#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/09/2010 08:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Και η Παιδεία βάλλεται!



Διανύσαμε  ήδη την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα και είναι πια εμφανέστατα τα χαρακτηριστικά του. Τα εθνικά σύνορα δεν αποτελούν πλέον κανένα εμπόδιο, στην επικοινωνία. Οι λεωφόροι διακίνησης πληροφοριών μεταξύ κρατών και λαών έχουν ανοίξει διάπλατα.

Σήμερα αναγνωρίζεται από όλους, πως η σύγχρονη κοινωνία είναι η «κοινωνία της γνώσης». Αυτή η κοινωνία της γνώσης βασίζεται αποκλειστικά στην Παιδεία. Το Ανθρώπινο Κεφάλαιο, γίνεται αντικειμενικά  το  κρισιμότερο και αναγκαιότερο στοιχείο και συστατικό, της αυριανής ευημερίας κάθε χώρας.

Τη μάχη του 21ου αιώνα θα κερδίσουν οι χώρες, που οι κοινωνίες τους απαρτίζονται από πολίτες  με κοινωνική αγωγή, σταθερές πολιτιστικές βάσεις και στέρεες γνώσεις, πάνω στις οποίες θα στηριχθεί η παραγωγή και η εφαρμογή νέων γνώσεων, μεθόδων και τεχνολογιών.

Αυτό το Ανθρώπινο Κεφάλαιο, παράγεται μέσα στο σύστημα Παιδείας και σε όλες τις βαθμίδες του. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε  ότι, η πολιτική που θα οδηγήσει με επιτυχία τη χώρα  μας για να υπάρξει και στο «αύριο», μέσα από τη σημερινή πραγματικότητα του ανελέητου ανταγωνισμού, είναι εκείνη που θα  αποφασίσει να προβεί σε γενναία αύξηση των επενδύσεων και όχι των δαπανών για την Παιδεία. Η χρηματοδότηση της Παιδείας δεν αποτελεί κατανάλωση - ώστε να χαρακτηρίζεται ως δαπάνη - , είναι καθαρή επένδυση και μάλιστα η πλέον παραγωγική.

Και ενώ αυτά, τα έχουν κατανοήσει όλα τα κράτη, όσα σέβονται τον εαυτό τους και την ιστορία τους, μα πάνω απ’ όλα σέβονται και προσέχουν τη Νέα Γενιά  και επενδύουν στην Παιδεία ενισχύοντας  το Εκπαιδευτικό τους Σύστημα, εμείς ζούμε στην Πατρίδα μας την πλήρη αποδόμηση της! Γιατί άραγε; Μα δε θέλει και ιδιαίτερη σοφία! Η Παιδεία βάλλεται   ως ο πιο επικίνδυνος μοχλός της  καλλιέργειας του ανθρώπου! Και είναι προφανές, πως όταν έχεις ηθελημένα και με μεθόδευση οδηγήσει στην υποθήκευση της ζωής των πολιτών και των παιδιών τους καθώς  επίσης και της ανεξαρτησίας της χώρας σε ξένα συμφέροντα, ο σκοπός της Παιδείας πρέπει να ακυρωθεί τάχιστα, για να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους τα αφεντικά σου, οι νέοι ΔυΝάσΤες!

Θα αφήσεις λοιπόν τα σχολειά να ρημάξουν, κόβοντας το 70% από τα λειτουργικά τους έξοδα, θα επιβραβεύσεις την αμάθεια με το μπόνους εισαγωγής στα πανεπιστήμια και μέσα από την παραχάραξη  της  Ιστορίας του Έθνους, θα έχεις συμβάλει τα μέγιστα,  στην «κατασκευή» ανθρώπων-μονάδων της «παγκόσμιας» κοινωνίας του ενός αφεντικού ΔυΝάσΤη, χωρίς τη γνώση που καλλιεργεί την κριτική ματιά των ελεύθερων και σκεπτόμενων ανθρώπων!

Δεν είναι τυχαίο, ότι αυτές οι πολιτικές κόντεψαν να δώσουν δίκαιο στο ιστορικό πόνημα για την  Μικρασιατική Καταστροφή της κας Ρεπούση και της παρέα της και που αν δεν υπήρχε η σθεναρή αντίδραση του απλού λαού, των εκατομμυρίων ελλήνων προσφυγικής καταγωγής και του ευσυνείδητου Έλληνα δάσκαλου, θα διδασκόταν σήμερα ο «συνωστισμός» της Σμύρνης!

Είναι αναμφίβολο πως αυτό που συμβαίνει σήμερα στα  σπιτικά μας, αποτελεί θέμα Ποιότητας Ζωής και απειλεί  ευθέως την  επιβίωσή μας, αλλά μήπως αυτό που κάνει η  κυβέρνηση του Μνημονίου στην Παιδεία, κτυπά ευθέως  την εθνικής μας επιβίωση;

Το ραγιαδισμό τον βίωσαν κάποτε οι πρόγονοί μας για αιώνες, όταν όλα «τα σκιάζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά», μα εκείνοι κάποτε τα κατάφεραν! Εμείς θα επιτρέψουμε να επαναληφθεί κάτι τέτοιο στα παιδιά μας, γνωρίζοντας πλέον τους «σκοπούς» της παρούσας κυβέρνησης, που μετράει  ζωή  μόλις ενός έτους;

Πρέπει ή όχι να τους στείλουμε, ένα αυστηρότατο μήνυμα  πως δεν πάνε καθόλου καλά και πως η ανοχή μας έχει όρια.  Η πολιτική τους στην Παιδεία δεν αποτελεί μια επιπλέον οικονομική «θυσία» για εξοικονόμηση χρημάτων και ξεχρέωμα, όταν οι ξένοι μόνο σύμβουλοι του υπηρεσιακού πρωθυπουργού σε αριθμό, τείνουν να ξεπεράσουν το δυναμικό μιας σχολικής τάξης; Κρύβει σαφώς κάτι άλλο!

Αν λοιπόν πρέπει να πάρουν μήνυμα δυνατό, μήπως και συνέλθουν, ας το κάνουμε γρήγορα και μια καλή ημερομηνία αποστολής είναι η 7η Νοεμβρίου! Ας αφήσουμε την καραμέλα περί δήθεν αυτοδιοικητικών χαρακτηριστικών και άλλων φληναφημάτων και ας ψηφίσουμε πολιτικά. Τρανή απόδειξη, πως εδώ και δυο μήνες ασχολούμαστε με τα χρίσματα και τις στηρίξεις από τα κόμματα!

Το «πράσινο» ως χρώμα το θέλουμε στα βουνά μας, στα περιαστικά δάση του λεκανοπεδίου μας που μόλις «καούν» γίνονται γειτονιές προνομιούχων και  στις τσιμεντουπόλεις μας για καθαρό οξυγόνο και όχι στους χάρτες της Ελλάδας που θα προβάλλονται στα κανάλια εκείνη τη νύχτα!

Εκτίμησή μου, το μπλε δένει καλύτερα με τις άλλες αποχρώσεις του, που είναι του ουρανού μας και της θαλάσσης μας! Είναι πιο ελπιδοφόρο και σαφώς πιο ελληνικό!

Αφροδίτη

ΣΧΟΛΙΑ

  1. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 28/09/2010 08:55:45

    Άντε τότε να ξαναδούμε τον Σπηλιωτόπουλο Υπουργό Παιδείας, αφού σ'αρέσει τόσο πολύ το μπλέ ! Ή ακόμα καλύτερα την Βόζεμπερκ !

    Το μπλέ μας μάρανε. Μιλήστε επιτέλους κάποιος για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, που να σας πάρει και να σας σηκώσει - όλα παντού τα βλέπετε χρωματιστά, παράξενη φάρα...

    • ΜΠΟΥΓΑΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ avatar
      ΜΠΟΥΓΑΔΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ @ τσώφλι πασατέμπου 28/09/2010 17:47:49

      Χίλιες φορές!!
      Ενώ η μαντάμ Διαμάντω κατάφερε να κάνει καθηγητές να τρέχουν από Α/θμια σε Β/θμια και τούμπαλιν,να μη διορίσει επιτυχόντες ΑΣΕΠ,να αυξήσει "παρανόμως" το ωράριο σε ορισμένες περιπτώσεις,να αλλάξει τον τρόπο και τις προυποθέσεις διορισμού κάνοντας χιλιάδες-ναι,χιλιάδες εκπαιδευτικούς να μην ξέρουν τι τους ξημερώνει,να μην πληρώνει τα επιδόματα των πανελληνίων του 2010,να αυξήσει τον αριθμό των αποσπάσεων και άλλα πολλά..και χωρίς τη βοήθεια της αναπληρώτριας Φωφώκας..

  2. Νίκος avatar
    Νίκος 28/09/2010 09:06:23

    "Αυτό το Ανθρώπινο Κεφάλαιο, παράγεται μέσα στο σύστημα Παιδείας και σε όλες τις βαθμίδες του".

    Αν όντως αυτό ισχύει τότε εδω παράγουμε κατά μέσο όρο σκουπίδια, κυρίως αριστερά, με μηδενικό κοινωνικό και δημόσιο ήθος, ανθρωπάκια που είναι μόνιμοι ζήτουλες (π.χ. δωρεάν παιδεία, δλδ αλλοι να πληρώνουν), που καταστρέφουν το ίδιο τους το σπίτι (ελάτε στα πανεπιστήμια, που τα εφτιαξαν οι φοροι των γονέων μας, να δείτε το επίπεδο κοινωνικού πολιτισμού, ακόμα και η φτωχή Ουγκάντα έχει πανεπιστήμιο-στολίδι). Βάλτε και τις διαβρωτικές ιδεοληψίες περι "αδελφοσύνης των λαών", περί διεθνισμού και "ανθρωπίνων δικαιωμάτων" και έχετε ένα, ομολογουμένως όχι επαρκώς υπ' εμού περιγραφόμενο φαινόμενο, μείγμα συνισταμένης κοινωνικής κατάντιας που ούτε η φαντασία του Ντίκενς δεν θα μπορούσε να συλλάβει.

  3. vassilis avatar
    vassilis 28/09/2010 09:06:53

    Παιδεια με φροντηστηρια και θρησκεια δεν υφισταται! Ειναι σχημα οξυμωρο!Επισης δεν υφισταται παιδεια μπλε, πρασινη,κοκκινη.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ vassilis 28/09/2010 09:39:27

      Για το πρώτο ναι, για το δεύτερο ρώτα τους Αρχαίους Έλληνες.

      Προσέχετε ρε παιδιά τι γράφετε, σε λούμπα πέφτετε με τους νεοφιλελευθερισμούς σας...

      • enianos avatar
        enianos @ TopGunZ 28/09/2010 15:42:49

        τον Δευκαλιωνα η τον Αδαμ?

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ TopGunZ 28/09/2010 19:01:15

        Τον Φουφούτιο, τριτοξάρδεφο του Μπουρδόλαου.

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ vassilis 28/09/2010 09:58:26

      Ασφαλώς Βασίλη, η Παιδεία είναι Εθνική υπόθεση και θα έπρεπε να έχει συνέχεια η ασκούμενη πολιτική σε αυτήν! Στο άρθρο μου θέλησα να τονίσω την εμφανέστατη σημερινή της αποδόμηση. Άλλωστε στηλίτευσα και το κατάπτυστο βιβλίο της Ιστορίας για την ΣΤ' Δημοτικού, επί των ημερών της κας Γιαννάκου στο τότε ΥΠΕΠΘ.

      • Hase avatar
        Hase @ Αφροδίτη 28/09/2010 14:45:08

        Η Παιδεια δεν ειναι εθνικη υποθεση, εξαρταται και απο την οικογενεια. Η μορφωση ομως ειναι εθνικη υποθεση και συμφωνω οτι τα βιβλια θα επρεπε να ηταν πιο προσεγμενα και απαλλαγνενα απο πολιτικες σκοπιμοτητες.

      • Αφροδίτη avatar
        Αφροδίτη @ Αφροδίτη 28/09/2010 22:14:57

        @Hase
        Αναφέρομαι στην Παιδεία ως θεσμό, που παρέχεται από την πολιτεία διά του εκπαιδευτικού συστήματος. Η οικογένεια συνδράμει παιδεύοντας τα παιδιά της κυρίως με αρχές και όχι με γνώση. Αυτό το έργο έχει ανατεθεί στο σχολείο, που όλοι περάσαμε και όλοι στέλνουμε τα παιδιά μας.

  4. hifi avatar
    hifi 28/09/2010 09:20:05

    Αγαπητέ Νίκο:

    <>

    Εξαιρετικό κείμενο!

    Είμαι πατέρας δύο παιδιών: ετσι έχουν τα πράγματα.

  5. Νίκος avatar
    Νίκος 28/09/2010 09:31:00

    Για να πούμε και του στραβού το δίκαιο, ορισμένες απο τις προτάσεις τους αξιζουν καθ' ότι "αμερικανοποιούν" το εκπαιδευτικό σύστημα. Π.χ.
    1) Η θεσπιση προαπαιτούμενων μαθημάτων. Ο τραγέλαφος να δίνουν, π.χ., βιοχημεία οι φοιτητες Ιατρικης στο Πτυχίο!!!! ούτε στην ¨καθυστερημένη" Τουρκία δεν γίνεται (να πανε μερικοι "προοδευτικούληδες να δουν τον δημοσιο και κοινωνικό πολιτισμό των Τουρκων στα Πανεπιστήμια τους και να το βουλώσουν επι τέλους).
    2) Ο εξοστρακισμός της κομματικής χολέρας.
    3) Η σύνδεση ερευνας-βιομηχανίας (ξερει κανεις αν εμεινε καμμια βιομηχανία στον τόπο;)
    4) Η είσοδος στο πανεπιστήμιο και όχι σε σχολή, στα 2 πρώτα χρόνια, όπου ο φοιτητής θα μπορεί να δοκιμάζει μαθήματα. Εξαιρεση θα έπρεπε να είναι η Ιατρικη, ως επαγγελματικη σχολή, καθ' ότι τα έξοδα εκπαιδευσης είναι υψηλά.

    Και λίγα που δεν περιέλαβαν στο σχέδιό τους:
    1) Διδακτρα, στοιχειώδη, για να αρχίσουμε επι τέλους να σεβόμαστε και εκτιμούμε ό,τι κερδίζουμε. Η Ανώτατη εκπαιδευση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ.
    2) Όχι δωρεάν βιβλία.
    3) Θέσπιση οικονομικής βοήθειας στους αποδεδειγμένα άπορους πλην επιμελείς φοιτητες και
    4) Στους αποδεδειγμένα εργαζόμενους φοιτητες. Οχι σε όσους πανε στο γραφειο του μπαμπα τους για κανα 1-2 ωρες για αναψυχη.

    Αυτά τα λίγα, προς το παρόν.

    • tsilivithras avatar
      tsilivithras @ Νίκος 28/09/2010 10:37:00

      Νίκο

      "2) Ο εξοστρακισμός της κομματικής χολέρας."

      Συμφωνώ ασυζητητί.
      Κάποτε πρέπει να σταματήσει αυτή η αηδία με τις κομματικές νεολαίες στα σχολεία και τα πανεπιστήμια.
      Δεν έχει απολύτως καμμία θέση η κομματική νοοτροπία στα χρόνια που ένα νέο παιδί μαθαίνει τον κόσμο και αρχίζει να αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα.

      "Η Ανώτατη εκπαιδευση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ."

      Αυτό μπορείς να το εξηγήσεις λίγο σε παρακαλώ;;
      Προφανώς διαχωρίζεις την βασική από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και συμφωνώ...αλλά με ποια φιλοσοφία;;

  6. Blut und Tränen avatar
    Blut und Tränen 28/09/2010 10:12:29

    Η αμάθεια επιβραβεύεται κατ' αρχήν όταν έχει καταργηθεί κάθε ουσιαστική αξιολόγηση των μαθητών από το δημοτικό. Όλα είναι εικονικά, ακόμη και οι βαθμοί. Εισάγονται σε πολλά ΑΕΙ και ΤΕΙ ημιαναλφάβητοι. Τα σχολειά έχουν γίνει πάρκινγκ παιδιών. Ποιά παιδεία; Ούτε στοιχειώδης εκπαίδευση δεν υπάρχει στα σχολειά αποθήκες.

    • Professor Moriarty avatar
      Professor Moriarty @ Blut und Tränen 28/09/2010 11:46:12

      Και τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν έχουν περισσότερους καθηγητές πρώτης βαθμίδας από λέκτορες; Στην ουσία λειτουργεί μία άτυπη επετηρίδα. Έχει εδραιωθεί παντού μία νομενκλατούρα. Ενώ την δουλειά του λέκτορα την κάνουν πολλές φορές μεταπτυχιακοί φοιτητές και μάλιστα αμισθί. Πράγματι μιλάμε για εικονική πραγματικότητα.

  7. aengus avatar
    aengus 28/09/2010 11:21:05

    Εγώ άκουσα τον ΓΑΠ να λέει ότι το νέο πανεπιστήμιο θα εκπαιδεύει τον «πολίτη του κόσμου»…(Τόσο άντεξα, τόσο άκουσα.)
    Αν κατάλαβα καλά δλδ, ο κατά ΝΤΑΝΤΟΝ «Συνασπισμός της Προόδου και της Βλακείας» τώρα δικαιώνεται….

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ aengus 28/09/2010 11:45:50

      @aengus
      Μα καθόλου δεν το κρύβει ο άνθρωπος! Οραματίζεται τον πολίτη, ως μονάδα παραγωγική στην παγκοσμιοποίηση και τα αφεντικά της!
      Άλλωστε το έχει πει επανειλημμένως, πως είναι θιασώτης μιας παγκόσμιας διακυβέρνησης!
      Γι αυτό και αφαίρεσε αμέσως τον ορισμό "Εθνικής" (Παιδείας, από τον τίτλο του υπουργείου. Τις προθέσεις του, μας τις έδειξε πολύ νωρίς.

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ Αφροδίτη 28/09/2010 11:53:47

        Δεν έχω δει τον τελευταίο καιρό τουλάχιστον άλλον ηγέτη κράτους να μιλάει τόσο πολύ και τόσο ανοικτά για την "Παγκόσμια Διακυβέρνηση".

    • aengus avatar
      aengus @ aengus 28/09/2010 11:49:15

      Τώρα μας το λέει και στα μούτρα μας, ανερυθρίαστα!

  8. aengus avatar
    aengus 28/09/2010 11:47:27

    Μετά την πρόταση Μπουτάρη για πορνό στον δημοτικό τηλεοπτικό σταθμό, αναρωτιέμαι πόσο επαναστατικός θα είναι ο εκσυγχρονισμός στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα παραμείνει απίστευτα πουριτανική και οπισθοδρομική, όπως είναι τώρα (κακά τα ψέματα ….) ; Ή θα ενστερνισθεί το προοδευτικό πνεύμα ων καιρών;

    Δλδ, εφόσον πρέπει να συμβαδίσει με τις ανάγκες τις αγοράς, γιατί να μην δημιουργηθούν τμήματα παραγωγής, σκηνοθεσίας κλπ. «αισθησιακών ταινιών» σε διεπιστημονική βάση; Γιατί αυτός ο εξαιρετικά προσοδοφόρος κλάδος να αφεθεί στα χέρια ημιμαθών και να μην τύχει μιας περισσότερο μελετημένης προσεγγίσεως –πράγμα που θα μπορούσε να συνεισφέρει τα μέγιστα στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας;;;

    • Y. avatar
      Y. @ aengus 28/09/2010 12:07:55

      Εδώ και τώρα. Βίντεο κόνφερεσινγκ μεταξύ TV100 και ΥπΠαιδ (κατά περίπτωση και μεταξύ Μπουτάρη-Διαμαντοπούλου), και από εκεί σε όλες τις βαθμίδες, για το κιουρίκιουλο της σεξουαλικής εκπαίδευσης

  9. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 28/09/2010 12:24:17

    Ιδιωτικά Πανεπιστήμια ! Τώρα !!

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ τσώφλι πασατέμπου 28/09/2010 12:35:52

      Ετσι.
      Κάντε την εκπαίδευση εμπόριο και απαξιώστε ακόμα περισσότερο την δημόσια παιδεία.
      Να σπουδάζει ο γιος και η κόρη του κάθε εύπορου έμπορου,επιτηδευματία ή πολιτικού και να παίρνει πτυχίο έστω κι αν είναι στόκος επειδή πληρώνει (λες και δεν ξέρουμε για παράδειγμα τι γίνεται ήδη στην Μ.Βρετανία) και ας μείνουν στην απ'έξω τα παιδιά που δεν έχουν οι γονείς τους να πληρώνουν τα δίδακτρα.
      Η μήπως κάποιοι νομίζετε ότι θα λειτουργούν ισότιμα ιδιωτικά και δημόσια πανεπιστήμια ;

      Τα ίδια συμβαίνουν και με την απαξίωση στην δημόσια υγεία προκειμένου κάποιοι να ανοίγουν ιδωτικές κλινικές και να στραγγίζουν το αίμα μας.
      Δηλαδή αν θες να ζήσεις ή να γεννηθεί το παιδί σου σκάσε τα φράγκα γιατί άλλιως τράβα στο δημόσιο στην αναμονή και το ράντζο και στην μια νοσηλεύτρια ανά πτέρυγα.
      Αυτές είναι επιλογές που θα δώσουν και στην παιδεία.

      • τσώφλι πασατέμπου avatar
        τσώφλι πασατέμπου @ Κάποιος 28/09/2010 13:30:30

        Αγαπητέ κάποιε, πού σπουδάζουν τώρα "ο γιος και η κόρη του κάθε εύπορου έμπορου, επιτηδευματία ή πολιτικού ; " Αφελής είσαι ή αριστερός ;

        Όσο για την Υγεία, τα φράγκα θα τα στάξεις είτε το θέλεις είτε όχι, γιατί το κόστος ανα κρεβάτι/ημέρα νοσηλείας στο Γ.Ν. Μεσσολογγίου για παράδειγμα, είναι 4.500, οπότε μή γκρινάζεις για το ΦΠΑ και τους έμμεσους φόρους

        Ιδιωτικά τώρα ! Μόνο έτσι θα τσακιστεί η νομενκλατούρα τους που αγοράζει Φερράρι και χτίζει βίλες με τα λεφτά σου (Πάντειο - έχεις ακουστά ;) και βγαίνει μετά και κόπτεται στην τηλεόραση ( και στα μούτρα σου ! ) για την "δωρεάν" Παιδεία !

        Ι-Δ-Ι-Ω-Τ-Ι-Κ-Α !

      • aengus avatar
        aengus @ Κάποιος 28/09/2010 13:32:23

        Προβλέπονται και ….έδρες για καθηγητές «χορηγούμενους» από εταιρίες ….. Ε ρε ΧΟΡΗΓΙΕΣ που έχουν να πέσουν!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Φταίει μετά ο Μαντέλης;;;;;;;;;;;;

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ Κάποιος 28/09/2010 13:39:02

        @τσώφλι πασατέμπου

        Επειδή έχω διδάξει σε ιδιωτικά «πανεπιστήμια» του εξωτερικού, σε διαβεβαιώ ότι γίνεται το «έλα να δεις»…. Δεν κάνουν ούτε βασικά μαθήματα «κορμού» (core courses) και αποφοιτούν αστοιχείωτοι.

      • Κάποιος avatar
        Κάποιος @ Κάποιος 28/09/2010 13:39:07

        Την δημόσια παιδεία και υγεία την απαξιώνουν συστηματικά εδώ και χρόνια γι'αυτό υπάρχουν ελλείψεις σε υποδομές, προσωπικό και φαινόμενα χρηματισμού.
        Αν το κράτος ήταν επικεντρωμένο στην δημόσια δωρεάν παιδεία και υγεία και δεν ανοιγόκλεινε το μάτι στις ιδιωτικές κλινικές και στα κολλέγια για να παίρνουν κάποιοι τις μίζες τους θα είχαμε ποιοτική παιδεία και υγεία όπως εχουν στις σκανδιναβικές χώρες.

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ Κάποιος 28/09/2010 13:55:01

        ΖΗΜΕΝΣ ΠΑΝΤΟΥ !!!!!!!!!!!!!!

  10. μικρός οδυσσέας avatar
    μικρός οδυσσέας 28/09/2010 12:50:42

    Τελικά εσύ πρέπει να γράφεις πιο συχνά. Τα συγχαρητήρια μου για το στιβαρό κομμάτι

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ μικρός οδυσσέας 28/09/2010 13:35:34

      Μικρέ Οδυσσέα, το ευχαριστώ μου είναι πολύ λίγο! Αυτό όμως που κάνεις εσύ λέγεται ενθάρρυνση, γιατί προσπαθείς με τα καλά σου λόγια να με ανεβάσεις από τα τσικό να παίξω στη μεγάλη ομάδα. Θάρρος έχω, θράσος δεν διαθέτω! Να είσαι πάντα καλά!

      • μικρός οδυσσέας avatar
        μικρός οδυσσέας @ Αφροδίτη 28/09/2010 13:50:47

        Όχι, όχι και πάλι όχι. Στην πρώτη ομάδα είσαι ούτως ή άλλως , καμία ενθάρρυνση δεν χρειάζεται.
        Ύπάρχει και το καλώς εννοούμενο θράσος ή προτιμώ το μπόλικο θάρρος και λίγο γερό στομάχι. Να φανταστείς ότι το τελευταίο δεν το έχω καθόλου.

  11. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 28/09/2010 12:55:14

    Αγαπητή Αφροδίτη,

    Μέχρι τώρα παρακολουθούσα με ενδιαφέρον τα, συνήθως αιχμηρά,αλλά πάντα εύστοχα, σχόλια σου.
    Το σημερινό σου άρθρο το βρήκα εξαιρετικό και το προσυπογράφω.

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ Κώστας Ροδινός 28/09/2010 13:47:53

      Αγαπητέ μου Κώστα Ροδινέ,
      Σ' ευχαριστώ από καρδιάς, για την ιδιαίτερα θετική σου κριτική! Το να το προσυπογράφεις, για μένα είναι μεγάλη υπόθεση που ξέρω το πώς εσύ γράφεις. Έχει μεγάλη σημασία η προέλευση οποιασδήποτε κριτικής. Η δική σου είναι αυτονόητο, ότι με "ανεβάζει"!

  12. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 28/09/2010 13:22:39

    Ολες αυτές οι "μεταρρυθμίσεις" στην εκπαίδευση έχουν έναν στόχο: να εξαφανίσουν την παιδεία. Να κάνουν την γνώση μισητή στα παιδιά και τους νέους. Η παιδεία έχει γίνει ένα άθλιο εργαλείο εξουσιασμού. Με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και κουτάκια για απαντήσεις.

    Ο ουσιαστικός στόχος όλων αυτών είναι η εξαφάνιση της κριτικής ικανότητας και σκέψης. Μασημένη τροφή και αυθεντίες. Χωρίς την περιπέτεια της αναζήτησης της γνώσης και της κριτικής. Χωρίς την ομορφιά. Στεγνά. Μόνο για "επαγγελματική αποκατάσταση".

    Κούνια που μας κούναγε.

    Εμείς, οι παλιοί, πήγαμε "θεωρητικά" σε ένα χειρότερο σχολείο από το σημερινό, όπου δεν είχαν προλάβει να εφαρμοστούν όλες αυτές οι μοντέρνες παιδαγωγικές αντιλήψεις. Κι όμως το σχολείο εκείνο τα πήγε πολύ καλύτερα από το σημερινό.

    "Ημασταν καλύτερα όταν ήμασταν χειρότερα"

    Θραξ Αναρμόδιος.

    ΥΓ. Αν διαβάζουν εκεί στη ΝΔ, και αν ο πρόεδρός τους ή ο υπεύθυνος στα της Παιδείας δεν το έχει δει, ας τους βάλει κάποιος να δουν το "Μπλακ Μπεε" του Θόδωρου Μαραγκού (http://www.youtube.com/watch?v=PVuDFYE8FQY). Οχι τόσο για την περιπέτεια των Επικούρειων παπύρων της βίλας του Ercolano, όσο για την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Του θαυμαστώτερου εργαλείου που εφηύρε ποτέ ο άνθρωπος. Που εμείς το αποδιώξαμε από την εκπαίδευσή μας.

    • Ανώνυμος avatar
      Ανώνυμος @ Θραξ Αναρμόδιος 28/09/2010 17:58:10

      Θράκα τα είπες όλα συγχαρητήρια. Ανθρωπος αμόρφωτος ξύλο απελέκητο. Ετσι μας θέλουν να λέμε τι αυθεντίες είναι οι πολιτικοί και οι ....δημοσιογραφοι

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ Θραξ Αναρμόδιος 29/09/2010 01:02:05

      Αγαπητέ Θράκα τα είπες όλα, εύστοχα και συμπυκνωμένα!
      Μα εκείνο που δείχνει ότι η κάθε παρέμβαση ως "μεταρρύθμιση" απορρύθμιζε το εκπαιδευτικό σύστημα και το πήγαινε όλο και πιο κάτω, είναι αυτό καταπληκτικό με τις πέντε λέξεις: το «ήμασταν καλύτερα όταν ήμασταν χειρότερα»! Μεγάλη κουβέντα και ίσως πολύ δυνατό ως σύνθημα!

  13. danaos avatar
    danaos 28/09/2010 13:26:58

    Αφροδίτη,προσυπογράφω!Εκπαιδευτικός είμαι!Το ζω το ρημάδι!

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ danaos 28/09/2010 14:01:55

      Γεια σου συνάδελφε Δαναέ! Ήξερα, πως από ορισμένους του κλάδου, θα εύρισκα κατανόηση. Και αναφέρομαι σε «ορισμένους» γιατί εξαιρώ τις γνωστές «συντεχνίες», που έχουν αβαντάρει κατά καιρούς πολιτικές που μας οδήγησαν ως εδώ! Σαν ένα απτό παράδειγμα, αναρωτιέμαι πού είναι η διαμαρτυρία του κλάδου για την κατάργηση της βάσης του 10; Αν αυτό δεν είναι επιβράβευση της αμάθειας, τότε τί είναι;

      • danaos avatar
        danaos @ Αφροδίτη 28/09/2010 14:34:29

        Ξέρεις τι καλό εφαλτήριο είναι ο συντεχνιακός συνδικαλισμός για ορισμένους;΄Αριστο θα έλεγα!

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Αφροδίτη 28/09/2010 14:37:40

        Το λέω κι αλλού αλλά ποιος με ακούει; Ξεχάστε πανεπιστήμια, φροντιστήρια κλπ Γράψτε τα παιδιά σας σε τοπικές του ΠΑΣΟΚ. Για να δουν χαίρι.

      • danaos avatar
        danaos @ Αφροδίτη 28/09/2010 14:47:03

        Βρε καλώς τον!Αστα να παν' ρε strange! Πάρε το e-mail μου απ' το Θράκα!

  14. Νίκος avatar
    Νίκος 28/09/2010 13:29:39

    tsilivithra, η ανώτατη εκπαίδευση ειναι επιλογή, όχι δικαίωμα το οποίο αντιλαμβάνονται πλείστοι όσοι εδώ στην Ελλαδα ως το δικαίωμα να μπαινουν όποτε θέλουν, να φοιτούν όσο και όποτε θέλουν, να περνούν μαθήματα δίχως αξιολόγηση και μετα, και το ποιό το γελοίο, να τους βρίσκουν δουλειά και μάλιστα τη δουλειά που αυτοί θέλουν. Το οικονομικοκοινωνικό έξοδο εχει γίνει δυσβάστακτο. Ακούς εκεί να έρχονται να δώσουν βιοχημεία τελειόφοιτοι. ΠΟΥΘΕΝΑ στον κόσμο δεν γίνεται αυτό. Το δικαίωμα της δωρεάν παιδείας πρέπει να ΚΕΡΔΊΖΕΤΑΙ, όχι να χαρίζεται.
    Εμένα η Αμερικη μου έμαθε ένα πράγμα: Ό,τι στο "δίνουν" τζαμπα δεν το εκτιμάς.
    Τότε να δείς πως θα "στρωθούν" οταν αρχίσουν και πληρώνουν διδακτρα και βιβλία.

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ Νίκος 28/09/2010 13:45:32

      Πόσα πλήρωσες στην Αμέρικα για να πάρεις πτυχίο ;
      Γράφτο μην ντρέπεσαι.
      Μπορούν αντίστοιχα και άλλοι που σπούδασαν στην Αγγλία να μας πουν τις εμπειρίες τους.
      Για να ξέρουν και οι υπόλοιποι θιασώτες της ιδωτικής εκπαίδευσης πόσα θα πρέπει να βάλουν στην άκρη για να σπουδάσουν τα παιδιά τους στο μέλλον.
      Γιατί και τώρα η παιδεία έτσι όπως την έχουν καταντήσει στην ελλάδα δεν είναι δωρεάν αλλά να έχουμε κι ένα μέτρο σύγκρισης.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κάποιος 28/09/2010 14:28:48

        Aγαπητέ Κάποιε,

        Είχα την ατυχία να αποφοιτήσω από Έλληνικό Πανεπιστήμιο.

        Τότε που στόχος ήταν το "δημοκρατικό πεντάρι" και εχθρός "η εντατικοποίηση των σπουδών"

        Δεν νομίζω να έχουν αλλάξει πολλά από τότε.

        Στη συνέχεια έκανα μεταπτυχιακά σε Ιδιωτικό Πανεπιστήμιο στην Αμερική.

        Ναι πλήρωσα και δίδακτρα!

        Οπως σήμερα πληρώνεις δίδακτρα στην ΑΣΟΕΕ.

        Είχα,όμως, ανθρώπινες αίθουσες και οχι την κουρελαρία των ελληνικών ΑΕΙ.

        Εκανα μάθημα σε μια τάξη με 15-20 όπου μπορούσα να παρακολουθήσω και να μάθω.

        Είχα καθηγηγές που δεν ενδιαφερόταν να βολευτούν σε κάποια θέση στο δήμόσιο ούτε να ξεκοκαλιάσουν κανένα ...κοινοτικό πρόγραμμα.

        Είχα να διαβάσω πολλά βιβλία, αλλά όχι ένα και μοναδικό σύγγραμα.

        Είχα τη δυνατότητα,αν οι βαθμοί μου ήταν καλοί, να κερδίσω έκπτωση στα δίδακτρα. Ακόμα και υποτροφία.

        Μπορούσα να επικοινωνήσω,όποτε ήθελα με τους καθηγητές μου, χωρίς να χρειάζεται η ...ψήφος μου για να ανέβουν βαθμίδα!

        Είχα και πολλά άλλα πράγματα, που δεν είναι της παρούσης να τα αναφέρω.

        Για όσους δεν το γνωρίζουν, σε καμμιά χώρα δεν υπάρχουν μόνο ιδιωτικά πανεπιστήμια. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα υπάρχουν και τα λεγόμενα State Universities και τα City Univerities και τα Community Colleges, για τα οποία δεν υπάρχουν δίδακτρα.

        Οποιος θέλει να σπουδάσει,ανάλογα με το επίπεδό του βρίσκει.

        Στην Έλλάδα όμως χρόνια τώρα είμαστε υποκριτές.
        Στρουθοκαμηλίζουμε.

        Επιτρέπουμε στους ιδιώτες να αλωνίζουν στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση..

        Εχουμε ανεχθεί τα μορφώματα των διαφόρων ΙΕΚ, Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών και δήθεν Κολλεγίων και κάνουμε πως δεν βλέπουμε!

        Να μην αναφερθώ στα φροντιστήρια.

        Πάνω από ένα δις ετησίως ξοδεύουμε για φοιτητικό συνάλλαγμα!

        Από την άλλη γεμίσαμε τη χώρα με άσχετες ειδικότηες για να αποενοχοποιηθεί το άθλιο κράτος.

        Κάθε υπουργός αλλάζει το σύστημα κατά το δοκούν και φτιάχνει και ένα ΤΕΙ στην εκλογική του περιφέρεια!

        Μιλάμε για δήθεν δωρεάν παιδεία, ενω έχουμε το υψηλότερο κόστος ανα μαθητή-σπουδαστή.

        Υστερα μας φταίνε τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια.

        Η Ελλάδα έπρεπε να είχε τα καλύτερα Πανεπιστήμια στον κόσμο και να κάνει μαζικές εισαγωγές ξένων φοιτητών και όχι να είναι η πρώτη χώρα παγκοσμίως στην εξαγωγή φοιτητών!

        Είχα εκατοντάδες φοιτητές στην Αμερική, που θα έδιναν και το υστέρημά τους για να παρακολουθήσουν ένα μάθημα κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης!

        Για δοκιμάστε να καλέσετε ένα ξένο φοιτητή ή καθηγητή και οδηγείστε τον στην Νομική από τη Σόλωνος...

      • Enzo avatar
        Enzo @ Κάποιος 28/09/2010 14:34:27

        αμα βαλεις κατω τα ιδιαιτερα που δινουν οι γονεις τα ιδια λεφτα θα δωσεις με το εξωτερικο, μην σου πω και παραπανω στο ελλαδα

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κάποιος 28/09/2010 14:47:26

        Enzo,

        Είναι πολύ περισσότερα!

      • Minnie avatar
        Minnie @ Κάποιος 28/09/2010 14:50:36

        Εχετε πολυ δικιο κυριε Ροδινε.
        Σε καποιο αλλο thread σχετικα με την Παιδεια ειχα γραψει τα παρακατω...

        Ιδιωτικα πανεπιστημια.
        Δεν εχω πεοσωπικη εμπειρια μια και φοιτησα σε δημοσια Ελληνικα σχολεια και ειμαι αποφοιτος ’81 απο το ΑΠΘ.
        Ακουω ωστοσο ολα αυτα τα χρονια διαφορες επιχειρηματολογιες για το πως τα ιδιωτικα πανεπιστημια θα φερουν την “καταστροφη”… και αναρωτιεμαι δυο πραγματα…

        1. Οι πολεμιοι των ιδιωτικων πανεπιστημιων ειναι εκ πεποιθησεως αντιθετοι με την ιδιωτικν παιδεια? Περιεργως δεν εχω ακουσει ποτε εποχειρηματολογια κατα των ιδιωτικων Νηπιαγωγειων, Δημοτικων, Γυμνασιων και Λυκειων.
        Σε ολες αυτες τις βαθμιδες εκπαιδευσης ειναι αποδεκτο να επιλεγει ο πολιτης ιδιωτικο η δημοσιο αλλα μολις φθασουμε στην ανωτατη βαθμιδα τραβαμε μια γραμμη και αναθεματιζουμε το ιδιωτικο?
        Λιγο ανακολουθο νομιζω.

        2. Ποια ακριβως καταστροφη θα επελθει στα ηδη κατεστραμμενα δημοσια πανεπιστημια μας?
        Οταν ενα συστημα ειναι σαπιο, ειναι ανωφελο να το περιχαρακωνεις αν πρωτα δεν καθαρισεις την εσωτερικη σαπιλα σε ολα τα επιπεδα… απο τον Πρυτανη μεχρι τον τελευταιο φοιτητοπατερα της συμφορας.

        Μ’αρεσει που ολοι κοπτομεθα για δημοκρατικες διαδικασιες αλλα δεν εχω ακουσει ΕΝΑ δημοσιο προσωπο να βγει και να πει ευθαρσως οτι η τακτικη μιας φουχτας ανεγκεφαλων κομματοσκυλων να επιβαλλουν τη θεληση τους στην μεγαλη πλειοψηφια των σιωπηλων -αφου δεν εχουν βημα για να ακουστει η φωνη τους- φοιτητων, ειναι καθαρος ΦΑΣΙΣΜΟΣ.
        “Οποτε θελουμε το κλεινουμε, οποτε γουσταρουμε το καιμε, εσεις προβατα σκαστε!
        Και μην τολμησει κανεις να κατεβει στα υπογεια του κτιριου Γκινη γιατι ειναι τοπος… χμμμ… περισυλλογης… και μας ενοχλειτε.”

        Η ταπεινη μου γνωμη ειναι οτι οποιοδηποτε συστημα εκπαιδευσης, δημοσιο η ιδιωτικο, ειναι καταδικασμενο να αποτυχει εαν δεν διεπεται απο καποιους κανονες που θα εφαρμοζονται ανελλιπως.
        Ποιοι θα ειναι αυτοι οι κανονες?
        Πριν διακηρυξουμε υπερηφανως (για πολλοστη φορα) οτι θα ξανα-ανακαλυψουμε τον τροχο, ας ριξουμε μια ματια στην υφηλιο γυρω μας.
        Υπαρχουν 3 η 4 νομιζω εκπαιδευτικα μοντελα ανα τον κοσμο που δουλευουν με επιτυχια.
        Διαλεγεις αυτο που προσεγγιζει περισσοτερο τις αναγκες σου, κανεις τις διορθωτικες σου κινησεις και το εφαρμοζεις αυστηρα απο το Νηπιαγωγειο προς τα ΠΑΝΩ, οχι απο την τριτοβαθμια προς τα κατω.

      • Κάποιος avatar
        Κάποιος @ Κάποιος 28/09/2010 15:20:30

        Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία κάθε ελληνική οικογένεια καταβάλει κατά μέσο όρο 200 ευρώ μηνιαίως για εκπαιδευτικές δαπάνες.
        Δηλαδή ετησίως περίπου 2.500 ευρώ.
        Αντί να εστιάσουμε λοιπόν σε αυτό και να απαιτήσουμε δωρέαν ποιοτική παιδεία, χωρίς να ξοδεύει η ελληνική οικογένεια ούτε ένα ευρώ για την εκπαίδευση των παιδιών της όπως γίνεται στις σκανδιναβικές χώρες, προσανατολιζόμαστε ως πανάκεια στο άλλο άκρο αυτό της ιδιωτικής εκπαίδευσης.
        Αντι να αγωνιζόμαστε πως θα εξυγιάνουμε και θα βελτιώσουμε την δημόσια εκπαίδευση, παλεύουμε για να έρθουν τα ιδιωτικά κολλέγια και πανεπιστημία του εξωτερικού που το μόνο που τους νοιάζει είναι πως θα τα τσεπώσουν.

        Ξαναλέω λοιπόν ας γράψουν πόσες δεκάδες χιλιάδες ευρώ ή λίρες κοστίζουν τα δίδακτρα ετησίως στα "ευαγή" εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού, που οι ιδιοκτήτες συνήθως είναι κάτι τύποι άσχετοι με την εκπαίδευση(πχ κινέζοι επενδυτές).

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κάποιος 28/09/2010 15:28:22

        Kάποιε,

        δεν νομίζω ότι δαπάνη είναι αυτή, αλλά ας μην το κάνουμε θέμα.
        Επιφυλάσσομαι να επανέλθω,επειδή τα έχω τα στοιχεία με ένα ολοκληρωμένο άρθρο.

        θα συμφωνούσα,όμως, απολύτως μαζί σου οτι χρειαζόμαστε ένα αξιόπιστο και υγιές δημόσιο πανεπιστήμιο το οποίο να είναι κυψέλη γνώσης και ελεύθερος στίβος αναταλλαγής ιδεών και όχι πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης,βασίλειο της μετριότητας και της αναξιοκρατίας και άντρο εκνόμων δραστηριοτήτων.

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ Κάποιος 28/09/2010 16:36:20

        Στο Συμβούλιο Διοίκησης θα «συμμετέχουν πανεπιστημιακές δυνάμεις από το Πανεπιστήμιο αλλά και από την κοινωνία»….. Όσοι έχουν παρακολουθήσει τα διαγωγή του ΠΑΣΟΚ στην 3αθμια εκπαίδευση, μπορούν εύκολα να αντιληφθούν τί σημαίνει αυτό…

  15. danaos avatar
    danaos 28/09/2010 13:37:15

    Ομιλία δασκάλου για την 25η Μαρτίου

    Αυτά τα λόγια απηύθυνε ένας φωτισμένος δάσκαλος στους µαθητές του, στο 2ο ΕΠΑΛ Αχαρνών για την επέτειο της 25ης Μαρτίου - δυστυχώς δεν μου έστειλαν το όνομά του και δεν γνωρίζω σε ποιόν να στείλω τα συγχαρητήρια για την ντομπροσύνη και την ομορφιά των λόγων του. Απολαύστε και σεις αυτά που είπε σε 17χρονα παιδιά ...
    Σκέφτηκα να σου µιλήσω για τον Καραϊσκάκη, αλλά το µυαλό σου θα πάει στο γήπεδο. Σκέφτηκα να σου µιλήσω για το 21, αλλά ο νους σου θα πάει στην Ορίτζιναλ. Συλλογίστηκα πολύ, για να καταλήξω αν αξίζει να σε ταλαιπωρήσω για κάτι τόσο µακρινό, τόσο ξένο. Δύο αιώνες πίσω κάποια γεγονότα, τι να λένε σε σένα; Σε εσένα που ßιάζεσαι να φύγεις, να πας για τσιγάρο, για καφέ ή για κάτι άλλο.
    Θα σου µιλήσω λοιπόν προσωπικά. Εγώ ο δάσκαλος που δούλεψα ένα χρόνο σε αυτό το σχολείο και σε δεκαπέντε µέρες φεύγω για αλλού. Σε εσένα που είσαι εδώ ένα, δύο, τρία ή και περισσότερα χρόνια, θα σου µιλήσω σταράτα για να σου εκφράσω δυο σκέψεις µου. Οι µαθητές που συνάντησα µέσα στις τάξεις, οι µαθητές που δίδαξα φέτος στην συντριπτική τους πλειονότητα µε σεßάστηκαν, αν και δεν ανταποκρίθηκαν στις απαιτήσεις του µαθήµατος. Πολλοί όµως από τους υπόλοιπους µαθητές δε µε σεßάστηκαν, µε προσέßαλαν κατ' επανάληψη. Με έργα, µε λόγια, µε ύßρεις, δείχνοντας ένα χαρακτήρα και ένα ήθος που µε σόκαρε, που µε έßαλε σε µελαγχολικές σκέψεις.
    Αυτό το φαινόµενο αποδεικνύει πως κάτι σάπιο υπάρχει σε αυτό το σχολείο, πως εκτός του γνωστικού ελλείµµατος το συγκεκριμένο σχολείο χωλαίνει δραµατικά και στο ηθικοπλαστικό του έργο, στη διαµόρφωση δηλαδή των µαθητικών ψυχών και πνευµάτων. Και η ευθύνη για αυτήν την αποτυχία είναι ευθύνη αποκλειστικά δική µας, των δασκάλων σας και των γονιών σας. Δεν έχουµε κατορθώσει να σας δείξουµε πως χωρίς αρχές η ζωή σας αύριο θα είναι µια κόλαση, πως χωρίς όνειρα και στόχους θα χρειαστείτε υποκατάστατα, θα καταφύγετε πιθανόν σε επιλογές που θα σας ξεφτιλίσουν, θα σας κάνουν να σιχαίνεστε τον εαυτό σας, θα σας γεµίσουν τη ζωή πλήξη και κούραση, θα σας γεράσουν πρόωρα.
    Αν όµως θέλετε µια συµßουλή από ένα δάσκαλο, σκεφτείτε το παράδειγµα του Μακρυγιάννη, Που έφτασε αγράµµατος µέχρι τα πενήντα σχεδόν, για να καταλάßει τότε πως η µόρφωση, η καλλιέργεια ήταν το όπλο που έλειπε από την προσωπική του θήκη. Και κάθισε µε πολλή δυσκολία και χωρίς δάσκαλο και έµαθε πέντε κολλυßογράµµατα, για να µας πει την ιστορία του ßίου του, το παραµύθι της επανάστασης των υπόδουλων Ρωµιών. Αυτό το παράδειγµα είναι για σένα το πιο κατάλληλο, και µπορείς τριάντα χρόνια νωρίτερα από το στρατηγό Μακρυγιάννη να ακολουθήσεις το δρόµο που εκείνος έδειξε, το µονοπάτι της καλλιέργειας, το δρόµο της παιδείας, τη λεωφόρο της προσωπικής σου προκοπής.
    Δεν είστε σε τίποτε λιγότερο ικανοί από τον µπάσταρδο γιο της καλογριάς, τον Αρßανίτη Γιώργη Καραϊσκάκη. Ήταν κι αυτός αθυρόστοµος σαν κι εσάς, αλλά είχε αυτό που από τα αλßανικά µάθαµε σαν µπέσα, ήταν πάνω απ´ όλα µπεσαλής. Αυτό θα 'θελα να έχετε κι εσείς. Υπευθυνότητα, µπέσα, τσίπα. Να αναλαµßάνετε τις ευθύνες σας, να απεχθάνεστε την υποκρισία, να σιχαίνεστε το συµφέρον, να µισείτε το ψέµα και την ευθυνοφοßία. Η αγάπη για τον τόπο του, η λατρεία για την πατρίδα του ήταν αυτό που χαρακτήριζε τη ζωή του Νικήτα Σταµατελόπουλου, του Νικηταρά. Αγωνίστηκε στη διάρκεια της επανάστασης, συνέßαλε στην απελευθέρωση της πατρίδας του κι έπειτα φυλακίστηκε, Για να χαθεί σ' ένα στενοσόκακο του Πειραιά, σχεδόν τυφλωµένος, πάµπτωχος και εγκαταλειµµένος από όλους, δε ζήτησε τίποτε από την ελεύθερη Ελλάδα κι όταν οι γύρω του τον παρακινούσαν να απαιτήσει από την κυßέρνηση µια πλούσια σύνταξη, απαντούσε πως η πατρίδα τον αµείßει πολύ καλά, λέγοντας ψέµατα, για να µην προσßάλει την πατρίδα του.
    Είναι δύσκολο, το κατανοώ, το παράδειγµα του Νικηταρά. αλλά νοµίζω πως κι εσείς είστε ικανοί για τα δύσκολα, μπορείτε να ακολουθήσετε το δρόµο της αξιοπρέπειας, Να προσπαθήσετε τίµια και µε αγωνιστικότητα για εσάς και για το µέλλον της οικογένειας που αύριο θα κάνετε. Ξέρω, καταλαßαίνω, αντιλαµßάνoµαι πως σας προτείνω µια διαδροµή ζωής δύσκολη και απαιτητική, οταν δίπλα σας κυριαρχεί ο εύκολος δρόµος των γονιών, των δασκάλων, των πολιτικών, της εποχής στην οποία µεγαλώνετε. Όµως κάθε εποχή ελπίζει στους νέους της, Περιµένει από αυτούς να σηκώσουν ψηλά και µε επιτυχία τη σηµαία του αγώνα και να οδηγήσουν την πατρίδα τους, τον τόπο τους σε καλύτερες µέρες, σε πιο φωτεινές σελίδες.
    Κι όταν ßλέπω την εποχή µας να µαραζώνει χωµένη στην αλλοτρίωση, να ξεψυχά από την τηλεοπτική ανία, να µουχλιάζει από το κυνήγι της ευκολίας, μόνο σε εσάς ελπίζω, στην ειλικρινή σας διάθεση να αγωνιστείτε, να αντισταθείτε, να πολεµήσετε, να νικήσετε.
    Μη µας απογοητεύσετε

    • ένας Άμλετ avatar
      ένας Άμλετ @ danaos 28/09/2010 13:51:31

      Ήδη η αναφορά των ονομάτων (και μάλιστα σε αυτά τα συμφραζόμενα!) προκαλεί έντονη δυσαρέσκεια σε κάποιους γνωστούς ακαδημαϊκούς κύκλους….
      Στο νέο πανεπιστήμιο του ΠΑΣΟΚ-Μάνου και συνεργαζομένων (το παν/μιο των «πολιτών του Κόσμου») φοβούμαι ότι θα αρκεί για προειδοποιητική επίπληξη !

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ ένας Άμλετ 28/09/2010 13:53:22

        Μακρυγιάννης…..
        Νικηταράς………
        Καραϊσκάκης……

  16. rotten tomatoes avatar
    rotten tomatoes 28/09/2010 13:45:22

    Ποιά παιδεία; Αναμοχλεύουν τα ερείπια στα οποία μετέτρεψαν κάθε έννοια παιδείας.

    Υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας σε όλες της βαθμίδες. Δηλαδή υποβάθμιση του πιό πολύτιμου δημόσιου αγαθού. Πολλοί απόφοιτοι λυκείου, ακόμη και ΤΕΙ ή και ΑΕΙ, δεν ξέρουν να συντάξουν σωστά ένα κείμενο, ή να κάνουν στοιχειώδεις μαθηματικές πράξεις. Έχουν όμως μάθει για τα δικαιώματα των μειονοτήτων, των ρομά, των λεσβιών, των μεταναστών και ... την πράσινη (υπ)ανάπτυξη. Α, ναι, και την χρήση κινητού από το δημοτικό. Νέες τεχνολογίες που λέμε...

  17. Νίκος avatar
    Νίκος 28/09/2010 14:33:26

    Κάποιε, δεν είναι σημαντικό πόσα πλήρωσα ή όχι εγώ. Σημασία έχει οτι η συντριπτική πλειοψηφία εδώ δεν "ψήνεται" στη ζωη, ειδικά οι πολιτικοί, και έτσι εχουμε τα φαινόμενα της κλεπτοκρατίας και της ήσσονος προσπάθειας, ΣΕ ΟΛΑ. Και το χειρότερο; Έχουν μόνο απαιτήσεις. Αυτοί να μην δωσουν τιποτα, μονο να παιρνουν, δωρεαν το ενα, δωρεαν το αλλο και παει λεγοντας, και μετα να κλεβουν οταν γινονται πολλοι πολιτικοι.
    Ε λοιπον, η κοινωνια μας δεν χρωσταει τιποτα σε κανεναν, ειδικα σε οκνηροα παρασιτα που μονο την αποζυμουν, πρωτα ως φοιτητες αιωνιοι και κομματοπατερες και μητερες, και κατοπιν ως μεταμοντερνα κλεφτουρια (τ καππα με μικρο).
    Αν δεν το εχετε αντιληφθει, η επικρατουσα θρησκεια (και ιδεολογια) ειναι ο μηδενιστικος αμοραλισμος με ο,τι συνεπαγεται για την υγεια του κρατους και της κοινωνιας μας.

  18. KA-BAR avatar
    KA-BAR 28/09/2010 14:36:54

    εξαιρετικά φιλοσοφημένο και καλογραμμένο κείμενο το οποίο όμως στο τέλος στράβωσε κομματικά και με παιδικό τρόπο Αφροδίτη. Ίσως θα έπρεπε τουλάχιστον για την παιδεία να μην αναφερόμαστε προσχηματικά και με αφορμές εκλογικές. Είναι πολύ πιο ψηλά από κάθε εκλογική αναμέτρηση και κάθε μικρο ή μακροκομματικούς σκοπούς.(το μικρο και το μακρό το λέμε με οικονομικούς όρους)

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ KA-BAR 28/09/2010 15:27:21

      ΚΑ-ΒΑΡ,
      Αρχικά σε ευχαριστώ για την κριτική αλλά και για την παρατήρησή σου, που αφορά στο επίλογο του άρθρου. Ανήκω σε εκείνους που έχουν κριτικάρει αρκετά και "έμπρακτα" τη "μωροφιλοδοξία" των περισσοτέρων διατελεσάντων ως υπουργών Παιδείας και των δύο κομμάτων, για το ότι ήθελαν οπωσδήποτε να "συνδέσουν" το όνομά τους και με μία Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση!
      Συνήθως δημιουργούσαν πλήρη Απορρύθμιση, διότι γκρέμιζαν παντελώς ότι έβρισκαν σε ισχύ, ακόμα και τα όποια καλά!
      Το ότι όμως τη δεδομένη στιγμή βλέπω και βλέπουμε όλοι την πρόθεση του ΓΑΠ και της «εξαίρετης» υπουργού του, καθώς και τα έργα της ειδικής γραμματέως του κας Δραγώνα (γνωστής για τα αισθήματά της για το Έθνος μας), νοιώθω την υποχρέωση να προτείνω λύση. Και η λύση αυτή εντελώς υποκειμενική, δεν μπορεί να είναι παρά αυτήν που θεωρώ εγώ προσωπικά ως αξιόπιστη, για να μην δεχθώ μοιρολατρικά το πλήρες γκρέμισμα της Παιδείας!
      Άλλωστε πιστεύω ακράδαντα ότι η Παιδεία είναι μόνον Εθνική Υπόθεση και θα έπρεπε στο αρμόδιο υπουργείο να είναι τουλάχιστον μόνιμος ο υφυπουργός του, με θητεία που να ξεπερνά σε χρόνο την εναλλαγή των κυβερνήσεων.
      Δεν ξέρω αν σε ικανοποιεί η απάντησή μου, αλλά πρέπει να σου πω και τη δική μου αλήθεια!

      • KA-BAR avatar
        KA-BAR @ Αφροδίτη 28/09/2010 17:57:18

        και η απάντησή σου ωραία.... αλλά για τη ταμπακιέρα κουβέντα.... Τελικά όσοι είμαστε έχουμε να κάνουμε με τους μεν και τους δε.Εγώ πιστεύω σε άλλα μέτρα Αφροδίτη. Σε μέτρα που δε χρειάζονται χουντικές αποφάσεις αλλά λαμβάνονται με απλή σκέψη και με ανθρώπους αποφασισμένους για το καλό του τόπου. Έχει καταρριφθεί ο μύθος της ¨δημοκρατίας" στο μυαλό μου. Όταν φτάσετε όλοι εσείς (και δεν εννοώ εσένα) στο απλό και το "συνεπάγεται" τότε ίσως εμείς οι (θεωρώ) νεότεροι να δούμε και κάτι σοβαρό πολιτικά και κοινωνικά. Εσείς τώρα είστε μόνο στο ρομαντισμό του Πολυτεχνείου και ότι αυτός επακολούθησε. Σε αποκηρύσσω (και δεν είναι προσωπικό)

      • Αφροδίτη avatar
        Αφροδίτη @ Αφροδίτη 28/09/2010 18:29:05

        Κάντο! Δεν μπορώ να σκεφθώ κανένα άλλο μέσον κανένα, πλην του κοινοβουλευτισμού! Εξήγησέ μου όμως κάτι. Αυτοί οι αξιόλογοι και αποφασισμένοι για το καλό του τόπου, με ποιον τρόπο θα παρέμβουν για να βοηθήσουν, αν δεν εμπλακούν στην πολιτική και δεν σεβαστούν τις διαδικασίες της;
        Ως ανήκουσα κι εγώ στην περίφημη γενιά του Πολυτεχνείου, θα σου ευθέως πως δεν καμαρώνω πια, γιατί σας παραδίδουμε μια Πατρίδα πολύ χειρότερη, από αυτήν που μας άφησαν οι ταλαίπωροι γονείς μας. Γι αυτό το τελευταίο θα σου ζητήσω και συγνώμη για να νοιώσω καλύτερα, αλλά για τα υπόλοιπα βοήθησέ με να καταλάβω, το πώς μπορούμε να ανατρέψουμε αυτήν τη θλιβερή κατάσταση! Ποιά είναι τα άλλα μέτρα που πιστεύεις εσύ;

  19. Νίκος avatar
    Νίκος 28/09/2010 14:38:31

    Καποιε, δεν ειμαι θιασωτης της ιδιωτικης ή της δημοσιας, ή -οπως θελεις πες την-παιδειας. οι ταμπελες δεν με νοιαζουν. αυτο που βλεπω ειναι οτι ΟΛΑ ΜΑ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ ΥΠΟ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΑΝΙΚΑΝΩΝ, ΑΠΑΤΡΙΔΩΝ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΗΠΤΙΚΑ ΑΛΥΣΣΟΔΕΜΕΝΩΝ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΩΝ που δεν εχουν ψηθει στη ζωη και που τα θελουν ολα ετοιμα και δωρεαν. αυτο βλεπω. Απο του φοιτητες, τους πολιτικους, τους και τους,...διαλεξε και παρε το ιδιοτυπο συμφερον. Και το χειροτερο; οι ικανοι λοιδωρουνται και εξοστρακιζονται.

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ Νίκος 28/09/2010 15:44:10

      Το πρόβλημα δεν είναι το δωρεάν, που στην τελικη στην περίπτωση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος δεν ακριβώς δωρεάν.
      Είναι στην νοοτροπία μας αλλά και στην στοχευμένη απαξίωση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας και υγείας από αυτούς που οραματίζονται μπίζνες και μίζες.

      • ένας Άμλετ avatar
        ένας Άμλετ @ Κάποιος 28/09/2010 16:43:42

        Ζήμενς παντού….

  20. Νίκος avatar
    Νίκος 28/09/2010 14:48:36

    Κ. Ροδινέ, με καλύψατε με το σχόλιό σας. Ευχαριστώ.

  21. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 28/09/2010 15:00:30

    Θα ήθελα και μια τοποθέτηση για την κατάργηση των περιφερειακών ΤΕΙ.
    Η κυβέρνηση προτίμησε την εύκολη λύση "πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι" για τα ΤΕΙ της περιφέρειας, αντί να ρίξει κονδύλι και να δημιουργήσει δίπλα στην κάθε πόλη με ΤΕΙ αγροτική, κτηνοτροφική, αλιευτική, τουριστική ή βιοτεχνική υποδομή, συνδεδεμένη με το ΤΕΙ.
    Λαμπρό παράδειγμα είναι το ΤΕΙ Ξυλουργικής - Κατασκευής Επίπλων στη Θεσσαλία, από το οποίο αντλούν σχεδιαστές, κατασκευαστές και εμπορικά στελέχη αρκετές ελληνικές εταιρείες παραγωγής επίπλων/χονδρικής λιανικής, που ναι, υπάρχουν ακόμα.

    • Minnie avatar
      Minnie @ αλλενάκι 28/09/2010 15:10:42

      αλλενάκι, εγω θα ηθελα καθε χρονο να υπαρχει μια εγκυρη ερευνα (μαλλον απο το Πανεπιστημιο, σιγα μην ασχοληθει το Υπ. Παιδειας) που να δινει στοιχεια στους εκαστοτε αποφοιτους Λυκειων.
      Ποια επαγγελματα ειναι υπερκορεσμενα, ποια εχουν ζητηση/προοπτικες στο εσωτερικο και ποια στο εξωτερικο.
      Οι αποφοιτοι λυκειων ςυμπληρωνουν μηχανογραφικα στα τυφλα, χωρις να ξερουν τι τους περιμενει εκει εξω.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Minnie 28/09/2010 15:19:12

        Συμφωνώ απόλυτα Minnie.
        Υπάρχουν 4500 επαγγέλματα, τα εξής 3: γιατρός, μηχανικός, δικηγόρος.

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ Minnie 28/09/2010 15:43:26

        Τα οποία φυσικά αποτελούν και τις 3 ψυχαναγκαστικές εμμονές της ελληνικής οικογένειας...

      • Minnie avatar
        Minnie @ Minnie 28/09/2010 15:50:52

        Οχι απαραιτητα, tsilivithra.
        Ειμαστε ενα ζευγος μηχανικων που δεν εχει κανενα απολυτως προβλημα αν το παιδι μας αποφασισει να μαθει μια τεχνη.
        Το μονο που μας απασχολει ειναι να επιλεξει κατι που θα αγαπα και θα το κανει οσο καλυτερα μπορει γιατι θα ειναι περηφανη γι'αυτο που κανει.

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ Minnie 28/09/2010 19:12:05

        Μπα τσιλιβίθρα, εγώ είμαι μηχανικός (πάρα κάτι μαθήματα) και οι γονείς της πρώτης μου κοπελιάς θέλανε γαμπρό γιατρό ή δικηγόρο, οπότε κάντα 2.

    • Professor Moriarty avatar
      Professor Moriarty @ αλλενάκι 28/09/2010 16:48:49

      Δεν χρειάζεται να πάει κανείς στα ΑΕΙ ή στα ΤΕΙ για να αποκτήσει τις απαιτούμενες γνώσεις για ένα τεχνικό αντικείμενο. Υπάρχουν και κατώτερες βαθμίδες τεχνολογικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης που αν λειτουργήσουν σωστά μπορεί να τις παράσχουν. Η επαρχία έχει περισσότερο ανάγκη από εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό: θερμοϋδραυλικούς, ηλεκτρονικούς, εξειδικευμένους ηλεκτρολόγους, χειριστές διαφόρων μηχανημάτων κλπ. Όχι από μηχανικούς του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ, ή από σχεδιαστές πάρκων και ενυδρείων από διάφορα περίεργα ΤΕΙ που τονώνουν τα φαγάδικα και τους ιδιοκτήτες ακινήτων της περιοχής.

      Τα περισσότερα από τα ΤΕΙ που αναφέρεις κοστίζουν μερικές εκατοντάδες εκατομύρια ευρώ τον χρόνο, έχουν μερικές δεκάδες φοιτητών εισαχθέντες με κάτω από το 10, και παράγουν πτυχιούχους ανέργους.

  22. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 28/09/2010 15:10:35

    Aλλενάκι,

    Σ' εμένα απευθύνεις το ερώτημα;

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Κώστας Ροδινός 28/09/2010 15:17:08

      Όχι, άν έχει κάποιος άποψη για το θέμα.
      Τα ΤΕΙ θα καταργηθούν με τη δικαιολογία "συντηρούν τα μπαρ της περιοχής".

      Αν λειτουργούσαν σωστά και με πόρους, θα γεφύρωναν το χάσμα μεταξύ της Λυκειακής και της Ανώτατης Εκπαίδευσης με ένα σωρό ενδιαφέροντα και σύγχρονα επαγγέλματα, αχρηστεύοντας στην πράξη όλα τα ιδιωτικά παρα-εκπαιδευτήρια και ινστιτούτα, που έχουν ανακαλύψει το κενό και τρούπωσαν.

  23. enianos avatar
    enianos 28/09/2010 15:11:15

    Όταν οι κάτοικοι τούτης της χώρας αποφασίσουν πια είναι η καταγωγή τους αυτομάτως θα αποκτήσουν την παιδεία και τον πολιτισμό που πραγματικά τους αξίζει!

  24. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 28/09/2010 16:37:34

    1990. Το προαύλιο έξω από του Γκίνη ήταν γεμάτο κόσμο. Νέοι αριστεριστές από διάφορες οργανώσεις με γνωστά αλλά και μυστήρια ονόματα κρατούσαν φυλλάδια και τα μοίραζαν στους φοιτητές. Σφιγμένες γροθιές με σφυροδρέμανα και κόκκινα γαρύφαλλα τυπωμένα πάνω στο χαρτί και πηχαίοι τίτλοι που χτυπούσαν έντονα στο μάτι: "Όχι στην εντατικοποίηση της παιδείας", "Θάνατος στους Κόντρας" και τέτοια. Ένας άλλος μοίραζε ένα δοκίμιο είχε συγγράψει ο ίδιος με τίτλο "Ισλαμική επανάσταση και υπαρκτός σοσιαλισμός. Απάντηση στην Ιμπεριαλιστική πολιτική των ΗΠΑ"

    Οι Πασπίτες απολάμβαναν την ηρεμία της κομματικής ηγεμονίας στην κοινωνία. Με περισσή σιγουριά ανέπτυσσαν τα επιχειρήματα του τρίτου δρόμου προς το σοσιαλισμό. "Ο Ανδρέας έφταιξε το ΕΣΥ, έδωσε λεφτά στους συναξιούχους και στους μικρομεσαίους, έφτιαξε το νόμο πλαίσιο για τον εκδημοκρατισμός της παιδείας, έβαλε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας τη Δεξιά". Δε χωρούσε αντεπιχείρημα.

    Οι Κνίτες της Πανσπουδαστικής επιδίδονταν στον γνωστό τους προσηλυτισμό. Οι καθοδηγητές είχαν συγκεκριμένο πρόγραμμα και στόχους. Και να οι αναλύσεις για το Κεφάλαιο, για την αφύπνιση του προλεταριάτου, για την Κομμούνα του Παρισιού, για το Λένιν. Και πάντα υπήρχε πελατεία για το μαγαζί.

    Οι Δαπίτες δε μίλαγαν οι περισσότεροι. Τα υποσυνείδητα ενοχικά σύνδρομα δεν τους άφηναν πολλά περιθώρια. Οι πιο αδιάφοροι οργάνωναν εκδρομές και πάρτυ. Έτσι κι αλλιώς αυτοί θα σπούδαζαν μετά στο εξωτερικό. Δεν τους έννοιαζαν αυτά. Μερικοί πιο θαρραλέοι προσπαθούσαν να αντιμετωπίσουν τις ιδεολογικές επιθέσεις με αποτέλεσμα στο τέλος να πέφτει ξύλο.

    Αλλά στον περίβολο βρίσκονταν και άλλοι,οι πιο πολλοί, ανένταχτοι κομματικά. Βρίσκονταν εκεί για τον πιο προφανή λόγο. Πήγαν να παρακολουθήσουν κάποιο μάθημα!

    -Τι έχουμε τώρα, ρώτησε η συναδέλφος που ερχόταν φορτωμένη με σημειώσεις από το Γραμμικόν

    -Φυσική ΙV, απάντησε ένας άλλος. Σήμερα νομίζω θα πει για τα πηγάδια δυναμικού. Αυτά τα βιβλία του Berkeley είναι πολύ δύσκολα. Έχει κανείς τίποτε λυμένες ασκ...

    -Δε θα γίνει το μάθημα συνάδελφοι, τον διέκοψε απότομα μια δυνατή φωνή από το βάθος. Ο συνάδελφος ξεπρόβαλε απ' τη γωνία παρέα με άλλους τρεις τέσσερις συναγωνιστές. Βάδιζαν γρήγορα προς το πηγαδάκι που είχε σχηματιστεί.

    -Ο Καθηγητής είναι φασίστας, ξαναφώναξε με στόμφο. Πέρασε μόνο τρεις συναδέλφους στην προηγούμενη εξεταστική. Μακελειό σας λέω. Πολλοί συνάδελφοι περιμένουν αυτό το μάθημα για να πάρουν το δίπλωμα και τους έκοψε επιδεικτικά ! Θα γίνει συνέλευση για να αποφασίσουμε να μην ξανακάνει το μάθημα. Όλοι στο αμφιθέατρο τώρα! Φωνάξτε και τους άλλους από τα καφενεία!
    Οι προτροπές του δε σήκωναν αντίρρηση.
    -Μα που θα βρούμε αίθουσα για συνέλευση, ρώτησε κάποιος.
    -Μη σε νοιάζει συνάδελφε, απάντησε με σιγουριά ο αρχηγός. Θα βρούμε!

    Από το στενό της οδού Τζώρτζ άρχισε να έρχεταιι κόσμος. Ήταν οι ίδιοι άνθρωποι που μαζεύονταν πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις. Κομματικοί, περιέργοι, αφελείς και χαβαλέδες.
    Μαζεύτηκαν σε κάποια αίθουσα, έκαναν συνέλευση και πήραν απόφαση να καταλάβουν τη γραμματεία για να φέρουν σε δύσκολη θέση τον καθηγητή και το τμήμα. Όλα δημοκρατικά. Με τη θέληση της πλειοψηφίας. Και εκδόθηκε και παράλληλο ψήφισμα συμπαράστασης για τον αγώνα των Σαντινίστας στη Νικαράγουα.

    Τη Φυσική ΙV θα την πέρναγαν όλοι κάποτε και μάλιστα με το μόνο τρόπο που θα μπορούσε κανείς. Διαβάζοντας. Όμως το θέμα ήταν να "μπολιαστεί" το συλλογικό υποκείμενο με το ελιξήριο της "αγωνιστικότητας" και της "συλλογικής δράσης" υπό τη σκέπη του κομματικού μηχανισμού στο όνομα των δημοκρατικών διαδικασιών.

    Η πορεία των "αρχηγών", των αφισσοκολητών, των διανομέων φυλλαδίων, των καθοδηγητών και όλων αυτών των απίθανων τύπων είναι γνωστή. Κατέχουν, οι περισσότεροι, υψηλόβαθμες θέσεις στην ιεραρχία των σύγχρονων εξουσιαστών.

    Και μην αναφέρει κανείς το επιχείρημα ότι η ΔΑΠ είναι πρώτη δύναμη στα πανεπιστήμια γιατί μόνο καγχασμούς θα προκαλέσει. Όπως και η ίδια η ΔΑΠ. Η ηγεμονία κατέχεται από άλλους.

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ Γιάννης Φαίλτωρ 28/09/2010 18:23:06

      Στις φοιτητικές εκλογές δεν ψηφίζουν ούτε οι μισοί, είτε συνειδητά, είτε από αδιαφορία.
      Οπότε δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα περί πλειοψηφιών.
      Προσωπικά θεωρώ πολύ υγιές να γυρίζουν οι φοιτητές την πλάτη στις κομματικές νεολαίες που η μοναδική αιτία ύπαρξης τους δεν είναι να προασπίζονται τα συμφέροντα των φοιτητών και του πανεπιστημίου αλλά να ψαρεύουν ψηφοφόρους για τα κοινοβουλευτικά κόμματα και να αποτελούν φυτώριο ανάδειξης κομματικών στελεχών.Φυσικά παίζουν και τα "τυχερά" με τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά.

      Και ναι, στο πανεπιστήμιο υπήρχαν και προφανώς υπάρχουν κακοί καθηγητές που είτε δεν έμπαιναν στο αμφιθέατρο και έστελναν τους βοηθούς τους, είτε διόρθωναν γραπτά με την μέθοδο του ανεμιστήρα, είτε εξέταζαν μόνο προφορικά για να κάνουν face control.
      Aυτό δεν το λέω για να δικαιολογήσω ακραίες ενέργειες κάποιων φοιτητών αλλά γεγονός είναι ότι κάποιοι πανεπιστημιακοί ήταν για ντομάτες, όσο και αν σοκάρει μια τέτοια διαπίστωση.
      Αντιθέτως υπήρχαν καθηγητές που εστίαζαν την προσοχή των φοιτητών στο μάθημα και όχι επάνω τους με γραφικές συμπεριφορές.

      Για την κατάσταση των πανεπιστημίων σαφώς δεν ευθύνονται κυρίως οι φοιτητές όπως και για τα σχολεία δεν ευθύνονται οι μαθητές.
      Τα αίτια θα τα αναζητήσετε στην ηγεσία του υπουργείου παιδείας και στους πρυτάνεις.Δείτε πόσα χρήματα διατίθενται και που, πως και από ποιους αξιοπούνται, ποιος και με τι κριτήρια καθορίζει τον αριθμό των εισακτέων και τα προγράματα σπουδών και θα καταλάβετε γιατί φτάσαμε ως εδώ.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Κάποιος 28/09/2010 18:44:32

        Συμφωνούμε φίλτατε. Το ψάρι βρωμάει απ' το κεφάλι.
        Αρκετά μαθήματα υπήρχαν και υπάρχουν μόνο και μόνο για να δικαιολογηθεί η θέση κάποιου λέκτορος, ο οποίος βέβαια ψηφίζει για την ανάδειξη των καθηγητών του τμήματός του. Σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει αγαστή συνεργασία καθηγητίσκων, εκλεκτών του κομματικού μηχανισμού και φοιτητοπατέρων, με το αζημίωτο φυσικά. Πόσοι φοιτητές νεροκουβαλητές δεν έγιναν υποψήφιοι διδάκτορες με μοναδικό προσόν το κουβάλημα της τσάντας του κυρίου καθηγητού.
        Και όντως υπήρχαν κάποιοι συμπλεγματικοί καθηγητές που έκοβαν σωρηδών τον κοσμο για ανεξιχνίαστους ψυχολογικούς λόγους.
        Υπήρχαν όμως και που κέρδιζαν το σεβασμό, άσχετα με το βθμό δυσκολίας του μαθήματος. Ας θυμηθούν οι συνάδελφοι του ΕΜΠ το μνημειώδες μάθημα της Αντοχής των Υλικών πριν από καμιά εικοσαετία.
        Παρακολουθούσες όλες τις παραδόσεις, έκανες όλες τις ασκήσεις, διάβαζες, πέρναγες. Τέλος!
        Χωρίς παρακάλια και τεμενάδες. Και αν κοβόσουνα δεν είχες μούτρα να πας για επενεκτίμηση βαθμού γιατί ήξερες ότι είχες άδικο. Υπάρχουν αρκετοί τέτοιοι δάσκαλοι.

        Οι μανδαρίνοι του υπουργείου α-παιδείας και δια βίου α-μάθειας καθώς και το φοιτητοκαθηγητικό κατεστημένο ενδιαφέρονται μόνο για τα οικονομικά τους συμφέροντα και τίποτε πέραν αυτού. Ενώ οι εκάστοτε υπουργοί διακατέχονται από τη ματαιοδοξία να γραφούν στην ιστορία ως μεγάλοι μεταρρυθμιστές τρομάρα τους, άσχετα με το περιεχόμενο της κάθε μεταρρύθμισης.


        Εν κατακλείδι, το δημόσιο πανεπιστήμιο δεν είναι για πέταμα ούτε για πετροβόλημα. Απλώς πρέπει να αφεθεί να λειτουργεί με βάση κάποιες αυτονόητες αρχές και την κοινή λογική και όχι ως προπύργιο ιδεολογικής ηγεμονίας της μιας ή της άλλης κυρίαρχης εξουσίας ή ως άντρο πλουτισμού διαφόρων.

      • Κάποιος avatar
        Κάποιος @ Κάποιος 28/09/2010 18:55:26

        Συμφωνώ μέχρι κεραίας.

      • Αφροδίτη avatar
        Αφροδίτη @ Κάποιος 28/09/2010 21:59:22

        Αγαπητέ Γιάννη Φαίλτωρα, νοιώθω την ανάγκη να προσυπογράψω ανεπιφύλακτα τα σχόλιά σου, που είναι γροθιά στο στομάχι!
        Οι ταγοί των φοιτητικών νεολαιών στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ, έχουν καταστρέψει το ρομαντισμό του φοιτητικού κινήματος και παρίστανται στους χώρους, για δημόσιες σχέσεις και την ταχεία άνοδό τους στους κομματικούς σωλήνες!
        Είναι δε και οι «πτυχιούχοι» που δεν κατέκτησαν επάξια τον τίτλο τους, όπως κάποια άλλα παιδιά που παρακολουθούν, διαβάζουν και δουλεύουν, αλλά τον διαπραγματεύτηκαν σκληρά με ορισμένους «καθηγητές», που ανεβαίνουν την κλίμακα με τα προσόντα του σαλιγκαριού και τη δική τους αβάντα!

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Κάποιος 28/09/2010 22:24:27

        Αγαπητή Αφροδίτη, σε ευχαριστώ.
        Κατά πρώτον συνέχισε να γράφεις γιατί το κάνεις όμορφα.
        Κατά δεύτερον, προσπάθησα να αποτυπώσω, κάπως βιαστικά είναι η αλήθεια, πρωσωπικά βιώματα έτσι, υπό μορφή πρόζας. Αν και θα μπορούσε να γραφτεί βιβλίο ολάκερο.
        Τέλος, γνωρίζω από πρώτο χέρι, τα προβλήματα και των αγώνα του κάθε δασκάλου να πλάσει χαρακτήρες μέσα στο σχολείο.
        Καλούς δασκάλους χρειαζόμαστε και γονείς που νοιάζονται επί της ουσίας για τα παιδιά τους.
        Δεν είμαι εναντίον των μη κρατικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
        Όμως το δημόσιο σχολείο έχει βγάλει ένα σωρό άξιους ανθρώπους. Δεν πρέπει να το απαξιώνουμε αλλά να το στηρίξουμε και να το αποκαθάρουμε από κάθε λογής χρώματα.
        Ξέρεις, αν ποεριστρέψεις ένα δίσκο ζωγραφισμένο με τα χρώματα του ουράνιου τόξου, αυτό που βλέπεις τελικά είναι το λευκό!

  25. ένας Άμλετ avatar
    ένας Άμλετ 28/09/2010 16:41:36

    ….καθηγητές «χορηγούμενοι» από εταιρίες …..
    Ξαναρωτάω… Μετά φταίει ο Μαντέλης;;;;;;;;;;;; !!!!!!!!!!
    Ζήμενς παντού….

  26. Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ avatar
    Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 28/09/2010 17:05:06

    Καλό το κείμενο, φιλοσοφημένο...

    αλλά αυτό με τους μπλε και πράσινους κόκους τί το θελες? κριμα


    Για να αναφωνήσουμε ολοι μαζι τελικα΄..."πιτσες μπλε" που λέει και ο λαός μας...

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ Ο ΑΛΩΒΗΤΟΣ 28/09/2010 17:52:12

      Αγαπητέ Αλώβητε,
      έχω απαντήσει πιο πάνω στον ΚΑ-ΒΑR και σε σχετική του παρατήρηση. Και όχι βέβαια για να "αναφωνήσουμε", αλλά για να γλυτώσουμε, όσο γίνεται πιο γρήγορα, από τα πολύ χειρότερα που μας προέκυψαν. Έχουμε άλλο όπλο πλην της ψήφου μας;

  27. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 28/09/2010 17:54:27

    Και θέλετε να πιστέψουμε τώρα ότι όλοι αυτοί έρχονται για την ψυχή της μάνας τους στην Ελλάδα για να μας συμβουλέψουν πώς τα πανεπιστήμια μας να γίνουν "καλύτερα"? Ε δεν το Πιστεύω

  28. Απορίας avatar
    Απορίας 28/09/2010 19:06:04

    Τα πράγματα φίλοι μου ίσως να είναι τραγικότερα για τους μικρούς μας φίλους.Εάν ξεφυλλίσετε τα βιβλία δημοτικού (από εκεί αρχίζει η φθορά των ανύποπτων μαθητών και των γονιών τους)αλλά και του γυμνασίου των κειμένων και της γλώσσας, θα καταλάβετε από που αρχίζει η αποδόμηση(ελπίζω ασυνείδητη,για να μην κατακρίνω)του έθνους μας.Ενεικτικά σάς αναφέρω :
    1.Περιστασιακή αναφορά σε μεγάλους ήρωες ή λογοτέχνες με παρουσίαση των προσωπικών τους αδυναμιών ή "αποτυχημένων" αποσπασμάτων.
    2.Υποβάθμιση των θρησκευτικών ή εθνικών καθηκόντων των μαθητών(βλ.Κυριακάτικο εκκλησιασμό και εορτή 25ης Μαρτίου)
    3.Προώθηση(ασυνείδητη;)του μαγικού στοιχείου ήδη από τα σχολικά βιβλία του δημοτικού.
    4.Υποβάθμιση της ἐννοιας του ηρωισμού με την προβολή μιας γάτας να γλυτώνει το σπίτι από πυρκαγιά(είπατε τίποτα για Νικηταρἀ ή Κολοκοτρώνη;...)
    5.Εμφάνιση του ερωτικού στοιχείου και απρεπούς γελοιογραφίας σε εγχειρίδιο του Γυμνασίου
    6.Συχνή χρήση στα βιβλία της γλώσσας του Δημοτικού (ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ!) συνταγών μαγειρικής και οδηγιών χρήσεως αντικειμένων....
    Αν με αυτού του είδους τα παραθέματα περιμένουμε να καλλιεργηθούν οι εύπλαστες και ευαίσθητες ψυχούλες των παιδιών μας (των μικρών και μεγάλων,αυριανών όμως ενεργών Ελλήνων πολιτών )πλανώμεθα πλάνην οικτράν!
    Εάν επιτρέπεται η δημοσίευση του δεσμού rapidshare στο Αntinews ας μου το πει ο Φάκτορας ή κάποιος άλλος φίλος ,ώστε να σας ανεβάσω δύο σχετικές εκπομπές (μια για το Δημοτικό και μία για το Γυμνάσιο)για να καταλάβετε ιδίοις όμμασι τι εννοώ.
    Ευχαριστώ.

  29. Y. avatar
    Y. 28/09/2010 19:19:14

    Αφροδίτη. Όλες οι Γριές σε τιμούν, για τους ύμνους σου στο χρώμα.

    • Y. avatar
      Y. @ Y. 28/09/2010 21:30:05

      ....οι φίλαθλοι του Ηρακλή φυσικά εννοώ

      • Αφροδίτη avatar
        Αφροδίτη @ Y. 28/09/2010 23:37:30

        Φίλε μου, ευτυχώς που μου το αποσαφήνισες, γιατί από αύριο σκόπευα να έψαχνα για τιμές στα ΚΑΠΗ!

      • Y. avatar
        Y. @ Y. 29/09/2010 00:07:44

        ...χαχαχα..καλό!

  30. Qeqe avatar
    Qeqe 29/09/2010 00:53:31

    Που το βρήκε πάλι αυτό το μπουμπουκάκι ο Γιωργάκης...



    Η golden κ. Κατέχη
    Στεφανάκου Π.
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/09/2010

    Η Λίντα Κατέχη, πρύτανης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Davis, γνωριμία, προφανώς, του Γ. Πανάρετου από το πολυήμερο ταξίδι γνωριμίας του με τα καλιφορνέζικα ιδρύματα, αναλαμβάνει συντονίστρια της Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής για τα πανεπιστήμια που συγκρότησε ο Γ. Παπανδρέου. Αυτή η Επιτροπή θα αναλάβει ρόλο συμβούλου της κυβέρνησης για τη μετάλλαξη του πανεπιστημίου και την πάταξη της διαφθοράς και της συναλλαγής που, κατά τον Γ. Παπανδρέου, ευδοκιμεί στα πανεπιστήμια.

    Το πρόβλημα για τον κ. Παπανδρέου είναι ότι το όνομα της σοφής συντονίστριας της Επιτροπής, που θα επιτελέσει αυτό το σωτήριο έργο, έχει εμπλακεί σε σκάνδαλο σχετικό με εγγραφές φοιτητών. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Chicago Tribune, στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, όπου η κ. Κατέχη ήταν κοσμήτορας και αντιπρύτανης ακαδημαϊκών υποθέσεων, γράφτηκαν την τελευταία πενταετία εκατοντάδες φοιτητές με βασικό εφόδιο τις πολιτικές διασυνδέσεις των οικογενειών τους και όχι τα προσόντά τους.

    Το όνομα της κ. Κατέχη, σύμφωνα με το δημοσίευμα, εμφανίστηκε περίπου 50 φορές σε έγγραφα με "προβληματικές εγγραφές" που εξέτασε η εφημερίδα. Η κ. Κατέχη από τη μία δήλωσε άγνοια για την ύπαρξη λίστας με παιδιά ενός... ανώτερου θεού, αλλά από την άλλη είπε ότι τέτοια λίστα διαχειρίζονταν ανώτεροί της. Όμως, αποκαλύφθηκε ότι τις αιτήσεις των φοιτητών με μπάρμπα στην αμερικάνικη Κορώνη διαχειρίζονταν υφιστάμενοί της.

    Αντικείμενο διαμάχης είναι όμως και ο παχυλός μισθός της κ. Κατέχη, που προκάλεσε και την παρέμβαση του πολιτειακού γερουσιαστή Leland Yee. Η κ. Κατέχη είναι η golden woman του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας με ετήσιες αποδοχές ύψους 400.000 δολαρίων και μάλιστα την ώρα που αυξάνονται αστρονομικά τα δίδακτρα φοίτησης. Και δεν είναι μόνο ο μισθός, αλλά και οι άλλες πρόσθετες παροχές που προκαλούν αντιδράσεις στην Καλιφόρνια. Η κ. Κατέχη λαμβάνει επίδομα μετακίνησης ύψους 100.000 δολαρίων, δωρεάν οικία, 9.000 δολάρια τον χρόνο για τα έξοδα αυτοκινήτου, ένα γενναιόδωρο ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό πακέτο, στεγαστικό δάνειο με χαμηλό επιτόκιο καθώς και μια μόνιμη θέση στο πανεπιστήμιο μετά το τέλος της θητείας της ως πρύτανης.

    Μάλιστα, η πρόσληψη της κ. Κατέχη με όλα αυτά τα ατού και τα μπόνους έγινε την ημέρα που το πανεπιστήμιο αποφάσιζε αύξηση των διδάκτρων κατά 9,3%.

    Οι άλλοι "σοφοί" που απαρτίζουν την Επιτροπή είναι:

    David Naylor (Καναδάς), πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Toronto.

    Gavin Brown (Αυστραλία), πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου του Σίδνεϋ.

    Gudmund Hernes (Νορβηγία), πρώην υπουργός Παιδείας και Έρευνας, πρώην υπουργός Υγείας και πρόεδρος του διεθνούς Συμβουλίου Κοινωνικών Ερευνών.

    James J. Duderstadt (ΗΠΑ), επίτιμος πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Michigan.

    Jo Ritzen (Ολλανδία), πρώην υπουργός Παιδείας και πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Μάαστριχτ.

    John Sexton (ΗΠΑ), πρόεδρος του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.

    Patrick Aebischer (Ελβετία), πρόεδρος του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Τεχνολογίας στη Λωζάννη.

    Lap-Chee Tsui (Hong Kong), πρύτανης και πρόεδρος του Πανεπιστημίου του Hong

  31. Y. avatar
    Y. 29/09/2010 11:16:52

    @ Qeqe

    Δε γνωρίζω την κυρία ή τι σχετικό, λίγες όμως σημειώσεις στο σχόλιο.
    Τα δίδακτρα
    Αποφασίζονται από το ΥπΠαιδ της Πολιτείας, μιας και το UC Davis (εξαιρετικό στις μεταπτυχιακές θετικές), όπως καί τα κάπου 50 που ανήκουν στα δυο δημόσια συστήματα (State το άλλο) χρηματοδοτούνται κεντρικά, τα δε δίδακτρα ισχύουν για ξένους ή μη μόνιμους κατοίκους. Επειδή οι προϋπολογισμοί της Κ είναι σε μόνιμο έλλειμμα εδώ και τριάντα χρόνια τουλάχιστον (άρα και οι πιέσεις στις διοικήσεις των συστημάτων που χρηματοδοτούνται), ένας εύκολος τρόπος κάλυψης μέρους αυτών, η αύξηση διδάκτρων για τους εκτός πολιτείας και ξένους φοιτητές. Σε κάποιους άλλους καιρούς (μακρινούς και όχι τόσο χαλεπούς), υπήρξε έντονη δράση ξένων φοιτητικών οργανώσεων, με πικετοφορίες και άλλης μορφής κινητοποιήσεις για πάγωμα το διδάκτρων, με επιτυχία.
    Εγγραφές
    Όσοι ενδιαφέρονται, αιτήσεις 6-18 μήνες πριν, σε όσα πανεπιστήμια επιθυμούν. Από εκεί αρχίζει το πρώτο ξεσκαρτάρισμα, στο ποιά σχολή επιθυμείς, και ποιές οι βαθμολογίες στα σχετικά μαθήματα, στη προηγούμενη βαθμίδα. Στο ερώτημα για το αν γίνονται μαμουνιές, ένα ίσως μικρό ποσοστό σκόπιμων παρατυπιών στα βαθμολογικά στάνταρ, και μετά από αποδοχή των καθηγητών που κάνουν και το δεύτερο ξεσκαρτάρισμα. Το τρίτο γίνεται από τις γραμματείες του Τμήματος, της Σχολής και του Πανεπιστημίου, που για να εγγραφείς σε όποιο μάθημα, της όποιας επόμενης περιόδου, ΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΑΡΕΓΚΛΗΤΑ ΟΙ ΙΣΧΥΟΥΣΕΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ.
    Μεταγγραφές
    Ο ακαδημαϊκός σου “φάκελος” σε ακολουθεί, όπου κι αν θες να πας. Το φακέλωμα της Χούντας, ωχριά συγκριτικά
    Τα μισθά
    Για τους αντίστοιχους Πρυτάνεις και Κοσμήτορες (ακαδημαϊκό κομάτι) και ΓΓ (διοικητικό), καθορίζονται από τα ΔΣ των Πανεπιστημίων ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΩΣ. Οι άλλες ιεραρχικές βαθμίδες, από την Πολιτεία.
    Τον τελευταίο χρόνο, με τα χοντρά προβλήματα χρέους που και οι ίδιοι αντιμετωπίζουν, περιπτώσεις υψηλών αμοιβών στο ευρύτερο δημόσιο (κυρίως στους Δήμους) βγαίνουν στη δημοσιότητα, και ερευνώνται από τη δικαιοσύνη.

  32. victoria avatar
    victoria 29/09/2010 11:34:31

    Με την εμπειρία φημισμένου εγχωρίου ευαγούς ιδρύματος ΑΕΙ και υποψήφιας διδάκτορα, σας λέω ότι έχω σιχαθεί τη ζωή μου.

    Υπάρχουν όπως λέτε κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις, αλλά το συνολικό κλίμα είναι αρρωστημένο, συντεχνιακό, προσανατολισμένο στην κονόμα και την ανέλιξη στην ιεραρχία, στην καλύτερη απλώς αδιάφορο. Χρησιμοποιούν τη θέση τους ως βιτρίνα για τις άλλες (επικερδείς) δουλειές τους και το τελευταίο που τους ενδιαφέρει είναι να είναι ΔΑΣΚΑΛΟΙ.
    Φυσικά η ανεπάρκεια των καθηγητών και η λαμογιά αυτού του συστήματος δεν είναι δικαιολογία για τους "αγωνιστές" φοιτητές και λοιπούς αργόσχολους που συνοδεύουν τέτοιες καταστάσεις να καίνε τα Πανεπιστήμια, άλλωστε τα τελευταία χρόνια μόνο για αυτό δεν εξεγείρονται (έχει επιτευχθεί ισορροπία του φόβου, ή της συνδιαλλαγής όπως το πάρετε).

    Ε.. και το διδακτορικό δεν βλέπω να το παίρνω (τι να το κάνω άλλωστε??)

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ victoria 29/09/2010 14:46:40

      Αγαπητή victoria, τολμάς να θέλεις να γίνει διδάκτορας, χωρίς να «περάσεις» από την φοιτητική παράταξη, στην οποία πρέπει να δουλέψεις σκυλίσια για τους ινστρούχτορές της και να αφιερωθείς σε αυτούς; Μα αυτοί έχουν τις κατάλληλες και χρήσιμες γνωριμίες, που στηρίζονται στην αμοιβαιότητα «αισθημάτων» και «αλληλοεξυπηρετήσεων»!
      Και αν δεν σου πήγαινε αυτό, θα έπρεπε να κτυπήσεις απευθείας την πόρτα του «δασκάλου» και να υποσχεθείς ή μάλλον να αποδείξεις ότι είσαι απολύτως «συνεργάσιμη»!
      Αλλιώς κι εγώ νομίζω πως θα ταλαιπωρηθείς αρκετά για να πάρεις κάτι, που ενδέχεται να μην ξέρεις τι να το κάνεις, πέρα από το βάλεις στην κορνίζα, σαν τη Λίζα του άσματος! Θα σου ευχηθώ τουλάχιστον να έχεις πέσει σε καλό δάσκαλο, γιατί υπάρχουν και οι «εξαιρέσεις» του κανόνα που περιέγραψες!

      • victoria avatar
        victoria @ Αφροδίτη 29/09/2010 15:13:02

        Μπα, έχασα την αφοσίωσή μου στο σκοπό να σας πω την αλήθεια. Όσο για το δάσκαλό μου, δεν είναι τόσο κακός όσο περιέγραψα ίσως, αλλά το όνειρό του κι αυτουνού είναι να γίνει..!
        Το ποτήρι ξεχείλισε όταν είδα άλλον σούπερ ντούπερ καθηγητή που είχα και σε (ακαδημαϊκή) εκτίμηση να προμοτάρει ασύστολα άτομο που όχι διδακτορικό, μεταπτυχιακό ή πτυχίο δεν θα έπαιρνε από πανεπιστήμιο (ανά την υφήλιο) που σεβόταν τον εαυτό του, ούτε απέξω δεν θα μπορούσε να περάσει. Σας μιλάω για πρόκληση, όχι τύπου έχουμε διαφωνία επί επιστημονικού, μακάρι, μιλάμε για αστροπελέκι κανονικό, ζντουπ, πώς να το πω. Α, εννοείται συνδικαλίζεται το αστροπελέκι, μαντέψτε με ποια παράταξη. Δεν βαριέστε.
        Ό,τι έμαθα, έμαθα. Έτσι κι αλλιώς, από αυτούς που ξέρω και έχουν διδακτορικά, λίγους έχω σε εκτίμηση! :-)

  33. Εν Πλώ avatar
    Εν Πλώ 29/09/2010 11:37:13

    Ε.. και το διδακτορικό δεν βλέπω να το παίρνω (τι να το κάνω άλλωστε??) Μπες στο δημόσιο, κορνιζάρισε το, και μετά κόλα και καμιά αφίσα για να δεις προκοπή. Παντού τα ίδια σκ... είναι. Πάγκαλος ολέ!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.