#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/05/2010 00:24
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Και τώρα το τέλος του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη



Θυμάστε  που μεσούσης της τελευταίας προεκλογικής εκστρατείας ο Γ. Παπανδρέου κατέστησε την επαναδιαπραγμάτευση του αγωγού  Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη σε μείζον θέμα της εξωτερικής πολιτικής του;

Θυμάστε που γράφαμε ότι ο αμερικανικός παράγων είχε καταστήσει μέγα θέμα της δικής του εξωτερικής πολιτικής στην περιοχή το «παιχνίδι» του Καραμανλή με τους Ρώσους;

Παρακολουθείστε τώρα και το τέλος του αγωγού, αφού είναι προφανές ότι η Ρωσία δεν μπορεί να εμπιστευτεί πλέον την Ελλάδα και την Βουλγαρία καθώς σύρονται από το αμερικανικό άρμα.

Σύμφωνα λοιπόν με το ρωσικό πρακτορείο Ρια Νόβοστι- η υλοποίηση του Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, για τον οποίο υπάρχει τριμερής συμφωνία, ανάμεσα σε Ρωσία-Ελλάδα-Βουλγαρία, πρακτικά έχει σταματήσει. «Αμέσως όταν η βουλγαρική κυβέρνηση επιδείξει την ετοιμότητα για υλοποίηση του σχεδίου και κάνει έμπρακτα βήματα εμείς θα προτείνουμε την ενοποίηση των δύο σχεδίων», δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας, Σεργκέϊ Σμάτκο. Η δήλωση Σμάτκο ερμηνεύεται από αναλυτές αφενός ως πίεση προς τη Βουλγαρική πλευρά, η οποία έως τώρα, υποκύπτοντας στις αμερικανικές επιταγές, θέτει τα μεγαλύτερα εμπόδια στο σχέδιο, αφετέρου ως έμμεση έκφραση των προθέσεων να μπει η Τουρκία στο σχέδιο κατασκευής αγωγού από τη Μαύρη Θάλασσα στο Αιγαίο.

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Ρώσου υπουργού Ενέργειας, η Ρωσία σκοπεύει να προτείνει τη συνένωση του αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης με τον τουρκικό αγωγό Samsun-Ceyhan, αφού πρώτα η Βουλγαρία ξεκαθαρίσει τη θέση  της όσον αφορά στον πρώτο. Ο  Shmatko συμπλήρωσε, πως η συνέχιση του έργου του αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης, που έχει σκοπό την παροχή ρωσικού πετρελαίου στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μέσω του βουλγαρικού λιμένα στη Μαύρη Θάλασσα Μπουργκάς, έχει σχεδόν σταματήσει λόγω της βουλγαρικής στάσης. Οι Βούλγαροι προσπαθούν να διαπραγματευτούν καλύτερους οικονομικούς και περιβαλλοντικούς όρους για τη χώρα τους.

Ο Ρώσος πρόεδρος Dmitry Medvedev έφτασε τη Τρίτη στη Τουρκία με σκοπό να εξομαλύνει τις σχέσεις της χώρας του στη κρίσιμη αυτή περιοχή του Νοτίου Καυκάσου, καθώς και να συνάψει συμφωνίες επί θεμάτων ενέργειας. Προσπαθώντας να ισορροπήσει τις σχέσεις της με τη Δύση, η Τουρκία κάνει προσπάθειες να προσεγγίσει τη Ρωσία και τις άλλες πρώην σοβιετικές δημοκρατίες, καθώς και τα μουσουλμανικά κράτη της Μέσης Ανατολής.

Λίγο πριν την άφιξη του Ρώσου ηγέτη, αξιωματούχοι της χώρας του ανέφεραν πως οι κρατικές εταιρίες Gazprom και Rosneft, αναμένεται να υπογράψουν σημαντικές συμφωνίες. Η Ρωσία ήδη προμηθεύει το 60% των αναγκών της Τουρκίας σε φυσικό αέριο, και υπάρχουν ανησυχίες μη τυχόν και η χώρα καταστεί εξαρτημένη από τους Ρώσους. Οι αξιωματούχοι δήλωσαν επίσης αισιόδοξοι αναφορικά με τη προοπτική μιας ρωσικής εταιρίας να κατασκευάσει το πρώτο τουρκικό πυρηνικό εργοστάσιο.

«Μόλις η βουλγαρική πλευρά αποδείξει την ετοιμότητά της να προχωρήσει το έργο, και μόλις κάνει κάποια πρακτικά βήματα, εμείς από τη πλευρά μας θα προτείνουμε τη συνένωση των δυο αγωγών» δήλωσε ο Shmatko. Το τουρκικό έργο είναι ήδη υπό κατασκευή. Ο αγωγός αξίας $1.5 δισ. που κατασκευάζεται από τη τουρκική Calik Energy και την ιταλική ENI, θα εκτείνεται 700 χιλιόμετρα μέσα από τη Τουρκία, από το λιμάνι Samsun της Μαύρης Θάλασσας έως το μεσογειακό λιμάνι Ceyhan. Η αναμενόμενη χωρητικότητα του αγωγού θα είναι 60-70 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου το χρόνο. Το όλο σχέδιο έχει ως σκοπό του, τη μείωση του φόρτου μεταφοράς πετρελαίου στα στενά του Βοσπόρου, από όπου διέρχονται 150 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου ετησίως.

(Reuters, RIA Novosti)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. σταμ avatar
    σταμ 13/05/2010 00:46:38

    ...μπουργκας α λεξανδρουπολη βατοπαιδι

  2. anonymous avatar
    anonymous 13/05/2010 01:00:41

    Είναι μεγάλο λάθος της Βουλγαρίας και ενάντια στο συμφέρον της το πάγωμα του αγωγού. Σας θυμίζω ότι όταν η Ρωσία διέκοψε τη ροή του αερίου προς τη Δύση τροφοδοτήσαμε εμείς τη Βουλγαρία από το υγροποιημένο της Ρεβυθούσας.
    Ο αγωγός πρέπει να γίνει και να σχεδιαστεί να δουλεύει αμφίδρομα. Όταν δίνουν φτηνό οι Ρώσοι θα παίρνουμε και οι δυο από αυτούς. Όταν βρίσκουμε από αλλού φτηνό θα παίρνουμε και οι δυο από αλλού. Τη μια περίπτωση το αέριο θα κατεβαίνει και στην άλλη θα ανεβαίνει.

  3. KRITIKOS avatar
    KRITIKOS 13/05/2010 07:58:54

    Τελικά αλήθεια έλεγεο Παπανδρέου προεκλογικά... Απλά μιλούσε και για άλλους (Βουλγαρία), πράγμα που σημααίνει ότι ήξερε το οργανωμένο σχέδιο των ΗΠΑ, σρτο οποίο συμμετέχει...

  4. Γιάννης_Άλιμος avatar
    Γιάννης_Άλιμος 13/05/2010 08:45:20

    @anonymous: Ο αγωγός Πύργου - Αλεξετανδρούπολης είναι αγωγός μεταφοράς πετρελαίου αγαπητέ. Δεν είναι αγωγός φυσικού αερίου.

  5. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 13/05/2010 08:45:33

    Μέρα με τη μέρα,η εικόνα γίνεται όλο και πιό καθαρή.Φεύγουν οι μουτζούρες,οι ασάφειες και οι σκιάσεις. Ε,λοιπόν και πρόγραμμα είχε και στόχους και δεσμεύσεις και συγκεκριμένες αποστολές να φέρει εις πέρας.Προκύπτει όμως το ερώτημα πλέον: Τίς πταίει;;; Πάντως σίγουρα δεν φταίει ο Χατζηπετρής.Είναι καιρός πιά,να μην αναζητούμε ευθύνες μόνο στους άλλους.Ενδοσκόπηση απ'όλους μας χρειάζεται.Γιατί βοήθησαν οι πιό πολλοί;;; Γιατί οι υπόλοιποι που έβλεπαν τι έρχεται, δεν έκαναν ότι έπρεπε να κάνουν γιά να σταματήσουν την λαίλαπα;;;

    • otiprepei avatar
      otiprepei @ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 13/05/2010 08:49:26

      Να αρχίσουν να ψάχνουν για χρηματοδοτήσεις προεκλογικής καμπάνιας ΠΑΣΟΚ απο Τουρκία μεριά.

  6. otiprepei avatar
    otiprepei 13/05/2010 08:48:00

    Τα πήρε η Κυβέρνηση της Βουλγαρίας και της Ελλάδας απο τους Αμερικάνους για να μη περάσουν οι αγωγοί απο εκεί.
    ΦΩΣ ΦΑΝΑΡΙ!
    Αλλά σάμπως δικό τους χρήμα έδιναν; Πιθανόν κι αυτό να ήταν κλεμένο απο τους ανυποψίαστους λαούς.
    Η κατάσταση είναι εντελώς τραγική.

  7. ballomatou avatar
    ballomatou 13/05/2010 09:34:48

    Ειναι αληθεια οτι ειχε ενημερωθειο ΚΚ αμεσως μετα την υπογραφη της συμφωνιας με την Ρωσια οτι οι μερες του ειναι μετρημενες? Κυκλοφορει αυτη η φημη εδω και πολυ καιρο στη Β.Ελλαδα.

    • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
      ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ ballomatou 13/05/2010 09:50:35

      Επειδή τα λάθη πληρώνονται ακριβά κι ο ΚΚ ο Β΄,διέπραξε αρκετά,τον γκρέμισαν: Αγωγοί,μη συναίνεση σε σχέδιο Ανάν,αρνησικυρία γιά τα Σκόπια,αγάπη και σεβασμός γιά την πατρίδα που λέγεται ΕΛΛΑΔΑ,αλλά κυρίως το θέμα με την Cosco,φαίνεται πως ήταν οι σταγόνες που ξεχείλησαν το ποτήρι της παγκοσμιοποίησης.Ας πρόσεχε κι ας φρόντιζε να κάνει αυτό που κάνουν τα 'φρόνιμα' παιδιά: Μεταναστευτικά νομοσχέδια,Καλλικράτηδες,καταργήσεις Εθνοκάπηλων υπουργείων Μακεδονίας-Θράκης και Αιγαίου, ασφυκτικός εναγκαλισμός με ΔΝΤ,δημιουργία γέφυρας στην γείτονα γιά είσοδο στο Αιγαίο και συνεκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου,αρνησιθρησκεία,πολυπολιτισμικότητα και άλλες σερπαντίνες

      ΥΓ: Μικρή,αλλά σημαντική λεπτομέρεια.Ο απόκοτος ΚΚ ο Β΄,είχε την ατυχία να είναι Ελληνας και μάλιστα Μακεδόνας.

  8. gram avatar
    gram 13/05/2010 09:56:53

    Το Μπουργκας-Αλεξανδρούπολη δεν επρόκειτο ποτέ να γίνει. Δεν είναι οικονομικά βιώσιμο. Η όλη υπόθεση δεν ήταν τίποτα παραπάνω από άλλη μιά Ρώσικη maskirovka, όχι ιδιαίτερα φιλοτεχνημένη, αφού τους την πρόσφερε στο πιάτο ο ΚΚ και οι δύο γίγαντες Σιούφας και Στεφάνου (ήρθε κι'ο Φώλιας μετά με τον "πρώτ' απ' όλα φίλο Βικτορ Χριστένκο" και έδεσε).

    • I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ avatar
      I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ @ gram 13/05/2010 13:34:28

      Αυτός ο ισχυρισμός πρώτη φορά ακούγεται! Και πως να συγκρίνεται άραγε με τη βιωσιμότητα του Μπακού-Τσεϊχάν; Αφήνω κατά μέρος το γεγονός ότι όλος ο πόλεμος κατά του Καραμανλή ξέσπασε μετά τις συμφωνίες για τους αγωγούς και τις επανειλημμένες επισκέψεις-νουθεσίες του κ. Ματ Μπράιζα. Προφανώς ο Μπράιζα δεν είχε κανένα λόγο να έρχεται κάθε τόσο και να μας νουθετεί για έναν αγωγό που "δεν επρόκειτο ποτέ να γίνει", μάλλον έβρισκε πρόφαση για να έρχεται για διακοπές στην Ελλάδα με λεφτά του State Department.

      Για να σε διευκολύνω όμως θα πάρω τον ισχυρισμό σου ως αληθή και θα τον δουλέψω αντίστροφα. Αφού λοιπόν είναι έτσι και όλα ήταν μια μούφα, κακώς μπήκαμε σ' αυτή την περιπέτεια και είχαν κάθε δίκιο οι Αμερικάνοι που τελείως ανιδιοτελώς μας προέτρεπαν (για το καλό μας εννοείται) να μην προχωρήσουμε. Και ακόμα καλύτερα έκανε ο ΓΑΠ (ο οποίος πρέπει να είναι πιο γίγαντας από τους Σιούφα και Στεφάνου περί τα ενεργειακά) που μας τα έλεγε προεκλογικά. Συμπέρασμα: Ζήτω ο ΓΑΠ και οι Αμερικάνοι. Όπερ έδει δείξαι...

      • gram avatar
        gram @ I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ 13/05/2010 15:59:10

        Ωπ, τα μπέρδεψες αγαπητέ μου φίλε. Το BTC είναι αγωγός αερίου, ενώ το B-A είναι αγωγός πετρελαίου. Οι Ρώσοι κατάφεραν και θα προχωρήσει ο αγωγός Σαμψους-Τσειχάν που μπορεί να είναι βιώσιμος, δηλαδή να δικαιολογεί μικρότερη τιμή για το REBCO στο Νοβοροσισκ για τις ποσότητες που θα μεταφέρει και το αναπτυγμένο και προσβάσιμο λιμάνι που θα εξυπηρετεί. Είναι απλή η αριθμητική εάν γνωρίζει κανείς τις συνηστώσες της αλυσίδας μεταφοράς και τον τρόπο τιμολόγισης του πετρελαίου. Οσο για τον Μπράιζα, νομίζω ότι σαν DAS για τη νοτιο-ανατολική Μεσόγειο και τον Καύκασο, είχε παραπάνω θέματα να συζητά στην Αθήνα από ένα ανεδαφικό "επιχειρηματικό" σχέδιο.

      • I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ avatar
        I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ @ I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ 13/05/2010 17:15:31

        Σαμψούντα - Τσεϊχάν, όχι BTC.

  9. ballomatou avatar
    ballomatou 13/05/2010 10:06:35

    Εκθεση-Αναλυση της μεγαλης μας φιλης το 1985. Οι ζωνες τριβης και πολιτικης ασταθειας θα μετακινουνται ανατολικα της Κ. Ευρωπης ανα 20ετια. Βρισκομαστε στο ματι του κυκλωνα ειτε το θελουμε ειτε οχι. Το κερασακι της τουρτας που θα μας πεσει βαρια ειναι¨ οτι στη ιδια αναλυση ξεπροβαλε καθαρα οτι η δημιουργια ανεξαρτητου Μακεδονικου κρατους με τμηματα της Ελληνικης επικρατειας, θα ελυνε το προβληματα ασταθειας στην Βαλκανικη

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.