#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
18/05/2013 08:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κοστίζει τίποτε η δωρεά οργάνων;



Συνεχώς μιλάμε για τους πολιτικούς, τη διαφθορά, το κράτος που είναι άθλιο, τη δημοκρατία μας που παραπαίει, την κοινωνία που βουλιάζει. Μας απασχολούν πράγματα που κανονικά θα έπρεπε να τα γράφουμε στα παλαιότερα των υποδημάτων μας, αλλά δεν κοιτάζουμε να διορθώσουμε τα στραβά που έχουμε ως λαός.

Μιλάμε για έργα ζωής, για κινήσεις που δείχνουν αν μια χώρα είναι πολιτισμένη, αν επικρατεί το αίσθημα της αλληλεγγύης, αν οι πολίτες βάζουν πάνω από όλους και όλα την προσφορά στο συνάνθρωπο.

Κι όμως, στην Ελλάδα δε θα έπρεπε να είναι κανείς περήφανος τόσο για το θέμα της εθελοντικής αιμοδοσίας όσο, κυρίως, για το θέμα της μεταμόσχευσης οργάνων. Κι αν για το αίμα «βολευόμαστε» με εισαγωγές, αφού δεν κάνουμε αυτά που πρέπει ώστε να είμαστε αυτάρκεις, για τις μεταμοσχεύσεις μόνο ντροπή θα πρέπει να νιώθουμε.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, τους πρώτους μήνες του 2013 σημειώνεται κάθετη πτώση της δωρεάς οργάνων κι εκτιμάται ότι θα είναι 50% κάτω από πέρυσι. Σύμφωνα με στοιχεία του Εθνικού Οργανισμού Μεταμοσχεύσεων, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι σήμερα έχουν αξιοποιηθεί τα όργανα μόνο 16 δωρητών ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος Ιουνίου ο αριθμός των δωρητών θα φτάσει τους 20 και με το ρυθμό αυτό μέχρι το τέλος του χρόνου οι δωρητές θα είναι περίπου στους 40. Την αντίστοιχη χρονιά πέρσι, το 2012, οι δωρητές άγγιζαν τους 80, ήταν 78 για την ακρίβεια, σχεδόν διπλάσιο ποσοστό.

Σκεφτείτε, δηλαδή. Σε μια χώρα 11 εκατ. πολιτών μόνο 50 - 60 κατά μέσο όρο σπεύδουν να γίνουν δωρητές. Γιατί; Κοστίζει τίποτε η δωρεά οργάνων; Θα λείψει σε κανέναν το συκώτι, η καρδιά, όταν αυτός είναι κλινικά νεκρός; Η προσφορά που μπορεί να δώσει ελπίδα σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη κάποια όργανα, που είναι; Γιατί οι Έλληνες έχουν γίνει τόσο φιλοτομαριστές που δεν κοιτάμε να ελαφρύνουμε τον πόνο του άλλου; Τόσες και τόσες καμπάνιες έχουν γίνει, γιατί δεν υπάρχει μια μαζική εγγραφή στη λίστα με τους δωρητές που θα μπορούσαν να δώσουν ζωή;

Τόσο μακάβριο είναι δηλαδή ή τόσο δύσκολο;

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. B.Q avatar
    B.Q 18/05/2013 10:15:00

    Ας εξετάσουμε όμως και μία ....άλλη εκδοχή :
    Εμπόριο οργάνων (…δωρεά οργάνων)
    h**p://ellinikanea.gr/2012/10/16/%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%8C%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%AC%CE%BD%CF%89%CE%BD-%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B5%CE%AC-%CE%BF%CF%81%CE%B3%CE%AC%CE%BD%CF%89%CE%BD/

  2. Σταύρος avatar
    Σταύρος 18/05/2013 11:13:43

    Όταν σε μία χώρα εκλέγονται βολευτές Πάντζηδες, Χαϊκάληδες και Βαρεμένοι ενώ ή μόνη αντίδραση του λαού είναι στον Αντικαπνιστικό Νόμο και στον Νόμο περί Δωρεάς Όργάνων, ποιά ακριβώς είναι η απορία σου;

  3. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 18/05/2013 11:46:39

    Εδώ ανοίγετε θέμα που οι ίδιοι οι επιστήμονες διαρκώς βρίσκονται σε πόλεμο. Άρα ο νόμος τρέχει να επιβάλλει και να νομιμοποιήσει κάτι που κατά πολλούς επιστήμονες θα είναι φόνος εκ προμελέτης. Όποιος θέλει δίνει αίμα, μυελό οστών, νεφρό, μάτι και συνεχίζει να ζει. Όποιος άλλος θέλει, αφήνεται στα χέρια των γιατρών. Όποιος δε θέλει όμως (δικαίωμά του άλλωστε) γιατί να του κάνεις τη ζωή δύσκολη για να τρέχει και να καταθέτει αιτήσεις για να προστατεύσει τον εαυτό του από ενδεχόμενο φόνο; Ο νόμος έπρεπε να το κάνει. Όχι να τον αφήνει έρμαιο των κυκλωμάτων εμπορίας οργάνων. Απαράδεκτος νόμος που τοποθετείται -εμμέσως βέβαια- ενάντια στην ανθρώπινη ελευθερία.-

  4. Γιώργος avatar
    Γιώργος 18/05/2013 12:21:35

    Πάντως για την δωρεά οργάνων καλό θα ήταν να αποφασίζεται αφού ο δωρητής φύγει για τον άλλο κόσμο, και να μην ξέρουν από πριν οι γιατροί π.χ. ότι αυτός που θα χειρουργηθεί, αν πεθάνει, θα δώσει καρδιά, πνεύμονα, συκώτι ή ό,τι άλλο... Γιατί υπάρχουν και οι βρώμικοι που θέλουν να βγάλουν έξτρα παραδάκι και μπορεί να μην δώσουν το 100% των δυνατοτήτων τους για να σώσουν τον ασθενή... Τόσα έχουμε ακούσει σε άλλες χώρες, ακόμα και σε ΗΠΑ, Αγγλία κλπ.

    • Επισκέπτης avatar
      Επισκέπτης @ Γιώργος 18/05/2013 14:51:07

      Συμφωνώ απολύτως και με τα δύο σου σχόλια.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Γιώργος 18/05/2013 15:05:32

      @ Γιωργος: Εμ αυτο θα ηταν το σωστο που λες, αφου φυγει για τον αλλο κοσμο, αλλα ελα που εκει διαφωνουν. Ποτε "φευγει" πραγματικα ο ανθρωπος; οταν το μυαλο γινεται σουπα και η καρδια χτυπαει; και γιατι η Αγια Γραφη ποτε δε μιλησε για εγκεφαλους και μυαλα αλλα παντα για καρδιες; Τι διεργασιες γινονται οταν ο ανθρωπος ειναι κλινικα νεκρος; γιατι καποιοι ανενηψαν;
      Ενα σωστο που ειπες ειναι να μην ηξεραν οι γιατροι ποιος ειναι δοτης αλλα με το νεο νομοσχεδιο ολοι ειναι κατα τεκμηριο δοτες....
      Εδω στη Τουρκια βουτηξαν τους τραυματισμενους Συριους προσφυγες και τους σκοτωσαν στα νοσοκομεια για να παρουν τα οργανα.
      Σκεφθειτε πχ μια επιδημια η εναν πολεμο αεριων που θα καταστρεφει συκωτια η νεφρα η πνευμονες και ο αλλος θα πληρωνει αδρα για να βρει καποιον να τα παρει. Ε αυτον τον καποιον κλαφτον ετσι και περασει απο νοσοκομειο για προστατη!!

  5. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 18/05/2013 12:53:57

    Όταν εισάγεις άκριτα ξένες αντιλήψεις το αποτέλεσμα θα είναι μηδέν εις το πηλίκο. Εικαζόμενη συναίνεση θέλαν να επιβάλλουν με το ζόρι; θα φαν καλά....
    Θα δούμε σε πέντε χρόνια πόσες μεταμοσχεύσεις θα έχουν γίνει μ' αυτό το νόμο....

  6. ~Mara~ avatar
    ~Mara~ 18/05/2013 13:36:21

    Το θέμα δεν είναι τόσο απλό όσο το περιγράφετε.
    Ο περισσότερος κόσμος έχει πλήρη άγνοια για το θέμα της "δωρεάς".
    Δεν γνωρίζει το πιό βασικό.
    Πώς για να υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιήθουν τα όργανα ενός δότη, πρέπει οπωσδήποτε να του αφαιρούνται ενώ αυτός είναι ακόμα ΖΩΝΤΑΝΟΣ....
    Και για να είναι οι γιατροί απόλυτα σίγουροι πως δεν πρόκειται να ξυπνήσει, ο αναισθησιολόγος τον υποβάλλει σε ολική νάρκωση, με σκοπό να διασφαλιστεί έτσι η ομαλή.... εξέλιξη της επέμβασης.
    Δεν νομίζω λοιπόν να είναι τόσο απλή αυτή η απόφαση, όσο κάποιοι νομίζουν.

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ ~Mara~ 18/05/2013 16:24:21

      Υπάρχουν και οι Πτωματικοί δότες και Όργανα (candaveric tissue and donors).
      Ό κόσμος πραγματικά έχει άγνοια.
      Αυτού και των απαραίτητων προϋποθέσεων για την ιστοσυμβατότητα και την επιτυχή μεταμόσχευση.

  7. πολίτης avatar
    πολίτης 18/05/2013 16:12:02

    Θεωρητικά είναι προσφορά ζωής στον συνάνθρωπο. Απαιτεί όμως πολύ αυστηρούς όρους και σίγουρα όχι με νόμο να θεωρείσαι εν δυνάμει δότης εκτός αν δηλώσεις το αντίθετο εν ζωή.
    Εδώ ο νόμος πρέπει να προστατεύει από το εμπόριο οργάνων, όχι να επιβάλει. Εκστρατεία ενημέρωσης του κόσμου και ευαισθητοποίηση. Μην ξεχνάμε ότι η συγκεκριμένη δωρεά συνεπάγεται το θάνατο του ατόμου ή δικού του προσώπου.
    Δεν είναι εύκολη η εξοικείωση.
    Να τονίσουμε ότι και οι σύλλογοι δωρεάς οργάνων έχουν ταχθεί ενάντια στην υποχρεωτική δωρεά.

  8. Lichnee avatar
    Lichnee 18/05/2013 17:53:16

    Η δωρεά δεν θα αυξηθεί με το να κάνουμε υποχρεωτικά "δότες" (και όχι δωρητές) το σύνολο του πληθυσμού.Θα αυξηθεί η γραφειοκρατεία που έχεις να αντιμετωπίσεις με αιτήσεις υπανασώρησης και μη επιθυμίας καθώς και οι σκηνές φαρ-ουέστ με ένοπλους (!!!) να παίρνουν τους δικούς τους από νοσοκομεία (όπως έχει γίνει αρκετές φορές σε χώρες όπως η Ινδία όπου είναι υποχρεωτικά δότες) καθώς και η διαφθορά με υποθέσεις δολοφονιών για αφαίρεση οργάνων όπως στην προαναθερθείσα χώρα και (πιο πρόσφατα) στην Τουρκία όπου δολοφονούνταν Σύριοι τραυματίες και τα όργανά τους διοχετεύονταν για μεταμόσχευση (με το αζημίωτο μάλιστα).

  9. Lichnee avatar
    Lichnee 18/05/2013 17:56:18

    Σωστά Σταύρο.
    Απλά να προσθέσω ότι κάποια όργανα (οπώς η καρδιά) δεν μπορούν να είναι πτωματικά. (Η αφαίρεση πρέπει να γίνει σε πάλλουσα καρδιά...Πιστεψέ με δεν θέλεις να το δεις και να το βιώσεις αυτό.Ούτε σαν συγγενής του "δότη" ούτε ακόμα και σαν γιατρός).

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ Lichnee 18/05/2013 18:31:17

      Φίλε είναι η μοναδική εμπεριστατωμένη άποψη την οποία διάβασα!
      Σωστός!
      Μπορούν όμως να μην είναι "ζωντανά" ο κερατοειδής, το πάγκρεας, το/τα νεφρά, το συκώτι, τα πνευμόνια ίσως.
      Θυμάμαι την ταινία αίσχος "Ο γύρος του Θανάτου" όπου ο ριψοκίνδυνος μοτοσυκλετιστής, Διονύσης Ξάνθος, πουλούσε ένα ένα τα όργανά του σε κάποιον μυστηριώδη πλούσιο. Όταν δε είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου και ο πλούσιος είχε ανάγκη το όλο σετ του χρέους ο μοτοσυκλετιστής είχε κάνει τον τελευταίο γύρο του θανάτου μ' ένα μασούρι δυναμίτη στο τιμόνι της BSA.
      (Κρίμα το μηχανάκι!)
      Αυτό λοιπόν και κάποια chain-mail για δήθεν απόπειρες απαγωγής πιτσιρικάδων γι' "ανταλλακτικά", έχουν σπείρει πανικό.
      Εκτός από μαϊμουδιές οι οποίες έχουν γίνει από νεφροπαθείς στην Ινδία, είναι δύσκολη και αρκετά σοβαρή μιά εγχείρηση μεταμόσχευσης για να γίνει σε πάγκο κοπής κρέατος για παράδειγμα.
      Μπορεί να υπάρξει ακαριαία απόρριψη και να χαθεί το μόσχευμα και ίσως και ο μεταμοσχευμένος από σηψαιμία.
      Θα πρέπει να υπάρχει ιστοσυμβατότητα 6 σημείων ή 4 στην χειρότερη περίπτωση.
      Ακόμα και στην Ινδία μιά κάποια ιστοσυμβατότητα υπήρχε και δεν ήταν 'έχω ένα νεφρό. ποιός δίνει τα περισσότερα;"
      Έχουμε στον συγγενικό κύκλο μεταμοσχευμένο κι έχουμε κάνει όλοι "καλοκαιρινά εντατικά μαθήματα", επί του θέματος!
      Όπως το λες κι εσύ, πραγματικά δεν θέλεις να το βιώσεις!,/b>

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Lichnee 18/05/2013 21:58:04

      Αυτή είναι η ουσία...

  10. Μ.Γ avatar
    Μ.Γ 18/05/2013 20:01:46

    Καλο ειναι για τετοια ιδιαιτερως λεπτα θεματα να μην μιλαει κανεις "ελαφρα τη καρδια". Συμφωνω με την δωρεα οργανων, αρκει να ειναι αποτελεσμα μιας συνειδητης πραξης αλληλεγγυης κι οχι κατι το υποχρεωτικο που εντασσεται σε ψυχρες γραφειοκρατικες διαδικασιες. Εγω εχω δυστυχως προσωπικη εμπειρια γιατι οταν πεθανε η γυναικα μου, την οποια λατρευα και εξακολουθει να μου λειπει, επεισα την καημενη την πεθερα μου -η οποια σημειωτεον ηταν και πολυ θρησκευομενη και επρεπε να σεβαστω και τα δικα της συναισθηματα- και εγινε η δωρεα καποιων οργανων. Δεν το μετανοιωσα βεβαιως ποτε, δεν μπορω ομως να περιγραψω τα συναισθηματα απογνωσης και παραλογισμου και φρικης που με βασανιζαν τα επομενα χρονια. Γιατι, ναι μεν ηξερα οτι με αυτη την πραξη σωθηκαν καποιες ζωες, απο την αλλη ομως μου ηταν αφορητη η σκεψη οτι το κοριτσι μου που το προσεχα ακομα κι οταν ειχε πονοδοντο λειτουργησε σαν "ανταλλακτικα". Αυτα τα πραγματα λοιπον δεν ειναι διολου απλα και μονο οταν τα εχει βιωσει κανεις απο πρωτο χερι μπορει να γνωριζει ποσο μεγαλα ψυχολογικα φορτια κουβαλανε. Δεν ειναι ολα τα πραγματα στη ζωη αντικειμενο ψυχραιμης και λογικης αναλυσης, γιατι ειμαστε ανθρωποι και κουβαλαμε παρα πολλα μεσα μας, απο γενναιοτητες μεχρι αδυναμιες.

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ Μ.Γ 18/05/2013 22:29:20

      Όταν έχεις κάνει τα τέστ συμβατότητας ως πιθανός δότης, πίστεψέ με...
      οι δικαιολογίες των "αρνητών" είναι χυδαίες.

      Για να στο πω ωμά, τα ίδια σκουλίκια θα μας φάνε. Το να βοηθήσεις κάποιον να αναβάλει την κατανάλωσή του από αυτά, είναι αυτό το οποίο πραγματικά σε κάνει άνω θρώσκοντα την όψιν.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Σταύρος 19/05/2013 01:10:42

        Έτσι είναι αγαπητέ Σταύρο! Όλα τα άλλα είναι δικαιολογίες.

  11. akenaton avatar
    akenaton 19/05/2013 01:15:56

    Ας αχρηστεύσουμε λοιπόν εμπράκτως τον νόμο, γινόμενοι όλοι μετά θάνατον δωρητές οργάνων με την εκπεφρασμένη θελησή μας. Υπάρχουν άνθρωποι που πεθαίνουν ενώ θα μπορούσαν να σωθούν εάν υπήρχαν τα κατάλληλα μοσχεύματα. Όργανα, που δεν τα χρειάζεται πια όποιος ξεκινά για το τελευταίο ταξίδι. Είναι μια πράξη αλτρουισμού που μονάχα ο άνθρωπος είναι ικανός να πράξει.

    • Lichnee avatar
      Lichnee @ akenaton 19/05/2013 10:26:14

      Σωστός.
      Γενικά διαφωνούμε αλλά εδώ δεν έχω να πω τίποτα άλλο.

  12. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 19/05/2013 02:25:36

    Όταν αντί να προωθήσουν τον Εθελοντισμό ως στάση ζωής και να πείσουν τον πολίτη πως πρέπει μόνος του να αποφασίσει να κάνει αυτήν την ύψιστη προσφορά ως χρέος προς το συνάνθρωπο, εφτιαξαν έναν νόμο που παραπέμπει σε εξαναγκασμό.

    Αφαίρεσαν έτσι το φιλότιμο και την ανθρωπιά από μια πράξη καθαρά ανθρωπιστική! Επόμενο ήταν λοιπόν να σφηνωθούν στο μυαλό και των πλέον καλοπροαίρετων χίλιες μύριες αρνητικές σκέψεις για τη σκοπιμότητα του νόμου και κάπου εκεί χάθηκε η εμπιστοσύνη για την καλή πρόθεση του νομοθέτη.

    Θα μπορούσαν επί παραδείγματι να ζητήσουν από ανθρώπους που δέχθηκαν ένα τέτοιο δώρο ζωής, να μιλήσουν για την εμπειρία τους και με αυτό το υλικό να φτιάξουν σποτάκια ευαισθητοποίησης του κόσμου. Την προβολή αυτών, μπορούσαν να την απαιτήσουν από τους καναλάρχες - που πλουτίζουν από τις κρατικές συχνότητες - ώστε να τα προβάλουν καθημερινά σε ζώνες υψηλής τηλεθέασης. Σίγουρα θα ξυπνούσαν καλύτερα το φιλότιμο του Έλληνα!

  13. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 20/05/2013 12:29:01

    Το άρθρο 9 του ν. 3984/2011, όπως τροποποιήθηκε, με το ν. 4075/ΦΕΚ 89/11.4.2012, προβλέπει: «Η αφαίρεση ενός ή περισσοτέρων οργάνων από ενήλικο, θανόν πρόσωπο πραγματοποιείται εφόσον, όσο ζούσε, δεν είχε εκφράσει την αντίθεσή του σύμφωνα με την παράγραφο 3 και κατόπιν συναίνεσης της οικογένειάς του». Το σημείο αυτό, προφανώς, οι συντάκτες των σχολίων παραπάνω, δεν φρόντισαν να το συμπεριλάβουν τσα σχόλιά τους. Πέρα από αυτό, οι διαδικασίες εξασφάλισης ιστοσυμβατότητας και η εμπειρία των ευρωπαϊκών χωρών (Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Εσθονία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Ρουμανία, Σουηδία, Φινλανδία, Πολωνία, Ουγγαρία) που ισχύουν παρόμοιες διατάξεις εγγυώνται ότι οι "φόβοι" για εμπόριο οργάνων κλπ είναι απλά φοβίες και προκαταλήψεις. Ίδιες φοβίες και προκαταλήψεις που κάνουν την κατάσταση μεταμοσχεύσεων στην Ελλάδα τραγική. Επειδή οι ίδιοι είμαστε τραγικοί.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.