#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
06/01/2013 11:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η νόσος των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης

ή  "η νόσος του Πόρτνοϊ- Βλαχοδήμαρχου"



Ο θεσμός της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Ελλάδα, δυστυχώς δεν ενηλικιώθηκε ποτέ. Όντας δε ένας δύστροπος έφηβος, σε διαρκή καταπίεση από υπερπροστατευτικούς «γονείς» και «συγγενείς» (όρα κυβέρνηση και πολιτικά κόμματα), από διάφορες συντηρητικές και σχεδόν θρησκευτικές δοξασίες της ελληνικής κοινωνίας περί του «ιερού σκοπού» και της «κρισίμου» αποστολής του και διαρκώς «αίρων» τις αμαρτίες και τις εξόφθαλμες αβελτηρίες της πλειοψηφίας των προσώπων που εκλέχθηκαν να τον υπηρετήσουν (ο όρος «βλαχοδήμαρχος» τα λέει όλα), θα μπορούσε ίσως να συγκριθεί με τον Αλεξάντρ Πόρτνοϊ, τον αθυρόστομο εβραίο έφηβο ήρωα της νουβέλας του Φ. Ροθ που αναφέρεται στον τίτλο. Θα ήταν δε εξόχως διασκεδαστικό, διδακτικό και αποκαλυπτικό αν μπορούσαμε να ακούσουμε ή να διαβάσουμε τον σπαραχτικό μονόλογο του θεσμού αυτού, προς τον κύριο Φούχτελ, ψυχαναλυτή και ταυτοχρόνως υποψήφιο αναμορφωτή και επίτροπό του!

Ο θεσμός αυτός, με την εφηβική νοοτροπία ταλαιπωρείται παραδόξως από συστηματικές ασθένειες της τρίτης ηλικίας. Υπήρξε από την γέννησή του μέχρι τις μέρες μας ένας μπαξές –  τι μπαξές δηλαδή, ολόκληρο θερμοκήπιο – εντός του οποίου καλλιεργούνται με συνέπεια και θάλλουν ανενόχλητα όλες οι θεσμικές, πολιτικές και οικονομικές στρεβλώσεις και παθογένειες της κεντρικής διοίκησης και επιπροσθέτως, όλα τα ζιζάνια και τα παράσιτα των μικροσυμφερόντων των τοπικών κοινωνιών. Αυτά τα παράσιτα, εκμεταλλεύονται τις προσωπικές σχέσεις και την πελατειακή διαπλοκή συμφερόντων των κλειστών κοινωνιών και κυρίως, την «ενός ανδρός αρχή» πάνω στην οποία δυστυχώς στηρίζεται ακόμη η λειτουργία των Δήμων της χώρας μας. Αυτή η δικτατορικής σχεδόν μορφής κυριαρχία του δημάρχου στην λειτουργία των Δήμων και η προσωποπαγής δομή της διοικητικής και κανονιστικής τους λειτουργίας, οδηγεί σε ταύτιση (τις περισσότερες φορές με ολέθρια αποτελέσματα) του θεσμού με τα πρόσωπα που τον υπηρετούν. Γι αυτόν τον λόγο, παρατηρούνται παραδείγματα δημάρχων που «εκλέγονται» πανηγυρικά για 20, 25 ή και 30 συναπτά έτη (!) στο αξίωμα, κυρίως σε μεσαίους και μικρούς Δήμους. Αυτοί μάλιστα οι δήμαρχοι, τείνουν να θεωρούνται «επιτυχημένοι» στις μικρές κοινωνίες αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο, ανερχόμενοι κατόπιν και σε θέσεις διοίκησης οργάνων σαν τις Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων και την ΚΕΔΕ, «μολύνοντάς» τα την συστημική, πελατειακή, κοντόφθαλμη και βαθιά συντηρητική πολιτική πρακτική που έχουν συνηθίσει να ασκούν στα φέουδα – Δήμους εκλογής τους.

Το δεύτερο σοβαρό πρόβλημα των ΟΤΑ είναι η οικονομική τους εξάρτηση από την κεντρική Διοίκηση. Ελάχιστοι είναι οι αυτοτελείς φόροι και τα κατ’ αποκοπήν έσοδα που αυτομάτως πηγαίνουν στα ταμεία των Δήμων. Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης που είναι απαραίτητη για την λειτουργία τους (πληρωμή μισθών, προμήθεια υλικών, επενδύσεις και τοπικά έργα), εξακολουθεί να παρέχεται από τα κρατικά ταμεία με την μορφή επιχορηγήσεων που καταλήγουν τελικά σε τακτική ελεημοσύνη και συντηρούν τον μύθο του «καταφερτζή» δημάρχου που «τα φέρνει» και άρα εκλέγεται ισοβίως άσχετα του πως τα χρησιμοποιεί, αρκεί να τα «μοιράσει» σωστά στα τοπικά «καπετανάτα» που τον στηρίζουν. Το πρόγραμμα «Καλλικράτης» επιδείνωσε αυτή την κατάσταση, προσθέτοντας στους ΟΤΑ αρμοδιότητες και υποχρεώσεις χωρίς να προβλέπει και τους αντίστοιχους πόρους. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα, διαχειρίζεται το μικρότερο ίσως ποσοστό δημοσίων πόρων από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό φαίνεται εύλογο αν δει κανείς τα χιλιάδες φαινόμενα κακοδιαχείρισης, διασπάθισης χρήματος, ευνοιοκρατίας, φαβοριτισμού, νεποτισμού και αυταρχικότητας που αναδύθηκαν από την όζουσα οσμή βόθρου μικρή περιοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Μια τέτοια Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι φυσικό να μην έχει την εμπιστοσύνη της κεντρικής διοίκησης στην διαχείριση μεγάλων κονδυλίων. Από την άλλη, είναι ο τρόπος διάχυσης των κονδυλίων προς την ΤΑ που συντηρεί κατά μείζονα λόγο αυτήν την εικόνα σκανδάλων και διαφθοράς. Κατά την γνώμη μου πρόκειται για τον τέλειο φαύλο κύκλο (circulus vitiosus), και δεδομένου πως ούτε με το πρόγραμμα Καλλικράτης αυτός ο κύκλος σπάει, δεν προβλέπεται σύντομα και η θεραπεία της «Νόσου των ΟΤΑ». Η θεραπεία αυτής της νόσου θα πρέπει να στηρίζεται σε θεσμικές,  νομοθετικές και οικονομικές παρεμβάσεις και μάλιστα με αυτήν ακριβώς την σειρά.

Θεσμικά, τα βήματα που πρέπει να γίνουν είναι απλά. Αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής των δημοτικών εκλογών, με κατάργηση του κατάπτυστου θεσμού των δημοτικών παρατάξεων. Οι εκλογές θα πρέπει να γίνονται με ξεχωριστό κοινό ψηφοδέλτιο για τον δήμαρχο και χωριστό επίσης κοινό ψηφοδέλτιο για τους δημοτικούς συμβούλους. Ο δήμαρχος θα εκλέγεται με απόλυτη πλειοψηφία και αν αυτό δεν γίνει δυνατόν την πρώτη Κυριακή, θα υπάρχει επαναληπτική την επόμενη ανάμεσα στους δύο επικρατέστερους υποψηφίους. Οι δημοτικοί σύμβουλοι εκλέγονται την πρώτη Κυριακή με σειρά προτεραιότητας από το κοινό ψηφοδέλτιο που είναι το ίδιο σε όλη την έκταση του Δήμου. Ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι, θα μπορούν να εκλέγονται το πολύ για δύο θητείες, δηλαδή συνολικά για δέκα το πολύ έτη.

Ο Νόμος του Καλλικράτη θα πρέπει να διορθωθεί και να συμπληρωθεί από ορισμένες διατάξεις που θα αποσαφηνίζουν την λειτουργία του δημάρχου και του δημοτικού συμβουλίου. Κυρίως θα πρέπει να προβλεφθεί διαδικασία αλλαγής του δημάρχου με ενισχυμένη πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου (δύο τρίτα π.χ.), κάτι ανάλογο με την πρόταση μομφής στο κοινοβούλιο. Οι αντιδήμαρχοι επίσης, θα πρέπει να ψηφίζονται από το δημοτικό συμβούλιο, το οποίο θα πρέπει στην πράξη να κυβερνά τον Δήμο. Με αυτόν τον τρόπο, ο δήμαρχος περιορίζεται στα εκτελεστικά του καθήκοντα και παύει το φαινόμενο της «ενός ανδρός αρχής» που τόσα δεινά έχει σωρεύσει στον θεσμό και ενισχύεται ο έλεγχος και η διαφάνεια στα πεπραγμένα της διοίκησης του Δήμου.

Οι ΟΤΑ θα πρέπει να διαχειρίζονται περισσότερους οικονομικούς πόρους. Μόνον έτσι θα γίνει εφικτή στην πράξη η πολύπαθη «αποκέντρωση» που όλοι την ευαγγελίζονται προεκλογικά και όλοι την ξορκίζουν όταν γίνονται κυβέρνηση. Όταν αποκτήσουμε διοικήσεις στους Δήμους που θα λειτουργούν με διαφάνεια και κοινωνικό έλεγχο μέσω των θεσμικών και νομοθετικών αλλαγών που προτάθηκαν παραπάνω, καμιά δικαιολογία για την υποχρηματοδότηση των ΟΤΑ δεν θα ευσταθεί πλέον. Ο συνήθης τρόπος μεταφοράς κονδυλίων από την κεντρική κυβέρνηση στους ΟΤΑ, είναι στην Ευρώπη η απευθείας και αναλογική βάσει πληθυσμού παραχώρηση στα ταμεία των ΟΤΑ, συγκεκριμένου ποσοστού της άμεσης και της έμμεσης φορολογίας. Αυτό, σε συνδυασμό με την απονομή των ανάλογων, συγκεκριμένων και μη αμφισβητούμενων αρμοδιοτήτων, θα δώσει στην ΤΑ την αυτοτέλεια και την δυναμική που είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την σωστή λειτουργία της και ταυτόχρονα, θα ανακουφίσει την κεντρική Διοίκηση από τεράστιο φόρτο εργασίας, κάνοντας πράξη το καθολικό κοινωνικό αίτημα της αποκέντρωσης του υδροκέφαλου κράτους των Αθηνών.

Όλα όσα εκτέθηκαν παραπάνω, φρονώ πως θα οδηγήσουν στην ενηλικίωση τον θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και θα θεραπεύσουν κατά το μάλλον ή ήττον την βαριά συστηματική  νόσο που ταλαιπωρεί τον ίδιο και «στεναχωρεί» τις τοπικές κοινωνίες. Κυρίως, όλα αυτά δεν κοστίζουν σε χρήμα, δίνουν ανάσα στην κεντρική Διοίκηση και βοηθούν στην γενικότερη προσπάθεια ανασυγκρότησης και δομικής μεταρρύθμισης της χώρας.

Akenaton        

ΣΧΟΛΙΑ

  1. kwstas avatar
    kwstas 06/01/2013 11:55:15

    Να με συμπαθάτε, αλλά δε βρίσκω λόγο ο τοπικός άρχων να μην περιορίζεται στη συλλογή σκουπιδιών, την ανάπλαση πεζοδρομίων και την χορήγηση πιστοποιητικών. Άντε και τους παιδικούς σταθμούς, αλλά ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΛΕΦΤΑ στηνΤ.Α. Μόνο να τα σπαταλούνε μπορούν.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ kwstas 06/01/2013 13:51:34

      Αν η ασκουμενη πολιτικη (κεντρικη ή αποκεντρωμενη) ειναι ρουσφετολογικη, ευνοειται η αναπτυξη της παρασιτικης πελατειας σε ολες τις θεσεις,δηλαδη,τοσο στο κεντρο,όσο και στην περιφερεια. Κι αν ετσι ειναι,η πιο γρηγορη κ οικονομικη λυση,ειναι να καταργησεις την διεσπαρμενη παντου, περιφερειακη πελατεια,για να ελεγξεις καλυτερα κεντρικα.

    • akenaton avatar
      akenaton @ kwstas 06/01/2013 15:34:41

      Έτσι όπως είναι τα πράγματα, ούτε αυτά τα απλά δεν μπορούν να φέρουν εις πέρας οι Δήμοι! Γράφουμε για να αλλάξουν. Χωρίς αποκέντρωση αρμοδιοτήτων δεν θα πάει μπροστά η χώρα .....

  2. antonio avatar
    antonio 06/01/2013 12:28:32

    Σας προτείνω να παρακολουθήσετε ένα μήνα τη λειτουργία ενός μικρομεσαίου Δήμου. Μετά τα ξαναλέμε

    • akenaton avatar
      akenaton @ antonio 06/01/2013 15:33:14

      Μιλάω "εκ των έσω" αγαπητέ !!!

  3. Γιώργος Π. και ... avatar
    Γιώργος Π. και ... 06/01/2013 13:18:41

    Δεν θέλω να νοθεύσω μια τόσο εμπεριστατωμένη εξαιρετική ανάλυση με παρατηρήσεις, απλά δυο-τρεις ταπεινές επισημάνσεις θα κάνω αγαπητέ Akenaton, ως "παθώς και μαθώς" κατά το κοινώς λεγόμενο.

    1. "Γι αυτόν τον λόγο, παρατηρούνται παραδείγματα δημάρχων που «εκλέγονται» πανηγυρικά για 20, 25 ή και 30 συναπτά έτη (!) στο αξίωμα, κυρίως σε μεσαίους και μικρούς Δήμους. Αυτοί μάλιστα οι δήμαρχοι, τείνουν να θεωρούνται «επιτυχημένοι» στις μικρές κοινωνίες αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο, ανερχόμενοι κατόπιν και σε θέσεις διοίκησης οργάνων σαν τις Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων και την ΚΕΔΕ, «μολύνοντάς» τα την συστημική, πελατειακή, κοντόφθαλμη και βαθιά συντηρητική πολιτική πρακτική που έχουν συνηθίσει να ασκούν στα φέουδα – Δήμους εκλογής τους."

    Αφού εύστοχα αναφέρθηκες σε μικρούς και μεσαίους δήμους, θα προσέθετα και τη σταδιοδρομία των πρώην δημάρχων σε επιχειρήσεις των οποίων ο ιδιοκτήτης ανέλαβε με απευθείας ανάθεση -επί δημαρχίας "πετυχημένου"- κάποιο λατομείο, κάποια πλατεία, μεταφορά μαθητών κ.λπ...

    2. "Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης που είναι απαραίτητη για την λειτουργία τους (πληρωμή μισθών, προμήθεια υλικών, επενδύσεις και τοπικά έργα), εξακολουθεί να παρέχεται από τα κρατικά ταμεία με την μορφή επιχορηγήσεων που καταλήγουν τελικά σε τακτική ελεημοσύνη και συντηρούν τον μύθο του «καταφερτζή» δημάρχου που «τα φέρνει» και άρα εκλέγεται ισοβίως άσχετα του πως τα χρησιμοποιεί, αρκεί να τα «μοιράσει» σωστά στα τοπικά «καπετανάτα» που τον στηρίζουν."
    Η λεγόμενη ...απορροφητικότητα για την οποία πολλοί έστειλαν τη λογική στο δαφνί σε αυτή τη χώρα.
    Πόσο δίκιο έχεις!

    "Ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι, θα μπορούν να εκλέγονται το πολύ για δύο θητείες, δηλαδή συνολικά για δέκα το πολύ έτη."

    Συμφωνώ απόλυτα!
    Ο κ. Παυλόπουλος που αναίρεσε αυτό το καθεστώς για τους πρώην νομάρχες, συνέβαλε στην ύπαρξη τοπικών -τρόπον τινά- cosa nostra νομαρχιακών-καπετανάτων, με ό, τι αυτό συνεπάγεται...

    3. Επιπλέον, στα όσα εξαιρετικά ανέπτυξες...
    Νομίζω πως σαφώς είναι ατελής ο καλλικράτης, αλλά και μόνο το γεγονός ότι μειώθηκε ο αριθμός των δημοτικών επιχειρήσεων στο 1/3, καταργήθηκαν οι νομαρχίες, έγιναν αιρετές οι περιφερειακές αυτοδιοικήσεις, ήταν ένα θετικό βήμα.
    Έστω και από την αχρηστότερη κυβέρνηση στη σύγχρονη πολιτική ιστορία του τόπου μας.
    Για τα κονδύλια, το έθιξες επίσης πολύ εύστοχα, θα ήταν σκόπιμο παράλληλα η Ε.Ε να ασκήσει αυστηρή επιτήρηση και να τα κατανείμει μετά από ένα πλάνο ανάπτυξης που θα έχουν συντάξει με τη βοήθεια μάνατζερ οι κατά περιοχή περιφερειάρχες και δήμαρχοι, ώστε να μην κατευθύνονται στην εξαγορά ψήφων και στην ατομική ρεμούλα.
    Αν το πρότζεκτ "βγαίνει" κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης, να εκταμιεύονται τμηματικά και οι πόροι, αν όχι, τα χρήματα να επιστρέφονται και ο τοπικός σερίφης με τους βολεμένους συμβούλους του, να λογοδοτούν στους δημότες-πολίτες, γιατί αυξάνουν παράλογα τα δημοτικά τέλη, για την 389η ανάπλαση της πλατείας-βιτρίνας.
    Αρκετά οι εταίροι μας έκαναν τα στραβά μάτια.

    Και τέλος, μια και βρισκόμαστε σε περίοδο άγριας λιτότητας, θα έπρεπε να μαθαίνουν οι πολίτες ανά τη επικράτεια, πόσο "κόστισαν" οι επιλογές «καταφερτζήδων» αυτοδιοικητικών στους φορολογούμενους όλης της χώρας.
    Ποιοι απαίτησαν παραλόγως -εκεί που δε χρειαζόταν- ένα στρατόπεδο, μια φυλακή, ένα πανεπιστήμιο, έτσι για να γνωρίζουμε που πήγαν τα λεφτά.

    Υ.Γ
    Στην υπόθεση αυτή της εκτεταμένης διαφθοράς στην τοπική αυτοδιοίκηση, ευθύνη φέρουν και οι επικεφαλής ανεξάρτητων αρχών, που με την συνταγματική αναθεώρηση του 2001, οι μεγαλοστομίες ως προς τον ρόλο τους έδιναν και έπαιρναν...
    Μπορούσαν να πιέσουν -αν μη τι άλλο- την κεντρική κυβέρνηση, να ενημερώσουν τη κοινή γνώμη για τις κραυγαλέες εστίες διαφθοράς ειδικά σε μικρούς δήμους, αλλά δεν το έκαναν!

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γιώργος Π. και ... 06/01/2013 15:32:34

      Πάντα καίριος στον σχολιασμό σας. Ευχαριστώ!

  4. ΤΡΟΦΩΝΙΟΣ avatar
    ΤΡΟΦΩΝΙΟΣ 06/01/2013 14:10:06

    Αγαπητέ αρχαίε Μύστη (πιθανόν και Ιεροφάντη ως Φαραώ) , Χρόνια Πολλά .
    Είναι το πρώτο πόνημά σου , με το οποίο συμφωνώ απόλυτα .
    Το ερώτημα που τίθεται είναι , εάν η "φωνή" μας δύναται να φθάσει στ' αυτιά, αυτών που έχουν την Θεσμική δύναμη να πράξουν τα "Δέοντα" ... (αυτονόητα για τον πολύ κόσμο) .
    Ο καιρός θα δείξει !

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΤΡΟΦΩΝΙΟΣ 06/01/2013 15:31:57

      Χρόνια σας Πολλά!

  5. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 06/01/2013 15:43:18

    Γενικά συμφωνώ Akenaton.
    Δεδομένου ότι πολλά σημερινά αρνητικά έχουν να κάνουν με "μεγέθη", "διάσπαση και έλλειψη οικονομιών κλίμακας", "μη συντονισμό", θα πρότεινα επίσης τη δημιουργία ενιαίων Μητροπολιτικών Δήμων για τα πολεοδομικά συγκροτήματα Αθηνών, Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Πατρών.
    Δεν είναι τυχαίο ότι όλες οι μεγάλες Ευρωπαικές πόλεις, από τα θηριώδη Λονδίνο και Παρίσι μέχρι τις πόλεις του 1 εκατομμυρίου (π.χ. Στουτγκάρδη ή Μπολώνια) ακολουθούν το μοντέλο του Μητροπολιτικού Δήμου.
    Εδώ που είμαστε, δεν χρειαζόμαστε προβληματικούς πειραματισμούς, αλλά καλές αντιγραφές.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Ο Θείος 07/01/2013 11:24:41

      Θείο, είσαι βέβαιος ότι θα ήθελες ως μητροπολιτικό δήμαρχο Αθήνας έναν... Καμίνη;

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Αυριανιστής 07/01/2013 14:57:43

        Έχεις καλύτερη πρόταση, εδώ και σήμερα;

  6. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
    ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 06/01/2013 18:08:58

    Akenaton
    Ξέρω Δήμαρχους που συμμετέχουν Διοικητικά και Οικονομικά σε τοπικές ποδοσφαιρικές ομάδες. Ξέρεις με ποιο τροπο ενισχύουν την ομάδα ; Διορίζωντας ποδοσφαιριστές σαν φύλακες σε παιδικές χαρες. Ετσι ο δήμος πληρώνει μέρος του συμβολαίου του παίκτη.

    • Γιώργος Π. και ... avatar
      Γιώργος Π. και ... @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 06/01/2013 18:26:13

      Άλλη μια -κατά περίπτωση- εκδοχή σαπίλας, διαφθοράς.
      Όπου και να το πιάσεις το θέμα ζέχνει !
      Η αντίληψη του "αυτοδιοίκητου" (καθ' ύλην ή κατά τόπο) στην Ελλάδα, από τους Ο.Τ.Α έως τα παν/μια, ή τους κρατικούς συνεταιρισμούς, είναι συνυφασμένη με την κατάχρηση εξουσίας και όχι με την πιθανή ευελιξία που προσφέρει η ελευθερία κινήσεων.
      Γι' αυτό έλεγχος των κονδυλίων από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα και ελευθερία μόνο ως προς τον τρόπο επίτευξης των στόχων από τους κάθε λογής αυτοδιοικούμενους οργανισμούς.
      Και πάνω από όλα;
      ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 07/01/2013 15:11:06

      Σχεδόν κοινή πρακτική αγαπητέ που ευτυχώς λόγω "στενότητας" τείνει να εκλείψει. Ξέρετε πόσα ποδοσφαιρικά "κλάμπ" ανά την χώρα πενθούν;

  7. Μεγάλες στιγμές avatar
    Μεγάλες στιγμές 06/01/2013 20:05:26

    Τυχαίνει να ζω σε εναν μεγάλο Δήμο,με ''ισόβιο Δήμαρχο'' που εκλέγεται απο τον πρώτο γύρο με τις ψήφους που λαμβάνει να υπερβαίνουν το κομματικό του ακροατήριο.Πληρώνω υψηλά τέλη και μαθαίνω οτι ο Δήμαρχος εχει μια αξιοσέβαστη περιουσία.
    Για όλα αυτά ενα εχω να πω...καλά κανει ο Δήμαρχος.Δεν με ενοχλεί που είναι πλούσιος,ισόβιος,δυνατός,πράσινος κτλ.
    Οι υπηρεσίες λειτουργούν άμεσα και αποτελεσματικά.Το ΕΣΠΑ αποδίδει και γενικά οτι χρειαστηκα ετυχε προσοχής και λύσης στα πλαίσια του δυνατού.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Μεγάλες στιγμές 07/01/2013 15:12:40

      Οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν συνήθως τον κανόνα. Γνώμη μου είναι πως ότι είναι να δώσει κάποιος σε μια συγκεκριμένη πολιτική θέση, τα δίνει σε δύο θητείες. Το ..... περίσσεμα είναι πάντα φύρα.

  8. Wheel avatar
    Wheel 06/01/2013 22:45:45

    Για να μην επιζητούμε στον Ιδεατό χώρο μπορείτε να αναφέρετε παραδείγματα Δημάρχων και Δήμων και δίπλα τα ληξιπρόθεσμα χρέη των. Δυστυχώς χρειαζόμαστε τον έλεγχο των κουτόφραγκων που μας έδιναν τα δανεικά καιώρα τα πληρώνουμε όλοι μαζί ενώ το φαγοπότι έγινε από ορισμένους.

  9. Wheel avatar
    Wheel 06/01/2013 22:46:18

    Για να μην επιζητούμε στον Ιδεατό χώρο μπορείτε να αναφέρετε παραδείγματα Δημάρχων και Δήμων και δίπλα τα ληξιπρόθεσμα χρέη των. Δυστυχώς χρειαζόμαστε τον έλεγχο των κουτόφραγκων που μας έδιναν τα δανεικά και τώρα τα πληρώνουμε όλοι μαζί ενώ το φαγοπότι έγινε από ορισμένους.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Wheel 07/01/2013 15:13:58

      Αν αναρτούσαμε τέτοιους πίνακες θα φρίτταμε! Και ειδικότερα, αν περιείχαν και λεπτομέρειες για τους τρόπους "επένδυσης" των εν λόγω δανεικών χρημάτων.

  10. ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ avatar
    ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 06/01/2013 23:09:05

    Για να ορθοποδήσει η χώρα χρειάζεται εξειδικευμένους φορείς ανά αντικείμενο. Κανένας φορέας δεν μπορεί να τα κάνει όλα. Ο νόμος του Καλικράτη είναι ουτοπικός ,ακόμα περισσότερο ουτοπικός στην Ελλάδα του μνημονίου. Ειναι καλύτερα να περιοριστούν οι αρμοδιότητες των Δήμων και να υπάρχουν κεντρικοί φορείς ανά αντικείμενο.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ 07/01/2013 11:34:20

      Συμφωνώ απολύτως. Χρειάζεται άμεσα επιστροφή στο προ του 1994 καθεστώς αρμοδιοτήτων. Από τα μέσα της δεκαετίας του '90 και μετά έχουν μεταβιβασθεί εξωφρενικές αρμοδιότητες στους δήμους και στις εκλεγμένες νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις, με το πρόσχημα της δήθεν "λογοδοσίας και κρίσης από τις τοπικές κοινωνίες". Μόνο αυτό όμως δεν έχει γίνει: απεναντίας, οι δήμαρχοι με τις υπερδιογκωμένες αρμοδιότητες είναι απολύτως ευάλωτοι -όχι ότι δεν το ήθελαν κιόλας- σε πιέσεις και σε διαπλοκή τοπικών μικροσυμφερόντων. Τουλάχιστον, όταν πολλές αρμοδιότητες άνηκαν σε κεντρικές κρατικές λειτουργίες, υπήρχε αν μη τι άλλο ένας υπαρκτός κεντρικός διοικητικός έλεγχος των λειτουργιών αυτών. Μπορεί να ήταν κι αυτός ο έλεγχος διάτρητος, αλλά το χάλι που είδαμε τα τελευταία είκοσι χρόνια δεν το βλέπαμε τότε.

  11. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 07/01/2013 11:28:22

    Λογιώτατο μεν το άρθρο, αλλά φοβάμαι ότι είναι αρκετά θεσμολαγνικό. Ο όζων χώρος των ΟΤΑ όμως βρίθει πάμπολλων ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ προβλημάτων και όχι τόσο θεσμικών (όπως αυτά που αναδεικνύει ο Akenaton). Για παράδειγμα: ποιος θα τολμήσει να βάλει νυστέρι στην πολυετή φάμπρικα των "εσωτερικών μετατάξεων", η οποία απογύμνωσε τελείως τις λειτουργίες πεδίου (καθαριότητα, πράσινο, ηλεκτροφωτισμός, δημοτική αστυνομία κ.α) υπερφορτώνοντας από την άλλη τις "θέσεις γραφείου" με δυσβάστακτα περιττό αριθμό ατόμων;

    • akenaton avatar
      akenaton @ Αυριανιστής 07/01/2013 14:54:09

      Αγαπητέ αυριανιστή, πιστεύω ότι το "ξεχείλωμα" των θεσμών και η μη εφαρμογή των νόμων και των διατάξεων, οδήγησε σε αυτές τις επαίσχυντες συμπεριφορές τους "άρχοντες" της αυτοδιοίκησης. Η θεσμική επίσης ανεπάρκεια, οδήγησε στην δημιουργία Δήμων - φέουδων και δημάρχων - αυτοκρατόρων, που κατά το κοινώς λεγόμενο είχαν "γραμμένους" τους νόμους και τις διατάξεις όπου .... καταλαβαίνετε. Κατ' εμέ, η κότα (θεσμική ανεπάρκεια και ανομία) έκανε το αυγό (κατσαπλιάδικες πρακτικές και καραμπινάτες παρανομίες) και όχι αντίστροφα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.