#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/01/2013 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Και εγεννήθη ο Αλέξης… Ρούσβελτ



Ο Αλέξης Τσίπρας πέτυχε μέσα σε λίγες ώρες αυτό που δεν μπορούν εκατομμύρια άλλοι. Να γίνει… Αμερικανός και μάλιστα να αποκτήσει και νέο όνομα.

Στο εξής θα ονομάζεται… Αλέξης Ρούσβελτ. Και δεν είναι φυσικά απόγονος του μεγάλου πολιτικού Φραγκλίνου Ρούσβελτ, είναι η μετενσάρκωσή του.

Η θεαματική στροφή στο ρεαλισμό για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ολοκληρώθηκε με τον πλέον θεαματικό τρόπο στην Αμερική. Υπό την πίεση των δημοσκοπήσεων που δείχνουν ότι ο κόσμος δε θέλει στην κυβέρνηση αναρχικούς, μπαχαλάκηδες, αντιευρωπαϊστές, επαναστάτες της φακής, αποφάσισε να κάνει το άλμα και να αφεθεί στις αγκάλες του αμερικανικού καπιταλισμού.

Είμαστε εμείς το κόμμα που θα κρατήσει την Ελλάδα στην Ευρώπη, είπε ο κ. Τσίπρας, προφανώς εννοώντας ότι θα κάνει ότι χρειαστεί για να το πετύχει αυτό. Ακόμη και να βάλει την υπογραφή του σε νέες δανειακές συμβάσεις και μνημόνια θα ρωτούσαμε εμείς;

Εκεί, όμως, που έκανε το πολυπληθές κοινό στο Ινστιτούτο Brookings να ριγήσει από συγκίνηση και νοσταλγία ήταν όταν προσπάθησε να αποδείξει ότι είναι η μετενσάρκωση του Ρούσβλετ.

Στην αναφορά του για το τι σημαίνει η ετικέτα Ριζοσπαστική Αριστερά ο κ. Τσίπρας είπε μεταξύ άλλων: «Σημαίνει ότι θα απαιτήσουμε ένα Νέο Σύμφωνο (new deal) για την Ευρώπη, που θα κινητοποιήσει τις παραγωγικές δυνατότητες της Ηπείρου ενάντια στη φτώχεια και την απελπισία».

Εμπρός λοιπόν για το New Deal του ΣΥΡΙΖΑ με μπροστάρη τον πρώην επαναστάτη και νυν πεφωτισμένο καπιταλιστή Αλέξη Ρούσβελτ. Η άνοδος στην εξουσία του κόμματος που μέχρι πριν λίγους μήνες έλεγε ότι δεν είναι προαπαιτούμενο το ευρώ, θα σημάνει και την έναρξη του New Deal για την Ελλάδα που θα κινητοποιήσει όλους στην Ευρώπη ενάντια στη φτώχεια.

Άραγε δεν του είπε κανείς του κ. Τσίπρα ότι το πρωτότυπο Νέο Σύμφωνο απαίτησε τεράστια κεφάλαια;

Εν πάση περιπτώσει, ο κ. Τσίπρας στις ΗΠΑ, έβγαλε το μπερέ του Τσε και το αμπέχωνο του Εξαρχιώτη, έβαλε στην άκρη τους αναρχοαυτόνομους Διαμαντόπουλους και τους αντιευρωπαϊστές Λαφαζάνη και Στρατούλη και φόρεσε το… καουμπόικο καπέλο. Αν κανείς διαβάσει την ομιλία του πράγματι θα ενθουσιαστεί. Και το λέμε με σοβαρότητα και χωρίς ίχνος σάτιρας.

Η ομιλία του κ. Τσίπρα είναι εξαιρετική, αλλά όχι για έναν ακροαριστερό ηγέτη αλλά για έναν γιαλαντζί επαναστάτη που αναβαπτίστηκε στην κολυμβήθρα της σοσιαλδημοκρατίας.

«Τι σημαίνει η ετικέτα μας ως Ριζοσπαστικής Αριστεράς;  Σημαίνει ότι το είμαστε έτοιμοι για ριζικές μεταρρυθμίσεις στο κράτος, ώστε να δημιουργηθεί ένα σταθερό περιβάλλον δικαιοσύνης, αναδιανομής του πλούτου και επενδύσεων. Σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε να επιμένουμε ότι η Ευρωζώνη χρειάζεται νέα θεμέλια. Σημαίνει ότι δεν θα αποδεχτούμε την ευρωπαϊκή μετενσάρκωση του Χέρμπερτ Χούβερ να στοιχειώνει τους λαούς της Ευρώπης. Σημαίνει ότι θα αντιταχθούμε σε κάθε προσπάθεια να εξηγηθεί η κρίση του ευρώ, με το σχήμα “Οι τζίτζικες του Νότου ξόδεψαν υπερβολικά χρησιμοποιώντας τα μυρμήγκια του Βορρά ως εγγυητές».

Ότι δηλαδή λέμε όλοι και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ. Που διαφέρει ο κ. Τσίπρας; Και γιατί δεν στηρίζει τις μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν όπως το άνοιγμα των επαγγελμάτων, το τέλος των προνομιούχων εργαζόμενων στο δημόσιο, το τέλος του κρατικοδίαιτου συνδικαλισμού με μπροστάρηδες τους όψιμους φίλους του κ. Τσίπρα, τον κ. Φωτόπουλο, τον κ. Μπαλασόπουλο, τον κ. Μυλόπουλο κ.λπ;

Έκανε δε και το άνοιγμά του στην «κακιά» Αμερική, στο άντρο του καπιταλισμού: «Θέλω να σας πω ότι οι άνθρωποι στην Ελλάδα, ακόμη και της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, σας θεωρούν συνοδοιπόρους στην πολύπλευρη, αλλά σημαντική επιχείρηση για την αποκατάσταση της ευημερίας και της ελπίδας στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Ο υπόλοιπος κόσμος, έχοντας σημειώσει τεράστια πρόοδο τις τελευταίες δεκαετίες, παρακολουθεί εμάς τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς με αγωνία. Δεν πρέπει να τους απογοητεύσουμε όπως ακριβώς δεν πρέπει να απογοητεύσουμε τους ίδιους τους λαούς μας. Πρέπει να αποδείξουμε όλοι μαζί ότι η ανθρωπότητα έχει γίνει σοφότερη από τις καταστροφές που έχει ζήσει στο παρελθόν».

Ωπα άνοιγμα στους Αμερικανούς ο Τσίπρας; Από τη μια αποθέωση του Ρούσβελτ και του Ομπάμα κι από την άλλη θέλουμε τις ΗΠΑ συνοδοιπόρο. Ούτε ο Γ. Παπανδρέου που είχε και αμερικανικές ρίζες δεν τόλμησε ποτέ να κάνει τέτοια… αμερικανιά.

Ολόκληρη η ομιλία του κ. Τσίπρα έχει ως εξής:

Αποτελεί τιμή και ξεχωριστή χαρά για εμένα να βρίσκομαι σήμερα στο Brookings:

Ένα ίδρυμα με ισχυρή παράδοση στις τεκμηριωμένες συζητήσεις.

Ένα ίδρυμα που μπορεί να καταλάβει τι διακυβεύεται στην Ελλάδα και στην Ευρώπη σήμερα.

Όταν ήμουν μικρός, θυμάμαι τους μεγαλύτερούς μου να μου λένε ότι αν η Αμερική αρπάζει ένα κρύωμα, η Ελλάδα κρεβατώνεται με πνευμονία. Σήμερα, ακούω ότι κάποιοι από τους πολιτικούς σας προειδοποιούν την κυβέρνηση των ΗΠΑ να τους ακούσει αν δε θέλει να γίνει… Ελλάδα.

Ένα πράγμα είναι σαφές: οι χώρες μας μπορεί να είναι πολύ διαφορετικές και σε μέγεθος και σε δομές. Ξέρουμε επίσης ότι υπάρχουν σκιές και προβλήματα του παρελθόντος τα οποία θέλουμε να υπερβούμε.

Υπάρχουν όμως και δεσμοί ισχυροί οι οποίοι σε ένα παγκοσμιοποιημένο τοπίο, γίνονται όλο και ισχυρότεροι. Διότι η δική μας καταστροφή αφορά και εσάς.

Ένα πράγμα που ως Έλληνας παρατηρώ περπατώντας στους δρόμους σας, είναι ότι η Αμερική δεν βρίσκεται στην κατάσταση κατάθλιψης την οποία δυστυχώς η χώρα μου βιώνει σήμερα. Δεν είδα κλειστά καταστήματα, βλοσυρά πρόσωπα, σημάδια απελπισίας παντού.

Η Αμερική απέφυγε την κατάθλιψη μετά το 2008.

Προφανώς και εσείς πληρώσατε ένα βαρύ τίμημα μετά την Κρίση του 2008.

Η οικονομία σας εξακολουθεί να δυσκολεύεται να ανακάμψει.

Το ποσοστό απασχόλησης σας είναι ακόμα οδυνηρά χαμηλό.

Ο λαός σας είναι ακόμα ανήσυχος.

Εκατομμύρια κόσμου ακόμα δυσκολεύεται να κερδίσει τα προς το ζην.

Σχεδόν όλος ο κόσμος παραμένει θυμωμένος με όλους όσοι προκάλεσαν τόσο πόνο.

Αλλά την κατάθλιψη την αποφύγατε.

Σε αντίθεση, η Ελλάδα βιώνει μια βαθιά κατάθλιψη. Και λέγοντας αυτό δεν εννοώ βαθιά ύφεση. Εννοώ κατάθλιψη.

Θέλω να ξεκαθαρίσω το εξής. Είναι για εμάς σαφές ότι η ελληνική οικονομία και ο ελληνικός κρατικός μηχανισμός είχαν τα δικά τους ενδογενή προβλήματα. Αυτά τα προβλήματα είναι δομικά και έχουν βαθιές ρίζες.

Δεν δημιούργησαν όμως την κρίση στην Ελλάδα. Η κρίση δεν είναι ελληνική. Δεν προκάλεσαν την κρίση αλλά την επιδείνωσαν. Και επιτρέψτε μου να πω ότι ο ελληνικός λαός είναι λαός εργατικός. Δυστυχώς όμως συκοφαντήθηκε από την πολιτική του ηγεσία. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα

Ακόμα και οι υγιείς επικερδείς επιχειρήσεις χρεοκοπούν.

Νέοι άνθρωποι υψηλής κατάρτισης με διδακτορικά από Αμερικανικά και Βρετανικά Πανεπιστήμια, δεν μπορούν να βρουν εργασία. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί δεν υπάρχει ένα τέλος σε αυτή τη δίνη;

Η βασική απάντηση είναι διότι το πιστωτικό σύστημα έχει σταματήσει να λειτουργεί και το κράτος αντί να βοηθά υπονομεύει δυνατότητες ανάπτυξης. Οι τράπεζές μας δεν μπορούν ούτε να δανειστούν ούτε να δανείσουν. Την ίδια στιγμή:

Το χρεοκοπημένο κράτος μας δανείζεται χρήματα από την Ευρώπη και το ΔΝΤ εκ μέρους των τραπεζών, αλλά αυτά τα κεφάλαια εξαφανίζονται στις μαύρες τρύπες των τραπεζών.

Η βιομηχανία μας και ο τομέας των υπηρεσιών μας κείται σε ερείπια ενώ το κράτος επιτίθεται στα μειωμένα εισοδήματα εκείνων που ακόμα εργάζονται για να καλύψουν τα ελλείμματα του.

Μόνο που δεν μπορεί να το επιτύχει αυτό καθότι το δημόσιο χρέος μας αυξάνεται ενώ το εθνικό εισόδημα από το οποίο το χρέος πρέπει να αποπληρωθεί μειώνεται γρήγορα.

Και αυτός ο φαύλος κύκλος περιστρέφεται όλο και πιο γρήγορα. Υπουργοί της Κυβέρνησης ομολογούν ιδιωτικά ότι κι εκείνοι σκέφτονται ότι οι πολιτικές τους εντείνουν την κρίση -προσθέτοντας ότι δεν έχουν εναλλακτική- ότι αυτές οι πολιτικές τους επιβάλλονται από την Ευρώπη.

Κάθε φορά που η Ελληνική κυβέρνηση κάνει άλλη μια αισιόδοξη ανακοίνωση οι άνθρωποι το συγκρίνουν με την καταστροφή που βλέπουν γύρω τους και χάνουν κάθε πίστη ότι αυτοί οι οποίοι οδηγούν το έθνος ξέρουν τι κάνουν. Φοβούμαι πως για πολλούς οικονομολόγους αλλά και φοιτητές στον τομέα της Δημόσιας Πολιτικής η χώρα μας έχει μετατραπεί σε ένα εργαστήριο πολιτικών λιτότητας.

Αν θέλετε να δείτε με ποιο τρόπο η εφαρμογή προκυκλικών οικονομικών πολιτικών καταστρέφει τον κοινωνικό ιστό, μετατρέποντας μία ύφεση σε βαθειά Κρίση, ελάτε στην Ελλάδα.

Αν θέλετε να δείτε με ποιο τρόπο η επιβολή του μεγαλύτερου προγράμματος δημοσιονομικής πειθαρχίας εν καιρώ ειρήνης, αποτυγχάνει ως προς την αντιμετώπιση της κρίση χρέους, ελάτε στην Ελλάδα.

Εάν θέλετε να δείτε με ποιο τρόπο η κλεπτοκρατία καταφέρνει να παραμείνει στην εξουσία έχοντας καταστρέψει ένα ολόκληρο έθνος, ελάτε στην Ελλάδα.

Η επικρατούσα άποψη είναι ότι ο κύκλος της ύφεσης που σας περιγράφω ξεκίνησε εξαιτίας του υπερδανεισμού του Ελληνικού κράτους κατά την περίοδο που προηγήθηκε του Κραχ του 2008. Αυτό δεν είναι αναληθές.

Ωστόσο από πλευράς ανάλυσης δεν βοηθά στην προσπάθεια μας να κατανοήσουμε τα αίτια της κρίσης. Είναι κάπως σαν να λέμε ότι ένας

ασθενής που πάσχει από καρκίνο πονάει. Αυτό μπορεί πράγματι να ισχύει όμως η συγκεκριμένη παρατήρηση δεν μπορεί να εξηγήσει τι

ακριβώς προκάλεσε τον καρκίνο, τι τύπο καρκίνου ή ποια θεραπεία μπορεί να βοηθήσει στην ίασή του. Το χρέος, όπως και ο πόνος, είναι το

σύμπτωμα ενός βαθύτερου προβλήματος.

Εάν δεν με πιστεύετε ότι το χρέος δεν είναι η αιτία της κρίσης, σκεφτείτε το παράδειγμα της Ιρλανδίας. Ή της Ισπανίας. Τα επίπεδα τουδημοσίου χρέους τους το 2008 ήταν χαμηλότερα από αυτά της Γερμανίας. Οι κρατικοί προϋπολογισμοί τους ήταν πλεονασματικοί, εν αντιθέσει με αυτόν της Γερμανίας ο οποίος ήταν ελλειμματικός. Και παρόλα αυτά η Ιρλανδία και η Ισπανία βρέθηκαν στον ίδιο φαύλο κύκλο με την Ελλάδα: περικοπές μισθών, μείωση της ζήτησης, αύξηση της ανεργίας, μετανάστευση, απογοήτευση. Γιατί; Ο λόγος είναι, βέβαια, ότι οι χώρες μας είναι μέρος μιας άσχημα σχεδιασμένης Νομισματικής Ένωσης. Μιας νομισματικής ένωσης που έκανε δύο πράγματα:

Αφαίρεσε από τις οικονομίες μας την ικανότητα να απορροφήσουν ένα σοκ, σε περίπτωση που μας χτυπήσει μια παγκόσμια ή περιφερειακή κρίση.

Και φρόντισε ώστε, όταν ήρθε το σοκ, να είναι πολύ, πολύ μεγαλύτερο! Γιατί μεγαλύτερο; Επειδή, κατά τη διάρκεια των «καλών εποχών», η νομισματική μας ένωση οδήγησε σε γιγαντιαίες ροές κεφαλαίων από τις πλεονασματικές χώρες στις ελλειμματικές μας χώρες. Οι ροές δημιούργησαν φούσκες που, με τη σειρά τους, δημιούργησαν την εντύπωση της ανάπτυξης (μεγέθυνσης) και της προόδου.

Στην Ισπανία, τα χρήματα που προέρχονταν από τη Γερμανία και αλλού ήταν δανεισμένα από ιδιώτες-επενδυτές. Οι τιμές των κατοικιών αυξήθηκαν, οι άνθρωποι δανείστηκαν σε μεγάλο βαθμό από τις τράπεζες για να τα αγοράσουν, οι τιμές στη συνέχεια πήγαν ακόμα πιο ψηλά, οι άνθρωποι αισθάνθηκαν πλούσιοι, ξόδεψαν περισσότερο και, ως εκ τούτου, η ισπανική οικονομία αναπτύχθηκε γρήγορα στις πλάτες του ιδιωτικού χρέους. Στην Ελλάδα, τα χρήματα από τη Γερμανία και αλλού ήταν δανεισμένα από το κράτος, το οποίο τα έδωσε στη συνέχεια στους ιδιώτες- επενδυτές για την κατασκευή δρόμων, Ολυμπιακών εγκαταστάσεων.

Την ίδια στιγμή, η φοροδιαφυγή και οι φοροαπαλλαγές για τους πλούσιους, δεν επέτρεψαν έναν ισοσκελισμένο προϋπολογισμό. Όταν οι χρηματοπιστωτικές αγορές κατέρρευσαν το 2008, τόσο η Ισπανία όσο και η Ελλάδα ήταν στο δρόμο προς την καταστροφή. Στην Ισπανία, όπως και στην Ιρλανδία, η αγορά ακινήτων κατέρρευσε, οι τιμές έπεσαν, οι άνθρωποι κατέληξαν με σπίτια που άξιζαν λιγότερο από ό,τι τα δάνεια τους, πολλοί χρεοκόπησαν. Όταν οι τράπεζες άρχισαν να έχουν πρόβλημα, το κράτος παρενέβη και ενέγραψε τις απώλειές τους στα βιβλία του. Με τον τρόπο αυτό, τόσο οι τράπεζες όσο και το κράτος χρεοκόπησαν.

Στην Ελλάδα, το κράτος χρεοκόπησε άμεσα, δεδομένου ότι ήταν αυτό που είχε δανειστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στη συνέχεια, οι τράπεζες που είχαν δανείσει το κράτος επίσης χρεοκόπησαν. Στη συνέχεια, οι επενδυτές χρεοκόπησαν. Σύντομα, ολόκληρη η χώρα είχε καταρρεύσει. Δεδομένης της δομής της ευρωζώνης, όπου τα κράτη, χωρίς μία Κεντρική Τράπεζα από πίσω τους, έπρεπε να βάλουν πλάτη στην πτώχευση των τραπεζών, και όπου οι τράπεζες έπρεπε να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση των χρεωκοπημένων κρατών, ήταν αναπόφευκτο ότι η θανάσιμη αγκαλιά μεταξύ αφερέγγυων τραπεζών και αφερέγγυων κρατών θα οδηγούσε σε φαινόμενο ντόμινο.

Σε εκείνο το σημείο, η Ευρωπαϊκή Ένωση αρνήθηκε να δει κατάματα τα διαρθρωτικά ρήγματα στην καρδιά της νομισματικής ένωσης.

Αποφάσισαν ότι ήταν καλύτερα να προσποιούνται ότι αυτό είναι απλώς μια κρίση δημόσιου χρέους, από το να παραδέχονταν ότι έχουν

σχεδιάσει μια νομισματική ένωση-έκτρωμα.

Αποφάσισαν να επιβάλουν λιτότητα σε υπό κατάρρευση οικονομίες, εξασφαλίζοντας έτσι ότι ο ρυθμός της κατάρρευσης θα επιταχυνθεί.

Με τον τρόπο αυτό, επέφεραν μια ύφεση που δεν ήταν απαραίτητο να έχουμε..

Και επιμένουν ακόμα σε αυτό.

Με τεράστιο ανθρώπινο κόστος.

Και με ένα φοβερό κόστος για τη δημοκρατία.

Λοιπόν, κυρίες και κύριοι, στέκομαι μπροστά σας και ντρέπομαι βαθιά αλλά θα πω ότι κανένα από αυτά τα μαθήματα δεν το έχει πάρει η Ευρώπη. Ένα άλλο πράγμα που μας έχει διδάξει η κρίση του 1929 είναι ότι, εάν η πολιτική τάξη αποτύχει να αντιμετωπίσει τις συνέπειες αυτής της κατάρρευσης, και η οικονομική κάμψη μετατραπεί σε ύφεση, οι Ναζί θα βρεθούν σύντομα στο Κοινοβούλιο.

Και στο Κοινοβούλιο της χώρας μου, είμαστε υποχρεωμένοι κάθε μέρα να καθόμαστε απέναντι από μια πτέρυγα των Ναζί κακοποιών που προωθούν τον αντισημιτισμό και χαιρετούν όπως ο Αδόλφος Χίτλερ.

Επειδή ανέφερα την περίοδο μεσοπολέμου, τη Μεγάλη Ύφεση, είναι ενδιαφέρον για μένα να συγκρίνουμε την Κεντρική μας Τράπεζα , την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, με τη Fed (Την Ομοσπονδιακή τράπεζα), εδώ στην Ουάσιγκτον.

Το γεγονός ότι ο επικεφαλής της Κεντρικής σας Τράπεζας, κ. Ben Bernanke, έκανε την ακαδημαϊκή εργασία του, μελετώντας την Μεγάλη

Ύφεση, είναι σημαντικό. Μπορεί να είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Fed έχει συμπεριφερθεί τόσο διαφορετικά από την ΕΚΤ. Αν συγκρίνει κανείς τη γλώσσα που χρησιμοποιείται από τον κ. Bernanke κατά τη διάρκεια των πέντε τελευταίων ετών με εκείνη των

τραπεζιτών της Κεντρικής μας Τράπεζας, θα εντοπίσει τη διαφορά. Η Κεντρική Τράπεζα της Ευρώπης, η Κεντρική μας Τράπεζα, φαίνεται ανέγγιχτη από την οικονομική κρίση που εξελίσσεται κάτω από τη μύτη της. Αν οι κεντρικοί τραπεζίτες μας είχαν περάσει λίγο περισσότερο από το χρόνο τους μελετώντας την Μεγάλη Ύφεση, τα πράγματα μπορεί να ήταν διαφορετικά Επιμένοντας για ένα λεπτό στο θέμα της Μεγάλης Ύφεσης , επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω την ευφυή επισήμανση του Φραγκλίνου Ρούσβελτ ότι, σε μια εποχή ύφεσης, το χειρότερο που πρέπει να φοβόμαστε είναι ο ίδιος ο φόβος. Στη χώρα μου, λες και ήθελαν να αποδείξουν ότι έχει δίκιο ο Roosevelt, προς όφελός τους, οι κλεπτοκράτες αγωνίζονται να παραμείνουν στην εξουσία διασκορπίζοντας το φόβο. Το φόβο για την εναλλακτική λύση στην κυριαρχία τους. Το φόβος για εμάς. Το φόβο για την Αριστερά που εκπροσωπώ εδώ σήμερα. Υπάρχει κάτι να φοβηθεί κανείς από την Αριστερά στην Ελλάδα; Με ποιο τρόπο είμαστε ριζοσπαστικοί; Οι κινδυνολόγοι θα σας πουν ότι το κόμμα μας, αν έρθει στην κυβέρνηση, θα σκίσει τη δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ, θα βγάλει τη χώρα έξω από την ευρωζώνη, θα διακόψει τους δεσμούς της Ελλάδας με την πολιτισμένη Δύση, ότι η Ελλάδα θα γίνει μια νέα Βόρεια Κορέα. Αυτό είναι κινδυνολογία στα χειρότερά της. Ο ΣΥΡΙΖΑ, το κόμμα μου, δε θέλει τίποτα από αυτά. Ήμασταν πάντα, και πάντα θα παραμείνουμε, ένα ευρωπαϊκό κόμμα.

Το ότι πιστεύουμε ότι η Ευρώπη έχει χάσει το δρόμο της, και ότι επιβάλλει απάνθρωπες πολιτικές στους ίδιους τους λαούς της, δε μπορεί να θεωρηθεί αντι-ευρωπαϊκό. Πρέπει η πολιτική μας να ανταποκρίνεται στα συμφέροντα των λαών της Ευρώπης. Και στην ιδέα ότι η Ευρώπη είναι το σπίτι μας και πρέπει να το υπερασπιστούμε από τη Μεγάλη Ύφεση που εξαπλώνεται και η οποία απειλεί όχι μόνο εμάς τους Ευρωπαίους, αλλά και ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία. Θέλουμε να σταματήσουμε τον κατακερματισμό της Ευρώπης. Και αυτό σημαίνει να αντισταθούμε στις σημερινές πολιτικές της Ευρώπης. Επιτρέψτε μου να το πω αυτό ξεκάθαρα: ο ΣΥΡΙΖΑ θα κρατήσει την Ελλάδα στην Ευρωζώνη. Αλλά αυτό δεν σημαίνει αποδοχή ηλίθιων και απάνθρωπων πολιτικών που μας υπαγορεύονται από τούς σημερινούς, αυτοκαταστροφικούς ιθύνοντες της Ευρωζώνης. Όχι! Πράγματι, κατά

την άποψή μου, προκειμένου να παραμείνουμε μακροπρόθεσμα στην Ευρωζώνη, πράγματι προκειμένου η Ευρωζώνη να επιβιώσει, χρειαζόμαστε μια αλλαγή σχεδίου. Χρειαζόμαστε μια ορθολογική επανεκτίμηση της στρατηγικής μας για την καταπολέμηση της κρίσης. Όχι σε ελληνικό επίπεδο. Στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αλλά αυτή η νέα στρατηγική δεν θα έρθει μέχρις ότου και εκτός εάν ένα κόμμα

όπως το δικό μας φωνάξει στις Βρυξέλλες: Φτάνει πια! Αυτό που λέμε είναι ότι η συμφωνία αυτή παραβιάζεται καθημερινά από την ίδια την πραγματικότητα. Η δανειακή σύμβαση θα γίνει αντικείμενο επαναδιαπραγμάτευσης. Αλλά το Μνημόνιο της λιτότητας είναι ήδη νεκρό.

Επιτρέψτε μου να υπογραμμίσω ότι δεν είναι δουλειά του ΔΝΤ να προβλέψει τι θα συμβεί αν ο ΣΥΡΙΖΑ κερδίσει. Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε χωρίς τέτοια σχόλια που υπονομεύουν τη σταθερότητα της οικονομίας ακόμη περισσότερο. Ωστόσο, χαιρετίζω την προειδοποίηση για Βρυξέλλες, Φρανκφούρτη και Βερολίνο ότι η συμφωνία αυτή έχει ξεπεραστεί από την πραγματικότητα. Ότι είναι αδύνατον να εφαρμοστεί με επιτυχία, ακόμα και αν ο Σύριζα πείσει κάθε Έλληνα, κάθε Ελληνίδα και κάθε Ελληνόπουλο να ξυπνάει και να κοιμάται σε καθημερινή βάση με την πρόθεση να την τηρεί. Βλέπετε, πρόκειται για μια συμφωνία που έρχεται σε αντίθεση με τους νόμους της οικονομίας. Και για το λόγο αυτό, η επίμονη εφαρμογή της συμφωνίας αυτής έρχεται σε αντίθεση με τους νόμους του ανθρωπισμού.

Έτσι, αν οι ριζοσπαστικές πολιτικές του ΣΥΡΙΖΑ δεν αφορούν στο να βγάλει την Ελλάδα από την Ευρωζώνη. Και αν δεν πρόκειται να σκίσει τις συμφωνίες μας με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τι σημαίνει η ετικέτα μας ως Ριζοσπαστικής Αριστεράς;

Σημαίνει ότι το είμαστε έτοιμοι για ριζικές μεταρρυθμίσεις στο κράτος, ώστε να δημιουργηθεί ένα σταθερό περιβάλλον δικαιοσύνης, αναδιανομής του πλούτου, και επενδύσεων. Σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε να επιμένουμε ότι η Ευρωζώνη χρειάζεται νέα θεμέλια.

Σημαίνει ότι δεν θα αποδεχτούμε την ευρωπαϊκή μετενσάρκωση του Χέρμπερτ Χούβερ να στοιχειώνει τους λαούς της Ευρώπης. Σημαίνει ότι θα αντιταχθούμε σε κάθε προσπάθεια να εξηγηθεί η κρίση του ευρώ, με το σχήμα “Οι τζίτζικες του Νότου ξόδεψαν υπερβολικά χρησιμοποιώντας τα μυρμήγκια του Βορρά ως εγγυητές”.

Σημαίνει ότι συνεχίσουμε να εξηγούμε ότι η κρίση του ευρώ συνέβη επειδή οι τζίτζικες της Γερμανίας και της Ελλάδας έκαναν πάρτυ πριν από το 2008, κερδίζοντας εις βάρος των σκληρά εργαζόμενων μυρμηγκιών τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ελλάδα. Και όταν συνέβη το κραχ, οι τζίτζικες της Γερμανίας και της Ελλάδας απαίτησαν ότι τις απώλειές τους θα τις πληρώσουν τα μυρμήγκια της Γερμανίας και της Ελλάδα. Σημαίνει ότι θα απαιτήσουμε ένα Νέο Σύμφωνο (new deal) για την Ευρώπη, που θα κινητοποιήσει τις παραγωγικές δυνατότητες της Ηπείρου ενάντια στη φτώχεια και την απελπισία.

Τον περασμένο Ιούνιο, ο ΣΥΡΙΖΑ τινάχθηκε από το 4 στο 27% αλλά δεν ήταν πρώτο κόμμα.

Πολλοί από εσάς πρέπει να έχετε ακούσει την προπαγάνδα, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα κόμμα επικίνδυνα άπειρο.

Σήμερα, στέκομαι εδώ, μπροστά σας, έτοιμος να απαντήσω στις ερωτήσεις σας, και υπερήφανος να πω:

Ναι, είμαστε άπειροι στο να συνάπτουμε σκιερές συμφωνίες με τους κλεπτοκράτες και τους ολιγάρχες. Ναι, είμαστε άπειροι στη συγκάλυψη σκανδάλων δωροδοκίας, όπως το διαβόητο σκάνδαλο της Siemens. Όπως το σκάνδαλο απόκρυψης της λίστας Λαγκάρντ. Ναι είμαστε άπειροι. Ναι, δεν έχουμε στο ενεργητικό μας καμία υπογραφή δανειακής σύμβασης που αντιβαίνει στη λογική της μακροοικονομίας. Ναι, οι

σκέψεις μας είναι σαφείς και τα χέρια μας είναι σταθερά. Και, πάνω απ ‘όλα, είναι καθαρά.

Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο, το μήνυμά μου σε αυτό το κοινό, εδώ στο Brookings, είναι ότι το κόμμα μας θέλει να καθιερώσει έναν αμοιβαία επωφελή διάλογο με καλοπροαίρετους, προοδευτικούς στοχαστές από την δική σας πλευρά του Ατλαντικού. Θέλω να σας πω ότι οι άνθρωποι στην Ελλάδα, ακόμη και της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, σας θεωρούν συνοδοιπόρους στην πολύπλευρη, αλλά σημαντική επιχείρηση για την αποκατάσταση της ευημερίας και της ελπίδας στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Ο υπόλοιπος κόσμος, έχοντας σημειώσει τεράστια πρόοδο τις τελευταίες δεκαετίες, παρακολουθεί εμάς τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς με αγωνία. Δεν πρέπει να τους απογοητεύσουμε όπως ακριβώς δεν πρέπει να απογοητεύσουμε τους ίδιους τους λαούς μας.Πρέπει να αποδείξουμε όλοι μαζί ότι η ανθρωπότητα έχει γίνει σοφότερη από τις καταστροφές που έχει ζήσει στο παρελθόν.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. όλβιος avatar
    όλβιος 23/01/2013 08:02:25

    Ωρέ!Τι κωλοτούμπα ήταν αυτή ρε σύντροφε Alexis !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 23/01/2013 08:24:59

    Ευφυέστατη προσέγγιση από τον Αλέξη. Φυσικά και δεν θα έχουμε σοσιαλισμό αν κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Είμαι αριστερός ,αλλά δεν θέλω να προχωρήσει η αριστερά σε σοσιαλιστικά πειράματα, τώρα, μετά την αποτυχημένη προσπάθεια του υπαρκτού. Θέλω όμως έναν μεγαλύτερο έλεγχο της οικονομίας από το κράτος, π.χ. πολλές προς ιδιωτικοποίηση εταιρείες του δημοσίου θα παρέμεναν στο κράτος. Θέλω μικτή οικονομία και περισσότερη δημοκρατία που θα προέλθει από την ισορροπία των εισοδημάτων, όχι αεριτζήδες φοροφυγάδες πλούσιοι και η μεγάλη μάζα στη φτώχεια και την εξαθλιωση. Η ιστορία βάζει πάντα μπροστά της τα θέματα που είναι δυνατόν να λυθούν, έλεγε ο Μαρξ. Και από αυτή την άποψη ο καπιταλισμός είναι ακόμη χρήσιμος στην κοινωνική ανάπτυξη.

  3. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 23/01/2013 08:48:22

    Τι κρετίνος Θεέ μου!!!!!!

  4. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 23/01/2013 09:04:13

    ''Ἐἴμαστε ἄπειροι στό νά συνάπτουμε σκιερές συμφωνίες μέ τούς κλεπτοκράτες καί ὁλιγάρχες.Ἄπειροι στή συγκάλυψη σκανδάλων...''
    Καί ἄλλοι ἦταν ἄπειροι,ἀλλά ἀπέκτησαν τή σχετική ἐμπειρία σιγά σιγά...

    • m.s avatar
      m.s @ Κυθήριος 23/01/2013 23:05:22

      με λίγες μεταγραφές από το ΠΑΣΟΚ λύνεται το πρόβλημα.

  5. tarzan avatar
    tarzan 23/01/2013 09:08:30

    ο λογος ,αν δεν ηξερες οτι ειναι του κωλοτουμπα,ειναι μια χαρα !

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ tarzan 23/01/2013 11:15:53

      Ο λόγος ήταν για "έξω", γι αυτο είναι μια χαρά.
      Μέσα βρίσκει κρετίνους - και ομιλεί αναλόγως.
      Δεν φταίει αυτός βέβαια...

  6. Ρηνα avatar
    Ρηνα 23/01/2013 09:14:40

    Συμφωνιες γινονται........
    Μηνυματα στελνονται........
    Οποιος καταλαβει, καταλαβε.Νομιζω οι αποδεκτες καταλαβαν. Εχουν περασει κι αυτοι απ αυτα τα γραναζια. Το τι θα κανουν μονο ο Θεος κι η ψυχη τους ξερουν.
    Κι εμεις; και μη χειροτερα να παρακαλαμε.....

  7. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 23/01/2013 09:53:31

    "I 'll be a good, obedient boy, Sir"...

    • Γλαυξ avatar
      Γλαυξ @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 23/01/2013 23:46:07

      Ακριβώς αυτό είπε κε Κρανιδιώτη και μάλιστα το φώναξε να ακουστεί
      καλά. Διέρχεται όλων των μέσων για να γίνει αρεστός, χρησιμοποίησε και την λέξη "αντισημιτισμός"που στις ΗΠΑ είναι ιδιαίτερα φορτισμένη.
      Τι κάνουν οι άνθρωποι για να γίνουν πρωθυπουργοί !

  8. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 23/01/2013 10:36:04

    Δύο σχόλια για τον κ. Αλέξη Τσίπρα:
    1. Όταν κύριε Τσίπρα αναφέρεστε σε νέους με διδακτορικά από αμερικανικά και αγγλικά πανεπιστήμια (εγώ έχω από γαλλικό, δεν ξέρω εάν το εγκρίνετε...) προφανώς αναφέρεστε σε νέους που στη διάρκεια των σπουδών τους δεν επιδίδονταν σε καταλήψεις (όπως εσείς). Οι νέοι αυτοί σπούδαζαν σε ιδρύματα που δεν ήταν έρμαια κομματικών γκρουπούσκουλων και παρατάξεων (όπως η δική σας). Ιδρύματα που δεν ήταν καλυμμένα από γκράφιτι και αφίσες (όπως αυτές του δικού σας κόμματος ή, τέλος πάντων, των κομμάτων από τα οποία διήλθατε τα τελευταία χρόνια, όλα φυσικά αριστερά ολοκληρωτικού χαρακτήρα...). Μην επικαλείστε μία εκπαίδευση την οποία η ΔΙΚΗ ΣΑΣ παράταξη ΔΕΝ θέλει να υπάρξει στην Ελλάδα.
    Τα πάντα σε εσάς, στο διαβόητο "χώρο" σας, ακόμα και η αισθητική (χαμηλότατου επιπέδου, πρέπει να πω κ. Τσίπρα, sorry...) παραπέμπουν σε αμερικανικές φυλακές, και μάλιστα της δεκαετίας του '70-80, όπως τις γνωρίζουμε από ταινίες. Όχι πάντως σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, ούτε καν σε ιδρύματα επανένταξης. Και για αυτό τον λόγο και μόνο, η παράταξή σας, ή ο "χώρος" σας αν προτιμάτε, θα έπρεπε να είχε χαθεί από ΝΤΡΟΠΗ από προσώπου γης. Αλλά επειδή οι Έλληνες είμαστε αφελής λαός και εσείς είστε ξεδιάντροποι, αυτή η πιθανότητα, που σίγουρα θα έφερνε καλύτερες ημέρες στην Ελλάδα, δεν υπάρχει. Ευτυχώς για εσάς, δυστυχώς για την πατρίδα μου που έχει πέσει εδώ και δεκαετίες στα γαμψά σας νύχια και την κατασπαράσσετε: Εσείς, μία μειοψηφία άεργων, οκνηρών ιδεοληπτικών, συμπλεγματικών και υπερφιλόδοξων αριστεριστών, που ζείτε παρασιτικά (βλ. Σταματόπουλος), που έχετε αποστηθίσει 2 τσιτάτα από τον Μαρξ, 5 από τον Λένιν, 3 από τον Μάο και έχετε ενστερνισθεί ολόκληρη την ιδεολογία του Νετσάγιεφ και του Πολ Ποτ...
    2. Για ένα μαρξιστή (έστω και με τον τρόπο που είναι ο Τσίπρας μαρξιστής, όσο, ας πούμε, ένας συνδικαλιστής της ΟΛΜΕ είναι φιλόλογος....) η στροφή προς την Αμερική είναι αυτονόητη. Διαβάστε τι γράφει ο Μαρξ για τους Ρώσους γύρω στο 1850, τους θεωρεί καθυστερημένους, υπανθρώπους, απειλή για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό. Παραπέμπω σε παλαιότερο άρθρο του Κώστα Παπαϊωάννου που αναδημοσιεύεται στον τελευταίο "Νέο Λόγιο Ερμή", τ. 5-6.

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ ΒΙΣ 23/01/2013 11:57:23

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • greekfournaris avatar
      greekfournaris @ ΒΙΣ 23/01/2013 12:15:47

      ειναι επικίδυνα τα μηνύματα που περνάς, ξεκινώντας την πρώτη παρατήρηση. Επειδή όμως είναι διπλής ανάγνωσης, σε καλώ να την επαναδιατυπώσεις...
      Σε κάθε περίπτωση (με τα όσα πολλά εσωτερικά προβλήματα) τα ελληνικά πανεπιστημία (και κατά συνέπεια οι επιστήμονες που βγάζουν)
      είναι διεθνώς αναγνωρισμένα και καταξιωμένα για την ποιότητα των σπουδών τους και δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από τα πανεπιστήμια άλλων ευρωπαικών χωρών.
      Και σε κάθε περίπτωση, σε αυτά σπουδάζουν άτομα που κατάφεραν να περάσουν με τον τελευταίο εναπομείναντα αξιόπιστο και διαφανή θεσμό (αυτό των πανελληνίων εξετάσεων) και που τις περισσότερες φορές ο πατέρας τους δεν είχε τα λεφτά να τουσς στείλει στις ρουμανίες ή αλλού και να επιστρέψουν επιστήμονες!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ greekfournaris 23/01/2013 14:12:58

        Σε ελληνικό ΑΕΙ έχω κάνει τον πρώτο κύκλο σπουδών μου. Στο συγκεκριμένο ΑΕΙ θα ντρεπόμουν να οδηγήσω συνάδελφο από το εξωτερικό, λόγω της άθλιας αισθητικής στην οποία έχει περιέλθει το κτίριο, αν και καινούριο σχετικά. Ο Τσίπρας, από ό,τι ξέρω, στο ΕΜΠ ασχολείτο με συνδικαλισμό και καταλήψεις (το ξέρω από παλιό συμφοιτητή του).
        Εσύ νομίζεις ότι η αισθητική ενός ΑΕΙ δεν παίζει ρόλο στην προσέλκυση φοιτητών από το εξωτερικό; Ή μήπως το ότι περίπου ένα μήνα τουλάχιστον τον χρόνο έχουν καταλήψεις; Ή μήπως νομίζουμε ότι μόνο στα ελληνικά ΑΕΙ παρέχεται καλή παιδεία; Ωραία λοιπόν, ας τολμήσουμε να πούμε σε υποψήφιους ξένους φοιτητές:
        Ελάτε να σπουδάσετε στην Ελλάδα. Μην απογοητευτείτε που τα κτίριά μας είναι αχούρια, μέσα στην βρώμα και την κακογουστιά και οι αφίσες-χαλί. Μην αποκαρδιωθείτε από τις συνεχείς αναβολές εξετάσεων και τις απώλειες μαθημάτων. Δείτε την ουσία, ότι δίνουμε καλή παιδεία, έστω και μέσα σε αυτές τις άθλιες συνθήκες.
        Τι λες εσύ; Θα πιάσει η καμπάνια;;;

        • ΤΡΟΦΩΝΙΟΣ avatar
          ΤΡΟΦΩΝΙΟΣ @ ΒΙΣ 23/01/2013 21:42:34

          Αγαπητέ ΒΙΣ .
          Έχω κι' εγώ τελειώσει τον πρώτο κύκλο σπουδών μου σε Ελληνικό Α.Ε.Ι. (Α.Π.Θ.) , και μετέπειτα μεταπτυχιακά κυρίως σε Γαλλόφωνα κράτη , αλλά & Γερμανόφωνα , της τότε Δυτικής Ευρώπης .
          Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου .

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ΒΙΣ 23/01/2013 13:32:55

      Αγαπητέ ΒΙΣ, ο Μάρξ το 1850 ως Ρώσους είχε απέναντί του πιθηκανθρώπους της τζενταρμερίας του Τσάρου αλλά και τους οπαδούς του Μπακούνιν (ελάχιστα διέφεραν). Σε λίγο και τον Νετσάγιεφ τον μηδενιστή, που αντί για εγκέφαλο είχε μπαρούτι. Οι μεν έγραφαν πλαστογραφημένους λιβέλλους τύπου "Πρωτοκολλων Σοφών της Σιών" οι δε έσκαβαν τούνελ και αντίναζαν με μπαρούτι ανάκτορα με πριγκίπισσες.
      Οι δε Ρώσοι "μαρξιστές" του 1917, στη συνέχεια, έσφαξαν τα παιδιά του τσάρου και μαζί και τα σκυλιά τους.
      Είμαι σίγουρος ότι ο Κάρολος απο το Τρίερ, που έγραφε και ωραία ποιήματα, άν ζούσε το 1918, τον Λένιν και τους χασάπηδές του θα τους αφώριζε.
      Καθυστερημένοι, υπάνθρωποι, απειλή για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό, ήταν οι Ρωσοι λαικιστές του 19ου αιώνα, τόσο οι τσαρικοτεροι του τσάρου δεξιοί αντισημίτες, όσο και οι ναρόντικοι-αναρχικοί.
      Αντίθετα, ο Μάρξ λάτρευε τον Μεγάλο Πέτρο, που έδιωξε απο τη Ρωσία τις κληρονομιές του "Τσεγκίς Χάν".

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Uncle Stgm 23/01/2013 14:07:57

        Να σου υπενθυμίσω, Θείο, ότι οι ρώσοι πιθηκάνθρωποι της εποχής του Μαρξ έβγαλαν ορισμένους εξαίρετους στοχαστές και λογοτέχνες, άλλους περισσότερο, άλλους λιγότερο γνωστούς στη δυτική Ευρώπη...
        Δεν επιχειρώ να δαιμονοποιήσω τον Μαρξ, απλά ρίχνεις αλλού την μπάλλα και πάλι (προσφιλής σου τακτική, που επιβιώνει των αλλαγών παρωνυμίου...). Δεν υποστήριξα τους Ρώσους, αν το κατάλαβες, αλλά έκανα μία παρατήρηση αναφορικά με τον Μαρξ: Ηταν σαφώς δυτικόφιλος και μάλιστα αγγλόφιλος. Αυτό το γνωρίζουν οι διατεινόμενοι ως οπαδοί του;

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ ΒΙΣ 23/01/2013 16:05:52

          Οι Ρώσοι έβγαλαν πάρα πολλούς εξαίρετους στοχαστές γύρω στο 1850. Αλλά ξέρεις τι υπέφεραν, ριγμένοι τραγικά σε λάθος τόπο και λάθος χρόνο.
          Ο Φιοντόρ Ντοστογέφσκι, π.χ. αφού ταλαιπωρήθηκε στις τσαρικές φυλακές, πήρε των ομματιών του και εγκαταστάθηκε στο Μπάντεν-Μπάντεν, βαθειά στον ωραίο Μέλανα Δρυμό. Δεν το έκανε μόνον για το τζόγο. Να γλυτώσει απο "Δαιμονισμένους" και πιθηκανθρώπους ήθελε.
          Ο Τολστόι αποσύρθηκε στη Γιάσναγια Πολυάνα. Τι δουλειά είχε ο ευγενής "χριστιανός αντιεξουσιαστής" με μηδενιστές προγόνους των μπολσεβίκων;
          Κατά τα άλλα συμφωνώ. Μακάρι οι Έλληνες "μαρξιστές" να ήταν όντως μαθητές του ένθερμου θαυμαστή της Αγγλοσαξωνικής και Γαλλικής παιδείας Μάρξ.
          Έτσι θα γλυτώναμε τουλάχιστον από τους "αριστερούς" αμερικανοφάγους, γερμανοφάγους και γενικώς εγχώριους δυτικοφάγους. Θα είχαμε μόνον να αντιμετωπίσουμε τους "δεξιούς" ομοιδεάτες τους - σαφώς πιό εύκολη κατάσταση...

          • ΒΙΣ avatar
            ΒΙΣ @ Uncle Stgm 23/01/2013 21:45:20

            Οι Ρώσοι,την ίδια εποχή που λες, έβγαλαν έναν όσιο Σεραφείμ του Σάρωφ, έναν άγιο επίσκοπο Θεοφάνη Έγκλειστο, έναν άγιο επίσκοπο Ιγνάτιο Μπριαντσανίνωφ, μηχανικό στην κοσμική του ζωή, έναν Χομιακώφ. Τους κορυφαίους αυτούς πνευματικούς ανθρώπους μελετούν σήμερα και ετερόδοξοι και η ζωή και τα γραπτά τους εμπνέουν εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο.
            Τον Ντοστογιέφσκυ δεν τον καταλαβαίνεις, λυπούμαι. Ο Ντοστογιέφσκυ είχε μία συγκλονιστική πνευματική εμπειρία στο Μπάντεν-Μπάντεν, και τούτο του άλλαξε τη ζωή. Ηταν Ρώσος και Ορθόδοξος 100%.
            Δυστυχώς, είσαι παγιδευμένος σε ειδωλοποιημένα δυτικότροπα -μονότροπα σχήματα. Και τούτο είναι απόλυτα φυσιολογικό για την ιδεολογία που έχεις (δεν το λέω επικριτικά, το λέω ως διαπίστωση). Δεν τα απορρίπτω τα σχήματα αυτά a priori, αλλά δεν τα ειδωλοποιώ κιόλας. Και τα θεωρώ υπεύθυνα για την πνευματική κρίση που διάγει η Ευρώπη και που θα συνεχιστεί. Λατρεύεις ένα είδωλο που σιγά σιγά από μέσα κατατρώγεται από το σαράκι...

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ ΒΙΣ 24/01/2013 11:10:45

            O Σεραφείμ του Σάρωφ μεγάλη μορφή. Ο άνθρωπος που έβλεπε σαν αδέλφια του και τις αρκούδες. Και κάπως σαν Ορθόδοξο αντίστοιχο του Αγίου Φραγκίσκου της Ασσίζης.
            Οι άλλοι επίσης.
            Άν πάμε πολυ παλιότερα, θεωρώ τον Αντρέι Ρουμπλιόφ ισάξιο του Τζιόττο. Απο τους πατέρες της Ευρωπαικής ζωγραφικής.
            Κατά τη γνώμη μου, Ορθόδοξη Ευρωπαική "Ανατολή" και Ευρωπαική "Δύση" βάδισαν παράλληλους δρόμους. Δεν τις ξεχωρίζω, είναι ομότροπες και ισάξιες, ο νεότερος Ευρωπαικός πολιτισμός είναι ένας και ενιαίος με τον Ρωσικό έναν απο τους θεμέλιους λίθους.
            Στο μεταίχμιο της νεοτερικής εποχής, "Ανατολή" και "Δύση" είχαν ν' αντιμετωπίσουν τους κακούς δαίμονές τους. Διαφορετικούς δαίμονες. Απο δώ τον Οθωμανικό ή Μογγολικό ζυγό, απο κεί την εκκλησιαστική μισανθρωπία και την Ιερά Εξέταση. Και απο αυτό προέκυψαν διαφορετικότητες.

    • Zugzwang avatar
      Zugzwang @ ΒΙΣ 23/01/2013 15:51:35

      @ΒΙΣ
      "...Ευτυχώς για εσάς, δυστυχώς για την πατρίδα μου που έχει πέσει εδώ και δεκαετίες στα γαμψά σας νύχια και την κατασπαράσσετε..."
      Συνηθως συμφωνω με πολλα απο οσα λετε. Εδω ομως ξεχνατε τους μεγαλους καταστροφεις αυτης της χωρας: Ανδρεα, Σημιτη, ΓΑΠ και οσους δεξιους συνεργαστηκαν μαζι τους η ακολουθησαν τα ιχνη τους. Ξερουμε τι ειναι ο Τσιπρας και τι μας περιμενει. Αλλα τωρα σκουζουν αυτοι που εκαναν κωλοτουμπες πριν απο τον Τσιπρα επειδη τωρα τους μιμειται.

    • fnl avatar
      fnl @ ΒΙΣ 23/01/2013 21:55:06

      Πολυ σωστα τα ειπες φιλε μου. Ισως η μονη αξιολογη απαντηση που διαβασα εδω. Οσο για την εμφανηση (που μερικοι νομιζετε οτι δεν παιζει ρολο) να πω οτι ειναι ενδυκτικο του τι επικρατει πισω απο τους τοιχους: ανοργανωσια + βρωμα: εργαστηρια που στερουνται τα βασικα, γραμματειες με νταϊλικι, παραταξεις που στηριζουν μεγαλοκαθηγηταδες για να τρωνε λεφτα ή φοιτητες για να ξεχαρβαλωνουν τις δομες τως σχολης, ενα δυσλειτουργικο πραμα που μετα βιας προσφερει γνωσεις... λιγες οι φωτεινες εξαιρεσεις που παλευουν να προσφερουν κατι και δεν αρκουν για να κερδισουν στον ανταγωνισμο... κι αυτο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ!!

  9. roadrunner avatar
    roadrunner 23/01/2013 10:45:02

    "Ναι, είμαστε άπειροι στο να συνάπτουμε σκιερές συμφωνίες με τους κλεπτοκράτες και τους ολιγάρχες. Ναι, είμαστε άπειροι στη συγκάλυψη σκανδάλων δωροδοκίας, όπως το διαβόητο σκάνδαλο της Siemens. Όπως το σκάνδαλο απόκρυψης της λίστας Λαγκάρντ. " είπε ο κ.Τσίπρας.

    Μετάφραση (εμείς-ο συριζα δεν μετείχαμε αλλά ισχύουν τα παρακάτω) :
    1) Στην Ελλάδα συνήφθησαν σκιερές συμφωνίες με τους κλεπτοκράτες και τους ολιγάρχες
    δηλ. στην Ελλάδα ανθούσε και ανθεί η κλεπτοκρατία
    2) Στην Ελλάδα συγκαλύφθηκαν σκάνδαλα δωροδοκίας (siemens, langarde)
    δηλ. η Ελλάδα ήταν και παραμένει η χώρα σκανδάλων.

    Αν δεν είναι αυτό δυσφήμιση της Ελλάδας και πάλι, τότε τι είναι ;
    Νέος ΓΑΠ μας προέκυψε ο Τσίπρας, να διασύρει την χώρα στο εξωτερικό, τη στιγμή, μάλιστα που τουλάχιστον το θέμα της λίστας langarde προχωρά στη βουλή!
    Με πρόσχημα την δήθεν πολιτική απειρία τους, βγαίνει ο alexis και διατυμπανίζει, ότι στην Ελλάδα ανθεί η κλεπτοκρατία και ότι είναι η χώρα των σκανδάλων.
    Πολύ ωραίες υπηρεσίες δυσφήμισης παρέχει στη χώρα μας.
    Άξιος συνεχιστής του ΓΑΠ !

    • Σπορέας avatar
      Σπορέας @ roadrunner 23/01/2013 11:51:44

      "...στην Ελλάδα ανθεί η κλεπτοκρατία και ότι είναι η χώρα των σκανδάλων."
      Δεν είναι και πολύ λάθος αυτή η εκτίμηση!

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ Σπορέας 23/01/2013 13:10:43

        Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή είναι ΛΑΘΟΣ εκτίμηση, επειδή η έρευνα για τη λίστα Λαγκάρντ είναι σε πλήρη εξέλιξη, άρα το σκάνδαλο διερευνάται και δεν συγκαλύφθηκε, όπως ψευδώς ανέφερε ο Τσίπρας.

        Συνεπώς, πρώτο και τρανταχτό ψέμα, η αναφορά του σε συγκάλυψη του «σκανδάλου» σχετικά με τη λίστα langarde. Όχι απλά συκοφαντεί, αλλά ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΙ ΨΕΥΔΩΣ τη χώρα μας, για τους χειρισμούς της, ως προς το θέμα της λίστας langarde.

        Σε ότι αφορά «την κλεπτοκρατία και τη συμμαχία με τους ολιγάρχες» : ο Τσίπρας αδικεί και πάλι την Ελλάδα μας και την προσπάθεια εξυγίανσης , που γίνεται από τη σημερινή κυβέρνηση. Τη στιγμή που είναι ήδη στη φυλακή πρόσωπα, όπως ο Τσοχατζόπουλος, ο σάχης ή ο Λαυρεντιάδης, και διώκεται έως και ο Γεωργίου της ΕΛΣΤΑΤ. Ακόμη, στην πάταξη της κλεπτοκρατίας μπορεί να ενταχθεί και η πολιτική αντιμετώπισης της λαθρομετανάστευσης ( ως δουλεμπόριο, φοροδιαφυγή, μαύρη εργασία, παράνομες εμπορικές δραστηριότητες κτλ).
        Βέβαια, όταν ο ΓΑΠ διέσυρε και συκοφαντούσε διεθνώς την Ελλάδα,
        α) όλα τα παραπάνω εξυγιαντικά δεν είχαν λάβει χώρα, β) οι Έλληνες πολίτες δεν είχαν υποστεί την οικονομική εξαθλίωση των μνημονίων, όπως σήμερα.

        Το οποίο τι σημαίνει ; ότι ο Τσίπρας όχι απλά είναι άξιος συνεχιστής του ΓΑΠ, τον έχει ήδη ξεπεράσει. Ο Τσίπρας είναι η «βελτιωμένη» και ακόμη πιο αδίστακτη, νέα έκδοση του ΓΑΠ.

        ΥΓ: Αλλά ακόμη και να είχαν βάση οι συκοφαντίες του σε βάρος της χώρας μας, το να τις διατυμπανίζει μέσα στη φωλιά του ΔΝΤ, είναι υπηρεσία ανθελληνική και προδοτική.)

        • Σπορέας avatar
          Σπορέας @ roadrunner 23/01/2013 16:27:47

          Θα ξεκινήσω από το ΥΓ σου.
          Στην σημερινή πραγματικότητα δεν υπάρχουν "αλήθειες εσωτερικού" και "αλήθειες εξωτερικού".
          Όποιος τις χρειάζεται και το ΔΝΤ τις χρειάζεται, τις βρίσκει και τις χρησιμοποιεί κατά το δοκούν.
          Στα υπόλοιπα θεωρώ, άποψή μου, ότι ζυγίζεις ανόμοια πράγματα.
          Ζυγίζεις πραγματικότητες με προθέσεις.
          Πραγματικότητα είναι ότι κυβερνάει η κλεπτοκρατία, αυτό τουλάχιστον μέσα σε αυτόν τον ιστότοπο δεν αμφισβητείται.
          Προθέσεις είναι, αναμφισβήτητα καλές, η διερεύνηση των λιστών και η εύρεση των ληστών.
          Προθέσεις είναι η καταδίκη του κάθεΤσοχατζόπουλου, Λαυρεντιάδη, Γεωργίου κλπ,κλπ
          Μακάρι οι προθέσεις να μετατραπούν σε πραγματικότητες, τότε θα μπορέσουμε να βρούμε το ζύγι.
          Προσωπικά φοβάμαι γιατί οι καλύτερες των προθέσεων απλά στρώνουν το δρόμο για την κόλαση.
          Όσο για τον κουλ Αλέξη πιστεύω ότι τα έχει πει όλα ο θείος Βλαδίμηρος, "Δεν υπάρχει πιο αντεπαναστάτης από τον επαναστατικοποιημένο μικροαστό"

          • roadrunner avatar
            roadrunner @ Σπορέας 23/01/2013 21:26:33

            Κατ’ αρχήν, Σπορέα έχω μια διαφορετική θεώρηση, για τη διάκριση μεταξύ πραγματικότητας και προθέσεων, ως προς την εξάλειψη της κλεπτοκρατίας. Εννοώ, ότι η διαπόμπευση και/ή η φυλάκιση πολιτικών προσώπων (όπως ο Τσοχατζόπουλος και οι λοιποί) συνιστούν ήδη, το μεγαλύτερο μέρος της τιμωρίας τους και είναι πραγματικότητα. Η τελική καταδίκη, που θα ολοκληρώσει την τιμωρία των ενόχων, συνιστά πρόθεση, χωρίς να αναιρεί όμως, την πραγματικότητα της, κατά ένα μεγάλο μέρος, τιμωρίας τους (διαπόμπευση) .

            Όσο για το ΔΝΤ, μάλλον δεν αρκείται στο να βρει την μια και μόνη «αλήθεια», ψάχνοντας, για να τη χρησιμοποιήσει, κατά το δοκούν. Αποδεδειγμένα, την «αλήθεια» μπορεί να την «παραγγέλνει», από πρόθυμους συνεργάτες (πχ ΓΑΠ, Τσίπρας), να την κατασκευάζει (τελευταία έκθεση για GRexit με σύριζα σε κυβέρνηση) ή απλούστερα να την διαστρεβλώνει, ώστε να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά του.

            Αδιαμφισβήτητα, όλοι είμαστε ανήσυχοι και δύσπιστοι, μέχρι οι προθέσεις να γίνουν πραγματικότητα, όταν μάλιστα η αντιμετώπιση της διαφθοράς, της ανομίας, κτλ, απαιτούν τιτάνια προσπάθεια για να παταχθούν. Όχι όμως και να είμαστε απαισιόδοξοι : (αν μου επιτρέπεις, αυτό διαπίστωσα από τη φράση σου «οι καλύτερες των προθέσεων, απλά στρώνουν το δρόμο για την κόλαση»). Γιατί μπορεί μεν, στην κόλαση να οδηγείται κανείς, παρά τις καλές προθέσεις, αλλά υπάρχουν και καλές προθέσεις που οδηγούν στον παράδεισο. Αυτό λέγεται ελπίδα και όραμα. Και αν δεν υπάρχει, τότε σίγουρα, καμία πρόθεση δεν πρόκειται να γίνει πραγματικότητα.

  10. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 23/01/2013 11:13:51

    Ο καπιταλισμός θα συνεχίζει το δρόμο του, μέχρι να φυτρώσουν εντός του και να μεγαλώσουν τα έμβρυα ενός άλλου τρόπου παραγωγής.
    Δεν τα βλέπω ακόμη.
    Το πρακτικό ζήτημα είναι λοιπόν, στο μεσοδιάστημα ο καπιταλισμός να μας βασανίζει όσο γίνεται λιγότερο.
    "Η ιστορία βάζει πάντα μπροστά της τα θέματα που είναι δυνατόν να λυθούν", σοφος ο Μαρξ. Ο Αλέξιος ξέρει ότι τις "ανατροπές" πρέπει να τις αφήσει σε άλλους. Προς το παρόν είναι δουλειά των φορτηγατζήδων, όχι των αριστερών.

    • factorx avatar
      factorx @ Uncle Stgm 23/01/2013 13:46:36

      Είπαμε να στηρίξεις τον Αλέξη (για να παίζεις σχολιάζοντας απο τον καναπέ) αλλά μην προσβάλεις και την νοημοσύνη μας θεωρητικοποιώντας το ζήτημα και κάνοντας το και ιστορικό

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ factorx 23/01/2013 14:57:38

        Δεν στηρίζω κανέναν. Δεν τους αξίζει.
        Άλλοι στήριζαν κάποτε τις "ανατροπές" των φορτηγατζήδων, γιατί τότε (νόμιζαν ότι) τους βόλευε πολιτικά. Ομοίως και "ανατροπές" άλλων συντεχνιών.
        Άλλοι έπαιζαν με "αντισυστημικές" ιδεοληψίες και τις θεωρητικοποιούσαν.
        Για την ουσία, τα ίδια γράφω απο το 2008.

    • άγρυπνη avatar
      άγρυπνη @ Uncle Stgm 23/01/2013 14:31:19

      Πως βάζετε διαχωριστικές γραμμές στο πολιτικό γιγνεσθαι σήμερα;μικτά είναι τα συστήματα,μια μείξη ελεύθερης αγοράς και κοινωνικής πρόνοιας,διότι το ένα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς το άλλο.Είναι το πολιτικό μάθημα των τελευταίων δεκαετιών.Βέβαια,πάντα η Ελλάδα αναχρονιστική.Και θα μιλά για ''άκρα'',για ''ψήφισμα Κορυσχάδων''και άλλα φολκλόρ,η μαφία των πλουσίων θα συνεχίζει τον αντεθνικό της ρόλο,οιΕλληνες θα άγονται και φέρονται παραζαλισμένοι απο τους ΜΜΕ παπαγάλους,Στα χωριά της επαρχίας θα αγωνιούν για την προαποφασισμένη διαβρωτική αποκέντρωση των λαθρο[πχ Μαυροδένδρι].Γι'αυτό η μοίρα της χώρας ήταν και θα είναι μια αποικία της Δύσης.Πίκρα.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ άγρυπνη 23/01/2013 14:46:26

        Αυτή η Ελλάδα που θέλει να μείνει αναχρονιστική, το θέλει για να συνεχίζει η "μαφία" των πλουσίων να απομυζά με φεουδαρχικό τρόπο τον κόπο της μεγάλης πλειοψηφίας.
        Ούτε για στοιχειώδη καπιταλισμό δεν είναι πρόθυμη και ικανή αυτή που καταχρηστικά αποκαλείται "Ελληνική αστική τάξη".
        Κατάλοιπα κοτσαμπάσηδων και μαυραγοριτών είναι.

        • άγρυπνη avatar
          άγρυπνη @ Uncle Stgm 23/01/2013 15:39:58

          Η μεγάλη πρόκληση λοιπόν.Οι πανελλαδικές εξετάσεις τώρα δίνονται.Ας περιμένουν οι πολιτικοί σήμερα τον βαθμό που τους αξίζει.

  11. Μεγάλες στιγμές avatar
    Μεγάλες στιγμές 23/01/2013 11:35:26

    Επρεπε η Δούρου να του γράψει οτι η αγαπημένη του ταινία είναι το ''καλώς ήρθε το δολλάριο''

  12. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 23/01/2013 11:45:32

    Καλημέρα Ρήνα!
    Μυρμήγκια μᾶς ὀνομάζει ὁ Ἀλέξης,πού τήν πάτησαν κιόλας...
    Δέν ἔχει ὑπόψη του τή γνώμη τοῦ Φ.Κόντογλου καί γιά τά τζιτζίκια:
    ''Τί χάρη θά 'χε ὁ κόσμος ὅλος,ἄν κυνηγούσανε ὅλοι νά μαζέψουνε,νά κάνουνε λεφτά; Ἡ πλάση θά 'τανε βουβή κι ἄσχημη,σάν κόλαση...''

  13. Μακεδών avatar
    Μακεδών 23/01/2013 12:04:34

    Ο Τσιπρας ειναι ο νεος ΓΑΠ.Με μια διαφορα ομως.
    Ενω ο ΓΑΠ υπηρξε ο κατηγορος της Ελλαδας στην Ευρωπη ο Τσιπρας αποτελει τον κατηγορο της Ευρωπης στην Αμερικη και στα think tank της.
    Εθαψε την Ε.Ε. οσο καλυτερα μπορουσε.Οι Αμερικανοι ανταμειψαν τον ΓΑΠ με μια θεση στο Χαρβαρντ και βρηκαν τον νεο δουρειο ιππο τους κατα της Ε.Ε. και της Ρωσιας στο προσωπο του Τσιπρα.
    Τελικα ο ΣΥΡΙΖΑ μπορει πλεον να μετονομαστει σε "Αμερικανικο κομμα".Ουτως η αλλως στα θεματα εξωτερικης πολιτικης ΣΥΡΙΖΑ και State department συμφωνουν ΑΠΟΛΥΤΑ εδω και πολλα χρονια.Και ας μην ξεχναμε οτι ο ΣΥΡΙΖΑ βοηθησε οσο μπορουσε για να πεσει ο Καραμανλης.
    Μπαχαλακηδες - ΣΥΡΙΖΑ - Αμερικανικη πρεσβεια αποτελουν συγκοινωνουντα δοχεια.

    • Μακεδών avatar
      Μακεδών @ Μακεδών 23/01/2013 12:15:34

      Παω στοιχημα οτι οταν ο Τσιπρας επισκεφτει την Ρωσια θα πει τα ιδια κουφα με αυτα που ειπε και ο ΓΑΠ στον Πουτιν δηλαδη για κλιματικες αλλαγες,προστασια του περιβαλλοντος,αφοπλισμους κλπ.
      Η κασετα του State department δεν εχει αλλαξει.Την ιδια θα παιξει και ο Τσιπρας!

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Μακεδών 23/01/2013 12:58:58

      Πάλι να ξαναπάμε απο τον "αντιγερμανισμό" πίσω στον "αντιαμερικανισμό";
      Αμάν αυτό το "εθνικό εκκρεμές", ασταμάτητο είναι, έχω καταζαλιστεί....

    • Assos avatar
      Assos @ Μακεδών 23/01/2013 14:24:38

      Ωραία τα λές φίλε Μακεδονα.
      Εχουμε επιστρέψει και πάλι στο 1850.
      Στην βουλή μας πλέον υπάρχουν το Γερμανικό, το Αμερικανικό και το Ρωσικό κόμμα. Τίποτε δεν έχει αλλάξει απο τότε εκτός του ότι το Γαλλικό αντικαταστάθηκε απ' το Γερμανικό και το Αγγλικό απο το Αμερικανικό κόμμα. Μένει να αντικατασταθεί ο Βαυαρός Βασιλέας απο Βαυαρό Τραπεζίτη...

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Assos 23/01/2013 16:08:33

        Μην υποτιμάτε το Αγγλικό Κόμμα !
        Οι Έλληνες-μέλη του έχουν αγοράσει κάτι σπιταρώνες νάααα στο Λονδίνο...

        • Assos avatar
          Assos @ Uncle Stgm 23/01/2013 19:40:09

          Εντάξει Αγγλία-Αμερική= Μητέρα-κόρη και τούμπαλιν ανάλλογα με τις ανάγκες...

  14. Μ.Γ avatar
    Μ.Γ 23/01/2013 12:09:53

    Αντι να χαιρονται ορισμενοι που ο Τσιπρας εχει ωριμασει και εκπροσωπει με ενα τετοιο εξαιρετικο λογο την πατριδα μας στην ισχυρωτερη δυναμη του πλανητη -μακαρι να ειχανε το ιδιο θαρρος και το ιδιο ηθος οι διαφοροι πρωθυπουργοι που εσπευσαν γονηπετεις να πουν "oυδεις αναμαρτητος", προκειμενου να παραμεινουν στην καρεκλα τους- προτιμουν τον επαρχιωτικο αυτοεγκλεισμο τους στα γνωριμα παλαιοκομματικα στερεοτυπα, στους γνωριμους καφενειακους φανατισμους, στον γνωριμο ποδοσφαιρικο οπαδισμο. Επειδη ομως τετοιοι "οπαδοι" ειναι και ανοητοι και αμαθεις και ανιστορητοι θα βρεθουν προ μεγαλων εκπληξεων οταν διαπιστωσουν οτι παρα πολυ συντομα αυτος ο τρικομματικος τραγελαφος που παριστανει την ελληνικη κυβερνηση θα καταρρευσει. Αυτο εχει συμβει σε ολες τις χωρες απο οπου περασε το ΔΝΤ και εφαρμοστηκαν οι συνταγες των banksters και η Ελλαδα δεν προκειται να αποτελεσει εξαιρεση. Το ζητημα ειναι αυτη η προδιαγεγραμμενη καταρρευση να γινει με ορους μιας δημοκρατικης νομιμοτητας κι οχι με ατσαλο και καταστρεπτικο τροπο για την ελληνικη κοινωνια. Ειναι προφανες οτι αυτο το σχολιο δεν προκειται να δημοσιευτει, το απευθυνω ομως σε ορισμενους αφελεις συντακτες του ANTINEWS που νομιζουν οτι με τις παιδαριωδεις εμπαθειες τους συσπειρωνουν τους οπαδους και προσφερουν υπηρεσιες στο κομμα τους και στη χωρα. Παρατηρω ομως με ενδιαφερον οτι, παρα τις ξεπερασμενες εμφυλιοπολεμικες τακτικες στις οποιες επιμενουν καποιοι, υπαρχουν σ' αυτο το site και σοβαρες αναλυσεις που απευθυνονται σε σκεπτομενους συμπολιτες. Παρατηρω επισης οτι πληθαινουν τα σχολια που ξεφευγουν απο τα κομματικα στερεοτυπα και αρχιζουν να επισημαινουν τα αντικειμενικα αδιεξοδα της ασκουμενης πολιτικης. Ολα αυτα δηλωνουν οτι το μετωπο της τρικομματικης κυβερνησης (στην οποια συμμετεχει ο αθλιος Βενιζελος κι ο θλιβερος Κουβελης) εχει αρχισει ηδη να διασπαται και στη συνειδηση των, μεχρι προτινος, υποστηρικτων της.

    • Μ.Γ avatar
      Μ.Γ @ Μ.Γ 23/01/2013 17:17:55

      Σας τιμα το οτι δημοσιευσατε το σχολιο μου και σας ευχαριστω.

      • ΑΚΤΗΜΩΝ avatar
        ΑΚΤΗΜΩΝ @ Μ.Γ 24/01/2013 16:57:04

        Ωραιος τυπος αυτος ο Μ.Γ. Παρατηρει λεει οτι πληθαινουν τα σχολια που ξεφευγουν απο κομματικα στερεοτυπα. Των αλλων βεβαια. Γιατι τα δικα του ξεχειλιζουν απο κομματικο στραβισμο και κομματικη εμπαθεια. Ουαι υμιν γραμματεις και φαρισαιοι υποκριτες θα μεινετε αδιορθωτοι και απροσαρμοστοι εις τον αιωνα του αιωνος. Και ανεπιδεκτοι μαθησεως παρα τα οσα η ζωη εχει δειξει οπως θα ελεγε και ο Χαριλαος Φλωρακης.

  15. Kώστας ΜΠ avatar
    Kώστας ΜΠ 23/01/2013 13:05:17

    To ότι στο επίσημο προεκλογικό πρόγραμμα του Σύριζα υπάρχει ως στόχος η αποδέσμευση από το ΝΑΤΟ "ξέχασε" να το πει, στην ομιλία του. Αυτά βέβαια είναι κουτόχορτο για τους εγχώριους. Ούτε τα πιστεύει , ούτε σκοπεύει να τα κάνει. Και βέβαια οι δημοσιογράφοι της διαπλοκής που κατά τα λοιπά είναι εχθρικοί στον Σύριζα "ξέχασαν" να τον ρωτήσουν για το ΝΑΤΟ.
    Τα κορόιδα στην Ελλάδα( παραδοσιακοί αριστεροί και "αντιμνημονιακοί),που αναίσχυντα δουλεύει ο Τσίπρας, είναι έτοιμοι για να τα χάψουν όλα. Δώστους "κατάργηση με ένα άρθρο" από τα τηλεπαράθυρα και πάρτους την ...ψήφο.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Kώστας ΜΠ 23/01/2013 13:36:42

      Κουτόχορτο για τους εγχώριους. Έτσι ακριβώς.
      Αλλά εμείς γιατί το τρώμε, αδελφέ μου;
      Το τρώμε και ως υποστηρικτές και ως ορκισμένοι αντίπαλοι. Το ίδιο κάνει.
      Ως πότε;

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Uncle Stgm 23/01/2013 14:15:42

        Οι επικριτές του Τσίπρα γιατί τρώμε κουτόχορτο; Εσύ είσαι συγγενικού του "χώρου", οπότε το πιθανότερο θεωρώ ότι έχεις πάρει και εσύ κάποια δόση. Μεχρι χτες μαζί ήντουσαν (διαλεκτικός ο τύπος) με τον μπαρμπα-Φώτη...

  16. ΦΩΤΕΙΝΗ avatar
    ΦΩΤΕΙΝΗ 23/01/2013 13:07:12

    Το να είστε πικρόχολοι το καταλαβαίνω. Παραδεχτείτε όμως ότι ο κ. Τσίπρας ήταν πολύ καλός, σε αντίθεση με ότι περιμένατε.
    Τα είπε όπως έπρεπε και μπράβο του!

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ ΦΩΤΕΙΝΗ 23/01/2013 13:50:46

      Θα ‘ναι καλό παιδί, άριστος μαθητής,
      αρκεί να πάρει ευλογίες εξ αμερικής….

      (τραγουδιέται στο στυλ gummy bear)

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ roadrunner 23/01/2013 17:29:13

        Ταλέντο καί στή σύνθεση βλέπω roadunner!

        • roadrunner avatar
          roadrunner @ Κυθήριος 23/01/2013 21:37:19

          Χα, χα ... Κυθήριε ... απλά βρήκα τη μούσα μου :-)

  17. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 23/01/2013 13:31:06

    Γενικό, απογοητευτικό συμπέρασμα - επιβεβαίωση, μιας μέχρι χθες ...υποψίας :
    Πρωθυπουργός στη μπανανία Ελλάς άμα δεν πείς 7.000.000 ψέμματα και δεν υπάρξει και ισχυρότατος σπόνσορας ώστε να προωθεί και να επιβάλλει την ανεπανάληπτη ...μεγαλοσύνη σου, απλά, ΔΕ ΓΙΝΕΣΑΙ ΠΟΤΈ!!!
    Το διανοητικό επίπεδο των Ιθαγενών - ψηφοφόρων το επιβάλλει.
    Μέχρι και ο μικρός και άπειρος Αλέξης, το κατάλαβε.
    Εμείς γιατί αλήθεια πέφτουμε απ' τα ....σύννεφα;; :-)
    Αναμενόμενος ....ρεαλισμός!!!!

    • Assos avatar
      Assos @ BLACKQUEEN 23/01/2013 19:43:10

      Oχι τίποτε άλλο αλλά τον κατηγορούσαν οτι δεν θα φτάσει ποτέ την εμπειρία και την ωριμότητα του Σαμαρά...Αλματα κάνει αυτό το "παιδί"...

  18. Κώστας Σταματάκης avatar
    Κώστας Σταματάκης 23/01/2013 14:45:07

    Όχι κάνετε λάθος, ο Τσίπρας δεν το παίζει ΓΑΠ. Το παίζει πιο έξυπνα, το παίζει Ανδρέας Παπανδρέου. Ωραία και παχιά λόγια, που είναι αρεστά σε όλους, ιδιαίτερα στα χαϊβάνια τους περισσότερους Έλληνες , με συναισθηματική φόρτωση για τους κακούς πλούσιους και την κακούργα κοινωνία, λαϊκισμός στο έπακρο, μέχρι να πάρουμε το γκουβέρνο και να πέσουμε με τα μούτρα στον λουφέ. Στους Αμερικάνους έδειξε λίγο από το πραγματικό του πρόσωπο. Το άλλο το δείχνουν τα έργα τους, που είναι η μετατροπή αυτής της χώρας σε χώρο, όπου σε λίγα χρόνια, χιλιάδες φανατικοί μουσουλμάνοι, αφού θα τους έχει δοθεί από τους χρησίμους ηλίθιους του ΣΥΡΙΖΑ, η Ελληνική ιθαγένεια και το δικαίωμα ψήφου, θα ορίζουν τις τύχες αυτού του τόπου, σύμφωνα με τις εντολές της Τουρκίας, και των ΗΠΑ.

    Χρειάστηκαν 30 χρόνια για να κατανοήσουν οι Έλληνες, πως οδηγήθηκαν στην χρεοκοπία και την υποτέλεια από τα μεγάλα λόγια του μέγα λαϊκιστή Ανδρέα, που τους έδωσε ευμάρεια με δανεικά που αναγκαστικά θα πληρώσουν τα παιδιά μας. Δεν χρειάζεται να περάσουν άλλα τριάντα χρόνια, για να αντιληφθούν τα εγγόνια μας ότι ζουν σε μια πατρίδα που δεν τους ανήκει.

  19. firiki2010 avatar
    firiki2010 23/01/2013 14:54:53

    "....Για μας ο σοσιαλισμός δεν είναι ο εξωραϊσμός του καπιταλισμού ούτε η δήθεν ‘φιλολαϊκή’ διαχείρισή του. Ο καπιταλισμός συνιστά σύστημα εκμετάλλευσης που στηρίζεται στην κοινωνική παραγωγή με στόχο και κίνητρο το ιδιωτικό κέρδος, σύστημα που εμείς αντιμαχόμαστε στον ίδιο τον πυρήνα του. Για μας ο σοσιαλισμός είναι μορφή οργάνωσης της κοινωνίας που βασίζεται στην κοινωνική -και όχι κρατική- ιδιοκτησία και διαχείριση των παραγωγικών μέσων.... μπλα ...μπλα... μπλα .... "
    Ενα από τα πολλά αποσπάσματα της Διακήρυξης του ΣΥΡΙΖΑ που θα άξιζε να διαβάσουν οι ακροατές του στην Αμερική. Οχι ότι εμείς εδώ τα διαβάσαμε και τα κατανοήσαμε , αλλά λέμε.....

  20. ΦΑΝΤΑΣΜΑ avatar
    ΦΑΝΤΑΣΜΑ 23/01/2013 15:22:54

    Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι το πασοκ του μέλλοντος .
    ΟΛΗ η Ελλάδα είναι ΠΑΣΟΚ , ΕΜΑΘΕ ΝΑ ζει , να αναπνέει , να μοιράζει , να τρώει ,να κλέβει , να αποθεώνεται , να γλεντά , να πίνει , να τραγουδά στα σκυλάδικα , να διοικείται σαν ψηφοφόρος Πασοκ , να οδηγα σαν πασοκ , ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ σαν ΠΑΣΟΚ συμπεριφέρεται και ο ΝΕΟΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ !!!
    ΟΠΟΙΟΣ δεν το βλέπει θα προσγειωθεί ανώμαλα .
    ΓΙΑ να γυρίσει ο ήλιος θελει δουλειά πολύ , .... και πολλά πολλά χρόνια .
    ΟΛΑ γύρω αλλαζουν και όλα τα ίδια μένουν (σοφό τραγούδι )
    -Ενα σχόλιο για την ομιλία .
    Ποιος διαφωνεί ότι πρέπει να γίνει ανακατανομή του πλούτου ?
    ΑΝ μπορέσει να το κάνει είναι το θέμα , η ΝΔ μπορεί ? ΑΠΑΝΤΩ με ένα μεγάλο ΟΧΙ , γιατί παραδοσιακά καθοδηγείται από τους¨ γνωστούς¨ , και είναι ο χώρος τους .

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ ΦΑΝΤΑΣΜΑ 23/01/2013 16:52:01

      Για να έχει νόημα η όποια ανακατανομή του πλούτου πρέπει να παραχθεί πρώτα πλούτος και η όποια αναδιανομή του να γίνει κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να δημιουργηθούν συνήκες να μεγαλώσει η πίττα. Αλλιώς θα αναδιανέμεις διαρκώς αυξανόμενη μιζέρια !

      • assos avatar
        assos @ firiki2010 23/01/2013 21:22:58

        Δεν αρκεί να παραχθεί πάλι πλούτος αγαπητέ Φιρίκι γιατί μοιάζει με τον πίθο των Δαναίδων. Το βασικό είναι αυτή τη φορά τουλάχιστο, να διασφαλιστεί οτι o πλούτος δεν θα ξαναπετάξει στην Ελβετία, το Λονδίνο και τα Κέυμαν.
        Καί βέβαια αυτοί που φυγάδευσαν τον προηγούμενο πλούτο και κάνουν ακόμα κουμάντο, τουλάχιστο να μην είναι ακόμα εξουσία γιατι φυλακή δεν βλέπω...

  21. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 23/01/2013 16:40:26

    Η αφεντιά μου είναι του "Κανένα".
    Του καλύτερου.

  22. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 23/01/2013 16:46:12

    Οι επικριτές του κ. Τσίπρα ώρες ώρες μου δίνετε την εντυπωση πώς πιστεύετε ότι είναι άγριος επαναστάτης, "ανατροπέας" (σαν τους φορτηγούς και βυτίους, θυμάστε τον κ. Τζωρτζάτο;), ίσως και αναρχοκουμμούνι "εαμοβούλγαρος".
    Είναι;

  23. ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ avatar
    ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ 23/01/2013 18:28:53

    Τουλάχιστον ο Τσίπρας, που δε χάνετε ευκαιρία να τον χλευάζετε, έχει τα " κοχόνια" να θέσει θέματα, όπως την έκδοση Χριστοφοράκου στη χώρα μας, καθώς και το κατοχικό δάνειο στο Σόιμπλε, τολμά να χαρακτηρίσει " Ολαντρέου " τον πρόεδρο της Γαλλίας, που ειρήσθω εν παρόδω αθέτησε τις προεκλογικές του υποσχέσεις και έγινε και αυτός υποτακτικός της φράου Μέρκελ, ενώ και τώρα κατά την επίσκεψη του στις ΗΠΑ, αφήνει σαφέστατες αιχμές κατά του υποψηφίου για την προεδρία Μιτ Ρόμνει, που δεν έχανε την ευκαιρία σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής του περιοδίας να "στολίζει" τη χώρα μας. Την ίδια στιγμή, κάποιοι άλλοι έστρωναν κόκκινα χαλιά στη Μέγαιρα από το Βερολίνο και για Χριστοφοράκους και κατοχικά δάνεια τήρησαν σιγήν ιχθύος...

    • ΦΑΝΤΑΣΜΑ avatar
      ΦΑΝΤΑΣΜΑ @ ΚΟΙΝΟΣ ΝΟΥΣ 23/01/2013 18:44:42

      Να πω ότι έχεις άδικο ?
      Τα γεγονότα στην πολιτική τα βλέπουμε σαν την αμφισβητούμενη φάση οφσάιντ , απο την πλευρα του επιτιθέμενου η του αμυνόμενου , ενίοτε δηλώνεις και ένα ¨δεν φαίνεται καθαρά " , και καθάρισες !!

  24. panos2 avatar
    panos2 23/01/2013 22:00:38

    αλλοι για Γερμανια τραβηξανε αλλοι για Αμερικη

  25. m.s avatar
    m.s 23/01/2013 23:25:40

    Πάτε στοίχημα ότι το καλοκαίρι θα κάνει κανό ;

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ m.s 24/01/2013 08:00:13

      Ποδήλατο νά μήν κάνει...

  26. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 24/01/2013 02:33:44

    Alex Chiprush. Πρωτη θεση στο αεροπλανο, μηδεν ενσημα, μηδεν εμπειρια , στελεχωμενος απο απιστευτα τυπακια που αλλοι %^#ούν (σαν τον γνωστο σκηνοθετη) και αλλοι μιλανε γαι ενοπλες επαναστασεις (ο γνωστος υποψηφιος για το ψηφοδελτιο) . Οι περισσοτεροι, καινουργοι στην βουλη , χωρις να εχουν δοκιμαστει στον ιδιωτικο τομεα. Θεωριες και πολυλογιες του βρωμικου Πανεπιστημιακου αμφιθεατρου. Με αυτα τα στελεχη θα βγαλει την Ελλαδα απο την κριση? Με υποσχεσεις σε ολους ? Βραζιλιανους, Αργεντινους, Γερμανους , Αμερικανους, Ισραηλιτες? Με υποσχεσεις σε υπαλληλους Βουλης, υπαλληλους του μετρο, σε καταληψιες κλπ? Με λογια του τυπου ανακατανομη του πλουτου? Αυτα ειπε και ο Αντρεας και εφυγαν ολοι απο την Ελλαδα. Που ειναι το δομημενο προγραμμα εξοδου απο την κριση? Που ειναι η αξιοκρατια ? Που ειναι το οραμα? Οι μπαχαλακηδες του, εριξαν τον αν μη τι αλλο ηθικο Κ.Κ. Ο οποιος μας ελεγε για δικαια , ηπια αλλα απαραιτητα μετρα. Οι μπαχαλακηδες του εκαψαν την Αθηνα. Απαξιωσαν το ιστορικο κεντρο. Χρεοκοπησαν επιχειρησεις και μας εσπρωξαν σαν χωρα και σαν μεσαια ταξη στην καταστροφη. Οι βουλευτες του ηταν υπερασπιση, ή μαρτυρες υπερασπισης σε αποδεδειγμενα τρομοκρατες και εγκληματιες οπως η 17Ν κλπ. Τα ξεχναμε? Ο ΓΑΠ απετυχε να διαλυσει την Ευρωπη. Τωρα η αυτοκρατορια αντεπιτιθεται με Chiprush και Καμερον.
    Και οι μισοι Ελληνες επεγνωσμενα κοιταμε ποτε θα ξαναγυρισουμε στο παρτυ χωρις να διαβασουμε το προβλημα να το καταλαβουμε και να αρχισουμε να το λυνουμε. Λυση δυσκολου μαθηματικου προβληματος με λιγες γνωσεις μπουρδοφιλολογιας επιπεδου 15λους ειναι αδυνατον να δοθει.

    • assos avatar
      assos @ Ρεαλιστης 24/01/2013 09:22:37

      Αυτή τη νεα γενιά πολιτικών φτιάξαμε , αυτήν θα υποστούμε. Ξέρεις κάποιαν άλλη? Αυτοί που διάβαζαν όταν ο Τσίπρας έπαιρνε την εξουσία, τώρα βρίσκονται εκτός Ελλάδος. Εαν μάθεις για κάποιους με δομημενο προγραμμα εξοδου απο την κριση, αξιοκρατια και οραμα, στείλε μου μήνυμα να έρθω μαζί σας. Πολύ σωστά το λες:"Τωρα η αυτοκρατορια αντεπιτιθεται με Chiprush και Καμερον" εναντίον της Αυτοκρατορίας των Γερμανο-Τραπεζιτών. Εμείς με ποιούς θα πάμε? Μηπως τελικά και με τους δύο, ανάλογα με την έκβαση της διαμάχης?

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ assos 24/01/2013 12:09:34

        Οι χοντρές τράπεζες είναι στο City και στη Wall.
        Οι Γερμανικές τράπεζες μπροστά τους είναι "της πλάκας".
        Μάλλον τα έχετε μπερδέψει, αλλά δεν έχει και πολλή σημασία.
        Φιλική συμβουλή: Πάψτε να διαβάζετε ΜΟΝΟΝ Λένιν.

        • assos avatar
          assos @ Uncle Stgm 24/01/2013 17:15:44

          Κάπου αλλού έλεγες οτι δεν υπάρχουν Γερμανικές και Αγγλικές Τράπεζες. Ολες πολυεθνικές είναι.
          Oταν λέω Γερμανο-Τραπεζίτες εννοώ Γερμανούς πολιτικούς και Πολυεθνικούς Μεγαλοτραπεζίτες που κάνουν κουμάντο σε όλο τον κόσμο και είναι καμμιά 15αριά...

  27. yellow avatar
    yellow 24/01/2013 14:12:09

    Μεστός ώριμος περιεκτικός και αρκετά πραγματιστικός λόγος.

    Θα πρέπει και ο Αντώνης Σαμαράς να σταματήσει τα ανοίγματα -προ εκλογών- με Ρωσία και να αρχίσει να ανοίγει διόδους με την Αμερική.

    Εκτός εάν η πρόσδεση στο άρμα της Γερμανίας είναι τόσο ισχυρή ....

    Υ.Γ. Χτυπώντας ασυντόνιστα τον ΣΥΡΙΖΑ μόνο ενδυναμώνεται...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.