#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/04/2011 21:21
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η εργατική πρωτομαγιά δεν είχε ποτέ μεγαλύτερη σημασία



Ποτέ άλλοτε στη πρόσφατη ιστορία της Ελλάδας μας, ο συμβολισμός και το νόημα της αυριανής εργατικής πρωτομαγιάς δεν ήταν τόσο επίκαιρος.

Η χώρα μας έχει μπει σε ένα σκοτεινό τούνελ, η άκρη του οποίου δεν είναι καν ορατή. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, εργασιακά κεκτημένα, δικαιώματα, εισοδήματα, εργασιακές σχέσεις, και άλλα πολλά, έχουν γίνει στάχτη και καπνός, με τη βοήθεια της κατά τα άλλα σοσιαλιστικής μας κυβέρνησης.

Και επειδή τα τελευταία  χρόνια ήταν κυρίως χρόνια (τεχνητής) ευμάρειας, όπου πολλές από τις κατακτήσεις των λαών θεωρούνται αυτονόητες και δεδομένες, σίγουρα θα υπάρχουν πάρα πολλοί συμπατριώτες μας, κυρίως νεαροί, που ίσως να  αγνοούν το μήνυμα, ή και τον συμβολισμό της εργατικής πρωτομαγιάς.

Εκτός λοιπόν από μια γιορτή της άνοιξης, η αυριανή ημέρα θεωρείται και ως η διεθνής ημέρα της παγκόσμιας εργατιάς. Από την αρχαιότητα ακόμη, η πρωτομαγιά γιορτάζονταν από τους περισσότερους ευρωπαϊκούς λαούς ως το τέλος του χειμώνα και η απαρχή του θέρους. Η έμπνευση όμως για τον εργατικό συμβολισμό της είναι σχετικά πρόσφατη, και προέρχεται από κάποια δραματικά γεγονότα που έλαβαν χώρα στην Αμερική.

Σαν ιδέα, η γιορτή της εργατιάς πρωτοξεκίνησε στην Αυστραλία το 1856. Χρησιμοποιήθηκε ως μέσο για να επιτευχθεί το πολυπόθητο τότε οκτάωρο. Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να διαθέσουν μια ημέρα για γενική απεργία και συγκεντρώσεις, με αίτημα τους το οκτάωρο. Η αρχική ιδέα ήταν η πρωτομαγιά να ισχύσει μόνο για μια χρονιά. Ήταν όμως τόσο μεγάλη η επιτυχία της, που τα συνδικάτα και οι οργανώσεις αποφάσισαν να τη γιορτάζουν κάθε χρόνο. Έτσι, η προλεταριακή αυτή γιορτή όχι μόνο καθιερώθηκε, αλλά σύντομα υιοθετήθηκε από την εργατική τάξη σε ολόκληρο σχεδόν τον κόσμο.

Οι πρώτοι που ακολούθησαν το παράδειγμα των Αυστραλών ήταν οι εργαζόμενοι των ΗΠΑ, που το 1886 αποφάσισαν να χαρακτηρίσουν την πρωτομαγιά ως ημέρα γενικής απεργίας.

Τη χρονιά εκείνη, στη διάρκεια διαδηλώσεων με αίτημα το οκτάωρο στο Haymarket του  Chicago, η αστυνομία δολοφόνησε τρεις απεργούς της εταιρίας McCormick Harvesting Machine Co. Δυο ημέρες αργότερα, εξερράγη μια βόμβα, και στη συνέχεια οι αστυνομικοί επιτέθηκαν στο πλήθος, και ακολούθησαν μάχες σώμα με σώμα,  με αποτέλεσμα να δολοφονηθούν τουλάχιστον 12 άτομα, οι μισοί εκ των οποίων αστυνομικοί. Αρκετοί απεργοί συνελήφθησαν, και λίγο αργότερα κάποιοι δικάστηκαν, ενώ καταδικάστηκαν σε θάνατο 7 αναρχικοί, οι οποίοι και κρεμάστηκαν. Οι δίκες συνοδεύτηκαν από διεθνή κατακραυγή, αφού οι πέντε εκ των καταδικασθέντων δεν ήταν καν παρόντες στα επεισόδια, ενώ το σώμα των ενόρκων αποτελούνταν κυρίως από επιχειρηματίες.

Παράλληλα, σε ολόκληρο τον κόσμο, το εργατικό κίνημα δυνάμωνε όλο και περισσότερο. Στο Διεθνές  Εργατικό Συνέδριο του 1889 αποφασίστηκε, με πρωτοβουλία των εκπροσώπων των γαλλικών συνδικάτων, η διεκδίκηση του οκτάωρου να γίνει μέσω μιας παγκόσμιας ημέρας απεργίας. Ο Αμερικανοί εκπρόσωποι θύμισαν την απόφαση των δικών τους οργανώσεων να απεργήσουν την 1η Μαΐου του 1890, και έτσι το Συνέδριο ψήφισε ομόφωνα να χαρακτηριστεί η συγκεκριμένη ημερομηνία ως η παγκόσμια ημέρα του προλεταριάτου.  Αργότερα, το 1898, η Σοσιαλιστική Διεθνής, που ιδρύθηκε από τον Κ. Μαρξ και άλλους σοσιαλιστές και αναρχικούς, ανακήρυξε και αυτή τη 1η Μαΐου ως τη διεθνή ημέρα των εργαζομένων.

Με το τέλος του Α`Π.Π. και τη ρωσική επανάσταση, επήλθε διάσπαση στη σοσιαλιστική διεθνή, με την ίδρυση της αντίστοιχης κομμουνιστικής, η οποία κατηγόρησε τη πρώτη για αναθεωρητισμό και οπισθοχώρηση από τον διεθνισμό.

Η πρωτομαγιά συνέχισε να γιορτάζεται και από τις δυο διεθνείς, μαζί με τα εργατικά συνδικάτα όλου του κόσμου. Στην ΕΣΣΔ, η ημέρα ορίστηκε ως επίσημη εθνική γιορτή, με στρατιωτικές παρελάσεις κλπ. Κάτι ανάλογο συνέβη αργότερα και στα κράτη του σοβιετικού μπλοκ, αλλά και στη Κίνα.

Στα δικά μας, όλοι θυμόμαστε το σύνθημα: «Η πρωτομαγιά δεν είναι αργία, είναι απεργία».

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. λαικη δεξια avatar
    λαικη δεξια 30/04/2011 21:52:08

    ετσι ακριβως strange.
    αυριο ειναι μια καλη ευκαιρια να δειξουμε δυναμικη παρουσια στις συγκεντρωσεις.
    κλεινουμε τα αυτια στα χουντοκαναλα που αρχισαν απο σημερα να λενε για γιορτη λουλουδιων και να περνανε το μηνυμα των κακων συνδικαλιστων,που ως μαγειας δεν ηταν κακοι πριν την εκλογη της κυβερνησης τσολακογλου ( που νομιζω αυτες τις μερες ηταν που ορκιστηκε και το 1941 ) τον οκτ 2009.
    τα δημοσιοκαφρακια σε πληρη συμφωνια με τους προδοτες του τζεφρυ λυσσαξαν σημερα να μην περασει το νοημα της 1 ΜΑΗ.
    κακοι ,η, καλοι οι συνδικαλιστες,αδιαφορουμε και πηγαινουμε στις συγκεντρωσεις.η αυριανη μερα ειναι μια μοναδικη ευκαιρια να βουλιαξει η αθηνα και οι αλλες πολεις απο τον κοσμο.
    αγαπητοι της δακε μην ξεκινησετε για εκδρομες και εξοχη αυριο.
    αγαπητοι νεοι της οννεδ μην πιασετε καφετεριες και βολτες αυριο.
    ολοι μας στις συγκεντρωσεις.
    και κατι για τα γραφεια της συγγρου.
    σημερα, το πρωι στην νετ,στο πρωινη προπαγανδα-ενημερωση,τα καθεστωτικα δημοσιοκαφρακια του τηλεμαχου,που οπως φαινεται τους μαντρωσε για τα καλα και τους εκανε φροντιστηριο,την επεσαν με τον πιο αγριο τροπο στον μανωλη,ο οποιος τα πηγε καλα ομως,σε πεισμα τους.
    πηρα λοιπον απογοητευμενος απο την χαλαρη σταση που εχουμε,στον πολεμο με τους δημοσιοκαφρους,για να πω ως ποτε θα τους ανεχομαστε,αλλα στα γραφεια κανεις δεν σηκωνε το τηλεφωνο.τι γινετε ρε παιδια;κλεινουμε σαββατο;

  2. kiki avatar
    kiki 30/04/2011 21:55:15

    Και εξακολουθη να ειναι Απεργια , και οχι γιορτη των λουλουδιων.
    Τι μου θυμισες τον Λασκαρη υπουργο εργασιας και τον Καρακιτσο, ωραιες εποχες , με μαχες και αγωνες, ωραια νειατα.
    Και θυμηθηκα ολον τον καταλογο των πουλημενων συνδικαλιστων του Πανελληνιου Κουνηματος που γιναν και υπουργοι και ξεπουλησαν και την μανα τους, οχι μονο τα εργατικα μας δικαιωματα, και κατακτησεις.
    Ξεπουλησαν ολη μας την ζωη, χωρις ντροπη χωρις αιδω.
    Ο Μπελλα τσαο, τσαο ,
    τραγουδαγαμε νεοι, αντε αυριο ναρθει η μερα που να τους πουμε αει στα τσακιδια ,πουλημενοι.
    Σαν αυριο μερα Μαγιου σκοτωθηκε και ο Αλεκος Παναγουλης , τιμη στην μνημη του , του Ελληνα.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ kiki 30/04/2011 22:02:32

      1/5/76, Στέφας-Μιραφιόρι-Φάκελος της Κύπρου-Οριάνα Φαλάτσι.
      Διαβάστε το βιβλίο της "Ένας άνδρας" (οι νεότεροι).

  3. neotera avatar
    neotera 30/04/2011 21:59:48

    Οντως, η πρωτομαγιά δεν ειχε ποτε μεγαλύτερη σημασία από τώρα που πάνε μέσα από την κρίση τους να σκλαβώσουν στην κυριολεξία τους εργαζόμενους. Και μάλιστα απευθείας σκλαβιά στις τράπεζες και στην Αλήτ καταργώντας τους ενδιάμεσους προστατευτικούς θεσμούς και νόμους των κρατών, αλλά και τα έθνη, την οικογένεια, θρησκείες, έθιμα και γενικά κάθε θεσμό αλληλεγγύης των λαών... Νά 'χαμε και αριστερό κίνημα τέτοια εποχή, καλά θά 'τανε...

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 30/04/2011 22:07:05

    H Πρωτομαγια δεν ειναι αργια στη χωρα που συνεβη : στις ΗΠΑ η ημερα της εργασιας ειναι καπου το Σεπτεμβριο.

  5. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/04/2011 22:20:53

    Αφιερωμένο στη παρέα του αντινιούζ:
    h__p://www.youtube.com/watch?v=5Ldjt0ACJeQ

  6. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 30/04/2011 22:57:16

    Εξάλλου, σε σχέση με το περιττό της προσθήκης της νέας παραγράφου στο νομοσχέδιο του ασφαλιστικού, υπενθυμίζουμε ότι οι διατάξεις των άρθρων 22.5, 25.1 και 25.2 του Συντάγματος καλύπτουν το θέμα της κρατικής εγγύησης των συντάξεων ως εξής:
    Συντ.22.5: «Το κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων, όπως νόμος ορίζει».
    Συντ. 25.1: «Τα δικαιώματα του ανθρώπου ως ατόμου και ως μέλους του κοινωνικού συνόλου και η αρχή του κοινωνικού κράτους δικαίου τελούν υπό την εγγύηση του κράτους. Όλα τα κρατικά όργανα υποχρεούνται να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη και αποτελεσματική άσκησή τους…».
    Συντ. 25.2: «Η αναγνώριση και η προστασία των θεμελιωδών και απαράγραπτων δικαιωμάτων του ανθρώπου από την Πολιτεία αποβλέπει στην πραγμάτωση της κοινωνικής προόδου μέσα σε ελευθερία και δικαιοσύνη».

    Η ανάγνωση των συνταγματικών αυτών προβλέψεων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου (στα οποία περιλαμβάνεται και το δικαίωμα κοινωνικής ασφάλισης) δεν συναρτάται με οικονομικούς όρους ή προϋποθέσεις !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    και ότι το κράτος οφείλει να διασφαλίζει όλους τους όρους (και τους oικονομικούς) που προαπαιτούνται για την προστασία των δικαιωμάτων αυτών

    ΠΠ

    εαν οι ΠΑΣΟΚΟΙ ειναι πονηροι... εμεις ειμαστε πονηροτεροτεροι !!!

  7. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 30/04/2011 23:05:19

    Με το συνδυασμό των ρυθμίσεων της νέας ασφαλιστικής νομοθεσίας επιδιώκεται και η συμπληρωματική χρηματοδότηση του συστήματος από πέντε πηγές (περαν των εργοδοτικών και των εργατικών εισφορών):
    Πρώτον,
    από την επιβάρυνση του μεγάλου αριθμού των συνταξιούχων με ειδικές εισφορές και βάρη (ΛΑΦΚΑ) που θα χρησιμοποιηθούν για την καταβολή των συντάξεων άλλων συνταξιούχων. Δεύτερον,
    από τη μείωση του συνόλου σχεδόν των συντάξεων (άμεση, διαχρονική και μόνιμη κατάργηση της 13 ης και 14ης σύνταξης, μείωση των συντάξεων σε συγκεκριμένες κατηγορίες π.χ. συνταξιούχοι ΔΕΗ και ΟΤΕ και από το 2015 μείωση του ετήσιου δείκτη αναπλήρωση από το 2 % στο 1,2 % και υπολογισμός της σύνταξης με βάση τις αποδοχές ολόκληρου του συντάξιμου βίου).
    Τρίτον,
    από το πάγωμα των συντάξεων τουλάχιστον για μία τριετία
    (εκτιμάται ότι η μείωση της αγοραστικής αξίας των συντάξεων, εξ αυτού και μόνον του λόγου, θα κυμανθεί περί το 15 % ακόμη και για τις συντάξεις των 300 ευρώ).
    Τέταρτον,
    από την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών (δεν αυξάνονται
    τα ποσοστά αλλά επιμηκύνεται ο χρόνος καταβολής εισφορών που μπορεί σε ακραίες περιπτώσεις να φθάσει και τα 20 έτη). Πέμπτον,
    αυξάνεται ο αριθμός των απαιτουμένων συντάξιμων ετών από τα 35 στα 40 έτη και συνεπώς επιβραδύνονται οι συνταξιοδοτήσεις η σε περίπτωση μη επιβράδυνσης μειώνεται το ποσόν που καταβάλλεται ως σύνταξη.

    ΠΠ Παρακολουθω Πασοκ

  8. Προφήτης avatar
    Προφήτης 30/04/2011 23:57:50

    Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία σήμερα είναι η διατήρηση του μαχητικού πνεύματος της κοινωνίας.

    Αλλά αυτό το κάνει καλύτερα η Κερατέα και όχι βέβαια η σύγχρονη εργατική αριστοκρατία.

    Να θυμόμαστε και τον Αλέξανδρο Παναγούλη, ναι kiki. Από τους λίγους Έλληνες που επάξια αποκαλούνταν "Αλέξανδρος" και όχι "Αλέκος".

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Προφήτης 01/05/2011 00:06:32

      φανταζεσαι να ειχαμε αυτη την οργανωση επι Σημιτη????
      χαχαχαααα

      ΠΠ

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 01/05/2011 00:21:45

        Internet και blogging εννοείς;

  9. η Dimi avatar
    η Dimi 01/05/2011 00:12:34

    Nέα «Υπατία» Το Ιατρικό Κέντρο στο Μαρούσι!!! Μεταφέρουν παράνομα Λιβύους «αντικαθεστωτικούς» και οι Ελληνες πληρώνουν χωρίς να το ξέρουν!

    Στο συγκεκριμένο κτίριο «νοσηλεύονται» τις τελευταίες ημέρες περίπου 50 αλλοδαποί, Λίβυοι αντικαθεστωτικοί, ενώ αναμένονται νέες «παραλαβές» στις επόμενες ημέρες, οι οποίοι φυλάσσονται σε καθεστώς ΑΠΟΛΥΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ..!

    Η δημιουργία μίας νέας «Υπατίας» στο Μαρούσι, υπαγορεύτηκε από τον φόβο τυχόν αντίποινων από πλευράς ... κομάντο- εκτελεστών του Μουαμάρ Καντάφι, που θ’ αναλάβουν την εκτέλεση δύσκολων κι επικίνδυνων αποστολών, όπου έχουν βρει καταφύγιο οι εκδιωγμένοι πολέμιοι του.
    ~Δελτίο Εγκληματικότητας Αλλοδαπών - Σαββάτο 30/4/2011
    http://egklimatikotita-allodapwn.blogspot.com/2011/04/blog-post_4556.html

    Πρωτομαγιά ξημερώνει. Ολοι ακομμάτιστα, από κάθε γωνιά της Ελλάδας, συμμετέχουμε στην Εξέγερση των Ελλήνων Πολιτών. Απαιτούμε Αέρα! Ελευθερία! Απαλλαγή από τη νεοταξική μαφιοκρατία! Στόχος Τους, η Ζωή Μας!

  10. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 01/05/2011 01:42:45

    Η θεσμική δόμηση ενός κράτους, προηγείται τής πολιτειακής.

    Η θεσμική δόμηση, πού στηρίζεται σε αξιωματικούς ορισμούς καί κανόνες, επιτρέπουν σέ ένα σύνολο ανθρώπων να συγκροτήσουν κράτος.

    Θεσμική δόμηση μέ πληθυσμό, ο οποίος έχει κοινά χαρακτηριστικά (π.χ. ομόγλωσσο, ομόθρησκο, κοινά ήθη καί έθιμα, πίστη στήν κοινή καταγωγή καί ιστορία, κ.λ.π.) οδηγεί σε συγκρότηση εθνικού κράτους.
    Η πολιτειακή δόμηση, έπεται τής θεσμικής καί οι πολιτειακοί κανόνες της είναι απόρρεια τών θεσμικών παραδοχών. Αν ξεφεύγουν οι πολιτειακοί κανόνες ή δέν είναι θεσμικά συμβατοί μέ τήν υπαρξιακή αναγκαιότητα τών ατόμων μιάς κρατικής οντότητας, τότε η πολιτεία είναι ημιτελής καί διαχρονικά επικίνδυνη γιά την επιβίωση τής ανθρώπινης αυτής ομάδας ( πολύ περισσότερο γιά ένα εθνικά δομημένο πληθυσμό), πού θέλει καί γι αυτό συγκροτεί κράτος.

    Το πρόβλημα με το ελλαδικό κράτος είναι ότι συγκροτήθηκε ως κρατική οντότητα, σε ένα μικρό εδαφικά κομμάτι τού ιστορικού χώρου, στόν οποίο οι έλληνες προϋπάρχουν, τουλάχιστον τρείς χιλιετίες ως έθνος. Η πρώτη συγκρότηση ελεύθερου ελληνικού κράτους άφησε εκτός επικράτειας τήν συντριπτική πλειοψηφία τών ελλήνων καί τόν χώρο τής υπερτρισχιλιετούς παρουσίας τους.
    Από τήν εποχή, πού συγκρότησε ο Ελληνας τό σύγχρονο κράτος του, δεν κατόρθωσε να το εντάξει στήν προσωπική του υπαρξιακή αναγκαιότητα. Προσπάθησε, αλλά δεν τα κατάφερε. Ηταν και οι συνθήκες δημιουργίας τού κράτους του τέτοιας υφής, ώστε να τόν δυσκολέψει πολύ στήν πορεία. Δημιουργήθηκε κράτος, τρόπον τινά ,προτεκτοράτο των μεγάλων δυνάμεων, μέ ξένο τοποτηρητή (βασιλεία) καί μέ επιλογή πολιτικής καί πνευματικής ηγεσίας δέσμιας αυτών τών αναγκαιοτήτων, άρα καί περιορισμένων ικανοτήτων. Συνεχείς πόλεμοι, κατά διαστήματα εδαφική επέκταση τού κρατιδίου με συνεχή αύξηση πληθυσμού, αλύτρωτους πληθυσμούς εκτός συνόρων, αλλόγλωσους καί αλλόθρησκους πληθυσμούς εντός συνόρων, μεγάλη ιδέα, μικρασιατική καταστροφή, κατοχή, εμφύλιος, ψυχρός πόλεμος, χούντα, κυπριακό καί ΕΕ, είναι μερικά σταχυολογημένα περιστατικά τής πορείας του αυτής.

    Στήν ιστορική του πορεία, τό σύγχρονο ελληνικό κράτος, προσπάθησε να εντάξει τήν πλειοψηφία τών υπαρχόντων ελλήνων στήν εδαφική του επικράτεια. Ουσιαστικά με την ένταξη, όσο μπόρεσε, εδαφών καί στήν συνέχεια με τήν ενσωμάτωση ελληνικών πληθυσμών, οι οποίοι διαβιούσαν έξωθεν τών συνόρων του καί οι συνθήκες τούς οδήγησαν στό ελλληνικό κράτος. Η πορεία αυτή τής εθνικοκρατικής υπόστασης οδήγησε και στήν αποδοχή τού ελλαδικού κράτους, ως εθνικού κράτους μητρόπολης τών ασπανταχού της γής ζώντων ελλήνων. Γι’ αυτό τον λόγο και αναπόσπαστο κομμάτι τής κρατικής του υπόστασης θεωρήθηκε καί η προστασία , όλων εκείνων, πού αυτοπροσδιορίζονταν έλληνες καί αυτοδικαίως τούς έδινε ( ευτυχώς ακόμα) τό δικαίωμα νά επιλλέξουν τήν κρατική του προστασία, όταν καί άν οι συνθήκες τό επέβαλλαν.

    Το πρόβλημα τού σημερινού Ελληνα είναι θεσμικό. Η πολιτειακή μας σύγχρονη δόμηση είναι, δυστυχώς, στόν αέρα καί αυτό γιατί δεν κατορθώσαμε να εντάξουμε τόν ελληνισμό, ώς διαχρονικό σύνολο, σε μιά θεσμικά ενιαία αποδεκτή ελληνική ταυτολογία. Και αυτό ως απόρροια τής συστημικής υποτέλειας σε ξένους προστάτες (όχι μόνο οικονομικά, αλλά καί πνευματικά). Αυτή η υποτέλεια και η μή ολοκλήρωση τής προσπάθειας ένταξης στον κορμό τού εθνικού κράτους εδαφών και πληθυσμών ελληνικών, ικανών να δώσουν τήν αναγκαία δυναμική (μεγέθους και ιστορικής ταύτισης), οδήγησε τόν σημερινό έλληνα στήν παραδοξότητα τής μή ταυτισής του μέ τό σύνολο τών δομικών εθνολογικών σταθερών, αλλά μόνο μέ επιλεκτικά δομικά γνωρίσματα τής υπερτρισχιλιετούς του παρουσίας στήν ιστορία.

    Η τραγικότητά του έλληνα έγκειται και στό γεγονός, ότι είναι ο μόνος κληρονόμος και ο μόνος ικανός νά νοήσει καί νά βιώσει αληθώς τήν διαχρονικότητα τού δικού του πολιτισμού. Η αποδοχή τών ελληνικού πολιτισμού από τήν δύση έγινε μέ πράξη υιοθεσίας, νοήθηκε διαφορετικά καί ανάγκασε τόν δυτικό άνθρωπο νά εκφράσει τήν αντιθετικότητά του στόν δημιουργό. Ο δυτικός άνθρωπος δημιούργησε ένα πολιτιστικό αντίποδα καί αισθάνθηκε τήν ανάγκη να τόν υπερασπίσει πάση θυσία. Οταν στήν νεώτερη πορεία της η δύση γνώρισε καί τούς δυστυχείς εξαθλιωμένους απόγονους αυτού τού πολιτισμού, αισθάνθηκε έντονη αμηχανία. Μή μπορώντας νά τούς εντάξει στό δικό της παραμορφωμένο πολιτιστικό είδωλο, αισθάνθηκε έντονη τήν ανάγκη να διαγράψει ολη τήν ενδιάμεση πολιστική συνέχεια καί μέ αναγωγή, διαπράττοντας πολιτιστική πατροκτονία, αναγόρευσε εαυτόν,ως τόν μόνο γνήσιο κληρονόμο καί μοναδικό εκφραστή τής αρχαιοελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Δέν εφείσθη δέ κόπων νά μετεκενώσει καί στούς σημερινούς έλληνες τό αντεστραμμένο πολιτιστικό είδωλό της καί νά μάς τό επιβάλλει ετσιθελικά, ως τό μόνο άξιακά σωστό καί αρμόζων σε παρακμασμένο πολιτιστικά έθνος. Φρόντισε επιμελώς δέ, να μάς απαξιώσει καί γενετικά. Ποτέ δέν ξέρεις τί μπορεί να συμβεί από άτομα πού έχουν επίγνωση τής καταγωγής τους. Μάς υποβίβασε η δύση σε έθνος μή ελληνικό. Μάς έμαθαν νά θεωρούμε εαυτούς απόγονους σλάβων, ιλλυριών, σελτζούκων, αράβων, τούρκων καί κάθε γής κακό συναπάντημα. Βρήκε πολλούς πρόθυμους ιθαγενείς σέ αυτήν της τήν προσπάθεια. Οι ελληνες πάντα φημίζονταν καί γιά τήν ευκολία δούλωσής τους στό ενίοτε χρυσίον. Ταΐσανε Δημάρατους καί πνίξανε εν τή γενέσει τους Λεωνίδες. Καί αυτό τό προσπαθούν ( καί τό επιτυγχάνουν) μέχρι σήμερα.

    Δηλαδή ο σύγχρονος έλληνας, έχει λοβοτομηθεί τόσο πολύ, ώστε δέν μπορεί νά ζήσει το αυτονόητο τής διαχρονικής του ύπαρξης. Επιλέγει νά είναι μόνο αρχαίος, ή μόνο ρωμηός, ή νεοέλληνας, ή αιγαιακός γενικά, ή καί φορτικότατα δουλικά, μόνο ευρωπαίος ή μόνο ανατολίτης. Τήν καβάφειο ρήση, ελληνικός, τήν προσπερνάει στήν αγωνιώδη του προσπάθεια νά αυτοορισθεί.

    Επαναστατική διαδικασία είναι η εμπέδωση θεσμικών κανόνων εταιρικής συνύπαρξης. Η εταιρική συνύπαρξη δέν είναι ο αυτοσκοπός. Είναι, όμως, η αναγκαία καί ικανή συνθήκη, πού μάς επιτρέπει να εξανθρωπίσουμε τήν αγελαία μας φύση καί να πλησιάσουμε τήν ποθητή, θεία μας φύση. Δεν χρειαζόμαστε περισσότερους δημοκρατικούς κανόνες. Χρειαζόμαστε να εμπεδώσουμε την δημοκρατική διαδικασία στήν προσωπική μας οντότητα. Ας τήν ξαναορίσουμε, ο καθένας προσωπικά, ώστε νά τήν απαιτήσουμε καί από τούς πολιτικούς σχηματισμούς. Καί οι πολιτικοί σχηματισμοί, τίς δικές μας ιδιοτελείς ή καί ανιδιοτελείς προσδοκίες εκφράζουν.

    Δεν χρειαζόμαστε, ούτε καί είναι κάποια λύση, η προεδρική δημοκρατία. Ούτε αυξημένους πολιτειακούς ρόλους άλλων προσώπων. Χρειαζόμαστε σεβασμό στήν χρήση ελευθερίας από τον συμπολίτη μας καί φραγμό στήν ασυδοσία. Ακριτη χρήση τής ελευθερίας οδηγεί στήν τυρρανία καί στήν υποδούλωσή μας σε τρίτους. Σωστή όμως χρήση της ελευθερίας προϋποθέτει θεσμούς. Θεσμούς πού να ταιριάζουν στην ψυχοσύνθεσή μας και γι’ αυτό θα γίνονται σεβαστοί. Θεσμούς κληροδοτημένους, λειτουργικούς στήν σύγχρονη πραγματικότητα και διαχρονικούς. Πρέπει η παράδοσή μας να σταματήσει να μας προσφέρεται ως φολκλόρ και να αποκτήσει την δυναμική παρουσία της στο σήμερα. Είμαστε οι άσωτοι, παραπλανημένοι κληρονόμοι και φορείς πανανθρώπινων αξιών. Θέλουμε να μας θαυμάζουν γι’ αυτό και οι ίδιοι αρνούμαστε να εισέλθουμε στο κατώφλι τής παραδοθείσας εμπειρίας. Είμαστε λαθρεπιβάτες στο δικό μας καράβι. Ετσι μάς έμαθαν. Οι θεσμοί είναι προυπόθεση ευνομούμενης πολιτείας. Αν ανατρέξουμε στήν Ιστορία μας θα βρούμε τις δικές μας λύσεις και θα δούμε, ότι η συντεταγμένη χρήση τής θεσμοθετημένης πολιτειακής ελευθερίας, επιτρέπει καί δημιουργεί ενεργό πολίτη καί όχι ιδιώτη.

    Αναρχος ο Ελληνας. Αναρχη η φύση του. Αναρχη η ελευθερία του. Πολύ επικίνδυνος. Δέν πρέπει ποτέ να συμπέσει τό συλλογικό άναρχο μέ τό συλλογικό ποθητό. Είναι πολύ επικίνδυνο. Τί θά συμβεί όταν ο έλληνας δεί τό αυτονόητο; Οταν ανακαλύψει ότι είναι καί ο Δίας καί ο Χριστός;

    καλή πρωτομαγιά

    • kiki avatar
      kiki @ Ιαπετός 01/05/2011 08:23:20

      @ Ιαπετος,
      Θα ανακαλυψει οτι μπορει,
      θα ανακαλυψει οτι θελει,
      θα ανακαλυψει οτι δεν εχει να χασει τιποτα παρα μονο τις αλυσιδες του,
      αρα θα γνωρισει οτι γεννηθηκε Ελευθερος,
      αλλα ποτε ?

  11. Pluto avatar
    Pluto 01/05/2011 06:48:02

    Αδελφέ ,πολυ σκοτεινή η ανάλυση, άνοιξε κανένα φως....

  12. ΙΩΑΝΝΗΣ .Γ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ avatar
    ΙΩΑΝΝΗΣ .Γ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ 01/05/2011 07:37:46

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑΤΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩ
    ΣΙΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΝ ΕΧΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΕΞΗΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΙ ΟΤΑΝ ΤΟ
    ΜΕΓΑΛΟ ΣΕ ΔΥΝΑΜΙ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΩΝ [ Δ.Ε.Κ.Ο. ] ΒΡΙΣΚΕ
    ΤΕ ΣΤΗΝ ΗΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 30
    ΧΡΩΝΙΑ ΣΤΟ [ ΠΑΣΟΚ ] ΠΟΙΑ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΟΙΝΕΣ ΣΥΓΚ
    ΕΝΤΡΩΣΙΣ ΤΟ [ Κ Κ Ε ] ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟ ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΠΑΡΕΜΒ
    ΑΣΙ ΨΗΦΕΙΖΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ [ ΓΣΕΕ ] ΓΙΑ ΑΥΞΗΞΕΙΣ ΓΙΑ ΓΕ
    ΛΙΑ ΠΟΣ ΝΑ ΣΥΜΒΑΔΗΖΟΥΝ ΤΑ ΚΟΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΚΟΙΝΕΣ ΣΥ
    ΓΚΕΝΤΡΩΣΙΣ ΑΠΩ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟ [ Π.Α.Μ.Ε. ] ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΜΠΟ
    ΡΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΧΑΡΑΚΩΣΙ ΤΗΝ ΔΥΝΑΜΙ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ
    ΤΗΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ ΥΠΕΡΟΧΙΣ ΤΟΥ [ Π.Α.Μ.Ε. ] ΣΤΗΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΓΙΑ
    ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΨΗΦΕΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ
    ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΤΟΥ [ Π.Α.Σ.Ο.Κ. ] ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΑΠΟΙΟ ΛΑΘΟΣ ΓΙΝΕ
    ΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΧΑΡΑΚΩΣΙ ΤΟΥ [ Π.Α.Μ.Ε. ] ΤΕΛΙΚΑ ΜΕ
    ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ [ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ ] ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΑΞΕΙ ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΤΙΠΟ
    ΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΙΣ ΘΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟ ΝΟΜΟ.

  13. Roter Platz avatar
    Roter Platz 01/05/2011 09:04:07

    1η τουΜΑΗ 1944: 200 οι εκτελεσθεντες στην Καισαριανη.
    Το Εθνος που ξεχνα αφανιζεται.

    • kiki avatar
      kiki @ Roter Platz 01/05/2011 10:55:31

      Οντως το Εθνος που ξεχνα χανεται, το θεμα ειναι οτι αυτο το Εθνος δεν το εχουν μαθει να θυμαται.

  14. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 01/05/2011 12:04:07

    Από το Βήμα της Κυριακής

    Το ΝΑΤΟ αρνήθηκε ότι η αεροπορική επιδρομή στο κέντρο της Τρίπολης, αργά το βράδυ του Σαββάτου, που σύμφωνα με τις δηλώσεις του εκπροσώπου της Λιβυκής κυβέρνησης είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους ο νεώτερος γιος του Λίβυου ηγέτη και τρία από τα εγγόνια του, είχε ως στόχο μέλη της οικογένειας του Μουαμάρ Καντάφι, η τον ίδιο.

    Ο επικεφαλής των ανθρωπιστικών επιχειρήσεων της Συμμαχίας στη Λιβύη, Καναδός υποστράτηγος Τσαρλς Μπουσάρντ, επιβεβαίωσε τις πρώτες πρωϊνές ώρες της Κυριακής, ότι ένας από τους στόχους της πυραυλικής επιδρομής των αεροσκαφών του ΝΑΤΟ το βράδυ του Σαββάτου, ήταν ένα στρατηγείο των δυνάμεων του καθεστώτος στο κέντρο της Τρίπολης, αλλά διέψευσε ότι στοχοποιήθηκαν μέλη της οικογενείας του Λίβυου ηγέτη.

    «Το ΝΑΤΟ συνεχίζοντας την τακτική των χτυπημάτων ακριβείας κατά των στρατιωτικών εγκαταστάσεων του καθεστώτος στην Τρίπολη, κατά τη διάρκεια της νύχτας του Σαββάτου, έπληξε με πυραύλους κέντρο διοίκησης και στρατηγικού σχεδιασμού στη συνοικία Μπαμπ αλ-Αζίζιγια », ανέφερε ο διοικητής των Νατοϊκών επιχειρήσεων.

    «Όλοι οι στόχοι των επιδρομών είναι διαπιστωμένα στρατιωτικοί, δεν χτυπάμε πολίτες», τόνισε στις δηλώσεις του ο Μπουσάρντ ο οποίος παραδέχθηκε ότι έχει ενημερωθεί για το ενδεχόμενο να έχασαν τη ζωή τους από το βομβαρδισμό μέλη της οικογένειας του Μουαμάρ Καντάφι.

    «Λυπούμαστε ειλικρινά για κάθε θύμα αυτής της σύγκρουσης», σημείωσε ο κορυφαίος Νατοϊκός αξιωματούχος.

    Οι βρυκόλακες ζούν ανάμεσά μας. Είμαστε και εμείς μέλοι του ΝΑΤΟ. Ποιανού αυτί θα ιδρώσει; Ενας γιός και τρία εγγόνια του Καντάφι. Σιγά τα λάχανα. Μιά ψυχή και τρείς ψυχούλες. Εύγε και εις ανώτερα.

  15. kiki avatar
    kiki 01/05/2011 12:57:14

    @ Ιαπετε,
    παραπλευρες απωλειες δεν το λεγανε και στην Σερβια, και τοτε ειμασταν στο ΝΑΤΟ επι σοσιαλιστη Σημιτη, και
    περναγαν και περναγαν τα τανκς απο την χωρα μας χωρις αδεια απο την Βουλη, και μουγγα η ΝΔ, και τοτε, ειμαστε με την Δυση, μη χεσω.
    Τοτε καποια υπουργος εβγαλε και τον νομο για την απαγορευση του καπνισματος , αυτο μας μαρανε , μας βομβαρδιζανε με απεμπλουτισμενο ουρανιο, και ο καπνος μας ενιαξε.Θυμασαι την Κανελλη με την τσιγαρουκλα στην τηλεοραση , παραπλευρες απωλειες.
    Και εμεις αυτο ειμαστε παραπλευρη απωλεια, ενας λαος.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.