#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/04/2008 21:17
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ με ότι σημαίνει αυτό για τον καθένα σας προσωπικά και για όλα τα πάθη σας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. "χωσιά" avatar
    "χωσιά" 26/04/2008 22:11:24

    Επίσης!

  2. Factorx avatar
    Factorx 27/04/2008 09:33:29

    “καλή μαγειρίτσα”, “καλή πατσά” κ “καλό σούβλισμα”.

  3. Sergios avatar
    Sergios 27/04/2008 09:59:16

    Ανώνυμε 6.01 Θες ιστορική πηγή για τον Χριστό, άσε να σου δώσω εγώ http://www.textexcavation.com/josephustestimonium.html
    λέγεται Ιώσιππος και είναι εβραίος ιστορικός. Το ότι επιλέγεις στάση ημιμάθειας ως θέμα άποψης δεν είναι πρόβλημα των ιστορικών δεδομένων αλλά δικό σου. Το ότι δεν έζησες τότε ή δεν μπήκες στον κόπο να το ψάξεις είναι μεγάλο σου πρόβλημα. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς τόσο συμπλεγματικός για να φτάσει σε σημείο να μην διαβάζει λίγο παραπάνω για να ξέρει να προφυλάσει τον εαυτό του από απόψεις που δείχνουν βαθιά αγραμματοσύνη και τύφλα. Οι πιτσιρικάδες ρόμπα το λένε. Τέτοια μέρα αποφάσισες να το δείξεις δηλαδή;. ΕΛΕΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΥΦΛΑ ΚΑΙ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑ.

  4. Factorx avatar
    Factorx 27/04/2008 10:09:31

    Sergie: άφες αυτοίς.

  5. Sergios avatar
    Sergios 27/04/2008 14:37:38

    Φίλε ανώνυμε σου παραθέτω τί έγραψες: Anonymous Says:
    April 27th, 2008 at 6:01 am

    ΅Γιατί, αναστήθηκε κανένας? Αν ναι ποίος και πότε. Και ας μας αναφέρει ο Factorx τις ιστορικές πηγές του.
    Επομένως δεν έκανα τίποτε άλλο από το να σου παραθέσω μία τουλάχιστον ιστορική πηγή. ΅Μην κάνεις κωλοτούμπα. Δεν προσπάθησα να αντικρούσω κανένα ενοχλητικό σχόλιο (μην βαυκαλίζεσαι για κάτι τέτοιο όταν ο άλλος βλέπει άγνοια τρίσβαθη καιανόητο εγωισμό για φλιναφήματα αναπόδειχτα). Προσπάθησα να αντικρούσω ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΑΜΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΑΥΤΗ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΗΓΗ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙΚΑΙ ΣΕ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. Δυστυχώς -έστω και αν προσπαθείς να μας πείς ότι για όλα φταίει το σχολείο και τα παραμύθια που μας μαθαίνει και έχεις δίκιο εκεί- αυτό το σχολείο ποτέ δεν μας είπε τις ιστορικές πηγές που αναφέρονται στην ύπαρξη και την ανάσταση του και μόνο κακό προκαλεί με το υπόλοιπο φολκλόρ του ΧΩΡΊΣ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ. Πρέπει κανείς από μόνος του να ψάξει να τα βρεί για να μπορεί να τα βάλει τα πράγματα στην σωστή προοπτική τους. δεν ξερω αν ο factoryx προσπαθεί να ανασκευάσει αυτά που είπε ή εσύ θέλεις να το βλέπεις έτσι γιατί ικανοποιεί τον εγωισμό σου επειδή κάποιος βγαίνει και σε αντικρούει με ιστορικά γεγονότα. Η απάντηση προς εμένα παρακάτω ΅Άφες αυτοίς ...΅ σου φαίνεται ότι αλλάζει γνώμη;. το υπόλοιπο είναι ΅ου γαρ οίδασι τι ποιούσι΅δηλαδή δεν ξέρουν τί κάνουν και τί λένε. Για σένα είναι ο υπαινιγμός, δεν το καταλαβαίνεις;. Ως προς το αρνί, το κοκορέτσι και το σούβλισμα και όλο το υπόλοιπο λαογραφικό στοιχείο στο οποίο αναφέρεσαι και που τα τσουβαλιάζει όλα, ο Ιησούς το έχει πει να το κάνουμε;. Ο Ιησούς που κλωτσοβόλησε τους εμπόρους από τον ναό;. Όλοι οι υπόλοιποι Χριστιανοί δεν κάνουν τέτοιες εκδηλώσεις. Δεν είναι στην θρησκευτική λαογραφία τους. Να το καταργήσουμε;. Να γίνουν οικολόγοι;. Δεν υπάρχει περίπτωση να σεβαστούμε ως δημοκρατικοί πολίτες όντες τα έθιμα τους;. Επειδή δεν μας αρέσει σημαίνει ότι πρέπει να τους επιβάλουμε να κάνουν το δικό μας;. ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΑΝΩΝΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΣΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ. ΟΣΑ ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΠΩΣ ΤΑ ΘΕΛΕΙΣ ΕΣΥ!!! ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΘΗΙΝΟΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΦΑΣΙΣΜΟΣ. Καλά να περνάς.

  6. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 27/04/2008 21:01:36

    Ποίηση ανώνυμε, ποίηση, ο Αδωνις, η Τυθής, η Βενθεσικύμη, η Μήδεια. Ποίηση. Κλάψου για τα χριστιανοιουδαϊκά παραμύθια που καπέλωσαν τα δικά μας αλλά μόνο για αυτό.

  7. Factorx avatar
    Factorx 27/04/2008 21:27:23

    @Anonymous 14:
    1.Για τη φωτογραφία κανεις λαθος. Δεν απευθύνομαι μόνο σε μια ελιτίστικη ομάδα.Μια χώρα κι ένας λαός κρατιούνται απο αυτα τα πράγματα.Μιλαμε για τη δυναμη της παραδοσης.Και για μια απο-θρησκοποίηση που συνοδεύται απο μια απο -εθνοποίηση.
    2.Στην μεταμινωική εποχή λατρεύαν τον ΔΙΑ που πεθαινε και ανασταινόταν κάθε χρόνο. Που το είχαν πάρει απο τους Μινωες κλπ. Οι ανθρωποι γιορτάζουν την Ανοιξη λοιπόν και την Αναγέννηση της Φυσης και σε καθε εποχή το γιορτάζουν με άλλα συμβολα


    Δεν διαφωνώ πάντως να λέμε "ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΑΝΕΣΗ"

  8. H. M. The HISTORY avatar
    H. M. The HISTORY 28/04/2008 02:56:46

    ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ "ΕΛΛΗΝ-ΑΣ";

    «Εθνικόν είναι ό,τι είναι αληθές»
    ή
    Ιστορίη αφανής φανερής κρείττων


    Η ΓΝΩΣΗ είναι μια συλλογή γεγονότων (= ΙΣΤΟΡΙΑ).
    Η Σοφία είναι η χρήση της Γνώσης.
    Χωρίς γεγονότα δεν υπάρχει Γνώση.
    Χωρίς Γνώση δεν υπάρχει Σοφία.
    Τα γεγονότα αποτρέπουν από το αθεράπευτο.
    Τα γεγονότα είναι ο κάλλιστος αμυντικός μηχανισμός του ανθρώπου.
    Χωρίς αυτά ο άνθρωπος τα θαλασσώνει, παραπαίει και πέφτει.
    Χωρίς αυτά τα έθνη γέρνουν- λυγίζουν και καταρρέουν.
    Η Σοφία κερδίζει πολέμους πριν αρχίσουν.
    Η Γνώση ματαιώνει τις εθνικές εχθρότητες.
    Η Σοφία αποτρέπει τις φυλετικές αντιπάθειες.
    Η Γνώση εξαλείφει τα θρησκευτικά μίση.
    Η χειραφέτηση από την θρησκοληψία- αδιαλλαξία
    εισάγει- προλογίζει την Ειρήνη.
    Η μισαλλοδοξία- μη ανεκτικότητα παίρνει τα πάντα
    και δεν δίνει τίποτα.
    Η Ειρήνη επιβραβεύει τον αμοιβαίο- ανταποδοτικό σεβασμό
    και την εκτίμηση- υπόληψη- μέριμνα- ενατένιση.
    Σε όλους τους Ανθρώπους Καλής Πίστης- βούλησης- πρόθεσης- διάθεσης- επιθυμίας- θέλησης- ψυχικής και ηθικής δύναμης, (will)
    “Pax Vobiscum!”/ «Ειρήνη Υμίν!» ,
    Benjamin H. Freedman

    «Ιστορικώς, δηλαδή κατά την γραπτήν παράδοσιν, τα ονόματα Ελλάς και Έλλην καθώς και άλλοι παρόμοιοι τύποι Ελλοί, Ελλοπία, Έλλα ευρίσκοντο κατ’ αρχάς εν Ηπείρω… Η ονομασία αυτή ωρμήθη (= προήλθε), καθ’ ά (= σύμφωνα μ’ όσα) ήδη ερευνηταί τής Ελληνικής Ιστορίας ήκασαν (= υπέθεσαν), υπο των ιερών και των άλλων και προ πάντων τού εν Δελφοίς και του εν Ολυμπία. Είναι δηλαδή γνωστόν ότι (πρώτον:) αρχαιόθεν υπήρχεν εν Δελφοίς επίσημον ιερόν (αν μετά των εξ Ηπείρου εις την Ανατολικήν Ελλάδα ελθόντων Θεσπρωτών ήσαν και ιερείς εκ Δωδώνης, και αν ούτοι υπήρξαν οι ιδρυταί του εν Δελφοίς ιερού άδηλον [= αφανέρωτο, άγνωστο], φαίνεται δ’ όμως λίαν πιθανόν) καθώς και ότι (δεύτερον:) από του ογδόου αιώνος άρχεται η ανάπτυξις και η πανελλήνιος φήμη των αγώνων εν Ολυμπία. Περί της μεγίστης δυνάμεως και εθνικής σημασίας των ιδρυμάτων εκείνων ημείς σήμερον δυσκόλως δυνάμεθα να σχηματίσωμεν έννοιαν τινά οπωσούν προσεγγίζουσαν την αλήθειαν. Ας ενθυμηθή έκαστος ότι πας Έλλην εθεώρη καθήκον αυτού να μεταβή τουλάχιστον άπαξ εις την Ολυμπία… ότι κατά πάσαν επίσημον περίστασιν και αι πόλεις και πολλοί ιδιώται συνεβουλεύοντο το ιερόν των Δελφών… ταύτα και άλλα τοιαύτα έχων τις υπόψει δύναται να σχηματίσεη ιδέαν τινά περί της μεγίστης επισημότητος, του σεβασμού και επιβολής ην τα ιερά ιδρύματα ταύτα είχον παρά τω Ελληνικώ λαώ. Εννοείται δε οίκοθεν ότι ακριβώς ως σεβαστά και ανενόχλητα εχρησίμευσαν εις ίδρυσιν των λεγομένων αμφικτυονιών, ήτοι συμφωνίας και συνεργασίας των περιοίκων προς ειρήνευσιν, προστασίαν και φύλαξιν αυτών… έπειτα δε και των άλλων όσοι μετείχον των εορτών και πανηγύρεων τούτων, μετά της εννοίας δε της ενότητος ταύτης διεδίδοντο και αι κοιναί πλέον ονομασίαι Ελλάς και Πανέλληνες - Έλληνες διότι ούτως εκαλούντο οι από της Θεσπρωτίας το πρώτον, εκ Θεσσαλίας και Φθιώτιδος έπειτα, κατελθόντες ιερείς τούτων, όπως δηλούται εντεύθεν ότι έδρα των θεών παρέμεινεν έκτοτε πάντοτε ο προς βορράν υψηλός Όλυμπος όπου μεταφυτεύθη μετά των Θεσπρωτών ο Πελασγικός της Δωδώνης Ζευς .. Κατά ταύτα τα ονόματα Ελλάς και Έλλην κατά μικρόν διαδιδόμενα εδήλουν κατ’ αρχάς ανθρώπους, λαούς μετέχοντας των ιερών του πολιτισμού, ανθρώπους ημερωμένους, ως ειπείν πολιτισμένους, συνεργαζομένους υπέρ ιερών σκοπών, υπέρ Ειρήνης και ασφαλείας αλλήλων, υπέρ έργων πολιτισμού. Δια τούτο πολλοί προθύμως απεδέχοντο την μετά των επισήμων ιερών συνημμένην προσωνυμίαν ταύτην Πανέλληνες – Έλληνες διότι ούτως ανεγνωρίζοντο και κατετάσσοντο εις την ευγενή και ευσεβή εκείνων ομάδα, εδέχοντο τα ευσεβή, τα Ελληνικά νόμιμα των κ-ο-ι-ν-ώ-ν Ελληνικών λατρειών των θεών, την ημέρωσιν και τον πολιτισμόν και ωνομάζοντο μεν δια του εθνικού ονόματος Πανέλληνες, εθεώρουν δε τας εαυτών πόλεις μέρη συστατικά της μεγάλης, της κοινής πατρίδος της μικράς Ελλάδος», Χατζιδάκης, «Γλωσσικαί Έρευναι – Ελλάς και Έλληνες», τομ. ιγ΄, σελ. 349.

    «Και γαρ ούτος (ο κατακλυσμός επί Δευκαλίωνος) περί τον ελληνικόν εγένετο τόπον. Αύτη δε έστιν η (χώρα) περί την Δωδώνην και τον Αχελώον.
    Ούτος γαρ πολλαχού το ρεύμα μεταβέβληκεν. Ώικουν (κατοικούσαν) γαρ οι Σελλοί ενταύθα κ-α-ι οι καλούμενοι τ-ό-τ-ε μεν Γραικοί ν-υ-ν δ’ Έλληνες», Αριστοτέλης, «Μετεωρολογικά», Α 14.

    «Το Ελληνικόν, εόν όμαιμόν τε και ομόγλωσσον, και θεών ιδρύματά τε κοινά και θυσίαι ήθεά τε ομότροπα», Ηρόδοτος, Η΄ , 144.

    «Τοσούτον δε απολέλοιπεν η πόλις ημών περί το φρονείν και λέγειν τους άλλους ανθρώπους, ώσθ’ οι ταύτης μαθηταί των άλλων διδάσκαλοι γεγόνασι, και το των Ελλήνων όνομα πεποίηκε (= έγινε/κατάντησε) μηκέτι του γένους, α λ λ ά της διανοίας δοκείν είναι, και μ ά λ λ ο ν Έλληνας καλείσθαι τους της παιδεύσεως της ημετέρας ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας», Ισοκράτης, «Πανηγυρικός».

    «Οι Έλληνες εξεγέρθηκαν κατά των Ρωμαίων, ενώ η μεγαλύτερη επανάστασή τους ήταν αυτή του Αριστίωνα στην Αθήνα το 88-86 π.X., καθώς καί ο γενικός ξεσηκωμός των Ελλήνων σε όλη την Ανατολή. Μέσα σε μία νύκτα σφάχτηκαν 80.000 Ρωμαίοι καί Ρωμαιόφιλοι», Εφέσιος Εσπερινός.

    «Τον πτωχόν και πένητα λαόν σήκωσες από της κοπριάς των Ελληνικών μυσαγμάτων (βδελυγμάτων) και κάθισες αυτόν μετά των αρχόντων του Ισραήλ, τον όντως λαόν αυτού», 4ος αι., Ευσέβιος, Ευαγγελική προπαρασκευή, εις τους ψαλμούς αλληλούια, ριβ΄ (23.1352. 34)

    «Τότε διά των φροντίδων του Βασιλείου εδέχθησαν κατά πρώτον το άγιον βάπτισμα οι της Λακωνικής κάτοικοι, οίτινες μέχρι των χρόνων τούτων, ήτοι ΜΕΧΡΙ του δευτέρου ημίσεως της 9ης εκατονταετηρίδος είχον ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ την αρχαίαν ειδωλολατρείαν» Παπαρηγόπουλος., βιβλίον ενδέκατον, τόμος α΄

    «Έλλην ων τηι φωνήι, (αν και μιλάω ελληνικά), ουκ αν ποτέ φαίην (ποτέ δεν θα έλεγα) Έλλην είναι, δια το μη φρονείν ως εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες, αλλ' από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης (= αλλά από την δικιά μου δοξασία- Δόγμα- φρόνηση θέλω να με ονομάζουν) . Και ει τις έροιτό με τις ειμι, (κι αν κάποιος με ρωτούσε τι είμαι), αποκρινούμαι χριστιανός είναι» Πατριάρχης Γεννάδιος Σχολάριος, (15ος Αιώνας).

    Πώς «εφρόνουν ποτέ οι Έλληνες», -άραγες;
    «Rabbi (Ραβίνος) Louis Finkelstein confirms (επιβεβαιώνει) what the eminent (εξέχων) Rabbi Adolph Moses states (καταθέτει) in his great classic “Yahvism, and Other Discourses”, (Ιαχβεδισμός, και άλλες πραγματείες”, in collaboration (συνεργασία) with the celebrated (τιμημένο) Rabbi H.G. Enlow, published (εκδοθέν) in 1903 by the Louisville Section of the Council of Jewish Women (Συμβούλιο Ιουδαίων Γυναικών), in which Rabbi Adolph Moses, on page 1, states:
    “Among the innumerable misfortunes which have befallen…the most fatal in its consequences is the name Judaism… It was Flavius Josephus, writing for the instruction of Greeks and Romans, who coined the term Judaism, in order to pit it against Hellenism… by Hellenism was understood the civilization, comprising language, poetry, religion, art, science, manners, customs, institutions, which…had spread from Greece, its original home, over vast regions of Europe, Asia and Africa”», “The truth about Khazars”, (= Απ’ όλες τις αμέτρητες συμφορές που ενέσκηψαν…η πιο ολέθρια στις συνέπειές της είναι το όνομα “ιουδαϊσμός”… Ήταν ο Φλάβιος Ιώσηπος, γράφοντας προς ενημέρωση/εκπαίδευση των Ελλήνων και των Ρωμαίων, αυτός που έπλασε τον όρο “ιουδαϊσμός, με σκοπό να τον αντιπαραθέσει στον ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ… Με το “ελληνισμός” γινόταν κατανοητός ο πολιτισμός που περιλάμβανε- περιείχε- περιέκλειε- συνίστατο από ΓΛΩΣΣΑ, ΠΟΙΗΣΗ, ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΤΕΧΝΗ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΤΡΟΠΟΥΣ, ΗΘΗ, ΘΕΣΜΟΥΣ, τα οποία…είχαν εξαπλωθεί από την Ελλάδα, τον αυθεντικό τόπο καταγωγής τους, σε αχανείς περιοχές της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής”), “Η αλήθεια για τους Χαζάρους”, Benjamin H. Freedman

    «Αδελφοί μου, έμαθα πως με την χάριν του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού δεν είσθε Έλληνες, δεν είσθε ασεβείς, αιρετικοί, άθεοι, αλλ' είσθε ορθόδοξοι χριστιανοί», Κοσμά Αιτώλου (+1779): Διδαχαί, Βίοι, Ακολουθίαι, έκδ. Αρχιμανδρίτου Α. Ν. Καντιώτου, 1959.

    «O Πατριάρχης κάλεσε σε κοινή σύσκεψη στο Πατριαρχείο τους Φαναριώτες δραγουμάνους της Πύλης και του στόλου, τους παρεπιδημούντες πατριάρχες και αρχιερείς, την Iερά Σύνοδο καθώς και τους Έλληνες μεγαλέμπορους, μεγαλοβιοτέχνες και προϊστάμενους των συντεχνιών για να πάρουν αποφάσεις... O πατριάρχης με τους άλλους δεσποτάδες πήραν την απόφαση να αφορίσουν τον Yψηλάντη και το M. Σούτσο... Φυσικά στάλθηκαν οι αφορισμοί με ανώτερους κληρικούς στην Mολδοβλαχία για να μάθει ο πληθυσμός πως οι επαναστάτες είναι αφορεσμένοι», Γ. Kορδάτος

    Η Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου συνήλθε σης 20 Δεκεμβρίου του 1821, ως «η πρώτη ελευθέρα Συνέλευσις των Ελλήνων ως Έθνους ΜΕΤΑ είκοσι δύο αιώνες».

    «ΔΙΑΚΗΡΥΞΙΣ,
    ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ Β΄ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΣ,
    Αριθμ. ΝΒ΄ και τελειταίος
    των πρακτικών της
    Εθνικής Συνελεύσεως.

    Τρίτον ήδη χρόνον διαρκεί ο υπέρ ανεξαρτησίας εθνικός των Ελλήνων πόλεμος και ο τύραννος, ούτε κατά γην ούτε κατά θάλασσαν ηυδοκίμησεν. ενώ δε οι τυραννοκτόνοι χείρες των Ελλήνων έπεμψαν μυριάδας τούρκων εις Άδου και φρούρια απέκτησαν και την επικράτειαν εξισφάλησαν, ο δε κρότος των ημετέρων όπλων, αντηχήσας, διετάραξε το ΒΥΖΑΝΤΙΟΝ (: 400 χρόνια είχαν περάσει και, ακόμα, το μυαλό τους καρφωμένο στο απεχθές Βυζάντιον ήταν, που δεν το ξεχώριζαν από την τουρκοκρατία!!!)», «Τα αρχεία της Ελληνικής Παλιγενεσίας», τομ. 3, σελ, 142- 3. http://www.parliament.gr/paligenesia/mainframeset.htm

    "Τμήμα Β Περί των Γενικών Δικαιωμάτων των κατοίκων της Επικρατείας της Ελλάδος, παρ.β: «Οσοι αυτόχθονες κάτοικοι της Επικρατείας της Ελλάδος πιστεύουσιν εις Χριστόν, εισίν Έλληνες…»

    "Στην παράγραφο 2 του συντάγματος της Επιδαύρου δίνεται ο ορισμός του Έλληνα: "Έλληνες είναι όσοι αυτόχθονες πιστεύουσιν εις Χριστόν". Πιο τρελλός ορισμός δεν θα μπορούσε να υπάρξει, Δηλαδή, αν κάποιος δεν πιστεύει στον Χριστό (προσοχή, το Σύνταγμα δεν λέει στον Θεό) δεν θα ήταν δυνατό να είναι Έλληνας; Ναι, δεν θα ήταν, ούτε και σήμερα είναι εν πολλοίς δυνατό να είναι Έλληνας. Όμως, ποιός είδε ποτέ την πίστη και την μέτρησε; ρωτάει ο Κακλαμάνης με το διαβρωτικό επτανησιακό του χιούμορ (σημείωση: ο Ραφαηλίδης εδώ αναφέρεται στον Γεράσιμο Κακλαμάνη και στο βιβλίο του "Η Ελλάς ως κράτος δικαίου"). Ποιός είναι δυνατό να ξέρει αν εγώ, για παράδειγμα, πιστεύω ή δεν πιστεύω στον Χριστό; Κι αν εγώ δεν πιστεύω, πραγμα που είναι δικαίωμα μου, αφού η θρησκεία είναι πρόβλημα συνείδησης, τι θα απογίνω, θα με διώξουν απο την Ελλάδα ως μη νομιμοποιούμενο συνταγματικώς ως Έλληνα;
    Ήταν η θρησκεία κριτήριο εθνικής υπάρξεως, ύστερα απο τεσσάρων αιώνων συμβίωση του χριστιανισμού μεμια συγγενή θρησκεία, τον μωαμεθανισμό, τον οποίο είχε αποδεχτεί το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της δυτικής Ελλάδας; Τι απέγιναν οι Έλληνες, που έτυχε να είναι Μουσουλμάνοι; Μα, θεωρήθηκαν Τούρκοι, και εκδιώχθηκαν στην Τουρκία με την ανταλλαγή πληθυσμών, που έγινε βάσει κυρίως του θρησκεύματος. Και γιατί δυστροπούμε που που θεωρούν Τούρκους τους εαυτούς τους οι Μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης, που είναι Έλληνες μουσουλμανικού θρησκεύματος; Το σύνταγμα της Επιδάυρου δεν είναι αυτό που λανσάρει την εξίσωση "πας χριστιανός, Έλλην" και συνεπώς "πάς μουσουλμάνος, Τούρκος";
    Και το ερώτημα επικρέμαται: Γιατί το πρώτο Ελληνικό σύνταγμα της Επιδαύρου υποχρεώνεται να ορίσει την εθνικότητα μόνο βάσει ενός συνειδησιακού προβλήματος, της θρησκείας; Μα, διότι αναγνωρίζει πως όλοι όσοι πήραν μέρος στον αγώνα κατά των Τούρκων ήταν μεν όλοι Χριστιανοί, δεν ήταν όμως όλοι Έλληνες. Ήταν και φτωχοί Τούρκοι, και Αρβανίτες, και Βλάχοι, και Σλάβοι, και Πομάκοι, και Γύφτοι - και ότι θες", Βασίλη Ραφαηλίδη, "Ιστορία (κωμικοτραγική) του Νεοελληνικού κράτους", 1993, Εκδόσεις του Εικοστού Πρώτου

    «Αλλ’ έχω να διαμαρτυρηθώ κατά της αντιλήψεως ότι ο Ελληνισμός ταυτίζεται προς την έννοιαν της Ορθοδοξίας• ο Ελληνισμός προϋπήρξεν αιώνας όλους πριν ή εμφανισθή ο Χριστός κομίζων το Ευαγγέλιον της σωτηρίας. Η έννοια λοιπόν του
    Ε λ λ η ν ι σ μ ο ύ δεν δύναται π ο τ έ να ταυτισθή με την έννοιαν της Ορθοδοξίας. Είπον ότι ο Ελληνισμός υπήρξεν αιώνας όλους προ του Xριστιανισμού και προσθέτω ακόμη ότι η λαμπρότερα περίοδος του ελληνικού πολιτισμού είναι ατυχώς η αρχαιοτέρα. Ο Eλληνισμός, ο καταυγάζων δι’ ανεσπέρου φωτός και ημάς τους νάνους απογόνους, δεν είναι ο πρόσφατος, δεν είναι ο Xριστιανικός Eλληνισμός, αλλ’ είναι ο Eλληνισμός των εθνικών χρόνων .. Λοιπόν, η έννοια του Ελληνισμού δεν δύναται ποτέ να ταυτισθή προς την έννοια της Ορθοδοξίας, και θα προσθέσω μάλιστα ότι [] αν γίνη παραδεκτή η θεωρία αυτή («εφ’ όσον δεν είναι ορθόδοξος ένας άνθρωπος, δεν είναι δυνατόν να είναι Έλλην»), τότε βεβαίως όσοι ευρίσκονται εις την Eλλάδα, εάν πιστεύουν άλλην θρησκείαν, τότε αυτοί δεν είναι Έλληνες.
    Και ένα μήνα αργότερα υπογράμμισε: «Αφ’ ετέρου, κύριοι, είμαι βέβαιος ότι η ανάπτυξις του πολιτισμού, η επερχομένη οσημέραι συνείδησις όλων των πολιτισμένων λαών, ότι τα πράγματα του κόσμου αυτού πρέπει να ρυθμίζωνται ασχέτως όλως διόλου προς τας πεποιθήσεις τας θρησκευτικάς, τας οποίας έχει έκαστος εκ των πολιτών, και η καθ’ ημέραν μείζων σπουδαιότης των κοινωνικών ζητημάτων, η οποία καταλαμβάνει ολόκληρον τον πεπολιτισμένον κόσμον, θα φέρη ταχέως μετά δεκαετηρίδας τινάς, έστω εν ανάγκη και μετά εκατονταετηρίδα, εις το σημείον, ώστε και παρ’ ημίν να νοηθή, ότι ο εθνισμός δεν δύναται να συγχισθή παντάπασι προς την θρησκείαν» (25.11.1906), «Τα Εστενογραφημένα Πρακτικά της Β΄ Συντακτικής των Κρητών Συνελεύσεως», πηγή: http://mvasilakis.blogspot.com/2006/07/666.html

  9. Agapi avatar
    Agapi 28/04/2008 22:49:09

    @anomimus,
    Ξέχασες το πιο σημαντικό. Ο Ιησούς είπε « Ψάξε και θα βρεις». Ψάξε μέσα σου για να βρεις τον Θεό. Τι ήταν ο Θεός για τον Ιησούς? Ήταν Αγάπη (και όχι φόβος) προς όλους και όλα και αυτό ήταν η μόνη Αλήθεια και ο μόνος δρόμος. Δηλαδή αυτό που είχε πει πάνω- κάτω και ο Γκαντι, κ.λ.π. Ο Ιησούς δεν σου επέβαλε να διαλέξεις το δρόμο του Θεού από φόβο (όπως έγινε στην Παλιά Διαθήκη με το «οφθαλμό αντί οφθαλμού…) και ούτε να κανείς το καλό, παρά μόνο από επιλογή και αν το νιώθεις.
    Μην ξεχνάς ότι έχει σημασία τι αντιπροσωπεύει ο Ιησούς και η διδασκαλία του, ειδικά η ανάσταση του, μεταφορικός η μη. Το θέμα είναι ότι με την στάση της απαγόρευσης της ελευθέριας της σκέψης και του λόγου που κρατάς, είσαι πολύ επικίνδυνος για την Αληθινή Δημοκρατία του Ανθρώπου και για το Δίκαιο. Επιβάλεις τις δικές σου απόψεις στους άλλους. Και μην ξεχνάς ότι εκτός από τα βιβλία, υπάρχουν οι προσωπικές εμπειρίες. Τα βιβλία δεν αρκούν και ούτε δεν αντικαθιστούν τα βιώματα του καθενός. Ότι εσύ δεν ένιωσες κάτι παραπάνω, δεν σημαίνει να επιβάλεις στους άλλους το δικό σου κόμπλεξ. Αυτό για μένα είναι φασιστικό. Και θέλω να έχω το δικαίωμα να πιστεύω και να πω ότι θέλω (όπως και οι άλλοι), χωρίς απαξιωτικά λόγια χωρίς ουσιαστικό υπόβαθρο.
    Καλή Ψυχική Φώτιση. Η Καλή Συνειδησιακή Αναβάθμιση. Ότι αγαπάς.

  10. "χωσιά" avatar
    "χωσιά" 29/04/2008 00:15:47

    Agapi

    "ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ" (Δελφοί). Και: "ΕΜΕΩΥΤΟΝ ΕΔΙΖΗΣΑΜΗΝ" (στον εαυτόν μου βούτηξα), (Ηράκλειτος). Δεν υπάρχει τίποτα που να είπαν οι συγγραφείς των Ευαγγελίων, -όχι ο Ιησούς και κανένας Χρίστος ή Χρηστός-, που να μην το έχουν πει οι Έλληνες ή και άλλοι.

    Η διαφορά ελληνικού, ή ορθολογικού, και μονοθεϊστικού, ή αποκαλυπτικού, μοντέλου εξήγησης του Μυστηρίου της Ζωής είναι ότι, οι πρώτοι ΔΕΝ έχουν κανένα Δόγμα να δεσμεύει την αρχή της Σκέψης τους. Δεν είχαν ιερά βιβλία, (γραμμένα από το χέρι του ίδιου του Θεού!), ούτε πεφωτισμένη με το αλάθητο θρησκευτική ιεραρχία.

    Η ελληνική θρησκεία ήταν μία και ΔΕΝ είχε καμία αίρεση. Αιρέσεις και φράξιες έχουν τα Δόγματα. Οι ανήκοντες σε Δόγματα, δεν μπορούν να σκεφτούν έξω απ΄ αυτά. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ!

    Οι Έλληνες φιλοσοφούντες είχαν την διακριτική ευχέρεια να ξεκινήσουν το μοντέλο εξήγησής τους απ' όπου να 'ναι, ΧΩΡΙΣ να τους προσάψει κανείς ανθελληνισμό. Έλεγε ο ένας στην ομήγυρή του, στην παρέα του: "Από το νερό ξεκίνησαν τα πάντα, διότι...". "Νομίζω κάνεις λάθος. Η φωτιά είναι, διότι...", έλεγε ο δίπλα του. "Μου φαίνεται, πρέπει να κάνετε λάθος αμφότεροι. Ο αέρας είναι, διότι...", έλεγε ο παραδίπλα, κοκ. κοκ. Έτσι, απλά, έφτιαξαν οι Έλληνες τον αξεπέραστο Πολιτισμό τους. Διαλεκτικά: Αντί-λογος -> Διά-λογος => ΛΟΓΟΣ.

    Η "πίστη" προέρχεται από το "ιστάν"- στέκομαι, λέει ο Πλάτων στον "Κρατύλο". Είναι αμετακίνητη. Δεν γουστάρει την παραμικρή αλλαγή. Αυτή, όμως, είναι διαδικασία που αντιβαίνει τους νόμους της Φύσης. Μη φυσιο-λογική. Οποιαδήποτε δυσλειτουργία διαπιστώνεται σήμερα στο Σύστημα του Δ. Πολιτισμού ή Κόσμου, έχει εκεί την γενεσιουργό της αιτία.

  11. Factorx avatar
    Factorx 29/04/2008 09:54:06

    Anonymous Says: "προτιμότερο να βγούμε στο σεργιάνι προς αναζήτηση της Αρετής με την Σωκρατική έννοια του όρου".
    Να προσθέσω "και των αρίστων", ή θα παρεξηγηθώ;

  12. Agapi avatar
    Agapi 29/04/2008 13:12:09

    @anonimous,
    "Αν ο Χριστός ζούσε σήμερα, ίσως προσέθετε και «αφήστε τα μίση και πιάστε το χασίσι»" Από αυτά τα «άπαντα» που είπε και ο Τσίπρας, δηλαδή… Χα, χα, χα…

    "Και το μίσος χρειάζεται και η απέχθεια και η αποστροφή και ο φόνος και η επιβολή και η κλοπή."

    Άντε και καλά κρασιά. Το πας στο άλλο άκρο. Υπάρχει η όχι ο Θεός, αυτό που είπες είναι εντελώς εναντίων της Αξίας της Ζωής.
    Δεν είχα πει ποτέ ότι η «ανεκτικότητα» σημαίνει αγάπη προς την αλήθεια. Πιστεύω στην τιμωρία στο έγκλημα. Μην τα διαστρεβλώνεις. Και δεν είπα ποτέ ότι είμαι του «πίστεψε και μην ερεύνα». Αλλά, εσύ είσαι στον άλλο άκρο. Εντελώς.
    Και είμαι αρκετά ωμή και εγώ- μπορώ να γίνω και άλλο. Όσο το να επιβάλεις, υπάρχει και η ψυχολογική βία. Άντε γεια. Και πάλι δεν χρειάζομαι ούτε έκσταση, ούτε παραπάνω δόση σεροτονίνης, απλά Ανώτερη Συνείδηση. Για όλους. Και για να το πετύχουμε αυτό, το μόνο που δεν χρειαζόμαστε είναι αποφυγή της πραγματικότητας η διάφορες «σοφές συμβουλές» συμπεριφοράς. Έχουμε όλοι δικαίωμα να είμαστε αυτό που είμαστε και να έχουμε ελευθέρια της έκφρασης και της σκέψης. Δεν μου αρέσει ο φασισμός, ότι χρώμα και να έχει.
    Ευχές για Αναβάθμιση της Ανθρώπινης Συνείδησης.
    Χωρίς μίσος, δίχως πάθος και με αυτογνωσία ότι είμαι αυτή που είμαι και έχω το δικαίωμα να εκφραστώ ελευθέρα.

  13. Σπύρος avatar
    Σπύρος 29/04/2008 14:11:21

    Προσωπικά πέρασα ένα Πάσχα μούρλια στο Χωριό..
    Και παρότι Δαρβινιστής πήγα στον Επιτάφιο και στην Ανάσταση....
    Αλλά απο χαζοχαρούμενους Δυτικούς χάσκακες δεν περιμένω νάχουν διαβάσει Σολωμό και Σικελιανό...
    Είπαμε ο πολύς Ντεριντά προκαλεί χολοκυστίτιδα με συνοδεία μαγειρίτσας...
    Αειντε Σοράκια,βγάλτε και ένα διάταγμα να καταργηθεί το Πάσχα χάριν τής ΄Προόδου΄...
    Διόνυσέ μου και Χριστέ μου,πούλεγε και ο Ποιητής...
    Ψιλά γράμματα γιά τούς αφιονισμένους....

  14. Σπύρος avatar
    Σπύρος 29/04/2008 18:40:14

    Α,μάλιστα..
    Δηλαδή το βίωμα δεν παίζει κανεναν ρόλο στούς ανθρώπους...
    Αλλοι καιροί τού Σολωμού και τού Σικελιανού...
    2008 γάρ...
    Παγκοσμιοποίηση...
    Γιά έθιμα και παραδόσεις και ΄βιώματα΄θα μιλάμε τώρα???
    Εδώ η πολιτική ορθότης δηλητηριάζει τά πάντα...
    Το βίωμα αποτελεί επιχείρημα γιά πολύ κόσμο...
    Τά γκουλάγκ επίσης αποτελούν αντεπιχείρημα σε αυτούς πού επιμένουν στά βιώματα...
    Υ.Γ.
    Ο Σολωμός στον Διάλογό του με τόν Σοφολογιώτατο στά 1823 έδοσε απαντήσεις πού αφορούν και στά 2008.
    Τα φαινόμενα αυτά πού θεωρείτε μοναδικά, περί τών ΄διανοουμένων΄πού επιθυμούν δήθεν ΄επιστημονικά΄να ξεριζώσουν οτιδήποτε απο τά συλλογικά βιώματα τών Λαών είναι παμπάλαιες Ιστορίες...
    Απλά κάποιοι ΄εκσυγχρονιστές΄νομίζουν οτι ανακάλυψαν τώρα την Αμερική...
    Οσο για τούς Ποιητές η διαχρονικότητά τους έγκειται στο ότι δεν ανήκουν στο Μουσείο όπως ορισμένοι εσκεμένα τούς τοποθετούν...
    Αν ίσχυε αυτό θα κάναμε όλοι πλύση εγκεφάλου με Μουζέλη...
    Υ.Γ.
    Δεν ήξερα οτι το Αντι έχει ΄κοινό τόπο΄τά ΄εκσυγχρονιστήρια΄...............
    Και επίσης δεν επιζητώ ανούσιους διαλόγους με ανθρώπους πού νομίζουν οτι τό συναίσθημα αποκόπτεται από τούς ανθρώπους...
    Τώρα εάν θεωρούν ορισμένοι οτι εντός τού blog θα πρέπει όλοι να ομολογούν την μία και μοναδική Αλήθεια τής δήθεν ΄επιστημοσύνης΄λυπούμαι δηλώνω αναρμόδιος...
    Με κάτι τέτοια ο μαρξισμός πήγε περίπατο,ακριβώς επειδή υποτίμησε το ΄εποικοδόμημα΄....
    Αλλά είπαμε:Γιά Ποιητές θα μιλούμε τώρα???

  15. Σπύρος avatar
    Σπύρος 29/04/2008 20:38:09

    Θά σού απαντήσω με αυτό πού κάποτε είπε ο Χατζιδάκης:'Τα Χριστούγεννα είναι η γιορτή τών αφελών και το Πάσχα η γιορτή τών Απελπισμένων΄..
    Μην το πάρεις προσωπικά πρός θεού..
    Ομως στην Μεσόγειο και πρός εμάς υπάρχει απο παλιά η ιστορία τού Νεκρού Θεού πού ανασταίνεται...Ακόμα και στην Ομηρική Νέκυια αν πάμε θάχει ενδιαφέρον...
    Αυτός ο κύκλος τής ζωής με άλλα λόγια..
    Γι΄αυτό ανέφερα και τον Σικελιανό,που παρομοιάζει τον Χριστό με τον Διόνυσο..
    Τά Χριστούγεννα ,όπως έχουν γίνει-αλήθεια γιορτάζονται κανά τρίμηνο πιά στας ευρώπας αλλά και εδώ χάνοντας το νόημά τους...-οδηγούν σέ μιά Υποχρέωση τής Ευτυχίας,πού αναφέρει και ο Μπρυκνέρ...
    Χαρά με το ζόρι και μιά γιορτή,γεμάτη ρόζ μπονμπόν...
    Το Πάσχα πέραν τής πίστης τού καθενός ακόμα κρατά κάτι τό υπαρξιακό και πιό ΄εσωτερικό΄στην Ελλάδα ενώ στην Δύση όχι...
    Ακόμα και στό Αριστούργημα τού Μπάχ,τα ΄Κατά Ματθαίον Πάθη΄υποτιμάται η Ανάσταση..Ολα τελειώνουν στό τρυφερότατο χορωδιακό,πού οι Μυροφόρες ζητάνε στον Χριστό να ΄κοιμηθεί και να ξεκουραστεί΄..
    Ας μήν το δούμε σάν μεταφυσικό γεγονός,αλλά σάν μιά ελπίδα εσωτερικής ανάτασης στήν εδώ Ζωή,πού είναι και η σημαίνουσα..
    Υπ΄αυτήν τήν έννοια γιά μένα το Πάσχα εξακολουθεί να έχει σημαντική αξία(πέραν τής μεταφυσικής,πού για μένα έχει μειωμένη αξία) ενώ βαριέμαι τα Χριστούγεννα καί τίς χαζοχαρούμενες αναδρομές τής Πρωτοχρονιάς...
    Θέμα οπτικής χωρίς καμιά παρεξήγηση φυσικά...
    Υ.Γ.
    Τά άλλα που διάβασα πιό πάνω γιά τα Δωδεκάθεα βαριέμαι και να τά σχολιάσω...

  16. Σπύρος avatar
    Σπύρος 29/04/2008 21:51:22

    Μά η Αρχαία Ελληνική σκέψη δέν αρκεί...
    Παρέδοσε τό Πνεύμα με τούς Επικούρειους όταν κλείστηκαν στούς Κήπους...Οχι η σημασία τής Σκέψης αλλά το γεγονός ότι έφτασε σέ ένα όριο..Ουδέποτε απάντησε στό πώς συναρθρώνεται η Ελευθερία με την Δικαιοσύνη...Η αλλοιώς :'Ποιός θά μάς φυλά από τού ς Φύλακες΄...
    Και φυσικά δεν απάντησε ούτε ο Διαφωτισμός πού παρά τίς σημαντικές κατακτήσεις του οδήγησε τελικά σε τρομακτικά αιματοκυλίσματα την Ανθρωπότητα...
    Μήπως απάντησε ο Μαρξισμός πού θεώρησε οτι η αλλαγή τής οικονομικής δομής θα άλλαζε τον άνθρωπο??
    Μπάαα...Απλά μόλις οι ΄Συντροφοι΄διεπίστωσαν οτι την αποτυχημένη δομή δεν μπορείς να τήν σφάξεις ,έσφαξαν τούς ανθρώπους πού την αποτελούσαν....
    Δεν στέκουν Ιστορικά Αλματα...
    Απο την Αρχαιότητα στό σήμερα κατ΄ευθείαν...
    Μεσολάβησε ένας Μεσαίωνας και ένα Βυζάντιο..Απο την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία...
    Αυτά αρκετά ξεπετάχτηκαν εύκολα στην Ελλάδα απο τούς Πανεπιστήμονές μας...
    Χρήζουν βαθύτερης μελέτης ..
    Για μένα η Ορθόδοξη παράδοση εάν δεν είχε μπολιαστεί απο την ελληνική σκέψη θα αποτελούσε απλά άλλη μιά εβραϊκή αίρεση χωρίς φιλοσοφικό ενδιαφέρον...
    Υ.Γ.
    Η απελπισία δεν αφορά στην χωρα...
    Και εάν δεν ζήσεις την λύπη δεν μπορείς να νοιώσεις και τήν χαρά...
    Οι Δυτικές κοινωνίες και κατ΄επέκτασιν η Ελληνική έχουν μεγάλα ποσοστά κατάθλιψης πιά ,ακριβώς επειδή αρνούνται την έννοια τής λύπης και προτιμούν μιά fast-food τεχνητή χαρά...
    Αλλο λύπη ,άλλο θλίψη,άλλο απελπισία...
    Δεν μιλάμε γιά απελπισία αλλά γιά μιά αποδοχή όλης τής γκάμας τών ανθρωπίνων συναισθημάτων,πού συμπεριλαμβάνουν και τήν χαρά και τήν λύπη...
    Από την θλίψη τής Μ.Παρασκευής επιστρεφουμε στήν χαρά τής Κυριακής...
    Τί πιό ανθρώπινο...
    Και πόσο πιό οικείο στόν κάθε άνθρωπο πού ζεί μέσα σέ χαρές και απώλειες όλη του την ζωή...
    Εδώ φτάσαμε σάν ΄σύγχρονοι΄να ξωπετάμε τό φυσιολογικό Πένθος όταν χάνουμε δικούς μας ανθρώπους,γιά να φανούμε δυνατοί και παραγωγικοί...
    Μά η αποδοχή τού Πένθους-δηλαδή τού γεγονότος οτι ειμαι λυπημένος επειδή έχασα κάποιον-οδηγεί στήν λύτρωση και στην δυνατότητα να ξαναζήσω..
    Η Δύση αρχίζει να ξεχνά τά βασικά τρέχοντας σε ρυθμούς Αμερικανικου ονείρου...

  17. Σπύρος avatar
    Σπύρος 30/04/2008 00:40:18

    Υπάρχει ολόκληρη Πατερική Θεολογία με τεράστιο ενδιαφέρον...
    Και πολλή ελληνική σκέψη...Αλλά αυτό υπερβαίνει το blog..

    Οσον αφορά στην πίστη γενικότερα αυτή δεν ξεριζώνεται με διατάγματα ...
    Είναι κάτι πολύ πιό βαθύ και αφoρά σε δισεκατομύρια κόσμο...
    Απο την άλλη άν και ανήκω ,θεωρητικώς,στήν άλλη όχθη,θεωρώ οτι ο άνθρωπος είναι περισσότερο πολύπλοκος απο ένα σύνολο οικονομικών συσχετισμών ή D.N.A.
    Oύτε θεωρώ οτι ο κόσμος θάναι καλύτερος,υποχρεωτικά,χωρίς τήν ύπαρξη θρησκειών-δεν αναφέρομαι στούς εκπροσώπους τους,ούτε στούς φανατικους-ή μεταφυσικών αναζητήσεων...
    Το υπαρξιακό-τραγικό κομμάτι τού ανθρώπου είναι πάντα παρόν και ΄θεραπεύεται΄ανάλογα μέ τίς ανάγκες τού καθενός...
    Οι παρηγοριές πού αναζητά κανείς είναι ποικίλες ,επιστημονικές ή μή ή και συνδυασμός αυτών...
    Και πλέον αποφασίζω μόνον γιά τον εαυτό μου.Γιά παραπέρα αδυνατώ...
    Απο ΄Σωτήρες΄φωτισμένους ή κομματικούς χαϊρι πάντως δέν είδαμε...

  18. "χωσιά" avatar
    "χωσιά" 30/04/2008 22:40:25

    «Ο άνθρωπος είναι ον προικισθέν υπό Νου, δημιουργών δια λογικής κ ρ ί σ ε ω ς, ερευνιτικότητος. Συνεπώς είναι ον «ορεγόμενον την αλήθειαν» ..

    Το παν εις την πνευματικήν εξέλιξιν του ανθρώπου συνίσταται ΟΧΙ εις την ΑΝΑΠΟΔΕΙΚΤΟΝ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗΝ αποδοχήν αληθειών, έστω και παρ’ όλου του κόσμου παραδεχομένων, αλλ’ εις την κ α τ ό π ι ν καλλιεργείας και αναπτύξεως των σωματικών, ψυχικών και πνευματικών του δυναμικών ιδιοτήτων, απόκτησιν βαθείας γνώσεως των υ π ό ΕΡΕΥΝΑΝ αληθειών ..

    Υπάρχουν όμως παρατάξεις - ΨΥΧΙΚΩΝ και ΟΧΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ανθρώπων - οι οποίοι δειλιώντες προ δυσχερειών και προσκομμάτων, οπαδοί της ακόπου οδού, και ε π ι λ ή σ μ ο ν ε ς των θείων χαρακτήρων του ανθρώπου, προτιμούν την οδόν της Πίστεως, της η θ ι κ ο λ ο γ ί α ς και της
    κ α λ ο κ α γ α θ ί ας, προσκολλώνται εις μίαν θρησκείαν ε ξ ω τ ε ρ ι κ ή ν και εκτελούν τυφλώς, ό,τι ο ατροφικός και υπανάπτυκτός των νους υπαγορεύει. Τούτο δε πράττουν πιστεύοντες ότι πάσα γνώσις είναι περιττή, πάσα πνευματική καλλιέργεια άχρηστος και πάσα εκείθεν ερχομένη αλήθεια ανεπαρκής ..

    Οι θρησκόληπτοι και δογματισμένοι αυτοί άνθρωποι, δεν είναι δυνατόν να γίνουν Μύσται. Ημπορεί να καταστούν α γ α θ ο ί, η θ ι κ ο ί και ά κ α κ ο ι άνθρωποι - εις σπανιοτέρας περιπτώσεις φ ω τ ι σ μ έ ν ο ι και ο ρ α μ α τ ι σ τ α ί - συχνότατα όμως φανατικοί υπερασπισταί ΑΝΑΠΟΔΕΊΚΤΩΝ θεωριών, δογματισμένοι φύλακες των ξένων προς αυτούς απόψεων και γενικά ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΣ ΑΝΑΠΗΡΟΙ, ζώντες εις κόσμον μυστηρίου και φαντασμάτων. Εάν θελήση κανείς να τους επαναφέρη εις την ορθήν τροχιάν, θα αντιδράσουν με όλην την δύναμιν της ψυχής των και θα απαριθμήσουν τας πηγάς εξ ών αντλούν της πεποιθήσεώς των.

    Αι π η γ α ί αυταί είναι κατά το πλείστον «θρησκευτικαί» (π.χ. το Ευαγγέλιον, το οποίον ερμηνεύουν όπως εκείνοι νομίζουν δια να το π ρ ο σ α ρ μ ό σ ο υ ν εις τας αντιλήψεις των) ενίοτε όμως και «προσωπικαί». Εδώ δε αρχίζει το ζήτημα να γίνεται επικίνδυνον, διότι υπό τας «προσωπικάς» των αυτάς εμπειρίας σχεδόν πάντοτε υποκρίπτεται όχι βεβαίως νοήμων τις και υπό κρίσεως κατασκευασμένη βεβαιότης, αλλά σειρά ΟΡΑΜΑΤΩΝ, ΟΝΕΙΡΩΝ έστιν ότε και «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ».

    Απέναντι των ανθρώπων αυτών πρέπει να είμεθα πολύ επιφυλακτικοί διότι πρόκειται περί ψυχικώς ασθενών, περί ανιάτων αιρετικών (: ποιού Δόγματος;), και περί επικινδύνων δια τους άλλους φαντασιοπλήκτων. Πρέπει δ υ σ τ υ χ ώ ς να ομολογήσωμεν ότι εις την κατάστασιν ταύτην περιήλθεν η ανθρωπότης, (: από το 325 μ.Χ. κι ύστερα), λόγω της προϊούσης εγκαταλήψεως των πνευματικών αξιών (: διάβαζε: «λόγω θανατηφόρων αυτοκρατορικών α π α γ ο ρ ε ύ σ ε ω ν της ελληνικής Φιλοσοφίας»), και της συνεπεία τούτου απωλείας των κλειδών της αληθούς Μυσταγωγίας.

    Από πολλών αιώνων, τα ΜΥΣΤΗΡΙΑ έπαυσαν να λειτουργούν .. και η πραγματική Μύησις κατέστη απηγορευμένος καρπός. Το δένδρον της Γνώσεως εμαράνθη και οι καρποί του απεξηράνθησαν. Αντ’ αυτής δε έλαβε την θέσιν της η ευπιστία, η μυστικο-πάθεια, η ά κ ο π ο ς επικοινωνία με το Αόρατον δι’ υλικών μέσων και μέσω ατόμων αμφιβόλου ηθικής και πνευματικής ανωτερότητος ..

    Σ ή μ ε ρ ο ν ανά παν βήμα δυνάμεθα να συναντήσωμεν ΠΡΟΦΗΤΑΣ, ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΑΣ και αιρετικούς (: ποιού Δόγματος;), διατεινομένους ότι επικοινώνησαν με το θείον και έχουν εντολήν να μεταδώσουν τον θείον Λόγον και τα δώρα του Αγίου Πνεύματος», «Ο Πυθαγόρας και η μυστική διδασκαλία του Πυθαγορισμού», Πέτρου Γράβιγγερ, Βιβλιοθήκη «Σφιγγός», 1982, σελ. 445-6. (: Κιβωτός γνώσης!)

  19. Σπύρος avatar
    Σπύρος 01/05/2008 02:59:23

    Μού τέλειωσε και η Πικροδάφνη σπίτι,μού πήρε και ο ξυλουργός τον Θρόνο γιά επισκευή και έφυγε και το ξαδελφάκι μου ο Νώντας,πού παρίστανε την Πυθία, και τώρα νοιώθω μόνος.............

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.