04/05/2010 20:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η πρόσληψη της Lazard επιβεβαιώθηκε. Η χρεοκοπία ακόμα

Θυμάστε πότε γράψαμε για την Lazard; Σήμερα λοιπόν Τρίτη εκπρόσωπος της επενδυτικής αυτής εταιρείας ανακοίνωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση την για να της παρέχει γενικές συμβουλές, χωρίς να διευκρινίσει το είδος. Ο ίδιος εκπρόσωπος έσπευσε να διευκρινίσει ότι δεν ετέθη ποτέ θέμα αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, καθώς η αρχική είδηση πυροδότησε έντονα σενάρια σχετικά με αυτό το ενδεχόμενο. Υπενθυμίζουμε το ρεπορτάζ που δημοσιεύσαμε εμείς: Η πρόσληψη της τη Lazard από την ελληνική οικονομία μας κάνει να υποθέσουμε πως μπορεί να συνδέεται με μια ενδεχόμενη, ή όπως πολλοί λένε αναπόφευκτη, ελληνική χρεοκοπία. Δεν είναι μυστικό ότι οι σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Lazard είναι στενές. Η γαλλική εταιρία, μοιάζει σαν τον καλύτερο υποψήφιο, αφού η Γαλλία κινδυνεύει, αν τυχόν η Ελλάδα χρεοκοπήσει. Η Lazard είναι γνώστης τέτοιων θεμάτων, αφού έχει βοηθήσει τη Νικαράγουα, το Εκουαδόρ, και την Ακτή του Ελεφαντοστού επί ζητημάτων οικονομικής ανασυγκρότησης. Όμως οι συνεργασίες της αυτές ήταν εύκολες. Ο Jim Millstein και ο νεοπροσληφθείς Felix Rohatyn, θα τα βρουν σκούρα σε μια Ελλάδα όπου το 80% του πληθυσμού δεν επιθυμεί τη διάσωση και στην ουσία επιζητεί τη χρεοκοπία. Περισσότερα εδώ: http://www.antinews.gr/?p=43297

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 04/05/2010 20:31:07

    Αν προλάβουν και έρθουν τα λεφτά του ΔΝΤ και της ΕΕ και μετά πάμε για χρεοκοπία, αυτό δεν σημαίνει πως τα λαμόγια θα τα φάνε και αυτά; Αφού έτσι κι αλλιώς χρεοκοπημένοι θάμαστε... ποιός θα τους ελέγξει και ποιος θα τους κυνηγήσει;

  2. Νίκος avatar
    Νίκος 04/05/2010 20:33:26

    και το ψεμμα συνεχιζεται απο τους νεοταξιτες του ΠΑΣΟΚισταν. Πριν λιγο ο ασχετος παπακωνσταντινου το διεψευδε στον ΑΝΤ1. Πιστευουν οτι απευθυνονται σε καφρους, δεν εξηγειται αλλοιως.

    • Orestios avatar
      Orestios @ Νίκος 04/05/2010 20:40:30

      Έχει βουϊξει ο πλανήτης και ο ΥΠΟΙΚ κάνει τον ανήξερο.

      Αρχαίε που είσαι? Το ερώτημά σου απαντήθηκε.

    • Μαρία avatar
      Μαρία @ Νίκος 05/05/2010 14:58:33

      Ναι, ο αναίσχυντος! Εξακολουθεί να το αρνείται αλλά όπως λέει και το σχόλιο του άρθρου: "Τώρα πόσο αξιόπιστες μπορεί να είναι οι δηλώσεις του άνθρωπου που ταλαντεύεται ανάμεσα σε αντιφατικές οικονομικές πολιτικές το τελευταίο εφτάμηνο, που ανακοινώνει και διαψεύδει, που εξαγγέλει και αναιρεί, εν ριπή οφθαλμού, είναι ένα θέμα"!
      http://agrupnoipolites.wordpress.com/2010/05/04/1/

  3. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 04/05/2010 20:52:46

    Τα μέτρα και να ψηφιστουν θα καταπέσουν στην πράξη.
    Δε θα εφαρμοστούν.
    Οι αγορές το γνωρίζουν αυτό, και γι αυτό αντέδρασαν αρνητικά, εφόσον κανένας λαός δεν πρόκειται να συναινέσει στο στραγγαλισμό του, επίσης δεν έχουν καμία εμπιστοσύνη στην αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης να δρα με αμιγώς τεχνοκρατικές προϋποθέσεις.

    Η κυβέρνηση κάλεσε το Ροχατυν γιατί ξέρει ότι η κήρυξη στάσης πληρωμών των πιστώτων του κράτους είναι αναπόφευκτη σε χρονικό ορίζοντα μηνών.
    Όπου Ροχατυν ίσον αναδιάρθρωση.
    Αναδιάρθρωσε το χρέος της χρεωκοπημένης Ν.Υόρκης τη δεκαετία του 70.

    Εξάλλου το ποσό των 110 δις ΘΑ ΕΚΤΑΜΙΕΥΟΝΤΑΝ σταδιακά και σε βάθος τριετίας, αναλόγως της εφαρμογής των σημείων.

    Επαναλαμβάνω: κήρυξη στάσης πληρωμών των ΠΙΣΤΩΤΩΝ και όχι μη καταβολή μισθών συντάξεων κλπ. από το κράτος.

    Οι ευρωπαϊκές τράπεζες που κινδυνεύουν από την κήρυξη στάσης πληρωμών έχουν πάντα το δρόμο καταφυγής στην ΕΚΤ για ευρώ.
    That's all.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 04/05/2010 21:02:17

      Δεν είμαστε μόνοι. ΤΩΡΑ ΠΙΑ, Ελληνική στάση πληρωμών θα καταστρέψει γρήγορα και τα ισπανικά ομόλογα, και αυτά είναι οκταπλάσια σε όγκο. Άν εγγυηθεί και αυτά η ΕΚΤ, θα διχοτομηθεί το σύστημα εντελώς, Θα σπάσει. Η θα πρέπει να πληρώνει όλες τις ευρωπαικές τράπεζες κόβοντας χρήμα (και όλη η Ευρώπη θα γίνει Δημοκρατία της Βαιμάρης με πληθωρισμό 10.000 %), ή θα πρέπει να σηκώσει Σιδηρούν Παραπέτασμα πάνω από τη Μάγχη και τον Ατλαντικό. Με ηλεκτροφόρα σύρματα και θωρηκτά.
      Η αγορά ομολόγων πρέπει να σταθεροποιηθεί. Ένας τρόπος υπάρχει: N' ανέβουν τα ομόλογα, νά πέσουν τα CD's. Αυτό σίγουρα δεν γίνεται με στάση πληρωμών.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 04/05/2010 21:06:10

        Είναι ήδη μισο-διχοτομημένο το σύστημα αξιολόγησης τραπεζικών αποθεματικών, εξ ού και έρχονται τερατώδεις "αναταράξεις". Ακόμη όμως δεν γίναμε όλη η Ευρώπη Βαιμάρη.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ Sic transit gloria mundi 04/05/2010 21:17:17

        Αυτό έπρεπε να γίνει χρόνια, Σιδηρούν Παραπέτασμα πάνω από τη Μάγχη και τον Ατλαντικό, κατεδάφιση των αγαλμάτων του Κολόμβου κλπ.
        Δεν έχει ξανασυμβεί στην Παγκόσμια Ιστορία μια Αυτοκρατορία να κυβερνά υπερπόντια.
        Γίνεται εφικτό με την εξαγορά των Ευρωπαίων ηγετών ή την εξαφάνιση όσων (Ευρωπαίων ηγετών) αντιστέκονται.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 04/05/2010 21:39:56

        Άν το πάμε εκεί, είναι άλλη συζήτηση. Εντελώς άλλη...

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 04/05/2010 21:16:04

      STGM:
      Η τεχνητή διόγκωση της κατάστασης που έγινε με την Ελλάδα δεν πρόκειται να επαναληφθεί στην Ισπανία και στη Πορτογαλία.
      Δεν έχουν πρεμούρα αυτοί να προστρέξουν στο ΔΝΤ...
      Αντιδρούν πολύ πιο ψύχραιμα εξάλλου.

      Ολο αυτό το χρήμα των CDS ειναι ΕΙΚΟΝΙΚΟ.
      Αξία από 0 έως το άπειρο επί το 0.

      Όπως πολύ καλύτερα είπε και ο Προφήτης στην άλλη ανάρτηση με απλά λόγια, αυτό που εξελίσσεται τώρα είναι η προσπάθεια να μετατραπεί το ΕΙΚΟΝΙΚΟ χρήμα από την ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΑ σε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ, επί της Δημόσιας και Ιδιωτικής Ελληνικής Περιουσίας ή Ιδιοκτησίας και Εθνικής Κυριαρχίας.

      Αυτό θα το περάσουν μόνο πάνω από το πτώμα μας!

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 04/05/2010 21:22:33

        Αυτό λέω: Ότι μια στάση πληρωμών (ή επαναδιαπραγμάτευση) θα μετατρέψει το εικονικό χρήμα των CD's σε χαρτονομίσματα!Και τα Ελληνικά ομόλογα σε κόμη φαλακρού!
        Δεν έχουν σκοπό να μας πάρουν τις μεζονέτες, έχουν καλύτερα σπίτια. ΡΕΥΣΤΟ θέλουν, cash is the King, they take the money and run! Τράπεζες και ασφαλιστικά ταμεία θα "ληστέψουν", Ελληνικά και Ευρωπαικά, δεν θα κάνουν ρεσάλτο στη Μύκονο!

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ αλλενάκι 04/05/2010 21:22:50

        αλλενάκι, γι' αυτό τα golden boys βιαζόντουσαν να μετατρέψουν τα bonus σε πραγματικές υλικές αξίες.

        Στο City και στη Νέα Υόρκη, με τα αποτελέσματα 6μηνου και την παραλαβή επιταγών για τα bonus γινόντουσαν πάρτυ στις αντιπροσωπείες πολυτελών αυτοκινήτων και γιωτ και στα μεσιτικά πολυτελών κατοικιών.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ αλλενάκι 04/05/2010 21:26:23

        Προφήτη συγκράτησα τη φράση σου αυτή.

        Είναι η ακριβης περιγραφη της ΔΗΘΕΝ κρισης.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ αλλενάκι 04/05/2010 21:26:50

        Όχι, άλλο λέει η αλλενάκι, δεν λέτε το ίδιο. Τέμνεστε κάπου στα CDS, αλλά η αλλενάκι λέει ότι εκεί που δεν είχαν τίποτε σίγουρο πάνε να μας πάρουν τα πάντα, ενώ εσύ λες ότι προσπαθούν να κάνουν να πληρωθούν τα CDS. Το δεύτερο προσπαθούν να το κάνουν λίγοι ελάχιστοι κερδοσκόποι. Το πρώτο προσπαθούν να το κάνουν οι σημερινοί δανειστές μας. Διαφορετικές κατηγορίες με διαφορετικά συμφέροντα. Οι πρώτοι προσπαθούν να φυλαχτούν από τη χρεωκοπία μας, οι δεύτεροι την επιδιώκουν. Οι πρώτοι προσπαθούν να πληρωθούν από εμάς, οι δεύτεροι από τους εκδότες των CDS.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 04/05/2010 21:29:50

        Το ίδιο και στην Αθήνα Προφήτη. Εδώ προτιμούσαν Cayenne. Στις ΗΠΑ δεν χωνεύουν τα Γερμανικά.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ αλλενάκι 04/05/2010 21:30:06

        Τα ελληνικά ομολογα έχουν ήδη κουρευτεί.Τώρα είναι το εξάμηνο μνημόσυνο.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 04/05/2010 21:31:01

        @ Επώνυμος
        άρα;

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 04/05/2010 21:38:25

        Δεν νομίζω ότι υπάρχει τρόπος να συννενοηθούμε: Το κύριο "γλωσσικό πρόβλημα" είναι τι ακριβώς σημαίνει αποθεματικό τράπεζας ή ασφαλιστικού ταμείου. Δεν έχουν πιά (μόνον) ράβδους χρυσού και δολλάρια. Έχουν επίσης ομόλογα και μετοχές. Όταν απομειωθούν πολύ, γίνεται μπούμ. Και τη ζημιά την πληρώνει ο πιό αδύνατος.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ αλλενάκι 04/05/2010 21:40:49

        Άρα τι STGM, θες να μας πείσεις ότι ήταν απαραίτητη η καταφυγή στο μηχανισμό και το θηριώδες δάνειο με το στανιό των 110 δις για ένα επαχθές χρέος;

        Τα ποσά θα τα εκταμιεύουν αργά και βασανιστικά, είχε πολλές λύσεις το κράτος αλλά δε θέλησε να στραφεί προς τα εκεί.

        Πάλι τα ίδια θα λέμε;

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ αλλενάκι 04/05/2010 21:49:47

        Υπάρχουν
        1. καθαροί δανειστές (τύπου ασφαλιστικών ταμείων)
        2. καθαροί εκδότες CDS (GS, JPMorg etc)
        3. μεικτοί, δανειστές & εκδότες CDS (πάλι GS, JPMorg etc)
        4. σορτάκηδες στα ομόλογα (δανεισμός)
        5. σορτάκηδες στα CDS (ποντάρουν στη χρεωκοπία)
        6. ξεκάρφωτοι κερδοσκόποι που αγοράζουν "γυμνά"(χωρίς σύνδεση με ομόλογα) CDS, αλλά όχι σορτάκηδες
        7. hedge funds που έχουν τζογάρει σε περισσότερα του ενός από τα παραπάνω
        8. τράπεζες που έχουν δημιουργήσει τοξικά πιστωτικά προϊόντα με ένα ή περισσότερα από τα παραπάνω.

        Η σύνθεση των επιδιώξεων όλων γίνεται σχεδόν ανέφικτη.
        Θα συμφωνούσα ότι η κύρια επιδίωξη είναι τα χρήματα του δανεισμού, αλλά υπάρχει το ολιγομελές αλλά με πανίσχυρες πολιτικές προσβάσεις λόμπυ των κερδοσκόπων.

        Τι "προσβάσεις" δηλαδή, αγορασμένη την έχουν την αμερικανική κυβέρνηση. Ο Λωρενς Σάμμερς, επικεφαλής των οικονομικών συμβούλων του Ομπαμα ήταν αυτός που κατήργησε τον Νόμο Στιγκαλ-Γκλας επί Κλίντον και άρχισε το χρηματοπιστωτικό πάρτυ-όργιο των ορνέων, που έφθασε τον Πλανήτη στην Κόλαση.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 04/05/2010 21:50:39

        Αλλενάκι, αυτό που σίγουρα λέω είναι ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΑΜΕ. Να μή τρομπάραμε τόσο αέρα στη φούσκα.
        Χαμένη ιστορία. Τώρα δεν υπάρχει καμμιά καλή λύση, υπάρχει το ΟΛΑ ΕΔΩ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ. Εύχομαι λοιπόν να (ανα)πληρώσουν αυτοί που ευθύνονται, αλλά δεν το βλέπω ιδιαίτερα πιθανό. Αυτό όμως δεν είναι λόγος να γίνουν όλα ερείπια. Μπορεί να κάνω λάθος, δεν είμαι τόσο καλός γνώστης, αλλά με όσα κατάλαβα, λέω ελεύθερα τη γνώμη μου. Μια Ελλάδα με τρείς χρεωκοπημένες τράπεζες και τις άλλες κινέζικες, χωρίς ΙΚΑ, με δραχμοποιημένους μισθούς και με 30% ανέργους είναι σίγουρα χειρότερη από την (άθλια) Ελλάδα του "μηχανισμού στήριξης".

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 04/05/2010 21:57:10

        Και δεν ήταν εφικτές άλλες λύσεις, είπαμε. Οι Ρώσοι είπαν από την αρχή ορθά κοφτά "πάτε στο ΔΝΤ", οι Κινέζοι σε άλλα πράγματα θέλουν να επενδύσουν, όχι σε ομόλογα, έχουν μπόλικα αμερικάνικα. Το "λαικό ομόλογο" θα απέδιδε πάπαλα, δεν υπάρχει ρευστό, μπετονοποιήθηκε.
        Τι μένει;

      • popolaros avatar
        popolaros @ αλλενάκι 04/05/2010 21:58:55

        Τα πράγματα θα αλλάξουν όταν φύγει ο άβερελ από την χώρα.
        Αυτός είναι η κερκόπορτα.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ αλλενάκι 04/05/2010 21:59:43

        @STGM

        Άρα είναι σωστό αυτό που λέει η αλλενάκι ότι η ελληνική κρίση δεν θα μεταδοθεί σε Ισπανία και Πορτογαλία. Εκεί έχουμε καθαρά κερδοσκοπική επίθεση, με συνετή διαχείριση από μέρους των κυβερνήσεων, ενώ στην Ελλάδα έχουμε κάκιστη διαχείριση, εγκληματική διαχείριση, η οποία υποθάλπτει και προκαλεί την κερδοσκοπική επίθεση.

        Πιστεύω ότι το ευρώ δεν θα πάθει τίποτα. Ούτε η Ισπανία και η Πορτογαλία. ΓΑΠ αυτές δεν έχουν. Τόσο απλά.

      • Orestios avatar
        Orestios @ αλλενάκι 04/05/2010 22:02:55

        STGM
        Έτσι είπε η προπαγάνδα για τους Ρώσους. Δεν μαθαίνουμε την αλήθεια. Μόνο ψέματα λέγονται εδώ και 7 μήνες.

      • Orestios avatar
        Orestios @ αλλενάκι 04/05/2010 22:05:20

        Επώνυμε, εκτός αν ο Σοσιαλιστής Θαπατέρο έχει άλλη προοπτική κι αυτός για την παγκόσμια διακυβέρνηση και τα σχετικά του GAP.
        Οι σοσιαλιστές ηγέτες δεν έχουν μπέσα. Σαν τον Χίτλερ είναι.
        Το μόνο που ξέρουν είναι να παραμυθιάζουν τον κόσμο που τους ψηφίζει με ωραία λόγια περί ειρήνης και συναδέλφωσης.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ αλλενάκι 04/05/2010 22:07:13

        Κανένας τους δεν συγκρίνεται με το ΠΑΣΟΚ. Δείτε τι έκανε στη Γαλλία ο Μιτεράν, στην Ισπανία ο Γκονζάλες, σε ίδιες ιστορικές περιόδους, και δείτε τι έκανε στην Ελλάδα ο Ανδρέας. Καμία σχέση. Υπάρχει αυτό που λες, αλλά οι δικοί μας είναι κλάσεις "ανώτεροι" σε σχέση με τους άλλους.

        Άλλωστε, το GAP είναι δικαίως πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς!

      • Orestios avatar
        Orestios @ αλλενάκι 04/05/2010 22:13:01

        Οι παλιοί σοσιαλιστές συγκρατήθηκαν, τους ενδιέφερε η πτώση του κομουνισμού. Οι νέοι σοσιαλιστές, όπως το GAP, έχουν παραδωθεί στον νεοφιλελευθερισμό. Αυτός είναι που προσπαθεί να κρατηθεί στα πόδια του και να φορτώσει στην Ελλάδα ένα επαχθές χρέος. Για να κάνουν πάρτυ στην US.
        Το παιχνίδι έχει βαθιά τις ρίζες του στην ιστορία και δεν είναι πάντα τα πράγματα όπως φαίνονται.

  4. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 04/05/2010 20:52:49

    Γιατί η συζήτηση περί "χρεωκοπίας" ή επαναδιαπραγμάτευσης του Ελληνικού χρέους ρίχνει τα χρηματιστήρια; Ιδού:
    Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Süddeutsche Zeitung, μιά περικοπή του 25% του Ελληνικού χρέους, θα εξαφάνιζε το μισό από τα ίδια κεφάλαια των Ελληνικών τραπεζών και συγκρίσιμα μεγάθη πολλών Ευρωπαικών.
    Η κρίση στο χρηματοπιστωτικό σύστημα εξαπλώνεται πολύ γρήγορα και δεν είναι πιά Ελληνική.
    Μετά την απόφαση της ΕΚΤ να δέχεται τα Ελληνικά ομόλογα, αγνοώντας τους αγγλοσαξωνικούς οίκους αξιολόγησης, έχουμε:
    Αναγγελία από την Μέρκελ για σύσταση "ηπειρωτικού Ευρωπαικού" οίκου αξιολόγησης.
    0ι κινήσεις αγοράς νοτιοευρωπαικών (όχι μόνον Ελληνικών) ομολόγων από τράπεζες της Ευρωζώνης και Ελβετικές, παραμένουν αμφίβολες.
    Συνέχεια "σιγής ασυρμάτου" από Κινέζους και Ιάπωνες.
    Στην πράξη, η δευτερογενής αγορά ομολόγων νοτιοευρωπαικών χωρών έχει διχοτομηθεί Έχουμε "αγγλοσαξωνική τιμή" και "τιμή Ευρωζώνης-Ελβετίας". Η αξία των τραπεζικών αποθεματικών σε ομόλογα είναι τώρα πιά απροσδιόριστη, αφού δεν υπάρχει κάν ενιαία αγορά. Το ίδιο και των CD's. Πλήρης αβεβαιότητα.
    Απόψε ο Dow Jones φαίνεται ότι θα κατακρημνισθεί, πάνω από -4%.

    • popolaros avatar
      popolaros @ Sic transit gloria mundi 04/05/2010 22:03:20

      ...ίσως είναι μια καλή ευκαιρία να ξυπνήσει η Ε.Ε και να στείλει τους αγγλοσάξωνες και τους 'οίκους' τους, στον αγύριστο.

      • otiprepei avatar
        otiprepei @ popolaros 05/05/2010 08:46:00

        Τους στέλνει η BP μη στεναχωριέσαι. ;)
        Μουχαχαχαχα....

  5. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 04/05/2010 21:16:36

    "Το 80% του πληθυσμού δεν επιθυμεί τη διάσωση και στην ουσία επιζητεί τη χρεοκοπία"!
    Πόθεν προκύπτει; Είμαστε όντως όλοι δολίως μπαταχτσήδες; Μόνον "επιχειρηματίες" χρεωκοπούν δολίως. Όχι, δεν δουλεύουμε όλοι "μηχανές".

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Sic transit gloria mundi 04/05/2010 21:20:42

      Δεν σε καταλαβαίνω STGM, τι προσπαθείς να πεις εδώ, ο υπάλληλος και ο επαγγελματίας ή ο μικροεπιχειρηματίας, ο δικηγόρος ή ο μηχανικός υπέγραφε για τίποτα κονδύλια της ΕΕ, για τίποτα κοινοτικά πλαίσια, για το Α', το Β', το Γ'?

      Το 80% είναι ένα πολύ ρεαλιστικό ποσοστό του ενεργού πληθυσμού, αν το αναγάγεις σε αριθμούς το υπόλοιπο 20% ανήκει στην κάστα που διαχειρίστηκε τα παραπάνω.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 04/05/2010 21:27:39

        Όχι, εννοώ τους τέως "επιχειρηματίες" που πούλησαν και τώρα έχουν καταθέσεις στο Λονδίνο, στα Μπαρμπάντος, στις Παρθένες Νήσους ή στα Κέιμαν. Είναι ένα σωρό. Τυχαίο είναι που τα πήγαν εκεί, όχι στο Παρίσι ή στο Βερολίνο; ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΕΥΡΩ, ούτε ΕΥΡΩΖΩΝΗ, είναι φανερό. Είναι "αλλού" οι άνθρωποι.
        Δεν είναι τόσο θέμα "διαχείρισης", οι "διαχειριστές" ποσοστά επί του κεφαλαίου πήραν (και γι αυτό ευθύνονται), το πρόβλημα είναι το "λοιπό" κεφάλαιο.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Sic transit gloria mundi 04/05/2010 21:28:45

      Κι εγώ νομίζω ότι έχει δίκιο. Το ακούς παντού. Όλοι λένε "ας χρεωκοπήσουμε", λες και δεν τους αφορά.

      Η αλήθεια είναι ότι ο Έλληνας ποτέ δεν ένιωσε αυτό το κράτος σαν "δικό του". Γι' αυτό και τώρα κατά βάθος χαίρεται με τη χρεωκοπία του.

      Η αλήθεια όμως, ακόμη πιο βαθιά, είναι ότι το κράτος αυτό είναι δικό του. Απλώς δεν το μεταχειριστήκαμε ως τέτοιο. Και φταίνε βέβαια για αυτό οι "μπαρμπέρηδες" του Κολοκοτρώνη.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Επώνυμος 04/05/2010 21:32:44

        Αυτοί που λένε "άς χρεωκοπήσουμε", σκέφθηκαν άν θά θελαν να βγεί το σπίτι τους σε δημοπρασία;
        Λόγια, λόγια...

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Επώνυμος 04/05/2010 21:54:28

        Μήπως γενικεύεις λίγο στην κινδυνολογία; Αν δεν το χρωστάει το σπίτι, πώς ακριβώς θα του το βγάλουν σε δημοπρασία;

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Επώνυμος 04/05/2010 21:58:44

        Μα το χρωστάει. Και το θέμα είναι τι λεφτά θα έχει αύριο.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Επώνυμος 04/05/2010 22:02:48

        Δεν το χρωστάει αυτός, το χρωστάει το κράτος, δεν είναι το ίδιο. Αν χρωστάει η εταιρία δεν χρωστάει ο μέτοχος, έτσι δεν είναι;

        Κακά τα ψέματα, όταν δεν εγγυάται το κράτος με την περουσία του, ο μόνος τρόπος για να του πάρεις τα χρήματα είναι με πόλεμο, αν δεν μπορείς να κάνεις διεθνή οικονομικό έλεγχο.

        Ας σκεφτούμε τι έγινε στην Ισλανδία.

        Πρέπει να δώσουμε πίσω τα χρήματα γιατί έτσι είναι το σωστό. Δεν είναι δικά μας λεφτά, μας τα δάνεισαν. Αλλά ας μην μας πολυζορίζουν γιατί πρέπει να μπορέσουμε να τα δώσουμε. Θέλουμε, ας μας αφήσουν.

    • LEWNIDAS avatar
      LEWNIDAS @ Sic transit gloria mundi 04/05/2010 21:44:16

      το 80% δεν ειναι ηλιθιο! ξερει οτι παμε για ελεγχομενη χρεωκοπια, οτι αγοραζουμε χρονο για τους πιστωτες μας.
      ΤΟ 80% ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΤΙ ΠΑΕΙ ΝΑ ΠΕΙ ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ

  6. dtd avatar
    dtd 04/05/2010 21:17:49

    Απορία: Γιατί δεν έχει τονιστεί από τους έγκυρους αναλυτές των ΜΜΕ ότι για την πορεία της Ισπανίας και της Πορτογαλίας προς το γκρεμό φταίει η "καταστροφική διακυβέρνηση Καραμανλή";;;;
    Τι περιμένουν και δεν μας ενημερώνουν;
    μαθαίνω ότι είναι έτοιμη και η πρώτη σχετική δημοσκόπηση:Για την Ισπανία φταίνε:
    Θαπατέρο 7%
    Μουρίνιο 11%
    Καραμανλής 65%
    Για την Πορτογαλία και ο Ρεχάγκελ από το 2004.....

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ dtd 04/05/2010 22:03:25

      Καλόοοοοοο!

    • Orestios avatar
      Orestios @ dtd 04/05/2010 22:07:31

      χο! χο!
      Ικανούς τους έχω να πούν κάτι τέτοιο. Μέσα στον πανικό τους όλα είναι πιθανά.

  7. popolaros avatar
    popolaros 04/05/2010 21:57:20

    Ίσως σε αυτά τα χώματα να γίνει ο τάφος του ΔΝΤ!
    Έχουν λαλήσει τα ντόπια και διεθνή παπαγαλάκια από τις αντιδράσεις του λαού.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ popolaros 04/05/2010 22:04:32

      Μακάρι. Θα πέσει πολύ γέλιο αν είναι έτσι.

    • Orestios avatar
      Orestios @ popolaros 04/05/2010 22:06:44

      Κι ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα. Καμία συνταρακτική διαδήλωση.

  8. elsoto avatar
    elsoto 04/05/2010 22:07:20

    Eurozone under warfare: Enghdal on Greece crisis

    http://www.youtube.com/watch?v=y8RFBLRWmis

  9. alone avatar
    alone 04/05/2010 22:13:18

    1) Η οικονομία θα φτιάξει όταν θα αρχίσουν ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ να πεθαίνουν άνθρωποι. Η ψυχική εξάντληση άλλωστε οδηγεί στην σωματική αρρώστια. Η ήττα οδηγεί στην σωματική εξόντωση. Η "προσαρμογή" σημαίνει τον θάνατο ενός ποσοστού ανθρώπων που είτε θα πεθαίνουν στο σπίτι τους σιγά, σιγά βλέποντας τις ειδήσεις των 20.00, είτε θα πεθάνουν κυριολεκτικά από τις αρρώστιες της παρατεταμένης ύφεσης.

    2) Ο κόσμος έχει καλή άποψη για την ελεύθερη οικονομία γιατί σκέφτεται την περίοδο που έριχναν δανεικά στην οικονομία (1998-2009)...Αυτό που βλέπουμε τώρα και θα βλέπουμε τα επόμενα 10 χρόνια θα είναι η πραγματική εικόνα...


    3) Η Ελλάδα έχει χρεωκοπήσει 100% χωρίς κανένα πρόσχημα. Ό,τι λέγεται και ακούγεται είναι για όσους δεν καταλαβαίνουν τίποτα. Απλά κάποιοι κερδίζουν χρόνο γιατί δεν χωράνε να φύγουν όλοι μαζί από μια μικρή πορτούλα και συνεχίζουν να ελπίζουν σε ένα θαύμα...

    4) Δεν υπάρχει ΤΙΠΟΤΑ που να μπορεί να γίνει για να σωθεί η χώρα με τους υπάρχοντες όρους διεθνούς οικονομίας, ούτε κάποια σοφή πρόταση από την αριστερά, ούτε από την δεξιά. Με εξαίρεση ίσως την μείωση του πληθυσμού κατά τουλάχιστον 1./3.....Η ιστορία θα γράψει για την αποβιομηχάνηση της χώρας τα τελευταία 30 χρόνια, τα χαμηλότοκα δάνεια και την ακραία διαφθορά των πολιτικών που εξαχρείωσαν και την κοινωνία.

    5) Ο μόνος λόγος που γίνονται όλα αυτά είναι επειδή τα επιχειρηματικά-επενδυτικά κεφάλαια διεθνώς δεν μπορούν να αποδεχτούν τη στασιμότητα των κερδών τους (άσχετα από την στενή περίπτωση της Ελλάδος). Θέλουν τα κέρδη τους να αυξάνονται κάθε χρόνο όλο και περισσότερο ανεξαρτήτως κάθε άλλου παράγοντα. Γι' αυτό κάνουν όλα εκείνα που χρειάζεται για να πιέσουν αφόρητα τους λαούς. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.

    6) Συνεπώς, παρόλα τα προβληματικά μας συμπτώματα, το πρόβλημα δεν είναι ελληνικό αλλά κυρίως διεθνές. Το υπάρχον φιλελεύθερο μοντέλο επιχειρηματικής υπερελευθεριότητας έφτασε διεθνώς στο μη παρέκει. Τα δήθεν "φάρμακα" που μας προτείνουν μου θυμίζουν χημειοθεραπείες που θα εξοντώσουν τους κοινωνικούς οργανισμούς χωρίς να λύσουν κανένα πρόβλημα. Τα δημόσια χρέη στην Ιαπωνία, ΗΠΑ, Βρετανία, Ιταλία και αλλού καθώς και τα ανυπέρβλητα οικονομικά προβλήματα που έχουν αποκαλύπτουν ότι το πρόβλημα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ μόνο ΕΛΛΗΝΙΚΟ.

    7) Τι σημαίνει σε βαθύτερο επίπεδο το ότι η διεθνής οικονομική κοινότητα φοβάται την μετάδοση της οικονομικής ελληνικής κρίσης; Σημαίνει ότι απέτυχε ο κρατικοδίαιτος ρυθμισμένος καπιταλισμός που είχαμε στην Ελλάδα (που απέτυχε) ή μήπως σημαίνει ότι απέτυχαν κυρίως αυτοί με τα υπερφιλελεύθερα μοντέλα τους; Γιατί αν δεν είχαν αποτύχει οι χώρες αυτές δεν θα φοβόντουσαν το τσουνάμι από μια λιμνούλα όπως η Ελλάδα...

    8) Η κυβέρνηση έλεγε ότι πολεμάει δήθεν για να διασφαλιστούν οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα και μετά είπε ότι όντως τα κατάφερε....Και μετά της είπαν από το ΔΝΤ ότι αυτοί ποτέ δεν έθεσαν τέτοιο θέμα! Μα καλά ακόμη και την τελευταία ώρα, πάνω από το νεκροκρέβατο τολμάνε να λένε τέτοια ψέμματα; Και κανένας δεν αντιδράει σε όλους φαίνεται φυσιολογικό; Τους φαίνεται ότι οι Έλληνες είναι καθυστερημένοι και τους συμπεριφέρονται αναλόγως;

    9) Οι μόνες λύσεις που είναι εφικτές θα υπάρξουν εκτός αγοράς και εκτός του φιλελεύθερου μοντέλου δημοκρατίας με διεθνείς συμφωνίες που θα απαγορεύσουν στα κεφάλαια να κινούνται ελεύθερα, και αυτό θα γίνει μόλις ξαναχτυπηθούν οι δυτικές οικονομίες και βρεθούν και αυτές σε αντίστοιχα αδιέξοδα. "Μα θα γίνουμε κομμουνιστές;", ρωτάνε τα κολεγιόπαιδα των στάρμπακς, και η απάντηση είναι ότι η καλύτερη περίπτωση τους είναι να γίνουν κομμουνιστές, γιατί η χειρότερη θα είναι να ψοφήσουν της πείνας. "Μα θα γυρίσουμε στα σοβιέτ;", ρωτάνε οι μεταμοντέρνοι της γενιάς των 700 ευρώ - που μόλις έχασαν 200 από τα 700- όχι βρε χαζά, δημοκρατία θα έχουμε και τότε, απλά οι πλούσιοι δεν θα μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν π.χ. να σας πηδάνε και να σας ζητάνε να πείτε και ευχαριστώ πολύ από πάνω.

    10) Οι λύσεις είναι φοβερά απλές αν δεν έχουμε στερεότυπα και προκαταλήψεις και αν στην παγκόσμια κρίση που επιστρέφει και πάλι δυναμικά υπάρξει μια διεθνής συνεννόηση περικύκλωσης του κεφαλαίου με σκοπό να ελέγχεται με σφιχτούς κανόνες μπορεί να βγει άκρη.

    11) Και μια ερώτηση, αφού όλοι οι φιλελεύθεροι στην Ελλάδα σοκάρονται τόσο πολύ από τις διαμαρτυρίες του ΠΑΜΕ γιατί δεν τις καταστέλλουν; Αυτοί έχουν τα όπλα και τις δυνάμεις καταστολείς. Τι φοβούνται; Μήπως ότι δεν έχουν την ελάχιστη λαϊκή νομιμοποίηση;

  10. BlueSky avatar
    BlueSky 04/05/2010 22:34:24

    Κάνω μια μελέτη πάνω στην ιστορία της χρεωκοπίας στη χώρα μας. Όπως φαίνεται ηιστορία επαναλαμβάνεται χωρίς καμιά προειδοποίηση. Σας παραθέτω το 1ο μέρος της μελέτης, ελπίζω να σας αρέσει.....
    Το χρονικό της προαναγγελθείσας χρεοκοπίας
    Λόγος πολύς περί χρεοκοπίας της χώρας τις τελευταίες βδομάδες. Και ενώ τα παραδείγματα των χρεοκοπιών των κρατών είναι αρκετά (η πανίσχυρη Γερμανία πτώχευσε δυο φορές, στο μεσοπόλεμο και μεταπολεμικά, καθώς και το ίδιο και η Μ. Βρετανία το 1945-46, η Ρωσία και η Αργεντινή πιο πρόσφατα), η Ελλάδα μας είναι ο εξαιρετικός πελάτης, καθώς έχει δει το φάσμα της χρεοκοπίας να πραγματοποιείται τέσσερις φορές στο παρελθόν.
    Πότε έσπασε η παρθενιά μας;
    Πρώτη φορά όταν το ελληνικό κράτος δεν υπήρχε ακόμη (επισήμως). Ο απελευθερωτικός αγώνας του 1821, υπήρξε μια μοναδική ευκαιρία για τις αγγλικές τράπεζες. Ενώ μας δάνεισαν εμάς τους επαναστάτες, με ονομαστικά δάνεια συνολικού ύψους 2,8 εκατομμυρίων λιρών της εποχής, τελικά μόνο το 20% του ποσού έφτασε στον σκοπό του. Έτσι, η πρώτη πτώχευση έρχεται νωρίτερα και από τη δημιουργία του ελληνικού κράτους, καθώς το 1827 δηλώνεται αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων αφού δεν είχαν καν εισαχθεί.
    Μπας σε καλό μας……
    Βέβαια, σύμφωνα με τους ιστορικούς, η πτώχευση μπορεί να μας βγήκε και σε καλό, καθώς ίσως συνδέεται ακόμη και με τη ναυμαχία του Ναβαρίνου, που έγινε την ίδια χρονιά έπειτα από μυστική συμφωνία των μεγάλων δυνάμεων, διασώζοντας την ελληνική επανάσταση, οδηγώντας τελικά στη δημιουργία κράτους, από το οποίο και θα μπορούσαν κάποτε να εισπράξουν.
    Τα κοράκια……….
    Μόλις το ελληνικό κράτος συστάθηκε και επίσημα, οι πιστωτές έσπευσαν να εισπράξουν: εισέπραξαν μάλιστα τόσο πολλά, που το 1843 οδήγησαν τη χώρα στη δεύτερη πτώχευση. Αφού βέβαια το Λονδίνο και το Παρίσι, αρνήθηκαν να δανείσουν τον Ιωάννη Καποδίστρια, ο οποίος για να κάνει το κράτος να λειτουργήσει, έβαλε χρήματα από την προσωπική του περιουσία (ό,τι κάνουν οι σημερινοί πολιτικοί), εκδίδοντας τα πρώτα ακάλυπτα ελληνικά χαρτονομίσματα. Εν συνέχεια, δάνεισαν στον Όθωνα, 60 εκατομμύρια φράγκα, από τα οποία 33 εκατομμύρια, διατέθηκαν αμέσως για την αποπληρωμή των «δανείων της ανεξαρτησίας». Επίσης δόθηκαν 12,5 εκατομμύρια, για την εξαγορά από μέρους της Τουρκίας των επαρχιών της Αττικής, Ευβοίας, καθώς και 7,5 εκατομμύρια για τη συντήρηση των βαυαρικών στρατευμάτων. Οι μεγάλες δυνάμεις άλλαζαν σταδιακά το χάρτη της χώρας, η Ελλάδα συνέχιζε να αγοράζει, η οθωμανική αυτοκρατορία πουλούσε και οι διεθνείς τραπεζίτες ήταν ευτυχείς….
    «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν»
    Στη συνέχεια, και για μεγάλο διάστημα επικράτησε ο εσωτερικός δανεισμός, με αποτέλεσμα ο εξωτερικός, να υποχωρήσει αρκετά αισθητά, μέχρι το 1879, όπου ξεκινά μια 12ετία ραγδαίας αύξησης του εξωτερικού δανεισμού, οδηγώντας το κράτος να χρωστά 585,4 εκατομμύρια φράγκα, με αποτέλεσμα να πτωχεύσει δια στόματος και όχι εξαιτίας του αείμνηστου Χαριλάου Τρικούπη. Πως έγινε αυτό; Ο τότε βασιλέας Γεώργιος Α’ πούλησε όλα τα ομόλογα του ελληνικού κράτους, που ήταν αγορασμένα εξ ονόματός του, με αποτέλεσμα να μην μείνει ούτε δραχμή στο ελληνικό κράτος. Τη χρονιά εκείνη ο Χ. Τρικούπης , εξαιτίας της άσχημης οικονομικής κατάστασης έκανε την ιστορική δήλωση στο κοινοβούλιο «κύριοι, δυστυχώς επτωχεύσαμεν».
    Ο Μαρασμός…………
    Η Τρίτη αυτή πτώχευση της Ελλάδος, σήμανε τον κλονισμό της δραχμής και ολοκληρωτικό μαρασμό της οικονομίας. Η κήρυξη της Ελλάδος σε πτώχευση έγινε με αφορμή τη βίαιη ανθελληνική εκστρατεία στο εξωτερικό, αλλά και για την επιβολή δυσβάσταχτων βαρών στις λαϊκές μάζες, για την αποπληρωμή των ομολόγων του Γεωργίου Ά. Η ιστορία λέει επίσης, ότι ο Τρικούπης έσπευσε στην Ευρώπη να ζητήσει δάνεια για την οικονομική στήριξη της υπερχρεωμένης ελληνικής οικονομίας. Οι κυβερνήτες και τραπεζίτες της Ευρώπης, παίζοντας καλά την σκακιέρα του μοιράσματος του κόσμου, αρνήθηκαν τη χορήγηση και τη στήριξη στον Χαρίλαο Τρικούπη, με αποτέλεσμα να χάσει τις εκλογές του 1895. Αποσύρθηκε από την πολιτική σκηνή και πέθανε ένα χρόνο αργότερα το 1896 στην Ριβιέρα της Γαλλίας. Τα αποτελέσματα ήταν ολέθρια: Ακολούθησε ο καταστροφικός ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897. Η ειρήνη κοστίζει στην Ελλάδα 4 εκατομμύρια λίρες ως πολεμικές αποζημιώσεις. Η κατάληξη αυτού του πολέμου, ήταν η επιβολή του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου (αντίστοιχο Δ.Ν.Τ), από τους ξένους και ντόπιους πιστωτές της Ελλάδας, τους λεγόμενους «ομολογιούχους».
    Η χρεοκοπία του 1832…….
    Το Μάρτιο του 1910 συνάπτονται νέα δάνεια για νέα έργα. Ο νόμος περί «Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου», που τηρείται ευλαβικά, παραβιάζεται για πρώτη φορά το 1920, με την έκδοση 600.000.000 δραχμών, εν συνεχεία το 1921 άλλες 500.000.000 δραχμές και τέλος το 1822 550.000.000 δραχμές, χρήματα, που σπαταλήθηκαν στον πόλεμο. Παρά την πικρή ήττα στην Μικρά Ασία, αποφεύχθηκε η πτώχευση με την επιβολή του Α’ αναγκαστικού δανείου που επιβάλλεται από τον υπουργό Οικονομικών Π. Πρωτοπαπαδάκη, ο οποίος κόβει στη μέση τα χαρτονομίσματα, κρατά το ένα μέρος στην κυκλοφορία και ανταλλάσσει το άλλο με τίτλους εσωτερικού δανείου. Επίσης στην αποφυγή της πτώχευσης, συνέβαλε το δάνειο υπό την αιγίδα της Κοινωνίας των Εθνών (ΚΤΕ, σημερινά Ηνωμένα Έθνη) για τους πρόσφυγες. Μπορεί η ήττα του 1922 να μη φέρνει πτώχευση, αλλά οι ανάγκες αναδιοργάνωσης του στρατού και περίθαλψης των προσφύγων, οδηγούν σε νέο υπερβολικό εξωτερικό δανεισμό, δεδομένου, ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει δραχμή. Στη συνέχεια 03 Μαίου 1927, η τότε κυβέρνηση εκδίδει μέτρα για τη μείωση των μισθών των τότε δημοσίων υπαλλήλων και ενστόλων. Τελικά τον Μάρτιο του 1931, λίγο πριν την πτώχευση του 1932, σύμφωνα με εισηγητική έκθεση προϋπολογισμού του υπουργού οικονομικών καθηγητή Βερβαρέσσου, η Ελλάδα χρωστάει (2.868,1 εκ)2.868.100.000 δισεκατομμύρια χρυσά φράγκα, ανακηρύττοντας αρχές του 1932 πτώχευση.
    Ο Διακανονισμός (η λυπητερή)…………….
    Ο τελικός διακανονισμός όλων των προπολεμικών χρεών της Ελλάδας σώζοντας την από νέα πτώχευση, έγινε από τον Σπύρο Μαρκεζίνη το 1952-1953, με το «κόψιμο των τριών μηδενικών» και την ταυτόχρονη εισαγωγή της «νέας δραχμής» της σταθεροποίησης. Η πρωτοφανής ανάπτυξη, και η αυστηρή συγκράτηση δαπανών τη δεκαετία 1955-1965, συμμάζεψαν οριστικά τα δημόσια οικονομικά και οι τελικές πληρωμές εκείνων των δανείων ολοκληρώθηκαν μόλις το 1967. Την περίοδο της επταετίας, υφίσταντο ελάχιστα οικονομικά στοιχεία φοροδιαφυγής ή καταχρήσεων, λόγω αυστηρότατου οικονομικού ελέγχου του κράτους. Από το 1981 και μετά, το χρέος άρχισε πάλι να αυξάνει, για να φτάσει αισίως στα τέλη του 2009 τα 254.000.000.000 ευρώ ή το 112% του ΑΕΠ της χώρας, Σήμερα (27 Απριλίου 2010) που μιλάμε το χρέος έχει φτάσει το 128% του ΑΕΠ.
    Ομοιότητες και διαφορές……………
    Όλη αυτή η ιστορική αναδρομή γίνεται για συγκεκριμένο λόγο: υπάρχουν συγκεκριμένες ομοιότητες μεταξύ του τότε και του σήμερα, αν και η Ελλάδα δεν έχει μεγάλη σχέση με αυτή του 1893 ή του 1932. Παραμένει κάτι όμως, στη νοοτροπία των Ελλήνων, το οποίο δεν άλλαξε ποτέ. Ο «ραγιαδισμός», και τώρα ο «νέο-ραγιαδισμός», σύμφωνα με λόγια των σημερινών κυβερνόντων. Κατ’ αρχάς, το υψηλό δημόσιο χρέος, ήταν και παραμένει η κύρια αιτία που η χώρα αδυνατεί να σηκώσει το κεφάλι. Επίσης, ο ρόλος των ξένων δεν πρέπει να υπερεκτιμάται. Δεν είναι ούτε τιμωροί, ούτε φίλοι της Ελλάδος. Έχουν, συμφέροντα τα οποία φροντίζουν να (εξ)υπηρετούν υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, χωρίς αυτό να αποκλείει κερδοσκοπικές επιθέσεις από συγκεκριμένα κέντρα που άλλοτε κέρδιζαν μεγαλύτερα επιτόκια ή ελληνική γη με υποθήκη, ενώ σήμερα, με την παγκοσμιοποίηση των αγορών, υψηλότερα spread και υπεραξίες από το σορτάρισμα σε μετοχές και ομόλογα.
    Ευρωζώνη………..
    Η κύρια διαφορά-που έχει καταλυτική σημασία-είναι ότι η Ελλάδα ανήκει στην ευρωζώνη, για την οποία είναι αδιανόητη η χρεοκοπία, παρά μόνο εάν εξέλθει από το ευρώ, κόψει δραχμή, κάνει υποτίμηση και επαναπροσδιορισμό του δημοσίου χρέους της. Επίσης, οι ευρωπαίοι δεν μπορούν από την άλλη να μεθοδεύσουν την χρεοκοπία μιας χώρας της ΕΕ, γιατί μπορεί να προκαλέσει ντόμινο και στις άλλες χώρες του ευρώ, εκτός και αν έχουν προαποφασίσει, με τα σημερινά δεδομένα να μείνουν 6 χώρες στην ΕΕ, δεδομένου ότι υπάρχουν κι άλλες χώρες που βρίσκονται κοντά στο ίδιο σημείο με την Ελλάδα, οι γνωστές PIIGS (Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία). Οπότε, εάν όλα πάνε στραβά-σαν από μηχανής θεός- μια βοήθεια της τελευταίας στιγμής, δεν μπορεί να αποκλειστεί. Κατά την άποψη μου, αυτό δεν πρόκειται να γίνει, οι από μηχανής θεοί υπήρξαν μόνο στην αρχαιότητα.
    Συμπεράσματα…………
    Τα συμπεράσματα από τη σύγκριση φαίνονται απλά: όταν η δημοσιονομική πολιτική που ακολουθείται, είναι άσωτη και χωρίς μέτρο, οι επιπτώσεις στην πορεία της οικονομίας είναι άμεσες. Δεν είναι τυχαίο, ότι όταν ακολουθήθηκε σωστή δημοσιονομική πολιτική τη δεκαετία 1955-1965, η πολιτική ηγεσία της περιόδου εκμεταλλευόμενη τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης της εποχής, μείωσε το έλλειμμα και η οικονομία της χώρας ορθοπόδησε. Το πρώτο λάθος έγινε το 1978, όπου η πρώτη κυβέρνηση Καραμανλή, στην μεταπολίτευση, υιοθέτησε την πρακτική των ελλειμματικών προϋπολογισμών. Αυτό το «point no return», ειδικά την δεκαετία του 1980 επί ΠΑΣΟΚ έγινε σημαία, προφασιζόμενοι τον εκσυγχρονισμό της χώρας, σε συνδυασμό με τις υπέρογκες σπατάλες κοινωνικών παροχών(λόγια του Ανδρέα: «βρείτε καρέκλες να διορίσουμε κόσμο», έχοντας στο νου του την δημιουργία κομματικού στρατού), διόγκωσαν το χρέος σε δυσθεώρητα ύψη. Έτσι είναι…., όταν το κράτος δανείζονταν εύκολο χρήμα, άνθιζε ταυτόχρονα το χρέος και οι σπατάλες του.
    Και τι έγινε που λαμβάναμε επιδοτήσεις…………..
    Τα σκάνδαλα αποτελούν την κορυφή του παγόβουνου. Στο ίδιο παγόβουνο βρίσκεται η μεταπολίτευση και η ένταξη στην ΕΕ., που έγινε παρανόηση με την χρησιμότητα τους, γιατί εκμηδένισαν τις δομές παραγωγής αξιών της χώρας, εξέθρεψαν την παρασιτική – γραφειοκρατική αντίληψη στους εργαζόμενους, την οκνηρία στον αγροτικό πληθυσμό, τον πλήρη μεταπρατισμό (θα καθαρίσω εγώ, μη φοβάσαι είναι δικός μου κλπ) στους κρατικούς φορείς, την υποτίμηση της εσωτερικής αγοράς στους μεσαίους, με την έξοδο στον Βαλκανικό χώρο και την αλητοποίηση του σημαντικού τμήματος του αστικού πληθυσμού με την υπόθαλψη της οικογένειας, την καταστροφή του οικογενειακού ιστού, την υπερπροβολή της ομοφυλοφιλίας – πέραν των φυσιολογικών της ορίων – από τα σκουπιδομίντια, την διάδοση των ναρκωτικών, την στοχευόμενη καταστροφή της ελληνικής παιδείας με αεριτζήδες της εκπαίδευσης, την συνεχή και διεθνή υποβάθμιση των εθνικών μας θεμάτων και το ξεπούλημα της χώρας. Γιατί η Ελλάδα αντί να χρησιμοποιήσει τα …πακέτα για την ανάπτυξη, έδωσε πρόωρες κομματικές συντάξεις(1993-2003), προϊόντα για τις χωματερές, κομματικοί στρατοί(άκρατοι διορισμοί), κρατικοδίαιτοι επιχειρηματίες.

  11. theagpar avatar
    theagpar 04/05/2010 22:37:03

    Ακομα και σημερα το φερεφωνο του ΓΑΠ ελεγε ψεμματα και μισες αληθειες περι συνταξεων και ΔΕΗ κτλ.
    Τερμα!
    Ειμαι 29 ετων και 22 μηνες ανεργος.Αυτο δε λεει τιποτα.Αλλοι ειναι σε χειροτερη μοιρα. Δε κατεβηκα ποτε σε πορεια με εξαιρεση τα συλλαλητηρια για τη Μακεδονια. Αυριο θα ειμαι στο δρομο....
    Παιζετε με τη ζωη μου; Ετσι και μου δωθει η ευκαιρια σας ρημαξα....

  12. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 04/05/2010 22:43:24

    έλα βρε Ορέστιε... Το ερώτημά μου έχει απαντηθεί εδώ και καιρό... Απλά το βλέπω τώρα α λα γκρεκ.

  13. Orestios avatar
    Orestios 04/05/2010 22:45:58

    Τα μορμολίκια έπεσαν.

  14. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/05/2010 22:55:09

    +100
    Το 5, η απόδοση του λιμνάζοντος κεφαλαίου, είναι το πάγιο πρόβλημα του καπιταλισμού.
    Η κρίση είναι δομική, γι' αυτό δεν λύνεται με διορθωτικά μέτρα.

    Αισθάνομαι ότι χαίρεσαι επειδή καταρρέει το σύστημα, σαν να παίρνεις ρεβάνς για την αποτυχία της σοβιετίας που διαισθάνομαι υποστήριζες.
    Μην βιάζεσαι.
    Το κακέκτυπο που λεγόταν "υπαρκτός σοσιαλισμός" κατέρρευσε.
    Τώρα καταρρέει ο αγγλοσαξωνικός καπιταλισμός της παρασιτικής κερδοσκοπίας.
    Μένει, σαν μοντέλο που υποτίθεται λειτουργεί οικονομικά, ο κρατικός καπιταλισμός των Κινέζων. Αλλά είναι απολυταρχικός για τα φιλελεύθερα γούστα των δυτικών, για τα δικά μου σίγουρα, ίσως και για τα δικά σου, συνεπώς δεν το βλέπω.
    Υπάρχει και το μετασοβιετικό, στην πραγματικότητα παλαιο-ρωσσικό μοντέλο αλλά και να το δεχθείς απαιτεί να βρεθούν πολλοί Πούτιν.

    Η ανθρωπότητα βρίσκεται σε αναζήτηση μοντέλου.
    Μακάρι να μπορούσαν να συγκεραστούν τα θετικά στοιχεία των δύο συστημάτων. Ελευθερία δράσης και πρωτοβουλία από τη μία, ασφάλεια και πρόνοια για τον άνθρωπο από την άλλη. Αλλά από την ανθρώπινη φύση αποκλείεται.
    Μπορεί κάτι να βρουν αυτοί οι καπιταλιστές.
    Άλλωστε, όπως είπε ο θείος Βλαδίμηρος, είναι ικανοί να σού πουλήσουν και το σκοινί με το οποίο θα τους κρεμάσεις.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Προφήτης 04/05/2010 22:55:49

      Απευθύνεται στον alone

      • alone avatar
        alone @ Προφήτης 04/05/2010 23:17:07

        Παραληψη. Το σχολιο ειναι του Greek Rider
        http://greekrider.blogspot.com/2010/05/blog-post.html

        και συμμεριζομαι την οπτικη του ως προβλεψη. Την σοβιετια
        και καθε ολοκληρωτισμο καθολου δεν αγαπησα, αλλα ο Marx
        επιβεβαιωνεται. Στο BLog http://youpayyourcrisis.blogspot.com/
        υπαρχουν παμπολα αρθρα απο διαφορους αναλυτες , οικονομολογους και σχολιαστες αριστερους και ριζοσπαστες , κεντρωους και μη γυρω παο την κριση, την ΟΝΕ το ρολο του ευρω και σεναρια αναδιαπραγματευσης

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.