23/07/2010 18:35
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η κυβέρνηση υϊοθετεί την πρόταση Σαμαρά για την ακίνητη περιουσία

Ο Αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Οικονομίας της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Σταϊκούρας, έκανε την ακόλουθη δήλωση μετά τη συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων:

«Η ένταξη της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας στην Ημερήσια Διάταξη της σημερινής Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων καταδεικνύει την καθυστέρηση και την πρωτοφανή αδυναμία της Κυβέρνησης του ΠΑ.ΣΟ.Κ. να προωθήσει ουσιαστικές και στοχευμένες πολιτικές για την αντιμετώπιση του δημοσίου χρέους.

Το γεγονός τουλάχιστον ότι αυτό το θέμα συζητήθηκε σήμερα είναι θετικό και υποδηλώνει ότι η Κυβέρνηση αρχίζει να αντιλαμβάνεται την ορθότητα του μείγματος οικονομικής πολιτικής, που πρόσφατα πρότεινε η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρος της κ. Αντώνης Σαμαράς. Μείγματος οικονομικής πολιτικής, που περιλαμβάνει πρωτοβουλίες, μεταξύ άλλων, αξιοποίησης - και όχι εκποίησης - της ανενεργής ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Με μακροχρόνιες μισθώσεις, leasing ή ΣΔΙΤ, ενός μέρους των ακινήτων και με την εμπορική αξιοποίηση ενός άλλου μέρους, με ανάπτυξη τουριστικής κατοικίας για αγοραστές υψηλής εισοδηματικής στάθμης, με αξιοποίηση λιμανιών, αεροδρομίων, μαρίνων κλπ.

Είναι ενθαρρυντικό, λοιπόν, που η Κυβέρνηση, έστω και καθυστερημένα και υπό την πίεση του Σχεδίου της Νέας Δημοκρατίας, βασικός πυλώνας του οποίου είναι η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, αρχίζει να τη συζητά. Αρκεί αυτή η συζήτηση να μην εξαντλείται σε γενικόλογες και αόριστες αναφορές και συστάσεις επιτροπών, αλλά να πάρει ουσιαστικό περιεχόμενο, ώστε να έχουμε άμεσα, ορατά αποτελέσματα».
Τροπολογία για την αξιοποίηση της περιουσίας του Δημοσίου
Τροπολογία που δίνει στη διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων τη δυνατότητα «αξιοποίησης» πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου, πέραν της προβλεπόμενης από την κείμενη νομοθεσία κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, «στην έννοια της «αξιοποίησης» υπάγεται κάθε είδους συναλλαγή, δικαιοπραξία και εν γένει ενέργεια, ή πράξη, συμπεριλαμβανομένης και της μεταβίβασης του περιουσιακού στοιχείου, μέσω της οποίας δύναται το Δημόσιο, κατά την κρίση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, να αποκομίσει οποιαδήποτε άμεση, ή έμμεση ωφέλεια».

Στο παραπάνω πλαίσιο, η τροπολογία δίνει τη δυνατότητα στη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων να αποφασίζει την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου και να εισηγείται την ίδρυση ημεδαπών εταιρειών (είτε ως μόνος μέτοχος, είτε ως εταίρος, είτε από κοινού με οποιοδήποτε νομικό πρόσωπο), οι οποίες θα μπορούν να προβαίνουν στην απόκτηση περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου.

Εποπτεύων υπουργός της Επιτροπής, ορίζεται ο υπουργός Οικονομικών, ενώ η υλοποίηση των αποφάσεων της επιτροπής διέπεται από τις διατάξεις του νόμου του 2002 για τις αποκρατικοποιήσεις και τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.

Σημειώνεται πως οι συμβάσεις αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων εξαιρούνται από τον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και απαλλάσσονται από κάθε φόρο, ή επιβάρυνση του δημοσίου, ή τρίτων.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. tzager avatar
    tzager 23/07/2010 19:19:36

    Και νομίζει ο κύριος αναπληρωτής υπεύθυνος ότι η Ευρωπαική επιτροπή ή/και το ΔΝΤ δεν έχουν συστήσει επανειλημμένα στις Ελληνικές κυβερνήσεις μικρότερο κράτος (που μέσα σ'αυτό περικλείονται πολιτικές όπως συγχωνεύσεις, ιδιωτικοποιήσεις κρατικών οργανισμών και αξιοποιήση δημόσιων περιουσιακών στοιχείων).

    Το θέμα πάντα ήταν το πολιτικό κόστος. Γι'αυτό και η κυβέρνηση Καραμανλή δεν προχώρησε σε διαρθρωτικές πολιτικές τέτοιες όπως το ασφαλιστικό, η άρση του καμποτάζ στη ναυτηλία, η απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, αξιοποιήση δημόσιας περιουσίας, ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων οργανισμών κλπ. Τεράστιο πολιτικό κόστος.

    Τώρα όμως υπό συνθήκες επείγουσας οικονομικής προσαρμογής ήρθε και η ώρα της αξιοποίησης μετά ακριβώς από τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις/ιδιωτικοποιήσεις. Και όλα αυτά υπό την αιγίδα της τρόικας. Χωρίς τον μπαμπούλα, μόνοι μας, τόσα χρόνια δε μπορούσαμε, αδυνατούσαμε, δε θέλαμε, αναβάλαμε.

    Και τώρα αυτά ακριβώς (όσα αφορούν το συμμάζεμα του αδηφάγου κράτους) που θα έπρεπε να κάνει μία κεντροδεξιά, φιλελεύθερη κυβέρνηση πριν από έξι χρόνια τα εφαρμόζει μία κεντροαριστερή κυβέρνηση, πάντα βέβαια υπό τον πέλεκη της ΕΕ και του ΔΝΤ.

    Δυστυχώς μόνο έτσι μπορούμε να πράξουμε τα αυτονόητα κύριε αναπληρωτά μου...

  2. πολίτης avatar
    πολίτης 23/07/2010 19:39:15

    Α, τι ωραία!!! Όλοι οι έλληνες εμπιστευόμαστε πλήρως την κυβέρνηση του ΔΝΤ για να "αξιοποιήσει" την περιουσία του δημοσίου. Ιδιαιτέρως εμπιστευόμαστε τον εποπτεύοντα της αρμόδιας επιτροπής και χαιρόμαστε που δε χρειάζεται να ελέγχεται από το Ελ.Συν. Είμαστε σίγουροι ότι θα την αξιοποίησουν όπως προσήκει, για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος στο μέγιστο βαθμό και πως μετά και από αυτό η καημένη η Ελλαδίτσα δε θα ξανασηκώσει κεφάλι ως τη συντέλεια του κόσμου. Αμήν!

    • tzager avatar
      tzager @ πολίτης 23/07/2010 21:27:00

      Ο Κύριος δεηθόμεν! Βλέπεις κάποια εναλλακτική πρόταση επαρκή και πειστική για να αποφύγουμε την οικονομική συντέλεια; Μήπως την κρατικοποίηση τραπεζών και επανακρατικοποίηση επιχειρήσεων;

      Πρέπει να φτιάξουμε το κλίμα για επενδύσεις. Δεν πάει άλλο! Όποιος έχει όρεξη για επαναστατικές γυμναστικές, παρακαλώ! Ο κόσμος όμως θέλει ανάπτυξη και άνοδο του βιοτικού του επιπέδου. Αυτό περιμένουν οι τοπικές κοινωνίες που υποδέχονται με αγωνία τους επιβάτες- επισκέπτες των κρουαζιερόπλοιων που καταπλέουν σε διάφορα Ελληνικά λιμάνια.

      Είναι ντροπιαστικά οξύμωρο και πρέπει να προκαλεί έκπληξη και γέλιο το γεγονός ότι έχουμε τα πιο όμορφα συμπλέγματα νησιών στον κόσμο ολόκληρο και την πιο δυναμική ναυτηλία στον πλανήτη και στον τομέα της κρουαζιέρας απουσιάζουμε πεισματικά!

      Είναι επίσεις δεικτικό της συστηματικής στρέβλωσεις των κανόνων της ελεύθερης αγοράς στη χώρα μας ότι το κόστος μεταφοράς ενός Ελληνικού προιόντος στη Βορειοδυτική Ευρώπη είναι μικρότερο από το κόστος μεταφοράς του αντίστοιχου προιόντος σε κάποια περιοχή της Ελλάδας! Αυτό είναι πρόκληση! Κι ο μέσος Έλληνας το χαβά του, μέχρι πριν λίγο καιρό... Εσχάτως όλοι είναι ως δια μαγείας υπέρμαχοι της άμεσης απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων!!!

      ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ-ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ-ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ

      • stroumfaki avatar
        stroumfaki @ tzager 24/07/2010 00:39:43

        Γιατί φοβάστε την κρατικοποίηση των τραπεζών και ίσως και την κρατικοποίηση μεγάλων κομβικών επιχειρήσεων;


        Αυτοί που περιμένουν τους τουρίστες στο λιμάνι και ο καθένας που σκέφτεται να την βγάλουμε και φέτος, απλά περιμένουν να σώσουν τα τομάρια τους για λίγο και ας πάνε στο δι@#$λο όλοι οι υπόλοιποι. Δεν σκέφτονται συλλογικά. Γιατί έτσι μάθαμε να σκεφτόμαστε μόνο τον εαυτό μας. Αυτό ωστόσο είναι και ο καπιταλισμός. Μέσα απο την αναπτυξη του ατόμου θα έρθει και η ανάπτυξη της κοινωνίας. Τρίχες. Παραμύθι.

        Ο κόσμος δεν θέλει "ανάπτυξη", βαρέθηκε την ανάπτυξη. Θα έπρεπε να θέλει καλύτερη - σταθερή "ΠΑΙΔΕΙΑ", καλύτερη "ΥΓΕΙΑ", καλύτερο επίπεδο ζωής (όχι με την έννοια της κουλτούρας ορισμένων που είναι "η κατανάλωση και μόνο") αλλά θέλει εργασία, στέγαση, καθαρό περιβάλλον. Τόσο δύσκολα είναι αυτά.

        Ωστόσο αν κάποιοι θέλουν να είναι πάμπλουτοι δεν πρέπει να είναι έτσι τα πράγματα. Καταλαβετε το, αυτό είναι το πρόβλημα.


        Και μια ερώτηση αναλύοντας και το καπιταλιστικό σύστημα: "Είμαι επενδυτής του εξωτερικού, θέλω να επενδύσω στην Ελλάδα και τελικά επενδύω. Τι αγοραστική δύναμη θα έχει πλέον τον επόμενο καιρό ο Έλληνας καταναλωτής, (εργαζόμενος, άνεργος, συνταξιούχος) για να μπορέσω να κερδίσω, και να καλύψω και το υψηλό ΦΠΑ που έμμεσα πληρώνει ο πελάτης μου και την εφορία. Λοιπόν αυτό περι ανάπτυξης εγώ προσωπικά δεν μπορώ να το ακούω. Δεν θέλω άλλο ανάπτυξη σ'αυτή τη χώρα.

      • stroumfaki avatar
        stroumfaki @ tzager 24/07/2010 00:44:29

        Και μια ερώτηση που ξέχασα προς όλους: "Προτιμάμε 100 οδηγούς - μικροεπιχειρηματίες που ζούν 100 οικογένειες ή 5 μεγαλοεταιρείς μεταφορών που δείνουν δουλειά με μισθό 800 ευρώ το μήνα σε 120 οδηγούς και να μην μπορούν να ζήσουν ούτε τον εαυτό τους.';

  3. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 23/07/2010 21:26:17

    Όντως θετικό δείγμα, άν η κυβέρνηση μελετά και αποδέχεται προτάσεις της αντιπολίτευσης. Σχεδόν έχουμε ξεχάσει, πότε ξανασυνέβη κάτι ανάλογο!

  4. tzager avatar
    tzager 24/07/2010 04:44:16

    stroumfaki,

    Προτιμάμε 100 εταιρίες μεταφορών που θα ανταγωνίζονται υγειώς. Και μεγαλύτερες και μικρότερες που θα προσφέρουν εργασία και θα συμβάλουν καταλυτικά στο 'σπάσιμο' της σημερινής ολιγοπωλιακής κατάστασης στην αγορά και στην καθιέρωση επιτέλους χαμηλότερων τιμών στο ράφι!

    Εξάλου σε μία ανοιχτή ελεύθερη αγορά που αναπτύσεται σωστά χωράνε όλοι. Και οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες και οι μεγάλες εταιρίες. Το ένα δεν αποκλείει το άλλο.

    Και κάτι τελευταίο: η αγοραστική δύναμη του Έλληνα καταναλωτή θα ενδυναμωθεί αν λειτουργήσει σωστά η αγορά γιατί θα μπορεί να καταναλώνει περισσότερο ακόμα και με μειωμένο εισόδημα. Αυτό που γίνεται στην Ελλάδα είναι πρωτοφανές. Να μειώνεται η ζήτηση και να εξακολουθούν να αυξάνονται οι τιμές των προιόντων! Αυτό θα πει μπανανία...

    • πολίτης avatar
      πολίτης @ tzager 24/07/2010 15:32:33

      Λοιπόν tzager, δε με κατάλαβες, προφανώς. Δεν αντέδρασα για την επιλογή της αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, αν και γενικά θα μπορούσε να πει κανείς πολλά γί'αυτό το θέμα. Το προβλημά μου είναι ότι δε θα εμπιστευόμουν πασόκο να αξιοποιήσει ούτε τις τρύπιες κάλτσες μου. Στο τέλος αυτός θα είχε στήσει βιοτεχνία καλτσας, εγώ θα κυκλοφορούσα ξυποληταρία και με ένα μάτσο δικά του χρέη στην πλάτη.
      Το ΠΑΣΟΚ θα φτάξει κλίμα για επενδύσεις! Κλίμα για ρεμούλες θα φτιάξει, όπως πάντα. Τα κοράκια μυρίστηκαν το νέο έγκλημα και περιμένουν στη γωνία. Τώρα θα τα φάνε ΟΛΑ. Ακόμη και αυτά που νομίζαμε ότι δεν μπορούσαν.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.