25/01/2009 13:59
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η χαμηλή πτήση της γενιάς 30-40

Το είδαμε στα επεισόδια του περασμένου Δεκεμβρίου: Η πίτα της τηλεθέασης μοιράστηκε ανάμεσα στους πιτσιρικάδες και στους μεσήλικες εκπρόσωπους της πολιτικής ζωής. Η γενιά των τριαντάρηδων, των 30 - 40, έμεινε στην αφάνεια. Ο λόγος των ανθρώπων που καλούνται να παράγουν τέχνη, πολιτική, πολιτισμό, σκέψη, επιστημονική έρευνα δεν ακούστηκε καθόλου. Η μελλοντική ραχοκοκαλιά της ελληνικής κοινωνίας δεν έδωσε στίγμα, αλλά σιωπή ανυπαρξίας. Αλήθεια, πού χάθηκε; Πού χαθήκαμε; Είμαστε ικανοί για τα μεγάλα πετάγματα που απαιτούν οι καιροί;

Με όπλο τον ρεαλισμό και την ανελέητη αυτοκριτική, έξι εκπρόσωποι της ηλικιακής ομάδας 30 - 40 μιλούν στην «Κ» για τις νοοτροπίες, την αυτογνωσία, τις προσδοκίες, τις συμπεριφορές, την κουλτούρα, τις αναζητήσεις μιας γενιάς στριμωγμένης. Με την πλάτη στον τοίχο. Με μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό και διδακτορικά. Με mp3 players γεμάτα τραγούδια που κατεβάσαμε από το Iντερνετ. Με ultra portable PC στις τσάντες. Με εξομολογήσεις και παρεμβάσεις στα μπλογκ. Με πρώιμο θρήνο για τη χαμένη μας δημιουργικότητα που ξεπουλήσαμε για να βρούμε δουλειά κατώτερη των προσδοκιών και των σπουδών μας. Με προσήλωση στο lifestyle και τις επιταγές του. Με μεγάλα όνειρα που χώρεσαν τελικά σε βιτρίνες του Κολωνακίου. Με την στολή του εθελοντή των Ολυμπιακών Αγώνων στην ντουλάπα. Με όραμα μια ευρωπαϊκή Ελλάδα.

Με ανθρωπιστικές και οικολογικές ανησυχίες που δεν οδήγησαν ποτέ σε αγώνες. Με απέχθεια για την πολιτική και το σκυλολόι των τηλεοπτικών παραθύρων. Με εργασιακές αγωνίες και αμφίβολη σύνταξη, ως ασφαλισμένοι μετά το 1992. Με έγνοια για τον δημόσιο χώρο. Με χρόνο ψαλιδισμένο για φλερτ, έρωτα, χουζούρι. Με όνειρο να ζήσουμε ένα διάστημα στο εξωτερικό. Με γονείς που επιμένουν να πρωταγωνιστούν στις ζωές μας. Με παιδιά που είναι ακόμα νήπια. Με ψυχαναλυτές - συμμάχους στον αγώνα της αναζήτησης ταυτότητας. Αλήθεια, ποιοι είμαστε οι 30 - 40;

Της Μαργαρίτας Πουρνάρα, από την

http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_100051_25/01/2009_300368

ΣΧΟΛΙΑ

  1. MIG-21 avatar
    MIG-21 25/01/2009 14:15:36

    Οι νεοι των 30-40 ειναι οι ανθρωποι αυτοι που το 1990 ανοιξαν τους ασκους του αιολου οπως περιγραφει προηγουμενο ποστ Σχολείο - παιδική χαρά, ειναι οι ανθρωποι που τους εκμεταλευτικαν ολα τα κοματα. Ειναι οι ανθρωποι που σημερα πολεμανε με την καθημερινοτητα μεσα σε ενα μιζερο κοινονικο περιβαλον και εχουν αρχισει να απομυθοποιουν τα παντα!

  2. KaryID avatar
    KaryID 25/01/2009 14:20:23

    "Με γονείς που επιμένουν να πρωταγωνιστούν στις ζωές μας. Με παιδιά που είναι ακόμα νήπια."

    Απογαλακτιστείτε λοιπόν.

  3. MIG-21 avatar
    MIG-21 25/01/2009 14:29:49

    KaryID
    Οι νεοι των 30-40 ΔΕΝ είναι παιδιά που ακόμα νήπια!
    Οι νεοι των 30-40 ΕΙΝΑΙ ΘΛΗΜΕΝΟΙ για ενα κοσμο που εφτιαξαν οι πριν απο αυτους, για αυτους!
    Ειναι αρκετα σοβαροι πλεον,
    για να μην δεχονται τας υποδειξεις!!
    και για να μην επαναλαβουν τα λαθη του παρελθοντος!

  4. Orestios avatar
    Orestios 25/01/2009 14:33:56

    Μια γενιά αυτομομφική, που κουβαλά ενοχές του παρελθόντος. Μια γενιά που είναι διαφορετική, όπως και να το κάνουμε. Μια γενιά που έχει ένα πρωτείο, ότι δεν έζησε πόλεμο ή φτώχεια. Και αυτές τις ενοχές φορτώθηκε.

  5. KaryID avatar
    KaryID 25/01/2009 14:36:51

    MIG 21: Μακάρι.
    (σχολίασα την τελευταία παράγραφο της ανάρτησης, η οποία είναι θλιμμένη, εκφράζει μια παραίτηση και ίσως μια ηττοπάθεια. -->

    "Με ανθρωπιστικές και οικολογικές ανησυχίες που δεν οδήγησαν ποτέ σε αγώνες. Με απέχθεια για την πολιτική και το σκυλολόι των τηλεοπτικών παραθύρων. Με εργασιακές αγωνίες και αμφίβολη σύνταξη, ως ασφαλισμένοι μετά το 1992. Με έγνοια για τον δημόσιο χώρο. Με χρόνο ψαλιδισμένο για φλερτ, έρωτα, χουζούρι. Με όνειρο να ζήσουμε ένα διάστημα στο εξωτερικό."

  6. Eichmann avatar
    Eichmann 25/01/2009 14:42:11

    Όσοι είναι σήμερα 30-40χρόνων σαφώς και δεν πρόλαβαν την ασφυκτική και μίζερη εποχή της χούντας. Τα ξυρισμένα γουλί μαθητικά κεφάλια.
    Δεν πρόλαβαν επίσης την πλήρη και γεμάτη όνειρα πολιτικοποίηση και αναγέννηση που επήλθε λόγω της μεταπολίτευσης.
    Δεν πρόλαβαν με λίγα λόγια την Ελλάδα που χρειαζόσουν 2 μηνιάτικα για να πάρεις ενα βίντεο και 2 χρονιάτικα για να πάρεις ΙΧ. Τον μπάτσο που ήταν Θεός στον μικρόκοσμο της γειτονιάς.
    Δεν πρόλαβαν την θλιβερή Ελλάδα.
    Ενηλικιώθηκαν μέσα στο γενικό περιβάλλον λουνα παρκ του τύπου "δώστα όλα" και "ισοπέδωσέ τα όλα" που το ΠΑΣΟΚ, παρά τις καλές προθέσεις του, έφερε στην Ελληνική κοινωνία.
    Και ως εκ τούτου μεγάλωσαν σε συνθήκες (τεχνητής) ευμάρειας και ενοχικών συνδρόμων των γονιών τους, της εξουσίας κλπ πράγμα που είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν άθελά τους "βουτυρομπεμπέδες".
    Έρχεται τώρα μια παγκόσμια οικονομική κρίση με τα παρεπόμενά της (ανεργία, λιτότητα, φτώχεια κλπ) και τα παιδιά προσγειώνονται ανώμαλα. Τζάμπα οι σπουδές, τζάμπα και οι καταλήψεις... Τζάμπα πήγαν τα όποια όνειρα. Συνειδητοποίησαν πως τελικά "Η ζωή είναι σκληρή και μετά πεθαίνεις"
    Τους καταλαβαίνω πλήρως. Είναι η χαμένη ενδιάμεση γενιά που μεγάλωσε με Ρούλα Κορομηλά και τις τσαούσες του ΑΝΤ1. Που έζησε το Αμερικάνικο όνειρο αλά Ελληνικά. Και τώρα "τρώει στη μάπα" τις συνέπειες. Όλα έχουν το κόστος τους.
    Και όπως είχε τραγουδήσει κάποτε ο Τζιμάκος, "μικροαστοί θα σας φάνε τα παιδιά σας,...κανίβαλλοι θα γίνουν..."

  7. KaryID avatar
    KaryID 25/01/2009 14:46:56

    Το συνοψίζει με δυο λόγια η ανάρτηση: "με προσήλωση στο life style και τις επιταγές του".

    Οι σειρήνες αυτές δεν ήχησαν τυχαία.

  8. t avatar
    t 25/01/2009 14:55:03

    Επιδεινώνονται οι συνθήκες έκδοσης των ελληνικών ομολόγων, καθώς διευρύνονται σημαντικά οι αποδόσεις τόσο έναντι των γερμανικών ομολόγων όσο και ως απόλυτα μεγέθη.
    Στη διαπραγμάτευση στη δευτερογενή αγορά την Παρασκευή, η απόδοση του δεκαετούς ομολόγου ξεπέρασε το 6%, δημιουργώντας ένα αρνητικό ρεκόρ δεκαετίας, ενώ η διαφορά σε σύγκριση με το γερμανικό ομόλογο ξεπέρασε τις τρεις εκατοστιαίες μονάδες.
    Οι λόγοι, που οδηγούν στο άνοιγμα της ψαλίδας των ελληνικών spreads, είναι η μειωμένη εμπιστοσύνη των ξένων στην ελληνική οικονομία λόγω:
    Οι δανειακές ανάγκες του Ελληνικού Δημοσίου για φέτος εκτιμώνται σε 42 δισ. ευρώ

  9. οκτώ avatar
    οκτώ 25/01/2009 14:55:41

    Μια γενιά πνευματικά ευνουχισμένη που πάτησε την μπανανόφλουδα του lifestyle, ανήμπορη πλέόν να αντιδράσει.
    Βουτηγμένη μέχρι τον λαιμό στα δάνεια για σπίτι, αυτοκίνητο και TV Plasma βλέπει τις εξελίξεις και νομίζει ότι είναι ένα άσχημο όνειρο που θα περάσει.
    Είναι η επόμενη γενιά της μεταπολίτευσης, που τα βρήκε όλα στο πιάτο και δεν χρειάστηκε να μοχθήσει σχεδόν για τίποτα. Αποτέλεσε τους καλύτερους πελάτες του Nitro, των club της παραλιακής και της υπόλοιπης υποκουλτούρας. Κομματικοποιημένη αλλά όχι πολιτικοποιημένη είναι το χρήσιμο γρανάζι στο σάπιο σύστημα.
    Είναι η γενιά που πλήρωσε το στοίχημα του εκσυγχρονισμού όταν το κράτος με την στήριξη των τραπεζών άνοιξε τα δάνεια και φόρεσε στον λαιμό της την οικονομική θηλιά, νομίζοντας ότι φορούσε την καλύτερη γραβάτα.
    Είδε τα παιδιά της να βγαίνουν στους δρόμους και αντί να προβληματιστεί τους αγόρασε το playstation 3 για να τα συνετίσει.
    Με όλα αυτά όμως θα είναι και η γενιά που θα πληρώσει το μάρμαρο για όλα αυτά που έρχονται …

  10. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 25/01/2009 14:57:19

    Ακόμη δεν πεθάναμε. Με κάποια προσπάθεια ίσως ξεκινήσουμε να ζούμε. Και οι μεσήλικες μαζί και οι γερόντοι.

  11. MIG-21 avatar
    MIG-21 25/01/2009 14:58:18

    Eichmann

    ''Όσοι είναι σήμερα 30-40χρόνων σαφώς και δεν πρόλαβαν την ασφυκτική και μίζερη εποχή της χούντας. Τα ξυρισμένα γουλί μαθητικά κεφάλια.''
    Σαφως και σχετικα δεν προλαβαν αυτα που λες, αλλα προλαβαν να δουν τους αγωνιστες κατα της χουντας να εξαργυρωνουν τους αγωνες τους με υπουργικες καρεκλες, μιζες κτλ!!
    αηδιασαν με ολους τους δηθεν και καλα 50αριδες και βαλε.
    Με αποτελεσμα να πουν (μετα την προβοκατσια απο τα κοματα των σπουδαστικων αγωνων του 1990) καλυτερα να δουλευουμε για οσα χρονια και αν χρειαστει για να παρουμε μια τηλεωραση παρα να παιζουν μπιλιαρδο στην πλατη μας ολα τα λαμογια που θα εξαργυρωσουν τα παντα για την βολη τους!!

  12. KaryID avatar
    KaryID 25/01/2009 15:04:37

    Αμφίδρομη η δυναμική των σχολίων FactorX.

  13. τιμωρός avatar
    τιμωρός 25/01/2009 15:06:29

    Είναι αμόρφωτοι, ανάγωγοι, ακαλλιέργητοι. Κυρίως είναι άτομα χαμηλής νοημοσύνης, αλλιώς δεν τρως τόσες φόλες από τόσο ηλίθιους ινστρούχτορες, όπως έιπα κι άλλοι.
    Νομίζω ότι 700 ευρώ είναι πολλά, εκεί στα 500 είναι καλά για όσους πήραν διδακτορικό μετά το 1985 (χωρίς κολλητιλίκια με "καθηγητές")... Οι υπόλοιποι, εμπειρικοί εργάτες, πωλητές του Γερμανού ή σκηνοθέτες και καλλιτέχνες της πλάκας, επιχειρηματίες της καφετερίας και του πολυχώρου στον ΟΑΕΔ.

  14. donaE avatar
    donaE 25/01/2009 15:09:07

    @ 6 Eichmann
    Συμφωνω με οσα λες.Αλλα ειναι αργα για να γινουν καννιβαλοι,ερχονται αλλοι ξωπισω τους.

  15. MIG-21 avatar
    MIG-21 25/01/2009 15:20:15

    τιμωρός


    Για ποιους μιλας ετσι? για την γενια σου?
    εχεις δικιο!.. εαν κρινουμε πως μιλας εσυ!!!

  16. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 25/01/2009 15:21:29

    Είναι η Μονη Μεγαλη Ελπιδα σας . Είναι αυτοι που εχουν τις γνωσεις ,και τις δυναμεις να αντεξουν το μεγαλο βαρος και να παλεψουν με όλα αυτά που τους αφησατε.
    Είναι αυτοι που μπορουν και δεν τους αφηνετε να παρουν στα χερια τους την Χωρα αυτή και να την αναγεννησουν.
    Είναι αυτοι που είναι ικανοι και μπορουν να οργωσουν ,να οργανωσουν και να ξαναγγενησουν αυτην την Χωρα ,αλλα εσεις δεν τους αφηνετε με τα γεροντικα σας πεισματα και τις εμμονες σας, επειδη πεισματικα ,αρνησθε να καταλαβετε τα αυτονομητο.
    Η διεξοδος ακομη και από αυτην την οικονομικη κριση, που νομιζετε ότι είναι θεμα οικονομικων αριθμων, στην ουσια είναι θεμα Δομων και Αξιων, και οι μονοι που εχουν τις γνωσεις, τις δυναμεις και τις ικανοτητες, να δημιουργησουν Νεες Δομες και Αξιες σε αυτην την Χωρα ,είναι αυτοι.
    Εάν δεν μπορειτε να συνειδητοποιησετε αυτό το απλο και εμφανες , συνθλιψτε τους λοιπον με τα πεισματα ,τις εμμονες σας και τις βολες σας ,όπως κανανε και σε εσας.
    Πραγματι είναι πολύ βολικο να βολευομαστε στην γκρινια την μιζερια και τις κατηγοριες ,μας απαλλασει από τον βασανο της ουσιαστικης σκεψης και την βασανο της αναζητησης της πραγματικης γνωσης, αλλα αυτοι που κατηγορειται τοσο ευκολα ,εχουν τις γνωσεις για να σας βγαλουν από το μιζεριασμα σας.
    Διαλεξτε λοιπον.

  17. Nick avatar
    Nick 25/01/2009 15:25:57

    Είναι η γενιά του Κλίκ και του Lifestyle.

    Οι μέχρι των 25 είμαστε τα απόνερα αυτής της γενιάς, αν και ταιριάζω κατά 99% με την ομάδα των 30-40.

    Άλλωστε, και εμείς βλέπαμε "Beverly Hills", "Απαράδεκτους", "Αρακτοί και Light", "Της Ελλάδος τα παιδιά", "3,2,1 ΑΝΤ1", "Τα 20 Πρώτα", Junior's TV.

    Τρώγαμε στα Label, Hambo, "Wendy's, "γρήγορα ναι πρόχειρα όχι Goody's", πίναμε Milko (σκέτο και φράουλα) και N'Joy.

    Ακούγαμε Λιναρδάκη, Χαριτοδιπλωμένο, Τουρκογιώργη, Ρακιντζή, Μπίγαλη, Κορκολή, Καλλίρη, Αλέξια, Κωνσταντίνα, Κακά Κορίτσια, New Kids On The Block, Nirvana, Red Hot Chilli Peppers, Take That κλπ. κλπ.

    Εντάξει παιδιά μη κλαίτε που σας τα θύμησα... ήταν ο τότε "μαγικός" κόσμος των 1990's...

  18. τιμωρός avatar
    τιμωρός 25/01/2009 15:35:27

    MIG,
    τι έγινε θα το φτιάξουμε το γήπεδο; Ασε τα άλλα, δεν είναι για σένα.

  19. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 25/01/2009 15:36:34

    που χαθηκανε??

    στη σιγουρατζα της οικογενειασ και την προσφορα των παντων απο καποιον αλλο ειτε αφτο ειναι το κρατοσ ειτε ο εργοδοτης ειτε το πανεπιστημιο κλπ κλπ

    εμαθαν να καθονται και κατι να δουλευει γ αυτους.

    οταβ σφιξ9υν οι κωλοι, ειναι ολοι ξεβρακωτοι. σαν να φερω εναν Σουηδο και να τον βαλω στην ουρα στην Εφορια και το ΙΚΑ. ΕΙναι για κλινικη.

    μην το ψαχνουμε. μας χαλασαν και ειχαμε τα γονιδια να χαλασουμε και μονοι μας και γιναμε ροιδο.

    Ο πεθερος του κολλητου μου παρακαλαει να δινει 40Ε τη μερα στα χωραφια στο Κυβερι, και δεν βρισκει Ελληνα !! Φραπεδια κ Αγιος ο Θεος.

    αν αρχισω τη γρινια θα κανω δικο μου μπλογκ "Ελλας το Μπουδρελο Σου"

    ΠΠ

  20. Nick avatar
    Nick 25/01/2009 15:37:49

    Ένστασις! Το μπορδέλον έχεις οργάνωσην. Ένα μπάχαλον είμεθα...

  21. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 25/01/2009 15:41:16

    τωρα στον καφε εμαθα απο πρςωτο χερι κατι για τους κουκουλοφορους.

    γονος αστικης οικογενειας 18 ετωνε, με βιλλα του μπαμπα σε 8 στρεμματα στα ΒΠ, πηρε συρμα απο κολλητο του να κατεβουν στο μπαχαλο... " ελα μαλακα εχει χαβαλε, εχουν κατεβει ολοι !"

    τον εναν τον πιασανε να πεταει πετρες ! χαχαα

    ο μικρος μας ελεγε σημερα, " διπλα μου ηταν ενας 60ρης και φωναζε " ρε πουστ..ες 700Ε συνταξη?? και πετουσε πετρες !" χωρις κουκουλα ο παππους.

    αυτα τα ολιγα απο το ρεπορταζ.


    ΠΠ

  22. MIG-21 avatar
    MIG-21 25/01/2009 15:44:09

    τιμωρός

    Το γηπεδο απο οτι ειπε, ''ο προεδρος που δεν επρεπε να ειναι προεδρος'' αλλα και ''ο προεδρος που παραιτήθηκε για να παραμεινει προεδρος''.... θα γινει!! οποτε ποιο το ζορη σου?
    οσο για το ''Ασε τα άλλα, δεν είναι για σένα''
    μου αρεσει η δημοκρατια σου!!!
    Εισαι και εσυ, απο αυτους που εξαργυρωσες το σκαρφαλωμα στα καγκελα με καποια κοματικη ή κυβερνητικη θεση? ή απλα σε αφησαν στην απεξω και τωρα φωναζεις για να μπεις στο συστημα των βολεμενων?

  23. Eichmann avatar
    Eichmann 25/01/2009 15:46:59

    Nick, αν οι Χαρτοδιπλωμένος και σία δημιούργησαν "μαγική" εποχή που την αναπολείς, τότε τι εποχή θα πρέπει να δημιούργησαν οι R.Stones, Pink Floyd, Doors,The Who, Frank Zappa, Van Morisson κλπ. Τον επί της γης παράσεισο; Άστα. Δεν ήταν ποτέ οι εποχές καλές ή μαγικές. Απλά είμασταν νέοι. Κι`αυτό ισχύει για όλες τις γενιές. Διαχρονικά.

  24. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 25/01/2009 15:49:23

    Αδρεναλίνη

    Στίχοι: Παύλος Παυλίδης
    Μουσική: Ξύλινα Σπαθιά
    Πρώτη εκτέλεση: Ξύλινα Σπαθιά

    Θες να με κάνεις να πιστέψω
    πως τελειώσαν όλα κι ήρθε ο καιρός
    να την ξεχάσω τη ζωή
    και να ξυπνάω κάθε μέρα νεκρός

    Όσο κι αν το θέλεις δε μπορείς
    ταξίδι στο κέντρο της γης

    Ψάχνεις την άκρη τα μπερδεύεις
    και νομίζεις οτι όλα μηδέν
    φταίει η μαμά που σου πουλάει
    παραμύθι οτι δήθεν και δεν

    Πριν απ'τα μεσάνυχτα να 'ρθεις
    ταξίδι στο κέντρο της γης

    Αδρεναλίνη κανένας δε θα μείνει
    μαύρη κατάρα ανία βαρεμάρα
    η μέρα σβήνει
    Αθήνα είσαι καμίνι
    ώσπου να φέξει
    να δούμε ποιός θ'αντέξει

    Το ξέρω κάποτε τελειώνουν
    όλα κάποτε μα πότε ποτέ
    κάθε πρωί και κάθε βράδυ
    κάθε μέρα κάθε νύχτα ποτέ

    Πριν απ'τα μεσάνυχτα να 'ρθεις
    ταξίδι στο κέντρο της γης
    στο κέντρο στο κέντρο της γης

    Θα πάρω φόρα να περάσω
    το μεγάλο που 'χεις φτιάξει γκρεμό
    κι αν το ξεχάσεις μια φορά
    χίλιες φορές θα σου το πω σ'αγαπώ

    Πριν απ'τα μεσάνυχτα να 'ρθεις
    ταξίδι στο κέντρο της γης
    στο κέντρο στο κέντρο της γης

    -------------------------------------
    Αφιερωμενο σε οσους απο εμας εζησαν και εκαναν το Ταξιδι στο Κεντρο της καθε Γης.

    ΠΠ

  25. (Α)θανάσης avatar
    (Α)θανάσης 25/01/2009 15:55:47

    Τελικά δηλαδή, ποιά "γενιά" είναι η σωστή?
    Ούτως ή άλλως, σημασία δεν έχει η συνισταμένη (ως μέσος όρος) η οποία δεν υπάρχει κιόλα στην πραγματικότητα, αλλά οι (μόνες υπαρκτές) συνιστώσες της... Από εκεί, από τις επι μέρους ιδιαιτερότητες θα έρθει η (όποια) ελπίδα - όπως πάντα.
    Και η γενιά 30-40, έχει αυτό το στοιχείο, την πολύ μεγάλη διαφοροποίηση των μελών της στα πάντα: στις πολιτικές απόψεις, στην γνώση, στις εμπειρίες, στις ικανότητες. Αυτό οφείλεται ακριβώς στην "ευμάρεια" στην οποία μεγάλωσαν. Συμφωνώ με τον Υπουργό Μακρή...

  26. τιμωρός avatar
    τιμωρός 25/01/2009 16:04:09

    MIG,
    διαβάζεις και Χατζηνί; Καλά μιλάμε μόρφωση...
    Οταν ήμανε εγώ στα κάγεκλα στη 13 εσύ και άλλοι ηρακλείς ήσαντε στο Μητέρα κλαίγοντας.
    Δεν θεωρώ εξαργύρωση την πνευματική και υλική ανέλιξη όταντηρείς τις ηθικές σου αρχές.
    Οσο για τη γενιά των 30-40 που τα βρήκε όλα στο πιάτο πείτε μας ένα σημαντικό επίτευγμά της στις Ιδέες, στην Τέχνη, στην Επιστήμη, στην Παραγωγή. Μηδέν. Ζίρο. Μηδέν. Ζερό. (Θανάσης. Μπίρμπα. Οχι αυτό είναι άλλο). Τα 700 ευρά που παίρνουν ως εργάτες ειδικευμένοι είναι πολλά. Τα ίδια προϊόντα στην Ινδία είναι πάμφθηνα.

  27. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 25/01/2009 16:09:00

    Τελικα ισως φταιει το Hollywood. --->

    Τί μαθαίνουμε από το σινεμά...




    Ο αρχηγός της αστυνομίας δίνει πάντα 48 ώρες προθεσμία.

    Μπορείς να προσγειώσεις ένα τζάμπο αρκεί να σου μιλά κάποιος από κάτω.

    Ο άντρας δεν αισθάνεται πόνο απ τις σφαίρες που τρώει παρά μόνο όταν κάποια
    γκόμενα του πλένει την πληγή.

    Το σύστημα εξαερισμού είναι καλή κρυψώνα και σε πάει όπου θες.

    Όλες οι βόμβες είναι ωρολογιακές με μεγάλα κόκκινα νούμερα για να ξέρεις
    πότε θα εκραγούν.

    Τα σεντόνια όλα έχουν σχήμα L φθάνουν πάνω απ τα στήθη μιας γυναίκας και
    μέχρι την μέση του άντρα.

    Πάντοτε υπάρχει χώρος να παρκάρεις εκεί που πας.

    Όλοι όσοι ξυπνούν από εφιάλτη είναι ιδρωμένοι.

    Τα κραγιόν και τα μέικ απ παραμένουν ακόμη και σε κατάδυση για
    ψαροντούφεκο.

    Δεν έχει σημασία με πόσους θα τα βάλεις έτσι κι αλλιώς οι αντίπαλοι
    έρχονται ένας - ένας.

    Όλα τα αυτοκίνητα που τρακάρουν εκρύγνηνται και τυλίγονται στις φλόγες.

    Όλες οι κλειδαριές ανοίγουν με μια πιστωτική εκτός αν το σπίτι καίγεται και
    υπάρχει ένα παιδί μέσα.

    Είναι πολύ πιθανό να γλιτώσεις από μία μάχη εκτός αν πεις πως πεθύμησες την
    οικογένεια σου.

    Τα βράδια οι κουζίνες δεν έχουν φως παρά μόνο αυτό του ψυγείου.

    Τα εξάσφαιρα πιστόλια πολλές φορές ρίχνουν έως και 75 σφαίρες με ένα
    γέμισμα.

    Όλοι οι αστυνομικοί ντετέκτιβ συχνάζουν σε στριπτιτζάδικα.

    Όσο ξύλο και αν φας ακόμη κι αν σε σαπίσουν στις γροθιές θα την γλιτώσεις
    με λίγο αίμα απ το στόμα.

    ΠΠ

  28. Eichmann avatar
    Eichmann 25/01/2009 16:09:42

    Να θυμόμαστε όλοι πως η κάθε γενιά είχε χάσμα απόψεων και συνηθειών με την προηγούμενη της ακόμη και από αρχαιοτάτων χρόνων. Υπάρχουν αναφορές σε αρχαία κείμενα που κορόιδευαν οι τότε 50αρηδες τους νεαρούς για τα ήθη τους κλπ ή για το πως δίπλωναν "τσακιστά" τις πτυχές του χιτώνα τους κλπ
    Όπως όμως σχολίασα παραπάνω, η διαχρονική αλήθεια είναι ότι:
    Δεν ήταν καλύτερες οι προηγούμενες εποχές και δεν ήταν καλύτεροι οι προηγούμενοι άνθρωποι. Απλώς είμασταν και εμείς νέοι τότε...
    Συμπέρασμα: "May you stay forever young..."
    (Bob Dylan)

  29. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 25/01/2009 16:16:27

    Οσο το ψαχνω τοσο βρισκω απιστευτα ασματα σχετικα του Ποστ !!!

    Ψόφια γλώσσα

    Ένα κύκνειο άσμα διδακτικό
    θέλω να τραγουδήσω
    Θέλω να τραγουδήσω για το χαμό,
    η λαλιά μου πεθαίνει
    Τις χαρές και τις λύπες τις έχω εδώ
    μα στη γλώσσα δε βγαίνει
    Απ' τον Αριστοφάνη και το Σουρή
    τώρα στη Δυναστεία
    Δε γουστάρω να ζήσω κομπιουτερέ κομπιουτερέ

    (Ψόφια γλώσσα)

    Η γλώσσα μου έπαθε κράμπα και κόλλησε
    δεν μπορεί να λαλήσει
    Μονοσύλλαβες λέξεις αλλοδαπές
    άναρθρες αγγλικούρες
    Go home κουφάλες κατακτητές
    εδώ είναι Ελλάδα
    Εδώ είναι Ελλάδα, Ανατολή
    είμαστε όλοι αραπάδες,
    είμαστε όλοι αραπάδες, Τσιγγάνοι, Γύφτοι
    Μοϊκανοί, Μοϊκανοί

    (Ψόφια γλώσσα)

    Ψυχοφθόρες ειδήσεις άχρηστες
    σάπιες πληροφορίες
    Πόσα παίρνει ο Νταλάρας, η Βουγιουκλάκη
    έπαθε αιμορραγίες
    Πήδηξε δεκαέξι αεροσυνοδούς
    ο Πρωθυπουργός μας
    Δίχως να πάρει φόρα χειροκροτεί
    η περήφανη χώρα
    Που 'χει ντούρο ηγέτη, σοσιαλιστή,
    που γαμάει και δέρνει
    Που γαμάει και δέρνει την αλλαγή
    την αλλαγή, την αλλαγή

    Τζιμακος !!!!

    ΠΠ

  30. MIG-21 avatar
    MIG-21 25/01/2009 16:20:52

    τιμωρός

    Το τι διαβαζω εγω δεν νομιζω οτι σε αφορα. Περι της ουσιας του καρφιου μου...... για τα τεκτενομενα στο αποκομα, τα κανεις γαργαρα! ε! δεν μπωρεις να πεις και τιποτα!
    Για την θυρα 13 και τα καγκελα της ειτε τοτε που εισουν εσυ εκει ειτε τωρα...... και να με πληρωνεις δεν θα πηγαινα ποτε!!!
    εξαλου προτιμω την θυρα 7!!!
    Ρωτας ....''Οσο για τη γενιά των 30-40 που τα βρήκε όλα στο πιάτο πείτε μας ένα σημαντικό επίτευγμά της ?''
    Απαντω οπως στο σχ 1...''Ειναι οι ανθρωποι που σημερα πολεμανε με την καθημερινοτητα μεσα σε ενα μιζερο κοινονικο περιβαλον και εχουν αρχισει να απομυθοποιουν τα παντα!''
    οπως στο σχ 11....''αηδιασαν με ολους τους δηθεν και καλα 50αριδες και βαλε''
    οπως το σχολιο του Μακρης Κωνστ

    και πανω απο ολα το μεγαλητερο επίτευγμά της ειναι οτι...... ακομα ανεχεται φυλοσοφιες σαν τις δικες σου και δεν φερετε οπως εσεις!!

    καληνυχτα....τιμωω..ρεεεεε!!!

  31. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 25/01/2009 16:29:21

    @ (Α)θανάσης
    Ευχαριστω είναι ότι κατά το συντομο διαστημα της θητειας μου ως Υπουργος αφησα καλες αναμνησεις σε καποιους φιλους ,και μου προσαπτουν αυτόν τον χαρακτηρισμο ακομη ,αλλα προς πληροφορηση τους να μεταφερω την προγενεστερη απαντηση σε μια καλη μας φιλη.

    @ KaryID
    Τρυφερη και ευαισθητη φιλη, τιποτα από αυτά που λες, απλως καποιοι ανοητοι , στις «υπουργοποιησεις» μας, αντι να δουν την ουσια ,βρηκαν την ευκαιρεια για νεους στοχους εκτοξευσης μισους και οργης. Προτειμω λοιπον την απλη θεση ως σχολιαστης διπλα σε εκλεκτους φιλους σαν και σενα.
    ΥΓ. το δυστυχημα είναι ότι δεν προβληματισθηκαν με το γεγονος ότι ηταν ,αν όχι το μοναδικο, παντως από τα λιγα ,που δεν υπηρξαν διαπληκτισμοι, ανοητες κοντρες και καυγαδες, γεγονος που καταρριπτει την θεωρια ότι οι Ελληνες δεν μπορουν να λειτουργησουν και συλλογικα , με χιουμορ, ευαισθησια, εφευρετικοτητα , που κατά την γνωμη μου , μονο ετσι μεγαλουργησαμε ιστορικα. Κριμα.
    Και για να συγχρονισθω με την αναρτηση,

    @ τιμωρε
    Εκει που είναι αυτοι που λοιδωρεις τωρα ,ησουν προφανως εσυ πρωτα ,θυμησου τις κατηγοριες στην γενια σου πρωτα, και μετα διαλεξε την θεση που παιρνης.
    Όταν ειμασταν σε αυτές τις ηλικιες ,για τοτε ,τις γνωσεις,τις ικανοτητες, και τις αντοχες, τις ειχαμε και τις εκπροσωπουσαμε εμεις.
    Αλλα για εκεινη την εποχη όχι την τωρινη. Η τωρινη ανηκει σε αυτους, στο χερι σου και στο χερι μας είναι , να τους αποδωσουμε την δυνατοτητα η όχι να κανουν αυτά που τους ζητας. Πρωτα δωσε την ευκαιρια και τις δυνατοτητες και μετα ζητα τα αποτελεσματα.

  32. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 25/01/2009 16:32:42

    @ MIG-21
    ειμαι 50αρης και βαλε, απλως εχω καλη μνημη, δεν ξεκουτιανα τελειως.

  33. MIG-21 avatar
    MIG-21 25/01/2009 16:36:06

    Μακρης Κωνστ

    να εισαι καλα φιλε μου και να φτασεις τα 100 και βαλε.
    Μονο και μονο για το ''Πρωτα δωσε την ευκαιρια και τις δυνατοτητες και μετα ζητα τα αποτελεσματα'' εγω σε κανω πραγματικα φρεσκο και νεο.... στις αντιληψεις!!!

  34. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 25/01/2009 16:48:36

    @ MIG-21
    Ειπα 50αρης και βαλε, αλλα για να μην παρεξηγηθω κιολας ,ωφειλω την διευκρινηση .
    50αρης ισον 2 φορες 25αρης φιλε μου, αλλοι το παρανοησαν και αποφασισαν να ραμολιρουν,εγω παντως όχι.

  35. tony avatar
    tony 25/01/2009 17:00:15

    Καθε στιγμή της ανθρώπινης ιστορίας είναι μοναδική όπως και η γενιά που έθρεψε.Στη δικιά μας γενιά η ιστορία έκανε ένα παράξενο slow motion και την έκανε όπως την έκανε.Δεν μπορεί νά μας κατηγορήσει επειδή ζήσαμε όπως ζήσαμε τη συγκεκριμένη εποχή.Αλώστε οι προκλήσεις τώρα έρχονται και αν η ιστορία έκανε ένα διάλειμμα για να ξεκουραστεί απο εδώ και εμπρός οι γενιές θα πρέπει να μεγαλουργήσουν για να επιβιώσουν.Και πιστεύω ότι θα το κάνουνε.

  36. Evros avatar
    Evros 25/01/2009 18:33:21

    30-40 ,μην μασάτε Οι επόμενες γενεές είναι χειρότερες.
    Σας θυμίζω το τραγουδάκι του Σιδηρόπουλου.
    «Στην Κ»

    ¨όταν κάποιο βράδυ θα σε ξυπνήσει απότομα η φωνή σου
    και τρέξεις στην μαμά σουτ να το πεις…..κλπ

    όσοι θυμούνται είναι προφητικό

  37. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 25/01/2009 18:55:03

    Αφού είναι χαμηλή (η πτηση) ας τους αφήσουμε ήσυχους ,αν μπορούμε ας την ανεβάσουμε ποιο ψηλά ,ποιο ψηλά και εμείς ας σιωπήσουμε …

  38. Nick avatar
    Nick 25/01/2009 19:02:53

    Eichman, σαφώς και δεν ήταν καλή εποχή τότε.

    Ας μη λυσμονούμε τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία και τους βομβαρδισμούς του 1999, τη παρ'ολίγον κατάρρευση της Ελλάδος (να'ναι καλά ο Ζολώτας), τα Ίμια (θυμάμαι ακόμη το έκτακτο δελτίο του ΑΝΤ1 να δείχνει τους Τούρκους δημοσιογράφους να κατεβάζουν την Ελληνική σημαία), το σεισμό στη Πάτρα το 1995, τη καμμένη Αττική το 1998, την έξαρση της χρήσης ναρκωτικών (μόνο το 1995 είχαμε κάπου 300 νεκρούς).

    Μπορεί να ήμουν μικρός, αλλά τα θυμάμαι, και τα καλά και τα άσχημα.

  39. t avatar
    t 25/01/2009 19:14:18

    I can't help myself
    I'm addicted to a life of material
    It's some kind of joke
    I'm obsessively opposed to the typical

    ……..

    yes we live for the Fame, doin' it for the fame
    'Cause we wanna live the life
    of the rich and famous
    Fame, doin' it for the fame
    'Cause we gotta taste for champagne
    And endless fortune

    …………….

    All we care about is
    Pornographic girls on film and body plastic
    Give me something
    I wanna see television and hot blondes in odd positions
    …………………

    Don't ask me how or why
    But I'm gonna make it happen this time
    My teenage dream tonight
    Yeah I'm gonna make it happen this time


    Fame, doin' it for the fame
    'Cause we wanna live the life
    of the rich and famous
    Fame, doin' it for the fame
    'Cause we gotta taste for champagne
    And endless fortune

  40. Eichmann avatar
    Eichmann 25/01/2009 19:19:29

    "...same as it ever was, same as it ever was...." -Talking Heads-

    Έτσι είναι δυστυχώς.

  41. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 25/01/2009 19:30:53

    Ποιο ψηλά
    ποιο ψηλά...

  42. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 25/01/2009 20:00:46

    Δεν χρειάζονται καλοσύνες στην ιστορία ούτε προσχήματα . Γράφει κι αυτό που γράφει είναι ότι οι της μεταπολίτευσης απέτυχαν παταγωδώς μέσα σε ένα "αυτόματα" αναπτυσσόμενο παγκόσμιο περιβάλλον . Αναμφισβήτητα είχαν όλα τα εργαλεία να πετύχουν δίχως ιδιαίτερη προσπάθεια . Κι όμως το μόνο που πέτυχε αυτή η γενιά είναι να πλουτίσουν ορισμένοι εκπρόσωποί της .

    Οργανωτικά τα σκάτωσαν , οικονομικά επίσης , την νέα γενιά την διαχειρίστηκαν διαδικαστικά , επιμορφωτικά δεν συζητάμε αφού η μόρφωση η μάλλον καλύτερα η καλλιέργεια είναι 41εύων προτεραιότητα .

    Από κάθε πλευρά κι αν το κοιτάξεις είναι "looser" όσο κι αν πονάει .

    Η επόμενη γενιά βέβαια (30-40) δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερη , στα ίδια επίπεδα είναι αν όχι χειρότερα .

    Όσοι δεν έχουν παραιτηθεί από τη μιζέρια της πραγματικότητας ή θα ζουν "αυτόματα" ευτυχισμένοι άνευ πολλών απαιτήσεων και διεκδικήσεων ή θα ..εκμεταλλεύονται εν μέρη τα "κεκτημένα". Υπερβολικά εξειδικευμένοι που δυστυχώς συνεπάγεται ρηχότητα.

    Η επόμενη γενιά (10-30) μπορεί όμως να είναι η διεκδικήτρια που θα ρίξει ταμπού . Πιο βαθιά αφού έχει περισσότερες επιλογές (μεγαλώνει με το ίντερνετ με τα καλά και τα κακά του) και σαφή εικόνα και γνώση του "πολιτικού κόλπου" . Προσωπικά εκεί ανήκω ,αν και στο τέλος, της και δεν της δίνω ούτε αυτής δικαιολογία αποτυχίας όπως και στη γενιά της μεταπολίτευσης . Αν αποτύχουμε κι εμείς το ίδιο looser θα είμαστε .(εκτός κι αν η κρίση περάσει σε διάρκεια τα δέκα χρόνια χεχεχε)

  43. neoinileias avatar
    neoinileias 25/01/2009 20:10:09

    Είναι γεγονός ότι η διαμόρφωση θετικής ή αρνητικής εικόνας μιας χώρας σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται απο τα μέσα επικοινωνίας που σε συνδυασμό με αρκετούς άλλους παράγοντες διαμορφώνουν την εικόνα της κάθε χώρας στο εξωτερικό, βέβαια η εικόνα δεν πηγάζει από το πουθενά, αντικατροπτίζει το γενικότερο προσανατολισμό της χώρας σε σχέση με ένα πλήθος ζητημάτων.
    Συνήθως όμως, τα πιο αδύναμα, πολιτισμικά ή οικονομικά κτλ κράτη, με την αιτιολογία ότι μια βελτιωμένη εικόνα θα μπορούσε να δημιουργήσει πιο ευνοϊκές συνθήκες για ξένες επενδύσεις, στον τουρισμό, το εμπόριο, αλλά και για τις πολιτικές σχέσεις με άλλα κράτη προσπαθούν να φτιάξουν μια πλαστή εικόνα, είτε μέσω των μμε, είτε μέσω του αθλητισμού, κτλ που σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα.
    Σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι και λίγοι όσοι προσπαθούν να δημιουργήσουν την εικόνα της χώρας τους, συγκρίνοντας και δημιουργώντας την εικόνα της χώρας τους σε σχέση με την εικόνα κάποιας χώρας στο εξωτερικό. Μέσω αυτής της διαδικασίας κατά ένα μεγάλο βαθμό ο πληθυσμός προκαλεί συζητήσεις, δομεί την αίσθηση και δημιουργεί «στάσεις»σε σχέση με τη χώρα του, αλλά και με τον υπόλοιπο κόσμο.
    Στη χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες η απότομη έλευση χιλιάδων οικονομικών μεταναστών σε μια κοινωνία που μέχρι τότε είχε μάθει να βλέπει μόνο τουρίστες άλλαξε τόσο την εικόνα της χώρας στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό. Η αλλαγή της πληθυσμιακής σύνθεσης με τη σειρά της άλλαξε τόσο τον τρόπο που βλέπαμε εμείς τους άλλους, όσο και τον τρόπο που οι άλλοι άρχισαν να βλέπουν τη χώρα μας, για διάφορους λόγους. Άλλοι έλεγαν ότι παραβιάζουμε τα δικαιώματα των μεταναστών, άλλοι ότι οι λαθρομετανάστες αλλοιώνουν τη γενικότερη εικόνα, με χαρακτηριστικά παραδείγματα την εικόνα που παρουσιάζει από τους transit λαθρομετανάστες η Πάτρα και την «αλλοίωση» του ιστορικού κέντρου της Αθήνας,κτλ.
    Ταυτόχρονα, η «βιομηχανοποίηση» του τουρισμού τον «γκετοποίησε» με αποτέλεσμα ο τουρίστας να έρχεται κατά βάση σε επαφή μόνο με τουρίστες, ως λογική συνέπεια ο «μύθος» της γοητείας των Ελλήνων που είχε δημιουργηθεί και η αλληλεπίδραση που υπήρχε τη δεκαετία του ‘70 και του ‘80 μεταξύ του ντόπιου πληθυσμού και των πολιτών από τις δυτικές χώρες έπαψε να υφίσταται.Μέσα στο πλαίσιο αυτό, ο Έλληνας άρχισε να έρχεται σε επαφή, μέσω των κοινωνικών αναζητήσεων και τον γεγονότων της καθημερινότητας μόνο με οικονομικούς μετανάστες και όπως είναι γνωστό η επίδραση ως αναφορά την κοινωνική αναπαραγωγή και εξέλιξη από αντιλήψεις ενός κατώτερου πολιτισμικά πληθυσμού υποβιβάσει τον κοινωνικό μέσο όρο.
    Μεσα σε αυτά τα δεδομένα οι πολίτες δεν εμπλέκονται ενεργά σε προσπάθειες να επικοινωνήσουν και να κατανοήσουν τον κόσμο πέρα από τον κοντινό περίγυρό τους, το φαινόμενο θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε και ξενοφοβία, όχι όμως σε σχέση με τους μετανάστες που κατοικούν εδώ, αλλά σε σχέση με τους πολίτες της δυτικής Ευρώπης ή των usa .
    Έτσι λοιπόν,μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας έπαψε και η οδική πρόσβαση τουριστών από την κεντρική Ευρώπη. Ο παράγοντας Γιουγκοσλαβία επηρέασε στη διαμόρφωση αρνητικής εικόνας, από το πουθενά έκανε τεράστια ζημιά, τόσο σε πολιτικό επίπεδο όσο και γενικότερα. Ξαφνικά γίναμε μέρος «συμμετείχαμε» στον εμφύλιο πόλεμο. Αν παρατηρήσουμε πιο προσεχτικά το ζήτημα θα δούμε ότι η Σλοβενία που ήταν τμήμα της Γιουγκοσλαβίας και ανεξαρτητοποιήθηκε πρώτη είχε λιγότερες απώλειες σε πολιτικό- επικοινωνιακό επίπεδο σε σχέση με τη χώρα μας από τον εμφύλιο πόλεμο και τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας.
    Ιδιαίτερης μελέτης χρίζει και το γεγονός ότι, ενώ φαίνεται σε επικοινωνιακό να υπάρχουν μεγάλες διαφορές με τις γειτονικές χώρες, ως πράξη δεν αποτρέπουν τις διμερής συνεργασίες σε επίπεδο οικονομίας, χαρακτηριστικό είναι το πρόσφατο παράδειγμα σε σχέση με την Τουρκία, από την μια πλευρά τα τούρκικα πολεμικά πλοία έφτασαν στην Αθήνα, την ίδια στιγμή που ο οπαπ φαίνεται να αγοράζει την αντίστοιχη τουρκική εταιρία τυχερών παιχνιδιών, το ίδιο γίνεται και με τα Σκόπια κτλ.Μεγάλη ήταν και η ζημιά το 2004 με αφορμή τη διοργάνωση των ολυμπιακών αγώνων, τόσο με τα ζητήματα ασφάλειας που προέκυψαν και απασχόλησαν για αρκετό χρονικό διάστημα τα μμε σε ολόκληρο τον κόσμο, όσο και με το ζήτημα των ντοπαρισμένων αθλητών που εμφανίστηκε με την έναρξη των αγώνων, οι εικόνες των «κρυμμένων αθλητών» έφτασαν παντού και επισκίασαν για μέρες ακόμη και την ίδια τη διοργάνωση. Η όποια θετική εικόνα είχε δημιουργηθεί πριν τους αγώνες διαλύθηκε, αν και στο τέλος η διοργάνωση χαρακτηρίστηκε επιτυχής, η εικόνα του σύγχρονου προσώπου της χώρας δέχτηκε καίριο χτύπημα στη διεθνή κοινή γνώμη.
    Αυτό μπορούμε να το αντιληφθούμε και από το γεγονός ότι σήμερα η α.ολυμπία πέρα από τον οργανωμένο τουρισμό, δηλαδή, εκτός από όσους φτάνουν με τα κρουαζιερόπλοια, άλλους επισκέπτες από το εξωτερικό δεν δέχεται, το ίδιο συμβαίνει και στην υπόλοιπη χώρα.Τριτοκοσμική είναι και η εικόνα που δίνουν για τη χώρα μας οι εικόνες των μεθυσμένων νεαρών σε διάφορα νησιά, οι φωτιές αλλά και τα δημοσιεύματα «εσωτερικής επικαιρότητας» σε σχέση με τα διάφορα οικονομικά σκάνδαλα από την εποχή του σκανδάλου στο χρηματιστήριο και παλιότερα ακόμη.
    Παράλληλα, το «Greek Zorbas» ως εξαγώγημο διαφημιστικό μήνυμα έγινε παραμύθι χωρίς εικόνα και παραθέτει σε όνομα ταβέρνας παρά σε εικόνα που παρουσιάζουμε ως πληθυσμός, επίσης, τα ελληνόπουλα είναι σήμερα τα πιο παχύσαρκα παιδιά της Ευρώπης. Αν επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε κάποιους άλλους παράγοντες βλέπουμε ότι η σύγχρονη κουλτούρα σε σχέση με τον κινηματογράφο, τη μουσική, της τέχνη, τον αθλητισμό(ειδικά όταν δεν έχει βάση και συνέχεια) κτλ. αποκλίνει σημαντικά από τον κανονικό μέσο όρο της ευρωπαϊκής ένωσης ή των usa, από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι το γεγονός έχει επηρεάσει αρνητικά την ελληνική κοινωνία. Οι διαπιστώσεις και οι αντιφάσεις δεν τελειώνουν με τα όσα λίγα αναφέρονται παραπάνω, και όλα αυτά συμβαίνουν τι στιγμή που η χώρας μας διαθέτει «ισχυρές εικόνες» που ανά πασά στιγμή μπορούν να προβάλουν και να διαμορφώσουν θετική αντίληψη για τη χώρα μας.
    Βεβαία από τη μια στιγμή στην άλλη η ανατροπή καταστάσεων που κατά κάποιο τρόπο παγιώθηκαν ως αντιλήψεις την τελευταία 20ετια δεν είναι εύκολη υπόθεση , με δεδομένο όμως ότι η οικονομική κρίση και η κοινωνική επανάσταση των τελευταίων μηνών «μηδένισαν» στα μάτια της διεθνούς κοινής γνώμης τις όποιες στρεβλές εικόνες είχαμε δημιουργήσει, πρέπει να επιχειρήσουμε να αλλάξουμε την εικόνα που εκπέμπουμε ως χώρα.

  44. KaryID avatar
    KaryID 25/01/2009 20:28:45

    @43: πολύ καλό το κείμενο, μόνο λίγο πιο συνοπτικά, στο μάτι λειτουργεί αποτρεπτικά το σεντόνι, έχουμε δουλειές και το ένα μάτι στο pc.

  45. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 25/01/2009 20:29:08

    Να μου ζήσεις Κωνσταντίνε Μακρή! Έβγαλες ασπροπρόσωπο όλο το μπλόγκ! Το 16 σου τα λέει όμως όλα.

    Δεν θα ήθελα να αδικήσω και τα υπόλοιπα σχόλια, διότι όλα τους έχουν πιάσει κάτι από τα στραβά αυτής της γενιάς. Νομίζω όμως ότι το βασικό της χαρακτηριστικό είναι αυτά που είπε ο Κωνσταντίνος.

    Μια που ανήκω σε αυτή τη γενιά, θα ήθελα πολύ να σας περιγράψω την προσωπική μου διαδρομή και είμαι βέβαιος ότι θα παθαίνατε πλάκα αν βλέπατε πόσο πολύ ισχύουν αυτά που είπε ο Κωνσταντίνος στην περίπτωσή μου. Για λόγους διατήρησης της ανωνυμίας μου, δεν θα το κάνω, όμως σας διαβεβαιώ ότι τα έχω υποστεί όλα αυτά που λέει.

    Η μεγάλη διαφορά της ατομικής μου περίπτωσης με την υπόλοιπη γενιά μου είναι ότι αποφάσισα, στην τρέλα, να πολεμήσω μόνος μου κατά της προηγούμενης γενιάς. Αιφνιδιάστηκα όταν είδα πόση υποστήριξη και πόσους συμμάχους βρήκα στην πορεία. Η Ελλάδα διψάει για το καλύτερο και η γενιά αυτή είναι φορέας της. Μεγάλωσε χωρίς να συμπλέγματα της μεταπολίτευσης και χωρίς την καταπίεση της δικτατορικής και προ-δικτατορικής περιόδου. Μεγάλωσε χωρίς ανέχεια και είναι καλομαθημένη, όχι όμως κακομαθημένη, όπως η αμέσως επόμενη.

    Το βασικό της στραβό είναι ότι έχει την ψευδαίσθηση ότι μπορεί να βρει δουλειά με βιογραφικό. Κάποιοι βρίσκουν, αλλά δεν είναι οι περισσότεροι. Της πήραν τις δουλειές οι Αλβανοί γιατί στρώθηκαν στη δουλειά, ενώ κάποιοι της γενιάς αυτής περίμεναν με το μίζερο πτυχίο και μόνο να βρουν δουλειά και παράτησαν τόσες χειρωνακτικές και τεχνικές δουλειές που βρίσκουν χρήμα. Μου έλεγε ένας παλιός ηλεκτρολόγος, 70 χρονών και βάλε, πόση ζήτηση είχε γιατί λέει κανένας από τη νέα γενιά δεν πηγαίνει να γίνει ηλεκτρολόγος, όλοι πάνε ηλεκτρονικοί, στη μόδα. Ψάχνουν μετά δουλειά των 800 ευρώ, ενώ θα μπορούσαν ως ηλεκτρολόγοι, τεχνίτες, να βγάζουν πάρα πολλά κεφτά, και 5 και 10 χιλιάρικα το μήνα, σας λέω εγώ. Αλλά ποιος θα φορέσει τη φόρμα σήμερα.

    Το καλό αυτής της γενιάς σε σχέση με την επόμενη και το κακό της σε σχέση με την προηγούμενη είναι ότι είναι εν μέρει μόνο ντοπαρισμένη από την ψευδαίσθηση της εικόνας. Και όταν λέω εικόνα, εννοώ κυρίως την ψευδαίσθηση ότι τα πτυχία και τα τυπικά προσόντα θα την κάνουν αυτομάτως και φίρμα και θα της δώσουν το δικαίωμα να προσποιείται ότι δουλεύει χωρίς να δουλεύει. Όσο περνούν τα χρόνια τόσο εδραιώνεται αυτή η πεποίθηση. Ποιος ψάχνει μεταπτυχιακό για να μάθει; Ποιος ξέρει πόση κούραση και προσωπική θυσία έχει έναν διδακτορικό; Όλοι ζητούν το διδακτορικό για το τυπικό τίτλο, παντογνώστες μου γίνονται μετά. Όπως εύστοχα μου το εξέφρασε κάποιος φίλος, όλοι ζητούν να είναι ΑΡΙΣΤΟΥΧΟΙ δεν τους νοιάζει να είναι ΑΡΙΣΤΟΙ. Η γενιά των 30-40 είναι στο μεταίχμιο αυτής της εξέλιξης. Έχει συναίσθηση ότι πρέπει να είναι άριστη, αλλά βολεύεται και με το αριστούχα. Η επόμενη δεν αντιλαμβάνεται ίσως και πολύ για ποιο λόγο θα πρέπει να είναι και άριστη.

    Ωστόσο, το μεγάλο εμπόδιο για αυτή τη γενιά είναι οι αναξιοκρατικές, πελατειολογικές και προσωποπαγείς δομές που έστησε η προηγούμενη. Πάτε σε μία ιατρική σχολή, όσοι σπουδάσατε περίπου στη γενιά μου, να δείτε τα σημερινά ονόματα των λεκτόρων. Θα σας εκπλήξει: Είναι ίδια με τα ονόματα των καθηγητών της φοιτητικής περιόδου σας! Είναι τα παιδιά τους, οι γιοι τους και οι κόρες τους! Σας ρωτώ τώρα εγώ: Έχει κάνει λαμπρό διδακτορικό ο συνομήλικός μου, με αναγνώριση στον επιστημονικό του κύκλο. Ποια θα είναι η μοίρα του. Υπάρχει περίπτωση να τον απασχολήσει το ελληνικό πανεπιστήμιο, για να αξιοποιήσει η χώρα μας το λαμπρό μυαλό του; Αν συμβεί αυτό, θα είναι κατά τύχη. Οι καθηγητές θα στηρίξουν το παιδί του συναδέλφου, αυτός απογοητευμένος θα το βάλει κάτω ή θα περιμένει σαν χάχας την "επόμενη φορά" που του υποσχέθηκαν οι καθηγητάδες με ένα "ε, τώρα, το καταλαβαίνεις, δεν γινότανε, η επόμενη εκλογή όμως είναι δική σου".

    Η γενιά των 30-40 θέλει να ζήσει τίμια, έλεκται όμως από το σύστημα λαμογιάς που έχει στήσει και εκμεταλλεύεται η γενιά του Πολυτεχνείου. Ακόμη δεν το έχει πάρει στα χέρια της, όμως όταν έρθει η ώρα θα είναι το κρίσιμο ερώτημα εάν θα το ανατρέψει ή εάν θα το διατηρήσει για να συνεχίσει να επωφελείται και να τη βγάλει χαλαρά και πλουσιοπάροχα, όπως οι προηγούμενοι. Αν αποφασίσει να κουραστεί για να δημιουργήσει κάτι υγιές, το πράγμα θα πάει καλά. Αν βαρεθεί τελικά να ρίξει τα κάστανα και να τα βγάλει και από τη φωτιά, δεν θα αλλάξει τίποτα. Με δεδομένο ότι η γενιά αυτή είναι καλομαθημένη, το πιο πιθανό είναι το δεύτερο. Αν όμως επικρατήσει η ηρωικότητα της φυλής, κάτι που πρόλαβε να μάθει η γενιά αυτή στο σχολείο, ίσως μέσα από μια μεγάλη αναγεννητική κρίση, τότε όλα είναι πιθανά. Αμήν.

  46. donaE avatar
    donaE 25/01/2009 20:37:45

    @42 greekpoliticalreview
    Δεν γνωριζω την ηλικια σου,αλλα αν θυμασαι τι επικρατουσε πριν το 80,δεν πρεπει να το λες αυτο για την γενια της μεταπολιτευσης.Το οτι κουβαλησαν την εμφυλιακη ψυχωση των γονιων τους,με τους διαφορους μπαμπουλες,ενα σχολειο που αγγιζε τα ορια του γκροτεσκο,το κυνηγητο απο τα κομματα και στην συνεχεια ειδε ολα αυτα να γκρεμιζονται και εδωσε ενα '79 ,ειναι λιγο?Πριν δεν υπηρχε μαγαζι να πιεις ενα ποτο και η μουσικη απαγορευοτανε.Η γενια αυτη ητανε καταλυτης στις διεργασιες του 80,αλλιως θα κρατουσαμε ακομα ταγαρια και θα ακουγαμε ανταρτικα.Τα υπολοιπα ειναι οικονομια.

  47. τιμωρός avatar
    τιμωρός 25/01/2009 20:51:28

    Οσο και να γλείφετε η γενιά 30-40 δεν δημιούργησε τίποτα. Είναι χαμηλής ηθικής όπως και οι περισσότεροι από τους μεγαλύτερους αλλά είναι και χαμηλής νοημοσύνης και πληρώνει ένα τζιν ντίζελ 250 ευρώ!!! Ενα κοστούμι αρμάνι στο Μιλάνο 800, στην Αθήνα 1600. Και η γενιά αυτή το αγοράζει. Και το επιδεικνύει. Τι χρείαν άλλων μαρτύρων έχουμε ότι είναι χαμηλού IQ;

  48. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 25/01/2009 21:01:08

    Τιμωρέ, μήπως κρίνεις εξ ιδίων τα αλλότρια; Σιγά μην τα χώσω στους εδώ μεταπράτες. Εμείς ψωνίζουμε στο εξωτερικό. Έχω να πάρω παντελόνι από την Ελλάδα ίσως και πριν το 2000. Κάτι πουκάμισα μόνον από εδώ και κοστούμια αν βρούμε σε κανονικές τιμές. Τα αρμάνια τα δήθεν δεν είναι γι' αυτή τη γενιά που παλεύει έστω και με λάθος τρόπο, είναι για όσους ήδη το φυσάνε το χρήμα.

  49. Eichmann avatar
    Eichmann 25/01/2009 21:12:32

    donaE τι εννοείς "έδωσε ένα `79;" Τι έγινε το 1979 και δεν το πήρα είδηση;

  50. patos avatar
    patos 25/01/2009 21:36:08

    τα άρθρα της καθημερινής έχουν πάντα πολυ πλάκα. Καλογραμμένα, δε λέω, ντιζαϊνάτα με σύγχρονες τεχνολογίες διαμόρφωσης κοινής γνώμης, όλα τζάμι. Όλοι οι άλλοι είναι υπο "κριτική" -εδώ χειροκρότημα-. Αυτοί που τα γράφουν στην εφημερίδα θα βάλουν ποτε σε κριτική το σύστημά τους ? πριν απ όλα? ;)
    Γιατί κάτι τέτοιες "γραφές" μου φέρνουν πολύ απο αμερικάνικο σινεμά: "αφυπνόντας" και "αντίδρόντας" πετυχαίνουμε ικανώτερη συντήρηση του συστήματος παρά με το λιβάνισμα&γλύψιμο.
    Η σημασία δεν δίνεται με το ποιές αφηρημένες ιδέες παραθέτει κανείς αλλά με ποιά συμφέροντα συνδεέται -πληρώνεται- και τι τον συμφέρον προκύπτει απ αυτά που λέει.

  51. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 25/01/2009 21:52:28

    donaE , τα γράφω όσο πιο ισοπεδωτικά μπορώ για να δώσω έμφαση στο αρνητικό αποτέλεσμα , φυσικά μέσα σε αυτά τα χρόνια υπήρξε και ανάπτυξη και μάχες που κατέληξαν νικηφόρες σε ορισμένους τομείς αλλά όλη αυτή η "ανάπτυξη" ήταν ουσιαστικά καταδικασμένη να έρθει από μόνη της . Ένα σπρώξιμο ήθελαν για να γίνουν ορισμένες αλλαγές που έγιναν προς όφελος της μάζας στην Ελλάδα αποτέλεσμα της παγκόσμιας αλλαγής περισσότερο παρά των αγώνων της γενιάς σας .

    Το ίδιο ισχύει και για την δικιά μου που δεν πρόλαβε ούτε δικτατορίες ούτε άλλες τέτοιες δυσκολίες (ή αν το δεις αντίστροφα λόγους αντίδρασης) .

    Το ξέρω ότι είναι εκ του ασφαλούς κριτική αλλά μόνο επειδή είναι εκ του αποτελέσματος είμαι τόσο αυστηρός . Και το αποτέλεσμα είναι "κουλούρα" δυστυχώς . Είπαμε η ιστορία δεν έχει συναίσθημα

  52. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 25/01/2009 21:59:08

    Εγω,δε δικαιουμαι να συμμετεχω στην παρουσα κουβεντα,γιατι οπως ειδατε απο την αλλη αναρτηση, κοντευω πια τα 70,αλλα θα πω μια μονο προταση.
    Δυστυχως,στη στατιστικη που εκανα,τα τελευταια 10 χρονια,πριν παρω τη συνταξη μου,δηλαδη,απο 17 χρονια πριν,μεχρι πριν 7,που εφυγα,το ποσοστο των παιδιων, στην Α Λυκειου,που τους εβαζα κατι προβληματακια του δημοτικου, για να δω πως σκεφτονται και αν,τα λυνανε,παντα και διαρκως,απο 2,εως 3 το πολυ,παιδια.Καθε χρονο, και ποτέ παραπανω.
    Εις δε μεσα στην Ταξη,το ποσοστο, που συμμετειχε στο μαθημα,δεν ξεπερνουσε το 20%,και πολυ λεω.
    Αρα,με τι προσοντα,ψαχνουν οι καυμενοι, για κατι καλυτερο;Και αν ελειπαν οι πολιτικαντηδες,να τους διοριζουν στο Δημοσιο,θα αναγκαζοντουσαν να πανε στα χωραφια απο οπου ειχαν κατεβει οι περισσοτεροι,εστω οι γονεις τους, και να περασουν μια ζωη,στερημενη μεν, αλλα σε καθαρο αερα,με καθαρες τροφες και παιδια χωρις ναρκωτικα.
    Ενω τωρα,βαζουν τους Αλβανους και λοιπους μεταναστες,να κανουν τις βαριες δουλειες και αυτοι ονειρευονται μεγαλεια,πινοντας εσπρεσσο στα καφενεια.(Στις καφετεριες ηθελα να πω,με συγχωρειτε,τις υποτιμησα).
    Δειτε τα σιριαλ που παιζονται, για να με καταλαβετε.Δεν ειναι ο καθρεφτης της ζωης που ζουν οι νεοι αυτοι;

  53. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 25/01/2009 22:12:57

    Με κουρντισε ο φιλος παραπανω, γι αυτο συνεχιζω.
    Οσον αφορα στα χαρτια.Η μικρη,που τη μεγαλωσα απο βρεφος και την εκανα ξεφτερι, πολυ πιο πριν παει στο Σχολειο,οταν τελειωσε με καλο βαθμο απο το Αθηνησι,(ετσι το λεγαμε τοτε),πηρε υποτροφια απο το ΙΚΥ,και πηγε στην Αγγλια,οπου εκει,πηρε μονο ενα μαστερ,πρωτη βεβαια απο το γκρουπ των μεταπτυχιακων,και γυρισε πισω,τρεμοντας απο το κρυο και την υγρασια της Σκωτιας (Strathclyde).
    Hταν αρκετο αυτο το χαρτι,να βρει μια δουλεια που της αρεσει σε μια πολυεθνικη,(το δημοσιο, το φτυνει),οπου σημερα,στα 37,παιρνει 3 χιλιαρικα μικτα.
    Οσον αφορα στα μαστορια,αυτο ειναι μια παλια ιστορια,και εγω,προς τιμην μου,(να μην υποστηριξω και τον εαυτο μου;),το ελεγα καθε χρονο και πολλες φορες στα παιδια,αλλα κανεις δεν με ακουγε.
    "Μην πατε στα Παν/μια,τους ελεγα.Δεν εχουν λεφτα.Υδραυλικοι, ηλεκτρολογοι, και μηχανοξυλουργοι, να πατε να γινετε.Και λεφτα θα βγαλετε,και αξιοπρεπη δουλεια θα κανετε).
    Δε βαριεσαι.Ο μπενακης κι ο βγενακης.
    Ας τρεχουν τωρα στους βολευτες, να παρακαλανε για μια θεση.

  54. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 25/01/2009 22:13:05

    @ Επώνυμος
    Την εκτιμηση μου στον λογο σου και στην σκεψη σου ,στην εχω εκφρασει ηδη , δεν χρειαζεται να αληλοσυγχαιρωμαστε λοιπον, αλλα θα μου επιτρεψεις να σου επιστησω την προσοχη σε ένα κατ`εμε βασικο λαθος που κανεις καποιες φορες. Προσπαθεις να αναλυσεις σε βαθος καποια ζητηματα που είναι δευτερευουσης σημασιας και ετσι χανης τον πραγματικο στοχο.
    Εάν ο πεθερος του Φιλου σου δεν βρισκει εργατη στην ερημια του κοσμου με 40 Ευρω μαυρα και αφορολογητα να του πεις να κουνησει τον κωλο του και να παει στον Λακιωτη στο Περιστερι ,που μαζευονται κάθε πρωι οι Αλβανοι «μαστορες» και κάθε καρυδιας καρυδι και θα βρει και σε φθηνοτερη τιμη. (Δωρεαν πληροφορια ως μοι ωφειλα.)
    Αν δεν το εχετε καταλαβει να σας το επισημανω εγω.
    Η Χωρα σας/μου εχει ηττηθει ηδη και κυριευθει από τους Αλβανους. Ετσι ερμηνευεται η συνεχης συγκριση που επιτελουν διαφοροι επι παντος επιστητου με τους Αλβανους.
    Εάν θελετε να γινεται Αλβανια ,επιλογη σας, δεν θα σας εμποδισω εγω, αλλα αποφασιστε τι θελετε. Μια Χωρα προηγμενη σε όλα τα επιπεδα η οπισθοδρομηση και και σκοταδισμο. Μηπως ωνειρευεσται , ότι ετσι μπορει και να γινουμε και η Κινα της Ευρωπης; Σαν μεγαλος παραλογισμος δεν εχη επικρατησει; To ποθητο νέο οικονομικο μοντελο της Ελλαδας !!!
    Με «τεχνολογια Αλβανιας» η Κινα της Ευρωπης;
    Ακουω με τρομο τους «κρατικοδιαιτους οψιμους επιχειρηματιες» να φερνουν παραδειγμα στον Υπουργο ,ότι τα μεροκαματα στην Βουλγαρια είναι φθηνοτερα από εδώ, Ε και; Την αγνοια την αμορφωσια ,την ελλειψη επιχειρηματικοτητας ,την δικια τους θα την καλυψουν με το να κανουν τα Ελληνοπουλα Βασταζους Αλβανους; Θελουν και Κομμωτριες ,λαντζερες, υδραυλικους με πτυχια Πανεπιστημιου και Ντοκτορα και να τους πληρωνουν Αλβανικα ημερομiσθια; Επειδη αυτοι δεν φροντισαν όπως επρεπε τις δουλειες τους και την μορφωση τους θα την καλυψουν οι Νεοι; Είναι μεγαλη συζητηση που δεν μπορει να γινει εδώ τωρα, αλλα σαν πχ . Οι κυριοι κατασκευαστες επειδη δεν εχουν καταλαβει ότι το μοντελλο κατασκευης που ακολουθειται στην Ελλαδα είναι από πολλου ξεπερασμενο ,δεν μπορεις πλεον να διατηρεις ένα γραφειο ,στην ουσια επιχειρηση με μηδαμινα εσοδα και παγιες υποχρεωσεις και να δουλευεις σαν αλεξιπτωτηστης στην Αγορα ,κτιζεις μια οικοδομη με συμπιεσμενα εργατικα ,ουδεν άλλο κοστος σχεδον και απαιτηση από μια οικοδομουλα που κανη να κτισθει το πολύ ένα χρονο καθαρο κερδος 1 εκατ. Ευρω . Αυτά ουτε στην Κινα δεν γινονται πλεον. Δεν μπορεις από ένα γηγενη εργαζομενο να απαιτης παροδικη δουλεια ,παροδικη ασφαλιση ,εισοδημα πενιχρο χωρις την δυνατοτητα να προγραματισεις την δημιουργια μιας οικογενοιας ,ενός μεγαλου εξοδου κτλ .επειδη ο κυριος Κατασκευαστης θελει να «φορεσει» τον τιτλο του και να παει στα Μπουζουκια να μοστραρισθει πρωτο τραπεζι και να πεταει καλαθια με λουλουδια στις Μπουζουκτσουδες και να χαριεντιζεται με τους Τραγουδιαρηδες. Αλλαγη Νοοτροπιας και σοβαροτητα χρειαζεται πρωτα από τους εχοντες και τους ιθυνοντες και μετα τα ευκολα σχολια.

  55. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 25/01/2009 22:16:17

    Τωρα για τους γιατρους που λες,εγω αν ημουν γιατρος στη θεση τους,με αξια δηλαδη,θα ετρεχα κατ ευθειαν στην Αγγλια.Κρα κανουν για Ελληνες γιατρους και πολλοι εχουν παει ηδη.
    Μην καθεσαι λοιπον καθολου.Κλασε μας ολους, και τραβα να λυσεις το προβλημα σου.
    Εμεις,ο,τι και να παθουμε, το τραβαει ο απαυτος μας.

  56. KaryID avatar
    KaryID 25/01/2009 22:28:34

    @55: Περήφανη και καίρια η παρέμβαση αυτή αγαπητέ Κων/νε. Αυτή η προσπάθεια εξίσωσης προς τα κάτω έχει πετύχει ως ένα βαθμό.
    Ο στόχος ήταν, είναι και θα είναι πάντα ο ίδιος: μείωση του εργατικού κοστους, γι' αυτό και η αθρόα εισροή λαθρομεταναστών χαμηλής εξειδίκευσης.

    Δεν προβλέπω πάντως ανακοπή της πλημμυρίδας. Είναι παγκόσμιο το φαινόμενο. Άρα η Ελλάδα πρέπει να διαθέσει επειγόντως κονδύλια στην παιδεία, στην έρευνα και στην ανάπτυξη, για καινοτομίες σε όλους τους κλάδους (βιομηχανία, αγροτικές καλλιέργειες, ενέργεια, κλιματικό).

  57. donaE avatar
    donaE 25/01/2009 22:44:02

    @49 Eichmann
    Οι καταληψεις και τα γεγονοτα στο Χημειο δεν θυμασαι,πως σημαδεψανε την νεολαια?Ποσος κοσμος τοτε δεν αυτονομηθηκε,αμφισβητωντας τα αριστερα κομματα.Αυτο για την εποχη ητανε γεγονος που επηρεασε το πολιτικο μελλον και την αισθητικη ομως.Αν εισαι αυτης της γενιας δεν χρειαζεται να σου πω περισσοτερα.

  58. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 25/01/2009 22:56:27

    Tα παιδιά του μεταπολεμικού μπουμ, είναι στην Ελλάδα, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, η πολυπληθέστερη ομάδα.

    Μεγάλωσαν με την ανασφάλεια των γονιών τους, είτε αυτοί γνώρισαν φτώχεια στην επαρχία, ή πείνα στην Αθήνα, ή εμφύλιο. Μεγάλωσαν επίσης με την πρωτοφανή μεταπολεμική ανάπτυξη, κάτι σαν χρυσή εποχή για τους δεξιούς εθνικόφρονες, όχι ακριβώς χρυσή για τους μετέπειτα οπαδους του Ανδρέα.

    Οι δεύτεροι έγιναν άρχουσα τάξη, αλλά με βασικό χαρακτηριστικό, την ελλειπή παιδεία, το αρνητικό αυτό ρεκόρ του Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού. Χωρίς να πολιτικολογώ, οι οδοντίατροι που δεν ήταν, το φούμαρο, το Νίτρο, είναι προϊόντα εκείνης της περιόδου.

    Οι 30-40 είναι δυστυχώς παιδιά αυτής της μεταπολεμικής γενιάς που φώναζε «ψωμί παιδεία ελευθερία» αλλά κάπως βολεύτηκε, αλλά χωρίς την παιδεία.

    Οι ποιητές που κράτησαν τους σημερινούς 50-60άρηδες σώους και ζωντανούς, σιώπησαν. Η πρωτογενής παραγωγή εξαφανίστηκε. Οι μετανάστες ή γύρισαν πίσω, ή, οι πετυχημένοι έμειναν έξω. Οι βιομήχανοι χάθηκαν, καλοί κακοί, φοροδιαφέυγοντες και μη, με τις εξαγωγούλες ακι τις υπερτιμόλογήσεις... πάνε και αυτοί. Και όμως ήταν ήρωες. Μονοπώλια ξεμονοπώλια, η ΟΑ πετούσε, τα ναυπηγεία ναυπηγούσαν, οι χαρτοβιομηχανίες δεν ήταν κουφάρια. Ό,τι δεν ιδιωτικοποίηθηκε, ή δεν ξευτελίστηκε, εξαφανίστηκε.

    Η ύπαιθρος, η ομορφιά του '60 και του '70 είναι συχαμα όπου έχει κόσμο, και ερημιά και εγκατάλειψη όπου δεν έχει. Η θάλασσα που μας έκανε παρέα, «πως έγινε έτσι η θάλασσα»;

    Οι 30-40ρηδες, δεν είδαν τίποτε από αυτά. Τα συνθήματα των γονιών τους άχρηστα. Ο εγωισμός των γονιών τους άφησε κενά...

    Προβλέπω μοναξιές, σε καιρό οικονομικών δυσκολιών.

  59. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 25/01/2009 22:56:34

    Κωνστατίνε Μακρή, δεν είναι θέμα να "αλληλοσυγχαιρόμαστε" και σίγουρα υπάρχουν θέματα που διαφωνούμε και διαφωνήσαμε και σκληρά στο παρελθόν, αυτό δεν αλλάζει την εκτίμηση. Αλλά όταν συμφωνούμε και μάλιστα πολύ, να το λέμε, ε;

    Καμιά φορά αυτά που φαίνονται δευτερεύοντα σε ορισμένους, σε άλλους φαίνονται πρωτεύοντα και αντίστροφα. Μπορεί όμως να υπάρχει κάτι που "αντικειμενικά" είναι δευτερεύον. Αν είχες τη διάθεση, αγαπητέ φίλε, να μου το πεις συγκεκριμένα την επόμενη φορά που θα το δεις, θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα, ώστε να το εντοπίσω κι εγώ το δευτερεύον.

  60. KaryID avatar
    KaryID 25/01/2009 23:01:36

    Αρχαιοπτέρυξ: πικρό και ποιητικό το κείμενό σου.

  61. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 25/01/2009 23:04:24

    Αρχαίε, δεν είναι έτσι, δεν είμαστε παιδιά αυτής της γενιάς του "ψωμί παιδεία ελευθερία". Αυτοί είναι οι επόμενοι, τα παιδιά των σημερινών πενηντάρηδων. Οι δικοί μας γονείς είναι σήμερα πάνω κάτω μεταξύ 60 και 80. Άλλη γενιά, άλλη νοοτροπία, είχε ήδη ενηλικιωθεί όταν ήρθε η χούντα και δεν διέπλασε χαρακτήρα στη μεταπολίτευση.

  62. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 25/01/2009 23:16:16

    Ρε συ Αρχεοπτερυγα,με εκανες να παθω καταθλιψη νυχτιατικα,αλλα εχεις δικηο.Ετσι ειναι.

  63. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 25/01/2009 23:22:29

    Kary ID

    ναι, γιατί δεν μου είχε ανέβει η αδρεναλίνη με τον Διπλωματικό!

    Επώνυμε

    Για κάνε λογαριασμό: Αν γεννήθηκες μεταξύ 49 και 55, οι γονείς θυμούνταν τον πόλεμο και τον εμφύλιο. Ο μπαμπάς ψήφιζε ΕΡΕ ή κρυβόταν (η ΕΚ ήταν λίγο ερζάτς). Το 67-71 αριστέριζες, το 74-80 έκανες παιδάκια, σήμερα τα παιδάκια είναι; 30-40. Καλά το υπολόγισα. Δεν ξέρω για σένα, αλλά μου είπε ο μπαμπάς ότι «ψωμι παιδεία ελευθερία» φώναζαν εκεί περί χούντα μεριά.

    Τα παιδιά των βιομηχάνων της δεκαετίας του 60 είναι 45άρηδες (άντε και πενηνταρηδες).

  64. KaryID avatar
    KaryID 25/01/2009 23:35:04

    ??? Διπλωματικός ???

    Μια φορά που αναφέρθηκα στα Καλάβρυτα ίσως έντονα: προσφιλές μας πρόσωπο συγγενής εξ αγχιστείας, που δεν βρίσκεται στη ζωή, ήταν μία από τις 13χρονες, 14χρονες κοπέλες που έψαχνε με τα χέρια της στον γκρεμό των Καλαβρύτων να βρει τα αδέλφια της που είχαν εκτελεστεί και πεταχτεί εκεί το '42. Την ιστορία αυτή μου την είχε πει πολύ πρόσφατα, ήταν λιγομίλητη σ' αυτό, και ήταν για μένα ένα πολύ μεγάλο μάθημα, μεγαλύτερη συντριβή αισθάνθηκα και από ότι για δικά μου θέματα. Αν και δεν έχω ζήσει εκείνη την εποχή, την έφερε πολύ κοντά σε μένα με τη διήγηση αυτή.

  65. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 25/01/2009 23:38:51

    ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ, ΤΩΡΑ;

    Όταν οι Φιλικοί είπαν στον Κοραή ότι αποφασίστηκε η έναρξη της Επανάστασης, αυτός διαφώνησε έντονα. Πίστευε ότι ο λαός ήταν τόσο ΑΜΟΡΦΩΤΟΣ, που και νικηφόρα να ήταν η έκβαση του Αγώνα, δεν υπήρχαν τα εχέγγυα για να πάρει την τύχη του στα χέρια του. Τους δήλωσε, ξεκάθαρα, ότι απαιτούνται τουλάχιστον άλλα 30 χρόνια διαφωτισμού- εκπαίδευσης του λαού, για να μην γίνει έρμαιο των …ενδιαφερομένων «για το καλό του».

    Οι Φιλικοί του αντέτειναν ότι οι γεωπολιτικές συνθήκες δεν θα μπορούσαν να είναι καλύτερες και ότι κανένας δεν ήταν δυνατόν να εγγυηθεί πως θα είναι ξανά ίδιες στο αβέβαιο μέλλον. Ο Κοραής πείστηκε από το επιχείρημα και συμμετείχε ένθερμα στον Αγώνα. Αλλά, αποδείχτηκε πως είχε δίκιο. Ο λαός δεν μπορούσε να ασκήσει ΠΟΛΙΤΙΚΗ που να κατοχυρώνει τα συμφέροντά του.

    Σήμερα, αυτό το κενό οφείλουμε να το καλύψουμε. Την ΕΥΘΥΝΗ για την λειτουργία του Πολιτεύματος την έχουν οι ΠΟΛΙΤΕΣ, ΟΧΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ. Διότι δεν υφίστανται πολιτικοί άνευ Πολιτών. Εμείς είμαστε ανίκανοι, γι’ αυτό κάνουν πάρτυ στην πλάτη μας οι …ενδιαφερόμενοι «για το καλό μας», - που ‘λεγε και κείνη η ψυχή ο Μηλιώκας.

    ΕΜΕΙΣ «τα γράψαμε στον «κόκορα», ΕΜΕΙΣ αναρτήσαμε ταμπελάκι «κλειστόν λόγω διακοπών» και φύγαμε, ΕΜΕΙΣ, μέγιστε, οι της ημιμάθειας θεράποντες, «δώσαμε θάρρος στον χωριάτη και ανέβηκε στο κρεβάτι» μας. ΕΜΕΙΣ αφήσαμε χώρο στα «φαινόμενα Νεοφασισμού», που κατήγγειλε κι ο Ζαχό.

    Τι κάνουμε, τώρα; Τα μαζεύουμε και γυρίζουμε Σπίτι! ΕΥ- ΤΥΧΩΣ, έστω κι υποθηκευμένο, είναι ακόμα δικό μας! Θέλει πολλή δουλειά, ΑΛΛΑ μπορεί να γίνει κουκλί. It’s up to us κι από μας εξαρτάται! Είναι κρίμα και crime, το καλλίτερο …οικόπεδο του πλανήτη Γη, να έχει τέτοιο, βρώμικο και ξεχαρβαλωμένο, Σπίτι...

    ΔΙΑ ΤΑΥΤΑ

    «30 χρόνια σκληρής εκπαίδευσης στην ελληνική Γραμματεία και Ιστορία». Κι όλα είναι εφικτά, κατόπιν. Μέχρι τότε, κοινωνική αυτοργάνωση «των κοινής Πολιτικής Παιδείας μετεχόντων» και απόσυρση από τον τρόπο φέρεσθαι του Homo Teleopticus.

  66. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 25/01/2009 23:53:39

    @ 60 Επώνυμος
    Ισως η διαφορα ηλικιας που εχουμε (εγω μεγαλυτερος) μου παρεχει το πλεονεκτημα να της πειρας εναντι εσου (και μονον αυτό, γιατι εχης εξαιρετο μυαλο, μαχητικοτητα αποψεων και συγκροτησης βαθειας σκεψης).
    Το δευτερευον που επισημαινω και είναι η διαφορα μεταξυ μας ,εγκειται στο ότι εσυ παρασυρεσαι και ασχολησαι με την «διαχειριση της καθημερινοτητας» δηλαδη πως θα καλυτερευσουν τα αρρωστα και ηδη κακοφορμισμενα αυτης της Χωρας. Έαν προσπαθεις να ασπρισης τον Αραπη ,το σαπουνι σου χαλας ,δεν λεει η σοφη λαικη παροιμια;
    Ενώ κατ`εμε το πρωτευον και κυριο είναι εάν εχη περιθωρια οραματικης και νεου οραματος αυτή η Χωρα. Και το οραμα μπορουν να το προσφερουν αυτοι ακριβως ,γιατι όπως ειπα και παρακατω ,αυτοι διαθετουν τις γνωσεις, τις ικανοτητες, τα κουραγια να τα πραγματοποιησουν. Για να γινω πιο συγκεκριμενος , στις επιχηρησεις το μοντελο του Αφεντη και Παντογνωστη και της αυθεντιας που εκανε την δουλεια και δινει ψωμι να φαει ο κοσμακης είναι τελειωμενο από πολλου. Αυτό συναντας δυστυχως ακομη και στις σημερινες μεγαλες και μικρες επιχηρησεις. Αντι να είναι ευτυχεις και να δοξαζουν τον θεο που τους βρισκει στον δρομο τους μια πρωτοφανης κριση και εχουν στην διαθεση τους πολλα αξιολογα ατομα με γνωσεις και ηθικο για να τους στηριξουν στο εργο τους, καθονται και μεμψιμοιρουν για τα μεροκαματα τα βουλγαρικα. Εγω εάν ειχα επιχειρηση και διεθετα κοντα μου τοσα «εργαλεια» θα αισθανομουν και ανακουφιση να «κανω ομαδικη παιχνιδι».
    Το εκαναν καποτε και στην Ιταλια ,παρατησαν τους θωκους και τα μεγαλεια ,αλλαξαν το διοικητικο μοντελο , εφαρμοσαν το «στρογγυλο τραπεζι» εφεραν στα διοικητικα συμβουλια τα στελεχη τους και παραμερισθηκαν οι μετοχοι ,και ετσι εδημιουργηθει η διεθνοποιηση του Ιταλικου προιοντος. Αυτό είναι το πλεονεκτημα μου εναντι εσου ,η πειρα και η γνωση που προσφερει αυτή, και αυτό είναι που μου δινει το περιθωριο να αναγνωριζω ότι υπαρχει δυνατοτητα για Οραμα. Και πιστεψε ότι γραφω εδώ και καιρο εδώ μεσα ,δεν είναι φαφλατισμοι και υπεραισιοδοξιες ,δυστυχως η γραφη επιβαλλει στενοτητα λογου, αλλα ότι λεω παντα στηριζεται σε πειρα και γνωση συγκεκριμενη και όχι κορωνες λαικιστικες. Οπου δεν ξερω κατι και δεν μπορω να το υποστηριξω με γνωση, πολύ απλα δεν συμμετεχω, δεν χρειαζεται να κανουμε τους παντογνωστες, ας αναγνωριζουμε ότι και αλλοι ξερουν και ισως καλυτερα από εμας. Ας διδασκομεθα ,καλο μας κανει.
    Υγ. ανορθογραφιες μου, συγχωρητεες γιατι ταυτοχρονα κανω και δουλεια.

  67. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 26/01/2009 00:03:18

    @ factorX
    αισθητικα αψογη η εικονα αλλα αδικει καταφωρα τις γενεες που αναφερεται,εαν πραγματευετο τον Κωστοπουλο ισως,θα του ταιριαζε και γαντι,αλλα αυτος ανηκει στην γενια μου, αλλο εαν μπεμπεκιζει ακομα.

  68. Orestios avatar
    Orestios 26/01/2009 01:10:27

    Διαβάζω όλα τα παρτάλια-κείμενα των γερόντων που φθονούν την γενιά των παιδιών τους και θυμίζουν περισσότερο τον Κρόνο. Έναν τιτάνα που φυλακίστηκε στο τέλος γιατί καταβρόχθιζε τα παιδιά του. Το μέλλον είναι ζοφερό για την γενιά που καλείται να παραδώσει. Φοβάται την γενιά των 30-40 γιατί γνωρίζει πως η κοροιδία της 10ετίας του 90 δεν πιάνει πια. Η υπερπροβολή του ενός κατορθώματος της, αυτού του Πολυτεχνίου, αποτέλεσε και την αδυναμία να παράγει οτιδήποτε άλλο. Αυτοικανοποιόμενοι, διεκδικητές μιας επανάστασης-φόλας, πετούν τις ενοχές τους στους νεότερους, προβάλοντας σε αυτούς όλες τις αδυναμίες τους. Η γενιά που έρχεται έχει το πλεονέκτημα να γνωρίζει τις "αμαρτίες" της προηγούμενης. Και τις γνωρίζει καλά. Έχει βιώσει τον συμπλεγματισμό όλων αυτών που ευαγγελίστηκαν την σωτηρία της ή την ευημερία της. Οι ίδιοι συνεχίζουν και σήμερα να την προκαλούν. Και το κάνουν από φόβο. Φόβο πως αυτοί που έρχονται δεν θα τους εγκαταλείψουν, δεν θα τους σκοτώσουν, δεν θα τους φυλακίσουν όπως τον Κρόνο. Συνεχίζουν να διαπράττουν ύβρι ακόμα και τώρα.

  69. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 26/01/2009 01:53:16

    Ποτε δεν φανταζομουν ότι το γνωστο από την εφαρμοσμενη καθημερινοτητα, ότι «οι αδειοι κουβαδες κανουν περισσοτερο θορυβο» θα εβρισκε την πανομοιοτυπη εφαρμοσμενη πρακτικη του, στις αναρτησεις των Μπλογκς, οπου οι κενοι ,οι μοχθηροι και μισσαλοδοξοι, θρασυδειλα κρυμμενοι πισω από την ανωνυμια και με Κεφαλαια Γραφη θα τους μιμουντο επιτυχως.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.