31/08/2009 12:05
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Καλύτερα παπάκι παρά το Μητσοτάκη»



«Καλύτερα παπάκι παρά το Μητσοτάκη», φώναζαν στις αρχές της δεκαετίας του 90 οι άσπονδοι φίλοι του Ψηλού ο οποίος είχε ξεκινήσει και τότε ένα πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων. Καλή η πρόθεση και ίσως το μοναδικό έργο του Κ. Μητσοτάκη στην πρωθυπουργία καθώς η απόσυρση χιλιάδων «σαράβαλων» βοήθησε στην ανανέωση του στόλου.

 Όμως, στην παρούσα χρονική στιγμή τα πράγματα είναι διαφορετικά. Με την οικονομία στο ναδίρ και την παντελή απουσία αναπτυξιακής πολιτικής θα περίμενε κανείς από μια σοβαρή κυβέρνηση να αναλάβει άλλες πρωτοβουλίες αντί να ενισχύσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Αφού τους έκανε δώρο το μισό τέλος ταξινόμησης με το οποίο οι εισαγωγείς ξεπούλησαν τώρα ξαναβάζει φωτιά στην αγορά με την απόσυρση βάζοντας στο παιχνίδι και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα 4ετίας – 5ετίας. Λες και την συγκεκριμένη στιγμή ο Ελληνας έχει ανάγκη από καινούργιο αυτοκίνητο όταν δεν έχει να βγάλει ούτε το μήνα, είναι καταχρεωμένος και επικρέμαται και μια πιθανή απόλυση από τη δουλειά του.

 Για να καταλάβει κανείς πόσο... αναπτυξιακή πολιτική ακολουθεί η κυβέρνηση αρκεί να μετρήσει πόσα εκατομμύρια ευρώ θα εξαχθούν από την Ελλάδα και θα μπουν στα παντελόνια των ιδιοκτητών των μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων.

Θα πει κανείς από την άλλη: Και τι σε νοιάζει εσένα αν εγώ πάρω αυτοκίνητο φθηνότερο; Ή ότι από την έκρηξη της αγοράς δεν θα κλείσουν καταστήματα και δεν θα χάσουν τη δουλειά τους χιλιάδες εργαζόμενοι.

Σωστό, αλλά είναι ημίμετρο και απόλυτα κοντόφθαλμη πολιτική. Αποδείχθηκε όταν η κυβέρνηση έστρεψε όλο τον κόσμο να αγοράσει μεγάλα αυτοκίνητα με μισό τέλος και στη συνέχεια ανακοίνωσε τα υποτιθέμενα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας που θα τα πληρώσουμε όλοι χρυσά.

Υπάρχουν κλάδοι της ελληνικής οικονομίας που έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη από το αυτοκίνητο και τα χρήματα δε θα φύγουν στο εξωτερικό. Για παράδειγμα, πόσο βοήθησε η κυβέρνηση να πάρει ο κόσμος φθηνότερα σπίτια και να κινηθεί η οικοδομή που παραπαίει; Ειδατε τον κ. Σουφλιά και τον κ. Παπαθανασίου να μειώνουν το φόρο μεταβίβασης στο μισό ή να ρίχνουν τον ΦΠΑ ώστε να πέσουν οι τελικές τιμές; Ή μήπωq εκεί δε θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας;

 Το αυτοκίνητο και η απόσυρση είναι η εύκολη λύση.

Οικονομικός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 31/08/2009 12:50:40

    Μια διόρθωση. Το εν λόγω σύνθημα δεν είχε λεχθεί επί εποχής της απόσυρσης που έκαναν οι Μητσοτάκης και Μάνος, αλλά πολύ νωρίτερα, κατά την προεκλογική περίοδο των εκλογών της 2/6/1985. Τότε ο Μητσοτάκης είχε υποσχεθεί πάλι φθηνά αυτοκίνητα (γενικώς και αορίστως), αλλά δεν του βγήκε.

  2. Dubai Expatriate avatar
    Dubai Expatriate 31/08/2009 18:01:18

    Τηλεγραφικά

    Για το θέμα της οικοδομής, ήδη δόθηκε εγγύηση στεγαστικών δανείων στο τέλος Ιουνίου και έκτοτε έχουν αυξηθεί τα δάνεια σε αυτό το τομέα και συνεπακολούθως και η οικοδομική δραστηριότητα. Η ΕΣΥΕ θα βγάλει τα στοιχεία Γ εξαμήνου το ερχόμενο διάστημα και θα φανεί η αυξητική τάση.

    Βέβαια υπάρχει και το θέμα το ευρύτερο κερδοσκοπικό με την ακίνητη περιουσία και τα περιθώρια κέρδους της τάξης του 100% που δούλευαν οι εργολάβοι που τους αποτρέπει από το να ρίχνουν τις τιμές.

    Ενδεικτικά, όπως μου έλεγε φίλος μαραγκός με λίγα χρονια προυπηρεσία και υπάλληλος σε εταιρεία και όχι επαγγελματίας (Μισθός= μηνιαίος +μπόνους), "Πριν τη κρίση έβγαζα 3.000 το μήνα χωρίς να πολυκουράζομαι, τώρα μετα βίας πιάνω τα 1.500, αλλα΄και πάλι δεν κυνηγάω και τη δουλειά όπως θα έπρεπε".

    Ηλικία 35 ετών, χωρίς πτυχίο "Μαραγκου" αλλά με εμπειρική γνώση. Φανταστείτε πόσα βγάζει ο ιδιοκτήτης.


    Όσο αφορά τα αυτοκινητα, κατά βάση είναι κίνηση που αποσκοπεί στους εξης στόχους.

    Ένεση ρευστότηας στα δημόσια ταμεία μέσω του 19% ΦΠΑ που θα πληρώσουν όλοι όσοι αγοράσουν ΙΧ. Παράλληλα αυξάνεται και ο τζίρος στο ευρύτερο κύκλωμα που ασχολείτε με το αυτοκίνητο και το χρήμα πάει από τη μάζα των καταναλωτών στον εμπορικό κόσμο.

    Ενισχύεται η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας , Γαλλίας, Ιταλίας -Κατά βάση- και αυτοί μας παραχωρούν παράταση για το έλλειμα και εγγυήσης για το χρέος μας. ίσως και κανά φιλωδώρημα για δημόσια έργα, ποτέ δεν ξέρεις.

    Αυτή είναι η Ελληνική οικονομία μετά από μια 25 ετή "Σοσιαληστρική επιδρομή" που μετέτρεψε μια κοινωνία αγροτών, εργατών και κεφαλαιούχων σε μια θάλασσα αστών και εμπόρων.

    Οι τελευταίοι δύο είναι τάξεις ανθρώπων εξ'ορισμού κλέφτες γιατί δεν παράγουν κεφάλαιο αλλά το "διαχειρίζονται"...σοσιαληστρικά πάντοτε.

    Με αυτά τα δεδομένα, είμαστε τυχεροί που δεν έχουμε υποστεί κραχ επιπέδου '29.

    Εάς είναι καλά η κυβέρνηση που μανουβράρει την οικονομία με ευελιξία μέχρις στιγμής.


    Ο Μητσοτάκης πρέπει να έχει λυσσάξει που επί Πρωθυπουργίας του είχαμε μπει σε τριετή ύφεση και τώρα σε παγκόσμιας καιπρωτοφανούς τάξης κρίσης, το Ελληνικό ΑΕΠ μόλις και που μειώθηκε 2 κλάσματα της μονάδας και από ότι φάινεται το Γ Τρίμηνο θα έχει και πάλι θετικό πρόσημο.

    Πως έλεγαν το οικονομικό επιτελείο το 90-93...Ανδριανόπουλος, Μάνος....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.