#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/09/2012 13:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Κούρεμα» στα δάνεια των ιδιωτών τώρα!!!



Μοιάζει με ομερτά και θα το λέγαμε με απόλυτη σιγουριά αν δεν ήμασταν σίγουροι ότι στην Ελλάδα του 2012 δεν συμβαίνουν αυτά… Ή πάλι μπορεί να πρόκειται για μια προσπάθεια ισορροπίας ανάμεσα στις ανάγκες των πολιτών (όχι μόνο ενημέρωσης) και στις ανάγκες των τραπεζών (όχι μόνο επιβίωσης)…

Όπως και νάχει όμως (για να αφήσουμε τα γριφώδη του προλόγου και να μπούμε στο ψητό) οι ελληνικές τράπεζες συμπεριφέρονται (με την ανοχή της πολιτείας) ως κράτος εν κράτει.

Το είδαμε πρόσφατα με το μέρισμα των 500 εκατομμυρίων ευρώ που όφειλαν να πληρώσουν οι τράπεζες στο ελληνικό δημόσιο για τα 28 δις ευρώ που τους είχε δώσει ο Αλογοσκούφης το 2008. Τα πιστωτικά ιδρύματα, αν και κρατικά στην ουσία αφού ζουν χάρη στην ανακεφαλαιοποίηση που πήραν και θα πάρουν στο μέλλον, αρνούνταν πεισματικά να το κάνουν και χρειάστηκε η «παρότρυνση» του antinews για να υπογραφεί χθες η σχετική απόφαση.

Και ω εκ του θαύματος, τα περισσότερα μέσα πέρασαν στα ψιλά τη σχετική είδηση, παρά το γεγονός ότι στα κρατικά ταμεία θα εισρεύσει ζεστό χρήμα μερικών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Το χειρότερο όμως δεν είναι αυτό. Αλλά αυτό που έρχεται και αφορά το «κούρεμα» στα δάνεια των ιδιωτών (νοικοκυριών και επιχειρήσεων) που έχουν στις τράπεζες και που αδυνατούν να εξυπηρετήσουν.

Μέχρι σήμερα, τα κόκκινα δάνεια, αυτά δηλαδή που δεν μπορούν να πληρωθούν πλησιάζουν στα 40 δις ευρώ και αν συνεχιστεί (που θα συνεχιστεί) η ύφεση, θα αυξάνονται δραματικά.

Οι τράπεζες γνωρίζουν την αδυναμία των πολιτών και των επιχειρήσεων και παρ΄ όλα αυτά αποφεύγουν να προχωρήσουν σε μια ρύθμιση που θα έβαζε τέλος στην αγωνία εκατοντάδων χιλιάδων ότι θα χάσουν τα σπίτια τους…

Καταφεύγουν μόνο σε γραφειοκρατικές ρυθμίσεις (αλλά καθόλα επικερδείς γι αυτές, αφού αυξάνονται επιτόκια και χρόνος αποπληρωμής, άρα τόκους) και αποφεύγουν να μπουν στην καρδιά του προβλήματος.

Επειδή είναι ένα θέμα τεράστιας σημασίας και έχει να κάνει με την επιβίωση των πολιτών, αλλά και επειδή και ό ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς το έχει συμπεριλάβει στις άμεσες προτεραιότητές του, μήπως ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης, πρέπει να ασχοληθεί πιο ουσιαστικά; Και μαζί με τον άλλον αρμόδιο για τις τράπεζες Γιάννη Στουρνάρα, μήπως πρέπει μαζί με το πακέτο των 11,5 δις ευρώ να κοιτάξουν το θέμα του «κουρέματος» των δανείων πραγματικά;

Στο κάτω – κάτω πρόκειται για μεγαλύτερο πακέτο αφού υπολογίζεται ότι εάν οι τράπεζες ρυθμίσουν αυτά τα δάνεια, θα εξοικονομηθούν για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις περί τα 50 δις ευρώ, ποσό που τα επόμενα χρόνια θα πέσει στην πραγματική οικονομία, δηλαδή στην κατανάλωση.

Επιπλέον, οι τράπεζες στην ουσία δεν θα χάσουν από αυτή τη ρύθμιση, αφού όσο «κουρέψουν» και ακόμα περισσότερο θα το πάρουν πίσω από τη μετακίνηση της χρονικής διάρκειας αποπληρωμής και θα γλυτώσουν και τα επόμενα δάνεια που κινδυνεύουν να γίνουν «αγύριστα» εξαιτίας της αδυναμίας των πολιτών να πληρώσουν.

Εάν η κυβέρνηση προχωρήσει άμεσα σε αυτή τη ρύθμιση, θα είναι η μεγαλύτερη προσφορά που μπορεί να κάνει στον κόσμο (σκεφτείτε να «κουρευτούν» οι δανειακές υποχρεώσεις κατά 20 -30%) και μαζί με την επιμήκυνση των δανείων να μειώσουν τις μηνιαίες δόσεις κατά 30-40%)!

Έτσι, θα μπορέσει να στείλει το μήνυμα στους πολίτες ότι δεν είναι μόνοι τους απέναντι στη λαίλαπα που ζουν και σε αυτή που έρχεται, αλλά ότι η κυβέρνηση στέκεται δίπλα τους. Και αρχικά με τη ρύθμιση των δανείων που τα πήραν σε μια άλλη εποχή με άλλες συνθήκες και στη συνέχεια με άλλες τέτοιου τύπου παρεμβάσεις, θα μπορέσει να δώσει ελπίδα και προοπτική!

Αλλά γι΄ αυτό χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις που δεν θα υπακούουν σε λογικές τεχνοκρατικές, αλλά θα έχουν ως κεντρικό σύνθημα τον άνθρωπο και τις ανάγκες του.

Στο κάτω – κάτω αυτό σημαίνει πολιτική…

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 12/09/2012 13:23:07

    Οι μη δανεισμένοι και λιτού lifestyle ενιστάμεθα σφόδρα.
    Το ότι μας κανει μονίμως φορολογικά υποζύγια ο (ανύπαρκτος) φοροεισπρακτικός μηχανισμός, δεν σημαίνει ότι πρέπει να φορτωθούμε εμείς ακόμη και τα βάρη των ιδιωτών συμπολιτών μας που επέλεξαν - για όποιους δικούς τους λόγους - το άπλετο δανεικό χρήμα.
    Δεκτές βέβαια οι ακραίες περιπτώσεις όντως δεινοπαθούντων οικογενειών. Αλλά οι λοιποί που "τραγουδούσαν και κατανάλωναν" χαρωπά και αμέριμνα τις "χρυσές δεκαετίες" της αναρχοχλίδας, άς χορέψουν τώρα στο ταψί.

    • Darki avatar
      Darki @ Ο Θείος 12/09/2012 13:29:38

      Υπερθεματιζω κραυγαζοντας,ποδοκροτωντας,μπιζαροντας.

    • Jimakos avatar
      Jimakos @ Ο Θείος 12/09/2012 13:30:40

      Συμφωνώ κι επαυξάνω!!!

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 12/09/2012 13:31:44

      Οι μή βιώσιμες επιχειρήσεις ούτως ή άλλως θα κλείσουν - τζάμπα θα πάει το ενδεχόμενο "κούρεμα δανείων.
      "Κούρεμα" καταναλωτικών δανείων ιδιωτών (και εορτοδαενίων κτλ) είναι ιστορία από ανέκδοτο.
      Για τα στεγαστικά είπαμε: Για πρώτες κατοικίες πραγματικών αναξιοπαθούντων είναι σκόπιμο να παραταθεί ριζικά η αποπληρωμή ή και να "κουρεφτούν" λελογισμένα. Για τις λοιπές πρώτες κατοικίες leasing (ο δανειολήτης θα πληρώνει ενοίκειο αντί δόσης μέχρι να εξοφληθεί).
      Τα λοιπά - είτε κατοικία είτε επαγγελματικά ακίνητα; Ο χειρισμός των υποθηκών πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να κατέβουν οι αγοραίες τιμές στα fundamentals (περίπου - 50 % σε σχέση με του 2008). Αλλοιώς δεν θα ξαναμπεί ποτέ σοβαρό χρήμα στην Ελληνική αγορά ακινήτων.

      • Εμμανουήλ Πρόιος avatar
        Εμμανουήλ Πρόιος @ Ο Θείος 12/09/2012 14:12:45

        Και οι τραπεζίτες τα ίδια με σένα λένε!

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Εμμανουήλ Πρόιος 12/09/2012 16:03:44

          Τότε γιατί δεν πέφτουν οι αγοραίες τιμές ακινήτων;
          Οι τράπεζες έχουν κάνει καρτέλ με τους εργολάβους για να μη γίνει ....της Ιρλανδίας. "Κράτα με να σε κρατώ".
          Μάταιος κόπος. Κρίμα που η διόρθωση γίνεται αργά και βασανιστικά.

          • Ο Μπαρμπας avatar
            Ο Μπαρμπας @ Ο Θείος 12/09/2012 23:21:19

            Κρατα γερα θειε ! ΘΑ σου χρειαστουν τα λεφτα στα νοσοκομεια.

    • vangelis ... avatar
      vangelis ... @ Ο Θείος 12/09/2012 13:35:31

      Δεν υπάρχει καμμία μα καμμία αμφιβολία πως αυτο που αναφέρεις Θείε είναι το ορθόν. Το ΑΠΟΛΥΤΑ ορθόν.

      Για παράδειγμα και εγώ επι προσωπικού, όπως εσύ και όπως τόσες χιλιάδες αλλοι συμπατριώτες μας, δεν γεφθήκαμε ποτέ μα ποτέ την ευμάρεια με δανεικά!
      Να συμμετάσχουμε μεσω της φορολόγησης μας και σε αυτό το πεδίο πάει πολύ!.
      Ο αδερφός μου για παράδειγμα λέει οτι εγω δεν έχω να πληρώσω και ας πτωχέυσουμε μπας και χαρισθούν τα χρέη "τόσο αφελής είναι που πιστευει οτι θα του χαρίσουν τα χρέη οι τράπεζες εαν αλλάξει νόμισμα η πατρίδα" κι εγώ ενοχλούμενος σφόδρα του απαντώ.
      "Δε μου λές;; Μπάς και έχεις την εντύπωση που τόσα χρόνια εγώ πληρώνω μετρητοίς και ζώ μονο με τις δυνάμεις μου, θα καλύψω εσένα τον βλάκα που δανειζόσουν για να πάς διακοπές;; εε;; Μπάς και νομίζεις κάτι τέτοιο;"

      Τότε είναι που θα έρθουν τα τάνξ (βλέπε πρετεντέρης) και όχι απο τους μπαταχτσήδες , αλλα απο τους υπόλοιπους που δεν φάγαν ποτέ και τα λεφτά του εδώ μέσα τα έχουν, και τον φόρο τους σαν μιθωτοί τον καταβάλλουν στο ακέραιο.
      ρε παιδιά δηλαδή τί άλλο θα ακούσουμε στην χώρα αυτή;;

      Τί αλλο;

    • θυμαμαι avatar
      θυμαμαι @ Ο Θείος 12/09/2012 13:43:14

      Ως απάντηση στη νεόκοπη άποψη σου θα σου πω τούτο μόνο:
      Εγώ, συνταξιούχος 3 ετών με ΠΛΗΡΗ σύνταξη και σύνολο εισφορών μου σε δύο ταμεία, κάτι λιγότερο από 1 εκατομμύριο, δεν επιθυμώ να παίρνω σύνταξη! Θέλω τα λεφτά μου πίσω με το νόμιμο τόκο από το 1975! Γιατί επί 35 χρόνια, εμπιστεύτηκα, ήθελα δεν ήθελα το Κράτος και τους ΚΑΤΕΘΕΤΑ το υστέρημα μου όπως και οι εργοδότες μου, ΚΑΘΕ μήνα ανελλιπώς! Τον καταθέτη των τραπεζών, γιατί τον σέβονται και δεν του τα ακουμπούν τα χρήματα, ενώ τα δικά μου μου τα έφαγαν;
      Δεν έχεις καταλάβει ότι τα πάντα είναι οριζόντια πλέον και για τούτο άδικα; Και δυστυχώς έτσι θα πορευτούμε;
      Και, επιτέλους, δεν έκαναν όλοι οι δανειζόμενοι μεγάλη ζωή! Μεγα΄λωσαν παιδιά τα σπόυδασαν τα πάντρεψαν τους άνοιξαν μαγαζιά, γιατί δεν παρακάλεσαν όλοι να τρουπωσουν στο δημόσιο! Και όλοι τους υπολόγιζαν με μια σύνταξη που ήξεραν ότι θα πάρουν ή με ένα μισθό που έπαιρναν! Τώρα, όλα αυτά είναι στο μισό! Τι πρέπει να γίνει δηλαδή;

    • ΕΛΛΗΝ avatar
      ΕΛΛΗΝ @ Ο Θείος 12/09/2012 13:46:50

      Απο το Nick σου θα υπέθετε κάποιος οτι θα ήσουν περισσότερο σοφός. Αλλά !!!!!!!!!!

      ''..............οι λοιποί που “τραγουδούσαν και κατανάλωναν” χαρωπά και αμέριμνα..........''

      Για το 1.500.000 ανέργους (Δημιούργημα της τελευταίας 3 ετίας) εκ των οποίων οι 500.000 ανήκουν στην ίδια οικογένεια δηλαδή δέν μπαίνει φράγκο απο πουθενά.!!!!!!!!!!

      Και για τους υπόλοιπους 1.000.000 που χάσανε τη δουλειά τους στα καλά καθούμενα.

      ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΙΠΟΤΑ ΥΠ΄ ΟΨΙΝ ΣΟΥ.

      Αυτούς παρ' όλο που τους ανατράπηκε ολόκληρη η ζωή (απολύθηκαν) και απορώ πως δεν έχουν αυτοκτονήσει οι άθρωποι τους εντάσσουμε σ' αυτούς που έπαιρναν δήθεν διακοποδάνεια (ελέχιστοι είναι) για να πάνε στην Ψαρρού????????????

      Μπράβο λογική !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • anideos avatar
        anideos @ ΕΛΛΗΝ 12/09/2012 15:31:51

        Οταν πας να παρεις δανειο απ την τραπεζα το πρωτο πραγμα που θα πρεπει να γνωριζεις ειναι πως τα χρηματα, οτι και να τα κανεις, σπουδες, γαμους, βαφτισια, βουτιες κλπ κλπ, θα τα επιστρεψεις πισω μεχρι τελευταιας δεκαρας και μαλιστα με τοκο.
        Το παραλογο δεν ειναι αυτο που γραφει ο ''Θειος'' αλλα το οτι καποιοι σκεφτονται πως πρεπει να γηνει και κουρεμα στα δανεια.

        • ΕΛΛΗΝ avatar
          ΕΛΛΗΝ @ anideos 14/09/2012 13:51:03

          Γιατί να μη γίνει ρε μεγάλε ?????????

          Και όχι μόνο στα δάνεια αλλά και στις τιμές.

          Μόνο οι μισθοί και οι συντάξεις μπορούν και κουρεύονται??????????

    • Τάκης Μπ. avatar
      Τάκης Μπ. @ Ο Θείος 12/09/2012 20:19:07

      Αγαπητέ θείε, εκτιμώ τη θέση σας, που ανήκετε στους «μη δανεισμένους». Όπως επίσης εκτιμώ και το, όσο κι αν επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες, «λιτό lifestyle», τη μετρημένη, χωρίς σπατάλες, ζωή σας. Μεταφράζω σωστά;
      Όμως, γιατί τόση εμπάθεια με τους δανειολήπτες; Επειδή πήραν δάνειο για να αγοράσουν οικόπεδο, ίσως μεγαλύτερο από το δικό σας; -σιγά!! Και για να χτίσουν σπίτι, ίσως καλύτερο από το δικό σας; -δυο φορές σιγά!! (Η περίπτωσή σας μου θυμίζει, περίεργο!, την Ήπειρο, όπως την είχα γνωρίσει ως φοιτητής πριν από 45 χρόνια.)
      Πάντως, οι δεινοπαθούσες οικογένειες δεν είναι ακραίες περιπτώσεις. Είναι το σύνηθες. Δεν το αντιλαμβάνεστε, βέβαια, εξετάζοντας τα τεκταινόμενα αφ’ υψηλού. Από τόσο ψηλά, όμως, ώστε να αυτοπροσδιορίζεστε Ο Θείος; Προς Θεού! Προσγειωθείτε, για να κατανοήσετε, τουλάχιστον, τις γήινες ανάγκες των άλλων.

    • Sabmarine avatar
      Sabmarine @ Ο Θείος 12/09/2012 22:57:11

      δουλεψα 35 χρονια και πηρα ενα σπιτι με το εφαπαξ και ενα δανειο και πριν μου κανουν την συνταξη 950 ευρω μπορουσα και το ξεχρεωνα που ειδες οτι εμεις τργουδουσαμε και καταναλωναμε δεν μας λες εσυ τι δουλεια εκανες η κανεις

    • alekos avatar
      alekos @ Ο Θείος 22/01/2013 11:15:42

      τις ανακαιφαλοποιησεις των τραπεζων τις πληρωνεις αμειληκτα ομως!!
      καλυτερα να σκεφτομαστε λιγο -ο θυμος μπορει να περιμενει!!

    • alekos avatar
      alekos @ Ο Θείος 22/01/2013 11:17:50

      τις ανακαιφαλοποιησεις τις πληρωνεις ομως αμειληκτα καλυτερα να σκεφτομαστε πριν πουμε κατι-μη μας καταβαλλει ο θυμος ευκολα!!

  2. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 12/09/2012 13:28:46

    Σωστός ο θείος

  3. Jim Bim avatar
    Jim Bim 12/09/2012 13:49:28

    ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΣΑΝΟΥΝ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ !!!

  4. Βασίλης Τσιαλιαμάνης avatar
    Βασίλης Τσιαλιαμάνης 12/09/2012 14:07:44

    Έχω κάποιες ενστάσεις σχετικά με τις αντιρρήσεις σας. Συγκεκριμένα:

    1. Τί λάθος έκανε αυτός που πήρε στεγαστικό δάνειο την εποχή που όλοι(τράπεζες-κράτος) τον ωθούσαν σε αυτή την ενέργεια και πάντα με το εισόδημα που είχε ήταν τυπικός στην αποπληρωμή του δανείου. Ευθύνεται για το ότι ο ΓΑΠ τον έβαλε στο μηχανισμό με το πρώτο Μνημόνιο και είδε το εισόδημά του να μειώνεται δραματικά; Είναι γνωστή άλλωστε η οδηγία της Τράπεζας της Ελλάδος σχετικά με το ύψος δανείου και το εισόδημα, που συστηματικά καταστρατηγούσαν οι τράπεζες.

    2. Οι επιχειρήσεις με το δανεισμό αναπτύχθηκαν και έτσι παρείχαν έσοδα στο κράτος είτε άμεσα είτε έμμεσα, όπως επίσης και θέσεις εργασίας με ότι αυτό συνεπάγεται. Σήμερα με την πολιτική που ασκούν οι τράπεζες οι επιχειρήσεις και ειδικά οι μικρομεσαίες δεν έχουν τη δυνατότητα να παλέψουν απέναντι στα λουκέτα και την ανεργία. Με αυτό τον τρόπο επιβαρύνονται όμως όλοι οι πολίτες με δυσβάσταχτα μέτρα. Ένα κούρεμα των δανείων θα έδινε "ανάσα" και ταυτόχρονα τη δυνατότητα να μην αυξηθεί η ανεργία και να αντιμετωπιστεί σε κάποιο βαθμό και η ύφεση.

    3. Οι τράπεζες σε αντίθεση με άλλες επιχειρήσεις, γιατί επιχειρήσεις είναι, έχουν βοηθηθεί από το κράτος από την αρχή της κρίσης με τρόπο προκλητικό και σε αρκετές περιπτώσεις χωρίς να αποδίδουν τα συμφωνηθέντα(555 εκ. ευρώ). Γιατί δεν λειτούργησε η λογική του κρατικού επιτρόπου στα ΔΣ ώστε να ελέγχεται η ροή του χρήματος προς την αγορά; Αν είχε συμβεί οι επιχειρήσεις θα ήταν σήμερα σε καλύτερη θέση και θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

    4. Η απομείωση της αξίας των ακινήτων ή άλλων εξασφαλίσεων θε έπρεπε να αφορά τις τράπεζες και όχι τους δανειολήπτες στο πλαίσιο του επιχειρηματικού ρίσκου. Δυστυχώς στην Ελλάδα αφού πλειστηριαστεί κάποιο περιουσιακό στοιχείο που αποτελεί εξασφάλιση δανείου αν υπολείπεται κάποιο ποσό συνεχίζει να βαραίνει το δανειολήπτη.

    5. Η πολιτική των επιτοκίων που ασκούσαν και ασκούν οι τράπεζες είναι πολλές φορές προκλητική σε σχέση με ότι επικρατεί στην Ευρωπαϊκή τραπεζική αγορά με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι δανειολήπτες στην εποχή της κρίσης να ανταπεξέλθουν. Δεν είναι περίεργο στην ίδια τράπεζα για το ίδιο δανειακό προϊόν με τον ίδιο τύπο εξασφαλίσεων να υπάρχει μεγάλη απόκλιση επιτοκίου από πελάτη σε πελάτη; Πως μπορεί να δικαιολογηθεί αυτό;

    6. Η σύμβαση που υπογράφεται με τις τράπεζες στην περίπτωση δανείων είναι μία αστική σύμβαση που διέπεται από νόμους και κανόνες. Αστική σύμβαση αποτελεί και η μίσθωση ενός επαγγελματικού χώρου. Τα Ελληνικά δικαστήρια λόγω απότομης μεταβολής των συνθηκών (Μνημόνιο) έχουν εκδώσει αποφάσεις μείωσης ενοικίων. Στην ίδια λογική λόγω της απότομης και απρόσμενης μεταβολής των συνθηκών πρέπει να κουρευτούν και τα δάνεια.

    Σίγουρα υπάρχουν και οι περιπτώσεις με τα "λαμόγια" που έκαναν τη ζωή τους με δανεικά χωρίς να πληρώνουν. Οι υπόλοιποι όμως που πλήρωναν κανονικά και σήμερα δεν αντέχουν πρέπει να προστατευτούν και είναι η πλειοψηφία.

    • Εμμανουήλ Πρόιος avatar
      Εμμανουήλ Πρόιος @ Βασίλης Τσιαλιαμάνης 12/09/2012 17:53:23

      Έχεις απόλυτο δίκιο σε όλα.Ειδικά το 4. είναι όλα τα λεφτά!!!

  5. Master avatar
    Master 12/09/2012 14:11:22

    Τα στεγαστικά δάνεια πρώτων, δεύτερων και λοιπών κατοικιών θα πρέπει να κουρευτούν στις τρέχουσες αξίες των ακινήτων όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί. Κανείς δανειολήπτης δεν έχει πλέον συμφέρον ακόμη και εάν μπορεί να πληρώσει δάνειο μεγαλύτερης αξίας από την τρέχουσα αξία του ακινήτου.

  6. Moduscide avatar
    Moduscide 12/09/2012 14:13:33

    Εγώ πάλι θεωρώ άκρως λανθασμένη και μονόπλευρη την άποψη του Θείου. Πρώτον, αν κάποιος είχε πάρει ένα σπίτι ή ένα αυτοκίνητο ή έστειλε το παιδί του να σπουδάσει πληρώνοντας μια δόση της τάξης του 10-15% του οικογενειακού εισοδήματός του δεν είναι κατακριτέος. Μην τρελαθούμε. Ο ίδιος σήμερα μπορεί να έχει χάσει ακόμα και τα 2/3 του εισοδήματός του, κάτι το οποίο εκτοξεύει τις δόσεις του στο 30-45%! Επίσης, τα καταναλωτικά δεν πηγαίνανε πάντα σε γούνες και διακοπές. Ειδικά τα τελευταία 2 χρόνια, πολλοί μικρομεσαίοι αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε προσωπικό δανεισμό προσπαθώντας να κρατήσουν τα μαγαζιά τους ή να μπορούν να ζήσουν. Ας σοβαρευτούμε λίγο με αυτή τη λογική "εγώ δεεεεν οπότε κι ο άλλος ας πάει να γ..." γιατί μια χαρά κοινωνικός αυτοματισμός είναι κι αυτός. Αν είναι να κόψουν και τα εφάπαξ τελείως και να ζητήσουν πίσω και ότι έδωσαν, ο πατέρας μου με 40 χρόνια ένσημα δεν πήρε τίποτα, ωραία λογική ε?

    • Εμμανουήλ Πρόιος avatar
      Εμμανουήλ Πρόιος @ Moduscide 12/09/2012 17:57:38

      Έτσι ακριβώς φίλε μου" μια χαρά κοινωνικός αυτοματισμός είναι κι αυτός" - θείε τι λες επ΄αυτού?

  7. Κώστας Τ avatar
    Κώστας Τ 12/09/2012 14:30:12

    Όποιος το παίζει οτι δεν δανείστηκε και δεν τον ενδιαφέρει το θέμα των δανείων είναι Σκωτσέζος και φοροφυγάς!!! Δεν ξέρω πολλούς που είχαν νόμιμα διαθέσιμα κεφάλαια για αγορά σπιτιού και αυτοκινήτου. Ένας σοβαρός έλεγχος στα οικονομικά τους και αποδεικνύεται αμέσως η φοροκλοπή!!!Δυστυχώς ζούμε στην εποχή που κελαιδάνε οι φοροκλέφτες,όσο τους καλύπτει η τρόικα των τοκογλύφων!!!

    • Darki avatar
      Darki @ Κώστας Τ 12/09/2012 14:44:54

      Δε δανειστηκα.Αν δεν ειχανε διαθεσιμα κεφαλαια,ΑΣ ΜΗΝ ΕΠΕΝΔΥΑΝΕ.Δεχομαι οποιον ελεγχο στα οικονομικα μου,και θεωρω αυτον που απευθυνομαι επιδειξια και λαμογιο.(Δεν χαρακτηρισα κανεναν πρωτος.)Το μειλ μου και τα στοιχεια μου για υποβολη μηνυσης ειναι στη διαθεση του σαιτ.

  8. TARAMAS avatar
    TARAMAS 12/09/2012 14:45:46

    Ευτυχώς ή δυστυχώς άλλο συνταξιοδοτικές εισφορές κι άλλο επένδυση κεφαλαίων (π.χ. σε καταθετικό λογαριασμό). Αν ήταν έτσι όπως τα λέτε, οι κληρονόμοι όποιου "έφευγε" πριν την ώρα του θα δικαιούνταν και τη σύνταξή του.
    Σίγουρα δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες. Για αυτό και οι δικαστές εξετάζουν κάθε περίπτωση χωριστά για να αποφασίσουν για τυχόν υπαγωγή σε ρύθμιση. Θα εκπλαγείτε όμως από το πόσοι χρωστάνε 100-200 χιλιάδες ευρώ, χωρίς να έχουν σπουδάσει παιδιά ή να έχουν χτίσει πολυκατοικίες. Μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις που κάνουν οι δικαστές είναι "Μα τι τα κάνατε τόσα λεφτά;;"

    • θυμαμαι avatar
      θυμαμαι @ TARAMAS 12/09/2012 15:17:29

      Η απορία μου σε ό,τι αφορά τις εισφορές μου, αγαπητέ μου, είναι "γιατί αυτές δεν είναι στη θέση τους"! Από εκεί ξεκινάνε όλα!
      Πως θα σας φαινόταν αν μια μέρα η Τράπεζα στην οποία εμπιστευθήκατε τις καταθέσεις σας, σας έλεγε:
      "Λυπούμαστε, αλλά τα τοποθετήσαμε σε λάθος επένδυση και τα χάσαμε! Λυπούμαστε ειλικρινά"!
      Άσε που στην περίπτωση των συνταξιούχων, ούτε αυτό το "Λυπούμαστε" δεν έχουμε ακούσει!

      • TARAMAS avatar
        TARAMAS @ θυμαμαι 12/09/2012 19:36:05

        Μα αυτό σας λέω, οι συνταξιοδοτικές εισφορές δεν γίνονται κεφάλαια που επενδύονται για να τα πάρετε εσείς όταν συνταξιοδοτηθείτε, πληρώνουν τις συντάξεις όσων έχουν αποσυρθεί ενώ εσείς είστε ακόμη στην παραγωγή. Όταν συνταξιοδοτηθείτε και σεις, θα πληρώνεστε από τις εισφορές των τότε ενεργών. Ξέρω ότι τα υπεραπλουστεύω και τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα, αλλά αυτό που επισημαίνω είναι ότι αυτά τα δύο (καταθέσεις σε τράπεζα - ασφαλιστικές εισφορές) είναι μάλλον άσχετα. Καταλαβαίνω την αγανάκτησή σας βέβαια και έχετε δίκιο για τις συντάξεις που (δεν) θα πάρουμε, αλλά δυστυχώς όταν τα έλεγε ο Σπράος εμείς λαϊκίζαμε. Απλά θερίζουμε ότι σπείραμε άλλος λίγο άλλος πολύ.

  9. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 12/09/2012 14:51:40

    Ειλικρινά έπεσα απο τα σύνεφα διαβάζοντας τα παραπάνω σχόλια!
    Ξεχνάτε πως
    1.ολόκληρος πρωθυπουργός παρότρυνε τους Ελληνες να πάρουν δάνεια για να παίξουν στο χρηματιστήριο;
    2.την πλύση εγκεφάλου των τραπεζών μέσω των διαφημίσεων- πάρτε αυτοκίνητο με 3000 δόσεις και η πρώτη δόση μετά απο 5 χρόνια; Μετά απο 5 χρόνια όμως ο 1 στους 4 που πήραν το δάνειο είναι άνεργος και οι υπόλοιποι 3 δεν έχουν ούτε προς το ζειν λόγω περικοπων των μισθων αυξησης της φορολογίας των βασικών καταναλωτικών προιόντων κτλπ
    3. Την πολιτική των τραπεζών οχι μόνο να δίνουν δάνειο για αγορά κατοικίας αλλά να το συνοδεύουν και με ενα ισόποσο επισκευαστικό
    4. την παρότρυνση άλλου πολιτικού για χρήση αποκλειστικά και μόνο πιστωτικών καρτων(αρα έμμεσος δανεισμός) σε σημείο που για να γραφθείς στο κόμμα του έπρεπε να πάρεις υποχρεωτικά και την πιστωτική με σήμα τον ηλιο.
    5. Τον αφανισμό χιλιάδων επιχειρήσεων που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τα τραπεζικά τους δάνεια τους επειδή το κράτος τα τελευταία 4 χρόνια δεν μπορεί να τους καταβάλει εστω και μέρος απο τα οφειλόμενα.
    6. Τον προγραμματισμό που έκαναν οι συνετοί οικογενειάρχες- τόσα βγάζω τόσες είναι οι ανάγκες μου, τόσα μου περισσευουν για να εξυπηρετήσω το δάνειο που θα πάρω για να αγοράσω ενα σπιτι στην κόρη μου που παντρευεται ή στο γιο μου για να ανοιξει το γραφείο του τωρα που πήρε το πτυχίο. Πήγε ή δεν πήγε στραφι αυτος ο προγραμματισμός; Θα μου πείτε πως έπρεπε να λογαριάσει οτι στο μέλλον κατι μπορεί να πάει στραβά αλλά σ αυτή την περίπτωση γιατί και οι τράπεζες να μην είχαν κάνει ανάλογες προβλέψεις μια που τα σύννεφα στον ορίζοντα (οπως πλεον ξερουμε) ήταν ορατά απο τα μέσα της δεκαετίας του 2000

    Φυσικά υπάρχουν και οι περιπώσεις υπέρμετρου δανεισμού για ταξίδια αναψυχής, για αγορές πανακριβων αξεσουαρ και ρουχων απο το Μιλάνο το Λονδινο κτλπ, για ξέφρενες βραδιές στα μπουζούκια και άλλα τόσα
    Οπότε όλα τα δάνεια δεν ειναι ίδια
    Οι τράπεζες δεν έχουν την υποδομή για να ξεχωρίσουν τα δάνεια; Φυσικά και ναι....απλά δεν θέλουν γιατί έτσι έμμεσα θα παραδεχθούν πως έκαναν λάθος δανειοδοτήσεις
    Και κάτι τελευταίο
    Ειδα να γίνεται λόγος στα σχόλια για βιώσιμες και μη επιχειρήσεις(οι οπόιες πρέπει να κλείσουν).
    Οι τράπεζες δεν ειναι επιχειρήσεις; Ειναι βιώσιμες;
    Φυσικά δεν μπορούν να κλεισουν αφού δεν υπάρχουν τα χρήματα για να επιστραφούν οι καταθέσεις- οπότε γιατί δεν συνενώνονται σε μία υπο την αιγίδα του κράτους αφού ουσιαστικά σ αυτό ανήκουν;
    Π.χ μια ονομασία Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΡΑΠΕΖΑ (με καθαρους κανονες δανειοδότησης και χωρις ψιλα γραμματα)αν μη τι άλλο θα εξίταρε τους Ελληνες να μεταφέρουν εκεί ακόμα και το τελευταιο σεντ που εχουν κατω απο το στρωμμα τους.
    Εξυπακούεται πως η τράπεζα θα ήταν άμεσα συνδεδεμένη με το υπουργείο οικονομικών, ολες οι πληρωμές και εισπραξεις θα γινοταν μεσω αυτης για να παρακρούνται άμεσα οι φόροι και παραλληλα το κρατος να έχει πληρη εικόνα της φορολογικής κατάστασης των κατοικων του.

    Ανεφικτο θα μου πειτε
    ναι ανέφικτο
    αλλα η χώρα θα καφέρει να σωθεί
    μόνο αν πετύχει το ανέφικτο

  10. limmys avatar
    limmys 12/09/2012 14:53:25

    Παρέμβαση Αντώνη Μπέζα για την ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών . http://shar.es/utpZQ

  11. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 12/09/2012 14:54:17

    Οι τράπεζες πού 'άκριτα' (ρητορικό, πρωταγωνιστές στό κόλπο τού αφελληνισμού τής χώρας ήταν) δάνειζαν, γιατί δέν χρεωκοπούν αυτές καί οι βασικοί τους μέτοχοι, αντί νά περνάν τή ζημιά στούς μικρομετόχους, δανειζόμενους καί, τελικά, σέ όλους τούς έλληνες;

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ ειδωλοκλάστης 12/09/2012 14:58:11

      ?? Για εξήγα πως θα χρεοκοπήσει η Τράπεζα και δε θα χάσουν οι χιλιάδες μικροκαταθέτες (ή το κοινωνικό σύνολο που θα πληρώσει τις αποζημιώσεις);

      • ειδωλοκλάστης avatar
        ειδωλοκλάστης @ TARAMAS 12/09/2012 15:15:36

        Τό δίκαιο είναι νά μήν μεταφερθεί η ζημιά στό κοινωνικό σύνολο αλλά νά τήν φέρουν οι μικρομεσαιοβασικοί μέτοχοι/επενδυτές/τζογαδώροι, τί δέν κατάλαβες;

        • TARAMAS avatar
          TARAMAS @ ειδωλοκλάστης 12/09/2012 19:28:40

          Τι δεν κατάλαβα; Πως θα γίνει αυτό δεν κατάλαβα. Εσύ ξέρεις ή κάνουμε εκθέσεις ιδεών; Τι θα κάνουν στον κάθε μέτοχο δηλ. θα του δημεύσουν την περιουσία να καλύψουν τη χασούρα;

          • ειδωλοκλάστης avatar
            ειδωλοκλάστης @ TARAMAS 13/09/2012 06:23:23

            Βρίσκω τουλάχιστον περίεργο νά αρνείσαι τήν δήμευση τής περιουσίας τών τραπεζιτών (άς επιστρέψουν όσα έβγαλαν στό εξωτερικό, άς πάρουν δάνεια οι ίδιοι εναλλακτικά) όταν τό κράτος προτίθεται νά δημεύσει τό δυαράκι τού κάθε φουκαρά πού αδυνατεί νά πληρώσει τό χαράτσι τής ΔΕΗ.
            Αλλωστε, οι μικροκαταθέτες είναι πλέον ελάχιστοι, μόνο διαπλεκόμενοι έχουν πλέον καταθέσεις στίς ελληνικές τράπεζες.

          • TARAMAS avatar
            TARAMAS @ ειδωλοκλάστης 13/09/2012 14:22:40

            Αν μου παραθέσεις το νόμο βάσει του οποίου επιτρέπεται η δήμευση περιουσίας κάποιου που είναι μέτοχος σε ανώνυμη εταιρία, διότι η εταιρία χρεοκόπησε, ευχαρίστως και γω μαζί. Αλλιώς λέμε καμιά ... για να περνάει η ώρα.

      • μητσος avatar
        μητσος @ TARAMAS 13/09/2012 01:54:59

        ποιοι μικροκαταθεντες,ξερεις που ζεις;πριν δυο εβδομαδες ,παρουσιασαν τα στοιχεια που λενε οτι το 90% των ελληνων δεν εχει χρηματα σε τραπεζες

        • TARAMAS avatar
          TARAMAS @ μητσος 13/09/2012 14:27:52

          Αυτό κατάλαβες εσύ; Για να ξαναδούμε την είδηση:
          "Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕΑ, έως τις 30 Ιουνίου οι καταθέσεις του 81,5% των ελλήνων αποταμιευτών δεν ξεπερνούσαν τα 2.000 ευρώ, ενώ το 11,3% των καταθετών διέθετε στους λογαριασμούς του μεταξύ 2.001 και 10.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το σχεδόν το 93% των φυσικών προσώπων στη χώρα μας δεν έχουν περισσότερα από 10.000 στις ελληνικές τράπεζες."

          • chokokoko avatar
            chokokoko @ TARAMAS 13/09/2012 15:39:10

            Όχι φιλε μου αυτο σημαινει οτι 81,5% έχουν εως 2000€ καταθέσεις. Πωπω τι πολλά

          • TARAMAS avatar
            TARAMAS @ chokokoko 13/09/2012 19:51:04

            Σημαίνει ότι το 81,5% είναι μικροκαταθέτες, αυτοί που λέτε πως δεν υπάρχουν και άρα δε θα θιγούν. Και άλλοι 11,3 % έχουν .. θησαυρό, 2-10.000 ευρώ, ούτε αυτοί θα θιγούν αν βαρέσουν κανόνι οι τράπεζες ε; Δεν καταλαβαίνετε ότι αυτών των καταθετών τα λεφτά δάνεισαν οι τράπεζες και θέλετε αδιακρίτως κούρεμα; Φαίνεται εσείς είστε στους υπόλοιπους που τα βγάλανε έξω....

  12. TARAMAS avatar
    TARAMAS 12/09/2012 14:55:38

    Όπως λέω και πιο πάνω δεν είναι ίδιες όλες οι περιπτώσεις. Πάντως τίποτε δεν έρχεται δωρεάν, ότι κουρεύεται, πληρώνεται από εμάς τους υπόλοιπους. Καταλαβαίνω τις περιπτώσεις ανθρώπων που δανείστηκαν λογικά, έχασαν την εργασία τους ή αντιμετώπισαν δραματική πτώση του εισοδήματός τους και βρέθηκαν στον αέρα. Δεν έχω ουδεμία συμπάθεια και αλληλεγγύη γι αυτούς που έβαλαν τους πατεράδες τους να δανειστούν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, για να τα ξεκοκαλίσουν αυτοί σε Μπεμβέ και διακοπές. Βεβαίως υπάρχει και η ευθύνη των Τραπεζών που θα πρέπει να επωμιστούν το μερίδιο που τους αναλογεί. Όμως άλλο κοινωνική ευαισθησία κι άλλο ακόμη μια ευκαιρία τα λαμόγια να ξανακάνουν παιχνίδι στο σβέρκο του κοινωνικού συνόλου.

  13. giorgos avatar
    giorgos 12/09/2012 15:20:19

    Αν εφαρμοστουν τα νεα μετρα ο κοινωνικος ιστος θα διαρραγει.Λιγη σημασια θα εχει αν κουρευτουν τα δανεια.Οταν ο αλλος δεν θα παιρνει μισθο οσο και να κουρεψεις το δανειο του δεν προκειται να πληρωσει.


    Υ.Γ. Το ποταμι δεν γυριζει πισω.Αυτοι που εσπειραν ανεμους ηρθε η ωρα να θερισουν θυελλες.

    • anideos avatar
      anideos @ giorgos 12/09/2012 15:35:46

      Μπορεις ισως να διευκρινησεις το ποιοι ειναι οι ''Αυτοι που εσπειραν'';

  14. Jim Bim avatar
    Jim Bim 12/09/2012 19:45:22

    το θέμα είναι πρακτικό :
    1) οι αξίες των ακινήτων έχουν μειωθεί κατά 30 έως 60 %, δεν είναι δίκαιο ο αγοραστής να πληρώσει ένα σπίτι 2 φορές πάνω από την αξία του, συν τους τόκους ....

    2) τα καταναλωτικά δώθηκαν από τις Τράπεζες σωρηδόν και με ληστρικά επιτόκια 15% - 20 % εάν χάσουν και το μισό κεφάλαιο δεν τρέχει και τίποτα.

    3) είναι ίσως ο μοναδικός λόγος για τον οποίο θα περνούσαν τα μέτρα ....

  15. totos avatar
    totos 12/09/2012 22:01:32

    Εγώ μια απορία έχω:
    Ο μισθός μου "ρυθμίστηκε" ή "κουρεύτηκε";
    Αν ρυθμίστηκε, παρακαλώ να ρυθμιστεί και το δάνειο μου.
    Αν κουρεύτηκε, παρακαλώ να κουρευτεί και το δάνειο μου.
    Έτσι απλά.

    • Δικερως avatar
      Δικερως @ totos 12/09/2012 23:19:10

      Οποιος δανειστηκε πρεπει να πληρωσει(εαν μπορει).
      "Αν ρυθμίστηκε(σ.σ. ο μισθος),παρακαλώ να ρυθμιστεί και το δάνειο μου."
      Εαν ειχες δανειστει απο το Κρατος,θα ειχε λογικη να το ζητας.
      Αφου δανειστηκες απο τραπεζα,ειναι ανηθικο να την πληρωσει
      το κοινωνικο συνολο(μεσα απο την ανακεφαλαιοποιηση).
      Το μονο που μπορει να γινει,ειναι να ανασταλει,για ορισμενο χρονικο
      διαστημα,η εκτελεση πλειστηριασμων.
      Τζαμπα η συζητηση...

      • Jim Bim avatar
        Jim Bim @ Δικερως 13/09/2012 12:54:55

        Η ανακεφαλαίωση των Τραπεζών από το κράτος γίνεται για ΚΑΙ για κοινωνικούς λόγους, για να διορθωθούν οι στρεβλώσεις της αγοράς και να εξομαλυνθούν οι πληγές της οικονομικής κρίσης. Με την λογική πάντα ότι οι μέτοχοι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν …

        Και το ερώτημα είναι ποιος έχει μεγαλύτερη ευθύνη για την κρίση, ο πολίτης που πείρε ένα στεγαστικό ή οι τραπεζίτες ???

        Πρέπει λοιπόν να είναι δίκαιο το κράτος και να προστατεύσει εξίσου ΟΛΟΥΣ

    • alekos avatar
      alekos @ totos 22/01/2013 11:12:01

      σε βρισκω απολυτα σωστο

  16. ΝΙΚΟΣ avatar
    ΝΙΚΟΣ 14/09/2012 12:35:00

    Τα δάνεια (ιδιαίτερα τα στεγαστικά) θα πρέπει ανάλογα με το κούρεμα των μισθών. Το μεγαλύτερο ποσοστό των δενειοληπτων στεγαστικών δανείων πήρε δάνεια υπό άλλες συνθήκες (όσον αφορά στην οικονομική κατάσταση της χώρας) και σήμερα αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα, ενώ πολλοί άλλοι έχουν μείνει άνεργοι. Καλώς θα κάνουν, επομένως, κάποιοι μνησίκακοι νεοδημοκράτες σχολιαστές να πάψουν να κάνουν σχόλια υπερασπιζόμενοι τους τοκογλύφους.

  17. leman3e avatar
    leman3e 15/09/2012 16:33:21

    ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ : Αν κουρέψετε μονομερώς τα δάνειά σας κατά 30% δηλαδή αν ΟΛΟΙ ταυτόχρονα καταβάλετε κάθε μήνα το 70% των δόσεών σας τότε , σύντομα , όλα τα δάνεια θα κηρυχτούν ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΩΣ ληξιπρόθεσμα (κόκκινα) ή θα νομιμοποιηθεί το κούρεμα .

  18. alekos avatar
    alekos 22/01/2013 11:09:56

    αν δεν κανουν κουρεμα οι τραπεζες σε λιγο καιρο δεν θα παιρνουν τιποτα και αυτοι που πηραν δανεια τα πηραν κατω απο αλλες συνθηκες και με διαφορετικους μισθους - και κουρεμα να μην γινει η ελλαδα εχει γυρισει παρα πολυ πισω-τωρα ειναι αργα για αναδρομες-δεν εχουμε καταλαβει οτι αν ποναει ο διπλανος θα πονεσουμε και εμεις συντομα-δεν ειμαι αισιοδοξος για το μελλον!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.