06/02/2009 13:36
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Καβάλα πάν' στην εκκλησιά, καβάλα προσκυνάνε».»


______________________________________________________________________________________________
Διαβάζω σήμερα κάποια «ρεπορτάζ» βουτηγμένα στη θλίψη και στην απόγνωση, εξ αιτίας του γεγονότος ότι -σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ- τον Ιανουάριο οι πωλήσεις Ι.Χ. αυτοκινήτων γνώρισαν "πρωτοφανή" κάμψη κατά 40%. (Σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα βέβαια, γιατί -βλέπετε- οι επιταγές της «αγοράς» στοχοθετούν ως απαράβατο προαπαιτούμενο την αύξηση των πωλήσεων από χρόνο σε χρόνο.)

Και απορώ. Γιατί θα πρέπει, δηλαδή, να πέσουμε στα μαύρα πανιά για την κάμψη αυτή; Μήπως επειδή από την «κοινωνία» των τεσσάρων Ι.Χ. ανά οικογένεια θα καθυστερήσουμε λίγο να πάμε σε εκείνη των πέντε; Μήπως επειδή το οδικό δίκτυο στις πόλεις θα «κερδίσει» μια μικρή παράταση (υπο)λειτουργικότητας πριν φτάσει στο απόλυτο έμφραγμα; Μήπως επειδή οι σαραντάλεπτης διάρκειας άσκοποι γύροι στα στενά για εξεύρεση θέσης παρκαρίσματος δεν θα γίνουν τόσο σύντομα ωριαίας διάρκειας και δεν θα αυξηθεί η σπατάλη ενεργειακών πόρων και η ρύπανση που δημιουργούν; Μήπως επειδή θα απαξιωθούν σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα οι απανωτές επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που (ματαίως) πασχίζουν να γίνουν πιο ελκυστικά κόντρα στην κατεστημένη νοοτροπία τού «καβάλα πάν' στην εκκλησιά, καβάλα προσκυνάνε», η οποία έχει γίνει δεύτερη φύση για το νεοέλληνα;

Σε κάποια πόλη της Ασίας -νομίζω στο Τόκιο, στο Χονγκ-Κόνγκ ή στη Σιγκαπούρη- υπάρχει διάταξη σύμφωνα με την οποία αδειοδοτείται ένα Ι.Χ. αυτοκίνητο μόνο όταν ο επίδοξος αγοραστής του αποδείξει ότι έχει εξασφαλίσει θέση για να το σταθμεύει. Εδώ, αν και θα έπρεπε να είχαμε προ πολλού περάσει στο στάδιο του απηνούς διωγμού των αυτοκινήτων από τις πόλεις (όπως συστηματικά γίνεται στην Ευρώπη), φθάνουμε να... κλαυθμηρίζουμε κιόλας επειδή η «κρίση» δεν μας επιτρέπει να αυξάνουμε την κυκλοφορία τους!

Πώς έλεγε ένα σύνθημα γραμμένο σε κάποιον τοίχο; "Σπασμένες TV, καμένα Ι.Χ.";

Αυριανιστής

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Connaisseur avatar
    Connaisseur 06/02/2009 13:54:21

    Αυτό είναι πράγματι πολιτική ανάρτηση (και μιλάω πολύ σοβαρά)

    tomorrow never dies...

    Εδώ το αύριο πέθανε χθες...

  2. Πεζοπόρος avatar
    Πεζοπόρος 06/02/2009 14:06:28

    Also stupidness never dies. Απόδειξη: Οι Αθηναίοι ψηφίσανε Κακλαμάνη.

  3. saaladin avatar
    saaladin 06/02/2009 14:26:17

    είναι αλήθεια πως αυτό το νέο με βύθισε σε μαύρες σκέψεις..Τι θα κάνουμε χωρίς καινούρια 4τροχα,πως θα μετακινούμεθα σ αυτόν τον δύσκολο αιώνα...
    Α ξέχασα...Δεν έχω αυτοκίνητο,μόνο πόδια έχω αλλά δεν ξέρω μήπως καταργηθούν κι αυτά εξαιτίας της φιλελεύθερης παγκόσμιας κρίσης..

  4. Nick avatar
    Nick 06/02/2009 14:55:32

    Πώπω κλάμα. Δηλαδή να κλάψω τώρα που βλέπω και επιγραφές "ΠΩΛΕΙΤΑΙ" σε κάτι Audi Q7, Peugeot 206 Cabrio και σε κάτι πανάκριβες Bimmer και Benz?? Ακόμη και σε Smart τις έχω δεί!

    Σε Lexus ακόμη δεν το έχω δεί. Μάλλον επειδή είναι υβριδικά και πουλάνε ακόμη.

  5. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 06/02/2009 15:09:11

    Πολύ ωραία ανάρτηση και η αλήθεια είναι ότι κι εγώ ενθουσιάστηκα όταν πρωτοείδα την είδηση, πιστεύω ότι αποτελεί πολύ θετική εξέλιξη.

    Το μόνο κακό είναι ότι αυτό σημαίνει ανεργία για πάρα πολλούς συνανθρώπους μας στις χώρες που παράγουν αυτοκίνητα, που αναγκάζονται τα εργοστάσια να κλείνουν για μήνες για να απορροφηθεί το στοκ. Είναι μια διαρθρωτική βλάβη, που συμβαίνει πολλές φορές στην οικονομία, από τους βαρκάρηδες που χάσαν τη δουλειά τους από τα μηχανοκίνητα, μέχρι του παγωνιέρηδες που χάσαν τη δουλειά τους από τα ψυγεία. Κάποιοι θα απολυθούν, σε λίγον καιρό θα ξαναέρθει η ισορροπία γιατί οι άνθρωποι θα ζητήσουν κάτι άλλο που θα βρουν δουλειά οι απολυμένοι. Για όσους δεν βρουν, εδώ είμαστε. Μπορούμε όσα δεν δίνουμε για αυτοκίνητα να τα δώσουμε σε αυξημένα επιδόματα.

    Μείωση του καταναλωτισμού, ανατροπή του αυτοκινήτου ως συμβόλου, μείωση του εξωτερικού εμπορικού ελλείμματος της χώρας, μερικά ακόμη θετικά εκτός από αυτά που λέει η ανάρτηση.

  6. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 06/02/2009 15:12:09

    Επιτέλους κάτι κινείται και δεν είναι το αυτοκίνητο.
    "Αυριανιστή" συγχαρητήρια.

  7. KaryID avatar
    KaryID 06/02/2009 17:03:23

    Η φωτο αυτή αν δεν κάνω λάθος είναι στο κεντρικότερο σημείο της Αθήνας και θυμίζει Καλκούτα.

  8. KaryID avatar
    KaryID 06/02/2009 17:04:00

    Αυτορύθμιση, δεν θέλουμε νόμους εμείς ούτε ΚΟΚ

  9. mesas avatar
    mesas 06/02/2009 17:39:19

    ωραίο ποστ!

    ωραίος κι ο Επώνυμος!

    το θέμα όμως είναι ότι η καταναλωτική ζήτηση, κινητήριος μοχλός της εγχώριας οικονομίας, φθίνει ενώ παράλληλα οι χορηγήσεις των τραπεζικών ιδρυμάτων γίνονται δυσκολότερες καθώς υπάρχει αβεβαιότητα ως προς το ύψος των επισφαλειών...
    και είμαστε ακόμα στην αρχή...

  10. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 06/02/2009 17:50:54

    Να ξέρετε ότι κάποτε ο κόσμος διαμαρτύροταν εξίσου και για τα κάρρα και τα άλογα και τις βρωμιές κλπ. Στο Λονδίνο του 1880 είχε γίνει μέγα ζήτημα τόσο το κυκλοφοριακό χάος από τις άμαξες όσο και η απόλυτη δυσωδία από την κοπριά.
    Όλα αλλάζουν αλλά όλα το ίδιο μένουν.
    Όλα είναι σχετικά.
    Θα ήθελα κάποιον απ`αυτούς που κατακρίνουν τα ΙΧ να μας πει ειλικρινά αν θα αρνείτο ένα δώρο π.χ ένα μιτσουμπίσι έβο.... ή κάτι πιο συμβατικό όπως μια μπέμπα για τα μπουζούκια. Άσχετα αν δεν μπορούσε ούτε τη βενζίνη να πληρώσει.
    Ειλικρινά όμως να μας απαντήσει. Εκτός και αν τη γκόμενα την βγάζει κάποιος ραντεβού με το λεωφορείο....

  11. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 06/02/2009 19:14:48

    Strange Attractor, σωστός, έχεις δίκιο. Πράγματι, το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε (και ίσως ήταν, τότε) ως ένα πολύ φιλικό προς το περιβάλλον μέσον. Η Νέα Υόρκη είχε το 1900 δύο εκατομμύρια άλογα. Σκέψου βρωμιά από τις κοπριές.

    Αποδείχθηκε ότι το αυτοκίνητο ήταν πιο βρώμικο, με το δικό του τρόπο, και σήμερα πολλοί θα προτιμούσαμε τη βρωμιά της κοπριάς.

    Δεν είναι θέμα να κατακρίνουμε κομπλεξικά το ΙΧ. Αλλά πραγματικά, ας σκεφτούμε ότι μπορεί μια οικογένεια να τα βγάλει πέρα και με ένα αυτοκίνητο, άντε, να πω δύο. Δεν είναι ανάγκη ο καθένας να έχει το δικό του. Μπορούμε να ζήσουμε και με λιγότερα. Και όχι μόνον στο θέμα του αυτοκινήτου. Η κρίση αυτή μας βάζει γενικώς να σκεφτούμε πιο συντηρητικά και αυτό είναι για μένα θετική εξέλιξη. Και πολύ φιλική προς το περιβάλλον, με τον τρόπο της.

  12. Anonymoys avatar
    Anonymoys 06/02/2009 19:18:24

    Ναι , καυμο ειχαμε για τους ανεργους αυτου του κλαδου...οπως και για τους ανεργους της οικοδομης που για χρονια ειχαν ληστεψει την ελλαδα...ηθελες 3 μισθους για να πληρωσεις 3 μεροκαματα του τελευταιου υδραυλικου....και να δουλευεις σα σκυλι 30 χρονια για να αγορασεις ενα κωλοσπιτο.
    Προσωπικα χαιρομαι για ΑΥΤΕΣ τις επιπτωσεις τις περιβοητης οικονομικης κρισης.
    Μακαρι να μη βρουν να πουλήσουν, ουτε σπιτι ουτε αμαξι... ουτε σε αλβανο μεταναστη με οικονομιες οι κομπιναδοροι που πλουτισαν τα τελευταια 15 χρονια στην Ελλάδα.
    ΜΠΑς και τους δουμε να ριχνουν τις τιμες...!!
    ΟΥΣΤ!...

  13. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 06/02/2009 19:35:52

    Νick,μα τα υβριδικα,τα αγορασαν οι βολευτες μας.Δεν τομαθες;
    Και οχι τα μικρα,τα Prius.Τα μεγαλα,τα τζιποειδη Lexus, με τα 4 χιλιαδες τοσα κυβικα,δηλαδη το 400h,ή to 450h.

  14. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 06/02/2009 19:41:01

    Εγω,οταν ημουν στην ηλικια σου,την πηγαινα κατευθειαν στο ξενοδοχειο.Και πολυ της ηταν.
    Ευχαριστω επρεπε να μου πει, για τον κοπο και την κουραση που θα τραβαγα για να την ικανοποιησω.
    Και αν και ειχα αυτοκινητο εδω και 40 τοσα χρονια,ειχα τη δικαιολογια τοτε,οτι ηταν τοσο λιγα τα καυμενα, που δεν φανταζοταν καποιος,οτι θα γινοταν αυτο τα χαος του σημερα.
    Τοτε,πραγματικα καβαλα πηγαιναν στην εκκλησια.
    Και πιο πολυ,κανανε τη δουλεια,παρα συζηταγανε γι αυτη,οπως σημερα.
    Αλλη εποχη,αλλα ηθη.

  15. Nick avatar
    Nick 06/02/2009 20:48:15

    @Προβοκάτωρ:

    Εγω βλέπω πολλά Lexus RX400, αλλά και κάμποσα LS600h (μ'αρέσει το συγκεκριμένο σαν σχέδιο να πω την αλήθεια).

    Τα άλλα ναι το ξέρω ότι τα πήραν οι βολευτές μας. Έστω και με leasing...

  16. Nick avatar
    Nick 06/02/2009 20:48:53

    Οι Βολευτές μας νομίζω πήραν τα GS450h

  17. GPseven avatar
    GPseven 06/02/2009 21:36:43

    Καλά σοβαρά τώρα, με βάση τα όσα διάβασα παραπάνω, περιμένετε απο την Ελληνική πολιτεία να μην βάζει μαύρες πλερέζες για την πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων?
    Μου αρέσουν πραγματικά και οι συγκρίσεις με τον πολιτισμό...
    Μα πώς είναι δυνατόν να αλλάξει μιά σοβούσα κατάσταση, όταν αυτή (Πώληση-κυκλοφορία-συντήρηση αυτοκινητου) αποτελεί με βάση επίσημα στοιχεία, το 1/4 των εσόδων του κράτους? Το ένα πόδι της καρέκλας που στηρίζει την Ελληνική οικονομία δλδ.
    Δεν γίνονται αυτά φίλτατοι...

  18. petel avatar
    petel 07/02/2009 14:31:41

    (10.Strange Attractor )
    Εγώ δεν θάθελα τέτοιο δώρο αγαπητέ.
    Κι αν το έπαιρνα, θα το άλλαζα κοψοχρονιά με μοτο.
    Κι αν η στενοκεφαλιά ορισμένων δεν αλλάξει, σε βαθμό που να επιδοτούνται τα δίκυκλα, τα ATV κι η χρήση μαζικών μέσων μεταφοράς, σας βλέπω να κλαίτε με μαύρο δάκρυ ΙΧδες. Διότι πια, δεν χωράτε. Και το περίεργο που χρήζει επέμβαση ψυχιάτρου, είναι το ο,τι, δεν χωράτε που δεν χωράτε , όλο και μεγαλύτερα πάτε κι αγοράζετε χαχαχαχαχαχα. Μαζόχες...

  19. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 07/02/2009 19:45:04

    Μα υπαρχει μια χρονικη υστερηση στο ονειρο.
    Θελαμε καποτε να παρουμε μερσεντε η πορτσ,τοτε που ειχαν χωρο να κινηθουν, και δεν ειχαμε το μπαγιοκο.
    Σημερα που το εχουμε,δε χωραμε,αλλα ελα που το ονειρο υπαρχει εκει,και μας ξυπναει στον υπνο.
    Γι αυτο κι εγω,ενω ειχα ονειρο να παρω ενα Εβο,(εβλεπα το ασπρο 6αρι του μικρου Κουρκουλου,στο γκαραζ,και μου τρεχανε τα σαλια), τελικα το καταπιεσα,βολευομαι στο ανω του μεσου ορου,αλλα σαφως και οχι Εβο, που εχω εδω και 6 χρονια,και αγοραζω μυλους και μηχανες,για να πινω εσπρεσσο.
    Αυτα,χωρανε στην κουζινα μου.
    (Αλλα και αν δεν χωρανε,κοβω και λιγο το σανιδι, και τα χωνω με το ζορι).Και αυτο εκανα,εδω που τα λεμε.

  20. Κοντη Λιζα avatar
    Κοντη Λιζα 07/02/2009 22:32:58

    Για το Τοκυο προκειται. Απαραιτητη προυποθεση για την χορηγηση πινακιδων κυκλοφοριας ειναι η προσκομιση συμβολαιου οπου φαινεται οτι ο νομιμος ιδιοκτητης εχει νοικιασει χωρο σταθμευσης εκτος αν εχει ιδιοκτητο. Αυτο παρα το γεγονος οτι η χωρα εχει επτα αυτοκινητοβιομηχανιες και υπαρχει μια σχετικα ελαστικη αντιμετωπιση του αυτοκινητου για μερικα θεματα.

  21. ΚΟSTAS TRENT avatar
    ΚΟSTAS TRENT 10/02/2009 14:59:37

    Aρα θα γυρίσουμε στα "ZUNDAPP" και στις "KREIDLER FLORETT"....Και για τους ψηφοφόρους της Παπαρρήγα, στα "MZ" : Ήλιο έχουμε, δόξα τω Θεώ. Αλλά μ' εκατομμυρια ποδήλατα,όπως στο Πεκίνο, είναι καλύτερα.
    Μόνο η τεχνολογία μπορεί να δώσει λύση : υδρογονοκίνητα κυψελών, υβριδικά, και μικρού μεγέθους.
    Δέν φταίει αυτό καθαυτό το ''όχημα''.
    Γιατί ; Μά δε ρωτάτε : "Γιατί κύριος αγόρασες ΟΠΕΛ ΒΈΚΤΡΑ 4,55 μ. ; Γιά να δείξεις την ..κοιλιά σου ; Λαφστάϊλ, έ ; "
    Πόσα Σιτροέν C-5, Πεζώ 406-407, ''Μπεμβέ'' 320/520 των 4,60 μ. και βάλε, κυλάνε ; Τό νέο...λαικό(!)Σκόντα Σουπέρμπ με ...19970 Ευρώ απλώνει μιά αρίδα 4,83 μ.: "Πιό φτηνά ! Πιό φτηνά !"
    Κάποια στιγμή θα τάχουμε παρκαρισμένα σε Δημοτικά παρκιν στα προάστεια για να ξεκινάμε από κεί για επαρχία κτλ. Εντός αθηνών μόνο μετρό, ΟΑΣ και πατίνι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.