#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/04/2013 10:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η λευκή επιταγή στην εκάστοτε Ε.Ε. δεν είναι φιλευρωπαϊσμός!


Στην Ελλάδα συμβαίνει συνήθως το εξής αλλόκοτο: προϋπόθεση για να θεωρείται κάποιος ευρωπαϊστής (και να μην αιωρούνται υπόνοιες για επάρατο ευρωσκεπτικισμό) είναι να αποδέχεται ενθουσιωδώς κάθε εκδοχή Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ενωμένης Ευρώπης, εκδοχή είτε από τις υπάρχουσες είτε από τις μη υπάρχουσες (ακόμα). Στον ελληνικό δημόσιο λόγο, αν κάποιος καταστήσει σαφές πως ανθίσταται σθεναρά σε έναν ευρωπαϊκό φεντεραλισμό ή σε μια αμιγώς γερμανική Ευρώπη, κατηγοριοποιείται κατ’ ευθείαν στους ευρωσκεπτικιστές ή στους αρνητές της ευρωπαϊκής ενοποίησης.


Οι εκδοχές ευρωπαϊκής ενοποίησης όμως είναι τόσες πολλές και τόσο διαφορετικές, που ένα τέτοιο τσουβάλιασμα δεν μπορεί παρά να καταλήγει σε αδιέξοδο. Είναι το ίδιο πράγμα η Ευρωπαϊκή Ένωση της ελεύθερης διακίνησης ανθρώπων και αγαθών, η Ευρωπαϊκή Ένωση της Ευρωζώνης, η Ευρωπαϊκή Ένωση... πριν από λίγα χρόνια, η Ευρώπη «Βορείων» και «Νοτίων», η φεντεραλιστική Ευρώπη και η γερμανική Ευρώπη, όπου η απάντηση στο ερώτημα του Kissinger «ποιό τηλέφωνο πληκτρολογώ για να μιλήσω με την Ευρώπη» είναι το τηλέφωνο της γερμανίδας καγκελαρίου; Όποιος δηλώνει «ευρωπαϊστής» συντάσσεται αυτομάτως με όλες από τις παραπάνω εκδοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και με όποια καινούργια του ξημερώσει αύριο, ειδάλλως δεν τυγχάνει «πλήρως» ευρωπαϊστής; Αστεία πράγματα. Δηλαδή όσοι δεν ορέγονται την γερμανική Ευρώπη που ετοιμάζεται γι’ αυτούς (τί «ετοιμάζεται»; Είναι ήδη εδώ, και περιλαμβάνει ήδη κατάσχεση χρημάτων από Ευρωπαίους πολίτες) είναι ευρωσκεπτικιστές; Όταν ο τάλας υποφαινόμενος γράφει για την ανάγκη «ευρωπαϊκού μετώπου» ή «ευρωπαϊκού λαϊκού κόμματος» και για τον ενθάδε αναγκαίο διαχωρισμό του ευρωπαϊσμού της σύνταξης με την Ευρώπη και του «ευρωπαϊσμού» της λευκής επιταγής, δεν γράφει διαφορετικά πράγματα, αλλά ακριβώς το ίδιο!


Σίγουρα όμως αυτή η αντίληψη περί «λευκής επιταγής», όπως και η αδυναμία να μιλήσουμε συλλογικά με ειλικρίνεια παρά μόνο με υπόνοιες και ψιθύρους, δεν τιμά το ίδιο το (θρυλούμενο) πνεύμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης. Το ζήτημα όμως δεν είναι αν το «τιμά»: το ζήτημα είναι ότι το υπονομεύει ευθέως.


Ο ευρωπαϊσμός ως τσουβάλιασμα όλων των «τάσεων» περί ευρωπαϊκής ενοποίησης και η ταύτισή τους με τις χειρότερες στιγμές της Ενωμένης Ευρώπης δημιουργεί μια αφόρητη πίεση στην πλειονότητα των Ελλήνων πολιτών οι οποίοι βρίσκονται στο «ευρωπαϊκό τόξο»: αυτό ναι μεν προσπορίζει πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη (την συσπείρωση γύρω από τον φορέα και τα πρόσωπα που επαγγέλονται την εγγύηση της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας) μα ταυτοχρόνως προετοιμάζει το έδαφος για μια μελλοντική έκρηξη ευρωσκεπτικισμού (για την ακρίβεια, ξεκάθαρου αντι-ευρωπαϊσμού) ως αντίδρασης, ως άφευκτης κατάληξης της «χύτρας σε πίεση» με κατακλυσμιαίες συνέπειες. Όπως σήμερα η αποδοχή περίπου κάθε εκδοχής περί Ευρώπης σε καθιστά «ευρωπαϊστή», τότε κάθε εκδοχή ευρωπαϊκού οράματος και ευρωπαϊκής ενοποίησης θα απορρίπτεται μετά βδελυγμίας, ως ενστικτώδης αυτοάμυνα. Και ο σημερινός ανορθολογισμός περί Ευρώπης και ο επερχόμενος ανορθολογισμός περί αντι-Ευρώπης «βλάπτουν τη Συρία εξίσου».


Ακόμα χειρότερες υπηρεσίες στην χώρα και στην ευρωπαϊκή προοπτική της προσφέρει η επιχειρηματολογία ότι θέλουμε την Ευρώπη, (και) επειδή βρισκόμαστε πολιτισμικά στην Ευρώπη – και ότι η αποδοχή μιας τέτοιας θέσης συνιστά περίπου προϋπόθεση ευρωπαϊσμού. Αν κάτι υπονομεύει ευθέως την εθελούσια σύνταξη της Ελλάδος με την Ευρώπη, αν κάτι βάζει βόμβα στα θεμέλιά της (και όχι στην επιφάνεια και στα επιφαινόμενα), αυτό είναι οι πνευματικοί νάρθηκες που επιβάλλονται από σημαντικό κομμάτι του «πνευματικού κόσμου» και από το πνευματικό κλίμα του «τόξου» κραταιών «δεξαμενών σκέψης», οι οποίοι αναπαράγονται από τον πολιτικό κόσμο ως πολιτικός λόγος. Η Ελλάδα και η δυτική Ευρώπη βρίσκονται σε διαφορετικά πολιτισμικά παραδείγματα, όπως κατέγραψε ξεκάθαρα και ο πολύς Samuel Huntington (για την ακρίβεια, τα πολιτισμικά υποστρώματα πάνω στα οποία «κάθεται» το κοινό πλέον πολιτισμικό παράδειγμα, το δυτικό, είναι διαφορετικά). Ακόμα και οι δυτικοευρωπαϊκοί μεσογειακοί λαοί (Ισπανοί κλπ.), καίτοι ανήκοντες στο δυτικοευρωπαϊκό πολιτισμικό παράδειγμα, διασώζουν μια γεύση ελληνορωμαϊκής οικουμένης που δεν υφίσταται σε λαούς όπως ο τευτονικός, με τον οποίο η διαφορά «παραδείγματος» είναι πολύ έντονη και διαπιστώνεται εξόχως στην γερμανική κοινή γνώμη σήμερα (η πολιτισμική διαφορά αποκτά χαρακτηριστικά εμπάθειας των Γερμανών και του προτεσταντικού κόσμου έναντι των «διαφορετικών» - ενδεχομένως εμπάθειας με πολύ βαθιές ιστορικές ρίζες, πολλών εκατονταετιών). Ο Ελληνισμός μπορεί να επιβιώσει στα πλαίσια κάθε καθεστώτος –ακόμα και του πιο αλλότριου- αν διασώζονται οι προϋποθέσεις του, και στην παρούσα ιστορική συγκυρία το συμφέρον του είναι να ανήκει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Προσέξτε, το συμφέρον του! Σε κάθε προσπάθεια πολιτισμικής ταύτισης της Ελλάδος με την Ευρώπη, σε κάθε πρόταγμα πληρέστερου πολιτισμικού εξευρωπαϊσμού ή εκδυτικισμού ή «διαφωτισμού», σε κάθε επανάληψη του αστείου ψεύδους ότι η δυτική Ευρώπη βασίζεται σε ελληνικά θεμέλια (στα θεμέλια των “Contra Errores Graecorum”;) κάποιος γίγαντας του Γένους (κάποιος Ελύτης, κάποιος Σεφέρης, κάποιος Μακρυγιάννης, κάποιος Τσαρούχης) θα ψιθυρίζει στο αφτί του Έλληνα ότι αυτά είναι αστεία πράγματα. Και τότε ο Έλληνας θα αντιδράσει... Ευρωπαϊκή Ένωση από συμφέρον, οσοδήποτε μακροπρόθεσμο ή ενδεχομένως δυσδιάκριτο, αυτό ναί, μάλιστα. Να ένας στόχος. Μα ο ταχύτερος δρόμος για την ολική λαϊκή αμφισβήτηση του ευρωπαϊσμού είναι η ταύτισή του με την θέση ότι αυτός εκφράζει και σαρκώνει την ψυχή μας...


Η λαϊκή συνείδηση αυτού του γεγονότος φανερώνεται από το γεγονός ότι μιλάμε για το τί κάνει «η Ευρώπη», για το τί αποφάσισαν «οι Ευρωπαίοι», ωσάν να μην συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτούς (ενώ από πλευράς πολιτικής, Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανόμαστε). «Οι Ευρωπαίοι» και «η Κύπρος», «οι Ευρωπαίοι» και «οι Έλληνες» - ξεκάθαρη συνείδηση αντιπαλότητας, όχι γόνιμης συμπόρευσης. Η απάντηση σε αυτό δεν είναι φυσικά η προπαγάνδα περί του αντιθέτου, ότι είμαστε Ευρωπαίοι μέχρι το μεδούλι με το στανιό, θέλουμε δε θέλουμε (!), αλλά ότι μας συμφέρει η ευρωπαϊκή πορεία της χώρας, η συμπόρευση με αυτό το αλλότριο πολιτισμικό μοντέλο, ότι μακροπρόθεσμα ωφελεί την υπόθεση που λέγεται «Ελληνισμός» και τα δύο εθνικά κράτη του. Και ότι την ωφελεί πολύ περισσότερο από τις διαθέσιμες εναλλακτικές. Άλλο να πεισθούμε να καταπιούμε το πικρό φάρμακο, άλλο όμως το να προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι και μέλι...


Αυτή η συζήτηση βέβαια δεν σχετίζεται με το «δια ταύτα» της πολιτικής ηγεσίας της Ελλάδας, η οποία δεν είναι σε θέση να υπαγορεύσει στην Ευρώπη το τί είδους ένωση θέλει και τί είδους ένωση δεν θέλει, πόσω δε μάλλον όσο σιτίζεται με τα δανεικά. Αυτήν τη στιγμή έχει μόνο δύο επιλογές, την παραμονή και την έξοδο, και με τις σημερινές συνθήκες το δεύτερο ισούται με καταστροφή ενώ το πρώτο με την μόνη διαφαινόμενη βιώσιμη επιλογή. Το δε «τρίξιμο των δοντιών» στην Ευρώπη καταλήγει σε βρυγμό των οδόντων: όχι μόνο δε συνιστά τρίτη επιλογή, (πρόκειται για υποκατηγορία της «παραμονής στην Ε.Ε./Ευρωζώνη»), αλλά μάλλον δυσχεραίνει την ήδη δύσκολη θέση της Ελλάδος. Ως εκ τούτου και μέχρι νεωτέρας, η αναγκαία συζήτηση για το τί είναι ευρωπαϊσμός και τί δεν είναι, για το αν η λευκή επιταγή στην εκάστοτε Ε.Ε. αποτελεί προϋπόθεση ευρωπαϊσμού ή υπόθαλψη οργιώδους ευρωσκεπτικισμού, δεν αφορά τόσο την κυβέρνηση όσο το λαϊκό σώμα, το κοινόν των Ελλήνων – το να αποφασίσουμε συλλογικά τί θέλουμε και τί δεν θέλουμε. Οι εξελίξεις τρέχουν, οπότε αυτή η επίγνωση θα μας είναι σύντομα ιδιαιτέρως χρήσιμη...


Σωτήρης Μητραλέξης


ΥΓ: Το ενδεχόμενο να μην αναγνωσθεί το ανωτέρω άρθρο ως κατ’ εξοχήν φιλευρωπαϊκό αλλά ως ενέχον σπέρματα ευρωσκεπτικισμού θα επιβεβαιώσει απλώς την θέση του άρθρου: ότι στην Ελλάδα καταλαβαίνουμε τον ευρωπαϊσμό ως άνευ επιφυλάξεων αποδοχή κάθε πιθανής και δυνατής εκδοχής ευρωπαϊκής ενοποίησης, όποια κι αν είναι αυτή... Και το αίτημα για στοιχειώδη ορθολογισμό στην συζήτηση περί Ευρώπης ως... ευρωσκεπτικισμό! Τρικυμία...

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δεξιόχειρας avatar
    Δεξιόχειρας 01/04/2013 11:41:55

    Είμαστε σήμερα υποστηρικτές της ευρωζώνης γιατί προστατεύονται τα εθνικά μας συμφέροντα.
    Σαφώς και η λευκή επιταγή στην Ε.Ε δεν είναι φιλοευρωπαϊσμός.
    Πρίν την Ευρώπη του Σαμαρά υπήρχε η Ευρώπη του Ανδρέα Παπανδρέου. Γιατί το ξεχνάμε; Τότε δεν ίσχυε ο τίτλος του άρθρου; Τότε ήταν που είχαμε δώσει τη λευκή επιταγή αλλά επειδή τρώγαμε και ο λογαριασμός θα έρχονταν μετά από τριάντα χρόνια κάναμε την πάπια. Ας πληρώσουμε τώρα το λογαριασμό και ας μην μεταθέσουμε το πρόβλημα σε άλλες γεννιές.

    • Δαίμων avatar
      Δαίμων @ Δεξιόχειρας 01/04/2013 14:21:08

      '' Είμαστε σήμερα υποστηρικτές της ευρωζώνης γιατί προστατεύονται τα εθνικά μας συμφέροντα.''
      Χαχαχαχαχα! Πολύ καλό ως αστείο αυτό. Είναι σα να εναποθέτεις στο λύκο, να σου φυλάξει τα πρόβατα! Φοβερή ασφάλεια.

    • Orgilos avatar
      Orgilos @ Δεξιόχειρας 01/04/2013 14:36:18

      Ακριβώς αυτό είπα και σε άλλο μήνυμά μου και δε βρέθηκε κανείς να το σχολιάσει. Το χειρότερο ήταν η Ευρώπη της «αλληλεγγύης» και των κονδυλίων η οποία αφ' ενός μας δημιούργησε την υπερκαταναλωτική μανία που μας διέπει πλέον και στο πλαίσιο της οποίας ψηφίσαμε συνθήκες οι οποίες έβαλαν ταφόπλακα στην παραγωγή μας προκειμένου οι «ηθικοί» Γερμανοί να έχουν ελεύθερη αγορά να εξάγουν τα υψηλής τεχνολογίας προϊόντα τους.

      Προσωπικά είμαι αντιευρωπαϊστής εκ πεποιθήσεως γιατί για να ήμουν φιλοευρωπαϊστής, θα έπρεπε να ήμουν φιλογερμανός γιατί το όραμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης είναι καθαρά γερμανικής επινόησης ξεκινώντας από τον Καρλομάγνο και φθάνοντας στον Χίτλερ. Οι νότιοι Ευρωπαίοι και κυρίως οι Έλληνες δεν έχουμε και δεν είχαμε ποτέ καμμία οργανική θέση σε αυτό το όραμα και ο μόνος λόγος που είμαστε στην Ε.Ε. είναι ακριβώς για να μπορεί η τευτονική μηχανή να εξάγει τα προϊόντα της αφ' ενός και αφ' ετέρου να συγκρατούνται οι μάζες των εξαθλιωμένων από Αφρική και Κεντρική Ασία σε αντίθετη περίπτωση θα πλημμύριζαν της Δυτική Ευρώπη. Με λίγα λόγια λειτουργούμε πρωτευόντως ως πελάτες και δευτερευόντως ως ανάχωμα.

      Ευτυχώς όμως οι Ευρωπαίοι έχουν πολλές εσωτερικές συγκρούσεις και μάλλον λόγω του υπερβολικού πείσματος των Γερμανών, η έμπνευσή τους θα καταρρεύσει ακριβώς γιατί στηρίζεται στην εκμετάλλευση λαών οι οποίοι όμως έχουν μεγάλο ιστορικό βάθος και με την πρώτη ευκαιρία θα αντιδράσουν στο να είναι η ουρά των Γερμανών. Προς το παρόν δεν είμαστε σε αυτήν τη θέση λόγω των πολλών μας προβλημάτων τα οποία οφείλονται όντως και σε δικά μας λάθη, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι εσαεί θα είμαστε «με εξαπλωμένην την χείρα ψωμοζητούντες» όπως μας θέλουν οι Γερμανοί. Ούτε αυτοί θα είναι πάντοτε ισχυροί και κραταιοί ώστε να περιφρονούν με τέτοιο τρόπο τα υπόλοιπα κράτη.

  2. ferdinand avatar
    ferdinand 01/04/2013 11:54:12

    Στην δύση έχουν την λογική του Όκκαμ: η καλύτερη εξήγηση είναι η απλούστερη που ικανοποιεί όλα τα δεδομένα.
    Στην Ελλάδα υπάρχει η βυζαντική λογική: η καλύτερη εξήγηση είναι η πιο σύνθετη που ικανοποιεί τα περισσότερα δεδομένα, τώρα αν χάσει και κανένα, ε δεν θα χαλάσουμε μια ωραία ιστορία για λεπτομέρειες.
    Παράδειγμα: γιατί χρεωκοπεί μια χώρα η οποία επί δεκαετίες παράγει ελλείμματα που καλύπτει με δανεισμό;
    Δύση: Η απάντηση εμπεριέχεται στην ερώτηση.
    Βυζάντιο: Διότι υπάρχει σχέδιο. Το οποίο σχέδιο κλπ.

    Σωστά λέτε λοιπόν ότι η Ελλάδα δεν είναι δυτική χώρα. Θυμάμαι όταν είχε έρθει πριν τις εκλογές ο Σουλτς, ο ευρωβουλευτής, να δει τους δικούς μας και τους είχε πει σε μια ομιλία: pacta sunt servanda (οι συμφωνίες πρέπει να τηρούνται).
    Αυτό για έναν δυτικό είναι αυτονόητο, για έναν Έλληνα καθόλου.

    • Δημήτρης avatar
      Δημήτρης @ ferdinand 01/04/2013 14:05:14

      Μήπως θα μπορούσατε να μας δώσετε και ένα παράδειγμα χώρας της δύσης που δεν παράγει ελλείματα και δεν τα καλύπτει με δανεισμό;

    • Orgilos avatar
      Orgilos @ ferdinand 01/04/2013 15:06:00

      Η χώρα χρεωκοπεί όντως επειδή παράγει ελλείμματα τα οποία αναπληρώνει με δανεισμό. Αυτό λοιπόν είναι αλήθεια.

      Το πώς όμως δημιουργήθηκαν αυτά τα ελλείμματα είναι πιο σημαντικό από τα ίδια τα ελλείμματα. Προφανώς η Siemens, η BMW, η VW η AUDI, η Rheinmedal ή η Krupps επωφελήθηκαν πολύ από αυτά τα ελλείμματα. Υπήρχε μία ανοικτή αγορά χωρίς δασμούς και προστατευτισμό στην οποία τα υψηλής τεχνολογίας προϊόντα τους θα μπορούσαν να διοχετευθούν χωρίς πρόβλημα. Πώς όμως αυτοί θα αγόραζαν προϊόντα τα οποία δεν τους χρειάζονταν καν; Με δύο τρόπους. Με καλλιέργεια υπερκαταναλωτικής συνείδησης στους πολίτες όσον αφορά στα προϊόντα τα οποία απευθύνονται στον κόσμο και με μίζες στους πολιτικούς στα προϊόντα τα οποία απευθύνονται στο κράτος. Σε κάθε περίπτωση από τα υπερβολικά ελλείμματα κάποιοι ωφελήθηκαν και αυτήν τη στιγμή αυτοί μας κουνάνε το χέρι επιτιμητικά. Φταίμε φυσικά κι εμείς. Θαμπωθήκαμε σαν ιθαγενείς από τα ευρωπαϊκά «πακέτα». Δεν καταλαβαίναμε ότι τίποτα δεν ήταν τσάμπα... (αυτό φυσικά ισχύει για τη μερίδα του λαού η οποία τώρα πληρώνει τα σπασμένα αφού οι πολιτικοί και γενικώτερα οι ισχυροί άντρες είχαν τους δικούς τους υστερόβουλους λόγους να το κάνουν)

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ Orgilos 01/04/2013 20:12:09

        Προτιμώ να βάλω το ζήτημα σε πολιτική βάση. Θεωρώ ότι υπευθυνη για τα ελλείμματα, τον δανισμό για κατανάλωση κτλ. είναι οι πολιτική ελίτ. Όλοι οι λαοί κάνουν το ίδιο, όταν τους δοθεί ευκαιρία. Οι Σκανδιναβοί το έκανα τέλη της δεκατίας του 1980. Οι Ισλανδοί και οι Ιρλανδοί πρόσφατα κτλ. Γνωρίζουμε τι έγινε στη χώρα μας τα τελευταία 30 χρόνια. Περιττή η επανάληξη.

        • Orgilos avatar
          Orgilos @ Μανιάτης 01/04/2013 22:10:50

          Στις ευρωπαϊκές συνθήκες όμως στις οποίες ψηφίζονταν τόσα χρόνια δεν προβλεπόταν η σχεδόν κατάργηση του παραγωγικού τομέα όπως προβλεπόταν για την ελληνική οικονομία και μιλώ κυρίως για τη συνθήκη του Μάαστριχτ ούτε ψηφιζόταν έτσι το Δουβλίνο ΙΙ. Προβλήματα μπορεί να είχαν, αλλά ποτέ δεν έχασαν την παραγωγική τους βάση για να φθάσουν στο σημερινό σημείο.

          Το ότι η Ελλάδα άλλωστε είναι η κατ' εξοχήν χώρα παροχής υπηρεσιών ήταν ευρωπαϊκός σχεδιασμός μέσω της συνθήκης του Μάαστριχτ. Επαναλαμβάνω, αυτές οι εταιρείες και μέσω αυτών η οικονομία των αντίστοιχων χωρών, αν η οικονομία μας ήταν σφιχτή, δε θα μπορούσαν να πουλήσουν τα «ανταγωνιστικά» προϊόντα τους και να δημιουργηθούν αυτά τα πλεονάσματα. Τώρα τα υπόλοιπα είναι μάλλον γενικολογίες για να συσκοτίζονται τα πράγματα, τεχνική την οποία οι μητσοτακικοί γνωρίζουν άριστά.

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ Orgilos 02/04/2013 03:13:29

            Πουθενα η συνθηκη του Μααστριχτ δεν γραφει τι οικονομια θα εχει μια χωρα.
            Εκεινο που γραφει ειναι να μην εχει ελλειμματα.

          • Orgilos avatar
            Orgilos @ ψυχραιμια 02/04/2013 09:54:21

            Γράψε λάθος· η κοινή αγροτική πολιτική είναι το σωστό.

      • Geros avatar
        Geros @ Orgilos 01/04/2013 22:03:15

        Στην ουσία λες ότι το έλλειμμα στις εμπορικές συναλλαγές με την Γερμανία (και την κάθε Γερμανία προφανώς) είναι προϊόν συνωμοσίας. Όσο και να μοιάζει απίθανο υπάρχουν χώρες με τις οποίες ΕΜΕΙΣ είμαστε πλεονασματικοί στο εμπορικό ισοζύγιο , αυτό τι το δημιούργησε? Συνωμοτήσαμε εμείς εναντίων τους?
        Η μήπως όπου κερδίζουμε εμείς το κάνουμε με το σπαθί μας και όπου κερδίζουν οι άλλοι φταίει η ... διαιτησία και το κακό συναπάντημα?

        • Orgilos avatar
          Orgilos @ Geros 01/04/2013 22:38:12

          Δεν υπάρχει καμμία συνωμοσία. Απλούστατα ο σχεδιασμός της Ε.Ε. και ιδίως της Ευρωζώνης ήταν ξεκάθαρα το πώς θα έχει τη μέγιστη ωφέλεια η γερμανική οικονομία και γενικώτερα οι χώρες του ευρωπαϊκού Βορρά. Δεν είναι ότι μας μισούν ούτε ότι έχουν κάτι προσωπικό με εμάς. Έτσι τους βόλευε να λειτουργήσει η Ε.Ε. Αφού βρήκαν και κόσμο τον οποίο μπρούσαν να διαχειρισθούν μέσω της υπερκατανάλωσης και πολιτικούς εύκολα χειραγωγήσιμους, απλώς έβαλαν σε εφαρμογή το σχέδιο για την Ευρώπη την οποία ονειρεύονταν. Τώρα λόγω της κρίσης απλώς δείχνουν το πραγματικό τους πρόσωπο αφού αρνούνται να πληρώσουν την ευθύνη που τους αναλογεί όντες οι ισχυροί της Ευρώπης. Μαζί δηλαδή στα κέρδη και χώρια στις ζημιές ένα πράγμα. Σχετικά με τις χώρες με τις οποίες έχουμε εμπορικό πλεόνασμα, θα μπορούσες να γίνεις λίγο πιο σαφής; Ποιές είναι αυτές οι ψώρες και κυρίως ποιά είναι η πολιτική τους σχέση με την Ελλάδα; Μπήκε η Ελλάδα σε αυτές τις χώρες μήπως να επιτηρήσει την οικονομία τους και να βάζει τύπους σαν τον Φούχτελ ή τον Ράϊχενμπαχ να την «αναμορφώσουν»; Ασχολείται ο ελληνικός τύπος και οι πολιτικοί συνεχώς με το πόσο «τεμπέληδες» και «διεφθαρμένοι» είναι σε αυτές τις χώρες;

          Αυτά τα περί συνωμοσιών αλλού. Δεν αρνούμαι τη δική μας ευθύνη και μάλιστα αντιτίθεμαι στον εύκολο λαϊκισμό. Εσείς βλέπετε τα πράγματα με παρωπίδες υποστηρίζοντας με νύχια και με δόντια το ετοιμόρροπο γερμανικής επινοήσεως μόρφωμα το οποίο λέγεται Ε.Ε. όπως ακριβώς υποστήριζαν οι κομμουνιστές το 1989 την ετοιμόρροπη Σοβιετική Ένωση.

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ Orgilos 02/04/2013 03:15:08

            Δεν ειναι γερμανικη απαιτηση το ευρω αλλα γαλλικη.

          • Orgilos avatar
            Orgilos @ ψυχραιμια 02/04/2013 09:55:00

            Πόθεν συνάγεται αυτό;

          • Albert avatar
            Albert @ Orgilos 02/04/2013 16:17:56

            Έτσι είναι Orgilos, το euro ήταν το αντάλλαγμα για τη γερμανική επανένωση, και ταυτόχρονα ένα στοίχημα για την υπόλοιπη ΕΕ, στοίχημα που θα κέρδιζαν μόνο με την οικονομική ένωση που θα έδινε περιεχόμενο στο euro. Δυστυχώς το euro παρέμεινε ένα άδειο κέλυφος που γέμισε με μάρκα.

            http://www.presseurop.eu/en/content/article/351531-you-get-unification-we-get-euro

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ ferdinand 01/04/2013 15:27:37

      Τι ξέρεις από Βυζάντιο και από βυζαντινό πολιτισμό και δεν λες και σε εμάς τους αμαθείς;

    • ένας παλιός φίλος avatar
      ένας παλιός φίλος @ ferdinand 01/04/2013 19:05:15

      Οι γνωστές ιδεοληψίες των γνωστών ημέτερων δήθεν "φιλοευρωπαίων". Πολύ αδύνατοι και στη "βυζαντινή" και στην εν γένει ευρωπαϊκή Ιστορία.

  3. ΚΜ avatar
    ΚΜ 01/04/2013 12:59:23

    Το συγκεκριμένο άρθρο είναι πολύ εύστοχο (και τους βραχυκύκλωσες τους κυρίους με το ΥΓ).

  4. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 01/04/2013 13:15:55

    Πρέπει να καταγράψουμε μερικές βασικές παραδοχές έτσι ώστε να διευκολυνθεί η σκέψη μας αλλά και να γίνει ευκολότερα κατανοητός και πιο σαφής ο λόγος μας

    1)Βασική αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε ότι αφορά τον οικονομικό τομέα είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα .Με την εφαρμογή του σε συνδυασμό με τις πλουτοπαραγωγικές πηγές που διαθέτει η κάθε χώρα και το μοντέλο ανάπτυξης που αυτή υιοθέτησε προκύπτει το κοινωνικό-πολιτικό σύστημα της .Ετσι σε πολύ γενικές γραμμές προέκυψε ο ανεπτυγμένος Βορράς και ο φτωχός συγγενής Νότος.Παρά τις συστηματικές προσπάθειες να υπερκεράσει ο Νότος τις παθογένειες του αυτό δεν κατέστη εφικτό.Προσωπικά χωρίς να υποτιμώ κανέναν συντελεστή θεωρώ τον πολύ χαμηλό βαθμό πολιτικής και κοινωνικής συνειδητοποίησης , το πολύ χαμηλό επίπεδο Παιδείας και το πολύ χαμηλό επίπεδο του Πατριωτισμού και του Εθνικισμού ως τον πλέον ισχυρό παράγοντα

    2)Πάνω στην ανισορροπία Βορρά Νότου χτίστηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση ,και ως είθισται στο Μοντέλο Περιφέρειας -Μητρόπολης η Γερμανία ως ηγεμονεύουσα δύναμη εφαρμόζει το δόγμα «Η Ευρώπη πρέπει να προστατεύει τους συνεταίρους της Γερμανίας και η Γερμανία τον εαυτό της».Το Γερμανικό ζήτημα έχει ιστορικό παρελθόν στον Ευρωπαϊκό χώρο "«Επί αιώνες η Γερμανία ήταν είτε πολύ ανίσχυρη, γεγονός που δημιουργούσε κενό ισχύος στο κέντρο της Ευρώπης, είτε πολύ ισχυρή, γεγονός που προκαλούσε αποσταθεροποίηση»." επισημαίνει ο Καθηγητής Παναγιώτης Ηφαιστος

    Εφαρμόζει λοιπόν με ευλάβεια την αρχή "ότι υπάρχουν γερμανικά συμφέροντα και ευρωπαϊκά συμφέροντα, τα οποία δεν είναι υποχρεωτικά τα ίδια" και το δόγμα ": «Ο ισχυρότερος δεσμός μεταξύ πόλεων (σήμερα κρατών), είναι το συμφέρον».Μπορεί να σας φανεί παράξενο μα ότι αναφέρθηκε έχει πραγματωθεί στον Ελλαδικό χώρο αιώνες πρίν

    3)Θεωρώ το δίλημμα Ευρωπαϊσμός-Ευρωσκεπτικισμός ως πλασματικό. Ως Έλληνες και ως Ελλάδα πρέπει να επιβάλλουμε πρώτα εντός και μετά εκτός την δική μας Πολιτική Φιλοσοφία η οποία και θα λέγει, εντός του κάθε σχηματισμού του οποίου η Ελλάδα μετέχει ως μέλος, θα μετέχει με όρους ισοτιμίας .

    Το να φέρεις ως επιχείρημα το δίκαιο δεν ευσταθεί απο μόνο του στον χώρο των Ισχυρών πρέπει να είσαι έτοιμος να το στηρίξεις με κάθε τρόπο να το υποστηρίξεις με κάθε μέσο, διατρανώνοντας την αδάμαστη θέληση σου πως δεν θα λαμβάνεται καμιά απόφαση η οποία και με αφορά χωρίς να ληφθεί σοβαρά η άποψη μου, η θέση μου, χωρίς να σεβαστούν τα δικαιώματα του στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.Παράλληλα η Ελλάδα με κάθε τρόπο με κάθε μέσο θα υπερασπίζεται τα ίδια συμφέροντα της διαθέτοντας σοβαρό βαθμό αξιοπιστίας και φερεγγυότητας απέναντι σε κάθε μέλος και στην ίδια την Ένωση.Μέγιστη Κοινωνική Συνοχή,Μέγιστη Κοινωνική Συναίνεση,Υψηλό δημοκρατικό πατριωτικό φρόνημα,Υψηλό επίπεδο Δημοκρατίας με σεβασμό στους Νόμους και το Σύνταγμα,Μέγιστο βαθμό κοινωνικής και πολιτικής συνειδητοποίησης,Σύγχρονο Κράτος οι βάσεις της Εθνικής Στρατηγικής

    Αυτή είναι η μόνη διέξοδος, η μόνη ασφαλής δίοδος , μας αφορούν τα τεκταινόμενα στις Ευρωπαϊκές χώρες όμως καμιά δεν διαθέτει το δικό μας πολιτιστικό υπόβαθρο και δεν μας νοιάζει αν το αποκτήσουν.Μας νοιάζει να το αποκτήσουμε Εμείς.Απέναντι στον όποιο Ηγεμονισμό απαντάμε τον Ελληνικό Εθνικισμό.Απέναντι σε όποιο δίλημμα εντέχνως τίθεται και προκαλεί διάσπαση και πολυδιάσπαση της κοινωνίας μας απαντάμε όχι εδώ, όχι στην Ελληνική κοινωνία, όχι στην Ελλάδα .Εδω για πρώτη και μόνη φορά θα ποδογετηθούν οι όποιες αδυναμίες της Φυλής μας.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Δρόλαπας 01/04/2013 19:02:41

      Πολύ καλό κείμενο.

  5. akenaton avatar
    akenaton 01/04/2013 14:32:36

    Κύριε Μητραλέξη, συμφωνώ με τον τίτλο του άρθρου σας αλλά έχω πολλές αντιρρήσεις σε επιμέρους ζητήματα που αναπτύσσει. Και για να μην γίνω περισσότερο αναλυτικός, σας λέω πως η μεγαλύτερη διαφωνία μου αφορά την ερμηνεία από μέρους σας αυτών που πιστεύουν συλλήβδην οι φιλοευρωπαϊστές για την Ευρώπη. Δεδομένου δε πως (χωρίς να σας κακοφανεί), δύσκολα θα σας κατέτασσα στους υποστηρικτές της ενωμένης (καθ' οιονδήποτε τρόπο) Ευρώπης (παρά τα πολλά, φλύαρα και καθόλου πειστικά περί του αντιθέτου που γράφετε στο άρθρο και συγχωρείστε με γι αυτό), νομίζω πως όλα τα επιχειρήματά σας από κει και πέρα είναι εξαιρετικά αποδυναμωμένα. Θα ήταν πειστικότερο ένα άρθρο με παρόμοιο περιεχόμενο αν γραφόταν από έναν πραγματικό υποστηρικτή της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρά από έναν (κεκρυμμένο) πολέμιό της και υποστηρικτή της "καθ' ημάς Ανατολής".
    Φιλικότατα πάντα.

    • Orgilos avatar
      Orgilos @ akenaton 01/04/2013 14:46:07

      Τώρα akenaton γίνεσαι όπως αυτοί που κατηγορείς, δηλαδή άκρως ανατολίτης. Μιλάς για «κεκρυμμένο» αντιευρωπαϊστή όπως οι συριζαίοι μιλούν για κρυπτοχουντικούς. Ουσιαστικά αποδεικνύεις με τα λεγόμενά σου το πόσο αντιδημοκρατικοί στην πραγματικότητα είναι οι φιλοευρωπαϊστές. Προκειμένου να ικανοποιήσουν το όραμά τους περί Ε.Ε. δε θα διστάσουν να ταυτίσουν όλους όσοι διαφωνούν με αυτό το οποίο έχουν στο μυαλό τους ως εχθρούς της Ε.Ε. Τα γεγονότα πάντως όσο εξελίσσονται σας διαψεύδουν πανηγυρικώτατα.

      Η Ε.Ε. θα διαλυθεί σαν χάρτινος πύργος και τότε όλοι όσοι σήμερα μας κουνάνε το δάχτυλο επιδεικτικά, θα τρέχουν να κρυφθούν, να το θυμάστε.

    • Σωτ Μητραλ avatar
      Σωτ Μητραλ @ akenaton 01/04/2013 18:53:48

      Μὰ ἀγαπητὲ Akenaton, μὲ τὸ σχόλιό σας δὲν κάνετε κάτι ἄλλο ἀπὸ τὸ νὰ ἐπιβεβαιώνετε τὴν θέση μου: ὅτι ὅσοι θεωροῦν τὴν ἀνάλυση τοῦ περιεχομένου τοῦ εὐρωπαϊσμοῦ, τὸ ΤΙ ΕΙΝΑΙ καὶ τὸ ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ὡς κάτι τὸ taboo καὶ ἐξ ὁρισμοῦ εὐρωσκεπτικιστικό, σπεύδουν νὰ θεωρήσουν αὐτονόητα κάθε ἄλλη στάση πέρα ἀπὸ τὴν ἄνευ ὅρων συναίνεση σὲ ὁποιαδήποτε ἐκδοχὴ Ε.Ε., ἀκόμα καὶ τῶν πιὸ ἀντίθετων ἐκδοχῶν, ὡς ἀνήκουσα «στους ευρωσκεπτικιστές ή στους αρνητές της ευρωπαϊκής ενοποίησης» ὅπως γράφω - «δύσκολα τὸν κατατάσσετε στοὺς ὑποστηρικτὲς τῆς ἑνωμένης Εὐρώπης», ὅπως ἀκριβῶς λέτε. Ἁπλῶς ἐπιβεβαιώνετε τὴν διάγνωση, καὶ σᾶς εὐχαριστῶ γι' αὐτό.

      Παρεμπιπτόντως καὶ σημαντικό: Ἡ θέση, ἂς ποῦμε, ὅτι ἡ ἀναγνώριση ἑλληνικῆς πολιτισμικῆς ἰδιαιτερότητας (αὐτὸ ποὺ καλῶς ἢ κακῶς ὀνομάζετε «ὑποστήριξη τῆς καθ' ἡμᾶς Ἀνατολῆς») εἶναι ἀσύμβατη μὲ τὴν ὑποστήριξη στὴν Ε.Ε., ὅτι αὐτὴ ἡ ἀναγνώριση προϋποθέτει ἄρνηση τῆς Ε.Ε., δὲν εἶναι μιὰ θέση -ἀλλὰ οὔτε καὶ ἡ πράξη- ὅσων ἀναγνωρίζουν ἑλληνικὴ πολιτισμικὴ ἰδιαιτερότητα. Ἀλλὰ ἀκριβῶς ὅσων ἐπικρίνω στὸ ἄρθρο! Τὸ ὅτι θεωρεῖτε αὐτὴν τὴν ταύτιση (ἑλληνικὴ πολιτισμικὴ ἰδιαιτερότητα ἄρα ἀντι-εὐρωπαϊσμὸς) τόσο αὐτονόητη ἴσως θὰ ἔπρεπε νὰ σᾶς βάζει σὲ σκέψεις.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Σωτ Μητραλ 01/04/2013 23:23:03

        Κύριε Μητραλέξη, υπάρχει ένας πολύ συγκεκριμένος λόγος που έγραψα όσα έγραψα. Θα μπορούσαμε ίσως να τον συζητήσουμε κατ' ιδίαν, όχι πάντως μέσα από δημόσιο διάλογο. Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί έχετε εσείς την αυθεντία να κρίνετε: "προϋπόθεση για να θεωρείται κάποιος ευρωπαϊστής (και να μην αιωρούνται υπόνοιες για επάρατο ευρωσκεπτικισμό) είναι να αποδέχεται ενθουσιωδώς κάθε εκδοχή Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ενωμένης Ευρώπης, εκδοχή είτε από τις υπάρχουσες είτε από τις μη υπάρχουσες (ακόμα)" (ποιός σας το είπε αυτό;) και δεν έχουν οι άλλοι (εγώ π.χ.) το δικαίωμα να σας κρίνουν και μάλιστα, ενώ εσείς δεν στηρίζεστε πουθενά καθότι μιλάτε γενικευμένα, εγώ κρίνω μονάχα εσάς προσωπικά και μάλιστα συγκεκριμένα, μέσω των γραπτών σας. Εσάς λοιπόν, δεν σας κατατάσσω στους υποστηρικτές της ενωμένης ευρώπης, όχι φυσικά επειδή γράψατε αυτό το αυτονόητο άρθρο με την κεντρική ιδέα του οποίου συμφωνώ (πράγμα που καταρρίπτει ολόκληρο το σκεπτικό του σχολίου σας), αλλά για άλλον πολύ συγκεκριμένο και πολύ ασύμβατο με την ευρωπαϊκή ιδέα λόγο. Γιατί πως να το κάνουμε, όσο πλατιά και πολύχρωμη κι αν είναι η παλέτα των υποστηρικτών της ευρωπαϊκής ιδέας, έχει κι αυτή κάποια όρια και δεν μπορεί να χωρέσει τους πάντες (ακόμη και αν για κάποιον ανεξιχνίαστο λόγο επιθυμούν διακαώς να περιληφθούν από μόνοι τους). Για εντελώς διαφορετικούς λόγους, ποτέ δεν πίστεψα πως είναι δυνατόν να είναι υποστηρικτής της ευρωπαϊκής ιδέας ένας κομμουνιστής όπως ήταν οι περισσότεροι του ΣΥΡΙΖΑ στις παλιές καλές εποχές του 3%.
        Όλα αυτά που έγραψα, επ' ουδενί μειώνουν την εκτίμηση που τρέφω για το πρόσωπό σας ή το ενδιαφέρον με το οποίο πάντα διαβάζω τα άρθρα σας όπου τύχουν μπροστά μου. Φιλικότατα.

        • Σωτ Μητραλ avatar
          Σωτ Μητραλ @ akenaton 02/04/2013 00:30:27

          Ἀγαπητὲ Akenaton θὰ μπορούσατε νὰ διευκρινίσετε ποιά θεωρεῖτε πὼς εἶναι τὰ ὅρια τῆς παλέττας, ποιὲς ἰδέες συνιστοῦν τὰ σύνορα τοῦ εὐρωπαϊσμοῦ; Ἰδέες καὶ σύνορα πού, ἐπὶ παραδείγματι, ἐξορίζουν ἐμένα ἔξω ἀπὸ κάθε ἐκδοχὴ εὐρωπαϊσμοῦ. Θὰ σᾶς ἤμουν εὐγνώμων ἂν πέρα ἀπὸ τὴν συγκεκριμένη διευκρίνηση τῶν ὁρίων ἀναφέρατε καὶ τὸ γιατί συνιστοῦν αὐτὰ τὰ σύνορα τῆς εὐρωπαϊκότητας.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Σωτ Μητραλ 02/04/2013 00:47:07

            Ετοιμάζεται σημείωμα που θα σας καλύψει. Φάκτορος επιτρέποντος φυσικά.
            Την θερμή καληνύχτα μου.

            ΥΓ. Μια πρώτη γεύση: ο ευρωπαϊσμός δεν έχει εκδοχές αλλά κάπου κατατείνει. Αν δεν φτάσει σε αυτό το "κάπου" θα καταρρεύσει, καθώς δεν (θα πρέπει να) είναι κατά τη γνώμη μου, ένα "κλαμπ", μια εμπορική ζώνη ή ένας απλός οικονομικός χώρος. Τίποτε από όλα αυτά δεν μπορεί να σταθεί για καιρό από μόνο του.

  6. firiki2010 avatar
    firiki2010 01/04/2013 14:42:35

    Kύριε Μητραλέξη το θέμα το θέτετε πολύ όμορφα. Ενα πράγμα είναι το αν είμαστε πολιτισμικά Ευρωπαίοι και άλλο αν συμφέρει η ένταξη στην ΕΕ. Προφανώς οι Ελβετοί είναι Ευρωπαίοι αλλά είναι εκτός ΕΕ, όπως Ευρωπαίοι είναι και οι Αγγλοι που δεν έχουν ευρώ.

    Για το θέμα του ευρώ έχουν γραφτεί και λεχθεί τόσα (και θα συνεχίσουν να γράφονται και να λέγονται) ώστε δεν έχει νόημα στο συγκεκριμένο άρθρο να αναπτυχθεί σχετική επιχειρηματολογία. Δυο λόγια όμως περί της έννοιας του συμφέροντος. Το συμφέρον ιδίως όταν μιλάμε για έθνη κι ακόμα όταν μιλάμε για έθνη όχι ιδιαίτερα ισχυρά δεν μπορεί να είναι συγκυριακό και βραχυπρόθεσμο Πρέπει να υπάρχει ένας σταθερός και επίμονος αν θέλετε προσανατολισμός. Οι ΗΠΑ πχ έχουν την πολυτέλεια σήμερα να συμμαχούν με τους "ταλιμπάν" και αύριο να τους κυνηγάνε σήμερα να είναι με την Τουρκία και αύριο όχι. Μικρότερες χώρες έχουν ανάγκη σταθερών κατευθύνσεων, όσο το δυνατον σταθερώτερων συμμαχιών και στρατηγικών επιλογών σε μεγάλο βάθος χρόνου. Το συμφέρον τους υπηρετείται καλύτερα από "επίμονες" επιλογές παρά από συνεχείς αλλαγές κατευθύνσεων που υπονομεύουν την αξιοπιστία τους.

    Ως προς το πόσο "Ευρωπαίοι" είμαστε: Ας ξεκινήσουμε από το τι (κυρίως) είναι Ευρώπη Κατά τη γνώμη μου Αρχαία Ελλάδα - Ρώμη-Χριστιανισμός- Διαφωτισμός. Προφανώς στα τέσσερα αυτά στοιχεία "μετέχουμε" με διαφορετικό τρόπο (κυρίως λόγω Τουρκοκρατίας) απ΄ ότι άλλοι Ευρωπαίοι, αλλά δεν είμαστε οι μόνοι. Αν όπως ισχυρίζεστε "Ελλάδα και Δυτική Ευρώπη βρίσκονται σε διαφορετικά πολιτισμικά παραδείγματα" αναρωτιέμαι σε ποιο πολιτισμικό παράδειγμα βρίσκεται η Ελλάδα. Εκτός βεβαίως αν δεχθούμε ότι είμαστε μόνοι μας, ανάδελφοι και ωραίοι, μια κατηγορία μόνοι μας. Ακόμα κι έτσι .... δεν μπορεί.... κάποιες ισχυρές πολιτισμικές συγγένειες θα έχουμε κι επειδή δεν τις βλέπω ούτε με την Ανατολή ούτε με τον περαν της Ευρώπης Νότο δεν μπορώ παρά να αναγνωρίσω την Δυτική Ευρώπη ως μακράν ότι πιο συγγενικό έχουμε πολιτισμικά.

    Το ότι η "λαϊκή συνείδηση" κάνει τον διαχωρισμό "εμείς και οι Ευρωπαίοι" δεν μου λέει και πολλά πράγματα. Μου φαίνεται περισσότερο σαν αποτέλεσμα της τάσης μας κάποιοι να θεωρούμε την Ελλάδα το κέντρο του κόσμου γύρω από το οποίο και λόγω του οποίου συμβαίνουν τα πάντα παρά σαν δείγμα υπαγωγής σε κάποιο άλλο πολιτισμικό παράδειγμα. Κι επί τέλους δεν είναι διόλου κακό να ωριμάζεις και να κατανοείς τον κόσμο γύρω σου όπως πραγματικά είναι, προκειμένου να προσαρμοσθείς προστατεύοντας ταυτόχρονα σεβαστές και αξιέπαινες εθνικές ιδιαιτερότητες σου.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ firiki2010 01/04/2013 19:13:31

      Να παρατηρήσω ότι αυτό που λέμε ευρωπαϊκός πολιτισμός δεν είναι ένα μονοδιάστατο σώμα αξιών. Εμπεριέχει πλήθος ετερόκλητων, αλλά και συγκρουσιακών στοιχείων και αξιών.
      Οι αξίες δε αυτές δεν είναι στατικές και a priori αποδεκτές. Μεταλλάσσονται στο χρόνο και είναι αιματοβαμμένες. Τίποτα δε δεν προδικάζει την οργανική τους παρουσία στον κοινωνικό ιστό της Ευρώπης και αύριο. Το ιστορικό γίγνεσθαι δεν αναγνωρίζει την έννοια του κεκτημένου.

  7. Albert avatar
    Albert 01/04/2013 14:52:57

    Επι του παρόντος, αν μιλήσεις για μεταρρυθμίσεις θα σε πουνε ευρωλιγούρη/μεταπράτη της Δύσης/γερμανόδουλο. Αν μιλήσεις για τα μυωπικά σφάλματα των Γερμανών θα σε πούνε αντιγερμανό. Αν αναρωτηθείς για τις ζυμώσεις εντός του ευρω-οικοδομήματος θα σε πούνε ευρωσκεπτικιστή. Αν περιγράψεις την οικονομία ως ένα εργαλείο που πρέπει να λειτουργεί βιώσιμα και αποδοτικά θα σε πούν νεοφιλελέρα, αν μιλήσεις για κάποια κοινωνική δικαιοσύνη θα σε πουν σοσιαλιστή. Αν μιλήσεις με επιχειρήματα θα σε πουν παπαγαλάκι, αν μιλήσεις με γνώμονα την αλήθεια και όχι το μύθο θα σε πουν μειοδότη. Εκεί που τελειώνει η συζήτηση αρχίζουν οι χαρακτηρισμοί.

    Κε.Μητραλέξη, κανείς δε δίνει λευκές επιταγές σε κανένα. Απλά η σχολιογραφία ταλαντεύεται ανάμεσα σε σχηματικές (δηλαδή επιγραμματικές) και ελλειπώς ενημερωμένες προσωπικές απόψεις. Συνεπώς δεν έχετε να "απολογηθείτε" σε κανέναν.

    Παράδειγμα: αν πιστεύεις ότι η Γερμανία της Μέρκελ είναι στην πραγματικότητα Πρώσοι που ξαναθυμήθηκαν το όραμα κυριαρχίας στην ηπειρωτική Ευρώπη, πρέπει να φερθείς ανάλογα. Να ενισχύσεις τη θέση σου για να τους σταματήσεις. Όχι να βάλεις την ουρά στα σκέλια και να πέσεις στο γκρεμό σαν μην υπάρχει αύριο. Παρ' όλα αυτά η μοδάτη άποψη είναι οτι το ευρώ ευτυχώς διαλύεται, οπότε είναι καιρός να επιστρέψουμε στην ασφάλεια της καθ'ημας Ανατολής. Τρέχα γύρευε.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Albert 01/04/2013 20:20:09

      Για προσθέσω, πότε επιτέλους θα προσεγγίσουμε τα ζητήματα που μας αφορούν χωρίς ιδεολογήματα, κλισέ, φοβίες, ρετσινιές και ταμπέλες;
      Πότε θα προσεγγίσουμε τον κόσμο με αναλυτική διάγεια, με αριστοτελική πειθαρχία και επιστημονική επιστημονική μεθοδολογία;

  8. Orgilos avatar
    Orgilos 01/04/2013 16:42:39

    Ή μάλλον καλύτερα μιλάς για κεκρυμμένους αντιευρωπαϊστές όπως οι κκέδες μιλούν για καλυμμένους «αντικομμουνιστές».

    • akenaton avatar
      akenaton @ Orgilos 01/04/2013 17:32:58

      Μιλώ για "κεκρυμμένο" επειδή ο αγαπητός κ. Μητραλέξης σκίζει τα ιμάτιά του πως είναι όντως ευρωπαϊστής. Εμένα όμως δεν με πείθει κατά βάθος. Δεν χαρακτήρισα κανέναν άλλον έτσι και η κρίση μου είναι καλόπιστη. Ο κ. Μητραλέξης είναι κατά βάθος όχι-ευρωπαϊστής για να το πω κομψότερα και ακριβέστερα. Η αλήθεια είναι ότι δεν γνωρίζω γιατί δεν το παραδέχεται! Όλα τα μέχρι τώρα πονήματά του όμως το καταδεικνύουν. Τώρα τι σχέση έχει αυτή η κρίση μου με τον "αντικομμουνισμό" που προσάπτει σε κάθε περίπτωση το ΚΚΕ ή το "κρυπτοχουντικός" που λέτε, αυτό δεν το αντιλαμβάνομαι. Αν εγώ ας πούμε που είμαι πολέμιος του κομμουνισμού, αρχίσω να γράφω πως είμαι κατά βάθος κομμουνιστής (αλλά χωρίς...., χωρίς....., χωρίς.....) και ενάντιος στην κεντρική καθοδηγητική θέση του Κόμματος, δεν θα είχαν δίκιο οι σύντροφοι του Περισσού να με θεωρούν "κεκρυμμένο" πολέμιο του κομμουνισμού;

      • Σωτ Μητραλ avatar
        Σωτ Μητραλ @ akenaton 01/04/2013 19:59:18

        Χαίρομαι ποὺ μὲ γνωρίζετε καλύτερα ἀπ' ὅτι ἐγὼ γνωρίζω ἐμένα - εἶναι μιὰ ἄσκηση στὴν αὐτογνωσία.

        Μήπως φταῖνε τὰ κριτήριά σας γιὰ τὰ συμπεράσματά σας καὶ ὄχι ὁ... Μητραλέξης; Δεῖτε καὶ τὸ σχετικὸ σχόλιό μου παρακάτω.

      • Orgilos avatar
        Orgilos @ akenaton 01/04/2013 21:56:48

        Ποιός είσαι εσύ Akenaton ο οποίος θα κρίνεις ποιός είναι φιλοευρωπαϊστής ή όχι; Έχεις κανένα μέτρο «φιλοευρωπαϊσμού» με το οποίο μπορείς να κρίνεις τους υπολοίπους; Εγώ ας πούμε δηλώνω αντιευρωπαϊστής αφού καταλαβαίνω ότι Ε.Ε.=όραμα Καρλομάγνου (οι ίδιοι το λένε άλλωστε) και η Ελλάδα δεν έχει καμμία δουλειά σε αυτό το όραμα. Αυτός όμως ο οποίος έχει μία διαφορετική άποψη, με ποιά λογική μπορεί να κριθεί από εσένα για τον «φιλοευρωπαϊσμό» του; Είσαι μήπως κανένα μέτρο «φιλοευρωπαϊστή»; Ή μήπως ναρκισσικά πιστεύεις ότι οι μόνοι οι οποίοι δικαιούνται να είναι φιλοευρωπαϊστές είσαι εσύ και το σινάφι σου;

        Αποδεικνύεται όμως κάθε μέρα όλοι εσείς οι «φιλελεύθεροι», «δημοκράτες» και «οπαδοί της ευθύνης» ότι δεν είστε περισσότερο δημοκράτες από έναν κκέ. Αντιμετωπίζετε την Ε.Ε. σαν τοτέμ όπως το Κ.Κ.Ε. αντιμετωπίζει την πάλαι ποτέ πάντως ισχυρή Σοβιετική Ένωση. Σκεφθείτε μόνο όταν πλέον θα έχει διαλυθεί η Ε.Ε., μήπως αντιμετωπίζεστε κι εσείς όπως οι κκέδες σήμερα. Θα είναι πολύ σκληρό κάτι τέτοιο...

        • Orgilos avatar
          Orgilos @ Orgilos 01/04/2013 22:22:24

          Σχετικά με τους κκέδες που ανέφερες, προφανώς και στη δική τους απολιθωμένη λογική, όποιος δεν είναι της γραμμής του Περισσού είναι καλυμμένος «αντικομμουνιστής». Γιατί όμως το κάνουν αυτό; Το κάνουν απλούστατα επειδή έχουν περιχαρακώσει τόσο πολύ την ιδεολογία τους ώστε να την αντιμετωπίζουν σχεδόν με θρησκευτική διάσταση με τη λογική «ορθοδοξίας» και «αιρέσεων». Έχουν δηλαδή θρησκειοποιήσει την ιδεολογία τους. Αυτό σε επίπεδο Εκκλησίας η οποία έχει μεταφυσική αναφορά, μπορώ να το καταλάβω (άλλωστε εγώ πιστεύω), αλλά σε πολιτικό επίπεδο είναι τελείως χαζό και φανερώνει ιδεοληψία και έλλειψη ευέλικτου πνεύματος. Το ευέλικτο πνεύμα έχει σχέση με τη στάση που παίρνει ο καθένας στα πράγματα και όχι με το αν αυτοβαπτίζεται «φιλελεύθερος». Ο Ολοκληρωτισμός τελικά ενυπάρχει σε κάθε ιδεολογικό ρεύμα όταν τα ίδια τα πράγματα φαίνεται να παρεκκλίνουν από αυτό που οι οπαδοί της ιδεολογίας έχουν στο μυαλό τους...

        • akenaton avatar
          akenaton @ Orgilos 01/04/2013 23:01:49

          Φυσικά με τα δικά μου κριτήρια κρίνω κ. Μητραλέξη. Και φυσικά και δεν μου φταίτε σε τίποτε. Είπα εγώ πως φταίτε σε κάτι; Γνωρίζοντας όμως τα γραπτά σας, θα μου επιτρέψετε να διατηρήσω την άποψή μου.
          Ευχαριστώ.

          • akenaton avatar
            akenaton @ akenaton 01/04/2013 23:29:58

            Η απάντηση για τον κ. Μητραλέξη, βρίσκεται από βιασύνη σε λάθος θέση, με συγχωρείτε. Παρακάτω δείτε πιο αναλυτικά. Ευχαριστώ.

  9. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 01/04/2013 18:34:28

    Σέ μιά Νεώτερη Ελλάδα πού δημιουργήθηκε ώς προγεφύρωμα καί, αργότερα, υπόδειγμα 'εξαγομένης δημοκρατίας πρός αφελείς' καί πού, σήμερα πλέον, η παλαιά χρησιμότητά της έχει εκλείψει ενώ η νέα, τά κοιτάσματα φυσικού αερίου τής Κύπρου κυρίως, προϋποθέτει καί απαιτεί τήν απομαλάκυνση τών όποιων 'αρχών' καί 'αξιών' τής πρώτης, μέ κυβερνήσεις, εκ παλαιοτάτων καί γονιδιακά, υποχείριες καί δέσμιες τών παραδοσιακών τους εντολέων, άποτελεί ψευδοδίλημμα τό άν ή όχι "στην Ελλάδα καταλαβαίνουμε τον ευρωπαϊσμό ως άνευ επιφυλάξεων αποδοχή" καί, τουλάχιστον, ουτοπικό νά περιμένουμε "'στοιχειώδη ορθολογισμό στην συζήτηση περί Ευρώπης".
    Η κατάστασή μας άλλωστε, όχι μόνο στήν Ελλάδα αλλά σέ όλη τήν κακοφωτισμένη, κρυφοαποικιακρατική, κλεπτοκρατική καί χρεωκοπημένη Δύση, μοιάζει όλο καί περισσότερο σέ μή αναστρέψιμη πτώση στήν άβυσσο.

  10. popaia avatar
    popaia 01/04/2013 18:51:34

    Συμφωνώ με τον φιρίκι 2010. Εξάλλου δε νομίζω ότι βγαίνει η πασιέντζα έτσι όπως τίθεται το θέμα χρόνια τώρα. Για παράδειγμα οι φιλοευρωπαϊστές ή ευρωλιγούρηδες είναι οι πιο φανατικοί πολέμιοι της ευρωπαϊκής πολιτιστικής ταυτότητας, όπως είναι κι η ίδια η ΕΕ κι όλα τα διευθυντήρια, βλ. μούλτι-κούλτι, παθιασμένη φιλομετανάστευση, αντιχριστιανισμός, κλπ. Αντίθετα οι αντιευρωπαϊστές είναι αντιευρωενωσιακοί αλλά λιγότερο εχθρικοί στα ευρωπαϊκά ήθη και παραδόσεις.
    Οι όροι είναι παραπλανητικοί. Κι έπειτα στην πράξη ποιός Έλληνας νιώθει ξένος προς το ευρωπαϊκό πολιτιστικό παράδειγμα αλλά συγγενής με το ανατολίτικο ή το τριτοκοσμικό; Ποιός πάει σε ευρωπαϊκή χώρα και θα επιθυμούσε να είναι στην Αίγυπτο π.χ.;
    Για χάρη της συννενόησης θα έπρεπε να υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ των πουλημένων κατσίβελων της αμερικανογερμανοένωσης αφ' ενός, και της βαθύτερης ουσίας της γηραιάς ηπείρου αφ' ετέρου.

  11. Προφήτης avatar
    Προφήτης 02/04/2013 01:55:45

    Αγαπητέ Σωτήρη, πολύπλευρη η θεματολογία της αρθρογραφίας σου, με άξονες κυρίως Ευρώπη και Θρησκεία. Ανάλογα, βρίσκω συμφωνίες ή διαφωνίες , ό,τι δηλαδή προκαλεί διερευνήσεις και όξυνση πνεύματος.

    Εδώ, θάλεγα ότι δεν νοιάζονται αν δίνεις λευκή επιταγή. Γι' αυτό το ευρωπαϊκό εγχείρημα ελέγχεται για εξάλειψη της δημοκρατίας. Το "οι Ιταλοί εξέλεξαν κλόουν" σάρωσε το τελευταίο φύλο συκής.

    Τα αυτοκρατορικού τύπου εγχειρήματα, διότι περί αυτού πρόκειται, που υπηρετούν σκοπό εκπορευόμενο από ολιγομελή κέντρα εξουσίας, είναι σύμφυτα στην καλύτερη περίπτωση με φωτισμένη απολυταρχία, στην χειρότερη με σκληρό ολοκληρωτισμό.

    Σε έναν αδρό παραλληλισμό με τα ιστορικά καθ' ημάς, ο Αλέξανδρος πρώτα υπέταξε, δια της βίας, όλη την ελληνική επικράτεια και μετά εκστράτευσε στην Ανατολή - στο σκοπό. Έτσι και η Γερμανία πρώτα θα υποτάξει, αν τα καταφέρει, και μετά θα στραφεί κατά των παγκοσμίων δυνάμεων.

    ΥΓ Ουδόλως απασχολεί αν είσαι φιλο- ή αντι-. Ο μοναδικός αξιος λόγου διαχωρισμός που υπάρχει είναι έντιμοι άνθρωποι και καθάρματα.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Προφήτης 02/04/2013 03:22:14

      Για μερικους δημοκρατια ειναι η παροχη στους ιδιους απεριοριστου ποσου χρηματος απο αλλους.Βλεπουν μονο το δικο τους κοινοβουλιο και οχι το γερμανικο.Το τελευταιο ειναι υποχρεωμενο να καλυπτει τις αναγκες τους ανεξαρτητα απο το πως δημιουργηθηκαν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.