11/10/2008 14:46
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Και όμως, η Ουτοπία μπορεί να υπάρξει

 

_____________________________________________ 

Για τον Οικολογικό Θρίαμβο μιας αυτο-οργανωμένης Κοινότητας γράφει το Omadeon παρουσιάζοντας ένα «εκπληκτικό κείμενο που έγραψε άγνωστος (ανώνυμος) σχολιαστής στο http://www.antinews.gr/?p=3773#comment-118652»:

Στις δυτικές πλαγιές της Όθρυος, σε υψόμετρο 1.000 μέτρων και σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από την κοντινότερη κωμόπολη (Αλμυρό), οι 700 κάτοικοι, όλοι τους κτηνοτρόφοι, απολαμβάνουν εισοδήματα από 30 έως 100 χιλιάδες ευρώ και μια ποιότητα ζωής που μπορεί να συγκριθεί μόνο με την πλούσια Ελβετία. Εδώ ο κόσμος δεν φεύγει προς τα αστικά κέντρα, αλλά επιστρέφει στο χωριό του. Με ποσοστό ανεργίας στο μηδέν και με μέσο όρο ηλικίας τα 40 έτη, ο πληθυσμός διπλασιάστηκε μέσα στα τελευταία 15 χρόνια.
Οι υποδομές του υποδειγματικές: Το αιολικό πάρκο, που δίνει έσοδα 100.000 ευρώ ετησίως στην κοινότητα, τα τρία υπερσύγχρονα κτηνοτροφικά πάρκα που στεγάζουν το χειμώνα (όταν η Ανάβρα αποκλείεται από τα χιόνια) 25.000 ζώα, το πρότυπο σφαγείο, που θυμίζει χειρουργείο, το διώροφο πάρκινγκ των 60 θέσεων, το γυμναστήριο με τα τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα, τα γήπεδα ποδοσφαίρου και μπάσκετ, το λαογραφικό μουσείο και φυσικά το περιβαλλοντικό-πολιτιστικό πάρκο, έκτασης 240 στρεμμάτων.

Η κοινωνική μέριμνα κατέχει πρώτιστη θέση: νηπιαγωγείο και δημοτικό του «κουτιού», αγροτικό ιατρείο (πάντοτε στελεχωμένο), δωρεάν στέγαση για τους δασκάλους και τους γιατρούς, «Βοήθεια στο σπίτι», σχεδιασμός για γηροκομείο, ακόμα και για πισίνα!

Ποιο είναι άραγε το μυστικό της επιτυχίας; Πώς μια μειονεκτική περιοχή κατάφερε το «θαύμα»;

Διαβάστε τη συνέχεια στα σχόλια και οφείλουμε να διευκρινίσουμε οτι το κείμενο προέρχεται απο τον Τύπο της Κυριακής: http://www.e-tipos.com/newsitem?id=53548

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Factorx avatar
    Factorx 11/10/2008 14:48:30

    Η μάχη με τη μιζέρια άρχισε τις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν τα ηνία της κοινότητας πήρε ο Δημήτρης Τσουκαλάς, ένας άνθρωπος που άφησε την Αθήνα για να γυρίσει στο χωριό του και να προσφέρει στη γενέτειρά του. Με ένα διάλειμμα 4 χρόνων, είναι από τότε κοινοτάρχης της Ανάβρας. Η κατάσταση που συνάντησε ήταν απελπιστική. Τα γελάδια, οι χοίροι και τα πρόβατα κυκλοφορούσαν ελεύθερα στο χωριό. Στους χωματόδρομους. Δεν υπήρχε πουθενά άσφαλτος. Το χειμώνα περπατούσες μέσα στη λάσπη, το καλοκαίρι η σκόνη σε έπνιγε.
    «Προτεραιότητά μας ήταν η κατασκευή κτηνοτροφικών πάρκων, για να μπει τέλος στην αναρχία που επικρατούσε. Με φως, νερό και σωστή δόμηση, σταβλίζουν τα ζώα τους το χειμώνα. Τους υπόλοιπους μήνες βόσκουν ελεύθερα στα βουνά. Αυτός είναι και ο λόγος που το κρέας τους φημίζεται για την ξεχωριστή γεύση του. Η κτηνοτροφία είναι η πηγή των εισοδημάτων στην Ανάβρα», λέει στο ΕΤ.Κ ο πρόεδρος της κοινότητας. «Ισως εγώ είμαι ο πιο φτωχός του χωριού, αφού η σύνταξη που παίρνω από τη ΔΕΗ, όπου έφυγα με το βαθμό του επιθεωρητή, κυμαίνεται στα 2.500 ευρώ».
    Βάσεις ανάπτυξης
    Η πρόοδος συνεχίστηκε με την κατασκευή του σφαγείου βιολογικής γραμμής, το μοναδικό δημόσιο στην Ελλάδα, με πιστοποίηση από τη ΔΗΩ. Ετσι μπήκε τάξη και δημιουργήθηκε η βάση για την ανάπτυξη της βιοκτηνοτροφίας, με συνέπεια οι παραγωγοί να κερδίζουν σημαντικά ποσά από τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με χρήματα της οποίας έγιναν οι παραπάνω υποδομές.
    Ξύπνιος, σχολαστικός και με όραμα ο πρόεδρος παρακολουθεί ανελλιπώς κάθε κοινοτικό πρόγραμμα και το εκμεταλλεύεται δεόντως. Το μεγαλύτερο επίτευγμά του, όπως λέει ο ίδιος, είναι ότι κατάφερε να αλλάξει τη νοοτροπία των συγχωριανών του. Στην αρχή έφεραν αντιρρήσεις στα σχέδιά του, αλλά με
    επιμονή και υπομονή τούς έπεισε.
    Τώρα τους καλεί να δημιουργήσουν τυποποιητήρια για τα προϊόντα τους, ώστε να ολοκληρωθεί το φάσμα της βιολογικής παραγωγής.
    Η Ανάβρα δεν βάσισε την ανάπτυξή της στο κράτος. Ηθελε έσοδα δικά της. Ετσι, πριν από τρία χρόνια ολοκλήρωσε το έργο του αιολικού πάρκου, με τις 20 ανεμογεννήτριες και ανάδοχο την ισπανική εταιρία Gamesa.
    Εσοδα
    Το ρεύμα το αγοράζει η ΔΕΗ, ενώ η κοινότητα για τη χρήση του χώρου, που της ανήκει, εισπράττει έως και 100.000 ευρώ το χρόνο.
    Υπό δημοπράτηση βρίσκεται και η ανάπτυξη υδροηλεκτρικού εργοστασίου, από το νερό των πηγών της Ανάβρας. Από εκεί θα εισπράττονται άλλες 100.000 ευρώ.
    Η επιστροφή στις ρίζες είναι μια σταθερή πολιτική για τον κ. Τσουκαλά. Για να ενισχυθεί κι άλλο ο πληθυσμός, έκανε επέκταση του οικισμού και δίνει οικόπεδα σε άστεγους δημότες στο ? της αντικειμενικής τους αξίας και με αποπληρωμή σε 5 δόσεις.
    Μετανάστες σε… ορεινό παράδεισο
    «Δεν μας λείπει τίποτα. Εγώ, παρόλο που γεννήθηκα στην Αθήνα, ήρθα στο χωριό των γονιών μου, μόλις γνώρισα εδώ, κατά τη διάρκεια των διακοπών, το σύζυγό μου τον Παναγιώτη. Κάναμε τρία παιδιά. Δουλεύουμε με τον άνδρα μου φροντίζοντας τα 100 γελάδια που έχουμε. Πηγαίνουμε γυμναστήριο, πίνουμε τα τσιπουράκια μας στις 5 ταβέρνες του χωριού και αν θέλουμε νυχτερινή ζωή πεταγόμαστε μέχρι τον Δομοκό ή τον Αλμυρό», λέει στον ΕΤ.Κ η Νίκη Μηλιώνη.
    Οι ηλικιωμένοι αισθάνονται ασφάλεια με τη μόνιμη παρουσία της αγροτικής γιατρού. Η Ελένη Τριανταφύλλου δέχεται 8 με 9 άτομα καθημερινά στο ιατρείο. Πήγε στην Ανάβρα στις 5 Αυγούστου και για τους επόμενους 9 μήνες που θα μείνει εκεί νιώθει τυχερή που βρέθηκε σε ένα τόσο φιλικό περιβάλλον. Μάλιστα, δεν επιβαρύνεται από την τσέπη της, γιατί μένει σε διαμέρισμα που της παραχώρησε η κοινότητα (όπως και οι τρεις δάσκαλοι).
    Ο Αποστόλης Καπέλος και ο Πολύζος Κανατούλης είναι δυο νέοι κτηνοτρόφοι. Παίκτες στην ποδοσφαιρική ομάδα του χωριού (Α.Ο. ΟΘΡΥΣ), κάθονται στο καφενείο και συζητούν πώς θα αντιμετωπίσουν τον ΔΟΜΟΚΟ, την ισχυρότερη ομάδα της περιοχής. Περηφανεύονται για την προαγωγή στην Α’ Ερασιτεχνική, αλλά και για τα επιτεύγματα του χωριού τους. «Να πάτε να δείτε το περιβαλλοντικό πάρκο», μας λένε.
    Συναντάμε έναν παράδεισο. Αιωνόβια πλατάνια, σε μια διαδρομή πέντε χιλιομέτρων, με γεφύρια, παιδικές χαρές, πετρόκτιστη διακόσμηση και με τους λαγούς και τα ελάφια να ξεπετάγονται μέσα από τα ξέφωτα, με φόντο τον υδάτινο κόσμο του Ενιππέα (παραπόταμου του Πηνειού).
    Εδώ κρατάει ακόμα το έθιμο της δρυστέλας , όπου οι νοικοκυραίοι πλένουν ρούχα και χαλιά με τα ορμητικά νερά των πηγών. Μια περιφραγμένη έκταση, συνολικού εμβαδού 240 στρεμμάτων, που αποτελεί ταυτόχρονα και μουσείο παράδοσης. Αλλη μια ευκαιρία για να εισπράττει η κοινότητα έσοδα, καθώς πολλά σχολεία εκδηλώνουν ενδιαφέρον για επίσκεψη και αναμένεται να μπει συμβολικό εισιτήριο για τα έξοδα συντήρησής του.
    Το πλέον μεγαλόπνοο σχέδιο, αυτή την περίοδο, είναι η επικείμενη εγκατάσταση συστήματος τηλεθέρμανσης. Με προϋπολογισμό 1.700.000 ευρώ (από ευρωπαϊκά κονδύλια) και με μελέτη από το ΤΕΙ Κοζάνης η Περιφέρεια έχει πει ήδη το «ναι».
    Ενας κεντρικός λέβητας θα τοποθετηθεί στο πάνω μέρος του χωριού και από εκεί θα διοχετεύονται υπόγειοι αγωγοί από τους δρόμους της Ανάβρας με καυτό νερό. Το κάθε σπίτι θα συνδέεται με το σύστημα και θα έχει ολόκληρο το χειμώνα ζεστό νερό και θέρμανση, με μια ελάχιστη επιβάρυνση. Θα λειτουργεί με την καύση βιομάζας (κοπριές των ζώων, ξερά φύλλα, άχυρο κ.ά).

  2. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 11/10/2008 16:03:22

    Σωστός ο "ανώνυμος". Με την ευκαιρία, να πούμε ότι πολλές φορές τα κείμενα εκ μεταφοράς ΔΕΝ έχουν τον συγγραφέα, όπως παραπάνω, και άλλοτε δεν έχουν εισαγωγικά, ενώ βρίσκονται ανάμεσα στα γραφόμενα του σχολιαστή, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να καταλάβεις πού αρχίζει και που τελειώνει το εμβόλιμο κείμενο. Το κακό είναι πως αυτό συμβαίνει σε σημαντικά κείμενα- σεντόνια, που είναι χρήσιμα σε ερευνητές κάποιου ειδικού θέματος.

    ΥΓ. Μπράβο στον δήμαρχο ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ! Ούτε τον είχα ακουστά τον ΕΞΥΠΝΟ αυτόν ΑΝΘΡΩΠΟ που ενέπνευσε όλο το χωριό του να ΕΝΕΡΓΟ-ΠΟΙΗΘΕΙ.

    "ΜΠΟΡΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ"!

  3. dd avatar
    dd 11/10/2008 19:03:44

    Τους έξυπνους ανθρώπους και τις έξυπνες κινήσεις, είτε ευτυχώς τις αγνοούμε στην ελλάδα, είτε δυστυχώς όταν τις γνωρίζουμε τις ξαποστέλουμε για το εξωτερικό [όπως γράφτηκε και σε προηγούμενο κείμενο]

    Εύχομαι η δημοσιότητα των δράσεων της ανάβρας και του τσουκαλά, και μαλιστα η δημοσίευση της σε εφημερίδα, να μην σημαίνει και την αρχή για τη "αξιοποίηση" [διάβαζε ολική καταστροφή] των προσπαθειών της ανάβρας.
    Όσο περνούν απαρατήρητες και αγνοούνται απο τα μμε τέτοιες κοινωνικές δράσεις - και υπάρχουν πολλές παρόμοιες στην ελλάδα- έχουν συνέχεια στο χρόνο.

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 11/10/2008 19:47:11

    Eίναι προφανες ότι προκειται για έργο ενός ανθρώπου.
    Δυστυχως τώρα που έγινε γνωστό θα ενδιαφερθούν τα κόμματα και θα το διαλύσουν.

  5. Factorx avatar
    Factorx 11/10/2008 20:13:36

    @Anonymous 2: Οφέιλω να διευκρινίσω τα κάτωθι: Ανωνυμος σχολιαστης ανέβασε το κείμενο χωρίς να κανει αναφορά απο που προέρχεται. Απόδειξη εδώ: http://www.antinews.gr/?p=3773#comment-118652»:

    Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να ψάχνουμε κάθε φορά όλες τις εφημερίδες για να δούμε αν εχει δημοσιευτεί ήδη το κείμενο όταν ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ, ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ κλπ.

    Ενας καλοπροαίρετος σχολιαστης δεν θα έσπευδε να μας βγάλει "κίτρινη κάρτα" όταν αυτό συμβαίνει για πρωτη φόρά στους μηνες λειτουργίας μας, δεν αφορά μείζον θέμα και όταν καθημερινά κάνουμε λινκ στον ΕΤ.

  6. omadeon avatar
    omadeon 11/10/2008 20:18:35

    αγαπητοί φίλοι
    Εγώ επαίνεσα το σχόλιο στο δικό μου μπλογκ, αλλά δεν είχα αμφιβολία ότι ο ανώνυμος σχολιαστής ίσως και να το είχε αντιγράψει από αλλού. Μάλιστα μια φίλη μου καλή ανέλαβε με δική της πρωτοβουλία να το ψάξει το θέμα και... πολύ πριν το καταλάβουν άλλοι (κι εγώ φυσικά μαζί τους) το είχε ΗΔΗ βρεί. Και λοιπόν τι;

    Το αποτέλεσμα μετράει (που λέει και η διαφήμιση για τη φαλάκρα). Αν... καραφλιάσουμε αναίτια με την εντελώς φυσική (πλέον) ταχύτατη διάχυση της πληροφορίας, τρώμε χρόνο μετρώντας ΤΡΙΧΕΣ νομίζω. Σιγά το μεγάλο... κλεμμένο κλόπυράϊτ! :)
    Keep your hair on (που λένε και οι άγγλοι).

    Το θέμα είναι ότι δεν έχει τόση σημασία ο τόπος ή το έντυπο όπου εμφανίστηκαν αυτές οι πληροφορίες, όσο οι ΙΔΙΕΣ αυτές οι πληροφορίες. Δεν αμφέβαλλα ότι αληθεύουν λόγω των λεπτομερειών που αναφέρουν.

    Κάποιος σχολιαστής στο μπλογκ μου αμφισβήτησε την αξία της συγκεκριμμένης κοινοτικής ανάπτυξης λόγω του ότι βασίζεται σε υπαρκτούς φυσικούς πόρους.
    Και πάλι ενίσταμαι. Από τη στιγμή που οι άνθρωποι αρχίζουν και οργανώνουν μαζί τη ζωή τους, πολλά εκπληκτικά μπορούν να γίνουν. Σάμπως και οι πρώτοι κάτοικοι του Ισραήλ δεν αντιμετώπισαν ερημικές και άγονες εκτάσεις, τις οποίες μετέτρεψαν σε εύφορες;

    Για την κοινότητα αυτή, Φτου τους, μη βασκαθούν!
    :)
    Οσο για μένα δηλώνω εκ των προτέρων ότι δεν έχω ΚΑΜΜΙΑ κομματική δέσμευση, και φυσικά ΚΑΜΜΙΑ διάθεση να... μεροληπτήσω υπέρ ή κατά αυτής της κοινότητας με βάση τις οποιεσδήποτε πολιτικές δεσμεύσεις ή συνδέσεις έχει ο κ. Τσουκαλάς με ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ κόμμα. Σε ΟΠΟΙΟ κόμμα κι αν ανήκει (ΑΝ ανήκει) θα τον επαινέσω χωρίς επιφύλαξη, με τα δεδομένα που γνωρίζω. Εξάλλου, ακόμη κι αν ανήκει σε πολιτική παράταξη που αντιπαθώ, ας μάθει η ΙΔΙΑ η παράταξη του κάποια πράγματα από αυτόν, κι όχι εκείνος από εκείνη. Τα υπόλοιπα συζητιώνται όλα...

  7. vel avatar
    vel 11/10/2008 20:21:40

    κι όμως με τον Καποδίστρια 2 η κοινότητα Ανάβρας προορίζεται για αλλού..

  8. Factorx avatar
    Factorx 11/10/2008 20:24:56

    @Omadeon: Για οποιοδήποτε καλόπιστο αναγνώστη είναι προφανές οτι κι εμείς κι εσυ παρασυρθήκαμε απο τον αναγνώστη που σχολιάσε χωρίς να αναφέρει την πηγή. Λες να ηθελε να κάνει κακό στον Τύπο της Γιάννας; Οχι φυσικά, καλό του κάνουμε καθημερινά ΕΜΕΙΣ παραπέμποντας σε αυτόν γιατί τη δική μας αναγνωσιμότητα δεν την αγγίζει ουτε στα τρελλά όνειρά της. Και επιμένω γιατί με ενόχλησε πολύ η άνώνυμη "κίτρινη" κάρτα. Και αφού φαίνεται να μας γνωρίζει ως "παλιούς δημοσιογράφιους" δεν μας λέει και το ονοματάκι του για να κρίνουμε κι εμείς απο τα γρπατά του;

  9. omadeon avatar
    omadeon 11/10/2008 21:59:02

    Υ.Γ. Διορθώνω ένα λάθος μου (που παρασύρθηκα επειδή... δεν είμαι δημοσιογράφος). Το λάθος είναι όταν είπα πως "οι δημοσιογράφοι πρέπει να αναφέρουν τις πηγές τους". Φυσικά αυτό δεν ισχύει (μέχρι ΤΩΡΑ). Δεν ισχύει, όμως, στο βαθμό που οι "πηγές" μιας είδησης είναι πολύτιμες για ένα δημοσιογράφο και επίσης μπορεί να απαιτούν εχεμύθεια (να μην τις αποκαλύψει παρά μόνο σε νομική εμπλοκή, κλπ).

    Παρόλ' αυτά, και πάλι, πρόκειται για έναν κανόνα που ΔΕΝ ισχύει στο διαδίκτυο. ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ που μια πληροφορία είναι δημόσια και έχει URL (διεύθυνση) είμαστε ΟΛΟΙ υποχρεωμένοι να δίνουμε την πηγή αυτή. Νομίζω ότι αυτό είναι εύλογο, αλλά (φυσικά) δεν δεσμεύει τους ανώνυμους σχολιαστές. Εγώ από την αρχή ξεκαθάρισα την πηγή μου, και έθεσα το θέμα στην ΚΡΙΣΗ των σχολιαστών.

  10. omadeon avatar
    omadeon 11/10/2008 22:02:41

    Νομίζω ότι ένα απλό ξεκαθάρισμα δεοντολογίας στο διαδίκτυο είναι χρήσιμο.
    1) Όποιος γράφει για το γραπτό κάποιου άλλου, έχει την υποχρέωση να δίνει την προέλευση αυτού του γραπτού, αυτό νομίζω συμφωνούμε όλοι.
    2) Παρόλ' αυτά, ΔΕΝ είναι δυνατόν, κάθε στιγμή, όταν αναφερόμαστε στο κείμενο κάποιου άλλο, να κάνουμε το... βοηθό φακίρη και να εφαρμόζουμε τον κανόνα (1) ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ. Αλίμονο!... Αν ήταν να το κάνουμε αυτό, τότε ποιος ο λόγος να το κάνει ο ΙΔΙΟΣ;

    Σαν συνέπεια, ο καθένας πρέπει να νιώθει υπεύθυνος για τη ΔΙΚΗ ΤΟΥ σύνδεση με την πηγή που συζητά. ΟΧΙ για τις συνδέσεις της πηγής με άλλες πηγές.
    Αυτό επιβάλλει η Υπερφόρτωση Πληροφορίας του διαδικτύου. Βέβαια, διαφέρει σημαντικά από την παραδοσιακή δημοσιογραφική δεοντολογία, όπου δεν αρκεί να λες από που πήρες την είδηση αλλά να ελέγχεις ΚΑΙ τις πηγές της, ΚΑΙ την αξιοπιστία της (και εκείνη των πηγών της) κ.ο.κ.

    Εκ πρώτης όψεως, η "περιορισμένη ευθύνη" που εξήγησα φαίνεται ελαττωματική. Παρόλ' αυτά, είναι ο μόνος τίμιος τρόπος διαχείρισης Πληροφορίας κάτω από συνθήκες Υπερφόρτωσης. Και μάλιστα, επειδή είναι ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ η (κάθε) παρουσίαση, επιτρέπει άπειρες διορθώσεις εκ των υστέρων, στα σχόλια, κ.ο.κ. Επομένως μικρό το κακό, αφού -ορίστε- ξεκαθαρίστηκε ΠΛΗΡΩΣ και πάρα πολύ ΟΜΟΡΦΑ.

    Στην τελική, αν όλοι γράφαμε ΤΕΛΕΙΑ και είχαμε ΤΕΛΕΙΕΣ πηγές, ΤΙ θα χρειαζόντουσαν τα σχόλια;

    Σχολιάζουμε, διότι ΔΙΟΡΘΩΝΟΥΜΕ και ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ, πάνω από όλα. Καμμία κίτρινη κάρτα γι' αυτό...

  11. Eirini avatar
    Eirini 12/10/2008 00:16:48

    Ωραία. Όλος ο διάλογος περί πηγών μου θυμίζει κνίτες που τους δείχνουν το φεγγάρι κι αυτοί βλέπουν το δάχτυλο. Έλεος, που λέει και ο νεοέλληνας.

  12. leon avatar
    leon 13/10/2008 14:20:11

    Για να σταματησει επιτελους αυτη η παρεξηγηση...Το κειμενο που εβαλα (οπως φαινεται δεν ειμαι ανωνυμος) το ελαβα στο mail μου χωρις πηγη και ετσι το παραθεσα.

  13. Fotis avatar
    Fotis 11/11/2008 13:59:45

    Δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε ή σας διέφυγε, ο κ. Τσουκαλάς είναι Πρόεδρος της Κοινότητας και ΟΧΙ Δήμαρχος. Η κοινότητα Αναβρας έχει εξαιρεθει από τον Α' Νόμο Καποδίστρια και η κ. Τσουκαλάς ζητάει -και καλά κάνει- να εξαιρεθεί και από τον επερχόμενο Β' Καποδίστρια. Τώρα κατά πόσο θα μπορούσε να τα πετύχει όλα αυτά ή μέρος από αυτά, αν η Αναβρα είχε ενταχθεί στον δήμο Αλμυρού, ως πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου με τα χέρια "δεμένα" να περιμένει τι θα πει ο εκάστοτε Δήμαρχος... ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.