#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/01/2011 08:13
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η μετακίνηση με το λεωφορείο είναι ακριβότερη από το ΙΧ !



Μέσα στο ορυμαγδό των ειδήσεων για τη Siemens, τους μετανάστες, την αναδιάρθρωση χρέους και άλλα πολλά “ελκυστικά” θέματα, έχουμε ξεχάσει την καθημερινότητα και κυρίως την ακρίβεια που βιώνει ο Ελληνας πολίτης. Δε φτάνουν τα τρελά διόδια που πληρώνει κάθε οδηγός, ήρθαν και οι αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών για να κάνουν πιο δραματική την κατάσταση. Και το θέμα είναι ότι τα ακριβότερα εισιτήρια πλήττουν κατά κύριο λόγο τις φτωχές ομάδες του πληθυσμού που παίρνει το μετρό, το λεωφορείο, το τραμ για να πάει στη δουλειά του. Ο πολίτης πληρώνει τα τεράστια ελλείμματα που προκάλεσαν λάθος πολιτικές, λαμόγια και τρωκτικά μέσα στις συγκοινωνίες.

Μια έρευνα του ΙΝΚΑ είναι εντυπωσιακή καθώς λέει ουσιαστικά ότι η μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι ακριβότερη για τον πολίτη σε σχέση με την μετακίνηση με ΙΧ αυτοκίνητο μετά τις τελευταίες αυξήσεις. Όπως αναφέρει το ΙΝΚΑ, ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο Ι.Χ. καταναλώνει στην πόλη 5-7 λίτρα καυσίμου ανά εκατό χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι με μέση τιμή 6 lt/100 χλμ. η κατανάλωσή του είναι 0,06 λίτρο ανά χιλιόμετρο.
Με τις σημερινές τιμές διεθνούς και ημεδαπής, αλλά και κρατικής αισχροκέρδειας στα καύσιμα, ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη καταναλώνει κάτι λιγότερο από 10 λεπτά ανά χιλιόμετρο και συγκεκριμένα με τιμή αμόλυβδης 1,60/λίτρο καταναλώνει 9,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς τα 10 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης, συνυπολογίζοντας και τα λοιπά λειτουργικά κόστη του Ι.Χ., προκύπτει ότι με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 Ευρώ, το Ι.Χ. διανύει δεκατέσσερα ολόκληρα χιλιόμετρα!
Σε επίπεδο έτους το μέσο κόστος μετακίνησης ενός εργαζόμενου με μία μετακίνηση από και προς την εργασία του διαμορφώνεται στα 840 Ευρώ! (Για 25 ημέρες μ.ο. ανά μήνα Χ 2,80 Ευρώ που αποτελεί το ημερήσιο κόστος μετακίνησης 2 εισιτηρίων.).


Αυτά να τα βλέπει η κυβέρνηση που νομίζει ότι η Ελλάδα είναι παράδεισος, αλλά κι όλοι εκείνοι που πιστεύουν ότι τον κόσμο τον ενδιαφέρει το φιάσκο της Siemens κι όχι το χέρι που μπήκε στην τσέπη του.

Χαρακτηριστικός πίνακας



ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΑΠΟΣΤΑΣΗ
ΚΟΣΤΟΣ Ι.Χ.


ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΑΘΗΝΑ (Σύνταγμα)
3 χλμ
0,30


ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΑΘΗΝΑ
2,5 χλμ.
0,25


ΠΑΤΗΣΙΑ - ΑΘΗΝΑ
3-5 χλμ.
0,3- 0,50


ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΘΗΝΑ
2,5 χλμ.
0,25


ΒΥΡΩΝΑΣ – ΑΘΗΝΑ
5 χλμ.
0,50


ΖΩΓΡΑΦΟΥ – ΑΘΗΝΑ
4 χλμ.
0,40


ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΘΗΝΑ
4 χλμ.
0,40


ΜΑΡΟΥΣΙ – ΑΘΗΝΑ
11 χλμ.
1,10


ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΘΗΝΑ
12 χλμ.
1,20


ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΑΘΗΝΑ
4,5 χλμ.
0,45


Π. ΦΑΛΗΡΟ – ΑΘΗΝΑ
9 χλμ.
0,90


ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΘΗΝΑ
9 χλμ.
0,90


ΣΧΟΛΙΑ

  1. Xrhstos Theocharis avatar
    Xrhstos Theocharis 26/01/2011 10:07:59

    Η έρευνα του ΙΝΚΑ ψιλομπάζει. Οπότε, είτε αλλάζεις τον τίτλο σε Η μετακίνηση με το λεωφορείο (εφ' όσον κάποιος διαθέτει αυτοκίνητο, ελεύθερη θέση parking και γερά νεύρα) είναι ακριβότερη από το ΙΧ! ούτως ώστε τα συμπεράσματα να έχουν κάποια δόση ακρίβειας, είτε επαναπροσδιορίζεις τις συγκρινόμενες τιμές λάμβάνοντας υπ' όψιν τις δύο πρώτες μεταβλητές για να μην πω και την τρίτη, αν θες να μπλέξεις με ιατρικά/νοσοκομειακά έξοδα λόγω των αποτελεσμάτων του οδηγικού στρες.

  2. The Saint avatar
    The Saint 26/01/2011 10:11:45

    Kαλά, σαν ένδειξη για το ότι έχει ακριβύνει υπερβολικά το εισητήριο, ναί, να δεχθώ την παραπάνω μελέτη του ΙΝΚΑ...
    Αλλά σε πραγματικές συνθήκες, το κόστος συντηρησης ενός αυτοκινητου, ακόμη και 1000ριού (μόνο τα σύγχρονα 1000αρια καίνε 5-7 lt/100χλμ...) είναι σαφώς υψηλότερο, καθώς υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεαζουν την τελική τιμή κόστους...
    Γιά παραδειγμα, τα συνολικά χλμ που θα διανύσει το αυτοκινητο γιά να κάνει την ίδια διαδρομή σπίτι δουλειά, είναι περισσότερα , αν προστεθούν και οι ...κύκλοι που θα κάνουν οι περισσότεροι μέχρι να βρούν να παρκάρουν (αν βρούν...) Εδώ αρνητικός παράγοντας είναι και ο χρόνος άφιξης που αυξάνεται κατα 15-20 λεπτά της ώρας...
    Αλλο παραδειγμα, δεν έχει υπολογισθεί, με βάση στατιστικά στοιχεία και το πιθανό extra κόστος ενός τρακαρίσματος, και όλο βεβαια το "τρέξιμο" που συνεπάγεται κάτι τέτοιο (χαμένες εργατώρες κλπ)...
    Ακόμη σε ότι έχει να κάνει με τα αναλώσιμα, ένας ήρεμος οδηγός, θα αλλάξει τακάκια φρένων στα 25.000χλμ, ένας "νευρόσπαστος" στα 15.000χλμ, και πάει λέγοντας...
    Δεν είναι έτσι απλά τα πράγματα...

    • The Saint avatar
      The Saint @ The Saint 26/01/2011 10:15:14

      Και βέβαια μόνο γέλια προκαλεί το υπολογιζόμενο κόστος στη διαδρομή Πειραιάς Αθηνα στο 1,2€!!! Πότε? Στις 4 τα ξημερώματα?

  3. Misha avatar
    Misha 26/01/2011 10:28:30

    Ασφάλιστρα, τέλη κυκλοφορίας, κόστος πάρκινγκ (πού θα βρείς να παρκάρεις στο κέντρο τής πόλης παρεκτός σε χώρο ενοικιαζόμενο ;)....
    Ξεκινάμε με 1 ευρώ κόστος κατοχής ΙΧ ημερησίως ...

  4. Δημητρης avatar
    Δημητρης 26/01/2011 11:10:49

    Αν ομως ταξιδεψεις με δυο η και τρια ατομα στο αυτοκινητο τοτε το κοστος μειωνεται στο 1/2 η 1/3 αλλα στο λεοφωριο πολλαπλασιαζεται αντιστοιχα ! Αν χρειαστει να παρεις δυο ΜΜΜ ανα διαδρομη τοτε το κοστος (για δυο τρια ατομα μπορει να ειναι μεγαλυτερο και απο ταξι)
    ΥΓ. παντα με το ΙΧ η μοτο θα πας γρηγοροτερα στον προορισμο σου .

    • Xrhstos Theocharis avatar
      Xrhstos Theocharis @ Δημητρης 26/01/2011 16:17:05

      Τότε (χωρίς πλάκα) να φέρουν στη Ελλάδα τον παλιό καλό ιταλικό νόμο που δεν επέτρεπε σε "γιοταχή" να κατεβαίνει στο κέντρο αν δεν είχε άλλους τρεις μέσα.

  5. ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
    ΝΙΚΟΛΑΣ 26/01/2011 11:14:50

    Για μικρές αποστάσεις, ποδήλατο και πατίνια.

    Για το αυτοκίνητο, έχετε δίκιο οι προλαλήσαντες, δεν είναι κι ότι καλύτερο έστω και με το ακριβό εισιτήριο συγκοινωνιών.

    Να προσθέσω όμως ότι και οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι αστικές συγκοινωνίες έχουν χειροτερέψει, ότι σε ομαλές συνθήκες (!) πλέον είναι μεγάλη ταλαιπωρία η συγκοινωνία απλά με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Κι όλα αυτά πλέον με 1,4 ευρώ !; Γιατί;
    Δεν κατεβαίνω ποτέ στο κέντρο με το αυτοκίνητο, επίτηδες, είναι ακατάλληλο μέσο. Αλλά να φτάσω εκεί με τον ΗΣΑΠ, τώρα πια έχει γίνει περιπέτεια!
    Τολμώ να πώ όμως ότι έχω χρησιμοποιήσει πολλές φορές το αυτοκίνητο τα τελευταία 2 χρόνια για μικρές αποστάσεις μεταξύ συνοικιών, γιατί πλέον οι αστικές συγκοινωνίες γίνονται αναξιόπιστες. Αναγκαστικά λοιπόν. Φαντάζομαι το έχουν παρατηρήσει κι άλλοι.
    Για τα εισιτήρια, θα προτιμούσα πρώτα να τελείωναν τα έργα σε Αττική-Ομόνοια, να γίνονται τακτικά και συνεχή δρομολόγια στη διαδρομή Πειραιάς-Κηφισιά και να θεσπιζόταν και κάρτα διαδρομών αποκλειστικά για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Μετά ας αυξήσουν τα εισιτήρια, αλλά όχι και 40%! Αυτό πλήττει εξάλλου όσους δεν έχουν περιθώριο για χρήση αυτοκινήτου.

  6. Κάποιος avatar
    Κάποιος 26/01/2011 11:59:58

    Για ένα ΙΧ αυτοκίνητο 1000 κ.ε. απαιτούνται ετησίως 450Ε περίπου για ασφάλεια, 100Ε περίπου για τέλη κυκλοφορίας και γύρω στα 250Ε για service.
    Σύνολο περίπου 800Ε χωρίς τα καύσιμα.
    Για μια πολύ μέτρια εβδομαδιαία χρήση του γύρω στα 50χλμ και μια κατανάλωση στα 6lt/100km με τις τωρινές τιμές καυσίμων, απαιτούνται άλλα 20Ε μηνιαίως και ετησίως 240Ε.
    Δηλαδή τα ετήσια έξοδα συντήρησης και μετακίνησης ενός ΙΧ 1000 κ.ε κυμαίνονται κατ'ελάχιστο περίπου στα 1000Ε με 1100Ε.
    Δεν υπολoγίζω τα έξοδα για parking ή τα διόδια εντός της πόλης (αττική οδός) που μπορεί κάποιοι να καταβάλλουν αναγκαστικά ή σημαντικά έξοδα συντήρησης που μπορεί να προκύψουν όπως αλλαγή ελαστικών, αλλαγή δίσκου-πλατώ, αμορτισέρ ή και απλές μικροζημιές συνήθεις στην αυξημένη κίνηση της πόλης.

    Μια μηνιαία κάρτα για όλα τα MMM κοστίζει 35Ε δηλαδή 420Ε ετησίως.

    Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ανέβει το κόστος του εισιτήριου, γιατί
    κλείνοντας η ψαλίδα κόστους χρήσης μεταξύ ΙΧ και ΜΜΜ, πολύ πιθανόν να ωθήσει κάποιους που διαθέτουν αυτοκίνητο να σκεφτούν ότι αφού τα πάγια έξοδα τα πληρώνουν ούτως ή άλλως, δίνουν κάτι παραπάνω για βενζίνη και parking και μετακινούνται prive χωρίς στριμωξίδι, αναμονές και ορθοστασία.

    • ΝΙΚΟΛΑΣ avatar
      ΝΙΚΟΛΑΣ @ Κάποιος 26/01/2011 12:50:00

      Ακριβώς στην τελευταία παράγραφο σου βρίσκεται η ουσία, η αύξηση εισιτηρίων για κακές/μισές υπηρεσίες εκεί ωθεί.

  7. anonymous avatar
    anonymous 26/01/2011 12:57:47

    Στην έρευνα πρέπει να προστεθούν άλλα 0,30 Ευρώ ανά χλμ που είναι το κόστος αγοράς και κατοχής του αυτοκινήτου.
    Αυτό όμως δεν αλλάζει το συμπέρασμα. Μια διαδρομή εντός Αθήνας κοστίζει ανά χλμ σχεδόν τα μισά χρήματα με το αυτοκίνητο με όλα τα έξοδα μέσα.
    Εγώ που μένω Κυψέλη το 1 Ευρώ δεν τους το έδινα. Τώρα που το πήγαν 1,40 δεν υπάρχει περίπτωση να τους δώσω, δυο φορές όχι μία. Κατεβαίνω με τα πόδια.

  8. Panos avatar
    Panos 26/01/2011 14:03:45

    Ποδηλατάκι παίδες...

    Πάντως η έρευνα του ΙΝΚΑ είναι τουλάχιστον αστεία. Δεν υπολογίζει πάρα πολλά όπως αυτά που ανέφεραν άλλοι χρήστες εδώ.

    Πάντα το αυτοκίνητο θα είναι πιο ακριβό στη μετακίνηση σε σχέση με τα ΜΜΜ -χωρίς αμφιβολία-, αν κάποιος ούτως ή άλλως κινείται συχνά στο κέντρο με ΜΜΜ βγάζει κάρτα και γλυτώνει τουλάχιστον τα μισά, ενώ με το αυτοκίνητο στο κέντρο άστα να παν.

  9. Xrhstos Theocharis avatar
    Xrhstos Theocharis 26/01/2011 16:38:46

    Καλό θα ήταν factorx να επισυνάπτεις και το link της όποιας έρευνας ώστε να αποφεύγονται τα εύκολα συμπεράσματα.
    Θεωρώντας ότι το ΙΝΚΑ είναι σοβαρός φορέας, προσπάθησα να βρώ τη συγκεκριμένη έρευνα χωρίς αποτέλεσμα, το μόνο που βρήκα ήταν μέρος του κειμένου σε διάφορα σχετικά αλλά και άσχετα websites.

  10. lampros avatar
    lampros 27/01/2011 02:28:54

    Δεν είναι μεγάλη απόκλιση όπως το παρουσιάζεις ―και το στρες δεν έχει καμμία σχέση με το κόστος. Δηλαδή όταν πλακώνεσαι σαν τις σαρδέλες ή περιμένεις κάνα μισάωρο κολλημένος στο λεωφορείο δεν έχεις στρές; Βάλε και τις συχνές καθυστερήσεις, απεργίες κλπ.

    Και με το αυτοκίνητο θα πάρεις και την γυναίκα, το παιδί σου κλπ. Που στα μαζικά μέσα μεταφοράς θα ήταν διπλό εισητήριο.

    Και τι «ήρεμος οδηγός» και «νευρόσπαστος» κλπ, για τα τακάκια κλπ; Για μέσα στην πόλη μιλάμε, και για τον τυπικό οδηγό --κάπως πρέπει να υπολογίσουν το μέσο κόστος. Αυτά είναι νεοελληνικές χλιμιτζουριές, παίρνει ο άλλος το Σουζούκι και νομίζει ότι είναι οδηγάρας ―μέσα στην Ιπποκράτους.

  11. lampros avatar
    lampros 27/01/2011 02:30:37

    Το κάνουν ―περίπου― και στην Αμερική.

    Έχουν ειδικές λωρίδες για «carpooling», όπου αυτοκίνητα με πάνω από έναν επιβάτη έχουν προτεραιότητα.

    Και όταν είχε φτάσει στα ύψη το πετρέλαιο, έκαναν και σχετική ενημέρωση στον κόσμο, να παίρνει και άλλους μαζί στην δουλειά με ένα όχημα, κλπ.

  12. lampros avatar
    lampros 27/01/2011 02:32:59

    "Για ένα ΙΧ αυτοκίνητο 1000 κ.ε. απαιτούνται ετησίως 450Ε περίπου για ασφάλεια, 100Ε περίπου για τέλη κυκλοφορίας και γύρω στα 250Ε για service.
    Σύνολο περίπου 800Ε χωρίς τα καύσιμα."

    Ναι, αλλά αν έχεις αμάξι τα πληρώνεις τα περισσότερα από αυτά, είτε κυκλοφορείς με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, είτε όχι. Και οι περισσότεροι, έχουν.

    Οπότε, δεν ψάχνει αυτό η έρευνα, ψάχνει τη διαφορά στο κόστος διαδρομής, όχι στο πάγιο κόστος.

  13. lampros avatar
    lampros 27/01/2011 02:34:22

    Στην έρευνα πρέπει να προστεθούν άλλα 0,30 Ευρώ ανά χλμ που είναι το κόστος αγοράς και κατοχής του αυτοκινήτου.

    Αν έχεις ήδη αυτοκίνητο, δεν θα αφαιρεθεί μαγικά το κόστος αγοράς του και τελών κυκλοφορίας, κλπ επειδή πηγαίνεις με το λεωφορείο.

    Οπότε η έρευνα έχει νόημα που συγκρίνει απευθείας κόστος διαδρομής, και όχι συνολικό κόστος.

  14. anemos avatar
    anemos 27/01/2011 07:52:25

    Οι περισσοτεροι εχετε δικιο...αλλα για την Αθηνα...
    Στην Θεσ/νικη με 0.80 το εισητηριο, για μια τυπικη διαδρομη 5χλμ
    (Καλαμαρια-Θεσ/νικη) το αυτοκινητο ειναι ποιο φτηνο ακομη και
    εαν και 10lt στα 100km....
    Με τις υγειες μας....

  15. ΦωΚ avatar
    ΦωΚ 28/01/2011 02:32:28

    τα πραγματα ειναι τραγικα το κρατος εφτιαξε εδω και χρονια ενα club φραγκατων
    Μενω σε επαρχιακη πολη και θα δωσω μερικα στοιχεια ετσι οπως εγω γνωριζω
    αγορα 1 ποντου ασικου λεωφωρειου 18000 ευρω δηλαδη ενα λεωφωρειο εχει σαν αξια 18000Χ 100= 1800000 μπορεις ας πουμε να χτισεις ενα σχολειο με αυτα τα λεφτα.
    Επομενο στοιχειο τραγικο στοιχειο στην δικια μου πολη το αστικο κτελ δεν εχει καποιου τυπου μηνιαιου εισητηριου η καρτας
    Συνεχιζω σαν καλος πολιτης λοιπον αποφασιζω να πηγαινω στην δουλεια μου
    με το κοινωνικο αγαθο του μεσου μαζικης μεταφορας και επειδη καποια μεσημερια τα καταστηματα ειναι κλειστα και ανοιγουν το απο γευμα σας θα σας πω οτι χρειαζομαι 4 εισητηρια την ημερα δηλ 4Χ1.20= 4.80

  16. ΦωΚ avatar
    ΦωΚ 28/01/2011 02:45:35

    4.80 εγω και αλλα τοσα η γυναικα μου 9.60 και 2.50 ευρω το παιδι μου για φροντηριο κτλ 9.60+2.50=12,10 την ημερα επι 5 μερες (την εκτη τους την χαριζω)
    12,10Χ5=60,50 την εβδομαδα ετσι και εγω παιρνω το αμαξι μου που με κοστιζει το 1/3 σε βενζινη και ετσι μπορουν να εχουν την απορια οι φορεις γιατι υπαρχει μποτιλιαρισμα ,νεφος, και συνθηκες σαιγκον στις πολεις μας
    e.g η πολη κυκλικη και η ακτινα απο την περιφερεια μεχρι το κεντρο της πολης δεν ειναι πανω απο 2 χιλιομετρα .
    τα συμπερεσματα δικας σας

  17. ΦωΚ avatar
    ΦωΚ 28/01/2011 02:50:57

    και στο φιναλε να το απελεθρερωσουν και αυτο να παω να αγορασω ενα λεωφωριο και να βγαλω κερδοι και με το μισο εισητηριο και επειδη τα πηρα τωρα να σας πω οτι στην θεσσαλονικη αν δεν κανω λαθος με το ιδιο εισηριο ειχες δικαωμα πολλαπλλης επιβιβασης στην πολη της Λαρισας ποτε.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.