#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/12/2011 12:03
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ιδού μια "ευέλικτη κυβέρνηση" Σαμαρά


Μιας και πολύς λόγος γίνεται τελευταία για το πολυπληθές της Κυβέρνησης Παπαδήμου, κάθισα και κατέγραψα αυτό που, εξ αντιδιαστολής, εγώ θα ονόμαζα ολιγομελή Κυβέρνηση.


Ένα σχήμα με μόλις 12 ανθρώπους (περιλαμβανομένου και του Πρωθυπουργού) το οποίο να συνεδριάζει σε τακτική και μη βάση, σφιχτό, ολιγομελές, εχέμυθο (εξαιτίας της ολιγομέλειας), ευέλικτο, άμεσο στις αποφάσεις του.

Κάτω από κάθε Υπουργείο, «κρέμονται» βασικές Γενικές Δ/νσεις και Γραμματείες, που κατά τη δική μου εκτίμηση πρέπει να συγκροτούν ένα ευέλικτο διοικητικό μηχανισμό κορυφής. Η λογική είναι ότι σε κάθε ένα Υπουργείο συγκροτείται ένα μίνι Υπουργικό Συμβούλιο, όπου ο Υπουργός, primus inter pares στο Υπουργείο του, προεδρεύει σε τακτή και μη, βάση, των Γραμματέων του και των παραγόντων του Υπουργείου του, λαμβάνοντας πλήρη και συνεχή ενημέρωση, ώστε να μπορεί να διαχειριστεί τις αναγκαίες πολιτικές αποφάσεις σε επίπεδο Υπουργικού Συμβουλίου, υπό τον Πρωθυπουργό.

Οι Γενικές Δ/νσεις και Γραμματείες, είναι ο πυρήνας του σχήματος. Θα πρέπει να στελεχώνονται κατά προτίμηση από μη πολιτικά πρόσωπα, έμπειρους επαγγελματίες, ανθρώπους που έχουν «λερώσει τη φόρμα εργασίας», με έξωθεν καλή μαρτυρία της κοινωνίας και του επαγγελματικού τους περιβάλλοντος για την επάρκεια και την καταλληλότητά τους, συνεργάσιμους, αποφασιστικούς, υπεύθυνους. Αυτοί θα αναλάβουν να «τρέξουν» το day to day business του κάθε Υπουργείου, θα εντοπίζουν τις ανάγκες διόρθωσης, τις ατέλειες, θα λύνουν προβλήματα, θα αλλάξουν τα κακώς κείμενα, άμεσα, αποφασιστικά, με επιτυχία.

Δίνω παρακάτω το σχήμα, θέλοντας με χαρά να ακούσω τις ενστάσεις, τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας. Με την ελπίδα ότι η ευέλικτη κυβέρνηση που θα συζητήσουμε εδώ να γίνει σύντομα μια ευέλικτη κυβέρνηση Σαμαρά

Πρωθυπουργός

(α) Γ.Γ. Υπουργικού Συμβουλίου

1. Υπουργείο Υποδομών & Ενέργειας

(α) Γ.Γ. Δημοσίων Έργων

(β) Γ.Γ. Ενέργειας & Φυσικών Πόρων

(γ) Γ.Γ. Περιβάλλοντος.

(δ) Γ.Γ. Βιομηχανίας

(ε) Γ.Γ. Εμπορίου.

(στ) Γ.Γ. Μεταφορών & Επικοινωνιών

2. Υπουργείο Εθνικής Άμυνας & Εσωτερικής Ασφαλείας

(α) Γ.Γ. Εξοπλισμών

(β) Γ.Γ. Πολεμικής Βιομηχανίας & Τεχνολογίας.

(γ) Γ.Γ. Δημοσίας Τάξεως.

(δ) Γ.Γ. Προστασίας Λιμένων και Θαλασσίων Συνόρων.

(ε) Γ.Γ. Αντιπυρικής Προστασίας.

(στ) Γ.Γ. Στρατιωτικής Δικαιοσύνης

(ζ) Γ.Γ. Πολιτικού Προσωπικού

3. Υπουργείο Εξωτερικών

(α) Γεν. Δ/νση Ευρωπαϊκών Υποθέσεων

(β) Γεν. Δ/νση Απόδημου Ελληνισμού

(γ) Γεν. Δ/νση Μέσης Ανατολής.

(δ) Γεν. Δ/νση Αφρικής

(ε) Γεν. Δ/νση Αμερικής

(στ) Γεν. Δ/νση Άπω Ανατολής και Ωκεανίας.

(ζ) Γεν. Δ/νση Οικονομικής Διπλωματίας

4. Υπουργείο Εσωτερικών

(α) Γ.Γ. Δημόσιας Διοίκησης

(β) Γ.Γ. Διοικητικών Περιφερειών & ΟΤΑ

(γ) Γ.Γ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

(δ) Γ.Γ. Μετανάστευσης.

(ε) Γ.Γ. Νομοθετικής Μεταρρύθμισης και Κωδικοποίησης.

5. Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών

(α) Γ.Γ. Εποπτείας & Εκτέλεσης Προϋπολογισμού

(β) Γ.Γ. Κρατικών Εσόδων & Εισπρακτικών Μηχανισμών

(γ) Γ.Γ. Κρατικών Δαπανών

(δ) Γ.Γ. Πληροφοριακών Συστημάτων.

(ε) Γ.Γ. Επενδύσεων

6. Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Πολιτισμού

(α) Γ.Γ. Εθνικής Παιδείας

(β) Γ.Γ. Θρησκευμάτων

(γ) Γ.Γ. Πολιτισμού

(δ) Γ.Γ. Αθλητισμού

7. Υπουργείο Τουρισμού

(α) Γ.Γ. Τουριστικών Υποδομών.

(β) Γ.Γ. Τουριστικής Προβολής.

8. Υπουργείο Ναυτικών & Νησιωτικών Υποθέσεων

(α) Γ.Γ. Ποντοπόρου Ναυτιλίας

(β) Γ.Γ. Ακτοπλοΐας και Νήσων

(γ) Γ.Γ. Ναυπηγικής Βιομηχανίας.

9. Υπουργείο Τροφίμων & Πρωτογενούς Παραγωγής

(α) Γ.Γ. Αγροτικής Πολιτικής

(β) Γ.Γ. Ζωικού Κεφαλαίου και Παραγωγής.

(γ) Γ.Γ. Αλιευτικής Πολιτικής.

10. Υπουργείο Εργασίας, Υγείας & Ασφαλίσεως

(α) Γ.Γ. Υγείας & Υγειονομικών Υποδομών

(β) Γ.Γ. Ασφάλισης Δημοσίου Τομέα

(γ) Γ.Γ. Ασφάλισης Ιδιωτικού Τομέα

(δ) Γ.Γ. Εργασίας

11. Υπουργείο Δικαιοσύνης

(α) Γ.Γ. Πολιτικής Δικαιοσύνης

(β) Γ.Γ. Ποινικής Δικαιοσύνης.

(γ) Γ.Γ. Διοικητικής Δικαιοσύνης.

(δ) Γ.Γ. Ναυτικής Δικαιοσύνης.

(ε) Γ.Γ. Σωφρονιστικών Καταστημάτων.

Ierofantis

ΣΧΟΛΙΑ

  1. sabi avatar
    sabi 20/12/2011 12:12:24

    Aν κατάλαβα καλά καταργείς το υπουργείο Θρησκευμάτων. Αυτό σημαίνει οτι το κράτος παύει να πληρώνει τους παπάδες και χάνουν και το επίδομα παραγωγικότητας? Και πως θα δημιουργήσουμε ισχυρή παραγωγική βάση χωρίς αυτούς?

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ sabi 20/12/2011 12:29:15

      Θα δοθεί έμφαση στα μοναστήρια.
      Πρόκειται περί ατμομηχανής ανάπτυξης!

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ Strange Attractor 20/12/2011 12:47:09

        και επιχορηγήσεων....

      • pater avatar
        pater @ Strange Attractor 20/12/2011 14:18:11

        Μην το γελάς. Στην περιφέρεια οι ιερείς είναι αυτοί που πρωτοστατούν στη δημόσια τοπική ζωή. Δεν είναι οι παπάδες για πέταμα.. Άλλοι έπρεπε να πεταχτούν από καιρό..

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ sabi 20/12/2011 12:49:27

      Πρώτον, δεν υπήρχε ποτέ υπουργείο θρησκευμάτων, ήταν ενσωματωμένο με το παιδείας, δεύτερον, προβλέπει γ.γ. θρησκευμάτων και τρίτον, αν είναι να κυνηγάμε τους παπάδες επειδή μερικοί μεγάλωσαν απαίδευτοι και νομίζουν ότι Χριστινιασμός είναι η Θεία κωμωδία του Αλιγκιέρι και οι παιδόφιλοι καθολικοί τότε να περιμένουμε σε λίγο και κανέναν διεθνιστούλη να μας λέει να κάνουμε πάρκινγκ την Ακρόπολη γιατί προάγει τον εθνικισμό και ως πάρκινγκ θα προσέφερε καλύτερα κέρδη.

      • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
        Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ TopGunZ 20/12/2011 16:00:24

        σωστός!

      • ΕΥΑ avatar
        ΕΥΑ @ TopGunZ 20/12/2011 16:48:56

        Άψογος Top...!!!!!

  2. seraios avatar
    seraios 20/12/2011 12:19:26

    πολύ σωστό!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Χριστόφορος Μίχου avatar
    Χριστόφορος Μίχου 20/12/2011 12:28:34

    Άριστο, μένει η επιλογή στο (επίσης άριστο) ανθρώπινο δυναμικό που θα κινεί το σύστημα και θα μάχεται όχι απλά χωρις ιδιοτέλεια αλλά πατριωτικά για την επιτυχία !

  4. Κρης avatar
    Κρης 20/12/2011 12:45:24

    από την Ομιλια στην ΔΕΘ.....

    """"Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες.
    Δύο πράγματα μόνο: — Ενοποίηση των υπουργείων.
    Δηλαδή, λίγα υπουργεία.
    Μέχρι δώδεκα!
    Η συγχώνευση των υπουργείων θα αρχίσει από την πρώτη μέρα της διακυβέρνησής μου.
    Και θα ολοκληρωθεί μέσα στην τετραετία.""""

    h**p://ndthessaloniki.gr/?p=4070

  5. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 20/12/2011 12:46:12

    -Το Πολιτισμού θα έπρεπε να είναι μαζί με το Τουρισμό σε 3 Γραμματείες: Πολιτισμού - Τουρισμού - Προβολής με ενοποιημένες Δ/νσεις σε διακρητά τμήματα.

    Ο Πολιτισμός - Τουρισμός - Ναυτιλίας είναι η βαριά βιομηχανία μας.

    -Ο Αθλητισμός στο Παιδείας

    -Σωστή η συγκέντρωση ενστόλων

    -Γ.Γ. Κρατικών Δαπανών περιττεύει αρκεί κοινό ΟΠΣ στα Υπουργεία και σωστή λειτουργία των αντίστοιχων Δ/νσεων Προϋπολογισμού. Θα υπάρξει έτσι on line παρακολούθηση μεγεθών και διορθώσεων. Εκκαθάριση δαπανών μπορούν να κάνουν οι Δ/νσεις Οικονομικών των Υπουργείων που θα είναι και υπόλογες.

    -Απουσιάζει ΓΓ Εσωτερικού ελέγχου στο Εσωτερικών με οριζόντιες και κάθετες αρμοδιότητες και στελέχωση με μετακινήσεις προσωπικού από τα Υπουργεία (Το ΑΣΕΠ, ΣΕΠΙ, Σώμα Ελεγκτών, ΚΕΠ κλπ είναι απόδειξη ότι δεν λειτουργεί το Δημόσιο)

    -Μια ΓΓ Ασφάλισης με ενοποίηση Ταμείων και στόχο εθνική σύνταξη χωρίς πληβείους και πατρίκιους

    -Δεν χρειάζεται ΓΓ Πληροφοριακών το ΥΠΟΙΟ ...Δ/νση στα Υπουργεία ( Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση) με κοινές προδιαγραφές ΟΠΣ για στοιχεία και επικοινωνία

    - Οριζόντια και όχι μόνο κάθετη δρομολόγηση παρακολούθηση εγγράφων και πράξεων....2011 και 5+5 υπογραφές για επικοινωνία...

    -Δεν υπάρχει ΓΓ Έρευνας & Καινοτομιών που θα δημιουργεί...

    -Δ/νσεις Προϋπολογισμού - Δαπανών / Οικονομικών - Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης κλπ σε κάθε Υπουργείο. (πχ δεν χρειάζεται καν Δ/νση Μισθοδοσίας ή Διοικητικού αρκεί Τμήμα Μισθοδοσίας - Τμήμα Μητρώου Τμήματα [τακτικό - ΙΔΑΧ - ΙΔΟΧ] για το προσωπικό) σε κάθε ΓΓ πέρα από την τυποποίηση και τον έλεγχο επιτυγχάνεται η ομοιομορφία και οι μετακινήσεις προσωπικού

    - ΠΡΟΤΥΠΑ πχ ενιαίο πρόγραμμα μισθοδοσίας - ΟΠΣ - ΠΔΕ - Μητρώου Δεσμεύσεων - Συμβάσεων - Διαχείρισης Υλικών κλπ

    Τα ελάχιστα παραπάνω; ....Δεν θα γίνουν ποτέ γιατί το πρόβλημα δεν είναι το Κράτος (όχι ότι δεν έχει παθογένειες, δυσλειτουργίες και ...εξυπηρετήσεις) αλλά ο ευρύτερος Δημόσιος Τομέας...πχ τι να κάνω 13 - 14 Υπουργεία όταν τα Νομικά πρόσωπα με Προέδρους και ΔΣ είναι πάνω από 20.000; Τι να κάνω οποιαδήποτε Οργάνωση αν δεν έχω μονάδες αξιολόγησης - πρότυπα - ΟΠΣ - εσωτερικού ελέγχου; πχ πάλι πάρτι θα κάνουν οι Πρόεδροι Δήμαρχοι και ΔΣ...

    Ας λένε ότι θέλουν αφού έτσι και αλλιώς το πρώτο που θα κάνουν σε 13 ή 103 Υπουργεία είναι να φέρουν τα πολιτικά γραφεία και τους συμβούλους...ας περάσουν τη στελέχωση με ΔΥ των Γραφείων τους...για να υπάρχει και συνέχεια πχ...

    Θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι πρέπει να θέλουν Δημόσιο και όχι Κράτος για τους πολίτες.
    Αυτό όμως προϋποθέτει δομές κανόνες και λειτουργίες ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ όπου και αν κάθονται....

    Θέλουν; απλό είναι ο τροχός έχει κάτι χιλιετίες που έχει ανακαλυφθεί.
    Αλλά δεν θέλουν Υπαλλήλους, υπηκόους απαιτούν....και ο κάθε υπάλληλος του ΔΝΤ ή της ΕΕ τους φαίνεται σαν αφέντης όταν κάνει έλεγχο γιατί κάνει τη δουλειά του απλά και κατανοητά χωρίς ....εντέλλεσθαι.

  6. Σ.Θ.Κ avatar
    Σ.Θ.Κ 20/12/2011 12:59:53

    Tεράστιο λάθος η συγκέντρωση των αστυνομικών/πυροσβεστών/λιμενικών/στελεχών ΕΥΠ στο Εθνικής Άμυνας. Το κατ΄ευφημισμόν Υπουργείο Προ.Πο θα πρέπει να υποβιβασθεί σε Υφυπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας υπαγόμενο στο Εσωτερικών. Επίσης δε βλέπω πουθενά Έρευνα&Ανάπτυξη.
    Στο πνεύμα συμφωνώ πάντως. Οι ΓΓ είναι εκείνοι που κάνουν όλη τη δουλειά.

  7. Greco21 avatar
    Greco21 20/12/2011 13:03:22

    Όλες οι Μεταφορές σε μια Γ.Γ; Υπάρχουν αρκετές ΔΕΚΟ κάτω από τις Μεταφορές με αρκετά θέματα και αρμοδιότητες.

    Υ.Γ. Γενικά συμφωνώ απόλυτα με την ευέλικτη δομή όπως και τις αρμοδιότητες των Γ.Γ. αντί για γλάστρες Υφυπουργούς. Εκεί θα έχει το κράτος μια συνέπεια και συνέχεια καθώς και ανθρώπους της πραγματικής οικονομίας.

  8. anetos avatar
    anetos 20/12/2011 13:03:36

    καλο φαινεται ,αλλα το "δια βιου" ηταν πολυ πισιαρικο !

  9. unfair avatar
    unfair 20/12/2011 13:23:55

    Ιεροφάντη μπράβο σου!
    μόλις έβαλες το πρώτο λιθαράκι για να μπορέσουμε να χτίσουμε έναν ιστό για το πως μπορεί να γίνει μια ΝΕΑ μεταπολίτευση πάνω σε κάποιες πραγματικές δομές.
    Χρειάζεται βέβαια ο καλόπιστος σχολιασμός κ η εμπλούτευση των προτάσεων σου.

  10. Yetos avatar
    Yetos 20/12/2011 13:27:44

    οταν δινεισ χρονο στον εχθρο να ανασυνταχθει και να αναθεωρησει και οχυρωθει σε νεες θεσεις δεν κερδιζεις αυτονομια και κυβερνηση,
    Λυπαμαι αλλα καποιοι πρπει πρεπει επιτελους να ξυπνησουν,

  11. IABERHS avatar
    IABERHS 20/12/2011 13:29:56

    Δεν υπάρχει πουθενά ο Τομέας Ανάπτυξης -Ανταγωνισμού και Δημοσίων Επενδύσεων. Ολο το ΕΣΠΑ και η Αναπτυξιακή πολιτική απουσιάζει

  12. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 20/12/2011 13:49:09

    Θα πρότεινα Ιεροφάντη:
    Εθνικής Παιδείας κι Επιστημών
    όπου Γενική Γραμματεία Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομιών.

  13. man8os avatar
    man8os 20/12/2011 13:59:35

    Σωστος!

  14. Αννίτα avatar
    Αννίτα 20/12/2011 14:15:38

    Κ. Σαμαρά η πρόταση σας για μίνι υπουργικό συμβούλιο, όπου ο κάθε υπουργός θα μπορεί να αποφασίσει και να διαχειριστεί πολιτικές αποφάσεις είναι πολύ ουσιαστική και προοδευτική. Ετσι θα μπορεί να ενημερώνεται ο κάθε υπουργός για όλα τα θέματα πολιτκά, αλλά και του υπουργείου που έχει αναλάβει. Καθώς και τα συμβούλια να απαρτίζονται από έμπειρους επαγγελματίες καταξιωμένους από την κοινωνία, συνεργάσιμους και αντικειμενικούς στην κρίση τους.
    Μην αμφιβάλλετε για το σχεδιασμό των συμβουλιών αυτών ούτε και για τα υπουργικά συμβούλια, για τον τρόπο που πρέπει να γίνονται.Ευτσι θα υπάρχει μια ξεκάθαρη εικόνα για όλα τα θέματα που θα απασχολήσουν στο μέλλον τον κάθε υπουργό αλλά και την ηγεσία της χώρας μας.

  15. victoria (true) avatar
    victoria (true) 20/12/2011 14:28:27

    Καλή προσπάθεια ιεροφάντη!
    Κι ο αρχαιοπτέρυξ θα είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την απαλοιφή του τίτλου Κλιματικής Αλλαγής από το κυβερνητικό σχήμα.

    Βέβαια έχεις τις πρώτες σου συγκρούσεις αρμοδιοτήτων ;-)
    Γ.Γ. Προστασίας Λιμένων και Θαλασσίων Συνόρων με Γ.Γ. Ακτοπλοΐας και Νήσων κλπ.

    Δεν θα τα χαλάσουμε εκεί βέβαια, ήθελα όμως να θυμίσω να δοθεί και λίγη έμφαση στην ύπαρξη (σοβαρών) οριζόντιων δομών εντός εκάστου Υπουργείου που να λειτουργούν με ομοιόμορφο τρόπο, νομοπαρασκευαστικό, λογιστήριο, προμήθειες (αντέννα ενός δικτύου που καταρχήν είναι κεντρικό), δημοσιότητα.

    Άλλη κουβέντα, αλλά σημαντική, είναι η διάρθρωση της περιφερειακής διοίκησης, ώστε να 'κουμπώνει' με το νέο κυβερνητικό σχήμα και να είναι σαφές (λέμε...) το cut-off point των αρμοδιοτήτων, από εδώ και κάτω η περιφέρεια αρμόδια, από εδώ και πάνω το θεματικό Υπουργείο κ.ο.κ.

  16. Pilot avatar
    Pilot 20/12/2011 14:45:13

    Ierofantis Καλες οι ασκησεις επι χαρτη........ αλλα παρα πολλα απο αυτα που γραφεις ειναι ασυμβατα με την υπαρχουσα δομη (και με την οποια θα πρεπει να υπαρχει συνδετικος κρικος) αλλα και με την λογικη.
    Για να γινω σαφης απλα δεν πρεπει να υπαρχουν Υπερυπουργεια οπως π.χ. Υπουργείο Εθνικής Άμυνας & Εσωτερικής Ασφαλείας ή Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Πολιτισμού.
    Ειναι δυνατον αντι για 12 υπερυπουργεια και με 15 ή 16 (χωρις να εχεις 70 υφυπουργους ) να κανεις την ιδια καλη ποσοτικη αλλα και ποιοτικη ουσιαστικη αλλαγη των δομων.

  17. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 20/12/2011 14:46:07

    Συμφωνώ Ιεροφάντη.Κάπως έτσι φαντάζομαι αυτό το σχήμα.

  18. Κ.Σ.Μαυρόπουλος avatar
    Κ.Σ.Μαυρόπουλος 20/12/2011 14:56:05

    Εκτός του ότι τα υπουργο-υφυπουργεία αλλάζουν ονομασία [γ.γ.], τα προνόμια των γ.γραμματέων θα μειωθούν ή θα είναι ίδια με των σημερινών υπουργών;

    Απλά μια απορία εκφράζω, επειδή σε άλλες χώρες ονομάζονται υπουργοί και σε άλλες γραμματείς έχοντας τις ίδιες αρμοδιότητες.

  19. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 20/12/2011 15:39:04

    Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο αν ο Αντώνης Σαμαράς ενεργοποιούσε ξανά τον παλιό θεσμό των Μόνιμων Γενικών Διευθυντών των Υπουργείων, με τις εκτεταμένες αρμοδιότητες που είχαν παλιά.

    Θυμίζω πως το σύστημα αυτό άλλαξε όταν πρωτοήρθε το ΠΑΣΟΚ στην εξουσία , το επάρατο 1981, και καθιερώθηκε το καθεστώς των αυξημένων αρμοδιοτήτων των Γενικών Γραμματέων (πολιτικών προσώπων) , προκειμένου να λύνουν και να δένουν ανενόχλητοι οι Πρασινοφρουροί στα Υπουργεία.

    Αυτό συνετέλεσε στη διάλυση της Δημόσιας Διοίκησης , καθώς οι παλιοί Γενικοί Διευθυντές ήταν οι «μόνιμοι επιλοχίες» των Υπουργείων.

    Το αποτέλεσμα το βλέπουμε καθημερινά, με τους Υπουργούς να τρέχουν αλόφρονες πάνω-κάτω, και δουλειά να μη γίνεται…

    Νομίζω πως ο θεσμός αυτός θα έπρεπε να επανέλθει και μάλιστα να αναβαθμισθεί σε κάτι ανάλογο με ,πχ ,τον Permanent Secretary στην Αγγλία.

    • victoria (true) avatar
      victoria (true) @ ΣΤΕΛΙΟΣ 20/12/2011 16:34:10

      Ο Sir Humphrey στο Yes, Minister!

      • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
        ΣΤΕΛΙΟΣ @ victoria (true) 20/12/2011 16:46:03

        Ακριβώς!!

        • victoria (true) avatar
          victoria (true) @ ΣΤΕΛΙΟΣ 20/12/2011 17:47:49

          Θυμάμαι ένα από τα κορυφαία ήταν που ο Υπουργός ήταν του LSE και ο Humphrey της Οξφόρδης και τον είχε στο φτύσιμο τον Υπουργό ;-)

          Βέβαια πρέπει να σου πω, πως τα "στραβά" του Sir Humphrey και μάλιστα χωρίς τα "καλά" (δλδ τις γνώσεις), τα έχουν ουκ ολίγοι στο δημόσιο. Δηλαδή μάστερ στο πώς να ΜΗΝ προχωρήσει το τάδε ή το δείνα θέμα...

          • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
            ΣΤΕΛΙΟΣ @ victoria (true) 20/12/2011 20:24:43

            Δυστυχώς...οι πολιτικοί μας δεν έχουν καμιά σχέση με τον, έντιμο κατα βάθος, Hacker!

  20. ΜΠ avatar
    ΜΠ 20/12/2011 15:45:13

    Το σχήμα είναι λειτουργικό, κατ´ αρχήν.
    Τα πρόσωπα θα του προσδώσουν την πνοή του.
    Καμία πρόταση για τα πρόσωπα έχουμε;;;
    Θα πάμε σε λίστες τελικά;;;

  21. CC avatar
    CC 20/12/2011 16:38:14

    Αγαπητέ Ιεροφάντη,

    Θα ήθελα να προσθέσω μερικές ιδέες σε αυτό το σχήμα μιας και δεν τα είδα στην άποψη σου.

    α) Χρειάζεται "συντονισμός". Είτε είναι Υπουργείο η ΓΓ, απλά πρέπει να είναι ανεξάρτητη οντότητα από άλλα υπουργεία για να μπορέσει να προσφέρει έλεγχο/υπηρεσίες/management σε δια-υπουργικές λειτουργίες/συναντήσεις/προγράμματα/κλπ.

    β) Χρειάζεται "υποστήριξη" οριζόντια σε όλα τα υπουργεία. Μια οντότητα που θα προσφέρει υπηρεσίες σε όλα τα υπουργεία. Μπορεί να είναι και μέρος του "συντονισμού". Αυτή η "υποστήριξη" μπορεί να είναι τεχνική/ασφάλεια/ιντερνέτ/νομική/κλπ. Δεν χρειάζεται να πολλαπλασιάζεται η ιδία προσπάθεια 11 φόρες.

    γ) Χρειάζεται η "ανάπτυξη" να βγει πιο πάνω από τις επενδύσεις που βρίσκονται στο Υπουργείο Οικονομίας. Η "ανάπτυξη" και αυτή όπως και η "υποστήριξη" πρέπει να είναι οριζόντια σε όλα τα υπουργεία. Η "ανάπτυξη" κοιτάζει το μέλλον σε όλους τους τομείς.

    δ) Χρειάζεται και η "μετάβαση" από την τωρινή κατάσταση στην τελική κατάσταση. Κάποιο όργανο πρέπει να την σχεδιάσει και να την υλοποιήσει.

    ε) Μικρότερα ονόματα στα υπουργεία/ΓΓ, σημαίνει καλύτερη αναγνώριση, καλύτερη παρουσίαση σε έγγραφα/σήματα/κλπ., ευκολία για πολλούς που δεν χώνεψαν το "δια βίου μάθησης".

    Απλά αν χρειάζεσαι παραδείγματα από το τι υπάρχει στον ιδιωτικό τομέα (εξωτερικό) και πως λειτουργεί, μπορώ να σου παρουσιάσω πολλά.

    Με τιμή
    CC

  22. ΘΟΔΩΡΟΣ Κ avatar
    ΘΟΔΩΡΟΣ Κ 20/12/2011 18:14:35

    Καλή προσπάθεια αλά έχει τουλάχιστον μία ατέλεια, η οποία είναι η εξής: Μπερδεύεις το περιβάλλον με τις υποδομές και την ενέργεια και ξεχνάς εντελώς τα δάση. Θεωρείς (το συμπέρασμα εκ του αποτελέσματος) και εσύ όπως και οι μηχανικοί ότι το περιβάλλον είναι απλώς ένα υπόστρωμα για να κάνουμε επενδύσεις, να εκμεταλλευόμαστε τους πόρους του και ενίοτε να παίρνουμε και κάποια μέτρα προστασίας.
    Η δική μου αντιπρόταση μόνο στο σημείο αυτό είναι οι Γ.Γ Δασών & Φυσικού Περιβάλλοντος και Γ.Γ Φυσικών Πόρων να συμπεριληφθεί (όπως π.χ σε κάποιες ''απολίτιστες'' χώρες σαν την Κύπρο- http://www.cyprus.gov.cy) στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης , Περιβάλλοντος & Τροφίμων (Υπ.Α.Α.Πε.Τ).

  23. ierofantis avatar
    ierofantis 20/12/2011 20:12:20

    Καλησπέρα σε όλες/όλους που είχατε την καλοσύνη να σχολιάσετε και να καταθέσετε τις απόψεις σας.

    Αν μπορούσα να σταχυολογήσω τις παρατηρήσεις και προσθήκες, θα έλεγα ότι συμφωνώ με όσες/όσους θεωρούν εκ των ων ουκ άνευ, την δημιουργία οριζόντιας τεχνολογικής – λειτουργικής – συστημικής υποδομής με κοινές προδιαγραφές λειτουργίας – διαχείρισης & επικοινωνίας, ώστε να ενοποιείται το παραγόμενο έργο και να διαλειτουργεί η δημόσια διοίκηση κάθετα και οριζόντια.

    Επιπροσθέτως θα μπορούσαμε να προβούμε και στις ακόλουθες προσθήκες στο κεντρικό οργανόγραμμα

    (α) Να προσθέσουμε στο Υπουργείο Υποδομών & Ενέργειας, Γ.Γ. Έρευνας & Τεχνολογίας.

    (β) Να προσθέσουμε στον Πρωθυπουργό, μια νέα Γ.Γ., τη Γ.Γ. Συντονισμού.

    (γ) Να προσθέσουμε στο Υπουργείο Εσωτερικών, Γ.Γ. Διοικητικού Εσωτερικού Ελέγχου, αν και νομίζω ότι υπό τη Γ.Γ. Δημόσιας Διοίκησης, θα μπορούσαν να καλυφθούν αυτά τα καθήκοντα.

    Κάποιες επίσης επισημάνσεις.

    Διάλεξα να εντάξω σε ένα Υπουργείο όλους τους ένστολους καθώς κατά τη δική μου αντίληψη, Ένοπλες Δυνάμεις και Παραστρατιωτικά Σώματα (στην καθομιλουμένη, Σώματα Ασφαλείας) ήτοι Λιμενικό, Αστυνομία, Πυροσβεστική, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Δεν θεωρώ αλά καρτ ενστόλους όλους αυτούς, δηλαδή όταν μας συμφέρει δημόσιοι υπάλληλοι και όταν μας συμφέρει ένοπλα σώματα.

    Επίσης, υπό τη Γ.Γ. Περιβάλλοντος νομίζω ότι καλύπτονται όλες οι ανησυχίες για τα δάση, τους αιγιαλούς και τη θήρα.

    Ο Πολιτισμός εκτιμώ ότι είναι πιο κοντά νοηματικά και ουσιαστικά με την Παιδεία παρά με τον Τουρισμό. Καλό το μέχρι τώρα σύστημα - σαγιονάρα, φραπέ, αρχαία - αλλά θεωρώ ότι χάνεται η ουσία, που είναι η προβολή ότι πιο ποιοτικού και ακτινοβόλου έχουμε, του Πολιτισμού μας, που έτσι χάνεται στον πεζό κόσμο των τουριστικών Υπηρεσιών. Άλλωστε ένας τουρίστας ενδέχεται να μη πάρει χαμπάρι τι εστί ελληνικός πολιτισμός, δεδομένου ότι μπορεί αποκλειστικά να επικεντρωθεί στις διακοπές του σε ένα νησί, χωρίς ποτέ του να ξεμυτίσει από την παραλία του ή το μπάνγκαλόουζ του.

    • unfair avatar
      unfair @ ierofantis 20/12/2011 20:56:00

      Σωστές οι "διορθώσεις - προσθήκες", καλό όμως θα ήταν να μπει κ το "Ανάπτυξης" κάπου, χρειάζεται έστω κ σαν όνομα δίπλα από το "Επενδύσεων" μιας κ υπάρχουν πολλά προγράμματα που τρέχουν με αυτή την έννοια.

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ unfair 20/12/2011 21:07:50

        Εντάξει, δεν θα τα χαλάσουμε για το "Ανάπτυξης".

        Βάλε λοιπόν ΓΓ. Επενδύσεων και Ανάπτυξης στο Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών, ή χωριστή ΓΓ Ανάπτυξης στο Υπουργείο Υποδομών & Ενέργειας.

  24. !@#$%^&*() avatar
    !@#$%^&*() 20/12/2011 21:47:21

    Εξαιρετική δομή!!!
    Η ευελιξία δεν έγκειται μόνο στην κατανομή Γ.Γ. ή αρμοδιοτήτων αλλά και στα άτομα τα οποία θα στελεχώσουν αυτή τη δομή.
    Αν από την αρχή επιλεχθούν άτομα - ζαρζαβατικά , με αδυναμία επικοινωνίας ή να κάνουν δικό τους παιχνίδι, αυτό θα κάνει το σχήμα να μην δουλέψει και οι "καλοθελητές" θα βρουν αφομή για να το θάψουν ολόκληρο!!!
    Το σύνηθες δίλλημα για Γ.Γ. είναι : "Πολιτικός ή τεχνοκράτης?"
    Εκεί φαίνεται η φαντασία και η ικανότητα του ηγέτη.........

  25. Xartografos avatar
    Xartografos 21/12/2011 07:47:48

    Αχ βρε παιδιά... Χθες εκανα 1.100 χιλόμετρα για να μοιραστώ ένα σοβαρό θέμα με τον ΓΓΑθλητισμού. Στο θυρωρείο τρεις της "ασφαλείας" αραχτοί... Στον 2ο όροφο άλλοι τρεις θαλαμοφύλακες να μου δείξουν τάχα το δρόμο... Στα computers το facebook έβγαζε μάτια, ενώ φαίνεται πως αγαπημένη σελίδα για πολλούς σκληρά εργαζόμενους ήταν η news247... Στον 5ο άλλοι τρεις θυροφύλακες στην ερημία τους... Έξω από τον ΓΓΑ τρεις γραμματείς εφημεριδοενημερώνονταν ενώ ένας τέταρτος δεν μου επέτρεψε να δω τον άρχοντα...
    Τζάμπα τα χιλιόμετρα, τζάμπα καίει η λάμπα
    Και για να εξηγούμαστε : ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΥΝΕΒΑΙΝΑΝ ΚΑΙ ΕΠΙ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
    Συμφωνω με το οργανόγραμμα, αλλά τονίζω καίει η επιλογή των προσώπων (...που ράβουν τα κουστουμάκια τους σήμερα)

  26. Dimitris avatar
    Dimitris 21/12/2011 14:56:41

    Kali i prospatheia Factor X! Gia na eisai apotelesmatikos sti dimosia dioikisi, xreiazetai na katargiseis ta overlaps twn ypourgeiwn.

    Epetrepse me na pw pws auto pou leipei einai ena Ypourgeio Ependysewn (dimosiwn kai idiotikwn). H xwra prepei na apofasisei panw se poious stratigikous tomeis thelei na anaptyxthei (biomixania, naytilia, ypodomes, tourismos, xrimatooikonomika...) kai na valei ola ta nea ependytika sxedia katw apo mia ombrella.

  27. ronnie7s avatar
    ronnie7s 21/12/2011 20:39:58

    Φίλτατε,
    ξεχνάς το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. Είναι πονηροί οι καιροί και χρειάζεται. Επίσης το υπουργείο 5 θα πρέπει να λέγεται όπως και παλιότερα "Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών". Τέλος, προαιρετκά νομίζω ο πατριωτικός κόσμος θα ήθελε και ένα υπουργείο στα πλαίσια της ανασύστασης-ανασυγκρότησης-διάδοσης του ελληνισμού, ελληνικού πολιτισμού, ελληνικής γλώσσης.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.