#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/02/2012 18:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κρίση Χρέους, ή κρίση Δημοκρατίας;



Είναι αναμφίβολο πως περνάμε μια δεινή οικονομική κρίση. Μια κρίση δημοσιονομικού εκτροχιασμού με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και διακριτές «ελληνικές» παραμέτρους. Αυτό όμως δεν πρέπει να μας κάνει να ξεχνάμε πως δεν είμαστε οι μοναδικοί που περνάμε αυτό το «δράμα» είτε εντός, είτε εκτός ΕΕ και Ευρωζώνης. Κι αν τα ξεχωριστά γνωρίσματα και τα ασυγχώρητα λάθη της μεταπολιτευτικής εποχής καθιστούν ιδιαίτερα επιβαρυντική την περίπτωσή μας, ας μην ξεχνάμε ότι ως  χώρα, χώρος και λαός έχουμε και διακριτά πλεονεκτήματα που μπορούν να αντισταθμίσουν μεσομακροπρόθεσμα τις δυσκολίες.

Και άλλες χώρες αντιμετωπίζουν ίδια ή παρόμοια προβλήματα και δοκιμάζουν ίδιες ή διαφορετικές λύσεις. Μπορεί το 2008 να αποφεύχθηκε ένα παγκόσμιο ΚΡΑΧ παρόμοιο με εκείνο του 1929, όμως αυτό δεν σημαίνει πως η πιθανότητα αυτή απομακρύνθηκε εντελώς. Αντίθετα, μοιάζει να εδραιώνεται όλο και πιο πολύ η βεβαιότητα πως όλο και περισσότερες χώρες του «δυτικού κόσμου» αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν στο εγγύς μέλλον μια κατά το μάλλον ή ήττον «δυσκολία» εξωτερικού χρέους. Αποδεικνύεται πως έχουμε πολλούς «συνοδοιπόρους» στο δύσβατο δρόμο που καλούμαστε να περπατήσουμε και η «παρέα» μπορεί να γίνει μεγαλύτερη στο άμεσο μέλλον. Αυτό, χωρίς από μόνο του να είναι καλός οιωνός, θα έπρεπε ίσως να επενεργήσει τρόπον τινά ανακουφιστικά στο συλλογικό μας ασυνείδητο.

Αντιθέτως όμως, η οικονομική κρίση είναι ένα γεγονός που μόνο στη χώρα μας βιώνεται με τόσο τραυματικό τρόπο! Έναν τρόπο  που τείνει πολύ γρήγορα να την μετατρέψει σε «Κρίση της Δημοκρατίας». Αυτό θα ήταν εξαιρετικά καταστροφικό τόσο για την  προσπάθεια να ανακάμψουμε ως Κοινωνία οικονομικά, όσο και για την ίδια την μελλοντική μας πορεία ως συντεταγμένη και ανεξάρτητη Εθνική οντότητα. Δυστυχώς πολλοί συμπατριώτες αντιλαμβάνονται την – βίαιη και άγαρμπη είναι αλήθεια – προσπάθεια δημοσιονομικής προσαρμογής, ως ένα είδος «πολεμικής επιχείρησης» από έναν σκληρό και αδίστακτο «εξωτερικό εχθρό» που το μόνο που επιθυμεί διακαώς είναι η υποδούλωση της Πατρίδας και ο εξανδραποδισμός του Ελληνικού πληθυσμού. Μια τέτοια θεώρηση καθιστά δύσκολη έως αδύνατη την νηφάλια συζήτηση, παράτολμη και οδυνηρή επιχείρηση την αντιπαράθεση θέσεων και επιχειρημάτων, εντελώς απίθανη μια Εθνική Συμφωνία Συλλογικής Δράσης που μέσα από συντεταγμένες και συμφωνημένες πολιτικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις, θα οδηγήσει στον απεγκλωβισμό της χώρας από τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει. Όσο πληθαίνουν οι υστερικές κραυγές, όσο θεριεύει ο πανικός, όσο περισσεύουν οι αγριεμένοι «επαναστάτες», τόσο θα δυσκολεύει και το έργο ακόμη και εκείνων των πολιτικών που «βλέπουν» μπροστά και είναι έτοιμοι να αναλάβουν το τιτάνιο έργο της ανασυγκρότησης της Χώρας.

Σε τούτη τη δύσκολη ώρα, είναι καθήκον κάθε συνειδητού Πολίτη (ανεξάρτητα από το βαθμό που έχει πληγεί από την κρίση) να βάλει πλάτη ώστε πρωτίστως να ξεφύγει η Πατρίδα μας από την καταστροφική μέγγενη της αμφισβήτησης της Δημοκρατίας. Είναι γεγονός πως «ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται». Η εμφάνιση όλο και περισσότερων «λύκων» ένθεν και ένθεν των πολιτικών σχηματισμών που στηρίζουν την Κοινοβουλευτική Δημοκρατία θα πρέπει να μας βάλει σε σκέψεις πριν είναι αργά. Το πολιτικό περιθώριο ξεκίνησε ήδη την  επαναστατική γυμναστική.  Άρχισε ήδη να ατακάρει τα τσιτάτα του, να οργανώνει τους «στρατούς» του  και να αναζητεί «πελάτες» ανάμεσα σε αυτούς που πλήττονται πιο βάναυσα από τα δύσκολα μέτρα. Όμως θα πρέπει να αναλογιστούμε καλά όλοι μας πριν προσχωρήσουμε στις φαιοκόκκινες παντιέρες του, αν όντως αυτή είναι η διέξοδος από την (εν πολλοίς πλασματική) απελπισία στην οποία προσπαθούν για προφανείς λόγους να μας παγιδέψει. Αν εξωθούμενοι σε ακραίες (και ως εκ τούτου άνευ επιστροφής) επιλογές, θα βρούμε ένα νέο και ελπιδοφόρο μέλλον ή θα επιστρέψουμε (μόνοι εμείς και ανάδελφοι) σε έναν χωρίς τέλος εφιάλτη, μέσα στον οποίο θα παγιδευτούμε εμείς, τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας χωρίς ελπίδα επιστροφής, χωρίς αύριο.

Αυτό κατά τη γνώμη μου είναι το διακύβευμα των εκλογών που έρχονται. Την ώρα που θα κληθούμε να ψηφίσουμε τους επόμενους κυβερνήτες μας, την πιο ιερή ώρα της Δημοκρατίας, ας σκεφτεί ο καθένας μας καλά ότι η κάλπη δεν είναι δημοσκόπηση και το αποτέλεσμά της δεν είναι ένα ακόμη πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες της διαπλοκής ή ένα θέμα συζήτησης στις εκπομπές της τηλεχαύνωσης. Η ψήφος μας αυτή την κρίσιμη ώρα θα καθορίσει την τύχη μας ως Έθνος και θα σφραγίσει τις ζωές μας για πολλές δεκαετίες. Ως εκ τούτου θα πρέπει να προσέξουμε τι θα ψηφίσουμε γιατί να είστε βέβαιοι ότι θα το βρούμε μπροστά μας. Και τότε θα είναι αργά, καθώς κανένα λάθος δεν αναγνωρίζεται μετά την απομάκρυνση από …… την κάλπη!

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. NiP avatar
    NiP 24/02/2012 18:19:51

    μοιάζει λιγάκι σαν να καλείς τον ψηφοφόρο να φοβηθεί την ψήφο του...

  2. Jimakos avatar
    Jimakos 24/02/2012 18:25:51

    Μην εχεις καμία αμφιβολία, είμαστε έτοιμοι να ψηφίσουμε όποιονδηποτε ξεστομίσει κάτι ευχάριστο. Εμπρος για ένα νέο "ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ"!

  3. pirandello avatar
    pirandello 24/02/2012 18:37:17

    Μετά τις δυο πρώτες παραγράφους κάπου χάθηκες. Προφανώς αν το ξαναδιαβάσεις θα το καταλάβεις και συ...
    Όσο για το διακύβευμα των εκλογών έχω την αίσθηση οτι αλλάζει καθημερινά, τόσο που στο τέλος φοβούμαι οτι τη λύση θα τη δώσει ο λαός σύμφωνα και με την τελευταία παράγραφο της ακροτελεύτιας διάταξης του Συντάγματος.
    Αν πάλι κάνουμε αυτό που λες μπροστά στην κάλπη, βλέπω το πολιτικό περιθώριο να στρογγυλοκάθεται στις καρέκλες της εξουσίας.
    Η συνεχής οικονομική επιδείνωση των λαικών στρωμάτων θα μας διαψεύσει πολιτικά όλους.

    • ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ avatar
      ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ @ pirandello 24/02/2012 19:40:26

      Δυστυχώς συμφωνώ μαζί σου.
      Ειδικά για την ακροτελεύτια διάταξη.
      Εάν το βάλεις αυτό όμως μέσα σε ένα μείγμα που θα έχει απελπισία, φόβο, αγωνία και Ελληνική Ιδιοσυγκρασία τότε το αποτέλεσμα θα είναι αναρχία , ιδιότυπος εμφύλιος, εκμετάλλευση, προβοκάτσια (π.χ οι κουκουλοφόροι).
      Δεν είμαι φανατικός θρησκόληπτος αλλά κάτι σε μέρες Αποκάλυψης αλλά Ελληνικά μου φέρνει.

      • dracon avatar
        dracon @ ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ 24/02/2012 20:51:32

        Τα νεο-αποικιοκρατικού τύπου οικονομικά μέτρα ,που βυθίζουν τη χώρα στην ύφεση και τη καταστροφή ,επιβάλλουν τη καταργηση της δημοκρατίας.
        Ηδη ο Βενιζέλος μίλησε για την εξουθενωτική πολυφωνία που υπάρχει στην ελλάδα ,ενώ Σόιμπλε και Σια θέτουν ξεκάθαρα ζήτημα αναβολής των εκλογών.
        Σε τι ακριβώς να βάλουμε πλάτη;
        Στη φορολόγηση 20% στα ενοίκια;
        Στο τέλος ακινήτου,άλλως χαράτσι;.
        Στη μείωση 22% των μισθών και των επιδομάτων ανεργίας (τουτεστιν το επίδομα ανεργίας θα φθασει το ιλιγγιώδες ποσό των 350 ευρώ μηνιαίως!!!)
        Στην αύξηση των αντικειμενικών αξιών;
        Στα αντικειμενικά κριτήρια στη φορολόγηση;
        Στην επιβολή ξένων επιτρόπων σε όλα τα υπουργεία;
        Στην σύνταξη του προυπολογισμού από τους δανειστές μας;
        Στην Ισλανδία οι πολ΄λιτες όχι μόνο δεν έβαλαν πλάτη στα μέτρα που προωθούσαν οι ξένοι δανειστές μέσω των προδοτικών πολιτικών ελίτ της χώρας,αλλά βροντοφώναξαν σε δύο δημοψηφίσματα ότι δεν αναγνωρίζουν το χρεος.
        Αποτελεσμα η Ισλανδική οικονομία να αναβαθμιστεί από τους οίκους αξιολογησης και η αναπτυξη να σημειώνει εντυπωσιακή αύξηση.
        Η μόνοι χαμένοι οι δανειστές.
        Αν οι Ισλανδοί έβαζαν πλάτη στην εξόντωσή τους οι δανειστές θα κέρδιζαν,ενώ ο λαός θα έπαιρνε το δρόμο της μετανάστευσης και η χώρα θα ερήμωνε.
        Κάτι ανάλογο θα ισχύσει στην ελλάδα αν εφαρμόσουμε τη θανατηφόρο συνταγή του αρχικού άρθρου.

  4. Βαγγέλης, Πειραιάς avatar
    Βαγγέλης, Πειραιάς 24/02/2012 18:49:05

    Το μοναδικό συνώνυμο της έννοιας «φαιό» είναι ο Παπαδήμος. Η μοναδική φαιά πολιτική είναι η πολιτική που εφάρμοσε ο ΓΑΠ και εφαρμόζει ο Παπαδημος.

    Από εκεί και πέρα, καλές είναι οι αναλύσεις περί φαιό κόκκινου, όταν είσαι αραχτός στην πισίνα σου στην Εκάλη, και δεν έχεις πληρώσει ποτέ σου φόρους εδώ και δεκαετίες, αλλά πλέον ο υπόλοιπος ελληνικός λαός δεν πείθετε με τέτοιου τύπου αναλύσεις και επιχειρήματα που υποκρύπτουν το τι βιώνει. καθημερινά.

    Αλήθεια τι πιο φαιό υπάρχει από την κυβέρνηση ΓΑΠ και την κυβέρνηση Παπαδήμου; Τι; Θα μου πει κανείς βεβαία πως στις αδήλωτες στην εφορία πισίνες στην Εκάλη και στην Πολιτεία αυτά που έχουν γίνει τα τελευταία 2,5 χρόνια στην Ελλάδα θεωρούνται ως η πεμπτουσία της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας…. Οπότε εύλογη η ανησυχία για το κόκκινο που έρχεται…… γι αυτό αρχίζουν και τους πολύχρωμους συνδυασμούς στις αναλύσεις τους …..διαφοροι….

  5. karenin avatar
    karenin 24/02/2012 19:26:21

    Αστα, Ακένατε, και οι λύκοι φυλάνε πια τα πρόβατα. Εσύ σκύψε στα γόνατα ανέβασε όσους μας εφθασαν ως εδω καβάλα στο σβέρκο σου και άρχισε την περιφορά τους, μέχρι να μας βγάλουν πάλι γλώσα. Τελικά εσυ την κρίση την βλέπεις θεόσταλτη, την μια έχει ευκαιρίες την άλλη καθαρίζει η αγορά, και ένα λαμπρό μέλλον μας περιμένενει αν δώσουμε την ψήφο σε κατάλληλα χέρια. Πολύ χοντροκομένες άγαρμπες προσπάθειες προς άγρα πελατών, εκ μέρου σου.

    • Αυτόνομος avatar
      Αυτόνομος @ karenin 24/02/2012 21:14:17

      Καλώς την επανάσταση του συρμού

    • akenaton avatar
      akenaton @ karenin 24/02/2012 21:26:46

      Από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων μου είχε δημιουργηθεί η βεβαιότητα πως αργά ή γρήγορα θα φτάναμε εδώ που είμαστε. Το σάπιο σύστημα που είχε κάτσει χρόνια στο σβέρκο μας, μονάχα βίαια κι επώδυνα θα ξεκαβαλίκευε. Ο βαθμός της βιαιότητας θα ήταν ευθέως ανάλογος με το χρόνο που θα περνούσε μέχρι να φτάσει η οικονομία σε αδιέξοδο. Και δυστυχώς πέρασε πολύς χρόνος! Σε αυτό φταίνε και οι εταίροι μας και δανειστές μας, φταίμε κι εμείς με τη "δημιουργική λογιστική" μας.
      Παρόλο που όλα αυτά μπορούσε κανείς να τα υποθέσει αν είχε καθαρό μυαλό από πολλά χρόνια πριν, εκείνο που ίσως δεν θα μπορούσε να διαννοηθεί είναι η παντελής αδυναμία του συστήματος ΠΑΣΟΚ (που δυστυχώς αποτελεί πλειοψηφούσα ιδεολογία σε όλη την Ελληνική Κοινωνία ως γίνεται αντιληπτό) για διαρθρωτικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές. Αλλαγές απαραίτητες στην κατάσταση που έχει περιέλθει η Χώρα. Αντί αυτών των αλλαγών, εφαρμόστηκε μια παιδαριώδης οριζόντια δέσμη περικοπών και μειώσεων μισθών (ούτε καν στοχευμένη!).
      Αν διαβάσει κανείς τα δύο μνημόνια με καθαρό μυαλό, και ύστερα δει τα μέτρα που έχουν ληφθεί (κι ελπίζω να μην ληφθούν στο 2ο μνημόνιο αποκλειστικά, άλλωστε οι εταίροι έχουν καταλάβει πια πως "εφαρμόστηκε" το 1ο μνημόνιο) θα καταλάβει απόλυτα πόσο άτολμοι, ανίκανοι, ύποπτοι, ήταν αυτοί που μας κυβέρνησαν τα τελευταία 2,5 χρόνια. Καμιά - απολύτως καμιά διαρθρωτική αλλαγή δεν κατάφεραν να φέρουν σε πέρας!
      Οι ευκαιρίες για τις απαραίτητες αλλαγές δεν έχουν χαθεί ακόμη. Οι εκλογές που έρχονται είναι μια από τις τελευταίες. Ή θα αυτοκτονήσουμε ομαδικά ή θα μπούμε στο δύσκολο δρόμο της ανάκαμψης. Όσοι τραγουδάνε για κάποιον άλλον θολό δρόμο, θα πρέπει να μας πούνε ποιός είναι αυτός. Εγώ μονάχα το ΚΚΕ ακούω να λέει ολοκληρωμένη πρόταση, αλλά τι να κάνουμε; εμένα δεν με πείθει.

  6. yannidakis avatar
    yannidakis 24/02/2012 20:55:04

    συμφωνώ απόλυτα. Αυτή τη φορά ειδικά, δεν πάμε για αγγαρεία, πάμε να καθορίσουμε το πολιτικό και κοινωνικό μέλλον μας και κυριότερα να χαράξουμε το μέλλον των παιδιών μας :[

  7. Μοναχικός Λύκος avatar
    Μοναχικός Λύκος 24/02/2012 21:05:16

    Και εγώ συμφωνώ ότι ο αρθρογράφος τα έχασε από ένα σημείο. Αναγνωρίζω πλέον έναν απίστευτο φόβο των πολιτικών παρατάξεων για τους ψηφοφόρους τους. Οι καιροί της δημαγωγίας ίσως πέρασαν ανεπιστρεπτί και οι λύκοι του Κοινοβουλίου ξεγυμνώθηκαν μπροστά στα μάτια των... ψηφοφόρων-προβατων. Αλλά αυτό είναι διακύβευμα των πολιτικών κομμάτων και όχι των εκλογών.
    Οι εκλογές από μόνες τους δεν αποτελούν δημοκρατία. Οι κάλπες δεν δεσμεύουν κανέναν. Στη πραγματική δημοκρατία δεν υπάρχει... δέσμευση! Υπάρχει συνεχής, καθημερινός διάλογος σε όλα. Από την στιγμή που δεν υφίσταται αυτό αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση. Οι εκλογές μετατρέπονται σε αντικείμενο αμφισβήτησης αντί για ατράνταχτη απόδειξη λαικής έκφρασης.
    Οι λαοί έχουν αποδείξει στο πέρασμα των χρόνων ότι τα πολιτικά συστήματα φθείρονται μέσα από τις διαδικασίες τους. Οι εκλογές έχουν αρχίσει να φθείρονται και δεν μπορεί κανείς μας να το αρνηθεί αυτό. Ολο και περισσότεροι εκείνοι που θεωρούν αντιδημοκρατικό να ψηφίζει ο λαός κάθε 4 χρόνια μέσα από ψηφοδέλτια με συγκεκριμένους υποψήφιους.
    Η πολιτική σκηνή περνάει κρίση γιατί αποκαλύφθηκε περίτρανα ο ρόλος της στην κοινωνία. Και γι'αυτό τάσσεται πλέον κατά της δημοκρατίας, δεν βλέπει άλλη επιλογή μπροστά στους επικείμενους χείμαρρους οργής για να διαφυλάξει τα ιμάτια της.
    Και νομίζω ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο θέμα που πλανάται στο νου μας... Η χρήση της ακροτελευταίας διάταξης του Συντάγματος ως ύστατη λύση του λαού.
    Θέλουν να το αποφύγουν; Ισως είναι πια αργά... Οταν είχαν την ευκαιρία δεν το έκαναν.

    • Κάτων avatar
      Κάτων @ Μοναχικός Λύκος 24/02/2012 21:13:43

      Άρες μάρες κουκουνάρες μοναχικέ λύκε. Και πρόσεχε μην σκίσεις κανένα καλτσόν στην επανάσταση και γίνεις μοναχική κοκινοσκουφίτσα. Ποιά κόμματα και ποιές παρατάξεις; Καθυστερημένο είσαι; Άποψη του Ακενατόν είναι. Απαγορεύεται να έχουμε και διαφορετικές απόψεις από τον συρμό της λαικιάς επανάστασης τώρα;

      • Μοναχικός Λύκος avatar
        Μοναχικός Λύκος @ Κάτων 24/02/2012 21:39:58

        Δεν απαγόρευσα τίποτα Κάτων... Καλά κρασιά! Δεν παραβγήκα με τον Ακενατόν, μια αποψη εξέφρασα. Προφανώς αυτό απαγορεύεται, να αμφισβητείς κάποιες υπάρχουσες δομές της κοινωνίας και αυτομάτως παίρνεις ταμπελίτσα με ιδιότητα. Αν κατάλαβες ότι είμαι λαικός επαναστάτης τότε έχεις τρομερή φαντασία.
        Επειδή δεν δίνω παραπάνω αξία στις προσωπικές επιθέσεις (συνήθως κρύβουν σκοπιμότητα) πάρε και ένα απόφθεγμα που μου θύμισες, του Διονύσιου Κάτων
        "Mην προσπαθείς να παραβγαίνεις στα λόγια με τους λογάδες. Ο λόγος είναι των πολλών, η φρόνηση των λίγων."

        • factorx avatar
          factorx @ Μοναχικός Λύκος 24/02/2012 22:48:52

          Τώρα με συγχωρείς. Δεν δίνεις λες αξία στις προσωπικές επιθέσεις. Αυτή που έκανες στον Ακενατόν, τι ήταν; Ιδεολογική;

          • Μοναχικός Λύκος avatar
            Μοναχικός Λύκος @ factorx 24/02/2012 23:56:52

            Συγχωρεμένος, αλλά μην παίζεις με τις λέξεις factor. Καρα-αποψάρα μου ήταν, όχι χαρτογράφηση του Ακενατόν. 'Ημαρτον.
            Εκτός από μια μικρή πρόταση στην αρχή ("Και εγώ συμφωνώ ότι ο αρθρογράφος τα έχασε από ένα σημείο") σε καμία άλλη πρόταση δεν αφήνω αιχμές, δεν κρύβω προσβολές προς τον φίλο.
            Γιατί όλη αυτή η "φασαρία"; Ενα enter ξέχασα να πατήσω και άκουσα τα σχολιανά μου. Δεν συμφωνείτε με ότι είπα; Κανένα πρόβλημα. Τουλάχιστον μην ψάχνουμε αφορμές εκεί που δεν υπάρχουν.

          • pirandello avatar
            pirandello @ Μοναχικός Λύκος 25/02/2012 00:26:48

            Λύκε μ` αρέσεις. Πολύ καλή η πρώτη τοποθέτησή σου. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Και όσοι δεν έχουν καταλάβει το 120 παρ. 4 του Συντ., ας το διαβάσουν πολλές φορές μέχρι να καταλάβουν οτι στην παράγραφο αυτή συμπυκνώνεται το μεγαλείο της λαικής κυριαρχίας. Και αν και πάλι δεν το καταλάβουν, τι να πω, τους παραπέμπω σε κάποιο εγχειρίδιο Συνταγματικού Δικαίου προκειμένου να τα διαβάσουν από κάποιον πιο ειδικό.
            Όσο για την αξιολόγηση του άρθρου δε νομίζω οτι γίνεται κακόπιστα από κανένα μας..Συμβαίνει και στους καλύτερους καμιά φορά.

          • akenaton avatar
            akenaton @ pirandello 25/02/2012 00:43:22

            Το ακροτελεύτιο άρθρο του Συντάγματος αναφέρεται στην υπεράσπιση της Δημοκρατίας από τους Πολίτες σε περίπτωση Συνταγματικής εκτροπής. Βλέπετε κάτι ανάλογο στις μέρες μας; Από το σχόλιό του "λύκου" αντιγράφω: "Οι εκλογές έχουν αρχίσει να φθείρονται και δεν μπορεί κανείς μας να το αρνηθεί αυτό". Έχετε καμιά πρόταση (εφικτή) με τι θα μπορούσαμε να τις αντικαταστήσουμε;

  8. ΓΣΠΥΡΟΥ avatar
    ΓΣΠΥΡΟΥ 24/02/2012 21:36:01

    Το διακύβευμα των εκλογών θα είναι πάνω από όλα ψήφος εμπιστοσύνης στον κοινοβουλευτισμό και στη δημοκρατία. Η δημοσιονομική κρίση και το δημόσιο χρέος είναι προιόντα πολιτικών αποφάσεων. Σήμερα μετά από 2.5 χρόνια πολιτικής διαχείρισης από το ΠΑΣΟΚ είμαστε βαθύτερα στην κρίση. Οι ακολουθούμενες πολιτικές, δειλες και άτολμες, από Ανεπαρκείς, Αναξιόπιστους και Ανεύθυνους (αξιολόγηση 3Α) πολιτικους διαχειριστές επιβεβαιώνουν την άποψη ότι πρόκειται για κρίση της Δημοκρατίας που εμφανίζεται ως κρίση χρέους. Το Ανίκανο το πολιτικό σύστημα δημιουργησε το χρέος και τη συγκεκριμενη κρατική οντότητα.
    Εκείνος που επέλεξε τους φαύλους στο παρελθόν πως θα διακρίνει και θα επιλεξει τους ικανούς και άξιους σήμερα;;;; Η εύηχη κραυγή του τηλεοπτικού δημαγωγού που δαιμονοποεί κάθε αλλαγή και καταδικάζει κάθε μεταρρύθμιστική άποψη υπερασπιζόμενος την ακινησία και το φαύλο παρελθόν πως θα πάψει να καθορίζει το εκλογικό αποτέλεσμα;;

  9. pirandello avatar
    pirandello 25/02/2012 02:07:58

    Το 120 Συντ. δεν αναφέρεται αποκλειστικά σε συνταγματική εκτροπή όπως μάλλον υπαινίσσεσαι την περίπτωση της πολιτειακής αμφισβήτησης ή της κατάλυσης του πολιτεύματος ( αν και αυτό είναι ένα θέμα προς συζήτηση τουλάχιστον ως προς τα ζητήματα αρμοδιοτήτων του ΠτΔ), αλλά ευρέως στην μη τήρηση μιας σειράς από διατάξεις του Συντ. που συνδέονται με την ίδια τη λαική κυριαρχία. Τέτοιες διατάξεις είναι η αρχή της ισότητας των βαρών (άρθρο 4), το κοινωνικό κράτος δικαίου (άρθρο 25), οι εγγυήσεις των κοινωνικών δικαιωμάτων (22 και 23Συντ.) κ.α., αλλά και οι εγγυήσεις που συνδέονται με τη Συνθήκη της Λισαβόνας, τον Χάρτη των Θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου, ακόμα και οι εγγυήσεις του διεθνούς εργατικού δικαίου. Φαντάζομαι οτι παρέλκει να προχωρήσω και σε αντιστοίχηση της παραβίασης των ως άνω διατάξεων από ψηφισμένους νόμους του 1ου Μνημονίου και πλέον της Δανειακής. Είναι προφανής άρα η μη τήρηση συνταγματικών διατάξεων που σχετίζονται με την λαική κυριαρχία και άρα στο πρώτο ερώτημά σου η απάντηση είναι θετική.
    Χρησιμοποιείς όμως αποσπασματικά δυο σειρές από μια τοποθέτηση προκειμένου να την επικρίνεις. Αδικείς το κείμενο στο σύνολό του και μια άποψη που "κινδυνεύει" να ακουστεί. Στην ανάρτηση του Λύκου εντοπίζεται η κρίση στη λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών, όπως αυτή εξειδικεύεται μέσα από πυλώνες της ίδια της Δημοκρατίας (κοινοβουλευτισμός, αντιπροσώπευση, εκλογές). Δεν αναιρείται η ίδια η σημασία της δημοκρατίας, όπως αυτή στηρίζεται στη λαική κυριαρχία. Απλώς αναρωτιόμαστε πολλοί για τις σύγχρονες θεσμικές μεταμφιέσεις - μεταμορφώσεις για τις οποίες κύρια ευθύνη φέρει το πολιτικό προσωπικό.
    Δε νομίζω πάντως αγαπητέ akenaton οτι θα μπορούσαμε να αντικαταστήσουμε τις εκλογές με κάτι άλλο. Είναι άλλωστε και το μικρότερο κακό που
    μπορούμε να κάνουμε στους εαυτούς μας και την πατρίδα μας. Ας ελπίσουμε οτι αυτή τη φορά θα είμαστε πιο υπεύθυνοι για να μετανιώνουμε για λιγότερα πράγματα την επόμενη των εκλογών.

  10. akenaton avatar
    akenaton 25/02/2012 11:26:31

    @pirandello
    Δεν είμαι συνταγματολόγος, οπότε η άποψή μου ίσως να μην ενδιαφέρει. Πιστεύω όμως πως το 120 του Συντάγματος αναφέρεται σε πρόδηλη απόπειρα Συνταγματικής εκτροπής. Την αντισυνταγματικότητα νόμων και ΥΑ την κρίνει πιστεύω το αρμόδιο Δικαστήριο.
    Αν αδίκησα την άποψη του "λύκου" δεν έγινε εσκεμμένα νάστε σίγουρος. Απλώς μου έκανε εντύπωση αυτή η φράση του. Περνάμε δύσκολες στιγμές ως άτομα και ως κοινωνία και το ακραίο αρχίζει να φαίνεται σιγά - σιγά λιγότερο αποκρουστικό. Αυτό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα σε μια κρίση Δημοκρατίας: η άμβλυνση των δημοκρατικών αντανακλαστικών των πολιτών. Η αμφισβήτηση από τους πολίτες της ίδιας της Δημοκρατίας και των θεσμών της, αντί των ανεπαρκέστατων και ανίκανων πολιτικών (που οι ίδιοι είχαν προηγουμένως εκλέξει να τους κυβερνήσουν) είναι δυστυχώς η αρχή της Συνταγματικής εκτροπής!

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ akenaton 25/02/2012 12:42:41

      Αγαπητέ akenaton

      νομίζω ότι τα λες πολύ επιστημονικά, γιαυτό δεν περνάει το (πολύ καθαρό ,εντούτοις) μήνυμά σου. Δεν ξέρω αν είμαι σε θέση να τα πω λίγο πιό απλά, αλλά θα προσπαθήσω:

      Η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών δεν αμφισβητεί την δημοκρατία, αλλά την αδυναμία της να λειτουργήσει προς όφελός τους. Αυτό ξεκινάει βασικά από την έλλειψη σωστής διαπαιδαγώγησής μας στην έννοια "δημοκρατία" = ισοκατανομή δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, όπου φυσικά είναι πιό βολικό να "λησμονούμε" το δεύτερο σκέλος. Πάνω στον υπερτονισμό των δικαιωμάτων σε βάρος των υποχρεώσεων πατάει η αριστερή συνθηματολογία, αλλά και η επί 30 χρόνια πρακτική του ΠΑΣΟΚ, που εφάρμοσε πλήρως τον κανόνα των ενισχυμένων δικαιωμάτων ΜΕΡΙΔΑΣ πολιτών, των οπαδών του, και της θεσμοθετημένης υποχρέωσης των υπολοίπων να πληρώνουν για να υλοποιούνται οι άνισες πολιτικές τους. Δεν μιλάμε λοιπόν για ανικανότητα των κυβερνώντων, αλλά αντιθέτως για σατανική ικανότητά τους να επιβάλουν, διαχρονικά, και πρόσφατα με τη συμπαιγνία της ΕΕ, την ισοκατανομή των υποχρεώσεων με στόχο τη διατήρηση των προνομίων των ψηφοφόρων τους. Εκεί έγκειται το έλλειμα δημοκρατίας, αυτό πρέπει να εξηγήσουμε σωστά και επαρκώς, παράλληλα με το γεγονός ότι για την ανάκαμψη της οικονομίας μας πρέπει να σηκώσουμε όλοι το βάρος, αλλά ΔΙΚΑΙΑ, και διορθώνοντας τις μεγάλες αδικίες που έλαβαν χώρα, διαχρονικά. Το δεύτερο μάλιστα έπρεπε να έχει προηγηθεί, και εξηγηθεί διεξοδικά. Μερικά πράγματα γίνονται προς αυτή την κατεύθυνση (π.χ. εντοπισμός φοροφυγάδων, συνταξιούχων-μαϊμού, διασπάθισης επιδοτήσεων κλπ.) , αλλά δεν φθάνει. Οι δικαστικοί μας πρέπει να βοηθήσουν όσο μπορούν αυτή την προσπάθεια, αλλά και όλοι μας, καταγγέλλοντας όσα στραβά υποπίπτουν στην αντίληψή μας, και κάποιος να τα προωθεί δεόντως, ώστε να αποκτούν ευρύτατη δημοσιότητα.

      • Μοναχικός Λύκος avatar
        Μοναχικός Λύκος @ δρόμος 25/02/2012 13:46:05

        Εγώ συμφωνώ σε πάρα πολλά με αυτά που λες φίλε μου εκτός από την κατανομή των ευθυνών.
        Εκτός του ΠΑΣΟΚ και τα υπόλοιπα κόμματα χάιδεψαν αποκλειστικά τα δικά τους παιδιά, μηδενός εξαιρουμένου (ψέμματα;). Αυτό ώθησε τους πολίτες στην εκθετική οργή και χλευασμό απέναντι τους, στην απορία αν έχουμε Δημοκρατία ή... Κομματοκρατία. Οι φωνές των πολιτών δεν ακούγονται, δεν λαμβάνονται υπόψιν, τόσο απλό.
        Είναι το λιγότερο ρηχό να κατατάσσονται ιδεολογικά οι αντιδράσεις. Η ουσία είναι ότι οι όποιες φωνές έχουν δίκιο σε πολύ μεγάλο βαθμό και τα κόμματα αδυνατούν να αντιστρέψουν το κλίμα.
        Μερικά από αυτά παίζουν τον ρόλο του επαναστάτη για να μαζέψουν ψήφους και τα υπόλοιπα τον ρόλο του σωτήρα που δεν σκέφτεται το πολιτικό κόστος. Αυτές οι κομματικές σκοπιμότητες είναι πολύ επικίνδυνες και είναι ο βασικός υπαίτιος της κρίσης που περνάμε σαν κοινωνία (το χρέος απλώς στάθηκε σαν αφορμή).
        Ποια είναι η γνώμη μου;
        - Επαναπροσδιορισμός της σχέσης κράτους-πολίτη και όχι διεύρυνση των αρμοδιοτήτων και εξουσιών του.
        - Ανεξαρτησία των θεσμών από το κράτος, φυσικά όχι στο βαθμό που θα καταστούν αντάρτες.
        - Περισσότερα κέντρα λήψης αποφάσεων και όχι ενίσχυση του υπάρχοντος (Βουλή).
        Το μεγάλο πρόβλημα εναπόκειται στο γεγονός ότι μια μερίδα ανθρώπων αποφασίζει για ένα πολύ ευρύτερο σύνολο και μάλιστα έχει τον απόλυτο έλεγχο των θεσμών που υποτίθεται πως υπηρετούν τον πολίτη... ακούγεται για Δημοκρατία αυτό;
        Το κυριότερο... Μια πρόταση σε δυο λέξεις, απεχθές χρέος.
        Υπάρχει απ'όσο γνωρίζω αντίστοιχη απόφαση του ΟΗΕ. Ισημερινός και ΗΠΑ οι πιο πρόσφατοι "χρήστες" αυτού του όρου. Οι προϋποθέσεις:
        1. Η δημιουργία του χρέους να έγινε εν άγνοια των πολιτών του
        2. Τα δανεικά να σπαταλήθηκαν, να μην ξοδεύτηκαν προς όφελος των πολιτών
        3. Ο δανειστής να ήταν ενήμερος γι'αυτή την κατάσταση

        • δρόμος avatar
          δρόμος @ Μοναχικός Λύκος 25/02/2012 15:37:10

          Λύκε, όντως έπρεπε να γράψω για όλα τα αριστερά κόμματα, που διόρισαν και βόλεψαν παντοιοτρόπως τα παιδιά τους, είτε επί ΠΑΣΟΚ είτε επί ΝΔ. Και είναι όντως ιδεολογικό το θέμα, γιατί αυτοί είναι οπαδοί του κρατισμού, και όχι οι δεξιοί, οι οποίοι κατά την τελευταία διακυβέρνηση του Κ.Κ. δυστυχώς προσπάθησαν να καταλύσουν το πράσινο κράτος μέσω δικών τους διορισμών (αλλά και πάλι οι αριθμοί δεν συγκρίνονται).

      • akenaton avatar
        akenaton @ δρόμος 25/02/2012 13:52:50

        Νομίζω πως καταφέρατε να φωτίσετε αρκετά τα πράγματα αγαπητέ "δρόμε". Και δεν χρειάζεται να αναφέρω οτι συμφωνώ απολύτως με τα όσα γράφετε. Μονάχα μια μικρή ένσταση: εκεί που λέτε "με τη συμπαιγνία της ΕΕ". Έχω μια στέρεη αμφιβολία αν αυτοί οι άνθρωποι είναι σε θέση να κατανοήσουν το πελατειακό μοντέλο της Ελληνικής Πολιτικής πραγματικότητας. Μάλλον όλα αυτά θα τους φαίνονταν εξωπραγματικά αν τολμούσε κανείς Έλληνας Πολιτικός να τους τα εξηγήσει εναργώς. Γι' αυτό και η εύλογη απορία τους για την έλλειψη εφαρμογής από τις ελληνικές κυβερνήσεις που διαπραγματεύονται μαζί τους και της παραμικρής διαρθρωτικής αλλαγής που θέτουν και ξαναθέτουν (ευλόγως) ως όρους στα μνημόνιά τους ....

  11. δρόμος avatar
    δρόμος 25/02/2012 15:43:58

    ίσα-ίσα, πιστεύω ότι καταλαβαίνουν και με το παραπάνω το μοντέλο, όχι μόνο γιατί έχουν συνεργαστεί (επωφελώς για τα εμπορικά τους συμφέροντα) με τους πολιτικούς μας, αλλά και επειδή βλέπω ότι εστιάζουν εξαιρετικά στην ανάγκη εφαρμογής των διαρθρωτικών αλλαγών, αμφισβητώντας με διπλωματικό τρόπο την καλή διάθεση του ΠΑΣΟΚ να τις εφαρμόσει - μιλώ για συμπαιγνία επειδή επέμειναν στις οριζόντιες συνταγές λιτότητας, επί δικαίων και αδίκων.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ δρόμος 25/02/2012 15:45:08

      (απάντηση στον akenaton)

  12. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 25/02/2012 15:50:50

    Κατά βάθος, μακροχρόνια κρίση νοήματος της ζωής : Τερατώδες περίσσευμα εγωισμού, τερατώδες έλλειμμα αλληλεγγύης, αυτοκαταστροφική υπεροψία των εχόντων.
    "Μεγάλη η αναστάτωση και η ανισορροπία μέσα στη Δύναμη, σήμερα", όπως έλεγε και ο Δάσκαλος Γιόντα.
    Και ο μεγαλύτερος φόβος του καλού Τζεντάι είναι μη τυχόν και παρασυρθεί απο την Σκοτεινή Πλευρά της Δύναμης. Πολλοί την πάτησαν ήδη.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 25/02/2012 15:55:32

      Αυτό είναι το λεγόμενον "back to fundamentals" (ή "back to basics", άν προτιμάτε).
      Μετά την παραδοχή αυτή, ανοίγουν πολλές ενδιαφέρουσες, αλλά δευτερογενείς συζητήσεις: Οικονομικές, πολιτικές, o altra cosa.

  13. κι αλλος μοναχικος λυκος avatar
    κι αλλος μοναχικος λυκος 26/02/2012 11:15:44

    χαχα γελασα πολυ με την διδασκαλια του δασκαλου γιοντα. χαιρομαι που γινεται μια τετοια συζητηση σ'αυτο το σαιτ, το παραδοξο ειναι οτι σε αριστερα σαιτ δεν γινονται τετοιες συζητησεις, σε αναρχικα ναι. η μεγαλυτερη πληγη που εχει αφησει η αριστερα σημερα, ειναι οτι απο την μια εχει νομιμοποιησει μια ανεξοδη επαναστατικη ρητορεια που αυτοαναπαραγεται στους ψηφοφορους της χωρις κανενα αποτελεσμα, κι απο την αλλη εχει δαιμονοποιησει στους μη ψηφοφορους της καθε εννοια ριζοσπαστικης αλλαγης των σημερινων κοινωνικων δομων. ετσι ακενατον μπορω να αντιστρεψω τη συλλογιστικη σου και να σου πω οτι τα δικα σου δημοκρατικα αντανακλαστικα αμβλυνονται καθως παραμενεις στην ιδια θεση παρ'ολη την ισοπεδωση των ζωων μας σε σημειο οριακο απλης επιβιωσης. ακραια ειναι η απαθεια και η αποδοχη αυτης της καταστασης ως φυσικη ταξη των πραγματων, ως λογικη συνεπεια ως μοιρα η δεν ξερω γω τι. το λογικο συναισθημα για εναν ανθρωπο σημερα στην ελλαδα ειναι η οργη. εσυ προσπαθεις να καταστειλεις αυτην την ΑΠΟΛΥΤΩΣ δικαιολογημενη οργη. η καταστολη οταν γινεται εμμονη, στις ακραιες της συνεπειες συνιστα συνταγματικη εκτροπη.

  14. akenaton avatar
    akenaton 26/02/2012 13:50:06

    Κι εγώ αισθάνομαι οργή αγαπητέ μου "λύκε2"! Δεν είμαι αναίσθητος. Απλώς προσπαθώ να την εκλογικεύσω. Η καθαρή οργή δεν οδηγεί συνήθως σε βιώσιμες λύσεις.
    Και δυο παρατηρήσεις:
    1. Πρέπει δυστυχώς να φτάσεις στον πάτο του βαρελιού για να βρεις υπομόχλιο για να πατήσεις και να αντιστρέψεις την καθοδική πορεία σου. Φαίνεται οτι ακόμη δεν φτάσαμε σε αυτόν τον πάτο!
    2. Στην Πολιτική πολλές αρνήσεις δεν κάνουν δυστυχώς μια κατάφαση. Μάλλον επανάσταση κάνουν και δε νομίζω οτι η στιγμή είναι κατάλληλη για επαναστάσεις. Φρονώ αντιθέτως πως χρειάζεται σχέδιο αυτή την στιγμή κι επειδή το σχέδιο υπάρχει ή είναι εύκολο να καταστρωθεί, αυτό που κυρίως χρειάζεται είναι η ΑΠΟΦΑΣΗ όλων μας να το πραγματοποιήσουμε. ΜΕΣΑ στη Δημοκρατία κι όχι περιπλανώμενοι σε δολιχωτούς δρόμους.
    Αυτά.

  15. akenaton avatar
    akenaton 26/02/2012 14:16:38

    Και "πριν αλέκτωρ φωνήσαι ...." να στο "αντινιούζ" και η ένδειξη του "φαιοκόκκινου" που ανάφερα στο σημείωμά μου:
    http://www.antinews.gr/2012/02/26/149341/

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.