#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
15/04/2011 06:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η κοροϊδία με την "μείωση" των διοδίων



Τη μείωση της τιμής όλων των διοδίων κατά 25% - 30% για τρία χρόνια, αλλά και τη μείωση στα υπό κατασκευή τμήματα κατά 50%, προτείνει το υπουργείο Υποδομών στις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητοδρόμων. Οι υπουργοί Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, ανακοίνωσαν επίσης τη δημιουργία ειδικού λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος, ύψους 500 εκατ. ευρώ, ως εγγύηση για τη συνέχιση της δανειοδότησης των εταιριών, που κατασκευάζουν τα έργα, αλλά και τη δημιουργία μίας ειδικής εταιρείας του Δημοσίου, με κεφάλαιο την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων από τα διόδια. Το συγκεντρωθέν ποσό θα χρησιμοποιηθεί και για τη μείωση του δημόσιου χρέους, δηλαδή, όπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών, από τα κεφάλαια αυτά μπορούν να εξαγοραστούν ομόλογα που λήγουν, είτε ομολόγα από την τραπεζική αγορά.

Ακόμη μια επικοινωνιακή μπαρούφα επιχειρείται να παρουσιαστεί ως φιλολαικό μέτρο από τον... μετρ, Δ. Ρέππα αλλά και τον Γ. Παπακωνσταντίνου ο οποίος έχει ανάγκη από ένα... καλό νέο διότι αλλιώς δε γλιτώνει τα γιαούρτια.

Η ουσία είναι πως Παπακωνσταντίνου και Ρέππας επιχείρησαν να διασκεδάσουν κάπως τις εντυπώσεις για τα άγρια αντιλαϊκά μέτρα που θα ανακοινωθούν την Παρασκευή στο υπουργικό συμβούλιο.

Τα διόδια “καίνε” πολλούς Ελληνες, οπότε είναι ένα θέμα που αρέσει, συγκινεί και μπορεί να πει κανείς και μπράβο. Είναι όμως έτσι;

Κατ' αρχάς είναι μεγάλη απάτη να λένε κυβερνητικά στελέχη ότι θα μειωθούν τα διόδια πριν τη μεγάλη έξοδο του Πάσχα. Κανείς δεν έχει συμφωνήσει γι' αυτό εκτός από την κυβέρνηση και για να συμφωνήσουν εταιρείες και τράπεζες θα πρέπει να πάει άμεσα η γραπτή πρόταση και να υπάρξει συμφωνία χωρίς να περάσει από τη Βουλή. Ζήσε Μάη μου δηλαδή.
Η πρόταση για μείωση 25%-50% αφορά, όχι μια τριετία όπως ευσχήμως προσπαθεί να περάσει η κυβέρνηση. Αυτό είναι το ανώτατο όριο. Η μείωση, αν συμφωνηθεί, θα αφορά το χρονικό διάστημα που θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται τα έργα. Αν π.χ. ένα έργο ολοκληρωθεί μέσα στο 2011 τότε τα διόδια θα επανέλθουν στην τιμή που ορίζει η σύμβαση παραχώρησης.
Ενα άλλο ερώτημα είναι ποιος θα πληρώσει τη μείωση των διοδίων. Φυσικά τράπεζες και εταιρείες δεν πρόκειται να επωμιστούν το βάρος, άρα θα το αναλάβει ο κρατικός προϋπολογισμός, δηλαδή όλοι οι πολίτες. Αυτό, λέει ο Ρέππας, θα γίνει μέσω της τιτλοποίησης μελλοντικών εσόδων από διόδια. Θα κάνει το κράτος μια εταιρεία ειδικού σκοπού με μετοχικό κεφάλαιο μελλοντικά έσοδα κι από εκεί θα χρηματοδοτήσει τόσο τη μείωση των διοδίων όσο και μείωση του χρέους. Ζήσε Μάη μου και πάλι, για όσους νομίζουν ότι από αύριο θα πάνε και θα πληρώνουν φθηνά διόδια στους οδικούς άξονες.
Τέλος, σε μια ύστατη προσπάθεια να σωθούν τα μεγάλα έργα, δηλαδή το ανεκτέλεστο των νταβατζήδων, ο Ρέππας δημιουργεί ειδικό λογαριασμό 500 εκατ. ευρώ που θα είναι εγγύηση ώστε οι τράπεζες να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση και να μην παγώσουν τα έργα. Που θα βρεθούν τα 500 εκατ. άγνωστο.

Το συμπέρασμα είναι ότι οι εργολάβοι δεν αποφάσισαν και δεν συμφώνησαν καμιά μείωση διοδίων. Αν αποφάσισε το κράτος, θα το πληρώσουμε όλοι μας. Κι από την άλλη, υποθηκεύουμε ότι έχουμε (ακόμη και μελλοντικά έσοδα) προκειμένου να μειώσουμε χρέος. Κατάντια...

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 14/04/2011 17:18:44

    Μη, ο Μπόμπ ο Μάστορας θα θυμώσει.

  2. zame avatar
    zame 14/04/2011 19:52:07

    ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ καθολου στα υπό κατασκευή τμήματα ..(καντε τα & ολοκληρωστε και τα παραπλευρα εργα να πληρωθειτε)
    & 50% τουλαχιστον στα υπολοιπα (εδω εχουμε κουρεμα 50% με 70% στα χρηματοπιστοτικα χρεη των ομολογων)
    και το ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ ειναι η ΕΠΙΛΟΓΗ των Πολιτων να επιλεγουν (απο που να πανε στους προορισμους τους..(σύγχρονους ασφαλείς αυτοκινητόδρομους η παράπλευρους οδούς ).. και ΟΧΙ η Υποχρεωτική διέλευση των διοδίων ντε & καλα.

  3. zame avatar
    zame 14/04/2011 19:59:20

    και στο φιναλε..μην σώσουν ποτέ να γίνουν οι περίφημοι ασφαλεις αυτοκινητόδρομοι..τέρμα οι "προκαταβολές"...είστε ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟΙ...γιατί όσες φορές παίρνατε τα λεφτά ποτε δεν ολοκληρώνατε τα υπερτιμολογιμενα & κακέκτυπα εργα.

  4. Ηλίας Πιερίδης avatar
    Ηλίας Πιερίδης 15/04/2011 07:15:26

    Δηλαδή είναι καλύτερα να ξαναφέρουμε τον κύριο Σουφλιά για "ρυθμίσει" το ύψος των διοδίων η είναι καλύτερα να μην γίνουν τα έργα, η υπάρχει κάποια άλλη μαγική λύση (να μην πληρωθούν οι ρήτρες η να πληρώσει από την τσέπη του ο κος Γιώργος αυτά που υπέγραψε όταν ήταν υπουργός) ?

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Ηλίας Πιερίδης 15/04/2011 10:01:37

      Το ότι οι εργολάβοι έχουνε ΗΔΗ αποσβέσει το κόστος σε ορισμένα μη ολοκληρωμένα τμήματα δείχνει αγαπητέ ότι είτε έχετε ελλειπή ενημέρωση είτε μαζί με το Blackberry σας δώσανε και μια κουδούνα.

    • nikosw avatar
      nikosw @ Ηλίας Πιερίδης 15/04/2011 10:06:45

      Η μαγική λύση , αφού δεν έχουν υπογράψει κάτι τέτοιο οι εργολάβοι, είναι να πληρώσει τη διαφορά το κράτος, δηλαδή πάλι εμείς με νέους φόρους. Και όταν περάσει το Πάσχα θα επανέλθουν κάποια στιγμή, ίσως και με νέα αύξηση για να καλυφθεί η διαφορά.
      Επικοινωνιακό καθαρά μέτρο!

    • o aneksartitos avatar
      o aneksartitos @ Ηλίας Πιερίδης 15/04/2011 10:48:12

      Αρκετα με την προπαγανδα της ιποκκράτους..
      Τα διοδια πρασινοφρουρε αυξηθηκαν 50% επί ΓΑΠ.
      Η μη καταβολη διοδιων εγινε ποινικο αδικημα επι ΓΑΠ.
      Τα διοδια επι ΝΔ, ήταν -50%, με τη βεζινη στη μιση τιμη, και περναμε και δωρο Χριστουγεννων και Πασχα, η ανεργια ηταν στο 7%, και ειχαμε καλο βιοτικο επιπεδο..
      Τωρα μειωση 30% στα διοδια, με μειωση μισθων στο 50%, με ανεργια στο 20%, με βενζινη στα υψη, με την μειωση των διοδιων παλι να πρεπει να την πληρωσουμε εμεις, σου φαινεται σωστο???

      • Isovitis avatar
        Isovitis @ o aneksartitos 15/04/2011 13:53:13

        Πες τα ρε φίλε aneksartite. Μας ζαλίσανε με τις τιμές των διοδίων ενώ δεν έχουμε βενζίνη να φτάσουμε ως εκεί..
        Εκνευρίζομαι πολύ με αυτό το θέατρο.

  5. Y. avatar
    Y. 15/04/2011 08:04:47

    Φάμπρικα εγγυήσεων ρπος τις τράπεζες. Μιάς και δεν έχουμε ρευστά, τη βρήκαμε με χαρτιά

  6. ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ avatar
    ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 15/04/2011 08:22:49

    Το σαββατοκυριακο θα δείξει.
    Αν δούμε τον Μεγκαλομάστορα-καναλάρχη-εκδότη-ηλεκτρολόγο-σκουπιδιάρη να επιτίθεται με αποκαλύψεις τότε μάλλον δεν συμφωνεί .
    Αν κάνει την κότα τότε έχουν συνεννοηθεί και θα μας αλλάξουν τα φώτα για ακόμη μια φορά.
    Απλά όλα θα γίνουν μετά την Ανάσταση...............

  7. kakofonix avatar
    kakofonix 15/04/2011 10:18:24

    Μετράω:
    1. ΦΠΑ
    2. Τέλος ταξινόμησης
    3. Φόρος πολυτελείας
    4. Τέλη κυκλοφορίας
    5. Ειδικός φόρος κατανάλωσης (καύσιμα)
    6. Διόδια

    Έξι φόροι για μία υπηρεσία και αυτή ελλιπής.

    Αυτό δεν είναι κράτος, είναι ο Δον Κορλεόνε.

    • Orestios avatar
      Orestios @ kakofonix 15/04/2011 10:33:09

      +10000000000000000000000000

  8. ΠαναγιώτηςΖΜεσ avatar
    ΠαναγιώτηςΖΜεσ 15/04/2011 10:46:58

    Και μόνο το γεγονός ότι προτείνει το υουργείο μείωση κατά 50% του έργου προς εκτέλεση είναι κατάπτυστο. Μιλάμε για δρόμους που 1)θα μπορεί οποιοσδήποτε να κινηθεί με ασφάλεια ειδικά στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδος που οι δρόμοι είναι προδιαγραφών του 1960 στην καλύτερη περίπτωση 2)Θα επιφέρει μια γενικότερη ανάπτυξη στις περιοχές κοντά και πέρι των νέων αυτοκινητόδρομων όπως πχ τουριστική ανάπτυξη, αξιοποίηση περιοχών (Πλατυγιάλι).
    Όμως εδώ αφήνουν να κλείσουν νοσοκομεία, σχολεία, πανεπιστήμια, με τους δρόμους που απλά σκοτώνονται και σακατεύονται κάθε χρόνο μερικές χιλιάδες άτομα θα ασχοληθούν τώρα...

  9. o aneksartitos avatar
    o aneksartitos 15/04/2011 10:49:26

    Στο πρωτο ατυχημα που θα λαβει χωρα στο 50% του δρομου που δεν θα γινει, αγωγη αποζημιωσης κατα ΓΑΠ.

  10. zame avatar
    zame 15/04/2011 14:05:56

    είναι προκλητική αναλγησία..ΟΛΟ το ΘΕΜΑ..ειναι ΕΞ-ΟΡΓΙΣΤΙΚΟ
    ειδικά στις "περίεργες" μέρες μας.
    εδώ μας λένε & συμβουλεύουν πως με δανικά δεν γίνεται ανάπτυξη..πόσο μάλλον με τα διπλό-τριπλό-επ αοριστον.. δανικα & αγύριστα απο την μια μεριά...μαζί με την άθλια υπερτιμολόγηση , κάκιστη & μισο κατασκευες το έχουν ΠΑΡΑΚΑΝΕΙ..και να μας υποχρεώνουν και απο πάνω...
    Να ΒΑΛΟΥΝ τα απαιτούμενα ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΛΕΦΤΑ..να ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΟΥΝ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΑ ότι εχουν αναλάβει..και ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ πολύ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ απο τους ΧΡΗΣΤΕΣ των έργων.
    όσο για τον "κουφό"..κακά γεράματα θα έχει αυτός..ετσι νομιζω.
    .

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.