#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/04/2009 12:19
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Καραμανλής: παρωχημένη και διχαστική η πολιτική της Τουρκίας

«Παρωχημένη, διχαστική και απειλητική» χαρακτήρισε ο έλληνας πρωθυπουργός την τουρκική πολιτική προς την Κύπρο κατά την σημερινή ομιλία του στο Κυπριακό Κοινοβούλιο. Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι «οι δύο κοινότητες θα μπορέσουν να προχωρήσουν σε λύση μόνο όταν η Άγκυρα ενθαρρύνει την τουρκοκυπριακή ηγεσία να προχωρήσει με καλή πίστη».

Αν και παραδέχθηκε εμμέσως πλην σαφώς την αποτυχία των μέχρι στιγμής συνομιλιών Χριστόφια - Ταλάτ χαρακτηρίζοντάς τις «δύσβατη πορεία με επώδυνους συμβιβασμούς και πολλές στο παρελθόν απογοητεύσεις» τάχθηκε ωστόσο υπέρ της συνέχισής τους λέγοντας ότι αυτό θα είναι επωφελές για όλους.

Απευθυνόμενος εξάλλου στους Ελληνοκύπριους βουλευτές ο κ. Καραμανλής επανέλαβε την υποστήριξη της Ελλάδας στον αγώνα για την επίλυση του Κυπριακού και τόνισε ότι από τη λύση του κυπριακού προβλήματος εξαρτάται η πλήρης εξομάλυνση των ελληνοτουρκικών σχέσεων. «Η Ελλάδα θα παραμείνει στο πλευρό σας, σταθερός σύμμαχος, αρωγός, συμπαραστάτης του κυπριακού ελληνισμού. Τις χώρες μας συνδέει ένα κοινό μέλλον, μαζί θα αντιμετωπίσουμε την κάθε πρόκλησή του», είπε μεταξύ άλλων.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι ζητούμενο της διαπραγμάτευσης είναι η μετεξέλιξη του κράτους σε μια διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία, με μία κυριαρχία, μία ιθαγένεια και μία διεθνή προσωπικότητα, σύμφωνα με τα ψηφίσματα του ΟΗΕ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. daris avatar
    daris 23/04/2009 12:36:11

    Για την κατασταση στην εξωτερικη πολιτικη φταιει η κ.Μπακογιαννη,για την κατασταση στα εσωτερικα φταιει το ΠΑΣΟΚ,για τα κακα της μοιρας μας φταιει μεχρι και ο Θεος!!!
    Ομως αυτος ο γιγαντας της πολιτικης και καταλληλοτερος για την Ελλαδα (Κ.Κ) δεν φταιει σε τιποτα...
    Και οχι μονο δεν φταιει αλλα πρεπει να τον στηριξουμε τωρα που περναει δυσκολα...
    Ετσι μια ζωη ΜΑΛΑΚΕΣ!!!

  2. Καθρέφτης avatar
    Καθρέφτης 23/04/2009 12:57:52

    Μην τρελαθούμε.
    Το avantage του Καραμανλή
    είναι τα εθνικά θέματα.

  3. tiramola avatar
    tiramola 23/04/2009 13:09:30

    «Η Ελλάδα θα παραμείνει στο πλευρό σας, σταθερός σύμμαχος, αρωγός, συμπαραστάτης του κυπριακού ελληνισμού. Τις χώρες μας συνδέει ένα κοινό μέλλον, μαζί θα αντιμετωπίσουμε την κάθε πρόκλησή του»

    Και εμείς κύριε ΚΚ...νοερά όπως και συ...

    Έχω βαρεθεί να ακούω τις ίδιες μαλακίες , αυτός δεν βαρέθηκα να λέει τα ίδια ποιήματα?

    Το ποιοί το αποδεικνύουν με έργα είναι γνωστό....

  4. tiramola avatar
    tiramola 23/04/2009 13:12:14

    Για θυμηθείται αγαπητοί συνομιλητές...
    "και η μη θέση είναι θέση"....

    Τώρα ας πάνε να τα βρουν με τους ακροδεξιούς της Τουρκοκυπριακής πλευράς...

    Γελοίοι ηθοποιοί....

  5. albusgenius avatar
    albusgenius 23/04/2009 13:12:46

    Δεν τα εννούσε έτσι, τα είπε για να δώσει κουράγιο στον κουμπάρο που έχει δυσκολίες. Να τον τονώσει κομμάτι. Δείτε την μεγαλοψυχία και αφήστε την κριτική. Εμείς φταίμε. Κανονικά θα έπρεπε να οργανωθεί μια διαδήλωση στο Σύνταγμα με πικετοφορία που θα γράφει: Εμείς φταίμε, συγχώρα μας. Να εξηγήσω, για το Βατοπέδι φταίνε οι παπάδες, για τα ομόλογα φταίνε οι ανίκανοι διοικητές, και λοιπά. Μα δεν βλέπετε απλά πράγματα.Α! και για όλα φταίει ο Τσουκάτος.

  6. tiramola avatar
    tiramola 23/04/2009 13:23:04

    Να προσθέσω στο 6 ότι φταίει και η Καιλή...

  7. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 23/04/2009 13:41:45

    Εκεί που νομίζει κανείς ότι η κουταμάρα ως ''αντιπολιτευστική στάση'' (ακόμα και επί σοβαρότατων ζητημάτων που αφορούν την ίδια την υπόσταση του ελληνισμού) έχει φτάσει στο ''μη παρέκει'' κι έχει πιάσει πάτο,βρίσκει κάποιους πασόκους να σκάβουν κι άλλο, για να την πάνε πιο βαθιά...

  8. tiramola avatar
    tiramola 23/04/2009 13:59:23

    Οι πασόκοι έβαλαν την Κύπρο στην ΟΝΕ , η υποκρισία η δική σου Σπατζιώτη και άλλων ελληναράδων εθνικοπατριωτών plus η "μη θέση είναι θέση" θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην οριστική διχοτόμηση του νησιού!

    Που έχεις το θράσος να παριστάνεις τον πατριώτη και εσύ και οι ανίκανοι καραμανλομητσοτάκηδες που ψηφίζεις....

    Άντε γιατι και στην μαλακία υπάρχουν όρια...

  9. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 23/04/2009 14:08:24

    @12 Tiramola
    Δεν νομίζω να πιστεύεις ότι είναι δυνατόν να συζητήσω σοβαρά μαζί σου. Η περιπτωσή σου αποδεικνύει καθημερινά ότι η τελευταία πρόταση της ''παρέμβασής'' σου (στην μαλακία υπάρχουν όρια…) δεν ισχύει.

  10. Rogue avatar
    Rogue 23/04/2009 14:14:09

    @12

    Ποτέ μαζί καραμανλικοί και μητσοτακικοί. Είναι αντίθετα πράγματα.

    Την Κύπρο την έβαλε στην ΕΕ 1. ο Γ. Κρανιδιώτης, ο οποίος το πλήρωσε πολύ ακριβά και 2. ο Τ. Παππαδόπουλος που με φοβερή τρίπλα άφησε τον τούρκο έξω και συγκέντρωσε όλα τα πυρά και τη λύσσα του συστήματος στο πρόσωπό του.

  11. Rogue avatar
    Rogue 23/04/2009 14:16:16

    Επιπλέον να θυμηθούμε τη μανία Ντόρας, Γιωργάκη και Αλαβάνου υπέρ του σχεδίου Ανάν!

    Τώρα δεν θα υπήρχε Κύπρος όπως την ξέρουμε, αυτό τον καιρό θα κυβερνούσε Τουρκική προεδρία στο νησί και η Τουρκία θα αποκτούσε ΒΕΤΟ εντός της ΕΕ!!!!

  12. Rogue avatar
    Rogue 23/04/2009 14:17:18

    Μάλλον λοιπόν θα έπρεπε να λέμε Παπανδρεομητσοτακικοί! Και μη συγχέετε τον ΓΑΠ με τον Αντρέα στα πρώτα του. Καμία σχέση.

  13. tiramola avatar
    tiramola 23/04/2009 14:31:26

    Πως να μιλήσει σοβαρά κανείς μαζί σου Σπατζιώτη?
    Η παρουσία σου εδώ έχει μία και μόνη αποστολή , πως θα κατηγορήσεις το ΠΑΣΟΚ ότι φταίει για όλα τα δεινά της χώρας...
    Όχι μόνο δεν έχεις τολμήσει να κάνεις μία πρόταση , αλλά και όταν ανεβαίνει ένα ποστ που αφορά αθλιότητες της λεγόμενης "νέας διακυβέρνησης" δεν έχεις πάρει ποτέ θέση!!!
    Το μόνο που κάνεις είναι να μιλάς για την καψούρα σου την Καιλή...
    Ποιός να μιλήσει σοβαρα μαζί σου?
    Σε ιστοσελίδα κοινωνικής συναναστροφής θα έχεις περισσότερη τύχη και συ και αρκετοί άλλοι εδώ που το μόνο που μάθατε σε αυτή τη ζωή είναι να κράζετε χωρίς προτάσεις...
    Η δε αλαζονεία σου είναι απίστευτη...

    Οι εξυπνάκηδες που για όλα έχετε άποψη αλλά που αδυνατείται να κάνετε έστω μία πολιτική πρόταση...

    ΥΓ έχω κάνει κανένα ορθογραφικό λάθος γιατί δεν πρόσεχα...

  14. tiramola avatar
    tiramola 23/04/2009 14:45:03

    Κια για να μην γράφονται και ανακρίβιες να ποστάρω μερικά βασικά σημεία του σχεδιόυ Ανάν...

    Η βασική φιλοσοφία του σχεδίου Ανάν ήταν η δημιουργία μιας νέας τάξης πραγμάτων στην Κύπρο, κατά την οποία θα υπάρξει συνένωση της Κυπριακής Δημοκρατίας με τη διοίκηση των κατεχόμενων σήμερα εδαφών και η ίδρυση ενός ομόσπονδου κράτους, της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία:

    * Θα είναι ένα ανεξάρτητο κράτος με τη μορφή ενός συνεταιρισμού μη επιδεχόμενου διάλυσης.

    * Θα έχει μία ομοσπονδιακή κυβέρνηση και δύο ισότιμα συνιστώντα κράτη, το ελληνοκυπριακό κράτος και το τουρκοκυπριακό κράτος.

    * Θα είναι μέλος των Ηνωμένων Εθνών και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

    * Θα έχει μία ενιαία διεθνή νομική προσωπικότητα και κυριαρχία.

    Η Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία θα είναι οργανωμένη σύμφωνα με το Σύνταγμά της και σύμφωνα με τις βασικές αρχές του κράτους δικαίου, της δημοκρατίας, της αντιπροσωπευτικής δημοκρατικής διακυβέρνησης, της πολιτικής ισότητας των Ελληνοκυπρίων και των Τουρκοκυπρίων, της διζωνικότητας και του ισότιμου καθεστώτος των συνιστώντων κρατών, και θα είναι κοσμικού χαρακτήρα.

    Το Σύνταγμα της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας:

    * Είναι ο υπέρτατος νόμος της χώρας και θα δεσμεύει όλες τις αρχές της ομοσπονδίας και των συνιστώντων κρατών.

    * Θα υιοθετηθεί με δημοκρατικές διαδικασίες από τους Ελληνοκυπρίους και τους Τουρκοκυπρίους, σύμφωνα με τη χωριστά εκφρασθείσα κοινή τους βούληση.

    Το Σύνταγμα της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας δύναται να τροποποιηθεί μόνο με την έγκριση του ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου και της πλειοψηφίας των ψηφοφόρων του ελληνοκυπριακού κράτους και του τουρκοκυπριακού κράτους, έπειτα από τη διενέργεια χωριστών δημοψηφισμάτων. Τα δύο βασικά άρθρα του Συντάγματος, τα οποία καθορίζουν την Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία και τα δύο συνιστώντα κράτη, δεν δύνανται να τροποποιηθούν.

    Το Ανώτατο Δικαστήριο θα διαφυλάσσει το Σύνταγμα της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας και θα διασφαλίζει τον πλήρη σεβασμό του.

    Απαγορεύεται οποιαδήποτε μονομερής τροποποίηση της τάξης πραγμάτων που εγκαθιδρύεται με τη Θεμελιώδη Συμφωνία, ιδιαίτερα η ολική ή μερική ένωση της Κύπρου με οποιαδήποτε άλλη χώρα ή οποιαδήποτε μορφή διχοτόμησης ή απόσχισης.

    Η Συνθήκη Εγκαθίδρυσης, η Συνθήκη Εγγύησης και η Συνθήκη Συμμαχίας, που η Κυπριακή Δημοκρατία υπέγραψε με την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Βρετανία το 1960, εξακολουθούν να ισχύουν και θα εφαρμόζονται, τηρουμένων των αναλογιών, στη νέα τάξη πραγμάτων.

    Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα ασκεί κυριαρχικά τις εξουσίες που καθορίζει το Σύνταγμα της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας. Οι εξουσίες αυτές θα διασφαλίζουν ότι η Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία δύναται:

    * Να ομιλεί και να ενεργεί με μία φωνή διεθνώς και εντός της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

    * Να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της ως κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

    * Να προστατεύει την ακεραιότητα, τα σύνορα, τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και την αρχαία κληρονομιά της.

    Το κάθε συνιστών κράτος θα ασκεί κυριαρχικά εντός των εδαφικών του συνόρων και εντός των ορίων του Συντάγματος της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας όλες τις εξουσίες που δεν εκχωρούνται ρητώς στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση.

    Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα συνιστώντα κράτη θα σέβονται πλήρως και δεν θα παραβιάζουν τις μεταξύ τους εξουσίες και λειτουργίες.

    Δεν θα υπάρχει ιεραρχία μεταξύ των ομοσπονδιακών νόμων και των νόμων των συνιστώντων κρατών.

    Τα συνιστώντα κράτη θα συνεργάζονται και θα συντονίζονται μεταξύ τους, καθώς και με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση μέσω μηχανισμών που περιλαμβάνουν συνταγματικούς νόμους και με συμφωνίες συνεργασίας, τις οποίες τα συνιστώντα κράτη δύνανται να συνάπτουν μεταξύ τους ή με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση σε θέματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές τους.

    Τα συνιστώντα κράτη

    Τα δύο συνιστώντα κράτη θα είναι ισότιμου καθεστώτος. Η ισοτιμία τους θα διασφαλίζεται από τα πιο κάτω:

    * Τα συνιστώντα κράτη θα έχουν ταυτόσημες εξουσίες και αρμοδιότητες.

    * Κάθε συνιστών κράτος θα ασκεί κυριαρχικά τις εξουσίες αυτές εντός των εδαφικών του συνόρων και εντός των ορίων του Συντάγματος της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας.

    * Ο λαός του ελληνοκυπριακού κράτους και ο λαός του τουρκοκυπριακού κράτους θα εκπροσωπούνται αποτελεσματικά σε όλα τα ομοσπονδιακά όργανα και θα συμμετέχουν αποτελεσματικά στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε ομοσπονδιακό επίπεδο.

    * Κάθε συνιστών κράτος θα δύναται με δική του πρωτοβουλία να αρχίσει και να συμμετέχει ισότιμα στη διαδικασία συντονισμού και εναρμόνισης μεταξύ των δύο συνιστώντων κρατών ή μεταξύ των συνιστώντων κρατών και της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.

    * Το κάθε συνιστών κράτος θα οργανωθεί ελεύθερα εντός των ορίων του Συντάγματος της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας και σε συμμόρφωση με τις βασικές αρχές του κράτους δικαίου, της δημοκρατίας και της αντιπροσωπευτικής δημοκρατικής διακυβέρνησης, σύμφωνα με το δικό του Σύνταγμα.

    * Η ταυτότητα, η εδαφική ακεραιότητα, η ασφάλεια και η συνταγματική τάξη των συνιστώντων κρατών θα διασφαλίζεται και θα γίνεται σεβαστή από όλους.

    Κατανομή εξουσιών και αρμοδιοτήτων

    Οι εξουσίες και οι αρμοδιότητες που θα ασκούνται από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση είναι οι ακόλουθες:

    1. Εξωτερικές σχέσεις.

    2. Σχέσεις με την Ευρωπαϊκή Ενωση.

    3. Αρμοδιότητες της Κεντρικής Τράπεζας.

    4. Ομοσπονδιακά χρηματοοικονομικά θέματα.

    5. Φυσικοί πόροι.

    6. Μετεωρολογία, αεροπορία, διεθνής ναυτιλία και η ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα και τα χωρικά ύδατα της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας.

    7. Επικοινωνίες.

    8. Κυπριακή ιθαγένεια.

    9. Πάταξη της τρομοκρατίας.

    10. Απονομή χάριτος και αμνηστίας.

    11. Πνευματική ιδιοκτησία.

    12. Αρχαιότητες.

    Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα ασκεί, επίσης, εξουσία σε τομείς όπως η ομοσπονδιακή διοίκηση, οι ομοσπονδιακές εκλογές και τα δημοψηφίσματα, παραβάσεις των ομοσπονδιακών νόμων, η ομοσπονδιακή απονομή δικαιοσύνης, η ομοσπονδιακή περιουσία και άλλες ομοειδείς εξουσίες που είναι συναφείς με τις καθορισμένες εξουσίες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.

    Οι εξουσίες και οι αρμοδιότητες που θα ασκούνται από τα δύο συνιστώντα κράτη περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:

    1. Δημόσια ασφάλεια, επιβολή του νόμου και της τάξης.

    2. Απονομή δικαιοσύνης σε επίπεδο συνιστώντος κράτους.

    3. Τουρισμός.

    4. Προστασία του περιβάλλοντος.

    5. Αλιεία και γεωργία.

    6. Βιομηχανία και εμπόριο.

    7. Ορισμός ζωνών και χωροταξικός σχεδιασμός.

    8. Αθλητισμός και παιδεία.

    9. Υγεία.

    10. Κοινωνική ασφάλιση και εργασία.

    11. Οικογενειακό, εταιρικό και ποινικό δίκαιο.

    Εξωτερικές σχέσεις

    Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα ασκεί κυριαρχικά νομοθετικές και εκτελεστικές αρμοδιότητες στα θέματα των εξωτερικών σχέσεων, περιλαμβανομένης της συνομολόγησης διεθνών συνθηκών και στην αμυντική πολιτική.

    Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα διαβουλεύεται με τα συνιστώντα κράτη σχετικά με τις ομοσπονδιακές αποφάσεις στα θέματα των εξωτερικών σχέσεων που επηρεάζουν τις αρμοδιότητές τους.

    Τα συνιστώντα κράτη θα δύνανται να συνάπτουν συμφωνίες για εμπορικά και πολιτιστικά θέματα με τις αρχές των κρατών που έχουν σχέσεις με την Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία, με την προϋπόθεση ότι:

    * Τέτοιες συμφωνίες δεν ζημιώνουν την Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία, την εξουσία της ομοσπονδιακής κυβέρνησης ή του άλλου συνιστώντος κράτους.

    **Είναι συμβατές με την ιδιότητα της Κύπρου ως μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

    Η Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία θα διατηρεί ιδιαίτερους δεσμούς φιλίας με την Ελλάδα και την Τουρκία, σεβόμενη την ισορροπία που καθιερώνεται με τις Συνθήκες στη Θεμελιώδη Συμφωνία, και θα τους παραχωρεί ειδική προνομιακή μεταχείριση στο βαθμό που αυτό είναι συμβατό με τις υποχρεώσεις της ως μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης και σύμφωνα με τη Συνθήκη Εγκαθίδρυσης.

    Σχέσεις με την Ε.Ε.

    Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα ασκεί κυριαρχικά νομοθετικές και εκτελεστικές αρμοδιότητες στις σχέσεις με την Ευρωπαϊκή Ενωση. Η θεμελιώδης συμφωνία προβλέπει ευρεία συνεργασία μεταξύ της ομοσπονδιακής κυβέρνησης και των συνιστώντων κρατών, όπως:

    α. Χάραξη πολιτικής: Οι κυβερνήσεις των συνιστώντων κρατών θα συμμετέχουν στη διαμόρφωση της πολιτικής της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

    β. Εκπροσώπηση στην Ευρωπαϊκή Ενωση: Η Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία θα εκπροσωπείται στην Ευρωπαϊκή Ενωση από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση στους τομείς της αρμοδιότητάς της ή στην περίπτωση που κάποιο θέμα αφορά κατά κύριο λόγο κάποιον τομέα της αρμοδιότητάς της. Στις περιπτώσεις που κάποιο θέμα εμπίπτει κατά κύριο λόγο ή αποκλειστικά σε τομέα της αρμοδιότητας των συνιστώντων κρατών, η Κύπρος μπορεί να εκπροσωπηθεί από εκπρόσωπο είτε της ομοσπονδιακής κυβέρνησης είτε του συνιστώντος κράτους, με την προϋπόθεση ότι ο τελευταίος είναι σε θέση να δεσμεύει την Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία.

    γ. Εκπλήρωση των υποχρεώσεων: Οι υποχρεώσεις της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας που απορρέουν από την ιδιότητά της ως μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα εκπληρώνονται από το ομοσπονδιακό όργανο ή το όργανο των συνιστώντων κρατών, το οποίο έχει τη νομοθετική εξουσία στον τομέα που αναφέρεται η υποχρέωση.

    δ. Αποτυχία στην εκπλήρωση των υποχρεώσεων: Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ή το σχετικό συνιστών κράτος που αποτυγχάνει να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις της/του στον τομέα των αρμοδιοτήτων της/του, θα υπέχει υποχρέωση για τις κυρώσεις, τα πρόστιμα ή τις αποζημιώσεις που ως αποτέλεσμα θα επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ενωση.

  15. tiramola avatar
    tiramola 23/04/2009 14:54:45

    Τι προέβλεπε για το εδαφικό....

    Σήμερα η Κυπριακή Δημοκρατία ελέγχει το 64% της επικράτειας της Κύπρου. Το υπόλοιπο 36% βρίσκεται υπό τουρκική κατοχή ή είναι νεκρή ζώνη. Με τις εδαφικές αναπροσαρμογές που προτείνονται στο σχέδιο Ανάν επιστρέφεται το ένα πέμπτο των κατεχομένων, που αντιστοιχεί με το 7,5% του συνόλου. Υστερα από τις εδαφικές αναπροσαρμογές, η τουρκοκυπριακή Πολιτεία θα καταλαμβάνει το 28,5% των εδαφών και η ελληνοκυπριακή Πολιτεία το υπόλοιπο.

    Η επιστροφή των εδαφών θα γίνει σε έξι φάσεις και θα ολοκληρωθεί σε 3,5 χρόνια από την έναρξη εφαρμογής της συμφωνίας, δηλαδή στα τέλη του 2007.

    Με βάση τα χρονοδιαγράμματα, η πρώτη φάση (κίτρινο χρώμα στο χάρτη) θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε 104 μέρες. Στη φάση αυτή επιστρέφονται η νεκρή ζώνη και οι περιοχές που είναι ακατοίκητες. Περιλαμβάνονται ο θύλακας των Κοκκίνων, τα χωριά Σελέμανι και Αγιος Νικόλαος (Λεύκας) και ένα μεγάλο μέρος της πόλης της Αμμοχώστου. Το τμήμα αυτό της πόλης είναι περιφραγμένο και ακατοίκητο από το 1974.

    Εξι μήνες αργότερα επιστρέφεται το χωριό Αχνα (πράσινο στον χάρτη). Η Αχνα είναι επίσης ακατοίκητη και τα περισσότερα σπίτια είναι γκρεμισμένα. Μετά την πάροδο 15 μηνών υπάγονται στο υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση κρατίδιο τα χωριά Τύμπου και Πυρόι στην περιοχή Μεσαορίας και ο Λουτρός, η Γαληνή και η Πέτρα στην περιοχή Ξερού. Στον χάρτη φαίνονται με καφέ χρώμα. Δύο χρόνια και έξι μήνες αργότερα θα επιστραφούν υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση ένα τμήμα της πόλης της Αμμοχώστου και τα χωριά Καλοψίδα, Αχερίτου, Μακράσυκα, Κοντέα και Λύση, Αυλώνα, Λιμνίτης, Ξερόβουνος, Σόλοι και οι Αμμαθκιές. Απεικονίζονται στον χάρτη με κόκκινο χρώμα.

    Στην επόμενη φάση, που θα ολοκληρωθεί τρία χρόνια μετά τη συμφωνία (μοβ χρώμα), θα περιέλθουν υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση τα χωριά Ζώδια, Γερόλακκος και ένας μέρος του Αγίου Δομετίου, δυτικά της Λευκωσίας. Επίσης, επιστρέφονται η Μια Μηλιά (βορειανατολικά της Λευκωσίας) και η περιοχή των Κάτω Βαρωσίων στην Αμμόχωστο.

    Η αναπροσαρμογή των εδαφών ολοκληρώνεται σε τρία χρόνια και έξι μήνες (μπλε χρώμα), όταν θα επιστραφούν ο Γαϊδουράς, το Πραστειό, η Πυργά, η Ασσια και η Βατυλή. Την ίδια περίοδο θα επιστραφεί και η Μόρφου, καθώς και τα χωριά Καλό Χωριό, Πραστειό, Νικήτας, Αγία Μαρίνα, Κυρά, Αργάκι, Κατωκοπιά, Ελιά, Σκυλλούρα, Αγιος Βασίλειος, Μύρτου, Καρπάσια, Ασώματος, Κοντεμένος, Λάρνακας, Σύσκληπος, Αγιος Ερμόλαος, καθώς και ο Κορμακίτης.

    Ολες οι εδαφικές αναπροσαρμογές θα γίνουν, αφού πρώτα δημιουργηθούν νέοι οικισμοί. Συνολικά 60.000 Τουρκοκύπριοι θα μετακινηθούν από τις περιοχές που θα επιστραφούν. Σχεδόν οι μισοί προέρχονται από την περιοχή της Μόρφου. Σύμφωνα με πληροφορίες του τουρκοκυπριακού Τύπου, έχει ήδη καταρτισθεί από 29 κοινωνικές οργανώσεις σχέδιο με την ονομασία «μετά τη λύση», που αναφέρεται στη δημιουργία της Νέας Μόρφου.

    Η νέα πόλη, που θα αποτελείται από 6.500 κατοικίες και υποστατικά θα ανεγερθεί σύμφωνα με σύγχρονα πρότυπα σε μια έκταση πέντε χιλιάδων στρεμμάτων, σε περιοχή βορειοδυτικά της Μόρφου.

    Το σχέδιο εγκατάστασης των Τουρκοκυπρίων και ανοικοδόμησης της Νέας Μόρφου συντάχθηκε από τις κοινωνικές οργανώσεις βάσει μελετών αρμόδιων αξιωματούχων των Ηνωμένων Εθνών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης

  16. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 23/04/2009 14:56:53

    17. tiramola
    ''ΥΓ έχω κάνει κανένα ορθογραφικό λάθος γιατί δεν πρόσεχα...''
    ***
    Αν εξαιρέσουμε κάποια μικροπροβληματάκια με τη στίξη και τους τόνους, καλά τα πήγες. Με άριστα το 10, παίρνεις 8,75. Καλούτσικη είναι (σε γενικές γραμμές πάντα) και η σύνταξή σου: 8,25. Από άποψη περιεχομένου, εκεί, δυστυχώς, χρειάζεσαι φροντιστήριο, εκτός αν τα κείμενά σου στις ανεκτικότατες σελίδες του Antinews θεωρηθούν ως δοκιμές στο κωμικό. Αν ισχύει το τελευταίο, την περνάς τη βάση.
    ***
    Μου άρεσε ιδιαίτερα η φράση σου - ''να κράζετε χωρίς προτάσεις''...
    Κύριε, εκέκραξα προς Σε, αλλά με προτάσεις...

  17. tiramola avatar
    tiramola 23/04/2009 15:12:42

    Τσουτσούν νταχτιρντί δηλαδή...

  18. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 23/04/2009 15:31:42

    @22tiramola:
    ''Τσουτσούν νταχτιρντί δηλαδή''
    ***
    Σ' αυτή την πρόταση (σε πράγματα που γνωρίζεις καλά, δηλαδή) δεν έκανες ούτε ένα λάθος.

  19. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 23/04/2009 16:17:43

    Αγαπητέ Σπατζιώτη,
    Θλίβομαι πράγματι, από την διαπίστωση του ότι, ένας άνθρωπος του πνευματικού και μορφωτικού επιπέδου σου, αντί να επικοινωνεί το κοινό με τις χρήσιμες σκέψεις του, αναλώνεται σε μία άνευ ουσίας αντιπαράθεση με τον αγαπητό τιραμόλα.
    Το να μην συμφωνείς με κάποιον, είναι θεμιτό.
    Το να διαφωνείς κάθετα μαζί του και αυτό επίσης.
    Το να τον λοιδωρείς για αυτά που πιστεύει όμως ξεφεύγει από τις αρχές που έχεις επιδείξει.
    Γιατί χαλάς την σκέψη σου, μπαίνοντας στην διαδικασία να συμμετάσχεις σε ατέρμονες συζητήσεις;
    Εδώ δεν γίνεται διαγωνισμός ευφάνταστων και πετυχημένων απαντήσεων σε σχόλια άλλων.
    Έχεις πολύ περισσότερα να δώσεις, ταπεινή μου άποψη.
    Ζητώ και εκ των υστέρων συγγνώμη εάν σε ενόχλησε αυτή η θέση μου απέναντί σου.

    Αγαπητέ τιραμόλα,
    Άποψή μου είναι ότι είσαι από τους πιο τίμιους σχολιαστές εδώ μέσα.
    Είσαι από τους ελάχιστους που ποτέ δεν κρύφτηκαν για τις απόψεις τους και τα πιστέυω τους.
    Και ενώ αρχικά, για εμένα, αναλωνώσουν σε περιπαιχτικά σχόλια με άλλους, στην πορεία εξέφρασες και λόγο και ευαισθησία και προτάσεις για αυτά που συμβαίνουν γύρω μας.
    Και αυτό από μόνο του δείχνει επίπεδο.
    Το ότι δεν συμφωνώ και εγώ με τις απόψεις σου, και για να συμπληρώσω την εικόνα, με κανενός υπάρχοντος κόμματος, δεν παύει να με κάνεις να σέβομαι την πίστη σου σε ανθρώπους που πιστεύεις ότι μπορούν αλλάξουν κάτι σε αυτήν τη χώρα.
    Προτιμώ ανθρώπους που πιστεύουν σε κάτι και επιχειρηματολογούν και μάχονται για αυτό, παρά ανθρώπους που είτε τα μηδενίζουν όλα, είτε απλά και εύκολα στέκονται κριτές απέναντι σε όλους και σε όλα.
    Ευτυχώς εδώ μέσα δεν είναι λίγοι οι πρώτοι.
    Σου εύχομαι να φθάσεις στο σημείο, να μην έχεις ανάγκη να απαντάς σε ανούσια σχόλια που μόνο σκοπό έχουν να σε θυμώσουν να σε αποπροσανατολίσουν και να σε απομακρύνουν από την σωστή επικοινωνία.
    Ζητώ και από εσένα συγγνώμη για αυτήν την αυθαίρετη μεν αλλά καλόπιστη κριτική, στην περίπτωση που σε ενόχλησε.

    Υ.Γ. Στα παραπάνω βέβαια εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου η διάθεση είναι χαλαρή και όχι δεικτική.

  20. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 23/04/2009 20:30:29

    Φίλε ''ο νοών...νοείτω'',
    Κατ' αρχάς, θεμιτή και ευπρόσδεκτη η κριτική σου, και δεν χρειάζεται να ζητάς συγνώμη.
    Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον Τιραμόλα - δεν τον γνωρίζω προσωπικά και δεν με γνωρίζει. Αν έχω σχηματίσει μια κάποια γνώμη, αυτή είναι από τα γραπτά του. Αυτά είναι που με ενδιαφέρουν. Τα θεωρώ παραδείγματα (με την κοινωνιολογική σημασία αυτής της λέξης) ενός τρόπου σκέψης που χαρακτηρίζεται από έντονο και παρωχημένο λαϊκισμό, χουλιγκανική έπαρση, επιθετικότητα, εμμονικές προσηλώσεις (κοινώς - ''κολλήματα''), λοιδωρία σε οτιδήποτε ξεφεύγει από τα σχήματα του μυαλού του και (το σπουδαιότερο ίσως) παντελή έλλειψη χιούμορ.
    Μια τέτοια θεώρηση της πολιτικής συνάντησα (και συναντώ) άπειρες φορές γύρω μου από πολλούς πασόκους - μια εκνευριστική τυποποίηση, λες και βγαίνουν όλοι τους από το ίδιο περίπου καλούπι. Όπως, άλλωστε, και ο ''κνίτης'', έτσι και ο ''homo-pasokous'' αποτελεί σχεδόν έναν ανθρωπολογικό τύπο, που εμένα προσωπικά μπορεί και να μου κάνει τα νεύρα ρετάλι.
    Για τον ''homo-pasokous'' λοιπόν ο λόγος...
    Γι' αυτόν δεν υπάρχει καμία πολυχρωμία στην πολιτική. Πας να κάνεις μια κριτική στο ΠΑΣΟΚ ή στον ΓΑΠ και σου πετάει αμέσως τη ρετσινιά ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων είσαι άνθρωπος του Μητσοτάκη. Αν μάλιστα σε βρει και λίγο μπόσικο (ή ευγενικό), αρχίζει τα βλαχομπαρόκ δεικτικά-διδακτικά ''ξύπνα, ρε'', ''έχεις τρελαθεί, ρε;'', ''βαλ' το καλά στο μυαλό σου, ρε'' και τα τοιαύτα.
    Στην πραγματικότητα, δεν βρίσκει και πολύ μεγάλες διαφορές ανάμεσα στο ποδόσφαιρο και την πολιτική. Το ζήτημα είναι να νικήσουμε, ''να τους πάρουμε τα σώβρακα'', κι ας ''παίζουμε την ίδια μπάλα'' (ίσως και χειρότερη) με τους αντιπάλους μας.
    Ο αντίπαλος είναι πάντα άσχημος, χαζός, χοντρός, τεμπέλης... Εν αντιθέσει με τους δικούς μας που (ακόμα κι αν είναι αποδεδειγμένα ανεπαρκείς), είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει όχι μόνο η εγχώρια, αλλά και η παγκόσμια παραγωγή...
    Ότι περιεχόμενο να έχει κάποια συζήτηση (ακόμα και για κολεόπτερα να γίνεται λόγος), θα το γυρίσει σε επίθεση εναντίον του ''κουρασμένου'', της Ντόρας, του ΚΚΕ, του ό,τι κάτσει, για να θριαμβολογήσει στο τέλος αυτοχειροκροτούμενος για την επερχόμενη νίκη του ''κινήματος''. Ενός ''κινήματος'' που στα μάτια του είναι αν όχι άσπιλο κι αμόλυντο (ποια σκάνδαλα;), τουλάχιστον αναβαπτισμένο και με συχωροχάρτι στο χέρι.
    Για το επίπεδο του χιούμορ του - καλύτερα ας μην γίνει λόγος...
    ***
    Ίσως να έχεις δίκιο ότι αναλώνομαι σε άνευ ουσίας αντιπαραθέσεις, αλλά άνθρωπος είμαι κι εγώ και παρασύρομαι…
    Αφού, να σκεφτείς, μερικές φορές συλλογίζομαι ότι αν το Πασόκ δεν διέθετε στελέχη της πνευματικής και σωματικής σαγήνης της Εύας Καϊλή, δεν θα το γλίτωνα το μοναστήρι..

  21. albusgenius avatar
    albusgenius 27/04/2009 20:40:44

    Ως συμπαθών το ΠΑΣΟΚ κολλάω σ' αυτό το κόμμα που δεν έκανε τίποτα και για τίποτα.΄Ολα τα χρόνια τίποτα δεν έκανε απολύτως.Και τώρα που κυβερνάει τίποτα δεν κάνει. Αντί να ασχοληθεί με τα σοβαρά προβλήματα του τόπου λαϊκίζει ασυστόλως.Για το χάλι της εξωτερικής πολιτικής μας όπου ψάχνουμε γωνία να πάμε να σταθούμε, που να μην επιτηρείται δηλαδή, έως την οικονομική μας πολιτική φταίει αυτό. Αυτό ετοίμασε αυτή τη κατάσταση και δεν αφήνει την Ν.Δ. ήσυχη να αντιπολιτεύεται. Και τώρα που κυβερνά τί κάνει; Πάλι στα ελλείματα μας οδήγησε αυτός ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ. Και στα νοσοκομεία που δεν έχουν ούτε γάζες αυτό φταίει γιατί αν είχε αποθέματα θα έφταναν και πέντε χρόνια μετά και τώρα που κυβερνάει θάχε.Τί να κάνει ο Καραμανλής, έκανε ολυμπιακούς,εγκαινίασε τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, έφτιαξε την Εγνατία,τακτοποίησε τα σχολεία,απάλλαξε τις επιχειρήσεις από υπέρογκους φόρους,έξήγησε τί έγινε με το Χρηματιστήριο και τους οδήγησε όλους στη δικαιοσύνη και για όσους δεν οδήγησε αποκάλυψε με ντοκουμέντα την πολιτική τους ευθύνη. Μάλωσε τις Τράπεζες που έδιναν τότε μετοχοδάνεια και τους έδωσε 28 δις ευρώ, οδήγησε τους "νταβατζήδες" στις φυλακές,βοήθησε τα τράστ να έχουν στα μαγαζιά τα πιο ακριβά τρόφιμα της Ευρώπης για μισθωτούς με το μισό μισθό της Ευρώπης,γιατί το πολύ φαί δημιουργεί εμφράγματα,τακτοποίησε τα ομόλογα των ταμείων, τί τα θέλανε άλλωστε τόσα λεφτά. Για νά πάρουν το εφάπαξ όλοι αυτοί οι τεμπέληδες δημόσιοι υπάλληλοι θέλουν τώρα δύο χρόνια μετά τη σύνταξη,
    βοήθησε τους ιερείς να εμπορεύονται την δημόσια γή διότι αγαπά την θρησκεία και τα μοναστήρια.Ε! και διαλέγει και υπουργούς που κάνουν καμία οφ σόρ ,έξυπνους και καλούς στη διαχείριση και παίρνουν και κανένα διαμερισματάκι στα παιδιά τους ως νοικοκυραίοι. Και έρχεται τώρα αυτός ο Παπανδρέου που κυβερνάει να λέει ότι δεν θέλει τον Καραμανλή να τον αντιπολιτεύεται.Ποιός είναι αυτός δηλαδή ε ποιός είναι. Ο Καραμανλής στο κάτω κάτω μόνο κουμπάρος έγινε δεν χόρεψε κιόλας.

  22. albusgenius avatar
    albusgenius 27/04/2009 20:43:37

    A! ξέχασα και για να μην λένε ότι διαφέρει από τους άλλους αφήνουν και παρακολουθούν και το τηλέφωνό του. Τί πρωθυπουργός καραμανλής θα ήταν αν δεν ήταν γεμάτος αισθήματα ισότητας.

  23. albusgenius avatar
    albusgenius 27/04/2009 20:50:00

    Η ταυτότητά μου homo pasokous

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.