#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/01/2013 10:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Καιρός η κυβέρνηση να σταματήσει να απολογείται και να αρχίσει να διεκδικεί



Είναι διάχυτη εντύπωση, με όποιον και να μιλήσεις τελευταία που ασχολείται με την Ελλάδα, ότι καταβάλλεται προσπάθεια να ισχύσει  ένα  άτυπο moratorium  με τους δανειστές, τουλάχιστον μέχρι τις Γερμανικές εκλογές, για να δοθεί στη χώρα μια ανάσα. Μια ευκαιρία.

Ακόμα και η έκθεση του ΔΝΤ, που ομολογούσε  την αποτυχία του προγράμματος και προειδοποιούσε για την ανάγκη λήψης νέων μέτρων, είναι δεκτική και μια άλλης ανάγνωσης, που μπορεί να βοηθήσει την ελληνική επιχειρηματολογία για περαιτέρω μείωση του χρέους.

Παράλληλα, βγαίνουν και  ….καλές ειδήσεις.

Τα περίφημα spreads , που έμαθε κάθε κάτω ραχούλα, αποκλιμακώθηκαν και έπεσαν κάτω από τις 1000 μονάδες.

Το Χρηματιστήριο ξεπέρασε τις 1000 μονάδες,

Ο προϋπολογισμός …εκτελέστηκε (όπως εκτελέστηκε, τέλος πάντων).

Το Eurogroup, για πρώτη φορά, αποδέσμευσε μια δόση χωρίς συζήτηση και προϋποθέσεις…..

Ο γνωστός μας Τσάρλς Νταλάρα προβλέπει ….έξοδο στις αγορές ίσως και το 2014.

Όμως,  υπάρχει έντονη ανησυχία  για καθυστερήσεις και προβλήματα που μπορούν, ανά πάσα στιγμή, να τινάξουν τα πάντα στον αέρα.

Που εντοπίζονται αυτά:

Πρώτον: Οι αντοχές της κοινωνίας. Δεν χρειάζεται να είναι κανένας ειδικός για να καταλάβει ότι η φορολογική λαίλαπα των τελευταίων ετών έχει γονατίσει τους έλληνες πολίτες. Η φοροδοτική ικανότητα της πλειονότητας των φορολογουμένων έχει  εξαντληθεί. Δεν είναι τυχαίο ότι  οι ληξιπρόθεσμες οφειλές έφτασαν στα 56.6 δις! Και αυτό δεν οφείλεται  μόνο  στη διαπιστωμένη ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού να εισπράξει βεβαιωμένους φόρους, αλλά στην αδυναμία των υπόχρεων να καταβάλλουν.

Δεύτερον, αρκετά μέλη του  υπουργικού συμβουλίου, είναι πλέον προφανές, ότι αδυνατούν να ανταποκριθούν στο φορτίο που ανέλαβαν. Είτε δεν μπορούν, είτε δεν τολμούν, είτε δεν καταλαβαίνουν, είτε είναι εκτός τόπου και χρόνου.  Έτσι οι διαρθρωτικές αλλαγές που θα απελευθέρωναν  την οικονομία καθυστερούν.

Κακή εντύπωση έχει προκαλέσει, επίσης, και η ….αμεριμνησία κάποιων, που  πηγαίνουν σε σοβαρές συσκέψεις με τα κινητά και στέλνουν…..μηνύματα, εν μέσω διαπραγματεύσεων! Και ο νοών, νοείτω…. Άρα, κάποια στιγμή ο Πρωθυπουργός θα πρέπει να πάρει το φραγγέλιο…

Τρίτον, στην τρόϊκα αποδίδουν πολύ μεγάλη σημασία στη μάχη κατά  της οικονομικής «ολιγαρχίας» ή  εναντίον αυτών  που έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε «διαπλεκόμενα συμφέροντα». Δεν είναι τυχαίες οι συχνές αναφορές που κάνουν τα ξένα ΜΜΕ σε Ευρώπη και Αμερική.  Αυτή η «ολιγαρχία», και αυτό δεν έπρεπε να περιμένουμε την τρόϊκα για να το μάθουμε, λυμαίνεται τις κρατικές προμήθειες, αυξάνει το κόστος εκτέλεσης των δημοσίων έργων, ενώ βραχυκυκλώνει και το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων! Η δανειοδότηση του Mega, για παράδειγμα, εξόργισε πολλούς και λέγεται  ότι τα μηνύματα που έφτασαν στην Αθήνα ήταν αυστηρά!

Τέταρτον, οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων. Το υπό τον κ.Τάκη Αθανασόπουλο ΤΑΙΠΕΔ, απέτυχε. Κανονικά έπρεπε όλοι να είχαν ήδη αντικατασταθεί με συνοπτικές διαδικασίες. Μια …αποκρατικοποίηση έκαναν και αυτή ελέγχεται.  Οι  αποκρατικοποιήσεις αγγίζουν  ευαίσθητες χορδές και εθνικά συμφέροντα. Είναι λάθος να  αποφασίζονται και να υλοποιούνται  από «golden boys», με μόνο κίνητρο τα bonus τους,  που δεν  λογοδοτούν σε κανέναν.

Στο ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να τεθεί επικεφαλής ένα πρόσωπο αποδεκτό από την κοινωνία, με δεδομένη εντιμότητα, που να αντιλαμβάνεται τις επιπτώσεις των αποφάσεών του και να λειτουργεί με γνώμονα το εθνικό συμφέρον, και μόνο.

Είναι προφανές ότι η πίεση μεταφέρεται και πάλι προς την ελληνική πλευρά, που καλείται να επιτύχει, μεταξύ άλλων, και κάποια …ακατόρθωτα.

Θα καταφέρει  να ξεπεράσει τις κυβερνητικές δυσλειτουργίες και να διαχειριστεί με επιτυχία τις χρόνιες αγκυλώσεις που ταλανίζουν την χώρα, ώστε για πρώτη φορά την τελευταία τριετία, να βγει μπροστά;

Να μην απολογείται, αλλά να διεκδικεί...

ΚΡ

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δώρα Γκανούλη avatar
    Δώρα Γκανούλη 25/01/2013 11:19:58

    Καλημέρα κ. Ροδινέ!
    Μακάρι να διαβαζόταν τα γραφόμενα σας στον πρωινό καφέ στο μέγαρο Μαξίμου. Το διαχρονικό μου ερώτημα είναι αν όντως οι κυβερνώντες είναι τόσο ανεπαρκείς ή αν λειτουργούν βάσει σχεδίου. Δυστυχώς η πραγματικότητα ξεπερνά κάθε συνομοσιολογία.....

  2. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 25/01/2013 11:31:43

    Καίτι έχω μερικές ενστάσεις στην ανάλυση, συμφωνώ απόλυτα για τον Τίτλο.
    Πρέπει κάποτε να ειπωθούν μερικές .. τραγικές αλήθειες , όχι μόνο από την συριζέικη πλευρά αλλά και από πιο συνετή.
    Στο κάτω κάτω αν δεν μας δανίσουνε απλούστατα δεν θα εξοφληθούνε!!
    Και εμείς θα καταστραφούμε αλλά και αυτοί θα χάσουν!
    Τώρα το ΕΛΑΧΙΣΤΟ που κερδίζουν είναι οι τόκοι!!

  3. Δαρείος avatar
    Δαρείος 25/01/2013 11:42:42

    Κύριε Ροδινέ,
    για άλλη μία φορά θα συμφωνήσω μαζί σας από την πρώτη λέξη του κειμένου σας έως και την τελευταία. Τα τέσσερα σημεία που αναφέρετε, ένα προς ένα, είναι πέρα για πέρα ορθά στοιχειοθετημένα! Δε μπορώ όμως να μη μείνω στο 2ο, αυτό που αφορά τους υπουργούς της κυβέρνησης. Δυστυχώς, με ελάχιστες εξαιρέσεις, η πλειοψηφία των υπουργών είναι άφαντοι. Δε θέλω να θίξω το θέμα που αφορά στο κατά πόσο είναι "γνώστες" ή όχι α χειριστούν τα των υπουργείων τους. Αλλά πραγματικά με απογοητεύει η εικόνα που έχω στο μυαλό μου από έναν ΠΘ με το κοντινό του επιτελείο να εργάζεται πυρετωδώς, να ασχολείται με την παραμικρή λεπτομέρεια και να δίνει ρηξικέλευθες λύσεις με προσωπική του παρέμβαση και οι υπουργοί να κρύβονται πίσω απο αυτόν. Αφήστε που στην πλειοψηφία των πολιτών δεν είναι γνωστά ούτε καν τα ονόματα κάποιων υπουργών. Π.χ., πόσοι από εμάς γνωρίζουν ποιος είναι ο υπουργός αγροτικής ανάπτυξης, ποιος είναι ο υπουργός περιβάλλοντος, ποιος είναι ο υπουργός παιδείας. Αφήστε που η πλειοψηφία των υπουργών δεν έχει να παρουσιάσει ένα όραμα στους πολίτες. Είναι απλή διαχείριση, πίσω από τις επιταγές της Τρόικας. Θλίψη! Και κάτι ακόμη: μπορείτε να φανταστείτε κάποιους από αυτούς τους υπουργούς να στέκονται και να συνομιλούν σε διεθνή φόρα;
    Η απογοήτευση για αυτά τα πρόσωπα συνεχής! Συμβιβασμένοι και "ανήμποροι" να δώσουν ένα στίγμα "νέου". Δυστυχώς.
    Παρ'όλα αυτά, συνεχίζω να πιστεύω ότι ένας κούκος (έστω 2-3 κούκοι) θα φέρουν την Άνοιξη. Με θέληση και πείσμα σε όσους κρύβονται πίσω από παλαιοκομματικές δεινοσαυρικές κουρτίνες! Δεν έχουν καταλάβει ότι αυτές έγιναν τελείως διάφανες πλέον...

  4. tak avatar
    tak 25/01/2013 12:25:45

    Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, / προσμένουν, ίσως, κάποιο θάμα!
    (Κώστας Βάρναλης: Οι Μοιραίοι... Αλλάξαμε το προσμένουμε σε προσμένουν, για να ταιριάζει πιότερο με τους υπουργούς της κυβέρνησης, στους οποίους αναφέρεται το σχόλιο...)

    • Δαρείος avatar
      Δαρείος @ tak 25/01/2013 12:38:53

      Όταν ο συμπυκνωμένος ποιητικός λόγος μπορεί να περιγράψει σε έναν στίχο, όλα αυτά που έγραψα εγώ σε πολλές αράδες...

      Είσαστε εξαιρετικός αγαπητέ tak...

  5. victoria (true) avatar
    victoria (true) 25/01/2013 12:53:12

    Λυπάμαι που το λέω, η χώρα αυτή έχει πολύ δρόμο να διανύσει για να είναι σοβαρή. Τεχνικό υπόβαθρο κάτω από τους υπουργούς δεν υπάρχει, ό,τι καταλαβαίνει ο καθένας φαίνεται πως κάνει και πως θα μπορούσε αυτό ακόμα να είναι αλλιώς. Ο Σαμαράς δεν ξέρει για τι να πρωτοσυσκεφθεί ο άνθρωπος και η εντολή είναι τρέξτε προς όλες τις κατευθύνσεις. Μάλιστα, αλλά όταν τρέχει κανείς προς όλες τις κατευθύνσεις στο τέλος κυνηγάει την ουρά του.
    Για το ΤΑΙΠΕΔ το μπάχαλο είναι πέρα από φαντασία πλαισιωμένο από περισσότερο ύφος από τεχνοκρατία, τους μιλάνε άνθρωποι φιλελεύθεροι και μετά τη συζήτηση βγαίνουν ΚΚΕ. Κάποιες φήμες έλεγαν ότι Σαμαράς ήθελε να το αναδιαμορφώσει/αναδιαπραγματευθεί, αλλά δεν το βλέπω, τουλάχιστον άλλαξε ηγεσία πάλι καλά αλλά δεν αρκεί.

    Τελοσπάντων υπομονή. Αλλά είχαμε πει από την αρχή, θέλει κι άλλες ρήξεις. Δεν βγαίνει έτσι, το μπάχαλο είναι μεγάλο.
    Και ένα-ένα τα θέματα θέμα και να προχωράνε. Δύσκολο για ..Δίδυμο (Σαμαράς :-)), αλλά πρέπει. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης για να δει πως με μπουλούκι υπουργών και θέμα 'ανάπτυξη' δεν είναι δυνατό να βγει συμπέρασμα ακόμα και ο Σολομώντας να ήταν ο Σαμαράς και ημίθεοι οι υπουργοί του, ούτε σε βάθος είναι δυνατό να μπουν, ούτε οδηγίες να δοθούν, ούτε υπέρ και κατά να εξηγηθούν, για να πάρει κι ο χριστιανός ενημερωμένες αποφάσεις. Πιο πολύ χρόνο θα γλιτώσουν έτσι. Βασικές αρχές, δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό.

  6. EPIKOYROS avatar
    EPIKOYROS 25/01/2013 12:54:48

    Αν οι Τραπεζίτες αποφάσισαν οτι αρκετα μας πήραν, μπορούν κάλλιστα να μας επαναφέρουν στην αυλή τους. Αρκεί να βάλουν τους 'οίκους' μπροστά και ν' αρχίσουν τις αναβαθμίσεις. Η οικονομία είναι κατα 70% "αέρας"-ελπίδες. Το 30% τόχουμε πλέον. Εκτός αν τους αρέσει η δημιουργηθείσα κατάσταση και θελήσουν να την μονιμοποιήσουν στην Ευρώπη, οπότε όλα θα είναι ρευστά και ο Τσίπρας θα παραμένει απειλή για το σύστημα όπως λέει και η W.P.

  7. Nik avatar
    Nik 25/01/2013 13:13:05

    Μεταξύ πολιτών και πολιτικών υπάρχει ένα στρώμα "λειτουργών" που τα κάνει μπάχαλο. Αυτοί είναι οι δήθεν "κρατικοί λειτουργοί". Αυτοί υπάρχουν διότι οι πολιτικοί δεν ξέρουν που παν τα τέσσερα και οι πολιτικοί βέβαια εκλέγονται από τον λαό που δεν έχει ιδέα για τεχνικά θέματα διότι το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας δίνει έμφαση στην "ευαισθητοποίηση" και την παπαγαλία. Ο προφανής τρόπος να σπάσει αυτό το αναδραστικό κύκλωμα είναι η προσωρινή εισαγωγή ξένων ειδικών που θα μας δείξουν, για λίγο έστω, πως είναι η άρτια λειτουργεία μιας κρατικής μηχανής.

    Τα πράγματα είναι πιο απλά από ότι φαίνονται. Αλλά η απλότητα είναι εκτός εθνικού DNA. Μας διεγείρουν τα περίπλοκα.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Nik 25/01/2013 14:42:53

      Έχεις σε μεγάλο βαθμό δίκιο.
      Θα επαναλάβω αυτό που γράφω συνεχώς: Είναι η στιγμή να κάνει η κυβέρνηση επανορθωτικές κινήσεις υπέρ της κοινωνικής συνοχής, κινήσεις φιλολαικές. Να ανακτήσει χαμένα φορολογικά έσοδα μεγάλων φοροφυγάδων και να πάρει μέτρα μείωσης των ανισοτήτων. Να τα διοχετεύσει ως στοχευμένη ρευστότητα σε ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΑ - ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ προγράμματα (π.χ. μέσω ΣΔΙΤ) για καταπολέμηση της ανεργίας.
      Ευνοείται και απο το διεθνές περιβάλλον, τα πράγματα έχουν αλλάξει: Π.χ. στη Γερμανία έχουμε άτυπη συγκυβέρνηση της Μέρκελ με Σοσιαλδημοκράτες και Πράσινους. Η Άνω Βουλή ελέγχεται ΑΠΟΛΥΤΑ απο Σοσιαλδημοκράτες και Πράσινους. Τον Φεβρουάριο έρχεται ο Ολλάντ - ειναι ευκαιρία να ειπωθούν τα πράγματα με τ' όνομά τους.
      Θέλουν όμως οι κυβερνητικοί μας; Δεν βλέπω καθόλου καλά σημάδια. Μόνον θολώνουν τα νερά διαγκωνιζόμενοι με τον ΣΥΡΙΖΑ για άσχετα...

  8. tak avatar
    tak 25/01/2013 13:19:20

    Ευχαριστώ, αλλά η καταγραφή της εικόνας από σας με οδήγησε στον Κώστα Βάρναλη.

  9. Tassos avatar
    Tassos 25/01/2013 13:28:16

    Ο κόσμος δεν έχει αντιληφθεί τι φορολογικό νομοσχέδιο έχει περάσει. Είναι αδύνατο να επιβιώσει μικρομεσαία επιχείρηση με φόρο που ξεκινάει από 40% Με τα ίδια κέρδη με πέρυσι θα πληρώσουμε υπερδιπλάσιο φόρο.

  10. δημης avatar
    δημης 25/01/2013 14:46:53

    "Να μην απολογείται, αλλά να διεκδικεί…"......
    ...ΤΗΝ ΜΙΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ,ΜΗΠΩΣ..., ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΣΜΕ ΕΔΩ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

  11. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 25/01/2013 15:13:20

    Το τελευταίο ανέκδοτο για "δίκαιο φορολογικό σύστημα στην Ελλάδα" είναι τα "θαλάσσια διόδια" για τα σκάφη αναψυχής.
    Αντί φορολόγησης.
    Προτείνω να στήσουν ένα σταθμό διοδίων στα Τρίκαλα κι έναν στην Τρίπολη.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Uncle Stgm 25/01/2013 15:36:07

      Νομίζω οτι η πρότασή σας είναι εποικοδομητική και πρέπει να τη λάβει σοβαρά υπόψιν του το οικονομικό επιτελείο

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Κώστας Ροδινός 25/01/2013 16:00:39

        Άμποτε, να γεμίζει το Δημόσιο ταμείο με την συνεισφορά των σκαφάτων...

  12. ΝΠ avatar
    ΝΠ 25/01/2013 15:31:49

    Άρθρο ....έξοχο,
    αλλά και οι σχολιαστές ...δίνουν ρέστα!

  13. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 25/01/2013 16:20:23

    Αγαπητέ Κώστα, θα γράψω κάτι που δεν θα χαροποιήσει κομματικά τους (κριτικούς ή μη) φίλους της ΝΔ. Θα το γράψω, γιατί είναι αλήθεια.
    Σήμερα ο κ. Τσίπρας μιλώντας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, ομολόγησε για πρώτη φορά μια μεγάλη αλήθεια. Πρώτη φορά το παραδέχεται αυτο Έλληνας πολιτικός:
    "Το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ είχε διατηρηθεί σταθερό γύρω στο 100% καθ' όλη τη δεκαετία πριν το 2008. Αλλά, αυτό που είναι παράδοξο είναι ότι την ίδια περίοδο, ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, όπως μετριέται από την (ονομαστική) αύξηση του ΑΕΠ κάθε έτος, έφταναν μέχρι και το 10% (2003), το χρέος παρέμεινε σταθερό ως ποσοστό του ΑΕΠ, σε αντίθεση με τη κοινή λογική που λέει ότι όταν υπάρχει μεγέθυνση, το δημόσιο χρέος μπορεί να μειωθεί».
    Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διατύπωσε την άποψη ότι «στην αρχή έγινε προσπάθεια αυτό να δικαιολογηθεί με το τέχνασμα ότι το χρέος παρέμενε σταθερό επειδή δήθεν υπήρχαν υπερβολικές δημόσιες δαπάνες. Ωστόσο, οι δημόσιες δαπάνες αν αφαιρέσουμε τους τόκους ήταν μικρότερες ως ποσοστό του ΑΕΠ από το μέσο όρο της ευρωζώνης. Αντίθετα, εκεί όπου υπήρχε η απόκλιση ήταν στα δημόσια έσοδα και μάλιστα στα έσοδα από τη φορολογία του πλούτου και του κεφαλαίου, στη άμεση φορολόγηση των υψηλών εισοδημάτων.
    «Αυτή είναι η αιτία του υψηλού χρέους της Ελλάδας. Έχουμε υπολογίσει ότι αν τα έσοδα ήταν κοντά στο μέσο όσο της ευρωζώνης, όσο κοντά ήταν και οι δαπάνες, θα αντιμετωπίζαμε την κρίση του 2008 με χρέος μικρότερο της Γερμανίας, δηλαδή γύρω στο 80% του ΑΕΠ» τόνισε.
    Είναι αυτό που γράφω εδω και χρόνια: Η pro-κυκλική πολιτική σε περίοδο ανάπτυξης, το τρομπάρισμα αέρα σε μια φούσκα, που δεν συνεισφέρει έσοδα στο δημόσιο ταμείο, ούτε παραγωγικές δημόσιες επενδύσεις, αλλά "ιδιοποιείται" ως ιδιωτική κατανάλωση ή ως ιδιωτική συσσώρευση πλούτου. Το υπερβάλλον Δημόσιο χρέος είναι υπερβάλλων ιδιωτικός πλούτος.
    Αυτή είναι η τραγική αλήθεια του οικονομικού κύκλου: Άν ως δημόσιο δεν κάνεις "απόθεμα" με υψηλότερη φορολόγηση στην ανοδική περίοδο "παχειών αγελάδων", το πληρώνεις πολύ ακριβά στην πτωτική φάση, που αναπότρεπτα κάποτε θα έλθει.
    Για να κάνεις αντικυκλική πολιτική σε περίοδο ύφεσης, πρέπει να την έχεις ήδη κάνει στην ανοδική περίοδο. Δεν μπορείς να έχεις πάντοτε ισοσκελισμένους προυπολογισμούς χωρίς εξωτερικό δανεισμό. Μπορείς όμως να έχεις ισοσκελισμένο (ή και πλεονασματικό) πολυετή προυπολογισμό, για τον πλήρη οικονομικό κύκλο, ανοδικό+καθοδικό.
    Αυτό που είπε ο κ. Τσίπρας σήμερα, πρέπει να είναι προγραμματικό θεμέλιο για κάθε χρηστή και δίκαιη διακυβέρνηση. Ακούει κανείς στη ΝΔ; Κατάλαβε ο ίδιος ο κ. Τσίπρας τις πρακτικές-πολιτικές συνέπειες αυτού που είπε στο ακαδημαικό ακροατήριο;

    • Β.Κ.Σ. avatar
      Β.Κ.Σ. @ Uncle Stgm 26/01/2013 21:14:14

      Αγαπητέ Stgm, είθε το 2014 μαζί με τις δημοτικές -ευρωεκλογές να γίνουν και βουλευτικές και αυτή η θέση του Τσίπρα να αποτελέσει και την πλατφόρμα συναπαντήματος της Νέας Δημοκρατίας με τον Σύριζα, γιατί άλλη συνοδοιπορία με το ασπόνδυλο βενιζελικό πασοκ και την παρενδυτική ρεπουσική δημάρ δεν καταπίνεται....
      (για μένα τα διόδια των σκαφάτων δεν ξεχείλισε απλώς το ποτήρι, φούσκωσε και άδειασε όλη η χύτρα! )
      Αλλά όπως επισημαίνεις κι εσύ το κρίσιμο ερώτημα είναι αν κατάλαβε ο Τσίπρας τις πρακτικές-πολιτικές συνέπειες αυτής της θέσης, και το κρισιμότερο ακόμη ερώτημα είναι αν ο Αντώνης Σαμαράς που ξέρουμε όλοι πως αντιλαμβάνεται πλήρως αυτές τις πρακτικές και πολιτικές συνέπειες της φορολογικής εξυγίανσης με την άμεση φορολόγηση των υψηλών εισοδημάτων, θα τολμήσει; ή απλώς δεν θέλει...., κι αυτό κατανοητό, δεν είναι εύκολο να ξεφύγεις από την προάσπιση της τάξης σου, όσο κι αν σ΄ αυτήν έχουν παρεισφήσει και ευνοούνται προκλητικά για δεκαετίες τα πλέον εκμαυλισμένα και απάτριδα στοιχεία αυτής της χώρας.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Β.Κ.Σ. 26/01/2013 21:32:02

        2016.
        Σ' αυτό είμαι ανυποχώρητος. Κάποτε πρέπει να γίνουμε ευνομούμενη Πολιτεία - και ευνομούμενη Πολιτεία δεν γίνεται με πρόωρες εκλογες ως κανόνα και 4ετείς ως εξαίρεση.
        Προτιμώ να καταπιούμε το τίμημα, άλλα 2 χρόνια Βενιζέλο, αλλά τέλος οι πρόωρες.
        Μεταξύ 2004 - 2012 εγιναν 5 φορές βουλευτικές εκλογές (2004, 2007, 2009, 2012, 2012).
        5 εκλογές σε 8 χρόνια, σημαίνει εκλογες κάθε 19 μήνες κατά μέσο όρο. Έτσι δεν λειτουργεί κράτος, αλλά ούτε κάν ποδοσφαιρική ομάδα που αλλάζει διοίκηση ή προπονητή. Είναι αδύνατο.

        • Β.Κ.Σ. avatar
          Β.Κ.Σ. @ Uncle Stgm 26/01/2013 22:00:23

          Θα είναι ρίσκο. Εάν δεν γίνουν μαζί ο Σύριζα θα έρθει πρώτο κόμμα λόγω της χαλαρότητας της ψήφου, και μέχρι το 16 είναι δύο χρόνια. Είναι πάρα πολύς χρόνος και θα αδρανοποιηθούν οι πάντες... Εδώ είναι αδρανείς τώρα που παίζεται η παρτίδα της σταθεροποίησης στην κατρακύλα, μπας και ξεκινήσει η ανηφόρα της ανάκαμψης. Είναι μεγάλο ρίσκο.
          Συμφωνώ για την σταθερότητα. Να τις κλειδώσουν νομοθετικά ώστε να διενεργούνται και οι τρεις ταυτόχρονα. Και να είναι το 2014 το έτος πρώτης εφαρμογής του νόμου. Όχι ξανά ενδιάμεσες εκλογές. Έτσι πρέπει να τελειώσει αυτή η γάγγραινα.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Uncle Stgm 26/01/2013 21:45:37

      Τα διαγράμματα επαληθεύουν την αποψη του κ. Τσίπρα (μάλλον πίσω απο αυτήν κρύβεται ο κ. Σταθάκης, ένας απο τους 2 - 3 πιό επαρκείς ειδικούς στην μακροοικονομική ανάλυση που διαθέτει η χώρα).
      Το (ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟ) ΑΕΠ 1960 - 2010 σε $ (μεταξύ 2000 και 2008 έγινε πύραυλος):
      h**p://www.google.gr/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gdp_mktp_cd&idim=country:GRC&dl=en&hl=enl&q#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:GRC&ifdim=region&hl=el&dl=en&ind=false
      Το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ 1970 -2010. Από το 1996 εως το 2006 έχουμε ελάχιστη διακύμανση, απο 110 % έως 98 %, αδικαιολόγητα μικρή η πτώση όταν ο παρονομαστής ΑΕΠ υπερδιπλασιάστηκε (από 146 $ το 2002, 340 $ το 2008 - κάντε mouse over στο διάγραμμα). Αυτό σημαίνει τρομακτική απώλεια φορολογικων εσόδων στη φάση της ανόδου.
      h**p://e-roosters.blogspot.gr/2010/09/blog-post_27.html

      • Β.Κ.Σ. avatar
        Β.Κ.Σ. @ Uncle Stgm 27/01/2013 00:53:53

        Είσαι θησαυρός! Eυχαριστούμε πολύ!

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Uncle Stgm 26/01/2013 22:26:33

      Το προγραμματικό οικονομικό εργαλείο έχει 2 σκέλη:
      Σε "τεχνική γλώσσα": Όριο χρέους (π.χ. 60 %) στο ανοδικό μέρος του οικονομικού κύκλου + ισοσκελισμένος πολυετης προυπολογισμός για έναν πλήρη οικονομικό κύκλο (ανοδικό σύν καθοδικό).
      Σε καθημερινή γλώσσα: Στις φάσεις έντονης "ανάπτυξης" (απότομης ανόδου του ΑΕΠ) ανεβαίνει ανάλογα η φορολόγηση των μεγάλων εισοδημάτων και δεν γίνονται μισθολογικές αυξήσεις στους υψηλόμισθους και υψηλοσυνταξιουχους. Το bonus του ΑΕΠ πάει στα φτωχότερα στρώματα (χαμηλόμισθους, συνταξιούχους, άνεργους κτλ) και τα υπόλοιπα "περισσεύματα" αποπληρώνουν παλαιά χρέη και σχηματίζουν Δημόσιο αποθεματικό. Αυτό δεν φρενάρει μόνον το ολικό χρέος, αλλά και την "αναπτυξιακή φούσκα".
      Ισοσκελισμένος πολυετής προυπολογισμός σημαίνει ότι το Δημόσιο δανείζεται μεν στο καθοδικό μέρος του κύκλου και πάνω απο το όριο χρέους, αλλά αποπληρώνει στο ανοδικό μέχρι να πέσει κάτω απο το όριο.

  14. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 25/01/2013 16:55:26

    Η σίτι(!)μπάνκ προβλέπει έξοδο τό 2014, ύφεση 6,5% τό 13 καί 8-9% τό 14.
    Τό μνημόνιο είναι αδιέξοδο.

  15. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 25/01/2013 17:49:54

    > Παράλληλα, βγαίνουν και καλές ειδήσεις

    Κάποιοι πάντως δεν φαίνεται να συμμερίζονται την αισιοδοξία. Οι οικονομολόγοι της Citi προβλέπουν σε έκθεσή τους την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ τους επόμενους 12-18 μήνες, ύφεση 6,5% για το 2013 και 11,5% (!!) για το 2014. Θα επαληθευθούν οι προβλέψεις τους; Ο χρόνος θα δείξει.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Αντίθεσις 25/01/2013 18:04:13

      ευσεβείς πόθοι ωρισμένων ...

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Αντίθεσις 25/01/2013 18:07:26

      Η Citibank πιθανότατα αποχωρεί απο την Ελλάδα. Έχει διακόψει εντελώς την παροχή δανείων, επτοιμάζεται να παραχωρήσει όλους τους καταθετικούς λογαριασμούς. Θα κρατήσει μόνον στοιχειώδη διαχείριση πιστωτικών καρτών, όπου καταργεί την διαχείριση των Visa και τις μετατρέπει όλες σε Mastercard.
      Το επενδυτικό τμήμα της Citigroup έχασε τεράστια ποσά αυτό το καλοκαίρι ποντάροντας σε παράγωγα για χρεωκοπία της Ελλάδας, έξοδο απο την Ευρωζώνη και κατάρρευση του ευρώ.
      Είχαν εκτιμήσει αποχώρηση της Ελλάδας τον Ιανουάριο του 2013.
      h**p://www.express.gr/news/finance/628357oz_20120719628357.php3
      Ο chief economist του οίκου Willem Buiter, μάλλον είναι αδιόρθωτος.
      Προέβλεπαν διακοπή της χρηματοδότησης τον Δεκέμβριο...
      h**p://www.exipno.gr/index.php/topstories/38116---citigroup-------

  16. η Dimi avatar
    η Dimi 25/01/2013 18:45:38

    «Δεν μπορώ και δεν θα κόψω τη συνείδησή μου για να ταιριάξω με τις μόδες του τρέχοντος έτους..» ~Λίλιαν Χέλλμαν (1905-1984): από τις μεγαλύτερες αμερικανίδες σκηνοθέτες, βραβευμένη με το Χρυσό Μετάλλιο της Ακαδημίας Τεχνών.

  17. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 25/01/2013 18:47:46

    Ακούγεται ότι διαπραγματεύεται με την Πειραιώς για να πουλήσει ότι απέμεινε απο το δίκτυο καταστημάτων της (απέμειναν μόνο Αθήνα - Θεσσαλονίκη), συν το εντός Ελλάδος ενεργητικό.
    Αποτιμώνται όλα μαζί (φθινόπωρο 2012) γύρω στα 200 εκατ. ευρω.
    Αγκάθι στις διαπραγματεύσεις είναι το "μη εξυπηρετούμενο" τμήμα των δανείων - η Πειραιώς θέλει να το "ξεφορτωθεί" πριν τη μεταβίβαση.

  18. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 25/01/2013 20:17:07

    Άλλη μία δυσάρεστη είδηση: την πόρτα της εξόδου από το ελληνικό χρηματιστήριο και μάλλον και από τη χώρα φαίνεται πως ανοίγει o όμιλος S&H (Αργυρομεταλλευμάτων και Βαρυτίνης).

    Κι εμείς τι κάνουμε: αφού λύσαμε το πρόβλημα του Φ.Π.Α. της μπουγάτσας, και της πληρωμής των εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων, αφού προσθέσαμε φόρους πολυτελείας στα αυτοκίνητα (τους οποίους νωρίτερα -και για τυπικούς, αλλά προφανείς, λόγους- αφαιρέσαμε από τα σκάφη), τώρα παίζουμε το κρυφτό με τις λίστες, οργανώνουμε πομπώδεις εξεταστικές επιτροπές, στήνουμε 2-4-7 κάλπες για να επικυρώσουμε το προαποφασισσθέν και από τον Ιούνιο (αν έχει καλό φεγγάρι και οι οιωνοί είναι θετικοί) θα γεννηθεί ένα ακόμη νέο, δίκαιο, με αναπτυξιακό χαρακτήρα (προσθέστε και τα δικά σας επίθετα) φορολογικό νομοσχέδιο και θα ξανακατατεθεί (για 231η φορά) ένα νομοσχέδιο για το (ξαν)άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων...

  19. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 27/01/2013 00:20:12

    Ρουμπινί: “Διαψεύστηκα για την Ελλάδα”
    Απ’ο συνέντευξη στην ονλάϊν έκδοση του Σπίγκελ

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Ανώνυμος 27/01/2013 11:34:12

      Ο Ρουμπινί κατέχει εξαιρετικά οικονομικά μαθηματικά.
      Αλλά από πολιτική είναι σκράπας.
      ¨Οπως ο κ. Βαρουφάκης, που ως "πολίτης της Ωκεανίας", δεν είναι και τόσο "ειδικός" σε ότι αφορά Ευρωπαική πολιτική.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.