Η τρόικα έκανε πίσω σε όλες τις "κόκκινες γραμμές"
18/03/2014 21:07
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η τρόικα έκανε πίσω σε όλες τις "κόκκινες γραμμές"

Τι συμφωνήθηκε με την Τρόικα για γάλα, ψωμί, φάρμακα και βιβλία

Ούτε μια «κόκκινη» γραμμή που είχε θέσει η κυβέρνηση, δεν παραβιάστηκε από την τρόικα, παρά τις αρχικές παράλογες απαιτήσεις της. Η κυβέρνηση μέχρι την τελευταία στιγμή προσπαθούσε να πείσει τους... άπιστους Τόμσεν, Μορς και Μαζούχ ότι ακόμη και η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, οι περίφημες συστάσεις για απελευθέρωση των αγορών, δεν μπορούν να γίνουν σε απόλυτο βαθμό καθώς υπάρχουν πολλές ιδιαιτερότητας.

Ουσιαστικά επιτεύχθηκε μια έντιμη συμφωνία η οποία δεν διαλύει τα πάντα, δεν προκαλεί σφοδρές αντιδράσεις και έχει περιθώρια βελτίωσης.

Σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας στα επίμαχα θέματα η συμφωνία έχει ως εξής:

• Δημιουργείται νέα κατηγορία στο γάλα που θα λέγεται γάλα ημέρας και θα έχει διάρκεια ζωής δύο μέρες στο ράφι. Στο γάλα χαμηλής παστερίωσης εναρμονιζόμαστε με τα κοινοτικά δεδομένα δηλαδή θα κυκλοφορεί γάλα που θα μπορεί να χρησιμοποιεί τον όρο φρέσκο, ανάλογα με τις δυνατότητες παστερίωσης που έχει η βιομηχανία, δηλαδή μέχρι 11 μέρες.

• Σε ότι αφορά στα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα θα συνεχίσουν για μεταβατική περίοδο τριών μηνών να διατίθενται αποκλειστικά από τα φαρμακεία. Θα υπάρξουν παρεμβάσεις στην τιμή έτσι ώστε και οι φαρμακοποιοί να μη χάσουν τα προϊόντα και να υποχωρήσουν και οι τιμές ώστε να ελαφρυνθεί η τσέπη των καταναλωτών. Ετσι, καταργείται ο προσδιορισμός συγκεκριμένου περιθωρίου κέρδους (33%) για τους φαρμακοποιούς ενώ παραμένει ο προσδιορισμός της ανώτατης τιμής που ορίζεται από τον ΕΟΦ και αναγράφεται στις συσκευασίες. Στόχος της ρύθμισης είναι να μειωθούν οι τιμές μέσω του ανταγωνισμού που θα επέλθει στο επίπεδο της μείωσης του περιθωρίου κέρδους των φαρμακοποιών. Η νίκη αυτή πιστώνεται στον Αδ. Γεωργιάδη που επέμεινε μέχρι τέλους. Η επιτυχία του μέτρου θα εξεταστεί μετά από τρεις μήνες από την Τρόικα και έχει συμφωνηθεί ότι σε περίπτωση που στο μεσοδιάστημα δε μειωθούν οι τιμές τότε θα επέλθει πλήρης απελευθέρωση, δηλαδή και σε ότι αφορά στο δίκτυο διανομής.

• Δεν αλλάζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων, δεν επιτρέπεται μη φαρμακοποιός ιδιοκτήτης, ωστόσο επειδή για τα φάρμακα και τα φαρμακεία υπάρχουν 28 σημεία στην έκθεση του ΟΟΣΑ αλλάζουν θέματα όπως π.χ. σε σχέση με τα συστεγαζόμενα φαρμακεία» σχολίασε στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης .

• Ως προς τα βιβλία γίνεται διαχωρισμός μεταξύ λογοτεχνικών και μη. Στα μη λογοτεχνικά δεν θα ισχύει η ενιαία τιμή και για τα λογοτεχνικά η πρώτη έκδοση θα έχει ενιαία τιμή.

• Το ψωμί θα δίνεται με το ζύγι με στόχο τη μείωση της τιμής του.

• Για το λάδι και για το γιαούρτι δεν υπήρξε θέμα από τον ΟΟΣΑ σχολίασε το ίδιο στέλεχος.

• Τέλος, τα κονδύλια του ΕΣΠΑ που θα δοθούν στην οικονομία φέτος είναι 3 δισ. ευρώ.

Αναφερόμενος στην πολιτική διάσταση των διαπραγματεύσεων ο κορυφαίος παράγοντας του υπουργείου Ανάπτυξης είπε ότι : « Η διαπραγμάτευση έγινε συντονισμένα από την κυβέρνηση· όπου υπήρξαν διιστάμενες απόψεις οι αποφάσεις λήφθηκαν σε κυβερνητικό επίπεδο. Μέχρι την κατάθεση του νομοσχεδίου στη Βουλή, που θα γίνει το αργότερο σε δύο εβδομάδες, θα υπάρξουν συζητήσεις και ενημερώσεις και των δύο κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση» και πρόσθεσε ακόμη ότι «η έκθεση του ΟΟΣΑ είχε παραγγελθεί από την κυβέρνηση Παπαδήμου. Οταν αναλάβαμε τον Ιούνιο του 2012 βρήκαμε την έκθεση αλλά και να μην υπήρχε έπρεπε να την εφεύρουμε· προφανώς ο συγκεκριμένος παράγων αναφέρεται στις αιτιάσεις που έχουν αποδοθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης». Καταλήγοντας, ανέφερε ότι το κόστος της έκθεσης ανήλθε στα 936.000 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΚΜ avatar
    ΚΜ 18/03/2014 22:18:19

    Χωρίς να θέλω να είμαι ισοπεδωτικός (πχ αναφορικά με τα άλλα σημεία της διαπραγμάτευσης) είμαι ιδιαίτερα προβληματισμένος με το θέμα του γάλακτος:

    Η επέκταση της διάρκειας από τις 5 στις 10 μέρες, ξεκάθαρα, διευκολύνει τις εισαγωγές από Γερμανία και Ολλανδία, που ανταγωνίζονται την Ελληνική παραγωγή. Ο όρος «εναρμόνιση με τα κοινοτικά δεδομένα» είναι παραπλανητικός γιατί, ακόμα κι άν σε πολλές χώρες ισχύει το 10ήμερο (όχι σε όλες όμως - πχ στην Αγγλία το φρέσκο γάλα λήγει σε 5 μέρες), το τί κάνει η κάθε χώρα είναι δική της υπόθεση και αποφασίζει ανάλογα με τα συμφέροντά μας. Άν η διάρκεια 5 ημερών αντέβαινε σε στην «κοινοτική νομοθεσία», θα μας τρέχαν στα δικαστήρια οι Γερμανοί - δεν θα προσπαθούσαν να μας το αποσπάσουν με υπογραφές.

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ ΚΜ 19/03/2014 14:22:24

      ᾿Αγοράζω μόνο ΕΛΛΗΝΙΚΟ γάλα, simple as that!

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ Φωτεινή 19/03/2014 19:05:47

        Έτσι μπράβο. Αφού λύνεται από το λαό ευκολότατα το θέμα, γιατί να το κάνουμε δύσκολο;

        • ΚΜ avatar
          ΚΜ @ Γεώργιος Τ. 19/03/2014 20:25:36

          Γιατί δεν είναι όλοι εξίσου συνειδητοποιημένοι. Μέχρι σήμερα όμως, εκ των πραγμάτων, ακόμα κι αυτοί αγόραζαν ελληνικά ενώ τώρα μέρος αυτών θα αγοράζει γερμανικά και ολλανδικά.

  2. Naruto avatar
    Naruto 18/03/2014 22:46:25

    Οι κόκκινες γραμμές για το γάλα και τα φάρμακα τουλάχιστον ήταν επιβεβλημένες .Οι προθέσεις της τρόϊκας δεν μπορούσαν να κρυφτούν και δεν ήταν άλλες απο την διάλυση των ελληνικών φαρμακείων και την παράδοση της χορήγησης των φαρμάκων σε γερμανικά μονοπώλια .Για το γάλα η καταστροφή των ελλήνων παραγωγών και η εισαγωγή γάλακτος απο την Ευρώπη .Σαν έλληνες πρέπει να προστατεύσουμε τους συμπατριώτες μας και να προτιμάμε τα ελληνικά προϊόντα και καταστήματα .Αυτο είναι το όπλο που τους πονάει και πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε .

  3. knight avatar
    knight 18/03/2014 23:36:42

    Φρέσκο 2 ημερών είναι αστείο. Το κόστος του θα φτάσει τα 3 ευρώ το λίτρο γιατί η 1η ημέρα είναι μισή μέρα. Δεν θα το παράγει κανείς. Το φρέσκο στις νέου τύπου συσκευασίες κρατάει 4 ημέρες. Τις επιστροφές θα μας τις ξαναπουλάνε για φρέσκο 11 ημερών?

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ knight 19/03/2014 19:09:08

      Την ανακύκλωση την ξέρεις ή όχι; Το ότι το γιαούρτι το ανακυκλώνουν μέχρι 2 φορές και το φρέσκο γάλα μέχρι 1 ήδη δε το ξέρεις; Φτάνει 1 μήνα η διάρκεια στο γιαούρτι αν αθροίσουμε τις 2 ανακυκλώσεις στην ορώτη διάρκεια. Αφήστε τις απολυτότητες. Θα παράγεται το ημέρας και ότι περισσεύει θα γίνεται γιαούρτι ή φρέσκο γάλα 1ης ανακύκλωσης.

      • βαγγέλας avatar
        βαγγέλας @ Γεώργιος Τ. 19/03/2014 19:27:40

        Μην αναπαράγετε urban myths. καμμμιά ανακύκλωση γάλακτος δε συμβαίνει, διότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ (πρακτικά).

  4. Μανώλης Πετράκης avatar
    Μανώλης Πετράκης 19/03/2014 11:51:45

    Τρέμω από συγκίνηση μετά την επιτυχή έκβαση της διαπραγμάτευσης. Ούτε που θέλω να φανταστώ τι τραγωδίες θα εκτυλίσσονταν καθημερινά αν ο κάθε άσχετος, ημιεγγράματος καταναλωτής μπορούσε να αγοράζει ντεπόν και ασπιρίνες από τα σούπερ-μάρκετ. Ευτυχώς που η κυβέρνηση, χέρι-χέρι με τους φαρμακοποιούς έδωσαν και κέρδισαν αυτή την μάχη για την υγεία των καταναλωτών. Όμως για το γάλα δεν είμαι ικανοποιημένος. Πως θα προστατεύσουμε τον απλό, ανίδεο, πολίτη που θα κάνει το λάθος να αγοράσει γάλα από τριτοκοσμικές χώρες τύπου Γερμανία, Αυστρία και Ολλανδία και δεν θα προτιμήσει το εγχώριο που παράγεται σε υπερσύγχρονες μονάδες τα υψηλά στάνταρτ των οποίων απέχουν παρασάγγας από τα αντίστοιχα της Β. Ευρώπης και επομένως είναι λιγάκι πιο ακριβό για να ανταποκρίνεται στην αυξημένων προδιαγραφών ποιότητά του?

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ Μανώλης Πετράκης 19/03/2014 13:48:07

      Ο Έλληνας γαλακτοπαραγωγός παράγει. Εσύ δεν παράγεις.

      • ANNA avatar
        ANNA @ ΚΜ 19/03/2014 21:52:18

        Διαφωνώ KM ........και ο κ.ΠΕΤΡΑΚΗΣ παράγει.... @#!!@#(*&^%$

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Μανώλης Πετράκης 19/03/2014 17:58:05

      Προβλέπω ότι με χαρά θα προτιμήσεις τα καινούργια πολύχρωμα κουτιά των "φρέσκων" Ευρωπαϊκών γαλάτων -έτσι γιατί μισείς ότι Ελληνικό. Κάνε το και μην μας ταλαιπωρείς με ευφυολογήματα και εξυπνακισμούς. Και εύχομαι, τα χρήματα, που θα χαθούν ανεπιστρεπτί και αναποφεύκτως από την Ελληνική παραγωγή και τυποποίηση ΚΑΙ του γάλακτος, να κλείσουν, πρώτο, το σπίτι σου. Δράττομαι, απλώς, της ευκαιρίας να σχολιάσω ότι, το εγχείρημα της ΕΕ και του Ευρώ τώρα δείχνει την σκοτεινή του πλευρά. Είναι πλέον απροκάλυπτη η ιδιοτελής συμπεριφορά των "συνεταίρων" μας: Χαμηλό επιτόκιο μεν, υψηλές υπονομεύσεις της όποιας αναπτυξιακής μας προοπτικής δε.

  5. Διογένης avatar
    Διογένης 19/03/2014 12:51:36

    Έτσι όπως το διαβάζω, δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι τηρήθηκαν οι κόκκινες γραμμές από την Ελλάδα. Ο ελληνικός στόχος ποιος ήταν ακριβώς; Να δημιουργηθεί το (αμφιβόλου εμπορικής επιτυχίας) "γάλα ημέρας" και να επιτρέψουμε τις αθρόες εισαγωγές από χώρες με τεράστιες κτηνοτροφικές μονάδες (άρα πολύ χαμηλότερο κόστος), διακινδυνεύοντας την επιβίωση του Έλληνα μικροκτηνοτρόφου; Από την άλλη, η λύση για τα φαρμακεία θα κρατήσει μόνον τρεις μήνες. Εάν δεν πέσουν οι τιμές (θα πέσουν;), τότε θα πάμε σε απελευθέρωση του λιανικού εμπορίου φαρμάκων; Και αν δεν πέσουν; Έχω την εντύπωση ότι η κυβέρνηση προσπάθησε να επιτύχει την διανομή του λεγόμενου "κοινωνικού μερίσματος" και υποχώρησε κάπως (πόσο πολύ;) στα ζητήματα των φαρμακείων και του γάλακτος. Προσωπικά θα προτιμούσα να μην είχε διανεμηθεί καθόλου "κοινωνικό μέρισμα" και να είχαν προστατευθεί αυτοί οι δύο κλάδοι από πλήγματα, τα οποία μπορεί να είναι μοιραία για μεγάλες κατηγορίες επαγγελματιών. Ειδικά στο θέμα του γάλακτος, να πληγεί η ελληνική πρωτογενής παραγωγή και δι' αυτής και ολόκληρη η ελληνική βιομηχανία γάλακτος. Εκεί μπορεί να συμβεί πραγματικό ολοκαύτωμα της ελληνικής παραγωγής. Μου κάνει εντύπωση δε η ισοπεδωτική κοινωνική αμορφωσιά σχολιαστών (αναφέρομαι στον "Μανώλη Πετράκη"), που δεν αντιλαμβάνονται το διακύβευμα και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η μονοδιάστατη προσέγγιση "να δούμε ποιο γάλα είναι φθηνότερο" - ούτε μπορούν να γνωρίζουν ποιο γάλα παράγεται με πραγματικά καλύτερες προδιαγραφές. Αν νομίζουν ότι είναι "καλύτερες" οι βιομηχανοποιημένου τύπου προδιαγραφές της Γερμανίας και της Ολλανδίας σε σχέση με την θρεπτική αξία και την υγιεινή των προϊόντων, τότε ας αναρωτηθεί για ποιο λόγο διεθνώς τα λεγόμενα "βιολογικά" προϊόντα, που εξ ορισμού δεν μπορούν να είναι ιδιαίτερα βιομηχανοποιημένα, θεωρούνται καλύτερα ποιοτικώς από τα βιομηχανοποιημένα μαζικής παραγωγής.

    • "Μανώλης Πετράκης" avatar
      "Μανώλης Πετράκης" @ Διογένης 19/03/2014 13:44:12

      Εμένα μου κάνει εντύπωση η ισοπεδωτική κρατικίστικη αριστερόστροφη αντίληψη διαφόρων σχολιαστών. Τίποτα από όσα γράφετε (προστατευτισμός, καταναλωτές που δεν γνωρίζουν και δεν εκτιμούν- το κράτος γκουβερνάντα γνωρίζει και εκτιμά καλύτερα) δεν θα μπορούσε κάλλιστα να είναι θέση του ΣΥΡΙΖΑ.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ "Μανώλης Πετράκης" 19/03/2014 16:00:10

        Ίσως να μην γνωρίζετε τότε οτι το πλέον προστατευτικό κράτους του πλανήτη σε γεωργο-κτηνοτροφικά θέματα είναι οι ΗΠΑ. Οι οποίες μπόρεσαν και επέβαλαν τη δική τους μορφή κανόνων στον γεωργο-κτηνοτροφικό προστατευτισμό το 1994 κατά την ίδρυση του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, με αποτέλεσμα η Ε.Ε. να έπρεπε να ανοίξει την αγορά της σε αθρόες εισαγωγές από τρίτες χώρες (μεταξύ αυτών και από τις ΗΠΑ). Αυτό, στο πλαίσιο συμβιβασμού να προσαρμόσουν οι ΗΠΑ τον προστατευτισμό τους στα βιομηχανικά προϊόντα στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Οι ΗΠΑ δηλαδή "έδωσαν" βιομηχανία (στην Ευρώπη και όχι μόνον) και η Ευρώπη "έδωσε" αγροτικό τομέα. Αυτοί τώρα όλοι που είχαν ολόκληρους θεσμούς προστατευτικούς των παραγωγικών τους τομέων ήταν "συριζαίοι" ή "αριστερόστροφοι κρατικιστές"; Δεν νομίζω. Μετά την Ε.Ε. και τον ΠΟΕ, ο καθένας, το κάθε κράτος, προστατεύει την παραγωγική οικονομία του όπως μπορεί ο καθένας, με τα όποια νομικά μέσα του είναι επιτρεπτό. Και εξυπακούεται ότι οι εγχώριοι παραγωγικοί κλάδοι είναι προσαρμοσμένοι σε συγκεκριμένους κανόνες του παιχνιδιού, η ανατροπή των οποίων μπορεί να φέρει δραματική συρρίκνωση, χρεωκοπίες κλπ. Αν λοιπόν εμείς καταστρέψουμε δικούς μας παραγωγικούς κλάδους για να μην αισθανόμαστε "συριζαίοι" - που δεν θα ήμασταν - στο πλαίσιο "συμβιβασμών" για να πάρουμε τη μία ή την άλλη δόση, ευνοώντας έτσι τις ήδη γιγαντωμένες επιχειρήσεις των δανειστών μας, χωρίς να είμαστε κατά τα άλλα νομικά υποχρεωμένοι από την Ε.Ε. ή τον ΠΟΕ να το κάνουμε, αυτό εμένα δεν μου φαίνεται απλώς κοινωνική αμορφωσιά, μου φαίνεται εγκληματικός τρόπος σκέψης. Ασφαλώς η κυβέρνηση είχε τους δικούς της υπολογισμούς, ίσως τα πράγματα να είναι στην πραγματικότητα λιγότερο άσχημα για την ελληνική παραγωγή από τους δικούς μου χειρότερους φόβους (ίσως δηλαδή να πρόκειται για αντιμετωπίσιμες αλλαγές από την ελληνική παραγωγή), αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο τρόπος σκέψης πολιτών όπως εσείς δεν παύει να είναι αυτοκαταστροφικός. Και το χειρότερο είναι ότι τέτοιοι πολίτες δεν είναι εγκάθετοι των εισαγωγέων (που πρώτοι αυτοί έσπευσαν να καταστρέψουν τον κορμό της ελληνικής παραγωγής στις δεκαετίες '80 και '90), τέτοιοι πολίτες είναι απλώς κοινωνικά και πολιτικά (εκτός από οικονομικά) αμόρφωτοι. Επιπλέον δε και συμπλεγματικοί έναντι των "καλών καγαθών ξένων". Ειλικρινά δεν γνωρίζω αν αυτός ο τόπος έχει την παραμικρή ελπίδα...

        • "Μανώλης Πετράκης" avatar
          "Μανώλης Πετράκης" @ Διογένης 19/03/2014 16:56:26

          Όταν διαβάζει κανείς τέτοια σχόλια σε δεξιό/κεντροδεξιό ιστολόγιο συμφωνώ απολύτως ότι δεν έχει καμμία. Οι ΗΠΑ έπαψαν να αποτελούν φιλεύθερη οικονομία και παράδειγμα προς μίμηση τουλάχιστον από την εποχή του LBJ για να μην πω και νωρίτερα, από τον λάτρη του κεντρικού σχεδιασμού FDR. Σε κάθε περίπτωση ο προστατευτισμός πάντα θίγει τον καταναλωτή και την οικονομία και κάθε είδος δασμολογικά ή άλλα εμπόδια πρέπει ακόμα και μονομερώς να αίρονται. Αυτό είναι στοιχειώδες σε οποιονδήποτε έχει έστω και επιφανειακή κατανόηση οικονομικών αρχών (δεν αναφέρομαι στις φανταξιοπληξίες του Μαρξ ή στους διανθισμένους με μαθηματικά - δίκην επιχρίσματος επιστημοσύνης - τσαρλατανισμούς του Κέυνς).

          • ΠΗΛΕΑΣ avatar
            ΠΗΛΕΑΣ @ "Μανώλης Πετράκης" 19/03/2014 19:46:25

            Μέγιστε γκουρού της Οικονομίας, μήπως θα μπορούσες και να μας υποδείξεις, πως θα μπορούσαμε να επιβιώσουμε στον τόπο μας, όπου καθε παραγωγή σταμάτησε γιατί κάπου αλλού όλα γίνονται φτηνότερα, τώρα που το άνοιγμα των αγορών μας στις εισαγωγές είναι πλήρες και, όπως πίστευα, πρόωρο; Ίσως εσύ έχεις το χαμένο κλειδί της ανάπτυξης, που ψάχνει το επιτελείο της κυβερνήσεώς μας. Μας τιμά όμως -να ξέρεις- να διαβάζουμε έναν εξ αίματος -προφανέστατα- απόγονο των Μάλθους και ντε Σαντ, αμφοτέρων και φίφτυ-φίφτυ. Θα Σε παρακολουθούμε άναυδοι, καταιγιστικότατε ανασκολοπιστή, με έναν σμπάρο, των Μάρξ και Κέϋνες!

    • Βουστροφηδόν avatar
      Βουστροφηδόν @ Διογένης 19/03/2014 14:31:28

      Ε, τώρα!!! Μην του τα μπερδεύεις τόσο κι εσύ του κυρΠετράκη. Δεν είναι μαθημένος σε τόσο ...σύνθετους συλλογισμούς. Το Γάλα είναι γάλα και το φθηνότερο γάλα-σκουπίδι και πάλι γάλα. Το δε γιαούρτι από γάλα σκόνη, μιά χαρά γιαούρτι. Στις νεοταξίτικες κοινωνίες, οι Πληβείοι θα τρέφονται με τα απορρίμματα και οι Πατρίκιοι με τα εκλεκτά και υγιεινά. Ό,τι καλό παράγουμε για όσο θα το παράγουμε (πριν περάσει και η όποια παραγωγή μας σε τοκογλυφικά χέρια), θα φεύγει αυτομάτως για τα τραπέζια των αλλοδαπών. Εκείνοι σε ...αντάλλαγμα, θα μας αναγκάζουν να εισάγουμε τα απόβλητά τους. Γι αυτό, μην τα μπερδεύουμε παρακαλώ τα πράγματα πολύ και μην το ...κουράζουμε. Τα θύματα, πρέπει να προσεγγίζουν απλοϊκά τα γεγονότα, με πυξίδα μας την Πρετεντέριο αντίληψη και προβολέα μας τον Μπάμπιο κυνισμό!

      • Αιρετικός avatar
        Αιρετικός @ Βουστροφηδόν 19/03/2014 14:51:20

        !!!!!!!!!!!!!!!!

  6. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 19/03/2014 18:44:24

    Ώστε, την σκίσαμε την γάτα, έ; Η δική μου ανάγνωση λέει: Η παράδοση των ΜΗΣΥΦΑ στις "πέντε αδελφές" της διανομής συμφωνήθηκε για μετά τις εκλογές. Το "αδιαπραγμάτευτο 70%" έγινε " θριαμβευτικό 20%" για να γλύψουμε ένστολους και οργισμένους ψηφοφόρους. Το συμφωνημένο 30% για αποπληρωμή εξωτερικού χρέους όμως, φούσκωσε! Η παραγωγή και τυποποίηση γάλακτος και συναφών της χώρας μας θα κτυπηθεί στην βάση της από την πανίσχυρη αντίστοιχη ευρωπαϊκή, με βέβαια οδυνηρά αποτελέσματα (στα πλαίσια της ανάπτυξης, πάντα (!!!)). Η στήριξη της ανταγωνιστικότητάς μας (η ανάπτυξη, δηλαδή) μόνο με μια πενιχρότατη μείωση εισφορών εκφράστηκε.
    Δράττομαι, απλώς, της ευκαιρίας να σχολιάσω ότι, το εγχείρημα της ΕΕ και του Ευρώ τώρα δείχνει την σκοτεινή του πλευρά. Είναι πλέον απροκάλυπτη η ιδιοτελής συμπεριφορά των "συνεταίρων" μας: Χαμηλό επιτόκιο μεν, υψηλές υπονομεύσεις της όποιας αναπτυξιακής μας προοπτικής δε. Δανείζουν σήμερα και θερίζουν στο διηνεκές. Η (όποια) Κυβέρνησή μας, για μια ακόμα φορά, δηλώνει ότι "ζήτησε μεν από το αφεντικό, αλλά, τόσα κατάφερε". ΥΓ: Μήπως ο τίτλος της αναρτήσεως ώφειλε να είναι λιγότερο ενθουσιώδης; Έτσι, για τα προσχήματα...

    • Άλυτη εξίσωση avatar
      Άλυτη εξίσωση @ ΠΗΛΕΑΣ 19/03/2014 19:36:33

      Όλα σωστά, αλλά δεν είναι συνεταίροι ''μας'' τα όρνια..... Εμείς, ούτε ...διαπραγματευτήκαμε μαζί τους, ούτε συμφωνήσαμε, ούτε και συνυπογράφουμε.

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Άλυτη εξίσωση 20/03/2014 02:23:43

        Παρντόν; Το έκανε η κυβέρνησή ΣΟΥ για σένα, θυμάσαι; Που την ψήφισες ΕΣΥ, ο λαός, για να διαπραγματεύεται για σένα, θυμάσαι; Ούτε εμένα μου αρέσουν αυτά, αλλά, ή σεβόμαστε την κάλπη, ή επιλέγουμε ΕΜΕΙΣ να "σώσουμε" ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ , παρά την θέλησή τους. Κι ας μας πούνε και δικτάτορες και τυρράνους (γιατί αυτό θα είμαστε, "ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟΥΣ"). Είσαι μέσα;

        • Άλυτη εξίσωση avatar
          Άλυτη εξίσωση @ ΠΗΛΕΑΣ 05/04/2014 10:29:07

          ΕΜΕΙΣ, απαιτούμε απόλυτη δέσμευση στις προεκλογικές εξαγγελίες. Όταν αυτές καταπατηθούν, ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΗ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΠΙΑ. ΑΙΡΕΤΑΙ. Μπορεί να έχουν θεσπίσει …δικλείδες ασφαλείας (τετραετία) για να αυθαιρετούν οι ασκούντες την εξουσία, αλλά ουσιαστικά, ψηφίζονται ΜΟΝΟΝ γι αυτά που δεσμεύονται προεκλογικά να υλοποιήσουν. Για οτιδήποτε άλλο σοβαρό προκύψει, υπάρχουν τα δημοψηφίσματα. Όταν παρεκκλίνουν δε από τα προαναγγελθέντα, χάνουν αυτόματα και την ...εξουσιοδότηση και ΗΘΙΚΑ είναι παράνομοι. Αυτά.

  7. βαγγέλας avatar
    βαγγέλας 19/03/2014 19:48:30

    Το γάλα χαμηλής παστερίωσης, ανάλογα και με την αλυσίδα ψύξης (και εδώ είναι το μεγάλο θέμα) και τις συνθήκες συσκευασίας, επιστημονικά κρατάει 8-14 ημέρες. Η διάρκεια 5 ημερών ήταν τεχνητή, νομοθετικά επιβεβλημένη στα πλαίσια του προστατευτισμού προς την ελληνική κτηνοτροφία. Το γάλα δε χαλούσε στις 6 ημέρες, εκτός κι αν η συντήρηση ήταν πλημμελής, οπότε μπορεί να χαλούσε και στις 3 μέρες. Πολύ απλά ας βρεθεί άλλος τρόπος να στηριχτεί ο Έλληνας κτηνοτρόφος. Η προώθηση του γάλακτος ολίγων ημερών είναι ένας τρόπος, η κίνηση συνεταιρισμών όπως της ΘΕΣ ΓΑΛ στη Λάρισα, που προσφέρει γάλα πολύ φτηνότερο και πιο φρέσκο από τα τυποποιημένα, δείχνει το δρόμο. Τέλος ο χαρακτηρισμός "φρέσκο" στο γάλα είναι ούτως ή άλλως παραπλανητικός, το μόνο φρέσκο γάλα είναι το νωπό, δηλ. το ακατέργαστο γάλα ημέρας από την αγελάδα, που ούτως ή άλλως είναι επικίνδυνο να καταναλωθεί. Επιστημονικά το γάλα "χαμηλής παστερίωσης" μπορεί να τεκμηριωθεί με τη δοκιμασία φωσφατάσης και υπεροξειδάσης. Το "φρέσκο" δεν υπάρχει σαν αντικειμενική κατηγορία και δεν μπορεί καμία δοκιμασία να το πιστοποιήσει. Όπως αυθαίρετα κάποτε η ονομασία "φρέσκο" δινόταν στο γάλα με διάρκεια 4 ημερών, μετά 5 ημερών, με ένα νόμο θα μπορούσε να δοθεί και στο γάλα 8 ημερών ή 1 ημέρας κλπ. Από κει και πέρα, οι γαλακτοβιομηχανίες έχουν την δυνατότητα να παστεριώσουν το γάλα στα κατώτερα επιτρεπόμενα όρια και να του βάλουν μικρότερη διάρκεια πλασσάροντας το σαν γάλα υψηλότερης ποιότητας 3-4-5 ημερών, ή σε λίγο υψηλότερες θερμοκρασίες - χρόνο (στα πλαίσια πάντα της χαμηλής παστερίωσης) και να του βάλουν διάρκεια 10 ημερών. Μεταξύ μας διατροφικά την ίδια αξία έχουν, όπως (σχεδόν) και το υψηλής παστερίωσης και μη πιστεύετε τις δημοσιογραφικές ανοησίες και τις ιντερνετικές συνομωσίες περί του αντιθέτου. Τρόποι υπάρχουν, μυαλό δεν υπάρχει.

  8. epifanios avatar
    epifanios 19/03/2014 19:56:36

    Τις υπογραφές τις βάζει πάντα ό λαός. Αναμένουμε λοιπόν τις εκλογές

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ epifanios 20/03/2014 02:30:19

      Ναι, "έχει μνήμην και κρίσιν ο λαός". Τώρα, σωθήκαμε!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.