#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/03/2011 18:24
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η εκλογολογία στηρίζει το ΠΑΣΟΚ και το "σύστημα εξουσίας"



Είναι διαπιστωμένο ότι τα σενάρια εκλογών διακινούνται από το σύστημα PASOK & friends. Είχαν πείσει τους πάντες ότι θα πάνε σε εκλογές με λίστα στις 3 Απρίλη. Τώρα διακινούνται σενάρια για τον Μάιο και σε κάθε περίπτωση εντός του 2011. Θα προσπαθήσω όχι να ανιχνεύσω τους λόγους αυτής της προκλητικά παρατεταμένης εκλογολογίας και ποιους αυτή εξυπηρετεί.

Η αναφορά στην προσφυγή στις κάλπες κατευνάζει τις αντιδράσεις των άμεσα θιγόμενων από το Μνημόνιο, καθώς οι πολίτες πείθονται ότι σύντομα θα έχουν την ευκαιρία διά της ψήφου τους να εκδηλώσουν τη δυσαρέσκεια τους στην κυβερνητική πολιτική.

Διατηρεί το κλίμα έκτακτης ανάγκης στην κοινωνία και την οικονομία. Μέτρα επί μέτρων, χαράτσι στο χαράτσι, μειώσεις μισθών και συντάξεων άδικες και προκλητικές (μέχρι και με τις χήρες τα έβαλαν) αποκρατικοποιήσεις σε χρόνο-ρεκόρ. Όλα αυτά  σε άλλη περίπτωση θα συγκέντρωναν μεγατόνους κοινωνικών αντιδράσεων. Με τη καλλιέργεια των συλλογικών φοβικών συνδρόμων θα περάσουν όχι μόνο άνετα αλλά και στο όνομα της σωτηρίας της χώρας. Στο όνομα του κινδύνου της χρεοκοπίας και των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη δανειακή σύμβαση με την τρόικα, θα υλοποιηθούν τα μεγάλα πρότζεκτ.

Παράλληλα κρατά τις εύθραυστες ισορροπίες εντός της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΠΑΣΟΚ. Οι βουλευτές ξεχνούν συχνά-πυκνά το μνημόνιο και ασχολούνται με την περιφέρεια τους και έτσι δεν ενοχλούν  ιδιαίτερα τους κυβερνητικούς παράγοντες.

Η εκλογολογία επίσης κρατά ζωντανά τα σενάρια συγκυβέρνησης, τα οποία και αφορούν τα τρία μικρά κόμματα-δορυφόρους του ΠΑΣΟΚ (ΛΑΟΣ, ΔΗΣΥ, ΔΗΜΑΡ). Συγκυβέρνηση χωρίς προσφυγή σε κάλπες δεν πρόκειται να γίνει. Το 1965 δεν είναι τόσο μακριά, οι αναφορές και οι αντιδράσεις θα είναι έντονες κι αυτό δεν το θέλει κανείς από τους εμπλεκόμενους. Οι κυβερνήσεις συνεργασίας αν προκύψουν θα γίνουν στο όνομα της «μη ακυβερνησίας» και για τη «σωτηρία της χώρας».

Έμμεσα αλλά καίρια, η διαρκής αναφορά σε εκλογές επιτυγχάνει και κάτι ακόμη. Διατηρεί τη ΝΔ σε θέσεις μάχης, με όλο το πολιτικό προσωπικό στις επάλξεις. Ακόμη και την παλιά φρουρά που προτιμά να πεθάνει πολιτικά, παρά να αφήσει στην άκρη τις κακές έξεις της. Διατηρεί κόσμο και κοσμάκη στον αφρό, ανθρώπους που σε ένα ιδανικό σενάριο θα έπρεπε να είχαν αποτραβηχτεί από τα κοινά.

Δεν δίνει λοιπόν την ευκαιρία στον Αρχηγό και τη νέα ηγετική ομάδα της ΝΔ για μια εκ βάθρων ανασυγκρότηση του κόμματος, μέσα από τη στήριξη νέων ανθρώπων (όχι κατ’ ανάγκη ηλικιακά) στην πολιτική αρένα.  Με τον τρόπο αυτό δηλαδή διασώζονται τα «αγαπημένα παιδιά» του συστήματος εξουσίας, πάντοτε χρήσιμα, ανέκαθεν υπάκουα.

Και πότε θα γίνουν οι εκλογές, είναι ασφαλώς το εύλογο ερώτημα. Το ΠΑΣΟΚ θα περιμένει να αλλάξουν οι οικονομικές συνθήκες. Με ύφεση, λουκέτα, ανεργία δεν πάει σε εκλογές. Θα περιμένουν να βελτιωθούν έστω και οριακά τα δεδομένα της οικονομίας για να πλασαριστούν ως ο πολιτικός φορέας που αναγέννησε εκ στάχτης  το κράτος. Κι αν δεν αλλάξουν, ή χειροτερέψουν οι συνθήκες θα πάει «όλο το δρόμο» μέχρι το Φθινόπωρο του 2013, όπου αναγκαστικά θα δώσει την εκλογική μάχη.

 

Μικρός Οδυσσέας

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιώργος- Θησείο avatar
    Γιώργος- Θησείο 17/03/2011 18:49:17

    Αν συμ΄βαίνει κάτι τέτοιο, προσωπικά θέλω να ελπίζω στον αστάθμητο παράγοντα εκείνον, που θα τις προκαλέσει νωρίτερα. Ανταρσία βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για παράδειγμα. Σωστά, όσα γράφεις, αλλά δεν αντέχονβται ούτε μια μέρα. Βράχο- βράχο το καημό μου, μέχρι να πέσουν. Προσωπικά, είμαι από αυτούς που επιθυμούν τις εκλογές ακόμη και αύριο. Κι ας μην συμφέρουν απόλυτα τον Σαμαρά, για να αναδιοργανώσει το κόμμα. Ψυχραιμία, υπομονή και αυτοσυγκράτηση με τον Παπανδρέου στην κυβέρνηση δεν νοούνται.

  2. drider avatar
    drider 17/03/2011 18:54:28

    Σιγά μη φθάσει μέχρι το '13. Περιμένετε λίγο να "προχωρήσουν" οι επιχειρησιακές συμβάσεις και να ισχύσει το νέο μισθολόγιο. Όπου αυγουστιάτικα ο κόσμος δεν θα έχει να φύγει ούτε για λίγες μέρες διακοπές. Από Σεπτέμβρη και μετά τα λέμε. Οι αντιδράσεις του κόσμου θα είναι τέτοιες, που τα πρόσφατα γιαρτούματα θα είναι αμελητέα πτέσματα...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ drider 17/03/2011 21:27:28

      Drider,

      Ξέρεις πόσο έντονα άκουγα, πέρυσι τέτοια εποχή, το "από Σεπτέμβρη θα δεις τι έχει να γίνει";

      Το τι τελικά έγινε, δεν χρειάζεται περαιτέρω ανάλυση.

  3. Γιώργος- Θησείο avatar
    Γιώργος- Θησείο 17/03/2011 19:11:53

    Φίλε drider με τη συλλογιστική του παλιού τραγουδιού "Να δεις τι σου χω για μετά" μέχρι στιγμής δεν έγινε τίποτε. Ποιος περίμενε να έχουν ήδη συμβεί όλα αυτά και ακόμη να παρουσιάζονται μπροστά στις δημοσκοπήσεις και ως έχοντες τονπρώτο λόγο στην πολιτική. Ακόμη και τότε, με επιχειρησιακές συμβάσεις, χωρίς ώρα διακοπών και τη ζωή στα κάτεργα θα υπάρχουν τα γνωστά μέσα αποπλανήσεως, που θα τους καθιστούν ήρωες. Οπότε ή πρέπει να πούμε ο Θεός να βάλει το χέρι Του ή να ελπίζουμε στον αστάθμητο παράγονται, ου πάντοτε τελευταία στίγμη σώζει αυτή την έρημη χώρα.
    ΥΓ. Σχετικά με τη φίμωση του λαού. Είχε γυριστεί, αν θυμάμαι καλά μια ταινία με τον Βέγγο, που ήθελε να βγεί και να μιλήσει στην τηλεόραση και όταν τελικά του πήρανε συνέντευξη, η φωνή είχε κοπεί στο σημείο όπου διαμαρτυρόταν για την κυβέρνηση. Βλέπετε? Παλιό το κόλπο.

  4. αντιλαικος avatar
    αντιλαικος 17/03/2011 19:14:11

    Συμφωνώ Μ.Ο ότι το ΠΑΣΟΚ θα περιμένει να αλλάξουν οι οικονομικές συνθήκες για να πάει σε εκλογές. Και μέχρι τότε αυτό θα δίνει και τον τόνο στην πολιτική ζωή. Εκτός αν...

    Όσον αφορά το έτερον σχόλιο ότι δεν δίνει την ευκαιρία στον αρχηγό και τη νέα ηγετική ομάδα της ΝΔ για μια εκ βάθρων ανασυγκρότηση του κόμματος, επίτρεψε μου να πω ότι μάλλον δεν σχετίζεται με την εκλογολογία.
    Μάλλον με εμφανή ανεπάρκεια σχετίζεται.
    Γιατί μην μου πεις ότι η εκλογολογία απέτρεψε χθες τον αρχηγό να διαγράψει πάραυτα ένα καμμένο χαρτί, τον Χατζηγάκη.

    και τέλος αν οι εκλογές αργήσουν μέχρι το 2013, τότε λυπούμαι αλλά σύμφωνα με την αίσθηση που έχω από τον κόσμο, η ΝΔ με αυτό το υλικό που παρουσιάζει θα συναντήσει τα ποσοστά του Λαος!!

    (*το ομολογουμένως επιτυχημένο επικοινωνιακό ευφυολόγημα εξατμίστηκε από τις δηλώσεις Χατζηγάκη! και δεν φταίει κανένα Πασοκ!!)

  5. Γιώργος- Θησείο avatar
    Γιώργος- Θησείο 17/03/2011 19:14:13

    Όχι xriteo. Πρέπει να έχει πέσει φωτοσοπ. Αν ήταν αυθεντική, θα΄τα έγραφε όλα λίμπα. Ακόμη και τα σύμφωνα!

    • Orestios avatar
      Orestios @ Γιώργος- Θησείο 17/03/2011 19:59:44

      Φωτοσοπιά είναι. Υπάρχει θαυμαστικό μετά τις "εκλογέσ" και αυτός γράφει το τελικό? σίγμα ακόμα.

    • Orestios avatar
      Orestios @ Γιώργος- Θησείο 17/03/2011 20:06:30

      Βέβαια, αν κρίνω από τον τρόπο που έχουν γραφτεί τα γράμματα μπορεί να είναι και αληθινή. Τα γράμματα δεν έχουν συνοχή. Γράφονται τμηματικά.
      Ίσως ξέχασε το τελικό σίγμα και το συμπλήρωσε αφού έκλεισε το μήνυμα με το θαυμαστικό.
      Οι μόνοι που γνωρίζουν είναι όσοι ήταν εκεί.

  6. spiros avatar
    spiros 17/03/2011 19:18:54

    Οδυσέα η λογική μιλά για οδύσεια μέχρι τις εκλογές. Ελπίζει ότι μπορεί να ανορθώσει την οικονομία εφόσον πατώσει το πρώτο εξάμηνο του 12. Μέχρι τότε πόσα μνημόνια θα έχουμε ; Μήπως χάσουμε τον αριθμό; Λέτε να χάσουμε και το μυαλό;

  7. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/03/2011 19:26:32

    Μωρε... μαζευουμε 1.000.000 υπογραφες αντι Νεο Μνημονιακες.... να τελειωνουμε???!!!!! ουτε εκλογες θελω. Δημοψηφισμα ΝΑΙ. η υπογραφες...
    αυτοη τη δουλεια τους κ εμεις τη δικη μας !!!

    Φακτωρα οργανωσου για συλλογη Υπογραφων !!!

    ΠΠ

    • popolaros avatar
      popolaros @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 17/03/2011 19:33:58

      Σωστός, μέσα.
      Αν το οργάνωνε και ο Αντώνης ακόμα καλύτερα.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ popolaros 17/03/2011 19:39:36

        Αλήθεια εκείνες οι υπογραφές που θα μάζευε η Βάσω Παπανδρέου για το Ευρωομόλογο, που έφτασαν ή εγκατέλειψαν το σχέδιο;

        • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
          ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Κώστας Ροδινός 17/03/2011 21:36:32

          Επεσαν πανω στην Καρτα μελλους του ΠΑΣΟΚ !!! χαχαχααααα

          ΠΠ

        • popolaros avatar
          popolaros @ Κώστας Ροδινός 17/03/2011 21:45:30

          Κάποια στιγμή να μαζέψουμε ότι παρλαπιπιά έχει υποσχεθεί-εξαγγείλει ο ολίγιστος θαθατζής γιατί τα ξεχνάμε σιγά-σιγά λόγω εξελίξεων.
          Πάντως ωραία το έχουν σχεδιάσει.

          • tsiroso avatar
            tsiroso @ popolaros 18/03/2011 10:21:31

            Mε το νόμο για την πώληση της δημόσιας περιουσίας που θα ψήφιζε, έχουμε κανένα νέο?

  8. Γιώργος- Θησείο avatar
    Γιώργος- Θησείο 17/03/2011 19:32:03

    Με τις υπογραφές δεν θα βγει τίποτε, αλλά καλό θα ήταν να γίνει η προσπάθεια. Χωρίς πολλές ελπίδες, αλλά την υποστηρίζω. Και όχι μόνο ηλεκτρονικά. Ας γίνει μια τέτοια προσπάθεια και όλοι θα βάλουμε πλάτη

  9. brankaleon avatar
    brankaleon 17/03/2011 19:36:50

    Οι ίδιοι οι Πασόκοι θα προκαλέσουν τις εκλογές.
    Εκτός κι' αν υπάρχουν διαβεβαιώσεις (κάτω από το τραπέζι), ότι όλα μπορούν να αλλάξουν και όλα να μείνουν ίδια.

  10. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 17/03/2011 19:43:19

    Μικρέ Οδυσσέα,
    Συμφωνώ με την ανάλυση, διαφωνώ με το συμπέρασμα.
    Πρώτον, δεν είμαι βέβαιος οτι ο κ.Παπανδρέου αντέχει να το πάει μέχρι το τέλος. Ουτε το ΠΑΣΟΚ αντέχει.
    Από την άλλη, αμφισβητείται πλέον η ικανότητά τους να προχωρήσουν με τις ¨μεταρρυθμίσεις" από την ίδια την τρόϊκα.
    Τέλος, επειδή η οικονομία μας ΄κυριολεκτικά κρέμεται σε μια κλωστή, οι εκλογές μπορεί να μας προκύψουν ακόμα και απο ένα τυχαίο γεγονός.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Κώστας Ροδινός 17/03/2011 20:15:56

      Κώστα καλησπέρα. Το ξέρω ότι διαφωνείς. Δεν μπορώ να φαντασθώ όμως ποιο θα είναι το τυχαίο γεγονός: παραίτηση Προέδρου Δημοκρατίας; αντάρτικο βουλευτών;
      Θεωρώ ότι συγκεντρώνουν μηδαμινές πιθανότητες να συμβούν

  11. SAVAS avatar
    SAVAS 17/03/2011 19:49:07

    Αλλά και κάτι πολύ βασικό..... και μια κοινωνία να την στηρίξει

  12. Γιώργος- Θησείο avatar
    Γιώργος- Θησείο 17/03/2011 19:58:26

    Κώστα Ροδινέ, ποιο Πασοκ δεν αντέχει? Οι ψυφοφόροι? Μα αυτοί είναι που θα το ξαναψηφίσουν. Μην πουμε τους άπειρους λόγους γι΄ αυτό. Έχουν ήδη γραφεί τόσα σε αυτό το site. Οι βουλευτές? Ποιοι βουλευτές!!! Η Παπανδρέου, που δεν τήρησε το λόγο της? Ο Κουρουμπλής? Ο Κακλαμάνης? Όλοι όσοι πρώτα φωνάζουν και μετά αναδιπλώνονται? Οι υπουργοί? Ποιοι υπουργοί!!! Αυτοί που θα διαγκωνίζονται για τις σφαίρες επιρροής στην μεταπαπανδρέου εποχή? Αν υπάρχει Ελλάδα μετά τον Παπανδρέου, γιατί ΠΑΣΟΚ σίγουρα θα υπάρχει. Δυστυχώς για εμάς. Οι Τοπικές του Πασόκ? Αύτές κι αν δεν πρόκειται να σβήσουν. Λοιπόν? Ποιο είναι τέλος πάντων εκείνο το Πασοκ, που δεν αντέχει?

  13. firiki2010.wordpress.com avatar
    firiki2010.wordpress.com 17/03/2011 20:05:28

    Για την φωτο: Βλεπω καλά? Εκτος από την ομιλία υπάρχει πρόβλημα και στην γραφή? "εκλογεσ"??????
    Για την ανάρτηση: Οταν οι δημοσιογράφοι δεν έχουν τι να γράψουν , γράφουν για εκλογές και για ανασχηματισμό. Είναι "εύκολα" θέματα μπορείς να γράφεις ότι θέλεις, να διαψεύδεσαι και κανείς να μην το θυμάται.
    Οι εκλογές θα γίνουν όταν το ΠΑΣΟΚ νομίσει ότι το συμφέρουν. Με αφορμή κάποια ψηφοφορία στη Βουλή σε σχέση με το Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας? Ισως ! Από την άλλη ... πριν από την ψήφιση εκλογικού νόμου για τις μεθεπόμενες εκλογές ? Μόνο αν το ΠΑΣΟΚ είναι σίγουρο ότι θα κερδίσει τις επόμενες!
    Οσο για τη ΝΔ καλό θα ήταν να αδιαφορήσει για τις εκλογές και να κινείται σαν οι εκλογές να πρόκειται να γίνουν το 2013. Το να διαμορφώνει την τακτική της υπό μια συνεχή πίεση δήθεν επερχομένων εκλογών δεν εναι ό,τι καλύτερο .
    Πριν κάτι μέρες -στις 6/3 είχα γράψει το "Ας ξεχάσουμε τις εκλογές" στο http://firiki2010.wordpress.com/

  14. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 17/03/2011 20:17:13

    Το φθινόπωρο του 2013 μπορεί να υπάρχει Ελλάδα αλλά δεν ξέρω αν θα τη βγάλουμε καθαρή εμείς οι υπόλοιποι. Νομίζω ότι είναι πολύ δύσκολο να αντέξει η κυβέρνηση μέχρι τότε. Διαβάζοντας λίγο το Μνημόνιο 4, δε βλέπω πως μπορεί αν αντέξει ο κοινωνικός ιστός τη διαφαινόμενη συνέχιση της εσωτερικής υποτίμησης που θα συνεχιστεί. Όσο κι αν υπάρχει ακόμα "λίπος" για κάψιμο, δεν νομίζω ότι φτάνει για δυο ακόμα χρόνια.
    Κάτι που με προβληματίζει, ωστόσο, είναι το τι στήριξη θα έχει η κυβέρνηση του ΓΑΠ από τις Η.Π.Α έναντι των υπηρεσιών που τους έχει προσφέρει μέχρι τώρα καθώς και το γεγονός ότι η υπερδύναμη για κανένα λόγο δε θα ήθελε να υπάρξει κοινωνική αναταραχή στη χώρα που θα απειλούσε δυνητικά τη σταθερότητα στην περιοχή.

    Λέτε ο ΓΑΠ για να επιβιώσει να βγάλει κανένα ΛΑΓΟ απ' το καπέλο?

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Γιάννης Φαίλτωρ 17/03/2011 21:46:26

      Καλησπέρα Γιάννη,

      Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σου. Δυστυχώς προβλέπεται για το κοντινό μέλλον αρκετό ξεζούμισμα ακόμη, συνδυαζόμενο με διάφορες περιφερειακές εξελίξεις εκτός οικονομίας, όπως τα εθνικά θέματα.

      Παραλλήλως οι τρέχουσες εξελίξεις διεθνώς, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για οικονομική ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας και πολύ φοβούμαι ότι ακόμη είμαστε στην αρχή μιας πολύ ταραχώδους περιόδου. Η οικονομία μας είναι ετερόφωτη, που σημαίνει ότι επειδή δεν έχει ίδιες παραγωγικές δυνάμεις, εξαρτάται πολύ από τις οικονομικές εξελίξεις διεθνώς. Με άλλα λόγια, αν η παγκόσμια οικονομία αρχίζει να ομαλοποιείται, είναι βέβαιο ότι αυτό θα επηρεάσει θετικά και εμάς. Αλλιώς, θα εξακολουθούμε να βολοδέρνουμε στην περιοχή της πτώχευσης.

      Θέτω λοιπόν τα εξής τέσσερα θέματα.

      Πρώτον, μετά τον σεισμό στην Ιαπωνία, η χώρα είναι σε διάλυση υποδομών. Το κόστος ανακατασκευής υποδομών είναι ακόμη απροσδιόριστο. Για να επαναφέρουν εν μέρη τις υποδομές τους οι Γιαπωνέζοι θα χρειαστούν ρευστό. Πέραν του νεου χρήματος που θα κόψουν, είναι βέβαιο ότι θα ρίξουν στη δευτερογενή αγορά τεράστιες ποσότητες ομολόγων προς ρευστοποίηση και κυρίως αμερικανικών ομολόγων, που κατέχουν κατά δεκάδες δις, τόσο η Κεντρική Τράπεζα της Ιαπωνίας όσο και οι μεγάλες εμπορικές της Τράπεζες. Ποια θα είναι η κατάσταση στην παγκόσμια δευτερογενή αγορά ομολόγων όταν ρευστοποιηθούν αμερικανικά ομόλογα αξίας δεκάδων, για να μην πω εκατοντάδων, δις;

      Δεύτερον, πάλι σε σχέση με το σεισμό. Η καταστροφή από το σεισμό και το τσουνάμι, προκάλεσε ζημίες εκτός από δημόσιες υποδομές και σε ιδιωτικές περιουσίες, αξίας επίσης δεκάδων δις. Συνήθως στις ανεπτυγμένες χώρες όπως και στην Ιαπωνία, η καλύτερη μέθοδος αντιμετώπισης της οικονομικής ζημίας από απρόβλεπτα γεγονότα είναι η σύναψη ασφαλιστικών συμβολαίων, τα οποία οι ασφαλιστικές εταιρίες, με τη σειρά τους, τα αντασφαλίζουν σε άλλες μεγαλύτερες αντασφαλιστικές εταιρίες, κυρίως με έδρα τις ΗΠΑ και το Λονδίνο. Ποια θα είναι η κατάσταση στην αγορά ασφαλειών και επενδύσεων real estate σε μερικούς μηνες όταν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες θα αναζητούν από τις ασφαλιστικές τους εταιρίες κάλυψη για τις ζημιές του σεισμού; Που θα βρούν αυτές οι εταιρίες τα κεφάλαια και, μήπως είναι πιθανή άλλη μια επανάληψη ενέσεων ρευστότητας από τις κυβερνήσεις;

      Τρίτο, πάλι από το σεισμό. Μια χώρα με πληθυσμό 130 εκ. ανθρώπους καταναλώνει τεράστιες ποσότητες τροφίμων παρά τις θηριώδεις εισαγωγές της. Με την αγροκτηνοτροφική παραγωγή της κατεστραμένη στην περίπτωση που στη Φουκοσίμα τα πράγματα πάνε εντελώς άσχημα και με δεδομένο ότι βασικά προϊόντα της διατροφής των Ιαπώνων (ρύζι, σόγια, στάρι, καλαμπόκι) αποτελούν χρηματιστηριακά είδη που οι τιμές τους διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο εμπορευμάτων του ... Σικάγου, μπορεί κάποιος να κάνει σήμερα μια εκτίμηση για τις τιμές των τροφίμων τους επόμενους μήνες ή χρόνια;

      Τεταρτον, από τη γειτονιά μας. Είναι βέβαιο ότι οι εξεγέρσεις και οι ανακατατάξεις του πολιτικού χάρτη της Μέσης Ανατολής και του Μαγκρέμπ, θα προσθέσουν ένα ακόμη πονοκέφαλο στη οικονομία μας. Στρατιές πεινασμένων και διωκόμενων προσφύγων ή μεταναστών θα κατακλύσουν ή θα επιχειρήσουν να κατακλύσουν, για να είμαι πιο ακριβής, την Ευρώπη, μέσω του διάυλου επικοινωνίας μαζί της, που είναι η Ελλάδα. Η πίεση αυτή θα τεστάρει τις κοινωνικές μας αντοχές, το σύστημα υγείας και πρόνοιας, αλλά και την ψυχοσύνθεσή μας, ως κατεξοχήν φιλόξενου και φιλεύσπλαχνου λαού. Σε συνθήκες διογκούμενης κοινωνικής έντασης και ανταγωνισμού με τους νέους αυτούς ταλαίπωρους ανθρώπους, ποιος μπορεί να κάνει θετικές προβλέψεις ότι η ήδη τραυματισμένη οικονομία μας δεν θα παραδώσει των τελευταία της πνοή;

      Tο διεθνές περιβάλλον ουδόλως βοηθά την ελληνική υπόθεση και πολύ φοβούμαι ότι ενώ ομφαλοσκοπούμε στα τετριμμένα δικά μας, γύρω μας συμβαίνουν κοσμογονίες που μάλλον θα μας επηρεάσουν και πάντως όχι θετικά...

      • popolaros avatar
        popolaros @ ierofantis 17/03/2011 22:06:39

        Το σχόλιο είναι άρθρο από μόνο του.
        Παίζεται μια διεθνής παρτίδα σκάκι.
        Πλάκα-πλάκα ο ΓΑΠ έχει σπείρει την κρίση σε όλο το πλανήτη.
        Η καταστροφή στην Ιαπωνία εξυπηρετεί οικονομικά τις ΗΠΑ?
        Τα αμερικανικά ομόλογα είναι ΑΑΑ ακόμα.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ ierofantis 17/03/2011 22:32:04

        Καλησπέρα κι από μένα. Το σχόλιό σου είναι-για μια άλλη φορά - εύστοχο και σαφές.
        Το θλιβερό είναι ότι ποτέ σε αυτή τη χώρα δε γίνοται σχεδόν ποτέ στρατηγικές αναλύσεις και κατά συνέπεια πάντα τρέχουμε πίσω από τα γεγονότα. Κι αν γίνονται, αφήνουν παγερά αδιάφορο το πολιτικό προσωπικό,αφού το μόνο που το ενδιαφέρει είναι η αναπαραγωγή του πληκτικού μικρόκοσμού του. Οι δε συζητήσεις σε ότι αφορά π.χ το θέμα της Ιαπωνίας, είναι ως επί το πλείστον στο ίδιο επίπεδο. Νηπιακού τύπου.

        Είναι προφανές ότι η οικονομική ανάπτυξη είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο από τις απλές διακηρύξεις προθέσεων. Πόσο μάλλον σε ένα πολυσύνθετο και πολύ ευαίσθητο διεθνές περιβάλλον. Εμείς, ούτε όραμα διαθέτουμε, ούτε στρατηγικό σχεδιασμό έχουμε, ούτε ηγεσία ικανή να διαχειριστεί τα προβλήματα έχουμε ενώ σημαντικό τμήμα της κοινωνίας πάσχει σε μεγάλο βαθμό. Όπως έχουμε ξαναπεί, το πρόβλημα δεν είναι οικονονικό. Η άθλια οικονομική μας κατάσταση είναι αποτέλεσμα της πολιτισμικής παρακμής.
        Όμως, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, βλέπω έστω και δειλά, να γίνεται μια ζύμωση ιδεών, κυρίως στο διαδίκτυο. Δεν έχουμε φτάσει όμως στην κρίσιμη μάζα για να προχωρήσει η αντίδραση. Φοβάμει ότι πλέον δε θα αποφύγουμε το μοιραίο. Όπως έλεγε και ο Δημόκριτος: "Οι ανόητοι δε διδάσκονται από τους λόγους αλλά από τις συμφορές"

  15. popolaros avatar
    popolaros 17/03/2011 20:54:47

    Μικρέ Οδυσσέα, το 2013 είναι ευσεβής τους πόθος, λόγω άγνοιας κινδύνου της κατάστασης.
    Ζούνε στον κομματικό μικρόκοσμο τους και ονειρεύoνται και 8ετία κάποιοι.
    Όταν άκουσα τον Πάγκαλο να αναφέρεται σε πανελλάδικη συνέντευξη, στα spread ως spay, τότε κατάλαβα ότι ελάχιστοι εκεί στη βουλή έχουν πάρει πρέφα τι παίζεται.

    Πιστεύω ότι οι σχολιάστες εδώ στο antinews, είναι πιο ενημερωμένοι για το τι πραγματικά συμβαίνει και που πάει η κατάσταση.
    Η άποψη μου είναι ότι θα τους 'πάνε' σε εκλογές οι εξελίξεις.
    Ήδη πολλοί απορούν πως και δεν έχει πέσει ακόμα αυτή η κυβέρνηση...για αυτό και μέρος της κριτικής ακουμπάει τελευταία και την αξιωμ.αντιπολίτευση.

  16. ataktos avatar
    ataktos 17/03/2011 21:12:58

    www.star.gr/ellada_kosmos/84461#sx

  17. Προφήτης avatar
    Προφήτης 17/03/2011 21:36:39

    ΜΟ, μάλλον μόνο εσύ κι εγώ δεν βλέπουμε εκλογές.
    Δεδομένου ότι εγώ είμαι και ...προφήτης, νικάμε!

    Στις σκέψεις σου θα πρόσθετα το ότι ενώ μεν κοινωνικές αναταραχές με αίτιο οικονομική εξαθλίωση που ρίχνουν κυβερνήσεις έχουν σε μεγάλο ποσοστό απρόβλεπτο χαρακτήρα, στην παρούσα φάση δεν φαίνονται στον ορίζοντα.
    Επαναλαμβάνοντας ότι ποτέ δεν ξέρεις και ποτέ δεν προβλέπεται ποια θα είναι η "σπίθα" (όχι του Μίκη).

    Η κοινωνία φαίνεται να εσωτερικεύει τις στερήσεις και υπάρχει πολυδιάσπαση περιπτώσεων.
    Όσοι είναι χαμηλά οικονομικοκοινωνικά δείχνουν να αποδέχονται μοιρολατρικά το "όπου φτωχός κι η μοίρα του".
    Οι ευνοημένοι που έχουν ρημάξει τον δημόσιο τομέα με αργομισθίες ή αραλίκι γνωρίζουν καλά ότι πληρώνονται τζάμπα και λουφάζουν για να μην τυχόν αλλάξει η κατάσταση και χάσουν αυτά που έχουν, έστω κι αν περικόπηκαν.
    Οι του ιδιωτικού τομέα αναζητούν ατομικές λύσεις και διεξόδους.

    Αυτό που έχει αλλάξει είναι ότι υπάρχει μια πόλωση : από τη μια αυτοί που καταλαβαίνουν όλο και περισσότερα και από την άλλη οι αφασικοί αμερικανοποιημένοι που περιγράφει ο Strange παραδίπλα.

    • Μικρός Οδυσσέας avatar
      Μικρός Οδυσσέας @ Προφήτης 17/03/2011 23:29:36

      Από μικρό και από Προφήτη μαθαίνεις την αλήθεια. Ευτυχώς γιατί ήμουν έτοιμος 3/4 να πάω να ψηφίσω

      • Mακεδονας Θεσσαλονικιος avatar
        Mακεδονας Θεσσαλονικιος @ Μικρός Οδυσσέας 18/03/2011 11:16:44

        Και απο Βορειο !

  18. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 17/03/2011 21:46:51

    Το ΠΑΣΟΚ δε θα περιμένει να αλλάξουν τα δεδομένα γιατί αυτά θα γίνονται όλο και χειρότερα. Δεν πρόκειται να υπάρξει προσωρινή έστω ανάκαμψη. Δεν περνάμε κρίση. Περνάμε το τέλος της ύπαρξης του ελληνισμού στην Ελλάδα. Το ΠΑΣΟΚ θα εξαντλήσει την τετραετία του αφού κανείς δεν μπορεί να το αναγκάσει να πάει σε εκλογές και αυτό δεν έχει κανένα λόγο να πάει από μόνο του. Γιατί να ρισκάρει για το 4+1,5 όταν έχει σίγουρο το 4; Έτσι κι αλλιώς μέσα στην τετραετία θα έχει ολοκληρώσει την αποστολή του και θα έχουν εξασφαλίσει και οι ηγετικές του προσωπικότητες το οικονομικό τους μέλλον ώστε να μην τις ενδιαφέρει που δε θα μπορούν να ξαναεκλεγούν.

  19. ierofantis avatar
    ierofantis 17/03/2011 22:16:13

    Αν υποθέσουμε ότι τα αμερικανικά ομόλογα είναι εκπεφρασμένα σε δολάριο και βγούν μαζικά για ρευστοποίηση, τότε θα κυκλοφορεί στην αγορά πολύ δολλάριο το οποίο μάλλον θα ασκήσει πληρωριστικές πιέσεις στην Αμερικανική οικονομία.

    Από την άλλη, επειδή τα ομόλογα θα σπάσουν, μάλλον θα διαπραυματευτούν με χαμηλότερη τιμή από την ονομαστική, οπότε αν οι Αμερικανοί θέλουν να παίξουν, μπορούν κάλλιστα να αγοράσουν μαζικά αυτά τα ομόλογά τους και στην ουσία να αγοράσουν το χρέος τους, απομειώνοντας σε απόλυτους αριθμούς το χρέος τους και συγκρατώντας τις πληθωριστικές πιέσεις στο νόμισμά τους.

  20. ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ avatar
    ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 17/03/2011 22:20:22

    Η εκλογολογία είναι γέννημα θρέμα του σάπιου πολιτικού συστήματος ,το οποίο μη μπορώντας να παράγει πολιτική σκέψη και λύσεις αναλώνεται σε φήμες και προγνωστικά(δημοσκοπήσεις) υποβιβάζοντας τον πολιτικό διάλογο στο επίπεδο του ελληνικού ποδοσφαιρικού οπαδισμού.Αντί λοιπόν να συζητάμε για την ουσία των προβλημάτων της χώρας κραυγάζουμε σαν λαχαναγορίτες για μπλε και πράσινες "φανέλες",χρωματισμένους δημοσιογράφους και ΜΜΕ στα χρώματα της "ομάδας",βγάζοντας φήμες για "κουρασμένους" αθλητές,για γκολτσίδες κομματικούς εκπροσώπους και πουλημένους παίχτες με μίζες και offshore.
    Κατα τη γνώμη μου οι πιθανότητες πρόωρων εκλογών είναι 50-50.Δηλαδή κανένας δεν το ξέρει.Ούτε καν ο Παπανδρέου.
    Τα πάντα λειτουργούν όπως πάντα: Βλέποντας και κάνοντας.
    Το θέμα λοιπόν είναι να παίξουμε "καλή" μπάλα.
    Και αν είναι να πάρουμε το πρωτάθλημα καλώς να έρθει.

  21. ierofantis avatar
    ierofantis 17/03/2011 22:44:00

    Ζύμωση γίνεται, είναι αλήθεια...

    Βέβαια, είναι λίγες οι πλατφόρμες διαλόγου που ξεφεύγουν από την αταβιστική συνθηματολογία και ασχολούνται με πιο σοβαρά ζητήματα, με αρθρογραφία και οργανωμένο διάλογο, με ευπρέπεια.

    Το Antinews ευτυχώς παρέχει αυτές τις προϋποθέσεις και αξίζουν συγχαρητήρια στους συντελεστές του.

    Κρίσιμη μάζα μπορεί να μην έχει διαμορφωθεί ακόμα, όμως διαθέτουμε ένα όπλο.. μαζικής πληροφόρησης. Ακόμη και ο πιο καμμένος εγκέφαλος σε κάποιο κουτσομπολίστικο μπλογκ, κάποια στιγμή θα πέσει σε κάποιο άρθρο, σε κάποια ανάρτηση, σε ένα διάλογο και μάλλον θα κολλήσει και άθελά του, ενδέχεται να γίνει ο αναμεταδότης του μηνύματος...

    Ο Τρύφωνας είχε πει το κορυφαίο "ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε"...

    Τελικά θα αλλάξουμε όχι απλά βουλιάζοντας, αλλά αφού πρώτα φτάσουμε στον πάτο...μείνουμε αρκετά εκεί και μάλιστα χωρίς μπουκάλες οξυγόνου....

    Για μένα είναι ο μόνος τρόπος συλλογικού reset.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ ierofantis 17/03/2011 23:16:09

      Άμα κάψεις μητρική, αλλάζεις ολόκληρο το PC. Δε σώνεται.
      Πάντως, όπως είπε και προχτές ο Ροδινός, ο Τρύφωνας στο τέλος τον κέρδισε τον αγώνα!

      Τι ωραία μέρα που ήταν σήμερα χωρίς "ενημέρωση"? Χάρμα! Αν κέρδιζε και η Λίβερπουλ...

      Την καληνύχτα μου.

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ Γιάννης Φαίλτωρ 17/03/2011 23:32:29

        Γειά σου Γιάννη.

        Την καληνύχτα μου και από μένα.

  22. spiros1 avatar
    spiros1 17/03/2011 23:30:21

    Οι Εθνοσωτήρες Βολευτές συζητούν στην Βουλή το 14ο ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ που έχει φέρει εντός 18 μηνών διακυβέρνησης η κατοχική μνημονιακή κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.
    Τίτλος, Σ/Ν Υπ. Οικονομικών. «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής στελέχωση Ελεγκτικών Υπηρεσιών & άλλες διατάξεις του Υπ. Οικονομικών» ! Η Εικόνα είναι απογοητευτική. Θυμίζει ποιο πολύ συζήτηση σε καφενείο
    Του χωριού. Άδεια έδρανα, φιλοφρονήσεις, συζήτηση μεταξύ «συγγενών και Φίλων».
    Είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

    Εμφανίζεται η εισηγήτρια του Ν/Σ ονόματι ΕΛΕΝΑ ΠΑΝΑΡΙΤΗ Βολευτής Επικρατείας ΠΑΣΟΚ.
    Τι είπε ? «… Το φορολογικό μας σύστημα είναι ΣΑΘΡΟ και ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΜΕΣΩΣ… ! Κατάσταση χαλαρότητας και ανοχής… Σύστημα σαθρό και αναποτελεσματικό το φορολογικό μας σύστημα» !

    Αυτή η νεαρή βολευτής που προφανώς δεν έχει δουλέψει ποτέ, είναι προφανώς «άεργη», με όλο τον σεβασμό, εισηγείται φορολογικό νομοσχέδιο για 5,5 εκατ. φορολογούμενους ! Αυτή ρυθμίζει τις τύχες και το μαύρο αύριο ενός ολόκληρου βασανισμένου Ελληνικού Λαού.

    Παραδέχονται δηλαδή την απόλυτη αποτυχία τους στα προηγούμενα φορολογικά νομοσχέδια.
    Παραδέχεται την ανικανότητα του φοροεισπρακτικού μηχανισμού (το αποκαλεί ΣΑΘΡΟ). Για όλα αυτά Φταίνε λοιπόν οι συνταξιούχοι ! Γι αυτό κλέβουν τις συντάξεις.

    Τον λόγο λαμβάνει ο Α. Μακρυπίδης, νύν Εθνοσωτήρας και πρώην εργατοπατέρας. «Κατά την εκτίμησή μου επιβεβαιώθηκε ότι η φοροδιαφυγή συμβάλλει στα μέγιστα για την απονομή της κοινωνικής δικαιοσύνης… Επιβάλλεται να επιταχύνουμε το βήμα, για την φοροδιαφυγή λαμβάνονται άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα, λαμβάνονται μέτρα για τους επίορκους υπαλλήλους…» Δηλαδή στρέφεται εναντίον των πρώην συναδέλφων του εφοριακών, συκοφαντεί όλους αυτούς για τους οποίους υποτίθεται ότι αγωνιζόταν σαν εργατοπατέρας Πρόεδρος των Εφοριακών !

    Ένας από τους πολλούς υφυπουργούς εργασίας λαμβάνει τον λόγο και τι λέει ?
    «ΔΕΝ ΘΑ ΚΟΥΡΑΣΩ ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΟΥΡΑΣΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 2ΗΜΕΡΟ ! Το υφιστάμενο διάτρητο θεσμικό πλαίσιο έχει οδηγήσει στην φοροδιαφυγή… Στην άμεση φορολογία βρισκόμαστε στο Μέσο Ευρωπαϊκό !».
    (δεν λέει όμως σε ποιο Μέσο όρο βρισκόμαστε σε Μισθούς, συντάξεις και έμμεση φορολογία).

    Και αρχίζει η ψήφιση των άρθρων. Αυτός που ρωτάει αν «γίνεται δεκτό το άρθρο...τάδε.. όπως προτείνεται»
    Απευθυνόμενος σε άδεια έδρανα, απαντάει και μόνος του «Συνεπώς γίνεται δεκτό με Ισχυρή πλειοψηφία
    Ως έχει….!». Δηλαδή θεωρείται πλειοψηφία η παρουσία 8 Βουλευτών από τους 300 ! και τα άδεια έδρανα.
    Δυνατόν να θεωρείται πλειοψηφία και αυτός ο κύριος που κουβαλάει ποτήρι με νερό !

    Συμπατριώτες μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Μας κοροϊδεύουν, μας εμπαίζουν και μας υποτιμούν.
    Αυτοί λοιπόν θα μας σώσουν, όλοι αυτοί λένε ότι «σώσαμε την Πατρίδα». Καταντήσαμε μοιρολάτρες, απαθείς και υποτακτικοί….

  23. blue nile avatar
    blue nile 18/03/2011 02:02:35

    M.O δε μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο με όλα όσα γράφεις.
    Επιπρόσθετα: Κάποιοι παρεξηγούν τον λόγο για τον οποίο ο ΓΑΠ έγινε πρωθυπουργός. Δυστυχώς δεν υπάρχει αντίστοιχο προηγούμενο στη πολιτική ιστορία της χώρας αλλά ο νυν πρωθυπουργός έχει ως αποκλειστική του προτεραιότητα να κλείσει εθνικά θέματα που χρονίζαν σε όφελος του νατοκεμαλικού παράγοντα. Κυπριακό, Αιγαίο, δυτική Θράκη έχουν μπει για πρώτη φορά σε τέτοια τροχιά. Ακόμα από την πρώτη στιγμή της αρχηγίας του επιδιώκει να εξυπηρετήσει όσο το δυνατόν καλύτερα τα ευρύτερα αμερικανικά συμφέροντα. Η υπαγωγή στο ΔΝΤ αποδυναμώνει την Ευρώπη ενώ παράλληλα η εξαθλίωση του λαού εγγυάται την μικρότερη του αντίδραση στις αποτρόπαιες εξελίξεις. όσο και ανα ακούγεται παράξενο όλα βαίνουν καλώς και όπως τα σχεδίασαν ο ΓΑΠ και οι συνεργάτες του εντός και εκτός των συνόρων. Το ρίσκο των εκλογών είναι μεγάλο καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να τις κερδίσει το ΠΑΣΟΚ με αυτοδυναμία. Η συγκυβέρνηση είναι κάποια λύση αλλά περιπλέκονται αρκετοί αστάθμητοι παράγοντες που να μην είναι τόσο εύκολο να ελεγχθούν.
    Έτσι θα το πάνε το πράγμα τσουλώντας με ατέλειωτα ψεύδη, με απειλές, οι απατεωνίσκοι που είναι οι ακούραστοι εργάτες της συρρικνωμένης εθνικής κυριαρχίας ξέρουν ότι πολύ δύσκολα θα έχουν παρόμοια ευκαιρία.
    'Ετσι και αλλιώς κάθε ανωμαλία τελειώνει με εθνική καταστροφή. Η χούντα έφερε τη Κύπρο σε αυτό το χάλι, το τέλος της μεταπολίτευσης θα αφήσει τη χώρα υπόδουλη στο ΔΝΤ με τα ασημικά της στα χέρια ξένων και με λιγότερα εκτάρια γης και θάλασσας από ότι το 1974.
    Και καλά ο ΓΑΠ είναι αυτός που είναι, ένας τυπικός εκπρόσωπος της νέας παγκοσμιοποιημένης κυριαρχίας όπως την καταστρώνουν τα overseas γεράκια, τα υπόλοιπα μέλη του ΠΑΣΟΚ δεν έχουν πάρει χαμπάρι τι γίνεται ?
    Δεν θα αντιδράσουν ποτέ?
    Μάλλον όχι ... Είναι γλυκειά η καρέκλα, καλύτερα υπάλληλοι ξένων δυναμέων και κυβερνώντες με τα χέρια στο μέλι παρά πατριώτες στην αντιπολίτευση και στην απέξω...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.