#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/04/2010 21:22
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Και όμως, η διέξοδος υπάρχει




Η παγίδα, στην οποία το σύστημα επιχειρεί να ρίξει τον Αντώνη Σαμαρά περιγράφηκε ήδη πολύ εύστοχα από το antinews σε σημερινή του ανάρτηση.

Ένα κόμμα εξουσίας όπως η ΝΔ, χωρίς μάλιστα ούτε το λαϊκίστικο DNA του ΠΑΣΟΚ, δεν μπορεί να έχει ως θέση τη λίγο - πολύ στείρα άρνηση της αριστεράς. Η παγίδα αυτή μπορεί, συνεπώς, να αποφευχθεί μόνον εάν ο Αντώνης δείξει στους Έλληνες διέξοδο από τη σημερινή κατάσταση διαφορετική από την προσφυγή στο ΔΝΤ.

Τέτοια διέξοδος υπάρχει! Και βρίσκεται εύκολα, εάν αναλυθεί το πώς φτάσαμε στη σημερινή αδυναμία δανεισμού της Ελλάδας από τις αγορές.

Η χώρα δανειζόταν χωρίς πρόβλημα, μέχρι τον Οκτώβριο του 2009, παρά τη διεθνή κρίση, διότι οι δανειστές μας πίστευαν ότι θα πάρουν τα λεφτά τους πίσω.

Μετά την κυβερνητική αλλαγή, οι δανειστές της χώρας άρχισαν να φοβούνται μήπως δεν πάρουν τα λεφτά τους πίσω. Σε αυτό συνετέλεσαν, όχι μόνον οι κυβερνητικές δηλώσεις τύπου «Τιτανικού», αλλά κυρίως η έλλειψη πίστης της ίδιας της κυβέρνησης στη δυνατότητά της να δανειστεί χωρίς στήριξη από Ε.Ε. ή ΔΝΤ (και μάλιστα, αφού είχαν ληφθεί τα σκληρά μέτρα της 3ης Μαρτίου, που είχαν οδηγήσει τα spreads κάτω από το ψυχολογικό όριο των 300 μονάδων).

Υπάρχει όμως και ακόμη ένας κρισιμότατος παράγοντας, που οδήγησε στην αδυναμία δανεισμού, ο οποίος, παρά τη σημασία του, δεν έχει συζητηθεί δημόσια: Κάθε φορά, που η σημερινή κυβέρνηση δανείστηκε από τις αγορές, συνέβαινε πάντοτε κάτι, που έκανε αυτούς που της δάνεισαν, να χάσουν αμέσως χρήματα, λόγω της ανόδου των spreads.

Ο μηχανισμός της χασούρας

Όταν ανεβαίνουν τα spreads, δηλαδή το επιτόκιο, ο κάτοχος ενός ομολόγου ζημιώνεται, γιατί μειώνεται η αξία μεταπώλησης του ομολόγου.

Αν, ας πούμε, κάποιος έδωσε 100 ευρώ για να αγοράσει ετήσιο ομόλογο με επιτόκιο 5%, στη λήξη του ομολόγου πρόκειται να εισπράξει 105. Αν τώρα στη (δευτερογενή) αγορά, το επιτόκιο ανεβεί την άλλη μέρα στο 6%, αυτό σημαίνει ότι για το ομόλογο που αγοράστηκε χθες 100 η τιμή είναι πια περίπου 99 (για την ακρίβεια, 99,0566): Δίνεις 99 και παίρνεις στη λήξη 105. Αυτός που έδωσε 100, τώρα πια έχει στο χαρτοφυλάκιο του ομόλογο αξίας 99 ευρώ. Άνοδος των επιτοκίων σημαίνει δηλαδή μείωση της αξίας των ομολόγων που κατέχεις.

Όταν ο κάτοχος του ομολόγου είναι τράπεζα, η ζημιά αυτή περνιέται σχεδόν αμέσως στα λογιστικά της βιβλία, λόγω των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων.

Αν αγοράζεις ελληνικά ομόλογα και την άλλη μέρα πέφτει η αξία τους (επειδή ανεβαίνει το spread), τότε δεν έχεις κανέναν λόγο να τα ξαναγοράσεις, ειδικά μάλιστα, αν αυτό σου συμβεί τρεις-τέσσερις φορές συνεχόμενα.

Το story της χασούρας

Στην περίπτωση της Ελλάδας, όσοι μας εμπιστεύτηκαν και μας έδωσαν τα λεφτά τους στις τελευταίες εκδόσεις ομολόγων, έγραφαν αμέσως ζημιές. Συνέβησαν κατά σειρά τα εξής:

1) Μετά την επιτυχή έκδοση πενταετών ομολόγων στις 25 Ιανουαρίου 2010, η φημολογία για το δανεισμό από την Κίνα και η άγαρμπη διάψευσή της εκτόξευσαν το spread από περίπου 300 σε 420.

2) Μετά τα μέτρα της 3ης Μαρτίου και την έναρξη πτώσης του spread, εκδόθηκαν αμέσως 10ετή ομόλογα, στις 4 Μαρτίου, Όμως το άκαρπο poverty tour (compliments to αλλενάκι) σε Βερολίνο-Παρίσι-Ουάσινγκτον από 5 έως 9 Μαρτίου, αύξησαν και πάλι το spread.

3) Μετά τη συμφωνία της 25ης Μαρτίου το Δημόσιο δανείστηκε μέσω 7ετών ομολόγων στις 29 Μαρτίου. Όμως το περίφημο «βαθύ λαρύγγι» προκάλεσε νέα άνοδο των spreads και νέα χασούρα σε όσους μας εμπιστεύτηκαν.

4) Το χειρότερο όλων συνέβη, στις 20 Απριλίου 2010, όταν το Δημόσιο ανάγκασε κάποιες τράπεζες να αγοράσουν έντοκα γραμμάτια με επιτόκιο κατώτερο από αυτό της αγοράς. Ανάγκασε δηλαδή κάποιες τράπεζες να του δανείσουν με εξαρχής ζημιά.

Ποιος θέλει να σου δανείσει, όταν χάνει κάθε φορά ένα σωρό λεφτά αμέσως μετά που σου δανείζει, όταν τα spreads ανεβαίνουν από δική σου ανοησία;

Η αντιστροφή της χασούρας

Όταν έχεις τέτοιο παρελθόν, για να σε ξαναεμπιστευτούν και σου ξαναδανείσουν χρειάζονται τα εξής βήματα:

1) Δανεισμός μόνον με επιτόκια της αγοράς. Αυτά θέλουν αυτά σου δίνουν. Δεν μπορείς να εκβιάσεις χαμηλότερα, ούτε να ζητάς από τους δανειστές σου να χάσουν χρήματα.

2) Έναρξη συζητήσεων με τους κυριότερους σημερινούς κατόχους ελληνικών ομολόγων. Ο μεγάλος τους φόβος είναι η χρεωκοπία μας, το χάσιμο δηλαδή των χρημάτων τους. Θα έχουν κάθε καλή διάθεση να μας ξαναδανείσουν, αν τους πείσουμε ότι μπορούν να σώσουν τα λεφτά τους.

3) Εξαγγελία και άμεση υλοποίηση νέων μέτρων, αναπόφευκτων πια, για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης των δανειστών μας. Το σημαντικότερο μέτρο θα είναι η άμεση κατάργηση κάθε δυνατότητας λήψης σύνταξης γήρατος πριν τα 65 (ή τα 67). Θα διατηρήσει το λαϊκό εισόδημα, με λίγα χρόνια επιπλέον δουλειάς. Είναι πολύ προτιμότερο από το να σου μειώσουν το εισόδημα.

4) Μετά την εξαγγελία των μέτρων, θέτουμε στους δανειστές μας το δίλημμα: ή μας ξαναδανείζετε, ή πάμε σε χρεωκοπία. Εννοείται ότι τους διευκρινίζουμε ότι αποκλείεται να πάμε σε λύση ΕΕ-ΔΝΤ, με τη χρεωκοπία να αποτελεί μονόδρομο, αν δεν μας δανείσουν.

5) Το πιθανότερο είναι ότι οι δανειστές θα μας δανείσουν εκ νέου για τον εξής απλό λόγο: Τα spreads είναι τώρα τόσο υψηλά, που αν καταφέρει και δανειστεί σήμερα η Ελλάδα, τότε θα αυτή η ψήφος εμπιστοσύνης θα σημάνει κατακόρυφη πτώση τους. Τότε, όσοι μας εμπιστευτούν θα εγγράψουν αμέσως τεράστια κέρδη.

6) Ο νέος δανεισμός και η αυτοδύναμη (χωρίς διεθνή στήριξη) πτώση των spreads, θα δημιουργήσει έναν ενάρετο κύκλο μείωσης επιτοκίων, σε αντικατάσταση του σημερινού φαύλου κύκλου αύξησης επιτοκίων.

Αναγκαία προϋπόθεση, η αλλαγή κυβέρνησης

Προϋπόθεση για να συμβούν όλα αυτά τα απλά, αλλά σωτήρια, είναι μία: Να υπάρξει μία κυβέρνηση που να μην διέπεται από την παροιμιώδη ανικανότητα, την ιδεοληψία και την επικοινωνιακή διαχείριση της πραγματικότητας, που διέπουν τη σημερινή κυβέρνηση.

Η σημερινή κυβέρνηση ΔΕΝ είναι σε θέση να βγάλει τη χώρα από το αδιέξοδο.

Αν ο Αντώνης Σαμαράς προτείνει μια πειστική και ρεαλιστική λύση (όπως πιστεύουμε ότι είναι η παραπάνω), αυτή πρέπει να συνοδεύεται από ταυτόχρονο αίτημα για διενέργεια εκλογών. Διότι το κυριότερο αίτιο της σημερινής κρίσης είναι η ασύλληπτη ανικανότητα της κυβέρνησης Παπανδρέου.

Αν δεν εκλείψει η ανικανότητα αυτή, άσπρη μέρα δεν πρόκειται να δούμε, ακόμη και εάν έλθει το ΔΝΤ.

Αν όμως εκλείψει, άσπρη μέρα τότε θα δούμε, ακόμη και χωρίς το ΔΝΤ.

Επώνυμος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΣΟΦΙΑ avatar
    ΣΟΦΙΑ 30/04/2010 21:41:01

    Η αυτοδιάθεση του ελληνικού λαού είναι το κυρίαρχο! Είναι πολύ βαρύ για τον Έλληνα να συναινέσει σε λύσεις που επιβάλλονται από άλλους. Φυσικά και με το φιλότιμό του θα στηρίξει λύσεις που θα σώσουν την αξιοπρέπεια της χώρας και θα τη βάλουν σε τροχιά ανάπτυξης. Αρκεί να είναι ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ!

    • maestros avatar
      maestros @ ΣΟΦΙΑ 01/05/2010 11:48:41

      Πολίτης ή ιδιώτης;
      Όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια τίθεται το θέμα του ενδιαφέροντος, κυρίως των νέων,για τα κοινά και πάντα παρατηρείται η αυξανόμενη αποχή τους και,κυρίως, η απαξίωση της έννοιας, της συμμετοχής στα δημόσια πράγματα.
      Φυσικά για το φαινόμενο αυτό υπάρχουν αιτίες, με τις οποίες οι περισσότεροι αναλυτές σπάνια ασχολούνται σοβαρά......

      http://aliartos-city.blogspot.com/2010/05/blog-post_1680.html

  2. ΙΩΝΑΣ avatar
    ΙΩΝΑΣ 30/04/2010 21:52:54

    Εδώ και τώρα κατάθεση πρότασης από τον Σαμαρά για διαφορετικά μέτρα εξόδου από την κρίση, έξω από το ΔΝΤ, και αίτημα για άμεση προσφυγή στις κάλπες.

  3. ανέστης avatar
    ανέστης 30/04/2010 22:37:11

    κάθε λεπτό που περνάει το yorgo μας βυθίζει ακόμη πιο βαθειά και ξεπουλάει την πατρίδα γρηγορείτε γιατί χανόμαστε

  4. Decodex avatar
    Decodex 30/04/2010 22:59:38

    Η Ευρωζώνη κατέχει και ένα οικονομικό "πυρηνικό" όπλο:
    Να αγοράζει η ΕΚΤ απευθείας ομόλογα των κρατών της Ευρωζώνης.

    Αυτό θα χρησιμοποιηθεί σαν ύσταση λύση (όπως και τα αληθινά πυρηνικά εξ'άλλου) και οι επιπτώσεις θα είναι πολλές.

    Όμως υπάρχει και περιμένει κάποιον να πατήσει το "κουμπί" εάν χρειαστεί.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Decodex 30/04/2010 23:03:35

      Φτάσαμε ως εδώ επειδή αναζητούσαμε εύκολες λύσεις.

      Τέτοιου είδους "πυρηνικά όπλα" που πλήττουν το νόμισμά μας, το ευρώ, ας μας λείπουν καλύτερα.

      Αν είναι για να μη δουλέψουμε λίγο παραπάνω και να μην πληρώσουμε λίγο φόρο παραπάνω, να μας λείπουν.

      Ας μην αναρωτιόμαστε γιατί χρεωκοπούμε.

      • Decodex avatar
        Decodex @ Επώνυμος 30/04/2010 23:37:35

        Οι απόψεις πληθαίνουν όμως για το αν η ΕKT το πράξει στη δευτερεύουσα αγορά αν η κρίση επεκταθεί και στις υπόλοιπες "γνωστές" χώρες της Ευρωζώνης.
        Οι ισορροπίες αυτή τη περίοδο στη παγκόσμια οικονομία είναι εξαιρετικά ευαίσθητες.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ Επώνυμος 01/05/2010 13:39:34

        φίλε Επώνυμε (ελπίζω να μου επιτρέπεις την προσωνυμία, μια που τις περισσότερες φορές συμφωνώ με τις προτάσεις σου)

        ναι σε όλα όσα γράφεις - βλέπεις όμως ότι μόνος σου, με το σχόλιο αυτό, βάζεις το καίριο θέμα της ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ του πολιτικού κόσμου (και φυσικά των πολιτών) στη λήψη μέτρων.

        Ερώτημα: τι είναι πιό πιθανό - να δημιουργηθεί συναίνεση με κυβέρνηση ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ ? Αυτή είναι η μόνη ένσταση που έχω στην πρότασή σου. Πολύ ωραία μου ακούγεται, επειδή εμείς είμαστε ειλικρινείς και αισιόδοξοι. Βάλε το όμως σαν εφαρμογή: πιστεύεις ότι θα αρθεί ποτέ το ΠΑΣΟΚ πάνω από την εξουσιολαγνεία του, για να συναινέσει σε μέτρα που θα έχει πάρει ο Σαμαράς ?

        Το ξέρω, είναι επώδυνη η ομολογία, αλλά προηγείται η απαραίτητη διαπαιδαγώγηση του ελληνικού λαού, μετά την κατεδάφιση των αξιών που επί 30 χρόνια απεργάζεται ο "σοσιαλισμός". Μόνο του το ΠΑΣΟΚ αποκλείεται να την κάνει, υπό τη μάχαιρα της επιτήρησης έχουμε ελπίδες...

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Decodex 01/05/2010 14:03:24

      Ήδη ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ Σόιμπλε παροτρύνει τις Γερμανικές τράπεζες ν' αγοράσουν Ελληνικά ομόλογα. Πρόκειται για στρατηγική ρήξης με όσους έχουν "γυμνά" CD's: Αγοράζοντας μαζικά ομόλογα, ρίχνεις απότομα την τιμή των CD's και το επιτόκιο - spread των ομολόγων. Αγοράζοντας CD's ρίχνεις την απόδοση των υπαρχόντων ομολόγων και ανεβάζεις το επιτόκιο (φυσικά και το "spread").
      Άν η ίδια η ΕΚΤ αρχίσει ν' αγοράζει ομόλογα, Ελληνικά, Ισπανικά κτλ (πράγμα μάλλον δύσκολο), θα πρόκειται για την απόλυτη ρήξη με τα αμερικανικά πιστωτικά ιδρύματα που έχουν CD's, και κατά τη γνώμη μου αυτό θα συμβεί μόνον με τη σύμπραξη ΚΑΙ της Αμερικανικής κυβέρνησης (άν θελήσουν να "καθαρίσουν" μαζί το τοπίο, "σκοτώνοντας" τις καζινο-τράπεζες).

  5. διηνεκης avatar
    διηνεκης 30/04/2010 23:05:14

    Και ομως υπαρχουν ελληνες που πιστευουν οτι ο τζεφρι ειναι ο μονος που μπορει να μας σωσει,να ζει κανεις η να μην ζει,τοση προπαγανδα

    • ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ avatar
      ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ @ διηνεκης 01/05/2010 13:33:49

      Θέλω , αν μπορείτε, να μου απαντήσετε:
      Πόσοι ακόμα αγοράζουν αυτά τα "πράγματα" που τυπώνονται (γιατί εφημερίδες δεν τις λες...);;;
      Μήπως θα ηταν σκόπιμο από τον χώρο αυτό να κάνουμε μία προσπάθεια για πλήρες και ολοκληρωτικό εμπάργκο, στα "έντυπα". ΟΛΑ χωρίς απολύτως καμμία εξαίρεση.
      Γιατί πολλόι, είμαι σίγουρος ότι ακόμα και από εδώ μέσα τα αγοράζουν για τις προσφορές...

  6. otiprepei avatar
    otiprepei 30/04/2010 23:10:51

    Κατατοπιστικό άρθρο, πάντως ο ηλικιωμένος κατά το τέλος πάλι θα μπερδευτεί με την απορύθμιση της χασούρας.

    Ερώτησης:
    Αν έχουμε αυτό εδω:
    Είναι η συμφωνία ΓΑΠ Ενρτογάν υποτίθεται με το πετρέλαιο στο Αιγαίο μας.
    ----
    Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, οι αποφάσεις έχουν ήδη παρθεί, και είναι έτοιμο το σχήμα που θα αναλάβει το έργο.
    Έτσι, η εκμετάλλευση του πετρελαίου του Αιγαίου, θα γίνει από αμερικανικό κονσόρτσιουμ με την συμμετοχή Ελλήνων εφοπλιστών. Έχουν ήδη αγοραστεί 17 γεωτρύπανα.

    Η αξία των κοιτασμάτων σε πετρέλαιο και φυσικό αέριο εκτιμάται σε 9 τρισεκατομμύρια δολάρια, από τα οποία η Ελλάδα και η Τουρκία θα μοιραστούν το 40%, με την εταιρία εκμετάλλευσης να παίρνει το υπόλοιπο.
    ----

    Αν δούμε τη χασούρα της Ελλάδας με τα spreads μέσα απο αυτή την οπτική γωνία της πετρελαϊκής συμφωνίας, τι συμπεράσματα αποκομίζουμε?

    • Decodex avatar
      Decodex @ otiprepei 30/04/2010 23:46:08

      1. Μα ο Πρωθυπουργός μας είχε πει σε συνέντευξη ότι πετρέλαιο στην Ελλάδα δεν υπάρχει..(εκμεταλεύσιμο).

      2. Quiz: Ποιος κάνει έρευνες μαζί με την TPC; Ποιός έριξε αρκετά φράγκα στην εταιρεία εκ Βραζιλίας; (σε λίγο καιρό που θα μαζευτούν όλα τα κομμάτια του παζλ θα γίνει μία ωραία εικόνα).

    • otiprepei avatar
      otiprepei @ otiprepei 30/04/2010 23:49:21

      Μακάρι να μαζευτούν για να δούμε τι γίνεται.

      Ρε σείς είναι πολλά 9 τρις... :(

    • Orestios avatar
      Orestios @ otiprepei 01/05/2010 00:02:20

      Βρε το GAP. Προβλέπω χοντρό ξεκοκάλισμα του Εθνικού πλούτου από τους "φιλέλληνες"

  7. Orestios avatar
    Orestios 30/04/2010 23:41:56

    Επιπλέον η κυβέρνηση GAP αλλά και το ίδιο το GAP πάσχουν από έλλειψη αξιοπιστίας. Μια άλλη αιτία είναι η πλήρης απουσία αποδοχής της ρητορικήγς αυτής της κυβέρνησης. Κανείς δεν τους πίστεψε από την αρχή. Και τα αποτελέσματα είναι να φέρνει το ΔΝΤ για να κερδίσει πόντους αξιοπιστίας.

    Πως να υπάρχει συναίνεση σε ανυπόληπτους?

  8. otiprepei avatar
    otiprepei 30/04/2010 23:45:43

    βρε παιδιά βλέπετε οτι έχω δώσει νούμερο αξίας για το πετρέλαιο στο Αιγαίο ίσο με το εξωτερικό χρέος της Αμερικής?
    εσείς μιλάτε ακόμα για έλλειψη αξιοπιστίας? έπρεπε να είχε γίνει ήδη σεισμός. Μήπως είναι ψεύτικη η είδηση?

    • ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ avatar
      ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ @ otiprepei 01/05/2010 13:24:07

      Ψεύτικη μπορεί να μην είναι, αλλά πιο πιθανό είναι να παγώσει η κόλαση πριν εμείς τα μυρίσουμε αυτά τα χρήματα....

  9. anonymous avatar
    anonymous 01/05/2010 00:12:30

    Επειδή μένω στο εξωτερικό έχω να πω ότι πλέον έχουμε εξευτελιστεί. Από τη στενωπό που μας έριξε αυτή η ομάδα των αχαρακτήριστων δεν υπάρχει επιστροφή. Υπάρχει τεράστια ανασφάλεια που θα υποχωρήσει μόνο αν σταματήσουμε να ανατροφοδοτούμε το χρέος με δανεικά κι αν αρχίσουμε να πληρώνουμε πραγματικά, να επιστρέφουμε το κεφάλαιο που μας δάνεισαν, δηλ το χρεολύσιο, και όχι μόνο τους τόκους.

    Σας επισημαίνω και κάτι. Η ανασφάλεια ήταν τόσο μεγάλη που σε ελάχιστο διάστημα έφυγαν από την Ελλάδα περί τα 12 δις σε καταθέσεις. Φοβήθηκαν μέχρι και οι δικοί μας. Και δε θα έλεγα ότι είναι λιγότερο πατριώτες.

  10. Orestios avatar
    Orestios 01/05/2010 01:32:19

    Σήμερα άκουσα στο ραδιόφωνο πως εκτός από την επιπλέον των 28 δις ευρώ βοήθεια στις τράπεζες θα δωθούν και χρήματα σε μια μεγάλη εταιρία. Πληρώνετε εσείς τα μαμησιάτικά των άλλων.
    Ο σοσιαλισμός σώζει ξανά όλες τις προβληματικές. Όπως επί Ανδρέα. Για να συνεχίσουν να είναι προβληματικές.
    Όλοι οι άλλοι στην φτώχεια.

  11. otiprepei avatar
    otiprepei 01/05/2010 01:36:21

    Σε ολα τα ξένα φόρα, απο το εξωτερικό όλοι μας λένε να φύγουμε απο το ευρώ και οτι τα μέτρα λιτότητας ποτέ δεν δούλεψαν στην ιστορία.
    Πιστεύω οτι εχω δίκιο αλλά ο κομματικός στρατός των Δημοσίων υπαλλήλων ενω το καθεστώς που τον γέννησε πνέει τα λοίσθια θα τραβήξει μαζί του την Ελλάδα στον τάφο του.
    Ουέ στους γυμνούς και τους απροστάτευτους όταν τα μέτρα αποτύχουν. Τότε έρχεται εμφύλιος.

    • otiprepei avatar
      otiprepei @ otiprepei 01/05/2010 01:37:06

      έχω=έχουν

      • ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ avatar
        ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ @ otiprepei 01/05/2010 13:21:51

        Δεν είμαστε όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι κομματικός στρατός. Λίγη προσοχή παρακαλώ πολύ.

  12. popolaros avatar
    popolaros 01/05/2010 09:26:36

    Επώνυμε δυστυχώς τίποτα δεν έγινε τυχαία.
    ...και εγώ στην αρχή πίστευα ότι πρόκειται για μια ανίκανη κυβέρνηση παπατζίδων,χωρίς πρόγραμμα.

    Γρήγορα κατάλαβα ότι και σχέδιο έχουν και θράσος έχουν να το εφαρμόσουν.
    Τα λεφτά και τα γεωπολιτικά συμφέροντα είναι πολλά.
    ...και τα πετρέλαια επίσης!

    Όλα όσα βιώνουμε είναι ένα καλοστημένο project, που ήταν στο συρτάρι, μέχρι την ανεύρεση 'πρόθυμης' κυβέρνησης δοσιλόγων.

    Τα υπόλοιπα είναι επικοινωνιακή προπαγάνδα τύπου 'γρίπης των χοίρων', για λαική κατανάλωση και γενικευμένη τρομοκρατία των μαζών.

    Ένας λαός δεν πρέπει να φοβάται την κυβέρνηση του!
    Η κυβέρνηση πρέπει να φοβάται τον λαό!!

    Αντίσταση.

    • ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ avatar
      ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ @ popolaros 01/05/2010 13:06:57

      Δυστυχώς συμφωνούμε απολύτως.
      Δεν είναι ανίκανοι, δεν είναι άχρηστοι.
      Είναι προδότες. Και θα λάβουν την αμοιβή τους σύντομα...

  13. FRESCO avatar
    FRESCO 01/05/2010 10:03:20

    Συμφωνώ απόλυτα.

  14. Μελισσα avatar
    Μελισσα 01/05/2010 10:23:17

    ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!!!!!!!

  15. Aggelos avatar
    Aggelos 01/05/2010 12:54:09

    οι 16 μισθοι των βουλευτων και υλαλληλων της Βουλης δεν μπορουν να πειραχθουν..τη στιγμη που ολοι οι υπαλληλοι και συνταξιουχοι μενουν με 12 μισθους αυστηρα..
    ξερετε γιατι δεν πειραζονται?

    ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ!
    να μπουκαρουν στη βουλη τωρα!τι κανουν τοσες πορειες?να κατεβει και αλλος κοσμος ,οχι μονο κκεδες..κανα εκατομμυριο και να μπουκαρουν στη βουλη...και να απαιτησουν τουλαχιστον 12 μισθους στους βουλευτες και υπαλληλους της Βουλης...

    • spartaner avatar
      spartaner @ Aggelos 01/05/2010 13:40:10

      ΑΧ Βρέ Άγγελε... τι μου λες τώρα... Τόσο λαμόγια είναι.. Τα έχουν περάσει στο Σύνταγμα...??? Ναι αλλα δεν θα μπορούσαν να περικόψουν τους μισθούς τους στο μισο..δηλαδη αντι 6000 Χ 16= 96000 να παιρνουν 3000 Χ 16 Θα ήταν μια πολύ ωραία προσπάθεια για να καταλάβουν και αυτοί τι σημαίνει ανέχεια.. Αλλα τι να πω.. αφου ενέκριναν αγορα ηλεκρονικου υπολογιστη εκαστος βουλευτής απο 5000 Ευρώ.. Φαίνετα οι υπολογιστές στη Ελλαδα ειναι χρυσοποίκηλτοι... ειδικοι παραγγελία διοτι σήμερα με 600 μεχρι 700 ευρώ παίρνεις υπολογιστή θαύμα...

  16. Aggelos avatar
    Aggelos 01/05/2010 13:22:31

    http://www.youtube.com/watch?v=WlpJ_4jMmR0

    • giorp avatar
      giorp @ Aggelos 01/05/2010 17:58:14

      Είναι αντιφατικό και γελοίο να ισχυρίζεται το ΠΑΣΟΚ ότι δεν μπορούν να νομοθετήσουν κατάργηση των παραπανήσιων μισθών και υπερωριών ή ότι δεν μπορούν να φορολογήσουν. Το θέμα είναι απλό: διαδίδεται ότι οι υπάλληλοι της Βουλής είναι αποφασισμένοι να βγάλουν και να βγάζουν τα άπλυτα των βουλευτών στην φόρα. Τα υπόλοιπα εννοούνται...

  17. Aggelos avatar
    Aggelos 01/05/2010 13:27:51

    http://www.youtube.com/watch?v=08UZ_K2ICkc

  18. piraxtiri avatar
    piraxtiri 01/05/2010 13:42:56

    Με τα λιγα ,με τα πολλα φτασαμε στο ΔΝΤ....!!!Μετρα για περικοπες μισθων,συνταξεων,δωρων...Αυξηση ΦΠΑ, καυσιμων,ποτων κλπ κλπ.Ας παμε και σε ενα αλλο σεναριο...Αν δεν ανακοινω8ουν και εφαρμοστουν μετρα ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ,ειτε λεγονται ΑΠΕ,τουρισμος,ναυτιλια,τυποποιηση,ειτε οτι ο καθενας εχει κατα νου χωρις πλεον να δαιμονοποιουμε την επιχειρηματικοτητα,ΑΛΗΘΕΙΑ πιστευει κανεις πως θα υπαρξει διεξοδος απο του μαυρο τουνελ που εχουμε μπει?????????Αν δεν δουμε τετοιες πολιτικες αναπτυξης,αλλα περιοριστουμε μονο στισ περικοπες μισθων κλπ ΕΛΛΑΔΑ ΤΕΛΟΣ!!!!!ΑΠΛΑ και μονο περιμενοντας ολοι οι αλλοι την διεθνη ανακαμψη μας δινουν τα τελευταια δανεικα για να αποφυγουν το ντομινο που τωρα μποορει η Ελλαδα να προκαλεσει.Ας ευχηθουμε να υπαρξουν μετρα ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ,αλλιως τα 300δις χρεους θα γινουν 430δις και ΤΕΛΟΣ...........

  19. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 01/05/2010 15:00:29

    Αγαπητή φίλη δρόμε, τα αισθήματα είναι αμοιβαία και φυσικά η φιλική προσφώνηση είναι απότοκη όχι μόνο της εκτίμησης που αναπτύσσουμε σταδιακά ο ένας για τον άλλον εδώ μέσα, αλλά και της αίσθησης κοινότητας που μας δίνει το antinews, όπου σταδιακά γνωριζόμαστε και μοιραζόμαστε τους προβληματισμούς μας για το κοινό ελληνικό μας μέλλον.

    Στο ζήτημα που θέτεις: Ναι, φυσικά έχεις δίκιο. Υπάρχουν όμως αρκετά "αλλά". Το πρώτο είναι ότι αυτή η πρόταση έχει σκοπό να υποδείξει "δημοσιογραφικά" (μια που εμείς οι bloggers κάνουμε ουσιαστικά τον ερασιτέχνη δημοσιογράφο) προς την ηγεσία της ΝΔ μία μόνον από τις περισσότερες διεξόδους που μπορεί νά υπάρχουν εκτός του ΔΝΤ. Αυτή σκέφτηκα εγώ, πιθανότατα, σίγουρα, θα υπάρχουν κι άλλες. Δεν είναι καν σίγουρο ότι δουλεύει, πάντως μου φαίνεται αρκετά ρεαλιστική στο επίπεδο της πρότασης, ώστε, αν μη τι άλλο, να μπορεί να αποτελέσει το αντίβαρο στην άποψη "το ΔΝΤ είναι μονόδρομος - Σαμαρά ψήφισε το ΔΝΤ". Να μπορεί να πει δηλαδή ο Σαμαράς "έχω αντίλογο - δεν είναι μονόδρομος". Γιατί η παγίδα που πάνε να στήσουν στον Αντώνη και σε όλους μας έχει ακριβώς αυτό το υπόβαθρο: "κοίτα να φανείς υπεύθυνος".

    Δηλαδή: Δεν χρειάζεται να τα εφαρμόσει ο Αντώνης, όντας στην αντιπολίτευση. Αρκεί να τα πει. Φτάνει και περισσεύει, στην παρούσα φάση.

    Δεύτερον. Διαβάζοντας τον ξένο τύπο και τα ξένα μπλογκς (ας πούμε, το zerohedge, το οποίο διαβάζεται σε όλη την υφήλιο, καλώς ή κακώς), βλέπει κανείς ότι έχουν κολλήσει όλοι στο γιατί να παίρνουμε σύνταξη 61 ετών. Αν βγει λοιπόν μια ελληνική κυβέρνηση και πει "όλοι οι Έλληνες σύνταξη στα 65" ή ακόμη και στα 67, τότε νομίζω ότι αυτό θα προκαλέσει ένα κύμα διεθνούς εμπιστοσύνης προς όποιον Έλληνα πολιτικό το προτείνει. ΑΥΤΟΝ τον πολιτικό θα του δανείσουν πολύ πιο εύκολα χρήματα.

    Τρίτον: Με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή οι προτάσεις είναι για μείωση του μισθού, μείωση του εισοδήματος, μείωση του βιοτικού επιπέδου, ο Σαμαράς βγαίνει από αριστερά στον Παπανδρέου και λέει στον κόσμο: "Εδώ που φτάσαμε με την κρίση αξιοπιστίας που μόνο του το ΠΑΣΟΚ δημιούργησε σε 7 μόνον μήνες με τις απίστευτες παλινωδίες και καθυστερήσεις, η αναστροφή του κλίματος προϋποθέτει μέτρα. Το ΔΝΤ μας λέει να μειώσουμε το εισόδημά μας και το βιοτικό μας επίπεδο. Έχω αντιπρόταση: κρατάμε το βιοτικό μας επίπεδο και δουλεύουμε λίγο παραπάνω. Χαλάμε τον οικογενειακό μας προγραμματισμό, αλλά αν κοπούν τα δώρα και μειωθούν οι συντάξεις τον χαλάμε έτσι κι αλλιώς. Διαλέξτε τι προτιμάτε. Εγώ προτείνω λίγα χρόνια δουλειάς παραπάνω".

    Τέταρτον: Το ζήτημα της συναίνεσης έτσι κι αλλιώς λύνεται υπέρ των μη σοσιαλιστικών δυνάμεων με τον πιο οδυνηρό τρόπο γι' αυτές. Η σημερινή αυξημένη συναίνεση υπέρ του ΠΑΣΟΚ δεν υπάρχει επειδή αυτό είναι δήθεν "σοσιαλιστικό", αλλά επειδή είναι καθεστωτικό. Η καθεστωτικότητα αυτή ήδη ανατρέπεται. Ζούμε την ανατροπή της αυτές τις μέρες, αυτούς τους μήνες. Την ανατρέπει ο Γιωργάκης, όσο και αν αυτή προσπαθεί (αυτοκτονικά) να τον στηρίξει. Ο επόμενος πρωθυπουργός θα είναι απόλυτος κυρίαρχος του πολιτικού παιχνιδιού, μιας και η διαπλοκή, ήδη βαριά χτυπημένη από την περίοδο Καραμανλή, αυτή τη στιγμή ψυχορραγεί.

    Πέμπτον: Οι δύο ευκαιρίες που είχε η ΝΔ να ανατρέψει την καθεστωτική κυριαρχία του ΠΑΣΟΚ απέτυχαν η κάθε μία για διαφορετικούς λόγους που δεν υπάρχουν τώρα πια. Ο Μητσοτάκης απέτυχε παρά το κοινωνκό ρεύμα που τον έφερε στην εξουσία, επειδή αποδείθχηκε πιο λαμόγιο από τον Ανδρέα και, άρα, η κάθαρση του γύρισε μπούμεραγκ. Επίσης, ο Μητσοτάκης δεν ήταν αρκετά πολιτικός, δεν μπορούσε να μιλήσει στη λαϊκή ψυχή με τον τρόπο που μπορούσε, ας πούμε, ο Καραμανλής ή ο Σαμαράς σήμερα. Απέναντι στον Ανδρέα δεν είχε καμία ελπίδα. Τα έτσι κι αλλιώς ανεπαρκή μέτρα του ποτέ δεν νομιμοποιήθηκαν επαρκώς. Ο Μητσοτάκης δεν μπόρεσε να κάνει τίποτα γιατί είχε στο μυαλό του όχι το να κάνει, αλλά το να εγκαθιδρύσει το προσωπικό μαγαζί που τελικά εγκαθίδρυσε στην Ελλάδα. Από την άλλη, ο Καραμανλής παρέλαβε το σύστημα σε προχωρημένη σήψη και, παρόλο που ήταν σαφώς καλύτερων προθέσεων από το Μητσοτάκη, αποδείχθηκε πολύ λίγος. Ήταν πολύ λίγος. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι από τους καλύτερους πολιτικούς που έχουμε, αλλά το μέγεθός του, το ανάστημά του, δεν ήταν αρκετό για την ανατροπή του καθεστωτικού ΠΑΣΟΚ.

    Ο Σαμαράς είναι σαφώς μεγαλύτερος ως μέγεθος και από τους δύο (παρά το ότι δεν κουβαλάει το βαρύ όνομα του Καραμανλή) και το ερώτημα απομένει μόνον αν θα πιστέψει αρκετά στις δυνάμεις του και αν θα τολμήσει τις αναγκαίες ρήξεις. Όσο κρατάει άτομα τύπου Παναγιωτόπουλου και Σταϊκούρα δίπλα του από "ευγνωμοσύνη" για την εκλογή του (λες και τον έβγαλαν αυτοί και όχι εμείς όλοι), δεν θα δει άσπρη μέρα. Και μαζί με αυτόν, ούτε κι εμείς. Αν τολμήσει την "αυτοκάθαρση" να την αρχίσει από το επιτελείο του (και πολύ σωστά τα λέει ο Μουζάκης σήμερα στο Παρόν), τότε έχει ελπίδες, αλλιώς, όχι. Μια από τα ίδια. Θα αποδειχθεί κι αυτός λίγος.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Επώνυμος 01/05/2010 16:14:03

      Νομίζω ότι διαχρονικά ο λόγος εκλογικής επικράτησης του ενός ή του άλλου πολιτικού σχηματισμού δεν είναι τόσο η σαφής αποτίμηση των ικανοτήτων των εκάστοτε αρχηγών, όσο η προσδοκία βολέματος, δυστυχώς, όπως κι εσύ χθες είπες στον Βολιώτη συνομιλητή μας.

      Βέβαια ο ελληνικός λαός έχει επιδείξει αξιοθαύμαστη πολιτική ωριμότητα στην αποτίμηση του κυβερνητικού έργου εκ των υστέρων, πράγμα εντελώς φυσικό άλλωστε. Εκεί μετράει, και μάλιστα πολύ, η επιδειχθείσα (ή μη) αρχηγική ικανότητα, το ανάστημα, όπως λες.

      Προσέξτε μήπως από υπερβολική αφοσίωση στον Αντώνη Σαμαρά (δεν αναφέρομαι σε σένα αλλά σε πολλούς άλλους που γράφουν εδώ) του κάνουμε κακό, τελικά. Μην τον ωθείτε σε λαϊκισμούς - αν και πολύ αμφιβάλλω ότι οι ολοκληρωμένες προσωπικότητες επηρεάζονται από τις γνώμες τρίτων. Φοβάμαι ότι η σθεναρή στάση του ΓΑΠ μπορεί, χωρίς να του αξίζει (επειδή και βέβαια είναι φαύλος και προδότης), να πιστωθεί σ' αυτόν και το ΠΑΣΟΚ, σαν η μοναδική δύναμη που στήριξε τα μέτρα κοινωνικής ανάταξης, κι ας είναι αυτό μια πλήρης διαστρέβλωση της ιστορικής διαδρομής του.

      Η ΝΔ έχει επαρκώς εκφράσει την αντίθεσή της στο ΔΝΤ, και με σωστούς ελιγμούς μέχρι σήμερα (προτάσεις μέτρων, επισημάνσεις, άρνηση επιλογής) η στάση της είναι καθαρή. Όταν οι τελική επιλογή διαμορφώθηκε εξ ολοκλήρου χωρίς τη συμμετοχή της αντιπολίτευσης, μην το παιδεύουμε άλλο. Το βάρος πρέπει να πέσει αλλού: στον έλεγχο όλων αυτών που έχουμε υποψιασθεί πως θα συμβούν και που τα καταγγάλλουμε, στη συνεχή παρακολούθηση του κυβερνητικού έργου για την καταγγελία των όποιων ατασθαλιών, στη διαμόρφωση προτάσεων για ανακούφιση της κατάστασης και διεξόδους.

      Ξέρω-ξέρω, θα μου πείτε ότι αυτά είναι ρεφορμιστικά (ή μάλλον, αυτό θα μου λέγατε παλιά, τώρα θα με πούν νεοφιλελεύθερη). Ρωτάω στα ίσια, κι ας μου απαντήσουν οι σημαιοφόροι: όταν στις όποιες επόμενες εκλογές έλθει με το καλό στην εξουσία ο Σαμαράς, θέλουμε ναι ή όχι να έχει απέναντί του ώριμους πολίτες ?

  20. Aggelos avatar
    Aggelos 01/05/2010 15:11:42

    http://greecevoteforchangenow.blogspot.com/

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Aggelos 01/05/2010 15:16:06

      Η επαναδιαπραγμάτευση χρέους θα είναι καταστροφική για τις ελληνικές τράπεζες, διότι θα τις οδηγήσει στην πτώχευση, αφού θα εγγράψουν αμέσως τεράστιες ζημιές.

      Η Ελλάδα μπορεί να συνεχίσει να δανείζεται από τις αγορές, είναι η γνώμη μου, και αν πάει (προς το παρόν τουλάχιστον) σε βραχυπρόθεσμο δανεισμό, τότε θα μπορέσει να κρατήσει το μέσο όρο του επιτοκίου της κάτω κι από το 5% που προβλέπει το ΠΣΑ.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Επώνυμος 01/05/2010 15:19:38

        Επώνυμε και φίλες-φίλοι μου, εύχομαι καλή Πρωτομαγιά και του χρόνου να έχουμε αποτινάξει το άχθος αρούρης από τους ώμους μας.
        Εχεις πολύ δίκιο Επώνυμε, η Ελλάδα θα μπορούσε να συνεχίσει να δανείζεται και η πόρτα του δανεισμού έκλεισε με μεθόδευση. Αν διαβάσεις το σημερινό Καθημερινό φύλλο θα δεις τα διαγράμματα με τις λήξεις των ομολόγων το 2040!

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Επώνυμος 01/05/2010 15:27:44

        Επώνυμος
        Συμφωνώ για τις τράπεζες. H επαναδιαπραγμάτευση χρέους Θα προκαλέσει επίσης τερατώδεις ζημίες σε πολλές τράπεζες Γερμανικές, Γαλλικές, ευρωζώνης γενικότερα (κρατικές και ιδιωτικές), Ελβετικές, αλλά και σε ασφαλιστικά ταμεία, Ελληνικά και ξένα. Είναι τα ομόλογα που έχουν, θα υποτιμηθούν για μεσο-μακροπρόθεσμο διάστημα. Δεν κινδυνεύουν οι Βρετανικές και Αμερικανικές τράπεζες, αυτές δεν έχουν ομόλογα. Αντίθετα, με επαναδιαπραγμάτευση χρέους θα κερδίσουν οι κατέχοντες "γυμνά" CD's.
        Άν καταφέρουν να "συντρίψουν" τους κατέχοντες "γυμνά" CD's (αλλά μόνον οι ίδιοι οι Αμερικανοί μπορούν - ή οι Κινεζο/Ιάπωνες με την τεράστια ρευστότητα), τότε ναί, η αγορά Ελληνικών ομολόγων θα ξανανοίξει. Μέχρι τότε, ...τα κεφάλια μέσα!

      • Σιφιλης avatar
        Σιφιλης @ Επώνυμος 01/05/2010 18:24:32

        Το πρόβλημα είναι οτι αν υπογράψουν με το ΔΝΤ, μετά δεν μπορεί να υπάρξει απεγκλωβισμός με ορθόδοξα μεσα. Και οταν το θέμα τεθεί η χώρα θα ειναι διαλυμένη απο την ύφεση και την ανεργία.

  21. NTINOS avatar
    NTINOS 01/05/2010 15:19:15

    ΚΑΙ Η ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕ ΣΤΗΝ ΧΡΕΩΚΟΠΙΑ και απο τότε εινα σε υφεση και στην φτωχεια.Σημερα διιαπραγματευεται τα TANGOS BONDS με διορια που εκλεισε προχτες να τα πληρωσει 64% με καινουργια εκδοση που θα αποπληρωθει το 2033.Κινηση απελπισιας ενος κράτους και ενος λαου στην μιζερια εδω και 20 χρονια.
    Η Ελλαδα δεν χρεωκοπησε επειδη δεν μας δανειζουν με το επιτοκιο που θέλουμε εμεις.Εχουμε χρεωκοπησει στους θεσμους στο πολιτικο συστημα και στην παιδεια,πράγμα που σημαινει οτι έχουμε υποθηκευσει και το μελλον μας.
    Η ΓΕΝΙΆ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ απέτυχε παταγωδως και οδηγησε την χωρα στην χειροτερη καταστροφη μετα το 1922.
    Διαφωνω λοιπον ριζικα με κυβερνησεις επανδρωμενες απο τυπους με το μοναδικο πιστοποιητικο την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και τα πτυχια σε κορνιζες χωρις ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΓΑΜΗΝΗ στους χωρους παραγωγης και εργασιας.
    ΚΗΦΗΝΕΣ ΑΦΙΣΟΚΟΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΔΟΤΟΙ ΑΠΟ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΣΚΟΥΠΙΔΟΤΕΝΕΚΕ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
    ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΑΡΧΗ.

    ΥΓ.ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ BONDS ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΤΕΙ ΣΕ MOUSKAKA BONDS

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ NTINOS 01/05/2010 16:31:57

      Σωστά. Η γενιά του Πολυτεχνείου και του Παρισινού Μάη του 68 διαπαιδαγώγησαν όλες τις επόμενες στον δρόμο της άκριτης αντίστασης σε κάθε προσπάθεια. Χρειαζόμαστε σοβαρούς πολιτικούς και συνειδητούς πολίτες, και αυτά χρειάζονται χρόνο για να γίνουν.

    • Orestios avatar
      Orestios @ NTINOS 01/05/2010 16:36:08

      Η γενιά του πολυτεχνίου ή αλλιώς της αιώνιας εφηβίας. Ανώριμη και δήθεν "επαναστατική", το μόνο που έκανε είναι να θεωρήσει τους Έλληνες και την χώρα μας ως παιχνίδια.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Orestios 01/05/2010 16:46:44

        Δυστυχώς, καμμιά εφηβεία δεν βλέπω σ' αυτούς, στη γενιά μου. Γερασμένοι πρόωρα είναι, όπως στον στίχο του Μανόλη Αναγνωστάκη. Βραχύβια επαναστάτες στα νιάτα, καλοπερασάκηδες και αργόστροφοι ιδιώτες (με πολλαπλές σημασίες), Μοιραίοι, εις την μέσην ηλικίαν.
        Ο Κώστας Βάρναλης ήταν από παλιά μέγας ψυχολόγος:
        "Που είσαι νιότη που 'δειχνες πώς θα γινόμουν άλλος"!
        "Δειλοί, μοιραίοι κι' άβουλοι αντάμα
        προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!"

  22. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 01/05/2010 15:19:16

    Εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο στο spiegel.de, δια τους κατέχοντας την Γερμανικήν:
    h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/0,1518,692392,00. Συνοψίζω:
    Υπήρχε άμεσος κίνδυνος χρεωκοπίας.
    Κατά αξιωματούχους του ΔΝΤ, ο μηχανισμός στήριξης ίσως μείνει ακόμη και για 10 χρόνια.
    O ΥΠΟΙΚ των ΗΠΑ Timothy Geithner πίεσε τη Γερμανική κυβέρνηση να αλλάξει την πολιτική της, επειδή με την αναβλητικότητα εξέθετε στον κίνδυνο να επεκταθεί γρήγορα ο κίνδυνος χρεωκοπίας και σε άλλες χώρες.
    Η Μέρκελ ζητά από ιδιωτικές επιχειρήσεις να βοηθήσουν "εθελοντικά" την Ελλάδα (πελάτης τόσων και τόσων επιχειρήσεων είμαστε άλλωστε, μόνο τα αυτοκίνητα και η Ζήμενς...).
    Μέχρι το 2014 πρέπει να πετύχουμε εξοικονόμηση 11% του ακαθάριστου εθνικού μας προιόντος.
    Ο ...Βεστερβέλε ζητά τώρα κοινούς μηχανισμούς ελέγχου στην Ευρωζώνη και Ευρωπαικό ανεξάρτητο Ίδρυμα αξιολόγησης που θ' αντικαταστήσει τους γνωστούς "οίκους", επειδή αυτοί δρούν ως εμπρηστές, "επιταχύνουν την πυρακαιά". 15 μέρες πρίν έλεγε τα ακριβώς αντίθετα. Δεν έχουμε μόνον εδώ θεαματικόν Κωλοτούμπα!

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 01/05/2010 15:39:21

      Αυτό ήταν το τέλος μιας ακόμη πολιτικής "επικοινωνιακής διαχείρισης". Αυτή τη φορά μιας "σοβαρής κυβέρνησης, σοβαρής, μεγάλης και πλούσιας χώρας". Που είχε κάποτε μεγάλους, υπεύθυνους Ευρωπαικού και παγκόσμιου βεληνεκούς πολιτικούς: Κόνραντ Αντενάουερ, Λούντβιχ Ερχαρτ, Βίλλυ Μπράντ, Χάνς-Ντίτριχ Γκένσερ, αλλά ακόμη και τους νεότερους Χέλμουτ Κόλ, Γκέρχαρντ Σρέντερ, Γιόσκα Φίσερ (που ήταν γίγαντες μπροστά στην "επικοινωνιακή" σιδηρά κυρία και τον πέτσινο αντικαγκελλάριο).
      Ο μεγάλος πολιτικός δεν διστάζει να πάει αμέσως κόντρα στο ρεύμα, όταν είναι ανάγκη, και να το γυρίζει ανάποδα.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ Sic transit gloria mundi 01/05/2010 16:37:40

        αυτή την τελευταία σου φράση να την κορνιζάρουμε με έντονα, μεγάλα γράμματα - χρειάζεται σε όλους μας

        (σε δεύτερη ανάγνωση, αυτό το "αμέσως" είναι όλα τα λεφτά)

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 01/05/2010 16:59:39

        Αμέσως όταν είναι ανάγκη, με υπομονή όταν έτσι πρέπει. Και επίσης:
        "Το πιό βαθύ καζάνι της κόλασης το φυλάνε γι αυτούς που σε εποχή κρίσης αρνούνται να επιλέξουν στρατόπεδο" (Δάντης, Θεία Κωμωδία).
        Ο Γερμανός ποιητής Höderlin, το γράφει ως εξής:
        In Gefahr und höhster Not, bring der Mittelweg zum Tod.
        (Στον κίνδυνο και στο μεγάλο ζόρι, η μέση οδός μας πάει στο θάνατο).

  23. Aggelos avatar
    Aggelos 01/05/2010 16:22:29

    ο Ζισκαρ ντεστεν ειπε παντως προ ημερων οτι Η Ευρωπη χωρις την Ελλαδα ειναι χωρις πιστοποιητικο γεννησης..

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Aggelos 01/05/2010 16:34:42

      Είναι παλιός, όπως οι άλλοι, οι Γερμανοί, πού κατονόμασα. Η γενιά των σημερινών πενηντάρηδων Ευρωπαίων πολιτικών τά 'κανε θάλασσα, επειδή έγιναν πολιτικοί σε εποχή "παχειών αγελάδων", εκτιμούν πολύ το χρήμα και φοβούνται πολύ τα media. Είναι τόσο κουτοί, που λένε "την δόξα πολλοί εμίσησαν, το χρήμα ουδείς". Ο παλιός είναι αλλοιώς, ξέρει!

    • anonymous avatar
      anonymous @ Aggelos 01/05/2010 17:15:56

      Αυτή τη στιγμή η ΕΕ με την Ελλάδα και την Κύπρο βρίσκεται έξω από τα πετρέλαια της Μέσης Ανατολής. Γι αυτά έγινε ο Β' παγκόσμιος πόλεμος. Αν φύγει η Ελλάδα τότε τέλος η ανατολική Μεσόγειος για την ΕΕ.

  24. tzager avatar
    tzager 01/05/2010 17:38:54

    Λοιπόν για να τελειώνουμε με την ακατάσχετη δημαγωγία:

    Ο πρωθυπουργός και ο στενός κύκλος των συνεργατών του ήξεραν πριν τις εκλογές τη πραγματική κατάσταση της οικονομίας και τη λαίλαπα που μας επιφύλαταν οι αγορές. Είμασταν ο αδύναμος κρίκος της ευρωζώνης και αυτό ήταν γνωστό και στον πλέον αδαή. Έπρεπε σαν χώρα (οι πολιτικοί μας ταγοί πρώτοι απ'όλους φυσικά) να έχουμε πάρει τη κατάσταση στα χέρια μας πολύ πριν σκάσει η βόμβα. Πολύ πριν καν ξεκινήσει η παγκόσμια οικονομική κρίση.

    Σε κάθε περίπτωση, είτε γνώριζε από πολύ πριν ο Καραμανλής ή ο Παπανδρέου μικρή σημασία έχει γιατί η πορεία ήταν προδιαγεγραμμένη. Το δημόσιο χρέος τα τελευταία δέκα χρόνια διογκωνόταν επικίνδυνα και η ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής οικονομίας έπεφτε σταθερά. Αυτά σε συνδυασμό με τα διαχρονικά διαρθρωτικά μας προβλήματα συνέθεταν μία ορολογιακή βόμβα που σίγουρα θα έσκαγε σε μία περίοδο βαθιάς παγκόσμιας ύφεσης. Το έλεγαν συχνά όλοι στο εξωτερικό σε ανύποπτο χρόνο και καμιά φορά και στο εσωτερικό αλλά η φωνή τους χανόταν στο λαικισμό και την δημαγωγία που εκπορευόταν από το φόβο για το πολιτικό κόστος.

    Τις χρόνιες ανεπάρκειές της οικονομίας παραδεχόταν ενίοτε η εκάστοτε κυβέρνηση μόνο ως πρόφαση για την επιβολή αποσπασματικών μέτρων εισπρακτικού χαρακτήρα χωρίς καμία ουσιαστική προοπτική και μετά όσο πλησίαζαν οι εκλογές άλλα λόγια ν'αγαπιόμαστε!

    Τα περισσότερα από τα μέτρα που τώρα καλούμαστε να δεχτούμε και να εφαρμόσουμε μας είναι γνωστά εδώ και χρόνια ως παραινέσεις ή οδηγίες της Ευρωπαικής Επιτροπής και άλλων διεθνών οργανισμών. Δε θα έπρεπε να εκπλήσεται κανείς με την εφαρμογή τους ειδικά σε τέτοιες συνθήκες.

    Η θεραπεία shock της περικοπής μισθών και συντάξεων είναι απότοκο της νοσηρής νοοτροπίας αναβλητικότητας, ατολμίας και συναλλαγής των πολιτικών ηγεσιών που υποθήκευαν συνειδητά και συστηματικά την ευημερία των πολιτών και του τόπου.

    Ο κόσμος καταλαβαίνει και θα πράξει ανάλογα όταν του δοθεί η ευκαιρία. Και δεν είναι μακριά...

  25. giorp avatar
    giorp 01/05/2010 17:47:51

    Διέξοδος υπήρχε και υπάρχει αλλά μετράμε χωρίς τον Ξενοδόχο ΓΑΠ. Ο δοσιλογισμός δεν έχει όρια και το θράσος απύθμενο.
    Τι προκείται να κάνει ο Σαμαράς την τελευταία στιγμή; Θα αντισταθεί;
    http://youget.pblogs.gr/2010/05/ektakto-mhnyma-anagnwsth-proteinan-na-mas-bohthhsoyn-oikonomika-.html

  26. ΚΕΑ avatar
    ΚΕΑ 01/05/2010 23:35:15

    ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΑΙ!

    ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΛΟΓΑΡΙΑΜΟΥΣ, ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΕΣ ΚΛΠ

    ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΗΤΕΙΑ!

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ ΚΕΑ 01/05/2010 23:43:15

      Οταν μάθεις ορθογραφία, θα καθήσω να διαβάσω αυτά που γράφεις. Προς το παρόν, έχεις καλύτερη δουλειά να κάνεις από το να ζητάς ξεσηκωμούς: Να ανοίξεις κανένα ορθογραφικό λεξικό.

  27. thpr avatar
    thpr 01/05/2010 23:45:09

    Γεια χαρα σε ολους.
    Υπαρχει καποιο link η για οσους το κατεχουν και δεν βαριουντε να γραψουν καποιο παραδειγμα για το πως δουλευουν τα CD's ,για να καταλαβαίνω (κρινω) αυτα που διαβαζω.

    @Επωνυμε πολυ καλό το παραδειγμα της αναρτησης
    "Ο μηχανισμός της χασούρας"

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ thpr 02/05/2010 03:37:24

      CDS σημαίνει Credit Default Swaps. Αν το βάλεις στο Google θα βρεις εκτός από τι Wikipedia και πολλά άλλα λινκς που θα σου εξηγήσουν.

      Αλλά δεν είναι τίποτα πολύπλοκο. Λειτουργούν όπως μια ασφάλεια πυρός. Ασφαλίζεις το σπίτι σου που κοστίζει, ας πούμε, 100.000 ευρώ. Εσύ πληρώνεις, ας πούμε, 150 ευρώ το χρόνο για αυτή την ασφάλεια. Κάποια στιγμή καίγεται το σπίτι σου (Θεός φυλάξοι! για το παράδειγμα το λέμε) και εισπράττεις τα 100 χιλιάρικα. Με τον ίδιο τρόπο λειτουργούν και τα CDS. Σου λέει, αν δεν πληρώσει η Ελλάδα (ή οποιοσδήποτε) ένα χρέος της, ένα ομόλογό της, τότε σου το πληρώνω εγώ (ο ασφαλιστής).

      Υπάρχουν δύο βασικές διαφορές σε σχέση με την ασφάλεια πυρός. Η πρώτη είναι ότι δεν χρειάζεται να έχεις δικό σου ομόλογο (ενώ στην ασφάλεια πυρός χρειάζεται να έχεις δικό σου σπίτι). Αγοράζεις δηλαδή μια ασφάλεια για κάτι που δεν έχεις και "ελπίζεις" στην πυρκαγιά! Η δεύτερη είναι ότι τα CDS μεταπωλούνται. Αν είχε αγοράσει κάποιος CDS για την Ελλάδα όταν κόστιζαν 4 (στα δέκα χιλιάδες, δηλαδή για κάθε δέκα χιλιάδες ευρώ χρέους σου χρέωναν τέσσερα ευρώ ασφάλιστρα), τώρα που κοστίζουν 700 (και είναι ανάρπαστα γιατί πολλοί φοβούνται ότι μπορεί να χρεωκοπήσουμε), εσύ τα πουλάς (δεν περιμένεις την πραγματική χρεωκοπία) και βγάζεις ήδη από τη διαφορά τιμής ένα σωρό λεφτά.

      Με τα CDS όταν τα έχουν άσχετοι (και όχι κάτοχοι ομολόγων μας), υπάρχει μια ομάδα ανθρώπων που έχει σοβαρό κίνητρο να χρεωκοπήσουμε για να βγάλουν αυτοί λεφτά. Είναι σαν να έχεις ασφάλεια πυρός για το σπίτι του γείτονα. Έχεις κάθε λόγο να θέλεις να πάρει φωτιά και να καεί ολοσχερώς. Θα εισπράξεις όλη την ασφάλεια.

      Εγκληματικό; Μπορεί. Περί αυτού ακριβώς πρόκειται, όμως, είναι μέρος της καθημερινότητας της διεθνούς χρηματοοικονομικής πραγματικότητας.

      • sic transit gloria mundi avatar
        sic transit gloria mundi @ Επώνυμος 02/05/2010 14:03:38

        Η αναδιάρθρωση του χρέους (το λεγόμενον "κόυρεμα") είναι ένας από τους ασφαλέστερους δρόμους για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους οι πονηροί 'άσχετοι" που συσσώρευσαν CD's (και να χάσουν όσοι έχουν ομόλογα, δηλ. οι κανονικές Ελληνικές και ευρωπαικές τράπεζες - οι καταθέτες και μέτοχοι - τα ασφαλιστικά ταμεία, ελληνικά και ξένα κτλ).
        Άν καλοβλέπουν την αναδιάρθρωση κάποιοι ΝΔημοκράτες ή ΠΑΣΟΚοι δεν απορώ τόσο. Αλλά όταν την υποστηρίζουν εκπρόσωποι της αριστεράς, πρόκειται για το άκρον άωτον της διαστροφής: Θέλουν να κάψουμε το σπίτι μας για να κερδίσει ο κακός και πονηρός "θείος" (που δεν μιλιόμαστε μαζί του) γιατί αυτός προνόησε και το έχει ασφαλίσει.

  28. bora avatar
    bora 02/05/2010 02:25:17

    http://baselinescenario.com/financial-crisis-for-beginners/
    για όσους ξέρουν αγγλικά τα εξηγεί με απλό τρόπο.Στο ίδιο θα βρείτε και κάποιες ενδιαφέρουσες συζητήσεις για το οικονομικό πρόβλημα της χώρας μας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.