/07/2010 13:02:29

    Η περίπτωση της Ισπανίας είναι εντελώς διαφορετική από τη Σερβία: Πρόκειται για Ομοσπονδιακό κράτος, όπως η παλιά Γιουγκοσλαβία. Οι Ομόσπονδες χώρες που την αποτελούν (π.χ. Καταλωνία, χώρα Βάσκων κτλ), έχουν δικαίωμα ανεξαρτοποίησης, διεθνώς κατοχυρωμένο (όπως είχαν οι χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας, και έχουν επίσης η Βαυαρία ή η Κάτω Σαξωνία).
    Το Κοσσυφοπέδιο δεν ηταν Ομόσπονδη Δημοκρατία της πρώην Γιουγκοσλαβίας (όπως ήταν η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σερβία, Κροατία κτλ). Ήταν Αυτόνομη περιοχή της Σερβίας και δεν είχε κανένα τέτοιο διακαίωμα. Η ανεξαρτησία του είναι παράνομη και κατάχρηση διαθνών κανόνων (όπως π.χ. των κατεχομένων της Κύπρου ή της Νότιας Οσσετίας στη Γεωργία).

    • ZARKO avatar
      ZARKO @ Sic transit gloria mundi 22/07/2010 13:09:56

      Είχε αποκτήσει πολλά δικαιώματα που είχαν και οι λοιπές Ομοσπονδίες σύμφωνα με το Σύνταγμα του 1974. Ο ''σύντροφος'' Γιόζιπ Μπροζ τους είχε καταστήσει κράτος εν κράτει. Η μόνη Ομοσπονδία εντός της Γιουγκοσλαβίας που είχε υποστεί περαιτέρω ομοσπονδοποίηση ήταν η Σερβία (Κόσοβο, Βοϊβοδίνα).
      Η καταπολέμηση των ιστορικών εθνών της Βαλκανικής έχει βαθιές ρίζες.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ ZARKO 22/07/2010 14:05:27

        Πέφτουμε κι εμείς στον πειρασμό, να βγάζουμε τα μάτια μας ό ένας του άλλου. Και όχι μόνον οι Βαλκάνιοι. Οι ηγέτες, άρχοντες και κατέχοντες βέβαια, παροτρύνουν συνήθως να βγάζουμε τα μάτια μας, αλλά άς έχουν τα μάτια ανοιχτά οι πολίτες. Αυτό επιβεβαιώνει την ιδιότητα του πολίτη, άλλωστε. Σε αντιδιαστολή με του υπηκόου.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Sic transit gloria mundi 22/07/2010 20:55:57

      ΝΟΜΙΖΕΙΣ ότι οι αυτόνομες περιοχές τής Ισπανίας έχουν δικαίωμα ανεξαρτητοποίησης. Η Ισπανία αυτοχαρακτηρίζεται ως ενιαίο κράτος, παρά το ότι είναι μια ντε φάκτο ομοσπονδία. Δεν είδες τη διαδήλωση ενός εκατομμυρίου Καταλανών στη Βαρκελώνη πριν λίγες μέρες; Διαδήλωναν εναντίον τής απόφασης τού Ανωτάτου Δικαστηρίου να μην τους αναγνωρίσει το διακίωμα να θεωρούν τον εαυτό τους ξεχωριστό έθνος από αυτό των Ισπανών.

      • ZARKO avatar
        ZARKO @ Στέργιος 22/07/2010 21:10:00

        Από ότι ξέρω οι Καταλανοί είναι ήδη αναγνωρισμένοι ως έθνος από την ισπανική Βουλή εδώ και μερικά χρόνια. Η αποφάση αυτή είναι ανάκληση του δικαιώματος τους;

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Στέργιος 23/07/2010 11:22:36

        Η Ισπανία δεν είναι Ομοσπονδία de facto αλλά de jure (από το 1990 άν δεν απατώμαι), οπως είναι η Γερμανία, ΗΠΑ, Καναδάς, Ρωσία ή ήταν παλιά η Γιουγκοσλαβία, Τσεχοσλοβακία. Η Καταλωνία είναι Ομόσπονδο κράτος, πολιτεία. Αλλά για να γίνει ανεξάρτητη, πρέπει να το αποφασίσει με έγκυρο δημοψήφισμα. Διαδηλώνουν συχνά, αλλά οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι δεν έχει πλειοψηφία το αίτημα (προς το παρόν).

  6. ΧΡΗΣΤΟΣ COMES BACK avatar
    ΧΡΗΣΤΟΣ COMES BACK 22/07/2010 13:27:28

    H ανεξαρτητοποιηση του Κοσοβου εγκυμονει πλειστους κινδυνους για την Ελληνικη ακεραιοτητα.Σε αυτη την βαση, κρινεται ως πλεον επικινδυνο το εθνοκτονο Σχεδιο "Καλλικρατης".Μεσα ομως στην λαιλαπα της επικειμενης πτωχευσης, οι παρενεργειες του σχεδιου σχεδον αποσιωπηθηκαν,ενω εξισου απο πουθενα δεν εξηγηθηκαν οι υπεραναβαθμισμενες αρμοδιοτητες των νυν Περιφερειαρχων μεχρι που δυνανται να οδηγησουν.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ ΧΡΗΣΤΟΣ COMES BACK 22/07/2010 13:29:53

      Ακριβώς. Το ενδεχόμενο της απόσχισης εξετάζεται συνδυαστικά με το δούρειο ίππο που ονόμασαν "Καλλικράτη".

      • aengus avatar
        aengus @ αλλενάκι 22/07/2010 16:20:50

        Ούτε καν δούρειος ίππος …. Διαμελισμός κανονικότατος.
        Το «Σχέδιο Ανάν» για την Ελλάδα!

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ ΧΡΗΣΤΟΣ COMES BACK 22/07/2010 21:01:08

      Σιγά! Ποια περιφέρεια θα αυτονομηθεί;
      Αφού όλη η δημογραφική και οικονομική ικμάδα βρίσκεται συγκεντρωμένη στην Αθήνα. Άντε και στην Κρήτη των λαθρεμπορίων.
      Υπονοείς ότι η Αττική θα γίνει ανεξάρτητη;

      Έχω ΒΑΡΕΘΕΙ τα παρανοϊκά σας σενάρια που σε τελική ανάλυση αποβαίνουν επιζήμια για τα συμφέροντα τής εκτός Αθήνας Ελλάδας. Λέμε, είναι καλό η Χ περιφέρεια να αποκτήσει περισσότερες εξουσίες, άιντεεεε, αρχίζετε όλες οι Κασσάνδρες... ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ, Κίσσινγκερ, οι Εβραίοι, οι Αμερικάνοι, οι Σκοπιανοί, οι εξωγήινοι που μας επιβουλεύονται και θέλουν το κακό των Ελλήνων.

      Δεν το καταλαβαίνετε ότι έτσι υπερασπίζεστε την καταπίεση που ασκεί το αθηνοκεντρικό κράτος, και καθόλου τα συμφέροντα τής Ελλάδας; Ορίστε, η Θεσσαλονίκη είναι ρημαγμένη, η Αθήνα ρυθμίζει ακόμη και τις μονοδρομήσεις στην πόλη μας. Είναι τώρα αυτό κατάσταση που σας κάνει να νιώθετε περήφανοι; Σε 10 χρόνια η Σόφια και το Βελιγράδι θα μας έχουν περάσει κάτι έτη φωτός εδώ στη Θεσσαλονίκη, ακριβώς επειδή η πολιτική θέληση τής Αθήνας είναι να καταστρέψει οποιαδήποτε υποψία ανταγωνισμού μέσα στην χώρα.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ Στέργιος 23/07/2010 00:58:52

        Σιγά την αθηναϊκή ικμάδα. Όλη η σήψη και η παρακμή, θέλεις να πεις φαντάζομαι, είναι συγκεντρωμένη εδώ.

        Περίπου ένα μήνα πριν είχα έλθει στην πόλη σας για δουλειά, μετά από αρκετό καιρό. Με εντυπωσίασε βαθειά η γεμάτη σεβασμό στάση των οδηγών ΙΧ απέναντι σε πεζούς και κανόνες κυκλοφορίας και στάθμευσης. Το καλύτερο όλων ήταν η φάση όπου δύο νεαροί με ένα μικρό αυτοκινητάκι ρώτησαν αν ετοιμαζόμασταν να φύγουμε, προκειμένου να μεταφερθούν στη δική μας θέση, επειδή εκεί που είχαν σταθεί πατούσανε ελάχιστα τη λευκή διαγράμμιση της διάβασης πεζών...

        Στους υπόλοιπους βορειοελλαδίτικους νομούς κυκλοφορείς? Η επιτηδευμένη συγκέντρωση μειονοτήτων δεν σε προβληματίζει?

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Στέργιος 23/07/2010 01:04:56

        Δρόμε, με προβληματίζεις. Είσαι σίγουρος ότι μιλάς για τη Θεσσαλονίκη; Η οδήγηση και η στάθμευση στη πόλη έχει καταντήσει κυριολεκτικά Καμπούλ. Απλά στο κέντρο (και όχι μόνο) βγαίνει παγανιά η γαλάζια πανστρατιά του "στρατάρχη" της δημ. αστυνομίας και κόβει κλήσεις επί δικαίων και αδίκων ώστε μετά ο γκαουλάϊτερ της να το παίξει παράγοντας, και να τη χαρίσει στους δικούς του, και πάει λέγοντας. Για τα ψηφαλάκια του. Κατά τα άλλα κόλαση το κυκλοφοριακό.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ Στέργιος 23/07/2010 01:54:36

        πρέπει να αποστασιοποιηθείς για να μπορέσεις να συγκρίνεις.

        Πράγματι το κυκλοφοριακό στο κέντρο είναι χάλια, αλλά η παιδεία των οδηγών είναι κλάσεις ανώτερη της αθηναϊκής. Μπορεί η "πανστρατιά" να έχει και επιμορφωτικές παρενέργειες, το σκέφθηκες αυτό? Κατά τα άλλα είστε ωραίοι, πολύ πιό χαλαροί αλλά και σοβαρώτεροι (σημειακές εντυπώσεις περαστικού, συνήθως δεν με διαψεύδει η ματιά μου)

      • aengus avatar
        aengus @ Στέργιος 23/07/2010 09:35:20

        Φαίνεται έχεις μαύρα μεσάνυχτα για το τι συμβαίνει στη Θράκη και στο Αιγαίο.

  7. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 22/07/2010 13:43:03

    ασφαλως με ενοχλεις και το σχολιο σου ειναι σκοτεινο

    καλο μεσημερι

  8. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 22/07/2010 13:56:45

    Η ασέβεια, εκδηλώνεται με πολλόυς τρόπους.
    Η προσβολή δεν χωράει σε εισαγωγικά.
    Από τότε που βγήκε η συγγνώμη, χάθηκε το φιλότιμο.

  9. δρόμος avatar
    δρόμος 22/07/2010 14:01:40

    Χρήστο, φαντάζομαι πως ασφαλώς αισθάνεσαι άσχημα τώρα. Το θέμα είναι να μην υποβιβάζουμε τον διάλογο μεταξύ μας με κανένα τρόπο, και είναι πολλοί εδώ μέσα που το επιδιώκουν αυτό, προκειμένου να απαξιώσουν το επίπεδο της ιστοσελίδας. Εσύ μάλλον δεν ανήκεις εκεί (λίγο σε ξέρω), αλλά είναι καλό να διαφυλάξουμε την κοσμιότητα.

  10. Βασίλης avatar
    Βασίλης 22/07/2010 14:12:36

    Το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης πρόκειται να εκδώσει σήμερα μια μη δεσμευτική ετυμηγορία για το ζήτημα της ανεξαρτησίας του Κοσόβου, η οποία θα έχει σοβαρές επιπτώσεις σε διάφορα αποσχιστικά κινήματα του πλανήτη........

    Μια θετική απόφαση, θα μας αφορά άμεσα... και "ο νοών νοείτο".... και με κυβέρνηση ΓΑΠ, μεγάλου τραγουδιστή, Δτρούτσα ... Με πρέσβυ εκ προσωπικοτήτων τον Alex Rondos .... επιτρέψτε μου να φοβάμαι!

  11. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 22/07/2010 14:15:43

    Απο την απόφαση του δικαστηρίου θα εξαρτηθεί αν τα βαλκάνια γίνουν πάλι «μύλος» και θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις στην Κύπρο.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ o βουνίσιος 22/07/2010 14:18:03

      Θα εκπλαγώ αν το,ο θεός να το κάνει,Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης δεν επικυρώσει την ανξαρτησία του Κοσόβου.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Κώστας Ροδινός 22/07/2010 16:37:23

        Εμένα αντιθέτως Κώστα μου "μυρίζει" ότι δεν θα επικυρώσει την ανεξαρτησία.

        Πρώτον, δεν θέλει να δημιουργήσει προηγούμενο. Δεύτερον, οι ΗΠΑ θέλουν οριστική λύση και ο μόνος δρόμος για να φέρουν τους Κοσοβάρους στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι να πιεστούν από μια τέτοια απόφαση.

        Όταν η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ αποφάσισε την παραπομπή στη Χάγη (που έγινε μετά από σερβικό αίτημα), οι ΗΠΑ είχαν καταψηφίσει και μετά είπαν "μπορούσαμε να το εμποδίσουμε, αλλά δεν το εμποδίσαμε". Γιατί; Μα προφανώς διότι ήθελαν την παραπομπή, ήθελαν να στριμωχτούν λίγο οι Κοσοβάροι χωρίς να φανούν αυτοί ότι τους στριμώχνουν.

        Οποτε, πιστεύω ότι θα είναι μια απόφαση που δεν θα αναγνωρίζει την ανεξαρτησία άνευ ετέρου.

        Διαβάζοντας το φιλικό προς τις θέσεις των ΗΠΑ διεθνή τύπο, υποψιάζομαι ότι θα εξαίρει το ρόλο του ΟΗΕ σε αυτά τα θέματα κλπ. και θα μιλάει ότι γενικά υπάρχει δικαίωμα στην αυτοδιάθεση, αλλά θα πρέπει να περνάει μέσω ΟΗΕ. Άρα, δεν "μετράει" η μονομερής ανακήρυξη.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Κώστας Ροδινός 22/07/2010 18:45:48

        Missed!

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 22/07/2010 18:53:05

        The show is about to begin my friends!

  12. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 22/07/2010 14:25:03

    Νομίζω ότι η λύση θα είναι συμβιβαστική,
    θα αναγνωρίζουν το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση με αλλά. Αν η απόφαση είναι καθαρά υπέρ της ανεξαρτησίας θα έχουμε ανατροπή ισορροπιών του διεθνούς δικαίου με ότι αυτό συνεπάγεται.

  13. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 22/07/2010 14:25:52

    Ο αμτιπρόεδρος της κυβέρνησης της Μ. Βρετανίας Nick Clegg (του κόμματος Φιλελευθέρων) αποκάλεσε σήμερα προς τιμήν του την εισβολή στο Ιράκ το 2003 "παράνομη". Μια εισβολή στην οποία συμμετείχε και η χώρα του.
    Ο πολιτικός αυτός δεν είναι εθνοπροδότης, αντίθετα είναι έντιμος και θαρραλέος. Και αποδεικνύει, ότι μια διεθνής πολιτική διαφορετική από την "συνήθη" υποκριτική και κοντόφθαλμη, μια πολιτική με αρχές, είναι απολύτως εφικτή. Σήμερα, αύριο, χθές.

    • tiramola avatar
      tiramola @ Sic transit gloria mundi 22/07/2010 15:12:42

      Για αντιπολιτευτικούς λόγους κατά την γνώμη μου αλλά και γιατί τώρα πλανητάρχης είναι ο εγγονός του μπαρμπα Θωμά και όχι ο νεοσυντηρητικός Μπους

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ tiramola 22/07/2010 15:42:57

        Οι Φιλελεύθεροι Βρετανοί είναι άλλου παπά ευαγγέλιο απ' ότι καταλαβαίνουν πολλοί στην Ελλάδα με τη λέξη "φιλελεύθερος" (δλδ νεοφιλελεύθερος). Περισσότερο American way liberal άρα κοντά στον μικρό μπαρμπα Μπαρούχ-Θωμά, που θέλει ν' αποδεσμευθεί από το Ιράκ - ίσως και λίγο "βενιζελικοί" (τύπου Λευτεράκη, όχι Βανζέλ).
        Για να καταλάβεις, είναι κάργα Ευρωπαιστές, το πιό φιλοευρωπαικό Βρετανικό κόμμα. Θέλουν Ευρώ. Πολύ πιό ευρωπαιστές από τους Εργατικούς.
        Το κόμμα αυτό ήταν ανέκαθεν κατά του πολέμου στο Ιράκ, δεν είναι σημερινοί ή χθεσινοί.

      • tiramola avatar
        tiramola @ tiramola 22/07/2010 15:48:24

        Εντάξει δεν διαφωνώ αλλά όπως γνωρίζεις το φως το αληθινό το βλέπουν εκ των υστέρων πολλοί πολιτικοί και ανάλογα με την εξέλιξη που είχε μιά απόφαση που στο παρελθόν φάνταζε μονόδρομος ή απολύτως σωστή...

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ tiramola 23/07/2010 01:05:00

        τιραμόλα, πάλι κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια

  14. undercover gpr avatar
    undercover gpr 22/07/2010 14:26:06

    Εδώ μαυρισμένος μουστακαλής,μαντραχαλάς πρώτος,τριχωτός με ελιές στη πλάτη.Πάρε με τηλέφωνο για να τη βρούμε.Η ανάμνηση θα σου μείνει για φορέβερ.Τέλος.

    Αν δεν φαινόταν τόσο μα τόσο ειλικρινώς αφελές το σχόλιό σου θα ήταν όντως σκοτεινότατο!!!Μπρρρρ

    (πως γίνεται να διατείνονται φίλοι για κάποιον e-σχολιαστή?)

  15. tiramola avatar
    tiramola 22/07/2010 14:40:22

    Η μαγεία του διαδυκτίου έχει να κάνει και με το γεγονός ότι άσχημος, όμορφος, χοντρός, αδύνατος, λευκός, μαύρος κρίνεται από αυτά που γράφει που δείχνουν τον τρόπο που σκέφτεται και όχι από την εμφάνιση.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ tiramola 22/07/2010 14:55:07

      "διαδίκτυο" είναι η σωστή γραφή (επειδή κρίνεσαι από αυτά που γράφεις το λέω)

    • tiramola avatar
      tiramola @ tiramola 22/07/2010 15:06:21

      Εντάξει κάνουμε και κανένα λάθος...
      Εγώ δεν κάνω κριτική στα ορθρογραφικά όπως θα μπορούσα όταν έγραψες το κοιτάζω με ύψιλον
      :)

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ tiramola 22/07/2010 15:19:58

      ισχύουν και οι δύο γραφές, "κοιτάζω" - "κυττάζω", με πιό δόκιμη τη δεύτερη / δεν είναι κριτική, είναι χέρι βοηθείας

    • tiramola avatar
      tiramola @ tiramola 22/07/2010 15:26:03

      Οκ, πάντως όπου το έχω διαβάσει είναι με όμικρον γιώτα
      Kοιταχτήκαμε αλλά δε μίλησε ο ένας στον άλλο
      Mε κοίταξε με θαυμασμό
      Ποιος θα σε κοιτάξει στα γεράματα;
      Πρέπει να κοιτάξεις το συμφέρον σου.
      Kοίταξε και λίγο τον εαυτό σου!
      Ποιος θα κοιτάει το σπίτι όσο θα λείπεις;
      Θα κοιτάξω εγώ για εισιτήρια.
      Kοιτάω τη δουλειά μου
      κλπ...

  16. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 22/07/2010 15:04:14

    Καλά ρε παλίκαρε, είδες κανέναν άλλον εδώ μέσα να κάνει καμάκι; Εμείς δηλαδή οι υπόλοιποι είμαστε οι χαζοί της υπόθεσης; Ή σου δίνει την εντύπωση αυτή εδώ η σελίδα ότι είναι χώρος διαδικτυακού dating;

    Εδώ έχουν δημιουργηθεί ωραίες σχέσεις μεταξύ ανωνύμων, μια χαρά επαφή, χωρίς να δημιουργείται άγχος σε καμία από τις κοπέλες της παρέας ότι θα πάει το πράγμα προς καμάκι. Έλα λίγο στη θέση της κοπέλας, της όποιας κοπέλας, καταλαβαίνεις τι κάνεις; Και μάλιστα με αυτή την προσέγγιση και αυτό το λεξιλόγιο;

    Υπάρχει το facebook, υπάρχει και η πραγματική ζωή για αυτά τα πράγματα. Εδώ κάνουμε πολιτική, κάνουμε ερασιτεχνική δημοσιογραφία. Κάνουμε και λίγο χαβαλέ, αλλά μέσα σε πολύ προσεκτικά πλαίσια. Οι σχέσεις μεταξύ αγνώστων χαλάνε πιο εύκολα από ότι μεταξύ γνωστών.

    Πρόσεχε φίλε μου, πρόσεχε. Δεν θέλει πολύ για να χαλάσει το κλίμα.

    • tiramola avatar
      tiramola @ Επώνυμος 22/07/2010 15:09:29

      Άσε τον άνθρωπο ρε χωροφύλακα, αμέσως να του τη πέσεις...
      Είχε μια φαντασίωση την ώρα που έγραφε, σε όλους συμβαίνει...

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Επώνυμος 22/07/2010 15:12:27

      Να την κρατήσει για τον εαυτό του. Δεν κατάλαβα! Εσύ ποιανού το χωροφύλακα κάνεις τώρα;

    • tiramola avatar
      tiramola @ Επώνυμος 22/07/2010 15:20:42

      Έχω μάθει να συγχωρώ ρε φίλε και μην ανησυχείς για την ιστοσελίδα, όλοι όσοι γράφουμε εδώ μέσα είμαστε ψώνια με την πολιτική...

    • undercover gpr avatar
      undercover gpr @ Επώνυμος 22/07/2010 15:26:13

      χαχαχαχαχα χαλαρώστε ρεε , είστε και οι δυο καρα-κολλημένοι αντινιουζίστες!!

      Σε λίγο θα βγει κι ο Μικρούτσικος να φωνάζει φιλιούνται/αγκαλιάζονται.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Επώνυμος 22/07/2010 15:42:19

      Συγχωρώ σε σχέση με εμένα. Όταν κάτι στραβό αφορά κάποιον άλλον, δεν τίθεται θέμα "συγχώρεσης", αλλά απλώς δίνεις μια φιλική συμβουλή, σαν άντρας προς άντρα, νομίζω ότι είναι καθήκον μου και καθήκον και των υπολοίπων εδώ μέσα, για τους λόγους που λέω.

  17. Polux avatar
    Polux 22/07/2010 15:19:07

    ...αλλά ας έχουν τα μάτια τους ανοιχτά οι πολίτες...

    Εάν δεν μπορέσουμε να χρησιμοποιήσουμε τα μάτια γιά να δούμε, πολύ φοβάμαι ότι σε κάποια στιγμή θα τα χρησιμοποιήσουμε γιά να κλάψουμε...

  18. ataktos avatar
    ataktos 22/07/2010 15:44:48

    διαβάστε παρακαλώ την έκθεση της Inga-Britt Ahlenius του ΟΗΕ που δημοσιεύει η "Washington Post".

    • Γιάννης Σ. avatar
      Γιάννης Σ. @ ataktos 22/07/2010 20:52:19

      http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/07/19/AR2010071904734.html

  19. aengus avatar
    aengus 22/07/2010 16:05:18

    Να θυμηθούμε λίγο, οι παλαιότεροι, το ρόλο του ΓΚΑΠ ή Αρπατίλαου τότε, στον διαμελισμό και τους βομβαρδισμούς;
    Να θυμηθούμε και τον ρόλο του στην εισβολή στο Ιράκ –και στην θηριώδη γενοκτονία (με επισημότατα στοιχεία) που συντελέστηκε εκεί;
    Και ερωτώ, τί έκανε κάποια εκατομμύρια Έλληνες να τον ψηφίσουν για πρωθυπουργό; Οι αυξήσεις στο ύψος τού πληθωρισμού, τότε; !!!!!
    ΄Η η αυταπάτη ότι θα φερόταν καλύτερα στην Ελλάδα;
    Γιατί;
    Πατρίδα του είναι;

    • ΑΡΚΑΣ avatar
      ΑΡΚΑΣ @ aengus 22/07/2010 18:48:14

      Ο Αρπατίλαος πήρε τα μαξιλάρια και τα όνειρά των παιδιών. Ο ΓΑΠ δυστυχώς τα πήρε ΟΛΑ....

      • aengus avatar
        aengus @ ΑΡΚΑΣ 22/07/2010 18:58:51

        Πολύ σωστά, αλλά το πάω λίγο πιο πέρα. Ξέρεις, φίλε Αρκά, μια ιρλανδέζικη παροιμία λέει ότι «ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος από όνειρα και κόκαλα». Κλέψ΄ του τα όνειρα, και θα μείνουν τα κόκαλα….(Άσε που και Βουλίμιο Βλήμα έχει, και Τίλιο Ξεφτίλιο, και Σαυρίλιο… :) )

  20. Γιάννης Σ. avatar
    Γιάννης Σ. 22/07/2010 17:08:53

    Υπέρ Κοσόβου η απόφαση, το Euronews λέει πως δεν παραβίασε το διεθνές δίκαιο.

    Ετοιμαστείτε για πάρτι.

  21. Γιάννης Σ. avatar
    Γιάννης Σ. 22/07/2010 17:09:08

    Υπέρ Κοσόβου η απόφαση, το Euronews λέει πως δεν παραβίασε το διεθνές δίκαιο.

    Ετοιμαστείτε για πάρτι!

    • aengus avatar
      aengus @ Γιάννης Σ. 22/07/2010 18:22:14

      Ο αγώνας του GAP τώρα δικαιώνεται (γι΄αυτούς που θυμούνται….).
      Πώς το είπαμε το κόλπο;
      Καλλικράτης;….

  22. anonymous avatar
    anonymous 22/07/2010 17:24:01

    Η γνωμοδότηση του δικαστηρίου εξεδόθη και θεωρεί την ανεξαρτησία του Κοσόβου νόμιμη.

  23. Misha avatar
    Misha 22/07/2010 18:35:17

    Oυαί τοις ηττημένοις!

    Η Γιουγκοσλαβία από το πιο αυτάρκες κράτος του πρώην ανατολικού μπλοκ μετετράπη σε μια ομάδα από παρίες που εκλιπαρούν την ελεημοσύνη της Μέρκελ.

    Το Κόσσοβο γοια τη Σερβία είναι ότι ήταν η Αγια Σοφιά ή η Ακρόπολη για εμάς.

    Να βλέπουν αυτά τα χάλια οι δικοί μας που νομίζουν ότι θα δικαιωθούμε αν προσφυγουμε στη Χάγη.
    Μπράβο στους Σέρβους που παρά τις πιέσεις των δωσίλογων κυβερνώνων, δεν παραδίδουν τον στρατηγό Μλάντιτς στις ύαινες των Βρυξελλών.

    • aengus avatar
      aengus @ Misha 22/07/2010 18:50:14

      Να μην ξεχνάμε και τον ρόλο τού GAP εκεί και τότε!!!!!!

    • ZARKO avatar
      ZARKO @ Misha 22/07/2010 19:54:23

      Φίλε Misha @
      το μπράβο στους Σέρβους δεν πρέπει να το δώσουμε γιατί δεν εκδίδουν έναν ορεσίβιο, ημιάγριο στρατιωτικό που διέπραξε εγκλήματα, αλλά γιατί δεν δίστασαν να αντισταθούν στην περικοπή των εθνικών τους δικαίων με συνέπεια να υποβαθμίσουν το βιοτικό τους επίπεδο και ειδικά για τους Σερβους της Βοσνίας να αυτοπεριχαρακωθούν και να ακολουθήσουν μια εσωστρεφή πορεία εφάμιλλη της βαλκανικής μας μιζέριας.
      Συμφωνώ ότι είναι ύαινες αυτοί των Βρυξελλών, αλλά μην ξεχνάς ότι ''έδωσαν'' στεγνά τον Κάρατζιτς.
      Αυτό που είναι εξοργιστικό είναι ότι το Δικαστήριο της Χάγης δεν αποδίδει δικαιοσύνη, παρά ασκεί πολιτική. Και στην πολιτική αυτή οι Σέρβοι είναι οι ''κακοί'' της υπόθεσης. Αυτό που θα πρέπει να ζητήσουν οι Σέρβοι δεν είναι αμνηστεία για έναν εγκληματία πολέμου, αλλά ισονομία και δικαιοσύνη. Δεν γίνεται να κατηγορούνται μόνο οι Σέρβοι για τις βιαιότητες στη ΒΟσνία, το Κόσοβο και πόσο μάλλον στην Κροατία.
      Το Κόσοβο για τους Σέρβους όντως συμβολίζει πολιστιμική κληρονομιά και εθνική ταυτότητα. Αμφιβάλλω αν στην Ευρώπη γνωρίζουν ότι οι Σέρβοι εκδιώχθηκαν από το Κόσοβο μετά από μια ανεπιτυχή εξέγερση εναντίον του Σουλτάνου φοβούμενοι τουρκικά αντίποινα και την θέση τους πήραν βουνίσιοι τουρκαλβανοί τσέτες, τον 17ο αιώνα.
      Η Σερβία μας έχει χαρίσει τα τελευταία χρόνια πολλά παραδείγματα προς αποφυγή. Δεν θα πρέπει να τα παραβλέψουμε...

  24. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 22/07/2010 18:39:41

    Mε μια πρόχειρη ματιά στο διεθνή τύπο φαίνεται ότι η απόφαση του δικαστηρίου παραπέμπει στο ψήφισμα 1244 του ΟΗΕ.

  25. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 22/07/2010 19:02:27

    Το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, μόνο δικαστήριο δεν είναι.
    Λειτουργεί καθαρά με πολιτικά κριτήρια.
    Αυτό προς γνώσιν και συμμόρφωσιν των δικών μας ειδικών οι οποίοι "δια πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν" προτείνουμε να πάμε στη Χάγη για να λύσουμε τις διαφορές μας με την Τουρκία.

    Αν ποτέ πάμε, πρέπει να υπογράψουμε δεσμευτικό συνυποσχετικό για την απόφαση.

    Το αποτέλεσμα θα είναι γνωστό εκ των προτέρων.
    Δε θα αποδώσει δικαιοσύνη.
    Μοιρασιά θα κάνει.
    Και επειδή εμείς κατα τον ηλίθιο ισχυρισμό μας "δεν διεκδικούμε τίποτα", θα πάρουν εκείνοι που διεκδικούν.
    Ελπίζω να έχουν γνώσιν οι φύλακες

    • anonymous avatar
      anonymous @ Κώστας Ροδινός 22/07/2010 21:05:48

      Αυτό που λες είναι η γνώμη Μολυβιάτη και είναι σωστή. Ήμασταν τυχεροί που τον είχαμε Υπουργό των Εξωτερικών. Ο τελευταίος των Μοϊκανών.

  26. 30ς δρομος για τον κορυδαλλο avatar
    30ς δρομος για τον κορυδαλλο 22/07/2010 19:17:40

    στο τελος η ευρωπη δε τη συγχωρεσε τη στρεμπρενιτσα.και ισως εκανε καλα ..το ορθοδοξο σερβο-νταηλίκι δεν οδηγησε πουθενα , με αλλη τακτικη στον πολεμο θα τον ειχαν μεν χασει αλλα δε θα ειχαν στρεψει ολη την υφηλιο εναντιον τους...ετσι λιάνα?

  27. Σαος avatar
    Σαος 22/07/2010 19:18:02

    Ωχ, θα γεμίσουμε "Κόσοβα"...

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Σαος 22/07/2010 19:19:23

      Αυτό σκεφτόμουν κι εγώ.

      Τώρα ο κάθε καημένος θα κάνει τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας του. Για να έχουμε καλό ρώτημα, αν θα πάει να την καταστείλει το κράτος που προσπαθεί να διασώσει την εδαφική του ακεραιότητα, θα είναι τότε παράνομο;

      Πιστεύω ότι ούτε κατάλαβαν τι είπαν οι τύποι στη Χάγη.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Σαος 23/07/2010 01:16:58

      διαίρει και βασίλευε - η χαρά του ιμπεριαλιστή αλλά και του επίδοξου χαλίφη

      Από την άλλη, θα δημιουργηθεί μια τάση ισχυροποίησης τοπικών εθνικών χαρακτηριστικών, που αντιβαίνει στα σχέδια παγκοσμιοποίησης

      Κλασσικό: δεν υπάρχει δράση χωρίς αντίδραση.

  28. man8os avatar
    man8os 22/07/2010 19:44:24

    Γιατι ειμαστε τοσο ηττοπαθεις?
    Γιατι κανενας δεν σκεφτετε τις δυνατοτητοτες και τις προοπτικες που εμφανιζονται στον ευρυτερο χωρο μας?
    Δεν μπορει να επιβιωσουμε μονο με αμυντικες στρατηγικες που καθε φορα υπερασπιζουν ολο και λιγοτερα...

  29. ZARKO avatar
    ZARKO 22/07/2010 19:58:03

    Υ.Γ. Πριν την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων και μεσούσης της πολιορκίας του Σαράγεβο, εμφανίστηκε στη σερβοβοσνιακή βουλή (ο θεός να την κάνει) στο Πάλε της ΒΟσνίας ο Δρακουμέλ της ελληνικής πολιτικής. Η συνέχεια γνωστή. Είναι τυχαίο ότι οι Σέρβοι βγήκαν χαμένοι; δεν νομίζω...

  30. ΑΡΚΑΣ avatar
    ΑΡΚΑΣ 22/07/2010 20:39:20

    Το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης εφαρμόζει το Διεθνές Δίκαιο στη διαιτησία του μεταξύ κρατών. Το Διεθνές Δίκαιο είναι το Δϊκαιο του ισχυροτέρου, το Δίκαιο του νικητή.

    π.χ. άμα κέρδιζε δηλαδή η Σερβία το Κοσσυφοπέδιο θα δήλωνε ανεξάρτητο?

    Δεν νομίζω....

  31. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 22/07/2010 20:39:48

    @Επώνυμος,
    η απόφαση νομίζω ότι περισσότερο ευνοεί παρά ζημιώνει τη Σερβική εξωτερική πολιτική σε μια κατά πολλούς χαμένη υπόθεση.

    1. Η δικαστική απόφαση δεν είναι δεσμευτική.
    2. Ήδη υπάρχει μια διαδικασία σε εξέλιξη που στηρίζεται στις αποφάσεις του ΟΗΕ.
    3. Ενισχύει τη διαπραγματευτική θέση της Σερβίας αφού ανά πασά στιγμή μπορεί να διακηρύξουν την ανεξαρτησία τους οι Σέρβοι του Κόσσοβου και η Σέρβοι της Βοσνίας.
    4. Αν κοιτάξεις την ιστορία θα δεις ότι ποτέ δεν ίσχυσε η λογική που λέει ότι στην εδαφική ακεραιότητα του κυριάρχου κράτους, αυτοκρατορίας κ.α δεν χωρά η άσκηση αυτοδιάθεσης ή απόσχισης με βίαιο ή ειρηνικό τρόπο.

    5 . Οι οικονομικές εξελίξεις δείχνουν ότι θα δημιουργηθεί, ανάλογα βέβαια και με τη στάση που θα κρατήσουν τα εθνικά κράτη, χιονοστιβάδα νέων δεδομένων που απειλεί όχι μόνο την ενότητα κρατών αλλά και την ανατροπή ισορροπιών.
    Παράδειγμα: Γαλλία και Γερμανία ζητούν αυστηρότερες κυρώσεις για όσους παραβαίνουν τους κανόνες του Συμφώνου Σταθερότητας, θέλουν να μπορεί να αφαιρεθεί η δυνατότητα ψήφου σε ένα κράτος μέλος εάν κατ ’επανάληψη παραβιάζει τους κανόνες του Συμφώνου Σταθερότητας. Πόσο ανεξάρτητο θα είναι ένα τέτοιο κράτος;

    Συμπέρασμα:
    Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν…

    • ZARKO avatar
      ZARKO @ o βουνίσιος 22/07/2010 21:00:42

      Φίλε βουνίσιε, μια παρατήρηση μόνο
      Πιστεύεις πραγματικά ότι οι Σέρβοι του Κοσόβου και της Βοσνίας θα μπορέσουν ακολουθώντας την ίδια πεπατημένη να αποκτήσουν την ανεξαρτησία τους;
      Η ένωση των Σέρβων σε ένα κράτος είναι όνειρο αιώνων για τους Σέρβους είναι κάτι παρόμοιο με την δική μας ''Μεγάλη Ιδέα''. Τα μεγαλοιδεατικά οράματα των Σέρβων προσπάθησαν με λύσσα να καταπολεμήσουν ευρωπαίοι και αμερικάνοι την δεκαετία του 90 και τώρα θα τους αφήσουν να ενωθούν; ΄Πριν λίγους μήνες θαρρώ επισκέφθηκε ο Μπάιντεν Σεράγεβο και Βελιγράδι για να δηλώσει ότι η σταθερότητα της Βοσνίας δεν τίθεται υπο αμφισβήτηση.
      Επίσης, αν παρατηρήσεις το ενδεχόμενο της διχοτόμησης του Κοσόβου δεν εξετάζεται από τον θείο Σαμ μετά την ανακήρυξη της ανεξαρτησίας τον Φεβρουάριο του 2008. Περισσότερο στάχτη στα μάτια είναι το επιχείρημα περί ανεξαρτησία των Σέρβων εκτός Σερβίας.
      Όπως έγραψα και κάπου αλλού το δικαστήριο της Χάγης δεν απονέμει δικαιοσύνη. Ασκεί πολιτική.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ ZARKO 23/07/2010 01:23:29

        Υπάρχει και η Αλβανική "Μεγάλη Ιδέα", θυμήσου.

  32. Tassos Karras avatar
    Tassos Karras 22/07/2010 21:07:02

    Και στην Ρουμανία αρχίζουν τα όργανα με τους Μαγιάρους της Τρανσιλβάνιας, μετά το Κόσοβου θα δούμε και άλλα made in USA for Europe.

  33. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 22/07/2010 21:30:11

    @ ZARKO,
    όταν επισκέφτηκα για πρώτη φόρα την πρίστινα ( δεκαετία του 90) κατάλαβα ότι το παιχνίδι για τους Σέρβους είναι χαμένο, η πολιτική που ακολούθησαν οι αλβανόφωνοι κάθε οικογένεια πάνω από 4 παιδιά κ.αλλα αποδείχθηκε ιδιαίτερα πετυχημένη.
    Την κατάσταση επιδείνωσε η πολιτική Μιλόσεβιτς, αν το κόσοβο είχε διατηρήσει την αυτονομία του τα πράγματα θα είχαν άλλη κατάληξη.
    Σήμερα στα βαλκάνια τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά σε σχέση με τότε, επομένως κανένας δεν μπορεί εμ βεβαιότητα να προβλέψει το μέλλον.
    Για παράδειγμα, θα δεχθούν οι Σέρβοι την ένταξη στην ΕΕ του Κοσοβου ως ανεξάρτητου κράτους;

    Μπορεί η ΕΕ να δεχθεί στους κόλπους της το κόσοβο χωρίς τη Σερβία;

    • ZARKO avatar
      ZARKO @ o βουνίσιος 23/07/2010 10:57:56

      βουνίσιε@
      1] επειδή πρέπει να ικανοποιήσω την περιέργεια μου, πρέπει να σε ρωτήσω με τη ιδιότητα επισκέφθηκες το Κόσοβο.
      2] Με την πολυτέλεια που μας δίνει η ιστορία μπορούμε να κρίνουμε πλέον πιο εύκολα. Το Κόσοβο χάθηκε το 48-9 όταν επικράτησαν οι Παρτιζάνοι. Αν και είναι αντι-επιστημονικό να μιλάμε υποθετικά για ιστορικά γεγονότα, πιστεύω ότι θα ήταν πολύ πιθανό σε περίτωση επικράτησης του Ντράζα Μιχαήλοβιτς αντί του Τίτο, και την επιστροφή των Καραγιώργιεβιτς, η Σερβία να είχε απαλλαγεί από τους μουσουλμανικούς πληθυσμόύς του Κοσόβου. Υπήρχε άλλωστε συμφωνία με την Τουρκία για μεταφορά μουσουλμανικών πληθυσμών προκειμένου να εποικίσουν οι Τούρκοι κουρδικές περιοχές.
      3] Το δίλημμα για τους Σέρβους Κόσοβο ή ΕΕ είναι ακόμα υπαρκτό. Ωστόσο ο Τάντιτς είναι ασφαλώς φιλοδυτικός και πιστεύω ότι αν δεν λογάριαζε τον αντίκτυπο στην σερβική κοινωνία που θα είχε η απώλεια του Κοσόβου θα είχε ήδη απεμπολίσει τα δικαιώματα της χώρας του για να εισέλθει στην ευρωπαϊκή ''οικογένεια''. Βέβαια είναι προτιμότερος από τον ΚΑρατζαφέρη της Σερβίας, τον Τόμισλαβ Νίκολιτς.
      4] Αλβανός εργάτης πέρυσι τέτοια εποχή μου έλεγε ότι ειναι πολύ σημαντικό για αυτούς να μπεί η ΑΛβανία στην ΕΕ πριν την Σερβία λόγω Κοσόβου
      5] πολύ φοβόμουν επί των ημερών της Θοδώρας στο ΥΠΕΞ ότι θα κάνει καμιά βλακεία και θα αναγωνρίσει το Κόσοβο. Πλέον με τον Βούρτσα και τον ΓΑΠ πιστεύω ότι είναι θέμα χρόνου.

  34. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 22/07/2010 23:07:32

    Άάάάάάλλος για Χάγηηηηηη!!!

  35. tikis avatar
    tikis 23/07/2010 13:28:20

    twra pou to kosobo einai ane3artito mporei na enw8ei me tin albania?episis ti 8a ginei me tous albanous tis makedonias?as apantisei kapoios

  36. antiochos avatar
    antiochos 23/07/2010 15:28:41

    Οι εμποροι ανθρωπινων οργανων,κοκαινης και λευκης σαρκος ιδρυσαν κρατος!
    Ερχεται η σειρα της Θρακης μας.
    Οι νενεκοι που μας προτεινουν να παμε στο "Διεθνες" "Δικαστηριο" της Χαγης για να κρινει για τα ΔΙΚΑ μας,θελουν η δεν θελουν ξυλο με φυλλο απο μπακαλιαρο;
    Tουλαχιστον..

  37. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 23/07/2010 15:56:00

    Συνελήφθη ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας του κοσοβου
    Η αστυνομία του Κοσόβου με τη συνδρομή της αποστολής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Κόσοβο (Eulex) συνέλαβε το διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας, Χασίμ Ρετζέπι.

    Με απόφαση της ειδικής εισαγγελίας του Κοσόβου ορίστηκε η προφυλάκιση του διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας του Κοσόβου.

    Η Eulex δεν έχει ανακοινώσει τους λόγους της σύλληψης, αλλά σε ανακοίνωσή που εκδόθηκε νωρίτερα ανέφερε ότι μέλη της αστυνομίας του Κοσόβου, του ειδικού τμήματος καταπολέμησης της διαφθοράς, πραγματοποίησαν έρευνες στην Κεντρική Τράπεζα του Κοσόβου, σε μία εταιρία και στις κατοικίες τεσσάρων υπόπτων, συμπεριλαμβανομένου του διοικητή του ιδρύματος.

    Οι έφοδοι της αστυνομίας συνδέονται με την οικονομική έρευνα της Eulex, που είναι σε εξέλιξη και αφορά υποθέσεις κατάχρησης εξουσίας, δωροληψίας, φοροδιαφυγής και ξεπλύματος μαύρου χρήματος

    απο το Τρωκτικό

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ αλλενάκι 23/07/2010 16:03:51

      Μπά, τώρα άρχισε να λειτουργεί το ειδικό τμήμα καταπολέμησης της διαφθοράς στο Κόσοβο;

      Ως τώρα προσπαθούσαν να το εμποδίσουν να κάνει τη δουλειά του και τώρα άλλαξε κάτι;

      Δείτε εδώ αυτή την απίθανη ιστορία που έγινε ελάχιστα γνωστή. Μόλις πήγαν να ψάξουν μια υπόθεση διαφθοράς, έδιωξαν τον υπάλληλο του ΟΗΕ που το κατήγγειλε και πήγαν να τον βγάλουν μπλεγμένο αυτόν σε σκάνδαλα:

      http://online.wsj.com/article/SB123025080391234345.html

      Τώρα, να πιστέψουμε ή να μην πιστέψουμε ότι κάτι άλλαζει;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.