#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/07/2013 13:05
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η πολεμική βιομηχανία κι οι πεθαμενατζήδες



του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη

Οι γιατροί έχουν μια σαφέστατη διαφορά από τους πεθαμενατζήδες. Θεραπεύουν. Ασχολούνται, πλην των ιατροδικαστών, μόνο με ζωντανούς και προσπαθούν να τους διατηρήσουν ζωντανούς. Αν ασχολείσαι μόνο με πεθαμένους, τότε δεν είσαι γιατρός αλλά πεθαμενατζής, γραφείο κηδειών «Ο χλοερός τόπος».

Φαίνεται πως στο οικονομικό επιτελείο έχουν μπερδέψει αυτές τις δύο ιδιότητες.

Βασική τους αποστολή είναι να συνεισφέρουν, ως επαΐοντες, στη διάσωση της χώρας και της παραγωγικής της βάσης με έναν ορθολογικό τρόπο κι όχι με διαιώνιση ή αύξηση χρεών και ελλειμμάτων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Όχι να την θάψουν.

Απ’ ότι έχουμε αντιληφθεί, όλοι όσοι ξέρουμε γραφή κι ανάγνωση, ο στρατηγικός στόχος της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού, με τον Υπουργό Άμυνας να υπερθεματίζει, είναι η εν λειτουργία εξυγίανση της πολεμικής βιομηχανίας. ΕΑΣ, ΕΛΒΟ, ΕΑΒ, να συμμαζευτούν, να γίνουν με αγώνα πλεονασματικές, ώστε σιγά – σιγά να ξεπληρώσουν τα χρέη τους και να περάσουν, έστω τώρα, στον 21ο Αιώνα σύγχρονες κι ανταγωνιστικές, κατέχοντας την κεντρική θέση, μαζί με τις όμορες εταιρείες του ιδιωτικού τομέα, στον σκληρό βιομηχανικό και τεχνολογικό πυρήνα της οικονομίας. Όπως γίνεται σε όλες τις σοβαρές χώρες, φέρνοντας πρωτοποριακή τεχνολογία, θέσεις εργασίας, κέρδη, αληθινό ζεστό χρήμα στη χώρα.

Το σε ποιο ποσοστό θα τις ιδιωτικοποιήσεις και με ποιο τρόπο θα διατηρήσεις κρατικό έλεγχο ή εποπτεία, είναι ένα τεχνικό ζήτημα προς επίλυση. Πάντως ακόμη και στις ΗΠΑ, όπου είναι μόνο ιδιωτική, η πολεμική βιομηχανία ταυτίζεται με το κράτος και τις επιδιώξεις του. Πάνε χέρι –χέρι. Διότι δεν φτιάχνει μανταλάκια. Ο νοών νοείτω …

Και να γίνει σαφές πως δεν μιλάμε απλά για εργαλειομηχανές και ντουβάρια. Σημαντικά και αυτά και μαθαίνω τα ντουβάρια και τα οικόπεδα τα λιγουρεύονται διάφοροι επιτήδειοι. Περιμένουν πάνω στο κλαδί για ενδεχόμενο φαγοπότι πάνω στο «πτώμα», αν επέλθει το μοιραίο.

Από κοντά τρέχουν τα σάλια στους ατζέντηδες κι όσους λιγουρεύονται ν’ αρπάξουν πελατεία, αποθέματα κλπ.

Κυρίως όμως είναι συσσωρευμένη ανθρώπινη εμπειρία, πολύτιμο εξειδικευμένο επιστημονικό, τεχνικό και εργατικό δυναμικό.

Κάτω από τις ανίκανες πολιτικές και επιχειρηματικές ηγεσίες δεκαετιών, τους ταβλαδόρους που έχωναν μέσα οι πολιτευτάδες, κάτω από τις στοιβάδες του ρουσφετιού, της κακοδιαχείρισης, των χρεών και των ελλειμμάτων ή μάλλον παρ’ όλα αυτά, υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος αληθινών εργαζομένων. Από επιστήμονες και τεχνικούς, ως δεινούς εργάτες παραγωγής, που είναι ικανοί για θαύματα.

Αν ηλιθιωδώς αυτό το «σκοτώσουμε», αν τους σκορπίσουμε αυτούς τους πολύτιμους ανθρώπους στους τέσσερις ανέμους της ανεργίας και αφήσουμε αυτή την βιομηχανία να λεηλατηθεί, δεν ξαναφτιάχνεται εύκολα. Πολύ περισσότερο όταν υπάρχουν παραγγελίες και πεδίον δόξης λαμπρόν για τους τολμηρούς.

Η επιλογή διάσωσης κι εξυγίανσης της πολεμικής βιομηχανίας είναι μια πολιτική απόφαση με στρατηγική σημασία. Δεν ανήκει σε τεχνοκράτες. Ανήκει στα πολιτικά αντικείμενα που απαιτούν υπερβατική σκέψη και την παίρνουν πολιτικοί και όχι δοσατζήδες.

Αν μετράς τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι, δεν μπορείς να κατανοήσεις και πολύ περισσότερο να υποστηρίξεις μια επιλογή που αφορά την εθνική στρατηγική.

Οι περικοπές στο προσωπικό της πολεμικής βιομηχανίας το έχουν μειώσει σχεδόν στο 1/3, οι δε αποδοχές τους έχουν μειωθεί 50% και είναι στο ενιαίο μισθολόγιο, χωρίς κανένα προνόμιο.

Το ότι παρήγαγαν ελλείμματα και χρέη δεν ήταν ευθύνη των εργαζομένων, ούτε αποτέλεσμα της ανυπαρξίας κερδοφόρου μέλλοντος κι αντικειμένου εργασίας για τις εταιρείες. Φταίνε οι ποικιλόχρωμες ηγεσίες, κυρίως με βαθύ πράσινο χρώμα, αλλά και οι δικές μας, που έβλεπαν τον χώρο ως ευκαιρία για ρουσφέτια ή ανέβαλαν την εξυγίανση του για τις 32 του μηνός.

Το Μέγαρο Μαξίμου σταθερά έχει την ορθή θέση. Ξεκάθαρος στο ζήτημα και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Αβραμόπουλος.

Μαθαίνω όμως, πως παρά την εκπεφρασμένη θέση της κυβέρνησης, των κατεξοχήν αρμοδίων για θέματα εθνικής στρατηγικής και Άμυνας, για την εξυγίανση και διάσωση της πολεμικής βιομηχανίας, το οικονομικό επιτελείο απεργάζεται συγχώνευση ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και …ΛΑΡΚΟ. Αν υπήρχε και κανά πατσατσίδικο υπό κρατικό έλεγχο, θα το βάζανε κι αυτό στην συγχώνευση, υποθέτω. Η σε βάθος χρόνου θέση της πολεμικής βιομηχανίας υπό μια διοικητική ομπρέλα είναι ένα άλλο ζήτημα από την διάλυση δια της συγχωνεύσεως με άσχετα νομικά πρόσωπα.

Ο στρατηγικός οικονομικός στόχος είναι η μείωση των ελλειμμάτων και η επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος, όχι να εκτελέσουμε κομμάτι – κομμάτι την ελληνική οικονομία.

Ναι, παρήγαγαν χρέη και ελλείμματα, λόγω πολιτικών ευθυνών με ονοματεπώνυμο.

Ιδού λοιπόν πεδίο δόξης λαμπρόν, κύριε Στουρνάρα και λοιποί: κάντε πλεονασματική την ελληνική πολεμική βιομηχανία. Θεραπεύστε τη, όχι θάψτε τη.

Το να «εξυγιαίνω» κατεβάζοντας ρολλά, το ‘κανα κι εγώ που είμαι του Κλασσικού. Regina rozas amat κλπ. Εσείς όμως;

Να ξαναθυμίσω δε, πως το Μνημόνιο είναι μια σύμβαση κι όχι το Ευαγγέλιο. Η Τρόϊκα είναι άνθρωποι, με δυο χέρια και δυο πόδια. Όχι η Αγία Τριάδα. Μην «μασάτε» τόσο, βρε αδερφέ…

(δημοσιεύεται στην "Δημοκρατία")

ΣΧΟΛΙΑ

  1. δημης avatar
    δημης 17/07/2013 13:22:00

    ++++++++++++++++
    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠ/ΚΟΥΣ ...ΤΙΠΟΤΑ ;;;;;;;;;;;;;;
    ΑΣ ΠΑΝΕ ΑΚΛΑΥΤΟΙ...

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ δημης 17/07/2013 22:23:30

      Τα θέλεις όλα σαλάτα σε ένα άρθρο; Ούτε για το ΦΠΑ στην εστίαση έγραψα, ούτε για την παραίτηση Ξαρχάκου απ' το Εθνικό, γαμώ το...

  2. Αιρετικός avatar
    Αιρετικός 17/07/2013 13:30:37

    +1.000!
    Οι περί τον Στουρνάρα θυμίζουν τον τρελό χειρουργό με το πριόνι...

  3. totten avatar
    totten 17/07/2013 13:40:57

    +1000

    Φαήλο για ρώτα τους στο ΥΠΟΙΚ πόση ζημιά θα πάθαινε οιαδήποτε εταιρεία κλείνοντας (επίτηδες χωρίς χρηματοδότηση με επίσχεση και χωρίς πρώτες ύλες) για 6 μήνες? Θα την ήξερε κανείς στην αγορά? Τι λέει η βίβλος του ΙΟΒΕ? Λυπάμαι για αυτούς που δηλώνουν φιλελεύθεροι και έχουν ξεφτιλίσει την έννοια.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ totten 17/07/2013 22:26:16

      Κι εγώ του κλασσικού καταλαβαίνω πως σημαίνει απαξίωση.

  4. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 17/07/2013 13:51:29

    Λές Φαήλο ὅτι,βασικός στόχος τοῦ Πρωθυπουργοῦ καί τῆς κυβέρνησης εἶναι ''ἡ ἐν λειτουργία ἐξυγίανση τῆς πολεμικῆς βιομηχανίας''. Καί τελειώνεις μέ τήν προτροπή στό Στουρνάρα νά θεραπεύσει τήν πολεμική βιομηχανία καί ὄχι νά τή θάψει.Δηλαδή ὁ Πρωθυπουργός ἔχει ὅλη τήν καλή διάθεση,ἀλλά δέν θέλει ἤ δυσκολεύεται ὁ Ὑπουργός του ἐπί τῶν οἰκονομικῶν; Ποιός κάνει κουμάντο τελικά; Πώς μοῦ μοιάζει ἔτσι,σάν νά πιέζει ὁ κηδειχταράς τό γιατρό νά τελειώνει μέ τόν ἅρρωστο,γιά νά ἀναλάβει ἐκεῖνος;...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Κυθήριος 17/07/2013 16:00:19

      Ο Στορνάρας σχεδιάζει. Ο Σαμαράς εκρίνει η απορρίπτει το σχέδιο. Δεν είνα απο πάνω του την ώρα του σχεδιασμού. Στόχους του αναθέτει και ελέγχει την πρόοδο. Καλό είναι να διαχωρίζουμε τα πράγματα. Και ουσιαστικά ο Φαήλος προσπαθεί να προλάβει ολισθήματα του υπ.οικ. για να καταρτισθούν και άλλα σχέδια. Όχι ένα μόνο που θα κάνει ζημιά.

      • {Α}θανάσης avatar
        {Α}θανάσης @ Γεώργιος Τ. 18/07/2013 00:05:05

        Ο Σαμαράς δεν εγκρίνει απλά. Δίνει εντολές και κατευθύνσεις. Εκτός αν δεν είναι έτσι.

        • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
          Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ {Α}θανάσης 18/07/2013 13:07:54

          Έτσι είναι, αφού ακούσει τους πάντες.
          Γι' αυτό να περιμένετε τις τελικές αποφάσεις...

  5. Nik avatar
    Nik 17/07/2013 13:51:58

    Η ΕΒΟ είχε πάρει παραγγελίες και από τον ιδιωτικό τομέα, πχ με το σκοπευτικό τουφέκι Foxfire. Αγνόησε βέβαια παραδειγματικά το εγχώριο δυναμικό και όταν δεν το αγνοούσε έθετε περίεργους όρους ακόμη και για να πάρει δώρο μια ελληνική πατέντα. Παράδειγμα, όταν ζήτησαν από δωρητή πατέντας κυνηγετικού όπλου πλάνο παραγωγής με κόστος 200 000 Ευρώ! Βέβαια το όπλο έφυγε. Σήμερα παράγεται ένα όμοιο του επικερδώς στις ΗΠΑ.

    Ευελιξία σημαίνει και άνοιγμα σε πράγματα που δεν κατανοεί η κολλημένη δημσιοϋπαλληλία.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Nik 17/07/2013 22:28:01

      Πολλά τα στραβά του παρελθόντος. Αρκετά άλλαξαν, τώρα όμως πρέπει να αλλάξουν ΟΛΑ, όχι όμως με ευθανασία.

  6. Κεραμυδόγατος avatar
    Κεραμυδόγατος 17/07/2013 14:07:06

    +1.000.000
    Φαήλος για ακόμη μία φορά φοβερός! Οι Αμυντικές Βιομηχανίες είναι ζωτικής σημασίας για τη χώρα, την ανάπτυξη και την άμυνα, πρέπει να γίνει το παν για να εξυγιανθούν και να αναζωογονηθούν.
    Το ακούνε στο ΥΠΟΙΚ; Ε κύριε Στουρνάρα;

  7. ntek avatar
    ntek 17/07/2013 15:23:06

    Σοβαρα μαγαζιά , χοντρα μισθά και κοπιαστική εργασία (ταπες σε βαρέλι...) σε σημείο που να χλωμιάζει μπροστα τους ακόμα και το υπουργείο πολιτισμού.
    Φυσικά , περιττο να σου πω οτι κανείς απο τους ισοβιους που συχνάζουν εκει μέσα δεν συνδέει την επαγγελματική του ευημερία με το αν το μαγαζί βγαζει τα λεφτα του η οχι. Ου γκαγκα ! θα λυπηθώ αν μπεί λουκέτο , ειλικρινά

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ ntek 17/07/2013 22:30:49

      Δεν είναι έτσι, τουλάχιστον όχι πια και μην ισοπεδώνεις όλο τον κόσμο.
      Φαντάζομαι ότι έχει παραχθεί από όπλα και πυρομαχικά με τα οποία είναι εξοπλισμένος ο ΕΣ και η ΕΦ στην Κύπρο, δεν τα έφτιαξες εσύ ο δουλευταράς. Κάποιοι άνθρωποι τα έκαναν και τα κάνουν, την ώρα που άλλοι βούλωναν τάπες σε βαρέλια. Τους πρώτους θέλουμε.

  8. Geros avatar
    Geros 17/07/2013 15:55:01

    Σωστά τα λες αγαπητέ Φαΐλο , υπάρχουν οι γιατροί που θεραπεύουν , οι πεθαμενατζίδες που κηδεύουν , αλλά υπάρχει και μια τρίτη κατηγορία: τσαρλατάνοι που υπόσχονται ότι ανασταίνουν νεκρούς.
    Προτιμώ λοιπόν να με πεις πεθαμενατζή επειδή με μια σεμνή τελετή ενταφίασα το πτώμα παρά να είμαι τσαρλατάνος που θα κοροϊδεύει τον κόσμο ότι θα αναστήσει το πτώμα ξοδεύοντας τα δισεκατομμύρια του κοσμάκη!

    Άντε , γιατί με τα λόγια χτίζεις ανώγια και κατώγια αλλά υπάρχει και όριο!
    Το όριο αυτό λέγεται ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Geros 17/07/2013 22:36:34

      Κι εσύ την ξέρεις καλά την πραγματικότητα;
      Άκου, πχ στα ΕΑΣ ήταν 2.700, μείνανε 850 και σε λίγους μήνες θα είναι 700.
      Αυτοί είναι αμφίβολο αν θα φτάνουν για την παραγωγή μόνο των πυρομαχικών της ΑΤΚ που περιμένει ακόμη, προς το παρόν, για να υπογράψει συμβάσεις καμμιά 250.000.000 Ευρώ. Ξέρεις πολλές βιομηχανίες που να φέρουν τέτοιο χρήμα από μία (1) και μόνη δουλειά μόνο με εξαγωγές;
      Το σχέδιο εξυγίανσης το υπέβαλε η διοίκηση που το ίδιο το ΥΠΟΙΚ ο διόρισε.
      Τώρα που ζητάνε την υλοποίηση της και δάνειο 35.000.000 Ευρώ για πρώτες ύλες κλπ, ξαφνικά έγιναν μαλάκες κι αναξιόπιστοι;
      Θα σου πω ωμά την γνώμη μου: η κατάσταση καθίσται εξόχως περίεργη, δεδομένων των συμφερόντων που καραδοκούν και βρίσκεται ήδη κοντά στην απιστία και άλλα ωραία...

  9. Γενιά του Πολυτεχνείου avatar
    Γενιά του Πολυτεχνείου 17/07/2013 16:39:41

    Αγαπητέ Φαήλο
    Δύσκολο.Να μάθεις σε γέρο γάιδαρο καινούργια κόλπα.
    Σύμφωνοι να το παλέψουμε.Οπως εξυγιάναμε τα ναυπηγεία με τους Γερμανούς και τον Σάφα?Τόσο ισχυρά συνδικαλιστικά κυκλώματα,εργασιακές συνήθειες μιάς ζωής.Αλλάζουν?Από τους 900 πόσοι είναι διευθυντές ή στο ψυγείο?
    Μελέτησε σε παρακαλώ το οργανόγραμμα μίας κρατικής εταιρείας.
    Πρόταση:Λουκέτο.Τώρα.Επαναπρόσληψη 100 μόνο από τους 900.Ιδιοκτησία
    και Manegement σε Mauser ή Rheinmetal ή κάτι παρόμοιο.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Γενιά του Πολυτεχνείου 17/07/2013 22:57:50

      Δεν είναι έτσι. Πχ τα ΕΑΣ ήταν 2700 και μείνανε 850, σε λίγο , με συνταξιοδοτήσεις κλπ, θα είναι 700. Δεν επαρκούν για την εκτέλεση των παραγγελιών. Τί δεν καταλαβαίνεις, αδερφέ;

  10. akis51 avatar
    akis51 17/07/2013 17:22:12

    @Γενιά του Πολυτεχνείου : Προτάσεις ξέρετε να κάνετε ! Έχετε όμως επισκεφθεί κάποια από τις τρείς αυτές βιομηχανίες ; Γνωρίζετε τις δυνατότητες τους ;
    Εάν υπήρχε τρόπος να σάς στείλω pm με τον εξοπλισμό τους και μόνο, θα αναθεωρήσετε πολλά απ' όσα νομίζετε ακόμη και για το υπάρχον προσωπικό.
    (Εξαιρουμένων φυσικά των Δ.Σ.)

    Σίγουρα οι ανίκανοι, ηλίθιοι και επικίνδυνοι όπως ο Στουρνάρας έχουν σχέδιο διάλυσης διότι α) πίσω τους είναι τα "κοράκια" και β) είναι ανίκανοι να διαχειριστούν ένα περίπτερο. (Άς μού κάνει μήνυση για τούς χαρακτηρισμούς..)

    Φαήλο, όσο και να φωνάζεις σ' έχουν γραμμένο ! Χώνεψε το επιτέλους και βρες άλλους τρόπους (και συμμάχους) μπάς και διασωθούν.. Με κείμενα δεν βγαίνει άκρη, έχουμε πόλεμο !!

    • Γενιά του Πολυτεχνείου avatar
      Γενιά του Πολυτεχνείου @ akis51 17/07/2013 17:53:10

      Εχω ζήσει 25 χρόνια στην Πολεμική Βιομηχανία,σε 4 εταιρείες ,σε όλες τις θέσεις.Μηχανικός ΕΜΠ,άπειρες ώρες καμμένες στο Μηχανουργείο.Με γνωρίζουν και οι πέτρες εκεί. Εσεις?

    • Γενιά του Πολυτεχνείου avatar
      Γενιά του Πολυτεχνείου @ akis51 17/07/2013 17:59:24

      Τον εξοπλισμό που λέτε τον έχω στήσει με τα χεράκια μου.Respect.
      Δεν μου αρέσουν οι εύκολες απόψεις.Πριν μιλήσω γνωρίζω βαθύτατα τι λέω.Το αισθάνομαι ευθύνη να μιλήσω

  11. Geros avatar
    Geros 17/07/2013 17:56:34

    Κάτι ακόμα, γράφετε: "Κάτω από τις ανίκανες πολιτικές και επιχειρηματικές ηγεσίες δεκαετιών, τους ταβλαδόρους που έχωναν μέσα οι πολιτευτάδες, κάτω από τις στοιβάδες του ρουσφετιού, της κακοδιαχείρισης, των χρεών και των ελλειμμάτων ή μάλλον παρ’ όλα αυτά, υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος αληθινών εργαζομένων. Από επιστήμονες και τεχνικούς, ως δεινούς εργάτες παραγωγής, που είναι ικανοί για θαύματα."

    Είναι στην ουσία ο γνωστός χιλιοειπωμένος μύθος του "πολύτιμου ανθρωπίνου δυναμικού" που επαναλαμβάνεται κάθε φορά όταν κάποιος πάει να αγγίξει το δημόσιο. Τον ακούσαμε την Ολυμπιακή (οι καλύτεροι τεχνικοί του κόσμου μας διαβεβαίωναν ότι υπήρχαν στην Ολυμπιακή. Σε ποια Ολυμπιάδα τεχνικών αεροπορικών γραμμών κέρδισαν το χρυσό μετάλλιο ξέχασαν να μας το πουν), τον ακούσαμε στη ΕΡΤ , στην δημοτική αστυνομία , στα ναυπηγεία , παντού.

    Ακούστε τι λέει η εμπειρία μου πολλά χρόνια στην αγορά: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΔΥΝΑΜΙΚΟ , είναι μύθος. Όποιοι αξίζουν σε οποιαδήποτε εταιρεία , δημόσια ή ιδιωτική αργά ή γρήγορα θα βρούν τον δρόμο τους. Όσοι νιώσουν ότι τα ταλέντα τους , οι γνώσεις τους και η εμπειρίες τους περνάνε ανεκμετάλλευτα στον χώρο εργασίας τους αν έχουν πραγματικά δίκιο και έχουν όντως ταλέντα, γνώσεις και εμπειρίες θα βρουν δουλειά αλλού.
    Δεν λέω ότι όλοι είναι ταβλαδόροι , πολλοί από αυτούς είναι καλοί , ευσυνείδητοι εργαζόμενοι , αλλά ο μύθος του πολύτιμου ανθρωπίνου δυναμικού λέει κάτι άλλο , δεν λέει για ευσυνείδητους εργαζομένους , λέει ότι οι εταιρίες αυτές έχουν την ανώτερη ποιότητα εργαζομένων , την ποιότητα που προσθέτει αξία στην επιχείρηση.
    Δυστυχώς δεν είναι έτσι , η περισσότερες δεν είχαν ποτέ τέτοιους εργαζόμενους και αυτούς που είχανε τους έχουν χάσει γιατί είχαν ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΔΟΞΙΑ και έφυγαν.

    • Zugzwang avatar
      Zugzwang @ Geros 17/07/2013 20:16:29

      @Geros
      Μα γι'αυτο αγαπητε προσπαθουμε να βρουμε τροπους να αντικαταστησουμε τα εργατικα χερια με ρομποτ (και σε αρκετους τομεις το εχουμε καταφερει). Γιατι, οπως και να το κανεις, ακομα και οι σκλαβοι κοστιζουν. Πρεπει να τους ταïσεις και να τους ποτισεις... Δεν συμφερει...

      Για οσους δεν εχουν ουτε αξια ουτε φιλοδοξια, τι θα ελεγες να ξαναρχιζαμε να τους πεταμε στον Καιαδα. Καλη ιδεα, ε;

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Geros 17/07/2013 23:08:15

      Με εκπλήσσει η κακεντρέχεια της σκέψης σου.
      Η Ολυμπιακή είχε και νομίζω έχει ακόμη από τις καλύτερες επιδόσεις στον κόσμο στην ασφάλεια, εξαίρετους πιλότους και μηχανικούς. Ποιός μύθος;
      Τα αεροπλάνα πετούσαν μόνα τους ή επισκευάζονταν και συντηρούνταν μόνα τους;
      Δεν φταίνε αυτοί για τις στρατιές άχρηστων ρουσφετιών, ούτε ταυτίζεται ο καλός πιλότος ή μηχανικός με τις διάφορες γκόμενες και κολλητούς, που δεν φτάνανε οι καρέκλες να κάτσουν.
      Και εκεί λοιπόν υπήρχε αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό.
      Στην πολεμική βιομηχανία το ίδιο. Να έφευγαν να πάνε που;
      Στις ιδιωτικές που δεν υπάρχουν; Διότι με το αντικείμενο των ΕΒΟ, ΠΥΡΚΑΛ, ΕΛΒΟ, ΕΑΒ δεν υπάρχουν δυστυχώς ιδιωτικές στην Ελλάδα.
      Ήδη έχει ξεσκαρκατάρει πολύ το πράμα και υπάρχει αντικείμενο, προοπτική.

      • Geros avatar
        Geros @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 18/07/2013 03:22:50

        Ο κίνδυνος να θεωρηθώ κακεντρεχής είναι κάτι που έχει σταματήσει να με απασχολεί πολλά χρόνια τώρα.
        Ο λόγος είναι ότι σε βάθος χρόνου όλοι προτιμούν να έχουν δίπλα τους ως συνεταίρο ή εργοδότη τον κακεντρεχή που τους εξασφαλίζει την επιβίωση από τον γαλαντόμο που τους στέλνει σούμπιτους στο ταμείο ανεργίας.
        Προτιμώ να λέω την αλήθεια και να είμαι χρήσιμος παρά να λέω ευχάριστες κουβεντούλες κενές νοήματος και να είμαι επιζήμιος.

        Έχω πει ότι δεν είμαι κανένας ειδικός στην πολεμική βιομηχανία όταν σχολίασα ένα προηγούμενο άρθρο σας για το θέμα , τα σχόλια μου είναι γενικά και δεν αφορούν αποκλειστικά τις συγκεκριμένες εταιρείες.
        Αξιόλογο εργατικό δυναμικό υπάρχει παντού , άλλο όμως αυτό και άλλο το εργατικό δυναμικό που προσθέτει αξία στην εταιρεία.
        Άλλο κάνω καλά την δουλειά μου και άλλο αν φύγω καταρρέει η εταιρεία.

        Έχω την αίσθηση ότι έχετε μεν τα αγαθότερα πατριωτικά κίνητρα αλλά επί τις ουσίας δεν προσφέρετε καλές υπηρεσίες.
        Θα ήθελα να παράγουμε αεροπλανοφόρα και διαστημόπλοια και να είμαστε κυρίαρχοι των αιθέρων και των θαλασσών , αν όμως στην πράξη αυτό που καταφέρνουμε είναι να ξοδεύουμε τα χρήματα που με αίμα δίνει ο κοσμάκης για να ταΐζουμε χρεοκοπημένες επιχειρήσεις θα με βρείτε αντίθετο.

        Αν εγώ πάω σε έναν επενδυτή και του πω ότι η τάδε εταιρεία θα του βγάλει εκατοντάδες εκατομμύρια θα μου ζητήσει λεπτομερές πλάνο για να επενδύσει , αν ζητάτε λοιπόν ο Ελληνικός λαός να επενδύσει αυτά που του παίρνουν με φόρους δημευτικού χαρακτήρα στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις περιμένω να κάνετε το ίδιο.
        Η φράση "έχει ξεσκαρκατάρει πολύ το πράμα και υπάρχει αντικείμενο, προοπτική" συγγνώμη αλλά δεν με καλύπτει.

  12. Μυρμιδών avatar
    Μυρμιδών 17/07/2013 18:41:17

    Κι εγώ του Κλασσικού είμαι Φαήλε.Επί των ειδικών θεμάτων δεν έχω γνώση ειδήμονος αλλά γενικώς συμφωνώ απολύτως με το πνεύμα του άρθρου σου.
    Κατα την ταπεινή μου γνώμη ο τομέας της πολεμικής βιομηχανίας πρέπει να ενισχυθεί και να μη γίνει καμία συγχώνευση. ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και ΕΑΒ πρέπει να παραμείνουν αυτοτελής αλλά να υπαχθούν σε κεντρική διοίκηση και κεντρικό σχεδιασμό. Η τεχνογνωσία του υπάρχοντος προσωπικού δεν επιτρέπει απολύσεις αλλά τα βύσματα οι ταβλαδόροι και οι γκόμενες πρέπει να φύγουν…
    Εν κατακλείδι η Ελλάς πρέπει να διατηρήσει και να ενισχύσει την αμυντική πολεμική της βιομηχανία. Αλλιώς κοιμόμαστε όρθιοι και το σωστό και δίκαιο αίτημα για μεταρρυθμίσεις, (να φύγουν τα κοπροσκυλά από το δημόσιο) λειτούργει σαν αυτό που λέει ο σοφός λαός... Μαζί με τα ξερά και καίγονται και τα χλωρά...
    Στην προσπάθεια εξυγίανσης του Δημοσίου δεν πρέπει να αφεθεί το ΠΑΣΟΚ δια της Φώφης να βγάλει την πικρά του για τις απολύσεις των πρασινοφρουρών,στις ΕΑΣ, ΕΛΒΟ και ΕΑΒ.
    Ελπίζω να γίνεται αντιληπτό τι λέω...
    Οι αμυντικές βιομηχανίες της Χώρας ειναι ζήτημα ζωής και θανάτου για το Έθνος.

  13. Kimon avatar
    Kimon 17/07/2013 18:46:35

    Επίσκεψη στην ΕΑΒ λόγω επαγγελματικής υποχρέωσης παρουσίασε άδεια από προσωπικό υπόστεγα, μουσιακά μηχανήματα και το προσωπικό στο κυλικείο εν ώρα εργασίας. Επισκεψή μου στο Ισραήλ σε αντίστοιχη βιομηχανική μονάδα παρουσίασε εκατοντάδες εργαζόμενους στα υπόστεγα, υπερσύχρονα μηχανήματα ανάλυσης και συντήρησης και άδεια κυλικεία.

    • Mak avatar
      Mak @ Kimon 17/07/2013 23:10:02

      Ίσως η εύρεση στρατηγικού εταίρου από την πολεμική βιομηχανία του Ισραήλ που θα αναλάβει την αναδιοργάνωση της πολεμικής βιομηχανίας της Ελλάδας, να ήταν μία λύση;
      Για ένα διάστημα τουλάχιστον μέχρι να μπορούμε να σταθούμε στο διεθνή ανταγωνισμό.

  14. Zugzwang avatar
    Zugzwang 18/07/2013 10:56:38

    @Geros
    Η σοβαροφανεια σου δεν ξεγελα κανενα. Δεν απαντησες ομως. Συμφωνεις να ξανανοιξουμε τον Καιαδα και να πεταμε αυτους που δεν εχουν "αξια και φιλοδοξια"; Γιατι αυτο υπονοουν τα σχολια σου!

    • Geros avatar
      Geros @ Zugzwang 18/07/2013 12:00:58

      Ο λόγος που δεν απάντησα είναι γιατί απλά ΔΕΝ ΥΠΟΝΟΩ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ.
      Προτιμώ να απαντάω σε αυτούς που έχουν κατανοήσει τα σχόλια μου και όχι σε αυτούς που φαντάζονται αλλαντάλλων.
      Συγγνώμη.

      • Zugzwang avatar
        Zugzwang @ Geros 18/07/2013 14:59:15

        @Geros
        Αφου λες οτι δεν υπονοεις πως θα πρεπει να ξανανοιξουμε τον Καιαδα, τοτε οφειλεις να μας πεις τι πρεπει να κανουμε αυτους που δεν εχουν "αξια και φιλοδοξια" (δικοι σου οροι, δικα σου λογια). Τι θα τους κανουμε αυτους;

        • Geros avatar
          Geros @ Zugzwang 18/07/2013 17:14:16

          Αν διαβάζατε χωρίς παρωπίδες τα σχόλια μου (τις παρωπίδες που εσείς βάλατε στον εαυτό σας επειδή με θεωρήσατε νεοφιλελεύθερο και άρα αντίχριστο) , θα βλέπατε ότι δεν ονειρεύομαι κανέναν Καιάδα. Το μόνο που λέω είναι ότι δεν δέχομαι να υπάρχουν πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας. Στην πρώτη κατηγορία να μπαίνουν αυτοί που είχαν βουλευτή , μέσο και μεγάλη γλώσσα για γλείψιμο και στην δεύτερη οι άτυχοι που έπρεπε να δουλεύουν σαν τα σκυλιά για να ζουν τους εαυτούς τους αλλά και τους πολίτες της πρώτης κατηγορίας.

          Υπάρχουν υπάλληλοι που η ποιότητα τους ,τους κάνει απαραίτητα γρανάζια στην μηχανή μιας εταιρείας , αυτό εννοώ με την έκφραση αξία και φιλοδοξία (χρειάζονται και τα δυο). Οι υπόλοιποι εργαζόμενοι δεν πάνε σε κανέναν Καιάδα , είναι η μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων άλλωστε.
          Πάντα σε μια κοινωνία υπάρχουν αυτοί που διαπρέπουν και καλά θα κάνετε να τους βγάλετε το καπέλο αντί να νομίζετε πως αν αναγνωρίσουμε την αξία τους θα καταδικάσουμε τους υπολοίπους στον Καιάδα.

          Να το πω με τρόπο που μπορεί και να το καταλάβετε: ο Μέσι και ο Ρονάλντο είναι σπάνιοι αλλά δεν σημαίνει ότι μπορούν να παίζουν μπάλα μόνοι τους , γκέγκε?

          • Zugzwang avatar
            Zugzwang @ Geros 18/07/2013 18:57:43

            @Geros
            Γκεγκε! Και φυσικα συμφωνω με αυτη την ειδυλλιακη διατυπωση. Οι φιλοι συναγνωστες θα κρινουν αν συμβαδιζει αυτη με τα προηγουμενα σχολια σας.
            Παντα φιλικα

  15. Nik avatar
    Nik 18/07/2013 10:58:59

    Μα ο στρατηγικός εταίρος το πρώτο που θα κάνει είναι να σιγουρευτεί ότι ΠΟΤΕ δεν θα βγει μόνη της η ΕΑΣ στην διεθνή αγορά!

    Η μονοπώληση αμυντικών προϊόντων από μια κρατική εταιρεία ανακόπτει την ιδιωτική πρωτοβουλία. Ισως ένα σχήμα όπου μια κρατική ομπρέλλα θα ελέγχει και θα εξασφαλίζει την νομιμότητα των ιδιωτικών εταιρειών να αποδώσει περισσότερα. Η γιγάντια δομή της ΕΑΣ, με την αναπόφευκτη εσωτερική γραφειοκρατεία δεν αφήνει χώρο για εφευρετικότητα.

  16. roadrunner avatar
    roadrunner 18/07/2013 13:31:54

    Σαν απλός πολίτης, προτιμώ η χώρα μου, να διατηρήσει αυτές τις παραγωγικές μονάδες της αμυντικής βιομηχανίας, ακόμη και αν δεν καταφέρουν να γίνουν ανταγωνιστικές, με άλλες ξένες, τις κατηγορίας τους.
    Μάλιστα, όσο σκέφτομαι τα εκατομμύρια ευρώ, που «φάγανε» στο παρελθόν, με αγορές τις εξοπλιστικών από το εξωτερικό (και μόνο για τις μίζες),
    μόνο μιζέρια και κακομοιριά (αν όχι κάτι χειρότερο), αποπνέουν,
    τα σχέδια για «λουκέτο» στις ντόπιες αμυντικές βιομηχανίες.

    Μου φαίνεται λογικό, ότι η Ελλάδα, ως χώρα, αναγκασμένη εκ των συνθηκών γειτνίασης, να ξοδεύει σημαντικά κονδύλια για τη συντήρηση του στρατού της, θα πρέπει να έχει τουλάχιστον στοιχειώδη παραγωγή πυρομαχικών, για παν ενδεχόμενο. Αλλά και για ψυχολογικούς λόγους (μη ενθάρρυνσης) των «άσπονδων φίλων γειτονικών χωρών» της.
    Θέματα δυσλειτουργιών, ενδεχόμενης κακής διαχείρισης, νομίζω μπορούν να επιλυθούν αν υπάρχει η βούληση άνωθεν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.