#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/09/2012 01:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η ώρα της πολιτικής διαπραγμάτευσης



Οι μέρες που πέρασαν αγκαλιά με την τρόικα, τα όσα συνέβησαν στην οδό Νίκης με τον συνήθως ήρεμο και ευγενικό Γιάννη Στουρνάρα να είναι έτοιμος να «πλακώσει» τον Π. Τόμσεν και όλες οι πολύωρες συσκέψεις για να κλείσει το πακέτο των μέτρων, δείχνουν ένα και μόνο πράγμα: Πώς ό,τι ήταν να δώσει η Ελλάδα από οικονομικής πλευράς το έδωσε. Ό,τι μέτρα ήταν να προτείνει τα πρότεινε. Κυρίως στον τομέα των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, το μήνυμα που δόθηκε στην τρόικα ήταν σαφές. Δεν υπάρχει άλλο λίπος.

Ακόμη και στην κυβέρνηση παραδέχονται ότι δεν έχουν γίνει ξεκάθαρες κάποιες δεσμεύσεις για διαρθρωτικές αλλαγές που θα αποδώσουν. Επίσης, είναι γνωστό και στο Μαξίμου ότι κάποιοι υπουργοί «λουφάρουν» και χωρίς να έχουν αίσθηση του τι πραγματικά συμβαίνει, αρνούνται να εφαρμόσουν τις περικοπές στα υπουργεία τους. Πιστεύουν ακόμη και τώρα πως μόλις η τρόικα στρίβει στη γωνία του υπουργείου τους αυτοί χαϊδεύουν αυτάρεσκα τα μαλλιά τους γιατί πιστεύουν ότι κορόιδεψαν τους κουτόφραγκους. Αμ δεν είναι έτσι τα πράγματα και θα το καταλάβουν στον επόμενο ανασχηματισμό που μπορεί να μην είναι και μακριά.

Με την πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι από την ελληνική πλευρά, την περίφημη ρήτρα απόκλισης, όλοι αυτοί οι υπουργοί θα καταλάβουν ότι τα ψέματα τέλειωσαν κι αν δεν προχωρήσουν στις αλλαγές που δεσμεύτηκαν θα είναι υπόλογοι. Αν η Ελλάδα δεν πιάσει τους δημοσιονομικούς στόχους της το 2013, τότε από την 1η του Ιανουαρίου 2014 θα κοπούν αυτόματα μισθοί και συντάξεις κατά 5%-7% ή ακόμη και οι αγροτικές συντάξεις από 360 σε 330 ευρώ.

Αυτή η πρόταση ίσως είναι το κλειδί για να «ξεκλειδώσουν» οι αντιπαραθέσεις με την τρόικα, να κλειδώσουν τα μέτρα των 11,7 δις και να δοθεί η δόση των 31,5 δις ευρώ σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Την επόμενη εβδομάδα οι επικεφαλής της τρόικας δε θα είναι στην Αθήνα, θα είναι όμως το τεχνικό κλιμάκιο που πρέπει να προετοιμάσει όλες τις λεπτομέρειες για τη ρήτρα απόκλισης. Επίσης, οι επαφές του πρωθυπουργού και του οικονομικού επιτελείου με κορυφαίους αξιωματούχους, ενδεχομένως να δώσουν το τέλος της οικονομικής διαπραγματεύσης. Στις 28 Σεπτεμβρίου η Ελλάδα θα πάει στο Euro Working Group να καταθέσει τη λίστα με τα μέτρα συν τη ρήτρα στόχων ώστε στις 8 Οκτωβρίου να είναι έτοιμα όλα, αλλά την 1η Οκτωβρίου να κατατεθούν τα μέτρα μαζί με το προσχέδιο του προϋπολογισμού. Όλα έχουν πάρει το δρόμο τους και άλλο τίποτε δεν μπορεί να γίνει.

Δώσαμε «γη και ύδωρ» στους αδιάλλακτους τροικανούς και τα αφεντικά τους. Κόψαμε από παντού, αποφασίσαμε μέτρα που σε άλλες εποχές δε θα περνούσαν με τίποτε. Ο κόσμος θα βρεθεί μπροστά σε μια νέα πολύ σκληρή πραγματικότητα ενώ πρέπει να το τονίσουμε: Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει το μέγεθος της κοινωνικής έκρηξης αλλά και το ποιες είναι οι πιθανότητες να υλοποιηθούν αυτά τα μέτρα. Διότι όπως ξέρουμε, «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος».

Ύστερα, λοιπόν, από όλα αυτά, δεν υπάρχει κάτι άλλο να κάνουμε σε επίπεδο διαπραγμάτευσης για τα μέτρα. Αυτό που πλέον πρέπει να ξεκινήσει είναι η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ. Την περιμένουν όλοι οι Έλληνες εδώ και καιρό. Έκαναν υπομονή, πίστεψαν στην κυβέρνηση που από το καλοκαίρι έλεγε ότι πρώτα πρέπει να ανακτηθεί η αξιοπιστία και μετά να τεθούν τα θέματα. Αλλά η υπομονή εξαντλείται.

Όπως και ο χρόνος, ο οποίος έχει έλθει πλέον. Το μπαλάκι από την οδό Νίκης πάει στην Ηρώδου Αττικού. Ο Στουρνάρας ότι χαστούκια ήταν να φάει τα έφαγε, ο πόλεμος μεταφέρεται στο Μέγαρο Μαξίμου.

Λένε ότι ένα τηλεφώνημα του Αντώνη Σαμαρά στην Κ. Λαγκάρντ την περασμένη Πέμπτη, ήταν αυτό που άλλαξε το κλίμα στις διαπραγματεύσεις κι από το παρ’ ολίγο ξύλο Στουρνάρα και την απειλή παραίτησης του πρώτου, φτάσαμε στην Παρασκευή όπου επιτεύχθηκε κάποια πρόοδος και κατατέθηκε και η πρόταση της ρήτρας επίτευξης στόχων.

Το τηλέφωνο αυτό του κ. Σαμαρά, λένε ξεκάθαρα, άνοιξε το νέο γύρο διαπραγματεύσεων, αλλά αυτή τη φορά σε ανώτερο επίπεδο και με πιο πολιτικά χαρακτηριστικά.

Φαίνεται ότι στο Μαξίμου έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται ότι τα νούμερα τέλειωσαν και η μπάλα πρέπει να πάει στο επίπεδο των πολιτικών. Η χρυσή ευκαιρία είναι φυσικά η 18η Οκτωβρίου και η Σύνοδος Κορυφής. Ο πρωθυπουργός πρέπει εκεί να καταθέσει επισήμως το αίτημα για διετή παράταση του προγράμματος και πιθανότατα να μιλήσει και για το ισπανικό μοντέλο ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Να μην εγγραφούν δηλαδή στο χρέος τα 50 δις ευρώ των τραπεζών. Θα είναι το πρώτο επίπεδο διαπραγμάτευσης ώστε να πειστούν οι ηγέτες πώς ότι ήταν να κάνει η Ελλάδα το έκανε. Ό,τι θυσίες ήταν να δεχθούν οι Έλληνες τις δέχθηκαν, δεν πάει παρακάτω.

«Θα είναι τα τελευταία μέτρα», είχε πει πριν μερικές ημέρες ο πρωθυπουργός στους Ελληνες. Αυτό πρέπει να πει και στους ξένους, κι ότι θέλει ας γίνει.

Έχουμε γράψει στο παρελθόν ότι αυτοί που καθορίζουν τις τύχες της χώρας είναι οι ξένοι. Αν θέλουν να μας ρίξουν σανίδα σωτηρίας θα το κάνουν, αν θέλουν να μας βουλιάξουν δεν τους σταματά τίποτε. Θα τρενάρουν τις αποφάσεις, θα πάει το θέμα μετά τις αμερικανικές εκλογές και μετά θα μας δώσουν μια κλωτσιά να τελειώνουμε.

Η δουλειά αυτής της κυβέρνησης, λοιπόν, τώρα αρχίζει.

Γι’ αυτό ο Αντώνης Σαμαράς έχει πλέον μια και μοναδική αποστολή. Να πετύχει στην πολιτική διαπραγμάτευση. Είτε στις 18 Οκτωβρίου, είτε σε κατ’ ιδίαν νέες επαφές με Μέρκελ και Ολάντ, πρέπει να βάλει τη μια και μεγαλύτερη κόκκινη γραμμή: Όχι άλλα μέτρα, επιμήκυνση του προγράμματος, αναπτυξιακή βοήθεια.

Αν η κυβέρνηση δεν το πετύχει αυτό, τότε θα έχει την τύχη των προηγούμενων. Μόνο που τώρα καραδοκεί ο Έλληνας Ουγκο Τσάβες και ο Έλληνας Αδόλφος Χίτλερ.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Λακμος avatar
    Λακμος 22/09/2012 23:49:11

    Και ποιος λεει οτι οι μισθωτοι και οι συνταξιουχοι θα δεχθουν τη ρητρα αποκλισης; Ερχεταιη στιγμη που θα πουν, "ως εδω". "Τελειωσε η υπομονη μου". Και το ερωτημα ειναι: Με ποιον θα παν οι νεοπτωχοι και οι déclassés τοτε;

    • ano-kato avatar
      ano-kato @ Λακμος 23/09/2012 01:14:10

      Ε όχι ακόμη έρχεται η ώρα.Έχει πολύ καιρό που ήρθε φίλε μου.

      • Χρηστος avatar
        Χρηστος @ ano-kato 23/09/2012 01:17:55

        Μετράμε και αρνητικό χρόνο πια.

        • Λακμος avatar
          Λακμος @ Χρηστος 23/09/2012 11:36:36

          Συμφωνω.Το ερωτημα ομως παραμενει. Με ποιον θα πανε οι νεοπτωχοι και οι déclassés?;

  2. ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 23/09/2012 00:11:36

    Ας περιμένουμε πρώτα να δούμε πού θα καταλήξουμε

    Αν, όπως φαίνεται, επικρατήσει να γίνουν κάποιες περικοπές ήδη συμφωνημένες, όπως στο εφάπαξ και τις συντάξεις άνω των 1.000 ευρώ, για να διασφαλιστεί ένα μέρος του στόχου, και αφεθεί ελευθερία δράσης στην κυβέρνηση για το υπόλοιπο πακέτο, πλέον τα πράγματα θα εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από εμάς. Πρέπει μέσα σε ένα χρόνο να δείξουμε σημαντικά και έμπρακτα αποτελέσματα στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, της σπατάλης και της διαφθοράς, καθώς και να πραγματοποιήσουμε όλες εκείνες τις μεταρρυθμίσεις που θα απελευθερώσουν την οικονομία. Και φυσικά πρέπει να επιτύχουμε πρωτογενές πλεόνασμα, αν όχι από φέτος τουλάχιστον του χρόνου, και να ανακόψουμε την ύφεση. Αν το Δεκέμβριο του 2013 έχουμε επιτύχει πρωτογενές πλεόνασμα και περιορίσει την ύφεση θα μιλάμε από εντελώς διαφορετική θέση. Δεν είναι εύκολο, αλλά δεν υπάρχει και άλλος δρόμος

    Μη νομίζετε βέβαια ότι η πολιτική διαπραγμάτευση θα είναι ευκολότερη από την οικονομική. Απλώς θα γίνει υπό άλλους όρους και θα μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε το [επιτέλους] ευνοικό διεθνές κλίμα

    • ΓΚ avatar
      ΓΚ @ ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ 23/09/2012 03:25:00

      Το humor σου βρε παιδί μου, αυτό το humor σου.
      Ακόμη δεν έχετε καταλάβει γρι εκεί ;
      Να στα πω με απλά λόγια ;
      Φύγαμε χιλιάδες από το χώρο που είμασταν από παιδιά.
      Φύγαμε πρώτη φορά επί μητσοτάκουλα, φύγαμε και τώρα επί αντωνάκη.
      Τα ευνοικά που περιγράφεις είναι προφανώς οι, 3000+ αυτοκτονίες, οι ανεργία στο Θεό και προπάντων το σκοτάδι παντού.

      Όταν πάρτε χαμπάρι ότι τα κόμματα είναι ο κόσμος και όχι οι καρεκλίτσες σας, θα είναι αργά.
      Και κάτι ακόμη. Μη πάτε πλέον να στηρίξτε το ότι είσαι ή δεν είσαι μαζί μας ; Και ξέρεις γιατί ; Διότι καλά στηρίξατε τόσο καιρό το παστόκ, καλά βάλατε την κάθε λαμογιά σε υπεύθυνη θέση. Ε, έτσι λοιπόν και εμείς φεύγουμε. Και αν δεν μας αρέσει εκεί που πάμε, ξαναφεύγουμε. Μέχρι να βρούμε κάποιους ηγέτες με Η κεφαλαίο που να μην είναι έτσι και γιουβέτσι.
      Γειά και χαρά.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ ΓΚ 23/09/2012 09:49:58

        Kαλο ταξιδι.Αν νομιζεις οτι θα βρεις "ηγετες" να σου δινουν λεφτα που δεν υπαρχουν επ αοριστον καλη τυχη.
        Και κατι αλλο : αν ειχαν γινει οι μεταρρυθμισεις επι Μητσοτακουλα δεν θα χρειαζοταν μνημονιο.

      • Σχετικά Ασχετος avatar
        Σχετικά Ασχετος @ ΓΚ 23/09/2012 10:04:38

        Στο καλό.
        Έτσι και αλλιώς,με τους φευγάτους το ΠΑΣΟΚ μας κυβέρνησε 30 χρόνια.
        Με την επιλογή Ηγέτη θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα.Είναι τόσοι πολλοί οι βαρβάτοι.....

      • Diamond Angel avatar
        Diamond Angel @ ΓΚ 23/09/2012 16:50:10

        Να πάτε παιδιά , να πάτε.... Πάντα η γκρίνια και η μετατόπιση ευθυνών στους άλλους , ήταν πιο εύκολα από την υπομονή και τον αγώνα να παλέψεις με ότι έχεις . Οσο υπάρχουν αυτοί που θέλουν να ξεγελαστούν , πάντα θα υπάρχουν και οι πονηροί που θα τους κοροϊδεύουν.

  3. blue nile avatar
    blue nile 23/09/2012 04:50:14

    Ας ξεκαθαριστεί ένα πράγμα.

    Ακόμα και αν πάρουμε την διετή επιμήκυνση...
    Ακόμα και αν τελικά το τραπεζικό χρέος δεν εγγραφεί στο δημόσιο χρέος (κάτι που αργεί επικίνδυνα)...
    Ακόμα και αν πέσει αναπτυξιακή βοήθεια...

    Η Ελλάδα δεν πρόκειται να πιάσει τους δημοσιονομικούς στόχους για το 2013.
    Τόσο απλά.
    Εδώ είμαστε και θα το δείτε.

    Γιατί άραγε;

    Γιατί από την Ελλάδα ζητείται αυτή τη στιγμή κάτι απίστευτα παράλογο.
    Να συρικνώνει το ΑΕΠ της με μέτρα λιτότητας, να παρατηρείται ύφεση της τάξης του 6% που θα πάει σε μεγαλύτερες τιμές , και παρόλα αυτά να είναι υποχρεωμένη να ξεπληρώνει ταχύτατα υπέρογκα δάνεια.
    Ενώ το πρόβλημα χρέους της αξακολουθεί να είναι μη βιώσιμο λόγω του κολοβού κουρέματος του PSI
    Σε όλο τον κόσμο όσοι οικονομολόγοι δεν είναι λακέδες των τραπεζών , νεοφιλελεύθεροι ζηλωτές, φαν του Σόιμπλε, τραβάνε τα μαλλιά τους...
    Ο Έλληνας πολίτης τις επόμενες μέρες θα κληθεί να μειώσει το εισόδημα του λόγω περικοπών και μετά να πληρώσει σημαντικά αυξημένους φόρους.
    Ακόμα και αν τελικά με το κομμένο εισόδημα του καταφέρει να πληρώσει τους φόρους (κάτι που φαντάζει σενάριο επιστημονικής φαντασίας) δεν θα του μείνει σέντι για την αγορά.

    Η υστέρηση εσόδων είναι δεδομένη...και αυτή τη φορά θα είναι τεράστια...

    Ο Ρόμπερτ Λαβάνια, υπουργός οικονομικών της Αργεντινής το 2001/2002, ο οποίος όταν η χώρα βρισκόταν σε καθεστώς πτώχευσης, κατάφερε να σταθεροποιήσει τη χώρα, είπε τη μόνη μεγάλη αλήθεια: «Αυτό που κάνει σήμερα η Ελλάδα είναι αυτό που μας προτάθηκε στην Αργεντινή το 1999: μείωση μισθών και συντάξεων, αύξηση φόρων. Αυτό προστατεύει τα συμφέροντα του χρηματοπιστωτικού τομέα, αλλά δεν βοηθάει στην επίλυση των προβλημάτων της χώρας. Με τα χρήματα των δανείων πληρώνονται οι πιστωτές και “ξεζουμίζεται” ο λαός»
    Για να βγει η Αργεντινή από την κρίση τόνισε ότι έπρεπε να προστατευτεί η κατανάλωση.
    Το ίδιο και απαράλλαχτο κι εδώ...

    Η κατανάλωση που γεμίζει τα κρατικά ταμεία με το ΦΠΑ, διατηρεί εν ζωή τις επιχειρήσεις και αποτελεί μια από τις καλύτερες προυποθέσεις ανάπτυξης.

    Για να επιτευχτεί κάτι τέτοιο, για να ανασάνει η ατλάντεια φορτωμένη ελληνική κοινωνική οικονομία, πρέπει να ζητήσουμε κάτι πολύ βασικό.

    Την βιωσιμότητα του χρέους.

    Πως ; Είτε με ένα νέο μεγάλο κούρεμα... είτε με την διασύνδεση αποπληρωμής των χρεών με τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας...

    Ο καλύτερος δρόμος για μια οικονομία που δεν αναπτύσσεται είναι το κούρεμα, έτσι ώστε να μπορέσει αυτή να αναβιώσει.
    Ή το να μην είναι αναγκασμένη μέσα σε ύφεση να πληρώνει αυτά που χρωστάει.

    Για να μείνουν και πέντε παράδες στην πραγματική οικονομία.
    Για να μπορέσει να κινηθεί η αγορά.
    Ώστε να διαμορφωθούν εκείνα τα προαπαιτούμενα για την πραγματωση και την υλοποίηση επενδύσεων.

    ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ γιατί η μόνη εκ του ασφαλούς αντιμετώπιση της Κρίσης είναι η καταπολέμηση της ανεργίας.

    Οψόμεθα...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ blue nile 23/09/2012 08:00:15

      εξαιρετικό σχόλιο Blue Nile.
      Το προσυπογράφω μέχρι κεραίας και νομίζω οτι πρέπει να γίνει ξεχωριστή ανάρτηση.
      Καλημέρα.

      • blue nile avatar
        blue nile @ Κώστας Ροδινός 23/09/2012 11:41:34

        Tην καλημέρα μου κε Κώστα σε σας και τους υπόλοιπους.
        Ελπίζω η πολιτική διαπραγμάτευση πουθαεπακολουθήσει να συμπεριλάβει όλα εκείνα τα απαραίτηα ώστε να έχουμε έστω και μια μικρή ελπίδα να τα καταφέρουμε...

        • franc avatar
          franc @ blue nile 23/09/2012 12:55:04

          Aγαπητέ Blue nile, Είπες και μάλιστα με αναλυτικό τρόπο αυτά που ετοιμαζόμουν να γράψω μόλις διάβασα την ανάρτηση του Φάκτορα. Εχεις απόλυτο δίκιο!!! Να προσθέσω μόνο μερικές λεπτομέρειες:1 Η περίφημη ρήτρα απόκλισης που τελικά υπέγραψε ο Σαμαράς δεν θα εφαρμοστεί ποτέ γιατί, μόλις ψηφιστούν τα μέτρα ο Σαμαράς δεν θα είναι πια στην κυβέρνηση, ο δε Τσίπρας (ο οποίος κατα πάσα λογική πιθανότητα θα είναι πρωθυπουργός) έστω κι αν διαφωνούν οι συνιστώσες και το δεκαπενταμελές που προήδρευε κάποτε,έχει δηλώσει κατηγορηματικά οτι δεν αναγνωρίζει ούτε την ρήτρα απόκλισης , ούτε τα νέα μέτρα, ούτε τα παλιά του μνημονίου. Μάλιστα έχει θιοθετήσει και τις προτάσεις σου αυτούσιες. Λέει λοιπόν και ο Τσίπρας: "Για να επιτευχτεί κάτι τέτοιο, για να ανασάνει η ατλάντεια φορτωμένη ελληνική κοινωνική οικονομία, πρέπει να ζητήσουμε κάτι πολύ βασικό.

          Την βιωσιμότητα του χρέους.

          Πως ; Είτε με ένα νέο μεγάλο κούρεμα… είτε με την διασύνδεση αποπληρωμής των χρεών με τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας…"

          • blue nile avatar
            blue nile @ franc 23/09/2012 18:38:19

            franc καλησπέρα.

            Όσο ο Τσίπρας δεν κάνει ούτε μία νύξη για εξαφανισμό των πρωτογενών ελλειμμάτων (κάτι που απαιτεί δυσάρεστα μέτρα) και όσο στηρίζει όλη την επιχειρηματολογία του στο ότι θα μας κρατήσουν στο ευρώ ότι και καταγγελία να κάνουμε μόνο και μόνο επειδή με δική μας έξοδο το ευρώ θα διαλυθεί, την ίδια στιγμή που πολλοί εταίροι θέλουν ακριβώς αυτή τη διάλυση της ευρωζώνης , τόσο δεν θα με πείθει.

            Κούρεμα πρέπει να γίνει και αυτή τη φορά να είναι αποτελεσματικό. Να μην είναι επιλεκτικό δηλαδή.
            Πρέπει να κουρευτούν και τα χρέη στην ΕΚΤ και στην Γερμανία.
            Ο Βρετανός ευρωβουλευτής Νάιτζελ Φάρατζ είχε πει πριν καιρό στο ευρωκοινοβούλιο ότι η Βρετανία πληρώνει πολύ καλύτερα επιτόκια από ότι οι ελλειμματικές χώρες της ευρωζώνης γιατί είναι εκτός και ότι τελικά το ευρώ έχει μετατραπεί σε μια οικονομική φυλακή όπου πολλές χώρες εντός του καλούνται αν καταβάλουν υψηλότατα επιτόκια που είναι αποδεικτικά χρεωκοπίας.
            Εγώ θα πρόσθετα ότι για μας το ευρώ αυτή τη στιγμή δεν είναι μόνο η απεχθής φυλακή των υψηλών επιτοκίων.
            Μετά το PSI είναι κάτι χειρότερο.
            Είναι ένα κρεματόριο στο οποίο μας επέβαλαν να αυτοκτονήσουμε χωρίς να διαλέξουμε εμείς τον τρόπο....
            Και χρεοκοπήσαμε παίρνοντας τη ρετσινιά και δεν λύσαμε το πρόβλημα της βιωσιμότητας του χρέους... μόνο και μόνο για να διασώσουμε τα συμφέροντα των δανειστών μας.
            Με ακέραια ευθύνη του Βενιζέλου και του Παπαδήμου...

            Παρόλα αυτά δεν μπορούμε ποτέ να τραγουδήσουμε: ...σαν βγω από αυτή τη φυλακή...
            γιατί το ευρώ πρέπει να διασωθεί αλλάζοντας όμως δομικά.

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ blue nile 23/09/2012 09:10:48

      Επειδή βλέπω με πολύ χαρά ότι τελικά υπάρχει λογική σε πολλούς ανθρώπους, θα θέσω το ερώτημα: και ποιός σας είπε ότι αυτοί που επιβάλλουν το πρόγραμμα όντως θέλουν να διαπραγματευτούν πολιτικά;
      Αν υπήρχε θέμα πολιτικής διαπραγμάτευσης, δεν θα υπήρχε θέμα αποδοχής του προγράμματος από την εκάστοτε Ελληνική κυβέρνηση αλλά συνυπευθυνότητας.
      Το θέμα είναι απλό: είχε σχεδιαστεί για να μην πετύχει. Αποτελεί υποσύνολο του σχεδίου δημιουργίας της Γερμανικής Ομοσπονδίας της Ευρώπης, το οποίο αποτελεί υποσύνολο του μεγαλύτερου σχεδίου: βλ. την ομιλία του Σόρος
      http://www.youtube.com/watch?v=i2S9nPWwjX4
      και τα σχετικά με το Ελληνικό πρόβλημα σχόλια
      http://averoph.wordpress.com/2012/08/25/οταν-ο-εγγεφαλος-κανει-πιλατες‏/#comment-20831

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ blue nile 23/09/2012 09:56:22

      Μονο που αυτα μπορει να γινουν μονο οταν εχεις πρωτογενες πλεονασμα.
      ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΔΕΚΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ μεχρι στιγμης παρα τους θρηνους γιατι δεν εισαι σε θεση να τους πληρωσεις.
      Εφ οσον εχεις πρωτογενες ελλειμμα ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΟΙ πηγαινουν στο τρεχον ελλειμμα και σε κανενα "χρηματοπιστωτικο συστημα".Το συστημα ακομη σε δανειζει για να πληρωνεις τους τοκους των παλιων δανειων.Απο δικους σου φορους δεν εχεις πληρωσει τιποτα.
      Τι λοιπον ζητας;Φθασε πρωτα σε πρωτογενες πλεονασμα ,δηλαδη σε σημειο να δωσεις ενα(1) ευρω πισω στους "τοκογλυφους" γιατι μεχρι τωρα δεν εχεις δωσει τιποτα και μετα ζητας να σε ελαφρυνουν.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ ψυχραιμια 23/09/2012 11:11:59

        Α πα πα, αυτό το ανέκδοτο με τους "τοκογλύφους" - ποιοί όμως ήταν οι πραγματικοί τοκογλύφοι και πότε έδρασαν ;
        Τα νέα δάνεια από τον Μηχανισμό στήριξης έχουν μέσο επιτόκιο 3,5 % συν περίοδο χάριτος.
        Ο Ελληνικός δανεισμός από τις "αγορές" (δηλ. ιδιωτικές εγχώριες και ξένες τράπεζες + ασφ. ταμεία κτλ), με δεκαετή ομόλογα, ακόμη και στην ευνοικότερη περίοδο, πρίν την κρίση του φθινοπώρου 2008 (Lehman) γινόταν με μέσο επιτόκιο 4,6 %.
        Όπως καταλάβατε, οι πραγματικοί τοκογλύφοι (έν έχει νόημα ο όρος) ήταν αυτοί που "κουρεύτηκαν" !
        Δια του λόγου το αληθές, δείτε σε 5ετή κλίμακα το διάγραμμα επιτοκίων στην δευτερογενή αγορά:
        h**p://www.bloomberg.com/quote/GGGB10YR:IND/chart
        Χρησιμοποιώντας τον όρο οι πονηροί (και μαζί τους οι χρήσιμοι) ηλίθιοι "αριστεροί" αποενοχοποιούν τις "αγορές" και ενοχοποιούν αντ αυτών τον Ευρωπαικό μηχανισμό.
        Συγχαρητήρια κε Αλέξη, οι "αγορές" σας στέλνουν χαιρετίσματα !

        • ΤΑΣΟΣ ΚΩΤΣΗΣ avatar
          ΤΑΣΟΣ ΚΩΤΣΗΣ @ Ο Θείος 23/09/2012 12:06:51

          Η φωνή σου είναι φωνή της λογικής! Θα χαιρόμουν πολύ να τα λέγαμε στα Γιάννινα, όποτε έρθεις!

        • franc avatar
          franc @ Ο Θείος 23/09/2012 13:09:57

          "κουρεύτηκαν" Θείε και εισπράττουν 65 % για ομόλογα Ελληνικού χρέους που στην αγορά τα πουλάνε οι ίδιοι με 12-20%?.
          Απ' την Ισλανδία μήπως ξέρεις τί επιτόκιο εισέπραξαν οι Τοκογλύφοι?
          Οταν η Βundesbank δανείζεται με 0,5 % και σου δανείζει με 5% για να σε "σώσει", από τα "χρέη" που η ίδια σου "έχωσε" με συμφωνίες με τον Ακη και την Ferostahll, χωρίς να σε ρωτάει αν θέλεις να σωθείς και χωρίς να σου επιτρέπει να αναζητήσεις αλλού τη "σωτηρία" σου,
          μόνο τοκογλύφος είναι? Δεν είναι μάλλον Αλ Καπόνε?
          Εξακολουθείς ακόμα καλέ μου θείε να πιστεύεις οτι υπάρχουν έντιμοι τραπεζίτες που θέλουν να θυσιαστούν για να μας βοηθήσουν επειδή είμαστε απόγονοι του Πλάτωνα?
          Η πιστεύεις ακόμη οτι αυτοί οι Τραπεζίτες ενδιαφέρονται για την επιβίωση του καπιταλισμού έστω? Γι' αυτό τον μετέτρεψαν σε καζίνο και την Παγκόσμια οικονομία σε φούσκες? Και σε ενοχλεί που οι αριστεροί τους αποκαλούν τοκογλύφους?
          Μη στεναχωριέσαι αγαπητέ θείε. Αυτοί δεν ενοχλούνται καθόλου απ' αυτό. Αρκεί να τα παίρνουν. Οι αυτοκτονίες είναι γι αυτούς παράπλευρες απώλειες πολύ πιο ανώδυνες απο τις σφαγές που προκαλούν αλλού και πάλι για να τα παίρνουν με "έντιμα" ή με ληστρικά επιτόκια ανάλογα με την αντίσταση που συναντούν...

      • rally monkey avatar
        rally monkey @ ψυχραιμια 23/09/2012 17:58:27

        ψυχραιμια, αντιφασκεις οταν λες
        ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΔΕΚΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ μεχρι στιγμης
        και ταυτοχρρονα
        Το συστημα ακομη σε δανειζει για να πληρωνεις τους τοκους των παλιων δανειων

        ΑΡΑ...η αληθεια ειναι οτι εχεις δωσει δανειζομενος ακομα περισσοτερο
        το χρεος μεγαλωνει για να μπορουν να εξυπηρετουνται τοκοχρεωλυσια
        την ιδια στιγμη που το ΑΕΠ καταρρεει ακριβως οπως το γραφει ο blue nile
        και χρειζεται αριθμητικη δημοτικου (οχι να εισαι οικονομολογος) για να διαπιστωσεις οτι κανενα χρεος δεν μπορει να ειναι βιωσιμο υπο τετοιες συνθηκες

        συμφωνω στα περι πρωτογενους πλεονασματος
        πρεπει να φτασεις σ'αυτο το σημειο για να υπαρχει και ηθικο υποβαθρο στην διαπραγματευση.

        κατα μια εκτιμηση το ελλειμα μας πλεον ισουται με τις δαπανες για τοκοχρεωλυσια
        και αυτο απο μονο του ειναι πολυ σημαντικο για δημιουργικο διαλογο με τους δανειστες

        η εξισωση που καλειται να λυσει ο Σαμαρας ειναι
        μηδενισμος του ελλειματος διατηρωντας ταυτοχρονα κοινωνικη σταθεροτητα
        οι δανειστες ειναι καθοριστικος παραγοντας
        δεν γνωριζω τα κριτηρια με τα οποια θα παιξουν
        αλλα αν ηταν αμιγως οικονομικα (που δεν μπορει να ειναι γιατι οι δανειστες πλεον ειναι κρατη και υπερεθνικοι οργανισμοι) η συμμετοχη τους σ'αυτη τη φαση θα επρεπε να ειναι περισσοτερο δημιουργικη

        βασικα υπαρχουν δυναμεις που επιδιωκουν workout και δυναμεις που θελουν liquidation
        αλλα τα κρατη δεν ειναι εταιριες για να μπορεις να περασεις σε εκκαθαριση τοσο ευκολα
        μια πατριωτικη κυβερνηση οφειλει να το εχει εμπεδωσει αυτο το τελευαταιο και να το χρησιμοποιησει ως υστατο διαπραγματευτικο χαρτι προς οφελος της χωρας

    • tak avatar
      tak @ blue nile 23/09/2012 10:27:34

      Συμφωνώ απόλυτα με τον Κώστα Ροδινό. Ας του το δώσει κάποιος να το διαβάσει, όσο κι αν τα γνωρίζει.

  4. giorgos avatar
    giorgos 23/09/2012 05:33:10

    Αφου τελειωσαμε με επιτυχια και απτα αποτελεσματα την οικονομικη διαπραγματευση περναμε τωρα στην πολιτικη.Φανταζεται κανεις τι ανταλλαγματα θα δωσουμε για να μας διασωσουν πολιτικα καθως τα οικονομικα μας τελειωσαν.

  5. Κερασμα avatar
    Κερασμα 23/09/2012 06:57:10

    Ειναι αργα για διαπραγματευσεις...μετα τα μετρα που ερχονται τελειωσαμε κυριοι...finito la musica!

  6. Νικολαος avatar
    Νικολαος 23/09/2012 08:47:49

    Δηλαδη μεχρι τωρα εκαναν οι προηγουμενες αλλα και αυτη η κυβερνηση διαπραγματευσεις που πλεον σειρα περνει η πολιτικη διαπραγματευση;σε τι και με ποια αποτελεσματα; με τους τσαμπουκαδες Βενιζελου,περσι,Στουρναρα φετος που μας εφεραν το χαρτσι της ΔΕΗ και τη ρητρα επιτευξης στοχων;με ποια ''ισχυρα''χαρτια θα διαπραγματευτει;ή θα βγαλει κι αυτος τα πιστολια σαν τον αλλο και θα αυτοπυροβοληθει;και ποσο θα διαρκεσει αυτη,μεχρι τις εκλογες στις ΗΠΑ,τις εκλογες στη Γερμανια,οταν θα εχουν αποκτησει οι δυναμεις κατωχης σαφη εικονα του ορυκτου πλουτου της χωρας;Η χωρα και ο λαος της χορτασαν 3 χρονια τωρα απο το πατριωτισμο των αμερικανοθρεμενων,που διαχωριζουν τη πατριδα απο τους πολιτες της.

  7. sotos avatar
    sotos 23/09/2012 09:48:27

    Διαπραγμάτευση...;;;;
    Απαπαπαπα!!!!!!!
    Εγώ, την.....εκτέλεσή μου, δεν την διαπραγματεύομαι επ' ουδενί λόγω!!!
    Απαιτώ να είναι ανώδυνη και ακαριαία αλλοιώς......θ' αυτοκτονήσω!!!!!
    :)

  8. man8os avatar
    man8os 23/09/2012 09:50:44

    ΕΕ οχι και συγκριση του Μιχαλολιακου με τον Χιτλερ!
    Ο Χιτλερ ηταν εξαιρετικη περιπτωση, ο Μιχαλολιακος μια καθυστερημενη αντιγραφη του...

    • Νικόλας avatar
      Νικόλας @ man8os 23/09/2012 17:17:05

      Ούτε στο μικρό του δαχτυλάκι δεν τον φτάνει το Χίτλερ ο Μιχαλολιάκος. Ο Χίτλερ έκαψε κάτι εκατομμύρια Εβραίους στα φουρνάκια. Ο Μιχαλολιάκος με τους Πακιστανούς έχει δρόμο ακόμα!

  9. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 23/09/2012 09:55:05

    Αχ χελιδόνι μου πώς να πετάξεις
    σ' αυτόν το μαύρο τον ουρανό
    αίμα σταλάζει το δειλινό
    και πώς να κλάψεις και πώς να κλάψεις
    αχ χελιδόνι μου

    Αχ παλληκάρι μου τα τρένα φύγαν
    δεν έχει δρόμο για μισεμό
    κι όσοι μιλούσαν για λυτρωμό
    πες μου πού πήγαν πες μου που πήγαν
    αχ παλληκάρι μου

    Άχου καρδούλα μου φυλακισμένη
    δε βγαίνει ο ήλιος που καρτεράς
    μόνο ο ντελάλης της αγοράς
    σε ξεκουφαίνει σε ξεκουφαίνει
    άχου καρδούλα μου.

    -----------------------------------------

    "Μά είναι ολόκληρη η ζωή μου, δάσκαλε!"

    Απάντηση Ραλίας πρός Λευτ.Παπαδόπουλο (τιμώμενο πρόσωπο χτές βράδυ στήν (Ε) εκπομπή τού Σπ.Παπαδόπουλου τής ΝΕΤ, μέ θέμα τό Μάνο Λοϊζο) σέ εκτίμησή του ότι η οικονομική κρίση, πού έπληξε καίρια τό μεταπολιτευτικό ελληνικό τραγούδι, θά κρατήσει μέχρι τό 2030.

  10. ΤΑΣΟΣ ΚΩΤΣΗΣ avatar
    ΤΑΣΟΣ ΚΩΤΣΗΣ 23/09/2012 10:31:33

    Εδώ παίζονται όλα! Μην υποκύψεις και μη φύγεις από εκεί, αν δεν εξασφαλίσεις το αύριο του λαού, που έχει στρέψει αυτή την ύστατη στιγμή τα μάτια του πάνω σου.

  11. aris. A avatar
    aris. A 23/09/2012 10:43:58

    Πολιτική διαπραγμάτευση με το βόλεμα στο δημόσιο να συνεχίζεται;;

    Πολιτική διαπραγμάτευση χωρίς ούτε μια μεγάλη περίπτωση φοροδιαφυγής να έχει αποκαλυφτεί;;

    Πολιτική διαπραγμάτευση με την διαπλοκή να συνεχίζει να παίρνει τα δάνεια της;;

    Δηλαδή τι να πει ο Σαμαράς.

    Λυπηθείται τον κοσμάκη.

    Η απάντηση άπό την Ευρώπη είναι σαφής.

    Ο κοσμάκης πληρώνει το σάπιο πολιτικό σύστημα τις παρέες τους κουμπάρους την διαπλοκή την παρακμή της πολιτικής ζωής.

    Κανέναν οίκτο δεν πρόκειται να δείξουν.

    Οσο οι πολιτικοί δεν θέλουν να διορθώσουν αυτά που πρέπει επειδή λουφάρουν τα συμφέροντα που εκπροσωπούν δεν έχουμε καμία τύχη.

    Οι ξένοι θα διαλύσουν το σημερινό πολιτικό σύστημα που δεν θέλει να αλλάξει βάζοντας το να παίρνει συνέχεια και ποιο αντιλαικά μέτρα μέχρι ο κόσμος να αποφασίσει να πάρει με τις πέτρες την σημερινή βουλή.

    • blue nile avatar
      blue nile @ aris. A 24/09/2012 00:16:30

      ...ξύνεις πληγές...

  12. Pyrros avatar
    Pyrros 23/09/2012 11:30:52

    "Δωσαμε γη και υδωρ στους τροικανους, ως εδω" παίρνω μόνο αυτό από το κείμενο του συντάκτη και ερωτώ: Εχετε δει κάποιον να δίνει δάνεια και να μην βάζει όρους? Ακόμη και αδελφός σου εάν σε δει ότι έχεις εκτροχιαστεί θα σου βάλει όρους για να σε δανείσει. Εάν δεν μας αρέσει να μην πάρουμε τη δόση και να την βγάλουμε μονοι μας. Διαφορετικά δεν μας φταίνε οι πιστωτές εάν εμείς διαλύσαμε τα πάντα.

  13. Ioustinianos avatar
    Ioustinianos 23/09/2012 11:43:26

    ......«Θα είναι τα τελευταία μέτρα», είχε πει πριν μερικές ημέρες ο πρωθυπουργός στους Ελληνες. Αυτό πρέπει να πει και στους ξένους, κι ότι θέλει ας γίνει......
    Έγινε η "ρήτρα απόκλισης".
    Ο τρόπος με τον οποίο θα συνεχίσουν να κόβουν μισθούς και συντάξεις και μετά από δύο χρόνια.
    Ξυπνήστεεεεεεε......

  14. gio avatar
    gio 23/09/2012 12:05:11

    Aν δεν υπαρξει καποια λυση και για τα ιδιωτικα χρεη αναπτυξη μην περιμενετε, το μεγαλυτερο προβλημα της Ελλαδος η παιδεια της.
    Διαβαζοντας τα σχολια καταλαβαινει κανεις πως στην Ελλαδα η παιδεια πηρε θεωρητικη κατευθυνση, μας λειπει η πρακτικη σκεψη

  15. ApoTel avatar
    ApoTel 23/09/2012 16:15:05

    Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει πως συμβιβάζεται το "αυτά είναι τα τελευταία μέτρα" με την ρήτρα απόκλισης;
    Μήπως πάνε να μας πουλήσουν τους τσαμπουκάδες του Στουρνάρα όπως και το χτύπημα στο τραπέζι του Μπένι πέρισυ;
    Μήπως θυμούνται τι μέτρα πέσαν στα κεφάλια μας μετά και πως αντέδρασε ο κόσμος μετά;
    Αν βγουν και μας πουν ότι η ρήτρα απόκλισης είναι μεγάλη επιτυχία, τότε κάποιοι στρώνουν το κόκκινο χαλί προς το Μαξϊμου για τον Αλέξη

  16. Evro-skeptikos avatar
    Evro-skeptikos 23/09/2012 19:42:41

    Πολιτική διαπραγμάτευση από τους νενέκους που μόλις εκλέχθηκαν (με την υφαρπαγή της ψήφου των πολιτών υποσχόμενοι δήθεν επαναδιαπραγμάτευση...) έσπευσαν να διαβεβαιώσουν τους τοκογλύφους πιστωτές ότι θα εφαρμόσουν τα συμπεφωνημένα... Κοιμάστε ακόμα τον ύπνο του δικαιου φαίνεται...

  17. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 23/09/2012 20:10:52

    Οι ανομολόγητες προθέσεις της τρόικας
    Του Σταυρου Λυγερου

    Μπορεί οι τρεις κυβερνητικοί εταίροι να είχαν άλλα υποσχεθεί προεκλογικά, αλλά είναι σαφές ότι η μερίδα του λέοντος θα προκύψει από τις περικοπές μισθών, συντάξεων και κοινωνικών επιδομάτων και από την επιβολή πρόσθετης φορολογίας. Η τρόικα δικαιολογεί την προτίμησή της σ’ αυτού του είδους μέτρα με το επιχείρημα ότι είναι σίγουρης απόδοσης. Αυτή, όμως, είναι λογιστική και όχι οικονομική προσέγγιση. Τα νέα οριζόντια μέτρα, που πλήττουν κυρίως μικρομεσαία στρώματα, θα συρρικνώσουν κι άλλο την αναιμική ενεργό ζήτηση, με αποτέλεσμα την κλιμάκωση της ύφεσης και τον περαιτέρω εγκλωβισμό της ελληνικής οικονομίας στο «σπιράλ θανάτου». Υπενθυμίζουμε ότι μέχρι το τέλος του 2012, το ΑΕΠ θα έχει μειωθεί αθροιστικά σχεδόν κατά 25%!

    Η κλιμάκωση της ύφεσης θα προκαλέσει μεγάλες αποκλίσεις και στο δημοσιονομικό επίπεδο, λόγω της μείωσης των δημοσίων εσόδων. Επιπροσθέτως, ο πολλαπλασιασμός των οικονομικών και κοινωνικών ερειπίων εκ των πραγμάτων θα φέρει πιο κοντά το ενδεχόμενο μιας τυφλής κοινωνικής έκρηξης. Η εμμονή της τρόικας σ’ έναν συνδυασμό αφενός πρόσθετης φορολογίας κι αφετέρου πρόσθετων περικοπών μισθών, ημερομισθίων συντάξεων και κοινωνικών επιδομάτων επιβεβαιώνει τις πραγματικές προσθέσεις της. Για τέτοιου είδους μέτρα βάζει το μαχαίρι στον λαιμό της ελληνικής κυβέρνησης και όχι, π. χ., για την υιοθέτηση ενός αποτελεσματικού φορολογικού συστήματος, για το οποίο τόσο σωστά λέει η Μέρκελ.

    Οταν η τρόικα μιλάει για διαρθρωτικές αλλαγές δεν εννοεί την παραγωγική ανασυγκρότηση του δημόσιου τομέα και της πραγματικής οικονομίας. Εννοεί τις μαζικές και άνευ όρων ιδιωτικοποιήσεις και ευρύτερα το ξεπούλημα και όχι την επιβεβλημένη αξιοποίηση του δημόσιου πλούτου. Η επισήμανση έχει σημασία για τη δημόσια συζήτηση. Μήπως οι δανειστές μας έχουν στόχο να νοικοκυρέψουν και να αξιοποιήσουν τα πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να δρομολογήσουν μια ευρωπαϊκού τύπου ανάπτυξη; Ή μήπως επιδιώκουν να τη μετατρέψουν σε χώρα φθηνών ευκαιριών για το κεφάλαιο, σχεδιάζοντας μία τριτοκοσμικού τύπου ανάπτυξη; Την απάντηση τη δίνουν τα γεγονότα.

    Η τρικομματική κυβέρνηση προβάλλει σαν μεγάλη επιτυχία τις δηλώσεις Ευρωπαίων αξιωματούχων ότι η Ελλάδα θα παραμείνει στην Ευρωζώνη, εφόσον τηρήσει τις δεσμεύσεις της. Δεν πρόκειται για αλλαγή θέσης. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι το ύφος. Χωρίς να υποτιμάται η διαφοροποίηση του κλίματος, κρίσιμη σημασία έχουν όχι τόσο οι γενικές δηλώσεις, αλλά οι συγκεκριμένες απαιτήσεις της τρόικας.

    Οι Τόμσεν, Μαζούχ και Μορς δεν χαράσσουν πολιτική. Είναι υπάλληλοι που ενεργούν με βάση τις εντολές των πολιτικών προϊσταμένων τους. Είναι αντίφαση, λοιπόν, να ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι η στάση της Ευρώπης και του ΔΝΤ έχει αλλάξει προς όφελος της Ελλάδας και την ίδια στιγμή να διοχετεύει ότι οι τρεις προαναφερθέντες υποχρέωσαν τον Στουρνάρα να απειλήσει με ναυάγιο τις διαπραγματεύσεις! Η κυβέρνηση επείγεται να οριστικοποιήσει το πακέτο των σχεδόν 12 δισ. Στόχος της είναι μέχρι τις αρχές Οκτωβρίου να έχει ψηφιστεί (ως ένα άρθρο!) στη Βουλή, ώστε το ελληνικό ζήτημα να εξεταστεί στο Eurogroup της 8ης Οκτωβρίου. Αυτό είναι αναγκαίο όχι μόνο για την καταβολή της δόσης των 31,5 δισ., αλλά και για να μπορεί ο Σαμαράς να θέσει στη σύνοδο κορυφής (18–19 Οκτωβρίου) το αίτημά του για επιμήκυνση.

    Η στάση της τρόικας προκαλεί πολλά ερωτήματα για τις προθέσεις της. Οι καχύποπτοι υποστηρίζουν ότι πετάει την μπάλα στην κερκίδα για να μη φθάσει το αίτημα για επιμήκυνση στη σύνοδο κορυφής. Ορισμένοι, μάλιστα, συνδέουν αυτή τη στάση με τη μάχη για την προεδρία των ΗΠΑ στις αρχές Νοεμβρίου. Πιο συγκεκριμένα, με την απαίτηση του Ομπάμα να μην προκύψει μέχρι τότε κρίση στις σχέσεις της Ελλάδας με την Ευρωζώνη, η οποία θα μπορούσε να επηρεάσει τη διεθνή οικονομία και κατ’ επέκταση την έκβαση των αμερικανικών εκλογών.

    Ο τρόπος που διαπραγματεύεται ο Τόμσεν υπαγορεύεται και από τις έντονες αμφιβολίες στο ΔΝΤ για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Αλλά και το ευρωιερατείο εμφανίζεται μάλλον απρόθυμο να εκταμιεύσει και τα 31,5 δισ, όπως προβλέπεται από τη δανειακή σύμβαση. Ορισμένοι κύκλοι θεωρούν ότι, εάν εκταμιευθεί ολόκληρη η δόση, η Ευρωζώνη θα έχει οριστικά διαβεί τον Ρουβίκωνα όσον αφορά την Ελλάδα. Με άλλα λόγια, θα είναι τόσο εκτεθειμένη στην Ελλάδα, που δεν θα μπορεί να την αφήσει στην τύχη της.

    Είναι ακριβώς γι’ αυτό που ορισμένοι ηγετικοί κύκλοι της Ευρωζώνης επιδιώκουν η έκθεση της τρόικας να είναι έτσι διατυπωμένη, ώστε να δικαιολογήσει τον τεμαχισμό της δόσης σε υπο–δόσεις. Αυτό που ενδιαφέρει αυτούς τους κύκλους είναι να κρατήσουν σφιχτά τη θηλιά γύρω από τον λαιμό της Αθήνας, αδιαφορώντας για το γεγονός ότι η συντήρηση του κλίματος αβεβαιότητας καταδικάζει την ελληνική οικονομία.
    kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_23/09/2012_462683

  18. andreas avatar
    andreas 23/09/2012 20:24:19

    ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΓΙΝΗ ΑΝΑ-ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ? ΑΝ ΗΤΑΝ ΘΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΗ ΠΡΙΝ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΜΕΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ

  19. galis avatar
    galis 23/09/2012 20:41:45

    Δεν είναι μόνο οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις. Η κυβέρνηση ετοιμάζει νέο φορολογικό που θα προβλέπει αύξηση φόρου για τα χαμηλά εισοδήματα και μείωση φόρου για τα υψηλά. Μόνο αυτό δείχνει πόσο δίκαια είναι τα μέτρα...

  20. )(*&^%$#@! avatar
    )(*&^%$#@! 23/09/2012 21:32:22

    Το πολιτικό σύστημα είναι ικανό να κατεβάσει τις αποδοχές όλων των στρατιωτικών -άδικα- παρά να εξορθολογήσει το ποιός δικαιούται να παίρνει π.χ. το πτητικό..... Πως να μην φρικάρουν οι τροικανοί και να μην γίνουν σαδιστές, όταν οι ίδιοι οι πολιτικοί των ιθαγενών είναι πιο άδικοι από τους άδικους????

  21. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 23/09/2012 23:10:13

    Φακτορα, λες αυτό που θα έπρεπε από την πρώτη στιγμή, να είναι το μοτο της Ελληνικής Κυβέρνησης.

    Το πρόβλημα είναι πρωτίστως πολιτικό. Το οικονομικό έπεται.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.