24/11/2011 11:12
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Και οι Γερμανοί… ήθελαν τον Σαμαρά τους

του Γιώργου Χαρβαλιά

ΣΕ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΑΧΑΡΗ ΘΕΣΗ περιήλθαν οι Γερμανοί και οι Boρειοευρωπαίοι συνοδοιπόροι τους, έπειτα από τη χθεσινή επιστολή Σαμαρά προς την Τρόικα, που υπενθύμισε με τον πιο επίσημο και κατηγορηματικό τρόπο τις δεσμεύσεις του, χωρίς να υπαναχωρήσει από την πάγια θέση για αλλαγές στην ακολουθούμενη συνταγή του Μνημονίου.

Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ Ν.Δ. είχε ευθύς εξαρχής διευκρινίσει ότι δεν πρόκειται να συνυπογράψει ποτέ επιστολή με τον ουσιαστικό υπαίτιο του οικονομικού ναυαγίου της χώρας, Γιώργο Παπανδρέου, ή άλλους μνημονιακούς πρωταγωνιστές, όπως οι κ.κ. Βενιζέλος και Καρατζαφέρης. Εμμένοντας σε αυτή τη θέση, «αφόπλισε» με την πεντακάθαρη επιστολή του όλους όσοι, εντός και εκτός, έσπευσαν να τον κατηγορήσουν για πεισματική αδιαλλαξία και «γινάτι».

ΑΜΗΧΑΝΑ ΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ, στην πρώτη ανεπίσημη αντίδραση, «χαιρέτισε» την πρωτοβουλία Σαμαρά να στείλει στην Τρόικα σχεδόν... copy paste το κείμενο που είχε απευθύνει προς το ΕΛΚ πριν από μία εβδομάδα. Επί της ουσίας, οι Γερμανοί εκτίθενται για τη φασαρία που δημιούργησαν όλες αυτές τις μέρες, αφού αναγκάστηκαν να υπαναχωρήσουν από την αρχική άκαμπτη θέση τους για «ένα κείμενο με πέντε υπογραφές». Θέση που αρχικά υιοθέτησε και το Γιούρογκρουπ, ασχέτως αν στην πορεία αμβλύνθηκε με τις προσεκτικότερες δηλώσεις του κ. Γιούνκερ. Μετά το σοκ και την ψυχρολουσία του δημοψηφίσματος, οι δανειστές φάνηκαν να απαιτούν μία επιστολή με υπαγορευμένο περιεχόμενο που θα συνυπογράφεται από το μεταβατικό πρωθυπουργό και τους κ.κ. Παπανδρέου, Βενιζέλο, Καρατζαφέρη και Σαμαρά. Ο αρχηγός της Ν.Δ. διεμήνυσε εγκαίρως ότι αυτό το σενάριο «δεν παίζει». Και αίφνης, ξεχνώντας το «δημοψήφισμα», όλοι στράφηκαν αβασάνιστα εναντίον του, φωτογραφίζοντάς τον ως υπαίτιο για την επικείμενη χρεοκοπία της χώρας! Τελικά ο αρχηγός της Ν.Δ. πέτυχε μία περιφανή διπλωματική νίκη. Αποδεικνύοντας ότι στην πολιτική δεν υπάρχουν στεγανά ούτε ακλόνητα αξιώματα για τις συγκριτικές «θέσεις ισχύος».

ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥΣ, οι Γερμανοί επιδόθηκαν σε ένα αδιέξοδο power game, θυμίζοντας γίγαντα χωρίς μυαλό. Γιατί, προς στιγμήν, φάνηκαν να επιδιώκουν την ισοπέδωση της ελληνικής πολιτικής τάξης. Αγνοώντας ότι με ανυπόληπτους και «τσαλακωμένους» πολιτικούς κανένα κράτος δεν διοικείται. Η μόνη ελπίδα γι’ αυτούς και για εμάς είναι να διατηρήσει το ένα από τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας την αξιοπιστία του, εντός και εκτός, με ανάχωμα την εθνική αξιοπρέπεια...

(δημοσιεύεται στον "Ελεύθερο Τύπο")

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γερμανοτσολιάς avatar
    Γερμανοτσολιάς 24/11/2011 11:24:36

    Αντί ο κ. Χαρβαλιάς να αναλώνεται να μας πει ότι κατατρόπωσε του Γερμανούς, μήπως θα έπρεπε να ασχοληθεί λίγο και με τον Βενιζέλο που δημιούργησε όλη αυτή την κατάσταση. Για όσους δεν θυμούνται να θυμίσω ότι η "υπογραφή Σαμαρά" προέκυψε μετά το Eurogroup στις 7 Νοεμβρίου ;)

  2. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 24/11/2011 11:31:31

    Από τα καλύτερα κείμενα του Γιώργου Χαρβαλιά και μια κοφτερή και ρεαλιστική ερμηνεία του τι πραγματικά συνέβη, σε αντίθεση με τη σπέκουλα των "παραδείσιων πουλιών" της διαπλοκής...

    • Mara avatar
      Mara @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 24/11/2011 12:30:02

      Aγαπητέ Φαήλο, να ήταν τόσο απλά.... καλά θα ήταν...

      Ο Μητσοτάκης και το σύστημα ντόπιο και ξένο, δεν άφησε τον Καραμανλή να κυβερνήσει (που ήταν και εξουσία) και θα αφήσει τον Αντώνη...???
      Στημένη του την έχουν από παντού.... η μία παγίδα πίσω από την άλλη....
      Ο Σαμαράς άν δεν κάνει κινήσεις ξαφνικές... και θεαματικές.... το έχει χάσει το παιχνίδι...
      Η πλειοψηφία του κόσμου δεν καταλαβαίνει από στρατηγικές και τακτικές...
      Η προπαγάνδα βασιλεύει... περισσότερο από ποτέ.
      Τα βήματα που έχει κάνει πίσω..., ελπίζω να είναι για να πάρει μεγαλύτερη φόρα....

      • ΣΠΥΡΟΣ avatar
        ΣΠΥΡΟΣ @ Mara 24/11/2011 13:00:17

        ΣΥΜΦΩΝΏ ΑΠΌΛΥΤΑ. Ο Σαμαράς έπρεπε να έχει επιμείνει στην αρχική του θέση για εκλογές σε τρεις εβδομάδες.

        • Mara avatar
          Mara @ ΣΠΥΡΟΣ 24/11/2011 14:33:51

          Συμφωνώ απολύτως!
          Στην βράση κολλάει το σίδερο...
          Έπρεπε να μείνει αμετακίνητος στην απαίτηση του για εκλογές. Ούτε δέκα μέρες δεν θα άντεχε ο Παπανδρέου και κανείς όσο και άν προσπαθούσε, δεν μπορούσε να του χρεώσει τίποτα....

          Ωστόσο, πιστεύω ότι έχει ακόμα τρόπους.... να γυρίσει την κατάσταση.
          Το ότι καθυστερεί όμως, είναι εις βάρος του.
          Με γκάζι..., φρένο... δεν γίνεται δουλειά...
          Αρχίζει η κατάσταση να γίνεται ανησυχητική.

          • φωνη avatar
            φωνη @ Mara 24/11/2011 15:17:23

            Mάλιστα,
            Θα συνεχίζαμε να έχουμε Πρωθυπουργό τον ΓΑΠ που η Ευρώπη του είπε φύγε και μην ξανάρθεις. Τον βρίζανε δημοσίως. Σταματήσανε να συνομιλούν μαζί μας επί της ουσίας. Θα αποδεχόμασταν πάγωμα σχέσεων με την Ευρώπη και Ευρωπαϊκή συμφωνία στον αέρα μέεεεεεεεεχρι να πέσει ο Παπανδρέου. Σπουδαίο!

            Πόσο εύκολο ήταν να πέσει ο Παπανδρέου χωρίς την παρέμβαση Σαμαρά;

            Θα έπεφτε σε δέκα μέρες; Πώς θα έπεφτε αφού του δώσανε ψήφο εμπιστοσύνης. Αν ήταν να τον ρίξουν θα το είχαν κάνει στην ψήφο εμπιστοσύνης. Οι δικαιολογίες "δίνω ψήφο εμπιστοσύνης για να φύγεις" είναι θεσμικά ανύπαρκτες ΠΑΣΟΚιες που απλά θα δικαιολογούσαν την ΚΟ σε περίπτωση που ανεχόταν την παρουσία Παπανδρέου στην εξουσία.

            Οι κότες του ΠΑΣΟΚ θα έριχναν το ΠΑΣΟΚ από την εξουσία και θα προκαλούσαν άμεσα εκλογές για να σώσουν τη χώρα αλλά ταυτόχρονα να εξαφανιστούν από τον πολιτικό χάρτη; Μήπως δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμα και τώρα τι εστί ΠΑΣΟΚ;

            Θα τον έριχναν στο επόμενο νομοσχέδιο για τα ταξί; Γιατί σας έχουν δώσει δείγματα τέτοιας νοοτροπίας;Εδώ δεν τους έριξαν στο πολυνομοσχέδιο. Του έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης μετά το δημοψήφισμα!!!!! Τι άλλο πια περίμεναν για να τον ρίξουν;

            Μήπως θα προκαλούσε εκλογές ο Παπούλιας; Γιατί δεν το έκανε; Γιατί έλεγε μόνη λύση η συνεννόηση;

            Μήπως θα παραιτούνταν μόνος του ο Παπανδρέου σε μια κρίση πολιτικής γενναιοτητας;

            Και τότε γιατί ζήτησε ψήφο εμπιστοσύνης;

            Γιατί δεν παραιτήθηκε μέχρι τελευταία στιγμή παρότι είχαν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για μεταβατική κυβέρνηση;

            Γιατί προσπαθούσε με πολιτικούς ελιγμούς να κάψει κάθε δυνατότητα σύστασης αυτής της μεταβατικής και να παραμένει ο ίδιος ως μόνη λύση;

            Γιατί προσπάθησε να βάλει κηπουρούς τύπου Πετσάλνικου; Μήπως ήθελε να συνεχίζε να κινεί τα νήματα από το παρασκήνιο;

            Γιατί ακόμα και μετά το σχηματισμό της Κυβέρνησης έπαιρνε τηλέφωνα τον Ερντογάν, το Νετανιάχου και τον Χριστόφια παριστάνοντας τον Πρωθυπουργό; Και εδώ αναρτήθηκαν άρθρα της λογικής: Ας του πει κάποιος ότι δεν είναι Πρωθυπουργός.

            Αν ο Σαμαράς επέμενε εκλογές τώρα ούτε μεταβατική ούτε σύμβαση ούτε έκτη δόση(παρότι είχε γυρίσει ο κόσμος ανάποδα) και ο Παπανδρέου δεν έφευγε και συνεχίζαμε με κυβέρνηση Παπανδρέου; Σε ποιά ακριβώς θέση θα ήμασταν τώρα;

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ φωνη 24/11/2011 17:37:29

            Άψογος!!! Μας δουλεύουν όλοι οι μεγάλοι κοινωνικοί επαναστάτες της γραφίδας-πληκτρολογίου και του μικροφώνου για δήθεν δυνατότητα του Σαμαρά να βγάλει τον κόσμο στο δρόμο να ρίξει τη Χούντα. Και τον λένε συνένοχο που δε το κάνει. Μου μυρίζει παγίδα από ξένες μυστικές υπηρεσίες... Και γιατί το Πάμε δε το έχει κάνει; Ο Τσίπρας; Οι αριστεροί μέσα στο ΠΑΣΟΚ; Ο Π.τ.Δ που είναι; Όλοι κρύβονται στην πράξη και είναι μόνο λόγια. Μόνο ένας κάνει πράξεις και αλλάζει καταστάσεις και δεδομένα. Ώρα να ξυπνήσουμε! Οι άνδρες-ηγέτες πράττουν σύμφωνα με την καρδιά ΚΑΙ το μυαλό. Αλλιώς θα ήταν είτε παιδιά (καρδιά-συναίσθημα) είτε ΗΥ (μυαλό-ψυχρή λογική). Αυτό έκανε και κάνει ο ΑΣ. Εύχομαι να συνεχίσει μέχρι τέλους.

          • Mara avatar
            Mara @ φωνη 24/11/2011 21:21:41

            Οι Ευρωπαίοι ήδη τον είχαν τελειώσει...
            Επιμένω ότι ήταν θέμα χρόνου, η πτώση του Παπανδρέου.
            Οι εκβιασμοί και οι απειλές στόχο είχαν μόνο τον Σαμαρά.
            Σίγουρα όμως, "όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος".
            Το αποτέλεσμα θα δείξει...

  3. sovokai avatar
    sovokai 24/11/2011 11:33:19

    μαγικη εικόνα
    αν ομως η ΝΔ θεωρεί την επιστολή αντιμνημονιακή και ολοι οι υπολοιποι μνημονιακη μικρή σημασία εχει αρκει να παρουμε τη δόση μας. Ετσι κι αλλιως οπως ολα τα πρεζάκια θα αναζητησουμε και επόμενες δόσεις

  4. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 24/11/2011 11:38:19

    Σωστός ο Γ.χαρβαλιας κ´ ασε τα Λαμόγια να λένε Παπαριες

  5. σίγουρος avatar
    σίγουρος 24/11/2011 11:41:06

    Επιτέλους στην Ελλάδα κάποιος διαπραγματεύεται. Διαπραγματεύεται και κερδίζει. Δύο χρόνια επαίσχυντης εθελοδουλείας ας ελπίσουμε πως ήταν αρκετά. Ο Σαμαράς όχι μόνο ‘σηκώνει’ την Ελλάδα αλλά ελευθερώνει και δυνάμεις τις Ευρώπης που μέχρι χθες ασφυκτιούσαν. Ο Δρόμος είναι μακρύς και ανηφορικός, επιτέλους όμως ξεχωρίζει με σαφήνεια, ο ηγέτης που θα μας οδηγήσει προς την έξοδο της κρίσης. Και είναι παντελώς αδιάφορο το αν και πότε θα έρθει ο χρόνος που οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις στην Ελλάδα, όσες τουλάχιστον κόπτονται για την Ελλάδα, θα τον ακολουθήσουν. Στην παρούσα φάση ο λαός της Ελλάδας, μέσα απ’ τις ασφυκτικές συνθήκες που διέρχεται, καθαρίζει τα αισθητήριά του και αρχίζει να ξεχωρίζει ξανά την αλήθεια απ’ το ψέμα. Οι Γερμανοί φυσικά βρίσκονται σε σύγχυση και θα καταλάβουν τελευταίοι αυτό που τους συνέβη. Ένας καινούργιος παίχτης, φαινομενικά μικρός αλλά με δύναμη, στο παιχνίδι προστέθηκε. Οι παπαγάλοι φυσικά εξακολουθούν να κάνουν τη δουλειά τους και να λένε το άσπρο μαύρο. Μήπως όμως και στο στρατό των Φιλισταίων δε θα βρέθηκαν οι ‘δημοσιογράφοι’ της εποχής να προπαγανδίσουν πως ο Γολιάθ έπεσε… από καρδιακή προσβολή;

  6. Νίκος Θ. avatar
    Νίκος Θ. 24/11/2011 11:42:36

    Συμφωνώ απόλυτα με τα σχόλια του Φαήλου Κρανιδιώτη. Ο Γιώργος Χαρβαλιάς σφάζει με το γάντι όλους τους "σχολιαστές" της διαπλοκής. Νίκη του Σαμαρά με όλη τη σημασία της λέξης και του πολιτικού ρεαλισμού. Συγχαρητήρια Γιώργο Χαρδαλιά.

  7. TARAMAS avatar
    TARAMAS 24/11/2011 11:45:20

    Το παρακάτω δημοσιεύτηκε στον τύπο λίγες μέρες πριν. Η Ευρώπη δεν έχει ενιαία φωνή και δε σημαίνει ότι ότι λέει η Μέρκελ στο συνέδριο του κόμματός της τα συμμερίζονται όλοι οι υπόλοιποι.

    «Η επιστολή του αρχηγού της ΝΔ προς το ΕΛΚ, με αλλαγές, θα μπορούσε να θεωρηθεί έγγραφη δέσμευση έναντι των Ευρωπαίων»

    Μια γεύση συγκρατημένης αισιοδοξίας για το ζήτημα των έγγραφων δεσμεύσεων που επιζητούν οι Ευρωπαίοι από τις βασικές πολιτικές δυνάμεις της Ελλάδας άφησε η χθεσινή, πρώτη με την ιδιότητα του Πρωθυπουργού, επίσκεψη του Λουκά Παπαδήμου στις Βρυξέλλες. Τόσο οι εκπρόσωποι Τύπου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πριν από τη συνάντηση του Λουκά Παπαδήμου με τον Ζοζέ Μπαρόζο, όσο και ο ίδιος ο πρόεδρος της Επιτροπής, μετά τη συνάντηση, άφησαν να εννοηθεί ότι υπάρχει δυνατότητα απεμπλοκής από το σημερινό αδιέξοδο κατά τρόπο ώστε να εγκριθεί άμεσα η εκταμίευση της 6ης δόσης προς την Ελλάδα.
    Καλά πληροφορημένες πηγές σημείωναν ότι η επιστολή του προέδρου της ΝΔ Αντώνη Σαμαρά, η οποία εστάλη την προηγούμενη εβδομάδα στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) και χθες είδε το φως της δημοσιότητας, θα μπορούσε με κάποιες περιορισμένες αλλαγές και απευθυνόμενη στους «σωστούς ανθρώπους», δηλαδή στους Χέρμαν βαν Ρόμπαϊ, Ζοζέ Μπαρόζο, Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ και Κριστίν Λαγκάρντ, να θεωρηθεί έγγραφη δέσμευση του κ. Σαμαρά έναντι των Ευρωπαίων και να οδηγήσει στην απεμπλοκή της υπόθεσης. Κυρίως δε, αν καταστεί σαφές από την πλευρά της ΝΔ ότι οι δεσμεύσεις που καταγράφονται στην επιστολή προς το ΕΛΚ αφορούν όχι μόνο την περίοδο της υφιστάμενης κυβέρνησης συνεργασίας, αλλά και τη μετά Παπαδήμο εποχή.

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ TARAMAS 24/11/2011 13:54:49

      Ρε ταραμά, δεν σε έκοψε το ξύδι;
      ΟΧΙ ε;!
      Πιες ένα κιλό ακόμα!!!

      • TARAMAS avatar
        TARAMAS @ Σταύρος 24/11/2011 14:12:54

        Εσύ τι πίνεις και δε μας δίνεις; Τίποτε σοβαρό έχεις να μας πεις ή απλά ξεχαρμανιάζεις;

        • Σταύρος avatar
          Σταύρος @ TARAMAS 24/11/2011 14:55:51

          Πίνω MOËT & CHANDON και την συνοδεύω με ακατέργαστη Beluga.
          Συγνώμη για τους συγγενείς σου, αν και μακρινοί!
          Της μαμάς δεν της αρέσουν και τους αποκαλεί "ψαροφάσουλα".
          Χωρίς παρεξήγηση πάντα!

          • TARAMAS avatar
            TARAMAS @ Σταύρος 25/11/2011 00:24:01

            Την MOËT & CHANDON την πίνεις πριν γράψεις σ αυτό το ωραίο blog της υπογραφής σου; Χωρίς παρεξήγηση πάντα!

          • Σταύρος avatar
            Σταύρος @ TARAMAS 25/11/2011 00:47:53

            Ένα ποτό πριν κι ένα τσιγάρο μετά!
            Έτσι δεν λένε;! ;)

            Θα αρχίσω να σε συμπαθώ βρε μπαγάσα!

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ TARAMAS 24/11/2011 15:34:41

      "Η Ευρώπη δεν έχει ενιαία φωνή και δε σημαίνει ότι ότι λέει η Μέρκελ στο συνέδριο του κόμματός της τα συμμερίζονται όλοι οι υπόλοιποι."

      Να ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα χρήσης των δύο διαφορετικών "ότι": στη φράση που χρησιμοποίησες, το πρώτο σημαίνει "πως", ενώ το δεύτερο θα έπρεπε ναγραφεί "ό,τι" και σημαίνει "ο,τιδήποτε".

  8. factorx avatar
    factorx 24/11/2011 11:49:17

    Διάβασε και κανένα antinews για το "μακρύ χοντρό δάκτυλο" ή ακόμα και τις εναπομένουσες εφημερίδες της δεξιάς

  9. HP avatar
    HP 24/11/2011 12:10:15

    Νομίζω οτι το άρθρο Χαρβαλιά περιγράφει με ένα έξυπνο τρόπο έναν έντιμο συμβιβασμό.

  10. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Ι. ΛΥΡΑΣ avatar
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Ι. ΛΥΡΑΣ 24/11/2011 12:15:39

    Αυτή είναι η στόφα του Ηγέτη που έτυχε σε εμάς να ζούμε...Με φυσικό το χάρισμα να προβλέπει το "μεθαύριο" την ώρα που όλοι μας συνοστιζόμαστε μπροστά στις οθόνες για να φάμε την προπαγάνδα που διαχρονικά στην Ελλάδα είχε χρώμα πράσινο. Εκείνη τη στιγμή, οι διάφοροι μάς ερεθίζουν την πονηριά και την καχυποψία για να δούμε τις ...αυριανές επιπτώσεις και ακολουθούν οι κοντόφθαλμες μεταπτώσεις....Και παρορμητικά όπως πάντα κάνουμε ως λαός αδυνατούμε να υπολογίσουμε και αυτό που στον αιώνα αντέχει και αυτό που κάνει τον ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ "σημείον αντιλεγόμενον"!Ο Γιώργος Χαρβαλιάς τα περιέγραψε αρκούντως και εν τω βάθει, ο μεγάλος μου αδελφός Φαήλος τα συμπήκνωσε έύστοχα επίσης, η δική μου η ταπεινή καλαματιανή διάλεκτος λέει οτι ο Σαμαράς έπαιξε σκάκι με τους γηγενείς και αλλοδαπούς αλλά με τη μοναδική τρελλή του μαγκιά γύρισε το παιχνίδι σε τάβλι....και το πήρε το παιχνίδι!Έτσι Πρόεδρε μου, ας βρουν δίοπτρες νυκτός οι καλοθελητάδες την επόμενη φορά.....

  11. sitting duck avatar
    sitting duck 24/11/2011 12:16:20

    H αλήθεια είναι μία και την περιγράφει με ακρίβεια ο Χαρβαλιάς, που υπήρξε χρόνια διπλωματικός συντάκτης στον παλιό Ελεύθερο Τύπο και γνωρίζει άριστα το κοινοτικό περιβάλλον: Αρχικά οι Γερμανοί απαιτούσαν ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ, υπαγορευμένο από τους ίδιους με πέντε ή έξι υπογραφές(παίζει αν ζητούσαν και του Προβόπουλου). Ο Σαμαράς με έξυπνο τρόπο "αφόπλισε" την απαίτηση αυτή, παρότι όπως σωστά επισημάνθηκε πιο πάνω, ο Βενιζέλος έπαιξε πολύ βρώμικο παιχνίδι. Ο Σαμαράς είναι αδιαμφισβήτητος νικητής, έστω και στα σημεία, εκτός και αν τελευταία στιγμή οι Γερμανοί...αλλάξουν γνώμη!

  12. Wraia ta leme avatar
    Wraia ta leme 24/11/2011 12:21:16

    Aσφαλώς δεν είναι και για να πανηγυρίζουμε, αλλά ούτε και για να μεμψιμοιρούμε. Υπό τις πιό αντίξοες συνθήκες ο Σαμαράς πέτυχε την καλύτερη δυνατή διαπραγματευτική νίκη. Αν μάλιστα από την αρχή η επικοινωνιακή γραμμή της Συγγρού είχε περιοριστεί στο ότι "ο Αντώνης Σαμαράς σε καμία περίπτωση δεν συνυπογράφει κείμενο με τον υπαίτιο του ναυαγίου της ελληνικής οικονομίας", θα μιλούσαμε για πλήρη επικράτηση. Απλώς, όλες αυτές τις μέρες στη ΝΔ, μπλέξαν λίγο τις γραμμές τους, ως συνήθως...

  13. STEFANOS GRAGAS avatar
    STEFANOS GRAGAS 24/11/2011 12:23:09

    απορω με τη λογικη σας..απορω ειλικρινα..αν αυτο θεωρειται επιτυχια για επικοινωνιακους λογους τοτε ο.κ., παντως επιτυχια για τα συμφεροντα του λαου δεν ειναι οτι κι αν λετε...και τελος με τα τραγελαφικα..πως ειναι δυνατον να κατηγορεις τον Βενιζελο για "βαθυ λαρυγγι" και να εισαι στο ιδιο τραπεζι μαζι του, να παιρνεις μετρα, να ψηφιζεις, νανανανανα.....απιστευτες καταστασεις...
    υ.γ. τελικα θα απαιτησει κανεις απο τη ΝΔ να δωθουν απαντησεις για τα μυστικα κονδυλια του ΥΠΕΞ και τις αμοιβες των συμβουλων ???τελικα...

  14. Jimakos avatar
    Jimakos 24/11/2011 12:25:17

    Αλλαγή, τροποποιήση σε μια συμφωνία δε σημαίνει νέα διαπραγμάτευση; Κι αυτό που έγινε χθες ουσιαστικά είναι μια διαπραγμάτευση. Μα καλά γιατί δεν διδασκόμαστε ΠΟΤΕ από την πετυχημένη τακτική, επι δεκαετίες, των ΤΟΥΡΚΩΝ; Απειλούν με πολεμο με την παραμικρή ευκαιρία, αλλά την ίδια στιγμή πετυχαίνουν όλα όσα θέλουν με διαπραγματεύσεις. Πότε θα καταλάβουμε οτι χρειάζεται υπομονή και τακτική; Πότε θα καταλάβουμε οτι ΔΕΝ είναι όλα άσπρο ή μαύρο, οτι ΔΕΝ υπάρχουν λύσεις όπως τις θέλουμε και γρήγορα;

  15. Ίωνας avatar
    Ίωνας 24/11/2011 12:36:11

    Και φυσικά, πρόκειται περί νίκης της πολιτικής τακτικής Σαμαρά! Κι ακόμα δεν ...αρχίσαμε! Απλά, δεν ξέρω τί ακριβώς μου προκαλεί το σύνολο σχεδόν των δημοσιογράφων και των ΜΜΕ. Αηδία, ή οίκτο? Μιλάνε για το ότι ο Πρόεδρος της ΝΔ τελικά υπέκυψε στις ορέξεις των δανειστών, ότι τα έδωσε όλα, ότι δεν έθιξε καθόλου το ζήτημα των εκλογών, ότι, ότι... Μα, για το θέμα των εκλογών, τί περίμεναν δηλαδή οι ...έγκριτοι δημοσιογράφοι μας? Να ζητήσει την άδεια και την έγκριση των ...Μερκοζί? Δεν σφάξανε, ''σύντροφοι''! Ψάξτε αλλού για κορόϊδα! Το τί λένε από το πρωί ο ...ανεκδιήγητος Τράγκας, ο Χατζηνικολάου, η Μακρή, ο Δελατόλας, απλά, δεν περιγράφεται! Η υποκρισία τους και η ποικιλόμορφη υστεροβουλία τους, δενλέγονται! Τους έχει ενοχλήσει το ότι ο Αντώνης Σαμαράς, με ξεκάθαρη θέση, διατήρησε τις πολιτικές του απόψεις και κατευθύνσεις, παραμένοντας αντιμνημονιακός, αφήνοντας παράλληλα στο μνημονιακό κάδρο μόνους, τον ΝεοΤσολάκογλου και τους πρόθυμους συνεργάτες και συνοδοιπόρους του. Τί να κάνουμε κύριοι και κυρίες των ''προοδευτικών'' ΜΜΕ? Τελικά, απ' ότι φαίνεται, δεν είναι όλοι ίδιοι! Περαστικά σας.

    • Γιαννης 3 avatar
      Γιαννης 3 @ Ίωνας 24/11/2011 12:48:05

      Ιωνα συμφωνω απολυτως μαζι σου με αυτους που αναφερεις γιατι μονο για γελια και για κλαματα ειναι οι ανθρωποι,πιο επικινδυνο ειναι ομως το σχολιο του κ.Μπαμπης το πρωι, ο οποιος ουτε λιγο ουτε πολυ ζηταει απο τον κ.Σαμαρα(επειδη ξερει οτι θα ειναι πρωθυπουργος) να μην κινηθει εναντιον του Πασοκ μεσω της δικαιοσυνης για τα εθνικα εγκληματικα λαθη της διετιας λεγωντας 'ας ξεχασουμε το παρελθον'.Μαλιστα το παραδειγμα που χρησιμοποιει ειναι τοσο εξωφθαλμα εγκληματικο που μονο ριγος προκαλει:'το Κρατος δεν παραδιδει τους σταθμους του μετρο γιατι η δουλεια εχει ανατεθει στη Ζημενς και οι υπουργοι φοβουνται να υπογραψουν τη συμβαση'!!!!!!!!!!Ελα ντε γιατι αραγε?

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ Γιαννης 3 24/11/2011 15:43:04

        έλα μου ντε, κι εγώ τον άκουσα αλλά το ξέχασα μετά. Οι μάσκες πέσαν επιτέλους, αυτός είναι ο πραγματικός και ΜΟΝΟΣ τους καϋμός, γιαυτό του χώνονται όλοι μαζί.

        • Diamond Angel avatar
          Diamond Angel @ δρόμος 24/11/2011 21:42:13

          Κύριοι, η αλήθεια είναι μία: η πλειοψηφία των ΜΜΕ είναι διαπλεκόμενη , στηρίζει ΠΑΣΟΚ και είναι εντελώς εχθρική προς τη ΝΔ και τον Α.Σ.. Γι' αυτό και πάντα κάτι θα βρούνε ή ,αν δεν υπάρχει , θα κατασκευάσουν , όχι μόνο για να τον μειώσουν , αλλά και να τον διασύρουν. Ε, όσοι το ξέρουμε τους έχουμε γραμμένους. Ο πολύς ο κόσμος όμως , τσιμπάει. Δυστυχώς , εδώ το κόμμα έχει υπαρκτό και σοβαρό πρόβλημα.

          • δρόμος avatar
            δρόμος @ Diamond Angel 24/11/2011 23:45:08

            το ότι τρέμουνε την αποκάλυψη των ανομιών τους είναι ευρύτατα γνωστό, κι ας μην ομολογείται φανερά. Στο βάθος του μυαλού του κάθε Έλληνα η αλήθεια για τα 30 χρόνια που πέρασαν είναι καταγεγραμμένη. Μένει τώρα να την φέρουμε στην επιφάνεια.

  16. «Ήπειρος, η πατρίδα μας» avatar
    «Ήπειρος, η πατρίδα μας» 24/11/2011 12:52:26

    Έφτασε πλέον η στιγμή ώστε ο Αντώνης, αφού τελείωσε όπως τελείωσε το θέμα αυτό, και να δούμε τι προπαγάνδα θα πέσει από τα ηλίθια ΜΜΕ των Μπόμπολα, ΔΟΛ, Αλαλλαφούζων κτλ, να αρχίσει εκείνα τα ταξίδια που έλεγε σε εσωτερικό και εξωτερικό αρχής γενομένης από την Ήπειρο (να μην περιμένει την επέτειο της 21/2/12) προκειμένου, αφ' ενός να στηρίξει την θέση του και αφ' ετέρου να ενθαρρύνει τον «λαϊκό ΝΔκράτη» στην ύπουλη επίθεση που δέχεται καιρό τώρα....

    • tak avatar
      tak @ «Ήπειρος, η πατρίδα μας» 24/11/2011 20:40:31

      Πατρίδα, μόνο τα ... καλόπαιδα του ΣΚΑΙ να ακούσεις το πρωί, σου γυρίζουν το στομάχι... Θα τους βούταγα με ευχαρίστηση στο "δώδεκα"!

  17. Αυτόνομος avatar
    Αυτόνομος 24/11/2011 12:56:30

    Φαήλο διάβασε τι είπε σήμερα για σένα ο ...Κύρτσος στον Flash:

    "Νάτον τώρα στα κανάλια να ερμηνεύει τις αποφάσεις του πολιτικού του φίλου. Μπορεί να λειτουργήσει έτσι ένα κόμμα εξουσίας; Να βγαίνει ο πολιτικός φίλος και να ερμηνεύει τις αποφάσεις σου, ενώ έχεις ολόκληρη ιεραρχία, βουλευτές στελέχη κτλ; Θα πρέπει να είναι σε κατάσταση απελπισίας όλοι αυτοί οι άνθρωποι… Χθες τον κάλεσε να μην υπογράψει, αλλά το έκανε με τόσο γλυκό τρόπο: «είμαι δικός σου άνθρωπος, σε παρακαλώ μην υπογράψεις, μιλάς με την ιστορία» άρα και να υπογράψει δεν πειράζει γιατί είναι συνομιλητής της ιστορίας και μπορεί να κάνει τα πάντα....Προφανώς έχει «πράσινο φως» για να βγαίνει στα κανάλια. Άμα σε ενοχλεί του ρίχνεις μια καταγγελία και σταματά να βγαίνει.
    Ή θα ελέγξουν τον Κρανιδιώτη ή δεν θα μείνει τίποτα όρθιο στη ΝΔ. Ο Κρανιδιώτης δεν είναι του κοινού της ΝΔ, είναι ενός μικρού τμήματος εθνικιστικής αγριεμένης δεξιάς που δεν ξέρει ακριβώς τι θέλει. Είναι άλλες οι προτεραιότητες για τη χώρα και τη ΝΔ. Το κουρδικό είναι πολύ χαμηλά στις προτεραιότητες των ψηφοφόρων της ΝΔ......"

    Μαθαίων επίσης οτι κάποιοι στην Συγγρού θέλουν να κατεβάσουν τον Κύρτσο στην Β' Αθηνών, μαζί με την φίλη του την Βούλτεψη...ας το κάνουν...θα πέσει πολύ γέλιο

    • ΣΠΥΡΟΣ avatar
      ΣΠΥΡΟΣ @ Αυτόνομος 24/11/2011 13:06:18

      Όπου ο κύριος Κύρτσος , για να συμπληρώσω και να θυμηθούμε τα παλαιότερα, λίγο πριν φύγει από τον Ελεύθερο τύπο είχε πει: ή όλοι θα γίνουμε εργολάβοι δημοσίων έργων ή ο αγώνας είναι άνισος. ΜΕΓΑΛΕ ΚΥΡΤΣΟ που τόσο γρήγορα ξεχνάς ΚΑΙ ΕΣΎ.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Αυτόνομος 24/11/2011 16:02:29

      Έχουμε ξαναπεί τι είναι ο εν λόγω νεοφιλελεύθερος κύριος. Ένας οξύνους Πορτοσάλτε είναι, τίποτε παραπάνω. Ας το έχουν υπ' όψη τους όσοι θα αναλάβουν να καταρτίσουν τις λίστες.

    • Μάρκος Τσακαλώτος avatar
      Μάρκος Τσακαλώτος @ Αυτόνομος 24/11/2011 16:58:05

      Μετά τον Άρη, τον Κούλη, το παιδί με την βαμμένη φράντζα και τον...Γιακουμάτο και ο Κύρτσος εναντίον Φαήλου! Πω πω σύναξη. "Γουρλομάτηδες" και "βαψομαλλιάδες", σίγουροι οδοδείκτες ότι ο Φαήλος πορεύεται σωστά. Ρε σεις, ο Κύρτσος δεν είναι που 'ταν Γραμματέας της ΚΝΕ ...Λονδίνου; Πόσο σικ ακούγεται βρε παιδί μου αυτό!

      • tak avatar
        tak @ Μάρκος Τσακαλώτος 24/11/2011 20:43:24

        Μάρκο, αυτές οι μεταγραφές από την ΚΝΕ και το ΕΚΚΕ μας έφαγαν!

  18. anetos avatar
    anetos 24/11/2011 16:43:45

    Οικονομία — Νοεμβρίου 24, 2011 12:28 μμ Αν η Ελλάδα επιτεθεί, μας τα παίρνει όλα!

    Συνέντευξη του Albrecht Ritschl

    από την σελίδα : www.fimes.gr

    Για το ελληνικό χρέος μίλησε Γερμανός καθηγητής Ιστορίας-Οικονομίας στο Spiegel σε σκληρή γλώσσα για τη Γερμανία.

    Ο Γερμανός καθηγητής της Ιστορίας της Οικονομίας Albrecht Ritschl (LSE) τα λέει έξω από τα δόντια για το ελληνικό χρεός στο έξαλλα ανθελληνικό Spiegel, ο δημοσιογράφος του οποίου δεν πιστεύει στα αυτιά του.

    Spiegel: Κύριε Ritschl, η Γερμανική κυβέρνηση ενεργεί με ακαμψία στο θέμα της Ελλάδας, στη λογική «λεφτά θα πάρετε μόνο αν κάνετε ό,τι σας λέμε». Κρίνετε δίκαιη αυτή τη συμπεριφορά;

    Ritschl: Όχι, είναι απολύτως αδικαιολόγητη. Η Γερμανία έζησε τις μεγαλύτερες χρεοκοπίες της νεότερης ιστορίας. Την σημερινή οικονομική ανεξαρτησία της και το ρόλο του «Δασκάλου της Ευρώπης» η Γερμανία τα χρωστάει στις ΗΠΑ, οι οποίες μετά τον Α΄ αλλά και τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο παραιτήθηκαν από το δικαίωμά τους για τεράστια χρηματικά ποσά. Αυτό το ξεχνούν όλοι.

    Spiegel: Θα μας πείτε τι ακριβώς συνέβη τότε;

    Ritschl: Η δημοκρατία της Βαϊμάρης κατόρθωσε να επιζήσει από το 1924 μέχρι το 1929 αποκλειστικά με δανεικά. Μάλιστα για τις αποζημιώσεις του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου δανείστηκε από τις ΗΠΑ. Επρόκειτο για μια «δανειακή Πυραμίδα», η οποία κατέρρευσε με την κρίση του 1931. Τα χρήματα των δανείων των ΗΠΑ είχαν εξαφανιστεί, η ζημιά για τις ΗΠΑ ήταν τεράστια, οι συνέπειες για την παγκόσμια οικονομία καταστροφικές. Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο οι ΗΠΑ φρόντισαν να μην θέσει κανείς από τους συμμάχους αξιώσεις για αποζημίωση. Εκτός από μερικές εξαιρέσεις, ματαιώθηκαν όλες οι αξιώσεις μέχρι μια μελλοντική επανένωση της Ανατολικής με τη Δυτική Γερμανία. Αυτό ήταν πολύ ζωτικό για την Γερμανία. Στην ουσία πάνω σε αυτό στηρίχθηκε το περίφημο γερμανικό μεταπολεμικό θαύμα! Παράλληλα όμως, τα θύματα της γερμανικής κατοχής όπως οι Έλληνες, ήταν αναγκασμένα να αποποιηθούν τα δικαιώματα τους για αποζημίωση.

    Spiegel: Πόσο μεγάλα ήταν τότε τα ποσά από τις γερμανικές χρεοκοπίες;

    Ritschl: Με βάση την οικονομική επιφάνεια που είχαν οι ΗΠΑ κατά την εποχή εκείνη, αναλογικά τα γερμανικά χρέη της δεκαετίας του ‘30 ισοδυναμούν με το κόστος της κρίσης του 2008. Αν τα συγκρίνουμε λοιπόν με τα ελληνικά χρέη, τότε, πιστέψτε, με τα χρέη της Ελλάδας είναι μηδαμινά. Σε σχέση με την οικονομική επιφάνεια της χώρας, η Γερμανία είναι ο μεγαλύτερος αμαρτωλός του 20ου αιώνα και ίσως της νεότερης οικονομικής ιστορίας.

    Spiegel: Πόσες φορές έχει χρεοκοπήσει η Γερμανία;

    Ritschl: Εξαρτάται πως το υπολογίζει κανείς. Τον τελευταίο αιώνα τουλάχιστον τρεις φορές. Μετά την τελευταία στάση πληρωμών στη δεκαετία του ‘30, ανακουφίστηκε η Γερμανία από τις ΗΠΑ με το γνωστό πλέον haircut, σαν να μετατρέπεις ένα afro look σε φαλάκρα. Από τότε κρατάει η χώρα την οικονομική λάμψη της. Στο ίδιο διάστημα όμως οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι δούλευαν σαν τα σκυλιά για να σηκώσουν κεφάλι από τις καταστροφές του πολέμου και τη γερμανική κατοχή. Κι ακόμη το 1990 είχαμε επίσης μια στάση πληρωμών.

    Spiegel: Είστε βέβαιος;

    Ritschl: Φυσικά! Ήταν όταν ο τότε καγκελάριος Kohl αρνήθηκε να υλοποιήσει τη Συμφωνία του Λονδίνου, του 1953. Η συμφωνία έλεγε ότι οι γερμανικές πολεμικές αποζημιώσεις στην περίπτωση της επανένωσης των δύο Γερμανιών, θα πρέπει να τεθούν υπό επαναδιαπραγμάτευση. Η Γερμανία όμως πλήρωσε ελαχιστότατες αποζημιώσεις μετά το 1990, ούτε τα αναγκαστικά δάνεια που είχε συνάψει, ούτε τα έξοδα κατοχής. Η Ελλάδα είναι ένα από τα κράτη, που δεν πήραν δεκάρα. Μην κρυβόμαστε! Η Γερμανία στον 20ο αιώνα άρχισε δυο πολέμους, ο δεύτερος μάλιστα ήταν πόλεμος αφανισμού και εξολόθρευσης. Στη συνέχεια οι εχθροί της αποποιήθηκαν το δικαίωμά τους εν μέρει ή και καθολικά για αποζημιώσεις. Το περίφημο «γερμανικό θαύμα» συντελέστηκε πάνω στις πλάτες άλλων Ευρωπαίων. Αυτό δεν το ξεχνούν οι Έλληνες.

    Spiegel: Αυτή τη στιγμή συζητιέται η διάσωση της Ελλάδας μέσω μιας παράτασης του χρόνου πληρωμής των

    κρατικών ομολόγων, δηλαδή μιας ελεγχόμενης αναπροσαρμογής των χρεών. Μπορούμε εδώ να μιλάμε για επαπειλούμενη χρεοκοπία;

    Ritschl: Βεβαίως! Ακόμη κι αν ένα κράτος δεν είναι εντελώς ανίκανο να ικανοποιήσει τους πιστωτές του, μπορεί να είναι υπό χρεοκοπία. Όπως και στην περίπτωση της Γερμανίας τη δεκαετία του ’50. Είναι ψευδαίσθηση να πιστεύουμε ότι η Ελλάδα θα μπορέσει μόνη της να πληρώσει τα χρέη. Άρα είναι εξ ορισμού χρεοκοπημένη. Επιτέλους θα πρέπει να καθοριστεί, ποια χρηματικά ποσά είναι έτοιμοι οι πιστωτές να θυσιάσουν.

    Spiegel: Ναι, αλλά το κράτος που πληρώνει τα περισσότερα είναι η Γερμανία.

    Ritschl: Νομίζω πως έτσι θα πρέπει να γίνει. Έχουμε υπάρξει στο παρελθόν υπερβολικά ανέμελοι. Η βιομηχανική μας παραγωγή κέρδισε πολλά από τις υπέρογκες εξαγωγές. Οι ανθελληνικές θέσεις που προβάλλουν τα γερμανικά ΜΜΕ είναι πολύ επικίνδυνες. Μην ξεχνάτε ότι ζούμε μέσα σε ένα γυάλινο σπίτι: Το οικονομικό μας θαύμα έγινε δυνατό αποκλειστικά και μόνο επειδή δεν αναγκαστήκαμε να πληρώσουμε αποζημιώσεις. Οι Έλληνες γνωρίζουν πολύ καλά την εχθρική στάση των γερμανικών ΜΜΕ. Αν η διάθεση των Ελλήνων γίνει πιο επιθετική, μπορεί να αναβιώσουν οι παλιές διεκδικήσεις! Αν αρχίσει η Ελλάδα και αν ποτέ αναγκαστεί η Γερμανία να πληρώσει, τότε θα μας τα πάρουν όλα.

    Spiegel: Τι προτείνετε δηλαδή να κάνουμε στο θέμα της Ελλάδας;

    Ritschl: Θα έπρεπε να είμαστε ευγνώμονες και να εξυγιάνουμε την Ελλάδα με τα λεφτά μας. Αν εμείς συνεχίζουμε το παιγνίδι των ΜΜΕ, παριστάνοντας τον χοντρό Εμίλ, που καπνίζει το πούρο του και αρνείται να πληρώσει, ίσως κάποιοι μας στείλουν τους παλιούς λογαριασμούς. Οι χρεοκοπίες της Γερμανίας τα περασμένα χρόνια δείχνουν τη λύση: πρέπει τώρα να συμφωνηθεί μια μείωση του χρέους. Όποιος δάνεισε λεφτά στην Ελλάδα, πρέπει να χάσει ένα μεγάλο μέρος τους! Ξέρω πως αυτό θα ήταν καταστροφικό για τις τράπεζες, γι’ αυτό και είναι απαραίτητο ένα πρόγραμμα βοήθειας. Δυστυχώς, η λύση αυτή είναι ακριβή για τη Γερμανία, αλλά πρέπει να καταλάβουμε ότι τελικά θα πρέπει να πληρώσουμε. Μόνο έτσι θα είχε και η Ελλάδα μια ευκαιρία για μια νέα αρχή.

  19. fofi avatar
    fofi 24/11/2011 20:50:38

    Έχουμε ανάγκη από έναν αρχηγό που θα οδηγήσει το τιμόνι της Ελλάδας, που ακόμη και όταν το ΟΧΙ είναι δύσκολο λόγω των συνθηκών, τουλάχιστον το εκφράζει!
    Ελπίζουμε να μη μας διαψεύσετε κε. Σαμαρά.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.