#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/11/2013 06:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η μονή λύση για να πάρεις πτυχίο στην ώρα σου στα ελληνικά ΑΕΙ είναι να κάνεις 4 χρόνια Erasmus σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια



Διαβάζω στον ηλεκτρονικό τύπο, πως αφού χάθηκε η εξεταστική σε Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, πλέον κινδυνεύει να χαθεί και το χειμερινό εξάμηνο.

Θυμάμαι το 2007 όταν συμμετείχα σε ένα θερινό σχολείο, με φοιτητές απ' όλο τον  κόσμο, όταν προσπάθησα να εξηγήσω φαινόμενα όπως αυτά των καταλήψεων και των απεργιών, ο μόνος που είδα να με καταλαβαίνει ήταν ένα παιδί απ' τη Νιγηρία. Ο οποίος, όπως μας εξήγησε, γι' αυτούς τους λόγους σταμάτησε το Πανεπιστήμιο στην πατρίδα του και αναζήτησε την τύχη του σε Πανεπιστήμιο της Ουαλίας στη Μεγάλη Βρετανία.

Στο δια ταύτα, τις προάλλες συζητούσα με παιδιά που είναι φοιτητές και μου ζητούσαν να τους βρω μια διέξοδο για να τελειώσουν στην ώρα τους. Μεταξύ σοβαρού κι αστείου ειπώθηκε και ο τίτλος του άρθρου: «Η μονή λύση για να πάρεις πτυχίο στην ώρα σου σε ελληνικό ΑΕΙ είναι να κάνεις 4 χρόνια Erasmus σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια».

Η άλλη λύση είναι οι φοιτητές να κινηθούν νομικά εναντίον όσων έχουν ευθύνη γι' αυτά τα χάλια, διεκδικώντας αποζημιώσεις για τα χαμένα εξάμηνα, για το επιπρόσθετο οικονομικό κόστος που επιβαρύνει τους φοιτητές και τις οικογένειες τους, για τους ανθρώπους που εγκλωβίζονται στη φοιτητική ιδιότητα και δεν μπορούν στην ώρα τους να εξασκήσουν το επάγγελμα που σπούδασαν ή να συνεχίσουν για μεταπτυχιακές σπουδές διότι δεν έχουν τα τυπικά προσόντα, το πτυχίο.

Δεν είμαι νομικός, αλλά οι διοικήσεις των ΑΕΙ ως εκπρόσωποι ΝΠΔΔ δεν είναι υπόλογες γι' αυτό το χάλι;

Όσοι εμποδίζουν τους φοιτητές απ' το να απολαμβάνουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση, δεν παραβιάζουν τη χάρτα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων του ΟΗΕ και τις επιταγές του Αρ. 16 του Συντάγματος;

Και μη μου πει κανείς πως λόγο διαθεσιμότητας ή άλλων «αντιλαϊκών» μέτρων δε θα μπορούσε να διεξαχθεί η εκπαιδευτική διαδικασία. Εδώ δεν χάθηκαν εξάμηνα όσο η Ελλάδα βρισκόταν σε πόλεμο ή υπό κατοχή. 

Μήπως τελικά αντί για πρωτοβουλία υπογραφών, η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και η ΟΝΝΕΔ θα έπρεπε να αναλάβουμε κάποια νομική κίνηση στις Σχολές για την προάσπιση των δικαιωμάτων των φοιτητών;

Νίκος Μπατσικούρας

ΣΧΟΛΙΑ

  1. sawas` avatar
    sawas` 02/11/2013 08:02:03

    Μετά το ξύσιμο της επιφάνειας ας δούμε και το θέμα από ένα άλλο επίπεδο.
    http://www.efsyn.gr/wp-content/uploads/2013/10/meli-Dep-StE-291013.pdf

    • Νίκος Μπατσικούρας avatar
      Νίκος Μπατσικούρας @ sawas` 02/11/2013 15:51:16

      Στα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ηνωμένου Βασιλείου, με τα οποία γίνεται η σύγκριση:

      1) Το προσωπικό κάθε Βρετανικού ΑΕΙ δεν πληρώνεται από την κεντρική κυβέρνηση ή το υπουργείο, αλλά κυρίως από "ιδίους πόρους".

      2) Τα ιδρύματα αυτά για να είναι βιώσιμα, έχουν δίδακτρα, είναι συνδεδεμένα με την αγορά και αναλαμβάνουν ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με μεγάλες εταιρίες. Δηλαδή λειτουργούν με αυτό που στην Ελλάδα ονομάζουμε ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

      Θεωρώ πως τεχνηέντως (και ομολογουμένως πολύ έξυπνα) τα μέλη ΔΕΠ του Πολυτεχνείου συγκρίνουν αποσπασματικά ανόμοια πράγματα για να κερδίσουν τις εντυπώσεις.

      Αν θέλουν να συγκρίνουν εαυτούς με Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, καλό θα ήταν να αποδεχθούν και το πλαίσιο στο οποίο λειτουργούν αυτά τα Ιδρύματα.

      • CHRIS avatar
        CHRIS @ Νίκος Μπατσικούρας 02/11/2013 16:18:10

        1) Στην Ελλάδα συμμετέχουμε σε ερευνητικά προγράμματα με χρηματοδότηση της Ε.Ε και του κράτους.
        2) Στην Ελλάδα οι διοικητικοί είναι ήδη λιγότεροι από αυτούς των Αγγλοσαξονικών χωρών. Δεν μιλάμε για ύπαρξη υπερτροφικού Πανεπιστημίου. Το πανεπιστήμιο πρέπει να έχει κάποιες υπηρεσίες ανεξαρτήτως αν είναι συνδεδεμένο ή όχι με την αγορά. Δεν μπορείς να μην έχεις π.χ. φοιτητική μέριμνα και φύλαξη.
        3) Υπάρχει αγορά στην Ελλάδα με την οποία μπορείς να συνδέσεις τα Πανεπιστήμια; Ποια είναι η Nokia ή η Siemens της Ελλάδας;

        • Νίκος Μπατσικούρας avatar
          Νίκος Μπατσικούρας @ CHRIS 02/11/2013 19:13:16

          Προφανώς, με τη μόνη διαφορά πως στη Μεγάλη Βρετανία το κάθε Πανεπιστήμιο καθορίζει ΠΟΣΟΥΣ και σε τι ειδικότητες χρειάζεται και τους προσλαμβάνει με ιδίους πόρους.

          Δηλαδή ο Βρετανός καθηγητής που συμμετέχει στη διοίκηση ενός τμήματος / σχολής / ιδρύματος δεν περιμένει τον κρατικό προϋπολογισμό για να λειτουργήσει.

          Άρα, για να γίνεις Μεγάλη Βρετανία δεν αρκεί μόνο να έχεις αντίστοιχο προσωπικό. Θες και τα αντίστοιχα εργαλεία / νοοτροπία.

          Εκτός αν θες να μου πεις πως τόσα χρόνια που δεν υπήρχε διαθεσιμότητα το Ελληνικό σύστημα δούλευε ρολόι...

          Ισχύει ή δεν ισχύει πως υπήρχαν ειδικότητες σε κεντρικά ιδρύματα όπου έκοβαν τη βάρδια σε λιγότερες από 8 ώρες διότι διαφορετικά δεν μπορούσαν να κάνουν όλοι βάρδιες;

          Ισχύει ή δεν ισχύει πως πριν την διαθεσιμότητα οι περισσότερες γραμματείες έβγαζαν ανακοινώσεις τύπου "εξυπηρέτηση φοιτητών κάθε Τρίτη και Πέμπτη 10 με 12";

          Ισχύει ή δεν ισχύει πως πριν τη διαθεσιμότητα σε πολλές σχολές οι φοιτητές στοιβάζονταν σαν τα ζώα στις εγγραφές / επανεγγραφές στο ξεκίνημα κάθε εξαμήνου;

          • CHRIS avatar
            CHRIS @ Νίκος Μπατσικούρας 02/11/2013 20:15:49

            1. Φυσικά και το Ελληνικό πανεπιστήμιο καθορίζει το ίδιο ποιους θα πάρει, για που και γιατί του χρειάζεται. Και το υπουργείο υποτίθεται ότι ελέγχει αυτές τις τοποθετήσεις. Εξάλλου χρειάζεται ΦΕΚ για να γίνουν προσλήψεις.
            2. Η δουλειά της γραμματείας δεν είναι μόνο η εξυπηρέτηση των φοιτητών στις ώρες κοινού. Οι υπάλληλοι βρίσκονται στις θέσεις τους και τις υπόλοιπες ημέρες και ασχολούνται με ηλεκτρονική αλληλογραφία, ανακοινώσεις, βαθμολογίες και γενικά με την υποστήριξη των μέλλων ΔΕΠ του εκάστοτε τμήματος.
            3. Οι επανεγγραφές γίνονται αυτόματα με την ηλεκτρονική δήλωση μαθημάτων. Οι εγγραφές γίνονται μόνο μια φορά όταν εισάγεσαι στη σχολή. Δεν στοιβάζεται κανείς πουθενά. Αυτά σε πολιτισμένες σχολές όπου υπάρχει ηλεκτρονική γραμματεία.

        • ΠΗΛΕΑΣ avatar
          ΠΗΛΕΑΣ @ CHRIS 02/11/2013 20:00:18

          Αγαπητέ μου, αν δεν υπαρχει Αγορά, πράγμα πολύ πιθανόν, για που προορίζονται οι ΣΤΡΑΤΙΕΣ των εισακτέων/αποφοίτων των 26(!) ΑΕΙ της χώρας (τα ΤΕΙ γεγόνασιν ΑΕΙ, ως γνωστόν, όχι ότι έλλειπαν ΑΕΙ);
          Δηλαδή, μόνος σου επιβεβαιώνεις ότι, δεν είναι μόνον οι "διοικητικοί" (και άλλοι, και άλλοι) υπεράριθμοι, αλλά και πολλά ιδρύματα συνάμα.
          Πάντως, για να ανακουφιστείς, δεν είναι λίγες οι δυνατότητες αναθέσεως έργου και αντικειμένου εξειδικεύσεως από τον ΙΤ προς τα ΑΕΙ, αλλά αυτό, ως γνωστόν, είναι "ξεπούλημα των δημόσιων πόρων και κατασκευή δούλων του καπιταλιστικού συστήματος" και το απαγορεύουν τα αριστερά κόμματα και οι συνοδοιπόροι τους, δια των φοιτητοπατέρων τους και των συνδικαλιστών τους στα ΑΕΙ...

          • CHRIS avatar
            CHRIS @ ΠΗΛΕΑΣ 02/11/2013 21:06:44

            Πρέπει να καταλάβουμε ότι άλλο να αναθέσεις ένα έργο στο ΑΕΙ (π.χ. μια έρευνα αγοράς σε ένα τμήμα στατιστικής) και άλλο να προσπαθείς να αλλάξεις το πρόγραμμα σπουδών και να το κάνεις προσανατολισμένο σε συγκεκριμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από συγκεκριμένες εταιρίες για να γλιτώσουν οι εταιρίες αυτές την εκπαίδευση των εργαζομένων. Η δημοσκόπηση του καθηγητή Πάνα από την ΑΣΟΕΕ πιστεύω είναι γνωστή σε όλους μας.

        • Π. Ευθυμιάδης avatar
          Π. Ευθυμιάδης @ CHRIS 02/11/2013 20:27:26

          H διαφορά στην Ελλάδα είναι ότι τα πανεπιστήμια είναι και δημιουργούνται για να γίνονται καθηγητές κάποιοι (με τους γνωστούς τρόπους , παιδιά, γαμπροί , νύφες , κόρες και όλο τους το σόι) και οι εντελώς άχρηστοι από το σόι να προσλαμβάνονται σαν διοικητικοί υπάλληλοι. Έμαθα (δεν γνωρίζω αν είναι ακριβές) ότι κάποιες προσλήφθηκαν από καθηγητές της ιατρικής σαν διοικητικές υπάλληλοι και τις έχουν γραμματείς στα ιδιωτικά τους ιατρεία..... η μόνη λύση είναι εκκαθάριση εν λειτουργία έλεγχος όλων καθηγητών και λοιπών πως προσλήφθηκαν και απολύσεις. Γέμισε η Ελλάδα πανεπιστήμια με υποδομές και επίπεδο Λυκείων. Όλη η αριστεράντζα έγιναν καθηγητές....

          • Apostolos Vlahos avatar
            Apostolos Vlahos @ Π. Ευθυμιάδης 03/11/2013 11:27:35

            Είναι ή Βουλή Πανεπιστήμιο;

          • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
            ΝΙΚΟΛΑΣ @ Π. Ευθυμιάδης 04/11/2013 18:55:15

            Και στα 10 χρόνια που κυβέρνησε η Δεξιάντζα τους αφησε γεναιόδωρα να απολαμβάνουν τα πλούτη του δημόσιου κορβανά, οπότε δίκαια τώρα της απαντάνε μαζί τα φάγαμε...

      • yiannis avatar
        yiannis @ Νίκος Μπατσικούρας 02/11/2013 19:43:40

        Αρκετά παιδιά τελειώνουν σπουδές από καλά πανεπιστήμια της Αγγλίας, όπως το King's College, Imperial, UCL κτλ, αλλά δεν μπορούν να βρούν εύκολα δουλειά στην Αγγλία, εκτός και αν είναι φυσικοί ομιλητές της γλώσσας. Δεν είναι όλα τόσο ρόδινα στο ΗΒ και σε άλλες χώρες, όπως συχνά ακούγεται.
        Από την άλλη και τα Ελληνικά Πανεπιστημία πάσχουν πολύ από δομή, οργάνωση και ποιότητα. Μόνη λύση, είναι να μπαίνουν στα πανεπιστήμια πραγματικά όσοι αξίζουν, για να μην ανταγωνίζεται αργότερα ένας πολύ καλός μαθητής κάποιο μέτριο μαθητή που μπήκε και αποφοίτησε δύσκολα από ένα πανεπιστήμιο και έτυχε να έχει ένα γνωστό παραπάνω, για να τον προωθήσει στην αγορά εργασίας.

        • CHRIS avatar
          CHRIS @ yiannis 02/11/2013 21:09:08

          Δυστυχώς υπάρχουν πολλές περιπτώσεις παιδιών που δεν μπορούσαν να περάσουν στις πανελλήνιες, σπούδασαν έξω (UK) με το αζημίωτο φυσικά και μετά ήρθαν στην Ελλάδα όπου τους περίμενε μια έτοιμη θέση στην εταιρία που ο μπαμπάς ήταν μέτοχος ή διευθυντής.

  2. ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
    ΓΙΩΡΓΟΣ 02/11/2013 08:11:33

    Φίλε Νίκο Μπατσικούρα καλά τα λές. Ομως η ευθύνη δεν είναι καθόλου των υπαλλήλων που έχουν καθε δικαίωμα να απεργούν όσο θέλουν ή ακόμα και να παραιτηθούν ομαδικά. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά της κυβέρνησης που ώφειλε απο την πρώτη ημέρα της απεργίας τους να έχει έτοιμο το προσωπικό ασφαλείας τουλάχιστον που θα τους αντικαθιστούσε, ώστε να συνεχίζεται η ομαλή λειτουργία των ΑΕΙ. Αν μάλιστα ήταν κυβέρνηση με πυγμη, ώφειλε να κάνει αυτό που έκανε παλαιότερα η Αμερικάνικη κυβέρνηση με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που απλά τους απέλυσε όλους και προσέλαβε άλλους στη θέση τους! (άνεργοι υπάρχουν 1500000...) Κάποτε μάλιστα που απήργησαν και οι πιλότοι και δεν επαρκούσαν οι Αμερικανοί, απήύθυνε πρόσκληση για πρόσληψη σε ξένους και ανταποκρίθηκαν και πολλοί δικοί μας απ' την Ολυμπιακή!
    Αν αυτά δεν μπορεί να τα κάνει μια κυβέρνηση που θέλει να λέγεται δεξιά, ας αφήσει την εξουσία στον Τσίπρα διότι τον δικαιώνει οταν την κατηγορεί για ανεπάρκεια...Εκτός αν θεωρεί την ΕΡΤ σημαντικώτερη απο τα ΑΕΙ...

    • Νίκος Μπατσικούρας avatar
      Νίκος Μπατσικούρας @ ΓΙΩΡΓΟΣ 02/11/2013 19:42:54

      Δεν διαφωνούμε στον τρόπο που ο Ρέιγκαν και η Θάτσερ αντέδρασαν σε αντίστοιχους εκβιασμούς.

      Ίσως όμως σε αυτή τη χώρα το μόνο που χρειάζεται είναι να εφαρμόσουμε απλά τους νόμους.

      Φυσικά είναι ευθύνη του κράτους να παρέχει στους πολίτες εκπαίδευση. Με τους πόρους που έχει, παρέχει αυτή την έστω κακή εκπαίδευση. Αντίστοιχα νόμοι του κράτους προβλέπουν πως τα ιδρύματα διοικούνται και λειτουργούν.
      Συνεπώς αυτοί που τα διοικούν είτε να παραιτηθούν, είτε να λογοδοτήσουν.

      Και για να μη κρυβόμαστε πίσω απ' το δάχτυλο μας, τα Ελληνικά ΑΕΙ η αριστερά τα διοίκησε επί δεκαετίες (ας δούμε ποσοστά / σύνθεση ΠΟΣΔΕΠ) και το μόνο που έχει να πει είναι δώστε κι άλλα λεφτά απ' την παχιά αγελάδα.

      • ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
        ΓΙΩΡΓΟΣ @ Νίκος Μπατσικούρας 03/11/2013 09:27:02

        Για το ότι τα Ελληνικά ΑΕΙ η αριστερά τα διοίκησε επί δεκαετίες, την ευθύνη φέρει η Δεξιά που απεδείχθη ανίκανη να τα διοικήσει. Δεν φταίει ο Ολυμπιακός όταν κερδίζει τον Παναθηναικό. Αυτός που κερδίζει στον τομέα του, είτε μας αρέσει είτε όχι σημαίνει οτι είναι καλύτερος. (Παναθηναικός είμαι δυστυχώς...)

  3. ntek avatar
    ntek 02/11/2013 12:35:34

    Δεν ειχα την τυχη να φοιτήσω σε ελληνικό πανεπιστήμιο και ντρέπομαι για αυτό. Δεν μου εδώθη η τεράστια ευκαιρία να γνωρίσω την λαική φοιτητική αριστερά με τα ρομπαλα τα κατσαβίδια και τις μολότωφ.

  4. CHRIS avatar
    CHRIS 02/11/2013 15:28:59

    Μια χαρά παίρνεις πτυχίο από τα Ελληνικά ΑΕΙ όταν ο εκάστοτε υπουργός δεν ασχολείται μαζί τους και τα αφήνει στην ησυχία τους.

    • Apostolos Vlahos avatar
      Apostolos Vlahos @ CHRIS 03/11/2013 13:21:08

      +++++

  5. δημης avatar
    δημης 02/11/2013 15:36:24

    ΚΑΙ .... η ΜΟΝΗ λύση λύση για σωστή υποστήριξη "ΝΑ ΜΗΝ ΣΠΟΝΣΟΡΑΡΕΙΣ ΛΑΘΗ"
    -Αυτών που :
    -Έβαλαν σε διαθεσιμότητα ,σε μιά νύχτα ,2200 ΕΚΠ/ΚΟΥΣ....
    -Αυτών που εγκαινίασαν, ενώ κατάργησαν επικαλυπτόμενες ειδικότητες στη Δημόσια Εκπ/ση ,σε ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΙΕΚ...
    -Αυτών που έλεγαν τα βιβλία και οι Εκπ/κοι θα είναι στη θέση τους την 1η Σπτεμβρίου και ακόμα..προσλαμβάνουν Αναπληρωτές και Ωρομίσθιους μήνα Νοέμβριο...
    -Αυτών των υπερ-πατριωτών που διέταξαν τον Πατριωτισμό των Εκπ/κών παρ΄ όλη την Απάτριδα μείωση του 40% των αποδοχών τους με θύματα 10000 Αναπληρωτές...
    -Αυτών που τολμούν να συγκρίνουν το 1,5% του ΑΕΠ και την απόδοση των Ελλ. Παν/μίων -Πολυτεχνείων με το 17% της Φιλανδίας μή "διαβάζοντας" τους επαίνους της ΝΟΚΙΑ για το ποιόν των Ελλήνων Πτυχιούχων στην ΙΔΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΛΙΔΑ ...ΜΗ ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ τις ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ....
    Τα παραπάνω δεν μαρτυρούν ΚΝΙΤΙΚΗ ή του Γεωργαλά νοοτροπία ;;;;;

  6. sawas` avatar
    sawas` 02/11/2013 17:17:30

    Επανάληψη
    1) Πόσα άτομα (κατ αναλογία) είπαμε χρειάζεται για να λειτουργεί στοιχειωδώς το πανεπιστήμιο? Για να σε διευκολύνω είναι αδιάφορο το ποιος πληρώνει. Η ερώτηση είναι ΠΟΣΑ!

    2) Λάθη και παραλήψεις μπορεί να γίνονται σε όλες τις έρευνες. Διόλου απίθανο. α) ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια δεν έχουμε (ακόμα) στα πανεπιστήμια και ετσι με την ήδη υποχρηματοδοτούμενη έρευνα (0.6% του ΑΕΠ)
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=560329564000913&set=a.477439915623212.113424.477424278958109&type=1&relevant_count=1 καταφέρνει και βγαίνει από την αφάνεια που την έχουν καταδικάσει οι ............. κυβερνώντες.

    β1) Σε 0,16% είναι η συμβολή των επιχειρήσεων στην έρευνα.......(ας υποθέσουμε πως αυτή γίνεται αποκλειστικά μέσω των πανεπιστήμιων σε σχέση με το 1,25% στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
    β2) και η θέση των ελληνικών δημοσιεύσεων στο 10% των καλύτερων περιοδικών είναι 11 με 11.6 στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

    Ερώτηση of crisis.
    Τι έχουν τα ερμα και δεν επενδύουν στην ελληνική έρευνα????

    Όπως λέει και ο Chris πιο κάτω. Δεν υπάρχουν αυτοί που θέλεις να συνδέσεις με την έρευνα και θα συμπληρώσω πως και αυτοί που υπάρχουν δεν θέλουν.

    Ο Αρβανιτοπουλος πολύ σωστά κάνει και φέρνει την διάλυση μέσω την απαξίωσης και της εσωστρέφειας τα πανεπιστήμια. Αυτή είναι η ατζέντα του (καταργηση του Α. 16) και κάνει καλά την δουλεία του.

    Η ερώτηση είναι αν σε συμφέρει αυτή η πολιτική η όχι. Εμένα ΟΧΙ!!

    • Νίκος Μπατσικούρας avatar
      Νίκος Μπατσικούρας @ sawas` 02/11/2013 19:27:23

      Το ποιος πληρώνει είναι το ζητούμενο.

      Αλλά όταν ο Έλληνας καθηγητής δεν έχει να αγχωθεί αν απ΄τον προϋπολογισμό του ιδρύματος θα έχει να πληρωθεί κι αυτός και το διοικητικό προσωπικό, τότε δεν τον ενδιαφέρει και πετάει το μπαλάκι...

      Επίσης δεν έκρινα το ερευνητικό έργο, ίσα ίσα πιστεύω πως αν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια και οι Έλληνες ακαδημαϊκοί είχαν απελευθερωθεί από αγκυλώσεις σοβιετικού τύπου θα είχαν ακόμα ευνοϊκότερες συνθήκες για να διαπρέψουν.

      Πάντως, καλά κάνετε και λέτε δημόσια πως δε σας ενδιαφέρει το ποιος πληρώνει... να τα βλέπουν οι πολίτες, για να ξέρουν που πάει το υστέρημα τους.

      • CHRIS avatar
        CHRIS @ Νίκος Μπατσικούρας 02/11/2013 20:21:11

        Προφανώς και οι καθηγητές αγχώνονται με τον προϋπολογισμό του ιδρύματος. Και ακόμα περισσότερο αγχώνονται όταν υπάρχουν ελλείψεις (χαρτί τουαλέτας...). Νοιάζονται για τα εργαστήρια που είναι ελλειπή και δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους. Για τα εργαστήρια υπολογιστών που είναι απαρχαιωμένα. Για τον προτζέκτορα που δεν δουλεύει και δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν διαφάνειες και πρέπει να γράφουν στον μαυροπίνακα. Να μη μιλήσω τώρα τι γίνεται στη περίπτωση που χρειάζεται να χτιστεί νέο κτήριο (βιβλιοθήκη, αμφιθέατρο, αναγνωστήριο). Μπορεί να πάρει και 20 χρόνια η διαδικασία.

      • sawas avatar
        sawas @ Νίκος Μπατσικούρας 03/11/2013 13:31:43

        Αν έχεις την καλοσύνη να προσθέσεις στον ξύλινο πολιτικό λόγο (...το υστέρημα τους.) και τις κομματικές κραυγές (...αγκυλώσεις σοβιετικού τύπου) και μερικά στοιχεία?

        Πάλι δεν απαντάς στην απλή ερώτηση: ΠΟΣΑ?

        Το ποιος πληρώνει είναι η βοήθεια που σου έδωσα -και δεν κατάλαβες- ώστε η απάντηση σου να έχει γενικό και καθολικό χαρακτήρα, ένα είδος μπούσουλα δηλαδή. Δεν πειράζει. Κάποτε θα το καταλάβεις.

        Quo vadis λοιπόν.
        Αν συνεχιστεί έτσι η κατάσταση (απολύσεις διοικητικού ) και σύμφωνα με την δική σου λογική θα πρέπει να μειωθεί και το προσωπικό ΔΕΠ των πανεπιστήμιων ώστε να βγαίνουν τα νούμερα των αναλογιών που ισχύουν διεθνώς. Το πόσα είναι αυτά μπορεί να είναι αντικείμενο αμφισβήτησης αλλά αυτό που δεν αμφισβητείτε είναι η ύπαρξη ενός ιδανικού αριθμού (αναλογία) Διοικητικών/ΔΕΠ/Φοιτητών ώστε το πανεπιστήμιο να λειτουργεί απρόσκοπτα. Αυτή η αναλογία δια της ΒΙΑΣ σήμερα καταστρατηγείτε και σειρά έχουν τα μέλη ΔΕΠ και ασφαλώς μετά έρχεται και η σειρά των φοιτητών.

        Παιδεία για λίγους και εκλεκτούς?

        Ευχαριστώ δεν θα πάρω.

  7. NB avatar
    NB 02/11/2013 19:33:29

    Όπως έχω πεί από την πρώτη στιγμή που επέστρεψα σαν καθηγητής πανεπιστημίου απο την Αμερική στην Ελλάδα πριν 7 χρόνια, το μεγαλύτερο πρόβλημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι το Υπουργείο Παιδείας. Αυτό μου έγινε προφανές σχεδόν αμέσως τότε, και ισχύει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό σήμερα.

    • Αγροφύλακας avatar
      Αγροφύλακας @ NB 02/11/2013 20:44:54

      ΝΒ,
      Πως τα κατάφερες να γίνεις καθηγητής σε Ελληνικό πανεπιστήμιο? Θα είχες φαίνεται σημαντική συνδικαλιστική δράση. Εγώ είχα την τύχη να εκλεγώ Επίκουρος Καθηγητής στο ΑΠΘ παμψηφι το 1990 όταν με προσκάλεσαν να υποβάλω την υποψηφιότητα μου. Μόλις όμως είδα τις ' υποχρεώσεις' που αναλάμβανα παραιτήθηκα αμέσως μέχρι να καθαρίσει ο τόπος από τους πρασινοφρουρούς και τους πρασινορουφιανους. Παραπονέθηκαν ότι παρόλο οτι΄με έκαναν' καθηγητή εγώ 'τους έφτυσα και εγκατέλειψα την θέση μου. Για αυτήν την εγκατάλειψη σκοπιάς' με έβαλαν στα μαύρα κατάστιχα. Όταν είχα πλέον φτάσει στο επίπεδο της αδιαμφισβήτητης διεθνούς αυθεντίας στην ειδικότητα μου και σκάφθηκα να προσφέρω προς την πατρίδα τις υπηρεσίες μου καταψηφίστηκα παμψηφι ακόμα και για θέση Λέκτορα! Οι πρωτιμηθέντες υποψήφιοι παντελώς άγνωστοι εκτός Ελλάδος αλλά με μεγάλη προσφορά προς το ίδρυμα των (π.χ. σημαντική συνδικαλιστική δράση). Μεγάλο λάθος για κάποιον να πάει στην Αμερική για μεταπτυχιακά. (για αυτο παραξενεύτηκα με την περίπτωση σου, κάτι ύποπτο μυρίζει). Η τακτική που πάντα δουλεύει είναι να μένεις πιστός νεροκουβαλητής του κ. Καθηγητή, η να παντρεύεσαι την κόρη του.

      • NB avatar
        NB @ Αγροφύλακας 02/11/2013 21:04:09

        Οι περισσότεροι συνάδελφοί μου στο τμήμα που διδάσκω σε πολυτεχνική σχολή έχουν διδακτορικα από top αμερικανικά πανεπιστήμιοα Τους άσχετους τους στέλνουμε στην αγροφυλακή.

        • Νίκος Μπατσικούρας avatar
          Νίκος Μπατσικούρας @ NB 02/11/2013 21:41:51

          Κρίμα που δεν έχουν όλοι οι νέοι Έλληνες επιστήμονες την οικονομική δυνατότητα να σπουδάσουν σε top Αμερικάνικα πανεπιστήμια.

          Κρίμα που τα Ελληνικά Πανεπιστήμια είναι εγκλωβισμένα σε ένα πολιτικό πλαίσιο που δεν τους επιτρέπει να φτάσουν σε αυτό το top επίπεδο.

          Κρίμα να βλέπεις ανθρώπους που ενώ οι ίδιοι έχουν ευεργετηθεί από τον τρόπο που λειτουργούν τα σύγχρονα δυτικά Πανεπιστήμια, επιστρέφουν και γίνονται μια απ' τα ίδια.

          • NB avatar
            NB @ Νίκος Μπατσικούρας 02/11/2013 22:05:51

            Αγαπητέ μου,
            σε αμερικανικό πανεπιστήμιο σπούδασα για διδακτορικό με υποτροφία, δεν ειχα την οικονομική δυνατότητα να πάω για προπτυχιακές σπουδές.
            Σας έχουν ήδη απαντήσει αρκετοί στο forum για το πόσο μονόπλευρη και άδικη είναι η κριτική σας στα ελληνικά πανεπιστήμια με συγκεκριμένα στοιχεία τα οποία συνεχίζετε να αγνοείτε στις απαντήσεις σας. Φαίνεστε ότι είστε ανθρωπος που δεν αφήνετε πραγματικά δεδομένα να χαλάσουν τις ιδεοληψίες που έχετε στο μυαλό σας.

        • Αγροφύλακας avatar
          Αγροφύλακας @ NB 02/11/2013 22:01:24

          Ωραια η ατακα, δεν λεω. Παρ'οτι black humor με εκανες και γελασα. Μeτα ομως σχεδον δακρυσα, οπως τοτε που ακουγαμε τις κασετες του Χαρυ Κλυν. στην αρχη γελαγαμε με τα χαλια μας αλλα μετα υπαρχει και η λογικη και στενοχωριομασταν. Ενα ειναι σιγουρο: Φαινεται να εχεις συντονιστει τελεια με το συστημα, και την φιλοσοφια του: I am fine, you are fine.

    • CHRIS avatar
      CHRIS @ NB 02/11/2013 21:17:01

      Γενικά το υπουργείο παιδείας είναι μεγάλη πληγή. Κάθε υπουργός που μπαίνει πάνω προσπαθεί να επιβάλει το δικό του όραμα που είναι τελείως διαφορετικό από το προηγούμενο. Η παιδεία στη χώρα μας ποτέ δεν αφέθηκε να ανθίσει. Η φαγωμάρα με το νόμο πλαίσιο των Πανεπιστημίων και τα μισθολογικά των μελών ΔΕΠ κρατάει 10ετίες. Δεν μπορούν για 10 χρόνια να μην ασχοληθούν με τα Πανεπιστήμια; Να τα αφήσουν να βρουν τους ρυθμούς τους;

  8. Νίκος Μπατσικούρας avatar
    Νίκος Μπατσικούρας 03/11/2013 02:35:46

    Σας ευχαριστώ όλους για τις απόψεις σας, θετικές ή αρνητικές, ειρωνικές ή ειλικρινείς. Από εκεί και πέρα πιστεύω πως όσα έχουν ειπωθεί, τουλάχιστον από μέρους μου, είναι αρκετά ώστε οι αναγνώστες να αποδεχθούν ή όχι πως στα Ελληνικά ΑΕΙ όλα θα λειτουργούσαν τέλεια αν αυτή η κακία κυβέρνηση δεν τα "ενοχλούσε", διασαλεύοντας αυτή την παραδεισένια δημοσιοϋπαλληλική αρμονία που επικρατούσε τόσα χρόνια...

    • ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
      ΓΙΩΡΓΟΣ @ Νίκος Μπατσικούρας 03/11/2013 09:40:21

      Αν τα "ενοχλούσε" με ειλικρινή καί έντιμο σκοπό αγαπητέ Νίκο Μπατσικούρα θα τα είχε διορθώσει πρό πολλών ετών. Οπως αποδεικύεται όμως κάθε φορά, τα "ενοχλεί" μόνο και μόνο για να αποκομίσει πολιτικά ωφέλη και μάλιστα πολύ βραχείας διαρκείας.
      Ουδέποτε Ελληνας υπουργός παιδείας (αριστερός ή δεξιός) επεχείρησε να ανατρέψει τα κακώς κείμενα της παιδείας, όπως δεν το έκανε και κανένας υπουργός στους άλλους τομείς της δοίκησης, με αποτέλεσμα να καταλήξουμε σήμερα να είμαστε Failed state που λένε και οι Αμερικανομαθείς καθηγητάδες μας.
      Οι μόνοι που επιχείρησαν κάτι καλό, είναι έιτε γρήγορα παραιτηθέντες ή "καρατομηθέντες" εκ των άνω...
      Αν ούτε τώρα με την πλήρη απαξίωσή του το κράτος μας δεν ΕΠΑΝΙΔΡΥΘΕΙ εξ αρχής, θα παραμείνουμε τριτοκοσμικοί μαζί με τους φίλους γείτονές μας απο Βορρά και Ανατολή. (Οχι βέβαια πως οι απο Δυσμάς γείτονές μας, μας ξεπερνάνε και πολύ...)

      • Apostolos Vlahos avatar
        Apostolos Vlahos @ ΓΙΩΡΓΟΣ 03/11/2013 11:21:36

        Μάλλον πολύ ρομαντικά τα βλέπεις τα πράγματα. Είναι τυχαίο άραγε που επιχειρηματικά συμφέροντα έχουν ετοιμάσει ήδη "ιδιωτικά" πανεπιστήμια; Είναι τυχαίο που μερίδα των ΜΜ"Ε" που ελέγχονται από τα συγκεκριμένα συμφέροντα κάνουν το παν για να απαξιώσουν το Δημόσιο Πανεπιστήμιο; Follow the money trail.

        • ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
          ΓΙΩΡΓΟΣ @ Apostolos Vlahos 04/11/2013 13:42:15

          Σωστά τα λες και με επιβεβαιώνεις. Προφανώς οι Υπουργοί μας που πέρασαν απο το Παιδείας (μέχρι στιγμής απο τα κόμματα της συγκυβέρνησης που δεν είναι Αριστερά), σίγουρα ξέρουν αυτό που λές εξ ίσου καλά με εσένα και επειδή δεν είναι βλάκες, είναι προφανώς συνένοχοι αυτών των συμφερόντων που αναφέρεις.

      • NB avatar
        NB @ ΓΙΩΡΓΟΣ 03/11/2013 11:31:51

        Θα μπορούσα να αναλύσω επί μακρόν γιατί πιστεύω ότι το μεγάλο καρκίνωμα των ελληνικών πανεπιστημίων είναι ο κομματισμός και το μακρύ χέρι των ελληνικών κυβερνήσεων αλλά καλύτερα να δώσω ένα πρόσφατο παράδειγμα [1].
        Αν δεν έλυναν και έδεναν οι εκάστοτε υπουργοί και οι κομματικοί τους νεολαίοι (όπως καλή ώρα), δεν θα μπορούσαν οι Σταικουραίοι να δημιουργούν ανύπαρκτα τμήματα στις εκλογικές τους περιφέρειες για την άγρα ψηφοφόρων. Το έν λόγω "τμήμα" με απόφαση του υπουργού Παιδείας δέχτηκε από το πρώτο έτος 190 (!) φοιτητές. Και δεν έχει ούτε έναν καθηγητή!

        [1] http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_2_31/10/2013_538272

        • Αγροφύλακας avatar
          Αγροφύλακας @ NB 03/11/2013 14:11:02

          Γενικώς συμφωνούμε (για την απέραντη παρέμβαση των 'προοδευτικών και δημοκρατικών' δυνάμεων στα Πανεπιστήμια) , αλλά όχι με την μεμονωμένη φτωχοποίηση του Σταικουρα. Με την δική σας λογική, και εγώ θα μπορούσα να αναλύσω το άρθρο της Καθημερινής καλλίτερα αν η καθημερινή είχε δώσει την δυνατότητα στο αναγνωστικό της κοινό να σχολιάσει το εν λογω άρθρο. Τέτοια άρθρα σε τέτοιες εφημερίδες είναι μόνο για τα προβατάκια.

          • Αγροφύλακας avatar
            Αγροφύλακας @ Αγροφύλακας 04/11/2013 20:37:24

            μεμονωμενη στοχοποιησηση, οχι φτωχοποιηση

  9. Apostolos Vlahos avatar
    Apostolos Vlahos 03/11/2013 11:25:53

    Αγροφύλακας είπε: "Η τακτική που πάντα δουλεύει είναι να μένεις πιστός νεροκουβαλητής του κ. Καθηγητή, η να παντρεύεσαι την κόρη του." (sic)

    Εσύ με ποιον από τους δύο τρόπους εκλέχτηκες στο ΑΠΘ;

    • Αγροφύλακας avatar
      Αγροφύλακας @ Apostolos Vlahos 03/11/2013 13:55:09

      Ξέρω και εγώ από ατάκες. Και εγώ από κουτοπόνηρος χωριάτης ξεκίνησα. Είχα όμως την ευκαιρία να ταξιδέψω σε όλο τον κόσμο, να δω κόσμο και κοσμάκη, και να μορφωθώ (με την έννοια που ο Σωκράτης έδωσε στην μόρφωση). Οι πολλοί όμως είχαν ένα και μοναδικό δάσκαλο στην ζωή τους: Τον κύριο Καθηγητή. Και ως συνήθως το μήλο πέφτει κάτω από την μηλιά.
      Και τώρα η ατάκα απάντηση: Μου είπαν ότι 'με έκαναν' καθηγητή αλλά εγώ τους έφτυσα και εγκατέλειψα την θέση μου, δεν εκλέχτηκα.
      Ο πραγματικός λόγος όμως ήταν ότι με προσκάλεσαν και μάλλον είχαν φροντίσει να είμαι και ο μοναδικός υποψήφιος. Ούτε με ήξεραν, ούτε τους ήξερα, η ανάγκη τους έκανε, προφανώς έψαχναν και δεν έβρισκαν, και ευρηκαν έμενα τον ‘ άσχετο’ (τάδε εφη ο ΝΒ πιο πάνω)

      • Apostolos Vlahos avatar
        Apostolos Vlahos @ Αγροφύλακας 03/11/2013 14:21:47

        Άρα υπάρχει και "τρίτος" τρόπος, αξιοκρατικός, το οποίο επιμελώς απέκρυψες πιο πάνω. Γιατί άραγε; Μήπως γιατί η μεγάλη πλειοψηφία των εκλογών γίνεται με αυτόν τον τρόπο (τουλάχιστον από την προσωπική μου εμπειρία αυτό ξέρω) και οι άλλοι δύο αποτελούν εξαιρέσεις ή και προσωπικές πικρίες κάποιων;

        • Αγροφύλακας avatar
          Αγροφύλακας @ Apostolos Vlahos 03/11/2013 20:22:20

          Πάντως εγώ δεν αισθάνομαι κάποια προσωπική πικρία για ιδιοτελείς λόγους. Είχα μια εξέχουσα καριέρα στον Καναδά, συνταξιοδοτήθηκα με $7000 τον μήνα και παρασημοφορήθηκα από τον Υπουργό Γεωργίας του Καναδά (για τις ηγετικές μου ικανότητες) και από την Βασίλισσα Ελισάβετ (received recently the Diamond Jubilee Medal) για τις υπηρεσίες μου προς τους Καναδούς. Θα μπορούσα να απαριθμήσω και τα ακαδημαϊκά μου επιτεύγματα (e.g. 10 review papers) αλλά φοβάμαι ότι μάλλον ενοχλώ. Ψάξτε να βρείτε ποιον έβαλε στο εξώφυλλο του το HORTSCIENCE (μοναδική περίπτωση στην ιστορία του περιοδικού). Και πριν προλάβει κανείς να με κατηγορήσει για έλλειψη πατριωτισμού, λογω της αναγνωρίσεως των υπηρεσιών μου προς τον Καναδά, ας γίνει γνωστό ότι είχα την τιμή να λάβω μέρος στις πολεμικές επιχειρήσεις του 1974 σαν έφεδρος ανθυπολοχαγός, και να παρασημοφορηθώ από τον Έλληνα Πρέσβη στον Καναδά για την Εθνική μου δράση (αυτό ίσως αποτελεί ρετσινιά για πολλούς) . Και επειδή δεν έχω καβαλήσει το καλάμι, επί του παρόντος είμαι στην Λακωνία, για πέντε ημέρες επάνω στο τρακτέρ, και από αύριο στην συγκομιδή της ελιάς (με ένα τσούρμο πακιστανών, γιατί οι μισοί Έλληνες βγήκαν επιστήμονες από κάποιο ΑΕΙ η ΤΕΙ και οι άλλοι μισοί είναι Καθηγητές ΑΕΙ η ΤΕΙ). Και για να μην έχει κανένας παράπονο, έφερα και $200000 για να κάνω ένα σύγχρονο ελαιώνα (γεωπόνος το πράμα! ). Η πικρία είναι για το κατάντημα των Ελληνικών Πανεπιστημίων, και της Ελλάδος γενικώς. Εγώ δεν έχασα τίποτα για να αισθάνομαι κάποια προσωπική πικρία, η Ελλάδα έχασε, και για αυτό φταίνε οι συμμορίες των εκλεκτορικών σωμάτων. Υπό την ευρεια έννοια, έχασα την ευκαιρία να προσφέρω τις γνώσεις μου, τις εμπειρίες μου και το ταλέντο μου προς όφελος της πατρίδος. Και να ήμουν ο μόνος! Είμαι όμως ένας από τους λίγους που είχα τον χρόνο και την επιμονή να ασχοληθώ με το θέμα. Έχω σπαταλήσει αρκετό χρόνο τα τελευταία χρόνια συλλέγοντας τα πειστήρια τα οποία μου δίνουν το δικαίωμα να λέω αυτά που λέω, και θα τα λέω στον αιώνα τον άπαντα όσο και αν ενοχλούνται ορισμένοι (οι πιο πολλοί βέβαια είναι τόσο χοντρόπετσοι και δεν καταλαβαίνουν τίποτα από διαπόμπευση). Χαίρομαι όταν προκαλούμαι από κάποιον βολεμένο. Μου δίνεται η ευκαιρία να πω περισσότερα. Please go ahead! Make my day!

          • Apostolos Vlahos avatar
            Apostolos Vlahos @ Αγροφύλακας 04/11/2013 01:23:34

            Διάβασα το κατεβατό αλλά απάντηση στην ερώτησή μου δεν είδα. Το μόνο αδιαμφισβήτητο είναι ότι όπως στήσανε το εκλεκτορικό να σε βγάλουν έτσι το στήσαν και για να σε αδειάσουν. Ντροπή τους και στις δύο περιπτώσεις. Αλλά αυτό μάλλον δεν σου δίνει το δικαίωμα να λοιδωρείς ανθρώπους που αγωνίζονται καθημερινά για το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Από την άλλη και εσύ όπως και εγώ γυρίσαμε στην Ελλάδα για να φτιάξουμε κάτι καινούργιο μετά από μια περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένη καριέρα στην ακαδημία και στη βιομηχανία. Η εικόνα των πανεπιστημίων πριν 25 χρόνια απέχει έτη φωτός από το τι συμβαίνει σήμερα. Νέοι άνθρωποι, νέες νοοτροπίες. Άνθρωποι με γνώσεις, εμπειρία και όρεξη για δουλειά και όχι κηφήνες που δεν βγήκαν ποτέ από το ακαδημαϊκό περιβάλλον. Τα αποτελέσματα φαίνονται και από τη διεθνή αναγνώριση των ελληνικών πανεπιστημίων και από τις αξιολογήσεις. Παρά τα εμπόδια του υπουργείου όπως ανέφεραν οι περισσότεροι εδώ (η νομοθεσία αλλάζει σχεδόν κάθε μέρα και η κρατική χρηματοδότηση μοιάζει πλέον κακόγουστο αστείο).

            Όσο για το βολεμένος, εξαρτάται πως το βλέπει κανείς. Αν μιλάμε οικονομικά, τότε ναι, καλύτερα και από σένα. Αν μιλάμε για το πως βλέπω το ελληνικό πανεπιστήμιο, εκεί είναι ένας διαρκής αγώνας για να πάμε μπροστά υπό αντίξοες συνθήκες.

            PS: Dirty Harry exists only in the movies

          • NB avatar
            NB @ Apostolos Vlahos 04/11/2013 11:05:51

            Ακριβώς! Τα ελληνικά πανεπιστήμια και κυρίως οι πολυτεχνικές σχολές και σχολές πληροφορικής είναι έτη φωτός καλύτερες από ότι πριν 20 χρόνια.

  10. Π. Ευθυμιάδης avatar
    Π. Ευθυμιάδης 03/11/2013 12:25:52

    - Οι κορυφαίοι μαθητές (IQ, μελετηροί , επιμελείς και ότι άλλο οδηγεί στις κορυφαίες επιδόσεις στις εισαγωγικές) που ο βαθμός πρόσβασης θα έπρεπε να αναγράφεται στις αστυνομικές ταυτότητες και να τους ακολουθεί για το υπόλοιπο της ζωής τους γιατί είναι η μόνη αδιάβλητη αξιολόγηση , περνάνε στα Ελληνικά μπαχαλοπανεπιστήμια.
    - Οι γκαιντανάδες και αγράμματοι ανάλογα με το πορτοφόλι της οικογένειας πάνε από Βουλγαρίες και Μπρατισλάβες (αγοράζουν τα μαθήματα 100Ε το κομμάτι) μέχρι Αγγλίες και Αμερικές (γόνοι πολιτικών οικογενειών αριστερών και δεξιών και επιχειρηματιών).
    - Παρόλα αυτά οι πρώτοι παραμένουν πρώτοι και ας σπούδασαν στην Ελλάδα....... αυτή είναι η αλήθεια και φαίνεται κυρίως σε γιατρούς και μηχανικούς. Κάτι κοινωνικές και πολιτικές επιστήμες είναι αέρα πατέρα να περνάει η ώρα.

    • Αγροφύλακας avatar
      Αγροφύλακας @ Π. Ευθυμιάδης 03/11/2013 20:34:50

      Συμφωνώ! Υπάρχει π.χ. το παράλογο ένας καλός μαθητής να μπαίνει στην Γεωπονική και να βγαίνει γεωπόνος (προς Θεού! όχι επιστήμονας όπως τους λένε), και ένας πολύ αδύνατος μαθητής (και μάλιστα ούτε καν από πρακτική κατεύθυνση, δηλ. χωρίς μαθηματικά, χημεία και φυσική) να μπαίνει σε κάποιο ΤΕΙ και να βγαίνει (όταν βγει) Τεχνολόγος Γεωπόνος. Αμφότεροι και οι δυο (ξέρω Ελληνικά, ειρωνικό είναι αυτό) νοούνται πτυχιούχοι ανώτατης εκπαίδευσης και χτυπούν τις ίδιες πόρτες για καριέρα

      • Π. Ευθυμιάδης avatar
        Π. Ευθυμιάδης @ Αγροφύλακας 03/11/2013 22:00:28

        Ίδιοι είναι μεγάλη κουβέντα , ποτέ δεν είναι ίδιοι και η αγορά δεν κοιτάει χαρτιά και ερμηνείες νόμων. Στο δημόσιο δυστυχώς τους μηχανικούς των 19,000 μορίων του ΕΜΠ και του τεχνολόγους "μηχανικούς" των 1,500 μορίων που δεν ξέρουν να γράφουν τους πληρώνουν ακριβώς τα ίδια και ανάλογα με τη θέση η δεύτεροι μπορεί να παίρνουν και περισσότερα (κάτι τεχνολόγοι στη ΔΕΠΑ σήμερα παίρνουν 3-5 χιλιάδες ευρώ το μήνα αυτοί ούτε περικοπές είδαν ούτε ενιαία μισθολόγια - γνωμοδότησαν γι' αυτό οι δικηγόροι της ΔΕΠΑ- σύμφωνα με δημοσιεύματα πριν μερικούς μήνες).

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.