#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/05/2011 11:14
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Θα αντέξει η "αναθεώρηση" της Ιστορίας;



Ο λαός που ΕΙΝΑΙ ΕΞΟΥΣΙΑ (από το '81 και εντεύθεν) και έχει τις τύχες της χώρας στα χέρια του, δεν θα επιτρέψει στην προνομιούχα τάξη των φοροφυγάδων αυτών που απλώσαμε και θα ξανα-απλώσουμε στα μανταλάκια να υπονομεύσουν την εικονική πραγματικότητα της νέας τάξης. Διότι:

 

"...Από την εφημερία στο Αττικό Νοσοκομείο βρέθηκε στο αστυνομικό τμήμα και στη συνεχεία στην Ευελπίδων η υπεύθυνη γιατρός της εφημερίας, μετά από καταγγελία συγγενούς ασθενή, που υποστήριξε ότι ο ασθενής βρέθηκε σε κίνδυνο καθώς δεν υπήρχαν κρεβάτια νοσηλείας. Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών, στη χθεσινή εφημερία του νοσοκομείου έγιναν 162 εισαγωγές. Κάποιοι ασθενείς, λόγω έλλειψης κρεβατιών, μπήκαν σε ράντζο. Η συγγενής ενός από τους ασθενείς πήγε στο αστυνομικό τμήμα Χαϊδαρίου όπου και υπέβαλε μήνυση, καθώς εκτίμησε ότι ο συγγενής της βρέθηκε σε κίνδυνο. Στη συνέχεια ο εισαγγελέας έδωσε εντολή να συλληφθεί η γιατρός."

 

Το σύστημα Υγείας της χώρας λειτουργεί άψογα.

 

Το αδέκαστο κράτος και η "ομάδα" των λειτουργών του θα παραπέμψει στη Δικαιοσύνη, τους αντιδραστικούς και τους υπονομευτές που το σαμποτάρουν και το διαβάλουν, για να τιμωρηθούν αμείλικτα.

Έχοντας η "ομάδα" τα  κλειδιά της εξουσίας αποτελεί "το εργαλείο" που εξυπηρετεί τη νέα τάξη πραγμάτων που κάποιοι ονειρεύονται.

Η οικονομική κρίση, η ανεργία, ο ρατσισμός, η κατάρρευση των συστημάτων κοινωνικής προστασίας που οι ίδιοι και η Νέα Τάξη επανέφεραν δριμύτερα μετά από 80 χρόνια, είναι η αφορμή για την διάλυση του κοινωνικού ιστού. Κάθε δραστηριότητα του πρώην κοινωνικού Κράτους όπως η εργασία, η παιδεία, η υγεία, είναι πλέον ιδιωτική υπόθεση.

Η Νέα Τάξη δεν αναγνωρίζει εθνικές, θρησκευτικές, ιστορικές, κοινωνικές-ταξικές ή οικονομικές συλλογικότητες.

Ο ρεβιζιονισμός της Ιστορίας που επιβάλλεται  δεν είναι μια αφηρημένη έννοια άλλα συντελεί στην εξάλειψη της Ιστορικής μνήμης. Δεν υπάρχουν Εθνικές ή Θρησκευτικές ταυτότητες.

 

Παράδειγμα. Για την ιστορία των Βαλκανίων το Κέντρο για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη ΝΑ Ευρώπη (CDRSE), μια MKO (που αντλεί ωστόσο τους πόρους της και από το υπουργείο Εξωτερικών της Αμερικής) προτείνει :



"... ένα «αφοπλισμό της Ιστορίας»  με τα τέσσερα βιβλία-εργασίες για την Ιστορία των Βαλκανίων που έχει ήδη εκδώσει, προωθώντας ένα ρεβιζιονιστικό μοντέλο μιας «συναινετικής» θεώρησης του ιστορικού παρελθόντος των βαλκανικών λαών. Ενα σχεδόν ειδυλλιακό ιστορικό παρελθόν, στο οποίο ο Οθωμανός δυνάστης εμφανίζεται ως ο νόμιμος κάτοχος της κεντρικής εξουσίας σε ολόκληρο το χώρο των Βαλκανίων. Για τον τρόπο θεώρησης του ιστορικού μας παρελθόντος έχουν ήδη καταστήσει και θεσμικά αισθητή την παρουσία τους στο σχολικό εγχειρίδιο της Ιστορίας για την Στ' Δημοτικού, που επιβλήθηκε ως διδακτικό με την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και την ανοχή του υπουργείου Εθνικής Παιδείας."

 

Αλλά εδώ είναι Ελλάδα και στα γήπεδα η χώρα αναστενάζει.

Στους κατ' εξοχή αντικαθεστωτικούς χώρους των γηπέδων, εκεί που η λαϊκή κυριαρχία είναι αδιαμφισβήτητη.

Όπως προχθές:

“…  ο παρατηρητής της ΔΕΑΒ , εμποδίστηκε να εισέλθει στην κεντρική εξέδρα του ΟΑΚΑ, αν και είχε στα χέρια του εισαγγελική παραγγελία, από την υπεύθυνη για τον χώρο υπάλληλο της ΕΠΟ. Υστερα από επίμονες πιέσεις του, η υπάλληλος κάλεσε τον υπεύθυνο ασφαλείας της ΕΠΟ , ο οποίος με τη σειρά του δεν επέτρεψε την είσοδο στον παρατηρητή της ΔΕΑΒ. Όταν αυτός του επέδειξε την εισαγγελική διαταγή, ο υπεύθυνος απάντησε ότι δεν τον ενδιαφέρει και πως «εδώ, κάνουμε εμείς κουμάντο» !

Η διαταγή του εισαγγελέα, στα χέρια του παρατηρητή της ΔΕΑΒ, ήταν σαφής και κατηγορηματική και ανέφερε ότι, όποιος εμποδίσει την είσοδο στον παρατηρητή ή του περιορίσει την δυνατότητα να κάνει τη δουλειά του, θα συλληφθεί με την αυτόφωρη διαδικασία και θα τιμωρηθεί με έξη μηνών φυλάκιση.

Τελικά τον έμπασαν αλλά τον χαρακτήρισαν σαν «στιούαρτ 3», δηλαδή κάτι σαν …σεκιουριτάς, πού έπρεπε να αναλάβει καθήκοντα στην εξέδρα των ορθίων φιλάθλων ! "

Μασάει η εξέδρα; Δε μασάει.

Να δούμε τι θα γίνει όταν αντί να πλακώνονται μεταξύ τους, μονιάσουνε και βγούνε όλοι έξω αντάμα.

Φαντάσου να ρίξουνε και τις ασπίδες οι άλλοι....

Δεν τα βλέπω καλά.

Θα φωνάξουμε τον μακαρίτη τον Λάσκαρη (για τους νέους ο υπουργός εργασίας του Κ.Καραμανλή πρεσβυτέρου) να ξανακαταργήσει την πάλη των τάξεων.

 

"Αντίσταση στην αδίσταχτη εξουσία και τους πρόθυμους που την εξυπηρετούν."

GS

"Ρεβιζιονισμός" είναι η προσπάθεια μιας ομάδας ατόμων να παρεκκλίνει από βασικές και κοινά παραδεκτές αρχές, επανεξετάζοντας τα δεδομένα κάτω από ένα δικό της καινοφανές, πρίσμα και η ανοιχτή σύμπλευση με τον ιμπεριαλισμό (απαραίτητη η διεθνής ιμπεριαλιστική «βοήθεια»).

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 04/05/2011 11:50:36

    Κανείς δεν φταίει!

    Το σύστημα υγείας είναι σπάταλο και "μπάζει" από παντού,
    Επειδή τ' ανθρωπάκια από το Σείριο του κάνανε βουντού.

    Τα φάρμακα τα αγοράζουν ακριβά,
    Διότι το χουβαρνταλίκι είναι αρχοντιά.

    Μπαίνει με την Πόρσε ο γιατρός
    Και η αρρώστεια γίνεται καπνός.

    Βλέπει τη σκιά του Ομέρ Πριόνη
    Και ευθύς ο Χάρος γίνεται σκόνη.

    Μαύρα κοράκια με μύτη γαμψή
    Κάνουν και σ' άντρες καισαρική.
    Γίγας στους γίγαντες ο Αβραμός
    Βράχος γρανίτινος στέκει εμπρός
    Προμηθευτές μαστιγώνει σκληρά
    Τους ξεσκεπάζει, τους ποδοπατά
    Bayer και Pfizer ποδοπατά (τρίς, encore).

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Ο Θείος 04/05/2011 12:03:54

      Θείε, είχα ανέκαθεν την υποψία ότι στο antinews συχνάζουν wannabe ποιητές - έστω στιχουργοί.
      Κανείς μας δεν εξαιρείται...

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Προφήτης 04/05/2011 12:12:57

        Κλέφτες "ποιητές", Προφήτη μου!
        Άς είναι καλά η επαναστατική μας μουσική και στιχουργική παράδοση!

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ Ο Θείος 04/05/2011 12:21:31

          Θείε, λέγεται "δημιουργική επαναπροσέγγιση του θέματος".

          Το κάνουν και οι καλύτεροι, ίσως το κάνουν κατ' εξοχήν οι καλύτεροι.
          Πόσο πρωτότυπο έργο να γεννήσει ο νους...

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Ο Θείος 04/05/2011 12:32:27

      Μια από τα ίδια, οι κακοί γιατροί που τολμάνε να βγάζουν λεφτά και οι άχρηστοι νεοδημοκράτες που δεν μπόρεσαν σε 5 χρόνια να ξηλώσουν πανίσχυρες παράγκες δεκαετιών με όλους τους νταβατζήδες στο κατόπι τους. Κάτι καινούριο?

  2. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 04/05/2011 12:19:31

    Προς τους Ρεβιζιονιστές ( αναθεωρητές ) της ιστορίας :
    *********************************
    ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΞΕΧΝΑ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΖΗΣΕΙ !
    ********************************

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ ΝΤΑΝΤΟΝ 04/05/2011 12:46:38

      αναφέρεσαι στο παρελθόν των βαλκανικών λαών?

  3. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 04/05/2011 13:22:42

    Περίεργη σύγχυση διακρίνω στο άρθρο. Και μία κρυφή λαγνεία προς την σταλινική ορολογία, αν κρίνω από την υποσημείωση.

    Εμένα δεν με πειράζει καμία “αναθεώρηση”, αρκεί να είναι τεκμηριωμένη και να στηρίζεται σε έγκυρη αποδεικτική διαδικασία.

    Όλα τα υπόλοιπα που αναφέρονται ανάγονται στην ανυπαρξία θεσμών και διοίκησης, και στην καταστροφή, από το 1981 και μετά, και όσων υπήρχαν και κουτσά-στραβά λειτουργούσαν.

    Η στοχοποίηση ολόκληρης επαγγελματικής κατηγορίας, πχ γιατρών, είναι φαινόμενο που εκδηλώθηκε στην τελευταία φάση του σταλινισμού, όπου ο λαός φανατίζονταν από τους κομματικούς ινστρούχτορες εναντίον των “δολοφόνων με τις άσπρες μπλούζες” που συνωμοτούσαν κατά του σοσιαλισμού και του μεγάλου αδελφού (πατρός).

    Το ίδιο γίνεται και σήμερα από ένα καθεστώς που δεν είναι βέβαια ολοκλήρωτικό, αλλά χρησιμοποιεί την παραδοσιακή σοσιαλιστική δημαγωγία εμπλουτισμένη με στοιχεία διασκευασμένου νεοφιλελεύθερου κυνισμού.

    Σε κάθε επαγγελματική κατηγορία στην Ελλάδα, έχει δημιουργηθεί μία ολιγάριθμη “αριστοκρατία”, είτε από νεποτισμό, είτε από ευνοιοκρατία. Δεν είναι όλοι οι γιατροί ίδια κι όμοια, όπωε δεν είναι όλοι οι δικηγόροι, οι καθηγητές, οι αστυνομικοί, οι εφοριακοί κλπ. Αλλά, την αδυναμία της διοίκησης, και την αδυναμία της διακυβέρνησης να διοικήσουν και να κυβερνήσουν, προσπαθούν να την χρεώσουν στους υπαλλήλους τους γενικά και αόριστα. Τα υπουργεία πετάνε το τρύπιο μπαλάκι στους υπαλλήλους και μετά λένε ότι οι ανίκανοι και οι κοπρίτες φταίνε που ξεφούσκωσε.

    Χειρότερη κι από την “αναθεώρηση” της ιστορίας των Βαλκανίων ως προς την διαπαιδαγώγηση της νέας γενιάς είναι η μη-εφαρμογή των νόμων. Για παράδειγμα, όταν ο φοιτητής, ή μαθητής, πηγαίνει στο internet cafe όπου, παρά την απαγόρευση, όλοι καπνίζουν λαμβάνει έμπρακτα το μήνυμα ότι οι νόμοι εδώ είναι εικονική πραγματικότητα. Και μετά μπορεί να βρεί και την ψευδοθεωρητική τεκμηρίωση της άτυπα θεσμοθετημένης αυτής αλητείας σε διάφορα ιδεολογήματα του στυλ “εφαρμογή των νόμων είναι εφεύρεση των ναζήδων Γερμανών”, ή το άλλο “οι νόμοι καταργούνται στην πράξη, στο πεζοδρόμιο, ή στον καφενέ”.

    Όταν μάθουμε ότι δεν έχουμε συγκροτήσει ακόμη αυτό που ονομάζεται στην Γαλλία “πολιτική κοινωνία”, όταν συνειδητοποιήσουμε ότι είμαστε ακόμη στην κατάσταση του κοτζαμπασισμού, και ΄μάλιστα χωρίς Οθωμανούς (προς το παρόν) και Σουλτάνο, όταν συνειδητοποιήσουμε ότι θα πρέπει να διδαχθούμε τι ακριβώς έγινε στην Ευρώπη και στην Αμερική μετά την Γαλλική επανάσταση, τότε πιθανώς θα δούμε τα τρία κακά της μοίρας μας. Ας ελπίσουμε ότι αυτό δεν θα το κάνουμε σε συνθήκες κυριολεκτικής σκλαβιάς. Οι εθνοσταλινικές κορώνες που καλύπτουν το εθνοκιτς μας με κραυγές, απλώς κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Professor Moriarty 04/05/2011 13:39:57

      Συμφωνώ.
      ¨Οταν, σε μια κοινωνία με κοινοβουλευτική Δημοκρατία, το να γράφεις τους νόμους στα υποδήματά σου γίνεται "μαγκιά", τότε και το νόμιμον και το άνομον γίνεται "ηθικόν". Κοινωνική "αρετή'.
      Και άντε να βρείς άκρη. "Απέραντο φρενοκομείο", που είπε και ο μεγάλος (αυτό, πάντα το μνημονεύω, εγώ ο μη καραμανλικός και μη δεξιός, διότι ήταν οξυδερκές, πολιτική σοφία).

    • Blut und Tränen avatar
      Blut und Tränen @ Professor Moriarty 04/05/2011 14:08:55

      Καλά, αλλά να μην λέμε κουβέντα όταν κάποιοι βγαίνουν και λένε ότι η Ελλάδα είναι εικονική πραγματικότητα και λάθος της ιστορίας; Σε παλιότερα σχόλια νομίζω είχες υπερασπιστεί τον ελληνικό τρόπο προσέγγισης των πραγμάτων και κατήγγειλες όσους προσπαθούσαν να τον παραχαράξουν. Ο καλυμμένος ανθελληνισμός χαρακτήριζε πάντα την "ελληνική" αριστερά. Άλλο αναθεώρηση και άλλο παραχάραξη. Με τους παραχαράκτες δεν συζητάμε, ακολουθούμε άλλες διαδικασίες.

      • Professor Moriarty avatar
        Professor Moriarty @ Blut und Tränen 04/05/2011 14:53:41

        Δεν βρίσκω καμιά αντίφαση με παλιότερα σχόλια, όπως λες. Αν διαβάσεις το σχόλιο αυτό πιο προσεκτικά θα δεις ότι αναφέρομαι σε “τεκμηρίωση και έγκυρη αποδεικτική διαδικασία”. Άρα είναι αυτονόητο ότι δεν δίνω καμία υπόνοια ανοχής σε οποιαδήποτε “παραχάραξη”.

        Η έκφραση ότι η σύγχρονη Ελλάδα είναι “ιστορικό λάθος” ανήκει στον Αξελό. Προσωπικά μόνο σαν ακραίο ευφυολόγημα μπορώ να την δεχτώ, αλλά στην ουσία είναι απαράδεκτη. Διότι προϋποθέτει ότι κάποιος, εκτός της Ιστορίας, μπορεί να υπαγορεύει το ιστορικά σωστό ή λάθος, δηλαδή να κατέχει εκ των προτέρων την ιστορική αλήθεια. Αυτά τα ευφυολογήματα που στο τέλος τα πήραν σοβαρά προήλθαν από την αποσύνθεση του εγελιανού τρόπου σκέψης. Προϊόν της αποδόμησης του εγελιανιασμού, και της αναστροφής των προσήμων του, ήταν και ο μαρξισμός.

        Το ερώτημα αν οι σύγχρονοι Έλληνες είναι “Έλληνες”, είναι, από άποψη ουσίας, άνευ σημασίας και το να απαντήσεις ναι ή όχι δεν έχει κανένα ουσιαστικό νόημα για το ελληνικό πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Υπάρχουν, αν θέλεις, λαοί που είναι περισσότερο συνονθυλεύματα από τους νεοέλληνες, όπως οι Εγγλέζοι, για παράδειγμα, που δεν έχουν τέτοιες υπαρξιακές αγωνίες και λειτούργησαν θαυμάσια και λειτουργούν ακόμη σαν “εθνικές” συλλογικές οντότητες. Στους Αμερικανούς δεν αναφέρομαι για ευνόητους λόγους

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Professor Moriarty 04/05/2011 16:18:49

          Η αποδόμηση του εγελιανισμού παρήγαγε κυρίως ανορθολογισμό - ήδη από τον 19ο αιώνα. Και ο Γερμανικός εθνικο-ανορθολογισμός (που οδήγησε τελικά στον ναζισμό και τον Χίτλερ), αλλά και οι Ρώσοι ναρόντνικοι αναρχο-μηδενιστές τύπου Μπακούνικν ή Νετσάγιεφ (που συν-διαμόρφωσαν τον μπολσεβικισμό και το σταλινισμό - βλ και το σχετικό βιβίο του Νικολάι Αλεξάντροβιτς Μπερντιάεφ), είναι τοξικά προιόντα "σχάσης", αποδιάρθωσης του εγελιανισμού. Η "ευθύνη" του ίδιου του Εγέλου - με το πώς διαμορφώθηκε τελικά η σκέψη του στην ώριμη περίοδο - είναι τεράστια συζήτηση και δεν θέλω εδώ να επεκταθώ.
          Ένα θα πώ: Αυτά δεν έχουν να κάνουν με ουσιολογικές αναζητήσεις του ρύπου "τι Έλληνες, τι μη Έλληνες και τι ανάμεσά τους".
          Το μετα-νεωτερικό 'anything goes" είναι κατεξοχήν ανορθολογικός τρόπος σκέψης, και προσέβαλε εξίσου καλά, Έλληνες, "ανθέλληνες" και "υπερ-Έλληνες".
          Ο Εύμηλος επισημαίνει εύστοχα μια ισχυρή εγχώρια version του ανορθολογισμού (η οποία δεν εντοπίζεται αποκλειστικά στην "αριστερά", στη "δεξιά" ή στο "κέντρο").
          Επισήμανα πάντως την διορατικότητα του Κ. Καραμανλή (Θείου), ο οποίος πρός το τέλος της πολιτικής διαδρομής του, ήταν από τους λίγους που "προείδε τη συνέχεια του έργου", εν ψήγματι έστω.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Ο Θείος 04/05/2011 17:32:38

            ...Αναζητήσεις του τύπου “τι Έλληνες, τι μη Έλληνες και τι ανάμεσά τους”.

          • Professor Moriarty avatar
            Professor Moriarty @ Ο Θείος 04/05/2011 17:46:47

            Κατ' αντιστοιχίαν του σεφερικού: “τ' είναι Θεός; τι μη Θεός; και τι τ' ανάμεσό τους ";

            (ό,τι Θεός ή μη θεός ή το μέσον / τίς φησ' ερευνήσας βροτών / μακρότατον πέρας ευρείν;)

            Το πας πολύ μακριά. Πάντως αν υπονοείς ότι η διαμάχη για τον αν είμαστε όντως Έλληνες είναι για ένα “πουκάμισο αδειανό”, τότε είναι εύστοχη η αναφορά σου και το είπα πιο πάνω λίγο πιο πεζά

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Professor Moriarty 04/05/2011 18:17:24

            Ακριβώς ο Ευριπίδης, στην "Ελένη", έχει εξηγήσει επαρκώς τις παγίδες που στήνει το παράλογο, η "σκιαμαχία".
            Στην εξόντωση ενός λαού και το φόνο χιλιάδων - από τους από δώ και από εκεί - ο Ευριπίδης απαντά με το παράλογο του «ειδώλου - Ελένης»: Γιατί και για ποιόν; Για ένα πουκάμισο αδειανό; Για τα καπρίτσια των "θεών" - των όποιων "θεών";
            Μια αθάνατη, διαχρονική απάντηση. Ισχύει από την Τροία μέχρι τη Σρεμπρένιτσα - και ποιός ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον.
            Χωρίς ανορθολογισμό, κανείς δεν θα είχε πίστη σε είδωλα απατηλά.

          • Professor Moriarty avatar
            Professor Moriarty @ Ο Θείος 04/05/2011 18:25:03

            Αγαπητέ Θείε, μου αρέσουν οι άνθρωποι με τους οποίους μπορώ να βρω μια κοινή βάση, έστω και για διαφωνία. Μην βιάζεσαι να πάρεις αμυντική στάση, διότι δεν πρόκειται να διαφωνήσω μαζί σου αυτή την στιγμή. Πράγματι, αυτό είναι ο ύστερος εγελιανισμός. Αλλά οι λεγόμενοι νεο-εγελιανοί είναι κυρίως αυτό που λέμε η “αριστερά του εγελιανισμού”. Στους λεγόμενους “αναρχο-μηδενιστές” λησμόνησες να περιλάβεις και τον Stirner (Der Einzige und sein Eigentum), ο οποίος είναι και αυτός νόθο παιδί του εγελιανισμού. Πάντως, νομίζω ότι ο πιο αξιόλογος εκπρόσωπός τους ήταν ο Feuerbach, ο οποίος έγινε εδώ περισσότερο γνωστός από τις θέσεις του Μαρξ για τον Φόυερμπαχ και ειδικά την τελευταία που λέει περίπου “το ζήτημα δεν είναι να ερμηνεύσουμε τον κόσμο, αλλά να τον αλλάξουμε”. Ποιος αλήθεια από τους σημερινούς αθεϊστές, ή από αυτούς που κάνουν κριτική στον χριστιανισμό, έχει υπόψη του το σκανδαλώδες για την εποχή του βιβλίο Das Wesen des Christentums (η ουσία του Χριστιανισμού); Φυσικά ο Hegel τον είχε αποκηρύξει. Ο Μαρξ βρήκε ανοιχτή την πόρτα από τον Feuerbach και μπήκε, και μετά του έκανε και κριτική από αριστερά. Από φιλοσοφική άποψη ο μετέπειτα πασίγνωστος Μαρξ είναι μία ασήμαντη στιγμή της εγελιανής αριστεράς.

            Αλλά, η εγελιανή αριστερά είχε τρομερή ιδεολογική επιρροή στις παρυφές της αριστεράς μέχρι πολύ πρόσφατα. Πλανιόταν στον αέρα του Μάη του '68. Σου υπενθυμίζω απλώς την Internationale Situationiste (αυτοί κι αν ήταν νεοεγελιανό παραλήρημα!) του Γκύ Ντεμπόρ, τον Ραούλ Βανεγκέμ. Εν μέρει και ο Γκοντάρ έχει επιρροές. Και πολλοί άλλοι.

    • Εύμηλος avatar
      Εύμηλος @ Professor Moriarty 04/05/2011 15:27:10

      Professor Moriarty είπε:
      "Εμένα δεν με πειράζει καμία “αναθεώρηση”, αρκεί να είναι τεκμηριωμένη και να στηρίζεται σε έγκυρη αποδεικτική διαδικασία".
      "Οι εθνοσταλινικές κορώνες που καλύπτουν το εθνοκιτς μας με κραυγές, απλώς κρύβουν τα προβλήματα κάτω από το χαλί".

      Σ΄αυτές τις δύο φράσεις εμπερικλείεται η περιγραφή της κακοδαιμονίας μας με μια λέξη: Ο ΑΝΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ και η καφενειακή προσέγγιση των πραγμάτων.

  4. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 04/05/2011 18:56:57

    Δεν διαφωνώ αγαπητέ με πολλά απ' όσα αναφέρεις, ειδικά για Stirner, Feuerbach και τους "αριστερούς εγελιανούς" του 1830 - 1860. Τουναντίον.
    Ο Μάρξ όμως, δεν εξηγείται μόνον με την εγελιανή κληρονομιά - ιδίως ο "ώριμος". Έχει πάρει πολλά - ανομολόγητα - από τον θετικισμό του Αυγούστου Κόντ και τον Δαρβινισμό της εποχής του.
    Αλλά το βαθύ πρόβλημα ίσως είναι ο ίδιος ο Hegel: Η εξέλιξη από τη νεανική του "δι-υποκειμενική" και "επικοινωνιακή" φάση πρίν το 1800 (όταν ήταν συγκάτοικος στο ίδιο φοιτητικό δωμάτιο του Τübingen με τους Schelling και Ηölderlin, αλλά και "κολλητός" με τον Friedrich Schiller), στην μετά την Ιένα περίοδο, όταν θεώρησε την «διυποκειμενική» κατεύθυνση ως αυταπάτη και την εγκατέλειψε, προς χάριν της πραγματοποίησης του Λόγου μέσω της πολιτικής, του κράτους και της ιστορίας.
    Ακριβώς οι Situationist και ο Γκοντάρ ήθελαν να "πολιτικοποιήσουν" την καθημερινή ζωή, να κάνουν δημόσιο και το ιδιωτικό. Οι αυταπάτες του '68!
    Στην αντίθετη άκρη, ο Habermas που αντλεί επίσης από τον Έγελο αλλά τον διαβάζει κριτικά, δεν εμπιστεύεται ιδιαίτερα την πολιτική: Ενώ στις προκαπιταλιστικές κοινωνίες, σύστημα και βιόκοσμος δεν ήταν διαχωρισμένα και αποτελούσαν μία ενότητα, στον καπιταλισμό, το αυτονομημένο σύστημα με τα μέσα ελέγχου που διαθέτει (χρήμα και εξουσία), «αποικιοποιεί» τον βιόκοσμο του ανθρώπου. To "σιδερένιο κλουβί" του Max Weber.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.