#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
21/09/2010 08:38
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η σκληρή πραγματικότητα πίσω από τη ρωσική βιτρίνα



Το τελευταίο διάστημα ο Vladimir Putin έχει παίξει αρκετούς ηρωικούς ρόλους. Κυνήγησε φάλαινες στον Βόρειο Ειρηνικό με καμάκι, έσβησε φωτιές από αεροπλάνο, και οδήγησε ένα νέο πρωτοποριακό οικονομικό μοντέλο της Lada στη Σιβηρία. Στο τέλος, συναντήθηκε με ένα κλιμάκιο ειδικών από τη Δύση, προκειμένου να συζητήσουν τα προβλήματα της χώρας του. Όλα τα μέλη του κλιμακίου κατέληξαν στο ότι ο Putin τα πάει περίφημα.

Αυτή είναι η επίσημη εκδοχή, σύμφωνα και με την ρωσική τηλεόραση. Η πραγματικότητα όμως,  διαφέρει. Το Lada του Ρώσου ηγέτη συνοδεύονταν από εκατό τουλάχιστον μη κατασκευασμένα στη Ρωσία οχήματα ασφαλείας, περιπολικά και ασθενοφόρα, καθώς και δυο επιπλέον εφεδρικά Lada. Η δε συνάντηση με τους ειδικούς, ήταν προσεχτικά σχεδιασμένη εκ των προτέρων, και οι ειδικοί αποτελούσαν αυστηρές επιλογές του Κρεμλίνου. Πάντως η φάλαινα που καμάκωσε ήταν αληθινή, μόνο που την πέτυχε με την τέταρτη απόπειρα του.

Το πολιτικό θέατρο δεν είναι κάτι το καινούργιο, και ειδικά στη Ρωσία. Στη Νέα Υόρκη, ο δήμαρχος Michael Bloomberg έχει εκτεθεί, όταν αποκαλύφτηκε πως μεταβαίνει με τζιπ και σοφέρ στο σταθμό του μετρό,  όπου και επιβιβάζεται στο τραίνο  για να πάει στο δημαρχείο. Στη Ρωσία όμως, η απόσταση μεταξύ βιτρίνας και πραγματικότητας είναι πολύ μεγαλύτερη. Ο Bloomberg χρησιμοποιεί ένα τζιπ, όχι ολόκληρο κονβόϊ. Το «θέατρο» είναι ρωσική παράδοση εδώ και αιώνες. Ο πρίγκιπας Grigory Potemkin το τελειοποίησε όταν έστησε ολόκληρα ψεύτικα, ιδανικά χωριά στη διαδρομή που έκανε η Μεγάλη Αικατερίνη, διασχίζοντας τις νεοκατακτηθείσες τότε από τους Οθωμανούς περιοχές, Ουκρανία και Κριμαία, το 1787.

Ακόμη και σχετικά πρόσφατα, το 1980, ο σοβιετικός μηχανισμός προπαγάνδας έπεισε τον κόσμο ότι σύντομα η ΕΣΣΔ θα ξεπερνούσε την Αμερική, τόσο οικονομικά όσο και στρατιωτικά, την ώρα που η όλη χώρα κατέρρεε. Το γεγονός ότι ο «Ποτεμνικισμός» συνεχίζει να υπάρχει και να μεγαλουργεί, δεν είναι απλά αστείο, αλλά είναι κάτι το επικίνδυνο. Η αυτοκινητοπομπή του Putin προκάλεσε γέλια σε όσους την παρακολούθησαν στο διαδίκτυο. Όμως δεν είναι καθόλου αστείο, αυτό που πρόσφατα αποκαλύφθηκε, και που αφορά στους διευθυντές του εργοστασίου κατασκευής αεροσκαφών Sukhoi, οι οποίοι απένειμαν πλαστά πτυχία σε 40 μηχανικούς, προκειμένου να επιδείξουν τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου.

Σε μια άλλη περίπτωση, η οικονομική εφημερίδα Vedomosti αποκάλυψε πως ενώ οι υποθέσεις διαφθοράς που ανακοινώνουν τα κρατικά ΜΜΕ ως μέρος της εκστρατείας του Κρεμλίνου εναντίον της σήψης αυξάνονται αλματωδώς, οι υποθέσεις που φτάνουν στα ακροατήρια αυξήθηκαν ελάχιστα, ενώ οι καταδίκες σημείωσαν πτώση.

Η ρωσική ελίτ έχει την εντύπωση πως ξοδεύοντας δισεκατομμύρια σε φανταχτερά έργα όπως είναι το διεθνές χιονοδρομικό κέντρο για τους Ολυμπιακούς του 2014, ή η νέα πόλη «καινοτομίας» Skolkovo κοντά στη Μόσχα, θα αναπληρώσουν την έλλειψη προόδου που χαρακτηρίζει την αρτηριοσκληρωτική οικονομία της χώρας.

Μια πρόσφατη αναφορά του υπουργείου Οικονομικής Ανάπτυξης, προτείνει τη χρήση σοβιετικών μεθόδων προπαγάνδας ώστε να πειστούν οι ξένοι να επενδύσουν στη Ρωσία. Στον πραγματικό κόσμο, η ρωσική οικονομία μειώθηκε κατά 8% πέρσι, ενώ ελλείψει επενδύσεων, τα επίπεδα παραγωγής πετρελαίου και αερίου έπεσαν σε αυτά της σοβιετικής εποχής.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως ο Potemkin έστησε τα χωριά του ώστε να κάνει μια αυτοκρατορική επιτυχία να φαίνεται  ως κάτι ακόμη πιο σημαντικό. Σήμερα, η Ρωσία αντιμετωπίζει δημογραφική παρακμή, βιομηχανική στασιμότητα, και είναι μια χώρα που απέχει όλο και πιο πολύ από τις υπόλοιπες αναπτυγμένες οικονομίες σε σχεδόν όλους τους τομείς, εκτός από την εισροή ρευστού, ως αντάλλαγμα για το πετρέλαιο και τα πολύτιμα μεταλλεύματα της.

Τα Κρεμλίνο συστηματικά αποσυνθέτει όλους εκείνους τους θεσμούς που θα μπορούσαν να αμφισβητήσουν την «επίσημη» εκδοχή για τη ρωσική πραγματικότητα: τον ελεύθερο τύπο, την κοινοβουλευτική αντιπολίτευση, τους ανεξάρτητους κυβερνήτες, τις εισαγγελικές αρχές, και τα δικαστήρια της χώρας. Το μόνο παράθυρο προς την πραγματικότητα, που έχει απομείνει ανέπαφο, είναι το ίντερνετ, γνωστό ως Runet, και στο οποίο εμφανίζονται οι μόνες κριτικές απέναντι στο  σύστημα και  τα επίσημα ψέματα του. Όμως, μόλις το 25% των Ρώσων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σε τακτική βάση, και οι περιπτώσεις εξωφρενικών εθνικιστικών θεωριών συνωμοσίας είναι πολύ περισσότερες από αυτές της ειλικρινούς δημοσιογραφίας και ενημέρωσης.

Ο «Ποτεμνικισμός» του 21ου αιώνα είναι μια ανησυχητική ένδειξη του πως η σύγχρονη Ρωσία αρχίζει να προσομοιάζει τις μέρες της στασιμότητας επί Brezhnev, όπου κυριαρχούσε ή θεωρία του «εμείς προσποιούμαστε πως εργαζόμαστε, και εσείς προσποιείστε πως μας πληρώνετε». Εκείνη η περίοδος απέδειξε πως αν μια κυβέρνηση αρχίζει και πιστεύει στα ψέματά της, δεν μπορεί να αναγνωρίσει τη σαπίλα της κοινωνίας και της οικονομίας, και αυτό την οδηγεί σε μελλοντική κατάρρευση.

Ο Putin μπορεί να είναι εύστοχος με τα όπλα, και ίσως και το (σοβιετικό) Lada να αποτελεί το όχημα του μέλλοντος. Αυτή τη στιγμή όμως, οι Ρώσοι ηγέτες δεν κυβερνούν, με βάση τη πραγματικότητα.

(Newsweek)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. klausevitz avatar
    klausevitz 21/09/2010 08:56:06

    Τί έγινε παιδιά; Αναβίωση της ψυχροπολεμικής αγκιτάτσιας;
    Δεν κοιτάν τα χάλια τους οι Αμερικάνοι; Οι τράπεζες τους
    είναι οι κύριοι αρχιτέκτονες της κρίσης και της κατάρρευσης
    που ακολουθεί....'Ασε που υποκρύπτεται και αρχέγονος
    αντισλαβισμός,αφού η Ρωσσία μόνο κομμουνιστική δεν είναι!
    Το Νewsweek,λίγο πριν κλείσει...the last effort!

  2. Στέργιος avatar
    Στέργιος 21/09/2010 08:58:09

    Είμαι σίγουρος ότι αν ο Πούτιν συμπεριφερόταν σαν τον Γέλτσιν και είχε αφήσει τις μεγάλες πολυεθνικές τής ενέργειας να αλώσουν τα αποθέματα τής Ρωσσίας, το Newsweek θα του έπλεκε εγκώμια.

    Η αλήθεια είναι ότι οι Ρώσσοι ποτέ στην ιστορία τους δεν ζούσαν καλύτερα, από ό,τι σήμερα, επί κρατικού καπιταλισμού τού Πούτιν. Ρωτήστε όποιον Ρώσσο θέλετε να σας πει πότε ζούσε χειρότερα μετά τον Β' ΠΠ. Όλοι θα σας πουν, επί Γκορμπατσόφ και Γέλτσιν. Που εντελώς συμπτωματικώς είναι οι ΜΟΝΟΙ Σοβιετικοί/ Ρώσσοι ηγέτες που εκτιμά η Δύση.

    Τυχαίο; Δεν νομίζω!

  3. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 21/09/2010 09:23:46

    Είναι τόσο έκδηλη και αποκρουστική η εμπάθεια που ξεχειλίζει από αυτό και τα παρόμοια άρθρα, ώστε μόνο σε αμερικάνικο κοινό μπορεί να απευθύνεται.

  4. Misha avatar
    Misha 21/09/2010 09:29:20

    Tα αμερικανά δε μπορούν να χωνέψουν πως η Ρωσία ισοπέδωσε τον εκλεκτό τους Σαακασβίλι στη Γεωργία και με τους S300 στην Αμπχαζία κόβει τον ένα δρόμο του Νετανιάχου για το Ιράν.

    Ξύδι :)

  5. tidbit avatar
    tidbit 21/09/2010 09:47:41

    Ρε παιδιά, το Newsweek τι θα έγραφε?

  6. Sta_a avatar
    Sta_a 21/09/2010 10:29:11

    Ενας φίλος μου είχε πάει Ρωσία και μου περιέργαψε την κατάσταση. Εντάξει μου είπε δεν είναι πολυ καλά, οι μισθοί ειναι χαμηλοί και πολλοί άνθρωποι αναγκάζονται να μείνουν μαζί για τα βγάλουν περα αλλά στα μαγαζιά με τρόφιμα βρίσκεις μονο ρωσικά προιόντα σε πολύ χαμηλές τιμές και η βενζίνη πωλείται σε εξευτελιστικη τιμή. Επίσης, στις πολυκατοικίες όλοι βοηθούν όλοι ο ένας τον άλλο (αν πρέπει να μετακομίσει ακόμα και δεν γνωρίζονται κτλ). Και πάρκα, παντού πάρκα, πολλά πάρκα.

  7. Lewnidas avatar
    Lewnidas 21/09/2010 11:23:08

    αν ολες τις πηγες τις ειχαν οι αγγλοσαξωνες ο πουτιν θα ηταν ΗΓΕΤΑΡΑ.Τωρα ειναι επικυνδυνος|? με μια παγκοσμια οικονομια σε κριση η μειωση που αναφερει ειναι θαυμα. κουτοχορτο στα αμερικανακια εντω ειναι ελλαντα

  8. Enzo avatar
    Enzo 21/09/2010 11:46:58

    στην ρωσια τον εχουνε για θεο τον πουτιν.
    οτι και να λενε και να κανουν οι δυτικοι δεν προκειται ουτε στον αιωνα τον απαντα να τον ριξουν.

    • Ευθύμης avatar
      Ευθύμης @ Enzo 22/09/2010 13:03:38

      Ακριβώς, εκεί τους έπιασε στον ύπνο ο μάγκας και δεν του στήσανε οι διάφοροι μεγαλοκαρχαρίες κανάλια για να τον θάβουν όλη μέρα και να περνάνε προπαγάνδα όπως εδώ.
      Τους έκοψε νωρίς και τώρα κάνει κουμάντο ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΟΥ!

  9. cornelsen avatar
    cornelsen 21/09/2010 12:48:59

    Βρε παιδιά τού antinews τι είναι αυτό σήμερα με τις αναδημοσιεύσεις των εμετικών άρθρων τού αμερικανικού Τύπου για Κούβα και Ρωσία (αν και δεν είμαι θαυμαστής τού κρατικού καπιταλισμού);
    Βέβαια υπάρχει και κάτι καλό: βλέπουμε με τι ταΐζουν τούς αναγνώστες τους οι "έγκριτες" φυλλάδες τής Δύσης.

  10. Ζαβός avatar
    Ζαβός 21/09/2010 12:53:18

    Δηλαδή θέλουμε μονομερή ενημέρωση; Να πάμε στα κόμματα τότε για να ενημερωνόμαστε. Είναι πολύ χρήσιμη η παραθεση τέτοιων άρθρων για όλους από εμας θέλουμε να γνωρίζουμε πως σκέφτονται και αλλού. Δεν είπε κανενας να το μασήσουμε αδάγκωτο. Ας προβληματιστούμε όμως. Μπράβο στο αντινιος για αυτήν την γενική ενημέρωση που μας παρέχει. Αλλοιως ας αρκεστούμε στα δελτια τύπου των κομμάτων και στο μεγκάλο κανάλι. Πριτς.

  11. Ζαβός avatar
    Ζαβός 21/09/2010 12:59:28

    Ξέχασεες και το άλλο το άρθρο με τα εγκλήματα του ΜΑΟ στον οποίο πίστεψαν κάποτε μέσω του ΕΚΚΕ διάφοροι νυν μεγαλοπολιτικοί. Καλά είναι να ακούγονται όλες οι απόψεις, Όπως είπε και ο ΜΑΟ ας ανθίσουν οι σχόλές σκέψεις όπως τα λουλούδια. Αλλοιώς ας ενημερωνόμαστε μόνο από το χαζοκούτι και από τα κόμματα.

  12. Πατριώτης avatar
    Πατριώτης 21/09/2010 13:14:58

    Παραμύθια της ... Αισές!!!
    Πριν από δύο χρόνια που γεννήθηκε η κόρη μου πήγα να της δώσω ρωσική υπηκοότητα και τελείωσα με η γραφειοκρατεία μέσα σε μία μέρα. Έπειτα την πήγα στην πολυκλινική μόνο για τα παιδιά! Εκεί υπάρχουν όλων των ειδών οι γιατροί για τα παιδιά και λειτουργεί όλη την ημέρα. Της άνοιξαν το βιβλιάριό της και την εξέτασαν αμέσως και φυσικά δωρεάν!
    Το επίδομα τέκνου που πήρε η γυναίκα μου ήταν μεγαλύτερο από αυτό που πήρα εγά από το ΤΣΜΕΔΕ! Το δεύτερο παιδί δε, επιδοτείται στη Ρωσία με 9.000!!! € σε παροχές. Αυτά τα χρήματα μπορεί να τα δώσει η οικογένεια και για να πληρώσει το δάνειο της για σπίτι εάν έχει! Φυσικά οι εγκυμοσύνες, εξετάσεις, ασθένειες κλπ είναι δωρεάν.
    Η κουνιάδα μου με ένα πτυχίο παίρνει στη Ρωσία πιό πολλά από εμένα με ένα δίπλωμα πουτεχνείου και 2 μεταπτυχιακά από τα καλύτερα σχολεία της ευρώπης.
    Οι παιδικοί σταθμοί στη Ρωσία κοστίζουν 10 €, προσφέρουν 3 γεύματα και δουλεύουν ώς τις 20:00.
    Ο ανηψιός μου πηγαίνει και μαθαίνει ενόργανη, τον προπονούν κορυφαίοι αθλητές της ρωσίας και πληρώνει 10 €/ μήνα σε ένα κρατικό γυμναστήριο (μόνο για παιδιά) που εμείς δεν το έχουμε ούτε στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις.
    Το κόστος ζωήες (εκτός Μόσχας) είναι πού χαμηλό. Τα ευρωπαϊκά όμως προϊόντα κοστίζουν όσο στην ευρώπη (εδώ κοστίζουν περισσότερο). Τιμές προ διμήνου!!! από 3-4 σούπερ μάρκετ. Η ενέργεια, νερό, τηλεφωνία κτλ έχουν μηδαμηνό κόστος.
    Το κόστος για να μάθεις πιάνο, βιολί ή ένα άλλο όργανο είναι μηδαμινό.
    Τα πεζοδρόμια στη Ρωσία έχουν πλάτος έως και 40-50 μέτρα. Οι πόλεις έιναι κυριολεκτικά πνιγμένες στο πράσινο.
    Έχω δεί δημόσιο έργο στη Ρωσία σε πόλη 1.000.000 κατοίκων να τελειώνει σε χρόνο DT!!! (σε ολόκληρη την πόλη).
    Οι ρώσοι είναι πολύ φιλόξενοι και πολύ φιλικοί.
    Και φυσικά εκεί υπάρχουν οι ωραιότερες γυναίκες στον κόσμο (για τους άρρενες).
    Αλλά θα μπορούσα να σας μιλάω μέρες και να σας λέω πολλά άλλα για την υπερδύναμη η οποία κατασκεύασε πρόσφατα και το τελειότερο μαχητικό το οποίο "ρίχνει στ΄αυτιά" όλα τα αμερικανικά σαράβαλα.
    Αυτά και άλλα πολλά! Τα υπόλοιπα είναι απλώς ... οδοντόκρεμες!!!
    Τέτοιες μαλακίες διάβαζα και όταν ζούσα στην Αγγλία αλλά μετά από πολύμηνες παραμονές στη ρωσία είδα με τα μάτια μου τι συμβαίνει.
    Καλή σας μέρα

  13. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 21/09/2010 13:22:18

    Μεταξύ ΗΠΑ και Ρωσίας, υπάρχουν ένα σωρό αξιόλογες χώρες: Φινλανδία, άς πούμε, Αυστρία, Νορβηγία, Σλοβενία, Λιθουανία, Γαλλία, Πολωνία... και πολλές άλλες.
    Είναι ανάγκη να ψάχνουμε για πρότυπα μόνον σε αγελαδάρηδες, Μανχαττινούς golden boys, πρώην Καγκεμπίτες και φαλαινοκυνηγούς του Βλαδιβοστόκ;
    Και αποπάνω να μαλώνουμε, άν είναι "καλύτερος" ο χοντροκέφαλος πιστολάς από το Τέξας ή ο χοντρο-πετρελαιάς από τη Σιβηρία;
    Αλλά μωραίνει Κύριος όν βούλεται απωλέσαι.

  14. cornelsen avatar
    cornelsen 21/09/2010 13:25:05

    Όχι, δεν με πειράζει που αναδημοσιεύονται τέτοια άρθρα. Μόνο θα ήθελα να γράφουν με μεγάλα γράμματα στον τίτλο τους από που αναδημοσιεύονται.

    "ας αρκεστούμε στα δελτια τύπου των κομμάτων και στο μεγκάλο κανάλι" Γιατί το μεγκάλο κανάλι δεν υπηρετεί συμφέροντα; Ή μήπως δεν βλέπεις πως σε όλα τα ΜΜΕ προβάλλεται η υποστήριξη προς το Μνημόνιο και δεν περνάει καμμία φωνή που να υποστηρίζει την απαγκίστρωση από αυτό;

    • Ζαβός avatar
      Ζαβός @ cornelsen 21/09/2010 13:27:55

      Δεν είδες κοντζάμ newsweek από κατω;

      • cornelsen avatar
        cornelsen @ Ζαβός 21/09/2010 13:37:35

        Το "κοντζάμ", που αναφέρεις, δεν ανταποκρίνεται και τόσο στις πραγματικές διαστάσεις τής γραμματοσειράς. Φυσικά και το είδα αλλά βρίσκεται στο τέλος τού άρθρου όχι στην αρχή.
        Δεν θα τσακωθούμε, όμως, γι' αυτό. Πάντως ρίξε μιά ματιά και στο youpayyourcrisis για να έχεις και μιά άλλη πληροφόρηση πέρα από αυτήν που προσφέρουν τα κανάλια/εκπρόσωποι τού ΔΝΤ.

  15. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/09/2010 13:44:44

    Lada? Last Year.
    Marussia λέγεται το ρωσικής παραγωγής υβριδικό αυτοκίνητο, κατηγορίας supercar.
    Όχι σε επίπεδα που να ανταγωνίζεται τα δυτικά supercar, αλλά ούτε και αμελητέα ποσότητα.

    Στα σκαριά έχουν και ένα φουλ ηλεκτρικό μοντέλο, στα χνάρια του περίφημου Tesla [αμερικάνικο].

  16. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/09/2010 13:49:14

    Συμφωνώ φίλε Πατριώτη.
    Είναι μια ωραία και ενδιαφέρουσα χώρα, με ευρωπαϊκό, ιστορικό βάθος, με ένα φιλικό, εξαιρετικά πολιτισμένο και γενναίο λαό.

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 21/09/2010 13:52:34

      Ο αλκοολισμός ηταν και εξακολουθεί να είναι ένα πρόβλημά τους.
      Το δημογραφικό σήμερα είναι ίσως το μεγαλύτερο, αλλά ο Πούτιν έχει αποδειχθεί εξαιρετικά γενναιόδωρος και φιλικός για τα νέα ζευγάρια.

      Αυτό είναι κριτήριο Πατριωτισμού.

  17. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 21/09/2010 14:06:46

    Αμερικανίζει ("Τεξανίζει" για την ακρίβεια) ολίγον ο Πούτιν, πολιτισμικά. Πολύ θέατρο, υπερβολικός χαβαλές, macho, και "οικολογικό" επίχρισμα (μόνον επίχρισμα, από κάτω πετρέλαιο).
    Δεν είναι ανυπόφορος, αλλά έχει βγάλει και καλύτερους η Ρωσία, χώρα "ενδιαφέρουσα, με ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ιστορικό βάθος, με ένα φιλικό, εξαιρετικά πολιτισμένο και γενναίο λαό" - απολύτως σωστά τα έγραψες. Αλλά αυτός, δυστυχώς, μιμείται τους πολιτισμικά "πρωτόγονους" Αμερικανούς ("πρωτόγονους" αποκαλεί τους μπόïδες εντ γκέρλς ο Βρετανός George Steiner).
    Ο Πέτρος Ρομανώφ, βλέποντας τον νεότερο Βλαντιμήρ με τα καμάκια και τη στολή του τζούντο, μάλλον θα έκανε ροκανίδι αρκετά πολύτιμα αυτοκρατορικά έπιπλα και θα κατέβαζε ένα γερό αυτοκτατορικό βρισίδι.
    Να μη γράψω καλύτερα τι θα έκανε ο κόμης Τολστόι.

  18. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/09/2010 14:16:04

    Εδώ ισχύει το: η ποιότητα του αντιπάλου καθορίζει τη δική σου ποιότητα.

  19. Misha avatar
    Misha 21/09/2010 14:34:53

    Θείο,ο Ρομανωφ βλέποντας τον Βλαδίμηρο να στέλνει τον Σαακασβίλι για πιπί και τον Γιουστσενκο για θεραπείες δερμοανάπλασης θα ήταν εξαιρετικά περήφανος...

    Οι πρίγκηπες Τολστόι κ Κροπότκιν είναι άλλες ιστορίες...

    Μη πουμε, για τον Θεόδωρο Κούζμιτς, κάποτε γνωστό ως τσάρο Αλέξανδρο τον Α.

  20. Στέργιος avatar
    Στέργιος 21/09/2010 14:38:02

    Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι στη Ρωσσία ζουν με βιοτικό επίπεδο Μονακό.
    Είναι δύσκολα τα πράγματα, και προβλήματα υπάρχουν πολλά.
    Αλλά ακόμη και στο τελευταίο χωριό τής Σιβηρίας, τα πράγματα είναι καλύτερα ΚΑΙ σε σχέση με πριν 10 χρόνια, ΚΑΙ σε σχέση με το σοβιετικό απόγειο τού 1980.

  21. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 21/09/2010 14:49:36

    Misha, ο κόμης Τολστόι για κάτι τέτοιους επαναλάμβανε απλώς το ευαγγελικόν "χαλκός ηχών και κύμβαλον αλλαλάζον". Ο δε πρίκηψ Πέτρος Κροπότκιν (μη σε ξεγελούν οι τίτλοι, η ψυχή τους ανθρώπου είναι που μετρά), η "ωραία ψυχή του αναρχισμού", κατά την Ρόζα Λούξεμπουργκ, δεν μασούσε τα λόγια του. Ιδού ένα απόσπασμά του:
    "Ο κλασικός αναρχισμός υπερασπίζεται μαχητικά ένα ιδεώδες ελευθερίας που δεν συνεπάγεται την ελευθερία του ατόμου να κάνει ό,τι θέλει, αδιαφορώντας για το κοινωνικό σύνολο, αλλά προϋποθέτει μάλλον μιαν ελευθερία που ρυθμίζεται από την ηθικότητα, που αναγνωρίζει και τηρεί τις επιταγές μιας ηθικής της συνεργασίας, της αλληλοβοήθειας και της δικαιοσύνης".
    Τι σχέση έχουν αυτά με θεατρίνους πετρελαιάδες;
    Ο Μέγας Πέτρος πάλι, δεν ήταν ιμπεριαλιστής να κατακτά ξένες χώρες. Έβγαλε οριστικά τη Ρωσία από το ζυγό των Μογγόλων, την έκανε Ευρωπαικό κράτος, ίδρυσε φημισμένα Πανεπιστήμια και περιποιήθηκε καταλλήλως τους νεότερους εισβολείς (π.χ. Σουηδούς, Τούρκους).

  22. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 21/09/2010 15:14:57

    Μου δίνεις και την ευκαιρία να γράψω τι είπε για τον Κροπότκιν ο Oscar Wilde: "Ένας άνθρωπος με την πάλλευκη ψυχή εκείνου του ωραίου Χριστού, που μοιάζει σαν να βγήκε από τη Ρωσία".
    Γνωστός κυρίως από τα πολιτικά του, φίλος διάσημων σοσιαλιστών όπως ο Ιρλανδός Bernard Shaw και ο Άγγλος William Morris, ο "Αναρχικός Πρίγκηπας" ήταν επίσης σπουδαίος και διεθνώς αναγνωρισμένος ζωολόγος, γεωγράφος και θεωρητικός της εξέλιξης. Ήταν όμως σκληρός αντίπαλος του κοινωνικού δαρβινισμού που πιστεύει στην επικράτηση των ισχυρών, πίστευε δε στη διατηρήσιμη οικονομία.
    Σημειωτέον ότι καταγόταν από την πρώτη Ρωσική "γαλαζοαίματη δυναστεία", τους πρό-Ρομανώφ Ρουρικίδες, αρχικής καταγωγής Βίκιγκ, η οποία έδωσε μεταξύ των άλλων τον τσάρο Ιβάν τον Τρομερό.

  23. Hase avatar
    Hase 21/09/2010 15:36:11

    Εσενα αλλενακι μαλλον σαρεσει η ωραια ελληνικη βιτρινα, με τον ΓΑΠ με τον ΚΚ και την ωραια χρεοκοπια που συνεπαγονται οι πολιτικες τους. Μακαρι να ειχαμε εναν Πουτιν, εγω πιστευω θα περνουσαμε καλυτερα, ισως και οι Αμερικανοι αν ηχαν εναν να περνουσαν και αυτοι καλυτερα.
    Και μιλαω για τους ελευθερους Αμερικανους που αν πανε να βγαλουν την σκωληκοιδητιτα τους η να κανουν μασελα θα πληρωσουν οτι αποταμιευσαν τα 20 τελευταια χρονια.
    Και την αλλη ελευθερη Ευρωπη, τους Εγγλεζους π.χ. με τους πουστρακους τους που ακολουθουν τους Αμερικανους για να εχουν την ευνοια τους.
    Αρθρα στημενα υπαρχουν παντου, καπιους τους βολεβουν για να ξεχναει ο κοσμος την δικια τους γυμνια. Απλα σαν τους κορμορανους του πολεμου στον κολπο.

    ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΣΙΜΠΑΜΕ ΣΑΝ ΧΑΝΟΙ, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΡΟΗ ΚΑΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΔΥΟ ΚΑΙ ΤΡΕΙς ΦΟΡΕΣ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΤΙ ΓΡΑΦΟΥΝ.

  24. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/09/2010 16:00:22

    Hase, από που έβγαλες το συμπέρασμα ότι έριξα τη Ρωσία ή τον πρόεδρό της στα τάρταρα της απαξίωσης;
    Είναι σαφές από το σχόλιό μου ότι εχω καλή γνώμη και για τη χώρα και τους ανθρώπους της, αν πείραξε η αναφορά μου στον αλκοολισμό, εσύ τον αμφισβητείς;

  25. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/09/2010 16:06:40

    Προσυπέγραψα το άρθρο του Πατριωτη αν δεν το παρατήρησες, αλλά θα μου επιτρέψεις να διατηρώ και κάποιες επιφυλάξεις για ένα σύστημα το οποίο δεν γνωρίζω από πρώτο χέρι.

  26. Hase avatar
    Hase 21/09/2010 16:16:51

    Οχι δεν το αμφισβητω, αλλα νομιζω πως θα πρεπει να επικεντρωνομαστε σε μειζονα θεματα, αυτα να κριτικαρουμε και σε αυτα εστιαζουμε τις τυχον ενστασεις μας. Το οτι οι Αμερικανοι απο τον δευτερο παγκοσμιο και μετα εχουν κανει καμια ...τρακοσαρια πολεμους π.χ. σε ολη την γη, με εκατονταδες χιλιαδες νεκρους ειναι σπουδεοτερο απο το αν οι Ρψσοι εριναι αλκοολικοι.
    Να σε ρωτησω; Γνωριζεις μηπως ποσους αλκοολικους εχει η Φιλανδια;; Σιγουρα θα ηταν σπουδαιο να το ξερει κανεις αλλα μονο για την στατιστικη.
    Ξερεις ποσοι αυτοκτονουν καθε χρονο
    στην Φινλανδια;; Σε ενα πλουσιο καπιταλιστικο κρατος δηλαδη;
    Ξερω οτι ειναι μπαμπολλοι, αλλα αυτο δεν αλλαζει την γνωμη καποιου οτι το κρατος αυτο ειναι ετη φωτος μακρυα απο μας που δεν εχουμε να φαμε.
    Αυτο εννοουσα με την κριτικη μου που δεν ειναι σιγουρα κακοπιστη, ουτε προσωπικη.

  27. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 21/09/2010 16:55:49

    Δεν την εξέλαβα ως κακόπιστη Hase, την έλαβα σοβαρά υπόψη μου. Έγραψα για τους ανθρώπους, όπου μπορώ να έχω προσωπική άποψη.

    Το ότι το άρθρο είναι αμερικανικής, ίσως ψυχροπολεμικής προέλευσης είναι ένα θέμα, δεν αντιλέγω.
    Αναφέρεται όμως στα θετικά και τα αρνητικά μιας χώρας, στην εικοσαετία που λειτουργεί με όρους "ελεύθερης οικονομίας", ότι και να σημαίνει αυτό στην περίπτωση μιας Ρωσίας.
    Έτσι δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε τώρα το αμερικανικό με το ρωσικό μοντέλο καπιταλισμού, αν υφίσταται το δεύτερο με την κλασική έννοια.

    Όσον αφορά τον ηγέτη. Ο Πούτιν είναι παντοδύναμος και πρώην επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών, με ότι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο σιδηράς άσκησης εξουσίας στο εσωτερικό.
    Είναι πατριώτης για τη χώρα του και για τα συμφέροντα της και αυτά τής σφαίρας επιρροής της, και θα είναι πάντα το αντίπαλο γεωπολιτικό δέος για τους Αμερικάνους.
    Από αυτά που γράφει το άρθρο, τα των αυτοκινήτων της συνοδείας και του ποτεμκινισμού είναι να τα προσπερνάς, ο νο 1 στόχος των μυστικών υπηρεσιών όλου του πλανήτη είναι λογικό ότι θα λαμβάνει δρακόντεια μέτρα παντού όπου πάει.
    Είναι μέσα στο παιχνίδι και αυτό.
    Άλλωστε ο ποτεμκινισμός είναι κληροδότημα του τσαρισμού.
    Το DNA του ρωσικού λαού ένα είναι.

    Αυτό που δεν μου άρεσε ομως καθόλου είναι τα 40 ψεύτικα πτυχία μηχανικών του εργοστασίου του Suqhoi, αν αληθεύει.

  28. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 21/09/2010 17:17:17

    Μια χαρά είναι αυτά τα άρθρα. Υπάρχει πολυφωνία. Όλες οι απόψεις πρέπει να γίνονται γνωστές και να κρίνονται. Αλλιώς σε τι θα διαφέραμε από τη Σοβιετία, το Ιράν ή ακόμη και από τη πλύση εγκεφάλου των αμερικανικών ΜΜΕ που χειραγωγούν; Διαβάζουμε τα πάντα και επιλέγουμε τι θα πιστέψουμε από αυτά.

  29. Ευθύμης avatar
    Ευθύμης 22/09/2010 12:59:18

    Δεν τον ελέγχουν τον πούτιν και ρίχνουν θάψιμο με το φτυάρι.
    Και παρόλο το θάψιμο οι ίδιοι παραδέχονται στο άρθρο κάτι πολύ σημαντικό, είναι απο τις λίγες χώρες που βάζει τόσο ζεστό ρευστό άμεσα στα ταμεία της.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.