#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/03/2013 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η χρησιμότητα της προσομοίωσης

[caption id="attachment_210372" align="alignnone" width="600" caption="Φωτο: Telegraph"][/caption]

Η προσομοίωση ενός άλλου «περήφανου» δρόμου με ένα βροντερό, «ηρωικό ΟΧΙ» για έξοδο από τα μνημόνια και την κρίση, που ζήσαμε στην περίπτωση της Κύπρου, θα πρέπει να μας κάνει σοφότερους. Ως κοινωνία και ως πολιτικό σύστημα, θα πρέπει να διδαχθούμε πολλά από τα πρόσφατα παθήματα των Κυπρίων αδελφών μας. Και αφού ενστερνισθούμε αυτά τα διδάγματα και σταματήσουμε να πιστεύουμε σε φενάκες και να ονειρευόμαστε ένδοξες νίκες σε φανταστικούς πολέμους ενάντια σε ανύπαρκτους αντιπάλους, θα πρέπει να καθίσουμε κάτω ως κοινωνία και να συμφωνήσουμε σε μερικές απλές και λογικές παραδοχές που θα μας οδηγήσουν εκ του ασφαλούς και στον δρόμο που θα πρέπει εφεξής να πάρουμε.

Ο μόνος πόλεμος τον οποίο έχουμε να δώσουμε, είναι αυτός ενάντια στον κακό εαυτό μας. Οι μόνες μάχες που πρέπει να κερδίσουμε είναι ενάντια στο αποτυχημένο οικονομικό μας μοντέλο, στο πελατειακό πολιτικό μας σύστημα, στον διογκωμένο δημόσιο τομέα μας, στον αξιακό κατήφορο της κοινωνίας μας, στην ληστρική και αχόρταγη «άρχουσα τάξη» μας, στα λαμόγια, τους νταβατζήδες και τα παράσιτα που απομυζούν τους πόρους της πατρίδας μας και κρύβουν τα λάφυρα σε κοντινούς ή μακρινούς φορολογικούς παραδείσους. Κάθε χώρα που ευρίσκεται σε κρίση (πόσο μάλλον οι ευρωπαϊκές) θα πρέπει να πολεμήσει τον δικό της πόλεμο, καθώς κάθε μια από αυτές έχει τα δικά της ιδιαίτερα προβλήματα. Αλίμονο στην χώρα όμως που θα τα περιμένει όλα από τους εταίρους της. Είναι προορισμένη να καταστραφεί.

Δεν είναι δυνατόν να ξεκινήσουμε να δίνουμε αυτή την ύστατη μάχη, χωρίς να έχουμε ξεκαθαρίσει τον στρατηγικό μας στόχο. Κι αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος από την παραμονή της χώρας εντός της ζώνης του Ευρώ. Πολλοί ισχυρίζονται ότι είναι καλύτερα να επιστρέψουμε σε εθνικό νόμισμα. Αυτοί που το πιστεύουν αυτό, λένε πως γίνονται ολοένα και περισσότεροι. Δεν το πιστεύω. Αλλά αν αυτό δεν το ξεκαθαρίσουμε γρήγορα και πειστικά ως κοινωνία, είναι αδύνατον να κερδίσουμε αυτό τον πόλεμο. Κανείς ποτέ δεν κέρδισε πόλεμο, χωρίς καθαρή στρατηγική στόχευση.

Δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε να ανακάμψουμε, μονάχα με την εφαρμογή των προνοιών της δανειακής σύμβασης. Όχι μονάχα επειδή το πρόγραμμα δεν βγαίνει αλλά και επειδή είναι ένα πρόγραμμα που σχεδιάστηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες και ιδιαιτερότητες της ελληνικής κοινωνίας. Καθώς όμως το πρόγραμμα εξελίσσεται και η απόλυτη εξάρτησή μας από τις δόσεις των δανειστών σιγά-σιγά αδυνατίζει, θα πρέπει να σχεδιάσουμε το εναλλακτικό Ελληνικό Σχέδιο εξόδου από την κρίση, που θα έχει τους ίδιους χονδρικά στόχους με την δανειακή σύμβαση αλλά θα διαφοροποιείται στον τρόπο με τον οποίο θα επιλέξουμε να υλοποιήσουμε αυτούς τους στόχους. Όλα αυτά που τώρα θέτουμε ως «κόκκινες γραμμές» και που μας πιέζουν πειστικά να τις αναιρέσουμε, θα μπορέσουμε πολύ ευκολότερα να τα υπερασπιστούμε και να τα υλοποιήσουμε όταν θα έχουμε οργανωμένο και κοστολογημένο Ελληνικό Σχέδιο με κύριο μέλημα την διατήρηση ζωντανής της κοινωνικής συνοχής και του κοινωνικού μας ιστού.

Δεν είναι δυνατόν να βγούμε από τα δύσκολα, χωρίς ένα ριζοσπαστικό και αστραπιαίο κύμα μεταρρυθμίσεων εντός της χώρας, ενάντια σε κάθε λογική πολιτικού κόστους και με προώθηση συγκεκριμένων και δύσκολων ρήξεων στην κατεύθυνση πάντα της υλοποίησης του Ελληνικού Σχεδίου εξόδου από την κρίση. Αυτή την ύστατη ώρα, λογικές διαχείρισης και ήπιας προσαρμογής δεν κερδίζουν χρόνο για την χώρα αλλά στερούν την επιβίωση σε Έλληνες απαραίτητους για την υγιή, λειτουργούσα και παραγωγική κοινωνία που χρειαζόμαστε στο μέλλον. Όσο τα πράγματα μένουν θανατερά ακίνητα, καταστρέφεται με γρήγορους ρυθμούς, το ικανότερο, παραγωγικότερο και πιο αναντικατάστατο κομμάτι της κοινωνίας (οι μικρομεσαίοι) και μειώνεται ως εκ τούτου η δυνατότητα αναγέννησης της πραγματικής οικονομίας και της αγοράς στο άμεσο μέλλον.

Τέλος, επειδή εκτός από στρατηγικό στόχο, είναι απαραίτητο να υπάρχει και ένα όραμα, θα πρέπει να συμμετέχουμε ενεργά στις προσπάθειες σε πολιτικό επίπεδο κορυφής μέσα στην Ευρωζώνη και την ΕΕ, προς την κατεύθυνση της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Αν δεχτούμε πως στρατηγικός μας στόχος είναι η επιβίωση της χώρας εντός της ζώνης του ευρώ και αν δεχτούμε την προφανή αδυναμία και δυσλειτουργία του οικοδομήματος του ευρώ όπως είναι μέχρι τώρα δομημένο, εκείνο που απομένει ως λογική συνέπεια και συνέχεια, είναι  η βαθιές αλλαγές στην ίδια την δομή της Ευρωπαϊκής Ένωσης γενικότερα και της Ευρωζώνης ειδικότερα. Αυτό το όραμα, απαιτεί μεγάλες συναινέσεις στο εσωτερικό της χώρας και εκτεταμένες συμμαχίες των ευρωπαϊκών ηγεσιών και λαών προς μία κατεύθυνση που μπορεί να τους υποσχεθεί ένα καλύτερο, ασφαλέστερο και οικονομικά σταθερότερο μέλλον για όλους, μέσα σε έναν  κόσμο σκληρό και αδυσώπητο που αναδύεται από την δίνη της παγκόσμιας κρίσης και όπου μονάχα οι μεγαλύτεροι «παίχτες» θα έχουν καλύτερες προοπτικές επιβίωσης και ευημερίας. Μπορεί κάτι τέτοιο, να φαίνεται αυτή την στιγμή ουτοπικό, ανεδαφικό και λιγάκι ονειροπόλο αλλά, η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση με κυρίαρχη βούληση των ευρωπαϊκών λαών, είναι πιστεύω στο άμεσο μέλλον, το όραμα εκείνο που μπορεί να ενώσει μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας και των πολιτικών σχηματισμών προς την ίδια κατεύθυνση. Αυτό είναι κάτι άκρως απαραίτητο στην κατάσταση που βρίσκεται η χώρα για την μελλοντική της επιβίωση στον αναπτυγμένο κόσμο.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Θανος avatar
    Θανος 30/03/2013 09:27:28

    Επιτέλους ένα εξαιρετικό άρθρο εδω... Οι Έλληνες δεν μας αρέσει να αναλύουμε τις αιτιες, κυρίως οταν αφορουν δικά μας λάθη και ανευθυνοτητες. Μπράβο στον αρθρογράφο. Θα γίνουμε καλύτεροι μόνο αν σταματήσουμε να χαϊδεύουμε τ αυτιά μας. Συνεχίστε.

  2. Queen For The Black Side avatar
    Queen For The Black Side 30/03/2013 11:33:38

    ‘’ ….η ευρωπαϊκή ολοκλήρωση με κυρίαρχη βούληση των ευρωπαϊκών λαών, είναι πιστεύω στο άμεσο μέλλον, το όραμα εκείνο που μπορεί να ενώσει μεγάλα τμήματα της ελληνικής κοινωνίας και των πολιτικών σχηματισμών προς την ίδια κατεύθυνση. Αυτό είναι κάτι άκρως απαραίτητο στην κατάσταση που βρίσκεται η χώρα για την μελλοντική της επιβίωση στον αναπτυγμένο κόσμο.''
    Αυτά τα πολύ ωραία (στα οποία όλοι θα συμφωνούσαμε), θα ίσχυαν αγαπητέ Akenaton, αν η ατομική βόμβα των Τροϊκανομνημονίων, της ανεργίας, της ύφεσης, της υπανάπτυξης, της μιζεροποίησης, της απελπισίας και των αδιεξόδων, δεν είχε πέσει (σκοπίμως) ήδη επί των κοινωνιών του Ευρωπαϊκού Νότου (κι έπεται συνέχεια) και δεν είχε διαλύσει την οικονομία, την κοινωνική ειρήνη και συνοχή, την προοπτική, τη δημιουργικότητα και την αισιοδοξία των ανθρώπων τους (ποιός ξέει για πόσα χρόνια!). Όσο ο πόλεμος του 4ου Ράϊχ {που δεν τον παραδέχεστε :-)} συνεχίζεται και η φασιστική μονοκρατορία των άπληστων είναι ανεκτή, Ευρωπαϊκή ενοποίηση και ενότητα δεν πρόκειται να υπάρξει. Λόγια, ευχές και αυτοπαραπλάνηση...
    '' Δεν είναι δυνατόν να ξεκινήσουμε να δίνουμε αυτή την ύστατη μάχη, χωρίς να έχουμε ξεκαθαρίσει τον στρατηγικό μας στόχο. Κι αυτός δεν μπορεί να είναι άλλος από την παραμονή της χώρας εντός της ζώνης του Ευρώ.''
    Αυτή η πεισματική επιμονή, περί παραμονής (πάσει θυσία!!!) στη ζώνη που κατάντησε θηλιά και μας πνίγει, μπορεί να αποτελεί πλέον ''στόχο'', μόνο για όσους πιστεύουν εγωϊστικά και βιώνουν προσωπικά θωρακισμένοι σε κάποιου είδους απυρόβλητο, την οδυνηρή και αβάσταχτη για όλους τους άλλους πραγματικότητα. Δεν μπορεί να είναι η...Ευρωζώνη ο στόχος των ανέργων, ούτε των απλήρωτων επί μήνες Ιδ.Υπαλλήλων, ούτε των ακροβατούντων στα όρια της επιβίωσης χαμηλόμισθων και συνταξιούχων κατοίκων της πατρίδας μας. Ούτε καν των εξαναγκαζόμενων σε εκπατρισμό νέων μας, αλλά ούτε και των εν απελπισία ευρισκόμενων Ελεύθ.Επαγγελματιών μας.... Αυτά είναι μόνο Ι.Χ οράματα που απαιτούν όμως συνολικές κοινωνικές θυσίες ,χωρίς κανένα ορατό αποτέλεσμα για τους θυσιαζόμενους.... Μόνο η έωλη απειλή περί κάποιων …χειρότερων που θα έρχονταν, προσφέρεται ως μάταιη προσπάθεια πειθούς για τη θυσία.
    Στα σχετικά με τις απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις, το εναλλακτικό Ελληνικό Σχέδιο εξόδου από την κρίση, το Σχέδιο για ανασυγκρότηση και υιοθέτηση νέου παραγωγικού μοντέλου ΑΜΕΣΑ, όλοι θα συμφωνήσουμε εν τοις λόγοις !
    Εν τοις πράξεις όμως, τίποτε ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει και οι απαιτούμενες συγκρούσεις-ρήξεις-ανατροπές, εξακολουθούν δυστυχώς, ν΄αποτελούν απόν ζητούμενο....

  3. Ξένος avatar
    Ξένος 30/03/2013 11:39:52

    H realpolitik του προσκυνημένου.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Ξένος 30/03/2013 14:38:27

      Θα προτιμούσα να απαντώ σε επιχειρήματα. Από χαρακτηρισμούς έχω άφθονους και (πιστέψτε με) τσουχτερότερους στην φαρέτρα μου αλλά φευ, δεν φέρνουν κανένα αποτέλεσμα.

  4. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 30/03/2013 11:42:51

    " ο στρατηγικός στόχος... δεν μπορεί να είναι άλλος από την παραμονή της χώρας εντός της ζώνης του Ευρώ. ".

    Αγαπητέ Ακένατε, αυτό καρά την γνώμη μου είναι δογματικό.
    Οφείλουμε να ρωτήσουμε:
    Με κάθε κόστος;
    Δεν αμφέβαλλα ποτέ ότι η συμμετοχή μας στην ΕΕ ήταν στρατηγικής σημασίας σοφή κίνηση.

    • Ξένος avatar
      Ξένος @ Νίκος Αργεάδης 30/03/2013 11:54:36

      Μα φίλε μου, το έχει ξεκαθαρίσει σε άλλο άρθρο του όπου λέει στα ίσα πως ακόμα κι αν μια-μια οι χώρες τις ευρωζώνης διαλύσουν το ευρώ, σε αυτή τη διαδικασία εμείς θα πρέπει να είμαστε οι τελευταίοι που θα κλείσουν την πόρτα. Οπότε ναι, με κάθε κόστος. Εκτός αν ο βοράς αρχίσει να μας βομβαρδίζει, οπότε εκεί ίσως –και με πάσα επιφύλαξη- αρχίσει να το συζητάει κάπως αλλά και πάλι σε εντελώς φιλοσοφικό επίπεδο.

      • Το Άλφα και το Ωμέγα avatar
        Το Άλφα και το Ωμέγα @ Ξένος 30/03/2013 12:04:32

        :-) Τους βομβαρδισμένους?? Mπαααα... ούτε και τότε.
        Εμείς τίποτε. Σιωπή, πειθαρχία, υποταγή! Απλά θα συγκεντρωθούμε στα καταφύγια και θα προσευχόμεθα υπέρ Μέρκελ, να τη φωτίσει ο Υψιστος και να μας λυπηθεί.
        Μιλάμε για την απόλυτα αδιέξοδη Ευρωλαγνεία, την ορίων και λογικής!

        • Το Άλφα και το Ωμέγα avatar
          Το Άλφα και το Ωμέγα @ Το Άλφα και το Ωμέγα 30/03/2013 12:05:16

          την ΆΝΕΥ ορίων και λογικής

        • akenaton avatar
          akenaton @ Το Άλφα και το Ωμέγα 30/03/2013 14:32:04

          Αλήθεια, πως τα θυμάστε τόσα ψευδώνυμα;

          • dim avatar
            dim @ akenaton 30/03/2013 19:20:01

            Χαχα... Καλό!

            Πραγματικά, έχει αρχίσει και γίνεται ολοφάνερο, ακόμα και στον πιο καλόπιστο...

          • Πέτρος avatar
            Πέτρος @ dim 30/03/2013 20:54:34

            Δεν έχει καμία σημασία το προσωπείο, μονάχα το μήνυμα. Ας απαντήσουμε σ΄αυτό κι ας μην μας κυριεύει ο πανικός. Εξ άλλου οι....Ιανοί εδώ μέσα, μας περισσεύουν. Έτσι δεν είναι;
            Μην αρχίσω....

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Ξένος 30/03/2013 12:43:56

        Δλδ αγαπητέ Ξένε το συμφέρον του ευρώ (το αντιδιαστέλλω από αυτό της Ευρώπης που πιστέψαμε) και της ελίτ που πια μόνο αυτή εξυηπηρετεί υπεράνω του εθνικού;

        • Ξένος avatar
          Ξένος @ Νίκος Αργεάδης 30/03/2013 13:18:06

          Δεν θα το έλεγα ακριβώς έτσι, δεν πιστεύω πως όσοι επιμένουν στο ευρώ με τον τρόπο και τους όρους του Akenaton το κάνουν από διάθεση μειοδοσίας. Απλώς ο φόβος τους οδηγεί να ταυτίζουν την μοιρολατρία με τον ρεαλισμό προκειμένου να επισημάνουν πως όταν τα βάζεις με το θηρίο παίρνεις ένα δυσανάλογο ρίσκο που οδηγεί σε πολύ άσχημες καταστάσεις και πριν ξεκινήσεις για κάτι τέτοιο, κατά τη γνώμη τους πρέπει να έχεις λεπτομερέστατο σχέδιο. Μόνο που οι εξεγέρσεις ποτέ δεν λειτούργησαν έτσι όπως περιγράφουν.
          Και αυτό που τους αγχώνει είναι οτι ηθικά –και εσχάτως πρακτικά- συμπληρώνεται εδώ και καιρό η κρίσιμη εκείνη μάζα παραμέτρων και προϋποθέσεων που συγκλίνουν ηχηρά στην απαίτηση να φωνάξουν οι χώρες του νότου «δεν θέλουμε την επόμενη δόση».
          Και δεν φαίνεται οτι αυτό μπορεί να το κάνει ούτε η παρούσα κυβέρνηση, ούτε και ο θίασος της αξιωματικής αντιπολίτευσης οπότε αφού δεν υπάρχει σοβαρός εκφραστής του προτάγματος αυτού, οδεύουμε σε χαοτικές καταστάσεις. Πράγμα που θα μπορούσε να μετριαστεί αν η κυβέρνηση έδειχνε με κάποιο τρόπο πως, “αν τα πράγματα φτάσουν σε σημείο που χρειαστεί να ανοίξει η πόρτα του φρενοκομείου, δεν θα διστάσουμε να διαβούμε το κατώφλι απ' τους πρώτους”. Και να το εννοεί.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Ξένος 30/03/2013 14:31:24

            Δεν υπάρχει "θηρίο" εκεί έξω αγαπητέ. ΘΗΡΙΟ είναι ο κακός μας εαυτός και κάθε απόπειρα να τα φορτώσουμε όλα στους "κακούς ξένους" και στους "ευρωναζί", επιτρέπει σε αυτό το θηρίο αντί να πεθάνει επιτέλους, να σηκώνει ξανά το κεφάλι του.

        • akenaton avatar
          akenaton @ Νίκος Αργεάδης 30/03/2013 14:33:30

          Τον λαό εξυπηρετεί η παραμονή στο ευρώ! Οι ελίτ που λέτε, παρακαλάνε να πάμε σε εθνικό νόμισμα (για άλλους λόγους η οικονομική, για άλλους η πολιτική).

          • Πέτρος avatar
            Πέτρος @ akenaton 30/03/2013 21:37:04

            Ε όχι να λέμε ki ότι θέλουμε! Το λαγό εξυπηρετεί η παραμονή στην Ευρωζώνη. ΄Oχι το λαό. Τα έχετε μπερδέψει Akenaton.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Νίκος Αργεάδης 30/03/2013 14:29:10

      Πρώτη φορά που αισθάνομαι την ανάγκη να φωνάξω εδώ μέσα:
      ΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΛΟΓΙΚΟΣ ΜΙΑΝ ΑΛΛΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΟΥΜΕ. ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ; Ή "ΑΣ ΒΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ"; ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ. ΔΕΝ ΑΚΟΥΩ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΗ.
      ΜΑ ΚΑΛΑ, ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΣΚΥΒΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΝΕΝΕΚΟΙ ΕΙΝΑΙ; ΙΤΑΛΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, ΙΡΛΑΝΔΙΑ, ΚΥΠΡΟΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ, ΟΛΟΙ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ, ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΜΕΝΟΙ; ΟΛΟΙ; ΟΛΟΙ ΜΑ ΟΛΟΙ;

      • κανενας avatar
        κανενας @ akenaton 30/03/2013 14:58:12

        η επιχειρηματολογία περί υποταγμένων και προδοτών είναι γελοία..μην εκνευρίζεστε, δίνετε αξία στους ανύπαρκτους. Συγχαρητήρια για το άρθρο σας.

        • anideos avatar
          anideos @ κανενας 31/03/2013 00:57:49

          Αγαπητε ''κλονε'' αφου εφτασε ο ''Φαραω'' να φωναζει απελπισμενος κατι δεν παει καλα.
          Ενο στο αρθρο του εξηγει πως αν μεινουμε στο ευρω, κανοντας οτι απαιτηται απ την πραγματηκοτητα, ανοιγμα επαγγελματων, παταξη διαφθορας, αναδιαρθροση ΔΤ κλπ.
          Καποια σχολια μιλανε για το οτι η παραμονη στο ευρω εχει μονο κοστος.
          Ε ειναι να τα παιρνεις αγρια...

          • κανενας avatar
            κανενας @ anideos 31/03/2013 17:12:07

            σ'εμενα απαντατε? ειλικρινα δεν καταλαβα τιποτα..γιατι τα παιρνετε αγρια?

          • anideos avatar
            anideos @ κανενας 31/03/2013 17:34:20

            Τιποτα το σπουδαιο.
            Ηθελα συμφωνωντας απολυτα μαζι σου, να προσπαθησω να βρω μια εξηγηση γιατι ο Ακενατον(Φαραω) εκνευριστηκε.

      • Tasos avatar
        Tasos @ akenaton 30/03/2013 18:14:59

        Αν το ευρώ έστεκε γενικά στα καλά του, δε θα ήταν και πολύ δύσκολο να δεχτούν σχεδόν οι πάντες το στρατηγικό στόχο της παραμονής σε αυτώ. Με άλλα λόγια αν η κρίση ήταν μόνο δική μας θα χες να πείς "κρατήσου" μέσα γιατί η ευρωζώνη είναι δυνατή.
        Εδώ όμως εμμέσως ζητάς η Ελλάδα να σώσει και τον εαυτό της (μένοντας με κάθε τρόπο στο ευρώ) αλλά ταυτόχρονα να συμμετέχει στην ευρύτερη προσπάθεια για να σώσει και το ευρώ (αφού μένει μέσα).
        Ο 2ος παράγοντας όμως δεν εξαρτάται από μας. Άρα το ρίσκο που αναλογεί στις θυσίες που πρέπει να γίνουν για τη παραμονή σε κάτι που σταθερά φθίνει, το κάνει το εγχείρημα μάλλον αμφίβολης απόδοσης. Προσπαθώντας να μείνεις σίγουρα θα χάσεις πολλά. Αν στο μεταξύ ο στόχος (το ευρώ) διαλυθεί τότε θα χεις πετύχει να κατακτήσεις ενα κτίριο υπό εγκατάληψη και θα ακυρώσεις και τη προσπάθεια που θα χει αφήσει ανεπανόρθωτη ζημιά.

        Άρα το θέμα δεν είναι να έχουμε στόχο το ευρώ.
        Το θέμα είναι να γίνει μια σοβαρή εκτίμηση για το ευρώ το ίδιο, τί πιθανότητες να ανακάμψει έχει και τί πιθανότητες να καταρρεύσει, και αναλόγως να αποφασιστεί αν το ρίσκο αξίζει.

        Οι περισσοτέροι ας πούμε "δεξιοί" στην ιδεολογία, που διαφωνούν με την με κάθε κόστος παραμονή, δε το λένε επειδή προκαλεί μεγάλη ζημιά εντός, αλλά επειδή θεωρούν λάθος να ποντάρουμε σε κουτσό άλογο. Στη προκειμένη εκτιμούν (και γω μαζί) ότι η πάγια ανάγκη να είσαι με τους "νικητές" μας κάνει ίσως εδώ να φλερτάρουμε με τους "ηττημένους" (της καταναγκαστικής παραμονής σε κάτι που η Γερμανία ανα πάσα ώρα μπορεί να γκρεμίσει).

        • anideos avatar
          anideos @ Tasos 31/03/2013 01:01:38

          Μην ξεχνας πως η κριση δεν ειναι μονο της ευρωζωνης.
          Ειναι παγκοσμια και ξακινησε απο χωρες εκτος ευρω τις οποιες επληξε περισοτερο.
          Η Ελλαδα και εκτος ευρω να ηταν θα ειχε παλι μεγαλο αν οχι μεγαλητερο προβλημα.
          Η χρεοκοποα με την ενταξη μας στο ευρω απλα πειρε παραταση.

      • dim avatar
        dim @ akenaton 30/03/2013 19:25:52

        Ξέρεις πιο είναι το ακόμα πιο εξοργιστικό από το να μη λέει "ας βγούμε από το ευρώ και έχει ο θεός"?

        Το ακόμα χειρότερο είναι αυτοί που παραμυθιάζουν το κόσμο ότι γίνεται ΚΑΙ ευρώ, ΚΑΙ δανειακή σύμβαση, ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ μνημόνιο... "Εντός ευρώ, χωρίς τρόικα"...

        Και υπάρχουν δυστυχώς πολίτες που το πιστεύουν και αντί ο Σύριζα να είναι 10 μονάδες πίσω, και οι ΑΝΕΛ στο 0,5%, τους δίνουν ακόμα και σήμερα μόνο 1 μονάδα πίσω τον έναν, και κοντά στο 7% τους άλλους....

      • mara avatar
        mara @ akenaton 30/03/2013 20:01:05

        Μη φωνάζετε αγαπητέ Aketamon κατ'αρχήν για να προτείνει κάποιος μια "άλλη" στρατηγική θα πρέπει να μας εξηγήσετε τη "στρατηγική"που ακολουθείται τώρα εντός ευρώ κοστολογημένη και σχεδιασμένη.
        Οταν λέτε ότι σκύβουν το κεφάλι φαντάζομαι δεν εννοείται τους λαούς των χωρών που αναφέρατε, και άλλων θα προσέθετα εγώ, όπως η Βουλγαρία, που οι κοινωνικές αντιδράσεις προκάλεσαν τη πτώση της κυβέρνησης. Ισπανία- Πορτογαλία μαζικές διαδηλώσεις για τα μέτρα λιτότητας, Ιταλία ηχηρό χαστούκι τα αποτελέσματα των εκλογών, Ελλάδα υφαίστειο έτοιμο να εκραγεί. Προφανώς εννοείτε τις πολιτικές ηγεσίες που στηρήχτηκαν από το καθεστώς της Μέρκελ. Μα γι'αυτο ακριβώς επέλεξαν να τις στηρίξουν γιατί είχαν υποβάλλει τα διαπιστευτήρία τους

      • Queen For The Black Side avatar
        Queen For The Black Side @ akenaton 31/03/2013 01:18:56

        Μη χάνετε την ψυχραιμία σας αγαπητέ Akenaton !! ΄Οταν κάποιος έχει πέσει μέσα σε ένα βαθύ λάκκο με ακαθαρσίες και κινδυνεύει να πνιγεί, το μόνο που σκέπτεται, είναι να κατορθώσει να βγεί από αυτόν, το συντομότερο δυνατό και ΜΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟ ΤΡΟΠΟ. το ”ΑΣ ΒΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΕΧΕΙ Ο ΘΕΟΣ”, σίγουρα είναι επιπόλαιη και αστεία προτροπή. Χρειάζεται προετοιμασία, ψύχραιμη εξέταση, σοβαρό ζύγισμα των επιπτώσεων και σαφές σχέδιο. Η απόφαση όμως, είναι η αρχή των πάντων. Τρόπος, θα βρεθεί. Στη Δημοκρατία ΔΕΝ υπάρχουν αδιέξοδα.
        ‘Ομως χωμένος ως το λαιμό στον υπόνομο, το να υποκρίνεται οποιοσδήποτε πως τον ευχαριστούν οι δυσώδεις οσμές, οτι θα λειτουργήσει ευεργετικά η βρωμερή λάσπη στην επιδερμίδα του και οτι αν αντέξει 5 τέρμινα εντός, ο βούρκος θα μετατραπεί ως εκ θαύματος σε πεντακάθαρο και δροσερό ζακούζι, δεν ωφελεί και δεν αποτελεί διέξοδο. Απλά τον οδηγεί στο τέλος, με το αθώο χαμόγελο του αφελώς ανόητου! Δε λέει…..

  5. panas avatar
    panas 30/03/2013 12:10:52

    Να δούμε λίγο και την δυσκολία του εγχειρήματος.:
    -Πως θα καταργήσουμε το πελατειακό κράτος όταν οι πλειοψηφία των κυβερνώντων βουλευτών ενεργεί ακόμη με αυτούς τους όρους και κατ’ απαίτηση των πελατών ψηφοφόρων τους; Περάστε από κάποιο βουλευτικό γραφείο και θα δείτε πως το παιχνίδι δεν έχει αλλάξει καθόλου.
    - Ποιος και πως θα αντιταχθεί στα παράσιτα και λαμόγια που αναφέρετε, όταν είναι ηλίου φαεινότερο πως η συντριπτική πλειοψηφία αυτών έχουν ακόμα την οικονομική και κατ’ επέκταση πολιτική εξουσία στη χώρα. Ποιες συγκεκριμένες ενέργειες πρέπει να κάνει η πρωθυπουργός, όταν γνωρίζει πως από παντού αναδύεται ζόφος…
    Την διαπίστωση του προβλήματος την είχε κάνει και ο Καραμανλής ο νεότερος. Όμως δυστυχώς δεν τόλμησε…
    - Πως θα αλλάξει το οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης, όταν ακόμη τα επαγγέλματα παραμένουν κλειστά, κανένας νέος ή ομάδα νέων δεν έχει πρόσβαση σε χρηματοδότηση της όποιας επιχειρηματικής ιδέας και όταν για την όποια χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ θα πρέπει να αναζητήσει την συνδρομή άσχετων βουλευτών συντηρώντας το γνωστό μας πελατειακό κράτος που είναι η πηγή όλων των δεινών στη χώρα μας;
    Μόνο νέες δυνάμεις απαγκιστρωμένες από παλιές ιδεοληψίες, είτε αφορούν αυτές την «δικαιοσύνη» και αυτορρύθμιση των αγορών, είτε τις «αταξικές» κοινωνίες, μπορούν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα της χώρας.
    Όσον αφορά τους δανειστές μας, έχω την αίσθηση πως δεν ενδιαφέρονται για την επίλυση αυτών των προβλημάτων, αλλά ενδιαφέρονται πρωτίστως για την ευμάρεια των δικών τους ψηφοφόρων. Και καλά κάνουν γι αυτούς. Οι δανειστές μας έχουν τα στοιχεία να ξεμπροστιάσουν την πολιτική εξουσία στην χώρα, αλλά δεν το κάνουν, αλλά τα στοιχεία τα χρησιμοποιούν για εκβιασμούς (βλέπε Χριστοφοράκος) και απλά εκμεταλεύονται προς όφελός τους τις δικές μας αδυναμίες ή μας χρησιμοποιούν για να επιλύσουν ή να καλύψουν δικές τους "δυσκολίες"...
    Όπως σωστά είπατε: Εμείς τι κάνουμε και κυρίως με ποιους...

  6. Δεξιόχειρας avatar
    Δεξιόχειρας 30/03/2013 13:17:28

    Akenaton,
    τα κοροϊδάκια του μπαρμπα-Σαμ δεν καταλαβαίνουν από επιχειρήματα, οράματα και αυτοκριτική. Έχεις κάτι να τους λαδώσουμε; Εάν έχεις, κάτι μπορεί να γίνει. Ασφαλώς και με αφήνουν παγερά αδιάφορο οι βρισιές τους και οι ασυνάρτητες παρόλες τους. Δεν πρόκειται να τους πείσεις όσα και να κατεβάσει το τσερβέλο σου. Εγώ από την πλευρά μου θα συνεχίζω να τους θεωρώ απλά κοροϊδάκια του μπαρμπα-Σαμ γιατί ξέρω ότι οι περισσότεροι εξ αυτών απλά έχουν παρασυρθεί και δεν υποστηρίζουν αυτά που υποστηρίζουν με συμφέρον αλλά απλά δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Κάποιοι βέβαια παίζουν συνειδητά τον ρόλο τους γιατί τους υποσχέθηκαν οφίτσια. Ας κάνουν όσα όνειρα θέλουν. Η Ευρώπη μεγαλώνει την επιρροή της και το ευρώ είναι πανίσχυρο. Η Ελλάδα δεν θα ορθοποδήσει όπως αυτοί φαντάζονται. Όσοι δουλέψουν θα δούν άσπρη μέρα οι υπόλοιποι θα έχουν άφθονο χρόνο για κλάμα και μίξα. Κλαψ...

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ Δεξιόχειρας 30/03/2013 18:00:09

      Τελικά στήν Ἑλλάδα κατοικοῦν ἄνθρωποι οἱ ὁποίοι χωρίζονται σέ τρεῖς κατηγορίες:
      1.Σ'αὐτούς πού τούς ἔταξαν ὀφίτσια.
      2.Στά ἀπλά κοροϊδάκια.
      3.Σέ Δεξιόχειρες.
      Ὑπομονή,ὅταν θά πᾶς προνήπιο θά μᾶς πεῖς καί τό ὑπόλοιπο μάθημα...

    • Δασκαλός avatar
      Δασκαλός @ Δεξιόχειρας 30/03/2013 23:13:48

      Οι χαρακτηρισμοί σου επιβεβαιώνουν την ασχετοσύνη και την ημιμάθεια σου.

      • Δασκαλός avatar
        Δασκαλός @ Δασκαλός 30/03/2013 23:17:24

        Και οι προβλέψεις σου επιφανειακές.
        Χαρακτηριστικός ευρωλιγούρης.

    • Karenin avatar
      Karenin @ Δεξιόχειρας 30/03/2013 23:38:46

      Πάντα είχα την απορία αν έχεις αντιληφθεί ότι οι άνθρωποι διαθέτουν και αριστερό χέρι....

  7. nostos avatar
    nostos 30/03/2013 13:42:03

    Πιστεύω ότι όλα αυτά που ο Ακενατόν λέει έχουν ήδη ειπωθεί στο προηγούμενο αιώνα. Ήταν ο κ. Baldwin και ο κ. Chamberlain, και το τέλος του δρόμου ήταν τελικά Μόναχο και Νυρεμβέργη .........

  8. Κυθήριος Τ. avatar
    Κυθήριος Τ. 30/03/2013 14:23:05

    Πολύ σωστά ὅσα ἀναφέρεις akenaton καί συμφωνῶ σέ ὅλα μαζί σου,ἄν καί ὅπως λές κι ἐσύ στήν τελευταία σου παράγραφο,αὐτά μέ τά εὐρωπαϊκά ὀράματα,φαντά ζουν λίγο ὀνειροπόλα καί οὐτοπικά.
    Ὅμως ξέρεις τί ἀντιλαμβάνομαι; Κάθε μέρα ὅλοι μας βιώνουμε στό πετσί μας ἕναν ἀδυσσώπητο οἰκονομικό καί γεωστρατηγικό πόλεμο πού ἔχει ξεσπάσει εἰς βάρος μας,εἰς βάρος τῆς Πατρίδας μου,εἰς βάρος τοῦ Ἑλληνισμοῦ ὁλόκληρου,εἰς βάρος τῆς οἰκογένειάς μου,εἰς βάρος μου προσωπικά!
    Τά λάθη μας πάρα πολλά,πρέπει νά ἀλλάξουν πολλά,ἀλλά ἐπειδή ἐγῶ βλέπω ὅτι μέ πολεμοῦν,δέν θά κάτσω οὔτε νά ὀνειρευτῶ οὔτε νά ὀνειροπολήσω εὐρωπαϊκές ὁλοκληρώσεις καί ἱστορίες γιά ἀγρίους,δέν μέ ἀγγίζουν πιά αὐτά...
    Κατάλαβα λοιπόν,ὅτι στόν πόλεμο αὐτό δέν θά σκεφτῶ νά διαλέξω τά ὄπλα πού δέν θά ἐνοχλοῦν τόν ἀντίπαλο,ἀλλά θά πολεμήσω μέ ὅ,τι ἔχω καί μέ ὅλες μου τίς δυνάμεις,γιατί ὁ πόλεμος γιά μένα δέν εἶναι μέ τόν ἑαυτό μου,εἶναι μέ πραγματικούς ἔξωθεν ἐχθρούς...
    Μέ κλέβουν καθημερινά,τό κράτος μέ ἐντολές τῆς τρόϊκας,ἐγῶ ὅμως ποτέ δέν ἔκλεψα κανέναν,γι' αὐτό λοιπόν κι ἐγῶ θά προσπαθήσω ὅσο μπορῶ νά προστατευθῶ,γιά παράδειγμα,τῶρα τελευταία ὅπου μπορῶ εἴτε σέ γιατρούς,εἴτε ὁπουδήποτε ἀλλοῦ,ζητῶ νά μή μοῦ κόβουν ἀπόδειξη,νά γλιτώνω κάποια λεφτά ἀπό τό ΦΠΑ.
    Θά μοῦ πεῖς,κλέβω τό κράτος.Ἔ ὄχι,δέν κλέβω τό κράτος,τήν τρόϊκα κλέβω,ἔτσι κι ἀλλιῶς θά μοῦ τά πάρουν μέ ἄλλο τρόπο,καρφάκι δέ μοῦ καίγεται.

    • anideos avatar
      anideos @ Κυθήριος Τ. 31/03/2013 01:11:10

      Αγαπητε Θαναση δεν εισαι ο μονος που το κανει αυτο ειδηκα με τους γιατρους.
      Ξερεις ομως πως ετσι συντηρουμε αυτους που και λομπι στη βουλη εχουν,
      και λεφτα στην Ελβετια και γενηκα βρεξει χιονισει γι αυτους λιακαδα κανει.
      Δεν μπορω να πω πως δεν εχεις δικιο.
      Λυπαμαι ομως που αναγκαζεσαι να πραξεις ετσι.
      Δυστυχως ΚΑΙ γι αυτο φτασαμε εδω που φτασαμε.
      Να περνας παντα οσο πιο καλα μπορεις.

      • Κυθήριος Τ. avatar
        Κυθήριος Τ. @ anideos 31/03/2013 13:14:01

        Eὐχαριστῶ Δημήτρη,ἔχεις δίκιο καί ἔχω ἄδικο,τό ἀναγνωρίζω.Ἔχουμε ὅμως φτάσει σέ ὀριακό σημεῖο καί ἡ κοροϊδία συνεχίζεται...

  9. Το Άλφα και το Ωμέγα avatar
    Το Άλφα και το Ωμέγα 30/03/2013 14:47:05

    Δεν ξέρω τι εννοείτε, αλλά παστίλιες για τον πόνο του άλλου δοκιμάσατε; Θα σας βοηθούσαν μάλλον....
    h**p://www.youtube.com/watch?v=DGLWTMiHbdE

  10. κανενας avatar
    κανενας 30/03/2013 14:52:52

    αγαπητέ Ακενατον, τους άνεργους δεν τους εξυπηρετεί το ευρώ, μόνο με κευνσιανές πολιτικές μπορεί ν'αντιμετωπιστεί η ανεργία. Οσο για τις ελίτ εχετε δίκαιο, αλλά είναι στο χέρι της κάθε κυβέρνησης και των θεσμών να μη γίνει λεηλασία.

  11. akenaton avatar
    akenaton 30/03/2013 14:52:58

    Και για να το κάνω ακόμη πιο "λιανά":
    1. Η πολιτική ελίτ παρακαλάει να πάμε σε εθνικό νόμισμα, γιατί ξέρει πως μονάχα τότε θα διασωθεί από τον αφανισμό. Μονάχα που δεν τολμάει να πάρει ευθέως το κόστος, γιατί ξέρει πως αν το "σάλτο μορτάλε" αυτό το χρεωθεί η ίδια, τότε μπορεί και να το πληρώσει με αίμα. Έτσι, προσποιείται πως ενδιαφέρεται για την πορεία της χώρας στο ευρώ και την ελεύθερη αγορά, ενώ κατά βάθος την σαμποτάρει με κάθε τρόπο. Το κλέος της δραχμής και του νομισματοκοπείου την οδηγεί. Προσδοκά όμως σιωπηλή και κρυψίνους, να χρεωθεί αυτή η καταστροφή είτε στους "κακούς" ξένους είτε σε κάποια λαϊκή εξέγερση, την οποία κάνουν οι πολιτικοί ότι μπορούν γαι να υποδαυλίσουν. Σε αυτή την απέλπιδα προσπάθειά του, το ημιθανές πολιτικό σύστημα έχει για βοηθούς και συμπαραστάτες όλους εκείνους τους βολεμένους που ακόμη εξυπηρετούνται από αυτό, όλους τους απελπισμένους που δεν βλέπουν μπροστά τους μέλλον και κυρίως, όλους εκείνους τους χρήσιμους ηλίθιους που εξακολουθούν να ονειρεύονται επαναστάσεις του καναπέ και κούγκια του πληκτρολογίου. Εξαιρείται ο Πρωθυπουργός και μερικοί περί αυτόν κατά την γνώμη μου αλλά δεν μπορούν ακόμη να πάρουν "κεφάλι" και να κόψουν κεφάλια!
    2. Η εν πολλοίς διεφθαρμένη οικονομική ελίτ της χώρας,επιθυμεί να επιστρέψουμε σε εθνικό νόμισμα για δύο κυρίως λόγους: πρώτον για να αξιοποιήσει τα κλεμμένα τόσων δεκαετιών αγοράζοντας μισοτιμής ότι βρει μπροστά της (για να γίνει αυτό, απαιτείται και το): δεύτερον, για να συνεχίσει την αγαστή "συνεργασία" διαπλοκής και καταλήστευσης του λαϊκού πλούτου μαζί με τα πολιτικά της συνεταιράκια που θα έχουν επιβιώσει και ισχυροποιηθεί μέσα σε ένα σύστημα εθνικού νομίσματος και εκτός των αυστηρών ευρωπαϊκών πλαισίων ελέγχου.

    • NTUA avatar
      NTUA @ akenaton 30/03/2013 18:33:51

      Πού το είδες, ότι η πολιτική και όποια άλλη ελίτ της χώρας θέλει επιστροφή στο "εθνικό νόμισμα"; Κατασκευάζεις θεωρίες και τις πολεμάς! Από πουθενά δεν προκύπτει ότι η "ελίτ" θέλει επιστροφή στην δραχμή. Το αντίθετο, με το ευρώ γιγαντώθηκε και με την παραμονή στο ευρώ διασώζεται. Επιτέλους, δεν τρώμε κουτόχορτο!

      • akenaton avatar
        akenaton @ NTUA 30/03/2013 18:46:02

        Αν μπορείτε να μου εξηγήσετε με άλλο τρόπο την καθόλα ύποπτη "σιγή" και "ακινησία" από όλο σχεδόν το πολιτικό φάσμα (με εξαίρεση τον σημερινό πρωθυπουργό και κάποιους Υπουργούς) επί τρία συναπτά έτη παρόλο που όλοι γνωρίζουν τις κινήσεις που είναι απαραίτητες για την αντιστροφή της κατηφορικής πορείας της χώρας, θα δεχτώ την άποψή σας. Μην μου μιλήσετε μονάχα για μαζική προδοσία ή για καθολική ανικανότητα, οκέη;

        • Karenin avatar
          Karenin @ akenaton 30/03/2013 23:51:09

          Η μεγάλη σου αντίφαση που μπερδευει πολούς σχολιαστές. Ολα αυτά τα σωστά που περιγράφεις και προτείνεις, πρέπει να τα προχωρήσει η συγκεκριμένη κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός. Ας κυβερνήσουν λοιπόν, ας πράξουν τα συμφωνηθέντα, είναι δυνατον την μια να υπογράφεις συμφωνίες και όταν είναι να τις εφαρμόσεις να τις θεωρείς κόκινες γραμμές; Αυτό το θέατρο του παραλόγου δεν σε έχω δει να κριτικάρεις, εκτός αν δεν έχεις αντιληφθεί ότι η παραμονή στο ευρώ περνάει μεσα απο διαλυμένες κόκκινες γραμμές.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Karenin 01/04/2013 02:03:53

            Έχω γράψει άπειρες φορές γι αυτό ακριβώς που λέτε: την κυβερνητική διστακτικότητα. Αν δεν σας κάνει κόπο, κάντε ένα ψαξιματάκι με το νικ μου και είμαι βέβαιος πως θα βρείτε περισσότερα από αρκετά σημειώματα με αυτό το θέμα. Με βλέπετε να εξαιρώ τον Πρωθυπουργό και σας ξενίζει ίσως αλλά θα δείτε πως η καλόπιστη κριτική περιλαμβάνει πολλές φορές και τον ίδιο στα γραπτά μου. Απλώς τώρα, δεν μπορώ να του φάω το δίκιο: μονάχα για ακινησία και κωλυσιεργία δεν μπορεί να τον κατηγορήσει κανείς σε προσωπικό επίπεδο. Άλλο αν πιστεύω ότι μπορεί να κάνει περισσότερα και κυρίως ριζοσπαστικότερα. Τα περιμένω με ανυπομονησία. Είμαι βέβαιος και πολλοί άλλοι μαζί μου. Αν απογοητευτώ, δεν θα διστάσω να το μοιραστώ μαζί σας.

      • akenaton avatar
        akenaton @ NTUA 30/03/2013 18:49:53

        Όσο για την οικονομική ελίτ, περιμένει στην γωνία τις εξελίξεις προς εθνικό νόμισμα. Έχει βγάλει έξω τα κλεμμένα και κάθεται και περιμένει ξύνοντας τα γαμψά της νύχια. Δεν γιγαντώθηκε λόγω ευρώ αγαπητέ, ήταν γιγαντωμένη ήδη αυτή η ψευτοελίτ και με την διαχείριση του ευρώ από την άλλη ψευδοελίτ, την πολιτική, έφαγε και τα πιάτα και το τραπέζι το ίδιο. Μέσα στο ευρώ και με ευρωπαϊκό έλεγχο των χρηματοδοτήσεων και των ελλειμμάτων δεν έχει καμιά τύχη. Όποιος δεν το βλέπει αυτό απλά εθελοτυφλεί.

        • ΚΜ avatar
          ΚΜ @ akenaton 30/03/2013 20:50:17

          Εμπρός λοιπόν να ευνοήσουμε την Γερμανική ελίτ!

        • Δασκαλός avatar
          Δασκαλός @ akenaton 30/03/2013 23:28:03

          Τόση ομοψυχία, από τις Ελίτ του τόπου μας. :)))
          Σαν να μοιάζει υπέρ - απλουστευμένη ή θεωρία σας.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Δασκαλός 30/03/2013 23:34:09

            Δεν είναι ομοψυχία αγαπητέ μου δάσκαλε. Είναι αυτό που όλοι ονομάζουμε "διαπλοκή" αλλά κανείς δεν λέει ξεκάθαρα περί τίνος πρόκειται. Εγώ προσπαθώ να δώσω μιαν εκδοχή. Κάποιος άλλος ίσως επιτύχει να δώσει κι άλλη. Αυτοί μας κυβερνήσαν επί 40 χρόνια, στενά δεμένοι ο ένας με τον άλλον με τα δεσμά της ανομίας και της κλεψιάς.

          • Δασκαλός avatar
            Δασκαλός @ akenaton 31/03/2013 04:11:31

            Γιατί λοιπόν, αφοί έχουμε ήδη φτάσει στο μη παρέκει, δεν ξεχορταριάζουμε το χωράφι, δεν αδειάζουμε το βόθρο η όπως αλλιώς το προτιμάτε;
            Γιατί μένετε στα ρηχά με 2-3 Άκηδες;
            Τολμήστε να αδειάστε τον Κόπρο του Αυγεία για να μην πάνε στράφι οι στερήσεις μας 3 χρόνια τώρα και θα δείτε τον κόσμο να σας αγκαλιάζει!

      • anideos avatar
        anideos @ NTUA 31/03/2013 01:15:06

        Το δημοψηφισμα που ηθελε ο ΓΑΠ φιλε μου ηταν
        η πιο ξεκαθαρη δηλωση της πολιτικης ελιτ οτι θελει να παει στη δραχμη, αλλα το κοστος της αποφασης και περισοτερο την ευθηνη της να τα χρεωθει ο λαος.

        • mara avatar
          mara @ anideos 31/03/2013 18:25:16

          Καλά τώρα αν γινόταν τότε δημοψήφισμα θα ήταν 90% υπέρ του ευρώ. Μη λέμε ότι θέλουμε. Αυτό που ήθελαν ήταν να κάνουν το λαό συνυπεύθυνο, στην αποδοχή των σκληρών λιτότητας, που θα επέβαλε η τρόικα, με το επιχείρημα ότι ήταν δική του επιλογή η παραμονή στο ευρώ.

          • mara avatar
            mara @ mara 31/03/2013 19:01:34

            σκληρών μέτρων

    • Padron avatar
      Padron @ akenaton 30/03/2013 18:40:42

      Δεν είναι λίγο αδόκιμο και αίωλο επιχείρημα ότι η συγκεκριμένη, και ίσως η μόνη, πολιτική ελίτ είναι στην παρούσα κυβέρνηση και θέλει δραχμή; Τα συμφέροντα της διαπλεκόμενης οικονομικής ελίτ δεν ήταν που στήριξαν με κάθε μέσο, κάθε κυβέρνηση "φιλομνημονιακή"; Γιατί ξεχνάμε τον πόλεμο στον Σαμαρά το 10-11 από όλα τα παπαγαλάκια;
      Γιατί λοιπόν δεχώμαστε μέτρα που αποδεδειγμένα βαθαίνουν το πρόβλημα;
      Πολλά ερωτήματα, χωρίς απαντήσεις...

  12. Ξένος avatar
    Ξένος 30/03/2013 15:42:46

    Ενώ ήδη στις υπόλοιπες χώρες του Νότου, ακόμα και στην ίδια τη Γερμανία έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτό οτι ο Βορράς συμπεριφέρεται ως θηρίο, εσύ εξακολουθείς να το αρνείσαι ως βορειότερος των βορείων και εμμέσως πλην σαφώς διακηρύττεις την κεντρο-ευρωπαϊκή ρητορική και των δορυφόρων αυτής, πως όλα θα πάνε καλά αρκεί να σκοτώσουμε τον μπαρμπα-Γιώργη μέσα μας αντικαθιστώντας τον με το οικονομικό και πολιτισμικό παράδειγμά τους ώστε να τευτονοποιηθούμε πατώκορφα. Δεν εξετάζεις ούτε αν γίνεται, ούτε καν αν πρέπει. Και επιμένεις να ζητάς σχέδια αναλυτικά για το τι θα κάνουμε εκτός ευρώ, ενώ καλά-καλά δεν μπορείς να απαντήσεις με ποιο σχέδιο μπορούμε να παραμείνουμε εντός του. Αραδιάζεις ένα σωρό ευχολόγια και γενικόλογες κοινοτοπίες νομίζοντας οτι υπερέχεις έτσι απέναντι στους «δραχμοσυμμορίτες». Κάθε φορά που πετυχαίνω δική σου ανάρτηση καταλαβαίνω οτι την έχεις γράψει εσύ από την πρώτη παράγραφο κιόλας.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Ξένος 30/03/2013 18:53:32

      Ευχαριστώ για το κομπλιμάν στην τελευταία σας αράδα! Κι εφόσον έχετε διαβάσει όπως λέτε πολλές αναρτήσεις μου μην σας κουράζω με αναλύσεις, τα έχω γράψει όλα όσα προτείνω αναλυτικά και πολλές φορές.

  13. alex23 avatar
    alex23 30/03/2013 18:10:09

    ισως καποια στιγμη χωρις λεονταρισμους αλλα με ρεαλισμο, θα πρεπει να μιλησουμε για τον ρολο μας σε διεθνεις οργανισμους..

    γιατι πχ, μας αρεσει δεν μας αρεσει, για να κερδισεις κατι στην παγκοσμια σκακιερα ή τουλαχιστον να μην χασεις αυτα που εχεις, θα πρεπει να εχεις ισχυρες συμμαχιες..

    θελουμε δεν θελουμε, η γερμανια ειναι η μονη ισχυρη δυναμη που μπορει να βαλει πλατη για εμας τα επομενα χρονια..η αμερικη ειναι σε φαση εσωστρεφειας(ασχολειτε μονο με ενεργειακα ζητηματα), η ρωσια δεν ειναι ακομα ετοιμη και το απεδειξε στην κυπρο, η κινα ειναι μακρια..αρα το σωστο ειναι να εισαι διπλα στην γερμανια και να τα εχεις καλα με το τριγωνο ηπα,ρωσια και κινα και αν τα πραγματα μαζι τους δυκολευψουν, να βαζεις τον γερμανο να κανει την διαχειρηση της κρισης, γιατι αυτος μπορει να σε προστατεψει απο πιθανα αντιποινα για τις επιλογες σου..

    και βεβαια η γερμανια δεν ειναι αγιος..αλλα σε βαραει μονο αν δινεις δικαιωματα και αυτο οχι γιατι ετσι θελει, αλλα γιατι ετσι παιζεται το εσωτερικο παιχνιδι των ισσοροπιων στην ενωση..
    αν τους κανεις κατι, σε περιμενουν στην γωνια και μολις κανεις το λαθος, σου επιβαλλουν τους ορους τους και την τιμωρια..
    αυτο επαθαν και οι κυπριοι..ειπαν ενα σωστο οχι στο σχεδιο αναν, που ειχε κοστος και το ηξεραν..και τι κανανε οταν ειδαν οτι αρχισαν οι εξωθεν πιεσεις ? οταν ειδαν οτι η ελληνικη κυβερνηση της εποχης πληρωσε και αυτη την 'ουδετερη' σταση της και τις προσπαθεια για αντιστοιχες φιλιες με τους ρωσους ?

    αντι να καλυψουν τα νωτα τους και να διορθωσουν τα κακως κειμενα της οικονομιας τους , αρχισαν να χαριζουν δανεια στους δικους τους και να βασιζονται σε ρωσους ολιγαρχες τους οποιους ο πουτιν δεν τους εχει και σε μεγαλη εκτιμηση, οπως και την κυπρο που προτιμησε την τοταλ απο τις ρωσικες εταιριες για τα κοιτασματα(και μετα ειχαν το θρασσος να του ζητανε 'συνεκμεταλλευση' και να χαλασει τις σχεσεις του με την γερμανια)..

    πρωτα εμεις φταιμε..μετα οι αλλοι..

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ alex23 30/03/2013 21:04:55

      Άλλο συμμαχία, άλλο υποταγή! Θυμάσαι τον διάλογο των Αθηναίων με Μηλίους από τον Θουκυδίδη; («Να τη βράσουμε τη φιλία σας Μήλιοι. Να λένε κιόλας μετά ότι την έχουμε και ανάγκη;») Τώρα με τους Τεύτονες που την είδαν άτρωτοι (και μέχρι να φάνε, νομοτελειακά, την ήττα τους και πάλι για να στρώσουν προσωρινά) δεν υπάρχουν περιθώρια για συμμαχίες.

      Η Γερμανία (για να διασκευάσω αυτό που έγραψες) σε βαράει γιατί έτσι θέλει, είτε δώσεις «δικαιώματα» είτε όχι. (Φυσικά, αν δώσεις, ακόμα καλύτερα γι'αυτούς - βούτυρο στο ψωμί τους και να΄χανε να λέγανε οι γνωστοί ελληνόφωνοι). Έτσι παίζεται το εσωτερικό παιχνίδι των ισσοροπιων στην ένωση...

      Όμως, επειδή η Γερμανία ένεκα της υπεροψίας της και της ύβρεώς της πάντοτε χάνει, καλό είναι να μην είμαστε συμπαρατεταγμένοι μαζί της (υποτακτικοί) όταν αυτό συμβεί.

      • Queen For The Black Side avatar
        Queen For The Black Side @ ΚΜ 30/03/2013 21:28:26

        KM !!!!!! Tέλειος.

  14. Ξερολας Ελλην avatar
    Ξερολας Ελλην 30/03/2013 18:21:29

    αγαπητέ akenaton μετά από τρία χρόνια μνημονίου και τριών κυβερνήσεων ακόμα συζητάμε για επίορκους και αν θα ανοίξουμε τα επαγγέλματα το πρόβλημα είναι το ανίκανο πολιτικό σύστημα μας μια απλή λύση είναι άμεση απόλυση 25.000 δημ.υπαλλ. και άνοιγμα όλων των επαγγελμάτων(1,5 χρόνο περιμένει άδεια ο αδερφός για να ανοίξει ένα εργαστήρι καλλυντικών που θα έδινε τουλάχιστον 2 θέσεις εργασίας) και ως αντάλλαγμα να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ μείωση φπα σε εστίαση,πετρέλαιο,και φπα 6% στα είδη απόλυτης ανάγκης και άμεση αντικατάσταση του χαρατσιου με τον ενιαίο φόρο από φέτος μόνο έτσι θα καταφέρεις να πείσεις την πλειοψηφία του ελληνικού λαού ότι οι θυσίες του πιάνουν τόπο

    • panas avatar
      panas @ Ξερολας Ελλην 30/03/2013 20:05:11

      Μα αυτά δε γίνονται σε μία ημέρα αγαπητέ θέλουν το χρόνο τους. Πιστεύω πως σε 50 χρόνια από τώρα θα καταργηθεί η μονιμότητα των ΔΥ και σε 100 χρόνια θα καταργηθεί και η βουλευτική ασυλία. Αρκεί φυσικά να έχουμε ακόμη την τρόικα για να πιέζει... Τι να πεις...

  15. akenaton avatar
    akenaton 30/03/2013 19:03:25

    Αυτή την στιγμή αγαπητέ padron, βρίσκεται στην κυβέρνηση το μόνο κομμάτι ίσως της πολιτικής τάξης που θέλει να σώσει την χώρα. Ελπίζω και να ΜΠΟΡΕΙ, καθώς είναι κλάσμα μονάχα του πολιτικού συστήματος που αντί να το "σκοτώσουμε", το αφήσαμε να επιζήσει, να αλλάξει πρόσωπο και να ελπίζει σε μια ολική επαναφορά. ΔΕΝ είναι όλοι ίδιοι, αλλά αυτοί που αξίζουν να σωθούν και μπορούν να προσφέρουν στην χώρα, είναι σίγουρα οι ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ. Η μόνη μας ελπίδα είναι να επικρατήσουν τελικά, και προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε όλοι μας ευθύνη να τους ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ. Όσο υποκύπτουμε στις σειρήνες του λαϊκισμού, ρίχνουμε νερό στον μυλο αυτών που ονειρεύονται άλλα σαράντα χρόνια στο σβέρκο μας - και γιατί όχι με δραχμή, τι τους πειράζει; Αυτοί να είναι καβάλα και όλα τα άλλα στάχτη και μπούρμπερη!!!

    • Padron avatar
      Padron @ akenaton 30/03/2013 19:15:10

      Θα είχα την ίδια πεποίθηση κι ελπίδα, αν είχα δει την κυβέρνηση να είχε διώξει τους επίορκους, αν αντί να διορίζει κομματικά στελέχη σε οργανισμούς διάλεγε τους καλύτερους, αν αντί να περνάει τροπολογίες στη ζούλα για μείωση προστίμων εισέπραττε τα πρόστιμα και έπιανε τους φοροφυγάδες, αν αντί να μειώνει τους ελάχιστους μισθούς έδινε φορολογικά κίνητρα στις εξαγώγικές εταιρείες... και άλλα πολλά που μόνο πολιτικό κέρδος έχουν και όχι κοστος για όποιον το αποφάσιζε. Αν δεν μπορεί να επιζήσει ο λαός γίνονται όλα στάχτη και μπούρμπερη, κι όχι ο δανειολήπτης φαντάζομαι.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Padron 30/03/2013 23:29:43

        Συμφωνώ σε όλα. Και όλες αυτές τις αβελτηρίες μας, πάμε να τις χρεώσουμε στους γερμανούς και να βγει λάδι το πολιτικό μας (μη) σύστημα.

  16. akenaton avatar
    akenaton 30/03/2013 19:08:00

    Ετοιμάστε τα φυσεκλίκια και λαδώστε το μάνλιχερ. Όπου νάναι ο Άρης θα σας καλέσει στα όπλα για την κυβέρνηση του βουνού. Ήμαρτον!

    • Zugzwang avatar
      Zugzwang @ akenaton 30/03/2013 21:46:59

      Ημαρτον να πουμε εμεις! Ειναι δυνατον ν'αλλαξει η χωρα με συγκυβερνηση Βενιζελου; Ελεος!

      • akenaton avatar
        akenaton @ Zugzwang 30/03/2013 23:27:50

        Τώρα εδώ αν πω ότι έχετε άδικο θα είμαι λάθος. Ποιός φταίει όμως γι αυτό; Η Μέρκελ και οι Ναζί;

  17. fe avatar
    fe 30/03/2013 19:54:57

    Εισαι σε ενα αυτοκινητο που εχουν σπασει τα φρενα και με 200 πας καταπανω σε τοιχο απο μπετον αρμε οπλισμενο.Δεν θελει πολυ μυαλο..γυρνας το τιμονι και οτι γινει.Μπορει να σκοτωθεις(ετσι και αλλιως χωρις να κανεις κατι για τα θυμαρακια εισαι), μπορει το αυτοκινητο να κανει δεκα τουμπες και να βγεις σοβαρα τραυματισμενος ,μπορει και 1/10000000000 να την γλυτωσεις χωρις να ανοιξεις μυτη.
    Και εκεινη την ωρα που εισαι ετοιμος να γυρισεις το τιμονι ερχεται εκεινος ο απιθανος τυπακος και σου κουναει το δαχτυλο και σου λεει:τι πας να κανεις; εχεις υπολογισει φυσικο μαθηματικα πως θα αντιδρασει το αυτοκινητο,μπορει να χτυπησεις στην απεναντι κολωνα,μπορει να φερεις να 10 τουμπες; μπορει να σκοτωθεις!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Τ ι του λες τωρα;;;;;;;

    • Queen For The Black Side avatar
      Queen For The Black Side @ fe 31/03/2013 01:17:37

      Καταπληκτική περιγραφή fe!
      O ''απίθανος τυπάκος'' είναι εύρημα! χαχαχα

    • akenaton avatar
      akenaton @ fe 01/04/2013 01:55:52

      Ο τοίχος μπορεί να είναι παραίσθηση. Εγώ λέω πως θα περάσω μέσα από αυτόν τον "μπετόν αρμέ" τοίχο σας. Το ίδιο λέει και ολόκληρος ο ευρωπαϊκός νότος προς το παρόν. Αντίθετα, δεξιά και αριστερά χάσκει ορατός τοις πάσι, γκρεμός βαθύτατος. Μονάχα εσείς δεν τον βλέπετε ή κάνετε πως δεν τον βλέπετε;

  18. mara avatar
    mara 30/03/2013 20:15:05

    @Συγνώμη έγραψα λάθος το όνομα Akenaton

  19. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 01/04/2013 13:48:40

    Εξαιρετικό το άρθρο φίλε Akenaton, συμφωνώ με όλα όσα γράφεις. Είναι σημαντική η επισήμανση για κατάρτιση στρατηγικού σχεδίου και τακτικής με "οικειοποίηση" (ownership που έλεγαν και οι τροικανοί) των τιθέμενων μεθόδων και στόχων. Και εννοώ του ελληνικού σχεδίου, που δε θα είναι απαραίτητα ταυτόσημο με το "τροικανό", αλλά που θα είναι σοβαρό και μελετημένο, μετρημένο και αιτιολογημένο και συνεπώς υπερασπίσιμο και με πολύ μεγάλες δυνατότητες αποδοχής και από την ΕΕ και τροποποίησης των όρων της σύμβασης. Το να περιμένεις να κερδίσεις ένα πόλεμο όπου δεν πιστεύεις σε αυτά που κάνεις και στους στόχους που έχεις, είναι ουτοπικό (Το να μην αντιλαμβάνεσαι π.χ. ότι σε μια χώρα με 10.000.000 πληθυσμό δεν μπορείς να έχεις 750.000 συνταξιούχους κάτω των 60, ότι δε μπορεί να υπάρχουν επαγγέλματα ουσιαστικά κλειστά για τους νέους και ένα σωρό άλλα, και να αντιδράς σε οτιδήποτε πάει να τα αλλάξει, σαν επιβαλλόμενο από ένα "κακό" διευθυντήριο, είναι συνταγή παρασκευής αντιευρωπαϊσμού και αποτυχίας).
    Συμφωνώ και με τον στρατηγικό στόχο παραμονής στο ευρώ. Όχι διότι είναι κάποιο μαζοχιστικό φετίχ, αλλά διότι η αποχώρηση μιας χώρας στα πρόθυρα της χρεοκοπίας από αυτό, είναι πολλαπλάσια καταστροφική από τις θυσίες που είναι απαραίτητες για την παραμονή της σε αυτό. Μη γελιόμαστε: Η συντριπτική πλειοψηφία των δυσάρεστων μέτρων που συναντούν ισχυρές αντιδράσεις, είναι ακόμη περισσότερο επιτακτικό να ληφθούν, και μάλιστα πολύ σκληρότερα και χωρίς το μαξιλάρι της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, και στην περίπτωση αποχώρησης από το ευρώ. Δε θα είναι καμία τρόικα που θα τα επιβάλει τότε, αλλά η σκληρή πραγματικότητα ενός αδύναμου και πληθωριστικού νομίσματος, έρμαιου σε κερδοσκοπικές πιέσεις, η χαμηλή ανταγωνιστικότητα, η διεθνής αφερεγγυότητα της χώρας, η διψήφια ύφεση και η διπλάσια ανεργία. Η έκθεση του Μαΐου της Εθνικής Τράπεζας είναι ακόμη επίκαιρη και χαλάει τη μανέστρα σε όλους έχουν άλλους πολιτικούς στόχους, γι αυτό και ελλείψει επιχειρημάτων καταφεύγουν σε ειρωνείες και εξυπνακισμούς. Μια υποτίμηση της τάξης του 65% του νέου εθνικού νομίσματος θα ήταν απαραίτητη, αθέτηση των δανειακών υποχρεώσεων και διακοπή της χρηματοδότησης από τα διαρθρωτικά ταμεία θα έπονταν. Η αύξηση στην ανταγωνιστικότητα θα ήταν ανύπαρκτη ουσιαστικά, λόγω του ότι το μεγαλύτερο μέρος των πρώτων υλών και των ενδιάμεσων και κεφαλαιουχικών αγαθών είναι εισαγόμενα και η αξιοπιστία της χώρας και των επιχειρήσεών της θα ήταν στα τάρταρα σαν συνέπεια της αθέτησης των δανειακών υποχρεώσεων. Οι περιορισμοί σε συνάλλαγμα και η έλλειψη εισαγομένων υλών θα μείωνε την παραγωγή και θα αύξανε την ύφεση και την ανεργία σε δυσθεώρητα επίπεδα σύμφωνα με την έκθεση. Ακόμη και ο τουρισμός δε θα απολάμβανε το σύνολο του πλεονεκτήματος, διότι λόγω και των γεωγραφικών χαρακτηριστικών της χώρας, είναι εξαιρετικά ευαίσθητος σε παράγοντες που συνδέονται με μεταφορικό κόστος και τιμές ενέργειας που θα απορροφούσαν ένα σημαντικό τμήμα του οφέλους από την υποτίμηση - για να μην αναφέρουμε την ευαισθησία σε παράγοντες όπως η αβεβαιότητα, η ασφάλεια, οι κοινωνικές αναταραχές, η διεθνής εικόνα της χώρας κλπ. Η δραχμή από το 1975 ως το 1994 υποτιμήθηκε κατά 85% σε σχέση με τα κύρια ευρωπαϊκά νομίσματα, με αύξηση των εξαγωγών μόνο κατά 3% του ΑΕΠ. Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας όχι με διαρθρωτικά μέτρα, αλλά με υποτίμηση του νομίσματος είναι σαν να θεραπεύεις ακρωτηριασμό με χανζασπλάστ. Τα κρατικά έσοδα θα βούλιαζαν λόγω της ύφεσης και της αβεβαιότητας, τα ασφαλιστικά ταμεία θα χρειάζονταν χρηματοδότηση, όπως και οι τράπεζες ανακεφαλαιοποίηση. Μόνο με την έκδοση νέου χρήματος από την κεντρική τράπεζα θα ήταν αυτό δυνατό, που σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές των εισαγομένων καυσίμων θα έκανε τον πληθωρισμό να σκαρφαλώσει στα ύψη, 30-35% αναφέρει η έκθεση ΑΡΧΙΚΑ, πιέσεις για μισθολογικές αναπροσαρμογές με είσοδο σε φαύλο πληθωριστικό κύκλο που θα έσπρωχνε τον πληθωρισμό σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα, με επακόλουθη ακύρωση και όποιου εναπομείναντος ανταγωνιστικού οφέλους από την υποτίμηση.
    Είναι λοιπόν άρνηση της πραγματικότητας η προσδοκία βελτίωσης της κατάστασης με έξοδο από το ευρώ, μιας πραγματικότητας που είναι τόσο σκληρή που να μην αφήνει περιθώρια για μη επώδυνες λύσεις. Ποτέ δε μου άρεσε να κοροϊδεύω των εαυτό μου, γι αυτό και λύσεις με "ξανθά γένη", "υδατάνθρακες" και ξεχασμένα ομόλογα τρισεκατομμυρίων με αφήνουν με μια μάλλον σκωπτική διάθεση. Τώρα που οι παραπάνω "λύσεις" αποκαλύφθηκαν ότι είναι φούμαρα, λογικό είναι να στρέφονται κάποιοι προς την εναλλακτική της αποχώρησης από το ευρώ. Σεβαστή άποψη όταν υποστηρίζεται με επιχειρήματα και με συνέπεια, ακόμη πιο σεβαστή αν χρησιμοποιούσε κάποιος ένα μακροοικονομικό μοντέλο και μια προσομοίωση για να δείξει την βιωσιμότητα αυτής της επιλογής, όπως έκανε η έκθεση της Εθνικής Τράπεζας για να δείξει το αντίθετο.

    • akenaton avatar
      akenaton @ MAYRO XABIARI 01/04/2013 17:16:41

      Μακάρι αγαπητέ να διαβάζαμε σοβαρές εκθέσεις, να σκεφτόμασταν λογικά και να .... θυμόμασταν καλύτερα αντί να αγόμαστε και να φερόμαστε από λαοπλάνους ψεύτες που υπόσχονται "ηρωικές εξόδους", "Κούγκια" και "Ζαλόγγους" στην φρικαρισμένη κοινωνία. Ευχαριστώ για το εμπεριστατωμένο σας σχόλιο.

  20. fe avatar
    fe 01/04/2013 21:23:21

    ωχ παναγια μου...(βαθυς αναστεναγμος)

  21. Βασίλειος avatar
    Βασίλειος 03/04/2013 12:15:06

    Ποιοι καταστρέφουν την Ελλάδα

    Είναι πολύ θλιβερό για κάθε πραγματικό έλληνα να ακούει από διάφορα άτομα ότι «αυτοί ήμαστε εμείς η έλληνες», δηλαδή είμαστε όλοι καταστροφική. Ας δούμε όμως ποιοι είναι αυτοί η έλληνες που συνεχώς καταστρέφουν την Ελλάδα και τον ελληνισμό.
    Αν ανατρέξουμε στην ιστορία θα δούμε ότι, ακόμα και στην αρχαιότητα οι έλληνες ξεχώριζαν, σε πολίτες- άτομα κοινωνικά που πάνω απ όλα έβαζαν της κοινωνικές αξίες και για αυτό καλλιεργούσαν και στήριζαν την δημοκρατία, και ιδιώτες- άτομα αντικοινωνικά που πάνω απ όλα έβαζαν της προσωπικές τους αξίες και για τον λόγο αυτό στήριζαν της ολιγαρχίες και τον αυταρχισμό.
    Αργότερα, όταν οι ρωμαίοι κατέκτησαν την Ελλάδα, ξεχώριζαν τους έλληνες σε γραικούς και γραικύλους- άτομα που συνεχώς περηφανεύονταν με την ελληνική καταγωγή τους αλά χωρίς πατριωτική συνείδηση, φιλάργυρα, ξεπεσμένα, δουλοπρεπής, που συμβάλλανε στο μέγιστο για την διαφθορά και καταστροφή του αρχαίο κόσμο της Ελλάδος, αλά και για την κατάκτηση της από τους ρωμαίους. Ήταν οι γνωστοί ιδιώτες του πρωτύτερο αρχαίου κόσμου οι οποίοι, όταν οι έλληνες κατέκτησαν την ανατολή των τυράννων, πήραν πολλά από την νοοτροπία τους στην μεταμόρφωση τους σε γραικύλοι . Αργότερα αφού μεταμορφώθηκαν σε ρωμιοί, με τον ίδιο τρόπο κατέστρεψαν και την τεράστια ρωμαϊκή αυτοκρατορία, της Ρώμης και της Κωνσταντινούπολης, συμβάλλοντας για την κατάκτηση της από τους τούρκους. Αυτοί από την πλευρά τους στηρίχτηκαν στις υπηρεσίες τους μεταμορφωμένοι ως κοτζαμπάσηδες για να επιβίωση η αυτοκρατορία τους επί πεντακόσια χρόνια. Είναι αυτοί που για να υπογραμμίσουν την ελληνικότητα τους συχνά μιλούν για το μεγαλείο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, αν και δεν είναι ελληνική αυτοκρατορία αλά ρωμαϊκή στην οποία, η επικράτησε του ελληνικού πνεύματος και ο ελληνισμός την πρόσδωσαν την όποια μεγάλη δύναμη και αίγλη, διοικητικά όμως παρέμεινε στην ρωμαϊκή νοοτροπία. Την ονόμασαν Βυζαντινή οι δυτικοί εκατό χρόνια μετά την πτώση της με σκοπό, να χρεώσουν την ταπείνωση στους έλληνες αφού, στον δυτικό κόσμο ήταν σε εξέλεγξη ξανά η αναγεννησιακή πορεία τους στη βάση του αρχαίου ελληνικού πνεύματος το οποίο, οι ρωμιοί-γραικύλοι της ανατολικής αυτοκρατορίας πολέμησαν λυσσαλέα μέχρι τελικής πτώσεις και εξαφάνιση.
    Είναι αυτοί που στην διάρκεια της επανάστασης, η τακτική του Κολοκοτρώνη «φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους», δεν κατάφερε να τους ξεκάνει και με την επανίδρυση του νέου Ελληνικού κράτος, μετά την επανάσταση αφού, ξέκαναν τον λαοπρόβλητο με παγκόσμια αναγνώριση κυβερνήτη του, αλά και τους άξυστους και ασυνείδητους επαναστάτες, όπως τους αποκαλούν σήμερα, ελέγχουν την εξουσία και ταλαιπωρούν διαρκώς την χώρα μας, προκαλώντας διχασμό και εμφύλιες ταραχές στην ελληνική κοινωνία Είναι αυτοί που στην γερμανική κατοχή ήταν δοσίλογοι, αίνο εδώ και καιρό μεταμορφωμένοι κατάλληλα τους ονομάζουμε αμερικανάκια αφού, ότι κάνουν το κάνουν στο όνομα και όφελος των Η.Π.Α. και αν κάπου, κάπου σηκώνουν το ανάστημα τους ενάντιων τους, είναι για να αυξήσουν το αντίτιμο τους για της υπηρεσίες που τους προσφέρουν και για το οποίο συχνά τους ευχαριστούν. Είναι αυτοί που της ιδεολογίες της έχουν ως κάλυμμα των πράξεών τους ενώ τα κόμματα τα αντιλαμβάνονται ως ολιγαρχίες, που λένε τον μονόλογο διάλογο, τον αυταρχισμό δημοκρατία, την καταστροφή ευημερία, τον εκβιασμό δικαιοσύνη, και αυτοί που κατάτρωνε το κράτος, λένε μαζί τα φάγαμε, ενώ αυτοί που το καταστρέφουν το κάνουν στο όνομα του λαού. Είναι αυτοί που όποια θέση να κατέχουν στο κράτος, αντί να προσφέρουν υπηρεσίες στην κοινωνία από τη θέσεις τους, οικειοποιούν της θέσης αυτές προς ιδίων όφελος. Είναι αυτοί οι έλληνες που όποια μετάλλαξη να πήραν και να πάρουν ο κόσμος της δύσης τους ονόμασε γραικύλους επειδή, ενώ περηφανεύονται με την ελληνική καταγωγή τους, εκφράζουν με μικρότητα το ελληνισμό και προσφέρουν τα μέγιστα στους ξένους τους οποίους συνεχώς τους προσκυνούν, προσδοκώντας ιδίων όφελος αφού, ο ζωτικός τους χώρος είναι κάθε μορφή διοίκηση και καθοδήγηση του κράτος και της κοινωνίας, από κυβέρνηση μέχρι τάξεις και παρατάξεις, συνδικάτα, μη κυβερνητικές οργανώσεις κ.ά. Ιστορικά είναι η ηθική κατάπτωση που υπέστη μεγάλο μέρος του ελληνισμού υποκύπτοντας στην λανθασμένη άποψη ότι, η πορεία προς της χώρες της ανατολής ήταν εκπολιτισμός τον «βαρβάρων» λαών, ενώ συγχρόνως κρατούσαν από τους λαούς αυτούς αυτό που τους συνέφερε για να είναι πάντα από πάνω, τακτική που διαμόρφωσε όλα τα αρνητικά στοιχεία των ελλήνων αυτών και έφερε τους έλληνες μέχρι την υποδούλωση τους. Είναι τα ίδια ελαττώματα που διαμόρφωσαν στα άτομα αυτά τον μεγαλοϊδεατισμό σε διάφορες μορφές, που μας οδήγησε στην Μικρασιάτικη καταστροφή αλά και όλες της άλλες καταστροφές, που μας ακολουθούν και ταλαιπωρούν και σήμερα και κρατούν τη χώρα σε μίζερη κατάσταση. Είναι τα στοιχεία που πρέπει να αναδείξουμε ένα- ένα σε μία μαύρη βίβλο με σκοπό, να τα καταστρέψουμε μια για πάντα αν θέλουμε να προσφέρουμε κάτι στους εαυτούς μας στην πορεία προς την πρόοδο, τιμώντας και την καταγωγή που κουβαλάμε ως λαός.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.