16/01/2009 14:40
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η συμβατική διαχείριση της κρίσης δεν αρκεί

 
_________________________________________________________________________________________________________
Διαβάζοντας τον σημερινό Τύπο μαθαίνω ότι τα άμεσα μέτρα με τα οποία η κυβέρνηση ελπίζει αν αντιμετωπίσει την κρίση είναι τέσσερα: Πρώτον, να περάσουν στην αγορά οι μειώσεις των επιτοκίων που έχουν αποφασισθεί από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ή καθορίζονται στη διατραπεζική αγορά Euribor. Δεύτερον, να αντιμετωπισθεί  το ζήτημα του υπερβολικού ελλείμματος. Τρίτον, να εξομαλυνθεί η κατάσταση στην αγορά ομολόγων ώστε να συνεχισθεί απρόσκοπτα ο δημόσιος δανεισμός. Τέταρτον, να προστατευθεί η πραγματική οικονομία από ένα κύμα απολύσεων.

Ιδού λοιπόν επιστρέφουμε ξανά στην πραγματική οικονομία - και ζωή. Λίγο η Standard and Poor's, λίγο οι Τούρκοι στην Ραφήνα, λίγο η ατέλειωτη πολιτικολογία, κοντεύω να ξεχάσω την πραγματικότητα. Τα ξαναείπα σε σχόλιο, τα επαναλαμβάνω, ίσως πιο νηφάλια:  Κυρίως λόγω του 4ου τριμήνου του 2008, τα αποτελέσματα που θα δημοσιεύσουν οι εταιρίες, για το 2008, θα είναι λίγο χάλια. Θα τα δούμε σε ένα δύο μήνες. Όλα τα προγνωστικά για το πρώτο τρίμηνο του 2009 (και για όλο το χρόνο, πιστεύω εγώ), θα είναι επίσης χάλια.

Οι τζίροι πέφτουν, οι πελάτες καθυστερούν τις πληρωμές, οι τράπεζες πιέζουν για αποπληρωμές, οι ακάλυπτες επιταγές αυξάνουν....

Η επαναχρηματοδότηση εταιρικών δανείων θα είναι πιο δύσκολη, πιο ακριβή, και όπως και στην περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, αναγκαστικά πιο βραχυπρόθεσμη. Αυτό αυξάνει την αβεβαιότητα.

Όλο και περισσότερο, θα διαβάζουμε για απολύσεις (δεκάδες χιλιάδες στο εξωτερικό, εκατοντάδες εδώ), μέχρι που θα αρχίσει να ακουμπάει τον περίγυρό μας και ακόμα πιο κοντά. Μην έχουμε ψευδαισθήσεις... Άνθρωποι με οικογένειες, με παιδιά, απλοί άνθρωποι, όχι τα golden boys ή αυτοί με τις Καγιέν...

Το κλίμα θα χειροτερέψει μετά τον Απρίλιο, και εκτός αν γεμίσουμε τουρίστες, το φθινόπωρο θα είναι τραγικό. Μέχρι τότε, πολλές ξένες εταιρίες θα έχουν «υποβάλει αίτηση δικαστικής προστασίας από πιστωτές». Δυστυχώς, ούτε πτωχευτικό δίκαιο δεν κατορθώσαμε να αποκτήσουμε, εμείς οι γραικύλοι, γιατί δεν θα συνέφερε μερικούς. Που σημαίνει άτακτες και πανικόβλητες χρεοκοπίες. Θα παρακαλάμε να επιβιώσουν οι «κακές» κατά τα άλλα εταιρίες, αλλά θα το κατορθώσουν μόνο όσες έχουν ψυχραιμία, φαινομενική αναλγησία, και βαθειά τσέπη από πίσω.

Τα προβλήματα της «πραγματικής οικονομίας» θα χτυπήσει τις τράπεζες. Το πρόβλημα «ρευστότητας» θα ξαναεμφανισθεί, οξύτερο από ότι πριν 2-3 μήνες. Οι ζημιές στις τράπεζες θα πολλαπλασιαστούν, και αυτό, φαύλος κύκλος, θα ξαναμεταφερθεί, μπούμερανγκ, στην «πραγματική οικονομία».  Ο Δεκέμβριος του 2009, εκτιμώ, θα είναι δυσκολότερος από αυτόν του 2008.

Και όλα αυτά, χωρίς τους αστάθμητους εξωτερικούς παράγοντες, είτε είναι γείτονες, είτε είναι Ρώσοι, Ουκρανοί, ή Αμερικάνοι. Οι επαγγελλόμενοι την «επανάσταση» ίσως αναθεωρήσουν την επαναστατικότητά τους.

Δεν τα λέω αυτά για να μας μαυρίσω την ψυχή. Η συνετή διαχείριση αυτής της κατάστασης υπερβαίνει την συμβατική συνετή διαχείριση, είτε πρόκειται για εταιρίες είτε για έθνη.  Πολύ θα ήθελα να καταλάβουν οι κυβερνόντες μας τι λέω, τα έχουμε πει σε αυτήν την ιστοσελίδα, και ξαναπεί ... αλλά δεν τους βλέπω.

Archaeopteryx

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Factorx avatar
    Factorx 16/01/2009 14:50:12

    Δώρο άδωρο αποδεικνύονται οι αλλεπάλληλες μειώσεις των ευρωεπιτοκίων για τους νέους δανειολήπτες, καθώς οι τράπεζες έχουν ήδη ροκανίσει τη μείωση αυξάνοντας τα περιθώρια κέρδους τους. Χθες η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μείωσε και πάλι κατά μισή μονάδα τα επιτόκια, με αποτέλεσμα μέσα σε ένα χρόνο το βασικό επιτόκιο του ευρώ να υποχωρήσει από το 4% στο 2%. Στο ίδιο διάστημα όμως το περιθώριο κέρδους των τραπεζών για τη χορήγηση στεγαστικών δανείων αυξήθηκε από 1% σε 2% έως 3% και παράλληλα οι τράπεζες έκοψαν τη χορήγηση στεγαστικών δανείων συνδεδεμένων με το βασικό επιτόκιο της ΕΚΤ δίνοντας στους πελάτες τους μόνο δάνεια με επιτόκια συνδεδεμένα με το euribor.

  2. Factorx avatar
    Factorx 16/01/2009 14:50:31

    Η επιβάρυνση στο κόστος δανεισμού νοικοκυριών και επιχειρήσεων σε συνδυασμό με το κλείσιμο της στρόφιγγας των δανείων (οι τράπεζες απορρίπτουν επτά στις δέκα αιτήσεις) και την πλημμυρίδα ακάλυπτων επιταγών (αύξηση 174% τον Δεκέμβριο) δημιουργεί συνθήκες πιστωτικής ασφυξίας στην αγορά και προβληματίζουν έντονα κυβέρνηση και Τράπεζα της Ελλάδος. Μάλιστα, μετά τη χθεσινή συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής για την Οικονομία στο Μέγαρο Μαξίμου, ο υπουργός Γ. Παπαθανασίου κάλεσε τις τράπεζες να διοχετεύσουν τη ρευστότητα από το πακέτο των 28 δισ. ευρώ στην πραγματική οικονομία, διαμηνύοντας ότι «η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Τράπεζα της Ελλάδος θα ασκεί τακτικό, συστηματικό και αυστηρό έλεγχο». Σήμερα, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών θα έχει συνάντηση με τους τραπεζίτες, όπου αναμένεται να ασκήσει πιέσεις για φθηνότερα και περισσότερα δάνεια.

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 16/01/2009 14:53:29

    Οι παραδοσιακοί αγοραστές του χρέους των ΗΠΑ (Κίνα, Ιαπωνία, την πρωτεύουσα της Μέσης Ανατολής, οι ευρωπαϊκές κεφαλαιαγορές)
    είναι πολύ λιγότερο πρόθυμοι να αγοράσουν Αμερικανικά έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου, λαμβάνοντας υπόψη τυχόν τη διαθεσιμότητα των κεφαλαίων και την ανάγκη να χρησιμοποιηθούν σε τοπικό επίπεδο.

    Η Αμερική του Obama, ως εκ τούτου, θα πρέπει είτε να αναγκαστούν να:
    α) επικεντρώσουν τις οι δαπάνες για επενδύσεις που θα έχουν οικονομικές επιπτώσεις στην ταχεία παραγωγή ΑΕΠ
    β) να επαναλάβω την εμπειρία του Πώλσεν -άμεση επιστροφή μέρους των φόρων που έχουν ήδη καταβληθεί από τους πολίτες
    γ) να επιταχύνει την αύξηση του κεφαλαίου του αμερικανικού τραπεζικού συστήματος.

    Γράφω τα παραπάνω για να τα διαβάσουν οι Ελληνες σοφοί και σχετικοί. Εμείς οι άσχετοι και ηλίθιοι μελετούμε και προβληματιζόμαστε με το τι συμβαίνει στην ατμομηχανή της παγκόσμιας οικονομίας. Οι δικοί μας βλέπουν λίστες ψηφοφόρων για ρουσφέτια.

    Αρχαίε και πάλι συγχαρητήρια για τον άρθρο σου.

    ΠΠ

  4. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 16/01/2009 14:58:58

    Δηλαδή φαντάζεται κάποιος πχ. τον Κωστόπουλο να πιέζεται απο τον Παπαθανασίου - τον οποίο συπμαθώ. ????????????????????

    Μπάινουν στην σύσκεψη και ο μόνος ιδρωμένος ειναι ο Υπουργός. Οι Τραπεζίτες φορούν και make up. Χαλαροί.

    Μην τρελλαθούμε. Αλλα μέτρα και στρατηγηκή χρειάζεται. Ο κόσμος πχ να σταματήσει για 1-2 μήνες τις πληρωμές σε ότι χρωστάει. Στα πάντα. Εμπάργκο. Τι θα κάνουν?? αγωγές σε 1.000.000 πελάτες?

    Δεν μπορώ ν ακούω για πιέσεις στα φίδια. Τρελλένομαι.

    ΠΠ

  5. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/01/2009 15:01:42

    και επειδή ο Παπθανασίου είναι της πιάτσας και καταλαβαίνει το πρόβλημα: Δεν ζητάμε να απαγορευτούν οι απολύσεις υπουργέ, αλλά αν είναι να επιδοτείς ανέργους ή δημοσίους εργάτες, γιατί να μην επιδοτείς ιδιωτικούς;

  6. Jimmy l avatar
    Jimmy l 16/01/2009 15:08:07

    Αυτοι θα μας τρελλανουν εαν δεν το εχουν επιτυχει ηδη!!ΕΥΑΓΓΕΛΙΖΟΝΤΑΝ ΤΗΝ ΕΠΑΝΙΔΡΙΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ !!!Και τι κανουν ?? Προσλαμβανουν 60000 ανεργους δηλαδη δικα τους παιδια ρουσφετολογοντας ασυστολα οι αρχαγγελοι της καθαρσης!!

  7. Θοδωρής avatar
    Θοδωρής 16/01/2009 15:17:43

    Η λύση είναι μειώσεις φόρων έμμεσων και άμεσων και έλεγχος ώστε αυτές να περάσουν στον κόσμο μαλάκες είναι οι Άγγλοι και όλες οι σοβαρές χώρες που το κάνουν εμείς βέβαια είμαστε και οι πιο έξυπνοι της Ευρώπης και αυτά είναι μαλακίες των κουτόφραγκων θα δώσουμε επίδομα ανεργίας 1000€ και τι έγινε αντε θα έχουν λεφτά οι άνεργοι για να φάνε το πάσχα αρνί και να κάνουν τα ψώνια τους Πολιτική με σχεδιασμό 10 ημερών τρεχα γύρευε

  8. KaryID avatar
    KaryID 16/01/2009 15:29:02

    ΠΠ: ο κόσμος (η κοινωνία) ως συνήθως "πάντα πιο μπροστά" έχει σταματήσει τις πληρωμές θέλοντας και μη, γιατί πολύ απλά δεν έχει.
    Δεν σου έκανε εντύπωση που έδωσε το κράτος παράταση ως τις 28-02 για τις ρυθμίσεις και εξάμηνο για τις περαιώσεις;

  9. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 16/01/2009 16:21:10

    Η σχιζοφρένεια σε όλο της το μεγαλείο !

    Την ώρα που όλη η χώρα βουίζει από τις απανωτές σφαλιάρες ακάλυπτων επιταγών (μη νομίζετε ότι το factoring σώζει τίποτα έχω ίδια πείρα) , την αδυναμία πολλών επιχειρήσεων να πληρώσουν ακόμα και τα λειτουργικά τους , την ακινησία της αγοράς σε όλους τους κλάδους και τα επερχόμενα λουκέτα οι τράπεζες ασκούν την πλέον αυτοκτονική πολιτική .

    Και εξηγούμαι :

    Ο τομέας των επιχειρηματικών δανείων στην τραπεζική είναι ίσως ο μόνος τομέας όπου λειτουργούσαν οι κανόνες του ανταγωνισμού .

    Στις μέρες των παχιών αγελάδων ο ανταγωνισμός ήταν τόσο μεγάλος που σχεδόν καθημερινά είχα τηλέφωνα από τραπεζίτες για συνεργασία (τα τηλέφωνα συνεχίζονται αλλά μόνο επειδή η εταιρία είναι πρότυπο σε αριθμούς) . Μάλιστα οι προυποθέσεις που έθεταν οι τραπεζίτες για έγκριση δανείου ήταν χειρότερες κι από τις πιστωτικές κάρτες . Με λίγα λόγια έδιναν δάνεια ακόμα και σε εταιρείες με μηδενικό τζίρο και "μηδενικό" κεφάλαιο αβέρτα κουβέρτα .

    Οι εποχές γύρισαν και οι τραπεζίτες από τις καθημερινές ονειρώξεις έμαθαν τι σημαίνει εφιάλτης και lexotanil .

    Δίχως λοιπόν εμπειρία κρίσεων οι τραπεζίτες ξεκίνησαν να κόβουν δάνεια ακόμα κι από πελάτες τους , να ζητάνε ανοιχτά δάνεια πίσω , να ζητάνε αναπροσαρμογή όρων & επιτοκίων πολλές φορές ακόμα και να σταματάνε συνεργασίες .

    Όοοολα αυτά με το εξής απλό και έξυπνο σκεπτικό : ΔΕΝ υπάρχει ανταγωνισμός .

    Ξέρουν όλες οι τράπεζες ότι καμία από τις ανταγωνίστριές τους δεν θα "κυνηγήσει" τον πιεζόμενο πελάτη τους .

    Αποτέλεσμα να μαζέψουν όλο το ρευστό της αγοράς και να το χρησιμοποιήσουν ως άμυνα για πιθανές εξαγορές (ποιος άλλος λόγος να αγοράζουν ίδιες μετοχές?) ή και επενδυτικές ευκαιρίες .

    Και ρωτώ εγώ τώρα : Η κυβέρνηση και "ο άνθρωπος της αγοράς" υπουργός αυτά δεν τα βλέπουν ??

    Όταν θα αρχίσουν να βαράνε τα κανόνια θα μας λένε πάλι ότι η κυβέρνηση στοχεύει στην κοινωνική πολιτική ?

    Οι ΕΤΕ/Αγροτική/ΤΤ δεν μπορούσαν να αυξήσουν έστω και λίγο τον ανταγωνισμό ούτως ώστε να πιεστούν λίγο και οι άλλες ?

    Στο μέλλον θα γίνει αυτό που γινόταν και προ του 2000 . Δάνεια θα παίρνουν μόνο επιχειρήσεις που είναι πρότυπα ισολογισμών (και προσωπικά χέστηκα με το συμπάθιο γιατί έχω καλούς) .

    Οι υπόλοιπες θα κλείσουν . Τέλος κι ο θεός βοηθός .

  10. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 16/01/2009 16:31:12

    Κι επανέρχομαι γιατί ξέχασα από τα νεύρα μου να ρωτήσω αυτό που είχα αρχικό σκοπό ρωτήσω :

    Οι πανέξυπνοι μας τραπεζίτες έχουν αναρωτηθεί ποτέ τι συνέπειες θα έχει αυτή τους η πολιτική για την φήμη τους στον επιχειρηματικό κόσμο ??

    Νομίζουν ότι όταν θα ξεπεραστεί η κρίση οι επιχειρηματίες που θα έχουν επιβιώσει θα ξεχάσουν αυτήν την πούστικη συμπεριφορά ??

    Και το τελευταίο : εκεί στο business banking γενικώς δεν τους νοιάζει που θα χάσουν τους μισούς τους πελάτες ???

  11. donaE avatar
    donaE 16/01/2009 16:53:38

    @11 Οι τραπεζιτες ειναι μανατζερ που σκεφτονται την προσωπικη τουες πορεια και οχι των Τραπεζων τους.Αρα δεν νοιαζονται μακροπροθεσμα,κακως βεβαια,με τα γνωστα αποτελεσματα.Οι επιχειρηματιες θα ξαναπανε σε αυτους γιατι ειναι νομοτελιακο.Οχι δεν χανουν πελατες,μας κρατανε ολους καλα.Μονο το κανονι τους ταρακουνει.

  12. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 16/01/2009 16:58:20

    Οι πελάτες που θα χάσουν δεν θα ξανά πάνε . Θα έχουν χρεοκοπήσει .

  13. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/01/2009 17:59:45

    Άκουσε κανείς το προκαταβολικό κλάμα που ρίχνουν για το κοινοπρακτικό των 5ετών;

    Ανώνυμε 14,

    Χλευάζω όσους ευαγγελίζονται επανάσταση γιατί ελάχιστοι είναι αυτοί που την αντέχουν.

    Παρέθεσα 10 ή 110 ανάγκες για συνετή διαχείριση και είπα ότι και αυτή η συνετή διαχείριση δεν αρκεί σε κρίσεις.

    Αλλά ίσως τα ελληνικά μου χωλαίνουν.

    Αστείο θα είναι όταν θα είσαι/είμαι άνεργος/η και δεν θα ξέρεις ούτε γιατί, ούτε πότε θα συνέλθει η κατάσταση.

  14. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 16/01/2009 18:00:18

    Greekpoliticalreview, καταπληκτικό το σχόλιό σου στο 10. Πάντως, για να πω έναν μικρό αντίλογο, έχω υπόψη μου εταιρία-διαμάντι που η Εμπορική της έκανε το ζόρικο (μου έκανε εντύπωση γιατί νόμιζα ότι η συγκεκριμένη τράπεζα έχει λεφτά) και η Πειραιώς της φέρθηκε σωστά (μου έκανε ακόμη μεγαλυτερη εντύπωση γιατί νόμιζα ότι η Πειραιώς είχε πρόβλημα) και παράτησε την Εμπορική και έστειλε τη μισθοδοσία της στην Πειραιώς. Δεν ξέρω πόσο ισχύει γενικά αυτό και απλώς αναφέρω το μεμονωμένο παράδειγμα.

    Τον Οκτώβριο κρίση ΑΚΟΜΑ δεν υπήρχε. Τότε ήταν ακόμη στα ξένα η κρίση. Το Νοέμβριο μας ήρθε εμάς. Τα πιστόλια όμως χτυπήσανε απο Οκτώβριο. Αν δείτε τι ακάλυπτη έπεσε τον Οκτώβριο, είναι τρομερό. Ίδια μεγέθη το Νοέμβριο, μικρή αύξηση το Δεκέμβριο. Εγώ πιστεύω, να σας πω τη γνώμη μου, μόνον τα πιστόλια του Δεκεμβρίου που αυξήθηκαν ως πιστόλια λόγω της κρίσης. Τα άλλα είναι και λίγο μέσα στη λογική του μπαταχτσή "έχει κρίση - άρα δεν πληρώνω". Βρίσκει δηλαδή την κρίση ως δικαιολογία στον απέναντι για να μην εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του.

    Το σενάριό μου πάσχει στο ότι η ακάλυπτη επιταγή σε σταμπάρει, σε καίει. Άρα δεν μπορεί να είναι όλοι αυτοί τόσο ασυνείδητοι απέναντι στο μέλλον τους. Όμως το θέτω στην κρίση σας για το λόγο ότι προσωπικά στον επαγγελματικό μου περίγυρο δεν έχω δει ακόμη τέτοια κρίση, τέτοια σαν αυτή που περιγράφουν τα ΜΜΕ. Ίσως αυτό να είναι τυχαίο.

    Καλές οι προτάσεις Ομπάμα για επιστροφές φόρων, αλλά το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι άλλο. Εδώ χρειαζόμαστε να εισπράξει το κράτος περισσότερα και βέβαια να κόψει και κάποια έξοδα που δεν πρέπει να έχει. Πόσο καλύτερα θα ήταν τα πράγματα αν δεν είχαμε να αποζημιώσουμε με 2 δις ευρώ τους χαραμοφάηδες της Ολυμπιακής; Γιατί οι απολυόμενοι στον ιδιωτικό τομέα παίρνουν απλώς τη νόμιμη αποζημίωσή τους και φεύγουν με σκυφτό κεφάλι; Τι έχουν παραπάνω αυτοί οι κύριοι και αυτές οι χοντρές κυρίες για μου παίρνουν εμένα τα λεφτά μου;

    Ένας φόρος που μπορεί να επιβληθεί σήμερα σχετικά εύκολα και να μας λύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα είναι μια αύξηση έως και 10 λεπτά του φόρου στη βενζίνη. Έχει πέσει τόσο πολύ η βενζίνη που θα την πληρώσει ο κόσμος αυτή την αύξηση σχετικά εύκολα. Και πάντως πολύ πιο εύκολα από ότι το χιλιάρικο ο ελεύθερος μικροεπαγγελματίας. Εκεί που πληρώνεις σήμερα 77 λεπτά τη βενζίνη, μπορείς να την πληρώσεις αρκετά άνετα 87, όταν πριν από έξι μήνες την πλήρωνες 1,27. Μπορεί να ισορροπήσει καλά το πράγμα.

    Μια τέτοια σοβαρή ενίσχυση των φορολογικών εσόδων θα μειώσει τη διεθνή ανησυχία για την ελληνική οικονομία και θα μειώσει, συνακόλουθα, το spread των δανείων. Οπότε θα έχουμε επιπλέον μείωση δαπανών για τόκους. Θα είναι μια τεράστια ανάσα. Το κράτος θα έχει τότε περισσότερα λεφτά για να δώσει εκεί που πραγματικά χρειάζεται.

  15. fantomas avatar
    fantomas 16/01/2009 18:04:38

    archaeopteryx

    Επειδή γνωρίζω (από τα γραφόμενα σου) ότι και ιστορία γνωρίζεις αλλά και οικονομικα........... θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι.
    Ξέρεις συνήθως σε αυτές τις ‘’φάσεις’’ ποια είναι η ‘’λύτρωση’’?
    Από ότι λένε οι ιστορικοί (παγκόσμια, εάν πραγματικά τα πράγματα πάνε έτσι όπως τα λες) τότε ένας μεγάλος πραγματικός πόλεμος είναι το επόμενο βήμα!

  16. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/01/2009 18:30:10

    Πολλοί θα ήθελαν να έχουν την απάντηση, αλλά μόνο εικασίες μπορώ να κάνω.

    1. Περνάμε μια ύφεση 1,2,3 χρόνια με ανεργίες, και ζόρια αλλά χωρίς έκτροπα. Τον τρίοτ χρόνο τα βραχυπρόθεσμα επιτόκια εκτινάζονται στα ύψη επειδή η ζήτηση για χρήμα ανεβαίνει και οι κεντρικές τράπεζες θέλουν να προλάβουν τον υπερπληθωρισμό. Πολλές περιουσίες θα έχουν αλλάξει χέρια, αλλά θα είναι μια από τα ίδια. Κάπως έτσι ήταν το 73-81, αλλά κυρίως σαν αποτέλεσμα της πετρελαϊκής κρίσης από τα Αραβοϊσραηλινά.

    2. Η ύφεση οδηγεί σε κοινωνικές αναταραχές που μένουν κάθε μία στην χώρα της.

    3. Οι κοινωνικές αναταραχές αποκτούν διεθνή διάσταση, και κάποια πικραμένη χώρα ξεκινάει κάτι «πολεμικό». Αυτή είναι η εμπειρία του '29 και του Β' Παγκοσμίου.

    ΔΕΝ ΞΕΡΩ!... (και σίγουρα απεύχομαι το 2 και το 3).

  17. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 16/01/2009 18:48:24

    @fantomas17
    Δεν είναι βάβαια σκόπιμο με κάθε ευκαιρία να επανερχόμεθα σε σενάρια καταστροφής. Νομίζω όμως ότι δεν είναι αναγκαίο να ταυτίζουμε μια βαθιά κρίση με τα προμυνήματα πολέμου. Τόσο οι κρίσεις, όσο και οι πόλεμοι αποτελούν μέσα. Ο τελικός στόχος είναι η αναδιανομή δύναμης. Όταν το αντίστοιχο σενάριο το προβλέπει, μπορεί σε μια κρίση να ακολουθήσει πόλεμος.
    Η πορεία όμως δεν εξαρτάται μόνο από τους σεναριογράφους των δεξαμενών σκέψης, αλλά και από τα κοινωνικά αντισώματα. Εάν οι ειδικοί παράγοντες στην οικονομική διαδικασία αντιδρούσαν όπως ο archaeopteryx και τα οικονομικά υποκείμενα έθεταν τα προβλήματα όπως ο greekpoliticalreview ή ο επώνυμος, πολλά από τα αναμενόμενα θα ήταν δυνατόν να αποφευχθούν. Όμως το κυρίαρχο στοιχείο του οικονομικού υποκειμένου στον καπιταλισμό είναι ο ατομισμός. Έτσι κυριαρχεί η γραφειοκρατία, την οποία ελέγχει ή προσεταιρίζεται ο συνασπισμένος ισχυρός. Ο καπιταλισμός πέρασε προ πολλού από την ελεύθερη αγορά στην επιβολή των συμμοριών. Αυτές δεν είναι όμως παντοδύναμες. Εάν το κατανοήσουμε μπορεί να υπάρξει κυματοθραύστης, ικανός να συσπειρώσει την πλειοψηφία της κοινωνίας. Όχι όμως με συνθήματα του τύπου "σοσιαλισμός στις 3 του Σεπτέμβρη" και τα ιδρύματα Φορντ ή Ροκφέλλερ στα μετόπισθεν.

  18. fantomas avatar
    fantomas 16/01/2009 18:53:17

    archaeopteryx

    Η απαντηση η δικη μου (εαν πραγματικα τα γεγονοτα ειναι ετσι οπως λεγονται παγκοσμια)σε αυτο το ερωτημα ειναι........ΟΤΑΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΟ ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ ΑΠΟ ΜΕΣΑ...... ΒΓΑΙΝΕΙ Η ΦΡΙΚΗ!!

    Κανενας απο τους παγκοσμια κατεχοντες εξουσια πολιτικη και κατ επεκταση οικονομικη θα θελησει να την απεμπολυση. Αυτο θα οδηγησει σε αλυσηδοτες αντιδρασεις .......και επειδη το φενομενο ειναι παγκοσμιο........ ''ο απομηχανης θεος'' ....... θα ειναι ο θεος ΑΡΗΣ!!!

  19. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 16/01/2009 18:54:15

    "Ο καπιταλισμός πέρασε προ πολλού από την ελεύθερη αγορά στην επιβολή των συμμοριών. Αυτές δεν είναι όμως παντοδύναμες. Εάν το κατανοήσουμε μπορεί να υπάρξει κυματοθραύστης, ικανός να συσπειρώσει την πλειοψηφία της κοινωνίας. Όχι όμως με συνθήματα του τύπου “σοσιαλισμός στις 3 του Σεπτέμβρη” και τα ιδρύματα Φορντ ή Ροκφέλλερ στα μετόπισθεν."

    Μποτίλια έγραψες! Αυτή είναι όλη η ουσία!

  20. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 16/01/2009 19:16:56

    @Fantomas
    Ο από μηχανής θεός είναι αυτός που αναμένει ο Προμηθέας να σπάσει τις αλυσσίδες και να τον απελευθερώσει από το βράχο, για να στείλει τον Επιμηθέα και την Πανδώρα στο μουσείο της ιστορίας. Πρόκειται για τις θεότητες νέας γενειάς, που η κρίση μας καλεί να ανεβάσουμε στο Πάνθεον της Ανατροπής. Ο από μηχανής θεός έχει πάντοτε σωτηριολογικό χαρακτήρα. Αλλά συν Αθηνά και χείρα κίνει.

    @Επώνυμος
    Ίσως σημαντικότερη είναι η ουσία των τόσων πολλών προβληματισμένων ανθρώπων, που μαζεύονται εδώ, έξω από το μαντρί, για να καταγράψουν τις ανησυχίες τους. Και οπωσδήποτε υπάρχουν και αλλού έξοχοι ζωντανοί χώροι (εντός και εκτός διαδικτύου) άσχετα εάν αυτός ξεχωρίζει. Στο συνολό τους καταγράφουν μια νέα ουσία νομίζω, σε οδό αναζήτησης.

  21. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 16/01/2009 19:20:25

    Μια που λέμε για συμμορίες, μια από τις σημαντικότερες συμμορίες στη χώρα είναι αυτή που επιχειρεί να μας επιβάλει το Κτηματολόγιο. Κάτι είχε γράψει ο Μασαβέτας ότι συνεργάζεται και το μεγαλύτερο εκδοτικό κατεστημένο στη χώρα. Έχει και άλλα τέτοια ο μπαχτσές, αλλά το Κτηματολόγιο είναι τεράστια συμμορία.

  22. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 16/01/2009 19:22:14

    Επώνυμε , δημοσιονομικώς οι δυνατότητες για κόψιμο εξόδων όπως ξέρουμε όλοι είναι άπειρες . Η βούληση λείπει . Και δεν θεωρώ πως αυτά που γράφουμε εμείς εδώ είναι άγνωστα στα γραφεία των κρατικών , απλά οι στόχοι μας είναι διαφορετικοί .

    Όσο για την κατανόηση και την συσπείρωση της μάζας που λέει ο Μποτίλια έχω την εντύπωση πως στις μέρες μας είναι τόσο εύκολο να επιτευχθεί (ειδικά στην Ελλάδα που είμαστε και λίγοι) που όλοι θα περιμένουν τους άλλους να κάνουν την αρχή και στο τέλος κανείς δεν θα βγάλει κιχ .

  23. fantomas avatar
    fantomas 16/01/2009 19:32:59

    Μποτίλια στο πέλαγος

    Δεν ξερω......ποιοι απο εδω μεσα εχουν δει ή εχουν παρει μερος σε πολεμο...... αλλα επιτρεψτε μου με τις μικρες εμπειριες και εικονες που εχω ..... να σας πω οτι....... για οποιαδηποτε λογο (δικαιο ή αδικο)...... το χειροτερο πραγμα που υπαρχει ειναι ..... ανθρωπος να σκοτωνει ανθρωπο.

    πιστεψτεμε.

    καλο σας βραδυ.

  24. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 16/01/2009 19:33:54

    @greekpoliticalrewiew
    Εάν όχι εσύ, τότε ποιος; Και εάν όχι τώρα, τότε πότε;

  25. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 16/01/2009 19:34:19

    Greekpoliticalreview, δεν εξηγείς λίγο καλύτερα τη δεύτερη παράγραφο; Ομολογώ ότι δεν κατάλαβα γιατί είναι τόσο εύκολο.

  26. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 16/01/2009 19:35:38

    Η σωστή ερώτηση νομίζω πως είναι το τι κι όχι το ποιος ή το πότε .

  27. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 16/01/2009 19:37:32

    Εννοώ πως και η γνώση και η συσπείρωση στις μέρες μας είναι αστείες υποθέσεις . Ίντερνετ και γενικώς τεχνολογία προσφέρουν ό,τι χρειαζόμαστε και για γνώση και για οργάνωση σε χρόνο dt .

    Αυτό , τίποτα παραπάνω .

  28. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 16/01/2009 19:41:54

    @fantomas
    Εάν μετρήσεις τα θύματα στην περίοδο της κατοχής από την πείνα, ήταν υπέρπολλαπλάσια από αυτά του απελευθερωτικού αγώνα. Και εάν δεν έκανε τη μεγάλη διαδήλωση το ΚΚΕ, τότε θα στελνόντουσαν και Έλληνες να πολεμήσουν εναντίον της Ρωσίας.
    Η "μεγάλη οκτωμβριανή επανάσταση" (άσχετα του ότι δεν ήταν επανάσταση) είχε μόνο 8 νεκρούς μέχρι να πάρουνε οι Μπολσεβίκοι την εξουσία.
    Κάποιος ανώνυμος μίλησε και για εικονογράφηση της Ελλάδας στην ΕΟΚ ως καμμένης γης. Κάθε θάνατος είναι τραγικός. Δεν ξέρω όμως από τι είναι προτιμώτερο να γκρεμιστεί η παράγκα. Από τον αέρα ή το σεισμό;

  29. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 16/01/2009 19:44:07

    @greekpoliticalreview
    Συμφωνώ απολύτως και οπωσδήποτε η σελίδα σου αποτελεί σημαντική συμβολή.

  30. ariel avatar
    ariel 16/01/2009 19:44:14

    Επώνυμε , σαν νομικός που είμαι, σου λέω πως το κτηματολόγιο είναι πολύ χρήσιμο και αξιόπιστο για τον έλεγχο τίτλων. Το άσχημο είναι το πως το χειρίστηκαν και το χειρίζονται οι εταιρείες που το ανέλαβαν. Αυτό όμως δεν αναιρεί την χρησιμότητά του.

  31. fantomas avatar
    fantomas 16/01/2009 19:49:07

    Μποτίλια στο πέλαγος

    Σε ρωτησα κατι συγκεκριμενο....... και μου λες αερολογιες για ......''τι είναι προτιμώτερο να γκρεμιστεί η παράγκα. Από τον αέρα ή το σεισμό;''

    ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ''ποιοι απο εδω μεσα εχουν δει ή εχουν παρει μερος σε πολεμο'' ΚΑΙ ΑΝ ''για οποιαδηποτε λογο (δικαιο ή αδικο)…… το χειροτερο πραγμα που υπαρχει ειναι ….. ανθρωπος να σκοτωνει ανθρωπο.''

    ΣΥΜΦΩΝΗΤΑΙ ΝΑΙ Ή ΟΧΙ?


    ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ........ΦΙΛΟΛΟΓΙΕΣ!!

    ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

  32. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 16/01/2009 19:51:40

    Ariel, εμένα όσοι νομικοί μου έχουν μιλήσει για το κτηματολόγιο έχουν να λένε για τη γραφειοκρατεία που έχει δημιουργήσει και το άγχος και τη σπαζοκεφαλιά που τρώνε κάθε φορά που πρέπει να πάνε σε κτηματολογικό γραφείο και όχι σε υποθηκοφυλακείο. Είναι τρομερό το μπλοκάρισμα των συναλλαγών που δημιουργεί. Καταστρέφεται κόσμος εξαιτίας του κτηματολογίου, όπου λειτουργεί. Σε τι χρειάζεται το κτηματολόγιο πέρα από την καταγραφή όλων των γεωτεμαχίων που υπάρχουν; Γιατί να μπλεχτεί η νομική κατάσταση των ακινήτων τόσο πολύ με το κτηματολόγιο; Γιατί να υπάρχει η τεράστια μπούρδα που ακούει στο όνομα "έλεγχος νομιμότητας" και έχει βάλει ένα σωρό άσχετους, τους υποθηκοφύλακες, να αποφαίνονται για το ακίνητό μου και να με μπλοκάρουν;

    Φίλε Ariel, σαν νομικός που είσαι, πρέπει να σου πω ότι το Κτηματολόγιο είναι τεχνικό έργο, στο οποίο δυστυχώς άσχετοι, όχι εσύ, μπλέξανε μέσα και νομικά. Πολλά νομικά. Ας άφηναν τα νομικά σε εσάς τους νομικούς. Τα πήραν στα χέρια τους οι άσχετοι τοπογράφοι και τα έκαναν μπάχαλο.

    Το πρόβλημα όμως είναι και αυτός είναι ο σκοπός της ανάρτησής μου, ότι αν δεν τα έκαμναν μπάχαλο, δεν θα έβγαινε και τόση δουλειά.

    Μου είπαν πολύ αξιόπιστα ότι ήδη υπήρχε υλικό για να γίνει το 90% των κτηματογραφήσεων, αν δεν υπήρχε ο νταλκάς να γίνουν όλα από την αρχή, λες και δεν υπήρχε πιο πριν ελληνικό κράτος.

    Μην την ψάχνεις, πρόκειται για το μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως ελληνικού κράτους. Να δούμε αν θα ασχοληθεί κανείς ποτέ.

  33. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 16/01/2009 19:53:08

    @fantomas
    Συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Γι αυτό διατηρώ τις απόψεις μου.

  34. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 16/01/2009 19:54:58

    Φαντομά, το θέμα είναι πως όταν ο άλλος έρχεται να σε σκοτώσει, τότε πρέπει να αμυνθείς. Ο εύκολος φιλειρηνισμός είναι η καλύτερη οδός για να καταλήξεις σε πόλεμο. Ουδείς αμφιβάλλει ότι είναι το χειρότερο πράγμα που υπάρχει ο πόλεμος. Το θέμα είναι πώς προετοιμάζεσαι για να τον αποφύγεις. Δεν επιλέξαμε εμείς τους βάρβαρους γείτονες. Αν δεν σου αρέσει που έχουμε βάρβαρους γείτονες, ίσως πρέπει να μεταναστεύσεις στην Ολλανδία. Να σε ρωτήσω μόνον αν ήθελαν οι Έλληνες της Κύπρου να χάσουν 4.000 ανθρώπους κατά την εισβολή, χώρια τα σπίτια τους και τη γη τους. Το ήθελαν; Τι σημαίνει αυτό; Ότι πρέπει να τα αφήσουμε σε όποιον μας τα ζητάει;

    Εμείς εδώ είμαστε έτοιμοι να αποκρούσουμε τους νέους Αττίλες, που ετοιμάζονται. Καθώς και τους Αττίλες που ήδη είναι στο ελληνικό έδαφος (τα κατεχόμενα της Κύπρου).

  35. fantomas avatar
    fantomas 16/01/2009 19:55:17

    Μποτίλια στο πέλαγος

    ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ...... ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙΣ.

  36. fantomas avatar
    fantomas 16/01/2009 20:01:52

    Επώνυμος

    ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΑΙ ΕΣΥ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΛΑΘΟΣ.
    ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΤΗΝ ΠΛΟΙΟΨΗΦΙΑ ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΛΕΣ ΚΑΙ ΕΙΜΑΙ ΣΥΜΦΩΝΟΣ ΜΕ ΤΟ ΟΤΙ : Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ ΕΝΑΝ ΠΟΛΕΜΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΕΣΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΝ!

    ΤΟ ΘΕΜΑ (ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΟ ΥΠΕΝΘΥΜΗΣΩ) ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΜΟΥ ΣΤΟΝ archaeopteryx

    Επειδή γνωρίζω (από τα γραφόμενα σου) ότι και ιστορία γνωρίζεις αλλά και οικονομικα……….. θα ήθελα να σε ρωτήσω κάτι.
    Ξέρεις συνήθως σε αυτές τις ‘’φάσεις’’ ποια είναι η ‘’λύτρωση’’?

  37. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 16/01/2009 20:04:38

    Φαντομά, ο τρόπος που έγραφες τις θέσεις σου στα τελευταία ποστ νομίζω οδηγούσε στο να παρεξηγηθούν οι απόψεις σου. Συγγνώμη, εν πάση περιπτώσει.

    Ναι, όντως. Το ζήτημα που έθεσες είναι σωστό. Ένας "καλός πόλεμος" θα προσφέρει αυτόν τον καιρό μεγάλη αναζωογόνηση στην παγκόσμια οικονομία...

    Ο Θεός να μας φυλάγει!

  38. ariel avatar
    ariel 16/01/2009 20:08:56

    Φίλε Επώνυμε
    είμαι φίλη όχι φίλος. Οταν το κτηματολόγιο λειτουργεί σωστά, δείχνει την νομική κατάσταση των ακινήτων, τα βάρη, τις υποθήκες, τις μεταβολές των ιδιοκτητών τους κ.λ.π. μόνο με την διεύθυνση και την τοποθεσία τους, χωρίς να χρειάζεται να ξέρεις το όνομα του ιδιοκτήτη που μπορεί να μην φαίνεται πουθενά. Επίσης κατοχυρώνει τα ακίνητά μας.Συμφωνώ για την γραφειοκρετία και τα υπόλοιπα που λες. Γι'αυτό νομίζω πως πρέπει να απλοποιηθεί και να χρησιμοποιηθεί σωστά.

  39. οκτώ avatar
    οκτώ 16/01/2009 20:09:03

    Μην ξεχνάτε ότι ζούμε σε μία χώρα-προτεκτοράτο.
    Μία χώρα σε θέση κλειδί, αλλά πάντα ελεγχόμενη από τις Μεγάλες Δυνάμεις.
    Πάντα έτσι δεν ήταν;

  40. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 16/01/2009 20:09:38

    Εγώ όχι μόνο δεν έχω ζήσει πόλεμο αλλά ούτε που τον έχω μυρίσει . Αλλά ρε συ fantoma πραγματικά δεν καταλαβαίνω που το πας .

    Οκ , υπάρχει ο κίνδυνος , ε και ? Πάντα υπήρχε και πάντα θα υπάρχει . Ποτέ όμως το ενδεχόμενο πολέμου δεν ήταν περιοριστικό για ανάπτυξη πνευματική , οικονομική και κοινωνική .

    (Εκτός αν έχω χάσει επεισόδια και είμαι τελείως εκτός θέματος)

  41. fantomas avatar
    fantomas 16/01/2009 20:16:25

    Επώνυμος

    ΕΙΔΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ!!(ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΕ ΑΥΤΟ)
    ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΦΟΒΑΜΕ!!
    ΟΧΙ ΤΟ ΟΤΙ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ!!! ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ..... ΔΗΛΑΔΗ Ένας “καλός πόλεμος” θα προσφέρει αυτόν τον καιρό μεγάλη αναζωογόνηση στην παγκόσμια οικονομία…

    Ο Θεός να μας φυλάγει!

  42. donaE avatar
    donaE 16/01/2009 20:19:45

    Αυτη την στιγμη εχουμε πολεμο οικονομικο.Μην περιμενετε να γινουν μαχες για να αλλαξουν τα συνορα,γιατι δεν εχει καμια σημασια.Η οικονομια ειναι αρκουντως παγκοσμιοποιημενη.Το μελλον δεν ειναι αναγκη να μοιαζει με κατι που ηδη ξαναγινε,δεν μπορουν να γινουν προβλεψεις.Το ζητουμενο,αν υπαρχει,ειναι η αναδιανομη του πλουτου.

  43. οκτώ avatar
    οκτώ 16/01/2009 20:26:33

    Ειδικά η χώρα μας χρωστάει γύρω στα 300 δις σε τρίτους, πέρα από τις τρέχουσες οφειλές.
    Κάτι ήξεραν αυτοί που μας δάνειζαν ασυστόλως όλα αυτά τα χρόνια.
    Εάν δεν καταφέρουμε να ξεχρεώσουμε, πράγμα αδύνατο, η υψηλή μας κυριότητα τους ανήκει, όσο σκληρό και αν ακούγεται.
    Εάν δουν ότι δεν τους παράγουμε χρήμα τι νομίζετε ότι θα μας κάνουν ; κρέας για τα κανόνια.

  44. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 16/01/2009 20:28:34

    Φίλη Άριελ,

    Ευχαριστώ για την από μέρους σου επιβεβαίωση του μπάχαλου. Αυτά τα θετικά του Κτηματολογίου που περιγράφεις μπορούσαν να επιτευχθούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και όχι αναγκαστικά με το σημερινό Κτηματολόγιο.

    Να σου περιγράψω εγώ έναν που σκέφτηκα αυτή τη στιγμή: Θα μπορούσαμε π.χ. να φτιάχναμε τα κτηματολογικά γραφεία ως παραρτήματα των πολεοδομιών, που να είχαν νομική αρμοδιότητα ΜΟΝΟΝ για συνενώσεις και κατατμήσεις γεωτεμαχίων, κάτι για το οποίο σήμερα δεν υπάρχει στάνταρ τρόπος να γίνεται (με κάτι πατέντες που ποτέ μου δεν τις κατάλαβα). Κάθε γεωτεμάχιο να είχε έναν αριθμό, το οποίο θα περνούσε στα υποθηκοφυλακεία και στο κάθε καινούργιο συμβόλαιο, ώστε να μπορείς να κάνεις και αναζήτηση μέσω γεωτεμαχίου και όχι μόνον μέσω ιδιοκτήτη. Θα μηχανογραφούνταν, εννοείται, υποχρεωτικά όλα τα υποθηκοφυλακεία και θα συνδέονταν και online για να έχεις μια ενιαία βάση δεδομένων σε όλη τη χώρα. Θα συνδέονταν μετά και οι βάσεις δεδομένων των κτηματολογικών γραφείων τόσο μεταξύ τους, όσο και με τις βάσεις δεδομένων των υποθηκοφυλακείων. Θα περνούσαμε και τα ΑΦΜ των ιδιοκτητών στα υποθηκοφυλακεία για να ξέρουμε ποιος είναι ποιος και να μην υπάρχει και μπέρδεμα με τους κάθε Ιωάννη Παπαδόπουλο του Γεωργίου και της Ελένης. Και αυτό θα ήταν όλο! Πώς σου φαίνεται;

    Εμένα μου φαίνεται ότι με αυτόν τον απλό τρόπο θα είχαμε ένα άψογο και λειτουργικό κτηματολόγιο που δεν θα ανέτρεπε ΑΠΟΛΥΤΩΣ τίποτα από το νομικό μας σύστημα, θα πρόσφερε επιπλέον λειτουργίες και θα κόστιζε ελάχιστα συγκριτικά με το τι κοστίζει σήμερα αυτό το αίσχος που γίνεται.

  45. οκτώ avatar
    οκτώ 16/01/2009 20:34:55

    Συγνώμη, αλλά ποιο κτηματολόγιο και πράσινα άλογα;
    Ότι ξεκίνησαν το έκαναν για να εισπράξουν επιχορηγήσεις και να μαζέψουν φόρους.
    Πιστεύετε ότι έχουν σκοπό να το ολοκληρώσουν ειδικά τώρα, με τι λεφτά;
    Στην Ελλάδα ζεις, δεν υπάρχει ελπίς.

  46. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 16/01/2009 20:35:14

    @fantomas
    Σου ζητώ συγγνώμη, που παρεξήγησα το ευγενικό σχόλιο σου. Ενώ η επιχειρηματολογία σου και η πρόθεση να προειδοποιήσεις για τη μετεξέλιξη της κρίσης σε πόλεμο ήταν ξεκάθαρη.
    Από το στόμα σου και στου θεού το αυτί.

  47. Nick avatar
    Nick 16/01/2009 20:44:05

    Ποιά συμβατική διαχειριση μωρε; Εδώ κάνουν τα ίδια και ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ λάθη από του 1929-1933.

    Έχουμε να δούμε υπερπληθωρισμούς...

    Η Ζιμπάμπουε εξέδωσε χαρτονόμισμα 100 Τρισ. Δολαρίων Ζιμπάμπουε.

    Και οι ΗΠΑ οσονούπω βαράνε κανόνι. Και ας έχουν τις μηχανές εκτύπωσης.

  48. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 16/01/2009 21:18:02

    Αφεντικο,δεν ειναι οι Τραπεζες που δε θελουν να ριξουν τα επιτοκια,ενω μπορουν.
    Εχεις υποψιν σου,με ποσο δανειζονται, ειτε απο τη διαραπεζικη,ειτε απο τους ιδιωτες;
    Τι σχεση εχει το βασικο επιτοκιο, της ΕΚΤ;Κανενα.
    Απαξ και το ιδιο το Ελληνικο δημοσιο, δανειζεται με πολυ μαγαλο ποσοστο,το οποιο ολο και μεγαλωνει,εσυ απιτεις απο τις Τραπεζες,να ριξουν τα επιτοκια μονες τους;
    Δεν κανεις το σταυρο σου,να μην κλεισουν,και χασουμε και τα λιγα λεφτουδακια που εχουμε για τα γεραματα μας;

  49. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 16/01/2009 21:38:07

    Προβοκατωρ.- πεφτει το επιτοκειο και πολυ γρηγορα ...Για τα γεραματα μην σκας απο τωρα νεοι ειμαστε ακομα

  50. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 16/01/2009 21:42:11

    donaE- υποχρεωτικά άλλοι λύσει δεν υπάρχει …

  51. ariel avatar
    ariel 16/01/2009 22:35:27

    Φίλε Επώνυμε
    Συμφωνούμε απόλυτα. Μόνο που αυτά που γράφεις, δεν θα γίνουν δυστυχώς. Φαίνεται πως κανείς δεν σκέφτεται μερικά απλά πράγματα. Εδώ τα βιβλία του Υποθηκοφυλακείου Αθηνών είναι κουρέλια. Χρειάζεται μηχανογράφηση που δεν κάνουν. Οπότε μάλλον είμαι αιθεροβάμων όταν ονειρεύομαι το καλό κτηματολόγιο που χρειάζεται. Αν μπορούσε να γίνει όπως το λες εσύ θα ήταν φανταστικό. Οπότε αρκούμεθα στο μελλοντικό να ισχύσει έστω και τσάτρα πάτρα όπως έγινε..

  52. donaE avatar
    donaE 16/01/2009 22:41:03

    @Ατακτε
    ,εδω δεν μπορεσαν να προβλεψουν την καταρευση του υπαρκτου σοσιαλισμου,οπως τον λεγανε,θα προεξοφλησουμε το μελλον... @50προβοκατορα
    γιατι αραγε το δημοσιο δανειζεται ακριβα,μηπως και γιατι οι τραπεζες μας εχουν τα χαλια τους ?

  53. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 16/01/2009 23:07:10

    Αν και συμφωνώ, σε μεγάλο βαθμό στην ανάλυση, συγνώμη αλλά που είδες διαχείριση της κρίσης?
    -Ο ένας θέλει να κρατήσει την καρέκλα
    -Ο άλλος να πάρει την καρέκλα
    -Η...επαναστατική αριστερά βλέπει Παπαφλέσσες και 100,000 διορισμούς νέων στο Δημόσιο
    -Η συμβατική αριστερά έχει μείνει στον πατερούλη
    -Αααα υπάρχει και μια παιδική χαρά του ...ΛΑΟΥ

    Δεν έχω δει καμία αντιμετώπιση της κρίσης, πολιτικές φωτοβολίδες επιπέδου Καλοχερέτα βλέπω...."ετελείωσε, ετελείωσε"

  54. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/01/2009 23:12:49

    μα δεν είδα...

    ελπίζω μπας και φιλοτιμηθούν και γλυτώσουμε τίποτα πολύ δύσκολα και πανάκριβα...

    οι φρόνιμοι «διαχειρίζονται κρίση» από τις 20-25 Αυγούστου...

    μερικοί φρόνιμοι γκρινιάζουν και κλαψουρίζουν εδώ από τον Σεπτέμβριο

  55. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 16/01/2009 23:44:25

    Δυστυχώς μερικοί μπορεί να φωνάζουμε από 08/2008 αλλά αυτοί ακούνε μόνο τις ...εκλογές του 2009.
    Το δεύτερο εξάμηνο θα ...ψηφίζουμε και στο τρίτο θα κλαίμε που θα νοιώσουμε το κτύπημα.

  56. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 16/01/2009 23:47:49

    ουπς τρίμηνο...

  57. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 17/01/2009 10:35:55

    Ariel, η κατάσταση που περιγράφεις μου θυμίζει το ανέκδοτο με το παιδί που πηγαίνει στον πατέρα του και του λέει "μπαμπά, το ποδήλατό μου δεν έχει φρένα" και ο πατέρας τού απαντάει "μην ανησυχείς παιδί μου, θα σου πάρω αυτοκίνητο όταν μεγαλώσεις". Προτιμώ χίλιες φορές τα κουρέλια του υποθηκοφυλακείου από την εμπιστοσύνη που δείχνεις στο τσάτρα πάτρα κτηματολόγιο. Σε ρωτάω: γιατί να μην κάνουν μηχανογράφηση στο υποθηκοφυλακείο; Μήπως για να πουλήσει αύριο "αυτοκίνητο" στο παιδί του ανεκδότου ο έμπορος αυτοκινήτων;

    Είπες και κάτι άλλο που άφησα ασχολίαστο, αλλά θα το θίξω τώρα: μην τρως τη γνωστή πατάτα που σου σέρβιραν "κατοχυρώνει την ιδιοκτησία μας". Τι πράγματα είναι αυτά; Πρόκειται για συκοφαντία κατά όλων όσων προηγήθηκαν. Δηλαδή ρε παιδιά δεν ίσχυαν οι νόμοι του κράτους εδώ και 180 χρόνια; Δεν ήταν κατοχυρωμένες οι ιδιοκτησίες εδώ και 180 χρόνια, να μην πούμε από την αρχαιότητα, από τότε που υπάρχει κράτος; Θέλαμε τους φωστήρες του Κτηματολογίου για να κατοχυρωθούν "επιτέλους" οι... ακατοχύρωτες ιδιοκτησίες; Που τρέχεις και δε φτάνεις αν δεν το έχεις δηλώσει για τον χι λόγο; Εγώ δεν ξέρω ΚΑΝΕΝΑΝ που με το υπάρχον σύστημα να είχε πρόβλημα λόγω του συστήματος να μην έχει "κατοχυρώσει" την περιουσία του, ενώ ξέρω πολλούς που άρχισαν να έχουν πρόβλημα ακριβώς λόγω του κτηματολογίου.

    Το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι το Κτηματολόγιο δεν ξέμπλεξε τα μπλεγμένα, όπως επεδίωκε αρχικά, ενώ αντιθέτως έμπλεξε και τα ξεμπλεγμένα. Αυτό είναι κύρια ευθύνη υμών των νομικών που δεν καταλάβατε καθόλου τι εστί "Εθνικό Κτηματολόγιο", το μεγαλύτερο μεγάλο έγκλημα, για να παραφράσω τη φράση του Λαλιώτη "το μεγαλύτερο μεγάλο έργο". Δεν περίμενα να σε δω να λες "κατοχυρώνει την ιδιοκτησία μας" για να το καταλάβω, αλλά το ότι δεν καταλάβατε οι νομικοί ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, επιβεβαιώνει κατ' εμέ το αρχικό συμπέρασμα. Ψάξτε το και νομικά. Αν συμβαίνει στην πράξη αυτό που σου γράφω (και συμβαίνει αδιαμφισβήτητα), δεν μπορεί, και τα νομικά κατά βάθος αυτό θα επιβεβαιώσουν.

  58. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 17/01/2009 10:43:11

    Και κάτι τελευταίο. Επειδή φαγώθηκαν τα λεφτά του Κτηματολογίου της πρώτης φάσης (του Λαλιώτη) και η Ελλάδα αναγκάστηκε να τα επιστρέψει στην Ε.Ε. (πρωτοφανές στα χρονικά, ακόμη και τα ελληνικά), το έργο το σημερινό του Κτηματολογίου πέρασε σαν "μηχανογράφηση των υποθηκοφυλακείων". Με τη λογική ότι θα μαζέψουν από τα 35άρια τα λεφτά που χρειάζονται και το έργο της καθαυτό κτηματογράφησης (αυτός ήταν και ο λόγος που δεν είχαμε αυτή την πρώτη φάση με τις δηλώσεις στις προηγούμενες κτηματογραφήσεις).

    Άρα λοιπόν τα σκέφτονται, απλώς το θέμα είναι ότι δεν θα αγοράσουν μετά το αυτοκίνητο από το φίλο τους τον έμπορο. Ο Σουφλιάς έχει τρία έργα να παρουσιάσει. Την Ιονία οδό, το μετρό Θεσσαλονίκης και το Κτηματολόγιο. Αν φύγει το ένα, τι θα απογίνει ο μπαρμπα-Γιώργος; Με δύο θα μείνει;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.