06/09/2009 15:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Καραμανλής: «δεν παραιτούμαι και τα παίρνω όλα πάνω μου»



«Δεν παραιτούμαι. Όσο αισθάνομαι χρήσιμος για τον τόπο θα είμαι στην πρώτη γραμμή των αγώνων και των ιδεών μου», υπογράμμισε ο Κώστας Καραμανλής κατά τη συνέντευξη Τύπου στην ΔΕΘ απαντώντας έτσι στα σενάρια διαδοχής σε περίπτωση εκλογικής ήττας.

Ταυτόχρονα διακήρυξε σε όλους τους τόνους ότι παίρνει πάνω του τον εκλογικό αγώνα, ότι τίποτα δεν είναι προεξοφλημένο και ότι κατά την διάρκεια της εκστρατείας θα πείσει για την επιλογή του να προσφύγει πρόωρα στις κάλπες τους οπαδούς της ΝΔ με τους οποίους έχει μια ιδιαίτερη σχέση. «Είμαι παλιός μαχητής και ξέρω καλά ότι η μάχη κερδίζεται. Θα τα δώσω όλα όσο ποτέ μέχρι τώρα.. θα πάω μέχρι την τελευταία γωνιά της Ελλάδας για να πείσω τους πολίτες ότι η οικονομική πολιτική που πρέπει να εφαρμοσθεί είναι αυτή»

«Ναι, έτσι απλά» ήταν εξάλλου η χαρακτηριστική απάντηση του πρωθυπουργού στο ερώτημα εάν πιστεύει ότι μπορεί να κερδίσει τις εκλογές. «Ξέρω ότι είναι δύσκολο και ότι κάποιοι στη ΝΔ έχουν παράπονα, αλλά έχουμε το σωστό μήνυμα και πολιτική και αυτό θα επιχειρήσω να επικοινωνήσω το επόμενο διάστημα».

Επεσήμανε επίσης ότι σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις υπάρχουν πολλοί αναποφάσιστοι. «Ένα μεγάλο κομμάτι των συμπολιτών μας ζυγίζει, σταθμίζει, περιμένει…»

Ιδιαίτερα αυτοκριτικός ήταν ο κ. Καραμανλής στο θέμα του Βατοπεδίου. «Πέρσι έκανα λάθος. Το είπα και το επαναλαμβάνω» είπε και πρόσθεσε αναφερόμενος σαφώς σε Ρουσόπουλο και σία: «Σε επίπεδο προσώπων κανένας δεν είναι αλάνθαστος…Ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για το πόσο θα αποδώσουν τα πρόσωπα. Η εμπειρία στο αποδεικνύει.."

Προανήγγειλε επίσης αποκλεισμούς από τα ψηφοδέλτια απαντώντας «περιμένετε λίγες ημέρες» σε όσους τον ρωτούσαν επίμονα για το θέμα αυτό. «Τα κριτήρια είναι δεδομένα. Απεικονίζουν τη συνολική συμπεριφορά του κάθε στελέχους», επανέλαβε.

Επισημαίνεται ότι για πρώτη φορά ο Κ. Καραμανλής έκανε σαφές ότι θα πάρει μέτρα για το πανεπιστημιακό άσυλο και διαδηλώσεις. «Σεβόμεθα τα ανθρώπινα δικαιώματα όμως σε πολλές περιπτώσεις καταστρατηγούνται δεν είναι δυνατόν 2- -30  άτομα να κλείνουν την Αθήνα..» είπε μεταξύ άλλων. Για το πανεπιστημιακό άσυλο, ο πρωθυπουργός είπε πως είναι έννοια παρεξηγημένη τα τελευταία χρόνια στον τόπο μας, με αποτέλεσμα να έχει καταλήξει να γίνεται άντρο ανομίας και απροκάλυπτης βίας, και το φαινόμενο αυτό πρέπει να εκλείψει και θα εκλείψει τώρα, όπως υπογράμμισε.

Σε ερώτηση γιατί δεν προκάλεσε διπλές εκλογές τον Ιούνιο, ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι την περίοδο εκείνη δεν υπήρχε η επανειλημμένη τοποθέτηση του προέδρου του ΠΑΣΟΚ ότι θα προκαλέσει εκλογές με αφορμή την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας.  Εξέφρασε πάντως το παράπονό του ότι δέχεται υπερβολική κριτική. "Συνηθισμένα τα βουνά απ΄ τα χιόνια", είπε.

Ο κ. Καραμανλής παραδέχθηκε ότι έγιναν λάθη, υπήρξαν παραλείψεις και δεν έγιναν πιο τολμηρά βήματα στον τομέα των μεταρρυθμίσεων και των διαρθρωτικών αλλαγών. Ειδικά στο θέμα των αλλαγών στο χώρο της Παιδείας, παραδέχθηκε ότι έκανε λάθος που περίμενε τόσο πολύ το διάλογο. «Εάν ήμουν πίσω στο 2004, θα έλεγα: Τρεις μήνες διάλογο. Όποιος θέλει, καταθέτει απόψεις και προχωράμε».

 Αναφερόμενος σε όσους υπουργούς του έσπευσαν να τοποθετηθούν στο θέμα των πρόωρων εκλογών πριν γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις, ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι η συμπεριφορά τους ήταν εσφαλμένη. «Εγώ έχω την ευθύνη της διακυβέρνησης», είπε, ενώ αναφερόμενος στην κριτική του κ. Λιάπη, απάντησε: «Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και κρίνεται απ΄ αυτές».

Για το ενδεχόμενο συνεργασιών

Ερωτηθείς για ενδεχόμενη συνεργασία με άλλα κόμματα, ο πρωθυπουργός ήταν ξεκάθαρος: «Δεν πιστεύω σε κυβερνήσεις συνεργασίας. Πιστεύω σε ισχυρές πλειοψηφίες… Δεν πιστεύω ότι οι κυβερνήσεις συνεργασίας μπορούν να βοηθήσουν σε τέτοιες περιστάσεις…». Πρόσθεσε όμως ότι δεν έχει ιδεολογικά συμπλέγματα απέναντι στο ΠΑΣΟΚ και ότι στα θέματα συνεργασιών προηγείται το ξεκαθάρισμα των θέσεων,

Με το ΠΑΣΟΚ συνέχισε, έχουμε πολύ μεγάλες πολιτικές διαφορές. «Το ΠΑΣΟΚ -υποστήριξε- δεν έχει αναγνωρίσει την κρίση. Δεν έχει σχέδιο για την αντιμετώπιση της κρίσης. Έχει υιοθετήσει έναν καταγγελτικό  λόγο υποσχέσεων και ακραίο λαικισμό. Εμείς ξέρουμε την κρίση, ξέρουμε τι πρέπει να γίνει και έχουμε την πολιτική βούληση να πάρουμε δύσκολες αποφάσεις». «Το ΠΑΣΟΚ -συμπλήρωσε- έχει υιοθετήσει έναν λόγο υποσχέσεων όταν δεν δικαιολογείται από πουθενά αυτό».

Ειδικά για το ενδεχόμενο συνεργασίας με το Λαϊκό Ορθόδοξο Συναγερμό, ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως έχει ξεκαθαρίσει απόλυτα την θέση του: «Το ΛΑΟΣ, είναι ένα κόμμα με ακραία ιδεολογία και με τα άκρα δεν συνεργάζομαι»

 Ο κ. Καραμανλής ερωτήθηκε και για το θέμα της διαφθοράς, λέγοντας ότι αυτή δεν προέκυψε στα πεντέμισι χρόνια διακυβέρνησης της νέας ΝΔ. Σημείωσε ότι όλες οι υποθέσεις διαφθοράς έχουν πάει στη δικαιοσύνη, ενώ ειδικά για την υπόθεση της Siemens επανέλαβε ότι η ΝΔ δεν έχει πάρει χρήματα και προκάλεσε οποιαδήποτε αρχή να ελέγξει τα βιβλία του.

Ο Κ.Καραμανλής ανακοίνωσε τέλος ότι δέχεται την πρόσκληση-πρόκληση του Γ.Παπανδρέου για ένα ντιμπέιτ των δύο αρχηγών και φυσικά ένα ακόμη με όλους τους αρχηγούς.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. BlackDog avatar
    BlackDog 06/09/2009 15:16:10

    Εντυπωσιακά αβανταδόρικα τα Μ.Μ.Ε. Μάλλον έχει μπει για τα καλά μπρος το σχέδιο "κόντεμα ΓΑΠ-μη αυτοδυναμία-κυβέρνηση συνεργασίας ΝΔ-ΠΑΣΟΚ".

    • Le canard avatar
      Le canard @ BlackDog 06/09/2009 15:21:13

      Για συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ είπε ότι ανάμεσα στα δύο κομματα υπάρχουν πολιτικές διαφορές, αν και ο ίδιος δεν εμφανίστηκε κατά (τουλάχιστον επικοινωνικά δεν έπεισε ότι είναι κατά).

      • BlackDog avatar
        BlackDog @ Le canard 06/09/2009 17:16:56

        Συμφωνώ μαζί σου. Το είπε (παραπάνω από μια φορά μάλιστα), αλλά δεν έπεισε ότι είναι κατά. Γενικά πάντως τον "πρόσεξαν" αρκετά, και Μέσα μάλιστα που μέχρι πολύ πρόσφατα τον "ξέσκιζαν" επικοινωνιακά. Προσωπικά θεωρώ ότι δεν ήταν καλός σαν πρωθυπουργός, ο δεν Παπανδρέου απλά τραγικός ως αρχηγός αξιωματικής αντιπολίτευσης, αλλά το όλο πολιτικό σκηνικό που έχει στηθεί (με αυτά που ονομάζουμε εδώ ως "εξωθεσμικά κέντρα") μου φαίνεται γελοίο. Μάλλον θα μου φαινόταν γελοίο αν πλήρωνε άλλος τον λογαριασμό.

  2. qaz avatar
    qaz 06/09/2009 15:51:38

    το δελτίο του Μεγκα ήταν σε απολύτως διαφορετική κατεύθυνση, όντως, από άλλες φορές...!!??

    • Edo avatar
      Edo @ qaz 06/09/2009 15:54:32

      Δηλαδή;

    • Υ. avatar
      Υ. @ qaz 06/09/2009 16:27:09

      Μη ξεχνάς την αμεσότητα του ρεπορτάζ, πριν ακόμη Παναγιωτόπουλος και οι πιο πάνω δώσουν τη ντιρεκτίβα τους. Περίμενε στις 20.00 και θα δεις.

      • qaz avatar
        qaz @ Υ. 06/09/2009 17:34:17

        έχετε δίκιο: τα δελτία του μεσημεριού δεν δίνουν τη γραμμή.

  3. ataktos avatar
    ataktos 06/09/2009 15:54:05

    http://www.youtube.com/watch?v=R-PUxTV2Jk0

  4. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 06/09/2009 16:14:43

    Μήπως ήταν ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ο Καραμανλής στη συνέντευξη στη ΔΕΘ ?
    Πολύ θα ήθελα να υπήρχε η δυνατότητα να βλέπαμε σε πολύ μικρή χρονική απόσταση (λεπτών) τις συνεντεύξεις των ΚΚ και ΓΑΠ (αυτή που θα δώσει την άλλη Κυριακή)

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ ΑΡΗΣ Θ 06/09/2009 16:20:12

      Και τον Ψινάκη να έβαζες σε συνέντευξη... άριστος θα ήταν. Αλλά η πολιτική δεν είναι πανελ μεσημεριανάδικου. Επί του πρακτέου, (πολιτική αποτελεσματικότητα), ο Μπελούσι αποδείχθηκε ολίγος. Όχι ότι ο ΓΑΠ θα είναι καλύτερος αλλά αυτούς έχουμε με αυτούς πορευόμαστε. Λείπουν οι Καραισκάκηδες και οι Βενιζέλοι, περισσεύουν οι Γουλιμήδες και οι Νενέκοι.

      • ΑΡΗΣ Θ avatar
        ΑΡΗΣ Θ @ Strange Attractor 06/09/2009 16:59:52

        1 Δεν είναι αυτονόητο ότι οποιοσδήποτε μπορεί να είναι πολύ καλός έστω και σε συνέντευξη. Ο ΓΑΠ ας πούμε πόσο καλός θα είναι σε 7 μέρες Αν κρίνουμε από τις προηγούμενες συνεντεύξεις........
        Εξ άλλου μια συνέντευξη δεν είναι σόου και επικοινωνιακά κόλπα. Αλλες φορές έχει να πει κάτι άλλες όχι.
        2 "Αυτούς έχουμε με αυτούς πορευόμαστε. Συνφωνώ απόλυτα. Με άλλα λόγια "η πολιτική ειναι η τέχνη του εφικτού" ή "το μη χείρρον βέλτιστον" ή " ηπολιτική είναι επιλογή μεταξύ δυσαρέστων λύσεω " ή.... ή....
        Προσωπικά έχω απαλλαγεί από την ψευδαίσθηση της ύπαρξης μεγάλων , σοφών και αλάνθαστων ηγετών (Εξ άλλου αν υπήρχαν τέτοιοι πιθανώτατα θα έβρισκαν να κάνουν τίποτα πιο ενδιαφέρον από το να διεκδικούν την ψήφο μας )

      • ΑΡΗΣ Θ avatar
        ΑΡΗΣ Θ @ Strange Attractor 06/09/2009 17:04:57

        Συγγνώμη , αυτό το "συΝφωνώ" μου βγάζει μάτι. Αμα δεν ξαναδιαβάζεις αυτά που έγραψες.....

  5. anonimos avatar
    anonimos 06/09/2009 16:19:52

    Κοιτάξτε να δείτε τι μεταδίδει το Πρώτο Θέμα του Μπόμπολα απο τη Θεσασαλονική, ο απεσταλένος του οποίου Γκουζάνης διορίσθηκε στο ΑΠΕ απο την κυβέρνηση Καραμανλής:

    "Σε μια συνέντευξη παρωδία μετέτρεψε το επικοινωνιακό επιτελείο του Μαξίμου την σημερινή συνέντευξη τύπου του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ.
    Πέρα απο το ακροατήριο το οποίο θύμιζε εκδήλωση της ΟΝΝΕΔ το οποίο χειροκροτούσε σε κάθε δήθεν ...ξεκάθαρη απάντηση του πρωθυπουργού ο κ. Αντώναρος φρόντισε να δημιουργήσει κλίμα δίνοντας τις πρώτες ερωτήσεις σε δημοσιογράφους που είτε αμείβονται απο κρατικά μέσα ενημέρωσης είτε διέπονται φιλικά προς την κυβερνώσα παράταξη.

    Παρ' αυτά ο ίδιος ο πρωθυπουργός δεν κατάφερε να ξεφύγει απο τον εκνευρισμό επαναλαμβάνοντας μονότονα το ίδια και τα ίδια για δήθεν "δομικές αλλαγές" ενώ σε ερωτήσεις όπως για τον κ. Λιάπη ή για τον προκλητικό τρόπο διαβίωσης των υπουργών του έδειχνε να οργίζεται και να χάνει τα λόγια του ,όπως στην ερώτηση της δημοσιογράφου του CNN που μπερδεύτηκε λέγοντας ότι τα πράγματα είναι απλά και αμέσως μετά να λέει ότι τα πράγματα είναι δύσκολα .

    Κατά τα λοιπά όπως παρατήρησαν αρκετοί παρευρησκόμενοι στην αίθουσα ο Κ. Καραμανλής ήταν ο χειρότερος Καραμανλής των τελευταίων πέντε ετών φανερά κουρασμένος και αρκετά αδιάβαστος αφού πέρα απο τις ανακρίβειες -όπως ότι η Γερμανία έχει μείωση του ΑΕΠ κατά 5% ενώ γνωρίζει ότι το τελευταίο τρίμηνο παρουσίασε αύξηση κατά 0,3 % - δεν μπόρεσε να υποστηρίξει ούτε καν τις δικές του χθεσινοβραδινές εξαγγελίες."

    Δεν ρωτησαν τον Γκουζανη πρωτο και τσατίσθηκε; δεν μας λεει όμως: ποιος τον διόρισε στο ΑΠΕ ο Ριρής ή ο Βαγγέλας;

  6. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 06/09/2009 16:30:57

    Οσο για το "κόντεμα" του ΓΑΠ μάλλον έπρεπε να είχε γίνει αντιληπτό ότι τα ΜΜΕ ασχολούνται για λόγους που δεν είναι του παρόντος μόνο με τα "κακά" νέα, προβάλλουν λοιπόν προνομιακά τις άσχημες πλευρές κάθε γεγονότος (προσώπου,κατάστασης κτλ) και αν δεν υπάρχουν τις δημιουργούν.
    Σ αυτές τις συνθήκες ο ΓΑΠ είναι ένας εύκολος στόχος ( με τον οποίο σήμερα δεν ασχολούνται γιατί η προτεραιότητα είναι να πέσει ο Καραμανλής) και αύριο θα είναι ευκολότερος ( κι ας έχει γύρω του κάποιους επικοινωνιακούς "μουζαχεντίν" που δυστυχώς έλειψαν από τον Καραμανλή)

  7. Νικόλας avatar
    Νικόλας 06/09/2009 16:34:25

    Θα σας έλεγα να ακούγατε ενα τραγούδι με τίτλο "Why So Looking Back" από το καναδικό συγκρότημα The Most Serene Republic...στοίχος με νόημα των ημερών και το όνομα του band επίσης καλό.

    PS:επειδή σε ένα σχόλιο που είχα κάνει τον Γίωργο Παπανδρέου τον ειχα αναφέρει ως ΓΑΠ όπως εχουν κάνει τόσες φορές εδωμέσα πόσα άτομα και οταν έκανες αποδοχή το σχόλιο μου αντί για ΓΑΠ έβαλες Γιώργος αν είναι να κάνεις επιλεκτική λογοκρισία καλήτερα να μην κάνεις καθόλου αποδοχή σε ένα σχολιο.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Νικόλας 06/09/2009 16:39:33

      Σου συστήνω: Godspeed You Black Emperor- εξίσου καναδικό και εξίσου αιθέριο σχήμα.

      • Νικόλας avatar
        Νικόλας @ Strange Attractor 06/09/2009 16:45:04

        Νομίζεις δεν το ξέρω;;;Είναι και από το Montréal τα παιδιά :-)

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Νικόλας 06/09/2009 16:49:44

      Τους είδα κάποτε ζωντανά στη St Denise

      • Νικόλας avatar
        Νικόλας @ Strange Attractor 07/09/2009 00:27:41

        Sigur Ros απλά αγαπημένοι...και ας μην καταλαβαίνω γρι από Hopellandic

    • Χι avatar
      Χι @ Νικόλας 06/09/2009 19:30:55

      Άκουσα διάφορα αλλά μου φάνηκαν πολύ δηθενιά. Βέβαια το φαινόμενο είναι γενικό και δεν περιορίζεται στο είδος :)

      Στις μέρες που βρισκόμαστε, με τις διεργασίες που επιτελούνται, είμαστε για κάτι πιο σκοτεινό. Diamanda Galas - Litanies of Satan (ο επιμένων ελληνικά).

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Χι 06/09/2009 19:33:47

        "Sigur Ros" maybe?

  8. καθρέφτης avatar
    καθρέφτης 06/09/2009 16:39:08

    Παραήταν καλός και "ανησυχώ". Το 'χει, αναμφισβήτητα. Στρατηγός χωρίς στρατό, ωστόσο better than nothing.

  9. aris avatar
    aris 06/09/2009 16:55:55

    Έχω την εντύπωση ότι ο ΚΚ ήταν πολύ καλύτερος τπυ αναμενομένου. Και όσο για την έλλειψη στελεχιακού δυναμικού που εμφανίζει η κυβέρνηση, απλά θυμίζω τα λόγια του Καρλομάγνου:
    ΄΄Προτιμώ ένα στρατό από εκατό πρόβατα με ηγέτη ένα λιοντάρι, παρά ένα στρατό από εκατό λιοντάρια με ηγέτη ένα πρόβατο΄΄
    Απλά εκτιμώ, ότι ο ΚΚ θυμήθηκε πολύ αργά να γίνει σκληρός και δυσάρεστος. Άργησες Κώστα...

  10. Προφήτης avatar
    Προφήτης 06/09/2009 17:10:56

    Ο Καραμανλής χρειάζεται
    1. Να πείσει τους ΝΔκράτες.
    2. Να τον ευνοήσουν τα ποσοστά των μικρών κομμάτων.

    Το πρώτο πιο εύκολο.
    Με 26% αναποφάσιστους και γνωρίζοντας ότι ο κόσμος βλέπει το ισχυρό χαρτί της ΝΔ σ' αυτόν και πουθενά αλλού, άλλωστε η απογοήτευση απ' αυτόν οδήγησε την ΝΔ σε δημοσκοπική πτώση, λέει "τα παίρνω όλα πάνω μου".
    Αν πάρει το 15% απ΄το 26% και η διαφορά είναι ~2-3% χωρίς αυτοδυναμία, ξεχάστε το Γιώργο.
    Ο Καρ. θα πιέσει ηθικά τους ΝΔκράτες που ψήφισαν ΛΑΟΣ στην επαναληπτική εκλογή και μπορεί να το πάρει.

    Αλλά, θα πρέπει και να προσεύχεται για τον ΣΥΡΙΖΑ.

  11. Αμομφάρετος avatar
    Αμομφάρετος 06/09/2009 17:24:20

    Ας περιμένουμε κύριοι. Έχω την αίσθηση ότι οι επόμενες εβδομάδες μας επιφυλάσσουν πολλές εκπλήξεις. Επί του παρόντος, η Νέα Δημοκρατία βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, τα δε σενάρια για την πιθανότητα ανάκαμψής της αποτελούν απλές εκτιμήσεις και εικασίες.

  12. axronos avatar
    axronos 06/09/2009 20:17:40

    Υπήρξαν πολιτικοί στην ιστορία, πολύ κατώτεροι των περιστάσεων. Υπήρξαν και ανίκανοι και ανόητοι και προδότες. Υπήρξαν και αυτοί που παγιδευμένοι στα στενά όρια της συναλλαγής ή του συμφέροντος (όχι απαραίτητα του λεγόμενου εθνικού) έγιναν πιόνια και ονόμασαν εφικτό όσα έφταναν από το μικρό ανάστημά τους. Παρ όλα αυτά, οι περισσότεροι αποτελούν μια ιστορική ανάμνηση και καταγραφή.Υπήρξαν όμως και αυτοί που έσβησαν. Που χάθηκαν σαν να μην υπήρξαν. Η εκδικητική λήθη της ιστορίας, δεν σχετίζεται με το αν υπηρέτησαν το καλό ή το κακό. Άλλωστε αυτό δεν το καθορίζει ο πολιτικός από μόνος του, αλλά η πολιτική που αποφασίζει να υπηρετεί. Χάθηκαν όσοι δεν είχαν ένα όραμα ή δεν έπεισαν τους άλλους ότι είχαν. Ο πρωθυπουργός, νομίζω πως ανήκει σε αυτή ακριβώς την κατηγορία. Των πολιτικών που θα τιμωρηθούν δια της απορίας. Υπήρξε;

    Η κάθοδος του Κώστα Καραμανλή στην κεντρική πολιτική σκηνή και στην προεδρία του κόμματος, ήταν μια έκπληξη για την πολιτική ζωή αλλά ίσως και μία ανάγκη του δεξιού χώρου. Οι βαρώνοι της ΝΔ δεν είχαν πια το κουράγιο ούτε για να αλληλοεξοντωθούν, πολύ δε περισσότερο για να παλέψουν για την ίδια την εξουσία. Την εποχή εκείνη ο Καραμανλής, ήταν ένας ανέμελος νεαρός με πολιτικές αναφορές σίγουρα, με βαρύ όνομα και κυρίως άγνωστος. Άρα και άφθαρτος. Δεν είχε τις πολιτικές περγαμηνές ούτε της Ντόρας Μπακογιάννη, ούτε του Μειμαράκη ,ούτε του Βουλγαράκη, ούτε πολύ περισσότερο του Ανδριανόπουλου. Ήταν περισσότερο δεξιός από παράδοση, ενταγμένος σε μια παρέα με την ίδια με αυτόν κουλτούρα. Δεν υπάρχει κανένας που να θυμάται τον βαθύ πολιτικό του λόγο ή τις ιδεολογικές του αναζητήσεις. Αντιθέτως υπάρχουν πάρα πολλοί που θυμούνται τις αναζητήσεις του στα ξενυχτάδικα της Θεσσαλονίκης, με την ίδια πάντα παρέα.

    Ο Κ. Καραμανλής , ικανός στο λόγο (αν και θυμίζει συνδικαλισμό αμφιθέατρου και όχι πολιτική ανάλυση) αναμορφώθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 90 ,για να μπορεί να ανταπεξέλθει στην απαιτούμενη εικόνα. Και δυστυχώς έμεινε περισσότερο δεσμευμένος απ την εικόνα , παρά από τις πολιτικές του εξαγγελίες. Τον ρόλο της αναμόρφωσής του ανέλαβε ο Χρήστος Ζαχόπουλος (ο γνωστός) διοργανώνοντας ημερίδες και συνέδρια στα οποία ήταν ομιλητής. Ήταν η ώρα του Καραμανλή και έπρεπε να είναι συνεπής στο ραντεβού του. Και κυρίως καθώς πρέπει πολιτικά. Οι προσπάθειες να δομηθεί ένα προφίλ λαικού Καραμανλή σύμφωνα με τα αμερικάνικα πρότυπα, κατέπεσε μαζί με τον ίδιο τον Καραμανλή μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες. Και ήταν τραγικό. Ο υπέρβαρος αρχηγός του κόμματος τσακίστηκε στην προσπάθειά του να εμφανιστεί fit και ποδοσφαιριστής. Από εκείνη την εποχή έχει εξαφανιστεί βέβαια το βίντεο, αλλά έμεινε κραταιά αυτού του είδους η επικοινωνιακή αντίληψη στα έργα και τις προσπάθειες του τραγουδιστή, Ζορό, ποδοσφαιριστή και βέβαια νομάρχη Ψωμιάδη. Ναι αν ο Καραμανλής δεν είχε σπάσει το πόδι του τότε, ίσως τον κέρδιζε το στυλ Ψωμιάδη.

    Στην Αθήνα ο Καραμανλής κατέβηκε με την παλιά του παρέα, την οποία έκανε πολιτικό του κύκλο και αργότερα -όταν έγινε πρωθυπουργός-, Διοίκηση του κράτους. Για την πολιτική σκηνή της πρωτεύουσας, ο Κώστας Καραμανλής ήταν ένας Καραμανλής. Πληθωρικός, με παρουσιαστικό που έδινε την εικόνα του στιβαρού και αποφασιστικού που είχε ανάγκη το κόμμα, ήταν μια λύση ανάμεσα στις κάστες των αντιμαχόμενων πλευρών. Στην πορεία του, ρόλο έπαιξε ένα νέο πρόσωπο. Ο Θόδωρος Ρουσόπουλος. Ο δημοσιογράφος, με προέλευση όπως άφηνε να εννοηθεί από την αριστερά, ήταν επιλογή όχι του Καραμανλή, αλλά των κοινών πατρώνων τους. Κατέλαβε γρήγορα τον χώρο γύρω από τον Καραμανλή και αργότερα τον απομόνωσε. Η χειρότερη ζημιά όμως που του έκανε, ήταν πως ευνοούσε τον ράθυμο πολιτικά, παλιό του εαυτό. Τον έπειθε πως η πολιτική ήταν απλώς μια σωστή επικοινωνιακή τακτική. Το Μαξίμου έκανε πολιτική με τα γκάλοπ. Και όσο ήταν ευνοικά, δεν διέτρεχαν κανέναν κίνδυνο.

    Διέφευγε και στους δύο πως η πολιτική είναι κάτι πάρα πολύ σκληρό και πολλές φορές αντιφατικό. Η διακυβέρνηση της χώρας από την ΝΔ, ήταν ένα επικοινωνιακό πείραμα, και μια καθημερινή θεωρία συνωμοσίας. Ο Καραμανλής βρέθηκε απομονωμένος, κάνοντας ό,τι και μία κακή νοικοκυρά. Ρίχνοντας τα σκουπίδια κάτω από το χαλάκι. Μέσα σε ελάχιστους μήνες εξουσίας, ο Καραμανλής είχε μετατραπεί από διώκτη της με πολλά λιπαρά συνθήκης του Μπαιρακτάρη σε συνομιλητή παντών των νταβατζήδων. Οι δουλειές τους μάλιστα πολλαπλασιάστηκαν.

    Πιστεύω (αν εξαιρέσουμε τα στοιχεία εκείνα της πολιτικής που υπηρετούσε), πως σε προσωπικό επίπεδο, ο Καραμανλής έγινε ένας άβουλος πρωθυπουργεύων. Που διαιώνιζε την εξουσία του χωρίς όραμα. Με τακτικισμό. Κατανοώντας την πολιτική ως σύνολο χειρισμών με ζητούμενο όχι τη χώρα , αλλά την εξουσία. Η χώρα βούλιαξε στην οικονομική κρίση, αφού έζησε σκάνδαλα απέναντι στα οποία ο πρωθυπουργός δεν είχε συμπεριφορά, αλλά ελπίδα πως απλώς θα τα ξεπεράσει.

    Πέρυσι τέτοια εποχή έφτασε στο σημείο να καλύψει του Βατοπεδινούς στην ΔΕΘ. Στις πιο κρίσιμες στιγμές, δεν είχε το πολιτικό ανάστημα να πάρει αποφάσεις. Να διαταράξει την πολιτική του πορεία και την ηρεμία του. Στην επιτροπή της Βουλής για το σκάνδαλο Βατοπεδίου όπου κατέθεσα, έζησα μια πρωτοφανή τακτική συγκάλυψης. Ντράπηκα γιατί έλληνες βουλευτές θεωρούσαν πως είναι υποχρεωμένοι να υποστηρίζουν και να συγκαλύπτουν όποιον έκλεβε , έκανε κατάχρηση εξουσίας, αλλά ανήκε στον χώρο της ΝΔ. Όλοι τους σχεδόν μετά το κλείσιμο του φακέλου επιβραβεύτηκαν με υπουργικές θέσεις. Η αναγκαστική αποπομπή Ρουσόπουλου, συνέπεσε- θα συνέβαινε κάποτε- με την λήξη της θεωρίας της επικοινωνίας. Η πολιτική έδειχνε το πιο σκληρό της πρόσωπο. Και ο Καραμανλής δεν ήθελε να το δει. Είχε απολυτοποιήσει την ικανότητά του να «την βγάζει καθαρή».

    Νομίζω πως ο Γ. Παπανδρέου ήταν ειλικρινής-δεν διαψεύστηκε άλλωστε- όταν είπε πως πρόσφερε στον Καραμανλή την ευκαιρία να ξεκαθαρίσουν τα δυό μεγάλα κόμματα από τα βάρη και τους μηχανισμούς της διαφθοράς. Ο πρωθυπουργός όχι μόνο δεν ανταποκρίθηκε αλλά έκλεισε εσπευσμένα τη Βουλή αφήνοντας τους πρωταγωνιστές ατιμώρητους και το πολιτικό σύστημα άρρωστο.

    Ο πρωθυπουργός είναι από τους λίγους που κατηγορήθηκε μέσω ψιθύρων για τον τρόπο που ζει και πολιτεύεται. Είναι σίγουρα ένα χτύπημα κάτω από τη μέση. Αλλά η στάση του δεν απέτρεψε καμία από τις επιθέσεις. Ξεκινώντας από το πτυχίο της Νατάσας και φτάνοντας στις σχέσεις με την παρακμιακή παρέα του που έφτασε να κυβερνά την Ελλάδα.

    Ούτε την τελευταία στιγμή δεν συμπεριφέρθηκε σαν ηγέτης. Δεν πήρε την πολιτική απόφαση να πάρει πρωτοβουλίες, όχι για το δικό του μέλλον αλλά για αυτό της χώρας. Όμηρος των εκβιασμών που ασκούνται απ ίδιους τους βουλευτές του, επιφανειακός, με μια συνδικαλιστικού τύπου αντίληψη για την πολιτική, εύπιστος σε ότι υπόσχεται πως δεν θα τον ταράξει, νοιάστηκε για την πολιτική του επιβίωση. Η οποία μάλιστα δεν είναι απαραιτήτως και εξασφαλισμένη. Το όραμά του, ήταν η αυτάρκεια ημιμαθούς μάγκα που πιστεύει πως αυτός ξέρει. Πως αφού μπόρεσε ως εκεί, μπορεί και παρακάτω με τον ίδιο τρόπο.

    Ο Κώστας Καραμανλής έχασε την ευκαιρία να πολιτευτεί με τρόπο ώστε να τον θυμούνται.Προτίμησε να θυμάται, την ευκολία με την οποία πολιτεύτηκε. Τότε είχε έρθει για διάφορους λόγους η ώρα Καραμανλή. Τώρα η ώρα είναι περασμένη...Απλώς.
    Κώστας Βαξεβάνης

  13. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 06/09/2009 21:25:12

    axronos
    Καθένας δικαιούται να έχει την άποψη του για τη διαδικασία ανόδου και "πτώσης" (????) του Καραμανλή (έστω κι αν τα "στοιχεία" ειναι λειψά- πολύ λειψά όμως- έστω κι αν παρουσιάζονται πάντα από την αρνητική τους πλευρά).
    Έχω όμως την αίσθηση ότι ακόμα και από την πλευρά ενός ΠΑΣΟΚου να το δεις η απόφαση για επίσπευση των εκλογών ήταν σίγουρα "πρωτοβουλία για το μέλλον της χώρας" αφού δίνει την ευκαιρία στο ΠΑΣΟΚ (που τόσο τις ζητούσε) να τις κερδίσει και να μας .... σώσει.
    Όσο για την "πολιτική του επιβίωση" που προφανώς εσύ την ταυτίζεις με την κατοχή "καρέκλας" κι εσύ ο ίδιος πρέπει να το ξέρεις ότι δεν είναι μέσα στις πρώτες του προτεραότητες.

  14. domos avatar
    domos 06/09/2009 22:51:18

    Αυτή τη στιγμή η ΝΔ και ο ΚΚ κατέβασαν όλα τα φύλλα στο τραπέζι.
    Ό,τι είχαν να πουν το είπαν, ό,τι ήταν να κάνουν 5,5 χρόνια το έκαναν.

    Η τακτική του ΚΚ και της ΝΔ είναι πανέξυπνη σε αυτή τη φάση. Κι είναι πανέξυπνη γιατί δεν αποβλέπει στις εκλογές αυτές αλλά και στα επόμενα χρόνια.
    Να γίνω πιο σαφής:
    'Ερχεται και λέει τα ΣΚΛΗΡΑ ΜΕΤΡΑ που θα λάβει (ούτως ή άλλως είναι τα περισσότερα στο σταθεροποιητικό που έχει δώσει στον Αλμούνια απ΄τις αρχές του 2009 και ούτε ή άλλως θα τα έκανε - δεν αποτελούν ΝΕΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - απλά ο κοσμάκης δεν τα ξέρει αυτά...).

    Αν ΔΕΝ ΕΚΛΕΓΕΙ, θα το παίζει μέχρι τις επόμενες εκλογές ως η ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ που δεν χάϊδεψε αλλά ΕΙΠΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ με το όνομά τους.
    Αν το ΠΑΣΟΚ δεν βελτιώσει τα πράγματα, τότε το ΠΑΣΟΚ θα είναι αυτό που λαϊκισε απέναντι στην 'υπεύθυνη πολιτική δύναμη'. Συνεπώς στς επόμενες εκλογές θα παρακαλάμε (αν το ΠΑΣΟΚ πάει χάλια...) να βγει η ΝΔ να μας αλλάξει τον αδόξαστο...

    Αν ΕΚΛΕΓΕΙ, έχει ΕΛΕΥΘΕΡΑΣ να τσακίσει τα πάντα....

    Όλα αυτά δείχνον ότι η πεποίθηση που έχουν είναι:
    α. Το ΠΑΣΟΚ ... εκλέγεται...
    β. Το ΠΑΣΟΚ δεν θα αντέξει για πολύ (ήδη με τον προϋπολογισμό του 2010 θα έχει τεράστιο πρόβλημα) καθώς θα πρέπει να δώσει... και δίνοντας ... υπογράφει την καταδίκη του.
    γ. Η ΝΔ επιστρέφει ...δυναμικά σε διάστημα από 6 μήνες μέχρι το πολύ 2 χρόνια...

    Προφανώς ο Καραμανλής πείστηκε όχι μόνο να πάει σε εκλογές αλλά να παραμείνει μέχρι τις ..επόμενες...

    Για αν δούμε τι θα δούμε....

    Απλά για να ολοκληρώσω, μιας και ό,τι είχαν να πουν το είπαν, ό,τι ήταν να κάνουν 5,5 χρόνια το έκαναν.... η πολιτική πρωτοβουλία ανήκει στο ΠΑΣΟΚ και στον ΓΑΠ τώρα. Η μπάλλα είναι στο γηπεδό του.
    Αν είναι 'παίκτης' θα φανεί τις επόμενες μέρες...

    Δομός

    • mesaios daktylos avatar
      mesaios daktylos @ domos 06/09/2009 23:18:53

      @domos
      Το έχω ξαναγράψει. Εάν εκλεγεί το ΠΑΣΟΚ έστω με 151 βουλευτές το πρώτο πράγμα που θα κάνει είναι να δώσει -όπως έχει δεσμευτεί- πολιτικά δικαιώματα στους μετανάστες νόμιμους και μή. Οπότε στις επόμενες εκλογές έχει από χέρι, περίπου τρια εκατομμύρια ψήφους. Κυβέρνηση η Ν.Δ μετά από 40 χρόνια και βλέπουμε.

      • ΣΚΑΙς avatar
        ΣΚΑΙς @ mesaios daktylos 06/09/2009 23:26:27

        Θα ψηφίζουν στο ΠΑΣΟΚΙΚΟ κράτος σας και οι ΜΗ νόμιμοι μετανάστες???
        Τελικά είστε ΠΑΣΟΚΟΣ!!!!

      • mesaios daktylos avatar
        mesaios daktylos @ mesaios daktylos 07/09/2009 00:32:34

        @ΣΚΑΙς says:
        ""Θα ψηφίζουν στο ΠΑΣΟΚΙΚΟ κράτος σας και οι ΜΗ νόμιμοι μετανάστες???""
        ΝΑΙ. Εχει ήδη δεσμευθεί ότι όλοι οι ΜΗ νόμιμοι θα νομιμοποιηθούν και θα αποκτήσουν υπηκοότητα.

        ""Τελικά είστε ΠΑΣΟΚΟΣ!!!!""
        Επιστρέφω την ....ύβριν. χα-χα.

        @Anonymous
        ""Εγώ ευχαρίστως θα έκαιγα την Αθήνα αν το κάνουν.""
        Και τι θα έβγαινε;; Οι μουσουλμάνοι μετανάστες -νόμιμοι πια- με τους ντόπιους της Θράκης θα έχουν ήδη σημαντικό αριθμό μειονοτικών βουλευτών μέσα στο ΠΑΣΟΚ για να ρυθμίζουν και να παίζουν τα παιχνίδια της Αγκυρας. Εσύ, εγώ και μερικοί άλλοι με τα ίδια μυαλά, θα φάμε το ξύλο της αρκούδας και θα μας αποκαλούν και ΄΄φασίστες μπαχαλάκηδες΄΄

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ mesaios daktylos 07/09/2009 00:59:04

        Γιατί να κάψεις την Αθήνα; Να κάψεις το ΠΑΣΟΚ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.