15/11/2008 12:56
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κλίμα έντασης στο Αιγαίο

«Σε εξέλιξη βρίσκεται επικίνδυνη πρόκληση των Τούρκων με έρευνες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα στο Καστελόριζο...πολεμικά πλοία από την Ελλάδα και την Τουρκία έχουν σπεύσει στην περιοχή» γράφουν σήμερα τα ΝΕΑ σε έκτακτη ανάρτηση στην web έκδοσή τους (http://ta-nea.dolnet.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=1409427). Σύμφωνα με την εφημερίδα οι εξελίξεις έχουν ως εξής:

Νορβηγικό ερευνητικό σκάφος που έχει μισθώσει η Άγκυρα ξεκίνησε από χθες το πρωί έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, στα διεθνή ύδατα, 80 μίλια νοτίως του Καστελόριζου, συνοδεία της τουρκικής φρεγάτας Γιεντίζ. Γύρω στις 10 το πρωί χθες έσπευσε στην περιοχή από τη Ρόδο η ελληνική κανονιοφόρος Πολεμιστής, μόλις υπήρξε η πληροφορία περί των τουρκικών ερευνών. Ο κυβερνήτης της κανονιοφόρου εξέπεμψε σήμα προς τον κυβερνήτη του νορβηγικού σκάφους Μαλένε Όσκαρβολντ και τον προειδοποίησε ότι βρίσκεται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και ότι απαγορεύεται να κάνει έρευνες επ' αυτής. Η ελληνική πλευρά από τις προηγούμενες μέρες είχε απορρίψει με ενέργειά της τουρκική αναγγελία για έρευνες στην περιοχή. Ο καπετάνιος του νορβηγικού σκάφους απάντησε στον Πολεμιστή ότι έλαβε το σήμα και ότι το κατανόησε. Ταυτόχρονα στην Αθήνα είχε σημάνει συναγερμός στο υπουργείο Εξωτερικών και στο υπουργείο Άμυνας.

Το υπουργείο εξωτερικών κάλεσε αμέσως το Νορβηγό πρέσβη, του επέστησε την προσοχή για την παράνομη δραστηριότητα του νορβηγικού σκάφους και τον κάλεσε να συμμορφωθεί με τους κανόνες του διεθνούς δικαίου. Το νορβηγικό σκάφος αποχώρησε από την περιοχή και βγήκε εκτός υφαλοκρηπίδας μισή ώρα μετά τα μεσάνυκτα, πάντα συνοδευόμενο από την τουρκική φρεγάτα.

Όμως, από σήμερα το πρωί το επικίνδυνο σκηνικό ξαναστήθηκε και πάλι από την πλευρά της Τουρκίας. Το ερευνητικό σκάφος συνοδευόμενο από τη φρεγάτα βρίσκεται στην περιοχή και ξανάρχισε έρευνες. Ο Πολεμιστής ειδοποίησε ξανά με την πρέπουσα διαδικασία, ωστόσο από την πλευρά του, ο κυβερνήτης της τουρκικής φρεγάτας Γιεντίζ προχωρά σε επικίνδυνους ελιγμούς γύρω από την ελληνική κανονιοφόρο.

(Ενημέρωση 5:23 μμ). Ενημερωτικό σήμα ότι σταμάτησε τις έρευνές του σε θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά του Καστελόριζου έστειλε το νορβηγικό ερευνητικό σκάφος Μάλενε Όστερβολντ, σύμφωνα με ανακοίνωση του εκπροσώπου Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Γ. Κουμουτσάκου. Προηγήθηκε συνομιλία της Ελληνίδας Υπουργού Εξωτερικών, κ. Ντόρας Μπακογιάννη με τον Νορβηγό ομόλογό της.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σπύρος avatar
    Σπύρος 15/11/2008 13:21:03

    Η ΄Φιλία τών Λαών΄σέ όλο της το Μεγαλείο.
    Καμιά ανακοίνωση γιά ΄επιθετική ενέργεια τών Αθηνών΄απο τά γνωστά ΄φιλελληνικά κέντρα΄δέν έχουμε??

  2. MIG avatar
    MIG 15/11/2008 13:22:59

    Aυτη η κυβερνηση ειναι επικινδυνη...
    Προχθες, οι Τουρκοι κατηγορουσαν το λιμενικο οτι ανοιξε πυρ σε ψαραδικο τους, χθες καποιοι επιτεθηκαν στο τουρκικο προξενειο της Θεσαλονικης...Βρωμαει απο μακρια η προβοκατσια... Και εμεις τι κανουμε...? Δεν εχουμε πυρομαχικα για τα αρματα γιατι δεν εχει παρει μιζα ο Βαγγελης, και ο Καραμαν Αλης δηλωνει στη Βουλη οτι θα μειωσει κατα 15% τους εξοπλισμους... Μπορει καποιος να μου εξηγησει ποσο κανει 0-15%..? Γιατι τα 5 τελευταια χρονια δεν εχουμε αγορασει ουτε βιδα....

  3. Σπύρος avatar
    Σπύρος 15/11/2008 13:25:46

    Aς ζητήσει δανεικά απο τον Ακη ο Βαγγέλας.Ολο και κάτι ψιλά θάχουν μείνει στην τσέπη του...........

  4. 2GBAL5 avatar
    2GBAL5 15/11/2008 14:00:13

    Το θέμα είναι ότι η προβοκάτσια έγινε λίγο μετά τις δηλώσεις ότι θα μειωθούν οι στρατιωτικές δαπάνες. Οπότε μην φοβάστε η προπαγάνδα κάνει την δουλειά της και δεν θα μειωθούν οι δαπάνες. Θυμάμαι και κάτι άλλο: όταν ήμουν φαντάρος και ενώ έκανα ατελείωτο σκούπινγκ φύλλων μου τηλεφώνησε η μάνα μου και με ρώτησε τι γίνεται αγχωμένη γιατί οι Τούρκοι κάνουν συνεχώς
    παραβιάσεις με οπλισμένα μαχητικά. Της είπα απλά ότι δεν ξέρω τίποτα και να μην ανησυχεί γιατί μάλλον είναι μία ακόμα προβοκάτσια του διεθνούς παρακράτους καθώς εμείς κάθε μέρα, όλη τη μέρα αυτό που κάνουμε είναι να μαζεύουμε πεσμένα φύλλα για να είναι καθαρό το στρατόπεδο... Χρειαζόταν μία ακόμα εθνική ομοψυχία και μία ακόμα εθνική κατανάλωση όπλων ...

  5. Σπύρος avatar
    Σπύρος 15/11/2008 14:07:18

    Eννοείται.
    Και η εισβολή στην Κύπρο προβοκάτσια ήταν γιά να μήν μειωθούν οι εξοπλισμοί.

  6. andreas avatar
    andreas 15/11/2008 14:27:08

    για την υφαλοκρηπίδα θα πρέπει να προσέχουμε και τις εξελίξεις στον βόρειο πόλο .Εκεί πρέπει να τα βρουν όλοι οι μεγάλοι, τι λέτε ?

  7. Nick avatar
    Nick 15/11/2008 15:04:03

    Μάλλον κατάλαβαν ότι ήρθε το τέλος της Τουρκίας...

  8. Σπύρος avatar
    Σπύρος 15/11/2008 15:53:18

    8:
    Γνωστό οτι τά Σεπτεμβριανά ξεκίνησαν απο προβοκάτσια και μάλιστα εκ τών υστέρων απεδείχθη οτι ξεκίνησαν απο παρακρατικούς.
    Γιά την συγνώμη Κλίντον τι να πώ??Οτι έχεις άδικο??

  9. Greco avatar
    Greco 15/11/2008 16:02:51

    αυτοι που πιστευουν οτι η τουρκια θα διαλυθει σαν ωριμο φρουτο ...νομιζω ειναι υπεραισιοδοξοι

    δυστυχως πιστευω οτι πρεπει να μαστε προετοιμασμενοι για ολα...

    θελω επισης ν καταθεσω ενα θεμα προς συζητηση:γιατι εφοσον η τουρκια παραμενει παρανομα στη κυπρο και γραφει στα τετοια της τον οηε,δεν τραβαει μια ενωση η κυπρος με την ελλαδα(ως αυτονομη)και αυτοματως οι τουρκοι θα καταλαμβανουν παρανομα ελληνικο εδαφος και οχι το βορειο τμημα ενος δυσμοοιρου νησιου


    μια ενωση...μακροπροθεσμα δεν θα αναγκαζε την τουρκια να συμβιβαστει?

  10. Factorx avatar
    Factorx 15/11/2008 17:26:05

    Σε σχετική δήλωσή του, ο κ. Κουμουτσάκος αναφέρει ότι από χθες, 14 Νοεμβρίου, το νορβηγικό ερευνητικό σκάφος «Malene Ostervold» εισήλθε στην περιοχή της νοτιο-ανατολικής Μεσογείου και πιο συγκεκριμένα, νοτίως και ανατολικά του Καστελορίζου, προκειμένου να πραγματοποιήσει, εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων, γεωφυσικές έρευνες τουρκικών συμφερόντων, συνοδευόμενο από την τουρκική φρεγάτα «Gediz».

    «Δεδομένου ότι σύμφωνα με τις σχετικές πρόνοιες της Διεθνούς Σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας, μεγάλο τμήμα της περιοχής αυτής, περιλαμβάνει ελληνική υφαλοκρηπίδα, το Υπουργείο Εξωτερικών, σε συνεχή επικοινωνία και συντονισμό με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, έχει προβεί από χθες σε διαβήματα προς το Νορβηγό Πρέσβυ και τον Τούρκο Πρέσβυ στην Αθήνα, καθώς και στο Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών στην Άγκυρα, σε επίπεδο Βοηθού Υφυπουργού Εξωτερικών» αναφέρει ο κ. Κουμουτσάκος.
    Όπως σημειώνει ο κ. Κουμουτσάκος «σήμερα το μεσημέρι, η Υπουργός των Εξωτερικών, κα Ντόρα Μπακογιάννη, επικοινώνησε, με τον Υπουργό Εξωτερικών της Νορβηγίας κ. Γιόνας Στέρε» καθώς και ότι «πέραν αυτών και κατόπιν σχετικών οδηγιών της κας Υπουργού, ο Πρέσβυς της Ελλάδος στο Όσλο επικοινώνησε με την πλοιοκτήτρια εταιρεία του Νορβηγικού ερευνητικού σκάφους προκειμένου να της γνωστοποιήσει τις σχετικές ελληνικές θέσεις».

    Πριν από λίγο, καταλήγει ο κ. Κουμουτσάκος στην ανακοίνωσή του «το Νορβηγικό ερευνητικό σκάφος με σχετικό σήμα του ενημέρωσε ότι σταματά τις ερευνητικές δραστηριότητες στη συγκεκριμένη περιοχή».

    Για μια ακόμα πράξη στο έργο της παράνομης συμπεριφοράς της Τουρκίας στο Αιγαίο έκανε λόγο ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής, Ανδρέας Λοβέρδος .

    ΛΑΟΣ: "Το μεσοδιάστημα, από την εκλογή του νέου προέδρου στις ΗΠΑ, μέχρι την παράδοση της εξουσίας του κ. Μπους στις 20 Ιανουαρίου του 2009, απαιτεί αυξημένη προσοχή. Το βαθύ Κράτος της Τουρκίας και το ρηχό των Σκοπίων χάνουν τον ισχυρό συμπαραστάτη τους "Τα "Ιμια" δεν πρέπει να επαναληφθούν. Απαιτείται αποφασιστικότητα και σύνεση. Τα δε περί μειώσεως των εξοπλισμών δεν χρειάζονται ντουντούκες"

  11. Nick avatar
    Nick 15/11/2008 17:32:56

    @greco. Για τον ίδιο λόγο που δεν ενώθηκε και τότε η Κύρος:

    ΔΕΝ θέλουν οι Βρετανοί.

  12. ahab avatar
    ahab 15/11/2008 18:09:10

    Οι μαλακίες του ΛΑΟΣ και του κάθε παπαγάλου άρχισαν. Τί σύνεση και αποφαστιτηκότητα ρε ηλίθιοι. Πείτε τις δικές σας συγκεκριμένες προτάσεις και κινήσεις. όταν γίνει αυτό κάνω εκείνο. Στην θάλασσα δεν έχεις χρόνο να παίξεις . Οι κυβερνήτες πρέπει να γνωρίζουν τον αντίχειρα πάνω ή κάτω αρχιπαπάρες .

  13. Νίκος avatar
    Νίκος 15/11/2008 19:11:40

    "τον κάλεσε να συμμορφωθεί με τους κανόνες του διεθνούς δικαίου".

    Η επικληση του διεθνους δικαιου οπως και της Παναγιας δεν βοηθα.

    ελπιζω να διαψευσθω αλλα μην περιμενετε οι αλληλομαχαιρουμενες κομματικες ανθυπομετριοτητες να ειναι αποτελεσματικες. Η ελλαδα ειναι πατριδα οταν μπορουν την ληστευουν.

    "“Τα “Ιμια” δεν πρέπει να επαναληφθούν".

    Καλα, δεν εχετε αντιληφθει ακομα οτι την πρωτοβουλια των κινησεων την εχει η Αγκυρα; Το Αθηναικο κοτετσι θα βαλει την ουρα στα σκελια, θα ψελισσει τις αρχιδιες περι διεθνους δικαιου και θα συνεχισει να πινει το αιμα μας.

    Συμφωνω με τον Σπυρο, ισως η επικληση της διεθνιστικης αδελφοτητας να επιτρεψει την αιμοφαγια της εληνικης αλιτ. Διοτι ειναι το μονο που σκεφτονται.

  14. Νίκος avatar
    Νίκος 15/11/2008 19:15:05

    "μια ενωση…μακροπροθεσμα δεν θα αναγκαζε την τουρκια να συμβιβαστει?

    Γκρεκο, μονο η ισχυς και η επερχομενη ισορροπια επιβαλλει συμβιβασμους. Η ενωση θα ηταν ρεαλσιτικη αν μπορουσε η Ελλαδα και να την επιβαλλει. Αλλα ως κρατος-δορυφορος, αυτο ειναι ανεφικτο.

  15. ntinos avatar
    ntinos 15/11/2008 21:43:32

    μια ενωση…μακροπροθεσμα δεν θα αναγκαζε την τουρκια να συμβιβαστει?

    Τώρα μάλιστα τους κάναμε τα μούτρα κρέας, δηλαδή διχοτόμηση μέσω διπλής ένωσης, αυτό δεν ήταν το και παλιά το ζητούμενο από την Τουρκία;
    Και άλλωστε ποιός σας είπε ότι οι Κύπριοι επιθυμούν ένωση με την Ελλάδα βρε καλαμαράδες;

  16. Greco avatar
    Greco 15/11/2008 22:06:21

    δεν ειμαι σιγουρος..ιδεα εριξα...παντως το βορειο μερος της κυπρου ΔΕΝ αναγνωρίζεται απο κανεναν πλην τουρκιας.Η κυπρος νομικα ειναι ΟΛΟΚΛΗΡΗ στην εε

    ενωση με αυτονομια εννοειται(οπως η σικελια)...

    μηπως ηρθε η ωρα ν ξυπνήσουμε?β.ηπειρος,κυπρος με πολυ κοπο πιστευω δεν ειναι χαμενες υποθεσεις

    δεν βλεπετε οι τουρκοι πως κανουν για ο,τιδήποτε μπορουν ν διεκδικήσουν?

  17. Nick avatar
    Nick 15/11/2008 22:37:17

    Σαφώς και δεν είναι "χαμένες υποθέσεις", κυρίως η Βόρεια Ήπειρος.

  18. KaryID avatar
    KaryID 15/11/2008 23:05:58

    ξέρεις τι θα πεί ρίψασπις;

  19. Nick avatar
    Nick 15/11/2008 23:19:40

    @ 20:

    Έχασες. Σε 2 μήνες τελειώνει η Εγνατία Οδός.

  20. Kanenas avatar
    Kanenas 15/11/2008 23:28:01

    einai anamenomeno frono na perimenei o proodeytikos kosmos tis xoras mia sintonismeni paremvasi apo tin pleyra tis pefotismenis simerinis imedapis dianoisis sto zitima tis epeteiou tou politexneiou.tharo pos opos aniksan oi pefotismenoi megistoi proodeytikoi dianoites kai epistimones[me sponsores esto] to zitima ton ethnikon kai thriskeytikon mithon to zitima ton triskataraton parelaseon ton thriskeytikon kai tis ethnikis sinexeias meso tis ekpedeysis kai ton vivlion istorias,tou orkou kai ton eikonon sta masonokratoumena dikastiria ,etsi tha ofeiloun os anthropoi pou vlepoun brosta[kai isos gia ayto den vlepoun to gremo sta 3 metra alla to apenanti xionodromiko oros me tis gomenes pou kanoun ski] kai safos einai i elpida tou laou ,tou ethnous(kala leme tora..)tis anthropotitas ,tis sotirias tis kareta kareta ,tis elinikotitas tis fetas tou kalou ladiou,kai tis kalis piotitas kalamatianis fountas,na ksekinisoun to megalo agona gia na apodomisoun episeis kai tous laikistikous mithous tou politexneiou.arxizontas apo ta sxoleia kai ta vivlia istorias, tin neolaia,tin katargisi ton ekdiloseon(perilamvanomenou kai tou kakou laikistikou ala patroparadotou kapsimatos ton dromon ,magazion kai lipon paradosiakon vandalistikon siginitikon ethimon] gia to politexneio kai tis parelasis sto us embassy,kataloipa laikistikon mithon pou den sinadoun me proodeytikous anthropous.pou enstalazoun sta paidia mia istoria me aima[mias kai poli aima exithi sto politexneio] pou gena taliban tou laikismou kai tis dimagogias.[sinekdoxika ''ethnikistes'' tou laikismou,opou ethnos noite i laikistiki''laokratia'']

  21. kanenas 2 avatar
    kanenas 2 15/11/2008 23:33:53

    mia didaxi ton paidion opou i istoria sta sxoleia tha epikentronetai stin kathimerinotita tis zois;etsi plai stous fournous tis konstantinoupolis kai ti baklavades eftiaxnan to 1666 tha perilamvanetai px kai to proino ton agoniston antistasiakon sto cartie laten ton parision os endeiksis tou context tis periodou ekeinis.epeisis poso omorfi itan i zoi gia tous ''agonistes'' pou dikaiothikan me viles mizes axrisimopiita vivliaria ensimon kai offshore xamerpia kai paxidermismo.

  22. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 16/11/2008 00:52:33

    TIMH kai DOXA sthn 17 NOEMVRH 1973, -kai vale!

    @kanenas: φίλε, δεν διαβάζουμε γκρίκλις. Πάρε ένα καλό προγραμματάκι αλλαγής τους σε ελληνικά: http://speech.ilsp.gr/greeklish/greeklishdemo.asp

    mia didaxi ton paidion opou i istoria sta sxoleia tha epikentronetai stin kathimerinotita tis zois;etsi plai stous fournous tis konstantinoupolis kai ti baklavades eftiaxnan to 1666 tha perilamvanetai px kai to proino ton agoniston antistasiakon sto carti

    =

    μια διδάξει (: δικό σου το λάθος) τον παιδιών όπου η ιστορία στα σχολεια θα επικεντρώνεται στην καθημερινότητα τις ζωήςέτσι πλάι στους φούρνους τις κωνσταντινούπολης και τι μπακλαβάδες έφτιαχναν το 1666 θα περιλαμβάνεται πχ και το πρωινό τον αγωνιστών αντιστασιακών στο κάρτι

  23. Νίκος avatar
    Νίκος 16/11/2008 02:19:44

    ΠΟσοι πιστευουν οτι η αναγγελια περικοπων κατα 15% των αμυντικων δαπανων απο τον ΚΚ και η Τουρκικη προκληση ειναι απλη συμπτωση;

    Και το κουφο της υποθεσης. Η Θεοδωρα του υπουργειου εξωτερικων τεμεναδων αποφασισε οτι η αποστολη φρεγατας θα ηταν...κλιμακωση. Η ανθρωποι δεν γνωριζουν καν το νοημα των τεχνικων ορων. Ακους κλιμακωση. Τα χαμερπη εθνοασπονδυλα κουφαρια στα ποστα αυτα δεν ξερουν καν τους ορους εμπλοκης.

  24. fantomas avatar
    fantomas 16/11/2008 08:08:04

    H ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΗ ΣΟΒΑΡΗ ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΩΡΕΙ ΝΑ ΑΣΚΗΘΕΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ!!!
    ΧΡΕΙΑΖΕΤΕ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ ''ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΚΗ'' ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΤΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΤΑΛΑΝΤΕΥΕΤΕ ΑΝΑΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ!!!
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΖΟΙ ΟΙ ΚΟΥΤΟΦΡΑΓΚΟΙ ΠΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟΣ Π.Χ. ΤΩΝ Η.Π.Α. ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ!!!

  25. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 10:45:13

    @27: άκουσε φίλε #27 βγάλε πρώτα την κουκούλα του ανώνυμου με ένα στοιχειώδες όνομα και μετά τα λέμε.
    Και κάτι άλλο: στην οικογένειά μου δεν μιλάμε τούρκικα, ούτε μας ντάντευε η μαμά μας
    ούτε περίμενε έξω από το στρατόπεδο με τα κεφτεδάκια στο τάπερ.

    Και κάτι για το τέλος: ο αδελφός μας σκοτώθηκε με τη μοτοσυκλέτα στα 22 του πριν από 18 χρόνια λίγο πριν απολυθεί. Ούτε μια στιγμή δεν βαρυγκομήσαμε.

    Αυτά για να καταλάβεις τι εστί ΡΙΨΑΣΠΙΣ!!!

  26. miaouth avatar
    miaouth 16/11/2008 11:23:36

    Εδώ και πολύ καιρό (από τις φωτιές τουλάχιστον) η χώρα δεν κυβερνάται, προέκυψε και η κρίση στην οικονομία, αλλά μέσα στο τουρλουμπούκι, αρκετοί εδώ μέσα λιγουρεύονται ... Βόρεια Ήπειρο και λοιπά.
    Των οικιών υμών εμπιμπραμμένων, υμείς άδετε.

  27. Greco avatar
    Greco 16/11/2008 17:16:30

    @30 συμφωνω οτι χρειαζεται να λυθουν τα εσωτερικα προβληματα φυσικα...

    αλλα το "λιγουρευονται"ειναι τουλαχιστον ατυχες...να μη πω τπτ χειροτερο...

    θα μπορουσα να πω πολλα για τους ωχαδελφιστες,αλλα τεσπα χαμενα πανε τα λογια...

  28. μανώλης avatar
    μανώλης 16/11/2008 17:18:31

    @29.
    Αγαπητέ-ή KaryID, λυπάμαι αν σε στεναχώρησα με την αναφορά μου στο σχόλιο 20, στην Κόκκινη Μηλιά, αλλά δέν κατάλαβες ότι ήταν καθαρά χιουμοριστικό.
    (Ο Nick το έπιασε και απάντησε κατάλληλα).
    Δεν υπόγραψα με το όνομα που καμιά φορά (σπάνια) κάνω κανένα σχόλιο, γιατί θεωρώ μεγαλόστομες και χωρίς αντίκρυσμα και περιεχόμενο τις συζήτήσεις "...για την πόλη και την Αγιά Σοφιά...", "...Την Κόκκινη Μηλιά...", "...την ένωση της Κύπρου με την Ελλάδα..."(ξεχνάς το ΄74;), "...τη Βόρεια Ήπειρο..." και τόσα άλλα.
    Επί της ουσίας τώρα, ο γυιός μου πράγματι υπηρετεί αυτό τον καιρό τη μαμά-πατρίδα, (ενώ θα μπορούσε να την "κανει" όπως τόσοι και τόσοι), δέν του πάει κανείς κεφτεδάκια στο τάπερ, δεν την ψάξαμε για μεταθεσούλα, (ενώ θα μπορούσαμε), και τέλος λυπάμαι ειλικρινά για τον θάνατο του αδερφού σου με μοτοσυκλέτα.
    [Για το αν μιλάτε τουρκικες λέξεις στο σπίτι σας ρίξε μια ματιά σε παρακαλώ εδώ: ΑΛΑΝΙ (αλήτης), ΑΛΑΝΑ (ανοιχτός χώρος), ΑΓΑΣ (δεσποτικός-αυταρχικός), ΑΓΙΑΖΙ (πρωινό ή νυχτερινό κρύο),
    ΓΙΑΟΥΡΤΙ (πηγμένο γάλα), ΚΑΡΠΟΥΖΙ (υδροπέπων), ΜΕΝΕΞΕΣ (εύοσμο λουλούδι), ΣΟΥΓΙΑΣ (μαχαιράκι),
    ΤΕΝΕΚΕΣ (δοχείο), ΦΛΙΤΖΑΝΙ (κύπελλο), ΤΣΕΠΗ (θυλάκιο), ΤΑΒΑΝΙ (οροφή),.....περισότερες στο:http://www.alexandroupoli.gr/e107_plugins/content/content.php?content.519]
    (Για το ΡΙΨΑΣΠΙΣ δεν θα απαντήσω γιατί σίγουρα δεν θα σε ωφελήσει η σύγκριση).
    Ανώνυμος κουκουλοφόρος @20. & @27.(Με ονοματεπώνυμο)

  29. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 17:34:59

    @φίλε Μανώλη #32: τα σοβαρότερα πράγματα λέγονται συνήθως μεταξύ αστείου και σοβαρού.

    Κανείς από τους ανωτέρω συνομιλητές δεν έλεγε να εκστρατεύσει στη Β. Ήπειρο ή στην Κόκκινη Μηλιά.

    Για ρώτησε όμως και τους Βορειοηπειρώτες επάνω για την τρομοκρατία που υφίστανται από το επίσημο κράτος εκεί και για τα σχολεία τους που τα κρατούν με τα δόντια ανοιχτά.

    Το ότι έφυγαν οι ανωνυμίες και υπάρχει ένα "στοιχειώδες" όνομα είναι πρόοδος.

    Εύχομαι ο γυιος σας να είναι πάντα καλά, να τελειώσει τη θητεία του, να κάνει μια ευτυχισμένη οικογένεια και να σας φέρνει αυτός κάποτε στα βαθειά σας γεράματα το γιαουρτάκι και το φλιτζανάκι το τσάϊ και σε σένα και στη γυναίκα σου.

    Αυτό για το ρίψασπις που δεν θα με ωφελήσει η σύγκριση δεν το κατάλαβα.

  30. μανώλης avatar
    μανώλης 16/11/2008 17:43:52

    @33.
    Λυπάμαι αλλά και εγώ δεν κατάλαβα το:
    "Αυτά για να καταλάβεις τι εστί ΡΙΨΑΣΠΙΣ!!!"στό @29.

  31. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 18:00:49

    @Μανώλης: Ρίψασπις - αυτός που ρίχνει την ασπίδα πριν ή στη διάρκεια της μάχης - αυτός που περιέγραψες με χιούμορ στο σχόλιό σου - αυτός που κρύβεται και περιμένει να περάσει η καταιγίδα για να βγει.

    Αυτός που και εσύ καταδικάζεις.

    Η κοτάρα.

  32. μανώλης avatar
    μανώλης 16/11/2008 18:52:11

    KaryID 35.
    Έχω διαφορετική γνώμη για τους ανθρώπους που χάνουν μια μάχη ή έναν πόλεμο. Δεν τους θεωρώ "κοτάρες". Απλά Ηττημένους.
    Αλοίμονο αν θεωρούσαμε τούς ηττημένους Έλληνες στρατιώτες της Μικρασιατικής εκστρατείας ή των μαχών του β΄παγκοσμίου, "κοτάρες".
    [Αλήθεια έχεις δει καμιά φωτο των ανθρώπων που παρέδιδαν τον οπλισμό τους (έριχναν στην ουσία την Ασπίδα τους) μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας;
    Δείχνουν αυτοί οι άνθρωποι για "κοτάρες";]
    Κατά τη γνώμη μου πεπισσότερο "κοτάρα" και επικίνδυνος και επιβλαβής για τον τόπο και την κοινωνία γενικά, είναι αυτός που αναμοχλεύει πάθη και μίση μεταξύ ανθρώπων και λαών, παρά αυτός που "κρύβεται και περιμένει να περάσει η καταιγίδα για να βγει".
    Αυτός που κρύβεται συνήθως είναι απλά ένα φοβισμένο ανθρωπάκι που εύκολα μπορεί να το συγχωρήσεις (δεν γεννήθηκαν όλοι ήρωες άλλωστε). Όμως θυμήσου πώς ξεκίνησε η κρίση στα Ίμια, και δές πως δημιουργήθηκαν γκρίζες ζώνες εκεί που ήταν ξεκάθαρα Ελληνική επικράτεια. Θα γινόταν τίποτα αν κάποιος υπερ..να μην πω τι δεν ξεκινούσε τις βλακείες του με τις σημαίες και τα κανάλια; Μια χαρά δεν έβοσκε μέχρι τότε ο Ελληνας βοσκός τα Ελληνικά κατσίκια στις Ελληνικές βραχονησίδες;
    τα ταραταντούμ τι τα θέλαμε αφου δεν ήμασταν έτοιμοι για όλα;
    [και το χειρότερο είδος μεταξύ των επικίνδυνων (μετά τους βλάκες) είναι αυτοί που κυνηγάνε γαλόνια ή προμήθειες].

  33. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 19:32:36

    @Που μίλησα για ηττημένους; Έλεος!!
    Που μίλησα για τους στρατιώτες μας στη Μ. Ασία, στο Β'ΠΠ. Έλεος!!
    Που μίλησα για τον Εμφύλιο; Έλεος!!

    Ο ηττημένος - της όποιας πλευράς - είναι ΤΙΜΗΜΕΝΟΣ, τη μάχη του την ΕΔΩΣΕ, ρίψασπις είναι αυτός που ρίχνει την ασπίδα πριν καν τη μάχη ή στη διάρκεια της μάχης, που τα ΚΑΚΑΡΩΝΕΙ, που δειλιάζει στο άκουσμα της όποιας μάχης, αγώνα, πες το όπως θες.

    Έχω δει φωτό ασφαλώς και είναι τραγική στιγμή - ανθρωπάκια ήταν αυτοί; Καθόλου ανθρωπάκια - πίστεψαν αγνά σε κάτι και τους πρόδωσαν οι ηγεσίες τους. Τι σχέση έχει αυτό;

    Αν το θέτεις σε ανθρωπιστική βάση συμφωνώ.
    Όλοι μπορεί να κρύβουμε ένα ανθρωπάκι μέσα μας. Αυτός που λουφάρει στο στρατό ή ζητά τη μετάθεση, ο βολεψιματίας, αυτό με ενοχλεί. Ή που ζητάει Ιώτα 5 χωρίς να είναι Ιώτα 5 (έτσι το λένε;), αυτός/ή που στα 18 του/της δηλαδή είναι έτοιμος πωρωμένος και ξεκινά τη ζωή του με ένα ψέμα. Ο βολεψιματίας ΑΠΟ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ.

    Αλλά το ανθρωπάκι δεν είναι το πρότυπο, ο πήχυς πρέπει να είναι ψηλά.

    Για τα Ίμια έχω άλλη γνώμη γενικότερα, μια χαρά βόσκαμε τα πρόβατα και τσιμουδιά, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα. Αν δεν είμαστε έτοιμοι για όλα ... ε τότε, στα λόγια μου έρχεσαι.

  34. μανώλης avatar
    μανώλης 16/11/2008 20:04:16

    KaryID 37.
    Μάλλον χρησιμοποίησες λάθος λέξη.
    Καλύτερα θα ταίριαζε Φυγόστρατος.
    Το Ρίψασπις το πήρα κυριολεκτικά.
    Ρίχνεις την Ασπίδα, όταν έχεις Ασπίδα.
    Και την ασπίδα τη ρίχνεις στη μάχη όταν: σκοτωθείς,τραυματιστείς, φοβηθείς, ηττηθείς. Και για καμιά απο αυτές τις περιπτώσεις δεν μπορώ να κατηγορήσω κάποιον.

    (Για το ότι το ανθρωπάκι δεν πρέπει να είναι το πρότυπο συμφωνώ).

  35. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 20:29:46

    @Μανώλης: Φυγόστρατος ΟΚ, δεν είχα πρόχειρη τη λέξη και το Ρίψασπις ήταν για να τονιστεί η γλωσσική αντίθεση με το: άιντε μπρε!!

    Φυγόστρατος από το λεξικό του Κορρέ: "ο καίτοι υπό τα όπλα κληθείς αποφεύγων κλπ."

    Ρίψασπις από το λεξικό του Κορρέ: "ο δειλός, ήτοι ο εν τη μάχη φεύγων, αφού έρριψε την ασπίδα, φυγόμαχος".

    ΚΑΘΟΛΟΥ Ο ΗΤΤΗΜΕΝΟΣ, ΟΥΤΕ Ο ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΟΣ.

  36. Basil avatar
    Basil 16/11/2008 21:02:28

    Εκτός Θέματος

    Η ιστορία του Νορβηγικού πλοίου δεν εστιάζεται μόνο στο Καστελλορίζο αλλά σε όλο το Αιγαίο και ξεκινάει από το τέλος Οκτωβρίου.

    Η διχοτόμιση του Αιγαίου τώρα δικαιώνεται (καιρός ήταν)

    Καληνύχτα σας
    Εχουν καταγραφεί οι θέσεις του πλοίου σε όλο το Αιγαίο. Λεπτομέρειες strategy-geopolitics.blogspot.

  37. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 21:17:14

    @Basil: Το καλοκαίρι που μας πέρασε - τέλος Αυγούστου Σεπτέμβριος θα ήταν - ένα μεγάλο θα έλεγα πολεμικό σκάφος με κανόνι στην πλώρη ορατό από πολύ μακριά κατέπλευσε στα ανοιχτά σε επιβατικό λιμάνι της Ανατολικής Αττικής - αποβίβασε ένα φουσκωτό ή ταχύπλοο, έκανε επί τόπου στροφή και χάθηκε στον ορίζοντα του Αιγαίου.
    Το θέαμα ήταν εντυπωσιακό.
    Επειδή δεν είναι συχνό φαινόμενο, είχαμε όλοι παραξενευτεί που το βλέπαμε από τις παραλίες.

  38. Nick avatar
    Nick 16/11/2008 21:33:46

    Τα Ο.Υ.Κ κάνουν τέτοιου είδους ασκήσεις. Προ 2 ετών ανα θυμάμαι έκαναν το ίδιο στο Παλαιο Φάληρο.

  39. Basil avatar
    Basil 16/11/2008 21:55:47

    Μα εδώ μιλάμε για άλλου είδους πράγματα. Ερευνα στο μισό Αιγαίο και δεν το έχουμε αντιληφθεί. Και είπα μπαρούφες του strategy μέχρι που είδα το maritime vessel position. Το νορβηγικό πλοίο έχει κάνει βόλτα όλο το Αίγαιο. Δυτικά της Χίου, Ανατολικά της Λήμνου κλπ. ΚΑι δεν το λέει κανείς μα κανείς στα ΜΜΕ. Για τον ίδιο λόγο που είπε και ο Ανδρέας (εκλειπων) Βυθίσατε το χόρα. Τότε ε'ιχε γίνει της τρελής, τώρα..... Goodnight and good luck που λέει και ο φάκτορας. Δείτε το ποστ είναι κατατοπιστικό.

  40. KaryID avatar
    KaryID 16/11/2008 22:04:16

    Αυτό είναι είδηση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.