#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
11/06/2011 19:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η μόνη λύση είναι "perpetual bond" (ομόλογα που ισχύουν στο διηνεκές)



Aυτή την στιγμή αντιμετωπίζουμε δύο κύρια προβλήματα. Το πρώτο είναι η πολιτική ελίτ που μας κυβερνάει εναλλασσόμενη στην εξουσία είναι μια συμμορία που θα έκανε και τον Μπαρμπαρόσα να ξυρίσει το μούσι του.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι η κρίση χρέους σε συνδυασμό με τα ελλείμματα που δημιουργούμε κάθε χρόνο. Γνωρίζετε βέβαια πως το έλλειμμα κάθε χρόνου δημιουργεί αυτόματα μια νέα ανάγκη δανεισμού.

Έτσι το Ελληνικό κράτος χρειάζεται κάθε χρόνο για να συνεχίσει να λειτουργεί, στη παρούσα του μορφή, δανεισμό για να αναχρηματοδοτήσει τα ομόλογα που λήγουν τη τρέχουσα χρονιά και για να καλύψει το έλλειμμα της χρονιάς.

Στο διεθνές περιβάλλον σήμερα σε συνθήκες παγκόσμιας πιστωτικής ασφυξίας το δίδυμο πρόβλημα μαζί με τα ελλείμματα είναι η αναχρηματοδότηση του χρέους που απλά δεν λύνεται με καμία από τις προτεινόμενες από διαφόρους στα ΜΜΕ πιθανές λύσης. Ούτε με επιμήκυνση, ούτε με κούρεμα (haircut), για τον απλούστατο λόγο πως το συσσωρευμένο χρέος είναι τόσο μεγάλο που ακόμα και αν καταφύγουμε σε μια ή και στις δύο αυτές λύσεις το επιτόκιο με το οποίο θα αναγκαζόμασταν να συνάψουμε νέα δάνεια για αναχρηματοδότηση ακόμα και μέρους του παλαιού δανεισμού μας θα καταστρέψει το μέλλον και των εγγονιών μας. Για τα παιδάκια μας δε το συζητώ αυτά τα φροντίσαμε καλά!


Μία λύση μόνο μπορεί να μας κρατήσει σε συνδυασμό με μια πολιτική κατάρρευση του σημερινού συστήματος και την αντικατάσταση του με ένα πραγματικά δημοκρατικό σύστημα που λειτουργεί για να εξυπηρετεί τον πολίτη και όχι την πολιτικοοικονομική ολιγαρχία που μας πίνει το αίμα.
Η μαγική λοιπόν λέξη είναι perpetual bond ή ελληνιστί ομόλογα που ισχύουν στο διηνεκές. Αυτά τα ομόλογα δε λήγουν ποτέ και πληρώνουν κουπόνι-τόκο στο διηνεκές. Ας αποφασίσουμε λοιπόν μονομερώς (ξέρω εδώ γελάτε) να μετατρέψουμε όλο το χρέος μας σε perpetual.

Τι σημαίνει αυτό για το μέλλον μας:. Βασικά σημαίνει ότι θα πληρώνουμε τους τόκους για τα δάνεια που έχουμε εκδώσει χωρίς όμως να έχουμε το πρόβλημα της αναχρηματοδότησης που ανέρχεται τα επόμενα χρόνια σε πολλές δεκάδες δις ευρώ.
Ακόμα θα μπορούμε να συντηρούμε ένα δημόσιο χρέος με τα χαμηλά επιτόκια της περασμένης δεκαετίας και όχι να βρεθούμε σε λίγα χρόνια με το ίδιο ή μεγαλύτερο χρέος που μετά την αναχρηματοδότηση θα επιβαρύνετε με πολύ μεγαλύτερο επιτόκιο.
Ακόμα σημαίνει πως θα αναζητούμε κεφάλαια μόνο ίσα με το ετήσιο έλλειμμα του κράτους, πως θα το κάνουμε αυτό θα προσπαθήσω να το αναλύσω σε άλλη ανάρτηση άλλα και αυτό είναι πρωτίστως θέμα πολιτικής.

Να δούμε όμως τι σημαίνει μια τέτοια εξέλιξη και για τους ‘κακόμοιρους’ τους δανειστές μας.

Θα ξεχωρίσω τους δανειστές σε δύο κατηγορίες. Αυτούς που στα βιβλία τους αποτιμούν τα ομόλογα στην αρχική τους αξία (στην τιμή που τα αγοράσανε) και σε αυτούς που τα αποτιμούν με τη μέθοδο mark to market δηλαδή στην τρέχουσα τιμή τους στην αγορά ομολόγων.

Οι πρώτοι θα συνεχίσουν να τα αποτιμούν χωρίς να εγγράψουν ζημίες ενώ εάν πηγαίναμε σε κούρεμα θα αναγκαζόντουσαν να γράψουν ζημιά. Ακόμα θα αποφύγουν την πώληση τους γιατί έτσι θα αναγκαστούνε να εγγράψουν τη ζημιά από το κλείσιμο της θέσης. Αν παρόλα αυτά επιθυμούν να κλείσουν τη θέση είναι σίγουρο πως θα βρουν υποψήφιους αγοραστές άλλους από την ΕΚΤ η οποία όπως πάει σε λίγο θα της ανήκουμε όλοι μας. Γιατί θα βρουν αγοραστές θα το εξηγήσω λίγες γραμμές πιο κάτω.

Πάμε τώρα στους ομολογιούχους που αποτιμάνε με την μέθοδο mark to market.
Για αυτούς η ζημιά έχει ήδη γραφτεί στα βιβλία τους με την κατάρρευση της αγοράς Ελληνικών ομολόγων (αύξηση του spread). Αυτοί ή έχουν κρατήσει τα ομόλογα μέχρι σήμερα ή βρέθηκαν σε αδυναμία λόγω margin call να τα πουλήσουν. Όσοι τα έχουν κρατήσει ενδιαφέρονται για τη μη περαιτέρω κατάρρευση των τιμών τους στην αγορά ομολόγων.

Η κοινή αγωνία όλων των παραπάνω είναι πια αν θα μπορέσουν να πληρωθούν την ονομαστική αξία των χρεογράφων τους στην ημερομηνία της λήξης τους.

Ας δούμε τώρα αν μια τέτοια απόφαση θα έκανε τα Ελληνικά ομόλογα ελκυστικά σε αγοραστές στο μέλλον. Θα χρησιμοποιήσω απλά μαθηματικά αλλά και ένα βασικό παράδειγμα για να το εξηγήσω, όποιος ειδικός στην οικονομετρία ας κάνει την μελέτη του και ας την μοιραστεί μαζί μας.

Ας πούμε τώρα ότι είστε ένας broker ομολόγων στο City. Ο πελάτη σας, το "Tαμείο Παλαιστών Σούμο", θέλει να του επενδύσετε 100 ευρώ σε ομολογίες. Εσείς ξέρετε πως ο πελάτης είναι μακροπρόθεσμος γιατί που να κουνηθούνε αυτά τα παιδιά. Ακόμα τρέμετε στην ιδέα να χάσετε τα λεφτά τους γιατί θα έρθουν να σας πλακώσουν.

Έχετε λοιπόν δύο επιλογές. Από τη μία τα ομόλογα uber alles των φίλων μας τον Γερμανών και από την άλλη τα ομόλογα μιας χώρας που τη λένε Ελλάδα που την είχατε επισκεφτεί μικρός αλλά από το πιόμα δε θυμάστε τίποτα.

Ανοίγετε ένα εξελόφυλλο να δείτε τη προσφέρουν τα δύο ομόλογα.

1) Οι Γερμανοί δίνουν 3% (τα νούμερα στρογγυλοποιημένα) και τη σιγουριά πως όσο υπάρχει πετρέλαιο να τσουλάνε τα αυτοκίνητα θα έχουν να αποπληρώσουν.
Οπότε σε 10 χρόνια θα προσφέρουν στο πελάτη σας 100 ευρώ στη λήξη και ακόμα 30 ευρώ σε τόκους σύνολο 130.

2) Οι Έλληνες δίνουν 10% τόκο δηλαδή 100 ευρώ και ότι πιάσετε στην αγορά για να πουλήσετε. Θυμηθείτε πως τα έχετε αγοράσει κοντά στα 50 (spread 10%+ επιτόκιο αναφοράς). Αρκεί να βρείτε μια τιμή πάνω από τριάντα για να έχετε την απόδοση των Γερμανών. Θα βρείτε; Οπωσδήποτε γιατί στο τριάντα τα ομόλογα θα έχουν απόδοση 15% και θα διπλασιάζουν το κεφάλαιο κάθε 5 χρόνια, οπότε σε δέκα χρόνια θα δίνουν 200ευρώ μόνο από τόκους και ας μην αγοράζει κανείς τότε τα Ελληνικά ομόλογα ούτε με ένα ευρώ. Αυτό θα αντιστοιχούσε σα να πουλάνε τότε οι Γερμανοί ομόλογα με κουπόνι 10%.

Ας μη κάνουμε όμως τέτοιε προβολές στο μέλλον.

Σαν καλός broker καλείτε στο Τόκιο να μιλήσετε στους πελάτες σας και για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο τους λέτε: Ή σας παίρνω Γερμανικά ομόλογα με 3% για 15 χρόνια οπότε στη λήξη θα έχετε το κεφάλαιο 100, αν δε πέσουν έξω οι Γερμανοί (συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες και άλλα 45 από τα κουπόνια σύνολο 145. Ή σας παίρνω Ελληνικά με 10% απόδοση από την αγορά ομολόγων οπότε παίρνετε 150 και ότι αξίζουν τότε τα ομόλογα αλλά ακόμα και αν αξίζουν 0 πάλι κερδισμένοι θα είστε.

Καλά θα μου πείτε εμείς θα πληρώνουμε 10% επιτόκιο. Όχι εμείς θα πληρώνουμε το επιτόκιο της έκδοσης του ομολόγου στα 100 απλά για αυτούς που θα αγοράσουν το 100 πολύ φθηνότερα π.χ. 50 το επιτόκιο θα είναι 10%.

Εδώ θα σταματήσω αν και υπάρχουν πολλά να πει κανείς, γιατί αυτό που με ενδιαφέρει είναι απλά να θέσω το ζήτημα για προβληματισμό και συζήτηση.

Το μήνυμα είναι πως έχουμε πολλές περισσότερες επιλογές από αυτές που παρουσιάζονται και πως οφείλουμε να αρχίσουμε σήμερα και στο μέλλον κάνουμε τις δικές μας σκέψεις για ότι μας αφορά.

Θωμάς

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/06/2011 19:48:33

    Επικροτω την ιδεα.. απο χθες που τη διαβασα.
    - Θα πρεπει να υπολογισθει η αποδοση σε σχεση με τον πληθωρισμο του χρηματος ( παντα χανει )
    - δεν γνωριζω εαν "πιεστει" ο εκδοτης να βαλει call option και σε ποια τιμη/υποχρεωση, αλλα δουλευει. Μπορεις να βαλεις πχ 5 χρονια ελαχιστη περιοδο μη εξαργυρωσης.
    - ενα discount προυπολογισμενο.
    - ποιος και πως θα κανει rate... απ οσα γνωριζω, δεν υπαρχουν perpetual bonds οπως περιγραφονται, αλλα καποια bonds τα οποια εκδιδουν οι Τραπεζες για να καλυπτουν τα Κεφαλαια τους ειδικα τα tier 1. ( HSBC-3.4δις$, Cr Suisse 3.5$, BNP, Citi, Morgan Stanley, Deutche Bank κοκ )
    - τα κουπονια ειναι απο 7-15% ( των Χρηματοπιστωτικων Ιδρυματων )
    ΦΥΣΙΚΑ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕς ΒΟΗΘΟΥΝ Η ΜΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΤΗΝ "ΠΩΛΗΣΗ" χχαχααα αλληλοκαλυπτονται !

    Ειναι σαν να εχει μετοχες και να πληρωνεσαι μερισμα. Η να εχεις εταιρικο ομολογο πχ της Tata Steel....

    Παντα ομως τα perpetual bonds κινουνται / διατιθενται μεσω μεγαλων Τραπεζων... και εδω ειναι που πρπει να βρεθει το κινητρο ( τα $$ ) γ αυτες !

    Οπως το εξηγει ο Θωμας... και ισως με ανταλλαγη perpetual bonds δικα τους με δικα μας !!!!!!!!!!!!!!!!!! στηριζουμε το tier 1/2 τους, στηριζουν εμας ως εκδοτη.

    Παντα, οπως λεω, πρεπει να μπουμε στο παιχνιδι των Τραπεζων, στον τροπο σκεψης τους και να παιξουμε το παιχνιδι τους. Τα $$ δε εχουν συνορα και χρωμα. Εαν υπαρξει κινητρο($) και "προϊον"... θα πουληθει !!!! αρκει να εισαι "εκει".

    Το μοντελακι, η εχω σχεσεις με τις Τραπεζες = Δανειζομαι απ αυτες !! χαχαχα
    ειναι πεπερασμενο ! και δεν κανει να το περηφανευεται καποιος.

    ΠΠ

  2. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/06/2011 20:22:51

    o Γιουνκερ δηλωσε σημερα οτι
    - αν οι Ελληνες συνεχισουν οπως το πρωτο 6μηνο, δε θα πετυχουν τους στοχους τους...

    Οταν το προβλημα σου ειναι η Φοροδιαφυγη, και εσυ χωνεις εισφορες και προσθετες εισφορες και τελη και ατελειες... που πας?

    Ασχετο, εγω θελω ν αγορασω τη ΔΕΗ... εισπραττει 3 τελη και θα ειρπαττει και εκτακτο τελος..χαχαχα μια Τραπεζα Ρευματος...

    ΠΠ

  3. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/06/2011 20:43:53

    Μερκελ...

    «Η Γερμανία δεν έχει άλλη επιλογή από το να βοηθήσει τις χώρες της ευρωζώνης που αντιμετωπίζουν κρίση στα δημοσιονομικά τους, γιατί διαφορετικά θα μπορούσε να τεθεί σε κίνδυνο η γερμανική οικονομική ανάκαμψη»,

    Στο ερώτημα αν η κρίση χρέους στην ευρωζώνη μπορεί να απειλήσει τη γερμανική οικονομική ανάκαμψη, απαντάει:
    «Αν δεν ενεργήσουμε όπως πρέπει, αυτό μπορεί να συμβεί, αλλά ακριβώς αυτό είναι που θέλουμε να αποφύγουμε».

    «Και γι' αυτόν το λόγο λέμε ότι δεν μπορούμε να επιτρέψουμε μια ανεξέλεγκτη χρεοκοπία μιας χώρας και ότι αντίθετα θα πρέπει από τη μία πλευρά να δούμε τί να κάνουμε για να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα των χωρών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, πώς να τους δώσουμε τη δυνατότητα να μειώσουν το χρέος τους, και από την άλλη πλευρά να δείξουμε αλληλεγγύη»

    «Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα που θα θέσει εκ νέου σε κίνδυνο την παγκόσμια ανάκαμψη και επομένως αυτήν της Γερμανίας», σημειώνει.

    «Η χρεοκοπία της τράπεζας Lehman Brothers είχε ως συνέπεια σε μας (στη Γερμανία) μια πτώση σχεδόν 5% του ΑΕΠ»

    Μπραβο ΓΑΠ-ΝΧ.. που χωνεις μετρα οπου βρεις !!!!!
    ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ στα μετρα
    ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ στο ξεπουλημα
    ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ
    ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΔΑΝΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΒΑΣΕΙ ΛΙΣΣΑΒΩΝΑΣ

    ή φερτε μου τον Γιουνκερ ΥΠΟΙΚ και τη Μερκελ Καγκελαριο στο μαντρι μας
    για 10 χρονια, με Ελληνικη Υπηκοοτητα, ΧΩΡΙΣ ΑΣΥΛΙΑ... ! με μισθο 1.000.000 το χρονο ο καθενας και μπονους.

    ΠΠ

  4. madprof avatar
    madprof 11/06/2011 21:10:28

    Ενδιαφέρουσα πρόταση-ανάλυση ! .

  5. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 11/06/2011 21:12:37

    Μόνος μου γράφω και σκέφτομαι.. χαχαχ
    Πως στην Ιρλανδια, κατάφερε να "δανείσει" τις Τράπεζχες της χωρίς να τα πάρει από ΕΚΤ ?? τις πιστώσεις δλδ....
    Το έκαναν είδη, όταν "παρατηρήθηκε" ότι ενώ είχαν παρει 50δις πιστώσεις, τα δάνεια από ΕΚΤ είχαν πέσει !! χαχαχαχαχαααα πως??
    η ΤτΙ τα είχε δώσει στις Τρπαπεζες χωρίς να ρωτήσει κανέναν !!! σαν να τύπωσε χρήμα, χωρίς την άδεια της ΕΚΤ.. μάλλον όχι αδεια, ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ μιας και ΜΟΝΟ η ΕΚΤ Τυπώνει χρήμα....

    Κάτι παράξενο συμβαίνει.. κάπου χάνει το σύστημα και τα στεγανά της ΕΚΤ μπάζουν.... ποιός να ξέρει να μας πει κ εμάς !!! το κόλπο...

    Δεν έχω και τη νομοθεσία ΕΚΤ κλπ κλπ ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΒΡΩΜΑΕΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ !!

    ΧΩΡΙΣ ΓΑΠ-ΝΧ φυσικα !!! αυτοί δεν σκέφτονται. Είναι ΠΑΣΟΚΟΙ. Αυτοί συσκέπτονται για τη σύσκεψη.

    ΠΠ

  6. Ιππολάριος avatar
    Ιππολάριος 11/06/2011 21:53:49

    Θωμά νομίζω ότι δεν είναι σωστή η τοποθέτησή σου.Θα προσπαθήσω να
    εξηγήσω το γιατί. Δεν είμαι ειδικός επί του θέματος και σου ζητώ συγγνώμη εκ των προτέρων εάν δεν σε κατάλαβα.

    Η βασική σου ιδέα πρέπει να συνοψίζεται στa εξής:

    α) Αδυνατούμε να πληρώσουμε τις βραχυπρόθεσμες λήξεις. (2012-2013-2014 κλπ)
    β) Εκδίδουμε τα perpetual bond. Έτσι:
    β1) Οι έχοντες τις τωρινές ομολογίες τις ανταλάσσουν με perpetual
    β2) Οι μακροπρόθεσμοι επενδυτές (Παλαιστές Σούμο) επενδύουν σε αυτά
    διότι θα έχουν υψηλό επιτόκιο.
    γ) Με αυτόν τον τρόπο κερδίζουμε το ποσό που πρέπει να πληρώσουμε στις
    βραχυπρόθεσμες λήξεις, ποσό που δεν το έχουμε.

    Το λάθος νομίζω ότι βρίσκεται στο εξής, έγραψες:

    «Καλά θα μου πείτε εμείς θα πληρώνουμε 10% επιτόκιο. Όχι εμείς θα πληρώνουμε το επιτόκιο της έκδοσης του ομολόγου στα 100 απλά για αυτούς που θα αγοράσουν το 100 πολύ φθηνότερα π.χ. 50 το επιτόκιο θα είναι 10%...»


    Εάν η Ελλάδα εκδόσει σήμερα perpetual αυτά θα πρέπει να έχουν τοκομερίδιο
    ίσο με τον κίνδυνο χώρας (ρίσκο) + πληθωρισμό στο μέλλων.
    Οπότε το τοκομερίδιο θα είναι στο 15% και θα το πληρώνει η Ελλάδα.

    • Θωμάς avatar
      Θωμάς @ Ιππολάριος 12/06/2011 00:25:53

      Ιππολάριε η ιδέα δεν είναι να ανταλλάξουμε τα υφιστάμενα με parpetual αλλά να τα μετατρέψουμε σε perpetual. Βασικά είναι μια μορφή αναδιάρθωσης στη λήξη των ομολόγων. Έχει όμως ένα ουσιαστικό πλεονέκτημα. Κλειδώνει το επιτόκιο δανεισμού για τα 350 δις € που χρωστάμε. Να θυμίσω απλά πως το επιτόκιο που έχουμε συμφωνήσει με την τρόικα δεν είναι σταθερό αλλά βασίζετε στο επιτόκιο αναφοράς της ΕΚΤ. Κανένας δεν μας εξασφαλίζει και μάλιστα είναι πολύ πιθανό αυτό το επιτόκιο να αυξηθεί στο μέλλον αφού ήδη έχουμε δει μια αύξηση της τάξης του 0,25% πρόσφατα.
      Οι αγορές θα αποτιμήσουν το νεο χρηματοοικονομικό προιόν με τη δικιά τους λογική και σε σχέση πάντα με τα επιτόκια των κρατικών ομολόγων εκείνη την περίοδο.
      FactorX έχεις δίκιο, ένας editor στα σχόλια θα με γλίτωνε από το ρεζιλίκι.....

      • Ιππολάριος avatar
        Ιππολάριος @ Θωμάς 12/06/2011 02:05:52

        Θωμά, το ξαναγράφω, δεν είμαι ειδικός επί του θέματος αλλά από χόμπι παρατηρώ τα οικονομικά.
        Έγραψες:
        «...Βασικά είναι μια μορφή αναδιάρθωσης στη λήξη των ομολόγων...»

        Οποιαδήποτε μορφή αναδιάρθρωσης ,βαριά η μαλακή, δηλώνει αδυναμία του
        χρεωστή να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του, δηλαδή χρεωκοπία.Σε αυτή την
        περίπτωση ενεργοποιούνται οι πληρωμές των CDS. Το θέμα γίνεται νομικό πως
        δεν θα ενεργοποιθούν οι πληρωμές CDS.
        Ας υποθέσουμε όμως ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τον τύπο της αναδιαρθρώσεως
        που έθεσες. Έγραψες:

        «Έχει όμως ένα ουσιαστικό πλεονέκτημα. Κλειδώνει το επιτόκιο δανεισμού για τα 350 δις € που χρωστάμε... »

        Όχι. Δεν κλειδώνει το επιτόκιο δανεισμού διότι με το ύψος του επιτοκίου που μας
        δάνεισε η τρόικα τα πρώτα χρήματα, η αγορά δεν επιθύμει να μας δανίσει. Τα
        240 δις € που χρωστάμε (350 δις € -110€ μνημονίου [οι αριθμοί βασίζονται στη μνήμη μου]) βρίσκονται στην αγορά και το επιτόκιο που ζητάει είναι αρκετά υψηλό.
        Θα ίσχυε αυτό που έγραψες μόνο εάν δάνειζε επιπλέων χρήματα η τρόικα.Μην
        ξεχνάμε ότι θεωριτικά η τρόικα ήρθε για να μας βοηθήσει διότι η αγορά το Μαϊο
        του 2010 δάνειζε την Ελλάδα με επιτόκιο που η χώρα δεν μπορούσε να αντέξει.

        Ας υποθέσουμε όμως ότι κατορθώνουμε να πίσουμε τους κατόχους των ομολόγων
        να μετατρέψουνε αυτά που έχουνε με τα καινούργια που θα έχουν κλειδωμένο το
        επιτόκιο. Τι γίνεται.

        α) Αναλαμβάνουν ρίσκο για πολύ μεγαλύτερο διάστημα.
        β) Η τιμή των καινούργιων ομολόγων καταρρέι στην δευτερογενή αγορά.

        Νομίζεις ότι το επιθυμούνε; Εάν το επιθυμούσε αυτό η αγορά θα μπορούσε και
        τώρα να βοηθήσει χωρίς να γίνει η μετατροπή που συζητάμε. Πώς;
        Απλά τα χρήματα από της λήξεις τών ομολόγων θα τα ξανατοποθετούσε σε
        μακροχρόνια Ελληνικά ομόλογα.
        Σήμερα μπορεί κάποιος να αγοράσει Ελληνικό ομόλογο λήξης 2037,2040
        4,50% Λήξη 20/09/2037 Τιμή: 42,70 %
        4,60% Λήξη 20/09/2040 Τιμή: 43,50 %

        Άρα φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι η μετατροπή μόνο οικιοθελώς μπορεί να
        γίνει από όσους επιθυμούν να βοηθήσουν την χώρα.

        • Θωμάς avatar
          Θωμάς @ Ιππολάριος 12/06/2011 11:25:49

          Ιππολάριε η Ελλάδα έχει ήδη δηλώσει αδυναμία να εκπληρώση τις υποχρεώσεις της με την προσφυγή της σε κεφάλαια last resort (για το grand resort μασ λέγανε)βλέπε IMF και ευρωπαϊκό μηχανισμό στήριξης .
          Τα cds δε μας αφορούνε εκτός και αν έχουμε ανοίξει θέσης σε αυτή την αγορά .
          Το επιτόκιο είναι κλειδωμένο στο κουπόνι που είχε στην έκδοση του.
          Δεν είναι ζήτημα διαπραγμάτευσης. Απλά εξετάζουμε τις συνέπειες που θα έχει αυτή η κίνηση στους πιστωτές . Αυτοί ήδη έχουν υποστεί την ζημιά απο την μείωση της αξίας των χρεογράφων για αυτό το λόγο τα spread είναι τόσο ψηλά. Μια ζημιά από την έκθεση τους σε Ελληνικά ομόλογα θα την πάρουν έτσι και αλλιώς αυτό φωνάζει τόσο καιρό και η Μέρκελ όταν μιλάει για συμμετοχή ιδιωτών στο πακέτο στήριξης . Φυσικά και δεν εννοεί να βάλουν κεφάλαια αλλά να δεχτούν μειώσεις σε αυτά που έχουν να λαμβάνουν. Σημαντικό πάντως είναι να δώσουμε μια λυση που να μην επιβαρύνει τα ήδη κατάμαυρα βιβλία τους. Τώρα αν έχουν πρόβλημα ας ζητήσουν τα ρέστα από τα τμήματα διαχείρησης κινδύνου τους.
          Τελειώνοντας γράφεις πως η τροικα ήρθε να βοηθήσει, επέτρεψε μου να σου πω πως το IMF δε πάει να βοηθήσει καμία χώρα παρά μόνο τους πιστωτές. Αυτή είναι η πολιτική του βάση του καταστατικού του. Αυτό σημαίνει πως αν μια χώρα είναι σε οικονομικό κώμα την κρατάνε ζωντανή μέχρι να τις αφαιρέσουν ότι αξίζει βλέπε ζωτικά όργανα και μετά τραβάνε τα σωλινάκια . Αυτή είναι η δικιά τους δουλειά . Δε χρειάζετε να πω πια είναι η δικιά μας.
          Κάντο όπως οι Ισλαδοί.
          Καλή Κυριακή, πάμε πλατεία;

          • Ιππολάριος avatar
            Ιππολάριος @ Θωμάς 12/06/2011 16:12:49

            Καλή Κυριακή και σε σένα.
            Θα ερχόμουνα στην πλατεία αλλά ζω στο εξωτερικό.
            Αν θές να συζητήσουμε για το θέμα ζήτα το e-mail από τους διαχειριστές του χώρου.
            Το έχουνε διότι είναι υποχρεωτικό για να αφήσεις μήνυμα.
            Καλή Κυριακή και πάλι.

  7. factorx avatar
    factorx 11/06/2011 21:55:06

    Θωμά, από οικονομικά σκίζεις, αλλά απο ορθογραφία …..ελπίζω να μην μου έφυγαν πολλά

    • Θωμάς avatar
      Θωμάς @ factorx 12/06/2011 00:30:55

      FactorX έχεις δίκιο, ένας editor στα σχόλια θα με γλίτωνε από το ρεζιλίκι…..
      Συγνώμη για τον κόπο.

  8. Ιππολάριος avatar
    Ιππολάριος 11/06/2011 22:01:00

    @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ έγραψες:

    «...απ οσα γνωριζω, δεν υπαρχουν perpetual bonds οπως περιγραφονται, αλλα καποια bonds τα οποια εκδιδουν οι Τραπεζες για να καλυπτουν τα Κεφαλαια τους ειδικα τα tier 1. ( HSBC-3.4δις$, Cr Suisse 3.5$, BNP, Citi, Morgan Stanley, Deutche Bank κοκ )... »

    Υπάρχουνε π.χ
    5.00% Bayer Λήξη 29/07/2105
    και άλλα.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Ιππολάριος 11/06/2011 22:48:14

      Dangas, Suedzucker, Vatenfall, Henkel, Michelin, GLENCORΕ

  9. rally monkey avatar
    rally monkey 11/06/2011 22:42:51

    μετοχες εχουμε?
    λεω να παμε κατευθειαν την Ελλαδα για IPO
    δεν θα πληρωνουμε και κουπονι
    ...σοβαρευτήτε
    το προβλημα της Ελλαδας δεν ειναι η ελλειψη καταλληλων χρηματοοικονομικων εργαλειων αυτη τη στιγμη

    • Θωμάς avatar
      Θωμάς @ rally monkey 12/06/2011 00:51:41

      Αγαπητέ rally monkey πρέπει να σου ομολογήσω πως διαβάζοντας το σχόλιο μου ήρθε αυτόματα η σκέψη πως αν ήμασταν εταιρία θα ήταν πιο εύκολα τα πράγματα. Θα μπαίναμε στο chapter 11, θα προστατευόμασταν από τους πιστωτές και ο διευθύνων σύμβουλος με τα πρωτοπαλίκαρα θα φορούσαν βραχιολάκια και θα μπαίνανε φυλακή. Σα χώρα που να περιμένουμε τέτοιες ομορφιές!

  10. Πέτρος avatar
    Πέτρος 12/06/2011 08:10:18

    Το 10% αποδοση ισχύει ακριβώς επειδή υπολογίζεται μαζί και η χαμηλή τιμή αγοράς σε σχέση με το 100 που είναι η ονομαστική αξία. Αν πχ πάρεις ένα ομόλογο 40 σημαίνει ότι εκτός από το επιτόκιο θα πάρεις σε 15 χρόνια κι αλλά 60 ευρώ οπότε περίπου 60/15=4% επιπλεον. Άρα η απόδοση 10% που βλέπουμε στα ομόλογα είναι με την προϋπόθεση της εξόφλησης στα 100.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.