#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/03/2013 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η χρεοκοπία του οράματος της Ενωμένης Ευρώπης



Τα γεγονότα της Κύπρου είναι ακόμα ζεστά και τρέχουν. Δεν ξέρει κανείς ακόμα αν η Κύπρος μετά το όχι στο σχέδιο διάσωσης το οποίο εκπονήθηκε από την Ε.Ε, την Ε.Κ.Τ και το Δ.Ν.Τ. θα καταφέρει να ξεφύγει από τη δυσχερή θέση στην οποία έχει περιέλθει. Αυτό που ξέρουμε πάντως ήδη, είναι πως το όραμα της Ενωμένη Ευρώπης έχει δεχθεί μια σφαίρα στην καρδιά.

Ότι κι αν συμβεί οι Κύπριοι και οι Έλληνες από τη στιγμή αυτή νιώθουν πως ευρωπαϊκή αλληλεγγύη δεν υπάρχει γι’ αυτούς. Όπως εύστοχα επισημάνθηκε σε προηγούμενο άρθρο το μήνυμα είναι πως μπορούμε να βάλουμε το χέρι στην τσέπη σας. Και δυστυχώς το μήνυμα δεν απευθύνεται μόνο σε εμάς, τους Έλληνες και τους Κύπριους, αλλά σε όλους τους Ευρωπαίους. Γι’ αυτό και το χτύπημα είναι καίριο για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Είναι εύλογη η απορία ποιό θα είναι το ποσοστό των Ελλήνων που θα εξακολουθεί να πιστεύει στην Ευρώπη μετά το σχέδιο διάσωσης της Κύπρου. Μου είναι πάντως εξαιρετικά αμφίβολο να πιστέψω πως πέραν του φόβου της εξόδου από το ευρώ και του φόβου των συνεπειών της εξόδου αυτής θα υπάρχει άλλος λόγος ο οποίος να συνδέει, συναισθηματικά έστω, τους Έλληνες με τους Ευρωπαίους. Το γιατί έχει εκτεθεί στο antinews εκτενώς στα άρθρα και τα σχόλια των αναγνωστών του.

Ακόμα και τα ευρωπαϊκά έθνη δεν γνωρίζουμε σε ποιό βαθμό πλέον εξακολουθούν να έλκονται από το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης. Πιθανώς ο αντίκτυπος να είναι πανευρωπαϊκός και όχι μόνο στον ελληνικό χώρο. Και είναι ζήτημα σε περίπτωση που υπάρξει τέτοια κατάσταση σε ένα άλλο κράτος της ευρωζώνης (Γαλλία;) αν η απάντηση της Ε.Ε θα είναι επαρκής ή αν θα οδηγηθούμε σε διάλυση όχι πλέον του ευρώ αλλά της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Ε.Ε πάτησε την μπανανόφλουδα με το θέμα της Κύπρου. Πλέον η κρίση της Ευρώπης δεν είναι μόνο οικονομική αλλά πρωτίστως πολιτική. Γιατί η ανυπαρξία αλληλεγγύης παύει έναν βασικό συναισθηματικό δεσμό των κρατών μελών με την Ένωση. Και η καχυποψία θα κυριαρχεί από εδώ και πέρα.

Έτσι κι αλλιώς για τα κράτη του Ευρωπαϊκού Νότου ο πρώτος και βασικός δεσμός με το ευρωπαϊκό όραμα έχει παύσει. Το όνειρο της διαρκούς ευμάρειας έχει αποδειχθεί ψευδές για όλα αυτά τα κράτη. Το όνειρο της ασφάλειας από εξωτερικές επιβουλές είναι ακόμα πολύ μακρινό, αν ποτέ υπάρξει. Ούτε καν η μεταναστευτική πολιτική της Ευρώπης δεν είναι δίκαιη αφού η συνθήκη του Δουβλίνου πετάει το μπαλάκι σε Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία και αφήνει τα υπόλοιπα κράτη χωρίς μεγάλες συνέπειες.

Αυτές οι συνθήκες βάζουν στο παιχνίδι δυνάμεις έξω από το ευρωπαϊκά αποδεκτό πολιτικό φάσμα οι οποίες έχουν ήδη αρχίσει να κερδίζουν έδαφος σε πολλές χώρες. Δυνάμεις αρνητικές στην Ενωμένη Ευρώπη και αρνητικές στην σύγχρονη δημοκρατία όπως αυτή είναι διεθνώς αντιληπτή. Η Χρυσή Αυγή είναι το παράδειγμα στην Ελλάδα. Ο Γκρίλλο (αν και παντελώς διαφορετικός από την Χ.Α) στην Ιταλία. Αύριο πιθανώς ένας αντίστοιχος Γερμανός «Γκρίλλο», που θα προπαγανδίζει την έξοδο της Γερμανίας από το ευρώ ή την Ευρωπαϊκή Ένωση ή ακόμα χειρότερα μεγάλη άνοδο ενός νεοναζιστικού κόμματος στη Γερμανία.

Το πιθανότερο η ακραία αντίθεση προς την Ε.Ε δεν θα κατευθυνθεί στην Αριστερά αλλά μάλλον είναι πιο εύκολο να κατευθυνθεί προς την ακροδεξιά. Γιατί τα οξέα προβλήματα απαιτούν άμεσες λύσεις και όχι υποσχέσεις για ουτοπίες. Και δυστυχώς το πρόταγμα της βίας είναι πολύ πιο άμεσο και χειροπιαστό από τα οράματα της Αριστεράς, άρα είναι πιο εύκολο για τον απογοητευμένο να πιστέψει πως η βία θα του δώσει άμεσα μια λύση, μια όποια λύση, παρά ένας καλύτερος κόσμος μετά από μια σοσιαλιστική επανάσταση η οποία είναι κάτι ιδεατό ή τη συντήρηση ενός αποτυχημένου «κοινωνικού» κράτους όπως στην Ελλάδα.

Έτσι κι αλλιώς η επαναφορά του οικονομικού εθνικισμού στην ακραία του σημερινή μορφή είναι σαφώς πιο κοντά στα κινήματα της άκρας δεξιάς με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται. Σε δεύτερη μοίρα έρχονται τα αμιγώς ευρωσκεπτικιστικά κινήματα τα οποία όμως δεν μπορούν να δώσουν χώρο σε ενέργειες ακτιβισμού οι οποίες πολλαπλασιάζονται σε καιρό κρίσης. Και συν τοις άλλοις η Αριστερά σήμερα παρά τα φαινομενικά της εκλογικά κέρδη ηττάται ιδεολογικά αφού αδυνατεί να προτείνει κάτι. Και όταν προτείνει αυτό είναι πολύ κοντά στο σχέδιο διάσωσης της Κύπρου μιας και η επωδός «να πληρώσουν οι πλούσιοι» κάτι τέτοιο σημαίνει αφού ακόμα κι αν κάποιος έχει 100.000 καταθέσεις σε τράπεζα ή και 200 και 300 χιλιάδες πόρρω απέχει από το να χαρακτηριστεί κεφαλαιοκράτης. Δεν απέχει όμως πολύ από το να χαρακτηριστεί «έχων και κατέχων». Και αυτό θα την φέρει ενάντια στους πολίτες που οι περισσότεροι θέλουν να ξαναγίνουν «έχοντες και κατέχοντες».

Οπότε ερχόμαστε στη δυσάρεστη θέση να έχουμε να αντιμετωπίσουμε την άνοδο μιας ακτιβιστικής άκρας δεξιάς στην Ευρώπη, απόρροια της υποχώρησης του ευρωπαϊκού οράματος και της ελπίδας που αυτό δημιουργούσε. Ποια είναι όμως τα ενδεχόμενα γεγονότα που μπορεί να ακολουθήσουν;

Το πρώτο και εφιαλτικό σενάριο είναι να συνεχιστεί η αδράνεια των ηγεσιών και οι κοινωνίες να αποδεχθούν τις ακραίες φωνές και να εκφυλίσουν τα πολιτικά τους συστήματα σε απολυταρχίες ακροδεξιές ή ακροαριστερές και σε ηγεσίες ευρωσκεπτικιστικές οι οποίες θα θέσουν την ύπαρξη της Ε.Ε σε αμφισβήτηση. Αυτό εμπεριέχει και άλλους κινδύνους αφού αν υπάρξουν κράτη με πολιτειακή αλλαγή επί το απολυταρχικότερο δεν αποκλείονται ακόμα και ένοπλες συγκρούσεις. Εάν φερ’ειπείν δυο γειτονικά κράτη έχουν ακροαριστερή και ακροδεξιά κυβέρνηση θερμοκέφαλων ποιος μπορεί να εγγυηθεί την ειρήνη;

Το δεύτερο σενάριο είναι να επιταχυνθεί σημαντικά και όχι προσχηματικά η Ευρωπαϊκή Ενοποίηση έτσι ώστε να σφυρηλατηθεί ενιαία συνείδηση στους Ευρωπαίους αν και αυτή λόγω της ιστορίας των ευρωπαϊκών εθνών δεν θα γίνει ποτέ εθνική συνείδηση όπως την ξέρουμε σήμερα. Μιας υπερκρατικής οντότητας με ενιαία οικονομική, εξωτερική και αμυντική πολιτική η οποία θα έχει το κοινό νόμισμα το οποίο υπάρχει και σήμερα. Μιας υπερκρατικής και όχι κρατικής οντότητας αφού οι εθνικές συνειδήσεις στην Ευρώπη είναι ισχυρές και τα κράτη έχουν ιστορία και διαφορετικές κοινωνίες που απαιτούν διαφορετικούς χειρισμούς στο καθένα. Το ενιαίο κράτος που θα υποκαθιστά τις κατά τόπους εθνικές κυριαρχίες στην περίπτωση της Ευρώπης είναι μάλλον απίθανο. Αλλά μια οντότητα η οποία θα μπορεί να εγγυηθεί την οικονομκή ευμάρεια και την εθνική ακεραιότητα δεν συγκρούεται με την εθνική συνείδηση ή την εθνική κυριαρχία.  Σαφώς το δυσκολότερο σενάριο για να πραγματοποιηθεί.

Το τρίτο σενάριο είναι μετά από εξέταση των συνθηκών των πολιτικών ηγεσιών να κριθεί η βιωσιμότητα του πειράματος του ευρώ αδύνατη και μετά την παρέλευση της κρίσης η οποία θα επιλυθεί όπως όπως και τα κράτη να επανέλθουν στα εθνικά τους νομίσματα όλα μαζί με την ύπαρξη ή όχι ενός παράλληλου κοινού νομίσματος και η Ε.Ε να επέλθει στην status quo ante της ζώνης ελεύθερου εμπορίου χωρίς δασμούς.

Δυστυχώς αυτό που η κρίση στην Ευρώπη έχει ήδη αποδείξει είναι πως δεν νοείται νομισματική ενοποίηση παρά μόνον εάν προϋπάρχει οικονομική και πολιτική ενοποίηση. Το πείραμα του ευρώ με τη διατήρηση των κρατικών δομών όπως τις ξέρουμε σήμερα απέτυχε. Ή η Ευρώπη θα κατευθυνθεί προς την πραγματική ενοποίηση ή το Ευρωπαϊκό εγχείρημα θα υποχωρήσει και αν η υποχώρηση είναι ανεξέλεγκτη οι κίνδυνοι είναι πολλοί και σημαντικοί. Η κρίση ζητά οι πολιτικές ηγεσίες των ευρωπαϊκών κρατών να είναι σοβαρές και όσο ακόμα είναι μετριοπαθείς να πάρουν μια απόφαση για το μέλλον της Ευρώπης. Και αυτό πρέπει να γίνει το συντομότερο αφού έστω και μια ακραία κυβέρνηση η οποία μπορεί να προκύψει στο εγγύς μέλλον μπορεί να τινάξει όλη την Ε.Ε στον αέρα.

Η Λευκωσία είπε στην Ευρώπη ότι δεν επιθυμεί τις λύσεις που δεν διαπνέονται από την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη. Δεν είναι απλά μια φωνή, είναι κραυγή για την Ευρωπαϊκή Ένωση που εγκαταλείπει τις προοπτικές και τα οράματά της. Που τα πυροβολεί μηχανιστικά χωρίς πολλή σκέψη.

Το όραμα της ενωμένης Ευρώπης το οποίο πυροβολήθηκε στην Κύπρο η Ευρώπη ή θα βρει τρόπο σύντομα να το επαναφέρει ή θα το πάρει ο Αίολος. Μαζί ενδεχομένως και την ίδια την Ε.Ε.

Θωμάς Γ. Πράντζος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 20/03/2013 09:16:51

    Κε. Πράντζα, οι πολιτικές ήταν και είναι πάντα ΕΘΝΙΚΕΣ. Τα φληναφήματα της ιθαγενούς ελίτ για "εταίρους" αλλά και αυτά της αντιπολίτευσης για την "Ευρώπη των λαών" είναι απλά ευσεβείς πόθοι που μέχρι σήμερα εξυπηρετούσαν τα διεθνιστικά συμφέροντα της υπερεθνικά διαμορφωμένης Ευρωπαϊκής ελίτ. Τέτοια οράματα ήταν και είναι ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΆ διότι δεν λαμβάνουν ποτέ υπ' όψιν τις διαφορές των εθνικών κρατών που από τη φύση τους έχουν διαφορετικά συμφέροντα. Η εισαγωγή κοινού νομίσματος σε ένα διαμετρικά ετερογενή χώρο μόνο συμφορές θα έφερνε, όπως και τις προηγούμενες φορές που επιχειρήθηκε, όπως του Ναπολέοντα, των βρεττανών και του Χίτλερ. Τώρα που η Γερμανία ανακαλύπτει τον πραγματικό της εαυτό και εφαρμόζει όλο και πιο ακραίες εθνικές πολιτικές ξύπνησαν αλλά έιναι αργά, δυστυχώς.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Νίκος Αργεάδης 20/03/2013 10:18:48

      Αγαπητέ κ. Αργεάδη,
      δεν πρέπει να μας διαφεύγει πως όλες κοινωνικές διαδικασίες είναι από τη φύση τους συγκρουσιακές.
      Προφανώς και οι προθέσεις θέσπισης της ΕΕ ήταν ετερόκλητες και συγκρουσιακές. Αυτό δεν είναι κακό ούτε παράξενο. Είναι το αυτομόητο μέσα στην ιστορική διαδικασία.
      Ως προς τα ιδεολογικά επακαλύμματα θα πρέπει να αναζητούμε την υλιστική προέλευση τους και το ευκαιριακό σκοπό χρήσης τους.
      Βάσει δε της φιλοσοφίας της Ιστορίας η εντροπία που η ιστορική διαδικασία παράγει οδηγεί στον ολοκληρωτισμό. Εξ ου κι ο πεσιμισμός των φιλοσόφων.

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Μανιάτης 20/03/2013 10:31:48

        Ως παλιός μαρξιστής (που μεταπήδησε στον άκρατο φιλελευθερισμό, καθόλου σπάνιο και περίεργο), όπως νομίζω ότι κάποτε είχατε γράψει, αναφέρετε τη μαρξιστική φιλοσοφία της ιστορίας. Η υλιστική προέλευση των ιδεολογιών δεν είναι κάτι που πρέπει να θεωρείται δεδομένο, ειδικά αν δεν είναι κανείς μαρξιστής.

        • Μανιάτης avatar
          Μανιάτης @ ΒΙΣ 20/03/2013 11:43:10

          Ως επιστήμονας δεν ειμαι ούτε μαρξιστής ούτε νεοφιλελεύθερος.
          Τι εννοω με τον όρο υλιστική προέλευση των ιδεολογημάτων (=ιδεολογικό επικάλλυμα) κι όχι ιδεολογία;
          Εννοώ τι σχέση των ιδεολογημάτων με τις πραγματικές προθέσεις των χρηστών τους.
          Π.χ. μεγάλες ιδεές, ευγενείς για να καλύψουν ταπεινές πράξεις και δόλιους σκοπούς.
          Έτσι δουλεύουν π.χ. τα παπαγαλάκια των λόμπυς.

  2. Δεξιόχειρας avatar
    Δεξιόχειρας 20/03/2013 09:27:36

    H συνοχή της οικογένειας είναι δύσκολο πράγμα. Η ζωή δυστυχώς για τους περισσότερους κρύβει σκοπέλους και απαιτείται καρτερικότητα και υπομονή για να τους ξεπεράσουν. Όμως οι δυσκολίες δεν υπάρχουν μόνο ως εμπόδια αλλά και ως δοκιμασίες για να ενδυναμώσουν οι ενδοοικογενειακές σχέσεις. Μέσα από τις δυσκολίες, τους αγώνες, τη σκληρή δουλεία οι οικογένειες βγαίνουν ισχυρότερες. Βέβαια οι οικογένειες έχουν και μέλη τα οποία δεν επιθυμούν την υλοποίηση των σχεδίων που έθεσαν οι ηγέτες, δεν θέλουν να ιδρώσουν, έχουν μόνο απαιτήσεις. Οι δυσκολίες εδώ προσφέρουν πάλι τις υπηρεσίες τους. Αυτά τα άτομα δεν θα ακολουθήσουν. Η λιποψυχία δεν ταιριάζει στους Έλληνες. Η Ελλάδα έχει όραμα, την ενωμένη Ευρώπη μέσα από την οποία θα ανέβει στη θέση που της αξίζει. Όσοι πιστοί προσέλθετε.

    • euagelos avatar
      euagelos @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 09:46:05

      Θα έλεγα να μη συγχέουμε τις οικογένειες με τους συνεταίρους. Οι οικογένειες (και όχι όλες) μένουν ενωμένες όταν έρχονται οι δυσκολίες. Οι συνέταιροι ποτέ. Είναι μέλι-γάλα όταν πάει καλά το μαγαζί, αλλά όταν αρχίσει η χασούρα, τα τσουγκρίζουν και το διαλύουν.

      • Δεξιόχειρας avatar
        Δεξιόχειρας @ euagelos 20/03/2013 10:00:04

        Έχουν χαλάσει και οικογένειες για οικονομικούς λόγους.

        • Zugzwang avatar
          Zugzwang @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 22:37:38

          O θεσμος της οικογενειας (οπως την ξεραμε) στην Ευρωπη τεινει να διαλυθει.

    • element avatar
      element @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 09:48:58

      "Βέβαια οι οικογένειες έχουν και μέλη τα οποία δεν επιθυμούν την υλοποίηση των σχεδίων που έθεσαν οι ηγέτες"

      Οι ηγέτες οφείλουν να υπηρετούν τις πολιτικές που προκρίνουν οι πολίτες και όχι εκείνες που εκείνοι νομίζουν ότι είναι οι σωστές. Και οι πολίτες δικαιούνται να σωθούν ή να καταστραφούν εξ' αιτίας των δικών τους επιλογών και όχι εξ' αιτίας των επιλογών που τους επέβαλαν οι ελίτ.
      Και επίσης ποτέ δεν έχω δει οικογένεια που το ένα μέλος να πεινάει και το άλλο να τρώει με δυό κουτάλια, οπότε ξανασκέψουν το το οικογενειακό ρομάντζο που προτείνεις, γιατί δεν ισχύει...

      • Δεξιόχειρας avatar
        Δεξιόχειρας @ element 20/03/2013 09:58:46

        Εσύ πεινάς ή τρως με δύο κουτάλια; Εάν πεινούσες μάλλον δεν θα είχες διάθεση για πληκτρολόγιο. Μήπως τρως με δύο κουτάλια και δεν το κατάλαβες;

        • Ronin avatar
          Ronin @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 10:30:10

          εσυ?

    • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
      ΑΓΡΟΤΗΣ @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 10:08:07

      Κανείς δεν ξέρει ποιο τελικά θα είναι το αποτέλεσμα αυτής της απόφασης της Κύπρου , όχι μόνο για αυτούς αλλά και για όλους τους "Ευρωπαίους".
      Αλλά Δεξιόχειρα , μην ξεχνάς πως πρώτα είμαστε Έλληνες και μετά Ευρωπαίοι που.... και ιδρώνουμε και δουλεύουμε σκληρά και έχουμε δικαιώματα - που εσύ ονομάζεις απαιτήσεις- και όραμα που αφορά πρωτίστως την πατρίδα μας.

  3. Α avatar
    Α 20/03/2013 09:33:43

    Για 10 ή 17 δις που χρειαζόταν για να στηρηχθεί η Κύπρος, που είναι ένα πολύ μικρό ποσόν για τα δεδομένα της ΕΕ, η Γερμανία κυρίως τινάζει στον αέρα μια χώρα μέλος της με απρόβλεπτες συνέπειες για την συνοχή της.
    Τραγικό το λάθος , εχθρική η συμπεριφορά της Ευρωζώνης ως προς την Κύπρο.
    Μ΄αυτά τα δεδομένα φαντάζει απίθανο να δούμε το έργο ¨ενοποίηση της Ευρώπης¨, η ΕΕ ξεπέφτει σε ¨αξία¨, από τα ίδια τα μέλη της. Το αντίθετο είναι πιο εμφανές , μήπως δηλ. οδεύουμε ολοταχώς προς διάλυση της ΕΕ;

    • Δεξιόχειρας avatar
      Δεξιόχειρας @ Α 20/03/2013 10:03:56

      Θες να πείς ότι η Ευρώπη πρέπει να ανοίξει το πορτοφόλι και να χαρίσει στην Κύπρο τα 10 δις; Μετά βέβαια ο κύπριος θα έχει κάθε λόγο να αρνηθεί εκ νέου τις δεσμεύσεις, έτσι δεν είναι; Ή μάλλον για να το πώ καλύτερα: αλλού τρώς αλλού πίνεις αλλού ( στη Ρωσία) πας και το δίνεις (το κοίτασμα). Έ είστε πολύ ωραίος κύριε!

      • Ronin avatar
        Ronin @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 10:28:59

        δινεις εκει που σου δινουν. οχι εκει που σου αρπαζουν με το ετσι θελω. για να σου δωσουν ομως και να δωσεις χρειαζεται να μην εχεις siemens, χριστοφορακους, εξοπλιστικα σκανδαλα, απατεωνες πολιτικους κλπ κλπ....

        • Δεξιόχειρας avatar
          Δεξιόχειρας @ Ronin 20/03/2013 12:49:17

          Τράβα στον Πούτιν τότε. Εκεί που πήγε και ο ΓΑΠ και ο Ρώσος τον πέταξε μπαλάκι στο ΔΝΤ. Η Κύπρος δεν έχει άλλη εναλλακτική καθώς προέρχεται από το ΔΝΤ στον Ρώσο. Κι αν δεν σου κάτσει; Κλάφ'τα Χαράλαμπε. Σαν βρεγμένη γάτα στην αγκαλιά της Μέρκελ.

          • Zugzwang avatar
            Zugzwang @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 22:44:30

            Δεν διαπραγματευτηκε ποτε σοβαρα με τον Πουτιν ο ΓΑΠ. Αλλωστε τι να διαπραγματευθει; Ο Πουτιν γνωριζε πολυ καλα ποιος ηταν ο ΓΑΠ.

      • Α avatar
        Α @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 10:44:23

        Με συγχωρείτε αλλά ο δανεισμός μιας χώρας, δεν της επιβάλλει να είναι συνεπής ως προς τις υποχρεώσεις της αποπληρωμής; Ποιος μίλησε για χάρισμα 17 δις; Πότε και σε ποιον χάρισε χρήματα η ΕΕ; πάντα για ΔΑΝΕΙΣΜΟ δεν μιλάμε;
        Το τι θα κάνει η Κύπρος με τα κοιτάσματά της, είναι αποκλειστικό της ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΟ δικαίωμα. Αυτή θα κρίνει από που έχει στήριξη άρα και που θα δώσει την συνεκμετάλλευση. Ας ήταν άξια η ηγεσία της ΕΕ για να έχει λόγο στα ενεργειακά κοιτάσματα της Κύπρου. Από την στιγμή που δεν στηρίζει την Κύπρο , η σχέση δεν μπορεί πλέον να βασιστεί στον εκβιασμό.

        • Δεξιόχειρας avatar
          Δεξιόχειρας @ Α 20/03/2013 12:51:56

          Δεν εκβιάστηκε κανένας. Έτσι το εμφάνισαν αυτοί που βρέθηκαν σε δύσκολη θέση. Το δίλημμα που τέθηκε ήταν: Ή κόβεις τις σχέσεις σου με τη Ρωσία και συνεχίζεις μαζί μου Ή κόβεις το λαιμό σου. Τον έκοψε.

          • Queen For The Black Side avatar
            Queen For The Black Side @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 15:05:57

            Μην προτρέχουμε. Θα δούμε τι και ποιού θα κοπεί τελικά.....

      • cyprusnet avatar
        cyprusnet @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 10:49:47

        Δεξιοχειρα, το 17 και 10δις ειναι νουμερα αυθαιρετα που τα βγαζει το ΔΝΤ μετα απο την εφαρμογη Μνημονιου και τις παρενεργειες του..
        Η Κυπρος εχει αναγκες 6 με 7 δις για την Λαικη και ενα ομολογο που ληγει σε 4 μηνες..
        Τα υπολοιπα ειναι απο εκθεσεις pimco και ΔΝΤ χωρις αντικρυσμα!!

        • Δεξιόχειρας avatar
          Δεξιόχειρας @ cyprusnet 20/03/2013 12:57:42

          Αυτό σημαίνει ότι είναι μικρό μέγεθος για την Κύπρο; Προσωπικά πιστεύω ότι είναι μεγάλο μέγεθος και για τη Ρωσία. Εξάλλου ο Πούτιν το έχει ξεκαθαρίσει εδώ και χρόνια και απορώ που δεν τον πήραν στα σοβαρά. Είπε ότι η Ρωσία δεν θα υποστηρίξει τρίτους γιατί έχουν προτεραιότητα οι Ρώσοι πολίτες.

        • Ιαπετός avatar
          Ιαπετός @ cyprusnet 20/03/2013 15:46:11

          Αλήθεια γιατί είναι πτωχευμένες οι κυπριακές τράπεζες;
          Η κεντρική τράπεζα τής Κύπρου επιτέλεσε ποτέ τό ελεγκτικό της έργο;
          Πόσα δισ. μοιράστηκαν ώς κέρδη μέχρι τώρα σπρώχνοντας τίς επισφάλειες γιά τό μέλλον;
          Πόσα θαλασσοδάνεια καί κλοπή εν ψυχρώ τών καταθετών από ωραίους επιτήδειους έλαβε χώρα μέχρι τώρα; (π.χ. Βγενόπουλος)
          Δέν ευθύνεται κανένας γι' αυτό;
          Οι σημερινοί πολιτικοί τού όχι γιά παράδειγμα;
          Όλοι τους, σχεδόν, επαγγελματικά διαχειριστές κάποιων κεφαλαίων ολιγαρχών (όπως π.χ. ο κ. Αναστασιάδης) πού επενδύονταν κομπιναδόρικα γιά γρήγορο καί χοντρό κέρδος μέ τό ανάλογο αντίτιμο;

          Τά 17 δισ. ανακεφαλαιοποίησης υποθέτω είναι τό ελάχιστο ποσό πού χρειάζονται οι κυπριακές Τράπεζες τώρα καί στό άμεσο μέλλον. Στό απώτερο; Φθάνουν αυτά τά χρήματα όταν θά σπάσει η φούσκα ακινήτων στήν Κύπρο;
          Τί θά γίνει τότε;

          «Ο υπουργός Οικονομικών της Σουηδίας Άντερς Μποργκ υποστήριξε σήμερα ότι η κυπριακή οικονομία βασίζεται αποκλειστικά στις τράπεζες και στις ...παραλίες και ότι η οικονομική κρίση δεν θα αφήσει στη χώρα παρά μόνο τον τουρισμό ως πηγή εισοδήματος.
          Στην Κύπρο "έχουν μόνο έναν χρηματοπιστωτικό τομέα και παραλίες. Τώρα που ο χρηματοπιστωτικός τομέας βρίσκεται σε πορεία κλεισίματος, δεν θα έχουν παρά μόνο τις παραλίες", είπε ο Μποργκ, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της εφημερίδας Σβένσκα Ντάγκμπλαντεντ.
          "Η Ευρώπη έχει βαθιά και δομικά προβλήματα που πρέπει να ρυθμιστούν μέσω της αναδιοργάνωσης του κοινωνικού μοντέλου στη νότια Ευρώπη", πρόσθεσε.
          Ο Σουηδός υπουργός εξήγησε ότι για την Ιταλία, παραδείγματος χάρη, ο ίδιος θα προέβλεπε ότι απαιτούνται 10-15 χρόνια σκληρής δουλειάς για μεταρρυθμίσεις.
          Η Κύπρος αναζητεί σήμερα μια εναλλακτική λύση, μετά την απόρριψη από το κοινοβούλιο του σχεδίου επιβολής έκτακτου φόρου στις τραπεζικές καταθέσεις που θα χρηματοδοτούσε ένα μεγάλο μέρος του σχεδίου διάσωσης της κυπριακής οικονομίας.»

          Πηγή: ΑΜΠΕ

          • Αρχιμήδης avatar
            Αρχιμήδης @ Ιαπετός 20/03/2013 20:12:48

            Τα ερωτήματα που θέτεις αγαπητέ Ιαπετέ ισχύουν για ΟΛΑ τα PIIGS,ίσχυαν για τις τράπεζες και τους πολιτικούς της Λατινικής Αμερικής, πιο πρίν για τις χώρες της Ν.Α. Ασίας και μόνιμα ισχύουν για τις χώρες της Αφρικής. Παντού δηλαδή όπου οι Παγκοσμιοποιημένες τράπεζες σε αγαστή συνεργασία με τους εντόπιους τραπεζίτες, πολιτικούς και "νταβατζήδες" διογκώνουν το κρατικό χρέος μέχρι να φτάσει η ώρα του ΔΝΤ.
            Μάλιστα σε εμάς, ως χώρα του βλαχο-καπιταλισμού, η "βρωμοδουλειά" αυτή όπως και οι άλλες γίνεται εύκολα φανερή αφού συμμετέχουν και τα πάσης φύσεως λαμόγια.
            Κασσικό παράδειγμα η περίπτωση Ακη,
            Τράπεζα Ελλάδος Βundesbank,Ferrostahl, Kόκκαλης,offshore,ολοι μαζί πάνω απο 20 δίς χρέος και τα πάντα νομότυπα...
            Οσον αφορά τον Σουηδό εταίρο που αισθάνεται προσωρινά ασφαλής εκτος Ευρώ, ας δείξει την εταιρική αλληλεγγύη του και ας στείλει ενα εργοστάσιο της SAAB μαζί με τις απαραίτητες βιομηχανίες στην Κύπρο να κατασκευάζουν όπλα και να τα πουλούν κατ' ευθείαν στη Μ.Ανατολη που είναι δίπλα 'ωστε να μην λερώνει τα χέρια της η Κύπρος με τα χρηματοπιστωτικά προιόντα και να μην της μείνουν μόνο οι παραλίες όταν τa χάσει...
            Κι αν παραδέχεται οτι η Ιταλία θέλει 15 χρόνια για να μεταρρυθμιστεί και να μην ξαναχρεωθεί, τότε σίγουρα η Ελλάδα θα χρειαστεί 30 και όχι 20 που είχε πεί ο Μόντι...
            Και ο Σαμαράς λέει οτι μας φτάνει ενα εξάμηνο ακόμα...

  4. yianna avatar
    yianna 20/03/2013 09:39:04

    Η έξοδος της Κύπρου από το Ευρώ είναι σχεδόν βέβαιη. Το σχέδιο για τις Τράπεζες το πάλευαν οι Κύπριοι ένα χρόνο τώρα και δεν τους βγήκε. Κατά την άποψή μου είχαν το χρόνο να φτιάξουν και Plan B και C και ό,τι άλλο, αλλά δεν μπορούν να ληφθούν αποφάσεις όντας στην ΕΕ.
    Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα αναγκασθούν και άλλες χώρες πιο δυνατές από εμας να αποχωρήσουν από το Ευρώ, παρά τις συνέπειες .
    Το euro project απέτυχε και ο Θεός βοηθός, για μας εννοώ....

  5. Mak avatar
    Mak 20/03/2013 09:39:36

    Νομίζω στην ίδια λογική και με την ίδια "αλληλεγγύη" που αντιμετώπισαν οι βορειοευρωπαίοι τους νότιους εταίρους τους, θα έπρεπε και οι χώρες του νότου να αποχωρήσουν από τη συνθήκη του Δουβλίνου.

    Δε γίνεται να ζητάνε από τον κυπριακό λαό να πληρώσει γιατί είχε μεγάλο τραπεζικό σύστημα και οι ίδιοι να μη θέλουν να μοιραστούν το βάρος της μετανάστευσης. Τα λεφτά που λένε ότι δίνουν είναι ανέκδοτο.

    Ας δοκιμάσουν και αυτοί λίγη από την "αλληλεγγύη" που μας δίνουν. Θα κρατήσουμε τους μετανάστες που μας αναλογούν και τους υπόλοιπους θα τους στείλουμε σε αυτούς. Εξάλλου δε νομίζω κανείς να θέλει να μείνει στην σημερινή Ελλάδα.

  6. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 20/03/2013 09:51:56

    Μην φτάνουμε στο σημείο να καταδικάζουμε την Ενωμένη Ευρώπη επειδή ,καλώς ή κακώς, οι Γερμανοί ήθελαν να βάλουν χέρι στις καταθέσεις της Ρώσικης Μαφίας στην Κύπρο! Να κρατάμε τα ζητήματα στις πραγματικές τους διαστάσεις.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ ΣΤΕΛΙΟΣ 20/03/2013 12:55:27

      Μα, ΕΕ και Γερμανία είναι το ίδιο πράγμα όταν αποφασίζουν ερήμην των υπολοίπων οι Γερμανοί. Μέχρι την τελική διάσπαση...

  7. Παρατηρητής με κυάλια avatar
    Παρατηρητής με κυάλια 20/03/2013 10:01:43

    Πολιτική ένωση δεν θα γίνει ποτέ , διότι κάτι τέτοιο στηρίζεται πρώτα στην έννοια της ηθικής και της πολιτική ευθύνης. Κάτι που εκλείπει όχι μόνο διευρωπαικά αλλά και σε κάθε έθνος.
    Ακόμα και το αντινιους έκοβε σχόλια προεκλογικά που στηλίτευαν την στάση Σαμαρά, φτιάχνοντας μια εικόνα υπέρ κάποιων συμφερόντων αλλά μακράν της αλήθειας.
    όταν λοιπόν το συμφέρον υπερίπταται της ηθικής η διάλυση πλησιάζει και γίνεται πραγματικότητα.
    Η ηθική σαν μάνα μας περιμένει να μας ξανα-αγκαλιάσει. Εκτός ΕΕ.

    • Ronin avatar
      Ronin @ Παρατηρητής με κυάλια 20/03/2013 11:12:31

      touche

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Παρατηρητής με κυάλια 20/03/2013 12:56:27

      Αφού έτσι το θέλουν οι Γερμανοί και οι φίλοι τους θα γίνει. Και ο σώζων εαυτών σωθήτω...

  8. Afroditi P. avatar
    Afroditi P. 20/03/2013 10:24:23

    Η ''Eνοποίηση της Ευρώπης'' τώρα φαντάζει μακρύτερα από ποτέ.

    Ειδικά μετά από την προτεινόμενη ''διάσωση'' της Κύπρου, η οποία θα οδηγούσε σίγουρα στην καταστροφή αυτής της μικρής χώρας - αφήνοντας πρός το παρόν στην άκρη τις ''διασώσεις'' Ελλάδας, και άλλων χωρών του Νότου.

    Πρόσφατα , σε άρθρο του akenaton, χρησιμοποίησα τον όρο για τις οικονομικές πολιτικές που επιβάλλονται στην Ελλάδα, και άλλες χώρες, με τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης/Ευρωζώνης, ως ''Σοβιετικό Νεοφιλελευθερισμό".

    Το σύστημα αυτό συνδυάζει τα χειρότερα και των δύο συστημάτων - δηλαδή επίθεση/κατάσχεση κατά πασα μορφή ιδιωτικής περιουσίας και υπερφορολόγηση των πάντων, καθώς και κατάργηση δημοκρατικών δικαιωμάτων της πλειονότητας του πληθυσμού( η ''σοβιετική'' πλευρά ) ,καθώς και συνεχή συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους-συντάξεις, παιδεία, υγεία κτλ- αφήνοντας παράλληλα το μεγάλο κεφάλαιο να κινείται ελεύθερο και να γιγαντώνεται, καταστρέφοντας την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα. ( η νεοφιλελεύθερη πλευρά)

    -Ισως δεν είναι τυχαίο ότι ο ηγέτης που ''κινεί τα νήματα'' στην Ευρώπη - η κυρία Μέρκελ - εφαρμόζει τον καπιταλισμό βάσει των προσωπικών της βιωμάτων - μεγάλωσε στο απολυταρχικό, κομμουνιστικό καθεστώς της Ανατολικής Γερμανίας, ήταν δε ήδη 35 ετών όταν έπεσε το ανατολικό μπλόκ.

    Με αυτά τα ''δεδομένα'', και με ΕΠΙΒΟΛΗ αποφάσεων καταστροφικών σε κράτη- μέλη μέσω εκβιαστικών διλλημάτων και απειλών , όχι μονο ''Ενωμένη'' δεν θα είναι η Ευρώπη, αλλά θα αναβιώσουν και όλες οι παληές έχθρες με απρόβλεπτα αποτελέσματα.

  9. Αρχιμήδης avatar
    Αρχιμήδης 20/03/2013 10:44:00

    Είτε η Ευρώπη ενοποιηθεί πλήρως σύμφωνα με το πρότυπο των ΗΠΑ, είτε διαλυθεί εις τα εξ ών συνετέθει, πο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ δεν αλλάζει ούτε κατά κεραίαν...
    Και είναι το πρόβλημα αυτό, το γεγονός οτι η μετά το 1990 "απελευθέρωση" των 'αγορών' ήτροι της ΑΣΥΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ, οδήγησε την Ανθρωπότητα ολόκληρη μέσω της "Παγκοσμιοποίησης" κυρίως του Τραπεζικού συστήματος στο σημερινό οικονομικο ΑΔΙΕΞΟΔΟ, όπου το Πραγματικό Χρήμα που παράγει ο άνθρωπος επι γής να είναι μόλις το 1,5% του "εικονικού" που παράγει το "απελευθερωμένο" τραπεζοχρηματιστηριακό σύστημα .
    Είναι η τεράστια φούσκα των 3,4 ΤΕΤΡΑΚΙΣ εκατομμυρίων το χρόνο που παράγει αυτό το εξάμβλωμα ΚΑΖΙΝΟΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ που δημιούργησε η αχαλίνωτη απληστία των Υπερτραπεζιτών και που διατρέχει διαρκώς το ρίσκο να σκάσει η επόμενη Μεγάλη τράπεζα...Αν δεν λυθεί αυτό το πρόβλημα, το αν θα παίζουμε κάθε ομαδούλα χωριστά ή όλοι στην Εθνική Ευρώπης Ουδεμία σημασία έχει..

    • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
      ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ Αρχιμήδης 20/03/2013 19:19:23

      Δεν έχουν δυστυχώς πολλοί κατανοήσει ΠΟΣΟ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΩΣΤΟΣ ΕΙΣΑΙ!! Παρόμοια έχω γράψει και εγώ παλαιότερα. Χαίρομαι που διαβάζω το σχόλιό σου!!

      • Αρχιμήδης avatar
        Αρχιμήδης @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 20/03/2013 19:49:41

        Σε ευχαριστώ αγαπητέ ΓΕΩΜΕΤΡΗ,
        η εκτίμηση είναι αμοιβαία, και θυμάμαι σε παλιότερες αναρτήσεις σου είχα διαβάσει τα εγκυρότερα σχόλια του Site γύρω απο τις γεωστρατηγικές ισορροπίες.

    • Zugzwang avatar
      Zugzwang @ Αρχιμήδης 20/03/2013 22:53:58

      Συμφωνω και εγω.

  10. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 20/03/2013 10:47:05

    Η καχυποψία υπάρχει χρόνια. Πλέον υπάρχει βεβαιότητα για το σκοπό εφαρμογής του Δ ράιχ από τη μεριά της Γερμανίας. Έτσι που τα έκαναν με την Κύπρο όμως έχασαν όποιο διπλωματικό πλεονέκτημα είχαν. Τώρα θα έχουν κι άλλους απέναντι με σοβαρά επιχειρήματα. Και τέλος η ΟΝΕ. Ήταν σίγουρο με τις πολιτικές που έχουν εφαρμοστεί σοτ νότο αλλά τώρα επιταχύνονται οι διαδικάσίες διάλυσης. Συμφωνώ απόλυτα με το "ο Θεός βοηθός"...

  11. Νικ avatar
    Νικ 20/03/2013 10:47:16

    Το ΟΧΙ ήταν στο κούρεμα των καταθέσεων, όχι στο σχέδιο διάσωσης συνολικά.

  12. χαρης avatar
    χαρης 20/03/2013 10:58:28

    δεξιοχειρα κοβω το κεφαλι μου οτι εισαι συνταξιουχος δημοσιου με τρεις συνταξεις

    • Ronin avatar
      Ronin @ χαρης 20/03/2013 11:11:28

      τοτε ειναι παλαιος δεξιος μεταλαγμενος σε νεο-δεξιος

    • Δεξιόχειρας avatar
      Δεξιόχειρας @ χαρης 20/03/2013 12:44:41

      Κόψτο. Είμαι 36 χρονών με δύο παιδιά.

      • Πέτρος avatar
        Πέτρος @ Δεξιόχειρας 20/03/2013 15:09:19

        Μήπως 63 ? Για 36, με τίποτε ! Τόσο κύτταρο οff, δεν εξηγείται.

  13. Νιόβη avatar
    Νιόβη 20/03/2013 11:15:58

    «Πλέον η κρίση της Ευρώπης δεν είναι μόνο οικονομική αλλά πρωτίστως πολιτική».

    Πολιτική ήταν πάντα, αγαπητέ αρθρογράφε, αλλά έπρεπε να έρθει και η οικονομική για να αναδείξει αυτή την αλήθεια.

  14. Ronin avatar
    Ronin 20/03/2013 11:17:52

    την ελλαδα μπορει να σωσει μονο η δικαιοσυνη πλεον. οι πολιτικοι εχουν πια καει, ακομα κ αυτοι που εχουν αγνες προθεσεις (αν υπαρχουν) κ δεν εξυπηρετουν καποια αντζεντα, περαν αυτης του εθνικου συμφεροντος, τσουβαλιαζονται στον γενικοτερο πολιτικο ορυμαγδο. μονο η δικαιοσυνη λοιπον. θελει ομως?

  15. Παρατηρητής με κυάλια avatar
    Παρατηρητής με κυάλια 20/03/2013 11:36:37

    Στην ερτ σήμερα, όπως και σχεδόν κάθε μέρα , βλέπει κανείς μια ερασιτεχνική προπαγάνδα υπέρ της σάπιας πολιτικής τάξης. Ο μισός ΕΤ βγαίνει στο γυαλί μαζί με τυχάρπαστους από το ΕΛΙΑΜΕΠ και υποστηρίζουν την Ευρώπη , τρέμοντας μην χάσουν την βολή τους. Και έχεις την εντύπωση ότι η Κύπρος είναι όντως ΜΟΝΗ επειδή οι εδώ έχουν ήδη παραδόσει την χώρα και συμπεριφέρονται ως γενίτσαροι των ευρωπαίων. Κατάθλιψη πραγματικά. Καμμία ελπίδα δεν έχουμε ως χώρα που τα ηνία της κρατούν άνθρωποι που κοιτούν μόνο την παρτη τους.....

  16. IanRush avatar
    IanRush 20/03/2013 11:39:21

    κ.Πράντζο θα συμφωνήσω σε πολλά μαζί σας, το μόνο που δεν καταλαβαίνω είναι πως αντιλαμβανόμαστε στην Ελλάδα την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη; Για έναν βορειοευρωπαίο χώρα με 15% έλλειμμα γενικής κυβερνήσεως ως διαρκές δομικό πρόβλημα,15% έλλειμμα ισοζυγίου πληρωμών και με μια κρατική μηχανή με εξελιγμένα αφρικανικά χαρακτηριστικά δεν θεωρείται ευρωπαϊκή μετά από 30 χρόνια από την ένταξή της στην ΕΟΚ/ΕΕ, και σε αυτό κατά κύριο λόγο φταίμε εμείς και όχι ή έλλειψη ευρωπαϊκής αλληλεγγύης. Τελικά πολύ σοφή η ρήση του γερο-Καραμανλή "σας πέταξα στη θάλασσα για να μάθετε να κολυμπάτε"!

    • Μηχανικός avatar
      Μηχανικός @ IanRush 20/03/2013 19:57:41

      Δεν την αντιλαμβανόμαστε! Όταν μας την παρείχαν (ΜΟΠ, Ντελόρ κλπ) ήταν αυτονόητη, τώρα που μας πιέζουν (ασφυκτικά βέβαια), έπειτα όμως από δική μας -απαράδεκτη κατ' εμέ- αίτηση για μηχανισμό στήριξης, είναι σκληροί και αντίθετοι στην Ευρωπαική ιδέα που οραματίστηκαν οι ηγέτες - ιδρυτές της Ε.Ο.Κ..

  17. άγρυπνη avatar
    άγρυπνη 20/03/2013 11:43:03

    Επ'ευκαιρία της Κύπρου,που πλήγωσε το ταμπού της αυθεντικότητος των σημερινών ''ηγετών''του Ευρωπα'ι'κού Βορρά,δίνεται στην Ευρώπη μια τελευταία ευκαιρία ν'αλλάξει πολιτική και να επαναπροσδιορίσει την ιδεολογία της,περιορίζοντας την φούσκα του τραπεζικού συστήματος,που την οδηγεί σε αδιέξοδο.Αλλιώς,όπως φαίνεται η μόνες χώρες που θα είναι ενωμένες στην Ευρώπη θα μείνουν η Γερμανία και η Ελλάδα[ως δορυφόρος].

    • άγρυπνη avatar
      άγρυπνη @ άγρυπνη 20/03/2013 11:59:47

      συγγνώμη,''αυθεντίας''

    • Πέτρος avatar
      Πέτρος @ άγρυπνη 20/03/2013 12:08:58

      Χαχαχα. Πολύ καλό το τελευταίο.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ άγρυπνη 20/03/2013 12:57:51

      Εξυπνάδες. Το ευρώ πεθαίνει σύντομα. Ήδη μπήκε στην εντατική. Πότε θα του βγάλουν τα καλώδια μένει να αποφασιστεί...

      • Πέτρος avatar
        Πέτρος @ Γεώργιος Τ. 20/03/2013 15:10:29

        Εεεεεεε, ας τα τραβήξει κάποιος επί τέλους !!

  18. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 20/03/2013 12:03:23

    H Ευρώπη είναι σαν ένα παρηκμασμένο κολέγιο, όπου ο πιο χοντρός και άσχημος μαθητής έχει μαζέψει μία συμμορία και κάνει μπούλινγκ στους υπόλοιπους.

    Είναι θέμα χρόνου οι κοκοποιούμενοι μαθητές να εγκαταλείψουν το κακόφημο κολέγιο....

    • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
      ΣΤΕΛΙΟΣ @ Γιώργος Αχαιός 20/03/2013 12:47:19

      Και σε ποιό σχολείο προτείνεις να μεταγραφούμε?

      • Γιώργος Αχαιός avatar
        Γιώργος Αχαιός @ ΣΤΕΛΙΟΣ 20/03/2013 13:45:25

        Πρέπει να γραφτούνε κάπου; Μαθήματα στο σπίτι....

        • Πέτρος avatar
          Πέτρος @ Γιώργος Αχαιός 20/03/2013 15:11:09

          + 1000000000000000

        • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
          ΣΤΕΛΙΟΣ @ Γιώργος Αχαιός 20/03/2013 15:21:42

          Μη βρεθούμε να μελετάμε το Κοράνιο σε κανένα τζαμί φοβάμαι...

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Γιώργος Αχαιός 20/03/2013 14:12:05

      "και κάνει μπούλινγκ" ;;;;;
      Τι θα πει αυτό σε απλά νεοελλαδικά;

      • Κυθήριος Τ. avatar
        Κυθήριος Τ. @ Νίκος Αργεάδης 20/03/2013 15:08:39

        Τήν πέφτει
        Τόν σακκιάζει
        Σκούλι μπούλι
        Ἀστειεύομαι Νίκο,ἡ ἐνδοσχολική βία εἶναι ἀπό μαθητή σέ μαθητή.

      • Πέτρος avatar
        Πέτρος @ Νίκος Αργεάδης 20/03/2013 15:12:09

        Τρομοκρατεί, επιτίθεται, ξυλοφορτώνει, προπηλακίζει, κ.λ.π.

  19. GLAD avatar
    GLAD 20/03/2013 12:21:25

    Όπως εύκολα μπορεί κανείς να διαπιστώσει στα σχετικά δημοσιεύματα , από τα περίπου 69δις που έχει σε καταθέσεις το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου τα 24 είναι των ξένων και τα 45 των Κυπρίων.
    Η άποψή μου είναι ότι από τα 45 πρέπει να βρεθούν τα 5.8δις που ζητούν οι Ευρωπαίοι , αφού αφορά την υπόσταση της χώρας τους. Αυτό σημαίνει κούρεμα 13% των καταθέσεων των γηγενών.
    Έτσι κυρίως οι Ρώσοι και οι Βρετανοί (και λοιποί ) δεν θα χάσουν τα λεφτά τους και ούτε θα αποσύρουν τις καταθέσεις τους από την Κύπρο , δεδομένου (αν δεν κάνω λάθος) ότι οδεύουμε τάχιστα προς την στιγμή κατά την οποία το σύνολο των Ευρωπαικών τραπεζών θα τεθεί υπό κοινή ομπρέλα-εποπτεία και δεν απαιτηθεί ξανά εμπλοκή κρατών εγγυητών.
    Αυτό δεν θα θίξει την οντότητα της Κύπρου ως Τραπεζοπιστωτικού παραδείσου , πράγμα που κατά την γνώμη μου πρέπει να διαφυλαχθεί πάση θυσία.
    Ο λόγος είναι ότι δυστυχώς (γιά όσου ξέρουν) η Κύπρος είναι ένα μικρό κράτος - νησί που δεν παράγει τίποτα και είναι αδύνατον να αλλάξει "παραγωγικές δομές" , όπως λένε τις "κοτσάνες" τους οι Γερμανοί που εδώ που τα λέμε δεν τους απασχολεί (όπως π.χ. η Ελλάδα) καθόλου η Κύπρος.
    Αντιθέτως πιστεύω ότι από την όλη μεθόδευσή τους φαίνεται να επιδιώκουν την μεγαλύτερη δυνατή εξάρτηση της Κύπρου από τους ενεργειακούς στενούς συνεργάτες τους τους Ρώσους.
    Η άνεση με την οποία χαριεντιζόταν ο τέως Καγκελάριος Σρέντερ με τον Πούτιν σε πρόσφατο video (προχτές το είδα στις ειδήσεις) με πείθει ακόμη περισσότερο.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ GLAD 20/03/2013 12:59:59

      Κάνεις λάθος! Ο Σρέντερ είναι μέσα στην Γκαζπρομ. Η Μέρκελ και ο Σόιμπλε όχι. Και οι δηλώσεις Πούτιν χθες και προχθές σε διαψεύδουν περίτρανα. Έχουμε πόλεμο Γερμανιάς-Ρωσίας με αφορμή την Κύπρο.

      • GLAD avatar
        GLAD @ Γεώργιος Τ. 20/03/2013 14:26:20

        1. Πόλεμος μεταξύ Ρωσίας - Γερμανίας δεν υπάρχει , πολύ δε περισσότερο αφού η δεύτερη εξαρτάται ενεργειακά απολύτως από την πρώτη.
        2. Πιστεύεις σοβαρά ότι τους πολιτικούς σχηματισμούς στην Γερμανία , τους διακρίνει τέτοιο χάος όπως στην Ελλάδα ?
        Τότε πως νομίζεις ότι επί σειρά ετών την κυβερνούν συνασπισμοί κομμάτων ?
        3. Θα σου πρότεινα να είσαι πάντα υποψιασμένος για ότι συμβαίνει γύρω μας . Οι συσχετισμοί και οι εξαρτήσεις είναι δαιδαλώδεις.
        4. Δεν σου κάνει εντύπωση πόσο μακρυά από την όλη υπόθεση στέκεται η Αμερική , όταν η γύρω από την Κύπρο περιοχή καίγεται ?
        5. Γιατί παρουσία του Ολάντ τα πιθανά Ελληνικά ενεργειακά κοιτάσματα βαφτίζονται Ευρωπαικά και δεν είναι τέτοια τα βεβαιωμένα Κυπριακά , ώστε να προστατευθούν ?
        6. Γιατί δεν έχει σημασία η Κύπρος για την Γερμανία ?
        Θα δεις πόσο απίστευτα κερδισμένη από όλη υπόθεση θα βγεί η Ρωσία . Βάζω και στοίχημα .

  20. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 20/03/2013 12:21:40

    H Eλλαδα και η Κυπρος ησαν εξαιρεσεις στην ΕΕ.Δεν εγιναν δεκτες παρα μονο με πιεσεις και εκβιασμους οταν η Γερμανια τις ειχε αναγκη (λογω ψυχρου πολεμου η Ελλαδα,λογω διευρυνσης η Κυπρος).Τωρα δεν τις εχει αναγκη.Δε νομιζω οτι η ΕΕ θα διαλυθει αλλα θα συρρικνωθει μαλλον.

  21. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 20/03/2013 12:35:59

    Η αλληλεγγύη είναι μεγάλη κουβέντα που ο καθένας φαίνεται ότι την αντιλαμβάνεται όπως θέλει. Όπως λέει κι ο IanRush πιο πάνω, είναι αλληλεγγύη να πετάς χρήματα σε μια χώρα που 30 χρόνια μετά την είσοδό της στην ΕΕ πεισματικά δε θέλει να αλλάξει και να εκσυγχρονιστεί; Δεν είναι αλληλεγγύη να δίνεις εκατοντάδες δις δανεικά και πιθανόν αγύριστα, όταν όλος ο υπόλοιπος κόσμος δεν σου δανείζει ούτε ένα σεντ πλέον; Είναι παράλογο να σου δίνουν τα χρήματα αυτά υπό τον όρο να αλλάξεις ακριβώς αυτές τις δομές που σε έφεραν στη χρεοκοπία; Όταν εσύ διαφωνείς με αυτές τις αλλαγές, πρέπει παρόλα αυτά στο όνομα της αλληλεγγύης, να σου τα δώσουν τα χρήματα χωρίς όρους; Επειδή οι αλλαγές αυτές δεν συνάδουν με τις δικές οικονομικές απόψεις (απόψεις που σε οδήγησαν στη χρεοκοπία, μη ξεχνάμε) ή επειδή έχεις ιδιοτελή συμφέροντα στην χώρα σου να μην αλλάξουν τομείς τους οποίους λυμαίνεσαι σε βάρος των συμπατριωτών σου και χρησιμοποιείς τους "χρήσιμους ηλίθιους" για να πετύχεις το σκοπό σου, φανατίζοντας τους με πατριωτικές κορώνες και ξενοφοβικά και αντιευρωπαϊκά τσιτάτα;
    Τα νομίσματα έχουν δυο όψεις, είτε αυτά είναι ευρώ είτε δραχμή είτε κυπριακή λίρα. Πολλοί μάθαμε να βλέπουμε μόνο τη μία όψη και να βγάζουμε εύκολα συμπεράσματα που χαϊδεύουν τις προκαταλήψεις μας και δικαιώνουν τις προεγκατεστημένες πεποιθήσεις μας. Στο τέλος όμως εμείς και οι συμπολίτες μας πληρώνουμε το λογαριασμό.

    • Heaven avatar
      Heaven @ MAYRO XABIARI 20/03/2013 12:48:19

      Όπως λέει κι ο IanRush πιο πάνω, είναι αλληλεγγύη να πετάς χρήματα σε μια χώρα που 30 χρόνια μετά την είσοδό της στην ΕΕ πεισματικά δε θέλει να αλλάξει και να εκσυγχρονιστεί;
      και συμπληρώνω: ...αλλά παρολα αυτα, και ενω γνωρίζουν, αυτοι σε δέχονται ως ισοτιμο μελος στην ευρωζώνη;

      για να μην το κουράζουμε, την αναδιαρθρωση του κράτους μας επρεπε και να την επιβάλλουμε αλλά και να την αναλάβουμε ΜΟΝΟΙ μας. τα υπολοιπα ειναι καθρεφτάκια για ιθαγενεις!

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ MAYRO XABIARI 20/03/2013 16:24:23

      Μια χαρά τα λες "Μαυρο χαβιάρι" Η αλληλεγγύη είναι δρόμος διπλής κατεύθυνσης, δεν είναι απροϋπόθετη. Στην ομφαλοσκοπούσα όμως χώρα μας όπου η πλειοψηφία θεωρεί πως όλος ο κόσμος της χρωστάει και ταυτόχρονα αναζητεί μετά μανίας τους εχθρούς που την υπονομεύουν και φταίνε για τα προβλήματα της , αυτά που λες είναι ψιλά γράμματα!

  22. IanRush avatar
    IanRush 20/03/2013 13:19:32

    Ναι σωστά Heaven, τις αλλαγές στο κράτος θα τις εκπονούσαν οι κρατιστές ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ,ο υπερκρατιστικότατος ΣΥΡΙΖΑ,οι νεοναζί,οι σταλινικοί και οι ψεκασμένοι πάνω σε μια κοινωνία που αντιδρά στο σχέδιο "Αθηνά" και στην αξιολόγηση στο δημόσιο...Τουλάχιστον οι Ευρωπαίοι πήραν το μάθημα που τους έπρεπε να προσέχουν ποιους βάζουν στην ΕΕ/ευρωζώνη, εμείς μετά από 3 μνημόνια θεωρείς ότι έχουμε ένα συλλογικό απόθεμα γνώσης για να μην ξαναχρεοκοπήσουμε;

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ IanRush 20/03/2013 13:23:29

      Για μένα η μεγαλύτερη πηγή απαισιοδοξίας είναι ότι συλλογικά όχι μόνο δε μάθαμε τίποτα, αλλά πάμε να ξεχάσουμε κι όσα λίγα σωστά ξέραμε...

      • IanRush avatar
        IanRush @ MAYRO XABIARI 20/03/2013 13:28:13

        Ακριβώς,και μάλιστα υπό το πρίσμα του συνθήματος "Τώρα Ξυπνήσαμε".......

        • Heaven avatar
          Heaven @ IanRush 20/03/2013 13:41:27

          δεν χρειάζεται απαισιοδοξία... Δυστυχώς σαν λαος έτσι είμαστε: ανεπιδεκτοι μαθησεως!
          μια επισκόπιση της ιστοριας μας ως νεοτερου κράτους ειναι απολυτως πειστική!

          • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
            ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ Heaven 20/03/2013 19:29:48

            Είμαστε ανεπίδεκτοι μαθήσεως;; Μα εμείς αγαπητέ δημιουργήσαμε ΓΝΩΣΗ!! Και δημιουργήσαμε Γνώση διότι ο κάθε Έλληνας και Ελληνίδα βλέπει ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ όπως αυτός νομίζει ότι είναι το σωστό ή αλλιώς όπως αυτού του κάνει κέφι.
            ΓΙ' ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΑΡΑΓΕΙ ΙΔΕΕΣ και ΔΕΝ ΠΑΕΙ "BY THE BOOK" (τυφλοσούρτη στην κοινή ελληνική).
            Και γι' αυτό ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΝΙΩΣΟΥΝ. Μπορούν να μας αναλύσουν αλλά όχι να μας ΝΙΩΣΟΥΝ!

  23. χαρης avatar
    χαρης 20/03/2013 14:04:31

    οκ ρε φιλε συγγνωμη τοτε αλλα σταματα να εισαι κομματικα φανατισμενος και να παρουσιαζεις τα παντα σαν μονοδρομο συμφωνα με τα κομματικα σου πιστευω για αυτο φτασαμε εδω που φτασαμε οι ελληνες γιατι τα παντα τα χωριζουμε σε στρατοπεδα και ο ενας ειναι ο "καλος" και ο αλλος ειναι "κακος" και οσο το συνεχιζουμε αυτο καποιοι τριβουν τα χερια τους και γελανε

  24. άγρυπνη avatar
    άγρυπνη 20/03/2013 15:53:12

    Μοιραία η απόφαση της Κύπρου[άσχετα με το μέλλον της],καταλύτης ραγδαίων εξελίξεων για το μέλλον της Ευρώπης.Από τα πιο''μικρά''κράτη,η μεγαλύτερη αμφιβολία.Τώρα αρχίζει.

    • άγρυπνη avatar
      άγρυπνη @ άγρυπνη 20/03/2013 17:43:48

      Επειδή,εμείς οι Ελληνες αγαπάμε να μισούμε την γνώμη και θέση των άλλων,ίσως πρέπει να διευκρινισθεί,ότι δεν είμαστε εναντίον της Ευρώπης.Αλλά ΑΥΤΗ η Ευρώπη,που με όχημα τον φασιστικό διεθνισμό των τραπεζών,πρόδωσε τις αρχές και τα ιδανικά που[θέλω να πιστεύω με ανιδιοτέλεια]ενέπνευσαν τους δημιουργούς της ένωσης των εθνών της,δεν αντέχει.Οπως,κάθε άνισο και άδικο αυτοκαταργείται.Δεν ήμασταν ευρωσκεπτιστές,γινόμαστε με το σημερινό μόρφωμα.Δεν είναι που δεν βγαίνει το μνημόνιο,αυτό που δεν βγαίνει είναι η παρούσα βαρέως πάσχουσα ΕΕ.

      • άγρυπνη avatar
        άγρυπνη @ άγρυπνη 20/03/2013 21:20:02

        ..ευρωσκεπτικιστές..διόρθ.

  25. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 20/03/2013 17:38:56

    Με συγχωρείς που χρησιμοποιησα ξένη λέξη αλλά μου αρέσει σαν λέξη!
    Bully = νταής , συνήθως ο ασκών ενδοσχολική βία.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Γιώργος Αχαιός 21/03/2013 10:38:18

      Χα, χα, χα! καλό!

  26. MCA avatar
    MCA 20/03/2013 18:51:37

    Τα αδιέξοδα που δημιουργούνται στις χώρες του νότου, θα δώσουν σύντομα τη λύση. Είτε ουσιαστική ενοποίηση, προς το συμφέρον όλων των λαών, είτε διάλυση της Ευρωζώνης.Τέρμα τα ημίμετρα.

    • IanRush avatar
      IanRush @ MCA 20/03/2013 19:04:36

      Το μόνο σίγουρο είναι ότι το πρώτο δε θα γίνει ποτέ, ή ευρώ και όπως είσαι ή δραχμή και όπως θα είσαι, εκτός αν μια συγκυβέρνηση τσίπρα-καμμένου δεν αλλάξει μόνο τη μοίρα της Ελλάδας και κόσμου αλλά και τον άλλων πλανητών...
      Υ.Γ. Ο ειρωνικός μου τρόπος δεν είναι προς το πρόσωπό σου MCA

      • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
        ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ IanRush 20/03/2013 19:57:54

        Κι όμως ο MCA παρουσιάζει τις μοναδικές επιλογές που υπάρχουν για την Ευρωζώνη. Τι νόημα έχουν τα σχόλιά σου περί Τσίπρα και Καμμένου; Αν όπως λες "ευρώ και όπως είσαι" πιστεύεις ότι θα είσαι έτσι για πολύν καιρό; Ουσιαστικά λες και εσύ ότι ο τελικός προορισμός είναι η δραχμή.

      • MCA avatar
        MCA @ IanRush 20/03/2013 20:08:20

        Κανένα πρόβλημα. Εκτός από την ενοποίηση, τη διάλυση, ''ευρώ και όπως είσαι'', ''διαπλανητική ελληνική κυβέρνηση'', υπάρχει και μία πέμπτη λύση. Να φύγουν οι Γερμανοί από το ευρώ και να ησυχάσουμε, προχωρώντας με υποτιμημένο ευρωπαϊκό νόμισμα.

        • IanRush avatar
          IanRush @ MCA 20/03/2013 20:15:34

          Όταν θα μαζέψουν όλο το χρήμα του νότου τοτε θα φύγουν έγραψα ένα σχόλιο για το ίδιο θέμα ως απάντηση ενός σχολιαστή στο άρθρο "και plan c από την Κύπρο"

        • ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
          ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ @ MCA 20/03/2013 21:34:58

          ΟΚ

          • MCA avatar
            MCA @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 20/03/2013 22:20:34

            Εννοείται ότι δεν συμφωνώ με τις επιλογές του IanRush και ειδικά στο ''Ευρώ και όπως είσαι'' .

    • dim avatar
      dim @ MCA 20/03/2013 22:28:23

      Πάμε ολοταχώς για ουσιαστική ενοποίηση... Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει όλοι οι λαοί με λάθη στα θεμέλια των οικονομιών τους να τα διορθώσουν πρώτα... Αυτό προσπαθεί να κάνει η Γερμανία, για να έχει νόημα μετά μια πραγματική ενοποίηση... Να μην υπάρχουν ελλείμματα σε κάθε χώρα λόγω διαρθρωτικών προβλημάτων της οικονομίας τους... Αν υπάρχουν ελλείμματα λόγω ύφεσης, αυτό δε πειράζει, θα το αντιμετωπίζουν όλοι μαζί, αλλά με τίποτα πια ελλείμματα διαρθρωτικού τύπου.. Όποιος δε διορθώσει τα θεμελιώδη προβλήματα της οικονομίας τους δεν έχει θέση σε μια ουσιαστική Ευρωπαϊκή Ενοποίηση...

      • Zugzwang avatar
        Zugzwang @ dim 20/03/2013 23:08:37

        Τωρα ειναι πια αργα. Η Ευρωζωνη πυροβολησε το ποδι της.

      • MCA avatar
        MCA @ dim 20/03/2013 23:16:13

        Εννοείτε π.χ. την διάλυση του χρηματοπιστωτικού τομέα στην Κύπρου, ο οποίος είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της οικονομίας της. Μιας χώρας, η οποία ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει να εμπλακεί σε ένοπλη σύρραξη και να εξαφανιστεί από τον χάρτη. Ενώ για το Λουξεμβούργο που με 40 δις Α.Ε.Π έχει 600 δις καταθέσεις δεν τρέχει τίποτα….

  27. Νιόβη avatar
    Νιόβη 21/03/2013 00:55:45

    Αν το κοιτάξει κανείς πολύ καλά αυτό το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης, ίσως υποψιαστεί ότι δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα οικονομικό πρότζεκτ που από την αρχή του σκόπευε στη δημιουργία της κοινής αγοράς. Αυτό από μόνο του δεν θα ήταν απαραίτητα κακό, ούτε ανέντιμο ή επικίνδυνο για τους λαούς της Ευρώπης αν είχε γίνει από την αρχή ξεκάθαρο στους λαούς της και είχε μείνει εκεί: στη δημιουργία ενός χώρου οικονομικής συνεργασίας. Αντ᾽ αυτού, πλέχτηκε ένα περίτεχνο ιδεολογικό και πολιτικό ένδυμα: ιδανικά, διακηρύξεις, καλές προθέσεις, ένας παράδεισος που θα εξασφάλιζε την ειρήνη, την ισότητα, τη δικαιοσύνη και την ευημερία. Ένας παράδεισος που χαιρέτιζε τις κουλτούρες και τη διαφορετικότητα των μελών του. Η «Ευρώπη των λαών», η «ειρηνική Ευρώπη», η «Κοινωνική Ευρώπη» και όλο και κάτι θα ξεχνάω. Ωκεανοί μελάνι χύθηκαν για να πειστούν οι λαοί για το «όραμα», τον μύθο των εθνικών ιδιαιτεροτήτων τους, τη λήθη της Ιστορίας και την επίδοση συγχωροχαρτιών για το ζοφερό παρελθόν. Την ίδια στιγμή, όμως, στον παράδεισο κάποια ζώα αφήνονταν να γίνουν πιο ίσα από άλλα, οι εθνικές κυβερνήσεις έχαναν κομμάτι-κομμάτι την ευχέρεια να αποφασίζουν ανεξάρτητα, η επιταγή της ομογενοποίησης γινόταν όλο και πιο πιεστική, ο έλεγχος μεγαλύτερος και ο πολυτραγουδισμένος Ευρωπαϊκός πολυπολιτισμός έφτασε να σημαίνει το χυτήριο που θα τους μετέτρεπε όλους, απ᾽ άκρη σ᾽ άκρη, σε Βορειοευρωπαϊκά υβρίδια. Η «Ευρώπη των λαών» σιγά-σιγά αντικαταστάθηκε από τον «Ευρωπαίο πολίτη» και την «Ευρωπαϊκή ταυτότητα». Σαν κάτι να μην πήγαινε καλά και οι λαοί άρχισαν να δείχνουν τάσεις δυσφορίας, αλλά χωρίς να χάνουν την πίστη τους. Ώσπου ήρθε η οικονομική κρίση για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους και να αρχίσει να ξηλώνει την ιδεολογική ρόμπα που είχαμε φορέσει: οι ιδιαιτερότητες δεν μπορούν να παρακαμφθούν, οι παλιές διαφορές δεν σβήνουν, η Ιστορία δεν ξεχνιέται και η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι παράδεισος. Είναι μια επιχείρηση, το παραμάγαζο όποιου έχει τον τρόπο να κάνει τη δουλειά του: να κατανείμει την παραγωγή, να οικειοποιηθεί το νεράκι του Θεού και να το πουλάει για δικό του, να αντλήσει εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιφέρειες και, οπωσδήποτε, να πουλήσει και να αγοράσει. Σ᾽ αυτό το παραμάγαζο, οι ισχυροί εταίροι μετατρέπονται σε δυνάστες για τους πιο αδύναμους όσο ανδρώνονται, οι λαοί γίνονται εργάτες και ένα-ένα τα φημισμένα δικαιώματα εγκαταλείπονται.

    Με λίγα λόγια, αν το κοιτάξει κανείς αυτό το όραμα πολύ προσεκτικά, μπορεί και να υποψιαστεί ότι οι λαοί της Ευρώπης παραπλανήθηκαν. Όραμα δεν υπήρξε ποτέ και αυτό που δεν υπάρχει δεν γίνεται να χρεωκοπήσει.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.