#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/01/2010 16:12
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η κυβέρνηση Σαρκοζί αποκλείει κατηγορηματικά να δοθεί δικαίωμα ψήφου στους μετανάστες

Η γαλλική κυβέρνηση απέκλεισε σήμερα κάθε περίπτωση να δοθεί στους μετανάστες το δικαίωμα ψήφου στις τοπικές εκλογές, όπως αξιώνει η σοσιαλιστική αντιπολίτευση.

    "Δεν υπάρχει περίπτωση να θεσμοθετήσουμε το δικαίωμα ψήφου των ξένων στις τοπικές εκλογές", δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και υπουργός Παιδείας Λικ Σατέλ στον ραδιοσταθμό RFI, διευκρινίζοντας ότι "το δικαίωμα αυτό συνδέεται στενά με την υπηκοότητα".

    Στη δήλωση αυτή προέβη ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης Σαρκοζί με αφορμή τη χθεσινή κατάθεση, από την επικεφαλής του Σοσιαλιστικού Κόμματος Μαρτίν Ομπρί, πρότασης νόμου υπέρ του δικαιώματος ψήφου στους αλλοδαπούς που προέρχονται από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στις τοπικές εκλόγές.

    Η Μαρτίν Ομπρί δεν παρέλειψε να υπενθυμίσει ότι ο πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί είχε ταχθεί υπέρ του δικαιώματος ψήφου των μεταναστών πριν εκλεγεί το 2007.

    Ο Νικολά Σαρκοζί "είχε εξηγήσει πολύ καθαρά το 2007 ότι δεν επιθυμούσε να εντάξει αυτή την πρόταση στο προεδρικό του πρόγραμμα, διότι εκτίμησε ότι δεν έχει έλθει ακόμα η ώρα", αντέτεινε ο Λικ Σατέλ.

    Η Γαλλία αριθμεί 5,5 εκατομμύρια μετανάστες, εκ των οποίων 3,5 εκατομμύρια εκτός ΕΕ, οι οποίοι προέρχονται κυρίως από τις χώρες του Μάγκρεμπ, την υποσαχάρεια Αφρική και την Κίνα.

    Από αυτούς μόνον οι υπήκοοι χωρών της ΕΕ οι οποίοι διαμένουν μόνιμα στη Γαλλία έχουν το δικαίωμα να ψηφίζουν στις δημοτικές και τις ευρωεκλογές.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 13/01/2010 16:25:33

    Αγαπητοί

    Μίκης Θεοδωράκης και απάντηση στη Θάλεια Δραγώνα.
    http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/2010/01/blog-post_8345.html#comment-form

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Α.Κ. 13/01/2010 16:33:43

      εξαιρετικος ο Μίκης -- λές να χαρακτηριστεί και αυτός ακροδεξιός εθνικιστής?

      • Α.Κ. avatar
        Α.Κ. @ archaeopteryx 13/01/2010 16:35:37

        Αγαπητέ αρχαίε

        Θα δυσκολευτούν αλλά κατι θα κάνουν!

      • Α.Κ. avatar
        Α.Κ. @ archaeopteryx 13/01/2010 16:36:29

        Προβλέπω να μιλήσουν για την ηλικία του και πόσο επηρέασε το μυαλό του.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Α.Κ. 13/01/2010 16:39:37

          ή θα επικαλεστούν ότι η εκτόπισή του στην Ικαρία ή στην Μπουμπουλίνας, ή στις φυλακές Αβέρωφ τον πείραξαν...

          Ο φασισμός αλλάζει χρώματα...

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ Α.Κ. 14/01/2010 00:25:14

      σχόλιο του nikiplos στο Η Καλύβα ψηλά στο Βουνό:

      Με λυπεί που κάποιοι σχολιαστές, αντί να κοιτάξουν μια μία τις παραγράφους, “καθάρισαν” με το “δάκτυλο” (στην προκειμένη περίπτωση όρα ρεσάλτο), ή ακόμη και με καθαρά κατανοητά (για εμάς αλλά και για κείνον) ζητήματα, όπως εκείνο της Εθνικής Αντίστασης (που κατέληξε σε εμφύλιο δυστυχώς για όλους μας).

      Η επιστολή του Μίκη είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα. (Για μένα θα έλεγα σπουδαία, αλλά ποιός νοιάζεται?). Κατ’ αρχήν αφήνει την γνωστή συνομωσιολογία που είχε καταπιαστεί όντας εν βρασμώ ψυχής και ίσως επηρμένος από το ψευδές δημοσίευμα την πρώτη φορά. Άλλωστε αν μη τι άλλο ο αυθορμητισμός ήταν κάτι που πάντοτε χαρακτήριζε τον Μίκη και η ειλικρίνειά του σε μερικά ζητήματα που αφορούσαν την ίδια οπτική γωνία.

      Αφήνει τους βλακώδεις (“ακροδεξιός”, “συμπορευόμενος του Καρατζαφέρη” κλπ από τη μια και “ανθέλληνας”, “προδότης” κοκ) χαρακτηρισμούς για να καταπιαστεί με την ουσία. Τι πιο γνήσιο από το να αναστοχαστεί και ο ίδιος [Τι είναι η Πατρίδα?]. Και πιο τίμιο κατά τη γνώμη μου… Προσπερνώντας την υμνολογία της Αριστερής Εθνικής Αντίστασης (που είναι σύννομη γιατί βγαίνει από την ψυχή του και θα ήταν παράλογο να πει κάτι άλλο) αν μη τι άλλο προσπαθεί να βρει τις σταθερές σε τούτον τον τόπο. Προς μεγάλη μου έκπληξη τις βρίσκει… Δεν έχει σημασία, αν από έναν απαίδευτο και ακατέργαστο Λαό σαν τον δικό μας, φαντάζουν παρωχημένες ή άνευρες… Εν τούτοις μπαίνει στην καρδιά του προβλήματος.

      1. Τα Αγγλικά καράβια στο Ταίναρο, το μόνο που κατάφεραν να κάνουν ήταν να κινητοποιήσουν μια οικογένεια μόνο, και μάλιστα ουχί τους σημαντικότερους Μαυρομιχαλαίους. Αντίθετα, τόσο οι αδελφοί Ορλώφ, όσο και οι Βενετσιάνοι που υπερασπίζονταν τον Μωριά το 1670, βρήκαν άφθονους αγράμματους να πολεμήσουν. Εκείνους που αψήφισαν και τα λόγια των Παπάδων του Φαναρίου…

      Το αυτόν. Ο διάπυρος λόγος του Παπαφλέσσα, ήταν δυνατότερος από τα λόγια των Καλαμαράδων και πολλών άλλων. Άλλωστε ένα άλλοθι ήθελαν όλοι… Ακόμη και πλούσιοι και βολεμμένοι τέλως πάντων… Ο Μίκης φθάνει στην καρδιά του προβλήματος. Αν όλοι τούτοι δεν είχαν την αίσθηση του κοινού, τότε απλά και μόνο το συμφέρον, δεν μπορούσε να κάνει τα θαύματα που έκανε. Αλβανόφωνοι, Βουλγαρόφωνοι, Τουρκόφωνοι μα Ρωμιοί πάνω από όλα.

      Δεν έχει σημασία η αλήθεια ή όχι της απευθείας και “ομοούσιας” καταγωγής από τον Περικλή. Ο Μίκης το βλέπει κατευθείαν για αυτό και του δίνει τη θέση που του αξίζει…
      [Άλλωστε μάλλον τον 12ο αιώνα στερεοποιείται το Έθνος των Ρωμιών, που οι ξένοι τότε μας λένε Γραικούς, δλδ Έλληνες ].
      Όσοι στο ανωτέρω διαβλέπουν μια συμπόρευση με το εξωτικό ΛΑοΣ κλπ, καλό είναι να πάνε να κοιταχτούν…

      2. Μετά τους αγώνες τι μένει? Η γλώσσα (αυτή η πολυσχιδής αλλά μία), ο πολιτισμός (αυτός των φτωχοπρόδρομων, αλλά και του Ιωάννη Θεολόγου) που με την έλευση του 20ου αιώνα μας απέφερε δυό βραβεία Νομπέλ. Η μουσική, που έδωσε την παρουσία μας στο παγκόσμιο στερέωμα στην Λαϊκή μας μουσική (Θεοδωράκης, Χατζηδάκις, Τσιτσάνης κλπ) δλδ μια Μουσική αναγνωρίσιμη, μέχρι τις Άνδεις του Περού…

      3. Ο Μίκης πάει πιο βαθειά… Κι αν τα απεμπολούσαμε? Αν το κάναμε τον 20 αιώνα, σήμερα μάλλον από το “αυλάκι” και άνω θα μιλούσαν Σλάβικα και οι περισσότερες των γυναικών θα φορούσαν μαντήλες, αν βέβαια δεν έκανα οι Νεότουρκοι, και εδώ ότι έκαναν και στη Μικρή Ασία… Τα παιδιά μας κρέας για τα πολυβόλα του κόκκινου στρατού κλπ κλπ.

      Πως μπορούμε άραγε να απεμπολήσουμε τη σταθερά και να πάμε προς το άγνωστο με βάρκα την Ελπίδα? Όταν γύρω μας τριγυρνούν λαοί με ανατέλλων Εθνικισμό (Βαλκάνιοι) ή φανατικοί φονταμενταλιστές (Πακιά, και λοιποί μουσουλμάνοι). Αν μη τι αλλο πάντως, Ελβετούς και Σκανδιναυούς δεν έχουμε… Εδώ στην Κύπρο και ακόμη να τα βρουν οι δυό κοινότητες… Μόνο τα Εθνικά κράτη δλδ, για την ώρα επιβιώνουν σε δύσκολες περιοχές…

      ΥΓ> Αν προσπεράσει κάποιος την κάπως ανισόρροπη βαρύτητα που ρίχνει ο Μίκης στην Εθνική Αντίσταση του Β’ Παγκοσμίου πολέμου (και που κατορθώνει να την διασώσει εν τούτοις), θα δει πραγματικά συμπαγή επιχειρήματα στο λόγο του.

      Δλδ, Τι είναι η Πατρίδα μας? (Μεταξύ άλλων) και τα ανωτέρω… Ειδάλλως στον κοινό κίνδυνο και τα βόδια στην Αφρική ενώνονται σε κοπάδι… και δεν έχουμε τέτοια χαρακτηριστικά… Αν και πολλοί καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες να τα αποκτήσουμε…

      Από την άλλη πλευρά και πολύ μακριά, βρίσκονται οι κενολογίες του εξωτικού ΛΑοΣ, από τους εθνικοπαράφρονες και ΕΛ, μέχρι τον Χουντόδουλο με τον περιούσιο Λαό του που τιμή του και καμάρι του να είναι ΧΟ και να το γράφει στην ταυτότητά του. Δλδ η βλακεία με τον λόγο, όπως και να το κάνουμε ξεχωρίζουν…

      Ζητω συγνώμη για το μακροσκελές του σχολίου μου…

  2. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 13/01/2010 16:44:14

    ναι αρχαίε. Θα μιλήσουν για γεροντική άνοια, ότι δεν έχει το αλάνθαστο κτλ
    Να μου το θυμιθείς: θα φτάσουν να πουν "ποιος είναι αυτός" και "με ποιο δικαίωμα μιλάει"

  3. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 13/01/2010 16:47:14

    ο Μίκης κι αν γέρασε, η μουσική του Ζ!

  4. bananiagr avatar
    bananiagr 13/01/2010 17:21:54

    Ο Θεοδωράκης απο τότε που άρχισε να εκφράζει "τέτοιες απόψεις" αρχικά προκάλεσε αμηχανία στους γνωστούς κύκλους, μετά περιθωριοποιήθηκε επειδή "ξεμωράθηκε" και στα τελευταία πέρασαν σε επιθέσεις έμπνευσης "πετάω τα αφοδεύματα στον κήπο" επειδή στράβωσαν.

    Βρώμικοι άνθρωποι τελείως...

    Χαίρομαι που ο Θεοδωράκης ξανοίχτηκε έστω και στο τέλος.

    • «Κασσάνδρα» avatar
      «Κασσάνδρα» @ bananiagr 13/01/2010 18:23:34

      Ευτυχώς που υπάρχει και Μίκης, όσο και αυτούς τους σκατόψυχους της διεθνιστικής «αριστερής» ελίτ είναι πολύ μικρή για να πιάσουν στο βρωμόστομα τους τον Μίκη βγάζουν τόση μπόχα που τα βορθρολλήματα μυρίζουν κολόνια μπροστά τους.

  5. μαρικα avatar
    μαρικα 13/01/2010 17:58:30

    Ειναι σαν τον γερο Καραμανλη που δακρυσε για την Μακεδονια μας στα γεραματα.Οσο ηταν νεος ομως τι εκανε για αυτο;Καλιο αργα παρα ποτε,ειναι τουλαχιστον μια ηθηκη ικανοποιιση για μας που μας λενε ακροδεξιους γιατι
    λεμε τα αυτονοητα.

  6. άστεγος avatar
    άστεγος 13/01/2010 18:10:44

    Στη Γαλλία, φίλτατε, ΔΕΝ έχουν αμερικανό πρθυπουργό.

    • katerina avatar
      katerina @ άστεγος 14/01/2010 01:12:17

      κατα 1/4 Έλληνα :-)

  7. Naruto avatar
    Naruto 13/01/2010 18:13:42

    Prime Minister John Howard - Australia


    Quote: 'IMMIGRANTS, NOT AUSTRALIANS, MUST ADAPT. Take It Or Leave It. I am tired of this nation worrying about whether we are offending some individual or their culture. Since the terrorist attacks on Bali , we have experienced a surge in patriotism by the majority of Australians.'

    'This culture has been developed over two centuries of struggles, trials and victories by millions of men and women who have sought freedom'

    'We speak mainly ENGLISH, not Spanish, Lebanese, Arabic, Chinese, Japanese, Russian, or any other language. Therefore, if you wish to become part of our society . Learn the language!'

    'Most Australians believe in God. This is not some Christian, right wing, political push, but a fact, because Christian men and women, on Christian principles, founded this nation, and this is clearly documented. It is certainly appropriate to display it on the walls of our schools. If God offends you, then I suggest you consider another part of the world as your new home, because God is part of our culture.'

    'We will accept your beliefs, and will not question why. All we ask is that you accept ours, and live in harmony and peaceful enjoyment with us.'

    'This is OUR COUNTRY, OUR LAND, and OUR LIFESTYLE, and we will allow you every opportunity to enjoy all this. But once you are done complaining, whining, and griping about Our Flag, Our Pledge, Our Christian beliefs, or Our Way of Life, I highly encourage you take advantage of one other great Australian freedom,

    'THE RIGHT TO LEAVE'.'

  8. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 13/01/2010 18:18:28

    Δεν μπορώ να πω τα θελε και ο κώλος μας τώρα θα λουστούμε τα παπατζιλίκια του ΓΑΠ

  9. parsifal avatar
    parsifal 13/01/2010 23:35:32

    Οταν υπερασπιζόταν τον Σημίτη για την υπόθεση Οτσαλάν ο Μίκης σας τι ηταν ? Τότε ηταν στα καλά του η τώρα ? Δεν μπορείτε να ζήσετε χωρίς μύθους, εστω και ανεμοδούρες, εκκρεμή απο το ΚΚΕ στον Καραμανλή περνώντας απο τον Μητσοτάκη...

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ parsifal 13/01/2010 23:47:32

      Parsifal, ευτυχώς που είπες το αυτονόητο
      (που δυστυχώς, φαίνεται ότι έχει χαθεί από αυτόν τον τόπο)

  10. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 00:02:19

    Για ποιο τόπο μιλάς??
    Και οποιανού αρέσει ο Μίκης...
    Δεν θα βάλουμε και χωροφύλακες ...............

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ Σπύρος 14/01/2010 00:32:54

      Μιλάω για έναν τόπο που έχει βαρεθεί να ακούει
      ωραία λόγια από αυτούς που ήταν ή ακόμα είναι στην εξουσία.
      Κυβέρνησε ή όχι ο Μίκης; Άφησε πίσω του έργο; Αν εσύ νομίζεις ότι ναι! άφησε, εμένα μου περισσεύει...

      • yangoolas avatar
        yangoolas @ Jasmin 14/01/2010 00:37:59

        Αν δεν ήσουν στην Ελλάδα το 89, είσαι off. Το 89 είχαμε μπουχτίσει πάμπερς, ρεζιλίκα και φωτογραφίες στο Πεντχάουζ. Ο Μητσοτάκης ήταν ο θεός που ξεφορτώθηκε τον Αντρέα και το ρεζίλι. Ο Μίκης μπήκε και βγήκε. Έχει αφήσει έργο, και όσοι ψάχνουν για "Κυβερνητικό" εργο, λένε τρίχες. Εκτός αν ψάχεις έργο Μητσοτάκη. 1 χρόνο Σουφλια = μηδέν.

  11. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 00:34:40

    Φυσικά και άφησε..Τεράστιο..

    Αλλά ξέχασα απο που ξεκινάει το μίσος..
    Σας ειχε κράξει το ημιφασιστικό σου Κράτος τού Ισραήλ και ειχατε πέσει πανω του ολοι να τον φάτε.

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ Σπύρος 14/01/2010 00:43:07

      όχι δεν είχε βρίσει το κράτος του Ισραήλ.
      Τους εβραίους γενικώς είχε υποδείξει ως "ρίζα του κακού".
      Σιγά το πρωτότυπο "έργο"! Τα ίδια είχε πει και ο Χίτλερ

      • Σπύρος avatar
        Σπύρος @ Jasmin 14/01/2010 01:22:03

        Κάνεις μεγαλο λάθος.
        Ο Ανθρωπος πού έγραψε το Μαουτχάουζεν δεν ειχε αναφερθεί στούς Εβραίους συλλήβδην.

        Και επιτέλους είναι μεγάλη ντροπή να μπερδεύεις εσκεμένα τούς Εβραίους ολης τής Γής μέ την επικρατούσα πολιτική τού Κράτους τού Ισραήλ..
        Θα σηκωθούν ο Nathan Milstein,o Horowitz,o Jasha Heifetz και πάμπολλοι άλλοι μεγαλοι Εβραίοι καλλιτέχνες ,απο τούς τάφους τους νά σέ διαψεύσουν.
        Αυτοί προσέφεραν με την Τέχνη τους στην ανθρωπότητα και οχι με σφαγές.

        • Jasmin avatar
          Jasmin @ Σπύρος 14/01/2010 13:14:26

          "οι Εβραίοι, αυτοί όμως έχουν τον φανατισμό και καταφέρνουν να επιβάλλονται... Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι αυτός ο μικρός λαός είναι στην ρίζα του κακού όχι του καλού, που σημαίνει ότι η πολλή αυτογνωσία και η πολλή επιμονή κάνει κακό"

          Μίκης Θεοδωράκης

  12. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 00:35:53

    Διάβαζα οτι το Τείχος στην Γάζα ολο και μεγαλώνει και πνίγει τούς Παλαιστίνιους,ολο και πιό πολύ.

    • Jasmin avatar
      Jasmin @ Σπύρος 14/01/2010 00:38:45

      Εγώ πάλι διάβαζα ότι η Χαμάς έχει γίνει φριχτά απάνθρωπη και για αυτό
      σημειώνεται η μεγαλύτερη μετανάστευση - ρεύμα φυγής των Παλαιστινίων από τη Γάζα.

      • Σπύρος avatar
        Σπύρος @ Jasmin 14/01/2010 00:44:23

        Σε καμιά ακροδεξιά εφημερίδα τής Μοσάντ...??
        Η Απο την λουλού τον Μπλαιρ τον μεσολαβητή ??

        Αμα σε τσούζει η προσφορά τού Μικη στην ελληνική Μουσική,Ξύδι...............

        • Jasmin avatar
          Jasmin @ Σπύρος 14/01/2010 00:49:59

          πάμε ένα στοιχηματάκι ότι στο ισραηλινό ραδιόφωνο ακούς πιο συχνά Μίκη από ότι στα ελληνικό;

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ Σπύρος 14/01/2010 00:39:46

      ο ορισμός του φασίστα: ο άνθρωπος που είναι υπέρ των Τειχών.

      • Jasmin avatar
        Jasmin @ B.K.Σ. 14/01/2010 00:43:28

        Μιλάς για την Αίγυπτο να υποθέσω

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ B.K.Σ. 14/01/2010 00:43:54

        B.K.Σ. μα, για αυτοπροστασία το υψώνουν το τείχος, χα χα χα χαααα!
        Πως το είπες χτες για τη στρεψοδικία; Έγραψες!

        • B.K.Σ. avatar
          B.K.Σ. @ αλλενάκι 14/01/2010 00:54:50

          έχουμε να κάνουμε με στυγνούς εκτελεστές, ψευταράκους, θρασίμια, αλλενάκι. ένθεν κακείθεν...
          αλλά να μας πουλάν κι αγάπη, ε;! :)

        • Jasmin avatar
          Jasmin @ αλλενάκι 14/01/2010 01:01:21

          Οι ύβρεις και οι προσβολές ως γνωστόν
          πάντοτε χαρακτηρίζουν αυτούς που τις εκτοξεύουν.
          Η ευγένεια και η καλή αγωγή μου δεν μου επιτρέπουν
          να συνεχίσω σε τέτοιου είδους διάλογο.
          Που σίγουρα δεν χαρακτηρίζεται από ελληνικότητα.
          Κρίμα που δήθεν "καλοί" έλληνες δεν είναι τίποτα άλλο από λύκους μεταμφιεσμένους σε πρόβατα.

        • Jasmin avatar
          Jasmin @ αλλενάκι 14/01/2010 01:08:07

          Κάνε έναν κόπο σε παρακαλώ
          και κοίταξε πιο πάνω
          να δεις ποιός ξεκίνησε την επίθεση.
          Και ποιός προσπάθησε λυσσασμένα να περάσει τη δική του άποψη.
          Εσείς ξεκινήσατε την αναφορά στο Ισραήλ, σε μια συζήτηση για τον Θεοδωράκη.
          Και ζητάτε και τα ρέστα;
          Πρέπει να καταλάβετε ότι κάποιες εποχές πέρασαν
          ανεπιστρεπτί.
          Όταν βρίζετε λαούς και ξένες χώρες, θα υπάρχει κάποιος που θα σας απαντά. Αρκετά με την προπαγάνδα!

        • αλλενάκι avatar
          αλλενάκι @ αλλενάκι 14/01/2010 01:13:33

          Eπειδή παρακολούθησα τη συζήτηση σου λέω ότι όποιος μηδενίζει το μουσικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ.

          Πιο απλά να στο πω δεν γίνεται.
          Στο Ισραήλ γνωρίζω πολύ καλά ότι αγαπούν τη μουσική του και άλλων δικών μας τραγουδιστών.
          Κανείς εδώ δεν έβρισε λαούς και άλλες χώρες, όπως αυτές που υπερασπίζεσαι υποθέτω.
          Δεν είμαι σε θέση να ξέρω αν εκπροσωπείς συγκεκριμένη χώρα, η χώρα αυτή όμως να μάθει να δέχεται την κριτική.

        • Jasmin avatar
          Jasmin @ αλλενάκι 14/01/2010 01:23:37

          Καλό μου αλλενάκι, διάβασε λίγο πιο προσεκτικά:
          Έγραψα ακριβώς αυτό:
          "Μιλάω για έναν τόπο που έχει βαρεθεί να ακούει
          ωραία λόγια από αυτούς που ήταν ή ακόμα είναι στην εξουσία.
          Κυβέρνησε ή όχι ο Μίκης; Άφησε πίσω του έργο; Αν εσύ νομίζεις ότι ναι! άφησε, εμένα μου περισσεύει…"

          και φυσικά μιλάω για το κυβερνητικό έργο του Μίκη. Και όχι το μουσικό! Ήμαρτον πια! Είναι σωστό δηλαδή να πρέπει να αποδεικνύω κάθε φορά ότι δεν είμαι ελέφαντας;

          Και έλαβα αυτήν την απάντηση από τον "Σπύρο"
          "Αλλά ξέχασα απο που ξεκινάει το μίσος..
          Σας ειχε κράξει το ημιφασιστικό σου Κράτος τού Ισραήλ και ειχατε πέσει πανω του ολοι να τον φάτε"

      • Jasmin avatar
        Jasmin @ B.K.Σ. 14/01/2010 00:49:00

        Πάλι σας βρίσκω ανενημέρωτους:
        http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/egypt-constructs-huge-gaza-wall-1838197.html

        • αλλενάκι avatar
          αλλενάκι @ Jasmin 14/01/2010 00:58:17

          Μπα, δε νομίζω. Για το τείχος αυτοπροστασίας του Ισραήλ εξακολουθούμε να λέμε ...

        • αλλενάκι avatar
          αλλενάκι @ Jasmin 14/01/2010 01:07:13

          Θες και της Αιγύπτου, και της Αιγύπτου. Νο problem.

  13. Jasmin avatar
    Jasmin 14/01/2010 01:02:11

    Επομένως αποδέχεσαι τα δυο μέτρα και δυο σταθμά.
    Αυτός είναι ο ορισμός του φασισμού που λέγαμε

  14. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 14/01/2010 01:03:50

    Β.Κ.Σ.: Κυρίως δεν καταπίνουμε το σλόγκαν που επιχειρούν με λύσσα να περάσουν: ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου!
    Φίλους η Ελλάδα δεν έχει στο διεθνές πολιτικό στερέωμα και το γνωρίζουμε πολύ καλά!

    Ούτε επιτρέπουμε εξαγωγή στην Ελλάδα προβλημάτων άλλων χωρών ούτε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε είναι ίδια ούτε και οι τρόποι επίλυσης ίδιοι.
    Στο κάτω κάτω της γραφής εμείς είμαστε οι πρώτοι διδάξαντες και το '21 και το '12 και το '40 ούτε αφεθήκαμε σαν κότες να σφαγιαστούμε!

    Είναι στο DNA μας η αντίσταση και χωρίς προστάτες!

  15. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 01:28:57

    Θές ΄δικαίωση΄Μήτσο??
    Ποιό ΄είναι το αυτονόητο πού έχει χαθεί απο τον τόπο΄πού αναφέρθηκες??
    Oποιανού αρέσει ο Μίκης..
    Κατάντησε κουραστικό ο κάθε άσχετος και ατάλαντος νά απορρίπτει μεγάλες φυσιογνωμίες,γιατί νομίζει πώς έγινε κάποιος...

  16. Jasmin avatar
    Jasmin 14/01/2010 01:31:06

    @ Σπύρος
    Καλά τα ψέματα, αλλά η αλήθεια ακόμα καλύτερη
    Ορίστε η ακριβής δήλωση του Θεοδωράκη.
    Οπότε ή είσαι ψεύτης ή δεν ξέρεις καλά ελληνικά.

    Κατά την παρουσίαση τριών βιβλίων με άρθρα, συνεντεύξεις και ομιλίες του, στις 4 Νοεμβρίου, ο Μίκης Θεοδωράκης είχε πει: «...θα πω μια κουβέντα του Προέδρου μας Σαρτζετάκη, ότι είμαστε λαός ανάδελφος. Είμαστε μόνοι μας. Αλλά χωρίς αυτό το φανατισμό, την αυτογνωσία και τον φανατισμό που έχουν οι εβραίοι. Είμαστε δύο λαοί ανάδελφοι στον κόσμο, εμείς και εβραίοι, αυτοί όμως έχουν τον φανατισμό και καταφέρνουν να επιβάλλονται... Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι αυτός ο μικρός λαός είναι στη ρίζα του κακού, όχι του καλού, που σημαίνει ότι η πολλή αυτογνωσία και η πολύ επιμονή κάνει κακό...».

    http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=499842&lngDtrID=244

  17. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 01:34:20

    Τις δηλώσεις τού Μίκη στά επιλεγμένα αποσπάσματα τού ΄αριστερού ΄Ισραηλινού δέν τά διάβασες???

  18. Jasmin avatar
    Jasmin 14/01/2010 01:34:30

    @ Σπύρος
    Να θέλω "δικαίωση";
    Από ποιόν; Από εσένα;
    Ούτε στον χειρότερό μου εφιάλτη.
    Αν επικροτούσες εσύ τις απόψεις μου,
    θα ανησυχούσα πολύ για το πού βαδίζω.
    Καλά τα πας, με επιλεκτικές ευαισθησίες, γενικοποιήσεις και υπερ-απλουστεύσεις, και κυρίως στρεβλή αντίληψη της πραγματικότητας.
    Δημοκρατία έχουμε ακόμα, και ποιά είμαι εγώ που θα σε κρίνω;

  19. Jasmin avatar
    Jasmin 14/01/2010 01:35:38

    "Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι αυτός ο μικρός λαός είναι στη ρίζα του κακού, όχι του καλού, που σημαίνει ότι η πολλή αυτογνωσία και η πολύ επιμονή κάνει κακό…»

    Συγχαρητήρια για τον πολιτισμό! Εύγε!!!

  20. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 14/01/2010 01:35:44

    Τέλος πάντων, λευκή σημαία επειδή είσαι νεαρή... Και αν είσαι νεαρή η μισαλλοδοξία δεν σου ταιριάζει. Η μισαλλοδοξία είναι ίδιον άλλης ηλικίας...
    Δεν έχω υπόψη μου πάντως να κυβέρνησε ο Μίκης Θεοδωράκης και το σχόλιο του Parsifal με το πρώτο σχετικό δικό σου από κάτω ήταν σχόλια μισαλλοδοξίας.

    Σε αυτή τη χώρα υπάρχουν ορισμένα σύμβολα. Ένα από αυτά τα σύμβολα, αναγνωρισμένο από αριστερούς -εύλογο είναι- και από δεξιούς είναι ο Μίκης Θεοδωράκης, τόσο για την προσφορά του στη μουσική όσο και για την προσφορά του στην Εθνική Αντίσταση. Της Δικαιοσύνης Ήλιε Νοητέ. Mauthausen, το δικό σας(;) Mauthausen, όπως πολύ σωστά ανέφερε ο Σπύρος.

  21. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 01:37:56

    Και άλλο ΄είναι η ρίζα τού κακού΄και άλλο ΄στην ρίζα τού κακού΄..
    Παρατράβηξε η πλάκα.
    Και ακομα και το in.gr συμπεριλαμβάνει τά λοιπά σχόλια τού Μίκη σε οσα τον κατηγόρησαν ..
    Αλλως τε ειναι γνωστή η σιωνιστική προπαγάνδα πού εσκεμένα ζαρακτηρίζει ως αντισημίτες οσους αντιτίθενται στην σφαγιαστική πολιτική τού επίσημου Ισραηλινού Κράτους.

  22. μαρικα avatar
    μαρικα 14/01/2010 01:38:40

    μην μαλωνεται,να εισασται αγαπημενοι

  23. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 01:40:49

    ΄Μήτσο΄διαβάζεις οτι σε συμφέρει..
    Η Προφανώς ως άμαθο δέν έχει κάν ιδέα γιά τούς μεγάλους Εβραίους καλλιτέχνες που σου ανέφερα..
    Ασε που μπορεί να τούς πέρασες γιά Αραβες απο τήν τύφλωσή σου...Τσάο.

  24. Jasmin avatar
    Jasmin 14/01/2010 01:42:41

    Ο Parsifal εξέφρασε μια άλλη άποψη. Την οποία θεώρησα αυτονόητη.
    Δεν προσέβαλα κανέναν. Αντίθετα, επειδή τόλμησα να μιλήσω έφαγα τη λάσπη κατάμουτρα. Και έσπευσες και εσύ, που διαισθάνομαι ποιά είναι η ποιότητά σου ως άνθρωπος. Και για αυτό πάντα σου απολογούμαι, ενώ δεν το κάνω σε κανέναν άλλον.
    Δεν είναι ωραίο όμως να στήνουμε στον τοίχο κάποιον επειδή δεν συμφωνεί με τις απόψεις μας. Ούτε μπορώ να δεχθώ τον Μίκη ως σύμβολο. Σύμβολο πέρα και πάνω από κάθε κριτική είναι η Σημαία, ο Νόμος, όχι όμως ο Μίκης.
    Και άδικο να έχω, δεν είναι τρόπος αυτός... Σκέψου ότι το ίδιο κάνουν και όσοι υπερασπίζουν την Δραγώνα: στήνουν τους υπόλοιπους στον τοίχο. Εμείς υποτίθεται ότι δεν είμαστε σαν και αυτούς!
    Σε ευχαριστώ και συγγνώμη αν σε κούρασα- πάντα απολαμβάνω την επικοινωνία μας, ακόμα και όταν έχουμε "διαξιφισμούς"

  25. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 01:44:35

    Σύμβολο ο Νόμος??
    Xά.
    Τι ειναι οι Νόμοι??
    Toύ Θεού ή τού Ανθρώπου??
    Kαί είναι ουδέτεροι οι Νομοι ή δημιουργούνται απο τον εκάστοτε συσχετισμό δυνάμεων??

  26. Jasmin avatar
    Jasmin 14/01/2010 01:45:25

    το σχόλιο για τον Parsifal πήγαινε στο αγαπητό αλλενάκι.

    Εσύ, Σπυράκο, μάθε πρώτα ελληνικά και τα ξαναλέμε:

    “Σήμερα μπορούμε να πούμε ότι αυτός ο μικρός λαός είναι στη ρίζα του κακού, όχι του καλού, που σημαίνει ότι η πολλή αυτογνωσία και η πολύ επιμονή κάνει κακό…»

  27. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 01:51:32

    Σύμβολο ο Νόμος...
    Μάστα...Κάτι μού θυμίζει αυτό...Κάτι γιά πλάκες μέ ΄άνωθεν έμπνευση΄..


    Σήμερα.... ..αυτός....στήν

    Σημερα...Ουτε Χτές...Ουτε γιά πάντα..ούτε η ρίζα νύν και αεί.
    Ενεστώς στιγμιαίος και οχι διαρκείας..
    Και ούτε ήταν...ανέκαθεν...

    Πώς λέμε: οι Γερμανοί την περίοδο τού εθνικοσοσιαλισμού....ήταν ...στην ριζα τού κακού...
    Ουτε ειναι ,ούτε ήταν ανέκαθεν..

  28. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 14/01/2010 01:53:12

    Σπύρο, υπάρχουν πολλές κοσμοαντιλήψεις. Μία εξ αυτών έχει ως κέντρο της ζωής τον Νόμο, μία άλλη έχει τον Λόγο. η καθεμιά τους είχε και τη δική της διαδρομή -οι άνθρωποι δηλαδή που τους εκφράζει η καθεμία και όλως παραδόξως και όπως λέει ο Μίκης επιβιώνουν ως ανάδελφοι έως σήμερα...

  29. Jasmin avatar
    Jasmin 14/01/2010 01:58:38

    Είστε απίστευτοι
    Τα σύμβολα
    (Ελληνική) "Σημαία" και
    (Ελληνικός) "Νόμος"
    Τα μετατρέψατε πάλι σε κρόσια.
    Μα είστε σοβαροί;;;

    Υ.Γ. Σπυράκο, πάλι αμαθή σε βρίσκω. Οι πρώτες πλάκες ήταν "άνωθεν εμπνεύσεως" και τις έσπασε ο Μωυσής στη φάση με το χρυσό μοσχάρι.
    Οι πλάκες που αναφέρεις ήταν οι δεύτερες και φτιάχτηκαν από τον λαό...
    Δεν επεκτείνομαι περισσότερο. Απλά, είναι κουραστική η επιθετικότητα όταν συνοδεύεται από άγνοια

  30. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 02:03:37

    Δεν θεωρώ τούς Ελληνες ΄ανάδελφους΄και ούτε με εκφράζει αυτή η αντιληψη τού Μίκη καί άλλων.
    Και οι Ελληνες και οι Εβραιοι τής διασποράς δέ επιβίωσαν ως ΄ανάδελφοι΄.
    Οι Ελληνες μάλιστα διέπρεψαν στις περιπτώσεις εκείνες πού αφομοίωσαν και επεξεργάστηκαν και άλλους πολιτισμούς.
    Οταν άρχισαν νά γίνονται ΄μίμοι΄έχασαν την ικανότητά τους να αφομοιώνουν..
    Και το ΄ανάδελφος΄παραπέμπει σε έναν απομονωτισμό πού δεν εκφράζει τήν πραγματικότητα..

  31. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 02:09:20

    ΄Μήτσο΄μανούλα μ΄τούς ανθρώπινους νόμους τούς φτιάχνουν άνθρωποι πού δεν είναι ουδέτεροι..Εχουν ταξική καταγωγή και συγκεκριμένη πολιτική συνείδηση..
    Και οι Νόμοι πρέπει και να αμφισβητούνται..
    Αλλοιώς είναι σαν τους ΄νόμους΄τού Μωϋσή ..πού τού παραδόθηκαν στο Σινά και δεν χωράνε αμφισβήτηση..

    Αλλο τόνα άλλο τάλλο..
    Πάλι καλά πού προχτές μάς έμπλεξες και τον Γκράμσι..

  32. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 14/01/2010 02:11:21

    Σπύρο,
    θα συμφωνήσω μαζί σου μέχρι κεραίας για τον απομονωτισμό. προσωπικά με αντιπροσωπεύει ο κοσμοπολιτισμός των Ελλήνων, άλλωστε τα πατρικά μου χώματα έβγαλαν τους περισσότερους κοσμοπολίτες Εθνικούς Ευεργέτες.

    Τζασμίν,
    σου είπανε να διαβάσεις πολύ, να μάθεις πολλά, να αποστηθίσεις ακόμα περισσότερα!, και το έπραξες. Ξέχασαν όμως να σου πουν το βασικότερο, πως είτε πέντε ξέρεις είτε πεντακόσια, εάν δεν οξύνεις την αντίληψη, την κρίση, την σύνθεση και την υπέρβαση, σου είναι όλα άχρηστα.

  33. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 02:16:07

    Β.Κ.Σ.
    @
    Ηπειρώτικη ρίζα??

  34. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 14/01/2010 02:19:12

    Σπύρο ναι, από τον κάμπο των Ιωαννίνων.

  35. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 02:20:23

    Μάλιστα.

    Μαστοροχώρια,Πυρσόγιαννη..η ρίζα.
    Αλλού γεννήθηκα ,αλλά η ρίζα ειναι εκεί.

  36. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 02:21:11

    Δεν βαριέσαι,αφού μπορούν να βρούν τά πάντα πλέον για μάς,ας δώσουμε και κανά στοιχείο.

  37. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 14/01/2010 02:25:17

    Σπύρο, η επωνυμία στο διαδίκτυο είναι επιλογή, ούτε προς τιμήν, ούτε προς μομφήν. (ιδιοσυγκρασιακά και φιλοσοφικά μου ταιριάζει γιατί συνηγορεί στην έννοια του Προσώπου)
    στο αφιερώνω:
    http://xeirotexnein.blogspot.com/2009/10/blog-post.html

  38. Σπύρος avatar
    Σπύρος 14/01/2010 02:31:37

    Νάσαι καλά και σε ευχαριστώ πολύ γιά τη παραπομπή.
    Καλό Ξημερωμα.

    Υ.Γ.
    Προς+Ωψ...Μεγάλη υπόθεση...Ομηρικό το ξεκίνημα αλλά στούς αιώνες εμβολιάστηκε και μέ άλλες παραδόσεις..

  39. katerina avatar
    katerina 14/01/2010 02:33:16

    "ΥΓ.: Δεν συνηθίζει Ελληνας να γράφει επιστολή προς Εβραίους. Οι Εβραίοι πάντως σε επιστολή τους προς τους Σπαρτιάτες τους αποκαλούν δεύτερα ξαδέρφια του Αβραάμ. Αυτή η "συγγένεια" είναι η δεύτερη βάση νομιμοποίησής μου. Και έπειτα,
    οι δικοί σου πρόγονοι ανακάλυψαν Τον Θεό
    και οι δικοί μου τον άνθρωπο και το λόγο.
    Και οι δύο πλευρές φέρουμε και τα δύο βάρη. Και παρά ταύτα, δεν θέλω πια σχέσεις με την ένοχη τύπου Βιντάλ Νακέ σιωπή σας».

    ΔΗΜΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ - «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ»" το 2002

  40. loretta avatar
    loretta 14/01/2010 02:35:12

    GAP GPOUP GAP GOUP GAP GOUP....σε λιγο καιρο αυτο θα ακουμε...και θαναι νυχτα οταν θα φευγουν...!!!

  41. antiathlitikos avatar
    antiathlitikos 15/01/2010 11:37:48

    Φίλε μου Α.Κ., ευχαριστούμε για το link. Άργησα να το εντοπίσω, αλλά κάλιο αργά...

    Φάκτορα, συγγνώμην αλλά με τα αποσπάσματα ξεχείλωσε. Έχεις το ελεύθερο!

    Είναι πραγματικά άχαρο να παρεμβάλλεσαι σ΄έναν διάλογο άλλων που έχει βασιστεί από την αρχή σε προκαταλήψεις. Είναι επίσης βέβηλο να αντιπαρατίθεσαι σε μεγέθη σα το Μίκη Θεοδωράκη, που πάντα ένιωθε σαν υπερωκεάνιο μέσα σε λιμνούλα. Είναι τέλος – όπως έγραψα και αλλού – παντελώς ατελέσφορο να θεωρείς ότι μια αντιπαράθεση διανοουμένων επηρεάζει τους πολιτικούς συσχετισμούς.

    Είναι ωστόσο εξαιρετικά χρήσιμο για μένα προσωπικά να επικεντρωθώ στα τρία αποσπάσματα από το βιβλίο της Δραγώνα, τα οποία σχολιάζει ο Μίκης: γιατί έτσι αποκαλύπτεται κατά την ταπεινή μου γνώμη το ΓΙΑΤΙ στην Ελλάδα δε μπορούμε εν τέλει να συζητήσουμε διαφωνώντας.

    1. Το πρώτο απόσπασμα: «Η κυρίαρχη αντίληψη για το έθνος και την εθνική ταυτότητα, με βάση την οποία οι πολιτικές εξουσίες στην Ευρώπη αλλά και έξω από αυτήν οργανώνουν το διαπαιδαγωγητικό ρόλο του σχολείου, είναι ακόμη σήμερα σε μεγάλο βαθμό η αντίληψη που κληρονόμησε ο ρομαντισμός του 19ου αιώνα, σύμφωνα με την οποία το έθνος αποτελεί οικουμενική, «φυσική» οντότητα, ανεξάρτητη από το χρόνο και το χώρο, και η εθνική ταυτότητα, αυτονόητη και αναλλοίωτη αποτύπωση κοινωνικής ομοψυχίας και συνοχής. Οι εθνικές ιστοριογραφίες προέρχονται από αυτή την παράδοση και δίνουν έμφαση στη συνέχεια της ιστορίας και του πολιτισμού της εθνικής ομάδας, στις αντιστάσεις της απέναντι στις εξωτερικές επιβουλές, στην ομοιογένειά της. Στο σχολείο η ιστορία καλείται να διδάξει τα κατορθώματα των προγόνων και να σφυρηλατήσει την εθνική υπερηφάνεια και ενότητα, ενώ η γλώσσα και η γεωγραφία επιβεβαιώνουν την εθνική συνέχεια στο χρόνο και στο χώρο». (σελ. 31)

    Η κριτική του Μίκη: «Είναι φανερό ότι θεωρείτε ότι το έθνος και η εθνική ταυτότητα είναι «κληρονομιά του ρομαντισμού του 19ου αιώνα [και δεν] αποτελεί «φυσική» οντότητα ανεξάρτητη από τον χρόνο και τον χώρο, αυτονόητη και αναλλοίωτη αποτύπωση εθνικής ομοψυχίας και συνοχής. Φαίνεται ακόμη ότι δεν είσθε σύμφωνη με την έμφαση που δίνεται στο σχολείο «στη συνέχεια της ιστορίας και του πολιτισμού της εθνικής ομάδας, στις αντιστάσεις της απέναντι στις εξωτερικές επιβουλές, στην ομοιογένειά της». Καθώς και στο γεγονός ότι «η ιστορία καλείται να διδάξει τα κατορθώματα των προγόνων και να σφυρηλατήσει την εθνική υπερηφάνεια και ενότητα, ενώ η γλώσσα και η γεωγραφία επιβεβαιώνουν τη συνέχεια στο χρόνο και στον χώρο».

    Είναι σαφείς οι παρεξηγήσεις: Την «κυρίαρχη αντίληψη για το έθνος και την εθνική ταυτότητα, με βάση την οποία οι πολιτικές εξουσίες στην Ευρώπη αλλά και έξω από αυτήν οργανώνουν το διαπαιδαγωγητικό ρόλο του σχολείου», ο Μίκης τη βαφτίζει άποψη Δραγώνα. Λες και η Δραγώνα αξιολογεί και υιοθετεί ως ορθή την «κυρίαρχη αντίληψη των πολιτικών εξουσιών της Ευρώπης» για το έθνος. Αντί, λοιπόν, να τεθεί σε συζήτηση το κατά πόσον η εκτίμηση Δραγώνα στέκει, το θέμα μετατίθεται στο αν η ίδια η άποψη περί έθνους των πολιτικών εξουσιών βαπτισμένη σε άποψη Δραγώνα είναι σωστή. Το ΙΔΙΟ ακριβώς συμβαίνει και με τη διαπίστωση περί της λειτουργίας του σχολείου.

    Κι επειδή ο Μίκης μάλλον καταλαβαίνει τη μετάθεση που κάνει αναρωτιέται αμέσως μετά: «Θα ήθελα ειλικρινά να μου λέγατε, αν η παράγραφος αυτή αναφέρεται θετικά ή αρνητικά στον τρόπο που το σχολείο αντιμετωπίζει τα προβλήματα αυτά. Μιας και δεν το λέτε φανερά», για να συνεχίσει όμως απτόητος την επιχειρηματολογία του στηριγμένος όπως ο ίδιος λέει στο ότι η Δραγώνα υπαινίσσεται την αρνητική εκδοχή. Δεν περνά από το μυαλό του Μίκη πως η συγγραφέας δεν έχει ως στόχο της να κρίνει θετικά ή αρνητικά την κυρίαρχη άποψη, αλλά να την καταγράψει.

    2. Το δεύτερο απόσπασμα: «Καθώς διευρύνεται το σχετικά πρόσφατο ενδιαφέρον των κοινωνικών επιστημών για το εθνικό φαινόμενο, η ρομαντική αντίληψη για το έθνος έχει γίνει αντικείμενο κριτικής τα τελευταία χρόνια. Οι σύγχρονες θεωρήσεις, παρά τις σημαντικές διαφορές τους ως προς την προέλευσή τους, συγκλίνουν στην παραδοχή ότι η έννοια του έθνους είναι σχετικά πρόσφατη, αλλάζει μέσα στο χρόνο και μπορούμε επομένως να κάνουμε την ιστορία της: πιο συγκεκριμένα η έννοια του έθνους όπως χρησιμοποιείται σήμερα διμορφώθηκε ιστορικά τα τελευταία διακόσια χρόνια και συνδέεται άμεσα με τη δημιουργία των εθνών-κρατών (Noiriel 1991). Η εθνική ταυτότητα ήρθε να αντικαταστήσει το κενό που δημιούργησε η κατάλυση των παραδοσιακών μορφών κοινωνικής οργάνωσης και να προσφέρει στα μέλη των σύγχρονων κοινωνιών νέα βάση κοινωνικής συνοχής μέσα από τη δημιουργία της «φαντασιακής κοινότητας» του έθνους, που στηρίζεται στη νέα νοηματοδότηση υπαρκτών κοινών πολιτισμικών χαρακτηριστικών». (σελ. 31)

    Η κριτική του Μίκη: «... και παρακάτω αποκαλείτε «φανταστική κοινότητα» του έθνους που στηρίζεται στη νέα νοηματοδότηση (ομολογώ πως δεν καταλαβαίνω τον όρο) υπαρκτών κοινών χαρακτηριστικών» και όλα αυτά τα προσφέρει «η εθνική ταυτότητα» (που ήρθε) «να αντικαταστήσει το κενό που δημιούργησε η κατάλυση των παραδοσιακών μορφών κοινωνικής οργάνωσης»... Το έθνος σε σχέση με την κοινωνία είναι η ψυχή σε σχέση με το σώμα. Κι εδώ είναι πιστεύω, το λάθος της σύγχρονης κοινωνικής επιστήμης, που επαγγέλλεσθε. Γιατί επιχειρεί να αναλύσει και να εξηγήσει μορφές και λειτουργίες που αφορούν την κοινωνία-σώμα και όχι το έθνος-ψυχή. Που δεν αναλύεται ούτε εξηγείται, γιατί όπως και τα φαινόμενα της θρησκείας και της τέχνης, ανάγεται στην μεταφυσική και στην υπέρβαση. Στο υπερλογικό και ανεξήγητο.»

    Εδώ ο Μίκης ομολογεί ο ίδιος ότι δεν καταλαβαίνει: Ρητά, αφού του είναι άγνωστη η έννοια νοηματοδότηση – ή άρρητα, αφού αλλοιώνει την έννοια του «φαντασιΑκού» σε «φαντασΤικό». Για να καταλήξει – μετά τις απλοϊκότητες περί ψυχής και σώματος - ότι η έννοια του έθνους είναι υπερφυσική, μεταφυσική και υπέρλογη: ό,τι δηλαδή – δυστυχώς για το μεγάλο μας συθέτη - συμπυκνώνει η έννοια του φαντασιακού (και όχι βέβαια του φανταστικού). Πρόκειται περί προφανούς σκιαμαχίας.

    Ακολουθεί το απόσπασμα περί συνέχειας του έθνους, ως αντεπιχείρημα στην παρουσίαση από τη Δραγώνα της εκτίμησης Noiriel ότι «Η εθνική ταυτότητα ήρθε να αντικαταστήσει το κενό που δημιούργησε η κατάλυση των παραδοσιακών μορφών κοινωνικής οργάνωσης». Όμως η συνέχεια αυτή σχετικοποιείται από τον ίδιο τον Θεοδωράκη όσον αφορά κατά πρώτον την αρχαία φιλοσοφία, από την οποία «ορισμένοι βασικοί άξονες του πνευματικού κόσμου των αρχαίων Ελλήνων κατάφεραν να διατηρηθούν και να φτάσουν ως τις μέρες μας». Πέρα από τη ρητή έκπτωση «ορισμένοι» αναπάντητο βεβαίως παραμένει και το ερώτημα «πώς» έφτασαν ως τις μέρες μας ... Σχετικοποιείται όμως και σε σχέση με τη Δημοκρατία μας: Αφού αυτή καταλύθηκε από τους Ρωμαίους και αφού το Σύνταγμα της Επιδαύρου «διακήρυσσε την ανασύσταση του ελληνικού έθνους αποτελώντας παράλληλα το δημοκρατικότερο Σύνταγμα όλων των εποχών, μιας και είχαν ανοιχτά τα μυαλά τους στις επιρροές της Γαλλικής και της Αμερικανικής ακόμα επανάστασης». Απ΄αυτές ακριβώς τις σχετικοποιήσεις του ίδιου του Μίκη, με συγχωρείτε αλλά δικαιώνεται μάλλον η εκτίμηση περί του ότι «Η εθνική ταυτότητα ήρθε να αντικαταστήσει το κενό που δημιούργησε η κατάλυση των παραδοσιακών μορφών κοινωνικής οργάνωσης» παρά η εμμονή στη συνέχεια του έθνους.

    3. Το τρίτο απόσπασμα: «Όπως χαρακτηριστικά δείχνουν οι παραπάνω έρευνες, τα κριτήρια με τα οποία ορίζεται το έθνος είναι πολιτισμικού χαρακτήρα: καταγωγή, γλώσσα, θρησκεία και παραδόσεις, μύθοι, ιστορικές μνήμες. Τα πολιτισμικά αυτά κριτήρια, που θεωρούνται κοινά, προσδιορίζουν τον συμβολικό και τον φυσικό χώρο του έθνους. Οτιδήποτε διαφορετικό θεωρείται ότι βρίσκεται έξω από το έθνος και συνήθως απορρίπτεται. Έτσι τα έθνη έχουν προσδιοριστεί ιστορικά κατά κύριο λόγο μέσα από τις διαφορές τους από και σε σύγκριση με άλλα έθνη. Αυτή τη συνεχής διαδικασία ετεροπροσδιορισμού συμβάλλει στην αέναη αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητας ως μοναδικής και ομοιογενούς και στηρίζει την τάση της να αρνείται τόσο τις ομοιότητες με καθετί έξω από αυτήν όσο και τις διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό της».

    Εδώ ο Μίκης προκαταβολικά δηλώνει τη συμφωνία του. Διαφωνεί όμως με το «ό,τι είναι διαφορετικό, θεωρείται ότι βρίσκεται έξω από το Έθνος, συνήθως απορρίπτεται». Και ακόμα ότι «η συνεχής διαδικασία ετεροπροσδιορισμού συμβάλλει στην αέναη αναπαραγωγή της εθνικής ταυτότητας ως μοναδικής και ομοιογενούς και στηρίζει την τάση της να αρνείται τόσο τις ομοιότητες με κάθε τι έξω από αυτήν όσο και τις διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό της».

    Μα εδώ ρητά δηλώνεται από τη Δραγώνα ότι πρόκειται για ευρήματα ερευνών. Να αμφισβητηθεί η μεθοδολογία της έρευνας ή η αξιοπιστία του δείγματος, ναι, αλλά να δαιμονοποιούνται οι απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα ως άποψη Δραγώνα είναι τουλάχιστον παρερμηνεία.

    Επιπλέον, η εκτίμηση «Έτσι τα έθνη έχουν προσδιοριστεί ιστορικά κατά κύριο λόγο μέσα από τις διαφορές τους από και σε σύγκριση με άλλα έθνη», ακόμη και αν ΕΙΝΑΙ εκτίμηση της ίδιας της Δραγώνα δεν κατανοώ τί το μεμπτό και αντεθνικό εμπεριέχει.

    Το να προσπαθήσει κάποιος να ορίσει ΘΕΤΙΚΑ έννοιες όπως έθνος, εθνική ταυτότητα ή ελληνικότητα είναι απολύτως θεμιτό – θα έλεγα και αναγκαίο. Αυτό ο Μίκης το επιχείρησε μεγαλειωδώς με τα τραγούδια του, την επιλογή των ποιημάτων που μελοποίησε και τη συνεχή του παρουσία στα πολιτιστικά πράγματα της χώρας. ΑΞΙΟΣ ΕΣΤΙ! Το να επιλέγει κάποιος να μιλήσει γι αυτές τις έννοιες ποιητικά, υπερήφανα και παρωθητικά για τους άλλους είναι επίσης «θεάρεστο». Αλλά το να συγχέει την ξεχειλίζουσα, θετική του βεβαιότητα για όλα αυτά με την «απαγόρευση» της κοινωνικής ανάλυσης, που έχει άλλους στόχους, είναι πηγή ασυνενοησίας και, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, διαστρέβλωσης.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.