29/06/2010 21:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Η καλύτερη λύση για την Ελλάδα είναι μια ελεγχόμενη πτώχευση»

Nuriel Roubini, στους  Financial Times

Ήρθε η ώρα που η Ελλάδα θα πρέπει να καταλάβει ότι δεν πάσχει απλά από μια κρίση ρευστότητας. Πάσχει από αφερεγγυότητα. Οι οίκοι αξιολόγησης άρχισαν να χαρακτηρίζουν το δημόσιο χρέος της ως «σκουπίδι», ενώ τα σπρέντς των ελληνικών ομολόγων έπιασαν ουρανό. Το δάνειο των €110 δισ. που χορήγησαν οι ΕΕ και το ΔΝΤ απλά καθυστερεί την αναπόφευκτη χρεοκοπία μετατρέποντας την σε «άτακτη» όταν θα προκύψει. Η λύση είναι μία: Μια (με τάξη) αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους.

Τα αυστηρά μέτρα λιτότητας στα οποία συμφώνησε η Ελλάδα ως όρο για τη διάσωσή της απαιτούν μια δημοσιονομική προσαρμογή της τάξης του 10% του ΑΕΠ. Αυτό όμως θα επιτείνει την ύφεση και θα δημιουργήσει ένα δημόσιο χρέος σε αναλογία 148% του ΑΕΠ το 2016. Σε αυτά τα επίπεδα, ακόμη και ένα μικρό σοκ μπορεί να οδηγήσει σε νέα γενικευμένη κρίση. Τα αυστηρά μέτρα λιτότητας μπορεί να αποβούν χρήσιμα σε προηγμένες οικονομίες,  για την Ελλάδα όμως θα είναι καταστροφικά.

Ας συγκρίνουμε τη σημερινή Ελλάδα με την Αργεντινή του 1998-2001. Το δημοσιονομικό έλλειμμα της Αργεντινής στην αρχή ήταν 3% του ΑΕΠ, της Ελλάδας είναι 13.6%. Το δημόσιο χρέος της πρώτης ήταν στο 50% του ΑΕΠ, της Ελλάδας στο 115% και ανεβαίνει. Αν η Αργεντινή ήταν μια φορά αφερέγγυα, η Ελλάδα είναι πολλαπλώς

Όσοι ισχυρίζονται πως η Ελλάδα μπορεί να αποφύγει την αναδιάρθρωση, έχουν υπόψη τους προσπάθειες που έγιναν από χώρες όπως το Βέλγιο, η Ιρλανδία, και η Σουηδία τη δεκαετία του 1990. Αυτά όμως τα παραδείγματα είναι άσχετα, αφού έγιναν σε μεγαλύτερη χρονική διάρκεια και σε εποχές οικονομικής ανάπτυξης. Την εποχή εκείνη μάλιστα, τα επιτόκια έπεφταν, ενώ τα υποτιμημένα νομίσματα βοηθούσαν στην ανάπτυξη.

Κάποιο άλλοι θεωρούν πως η αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους θα σημάνει μεγάλες χρηματικές απώλειες για τις ευρωπαϊκές τράπεζες που κρατούν το εν λόγω χρέος. Μια προληπτική αναδιάρθρωση θα περιορίσει τις ζημιές, η αναβολή της απλά θα χειροτερέψει τις  οδυνηρές συνέπειες. Όπως μας έδειξε η Αργεντινή και η Ρωσία το 1998, η στήριξη από το ΔΝΤ δεν αποτρέπει μια ενδεχόμενη πτώχευση. Αντιθέτως, μπορεί να προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη ζημιά στη χώρα και στους πιστωτές της όταν αυτή είναι αφερέγγυα. Όταν χρησιμοποιούνται «επίσημα» χρήματα για να κρατηθεί στην επιφάνεια κάποιο κράτος, οι τυχεροί επενδυτές που έχουν λαμβάνειν, γλιτώνουν ανέπαφοι, καθώς η στήριξη του ΔΝΤ και της ΕΕ τους επιτρέπει να εξοφληθούν πλήρως. Όταν όμως επέρχεται απότομη  στάση πληρωμών, οι απώλειες των πιστωτών είναι σημαντικές καθώς οι εθνικοί πιστωτές έχουν προτεραιότητα σε ότι έχει απομείνει. Εν ολίγοις, μια οργανωμένη αναδιάρθρωση, όπως συνέβη στο Πακιστάν και στην Ουκρανία το 1999,και στην Ουρουγουάη το 2002, είναι ότι καλύτερο για τους ιδιώτες πιστωτές και την χρεοκοπημένη χώρα, παρά αν γίνει ότι έγινε στη περίπτωση της Αργεντινής.

Το Πακιστάν, η Ουκρανία και η Ουρουγουάη αναδιάρθρωσαν τα χρέη τους ανταλλάσσοντας τις παλιές δανειακές τους  υποχρεώσεις με νέες συμφωνίες που προέβλεπαν αποπληρωμές που εκτείνονταν πολύ βαθιά στο μέλλον. Αυτές οι συμφωνίες έθεσαν ανώτατα όρια και στα επιτόκια των νέων δανείων σε πολύ πιο ανεκτά επίπεδα και σαφώς πιο κάτω από αυτά της αγοράς. Και το πιο σημαντικό, η ολική αξία του χρέους δεν μειώθηκε, όπως συνήθως συμβαίνει σε ξαφνικές πτωχεύσεις.

Βέβαια, το να δίνεις περισσότερο χρόνο σε κάποιο κράτος για να εξυπηρετήσει το χρέος του, μαζί με πιο γενναιόδωρα επιτόκια, σημαίνει πως οι πιστωτές αναγκαστικά θα υποστούν χασούρα. Όμως αυτή θα είναι μικρότερη από ότι αν υπάρξει στάση πληρωμών. Η περίπτωση της αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους είναι πολύ πιο εύκολη από τις αντίστοιχες των χωρών που προαναφέρθηκαν. Σε εκείνες τις αναδυόμενες οικονομίες, το δημόσιο χρέος είχε εκδοθεί σε άλλες χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία) δημιουργώντας το ρίσκο ότι οι πιστωτές δεν θα συμφωνούσαν και θα προχωρούσαν σε δικαστική προσφυγή προκειμένου να ανακτήσουν τα κεφάλαια τους. Το 95% του ελληνικού χρέους έχει εκδοθεί στην ίδια την Ελλάδα, όπου  η ισχύουσα νομοθεσία περιορίζει τις δικαστικές προσφυγές επί του θέματος. Ένα άλλο πλεονέκτημα για την Ελλάδα είναι ότι οι περισσότερες τράπεζες που κρατάνε το χρέος της το διατηρούν στο φάκελο «ωρίμανσης» και όχι στον φάκελο «προς πώληση», με αποτέλεσμα να προσποιούνται πως ακόμη αξίζει 100% ενώ στη πραγματικότητα η αξία του στην αγορά έχει μειωθεί δραματικά.

Το πικρό χάπι της αναδιάρθρωσης μπορεί να συνοδευτεί με γλυκαντικά, όπως είναι οι πιστωτικές ενισχύσεις (credit enhancements) εκ μέρους του ΔΝΤ και της ΕΕ. Είναι πολύ προτιμότερο να δαπανηθεί μια μικρή ποσότητα δημόσιου χρήματος ώστε να πειστούν οι πιστωτές να συμφωνήσουν σε μια ελεγχόμενη αναδιάρθρωση παρά να χαθούν €110 δισεκατομμύρια προσπαθώντας να αποτραπεί μια αναπόφευκτη πτώχευση αργότερα. Τα χρήματα αυτά θα χρησιμοποιούνταν καλύτερα στη βοήθεια άλλων ταραγμένων οικονομιών, όπως αυτή της Ισπανίας.

Εν κατακλείδι, μια ελεγχόμενη οργανωμένη αναδιάρθρωση του χρέους της Ελλάδας είναι εφικτή και επιθυμητή τόσο για την ίδια όσο και για τους πιστωτές της. Αν η Ευρώπη θέλει να αποφύγει τη μεγέθυνση της κρίσης, θα πρέπει να συνειδητοποιήσει το ότι η παραπάνω λύση είναι αναπόφευκτη.

Απόδοση S.A.

(Nuriel Roubini, professor of economics at the Stern School at New York University and chairman of Roubini Global Economics)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 29/06/2010 21:40:20

    τα λέμε, τα ξαναλέμε, τα λένε οι ξένοι, θα τα λένε οι πάντες, αλλά ο ΓΑΠ, ΓΑΠ. Μια ελεγχόμενη αναδιάρθρωση θα ήταν ευκολότερη τον Νοέμβριο του 2009, και θα είναι δυσκολότερη τον Νοέμβριο του 2010. Προφανώς έχουν εντολές. Δεν μπορεί να είναι τόοοοοσο στόκοι.

    • man8os avatar
      man8os @ archaeopteryx 29/06/2010 23:11:32

      Μα τον Νοεμβριο θα ηταν κεραυνος εν αιθρεια. Ποιος θα περιμενε τοτε αναδιαρθρωση? Κανενας δε μας ειχε πρειδοποιησει σχετικα.
      Φυσικα τοτε μπορουσαν να ληφθουν αλλα μετρα για να μειωθει το ελλειμα και οχι να παιξουν την κακη παρασταση που παιξανε...

    • Σοσιαληστής avatar
      Σοσιαληστής @ archaeopteryx 29/06/2010 23:44:01

      Αμφιλεγόμενη είναι η ελεγχόμενη πτώχευση, δεν είναι απλά πράγματα αυτά.

      Οι αγγλο-αμερικάνοι έχουν βάλει στόχο το ευρώ και προτείνουν τέτοια σενάρια μπας και τσιμπήσουν. Τι σημαίνει ελεγχόμενη χρεοκοπία πρέπει να έρθεις σε διαπραγμάτευση με ένα κάρο δανειστές. Ασε που θέλει γκατς και λεπτούς χειρισμούς από γνώστες τέτοιες διαπραγματεύσεις.

    • Y. avatar
      Y. @ archaeopteryx 29/06/2010 23:56:02

      Ο ανάδρομος Ερμής στην 4η μοίρα του ζωδίου του Αιγόκερου, και η επήρεια της Έκλειψης Ηλίου που ακολουθεί, δεν επιτρέπει στο ΓΑΠ να κάνει ελεγχόμενη αναδιάρθρωση το Νοέμβριο.
      Θα προβεί σε ελεγχόμενη πτώχευση το Σεπτέμβριο που το κλίμα των έντονων ανακατατάξεων έρχεται να ενισχύσει η αντίθεση του – ευθύδρομου πλέον - Κρόνου από το Λέοντα με τον Ουρανό και τον Δία στην Παρθένο.

    • Έλεος πιά! avatar
      Έλεος πιά! @ archaeopteryx 30/06/2010 08:55:51

      Ο ΓΑΠ έχει πάρει εντολή να παραδώσει την Ελλάδα με όσους λιγότερους Έλληνες μπορεί. Βέβαια οι υπόλοιποι που θα μείνουν θα είναι είλωτες. Θα επιμένει αυτός με το θύμα τον Παπακωνσταντίνου να δανείζεται συνέχεια, υποθηκεύοντας όλη την δημόσια περιουσία. Ήταν η πρώτη φορά που για τα 110 δις που πήρε από το ΔΝΤ υποθήκευσε δημόσια περιουσία. Για τα προηγούμενα 300 δις δεν είχε υποθηκευτεί δημόσια περιουσία. Διαβάστε το blog "ellinikosanemos" ο Αθηναίος τα λέει αυτά από πέρσι. Έφτιαξαν τον Τιτανικό τους, μας ανέβασαν πάνω και πάνε να μας βουλιάξουν.

      • γκαβουλιακας avatar
        γκαβουλιακας @ Έλεος πιά! 30/06/2010 10:15:36

        Αντιθετως,η εντολη που εχει ειναι να τους πολλαπλασιασει!Γι'αυτο και μας φορεσε καπελο τους Παπανδρελληνες!Κι απ'το Ελλας Ελληνων Χριστιανων περασαμε στο Ελλας Ελληνων Πακιστανων και λοιπων.Περαστικα μας!

  2. donaE avatar
    donaE 29/06/2010 21:49:55

    Μα εχει αρχισει στο εσωτερικο με τις νοσοκομειακες δαπανες για παραδειγμα.

    • Orestios avatar
      Orestios @ donaE 29/06/2010 22:14:51

      Ξέρω ένα νοσοκομείο που σε 10 μέρες δεν θα μπορεί να κάνει μικροβιολογικές εξετάσεις. χο! χο!
      Σοσιαλισμός.

  3. Orestios avatar
    Orestios 29/06/2010 22:14:05

    Η καλύτερη λύση είναι να χαρίσουμε ότι έχουμε και δεν έχουμε στις Τράπεζες. Το GAP ξεκίνησε να το κάνει. Ας παραδειγματιστούμε από αυτόν τον πατριώτη.

  4. Misha avatar
    Misha 29/06/2010 22:20:14

    Πρεπει πρώτα να πουληθουν τα νερά, ο ΟΣΕ, ο ΟΠΑΠ, τα ταχυδρομεία , η ΔΕΗ κι ότι άλλο αξιο λόγου έχει μείνει στο δημόσιο έλεγχο.
    Μετά θα χρεωκοπήσουμε...συντεταγμένα.
    Όπως λέγαμε στην παραμεθόριο «πίπα, λώλο, εμπλοκή».

    • fitsulas avatar
      fitsulas @ Misha 29/06/2010 22:26:17

      Όταν γίνει η τελετή λήξης, θα είναι αργά για δάκρυα Μίσα...

    • GSV avatar
      GSV @ Misha 29/06/2010 22:30:08

      Μακαρι να πουληθουν οι δημοσιες επιχειρησεις! Ολες ζημιογονες εχουν κατανησει.

      Σκεφτητε την ολυμπικακη οσο ηταν ιδιωτικη ηταν απο τις καλυτερες εταιριες στο κοσμο και οταν περασε στο δημοσιο σε λιγα χρονια ηταν ετοιμη να κυρηξει διαλυση.

      Εδω μια λαμπα ερχεται να αλλαξει η ΔΕΗ στο στυλο και ερχονται 4 εργαζομενοι. Οι 3 κοιτανε και ο μ@λ@κας δουλευει. Εχει κατανησει αηδια το Δημοσιο!

      • ZARKO avatar
        ZARKO @ GSV 29/06/2010 22:34:28

        Το γεγονός ότι το δημόσιο υπολειτουργεί ζημιώνοντας τις ζωές μας αντί να τις ωφελεί δεν σημαίνει ότι ο δημόσιος-εθνικός χαρακτήρας κάποιων οργανισμών/επιχειρήσεων/εταιρειών πείτε το όπως θέλετε πρέπει να εκλείψει. Νοικοκύρεμα και αξιοκρατία χρειάζεται και όχι ξεπούλημα κατά την ταπεινή μου γνώμη.

      • fitsulas avatar
        fitsulas @ GSV 29/06/2010 22:40:26

        Λες ψέμματα. Δεν είναι όλες ζημιογόνες. Η Ολυμπιακή συνέχισε να είναι η καλλίτερη και ασφαλέστερη όλων ακόμα και υπό δημόσιο έλεγχο. Επίσης, οι ιδιωτικές αεροπορίες συνεχίζουν να είναι ΚΑΡΑΖΗΜΙΟΓΟΝΕΣ παρ' όλες τις συνεχείς και αιματηρές περικοπές τους. Βάλ' το καλά στο μυαλό σου, η οικονομική διάλυση των δημοσίων οργανισμών, επιχειρήσεων, βιομηχανιών ήταν ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ. Τέλος

      • GSV avatar
        GSV @ GSV 29/06/2010 22:45:09

        νοικοκυρεμα φιλε ΖΑΡΚΟ oπως το λες!!

        Αλλα ποιος θα το κανει? Ποιος καταργει την μονιμοτητα που κατεστρεψε την Ελλαδα? Ολοι τρεχουν να γινουν μονιμοι γιατι εχει εξασφαλιση και αυτοι που ειναι ηδη μονιμοι εκτος απο γαιδουρια στο μεγαλυτερο ποσοστο τους ειναι και αγενεις.

        Πληρωνουμε ενα σωρο χαραμοφαιδες!

        Και πανω απο ολα ποιος θα ελεγξει τα διοικητικα συμβουλια αυτων των οργανισμων? Ολοι για να φανε ειναι.

        Η ΔΕΗ εχει το μονοπωλειο στην Ελλαδα στην Ενεργεια, την πληρωνουμε μεσω χιλιων δυο φορων και καθε χρονο βγαινει ζημιογονα!!


        Μπορεις να μου το εξηγησεις πως γινεται αυτο?

        Χιλιες φορες συμπραξη με ιδιωτικες εταιριες μηπως και περιοριστει αυτη η αηδια που υπαρχει τωρα παρα αυτο το πραγμα.

        Γιατι πολιτικη βουληση δεν υπαρχει για να αλλαξουν το δημοσιο.

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ GSV 29/06/2010 22:51:53

        Έχετε άδικο και για την ΔΕΗ και για την ΟΑ. Η ΟΑ έπεφτε έξω όταν την ξεφορτώθηκε ο Ωνάσης. Χάρη του έκανε το Δημόσιο. Την ΟΑ την έριξε έξω η πρακτική των διορισμών και των συνδικαλιστών και από ένα σημείο και μετά, νομίζω επίτηδες την χαντάκωναν για να παίρνει ο έλληνα ιδιωτης και η Λουφτχάνσα το πτητικό έργο της.

        Η ΔΕΗ, καλοί μου άνθρωποι, έφερε την Ελλάδα από τον 19 ο αιαώνα στον 21 ο, και μέχρι το 1980κάτι ήταν μία αψογη εταιρία. Η ΔΕΗ μας είχε εξασφαλίσει το φτηνότερο ρεύμα με τα Υ/Η και τον λιγνίτη. Ο λιγνίτης χρησιμοποιήθηκε άτσαλα και με κακές συνέπειες στο περιβάλλον. Αλλά δεν φταίει η ΔΕΗ για αυτό. Το εκάστοτε Υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά τώρα θα τα φτιάξει όλα η Υπουργός Κλιματικής Αλλαγής. Θα μοιράσει κλανιόλες να μαζεύουμε μεθάνιο για εφεδρεία στα αιολικά της. 4 και 5 φορές πάνω το ρεύμα.

      • GSV avatar
        GSV @ GSV 29/06/2010 22:52:07

        τι λες βρε fitsula που με κατηγορεις για ψεματα. θυμαμαι στα υποστεγα της Ολυμπιακης σε μια επαγγελματικη εεπισκεψη, 10 δουλευαν και 40 καθονταν και επιναν το φραπε τους και διαβαζαν την εφημεριδα τους. Και το μεσημερι που χτυπουσαν καρτα για να φυγουν ενας κυριος κραταγε στο χερι του 100 καρτες και χτυπαγε αβερτα για ολους.

        Τι μου λες τωρα. Η ολυμπιακη συνεχισε να ειναι ασφαλης γιατι εχει καλους πιλοτους

        Για να μαζεψουν ψηφους τα κομματα εβαζαν κοσμο στην ολυμπιακη, ηταν τοσο ζημιογονα που δεν την αγοραζε κανενας οταν θελησαν να τη πουλησουν. Και εφαγε και προστιμο η Ελλαδα απο την ΕΕ γιατι επιχορηγουσε την ολυμπιακη λογω των τεραστιων χρεων της.

      • GSV avatar
        GSV @ GSV 29/06/2010 22:55:05

        Αγαπητε archaeopteryx συμφωνω απολυτα μαζι σου

        Ολες αυτες οι εταιριες εγιναν πολιτικα οργανα των κομματων και των συνδικαλιστων και τις πηρε ο διαολος.

        Δεν υπαρχει πολιτικη βουληση να τις εξυγιανουν.

      • ZARKO avatar
        ZARKO @ GSV 29/06/2010 23:06:34

        Δεν νομίζω το ξεπούλημα σε ιδιώτες να σώσει τις επιχειρήσεις. Οι ιδιωτικοποιήσεις εντάσσονται στο πλαίσιο αυτής της νεο-φιλελεύθερης πολιτικής της παγκοσμιοποίησης που στοχεύει στην διάρρηξη των συνεκτικών δεσμών των εθνών-κρατών, για να μην μιλήσω για τα εργασιακά δικαιώματα που πάνε περίπατο. Η κακή λειτουργία τους που εγκαινιάστηκε κάπου στις αρχές των 80'ς και ερμηνεύεται απο τον άκρατο κομματισμό και τη νοοτροπία του ρουσφετιού για να εξαγοράσουν τα δύο μεγάλα κόμματα ψήφους, έφερε τις δημόσιες επιχειρησεις στα σημερινά δεδομένα. Η διαδικασία επαναλειτουργίας τους προς το όφελος του πολίτη και όχι του ψηφοφόρου φαντάζομαι θα είναι επίπονη αλλά επίσης αναγκαία.
        και θα κλείσω με ένα απλό παράδειγμα: ότ(αν) χαλάσουν οι σωλήνες στην τουάλετα του σπιτιού σου τι κάνεις; πηγαίνεις σε ξενη τουαλετα να κάνεις την δουλεια σου ή φτιάχνεις την δικιά σου από την αρχή. Το ίδιο παράδειγμα ισχύει και για τα πανεπιστήμια.

      • GSV avatar
        GSV @ GSV 29/06/2010 23:08:19

        Συμφωνω φιλε Ζαρκο αλλα για να φτιαξεις τη τουαλετα σου πρεπει να εχεις θεληση.


        Και αυτοι εδω δεν εχουν!

      • anonymous avatar
        anonymous @ GSV 29/06/2010 23:24:19

        Και η Εθνική του δημοσίου ήταν αλλά τώρα παρακαλάνε κάποιες ιδιωτικές να συγχωνευτούν μαζί της για να γλιτώσουν.

        Μια εταιρία είτε του δημοσίου είτε του ιδιωτικού με καλή οργάνωση και μακροχρόνια κουλτούρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων νεότερων εταιριών.

        Τι θέλω να πω. Δεν παίζει ρόλο αν είναι του δημ. ή του ιδ. τομέα. Ρόλο παίζει το μάνατζμεντ και η σωστή λειτουργία της αγοράς.

      • ZARKO avatar
        ZARKO @ GSV 29/06/2010 23:39:47

        Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Αρκεί να έχει θέληση ο ελληνικός λαός-το ελληνικό έθνος. Χρειάζεται να κάνουμε την αυτοκριτική μας γιατί αλλιώς, όποιος και να είναι οι ''αυτοί'' που αναφέρεις τα ίδια θα κάνουν. Ας μην χαραμίσουμε το δικαίωμα (για όσο ακόμα θα το χαιρόμαστε) της ψήφου μας στις επόμενες εκλογές (που δεν νομίζω να αργήσουν πολύ) και ας δείξει ο μέσος Έλληνας ψηφοφόρος-συνειδητοποιημένος πολίτης ότι πλέον πρακτικές και λογικές της περιόδου 1974-2010 έχουν πεθάνει. Γνώμη μου είνα ότι κανένας ψευτο-συνδικαλιστής ή ψευτο-Μεσσίας της πολιτικής θα μας σώσει. Εμείς το καρπούζι εμεί και το μαχαίρι. Ειδαλλώς καλά να πάθουμε (αν και θα ήθελα να γράψω σκατά στα μούτρα μας)

      • Έλεος πιά! avatar
        Έλεος πιά! @ GSV 30/06/2010 09:10:12

        καημένε GSV η προπαγάνδα πέρασε καλά στο κεφάλι σου. Τις ΔΕΚΟ τις έκλεβαν οι κυβερνώντες γι αυτό δεν πήγαιναν καλά. το 1 εκ € που έλεγαν ότι χάνει η Ολυμπιακή κάθε μέρα ήταν το 1εκ € που έκλεβαν την ημέρα. Συνέχισε να βλέπεις τους παπαγάλους της τηλεόρασης. Κάνουν καλά την δουλειά τους γι αυτό πληρώνονται παρα πολύ καλά .......

      • Έλεος πιά! avatar
        Έλεος πιά! @ GSV 30/06/2010 09:29:20

        ενημερωθείτε σωστά ! η Ολυμπιακή δεν πουλήθηκε στον Βγενόπουλο. Νοικιάστηκε για 25 χρόνια. Βάσει του συμβολαίου του Ωνάση δεν επέτρεπε στο Ελληνικό δημόσιο να πουληθεί, τους γνώριζε ο Ωνάσης. Ο Ωνάσης τους είχε παραχωρήσει την διαχείριση που την έκαναν σαν τα μούτρα τους τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και η ΝΔ.

      • GSV avatar
        GSV @ GSV 30/06/2010 10:32:01

        τι λες βρε "ελεος πια". Μας πλασαρεις ενα παραμυθι που εχεις ακουσει περι ολυμπιακης. Η ολυμπιακη ειχε καταντησει υπεραριθμη! Ειχαν μαζεψει υπαλληλους υπαλληλους και εχωναν μεσα και δουλεια δεν γινοταν.

        Ελεος εαν πιστευεις οτι το ενα εκατομυριο που ζημιωνοταν η ολυμπιακη καθε ημερα πηγαινε σε τσεπες. Κλεβανε δεν λεω, αλλα πρεπει να εισαι αφελης για να πιστευεις μονο κατι τετοιο. Τα μισα αεροπλανα που διεθετε η ολυμπιακη πρωτου περασει στα χερια του Βγενοπουλου ηταν μισθωμενα απο ξενες εταιριες. Απλα τα εβαφαν. Και ελεγχος μηδεν, απο τυχη δεν επεσε καποιο. Θυμαμαι, μεσα στο αεροπλανο σε μια πτηση 2 ωρων να υπαρχουν 6 αεροσυνοδοι.
        Και ταξιδευω συνεχεια πανω απο 20 φορες το χρονο.

        Βρε ας καταργηθει η μονιμοτητα στην Ελλαδα και σου λεω μετα πως δουλευει ο Ελληνας. Εχουμε καταντησει οι μεγαλυτεροι τεμπελοχαναδες της Ευρωπης.

  5. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 29/06/2010 23:36:35

    Μπράβο strange attractor που μπαίνεις στον κόπο να μεταφράζεις αυτά τα κείμενα για τους μη αγγλομαθείς. Έτσι για να βλέπουν όλοι που μας έμπλεξαν.

  6. ευτυχια avatar
    ευτυχια 29/06/2010 23:42:55

    Η Ελλάδα μου θυμίζει έναν φίλο που χρωστούσε 200 χιλ απο κάρτες και καταναλωτικά. Το αρχικό του χρέος ξεκίνησε απο 20 χιλ. Προσπαθώντας να είναι συνεπής στις δόσεις τους, αναχρηματοδοτούσε τα δάνειά του με καινούργια. Κόντευε να πεθάνει απ το άγχος. Ωσπου σήκωσε τα χέρια και έλεγε στις εισπρακτικές :Οσο ζω γράφτα κι αν πεθάνω σβήστα. Τώρα του στέλνουν επιστολές και τον παρακαλούν να πάει να κάνει καμμιά ρύθμιση και υπόσχονται οτι θα του διαγράψουν το 80% του χρέους και θα τον βγάλουν απ τον τειρεσία.Αλλά τώρα που ετσι κι αλλιώς δεν δίνουν δάνεια και δεν τους χρειάζεται, τους έχει καραγραμμένους.

  7. Y. avatar
    Y. 29/06/2010 23:46:41

    Το ‘δαμε κι αυτό.
    “S&P may downgrade Moody's short-term rating”
    http://www.marketwatch.com/story/sp-may-downgrade-moodys-short-term-rating-2010-06-29

    Για να δούμε τι άλλο θα δουν τα μάτια μας!

    • Γιάννης Σ. avatar
      Γιάννης Σ. @ Y. 30/06/2010 02:01:07

      Ο εγκέφαλός μου δεν το άντεξε. ΤΡΕΛΑΑΑ!

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Y. 30/06/2010 11:29:08

      Για να καταλάβω...οι εταιρείες αξιολόγησης θα αρχίσουν να αξιολογούν χαμηλότερα η μία την άλλη? Αν συσχετίζεται η αξιολόγηση της Α από την Β με τις αξιολογήσεις της Α και τούμπαλιν μιλάμε για ένα φαύλο λογικό loop της τάξης του "λέω μόνο ψέματα".

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ TopGunZ 30/06/2010 11:36:46

        To ανώτερο στάδιο του καπιταλισμού είναι η αυτοφαγία και ο αυτοκανιβαλισμός του

      • Y. avatar
        Y. @ TopGunZ 30/06/2010 11:44:44

        Να αναφέρω προσωπικά δύο αναγνώσεις.
        1. Άρχισε πόλεμος ανάμεσα στις τέσσερις του ολιγοπωλίου
        2. Θολώνουν τα νερά στο παγκόσμιο πόπολο.

      • Y. avatar
        Y. @ TopGunZ 30/06/2010 11:46:37

        Πολύ σωστή αλλενάκι.

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ TopGunZ 30/06/2010 13:06:25

        To 2 είναι το πιο λογικό Υ.

  8. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 29/06/2010 23:51:40

    Ερσι πρεπει να γινη και οχι να βγαινουν μεσα στον Ιουλοι να πουλησουν
    4.5 δις τριμηνα και εξαμηνα, ομολογα σαν την καλη χαρα, με το σπρεντ στο 1,200 μ.β. και την ΝΔ ΝΑ ΕΠΩΑΖΗ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ για τις 7 /7/ 10.

  9. ευτυχια avatar
    ευτυχια 30/06/2010 00:08:42

    Πάντως δεν μπορώ να μην χαμογελάσω με πικρία όταν σκέφτομαι πόσο αφελής Λαός υπήρξαμε: Που είναι εκείνοι οι ξερόλες του Χρηματιστηρίου που ήταν ολημερίς κολλημένοι στα laptops (ακόμα και στην θάλασσα) και γνωρίζαν όλες τις εξαγορές της μέρας και τους Ισολογισμούς απέξω, λέγαν με υποκοριστικά της μετοχές και τον Λαναρά με το μικρό του σαν να τον ήξεραν απο παιδι? Φάγαν τις οικονομίες των μαμάδων τους και χρωστάνε κι απο πάνω. Ολη εκείνη η επίπλαστη αυτοπεποίθηση μετατράπηκε σε ήττα και τρόμο για το αύριο.

  10. anonymous avatar
    anonymous 30/06/2010 01:08:39

    Αυτά που λέει ο τύπος τα έχουμε γράψει στα σχόλια εδώ και καιρό ενώ έκανε και ανάρτηση ο archaeopteryx. Μάλιστα όταν εγώ έγραψα ότι αυτό θα γινόταν με τρόπο δηλ. η κυβέρνηση σκόπευε να πλήρωσει τα μισά ομόλογα τώρα και θα αναχρηματοδοτούσε τα άλλα μισά με νέα ομόλογα μέχρι που μας προέκυψε ο ΓΑΠ που έλεγε μπούρδες για να μας χρεοκοπήσει με το ζόρι, κάποιος άλλος με αποκάλεσε τραπεζικό του γκισέ.

    Το έργο του ΓΑΠ και της τραπεζικής μαφίας είναι ένα. Κατέστησαν ένα διαχειρίσιμο χρέος δυσχερώς διαχειρίσιμο ή μη διαχειρίσιμο.

    Οι τραπεζική μαφία μας έβαλε το μαχαίρι στο λαιμό και ζήτησε ΑΜΕΣΗ εξόφληση όλων των χρεών στη λήξη τους. Ο ΓΑΠ τους έδωσε το πάτημα με τις δηλώσεις του.

    Τώρα είναι αργά για δάκρυα. Τι θα γίνει δεν ξέρω. Εδώ όμως που τα λέμε αφού μας την έπαιξαν πρέπει να τους την παίξουμε κι εμείς. Να τους προκαλέσουμε πολλαπλάσια τη ζημιά που μας προκάλεσαν.

  11. stroumfaki avatar
    stroumfaki 30/06/2010 01:50:52

    Απαιτώ τώρα απο τα ψευτο κάναλα και τους ψευτο ρεπόρτερ να κάνουν επιτέλους μια έρευνα και να μας δώσουν την λίστα αυτών στους οποίους χρωστάμε.

    ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ;
    ΠΟΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΕΙΝΑΙ;

    ΓΙΑΤΙ είναι τόσο μυστικό πια, ποιοί είναι αυτοί;
    Ακόμα και βουλευτές δεν μπορούν να δούν αυτές τις λίστες!

    Υπάρχουν ή όχι. Μήπως είναι εταιρείες που έχουν πτωχεύσει, μήπως δεν υπάρχουν πια, μήπως είναι άτομα ή εταιρείες φάντασμα.

    Ποιοί είναι;

    Τράπεζες που μας έχουν δανείσει πριν απο χρονια, κοντέψαν να πτωχεύσουν πριν απο λίγο καιρό. Άλλες μπορεί να πτώχευσαν και άλλες μπορεί να μην υπάρχουν. Ποιοί έχουν τα ομόλογα πια; Μπορεί ένα κράτος να χρωστάει στη Μαφία π.χ. είναι νόμιμο.

    Γιατί δεν ενδιαφέρεται κανείς;

    Εμείς είμαστε οι πολίτες αυτής της χώρας και θα πρέπει να γνωρίζουμε σε ποιό χρωστάμε. όλους με λεπτομέρειες και όχι γενικά. Αλλιώς δεν αναγνωρίζουμε το χρέος.


    Όλοι γνωρίζετε βέβαια, πως σε περίπτωση που το Νοέμβριο πηγαίναμε για πτώχευση και αναδιάρθωση του χρέους αυτά τα ονόματα ανθρώπων,εταιρειών οργανώσεων,χωρών κ.α. που τους χρωστάμε θα έπρεπε να αποκαλυφθούν.

    Τώρα μπορεί να γίνει αυτό; Πρώτον, το χρέος αυτή τη στιγμή το αγοράζει το ΔΝΤ και η Ευρωπαϊκή ένωση. Σου βάζει καινούργιους όρους, εξασφαλίζει τους δανειστές σου ότι θα πάρουν τα λεφτά τους πίσω, και σε αγοράζει αυτός (δούλος - νέος αφέντης) αφού αυτός μέσω της δομής του θα μπορεί να σε ελέγχει καλύτερα τώρα πλέον.

  12. Γιάννης Σ. avatar
    Γιάννης Σ. 30/06/2010 01:59:36

    Μην ξεχνάμε ποιος έβγαλε τη φήμη για την Κίνα και εκτίναξε τα spreads, μήνες πριν πάμε στην τρόικα.

  13. Σιφιλης avatar
    Σιφιλης 30/06/2010 02:52:31

    Νομίζω ότι η ανάλυση της Ελληνικής πραγματικότητας με οικονομικούς όρους είναι ανούσια. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι αν μέσα στο 2009 η Ελλάδα δανειζόταν εγκαίρως από τις αγορές για να καλύψει τα επιπλέον ελλείμματα, τώρα θα ήταν όλα διαφορετικά. Κατά την γνώμη η κακόγουστη φάρσα που ζούμε παραγγέλθηκε από κέντρα της ΕΕ έτσι ώστε να εξασφαλίσουν ότι κάποια στιγμή στο μέλλον, η Ελλάδα δεν θα έκανε απότομα στάση πληρωμών (όπως έκανε το Ντουμπάι). Ήθελαν κάτι για να μας δέσουν και το πέτυχαν με το πακέτο βοηθείας ΕΕ/ΔΝΤ. Σ'αυτό το ΔΝΤ έχει καθαρά βοηθητικό ρόλο: καταρχάς έκανε μπούγιο ώστε να παρουσιάζονται ως “διεθνής κοινότητα” (και όχι ως ΕΕ), και επιπλέον χρεώνεται τον ρόλο του κακού ώστε να είναι στο απυρόβλητο η ΕΕ. Αυτά που κάνει το ΔΝΤ στην Ελλάδα τα έκαναν πριν σε δεκάδες άλλες χώρες για να βγάλουν το ψωμί τους.
    Και σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού μας (Σεπτ. 2009):
    “Ιδιαίτερα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο δεν έχει την φήμη, ούτε για την κοινωνική του δικαιοσύνη, ούτε βεβαίως και για την αποτελεσματικότητά του. Το να πηγαίνει σε χώρες αναπτυσσόμενες και να τους λέει, επειδή έχετε πολλά δάνεια πρέπει να κόψετε, και το πρώτο που θα κόψετε είναι από την παιδεία π.χ., αυτές είναι επίσημες πράξεις, που ουσιαστικά κόβουν το μέλλον της χώρας. Μπορεί αυτή η χώρα να μαζέψει κάποια λίγα χρήματα για ένα-δύο χρόνια, αλλά ουσιαστικά καταδικάζει τη χώρα αυτή στην υπανάπτυξη σε μόνιμη βάση.”
    Με τους ίδιους αυτούς όρους μας δάνεισε και η ΕΕ. Σκεφτείτε μόνο ότι όλοι αυτοί οι Ευρωπαϊκοί μηχανισμοί από τους οποίους είναι εδώ και χρόνια εξαρτημένα τα μελή της ΟΝΕ, και από τους οποίους δεχόμαστε αναρίθμητους νόμους, κανονισμούς και οδηγίες, δεν μπόρεσαν μέσα σε έξι μήνες να γεννήσουν μια πρόταση για την Ελλάδα, εκτός από την προσφυγή στο ΔΝΤ. Σ'αυτό βοήθησαν οι θεατρινισμοί της Μερκελ, ο insider στην Ελλάδα για το κράξιμο, και κάποιοι οίκοι στην Γουολ Στριτ για να ανέβουν τα σπρεντ. Οι Ευρωπαίοι έσωσαν τις τράπεζες τους και βγάζουν και το κάτι τις για τον κόπο τους. Οι της Γουολ Στριτ ζητάνε τώρα τα ποσοστά τους, για να είναι όλοι ευχαριστημένοι.
    Άλλα όλα αυτά είναι πλέον ιστορία. Now what?

  14. Tassos Karras avatar
    Tassos Karras 30/06/2010 12:28:06

    Το ηλεκτρικό ρεύμα στη Ρουμανία είναι κατά πολύ ακριβότερο απο ότι στη Ελλάδα, τα έχουν πάρει ιδιωτικές εταιρείες και λογαριασμό δεν δίνουν.
    Το κλέψιμο ηλεκτρισμού πάει σύνεφο, τα κέρδη είναι τεράστια.
    Αν θέλουν να μιώσουν, να κάνουν όλους τους οργανισμούς με λιγότερα έξοδα, απλά μαθηματικά, όχι με παχιλούς μισθούς πρόεδροι, διευθηντές, γραμματείς και φαρισαίοι.
    ΠΟΙΟΣ Ο ΓΑΠ?? Έχει έργο να φέρει σε πέρας ούτε βλάκας είναι ούτε χαζός,
    βλάκες είναι αυτοί που το ψήφισαν και το ακούουν τώρα πους μας δουλε΄θει όλους, εκτός αν είναι ΜΑΖΟΧΕΣ (πασοκοι).
    Μιά φορά έκανα το λάθος 1981 στον Ανδρέα ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο ήταν το σύνθημα.
    Τα υπόλοιπα τα ζούμε. ΚΑΛΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ.....

    • nassos avatar
      nassos @ Tassos Karras 30/06/2010 12:32:51

      Μια παρατήρηση ίσως χωρίς μεγάλη σημασία, θεωρώ ότι ΕΟΚ και ΝΑΤΟ δεν είναι το ίδιο συνδικάτο, πρόκειται για διαφορετικές "συμμορίες"....

  15. undercover gpr avatar
    undercover gpr 30/06/2010 13:30:27

    Το ερώτημα , το οποίο δεν μου απαντάει κανείς από αυτούς που προτείνουν την ελεγχόμενη αναδιάρθρωση , είναι το πως θα μπορέσει (και βασικά με τι επιτόκιο) το Ελληνικό δημόσιο να αντλήσει τα 22 δις έλλειμα τα οποία τρέχουν κάθε χρόνο από την αγορά.

    Ή θα πρέπει αναγκαστικά να ισοσκελίσουμε τον προυπολογισμό μας ή έστω να μειώσουμε το έλλειμα σε 3,4,5,6% ούτως ώστε τα αναγκαία ετήσια δανεικά να είναι πολύ λιγότερα.

    Με τι θυσίες πιστεύετε ότι θα καταφέρει ο οποιοσδήποτε βρεθεί στη πρωθυπουργική θέση να μειώσει το έλλειμα , σε ιδιαίτερα μικρό χρονικό περιθώριο (ίσως και λιγότερο ενός χρόνου) , των 22δις (ή των 17δις εάν βάλουμε ως όριο το 3% έλλειμα)?

    Επιμένω πως κύριο διαπραγματευτικό ατού ενός κράτους που προωθεί την ελεγχόμενη αναδιάρθρωση του χρέους της είναι το να μην χρειάζεται κάθε χρόνο καινούργια δανεικά για να επιβιώνει κι εμείς προς το παρόν δεν τελούμε υπό τέτοια πολυτέλεια.

    Άρα το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι πόσο % μείωση θα επιφέρει τυχούσα ελεγχόμενη αναδιάρθωση στο ετήσιο έλλειμα και κατά πόσο αυτή η μείωση θα μας επιτρέψει να ξαναβγούμε στις αγορές για αναζήτηση καινούργιου δανεικού χρήματος.

    • stroumfaki avatar
      stroumfaki @ undercover gpr 01/07/2010 00:30:25

      Έχεις δίκιο για την απορεία σου, αλλά υπάρχουν δύο λύσεις:

      1. Καπιταλιστική με την αληθινή της έννοια. Η κυβέρνηση θέτει υπο αναδιάρθωση το χρέος άρα αυτό σημαίνει ότι αν δεν υποκείψη στους καπιταλιστικούς τραπεζικούς δανειστικούς κύκλους ίσως και να απορρίψει ένα σημαντικό μέρος του χρέος που είναι απεχθές, και θέτει και αναπτυξιακούς όρους ταυτόχρονα έτσι ώστε να μην διώξει όλους τους επενδυτές που ίσως θα θελαν να τιμωρήσουν τη χώρα για κάποιο διάστημα (δεν μπορούν για μεγάλο χρονικό διάστημα) αρχικά μαζί με περικοπές στο δημόσιο, ξεκαθάρισμα κτλ. Συνεχίζει με νέες περικοπές, ίσως και πάγωμα μισθών, αλλά πάντα με το μάτι προς την ανάπτυξη, και όταν λέμε ανάπτυξη δεν λέμε 23% ΦΠΑ.

      Με λίγα λόγια πιστεύεις πως έτσι όπως είναι τώρα τα πράγματα, μπορείς με τέτοιο χρέος να τα βγάλεις πέρα με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς να οδηγηθείς μετά απο χρόνια στο ίδιο αποτέλεσμα χωρίς το χρέος να έχει μειωθεί αλλά και ο κοινωνικός ιστός να έχει χάσει τα πάντα. Άρα όχι απλά θα βρεθείς στο μηδέν αλλά στο μείον κάτι παραπάνω.

      2. Σοσιαλιστική - αριστερή σκοπιά. Με την αντίδραση του λαού, η κυβέρνηση πέφτει, μια νέα κυβέρνηση μέσα απο το λαό, αναλαμβάνει, καλύβωντας τα κενά της, όσο μπορεί. Οι τράπεζες κρατικοποιούνται, οι μεγάλες βιομηχανίες κρατικοποιούνται, γυρίζουμε σε ευρωδραχμή ή για να μην μπερδεύεστε σε ένα φανταστικό νόμισμα (Αρχαίο π.χ.) όπου θα αναλογεί 1 Αρχαίο προς ένα Ευρώ μέσα στην Ελλάδα. Το χρέος μπαίνει ξανά στο παιχνίδι, αναλύεται και κάποιο μέρος του δεν αναγνωρίζεται και απορρίπτεται άρα γίνεται στάση πληρωμών προς τους δανειστές (εξωτερικούς) αλλά και πίεση προς τους κεφαλαιοκράτες του εσωτερικού (τραπεζίτες και εφοπλιστές) που κατέχουν μέρος του χρέος. Απ' έξω σίγουρα θα έχει υποτιμηθεί το νόμισμα μας αλλά θα επιχειρηθεί να κρατήσουμε της αγορές εντός. Η πίεση στις πολυεθνικές που έχουν κατακλύσει την ελληνική αγορά θα είναι μεγάλη απο τη νέα κυβέρνηση ώστε οι τιμές να πέσουν προκειμένου να αποφύγουν τη μάχη με το λαό. Οι εισαγωγές έτσι θα μπορέσουν να κρατηθούν σε χαμηλές τιμές αφού δεν εξάγουμε τίποτα και έτσι μέσα απο νέα δομή και διαφυγή απο την Ευρωπαϊκή Ένωση θα προσπαθήσουμε να γίνουμε σύμμαχοι τώρα πλέον της Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρίς όμως να ανήκουμε σε αυτήν άρα και στους καπιταλιστικούς όρους της. Κάτι σαν Κίνα, αλλά σε πολιτισμό Ελλάδας.

      Μερικές ιδέες ίσως να θέλουν συμπλήρωμα ίσως και απόρριψη. Αλλά καλό είναι να τις αναφέρουμε.

  16. Greg avatar
    Greg 30/06/2010 14:38:44

    Στην ευρωζώνη, όπως και σε πολλά άλλα πεδία, υπάρχει μια κατάταξη, στην συγκεκριμένη περίπτωση από την καλύτερη χώρα (σε οικονομικούς δείκτες) ως την χειρότερη. Πάντα κάποια χώρα θα είναι πρώτη και κάποια τελευταία, όπως σε κάθε κατάταξη. Ακόμη και αν η Ελλάδα αφανιστεί από τον χάρτη για να τιμωρηθεί, πάλι μια άλλη χώρα θα είναι τελευταία. Σημασία έχουν οι πολιτικές επιλογές, που διαμορφώνουν και τους οικονομικούς δείκτες, και ο ΓΑΠ επέλεξε ΔΝΤ.

    • man8os avatar
      man8os @ Greg 30/06/2010 14:41:11

      Σωστο, αλλα γιατι να ημαστε εμεις οι τελεευταιοι?

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ man8os 30/06/2010 15:01:55

        Γιατί η γενιά του Πολυτεχνείου από ζιβάγκο και πλακάτ ξαφνικά συνειδητοποίησε πως οι πισίνες και η .."ρόκα με ξύδι βινεγκρέτ" είναι πολύ πιο διασκεδαστικά πράγματα.

      • antiathlitikos avatar
        antiathlitikos @ man8os 30/06/2010 15:38:42

        Τα πράγματα «εξελίχθηκαν» χειρότερα, κεκαλυμμένε φίλε μου gpr. Το ζιβάγκο υπήρξε σοσιαλιστικά εισαγόμενο. Εμείς είχαμε αμπέχωνο! Τα πλακάτ βγήκανε από τα μπαούλα για να καλύψουνε τις πισίνες και το ξύδι για τη βινεγκρέτ το είχαμε αποθηκεύσει εγκαίρως στις τσέπες ...

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ man8os 30/06/2010 16:08:07

        Άμα προσθέσεις και τους αγώνες των 55-60άρηδων συνδικαλιστών για τα κεκτημένα δικαιώματά τους (τις μούφα αναπηρικές,το ξύσιμο στα γραφεία και τις διπλοθεσίες) έδεσε το γλυκό.

        Μόνο εμείς -η νεολαία- έχουμε δικαίωμα να βγαίνουμε στους δρόμους και να αντιστεκόμαστε στη νεοφιλελεύφθερη λαίλαπα του ΔΝΤ.

        Οι της μεταπολίτευσης για το μόνο που θα βγουν στο δρόμο είναι για τα δημοσιοκεκτημένα αραλίκια.Σκληρό , το ξέρω , αλλά η αλήθεια πονάει.

  17. http://neotera.wordpress.com avatar
    http://neotera.wordpress.com 30/06/2010 15:01:24

    Σπεύδουν τρελά, αντιστάσεως μη ούσης. Μέχρι να ξυπνήσουμε θα έχουν εκχωρήσει εδάφη, τιτλοποιήσει Ακρόπολη και Δελφούς και θα επιστρατεύουν όσους νέους απόμειναν να βοηθήσουν σε κανένα Ιράν, ή άλλου...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.