#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/03/2011 13:28
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η τελευταία (γεωπολιτική) ευκαιρία της Ελλάδας



Ο Ομπάμα πήρε τηλέφωνο τον πρωθυπουργό με αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου, αλλά με αιτία τη Λιβύη.  Το παγκόσμιο ενδιαφέρον έχει μετακομίσει στη γειτονιά μας. Τόσο οι ΗΠΑ, όσο και η Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία προσδοκούν οφέλη από την μετεμφυλιακή Λιβύη. Τα σενάρια με τα μελλοντικά (ενεργειακά και όχι μόνο) πρότζεκτ, δίνουν και παίρνουν.  Ιδίως αυτά που αφορούν τη  Γαλλία, η οποία προσέτρεξε σε βοήθεια των ανταρτών (είναι η μόνη χώρα που έχει αναγνωρίσει τους αντικαθεστωτικούς ως τη μόνη νόμιμη κυβέρνηση της Λιβύης), λίγο πριν ο Καντάφι ανακαταλάβει όλη τη χώρα. Ο Σαρκοζί έκανε επίδειξη δύναμης και ισχύος, προσδοκώντας και σε προσωπικά πολιτικά οφέλη, καθώς η δημοτικότητα του ήταν εξαιρετικά χαμηλή τελευταία.

Στην καθ’ ημάς Ανατολή, κατά την περίοδο του ψυχρού πολέμου, η Τουρκία βρισκόταν στα νότια της Σοβιετικής Ένωσης. Η γεωπολιτική της σημασία τεράστια. Και μόλις έπεσαν τα καθεστώτα του υπαρκτού σοσιαλισμού και δεν είχε και τόση σημασία η εγγύτητα της με την «αρκούδα», ανακαλύψαμε ότι η Τουρκία βρίσκεται επίσης στα βόρεια του Ιράκ.  Τα οφέλη και στις δύο περιπτώσεις υπήρξαν τεράστια. Στρατιωτικά (αντισταθμιστικά οφέλη) πολιτικά, διπλωματικά. Οι γείτονες με ανατολίτικα παζάρια συμμετείχαν στις «εκδρομές» του ΝΑΤΟ με το αζημίωτο. Και τώρα το ίδιο έκαναν. Τη μια μέρα καταδίκαζαν την επίθεση, την  επόμενη έστειλαν καράβια.

Η αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας στη δεδομένη συγκυρία είναι δεδομένη. Με όλα αυτά που έχουν γίνει τον τελευταίο χρόνο στην οικονομία, ο εμφύλιος στη Λιβύη μοιάζει με τον από μηχανής θεό, που μπορεί να μας οδηγήσει στο ξέφωτο. Αν η Ελλάδα αξιοποιήσει σωστά το τεράστιο πλεονέκτημα που της προσφέρεται, οι ισχυροί έχουν τον τρόπο τους να «πείσουν τις αγορές» να μας βγάλουν από τη γωνία του ρινγκ, να ανασάνουμε και να φροντίσουν για την απρόσκοπτη χρηματοδότηση μας, κατά τα επόμενα τρία έτη, στη διάρκεια των οποίων οι απαιτήσεις για αποπληρωμή παλιών υποχρεώσεων είναι τεράστιες και κανένα μνημόνιο δεν θα μας δώσει τη λύση.

Τεράστια η διπλωματική ευκαιρία λοιπόν για την κυβέρνηση. Θα την εκμεταλλευτεί  όπως οφείλει,  ή το μέγεθος της εξάρτησης είναι τέτοιο που δεν θα της επιτρέψει να κάνει το προφανές; Θα αφήσει τις «επικοινωνίες» και το "λιβανιστήρι" στη Μέρκελ κατά μέρος για να μετουσιώσει αυτή την πραγματικά ανεπανάληπτη γεωστρατηγική, γεωπολιτική ευκαιρία, σε μετρήσιμα εθνικά  οφέλη; Είναι η στιγμή που θα μετρηθεί η πολυθρυλούμενη διπλωματική δεινότητα του πρωθυπουργού, η προσωπική του ικανότητα στις διμερείς και πολυμερείς διαπραγματεύσεις (αυτή που δεν παραλείπει  να μας παρουσιάζει σε κάθε ευκαιρία).

Τι θα κάνει λοιπόν; Θα δώσει τα πάντα χωρίς ανταλλάγματα; Θα δώσει περισσότερα από αυτά που του ζητούν οι ισχυροί τιμής ένεκεν; θα διαπραγματευτεί προς όφελος της Πατρίδας;

Την απάντηση την ξέρουμε, αλλά οφείλουμε να ρωτήσουμε..

Μικρός Οδυσσέας

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. skeptomenos avatar
    skeptomenos 26/03/2011 13:38:06

    Δεν θα δώσει τίποτα άλλο… Τα έχει δώσει όλα.
    Σε κάθε υπερατλαντικό τηλέφωνο απαντά με 2 λέξεις μόνον: yes sir.

  2. Silverakos avatar
    Silverakos 26/03/2011 13:38:40

    Φίλε ωραία τα λες αλλά δεν βλέπεις ο βαθμός της ανικανότητας, ή μάλλον της δουλοπρέπειας στη Τουρκία είναι τόσο μεγάλος που ενώ όλες οι επιχειρήσεις από την ανατολική μεσόγειο γίνονται από ελληνικά αεροδρόμια ο συντονισμός γίνεται από το αεροπορικό στρατηγείο της Σμύρνης. Τόσο γκιαούρηδες είναι.

  3. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ avatar
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ 26/03/2011 13:50:43

    Για να αποκτήσει η Ελλάδα ηγετικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο, οφείλει πρώτα να υπερβεί τα ιδεοληπτικά συμπλέγματα του αντι-αμερικανισμού και του αντι-ισραηλινισμού. Η Ελλάδα πρέπει να συμμετέχει ενεργά στις διεθνείς αποστολές του ΝΑΤΟ και να δομήσει ένα επιχειρησιακό δόγμα συνεργασίας με το Ισραήλ στην Ανατολική Μεσόγειο.
    Όταν, όμως, είσαι η μόνη χώρα στην ΕΕ, όπου γίνονται διαδηλώσεις υπέρ του δικτάτορα Καντάφι ή υπέρ της Χαμάς, είναι ακόμη πρόωρο.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ 26/03/2011 14:11:04

      Οι διαδηλώσεις δεν υπαγορεύουν την εξωτερική πολιτική. Και το θέμα του άρθρου δεν είναι ο ρόλος της Ελλάδος γενκώς και αορίστως στην περιοχή. Η κρίση στη Λιβύη και τα δυνητικά κέρδη μας. Πολύ συγκεκριμένα

      • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ avatar
        ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ @ Μικρός Οδυσσέας 26/03/2011 16:21:35

        Λόγω των αντιδράσεων της κομμουνιστογενούς αντιπολίτευσης, η κυβέρνηση υποχώρησε από την αρχική πρόθεση να στείλει 4 F-16, ακυρώνοντας το πρακτικό κέρδος της εξοικείωσης με πραγματικές συνθήκες πολέμου, αλλά και υποβαθμίζοντας την ελληνική συμμετοχή.
        Τα κέρδη στην κρίση είναι δυνατόν να είναι τα εξής:
        1. Οριοθέτηση της ΑΟΖ με το νέο καθεστώς
        2. Μείωση της ισχύος της φιλικής προς την Τουρκία Λιβύης, άρα συγκριτική ενίσχυση της ισχύος του ελληνικού κράτους στην Ανατολική Μεσόγειο
        3. Βελτίωση των σχέσεών μας με τις ΗΠΑ
        4. Αναβάθμιση του ρόλου μας εντός του ΝΑΤΟ
        5. Συμμετοχή σε πραγματικές συνθήκες πολέμου για τις ΕΔ

        Αυτά, όμως, προϋποθέτουν ουσιαστική και ενεργητική συμμετοχή με επαρκή αριθμό αεροσκαφών και πλοίων, καθώς και με ενεργητική διπλωματία την επόμενη ημέρα.

    • GSV avatar
      GSV @ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ 26/03/2011 14:37:50

      Για να αποκτησει η Ελλαδα ηγετικο ρολο στην Ανατολικη Μεσογειο οφειλει πρωτα να υπερβει το συνδρομο κατωτεροτητας απο το οποιο πασχει. Επεισης θα πρεπει να υπερβει το συνδρομο του φοβισμενου σκυλου που βαζει την ουρα στα σκελια και κρυβεται για να μη τον μαλωσει το αφεντικο. Σε ενα δημοκρατικο πολιτευμα οι αποφασεις λαμβανονται απο τη κυβερνηση που εκπροσωπει θεωρητικως το λαο αλλα οχι απο τον ιδιο το λαο. Ακομα και αν ο λαος εκφραζει αντι-αμερικανικα και αντι- εβραικα συναισθηματα, δεν νομιζω οτι η κυβερνηση δεν εχει αποδειξει περιτρανα την πιστη της στα εβραικα και αμερικανικα συμφεροντα. Επομενως ενα ειναι το προβλημα, οι ηγετες μας ειναι... κοτες!!

  4. rally monkey avatar
    rally monkey 26/03/2011 14:05:03

    Τη μια μέρα καταδίκαζαν την επίθεση, την επόμενη έστειλαν καράβια.
    για να μαθαινουν οι νεωτεροι, μηπως σας θυμιζει κατι(?)..ετσι παιζεται το παιχνιδι

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ rally monkey 26/03/2011 14:13:54

      Έτσι ακριβώς. Υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρόν. Θα τολμήσουμε?

  5. GSV avatar
    GSV 26/03/2011 14:21:17

    θα δωσει τα παντα χωρις ανταλαγματα! Οι οθωμανοι το εκαναν το θαυμα τους παλι! Καταφεραν να ηγηθουν των ΝΑΤΟικων επιχειρησεων και το επομενο βημα ειναι η αμφισβητηση της ελληνικης κυριαρχειας νοτιως της Κρητης!

    Εαν το συνδασουμε με τα τεκτενομενα στο Καστελοριζο, δεν φαινεται καθολου απιθανο να διεκδικησουν στο τελος οι Νταβουτογλοι και το ασκερι τους μια ΑΟΖ που θα συνορευει και με τη Λιβυη. Αναμενεται δηλωση του Πασα Νταβουτογλου οτι η Κρητη ανηκει στη Μεσογειο και οχι στο Αιγαιο.

    Οι Γιουσουφαδες ξερουν πολυ καλα τι κανουν. Βρηκαν προσκυνημενους ραγιαδες στην απεναντη οχθη και πηραν θαρρος.

    Η ιστορια του ΠΑΣΟΚ ειναι γεματη φωτογραφιες με θερμους αγκαλιασμους μεταξυ Κανταφι και Παπανδρειδων. Οποτε φανταζει κομματακι δυσκολο οτι ο υιος θα κινηθει κατα του φιλου του μπαμπα του.

    Εαν συνεχισουμε ετσι σε λιγα χρονια τα ελληνικα πλοια για να ταξιδεψουν στο Αιγαιο θα ζητουν αδεια απο το τουρκικο υπουργειο ναυτιλιας και οι δικοι μας πεφωτισμενοι πολιτικοι και υπουργοι εξωτερικων , κατοχοι πολλαπλων διδακτορικων τιτλων, θα μιλανε για συσφιξη των ελληνοτουρκικων σχεσεων και για μεγαλη νικη στο πεδιο της διπλωματιας. Η δε περιβοητη ελληνικη ΑΟΖ θα περιοριζεται γυρω απο τις ακτες μας με αποτελεσμα να εκμεταλευομαστε τα κοχυλια εμεις και οι Οθωμανοι τα πετρελαια.

    Διπλωματια και στρατιωτικη ισχυς πανε πακετο απο δημιουργειας του ανθρωπινου ειδους. Εμεις παμε να τους τρελανουμε ολους, αποδιοργανωνουμε και απαξιουμε το στρατο και προχωραμε με σημαια τη πρασινη αναπτυξη!!

    Ο οθωμανικος δακτυλος δεν περιοριζεται στο Αιγαιο. Υποκινουν τετελεσμενα και στην Ηπειρο οπως και στο θεμα της Μακεδονιας. Την Θρακη δεν την αναφερω διοτι ηδη θεωρειται τουρκικη επαρχια. Οι σοφοι της Ελλαδος κοιμουνται και ονειρευονται πως την αυγη παντρευονται...!

    Και εμεις θυμομαστε καθε 28η Οκτωβριου και 25η Μαρτιου να το παιζουμε πατριωτες και να φωναζουμε

    Ζητω το Εθνος!!

    και να τρεχουμε υστερα στα ουζερι για μπακαλιαρο με σκορδαλια.

    Οταν τις υπολοιπες 363 ημερες ασελγουμε επανω στο αιμα που εχυσαν οι παππουδες μας και οι παππουδες των παππουδων μας προκειμενου να λεμε εμεις τις μα...κιες μας ελευθεροι. Οταν 363 μερες το χρονο απλωνουμε το σβερκο μας στους ψευτονταηδες μουστακατους γειτονες για να αρπαξουμε τη σφαλιαρα μας. (Απο τους νταηδες της Ευρωπης τρωμε κλωτσια στο κωλο)

    Προσωπικως καθε εθνικη επετειο ντρεπομαι ακομα πιο πολυ για την Ελλαδα που γεννηθηκα διοτι 363 ημερες το χρονο τρωω σφαλιαρες.

    • Silverakos avatar
      Silverakos @ GSV 26/03/2011 15:29:11

      Ωραίος........

      • γιωργος avatar
        γιωργος @ Silverakos 26/03/2011 16:18:32

        Ωραιος GSV .+1000

  6. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 26/03/2011 14:33:34

    Θέλω να κάνω μια μικρή αναδρομή. Πριν δύο σχεδόν βδομάδες έγραψες το εξής επιμύθιο σε άρθρο όπου εξυμνείτο η σιδηρά θέληση του Γκαντάφη:

    “ΥΓ. Η περίπτωση Καντάφι αποδεικνύει επίσης ότι αρκεί ένας αποφασισμένος ηγέτης για να χορέψει την Δύση στο ταψί” Μ.Ο. (13-3-2011)

    Εξακολουθείς ας έχεις την ίδια άποψη περί των ηγετών και περί χορού σε ταψί;

    Πώς το παίζεις τώρα το Δύση-Καντάφι;

    Σε σχόλια σε παλιότερη ανάρτηση (δεν μπαίνω στον κόπο να αντιγράψω), κάποιοι κριταί και προφήται συνέκριναν τον Μουαμάρ ακόμη και με τον Βοναπάρτη. Τότε είχα σχολιάσει ότι για κάθε Βοναπάρτη περιμένει στην γωνιά ένας Wellesley, ή ένας ψυχίατρος.

    Σε ανάρτηση του parsifal που καλούσε να παραμείνουμε (κανταφικά) ουδέτεροι και να τα σπάσουμε με την δυτική συμμαχία, είχα σχολιάσει:

    “Professor Moriarty είπε:
    18/03/2011 στις 2:02 pm

    Φυσικά η ελληνική διπλωματία άργησε τραγικά και φτάνει δεύτερη και καταϊδρωμένη, αμφιταλαντευόμενη ανάμεσα στην πραγματιστικά αλλά και ηθικά (για μερικούς περιττή πολυτέλεια) αστήρικτη παραμύθα του “φίλου Γκαντάφη” και στο επικείμενο νέο status quo στην Βόρεια Αφρική.
    Πάλι μας πρόλαβαν οι Τούρκοι, πάλι θα μείνουμε με την ΑΟΖ στο χέρι.
    Πάντα στο ανάμεσα, πάντα μετέωροι, χωρίς έγκαιρη χάραξη αδρών γραμμών εξωτερικής πολιτικής σε μία σκακιέρα που εξελίσσεται από παιχνίδι στρατηγικής και θέσεων σε παιχνίδι τακτικών ελιγμών. Αφερέγγυοι και χαμένοι από χέρι και από τις δύο μπάντες.”

    Στην ανάρτηση “Εμείς τι ακριβώς θέλουμε στη Λιβύη;” (22/03/2011 ) Σχολίασα:

    “Professor Moriarty είπε:
    23/03/2011 στις 1:09 pm

    Η Ελλάδα έχει συμφέροντα στην περιοχή. Ξυπνήστε επί τέλους! Ο Γκαντάφη δεν αναγνώριζε την ΑΟΖ με βάση την Γαύδο. Ευθυγραμμιζόταν με την Τουρκία. Εκτός από παράγοντας αστάθειας στην περιοχή λόγω παρανοϊκών τυχοδιωκτισμών, ήταν καμένο χαρτί για μας. Χρήσιμο μόνο για τους Τούρκους. Δέστε πώς οι Τούρκοι που ήταν εταίροι του Γκαντάφη, παίζουν τον παπά σε δυο. ταμπλό. Και με τους ρέμπελους της Βεγγάζης, και με τον δολοφόνο της τέντας. Μόνο που αυτοί χάνουν έναν σύμμαχο και οικονομικό εταίρο.”

    Νομίζω ότι αυτοί που γράφουν πρέπει να γίνονται πιο σαφείς για τους λόγους οι οποίοι τους κάνουν να μεταστρέφονται με την συχνότητα που αλλάζουν διεύθυνση πνοής οι ανοιξιάτικοι άνεμοι. Μήπως οι απόψεις τους φυσάνε ανάλογα με το πού κατευθύνονται κάθε φορά οι βόμβες;

    • GSV avatar
      GSV @ Professor Moriarty 26/03/2011 14:40:30

      Η ελληνικη διπλωματια φιλε μου θα πετυχει το θαυμα της. Οι ελληνες θα εχουν την αποκλειστικη εκμεταλευση των κοχυλιων στο Αιγαιο και οι Τουρκοι των πετρελαιων!!

      • Professor Moriarty avatar
        Professor Moriarty @ GSV 26/03/2011 16:06:27

        Και τα κοχύλια στην ΑΟΖ δεν ανήκουν;

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Professor Moriarty 26/03/2011 15:50:00

      Η αποφασιστικότητα του Καντάφι ήταν αυτή που οδήγησε στην στρατιωτική εμπλοκή της Δύσης. Και ομολογούν ότι ο Καντάφι δεν είναι στόχος. Είναι θολή ακόμη η κατάσταση. Και παρότι ξεγραμμένος από όλους είναι μέσα στο παχνίδι ακόμη. Και πως είσαι βέβαιος ότι η αποπομπή Καντάφι ή η διχοτόμηση ή η τριχοτόμηση της Λιβύης είναι προς όφελος μας? Από την εμπλοκή μπορούμε να αποκομίσουμε οφέλη, από τη Λιβύη μετά την κατάπαυση του πυρός εξαιρετικά δύσκολο. Τα άρθρα έχουν πάντα ένα άρωμα συγκυρίας, κρύβουν συλλογικότητα και πινελιές μερικές φορές εξεζητημένες. Αν αυτό νομιμοποιεί την ειρωνία σου και σε κάνει να αισθάνεσαι δικαιωμένος, είναι ένα ζήτημα. Αλλιώς αγόρασε κυριακάτικες. Έχουν και DVD

      • Professor Moriarty avatar
        Professor Moriarty @ Μικρός Οδυσσέας 26/03/2011 18:32:47

        Ασφαλώς και δεν είμαι προφήτης, όπως ο καθένας προσπαθώ να κάνω εκτιμήσεις με βάση την λογική. την όποια γνώση και πείρα, αλλά και την διαίσθηση. Προσπαθώντας να διαχωρίσω τις προσωπικές μου συμπάθειες ή αντιπάθειες, αλλά όχι να τις κρύψω πίσω από δήθεν αμερόληπτες εκτιμήσεις. Αν πέσω έξω θα το παραδεχθώ, αν μου αποδείξεις κάτι πειστικά, νομίζω ότι θα το δεχτώ, αλλά αν διαπιστώσω κάπου ότι υπάρχει μια αντίφαση, θα την επισημάνω. Αυτό είναι το νόημα του σχολιασμού, και όχι το χειροκρότημα, ή το γιουχάϊσμα. Δεν καταδικάζω την ειρωνεία, με αυτήν μπορούμε να κάνουμε πιο εύστοχη κριτική, και παραδέχομαι ότι μου αρέσει και η δική σου ειρωνεία στα κείμενά σου. Δεν διστάζω να παραδεχθώ ότι έχεις καλό χιούμορ και δηκτική ειρωνεία, και μου αρέσει γενικά ο τρόπος που γράφεις. Η κριτική δεν είχε καμιά εμπάθεια, άσχετα με την ειρωνεία, ούτε υπονοεί κάτι κακό γενικότερα για το μπλογκ. Αν είχα αντίθετη άποψη, δεν θα ήμουν εδώ τακτικός σχολιαστής. Κάτι φυσικά που δεν μπορώ να κάνω σε μια κυριακάτικη με dvd.

        • Μικρός Οδυσσέας avatar
          Μικρός Οδυσσέας @ Professor Moriarty 26/03/2011 19:47:02

          Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει αντίφαση. Το ένα κομμάτι αφορούσε την αποφασιστικότητα του Καντάφι κι αυτό εδώ τα ζωτικά μας συμφέροντα στη περιοχή.

  7. nasos avatar
    nasos 26/03/2011 14:38:07

    το καλύτερο για την Ελλάδα θα ήταν ένα δυτικόφιλο Ιράν,το Ιράν είναι η ποθητή για τους Αμερικανούς χώρα στην περιοχή,η Τουρκία είναι λύση ανάγκης

  8. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 26/03/2011 15:04:48

    Δεν νομίζω ότι είναι η τελευταία γεωπολιτική ευκαιρία της Ελλάδας. Θα ισχυριζόμουνα μάλιστα, ότι το παιχνίδι τώρα αρχίζει. Εχει κανείς την εντύπωση, ότι η εντεινόμενη αστάθεια στον αραβικό χώρο, θα αντικατασταθεί γρήγορα από σταθερές «δημοκρατικές» κυβερνήσεις; Αν υποθέσουμε ότι η κοινοβουλευτική δημοκρατία δυτικού τύπου είναι το ζητούμενο του ξεσηκωμού των αράβων, θα τρίβουμε σε λίγο χρόνο τα μάτια μας. Εγκαθίδρυση αγγλοσαξωνικού τύπου δημοκρατίας στα αραβικά κράτη είναι σχεδόν αδύνατο. Πρώτον δεν υπάρχει παράδοση και δεύτερον δεν ταιριάζει στην ψυχοσύνθεση του άραβα. Θα ισχυριζόμουνα ότι οι ταραχές είναι πολύ κατευθυνόμενες απο το μακρύ χέρι της δύσης και αποσκοπούν στην πλήρη και βίαιη ανατροπή κατεστημένων καταστάσεων. Υπάρχει σενάριο ανακατάταξης της ευρύτερης περιοχής, με ανατροπή και καθεστώτων πιστών μέχρι και σήμερα στα δυτικά συμφέροντα. Η άποψή μου δεν είναι οξύμωρη και άν εντρυφήσει κάποιος στο πρόσφατο παρελθόν, θα διαπιστώσει ότι έχει συμβεί κατά κόρον σε όλο τον κόσμο. Ελλάδα των συνταγματαρχών, Ιράκ του Σαντάμ, τουρκία του στρατιωτικού κατεστημένου, κ.λ.π. Μέχρι τώρα είχαμε σενάρια επιλεκτικών ανατροπών και αυτό γιατί το κύριο σενάριο ήταν η πλήρης ανατροπή τού άλλοτε σοσιαλιστκού μπλόκ και η επιβολή της παγκοσμιοποίησης. Πράγμα πού επιτυχώς επετεύχθη. Τώρα ζούμε την αρχή της εφαρμογής μιας νέας παγκόσμιας τάξης, Η νέα παγκόσμια τάξη πού ελέχθη επί πατρός Μπούς είναι ήδη εδώ και χρόνια παρούσα στην καθημερινότητά μας. Η νέα αταξία πού θα οδηγήσει στην αλλαγή πορείας και στην επιοβολή νέων παγκόσμιων δεδομένων και ισορροπιών για μια εικοσαετία τουλάχιστον, έχει μπεί στην φάση εφαρμογής της. Στόχος είναι μιά νέα παγκοσμιότητα, πού θα εντάξει την Κίνα και την Ρωσία σε ένα νέο πλαίσιο ισορροπιών με την καθοδήγηση της κυρίαρχης δύσης. Η δύση δεν πρόκειται να βγεί αποδυναμωμένη, όπως πολλοί αναλυτές διατείνονται, αλλά πιό ενισχυμένη. Ποτέ το παιχνίδι παγκόσμιας κυριαρχίας δεν της ξέφυγε από τα χέρια. Αυτή κουνάει τα νήματα και στην μετασοβιετική Ρωσία και στην μεταμαοική Κίνα της ραγδαίας ανάπτυξης. Οσον αφορά την περιοχή μας θεωρώ, ότι σε χρονικά πλαίσια μιας πενταετίας, η Τουρκία θα ζήσει την πικρή επιλογή της διχοτόμησής της και η Ελλάδα την, μη ηθελημένη, αύξηση της ισχύος της στην περιοχή. Ταιράζει πολύ στο σενάριο. Είμαστε σε νευραλγική θέση, μπορούμε να παίξουμε τον ρόλο του χωροφύλακα, αλλά όχι του ενωματάρχη.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Ιαπετός 26/03/2011 16:31:20

      Το σενάριο διχοτόμησης της Τουρκίας πάνε πολλά χρόνια που πρωτοακούστηκε και δεν επιβεβαιώθηκε ούτε κατά διάνοια. Σήμερα και με την πρωτοφανή οικονομική ανάπτυξη της γείονος είναι απίθανο να συμβεί.

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ Μικρός Οδυσσέας 26/03/2011 18:16:52

        Στο Ιράκ μπήκε το νερό στο αυλάκι. Η Συρία έπεται και θα ακολουθήσει το Πακιστάν, Ιράν και η Τουρκία. Θα έχουμε μια επαναδιάταξη συνόρων, με την δημιουργία περισσότερων κρατών. Είναι το γιουγκοσλαβικό μοντέλο της διάπασης, πού θα εφαρμοσθεί. Θα έχουμε και την δημιουργία Βελουχιστάν και Κουρδιστάν. Είναι μια διαδικασία, πού προυποθέτει μακροχρόνιο σχεδιασμό και εξυπηρετεί πλανητικούς γεωστρατηγικούς στόχους. Στην Ελλάδα θέλουμε να γίνουν όλα τώρα.Οι προυποθέσεις διάσπασης κρατών είναι δεδομένες. Κράτη που αποτελούνται απο διαφορετικές εθνικές ή θρησκευτικές εθνότητες διατηρούνται στην ζωή, γιατί λόγω αυτής τους της αστάθειας είναι ευκολοδιαχειρήσιμα και στηρίζονται, όσο εξυπηρετούν ανάγκες. Η Τουρκία οσφριζόμενη αυτό τον κίνδυνο, προσπαθεί να γίνει ο ρυθμιστής της περιοχής και να μην αποτελέσει μέρος της ρύθμισης. Θεωρώ, ότι λόγω και της γιγάντωσής της θα γίνει επικύνδινη για τα δυτικά συμφέροντα στην περιοχή και δεν θα αποφύγει την μοίρα της. Τίς προυποθέσεις διαμελισμού τίς έχει.

  9. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 26/03/2011 16:04:33

    Φίλε Οδυσσέα, ο Ο' Μπάμιας (ώχ, Ιρλανδό τον έκανα) έχει σοβαρό πρόβλημα με την Τουρκία η οποία επιχειρεί στρατηγική σχετική αυτονόμηση "αλά Γαλλικά δεκαετίας 1970". Σε συνθήκες αναγκαστικής στρατιωτικής οπισθοχώρησης από το Ιράκ και Αφγανιστάν, πρέπει να κάνει αναπροσαρμογές. Έχει και ανασφαλείς συμμάχους (Πακιστάν, Αραβικές χώρες). Το μέν Αφγανιστάν το λύνει μέσω συνεργασίας με τους Ρώσους και τους δορυφόρους τους (Ουζμπεκιστάν, Κιργιζία κτλ). Αλλά στην Ανατολική Μεσόγειο πρέπει να βρεί νέες ισορροπίες και η περίοδος προσαρμογής δεν θα είναι σύντομη. Συμφωνώ με τον Ιαπετό ότι θα υπάρξει μια παρατεταμένη γεωπολιτική ευκαιρία.
    Είναι και άλλοι σημαντικοί " και σχετικά ανεξάρτητοι παίκτες" (Ισραήλ, Γαλλία ως αιχμή του δόρατος μιας υπό δημιουργία γεωστρατηγικής της ΕΕ).
    Η κατάσταση είναι πολύ ρευστή. Θα επισημάνω μερικά σημεία:
    1. Το (φαινομενικά) παράδοξο της προσέγγισης Ελλάδας - Ισραήλ με συγκολλητικό κρίκο την Κύπρο υπό (για πρώτη φορά) ΑΚΕΛική προεδρία.
    2. Τον "εκβιασμό" από τους Γάλλους της ΕΕ, για να αποκτήσει βαθμιαία συνεκτική πολιτική για το Μεσογειακό χώρο, και μάλιστα με στρατιωτική συνιστώσα.
    3. Την συγκρουσιακή σχέση Γαλλικής πολιτικής με τα Τουρκικά γεωπολιτικά σχέδια (βλ. θεωρίες Νταβούτογλου).
    4. Τους Βρετανούς να συμπίπτουν στα Μεσογειακά με τους Γάλλους, κάτι που είχαμε να δούμε δεκαετίες.
    5. Την πολιτική της σημερινής Γερμανικής κυβέρνησης να έχει μείνει πίσω μια δεκαετία ("όποιον καθυστερεί, τον τιμωρεί η ζωή", είχε πεί σε άπταιστα Γερμανικά ο Γκορμπατσώφ στον Χόνεκερ της ΛΔΓ, και ξέρουμε μετά τι έγινε).
    Εύχομαι Οδυσσέα, τις σκέψεις σου να τις προσέξουν στα think tanks των Ελληνικών κομμάτων, στο ΥΠΕΞ, στου "καθ' ύλην" Αβραμό κτλ.
    Ακούει κανείς ;

  10. Μικρός Οδυσσέας avatar
    Μικρός Οδυσσέας 26/03/2011 16:26:32

    Δεν είμαι βέβαιος αν θα υπάρξει "παρατεταμένη γεωπολιτική ευκαιρία". Μακάρι Είναι όχι μόνο πολύ ρευστή αλλά και πολύ θολή ως προς τις επιδιώξεις των μεγάλων. Σε ευχαριστώ για τα καλά λόγια Θείο, αν και τα κομμάτια τα γράφουμε για πάρτη σας, όχι για τις δεξαμενές σκέψεις

  11. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 26/03/2011 16:31:36

    Φυσικά, με τον Ιαπετό συμφωνώ μόνον ότι η γεωπολιτική ευκαιρία για την Ελλάδα θα είναι παρατεταμένη.
    Κατά τα άλλα νομίζω ότι ήδη ο κόσμος γύρω μας περιγράφεται ορθότερα με μοντέλο πολυπολικό (για την ακρίβεια 4-πολικό, ΗΠΑ - Κίνα - ΕΕ - Ρωσία), και τα πολυπολικά χαρακτηριστικά θα γίνονται όλο και πιό σαφή.
    Η λεγόμενη "νέα τάξη" του Μπούς ήταν πάντοτε κυρίως ιδεολόγημα, και το υπολογίσιμο αντίκρυσμά της στον πραγματικό κόσμο ήταν πολύ βραχύβιο. Μη μπερδεύουμε το σύστημα ως όλον, που είναι φυσικά το κεφαλαιοκρατικό, με τις πολιτικές, οικονομικές και γεωστρατηγικές ενότητες ή συσπειρώσεις που διαμορφώνονται στο χώρο και αλλάζουν με το χρόνο.
    Και είναι προφανές από την ανάλυσή μου, ότι δεν υπάρχει ενιαία Δύση, αλλά σχέση τριγωνική.
    Η εκτίμηση για "διχοτόμηση της Τουρκίας" μου θυμίζει φυσικά διηγήσεις από όνειρα του Νασρεντίν Χότζα. Όσο για το ρόλο του χωροφύλακα, αυτή είναι δουλειά άλλων που έχουν τον κατάλληλο εξοπλισμό, πόρους και εγκαταστάσεις, για την σημερινή λιτή Ελλάδα μάλλον ο ρόλος του κριτή-διαιτητή πάει γάντι: Χρειάζεσαι μόνον σφυρίχτρα και σημαίες.

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 26/03/2011 16:45:16

    Δεν υπαρχουν γεωπολιτικες ευκαιριες για οσους δεν θελουν να πολεμησουν.
    Συγκρισεις με την Τουρκια δεν εχουν νοημα.Οι Τουρκοι παζαρευουν και αν φθασουν σε συμφωνια στελνουν και πλοια και στρατο για πολεμο.
    Δεν υπαρχουν στην Τουρκια προβληματισμοι τυπου "ιμπεριαλισμος" "αλληλεγγυη λαων", και παρομοιες ελληνικες γελοιοτητες.Ουτε κηρυκες της παγκοσμιας κυβερνησης.
    Υπαρχει ρεαλιστικο δουναι και λαβειν.Τι μου δινεις για να σου δωσω και φυσικα να πολεμησω.Συγκριση με το καθεστως που υποκυπτει στους 300 της Υπατιας γιατι φοβαται τους λαθρομεταναστες ειναι αστεια.
    Να στειλουμε δυναμεις στη Λιβυη αλλα τι θα πουν οι λαθρομεταναστες;
    Μηπως θα θυμωσουν οι αναρχικοι και θα μας καψουν τα αυτοκινητα;
    Ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ αντιδρουν και τι θα κανουμε;
    Λοιπον μη συγκρινετε τα ασυγκριτα.Ας ελεγξει πρωτα το ελληνικο κρατος τουν Αγιο Παντελεημονα και μετα να θελει γεωπολιτικα κερδη στη Βεγγαζη.

    • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ avatar
      ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ @ ψυχραιμια 26/03/2011 16:49:10

      Ακριβώς, η Ελλάδα έχει εσωτερικό μέτωπο που την παραλύει και δεν την αφήνει να δρα, στον βαθμό που το κράτος λαμβάνει υπ'όψιν του μειοψηφικές ομάδες κατά την χάραξη της εξωτερικής πολιτικής.
      Η εξωτερική πολιτική πρέπει να αφορά το εθνικό συμφέρον και μόνο, όχι την 'αλληλεγγύη των λαών', τον καημένο Κάστρο και Καντάφι και άλλα κατάλοιπα του παρελθόντος. Ο ίδιος ο Αραβικός Σύνδεσμος τάχθηκε υπέρ της επέμβασης και εδώ στην Ελλάδα ορισμένοι μας έλεγαν ότι η ελληνική συμμετοχή θα βλάψει την εικόνα της Ελλάδος στον αραβικό κόσμο.

      • Μικρός Οδυσσέας avatar
        Μικρός Οδυσσέας @ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ 26/03/2011 17:07:14

        Ειλικρινά, πιστεύεις ότι η Αριστερά κινεί τη νήματα στην εξωτερική πολιτική? Το κακό στη χώρα το κάνουν οι διεθνιστικές προσεγγίσεις ή η ολοκληρωτική εξάρτηση από τις Μεγάλες Δυνάμεις?

        • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ avatar
          ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ @ Μικρός Οδυσσέας 26/03/2011 17:35:41

          Τι θα πει 'ολοκληρωτική εξάρτηση'; Είμαστε μέλη του ΝΑΤΟ.
          Αν μου λέγατε ότι ο φόβος έναντι της Τουρκίας καθορίζει την ελληνική πολιτική θα συμφωνούσα, αυτό είναι το κύριο κριτήριο ερμηνείας της αλλοπρόσαλλης ελληνικής πολιτικής, ο φόβος των Τούρκων.
          Αν υπήρχε 'ολοκληρωτική εξάρτηση' -υποψιάζομαι ότι εννοείτε την ενεργητική συνεργασία με τις ΗΠΑ-, δεν θα υπήρχε ούτε τρομοκρατία στην Ελλάδα ούτε αντι-αμερικανικό αίσθημα.
          Αποκλειστικό κριτήριό μας πρέπει να είναι το εθνικό συμφέρον και αυτό εξυπηρετείται όταν είσαι μαζί με τις μεγάλες δυνάμεις και όχι εναντίον τους.

          • Μικρός Οδυσσέας avatar
            Μικρός Οδυσσέας @ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ 26/03/2011 17:46:41

            Μέχρι τώρα δεν υπάρχει κανένα ΝΑΤΟ και άρα δεν υπάρχει συμβατική υποχρέωση. Διμερή αιτήματα υπήρξαν "φιλικών χωρών" στα οποία ανταποκριθήκαμε θετικά.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ 26/03/2011 17:49:33

            Η Αλέκα, ο Αλέκος και ο Αλέξης είναι κοντά στη Γερμανική άποψη όπως εκφράστηκε στον ΟΗΕ (για την ακρίβεια στην άποψη της κυβένησης Μέρκελ - Βέστερβέλε).
            Φυσικά και η Γερμανία μεγάλη δύναμη είναι, χα χα.
            Άρα όλες οι πολιτικές δυνάμεις μας, είναι μαζί με κάποια μεγάλη δύναμη.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ 26/03/2011 17:50:44

            Μαζί με τους 3Α και ο Μπλάκ Τζάφ, να θυμήσω.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ψυχραιμια 26/03/2011 17:07:09

      Ψυχραιμία, όταν γίνει το επόμενο μπάχαλο στα προάστεια του Παρισιού ή στη Μασσαλία (που θα γίνει, βρέξει-χιονίσει αυτό το τσίρκο επανέρχεται με περιοδικοτητα 9 μηνών σαν τις εγκύους), ο Σαρκοζύ δεν θα σταματήσει τις εξωτερικές πολιτικές και στρατιωτικές δραστηριότητες μέχρι να "μαζέψει" τους Βορειοαφρικανικής καταγωγής νεαρούς του, ούτε θα μπερδέψει τη Force de Frappe με την Gendarmerie, ή τα Ραφάλ με τα γκλόμπ.
      Έτερον εκάτερον. Μη γινόμαστε μανιχαïστές, κι άς είναι της μόδας.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Ο Θείος 26/03/2011 18:34:56

        Ναι αλλα εκει υπαρχει κρατος που λειτουργει με επεισοδια ή χωρις.
        Εδω αμφισβητειται πλεον η υπαρξη του.Δεν ειναι σε θεση να αναμιχθει σε εξωτερικες περιπετειες.

  13. Philippos avatar
    Philippos 26/03/2011 17:10:03

    Και η Ελλαδα να στειλει F-16 στη Λιβυη. Θα ειναι ενα διπλωματικο λαθος εαν δεν το κανει η Ελλαδα. Μετα μας κακοφαινεται οταν δεν μας υποστηριζουν οι συμμαχοι. Πως να μας υποστηριξουν οταν ειμαστε συμμαχοι μονο στα χαρτια ? Η Ελλαδα συνεχιζει να κανει μια εξωτερικη πολιτικη σαν ενα κρατος του ανατολικου μπλοκ, για να μην ενοχληθουν καποιοι ιδεολογοι στην Ελλαδα και οι Αραβες. Ομως οι Λιβυοι δημοκρατες ζητανε βοηθεια και την στρατιωτικη επεμβαση της δυσης, το ιδιο και η Αραβικη Λιγκα. Τα Αραβικα Εμιρατα συμφωνησαν να διαθεσουν 12 αεροσκαφη. Και το Καταρ εστειλε μαχητικα. Μαχητικα θα στειλουν και τα φιλοειρηνικα σκανδιναβικα κρατη. Η Ελλαδα τι κανει ?

    • ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ avatar
      ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΤΟΥΛΑΣ @ Philippos 26/03/2011 17:38:27

      Ακριβώς, γιατί να μη συμμετέχει στρατιωτικά η Ελλάδα; Επειδή θα θυμώσει η Αλέκα, ο Αλέκος και ο Αλέξης;
      Επίσης ένα λάθος είναι η αντιμετώπιση του αραβικού κόσμου ως μονολιθικής ενότητας, αντί ενός μωσαικού. Κατά συνέπεια οποιαδήποτε επέμβαση της Ελλάδος δεν προκαλεί καμία ρήξη με τον προσλαμβανόμενο ως ενιαίο αραβικό κόσμο, ακριβώς διότι δεν υφίσταται κάποια τέτοια ιδεολογική ενότητα.

  14. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 26/03/2011 17:18:47

    Αλήθεια, π.χ. εδώ μέσα, στο blog αυτό, ποιοί είναι κατά της ελληνικής συμμετοχής ; Οι διεθνιστικές προσεγγίσεις; Και ποιές αριστερές απόψεις είναι κατά; Και ποιές δεξιές απόψεις είναι κατά ή υπέρ;
    Μη τρελαθούμε, ξεκολλήστε. Υπάρχουν πολύ διαφορετικές, έως και αντίθετες προσεγγίσεις, τόσο μέσα στους λεγόμενους αριστερούς, όσο και στους λεγόμενους δεξιούς.

  15. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 26/03/2011 17:26:43

    Η πτώση του τείχους και οι καθεστωτικές αλλαγές, σε συνδιασμό με την επίδειξη στρατιωτικής ισχύος απο τις ΗΠΑ ( ως της μοναδικής εναπομείνουσας υπερδύναμης ) κατέστησαν δυνατή την παγκοσμιοποίηση. Δεν ήταν η παγκοσμιοποίηση ελεύθερη επιλογή, αλλά πράξη επιβολής απο την ελίτ των ΗΠΑ. Αυτή ήταν και η διακυρηγμένη νέα τάξη πραγμάτων. Αλλαξε μέσα σε είκοσι χρόνια τις οικονομικές και πολιτικές σταθερές όλου του πλανήτη. Η απαρχή των εξελίξεων πού ζούμε, θα επαναδιατάξει τον κόσμο σε μια νέα τάξη πραγμάτων, με έντονη γεωπολιτική αστάθεια αυτή την φορά και αλλαγή ροής κεφαλαίου πρός την δύση. Είναι η φάση μοιρασιάς της υπεραξίας, πού παρήγαγε η καπιταλιστική περιφέρεια τού αναπτυσσόμενου κόσμου, απο τίς ελίτ της δύσης. Και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τον φόβο πού θα προκαλέσει η παγκόσμια αποσταθεροποίηση.

  16. A.M. avatar
    A.M. 26/03/2011 18:23:06

    Αλήθεια, ποιό είναι το συμφέρον της Ελλάδας;
    Γνωρίζει κάποιος εδώ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΑ να γράψει ποιό ΑΚΡΙΒΏΣ είναι το ΣΥΜΦΈΡΟΝ της Ελλάδος;

    Όταν σαν χώρα δεν έχεις ΕΝΤΕΛΏΣ ΞΕΚΆΘΑΡΟΥΣ και πολύ συγκεκριμένους σκοπούς - και το «δεν διεκδικούμε τίποτε και δεν παραχωρούμε τίποτε» ΆΝ ίσχυε, γιατί δεν ισχύει πλέον, ΔΈΝ είναι σκοπός! - πως ξέρεις τι σε συμφέρει περισσότερο και πως μπορείς να κρίνεις αντικειμενικά ποιές ενέργειες εξυπηρετούν τους σκοπούς της εξωτερικής σου πολιτικής και ποιές όχι;;;;
    Είσαι «όπου φυσάει ο άνεμος» και παρακαλάς να φυσάει προς τα κάπου που δεν θα σου κάνει ζημιά, αλλά αυτό δεν είναι πολιτική, είναι ..χαρτομαντεία!

    Ξαναρωτάω και παρακαλώ αν κάποιος γνωρίζει ας ποστάρει για να μάθω και γώ και όσοι άλλοι δεν γνωρίζουν:
    Ποιοί είναι οι αντικειμενικοί στόχοι της Ελληνικής εξωτερικής πολιτικής για τα επόμενα 10 χρόνια;;
    Συγκεκριμένα παρακαλώ.
    π.χ. (ως προς το «συγκεκριμένα»)
    προσάρτηση της Βορείου Ηπείρου.
    επέκταση των χωρικών μας υδάτων στα 12 ν.μ.
    ενοποίηση της ΑΟΖ με της Κύρπου.
    εκμετάλλευση των πετρελαίων στο Αιγαίο
    κλπ κλπ

    Ευχαριστώ.

  17. azof1234 avatar
    azof1234 26/03/2011 18:35:18

    Διαχρονικά Γαλαντόμες όλες οι Ελληνικές κυβερνήσεις ...των μικρών ανθρώπων ,πάντα παραχωρούσαν γενναιόψυχα ...ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΖΗΤΟΥΣΑΝ ΤΙΠΟΤΕ ΤΑ ΚΟΥΤΟΡΝΙΘΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ!!! ΉΤαν ζήτουλες μόνο για τα προσωπικά τους συμφέροντα.

  18. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 26/03/2011 18:44:38

    Το εθνικο συμφερον της Ελλαδος στο λιβυκο αν υποθεσουμε οτι υπαρχει ακομη Ελλαδα ειναι :
    1) να ελεγξει τη θαλασσα μεταξυ Βεγγαζης και Κρητης ( για την οποια εχει ζητησει ελεγχο η Τουρκια).Αυτο σημαινει οτι πρεπει να προσφερθουν φρεγατες στο ΝΑΤΟ για τον ελεγχο αυτο.
    2) να ελεγχθει η Κυρηναικη απο φιλικη δυναμη.Αυτο ηδη γινεται απο τη Γαλλια και δε χρειαζεται να κανουμε τιποτα περα απο τις παραχωρησεις αεροδρομιων.
    3) Να οριοθετηθει η ΑΟΖ Ελλαδος - Λιβυης κατα ευνοικο τροπο.Αυτο για να γινει θα επρεπε να ειχαμε ηδη σχεσεις με τους επαναστατες με μια πιο ενεργητικη συμμετοχη που δεν θα γινει γιατι για τους λογους που ανεφερα το ελληνικο κρατος ειναι κρατος με ειδικες αναγκες.
    4) Να πληρωθουν απληρωτες ελληνικες εταιριες στη Λιβυη,να εξασφαλισθουν εργα και ισως καποια συμβολαια για τα ΕΛΠΕ.Και αυτο προυποθετει πιο ενεργητικη συμμετοχη που δεν μπορει να γινει .
    5) Να αποτραπει κυμα μεταναστων.Αυτο ειναι ζητημα γενικοτερης πολιτικης στο μεταναστευτικο.

    Τωρα γενικοτερα αυτα που αναφερεις για προσαρτησεις και επεκτασεις ειναι ανεφικτα.

    • A.M. avatar
      A.M. @ ψυχραιμια 26/03/2011 19:04:06

      Αυτά που μου περιγράφεις είναι λύσεις σε κάποια κατάσταση που μας προέκυψε και προσπαθούμε να την εκμεταλλευτούμε καλύτερα.
      Αυτό όμως δεν είναι στρατηγική!
      Η στρατηγική καθορίζεται άσχετα με τα εκάστοτε γεγονότα της στιγμής - το Λιβυκό ζήτημα μπορούσε και να μην έχει προκύψει π.χ. - και αποτελεί τον «μπούσουλα» βάσει του οποίου κινείται και χαρακτηρίζει και χειρίζεται ένα κράτος ανάλογες περιστάσεις της στιγμής.

      Ποιά είναι η στρατηγική μας ως χώρα;
      Δηλαδή έχουμε κάποιους μεσομακροπρόθεσμους στόχους και αν ναί ποιούς;
      Γιατί αν δεν έχουμε τότε θα τρώμε διαρκώς φάπες και θα μας έρχεται ο ουρανός σφοντύλι!
      Αν όμως έχουμε στόχους, ακόμα και αν φάμε κάποιες σφαλιάρες, μόλις συνέλθουμε θα ξέρουμε προς τα που τραβάμε.
      Προσωπικά πιστεύω πως ως χώρα δέν έχουμε εθνική στρατηγική εν αντιθέσει βέβαια με την Τουρκία που έχει και γι αυτό πάντα είναι αποτελεσματικότερη από μάς. Ξέρει τι θέλει! ενώ εμείς δυστυχώς όχι.

  19. SZAE avatar
    SZAE 26/03/2011 21:51:44

    Ας μου επιτραπεί να θέσω άλλη μια παράμετρο.
    Απο το 2006 υπάρχει νατοικη δύναμη που περιπολει στις ακτες του Λιβανου και στην οποια συμμετεχουμε στην αρχη με Φ/Γ αργοτερα με ΤΠΚ.
    Επίσης συμετεχουμε με Φ/Γ και στην ευρυτερη περιοχη της Σομαλίας
    Επίσης συμετέχουμε με Φ/Γ και για οσο καιρο κρατήσει στην γειτονια μας. Αραγε
    αντέχουμε τοσο μεγαλη συμμετοχη με τα μεσα που διαθετουμε σαν χώρα;
    Το προσωπικο που απο την μια πλευρα ειναι μειωμένο και απο την άλλη λειπει ολο και περισσοτερο απο το σπίτι του το υπολογίζει κανείς;
    Να μην αναφερθούμε σε θεματα υποστηριξης και υλικων για τα οποία ακουγονται διαφορες φημες περι μη επέρκειας ελεώ περικοπών ΔΝΤ.
    Κάνω μια απλή αναφορά, δεν υπολογισα χρηματικα κοστη μονο θεματα ηθικού...

  20. Aris. A avatar
    Aris. A 27/03/2011 18:18:05

    Μια παρατήρηση.

    Η θηριώδης ανάπτυξη της Τουρκικής βιομηχανίας στηρίχθηκε αποκλειστικά στις αγορές της Μέσης Ανατολής και των αραβικών κρατών.

    Αυτή την στιγμή το Τουρκικό θαύμα με υπερδανεισμένες τις εταιρείες τους είναι κυριολεκτικά στον αέρα.

    Για αυτό τα σπάσανε με το Ισραήλ ήθελαν να μονοπωλήσουν τα αραβικά κράτη.

    Τώρα ξεκινάνε για την οικονομία τους τα δύσκολα.

    Κατά τα λοιπά τις ευκαιρίες ποιός θα της εκμεταλλευθεί.

    Ο χάχας ο Δρούτσας.

    Αυτά είναι κόλπα για μεγάλα και ψημμένα παιδιά Μ.Ο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.