27/07/2008 15:06
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η φωνή του Κυρίου τους (His Master's Voice)

Έχουμε αναφερθεί ήδη στη νέα σύγκρουση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Πατριάρχη Μόσχας Αλέξιο (βλέπε εδώ). Κάτω από τον θρησκευτικό μανδύα της κόντρας για το ποιος είναι ο προκαθήμενος των Ορθοδόξων βρίσκεται εν εξελίξει μια γεωπολιτική σύγκρουση μείζονος σημασίας ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Ρωσία. Ο Βαρθολομαίος, με τον οποίο συντάχθηκε και ο Ιερώνυμος (θα ρίξει φωτιά ο Χριστόδουλος να τους κάψει) εκφράζει (θέλει δεν θέλει) τα αμερικανικά συμφέροντα που επιδιώκουν να αποσπάσουν την Ουκρανία από την ρωσική επιρροή. Ο Πρώτος της «Τρίτης Ρώμης», ο Αλέξιος, συμπλέει φυσικά με την γραμμή Πούτιν, ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά ότι αν η Ρωσία χάσει την Ουκρανία δεν θα ξαναγίνει ποτέ μεγάλη δύναμη. Επικεφαλής της κυβέρνησης της Ουκρανίας (που δεν υπήρξε ποτέ ανεξάρτητο κράτος μέχρι το 1991) είναι η κυβέρνηση οριακής πλειοψηφίας του Βίκτορ Γιούστσενκο, ο οποίος υποδέχθηκε με τιμές αρχηγού κράτους τον Βαρθολομαίο. Στην Αθήνα ο Καραμανλής τα έχει πάρει κανονικά στο κρανίο επειδή η ταύτιση του Ιερώνυμου με τον Βαρθολομαίο υπονομεύει τα ανοίγματά του προς την Ρωσία, κάτι το οποίο χαροποιεί ιδιαίτερα την άλλη Αγία Οικογένεια. Θα είχε λοιπόν εντελώς άδικο και θα ήταν «συνωμοσιολόγος» κάποιος που θα υποστήριζε ότι εκείνοι που πριν από λίγα χρόνια ανακάλυψαν ξαφνικά τον Βαβύλη και το «παραεκκλησιαστικό» έπαιζαν ουσιαστικά τα παιχνίδια των Συμμάχων; Και ότι το πρόβλημα ήταν ο Χριστόδουλος;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Νικόλας avatar
    Νικόλας 27/07/2008 15:21:42

    Μια ωραία ανάλυση του θέματος είχε ο Δελαστίκ στο Έθνος
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11826&subid=2&tag=8953&pubid=1334565

  2. aionios avatar
    aionios 27/07/2008 15:36:28

    Το Πατριαρχείο είναι το τελευταίο προπύργιο του Ελληνισμού στην Πόλη. Πρέπει πάση θυσία να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί η παρουσία του εκεί.
    Και αυτό επιτυγχάνεται με την παγκοσμιοποίηση της οικουμενικότητας του.
    Σε αυτό εμπόδιο μπαίνουν εκτός των Τούρκων και το Πατριαρχείο Μόσχας που θέλει να γίνει η Τρίτη Ρώμη μαζί τις εθνικές επιδιώξεις των Ρώσσων.
    Ο Βαρθολομαίος δεν εκφράζει κανένα αμερικανικό συμφέρον, τα συμφέροντα του Πατριαρχείου προσπαθεί να διαφυλάξει και κατ' επέκτασιν του Γένους. Ο Χριστόδουλος τι προσπαθούσε να επιτύχει?
    Γιατί αγωνίζοταν? Απλά την ματαιοδοξία του να γίνει Πατριάρχης Ελλάδος από Αρχιεπίσκοπος Αθηνών.
    Και ταυτόχρονα έχυνε κροκοδείλια δάκρυα για τις χαμένες πατρίδες και τραγουδούσε το "εχε' γειά Παναγιά".
    Ο Βαβύλης δεν εφευρέθηκε ήταν προϊόν των μηχανοραφιών ενός παπά που μπροστά του οι πιο βρωμεροί πολιτικοί είναι αρνάκια.
    Άν δεν θυμάστε πως προέκυψε ο Βαβύλης να σας το θυμίσω.

  3. assos avatar
    assos 27/07/2008 15:40:57

    Εδώ κόσμος στο πέραμα σκοτώνεται για το μεροκάματο χώρα καίγεται ,ο λαός την βγάζει δύσκολα ,οι πολιτικοί κατηγορούν οι μεν τους δε για μίζες, στις ΔΕΚΟ γίνονται ΕΔΕ για το πόσοι και πόσα καταχραστήκανε ,όχι διακοπές λόγω έλλειψη χρημάτων για τον πολύ κόσμο και εσείς γράφετε και προβάλλετε σκοπιμότητες και πολιτικά παιχνίδια των αρχηγών της εκκλησίας.
    Δηλαδή πέστε μας τι έμεινε ,μήπως κάνουν καλά τελικά στα Ζωνιανά και έχουν κάνει δικό τους κράτος μέσα στο κράτος; και αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για όλους εκείνους που ζουν στα ορεινά χωριά της χώρας ,στα όρια της πείνας ,λόγω αδιαφορίας του κράτους; Συγκινήθηκε κανένας όταν βγαίνει η Ήπειρος η φτωχότερη επαρχία της Ευρώπης;

  4. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 27/07/2008 15:47:31

    Για να έχει ασφάλεια η Ρωσία απαιτείται μια ουδέτερη ''Βυζαντινή Αυτοκρατορία'' που θα αντιμετωπίζει ως μαλακό υπογάστριο τους κινδύνους. Αν δεν το πετύχει αυτό δηλ. να επαναδημιουργήσει ένα τέτοιο μόρφωμα θα καταντήσει σαν τους άραβες.

  5. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 27/07/2008 16:04:54

    Αυτά που γράφει ο Δελαστίκ τα είχαμε γράψει στα σχόλια εδώ πριν 1-2 βδομάδες σε άλλο ανάλογο άρθρο.

  6. μανώλης avatar
    μανώλης 27/07/2008 16:53:43

    Διάβαστε τι γράφει στην "Ιστορία της Κρήτης" στη σελ. 416 ο Δετοράκης:
    "...Ανάλογος και ισόποσος (76000 άσπρα) ήταν ο πατριαρχικός φόρος, που επιβλήθηκε επίσης και κατοχυρώθηκε με σουλτανικό φερμάνι αμέσως μετά την ανασύσταση της ορθόδοξης ιεραρχίας στην Κρήτη. Ο φόρος αυτός ηταν 12 άσπρα για κάθε χριστιανική οικογένεια και μια λίρα χρυσή για κάθε ιερέα, ενω υπήρχαν και έκτακτοι φόροι και ποικίλες άλλες εισφορές, όπως λ.χ. λαδιού για την πατριαρχική λυχνοκαία!
    Πρέπει να σημειώσουμε ότι η πολιτική του οικουμενικού Πατριαρχείου έναντι της αρτισύστατης κρητικής Εκκλησιας ήταν αυταρχική και ιδιαίτερα πιεστική. Ηδη στα πρώτα χρόνια της τουρκοκρατίας, ο πατριάρχης Διονύσιος Δ΄
    (1676-1679) προκάλεσε επανειλημένως σουλτανικά φερμάνια για τις καθυστερούμενες οφειλές...."
    Χωρίς σχόλια.

  7. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 27/07/2008 17:13:15

    @aionios
    Γιατί ο Παναγιώτατος κ. Βαρθολομαίος έθεσε θέμα διοικητικής απόσκισης από την ελλαδική εκκλησία των "νέων χωρών", ακριβώς στη φάση που κλιμακώνεται η αμφισβήτηση της Μακεδονίας και εντείνονται οι αποσχιστικές τάσεις άλλων τμημάτων της επικράτειας από ξένες δυνάμεις; Που συνάδει αυτό με τη προάσπιση του Πατριαρχείου;

    Και προς τι ο τσακωμός από δύο αρχιερείς για το εάν βρεθούν κάπου και οι δύο μαζί, πέρα από συγκεκριμένες πολιτικές σκοπιμότητες; Μετατρέποντας το "περιβόλι της Παναγίας" σε ιοκοπεδιστάν, αυτοαναιρούνται και αποδυναμώνουν τη θέση τους, με αποτέλεσμα η απώλεια κύρους να μην τους καθιστά πειστικούς τιμητές αυτών που διατείνονται ότι υπερασπίζουν.

  8. ΠΕΑ ΚΥΑΝΕΑ avatar
    ΠΕΑ ΚΥΑΝΕΑ 27/07/2008 17:33:02

    master's voice

  9. aionios avatar
    aionios 27/07/2008 19:51:09

    @Μποτίλια στο πέλαγος,γνωρίζεις έστω και λίγο το χρονικό της κρίσης των σχέσεων μεταξύ Πατριαρχείου και Χριστοδούλου?
    Γιατί από τα λεγόμενα σου φαίνεται πως το αγνοείς.
    Και αν κατάλαβα καλά υπονοείς ότι το Φανάρι ενήργησε ύπουλα εναντίον της χώρας μας σε σχέση με τη Μακεδονία?

  10. xazouliakas avatar
    xazouliakas 27/07/2008 20:01:44

    Και γιατι δηλαδη πρεπει εγω τωρα να παρω το μερος των Ρωσων ιμπεριαλιστων? Πανε οι καιροι που η ΕΣΣΔ ηταν πραγματικα αντιπαλο δεος στα αμερικανακια. Τωρα πια τι Ουασιγκτον, τι Μοσχα. Αγριος καπιταλισμος, ανελευθερια και καταπιεση και απο τις δυο μεριες.

    Ο μονος λογος να προτιμουσε κανεις τους Ρωσους απο τους Αμερικανους θα ηταν αν ηταν περισσοτερο προς το εθνικο συμφερον, ειδωμενο απο εντελως αστικη/εθνικιστικη σκοπια. Αλλα αν τα δει κανεις τα πραγματα ετσι, οι Αμερικανοι ειναι καλυτεροι μαμμωναδες απο τους Ρωσους...

  11. Ο Χαζος του χωριου avatar
    Ο Χαζος του χωριου 27/07/2008 20:46:26

    Μπαμπεσα η πολιτικη,αλλα τα ρασα κρυβουν περισσοτερα...

    Για καθε γιγαντα τυπου Αναστασιου υπαρχουν κατι μπουμπουκια...

    Εδω πλεον ειναι διενεξη με αποκλειστικα πολιτικους ορους.

    Δεν πρεπει επ ουδενι να χαλασουμε σημερα τις σχεσεις με την Ρωσσια, εστω και αν το Φαναρι παραδοσιακα ειναι Αμερικανοφιλο.

    Ο Ιερωνυμος οφειλει να ειναι πιο προσεκτικος!

  12. fox-terrier avatar
    fox-terrier 27/07/2008 22:30:38

    Μήπως για να καταλάβουμε καλύτερα αυτή την ιστορία (όπως και όλη τo όψιμο Ελληνο-Ρωσικό story)θα πρέπει να ακολουθήσουμε την οσμή του πετρελαίου; Εννοώ το πανίσχυρο Ελληνικό lobby πετρελαιάδων και εφοπλιστών (τι lobby, άν προσθέσουμε και τους εργολάβους, έχουμε πλήρη τον ΟΡΙΣΜΟ της Ελληνικής ΑΡΧΟΥΣΑΣ ΤΑΞΗΣ).
    Υπάρχουν βέβαια και οι βαθύτερες ιστορικές ρίζες.
    Ακριβώς γι αυτό, οι Έλληνες "αντιαμερικανοί" καλά θα κάνουν να είναι πιό προσεκτικοί από οπτικές όπως του κ. Δελαστίκ, μια και τα συμφέροντα του κ. Λάτση, του κ. Βαρδινογιάννη και του κ. Μπόμπολα συνήθως δεν ταυτίζονται με τα συμφέροντα των συνήθων Ελλήνων πολιτών.
    Άν θέλουμε ιστορικό βάθος, εκτός από τον πρίγκηπα Πούτιν, άς θυμηθούμε την Μεγάλη Αικατερίνη και τους πρίγηπες Ορλώφ, και γιατί όχι, την Συνθήκη του Αγ. Στεφάνου και τα μετέπειτα. Και πώς παίζονται τα παιχνίδια πίσω από την πλάτη των μικρών λαών από "πλανητάρχες" ή "τσάρους".
    Εκτός άν η πειθάρχηση στις όποιες αυτοκρατορίες κρίνεται (από ποιούς και γιατί;) επιβεβλημένη.
    Ο Βαρθολομαίος και ο Ιερώνυμος επέδειξαν θάρρος, δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις, και δικαιώθηκαν.

  13. medievalist avatar
    medievalist 27/07/2008 22:51:31

    Μερικά παλαιότερα ιστορικά, άν ενδιαφέρουν (με αφορμή και όσα γράφει ο κ. Δελαστικ):
    Οι Ρώς (πού έδωσαν το εθνικό όνομα στους Ρώσους) δεν ήταν σλαβικός αλλά σκανδιναβικός λαός (ήταν οι Βάραγγοι των Βυζαντινών, δηλαδή τμήμα των γνωστών μας Βίκιγκς). Ενώθηκαν με τους αυτόχθονες, πολυπληθέστερους και πολιτιστικά ανώτερους Σλάβους γύρω στο 900 μ.χ., σιγά σιγά εκσλαβίσθηκαν γλωσσικά, και από την ένωση δημιουργήθηκε ο Ρωσικός λαός. Η άρχουσα τάξη αρχικά προερχόταν από τους Σκανδιναυούς: Οι πρώτοι Τσάροι Ιγκόρ = Ίγκβαρ, η (αγία του εκχριστιανισμού των Ρώσων) Όλγα = Χέλγκα κτλ, με κέντρο το Κίεβο. Ο χωρισμός σε Ρώσους, Ουκρανούς και Λευκορώσους είναι μεταγενέστερη ιστορία, μετά την εισβολή των Μογγόλων το 1250 και πέρασε από πολλές φάσεις και περιπέτειες.

  14. nikoleta avatar
    nikoleta 27/07/2008 23:17:00

    mAAAster's voice (correction)

  15. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 28/07/2008 01:40:13

    @aionios
    Εννοώ αυτό που λέω και δεν αποτελώ μεταφραστή του εαυτού μου.
    Επειδή δεν αισθάνομαι την ανάγκη να τρέχω σε εξομολόγους, σε παρακαλώ μην απαντάς με ερωτήσεις και με αιχμές, αλλά παράθεσε τις αντιρρήσεις σου συγκεκριμένα, μια και σε τελευταία ανάλυση δεν πρόκειται για προσωπική μας διαφωνία, δεδομένου ότι ίσως διαβάζουνε τα σχόλια μας και άλλοι.
    Όσο αφορά το επίπεδο της ενημέρωσης μου είμαι βλάκας, πανέτοιμος για μετάνοια, μόλις δω μαρτυρία, ήθος, φώτιση, χάρη.
    Προσδοκώ, αναμένων...

  16. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 28/07/2008 04:07:42

    "Το Πατριαρχείο είναι το τελευταίο προπύργιο του Ελληνισμού στην Πόλη"...

    *****
    «ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΓΕΥΘΗΚΕ ΤΟ ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ Σ Ο Φ Ι Α Σ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»,
    Ά γ ι ο ς (!) Εφραίμ, ο ...Σύρος
    *****

    Από το 776 π.Χ. -> 4ος αι. π.Χ.: «Το Ελληνικόν , εόν όμαιμόν τε και ομόγλωσσον, και θεών ιδρύματά τε κοινά και θυσίαι ήθεά τε ομότροπα», Ηρόδοτος, Η΄ , 144.

    Από τον 4ο αι. π.Χ. κι εντεύθεν: «Τοσούτον δε απολέλοιπεν η ΠΟΛΙΣ ημών περί το φρονείν και λέγειν τους άλλους ανθρώπους, ώσθ’ οι ταύτης μαθηταί των άλλων διδάσκαλοι γεγόνασι, και το των Ελλήνων όνομα πεποίηκε (= έφθασε να γίνει) μηκέτι του γένους, ΑΛΛΑ της διανοίας δοκείν είναι, και ΜΑΛΛΟΝ Έλληνας καλείσθαι τους της ΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ της ημετέρας ή (= παρά) τους της κοινής φύσεως μετέχοντας», Ισοκράτης, «Πανηγυρικός».

    *** 146 π.Χ.: αρχή υποδούλωσης του έθνους στους Ρωμαίους

    «Οι Έλληνες εξεγέρθηκαν κατά των Ρωμαίων, ενώ η μεγαλύτερη επανάστασή τους ήταν αυτή του Αριστίωνα στην Αθήνα, το 88-86 π.X., καθώς καί ο γενικός ξεσηκωμός των Ελλήνων σε όλη την Ανατολή. Μέσα σε μία νύκτα σφάχτηκαν 80.000 Ρωμαίοι καί Ρωμαιόφιλοι», Εφέσιος Εσπερινός

    «Τον πτωχό και πένητα λαό σήκωσες από την ΚΟΠΡΙΑ των Ελληνικών μυσαγμάτων (βδελυγμάτων) και κάθισες αυτόν μαζί με τους άρχοντες του Ισραήλ, τον ΟΝΤΩΣ λαόν αυτού»,
    4ος αι. μ.Χ., Ευσέβιος, "Ευαγγελική προπαρασκευή", ριβ΄ (23.1352. 34).

    Όπου, ΟΜΩΣ, είχαν απομείνει Έλληνες ανυπότακτοι, όπως στις αετοράχες της "Παλιάς Ελλάδας", άργησαν πολύ να ...καθίσουν με "τον όντως λαόν αυτού": «ΤΟΤΕ διά των φροντίδων του Βασιλείου εδέχθησαν κατά ΠΡΩΤΟΝ το άγιον βάπτισμα οι της Λακωνικής κάτοικοι, οίτινες μέχρι των χρόνων τούτων, ΗΤΟΙ ΜΕΧΡΙ του δευτέρου ημίσεως της 9ης εκατονταετηρίδος είχον διατηρήσει την αρχαίαν ειδωλολατρείαν», Παπαρηγόπουλος, βιβλίο ενδέκατο, τόμος α΄

    «Για τον Χέγκελ η αλλοτρίωση κύρια και θεμελιακά εκφράζεται στο θρησκευτικό και πολιτικό πεδίο: ο άνθρωπος, αποσπασμένος από τον οικείο του χώρο του αρχαίου ΑΣΤΕΩΣ οπού βρισκόταν σε μια «υποστασιακή» ενότητα με τον εαυτό του και την ολότητα, συμμετέχοντας ως ΠΟΛΙΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ στην πραγμάτωση της Ιδέας μέσα στον κόσμο, βρίσκεται ως δυστυχισμένη συνείδηση σ’ έναν κερματισμένο και διχασμένο κόσμο, οπού έχοντας πάψει να είναι ο δημιουργός του υφίσταται την ιστορία και περιέρχεται στην κατάσταση του ΥΠΗΚΟΟΥ.

    Την απώλεια της ΠΟΛΕΩΣ αναπληρώνει τώρα η φανταστική συγκρότηση μιας ουράνιας civitas deis, που εκφράζει τη λαχτάρα της επαναπόκτησης της «αλλοτριωμένης» ανθρώπινης ουσίας», Καρλ Μαρξ, «Κριτική της εγγελιανής Φιλοσοφίας του Κράτους», Εισαγωγικό σημείωμα Μπάμπη Λυκούδη, εκδ. Παπαζήση


    *** 1453, υποδούλωση σε Οθωμανούς

    «Έλλην ων τηι φωνήι, ουκ αν ποτέ φαίην (αν και μιλάω ελληνικά, ποτέ δεν θα έλεγα) Έλλην είναι, δια το ΜΗ ΦΡΟΝΕΙΝ ΩΣ ΕΦΡΟΝΟΥΝ ποτέ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, (πρβλ: "της ημετέρας παιδείας μετέχοντες"), αλλ' από της ιδίας μάλιστα θέλω ονομάζεσθαι δόξης (= αλλά από την δικιά μου δοξασία- Δόγμα- φρόνηση θέλω να με ονομάζουν).

    Και ει τις έροιτό με τις ειμι, (κι αν κάποιος με ρωτούσε τι είμαι), αποκρινούμαι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ είναι», ο Πατριάρχης της Άλωσης, Γεννάδιος Σχολάριος.

    Κι έτσι, φθάνουμε σιγά σιγά στον 19ο αι.: «Οι ΓΈΛΛΗΝΕΣ μια φορά περηφανεύτηκαν κι ήθελαν να φτάσουν το Θεό. Για να τον φτάσουνε, έχτιναν ένα κάστρο τον ανήφορο. Λέει ο Θεός: - Έτσι είστε σεις; Σας κάνω γω και δε βλέπετε ένας τον άλλον! Τους έδωκε οργή, κι όθε βρίσκεταν ο καθένας πέθαινε αδεκεί. Επειδή ο καθένας γνώριζε πως θα πεθάνει, έφκιανε τον τάφο του μοναχός του, κι έβανε ό,τι χρειάζεταν: το κανατάκι του, το λιχναράκι του, το πιατάκι του, κι άλλο ό,τι του χειάζεταν. Άμα τ' άφκιανε ούλα αυτά, πάαινε μοναχός του κι έμπαινε μες στον τάφο του. Άμα πάαινε μέσα, λάλαε ένα κουνούπι στ' αυτί του, και πέθαινε εκεί μέσα που βρίσκουνταν.

    Έτσι έπαθαν μια φορά οι Γέλληνες, και βρίσκουμε τα μνήματά τους σήμερα ακόμα από ράχη κι εκεί μέσα τα κανατάκια τους, τα λυχναράκια τους κι ούλα τα στράγκια τους. Οι Γέλληνες μια φορά ήταν άντρες θεριά, όχι σαν τ' εμάς σήμερα τους κακαντράκηδες. Σήκωναν βουνά ακέρια. Δεν τηράτε τα παλιά τα κάστρα με τί πέτρες είναι χτισμένα; Εκειές τις πέτρες τις σήκωναν με τα χέρια τους και τις απίθωναν», Ν. Πολίτης, ΑΙΤΩΛΙΑ, 19ος Αιώνας. (Στράγκια = πήλινα αγγεία για ψάρεμα).

    «Ο λαός δε θεωρούσε τον εαυτό του Έλληνα, αφού στους Έλληνες έδινε υπερφυσικές δυνάμεις και τοποθετούσε την ακμή τους ακόμα και πριν τον Αδάμ. Και όταν όμως ο Κορνάρος, στον 17ο ακόμα αιώνα, ανοίγει την ιστορία του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας με τους στίχους (Ι, 19κ.):
    Τσι περαζόμενους καιρούς που οι Έλληνες όριζα
    κι οπού δεν είχε η πίστη ντως θεμέλιο μηδέ ρίζα,,
    μας δηλώνει έμμεσα αλλά απαρεξήγητα, πως ούτε τον εαυτό του ούτε τους συγχρόνους του τούς λογάριαζε Έλληνες», Ι. Θ. Κακριδής, «Οι αρχαίοι Ελληνες στην νεοελληνική λαογραφική παράδοση», Αθήναι, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, (δ' έκδοση) 1997.

    «Tο συμπέρασμά μας λοιπόν είναι πως για το τραγικό τέλος του Pήγα και των συντρόφων του ευθύνονται πρώτ' απ' όλους ο τότε οικουμενικός Πατριάρχης Γρηγόριος ο E' και οι Φαναριώτες της Πόλης. Tα φεουδαρχικά στοιχεία και ο αντιδραστικός κλήρος εκδικηθήκανε το Pήγα. Στο πρόσωπό του έβλεπαν όχι μόνο τον ηγέτη του εθνικοαπελευθερωτικού κινήματος της Bαλκανικής μα και τον φλογερό προπαγανδιστή των ιδεών και αρχών της Γαλλικής Eπανάστασης» , Γ. Kορδάτος τόμ. 9ος.

    *** 1821: "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ"- ΕΛΛΑΣ ΞΑΝΑ!!!

    «O Πατριάρχης κάλεσε σε κοινή σύσκεψη στο Πατριαρχείο τους Φαναριώτες δραγουμάνους της Πύλης και του στόλου, τους παρεπιδημούντες πατριάρχες και αρχιερείς, την Iερά Σύνοδο καθώς και τους Έλληνες μεγαλέμπορους, μεγαλοβιοτέχνες και προϊστάμενους των συντεχνιών για να πάρουν αποφάσεις... O πατριάρχης με τους άλλους δεσποτάδες πήραν την απόφαση να ΑΦΟΡΙΣΟΥΝ τον Yψηλάντη και το M. Σούτσο... Φυσικά στάλθηκαν οι ΑΦΟΡΙΣΜΟΙ με ανώτερους κληρικούς στην Mολδοβλαχία για να μάθει ο πληθυσμός πως οι επαναστάτες είναι αφορεσμένοι», Γ. Kορδάτος

    Η Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου συνήλθε σης 20 Δεκεμβρίου του 1821, ως «η πρώτη ελευθέρα Συνέλευσις των Ελλήνων ως Έθνους ΜΕΤΑ είκοσι δύο αιώνες».

    «ΔΙΑΚΗΡΥΞΙΣ,
    ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ Β΄ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΩΣ,

    Αριθμ. ΝΒ΄ και τελευταίος
    των πρακτικών της
    Εθνικής Συνελεύσεως.

    Τρίτον ήδη χρόνον διαρκεί ο υπέρ ανεξαρτησίας εθνικός των Ελλήνων πόλεμος και ο τύραννος, ούτε κατά γην ούτε κατά θάλασσαν ηυδοκίμησεν. ενώ δε οι τυραννοκτόνοι χείρες των ΕΛΛΗΝΩΝ έπεμψαν μυριάδας Τούρκων εις Άδου και φρούρια απέκτησαν και την επικράτειαν εξισφάλησαν, ο δε κρότος των ημετέρων όπλων, αντηχήσας, διετάραξε το ΒΥΖΑΝΤΙΟΝ (!!!)…», «Τα αρχεία της Ελληνικής Παλιγενεσίας», τομ. 3, σελ, 142- 3.

    Ελευθέριος Βενιζέλος: «Αλλ’ έχω να διαμαρτυρηθώ κατά της αντιλήψεως ότι ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ταυτίζεται προς την έννοιαν της Ορθοδοξίας• ο Ελληνισμός προϋπήρξεν αιώνας όλους πριν ή εμφανισθή ο Χριστός κομίζων το Ευαγγέλιον της σωτηρίας. Η έννοια λοιπόν του Ελληνισμού δεν δύναται ΠΟΤΕ να ταυτισθή με την έννοιαν της Ορθοδοξίας .. Κατά της αντιλήψεως αυτής διαμαρτύρομαι. Είπον ότι ο Ελληνισμός υπήρξεν αιώνας όλους προ του Xριστιανισμού και προσθέτω ακόμη ότι η λαμπρότερα περίοδος του ελληνικού πολιτισμού είναι ατυχώς η αρχαιοτέρα.

    Ο EΛΛΗΝΙΣΜΟΣ, ο καταυγάζων δι’ ανεσπέρου φωτός και ημάς τους νάνους απογόνους, δεν είναι ο πρόσφατος, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ Eλληνισμός, αλλ’ είναι ο Eλληνισμός των ΕΘΝΙΚΩΝ χρόνων ..

    ο ΕΘΝΙΣΜΟΣ δεν δύναται να συγχισθή παντάπασι προς την θρησκείαν»,

    (25- 11- 1906, "Τα Εστενογραφημένα Πρακτικά της Β΄ Συντακτικής των Κρητών Συνελεύσεως").


    ΥΓ. "Εθνικό το αληθινό", Σολωμός

  17. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 28/07/2008 11:13:46

    @aionios
    Συγνώμη αν είμαι σκληρός στην απάντηση. Ας δεχθούμε όμως ότι κάποιες φορές και αυτό που λέει "όποιος αγαπάει παιδεύει", μπορεί να συμβαίνει.
    Δεν θα ήταν δίκαιο να μη συμπληρώσω, ότι μια απάντηση που καταγράφεται με ερωτήσεις, πέρα ίσως από την υπεκφυγή της αμέσου καταγραφής της αντίθεσης, υποδηλώνει και μια μη συγκρουσιακή, μια ευγενική μεταχείρηση.
    Όμως και η πρόκληση δεν είναι αναγκαίο να πηγάζει πάντοτε από αντιπάθεια, ή από διάθεση αμφισβήτησης του κύρους του συνομιλητή μας.

    @νήπιος γέρων
    Αγαπητέ γέροντα: Συμφωνώ με τα γραφόμενα σου. Όμως αν δεν υπήρχαν κάτι παιδιά σαν τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό, ίσως αυτή τη στιγμή να επικοινωνούσαμε στα τούρκικα.
    Παρόλο που έχεις αρνηθεί να ανέβης στο πατίνι μου με προορισμό το Σείριο, θα επιμείνω ότι η πίστη μπορεί να μετακινήση βουνά.

  18. aionios avatar
    aionios 28/07/2008 11:20:05

    @Μποτίλια στο πέλαγος ο Χριστόδουλος με την εκλογή του-και η Χρυσοπηγή-αμφισβήτησε τον Πατριαρχικό Τόμο του 28 που ορίζει τις σχέσεις Φαναρίου και Ελλαδικής Εκκλησίας. Τι λέει χοντρικά ο τόμος: η Ελλαδική Εκκλησία είναι θυγατέρα εκκλησία και το Φανάρι παραχωρεί τις Νέες Χώρες και απλώς μνημονεύεται ο Πατριάρχης. Όμως ο Παρασκευαίδης ενοχλούταν από αυτό και από ελάχιστους δικούς του μητροπολίτες μνημονεύοταν ο ίδιος.
    Επειδή λοιπόν είναι τόσο ξεκάθαρα τα γεγονότα σε ρώτησα έχεις τη στοιχειώδη πληροφόρηση για το θέμα ή έτσι να έχουμε να λέμε.
    Όσο για το ρόλο του Φαναρίου και της Ορθοδοξίας προς τον Ελληνισμό δεν θα γράψω κάτι γιατί λόγω αθρησκείας δεν είμαι κατάλληλος για αυτό.
    Άν υπάρχει όμως κάποια σύνδεση του Ελληνισμού αυτή τη στιγμή με την Πόλη ακόμα και ένας άθρησκος όπως εγώ δεν βλέπει άλλη από το Πατριαρχείο.

  19. ataktos avatar
    ataktos 28/07/2008 11:24:42

    μποτιλα στο πελαγος -bebea panta hriazete enas kosmas
    etolos gia ton lao ,mias ke emis den kseroume yipota ,alla pan apo ola iparhi o elinikos laos (ke me ton mberdepsume me to koma tou "laikou "Kara..) .
    Pantos ta epanilimena SFALMATA (min po kati pio bari) tou Brtholomeou pou paresire tous dikous mas den itan apo ta eksipnotera ke eftihos o Aleksios (megalos gatos) ta isoropise .Na doume mehri pote .

  20. aionios avatar
    aionios 28/07/2008 11:27:12

    atakte πές μου ένα σφάλμα.

  21. ataktos avatar
    ataktos 28/07/2008 11:52:15

    aione -ke ego athriskos ime ,pou me to zori o Papanikolas sta 28 me dio padia me tapinose ,par oti olo to Ag.Oros fonaze .Ti na sou perigrapso oti otan eklisa ta 50 me egrapsan sta dimotologia tou Horiou mou (patera ke papoudon ) .Asta na pan iparhun ke hirotera se avto to ntounia.

  22. ataktos avatar
    ataktos 28/07/2008 11:56:06

    ke ena pasha me tin evkeria ekdromis sto Ag.Georgio tin devteri mera tou pasha tinga kosmo (elipae o Bartholomeos) i ipallilitou tin eklisan ke ego o "trelos" ke atheos ke etheofos me tis fones mou tin aniksa ,ke mpoukaran mesa 2000 proskinites pou siopila ke tapina den milousan .

  23. aionios avatar
    aionios 28/07/2008 12:04:16

    Ο Βαρθολομαίος είναι πάνω από όλα πολιτικός με τακτικισμούς και στρατηγική ανώτερη του Βατικανού.
    Και ο Ιωαννίνων Θεόκλητος την εποχή της μεγάλης αμετροέπειας Χριστόδουλου είχε πει σε ερώτηση δημοσιογράφου για την κρίση μόνο το εξής:
    "Το Πατριαρχείο δεν χάνει ποτέ."

  24. ataktos avatar
    ataktos 28/07/2008 12:16:32

    ne gia avto akoma kiniga tous Esfigmenites me ton isangelea tis thesalonikis

  25. aionios avatar
    aionios 28/07/2008 12:21:40

    Θέλει να τους βάλει στο μοναστήρι-φυλακή που φτιάχνει τώρα η εκκλησία. Με τον Παντελεήμονα.

  26. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 28/07/2008 14:38:43

    @aionios
    Ο Πατριαρχικός Τόμος ανάγεται στο 1850, δηλαδή τον προπερασμένο αιώνα. Η σύγκρουση Βαρθολομαίου και Σεραφίμ για τις "νέες χώρες" δεν περιοριζότανε στη μνημόνευση, αλά αφορούσε διοικητικά θέματα, τα οποία επί δεκαετίες πριν εμφανιστεί το λεγόμενο μακεδονικό τύχαιναν πάγιου χειρισμού.
    Πίσω από το Σεραφείμ δεν κρυβόταν μόνο η Χρυσοπηγή αλλά κύρια το ελλαδικό πολιτικό κατεστημένο.
    Και ένα "λάθος" του Παναγιωτάτου: Εκείνη η ρήση, όταν ενθρονίστηκε, περί αλητών που με το 1821 διαταράξανε τις σχέσεις των δύο χωρών. Είχε φρίξει τότε ο τύπος. Περιμένουμε ακόμη (μάταια) την επανόρθωση.
    Όσο αφορά τη πολιτική οξύνοια το Βαρθολομαίου ενάντια στον πάπα, θιασώτης του οικουμενισμού όπως οι τελευταίοι προκάτοχοι του είναι. Η παγκοσμιοποίηση δεν ξεκίνησε προχτές, το πρώτο λιθάρι ήταν ο οικουμενισμός. Και οι "Εσφιγμενίτες" κάνουν αγώνα ενάντια στον οικουμενισμό από το 1924.
    Αφού, όπως δηλώνεις είσαι άθεος, αν ψάξεις, ίσως εντοπίσεις και κάποια άλλα δεδομένα που συνδέουνε τον Ελληνισμό με την Πόλη και σήμερα και πάντα πέρα από το Πατριαρχείο, το οποίο δεν θέλω να παραγνωρίζω και με το οποίο αναμφίβολα οφείλουμε κατ΄αρχήν συμπαράταξη. Την δύσκολη θέση του Βαρθολομαίου εκεί την κατανοούμε. Ας κατανοήσει και αυτός τις κλιμακούμενες απόπειρες μετατροπής της ελλαδικής επικράτειας σε ταψί μπακλαβά.

  27. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 28/07/2008 15:16:52

    @Μποτίλια στο πέλαγος: "Όμως αν δεν υπήρχαν κάτι παιδιά σαν τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό..."

    Φίλε, με αφορμή αυτό, σου βρήκα αυτά:

    «Αδελφοί μου, έμαθα πως με την χάριν του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού ΔΕΝ ΕΙΣΘΕ ΕΛΛΗΝΕΣ, δεν είσθε ασεβείς, αιρετικοί, άθεοι, αλλ' είσθε ορθόδοξοι ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ», Κοσμά Αιτώλου, (+1779): Διδαχαί, Βίοι, Ακολουθίαι, έκδ. Αρχιμανδρίτου Α. Ν. Καντιώτου, 1959.

    «Τριακόσιους χρόνους μετά την Ανάστασιν του Χριστού μας έστειλεν ο Θεός τον άγιον Κωνσταντίνον και εστερέωσε βασίλειον ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ• και το είχαν χριστιανοί το βασίλειον 1150 χρόνους. Ύστερον το εσήκωσεν ο Θεός από τούς χριστιανούς και έφερε τον Τούρκον και του το έδωσε δια ιδικόν μας ΚΑΛΟΝ, και το έχει ο Τούρκος 320 χρόνους. Και διατί έφερεν ο Θεός τον Τούρκον και δεν έφερεν άλλο γένος; Δια ιδικόν μας ΣΥΜΦΕΡΟΝ• διότι τα άλλα έθνη θα μας έβλαπτον εις την ΠΙΣΤΙΝ, ο δε Τούρκος άσπρα άμα του δώσης κάμνεις ο,τι θέλεις».

    «Ο Κοσμάς ο Αιτωλός, τον οποίο αποφασίσαμε να αποκαλούμε εθναπόστολο, πιστός στη διδασκαλία του Χριστού, έλεγε τα εξής: «Ένα πράγμα σας συμβουλεύω ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ μου: Αν θέλετε να μαζώξετε όλοι σας τα άρματα, να τα δώσετε εις τους ζαπιτάδες (χωροφύλακες) και να τους ειπήτε: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΔΙΚΑ ΜΑΣ. Εμάς ο Χριστός μας τον σταυρό μας εχάρισεν να έχωμεν και ΟΧΙ ΑΡΜΑΤΑ»», Φιλόθεου Φάρου, «Η Εκκλησία ως σκάνδαλο και ως σωτηρία», 2003 εκδόσεις Αρμός, σελ. 58.,

    ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

    Έχετε σχολείον εδώ εις την χώραν σας να διαβάζουν τα παιδιά; -Δεν έχομεν, άγιε του Θεού. -Να μαζευθήτε όλοι να κάμετε ένα σχολείον καλόν .. Διότι από το σχολείον μανθάνομεν τι είνε ΘΕΟΣ, τι είνε ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ, τι είνε ΑΓΓΕΛΟΙ, δαίμονες, παράδεισος, κόλασις, αρετή, κακία• τι είνε ψυχή, σώμα κ.λ.π. Διότι χωρίς το σχολείον περιπατούμεν εις το σκότος• ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟΝ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΟΝ (σελ. 25). Αν δεν ήτο το σχολείον, που ήθελα μάθει εγώ να σας διδάσκω;
    ..
    Και δια τούτο πρέπει να στερεώνετε σχολεία ελληνικά, να φωτίζωνται οι άνθρωποι .. διατί το σχολείον ανοίγει την ΕΚΚΛΗΣΙΑΝ (89). Τα πάντα από το σχολείον τα μανθάνομεν.

    Εγώ εδιάβασα και περί ιερέων, και περί ασεβών, αιρετικών και αθέων• τα βάθη της σοφίας ηρεύνησα• όλαι αι πίστεις είνε ψεύτικες• τούτο εκατάλαβα αληθινόν, ότι ΜΟΝΗ η πίστις των ορθοδόξων χριστιανών είνε καλή και αγία… (26)

    ΗΜΕΙΣ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΜΟΥ, δεν έχομεν εδώ ΠΑΤΡΙΔΑ. Δια τούτο και ο Θεός μας έκαμε με το κεφάλι ορθούς, και μας έβαλε τον νουν εις το επάνω μέρος, δια να στοχαζώμεθα πάντοτε την ουράνιον βασιλείαν, την αληθινήν πατρίδα μας.

    ΠΕΡΙ "ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ"

    Εγώ, αδελφοί μου, εξετάζοντας έμαθα και εκατάλαβα, πως ο προφήτης Ηλίας και ο αντίχτιστος ήλθε• και εθανάτωσε τον προφήτην Ηλίαν. Ο προφήτης Ηλίας, χτριστιανοί μου, είνε ζωντανός τόσους χρόνους και ηξεύρει ο Θεός που τον έχει φυλαγμένον έως την σήμερον. Ανίσως και θέλετε να μάθετε που ευρίσκεται, εδώ κοντά είνε και αυτός• τα λόγια οπού σας λέγω εκείνου είνε ..
    με ηξίωσεν ο πανάγαθος Θεός δια την ευσπλαχνίαν του και μου εχάρισε, και μη καρτερήτε άλλον Ηλίαν να σας διδάξη.

    Σημερον, αύριον καρτερούμεν δίψας, πείνας μεγάλας .. Σημερον, αύριον περιμένομεν θανατικάς ασθενείας μεγάλας, οπού να μη προφθάνωμεν οι ζωντανοί να θάπτωμεν τούς αποθαμένους. Σεισμός παγκόσμιος θα γίνη, όλος ο κόσμος θα γίνη ένας κάμπος. Θα πέσουν όλα τα βουνά, όλα τα σπίτια. Η Θαλασσα θα σηκωθή υψηλά δέκα πέντε πήχεις από τα υψηλότερα βουνά. Τα άστρα θα πέσουν από τον ουρανόν• ο ήλιος και η σελήνη θα σκοτισθούν• ο ουρανός οπού φαίνεται, η γη και τα πάντα, και όλος ο κόσμος θα χαλάση. ΠΟΤΕ θα γίνουν αυτά; Ο Χριστός μας λέγει: Επλησίασε τώρα κοντά, έγγιξε το μαχαίρι εις το κόκκαλον. Έξαφνα θα γίνουν• ημπορούν να γίνουν και ΑΠΟΨΕ. Ταχα να μη είνε και ΤΩΡΑ η αρχή;

    Διαβάζοντας, αδελφοί μου, την θείαν και Ιεράν Γραφήν ευρίσκω ότι ο προφήτης Ηλίας είνε ζωντανός .. Και πάλιν ερευνώντας την ιεράν Γραφήν το ευρίσκαω ότι ο προφήτης Ηλίας ήλθεν, ήλθεν και ο αντίχριστος .. Και εξετάζοντας, αδελφοί μου, και ερευνώντας τας Γραφάς και το άγιον Ευαγγέλιον ευρίσκομεν πως ο προφήτης Ηλίας ήλθεν, και ο αντίχριστος ήλθεν και εθανάτωσε τον προφήτην Ηλίαν, και τώρα δεν καρτερούμεν μήτε προφήτην Ηλίαν μήτε αντίχριστον

    Η Δημιουργία του Κόσμου

    Ωσάν εξέπεσεν το πρώτον τάγμα και έγιναναν δαίμονες, τότε επρόσταξεν ο πανάγαθος Θεός και έγινεν ο κόσμος ούτος. Και ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΠΟΥ ΕΚΑΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΕΙΝΕ 7288 χρόνοι (!?!). Είνε δε ο κόσμος ούτος ως αυγό, και καθώς είνε ο κρόκος εις την μέσην του αυγού, έτσι είνε η γη ποιημένη από τον Θεόν να στέκη χωρίς να εγγίζη εις κανέν άλλο μέρος. Και καθώς είνε το ασπράδι ολόγυρα εις τον κρόκον, έτσι είνε και ο αέρας εις την γην. Και καθώς είνε ο φλοιός ολόγυρα, έτσι είνε και ο ουρανός ολόγυρα από την γην. Ο ήλιος, η σελήνη και τα άστρα είνε κολλημένα εις τον ουρανόν...», (όλα τα αποσπάσματα είναι από το "patrokosmas gr").

    *****
    «Εγκαταλείψτε όσα οι ΕΛΛΗΝΕΣ φυσικοί φιλόσοφοι περί αρχών εισηγήθηκαν», (Ευσέβιος).
    *
    «Όσο πιο ΒΑΡΒΑΡΟ ένα έθνος φαίνεται και της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΠΕΧΕΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, τόσο λαμπρότερα φαίνονται τα ημέτερα», (Ι. Χρυσόστομος, «Εις Ιωάννην», 59.31.33) .
    *
    «Τοις τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ διεξιούσι μαθήματα, και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις, και ως αληθέσι πιστεύουσι, και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις, εγκειμένοις, ώστε και ετέρους, ποτέ μεν λάθρα, ποτέ δε φανερώς, ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, Ανάθεμα α'», Κυριακή της ορθοδοξίας, 4ος αφορισμός.

    *****

    «Επεγέγραπτο έμπροσθεν τής διατριβής τού Πλάτωνος ότι αγεωμέτρητος μηδείς εισίτω. αντί του άνισος και άδικος. Η γάρ γεωμετρία την ισότητα καί τήν δικαιοσύνην τηρεί» = Είχε γραφτεί μπροστά στην σχολή του Πλάτωνα, ότι κανείς που δεν ξέρει γεωμετρία να μην μπεί μέσα, αντί να αναφέρεται σε άνθρωπο άδικο και που δεν δέχεται την ισότητα. Γιατί η Γεωμετρία, (δηλαδή ο άνθρωπος που με την γεωμετρία έχει διδαχθεί και ενστερνιστεί τον Ορθολογισμό), συμβάλλει στην διατήρηση της ισότητας και της δικαιοσύνης.

    YΓ. "Εθνικόν το αληθές"

  28. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 28/07/2008 16:17:59

    @νήπιος γέρων
    Σ΄ευχαριστώ για την παράθεση. Ο βασικός χαρακτήρας της σελίδας όμως είναι άλλος και δεν μπορώ να δώσω συνέχεια. Ας παραθέσω και εγώ όμως ένα "τσιτάτο" για την αποκλειστικά ορθολογική διάσταση της γεωμετρίας: Όταν ρωτήθηκε ο Πυθαγόρας τι είναι το ιερότερο που υπάρχει στο κόσμο απάντησε: "Αριθμός ιερότατον πάντων". Και:
    (...οι μεν γαρ Πυθαγοριοι μιμησει τα όντα φασιν είναι των αριθμών, Πλάτων δε μεθεξει, τουνομα μεταβαλων)

  29. ataktos avatar
    ataktos 28/07/2008 18:56:40

    "νήπιος γέρων"-kala ta les omos simera i kathigites ke proistameni (prin 1,5 hrono) oli me pahilous mistous den ikseran ti diafora N ke gr se diabebeono oti avta pou mas prosferes gia meleti tha tous trelanoun entelos .

  30. ataktos avatar
    ataktos 28/07/2008 19:33:09

    ego televtea danistika yin arhea grammatiki ligo me kourazi den leo ine omos sheti apolavsi.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.