22/04/2010 11:48
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ για θέμα εταιρειών κινητής τηλεφωνίας

Στις 2 Σεπτεμβρίου 2009 με ανακοίνωση της η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Vodafone  επέβαλε μονομερώς αύξηση της ελάχιστης διάρκειας χρέωσης στα 45 δευτερόλεπτα. Η ελάχιστη διάρκεια χρέωσης μέχρι τότε ήταν 30 δευτερόλεπτα. Οι υπόλοιπες εταιρείες, η Wind στις 5/10/2009 και η Cosmote στις 1/12/2009, ενεργούσες με λογική καρτέλ αύξησαν και αυτές την ελάχιστη χρέωση στα 45 δευτερόλεπτα. Αυτή η αύξηση συνεπάγεται επαχθέστατη τελική αύξηση του λογαριασμού που καλείται να πληρώσει ο πολίτης, την οποία κάποιοι υπολογίζουν στο ποσοστό του 50% (αναλόγως και με το πακέτο που έχει κάθε καταναλωτής) δεδομένου ότι οι περισσότερες καθημερινές κλήσεις προς κινητά δεν ξεπερνούν τα 5 με 10 δευτερόλεπτα.

Είναι εξαιρετικά θολό το νομοθετικό πλαίσιο και το διοικητικού δικαίου καθεστώς με το οποίο οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αντλούν το «δικαίωμα» να χρεώνουν αυτό το καταχρηστικό εύρημα του ελάχιστου χρόνου ομιλίας αντί να χρεώνουν τον καταναλωτή με το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ δηλαδή όσα δευτερόλεπτα ομιλίας τόση και η χρέωση.

Για να πραγματοποιηθεί κάποια κλήση θα υπάρχει κάποιο μικρό (σίγουρα είναι ελάχιστο) κόστος για τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας το οποίο με κάποιο τρόπο θα πρέπει να καλυφθεί από τον καταναλωτή, ωστόσο ο καταναλωτής δεν μπορεί να χρεώνεται για υπηρεσίες που δεν χρησιμοποιεί. Σε τελική ανάλυση, τα χαμένα χρήματα από τις κλήσεις που διαρκούν λιγότερο από 45 δευτερόλεπτα, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας τα βγάζουν και με το παραπάνω από τις κλήσεις που διαρκούν πολύ περισσότερο. Σε άλλα ευνομούμενα κράτη της Ε.Ε. (και αλλού) έχουν κριθεί αυτές οι χρεώσεις ΚΑΤΑΧΡΗΣΤΙΚΕΣ. Αν το αρμόδιο υπουργείο και η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν μπορέσουν να επιβάλλουν το αυτονόητο στις ως άνω εταιρείες, το λόγο θα πρέπει να έχουν οι ενώσεις καταναλωτών και ο Συνήγορος του Καταναλωτή με την άσκηση προσφυγής στα δικαστήρια με στόχο την ακύρωση της «συμβατικής» υποχρέωσης του καταναλωτή να πληρώνει ελάχιστο χρόνο ομιλίας ως καταχρηστικής.

Μανώλης Μ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιώργος avatar
    Γιώργος 22/04/2010 12:09:50

    Πραγματικά, είναι εξοργιστικό. Το είδα κι εγώ προχθές στο λογαριασμό μου της Cosmote.

  2. JOHN avatar
    JOHN 22/04/2010 12:54:57

    Στην αναμπουμπουλα ο λυκος χαιρεται βρηκαν και οι εταιριες κινητης τηλεφωνιας ευκαρια ν αρπαξουν.Ελπιζω καποιος να τους βαλει στη θεση τους και να τις υποχρεωσει να καταλαβουν οτι δεν ειναι ωρες για αρπαχτες!!

  3. rage avatar
    rage 22/04/2010 14:11:39

    ελπίζω με αυτόν τον τρόπο τουλάχιστον να λιγοστεψουν οι καραγκιόζηδες που μιλάνε και οδηγάνε ταυτόχρονα

  4. Giorgos avatar
    Giorgos 22/04/2010 18:21:06

    @Γιωργος
    @JOHN
    Απορώ γιατί γκρινιάζετε. Ιδιωτικές εταιρίες είναι, πράττουν κατά προσωπικό συμφέρον. Η χρήση κινητού ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ υποχρεωτική. Επίσης υπάρχουν τα μηνύματα και οι "αναπάντητες" (του τύπου κατέβα σε περιμένω - και όχι πάρε με τηλέφωνο). Απλά και κατανοητά πράγματα. Για πολλά χρόνια είχα συμβόλαιο και πλήρωνα ... κερατιάτικά. Έβαλα whats up, μοίρασα κάρτες στην οικογένεια μου και ηρέμησα.

  5. JOHN avatar
    JOHN 22/04/2010 23:40:56

    Η αισχροκερδια Γιωργο δεν ειναι λυση.Το παιγνιδι εχει κανονες.Κανεις δεν λεει οτι οτι πρεπει να ειναι φιλανθρωπικα ιδρυματα οι ιδιοτικες εταιριες,απλως να σεβονται τους κανονες του παιγνιδιου,να διασφαλιζεται ο υγιης ανταγονισμος.Και βεβαια δεν ειναι υποχρεοτικη η χρηση του κινητου,οπως και η χρηση του αυτοκινητου,οπως και η χρηση του διαδυκτιου των δρομων κλπ,κλπ.Ο υπνος,ο αερας,και λιγο φαι θα μας διατηρησουν στη ζωη,αλλα παραλληλα θα μπουμε και σ ενα κυκλο ζουγκλας.Οσο για τα κατεβα,σε περιμενω,αναπαντητες κλπ,υπαρχουν και αλλοι,και πιστευω οι περισσοτεροι,που οταν μιλανε στο κινητο ξεχνανε να σταματησουν!Επισης για την οικονομικη ευρωστια του κλαδου της κινητης τηλεφωνιας,ψαξε τους εισολογισμους των εταιριων και θα διαπιστωσεις οτι δεν πεινανε.ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΜΑΛΛΙΣΤΑ.Κι εσυ ισχυριζεσαι οτι οι χρηστες πρεπει να χρεωνονται για υπηρεσιες που δεν χρησημοποιουν!!Ετσι για να τ αρπαζουν πολαπλασια καποιοι!!!Χρονια πολλα και για το Γιωργος

  6. ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΝΑΤΟΣ avatar
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΕΝΑΤΟΣ 23/04/2010 00:22:14

    Εργάζομαι για την κινητή τηλεφωνία και μετά από αυτή την ανάρτηση θα σας ενημερώσω για κάποια πράγματα. Δεν διαφωνώ με τον factora. Είναι cartel και οι τρεις. Η αύξηση στα 45 δευτερόλεπτα είναι κατάχρηση. Η αλήθεια όμως είναι και κάπου αλλού. Τα τελευταία χρόνια είναι τόσες οι προσφορές που αν προσέξουμε όλοι μας θα έχουμε την οικονομικότερη δυνατή λύση. Να σαν το Γιώργο (χρόνια πολλά κιόλας) που έδωσε κάρτες whats up στους δικόύς του. Εγώ δουλεύω για την wind η οποία τώρα δίνει εντελώς δωρεάν ομιλία σε όλους τους free2go.
    Πρίν 10 χρόνια οι τιμές ήταν υψηλότερες.
    Και κάτι τελευταίο. Ο ΦΠΑ και ο ληστρικός φόρος κινητής τηλεφωνίας που μεγαλώνει όσο μεγαλώνει και η χρήση του κινητού είναι περισσότερο απαράδεκτοι. Κοιτάξτε λίγο το λογαριασμό στην ανάλυσή του! Τί πάει στην όποια εταιρεία και τί στο κράτος. Το οποίο τώρα φορολογεί και τα καρτοκινητά.

    ΥΓ. και κάτι συντεχνιακό. Θερμή παράκληση. Ότι και να κάνουν οι εταιρείες, όσο και να σας δυσαρεστούν, τα παιδιά που δουλεύουν στα καταστήματα δεν είναι σάκοι του μποξ.. Ας φερόμαστε όλοι με ευγένεια! Είναι κρίμα να βγάζουμε τα νεύρα μας πάνω τους. Μπορώ με τις ώρες μετά από τόσα χρόνια να λέω απίστευτες ιστορίες τρέλας από τα καταστήματα!!!

  7. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 23/04/2010 01:11:33

    Πετάξτε τα τα ρημάδια να τελειώνουμε...

  8. ΦΩΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ avatar
    ΦΩΤΗΣ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ 29/11/2010 23:45:04

    Πραγματι απο ολη αυτην την συζητηση μπορω να διακρινω οτι ολοι ειμαστε ενημερωμενοι κα μπορουμε να γινουμε καλυτερα ενημερωμενοι καταναλωτες ...Εμεις ειμαστε η δυναμη που κινει την οικονομια και οσο θα υπαρχουν αθεμιτοι και καταχρηστικοι ανταγωνισμοι μεταξυ των εταιρειων θα ειμαστε εδω ωστε να τα καταγγειλουμε και να εφαρμοζεται ο νομος..Απο κει και περα ομως πρεπει και το κρατος να σταματησει να χαιδευει αυτια σε μερικες εταιρειες και να εφαρμοζει τους νομους του κρατους καθως και τις οδηγιες της Ε.Ε ..Δεν μπορει μια ζωη ο καταναλωτης να πληρωνει το μαρμαρο για χαρη δημιουργιας θεσεων εργασιας π.χ...Ας σταματησει εδω και τωρα αυτο το αισχος με τις ιδιωτικες εταιρειες κινητης τηλεφωνιας,τραπεζες κ.λ.π και να εφαρμοζεται ο νομος προς καθε κατευθυνση!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.