#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/06/2010 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η ιδεολογική αφύπνιση της Κεντροδεξιάς



Του Αντώνη Σαμαρά*

Πριν λίγες μέρες έθεσα στο Προσυνέδριο της Νέας Δημοκρατίας, το ζήτημα της ιδεολογικής ταυτότητας της σύγχρονης Κεντροδεξιάς:

Δεν υπάρχει Πολιτική χωρίς ιδέες. Όσοι πιστεύουν ότι η άσκηση Πολιτικής είναι απλά θέμα «τεχνοκρατικής διαχείρισης», φτωχαίνουν την Πολιτική, την αδειάζουν από νόημα κι από ακτινοβολία στο λαό. Τελικά, αποδυναμώνουν την ίδια τη Δημοκρατία…       Γιατί η απόϊδεολογικοποίηση της Πολιτικής, οδηγεί σε αποπολιτικοποίηση της διακυβέρνησης.

Δεν μπορεί η Κεντροδεξιά να απουσιάζει από τη μάχη των ιδεών. Τα κόμματα της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς, υπερασπίζονται τις δικές τους ιδεολογικές αρχές, τις αναδιατυπώνουν συνεχώς, εκσυγχρονίζουν το ιδεολογικό τους οπλοστάσιο. Για μας, για την Κεντροδεξιά, αυτό θεωρείται από κάποιους …«απαγορευμένο ταμπού»!

Η παράταξή μας, από τις γραμμές της οποίας βγήκαν και τις ιδέες της οποίας υπερασπίστηκαν – μεταξύ πολλών άλλων λαμπρών πνευματικών ανθρώπων - ένας Παναγιώτης Κανελλόπουλος, ένας Κωνσταντίνος Τσάτσος, ένας Γιώργος Σεφέρης και ένας Οδυσσέας Ελύτης, η παράταξη αυτή, θεωρείται σήμερα «παρίας» στις μεγάλες διανοητικές αναζητήσεις της εποχής μας!

Δεν της επιτρέπουν ούτε τη μεγάλη πνευματική κληρονομιά της να επικαλεστεί, ούτε τις διαχρονικές της αξίες να υπερασπιστεί.

Αυτό πρέπει να σταματήσει.

Σεβόμαστε τις ιδέες όλων. Αλλά υπερασπιζόμαστε τις δικές μας ιδέες.

Που είναι συνδεμένες με τις καλύτερες πολιτικές και πνευματικές παραδόσεις της Ελλάδας.

Τα μεγάλα Κεντροδεξιά κόμματα σε όλη τον κόσμο – ιδιαίτερα στην Ευρώπη – είτε αυτό-προσδιορίζονται ως Χριστιανοδημοκρατικά, είτε ως Συντηρητικά, είτε ως ο,τιδήποτε άλλο – δίνουν και κερδίζουν τη μάχη των ιδεών. Γιατί γνωρίζουν ότι πολιτική διακυβέρνηση χωρίς ιδεολογική επιρροή είναι απλή διαχείριση. Συνήθως κακή διαχείριση…

Η δική μας ιδεολογία, ο Κοινωνικός Φιλελευθερισμός, έχει επιρροή σε όλη την κοινωνία. Δεν χρειάζεται να εισαχθεί «απ’ έξω» και να επιβληθεί «από τα πάνω». Στηρίζεται σε αρχές και αξίες «αυτοφυείς» στην ελληνική κοινωνία και την παράδοσή της, αυτονόητες σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και προ πολλού κυρίαρχες παντού στον κόσμο.

Η κοινωνία δεν θα «ενοχληθεί» αν υπερασπίσουμε τα δικά της βαθύτερα πιστεύω. Αντίθετα θα απομακρυνθεί από μας, αν δεν καταφέρουμε να τα ενστερνιστούμε και να τα υπερασπιστούμε…

Κι αυτή τη στιγμή μας βλέπει με επιφυλακτικότητα γι’ αυτό ακριβώς:

Γιατί για πολλά χρόνια τα αποσιωπήσαμε…

Στη νέα μας πορεία, λοιπόν, κάνουμε άνοιγμα σε όλη την κοινωνία και ακουμπάμε το μέγιστο φάσμα των συμπολιτών μας.

Αρχές μας είναι:

* οι αστικές αρχές της εργατικότητας, της αξιοκρατίας, της συνέπειας, της κοινωνικής ισορροπίας και του σεβασμού της ανθρώπινης προσωπικότητας.

* οι φιλελεύθερες αρχές της ανταγωνιστικότητας, των ατομικών δικαιωμάτων, και της προσωπικής ευθύνης.

* ο ρόλος της μεσαίας τάξης, ως κορμού της κοινωνίας (Αριστοτέλης), ως κέντρου βάρους της δημοκρατίας (Μοντεσκιέ, Μαξ Βέμπερ), κι ως μοχλού της ανάπτυξης (Ρούσβελτ, Ντε Γκώλ, Αντενάουερ, Κέννεντυ, Μιτεράν).

* ο κοινωνικός χαρακτήρας του φιλελευθερισμού, που αντιδιαστέλλεται από τις νεοφιλελεύθερες ακρότητες, οι οποίες όπου εφαρμόστηκαν οδήγησαν τις κοινωνίες σε αδιέξοδα.

* ο πατριωτικός χαρακτήρας του φιλελευθερισμού, που αντανακλάται άμεσα στις βαθύτερες ευαισθησίες του λαού μας – ανεξάρτητα από το τι ψηφίζει – για την Πατρίδα και την Ελευθερία.

Όλα αυτά δεν… «περιχαρακώνουν» την Παράταξή μας!

Αντίθετα διευρύνουν την επιρροή της.

Η ιδεολογία μας είναι απελευθερωτική και ενωτική, ακριβώς γιατί παραμερίζει ψεύτικα διλήμματα:

-- Δεν διαλέγουμε ανάμεσα στην Ανάπτυξη και την Κοινωνική Δικαιοσύνη. Διαλέγουμε Ανάπτυξη με Κοινωνική Δικαιοσύνη.

-- Δεν διαλέγουμε ανάμεσα στην Πατρίδα και την Εξωστρέφεια. Υπερασπιζόμαστε την Πατρίδα μας, ακριβώς για να μπορέσουμε να προκόψουμε με εξωστρέφεια ως ανοικτή κοινωνία σε ένα ανοικτό κόσμο.

Θέλουμε την Ελλάδα ανοιχτή κοινωνία, αλλά όχι «ξέφραγο αμπέλι»…

Θέλουμε τη χώρα μας πλήρες μέλος της Ευρώπης με πλήρη συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση, όχι «κράτος- παρία», ούτε χώρα «περιορισμένης ευθύνης», ούτε «φινλανδοποιημένη περιοχή».,,

Όλα αυτά θεωρούνται αυτονόητα σε όλες τις άλλες δημοκρατίες. Μόνο στην Ελλάδα κάποιοι ισχυρίζονται ότι τέτοιες απόψεις μπορεί να… «απωθούν τους ταλαντευόμενους ψηφοφόρους»!

Πάρτε, για παράδειγμα, τον ιστορικά «κεντρώο ψηφοφόρο. Του οποίου οι θέσεις έχουν αλλάξει από εποχή σε εποχή.

Είναι κυρίως οι δικές μας απόψεις που τον συγκινούν σήμερα. Κι όχι μόνον αυτόν…

Άλλωστε, οι Κεντρώοι ψηφοφόροι δεν είδαν με συμπάθεια όσους υποστήριξαν το Σχέδιο Ανάν το 2004.

Όπως δεν είδαν με συμπάθεια ούτε την πρόσφατη υπερψήφιση του Μνημονίου για το «μηχανισμό Στήριξης»…

Εδώ έχουμε το εξής παράδοξο: οι υποστηρικτές ακραία αντιλαϊκών θέσεων, να εμφανίζονται ως υπερασπιστές των… κεντρώων αντιλήψεων!

Η στροφή μας στην Ιδεολογία είναι επιστροφή στην Πολιτική.

Είναι η στέρεα βάση για τη δημιουργία ενός μεγάλου λαϊκού πλειοψηφικού ρεύματος.

Δεν θα είναι εύκολο. Αλλά μέσα σε συνθήκες κρίσης όπως η σημερινή είναι πιο απαραίτητο παρά ποτέ...

Αυτό ενοχλεί κάποιους…

Δεν ενοχλεί τους ψηφοφόρους μας. Αντίθετα, αυτοί το θέλουν.

Δεν ενοχλεί τους ψηφοφόρους των άλλων κομμάτων. Αντίθετα, το παρακολουθούν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Απειλεί , όμως, το ΠΑΣΟΚ. Και ενοχλεί τα… «εξαπτέρυγά» του.

Τι να κάνουμε;

Μικρό το κακό...

* δημοσιεύεται στον Κόσμο του Επενδυτή

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Il marinero avatar
    Il marinero 13/06/2010 10:05:16

    Βρε λύσσα κακιά με το ΚΕΝΤΡΟ!
    Αν εσύ Αντώνη μου απεχθάνεσαι την ΔΕΞΙΑ εγώ συχαίνομαι το "Κέντρο"!!!
    "...πάρε λοιπόν τον δρόμο σου, να πάρω τον δικό μου..."

  2. soulegas avatar
    soulegas 13/06/2010 10:23:42

    δεω χαριζουμε την κοινωνική μας ευαισθησία στην αριστερά , δεν χαρίζουμε την αγάπη μας για την πατρίδα στην άκρα δεξια!

  3. γαλάζιος avatar
    γαλάζιος 13/06/2010 10:37:21

    Είναι ντροπή να μπορεί, ο κάθε άσχετος που δεν καταλαβαίνει τι λέει το άρθρο του Προέδρου ή ο κάθε προβοκάτορας, βαλτός της Ζιμενοντόρας και του Καρατζαφύρερ , να γράφουν ανεξέλεγκτα σχόλια ακριβώς κάτω από το ιδεολογικό μανιφέστο του Αντώνη Σαμαρά.

    "Αν εσύ Αντώνη μου απεχθάνεσαι την ΔΕΞΙΑ"...αυτό κατάλαβες Il marinero;
    Μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά δλδ...

    Στην ουσία τώρα, η αναφορά του Α.Σ. στα εξαπτέρυγα του ΠΑΣΟΚ και την ανησυχία τους για την ευρύτερη επιρροή του κοινωνικού φιλελευθερισμού είναι πολύ επιτυχημένη. Ενώ φοβερή είναι και η προσέγγιση για τους ακραίους αναν-ιστές και δντ-ιστές που θέλουν να εμφανίζονται ως κεντρώοι.
    Η αλήθεια είναι πως το σύνολο των τοποθετήσεων του Α.Σ. κρύβουν ιδεολογικό πλούτο και αποκαλύπτουν αλήθειες με λόγο κατανοητό για όλους.

    Από τον νεοφιλελεύθερο σοσιαλισμό ως τα εξαπτέρυγα του αλλα και τα αφεντικά όλων μαζί , επικρατεί πανικός....
    Ξεβράκωσε τους πρόεδρο να δει ο κόσμος ποιοι είναι όλοι αυτοί που χρόνια του πίνουν το αίμα με το μπουρί..

    • Il marinero avatar
      Il marinero @ γαλάζιος 13/06/2010 11:22:00

      Έως εκεί φτάνει το μυαλό μου αγαπητέ μου "γαλάζιε", τόσα καταλαβαίνω.
      Μου κάνει εντύπωση ότι για πάαααρα πολλά χρόνια τώρα ο όρος ΔΕΞΙΑ είναι εξοβελισμένος από αυτούς οι οποίοι καρπώνονται τους ψήφους της "Δεξιάς"!
      Η αγαπημένη καραμέλα των "προοδευτικών" και λοιπών "δημοκρατικών δυνάμεων" είναι το σύνθημα: "ο λαός δεν ξεχνά, τι σημαίνει Δεξιά".
      Ρώτησαν λοιπόν "τα πρόβατα στο μαντρί", αν και αυτά με την σειρά τους θέλουν να αντιστραφεί αυτό το σύνθημα και να ξεμπροστιαστούν οι φαύλοι και οι δολοφόνοι του Ελληνισμού?
      Δεν υπάρχει "νεολαία" σήμερα, δεν υπάρχει "παιδεία", δεν υπάρχει ηθική, ο Πατριωτισμός είναι υπό διωγμό.
      Η ΔΕΞΙΑ ευθύνεται για αυτά, ή η βοθροκουλτούρα της προοδευτικάτζας αριστεράς?
      Αν υπάρχει ευθύνη της ΔΕΞΙΑΣ είναι ευθύνη των "ηγετών" της που επέτρεψαν/ανέχτηκαν τα πράγματα να φτάσουν έως εδώ.
      Προσεταιριζόμενοι το "κέντρο", όπως τώρα καλή ώρα!
      Εγώ είμαι ΔΕΞΙΟΣ και είμαι περήφανος γιαυτό. Αν εσύ το μεταφράζεις "antiΝΔημοκράτης", μπορεί να είναι κι έτσι!

      • Ψυλλιασμένος avatar
        Ψυλλιασμένος @ Il marinero 13/06/2010 12:02:43

        Σε μεγάλο βαθμό έχεις δίκιο.

      • γαλάζιος avatar
        γαλάζιος @ Il marinero 13/06/2010 12:11:08

        Είμαι και εγώ μαζί με εσένα από εκείνους που πιστεύουν ότι ο όρος "δεξιός" έχει κατακρεουργηθεί - αδικηθεί . Πιστεύω όμως ότι αυτό δεν συνέβη μόνο από τους απέναντι μας αλλα και από εμας τους ίδιους που δεν τον υπερασπιστήκαμε.
        Που δεν δώσαμε ιδεολογικές μάχες και ανεχτήκαμε την εμπαίδωση του ψευτοπροοδευτισμού - ραγιαδισμού ως κυρίαρχη απενοχοποιημένη άποψηκαι δεν διακυρρήταμε τις ιδέες μας.
        Επειδή όμως ο πρώτος που τα επισήμανε όλα αυτά είναι ο Α. Σαμαράς κατα την εσωκομματική - προεκλογική περίοδο, όπου θυμίζω εξελέγη ως ο δεξιός υποψήφιος και επειδή τα αναδεικνύει και στο σημερινό του άρθρο, είναι άδικο ή τουλάχιστον λάθος να λες ότι δεν ενδιαφέρεται για τους ΔΕΞΙΟΥΣ. Αυτό ακριβώς λέει ο πρόεδρος, ότι ενδιαφέρεται για τους δεξιούς και εξηγεί ότι οι ιδέες αυτες έχουν διείσδυση στη μεσαία τάξη και φυσικά μπορούν να εκφράσουν και τους ταλαντευόμενους του κέντρου.

        να του κάνουν κριτική οι νεοφιλελέυθεροι το κατανοώ αλλα όχι και οι δεξιοί!!!!
        ειναι σαν να μην καταλαβαίνουμε τι μας γίνεται...
        Και καλώς ή κακώς όσοι συμμετέχουν σε αυτές εδω τις συζητήσεις , στην πλειοψηφία τους αποδέχονται τις κοινά αποδεκτές πραγματικότητες.

        Ο Σαμαράς είναι δεξιός με επιρροή στο κέντρο και την αριστερα.
        Είναι η σύγχρονη δεξιά με κοινωνικό πρόσωπο.
        η δεξιά που δεν ντρέπεται για τις απόψεις της και της προβαλλει με δυναμισμό.
        Η δεξιά που δεν θέλλει να κυβερνήσει -κρυφά κρυφά για να μην την καταλάβουν αλλα ακτινοβολώντας τις απόψεις της με ρεαλιστικά σχέδια και πρακτικές.
        Που νοιάζεται για τον άνθρωπο και θέτει στην υπηρεσία του το κράτος για να τον προστατέψει από τον αχαλίνωτο καπιταλισμό.
        Που νοιάζεται για την πατρίδα με όρους παρόντος αλλα και μέλλοντος και δεν διστάζει να χτυπήσει το χέρι στο τραπέζι.
        Η δεξιά που θα κάνει πόλεμο με όσους την υπέσκαπταν τόσα χρόνια , όχι για να εγκαθιδρύσει κάποιο καθεστώς αλλα για να επιτρέπεται η δημοκρατική έκφραση των πολιτών χωρίς τις διαστρεβλώσεις της λαϊκής βούλησης , όπως αυτή που πέτυχαν με την εκπαραθύρωση Καραμανλή τα αφεντικά και τα αμερικανάκια.

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Il marinero 13/06/2010 12:32:35

        Δυο πραγματα για αρχη :
        1. Δεν θα πανηγυριζει ο Σαμαρας επειδη δεχθηκαν οι ηγεσιες του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ να συναντηθουν μαζι του.Δεν ενδιαφερομαστε να μας "νομιμοποιησουν" οι αριστεροι.Αν θελουν ας αλθουν αυτοι να μιλησουμε.Αν δε θελουν ποτε και να μη συναντηθουμε με εκπροσωπους πληρως αποτυχημενων ιδεολογιων.
        2. Απαιτηση για σεβασμο της ταξης απο ολους.Οι τραμπουκισμοι αριστεριστων και αναρχικων πρεπει να τεθουν ως ζητημα πρωτης προτεραιοτητας αφου φυσικα η ΝΔ δηλωσει οτι μετανοει για τις αμυντικες στασεις Παυλοπουλου.

      • Il marinero avatar
        Il marinero @ Il marinero 13/06/2010 12:44:43

        Όχι αγαπητέ μου "γαλάζιε"!
        Δεν είσαι "μαζί με 'μένα"!
        Γιατί εγώ ήμουν πρωτοσέλιδο στον Ελεύθερο Κόσμο τον Δεκέμβριο του '81, μετά τον εορτασμό του Συντάγματος Χωροφυλακής Μακρυγιάννη, να δείχνω στον μακαρίτη τον Καψάλη την Βουλή και την θέληση η πορεία πίσω μου να κινηθεί προς εκεί!
        Η "Γαλάζια Γενιά" τότε και κάθε χρόνο, έπινε καφέ στο Da Capo και στο εκάστοτε Da Capo!

      • γαλάζιος avatar
        γαλάζιος @ Il marinero 13/06/2010 13:35:48

        Οχι δεν ήμουν στο dacapo, πήγαινα δημοτικό!!
        Αλλα λίγα χρόνια αργότερα έριχνα και έτρωγα ψιλές και χοντρές και μου άνοιξαν το κεφάλι πολλές φορές για τα πιστεύω μου.
        Αλλά καλώς ή κακώς τα βιώματα του καθενός μας δεν είναι το μείζον ούτε και το κριτήριο που πρέπει να οδηγεί τις επιλογές μας.
        Τις επιλογές μας τις πληρώνουμε όσο και όπως μπορούμε γιατι τις πιστεύουμε.
        Δεν κάνουμε επιλογές με βάση το κόστος που πληρώσαμε.
        Ο αγώνας δεν είναι για την προσωπική δικαίωση του καθενός. Αλλα για το συλλογικό όφελος της πατρίδας.
        Εξαρτάται βέβαια τι εννοεί ο καθένας μιλώντας για ΕΘΝΙΚΌ ΣΥΜΦΈΡΟΝ.

    • Il marinero avatar
      Il marinero @ γαλάζιος 13/06/2010 13:48:13

      "γαλάζιος" είναι το nick σου.
      Δεν υπονοώ κάτι με το να αναφέρω ταυτόχρονα και την "Γαλάζια Γενιά".
      Τις προσωπικές μου επιλογές τις πληρώνω με το να με χαρακτηρίζουν ως και "προβοκάτορα" και Καρατζαφεροτσιράκι"!
      No hard feelings though.
      ΕΘΝΙΚΟΝ ΤΟ ΑΛΗΘΕΣ

  4. Greco avatar
    Greco 13/06/2010 10:47:21

    απλα τελειο!

  5. nick avatar
    nick 13/06/2010 10:57:52

    Ά ψ ο γ ο ς...

  6. TopGunZ avatar
    TopGunZ 13/06/2010 11:51:22

    Για να αρχίσουμε να ρεβάρουμε (στροφάρουμε ελληνιστί)...

  7. χελιδόνι avatar
    χελιδόνι 13/06/2010 11:53:51

    "ο ρόλος της μεσαίας τάξης, ως κορμού της κοινωνίας (Αριστοτέλης), ως κέντρου βάρους της δημοκρατίας (Μοντεσκιέ, Μαξ Βέμπερ), κι ως μοχλού της ανάπτυξης (Ρούσβελτ, Ντε Γκώλ, Αντενάουερ, Κέννεντυ, Μιτεράν)."



    Επιτέλους ξεκάθαρες θέσεις, ξεκάθαρα λόγια...

    Η μεσαία τάξη, στην παρούσα συγκυρία, σφυροκοπείται αλύπητα.

    Επί Σημίτη, οδηγήθηκε σε ένα τεχνητό παράδεισο ψευδαισθήσεων, στην εικονική πραγματικότητα της ανάπτυξης και της ευημερίας, αλλά και στην μεθοδική αφαίμαξη της, μέσα από το χρηματηστήριο, τους Ολυμπιακούς αγώνες κι άλλα ψευδομεγαλοειδεατικά σχήματα. Αφου θεμελιώσε την αποδόμηση της μεσαίας τάξης, ο Σημίτης βιάστηκε, να παραδόσει στον Καραμανλή.

    Τα εξαπτέρυγα τα σημερινά, χθεσινοί υποστηρικτές και της Σημιτικής διακυβέρνησης, σιωπηλά κι οργανωμένα, υπονόμευσαν κάθε προσπάθεια του ΚΚ για ανάκαμψη.

    Για να φτάσουμε στη σημερινή εποχή, των διπλών μηνυμάτων (λεφτά υπάρχουν,
    αξιοκρατεία μέσω του opengov και διαβουλεύσεων στο διαδίκτυο,κλπ),της υποτέλειας σε ληστρικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, της ανεργίας,της τεχνιτής αντιπαράθεσης των επιμέρους κοινωνικών ομάδων, που συγκροτούν την μεσαία τάξη, της έμφασης στις ανάγκες που επιτάσσει η πολυπολιτισμικότητα κι όχι ο περιθωριοποιημένος πλέον πατριωτισμός.

    Στην ψυχιατρική τα "διπλά μηνύματα" οδηγούν στην σχιζοφρένεια. Στην κοινωνική ψυχοπαθολογία, οδηγούν στην συλλογική κατάθλιψη, την ηττοπάθεια, τις κοινωνικές εκρήξεις. Η αύξηση χρήσης ψυχοφαρμάκων αλλά κι αυτοκτονιών, δεν αποτελούν ανακοινώσιμα στατιστικά στοιχεία από τα ΜΜΕ της παραπληροφόρησης, συνεπώς δεν λαμβάνονται κι υπόψη από τους κυβερνώντες.

    Προοπτική ανάκαμψης από τους κυβερνώντες, διαφαίνεται μόνο για εκείνους τους ελάχιστους, που βρίσκονται εντός των τοιχών,το ιερατείο των ολίγων κι αρεστών. Η πλειοψηφεία, εκτός των τοιχών, σε αναμονή κι απόγνωση.

    Ομως, η ανάπτυξη, που στηρίζει και στηρίζεται στην μεσαία τάξη, είναι η υγιής βάση για την δημοκρατία. Τα λοιπά φαινόμενα χρήζουν...ψυχιατρικής παρακολούθησης. Ισως μια ψυχανάλυση για ξεκίνημα, να βοηθούσε!

  8. Ψυλλιασμένος avatar
    Ψυλλιασμένος 13/06/2010 12:01:56

    Οι έννοιες της εφαρμογής του νόμου με ισονομία και της τάξης δεν εκφράζουν παραδοσιακά την (Κεντρο)δεξιά; Γιατί δεν αναφέρεται και σε αυτές ο Αντώνης Σαμαράς στο κατά τα άλλα καλό κείμενό του;
    Επειδή μας έχει γίνει πλύση εγκεφάλου από την Αριστερά ότι αυτά είναι "αντίδραση" και "φασισμός"; Για να μπορούν να κάνουν τα κακομαθημένα την επαναστατική γυμναστική τους σε βάρος του κοινωνικού συνόλου και της χώρας, εν όψει της έλευσης του λαμπρού σοσιαλιστικού παραδείσου;

  9. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 13/06/2010 12:24:12

    Το αρθρο στην πραγματικοτητα ειναι απαντηση στη Μπακογιαννη που διακινει τη θεωρια οτι με το Σαμαρα η ΝΔ πηγε προς τα "δεξια" και αφησε το "κεντρο".
    Ειναι ολο στοχευμενο εκει εξ ου και οι αναφορες στο σχεδιο Αναν,στο μνημονιο ή τα εξαπτερυγα.
    Αρα ειναι μια επαναληψη της διαμαχης στο χωρος της κεντροδεξιας μεταξυ ηγεσιαw και διαγραφεντων για το ποιος δεν ειναι κακος.
    Δεν υπαρχει καμμια αντιμετωπιση της αριστερας παρα μονο πολυ εμμεσα με τονισμο λεξεων οπως αστικες αρχες,φιλελευθερες αρχες κλπ.
    Αρα η γκρινια που υπαρχει στην αρχη οτι δεν μας επιτρεπουν ¨να υπερασπισουμε τις αρχες μας για να σταματησει πρεπει να τελειωσει η αυτολογοκρισια εφ ολης της υλης.
    Και αυτο τελειωνει με επιθεση εφ ολης της υλης .
    1) Προς το ΠΑΣΟΚ : ονομαζεσθε σοσιαλιστικο κομμα.Γιατι δεν εφαρμοζετε σοσιαλιστικες λυσεις;τι θα πει οτι τα μετρα ειναι εκτος της ιδεολογιας σας;δηλαδη ο σοσιαλισμος -οτι και αν σημαινει - ειναι μονο για τις ευκολες εποχες;οταν υπαρχει κριση πρεπει να καταφυγετε σε "δεξια" μετρα;
    μα τοτε ειναι αχρηστη η ιδεολογια σας.
    2) Προς αριστερους : τα ΚΚ Ρωσιας και Κινας,τα μεγαλυτερα του κοσμου αποκηρυξαν τις θεωριες τους απο μονα τους χωρις να το ζητησει κανεις και το πρωτο διαλυθηκε,το δευτερο προχωρησε σε μεγαλες ιδιωτικοποιησεις.
    Εσεις τωρα τι ακριβως θελετε;
    Τετοια διαθεση δε φαινεται να υπαρχει προς το παρον.Οποιος κεντροδεξιος πολιτικος θελει να δει τι σημαινει ιδεολογικη μαχη μπορει να ζητησει ενα αποσπασμα λογου του Μπερλουσκονι και να δει πως χαρακτηριζει τους αριστερους για να μαθει.Δεν ειναι μακρια.

    • Greco avatar
      Greco @ ψυχραιμια 13/06/2010 14:08:41

      σωστα
      το χουμε καταλαβει οτι ο σαμαρας εκφραζει την παραδοσιακη δεξια(τωρα αν καποιοι δεν το εχουν,τι να πω,κακο του κεφαλιου τους)

      τωρα ειναι η ωρα της διευρυνσης,οπως ειχε πει ο σαμαρας "πρωτα φτιαχνουμε τα του οικου μας και μετα διευρυνομαστε"

      ειναι η ωρα της πολιτικης "επιθεσης" προς κεντοαριστερα και ακροδεξια

  10. Michal V. avatar
    Michal V. 13/06/2010 12:50:03

    Il Marinero: Συμφωνώ και επαυξάνω. Και εγώ τέτοιος είμαι. Δεν υπήρξε πιό παραπλανητικό και κακοποιημένο σύνθημα από αυτό. Θα ήθελα, κάποιος από αυτούς τους πολύ προοδευτικούς, που δέχτηκαν και εξακολουθούν να δέχονται αυτό σύνθημα να μου πουν:
    Ποιός επέβαλλε το Θ΄Ψήφισμα; Ποιός άνοιξε τη Μασκρόνησο και τον Αηστράτη; Ποιός έκανε τη δικη των Αεροπόρων; Ποιός εκτέλεσε τους Ναυτικούς και το Μπελογιάννη; Ποιό απ όλα αυτά τα ... κατορθώματα έκανε κυβέρνηση δεξιάς;
    Περιμένω απάντηση από κάποιον προοδευτικό.
    Έχω ακόμα μια απορία: Οι από εδώ λεβέντες γιατί άφησαν όλο το δικαίωμα της καπηλίας στους "προοδευτικούς και τις άλλες δημοκτατικές δυνάμεις" (τρομάρα τους) σύμφωνα με εκείνο το μεγάλο αστέρα της ενημέρωσης;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Michal V. 13/06/2010 12:59:44

      Γιατι διακαης ποθος τους ειναι να "σιγασουν τα πολιτικα παθη".
      Εγω πλεον δεν θελω να σιγασει τιποτα.Περασαν 35 χρονια μεταπολιτευσης και 20 χρονια απο τη καταρρευση του σοσιαλισμου και εξακολουθουμε να κανουμε το κοροιδο απεναντι σε διαφορους που φανφαρολογουν επι μιας αποτυχιας.
      Και να ηταν μονο αυτο,τρωγεται.Ηθελαν και "εξεγερση" εναντιον νομιμης κυβερνησης το Δεκεμβριο 2008,αφηνω τη τρομοκρατια τοσα χρονια.
      Συνεπως να τελειωνει το παραμυθι.

    • Il marinero avatar
      Il marinero @ Michal V. 13/06/2010 13:39:44

      Η "αριστερά" από τους πρώτους της, Εβραιο-Makedonski Βουλευτές και μετά, ξύνεται σαν γίδα στην γκλίτσα του τσοπάνη.
      Κάποια στιγμή πήρε μια ιδέα από το πόσο ακριβώς ξύλο της χρειάζεται!

  11. ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ 13/06/2010 14:19:45

    Η κολλητή συμμαθήτρια του Χριστοφοράκου και ΑΠΟΣΤΑΤΡΙΑ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ αλλά και ο Καρατζαφύρερ με τις γραφικότητές του, πρέπει ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ να καταγγέλονται από τον Αντώνη ως εξαπτέρυγα του ΠΑΣΟΚ και δεκανίκια του ΓΑΠ. Τος πονάει πολύ αυτό αλλά αυτή είναι η αλήθεια.

  12. Κώστας Μανίκας avatar
    Κώστας Μανίκας 13/06/2010 16:58:34

    Ένα κείμενο που πρέπει να διαβάσουν οι πάντες, για να διαλυθούν οι ηθελημένες αερολογίες κάποιων για περιχαράκωση της παράταξης. Αυτό που περιγράφει ο Πρόεδρος είναι η μεγάλη, απενοχοποιημένη ιδεολογικά σύγχρονη Κεντροδεξιά που κυριαρχεί παντού. Όσοι θεωρούν ότι με μυθεύματα σοσιαλοφιλελευθερισμού όπως αυτά που επιχειρ...εί το ΠΑΣΟΚ (να μην ξεχνάμε τη συνεργασία με Μάνο κι Ανδριανόπουλο), κι όσοι σχεδιάζουν με ξεπερασμένες νεοφιλελεύθερες συνταγές με στόχο τέτοιες συνεργασίες και πάλι, να παίξουν κάποιο πολιτικό ρόλο, πήραν νομίζω μια αποστομωτική απάντηση!!

  13. agioritis avatar
    agioritis 14/06/2010 00:53:35

    Οδεύουμε προς την παγκοσμιοποίηση.

    Αυτό που άμεσα μπορούμε να κάνουμε όλοι σε προσωπικό επίπεδο για συμβάλουμε στην διάσωση της οικονομίας της χώρας μας είναι το να χρησιμοποιούμε πάση θυσία ελληνικά προϊόντα, να χρησιμοποιούμε πάντα ελληνικά καταστήματα για τις αγορές μας, και να μην αγοράζουμε τίποτε ξένο όσο φθηνό και αν είναι, εκτός των απαραιτήτων. Ας χρησιμοποιήσουμε το bar code με το 666 των τροφίμων για κάτι καλό. Ο αριθμός που πρέπει να αναγράφεται στην αρχή (κωδικός χώρας) είναι για την Ελλάδα ο 520 ή ο 20. Άρα αγοράζουμε μόνο προϊόντα που ξεκινούν από 520 ή 20.

    Η χώρα μας έχει αυτή την στιγμή δύο δρόμους εμπρός της.
    Την έξοδο από το Ευρώ με υποτιμημένη δραχμή. Ή το να γίνει μία μικρή προβληματική περιφέρεια της Ε.Ε.

    Και οι δύο δρόμοι θα πονέσουν και θα λυπήσουν τους Έλληνες αλλά ο καλός Θεός δεν θα μας αφήσει. Πιθανώς μας προετοιμάζει σαν λαό για κάτι μεγάλο. Περιμένουμε ότι θα συμβούν παγκόσμια γεγονότα (όπως ακούγεται από αγίους ανθρώπους) που ξεκίνημα θα έχουν το ΙΡΑΝ με πυρηνικό ολοκαύτωμα, διάλυση της Τουρκίας και ξέσπασμά γενικευμένου πολέμου που θα ετοιμάσει την παγκόσμια κυβέρνηση.

    Η Ελλάδα ήταν είναι και θα παραμείνει πάντα μοναδική και πολύτιμη, διότι από αρχαιοτάτων χρόνων, ως κιβωτός, μεταφέρει το μήνυμα της ανωτάτης φιλοσοφίας, της γνώσεως των λόγων των όντων, και τα τελευταία 2000 χρόνια το της εν Χριστώ Αναστασίμου Ζωής.

    Είναι η Εκλεκτή του Θεού που έφερε την Ελληνική φιλοσοφία και τα γράμματα στον κόσμο, τον οποίο και ενοποίησε δια του Αλεξάνδρου, μετάγγισε τον Χριστιανισμό δια του Βυζαντίου, και τώρα κομίζει το μύνημα της μετανοίας και της επιστροφής του φωτός, σε έναν πλανήτη που περιμένει απελπισμένος στο σκοτάδι των αιρέσεων, στον δαιμονικό Μωαμεθανισμό και Βουδισμό, στον νεκρό Σιωνισμό, στην αθεΐα, στην ειδωλοποίηση της επιστήμης και των "αγορών".

    «Εγώ νενίκηκα τον κόσμο» λέει ο Ιησούς και εμείς οι Έλληνες απαντάμε «ελύληθεν η ώρα!»

    Ας ελπίσουμε ότι ο Θεός θα γυρίσει σελίδα στην ιστορία γρήγορα και ανώδυνα. Γιατί Εκείνος έχει το δικό Του σχέδιο αφού είναι όλος αγάπη για τον κόσμο που δημιούργησε και πάντα αναζητά τη σωτηρία μας.

  14. Albatros avatar
    Albatros 14/06/2010 09:13:50

    Το είχα ξαναγράψει και παλιότερα, ότι ο συντηρητικός πολιτικός χώρος του τόπου μας έχει ένα σαφές ιδεολογικό πρόβλημα· δεν παράγει, αλλά ούτε και υιοθετεί, "φρέσκες" ιδέες. Έτσι είτε βολοδέρνει στις νεοφιλελεύθερες ακροβασίες, τύπου Ντόρας, είτε πισωγυρίζει σε αστειότητες, τύπου "εθνικοφροσύνης".
    Ο κ. Σαμαράς, αν επιθυμεί να δημιουργήσει έναν ισχυρό πόλο συντηρητικής ("δεξιάς", αν προτιμάτε) πολιτικής, πρέπει να λειτουργήσει κινηματικά. Επί δεκαετίες οι κινηματικές διεργασίες θεωρούνταν, και ίσως έτσι να 'ναι, προνομιακό πεδίο πολιτικής δράσης της αριστεράς. Σήμερα, που η ελληνική, αλλά και η ευρωπαϊκή, αριστερά δείχνει βαλτωμένη κι αποπροσανατολισμένη, ο χώρος της κινηματικής ζύμωσης αφορά κυρίως στην κοινωνική διαστρωμάτωση των μεσαίων, λαϊκών, στρωμάτων, στις μικροαστικές τάξεις, που θα έλεγε ένας μαρξιστής. Είναι ακριβώς αυτός ο χώρος, που μπορεί να δώσει, σήμερα, ριζοσπαστικές πολιτικές δυναμικές, εναντίον του επιχειρούμενου νεοφιλελεύθερου ολοκληρωτισμού.
    Αν σήμερα χρειαζόμαστε, πράγματι, μια επανάσταση, αυτή είναι αστική, ή μικροαστική, επανάσταση, ένα ριζοσπαστικό αίτημα για την σύναψη μιας κοινωνικής εταιρικής σύμβασης, ενός γνήσιου κοινωνικού συμβολαίου, που ουδέποτε συνήφθη στην πατρίδα μας. Αν κάτι είναι παράλογο στην ελληνική εικόνα, αυτό δεν είναι οι διαφωνίες πάνω στο περιεχόμενο και τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να γίνουν οι πανθομολογούμενες αναγκαίες μεταρρυθμίσεις της ελληνικής κοινωνικοπολιτικής πραγματικότητας, αλλά να μην υπάρχουν θεσμοθετημένοι κανόνες επίλυσης τέτοιων διαφωνιών κι έτσι το μόνο που επιτυγχάνεται τελικά είναι μια στασιμότητα, αν όχι μια ιδιόμορφη οπισθοδρόμηση του ύφους: «ένα βήμα μπρος και δυο βήματα πίσω».
    Αν, πραγματικά, είναι κάτι που έχει ανάγκη ο τόπος μας, είναι ο επαναπροσδιορισμός μιας εκσυγχρονιστικής κουλτούρας στη βάση μιας ορθολογικής, αλλά κοινωνικά δίκαιης, ιδεολογικοπολιτικής πλατφόρμας.
    Οι ιδέες του καθενός μας δεν είναι μόνον απλές ανακλαστικές αντιδράσεις κατεστημένων συμφερόντων ή ατομικών φιλοδοξιών σε συγκεκριμένες συνθήκες, αλλά, επίσης, αυτόνομοι μοχλοί πολιτικής δράσης που καθορίζουν προσωπικές διαδρομές και τρόπους ζωής. Οι ιδεολογίες βρίσκονται σε μια σχέση διαρκούς αλληλεπίδρασης με τις υλικές κι ιστορικές δυνάμεις, αλλά και με τις συμπεριφορές και τις δράσεις των ατόμων. Η ηγεμονία των αστικών ιδεολογιών δεν είναι μόνον απότοκο της κυριαρχίας της αστικής τάξης στα μέσα πνευματικής παραγωγής και στους ιδεολογικούς μηχανισμούς του νεώτερου αστικού κράτους, αλλά επίσης απόρροια της ικανότητας της αστικής ιδεολογίας να εκφράζει, στις περισσότερες περιπτώσεις, τον "κοινό νου" και να μετουσιώνεται σε πράξη.
    Ο συντηρητικός φιλελευθερισμός αφορά στην "παραδοσιακή στάση", δηλαδή σε πραγματιστικές προσεγγίσεις που λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές συνθήκες και τα πραγματικά δεδομένα, την ανθρώπινη εμπειρία και την ιστορία ως έναν ασφαλή οδηγό για τον καθορισμό της πολιτικής πρακτικής.
    Οι ιδεολογίες, ωστόσο, είναι χρήσιμες, εφόσον, πέραν των αναλυτικών, έχουν και κανονιστικές δυνατότητες εφαρμογής.
    Άσχετα, πάντως, με το τι συνέβαινε παλιότερα, σήμερα οι έννοιες "δεξιός-αριστερός" δεν είναι παρά σημασιολογικά κελύφη.
    Ας πούμε, ποιος είναι σήμερα "αριστερός";
    Εκείνος που αντιδρά κι αντιπαλεύει τις μεθοδεύσεις και τους σχεδιασμούς της παγκοσμιοποίησης, και της πολιτικής ρύθμισης της νέας τάξης, ή εκείνος που συνηγορεί;
    Εκείνος που ενδιαφέρεται για το τι μπορεί να γίνει στην πραγματικότητα για ν' αλλάξει προς το καλύτερο το κοινό παρόν και μέλλον ή εκείνος που καλύπτει την αδράνεια και την αναποτελεσματικότητα πίσω από ιδεολογικά τοτέμ;
    Το μέλος η ο φίλος του ΠΑΣΟΚ υπονοεί πως έλκεται, κι εν πολλοίς αυτοπροσδιορίζεται απ’ την σοσιαλιστική ιδεολογία (ή, τέλος πάντως, ό, τι έχει απομείνει από δαύτην στο ΠΑΣΟΚ).
    Αλλά ποια είναι η ιδεολογία που έλκει ή προσδιορίζει το μέλος, τον οπαδό ή τον φίλο της ΝΔ;
    Σε ποια πολιτική ταυτότητα αντιστοιχεί, πώς προσδιορίζει ιδεολογικά το πολιτικό υποκείμενο που επιλέγει να ενταχθεί στο κόμμα αυτό;
    Ο «φιλελευθερισμός», θα απαντούσε κάποιος μ’ ευκολία.
    Μόνο που η έννοια του (πολιτικού και οικονομικού) φιλελευθερισμού δεν σημαίνει τίποτα για την συντριπτική πλειονότητα των νεοδημοκρατών και, νομίζω, τις περισσότερες φορές περισσότερο μπερδεύει, παρά αποσαφηνίζει και νοηματοδοτεί.
    Εκείνο που οφείλει, πρωτίστως, να πράξει η ΝΔ είναι να ανασυγκροτήσει μια εναργή και στιβαρή ιδεολογική πλατφόρμα.
    Η επανίδρυση μιας γνήσιας, λαϊκής, κινηματικής δεξιάς παράταξης παραμένει σήμερα το μεγάλο πολιτικό στοίχημα. Η λαϊκή δεξιά αντιπροσωπεύει τον μέσο μικροαστό, τον Έλληνα νοικοκύρη. Εκείνον που ζητά κοινή προκοπή και πρόοδο, ευνομία, τάξη, ασφάλεια, κοινωνικό κράτος δικαίου, εθνική και πολιτική αυτονομία και δημοκρατική μέθοδο.Τον απλό, καθημερινό, εργαζόμενο άνθρωπο δηλαδή.
    Ακριβώς γι' αυτό, επειδή αφορά κυρίως στα λαϊκά στρώματα, είναι πολύ εύκολο να μεταβληθεί σε μαζικό κίνημα.
    Είναι σημαντικό, όταν μιλάμε για κινηματικές διαδικασίες, να το κάνουμε με ιεροπρεπή σοβαρότητα.
    Ο τρόπος σκέψης, όχι της νέας, αλλά της συντηρητικής δεξιάς, θέλει την κοινωνία πέρα απ' το άτομο, σαφώς σημαντικότερη απ' αυτό, αλλά χωρίς να απαλείφει τον ατομικισμό.
    Επίσης, μιλά για ένα σαφώς ταξικό κράτος, αλλά επίσης αναγνωρίζει τα προστάγματα του πολιτικού φιλελευθερισμού, των δικαιωμάτων του ατόμου και του πολίτη, της συνοχής του κοινωνικού ιστού μέσα απ' τους δεσμούς που σφυρηλατεί η παράδοση, η έννομη εξουσία και η κοινή ηθική.
    Η νέα συντηρητική, λαϊκή, δεξιά, ως "τρίτη δύναμη", υιοθετεί πολλά διακυβεύματα της παραδοσιακής και νέας αριστεράς, αλλά τα εντάσσει μέσα σε μια πολιτική και προγραμματική εξειδίκευση που αφορά στη σύγχρονη μετανεωτερική πραγματικότητα κι όχι σε δογματικές αγκυλώσεις και αυτοεκπληρούμενες προφητείες:
    Το κράτος πρόνοιας, οι αναδιανεμητικές κοινωνικές πολιτικές, οι αμεσοδημοκρατικές, δημοψηφισματικές, πολιτικές μέθοδοι, οι έμπρακτες αντιστάσεις απέναντι στις οικονομικές, αλλά κυρίως πολιτικές, ρυθμίσεις της παγκοσμιοποίησης, η προστασία κι η συνοχή του κοινωνικού ιστού, ο σεβασμός στην διαφορετικότητα υπό την προϋπόθεση της ηθικής στη διαφορετικότητα, η εθνική και πολιτική αυτονομία, η γενικευμένη κοινότητα συμφερόντων των πολιτικών και εθνικών υποκειμένων, αποτελούν μερικές μόνο απ' τις θέσεις κλειδιά του σκληρού πυρήνα της νέας συντηρητικής, λαϊκής, δεξιάς.
    Ο Rawls στο βιβλίο του Θεωρία της Δικαιοσύνης (1971) έδωσε τις βασικές αρχές την ενορασιοκρατίας, δηλαδή της πολιτικής ηθικής του φιλελευθερισμού, που (θα έπρεπε να) εκφράζεται απ' την συντηρητική δεξιά, αντί των στυγνού ωφελιμισμού.
    Η ενορασιοκρατία του κοινού νου μορφοποιείται σε ομάδες σχετικά συγκεκριμένων προσταγμάτων, καθεμιά απ' τις οποίες βρίσκει εφαρμογή σε ένα επιμέρους πρόβλημα δικαιοσύνης. Έτσι, μια ομάδα προσταγμάτων βρίσκει εφαρμογή στο ζήτημα του ακριβοδίκαιου μισθού, μια άλλη σε αυτό της φορολογίας, μια τρίτη στο πρόβλημα του κολασμού κ.ο.κ.
    Προκειμένου να καταλήξει κανείς, φερ' ειπείν, στην ιδέα του ακριβοδίκαιου μισθού, θα πρέπει, κατά κάποιον τρόπο, να σταθμίσει διάφορα ανταγωνιστικά μεταξύ τους κριτήρια, όπως για παράδειγμα, αυτά της δεξιότητας, της κατάρτισης, της καταβαλλόμενης προσπάθειας, του βάρους της ευθύνης ή των κινδύνων της δουλειάς, καθώς επίσης και να αφήσει κάποιο περιθώριο για το μέγεθος της ανάγκης. Φανταζόμαστε πως κανείς δεν θα αποφάσιζε με βάση ένα μονάχα από αυτά τα κριτήρια, αλλά ότι θα πρέπει να επιτυγχάνεται κάποιος συμβιβασμός μεταξύ τους.
    Με βάση την αρχή αυτή, της πολιτικής ηθικής που είναι εδραιωμένη πάνω στην αρχή πως οι άνθρωποι δεν αξίζουν τις κοινωνικές ανισότητες, αλλά ταυτόχρονα έχουν κάθε δικαίωμα για να διαχειριστούν ελεύθερα τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους προς όφελός τους, ο Rawls καταλήγει στις Αρχές της Δικαιοσύνης:

    Πρώτη Αρχή - Κάθε πρόσωπο πρέπει να έχει ίσο δικαίωμα στο πιο εκτενές συνολικό σύστημα ίσων βασικών ελευθεριών που είναι συμβατό με ένα παρόμοιο σύστημα ελευθερίας για όλους.

    Δεύτερη Αρχή - Κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες πρέπει να διαρρυθμίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε και οι δύο:
    α) να αποβαίνουν προς το μεγαλύτερο όφελος των λιγότερο ευνοημένων, και
    β) να συνδέονται με αξιώματα και θέσεις ανοιχτές σε όλους, υπό συνθήκες ακριβοδίκαιης ισότητας ευκαιριών.

    Πρώτος Κανόνας Προτεραιότητας (Η προτεραιότητα της Ελευθερίας) - Οι αρχές της Δικαιοσύνης πρέπει να ιεραρχούνται κατά λεξικογραφική διάταξη και, επομένως, οι βασικές ελευθερίες μπορούν να περιορίζονται μόνο χάριν της ελευθερίας.

    Δεύτερος Κανόνας Προτεραιότητας (Η προτεραιότητα της Δικαιοσύνης έναντι της αποδοτικότητας και της ευημερίας) - Η Δεύτερη Αρχή της Δικαιοσύνης προηγείται λεξικογραφικά της αρχής της αποδοτικότητας και της μεγιστοποίησης του σύνολου των πλεονεκτημάτων· και η Αρχή των Ακριβοδίκαιων Ευκαιριών προηγείται της Αρχής της Διαφοράς.


    Ωστόσο, υπάρχουν δυο ακόμα θέματα που καλείται ν' αντιμετωπίσει η Αρχή της Δικαιοσύνης:
    Οι διαφορετικές θέσεις εκκίνησης των ατόμων μέσα σ' ένα πολιτικά και οικονομικά φιλελεύθερο περιβάλλον και τα άτομα που αδικήθηκαν εκ φύσεως.

    Κανένας δεν αξίζει μια μεγαλύτερη φυσική ικανότητα, ούτε είναι άξιος μιας πιο ευνοϊκής θέσης εκκίνησης στην κοινωνία (...) αυτός δεν είναι λόγος για να αγνοήσει κανείς και -πολύ λιγότερο- να απαλείψει τις διακρίσεις. Αντίθετα, η βασική διάρθρωση μπορεί να διαρρυθμιστεί έτσι ώστε αυτές οι τυχαιότητες να λειτουργούν προς όφελος των λιγότερο τυχερών. Έτσι, αν επιθυμούμε να οικοδομήσουμε το κοινωνικό σύστημα με τέτοιο τρόπο ώστε κανείς να μην κερδίζει ή να χάνει από την αυθαίρετη θέση που κατέχει στη διανομή των φυσικών χαρισμάτων ή από την αρχική του θέση στην κοινωνία, χωρίς να αποζημιώνει ή να αποζημιώνεται γι' αυτό, οδηγούμεθα στην Αρχή της Διαφοράς".

    Η Αρχή της Διαφοράς ορίζει πως οι περισσότερο ευνοημένοι, είτε απ' τις φυσικές τους δεξιότητες είτε απ' την αρχική θέση εκκίνησης όπου έτυχε να βρεθούν μέσα στην κοινωνία, θα πρέπει να διαθέτουν ένα μέρος των επιπρόσθετων εσόδων, που καρπώνονται λόγω της αρχικής τυχαιότητας, για να στηρίζουν μια δέσμη μέτρων προς όφελος εκείνων που ατύχησαν είτε με φυσικές αναπηρίες είτε με ύστερη θέση αρχικής εκκίνησης μέσα στην κοινωνία.
    Ενώ, δηλαδή, θα πρέπει να είμαστε απολύτως υπεύθυνοι για το κόστος των επιλογών μας, κάποιος δεν θα πρέπει να ζημιώνεται για τυχαιότητες που είτε τον φέρνουν σε φυσική μειονεκτική θέση είτε τον τοποθετούν αρχικά σε ύστερο σημείο εκκίνησης μέσα στην κοινωνία από κάποιον άλλον.
    Χωρίς αυτό να μεταφράζεται σε μια κοινωνία "Φιλανθρωπίας", ούτε σε επιδότηση των αργόσχολων και των πολυδάπανων, ο Rawls προτείνει μια Κοινωνία Δικαίου, που θεραπεύει τις ανισότητες "που επηρεάζουν τις ζωές των ανθρώπων κι όχι που προκύπτουν απ' τις επιλογές τους".
    Θεραπεία των περιστάσεων, δηλαδή, κι όχι των επιλογών.
    Απ' την άλλη, μια κοινωνία Δικαίου θα πρέπει να επιδοτεί τις επιλογές των ατόμων, έτσι που να είναι απολύτως ελεύθερα για να πραγματώσουν τους σκοπούς της ύπαρξής τους, αλλά όχι να τα αποζημιώνει για το ενδεχόμενο κόστος τους.
    Δεν απομένει, λοιπόν, παρά μια μόνο λύση:
    Ο επαναπροσδιορισμός της ιδεολογικοπολιτικής πλατφόρμας της ΝΔ προς την κατεύθυνση μιας γνήσιας λαϊκής, δεξιάς παράταξης.
    Με τον τρόπο αυτόν, όχι μόνον η ΝΔ θα μπορέσει ν' αποκτήσει ένα εναργές ιδεολογικό πλαίσιο αναφοράς, το οποίο τα τελευταία χρόνια απουσιάζει ή είναι εντελώς νεφελώδες, αλλά θα υπάρξει και μια νέα πολιτική ταυτότητα, που θα προσδιορίζει επακριβώς την ιδεολογικοπολιτική τοποθέτηση της σύγχρονης, λαϊκής, κεντροδεξιάς του τόπου μας.

  15. vassilis avatar
    vassilis 14/06/2010 14:49:38

    Και με τον φορεα καταστροφης του Ελληνισμου το ιερατειο τι θεσει θα παρει η νεα ιδεοπολιτικη πλατφορμα της ΝΔ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.